Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 132 Laatste
Acties:
  • 369.690 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-07 16:30
712641 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:24:
[...]

Hoe wist je dat 'ie niet verzekerd was?
Aan de roof boxer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
712641 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:24:
[...]

Hoe wist je dat 'ie niet verzekerd was?
Dat kun je gewoon zien als je een kenteken check doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:42
Het kenteken zien, verbaasd staan dat er geen M in zit, op de site van de RDW in kloppen, en daar staat dat vermeld? Zoiets? :P

Waarschijnlijk is dit een stomme vraag, maar als zo'n ding een auto kenteken heeft, heeft 'ie dan ook een APK plicht?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-07 08:55

Frans92

VFR800

DrivinUCrazy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:37:
Het kenteken zien, verbaasd staan dat er geen M in zit, op de site van de RDW in kloppen, en daar staat dat vermeld? Zoiets? :P

Waarschijnlijk is dit een stomme vraag, maar als zo'n ding een auto kenteken heeft, heeft 'ie dan ook een APK plicht?
Daar kan @Maegrim dan weer op reageren, hij weet het kenteken van dat apparaat. Ook de APK status staat volgens mij op die site van het RDW.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 21:47
Allen,

Vermits ik nu een eigen grote garage heb zou ik graag een motor kopen om aan te prutsen en bij te leren.

De werkbank is reeds gemaakt :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/03PovCo.jpg

10 jaar geleden heb ik elektro-mechanica afgewerkt op school dus ik heb wel de handen aan het lijf (daarna hogeschool informatica, complete ommezwaai).

Nu de vraag: Welke motor is hiervoor geschikt. Ik zoek dan liefst een motor waarvan er nog makkelijk veel (vervang)stukken te vinden zijn. Ik denk dat een 2 cilinder ideaal is ? Liefst ook wel een Honda en uiteraard niet te duur < 750 euro.

Alvast bedankt !

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingSig op 09-01-2019 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:41
@SmokingSig Ik denk dat je voor onder de 750 euro wel een opknap CB500 of Kawasaki ER-5 kunt vinden. Vooral de CB500 is echt alles voor te vinden qua onderdelen. Daarnaast is het een recht toe, recht aan motor zonder maffe constructies. Ideaal om mee te leren knutselen lijkt me.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 13:46

JK

@Wux ...of een Suzuki GS500e. Luchtgekoelde tweecilinder. Zeer veel onderdelen voor te krijgen. Bovengenoemde CB500 en ER-5 zijn overigens vloeistofgekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Leviathius schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:53:
@SmokingSig Ik denk dat je voor onder de 750 euro wel een opknap CB500 of Kawasaki ER-5 kunt vinden. Vooral de CB500 is echt alles voor te vinden qua onderdelen. Daarnaast is het een recht toe, recht aan motor zonder maffe constructies. Ideaal om mee te leren knutselen lijkt me.
Bedankt. Welk bouwjaar van de CB500 ? Heb er nu eentje van 1999 - CB500s. Maar die wil ik origineel laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
SmokingSig schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:03:
[...]

Bedankt. Welk bouwjaar van de CB500 ? Heb er nu eentje van 1999 - CB500s. Maar die wil ik origineel laten.
Ogh dat zou ik helaas niet weten. Ik denk dat je op marktplaats gewoon een zoekopdracht moet aanmaken met motoren onder de 750€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

SmokingSig schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:41:
Allen,

Vermits ik nu een eigen grote garage heb zou ik graag een motor kopen om aan te prutsen en bij te leren.

[Afbeelding]

10 jaar geleden heb ik elektro-mechanica afgewerkt op school dus ik heb wel de handen aan het lijf (daarna hogeschool informatica, complete ommezwaai).

Nu de vraag: Welke motor is hiervoor geschikt. Ik zoek dan liefst een motor waarvan er nog makkelijk veel (vervang)stukken te vinden zijn. Ik denk dat een 2 cilinder ideaal is ? Liefst ook wel een Honda en uiteraard niet te duur < 750 euro.

Alvast bedankt !
Ik heb nog een Honda cb450 liggen, is al gedemonteerd en de planning was om er een caferacer van te maken maar heb er gewoon geen tijd voor om mee bezig te gaan

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Allen,

[Afbeelding]

Alvast bedankt !
Met jou opleiding: https://electricmotorcycl...energica-ego?categoryId=3

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 13:59

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DrivinUCrazy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:37:

Een MP3 staat als een "Driewielig motorrijtuig (L5e)" op de RDW site en bij vervaldatum APK staat "n.v.t".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Als je die vindt voor < 750 euro houd ik me ook aanbevolen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

noes schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:53:
[...]

Als je die vindt voor < 750 euro houd ik me ook aanbevolen ;)
Denk dat ik dan de hele batch voor mijzelf opkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Ik heb toch liever wat gebrul dan een zoomend geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 02-07 20:44
Frans92 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:44:
[...]

Daar kan @Maegrim dan weer op reageren, hij weet het kenteken van dat apparaat. Ook de APK status staat volgens mij op die site van het RDW.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Maegrim schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:30:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Zoals @gauchov6 al zei: APK is n.v.t. voor zo'n ding.
Wel blijkt dat ding inderdaad onverzekerd rond te rijden. Krijg je dan geen automatische bekeuringen als je wordt gezien door de verkeerscamera's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
Volgens mij geldt die automatische bekeuring voor een verlopen APK. Verlopen verzekering weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee :+

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 09-01-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:44
Verzekering heb ik ooit met een brommer gehad, deze was niet door verkeerscamera's gezien want was al gedemonteerd. Helaas was het overschrijven blijkbaar niet goed gegaan en kreeg ik na een half jaar / jaar ineens een briefje op de mat met verzoek tot overschrijving.

Naar wat ik begrijp worden er gewoon willekeurige checks gedaan over het complete voertuigregister welke niet geschorst staan en indien er dan geen WA op zit wordt er automatisch een brief verstuurd.
(Gelukkig is het in mijn geval uiteindelijk wel kwijtgescholden via een rechter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:27

Vrijdag

De Zwarte

_O-

@SmokingSig Ik heb nog wel een GPZ500s staan voor wènâhg. Start wel maar de carbs lekken (wsl is de pakking uitgedroogd). En de banden zijn nog net niet gebeiteld door Fred Flintstone :P
Er mee naar België rijden raad ik af maar als je een trailer oid hebt kan je 'm wel vervoeren.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:36
Vrijdag schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:55:
[...]

_O-

@SmokingSig Ik heb nog wel een GPZ500s staan voor wènâhg. Start wel maar de carbs lekken (wsl is de pakking uitgedroogd). En de banden zijn nog net niet gebeiteld door Fred Flintstone :P
Er mee naar België rijden raad ik af maar als je een trailer oid hebt kan je 'm wel vervoeren.
En de elektrische issues? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:55:
[...]

_O-

Komt ie dan eindelijk eens uit de berging? :p Kan ie het zonlicht nog wel aan?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@HTT-Thalan Alle elektro werkt. Alleen de RAW's voor zijn afgebroken/gebrokkeld :+

@SmurfLink Ik heb dat ding laatst ongeveer 3,5km moeten dúwen, dus buiten geweest is ie zeker :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:14:
@HTT-Thalan Alle elektro werkt. Alleen de RAW's voor zijn afgebroken/gebrokkeld :+

@SmurfLink Ik heb dat ding laatst ongeveer 3,5km moeten dúwen, dus buiten geweest is ie zeker :9
Hij had toch random stilval-issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Nederlandhc schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:54:
Naar wat ik begrijp worden er gewoon willekeurige checks gedaan over het complete voertuigregister welke niet geschorst staan en indien er dan geen WA op zit wordt er automatisch een brief verstuurd.
(Gelukkig is het in mijn geval uiteindelijk wel kwijtgescholden via een rechter)
Waarschijnlijker is dat het systeem simpelweg dagelijks checkt of een voertuig verzerkerd is en APK gekeurd is op de vervaldatum. Niet geschorst? Dan automatisch een acceptgiro in de bus.
Deze 2 zaken moeten geregeld zijn, al rij je er geen meter mee.

Zelfde voor houderschapsbelasting, de naam zegt het al: je betaalt belasting voor het bezit, niet voor het gebruik. Niet ermee rijden is prima, maar wel gewoon betalen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:23:
[...]

Hij had toch random stilval-issues?
Ah dat. Ja, dat heb ik nog niet kunnen testen omdat ik er niet mee durf te rijden :P Ik vermoed dat het in de benzinetoevoer zit/vacuüm. Als ik een rollenbank had zou ik het daar op kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:25:
[...]

Ah dat. Ja, dat heb ik nog niet kunnen testen omdat ik er niet mee durf te rijden :P Ik vermoed dat het in de benzinetoevoer zit/vacuüm. Als ik een rollenbank had zou ik het daar op kunnen testen.
Surrogaatbandjes, rubbers verdroogd, loopt niet meer en onveilig voor op de weg.

Ik zie dat maximumbod verdampen kerel :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:44
Joepla schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Waarschijnlijker is dat het systeem simpelweg dagelijks checkt of een voertuig verzerkerd is en APK gekeurd is op de vervaldatum. Niet geschorst? Dan automatisch een acceptgiro in de bus.
Deze 2 zaken moeten geregeld zijn, al rij je er geen meter mee.

Zelfde voor houderschapsbelasting, de naam zegt het al: je betaalt belasting voor het bezit, niet voor het gebruik. Niet ermee rijden is prima, maar wel gewoon betalen.
Zoiets zou ik ook waarschijnlijker vinden, maar het feit dat je niet direct bij niet verzekerd (in mijn geval zelfs tot een half jaar of langer) een brief krijgt. En daarnaast je bij je APK ook speling hebt waarin je alleen mag rijden van en naar de garage voor zover als ik weet, denk ik niet dat het systeem standaard op de vervaldatum checked.
Vandaar dus de willekeur erin. Misschien dan wel op vaste datums in het jaar?

Anyway feit blijft dat de verzekering geregeld moet zijn. Ongeacht of ze direct checken of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:37:
[...]

Surrogaatbandjes, rubbers verdroogd, loopt niet meer en onveilig voor op de weg.

Ik zie dat maximumbod verdampen kerel :+.
Ik verkoop dan ook geen motor. Ik verkoop een sleutel ervaring 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:44:
[...]

Ik verkoop dan ook geen motor. Ik verkoop een sleutel ervaring 8)
https://www.motoroccasion...aki-gpz-500-b24-tg75.html

Minus de benodigde pakkingen (ik gok ongeveer 100 euro voor een carb revisieset), vloeistoffen (olie, kvs, reiniging voor de carbs, filters, zeg 150 euro), set nieuwe banden (200 euro), setje nieuwe RAW's (50 euro, gokje) moet je toch voor 500 euro aan het ding vertimmeren (op zijn minst) voor hij weer veilig de weg op kan. Dat is aangenomen dat de remmen (schijven, blokken, olie, leidingen) geen werk nodig hebben en er verder niks 'stuk' is dat nu niet te testen valt.

Zeg het maar, voor hoeveel mag hij weg? :*).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:54:
[...]

https://www.motoroccasion...aki-gpz-500-b24-tg75.html

Minus de benodigde pakkingen (ik gok ongeveer 100 euro voor een carb revisieset), vloeistoffen (olie, kvs, reiniging voor de carbs, filters, zeg 150 euro), set nieuwe banden (200 euro), setje nieuwe RAW's (50 euro, gokje) moet je toch voor 500 euro aan het ding vertimmeren (op zijn minst) voor hij weer veilig de weg op kan. Dat is aangenomen dat de remmen (schijven, blokken, olie, leidingen) geen werk nodig hebben en er verder niks 'stuk' is dat nu niet te testen valt.

Zeg het maar, voor hoeveel mag hij weg? :*).
Stel, ik zou @Vrijdag zijn die dus die GPZ500 verkoopt en jij staat voor me met zo'n verhaal. Dan geef ik die motor nog liever aan de sloop, of rij ik hem de sloot in, dan dat jij hem meeneemt voor een paar honderd euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Frans92 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:02:
[...]

Stel, ik zou @Vrijdag zijn die dus die GPZ500 verkoopt en jij staat voor me met zo'n verhaal. Dan geef ik die motor nog liever aan de sloop, of rij ik hem de sloot in, dan dat jij hem meeneemt voor een paar honderd euro.
Ik snap dat je dat zegt :) het is geenzins bedoeld om @Vrijdag op zijn kop te zitten, ik vind het wel een interessante exercitie om met een topic vol enthousiastelingen eens daadwerkelijk te bekijken of zo'n aanschaf interessant gemaakt kan worden. Het is dus vooral bedoeld om de discussie aan te slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-07 15:20
Ik bied 10 euro! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Nederlandhc schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:44:
[...]
Zoiets zou ik ook waarschijnlijker vinden, maar het feit dat je niet direct bij niet verzekerd (in mijn geval zelfs tot een half jaar of langer) een brief krijgt. En daarnaast je bij je APK ook speling hebt waarin je alleen mag rijden van en naar de garage voor zover als ik weet, denk ik niet dat het systeem standaard op de vervaldatum checked.
Misschien een hikje in het systeem... Ik ken gevallen waarbij enkele dagen na stoppen van de verzekering (met goede bedoelingen overigens) en overschrijding van de APK termijn erg snel een brief op de mat plofte.

De tijden dat je geen wegenbelasting betaalde en dan met samengeknepen billetjes op de motor rond reed(/t), speurend naar een Volvo 340 met camera in de grill, is voorbij ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Ik snap dat je dat zegt :) het is geenzins bedoeld om @Vrijdag op zijn kop te zitten, ik vind het wel een interessante exercitie om met een topic vol enthousiastelingen eens daadwerkelijk te bekijken of zo'n aanschaf interessant gemaakt kan worden. Het is dus vooral bedoeld om de discussie aan te slingeren.
Ik had de intentie van je berichtje wel door, maar bij zo'n verhaal gaan bij mij altijd de haren recht overeind staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Joepla schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:05:
[...]

Misschien een hikje in het systeem... Ik ken gevallen waarbij enkele dagen na stoppen van de verzekering (met goede bedoelingen overigens) en overschrijding van de APK termijn erg snel een brief op de mat plofte.

De tijden dat je geen wegenbelasting betaalde en dan met samengeknepen billetjes op de motor rond reed(/t), speurend naar een Volvo 340 met camera in de grill, is voorbij ;)
Sowieso lijkt er soms wel vertraging in te zitten mbt wanneer de gegevens bijgewerkt zijn rondom verzkering / APK. Wel vaker gezien dat de politie iemand staande hield omdat die niet verzekerd zou zijn, maar dat de eigenaar enkele uren daarvoor de verzekering wel geregeld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Frans92 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:02:
[...]

Hehehe. Ik ben ook niet gevoelig voor "kosten die mogelijk/misschien/wellicht er bij zouden kunnen komen". Da's verder niet mijn probleem natuurlijk :P

Voor hetzelfde geld beland de motor ergens in een schuur en wordt er niet meer naar omgekeken. Kan ik dan geld terugvragen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 18:17

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Algemene vraag betreffende einddempers die wel of niet passen op een VFR800FI uit 2001.

Voor mijn Viffer ben ik op zoek naar een wat mooier en dieper geluid dan de standaard demper, maar nu zie ik in het tweedehands circuit weinig specifiek voor deze motor voorbij komen.

Als ik echter een beetje ga rondsnuffelen zie je veelal gelijkende dempers, maar dan ooit gekocht voor een ander type motor, zijn deze vaak universeel qua demper en door middel van een andere linkpijp oid gewoon op mijn VFR te monteren?

Even afgezien van een montageplaatje voor ophanging op de juiste plaats natuurlijk, dat zijn simpele aanpassingen. Ik doel met name over werkend op de motor qua doorlaat en dat soort zaken of dat er hele andere dingen mee spelen.

Zo kan ik mogelijk mijn mooie Remus demper van de 750 die ik hiervoor had terug krijgen, zou dit dan met wat kleine aanpassingen gewoon op de 800 gezet kunnen worden bijvoorbeeld of loop ik direct tegen allerhande problemen aan.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

Allen,

[Afbeelding]

Alvast bedankt !
Honda NTV 650, mocht je iets met een cardan zoeken. Is ook nog genoeg voor te krijgen...

Wel even opletten dat je de Revere (komt veel meer voor en heeft een iets kortere bouw) neemt en niet de Hawk-variant. Voor de laatste is e.e.a. moeilijker te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door 712641 op 09-01-2019 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 17:01
Over herrie gesproken:

Op zoek naar een nieuwe fiets, de CB500 was leuk maar ik wil nu iets moderners en iets snellers. Ben best lang met 1.88 en het beestje uit 1998 is eigenlijk te krap voor mijn lange benen.

Ben nu helemaal verliefd op een knalgele Aprilia Tuono V4R uit 2011 met 34.000km (APRC). Heb hem al gezien maar gezien het slechte weer besloten nog geen proefrit te maken. Motor zag eruit als nieuw, geen enkele steenslag/ed. Originele uitlaat en alles standaard behalve een verhoogd stuur. Dat de fiets flink zuipt is geen probleem, het is een hobby dus dat mag wat centjes kosten en rijd toch alleen met mooi weer. Nadeel vind ik wel het harde zadel (nieuwe op zetten lijkt me voldoende).

Nu al wat op internet gezocht naar veel voorkomende problemen maar ik kan eigenlijk weinig vinden. Hot start lijkt een probleem maar redelijk makkelijk op te lossen en ook andere uitlaten zonder reflash. Nu hoop ik eigenlijk dat er hier wat Aprilia experts zijn die mij kunnen adviseren/helpen/ondersteunen met de aankoop.

@xos @Simcon ik zie dat jullie beide een Tuono hebben. Is een dergelijke KM stand een probleem voor een fiets als deze en hebben jullie misschien tips waar ik nog op moet letten tijdens een proefrit? Motor is te koop met Bovag garantie dus dat geeft mij zelf wat vertrouwen.

Ook ben ik nog opzoek naar andere soortgelijke fietsen. Budget ~5000 - 7500 euro; iemand nog gekke ideen die ik zou moeten proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door Mauritio op 09-01-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb er destijds ook even naar gekeken, mooie fietsen. Grote beurt sowieso doen en misschien even de kleppen stellen, die schijnen soms wat te kunnen gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 13:39
@Rubman , geef geen garantie dat het altijd werkt, maar ik heb destijds ook de demper die ik op maat heb laten maken voor de 750 bij SuperPole Exhausts in Waalwijk meegenomen naar de 800Fi. Heb alleen uiteraard een andere linkpijp erbij gekocht voor de 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
En waarschijnlijk een nieuwe uitlaatpakking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ja uitlaatpakking en linkpijp mogelijk anders is een begrijpelijk iets, het gaat mij er meer om of het überhaupt kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Even wat anders, zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van remleidingen voor aftermarket spul (vast wel). Op een schaal van beginner tot expert, hoe moeilijk is dat?

Zag namelijk een foto van een motor die gekleurde remleidingen had, dat leek mij wel gaaf namelijk en leerzaam om zelf te doen. https://www.mlmparts.com/nl/remleiding.html

https://motor-forum.nl/at...90108_204621-jpg.1346829/ (12mp)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:20

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:05:
[...]

En dat van degene die zijn €400 euro kawa met werk voor €1000 probeerde te verkopen _O-

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 05-07 21:18
Leviathius schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:50:
Even wat anders, zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van remleidingen voor aftermarket spul (vast wel). Op een schaal van beginner tot expert, hoe moeilijk is dat?

Zag namelijk een foto van een motor die gekleurde remleidingen had, dat leek mij wel gaaf namelijk en leerzaam om zelf te doen. https://www.mlmparts.com/nl/remleiding.html

Beginner. Als je kan sleutelen, is het een makkie. Let wel op dat je het nergens morst want remvloeistof is bijtend.
Wat je moet doen:
-Reservoirdeksel openen.
- Remvloeistof aftappen(aftapschroef op de klauw). Ik zou een remontluchter gebruiken, scheelt gedoe en geknoei.
- De banjobouten losmaken. Onthou waar de ringetjes zitten zodat je daar niet mee aan het kloten bent.
- Nieuwe leiding plaatsen
- Banjobouten terugplaatsen in de juiste volgorde met de ringetjes.
- Met de correcte moment de bouten vastmaken. Een momentsleutel is handig hiervoor. Mag ook op gevoel, echter moet je zeker weten dat je de boel niet kapotdraait omdat mensen denken "oh remmen gevaarlijk, i kzorg ervoor dat ik met 100nm alles vastzet"
- Aftapnippel dichtdraaien aan 1 kant en aan de kant waar de remklauw zit die het verste is zet je een ontluchter op
- In de reservoir giet je je nieuwe remvloeistof in, vervolgens ga je met je ontluchter het vloeistof naar beneden zuigen.
- Je moet ervoor zorgen dat het reservoir leeg raakt waardoor er lucht in je systeem komt en steeds bijvullen
- Aftapplug dichtdraaien en vervolgens de andere klauw ontluchten, controleer dat je reservoir niet leeg loopt dus steeds bijvullen.
- Beide aftappluggen moeten nu dichtgedraaid zijn
- Controleer remdruk, indien geen remdruk, nogmaals beide klauwen ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
com2,1ghz schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:01:
[...]

Beginner. Als je kan sleutelen, is het een makkie. Let wel op dat je het nergens morst want remvloeistof is bijtend.
Wat je moet doen:
-Reservoirdeksel openen.
- Remvloeistof aftappen(aftapschroef op de klauw). Ik zou een remontluchter gebruiken, scheelt gedoe en geknoei.
- De banjobouten losmaken. Onthou waar de ringetjes zitten zodat je daar niet mee aan het kloten bent.
- Met de correcte moment de bouten vastmaken. Een momentsleutel is handig hiervoor. Mag ook op gevoel, echter moet je zeker weten dat je de boel niet kapotdraait omdat mensen denken "oh remmen gevaarlijk, i kzorg ervoor dat ik met 100nm alles vastzet"
- Aftapnippel dichtdraaien aan 1 kant en aan de kant waar de remklauw zit die het verste is zet je een ontluchter op
- In de reservoir giet je je nieuwe remvloeistof in, vervolgens ga je met je ontluchter het vloeistof naar beneden zuigen.
- Je moet ervoor zorgen dat het reservoir leeg raakt waardoor er lucht in je systeem komt en steeds bijvullen
- Aftapplug dichtdraaien en vervolgens de andere klauw ontluchten, controleer dat je reservoir niet leeg loopt dus steeds bijvullen.
Thanks!! _/-\o_ _/-\o_ Het klinkt ingewikkeld, maar als ik het goed begrijp valt het wel mee. Zolang je de juiste volgorde aanhoudt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:16

steveman

Comfortabel ten onder

Ohja, hoe screwed is m'n remklauw als bij het lichtjes losdraaien van de aftapbout als lucht aanzuig bij als ik met m'n doseerspuit er op zuig (met slangetje) :?

Andersom lekt het er bij langs als ik ontlucht middels de rempomp.

Eenmaal dichtgedraaid lekt ie niet, dat zou gelijk enkeltje kliko zijn natuurlijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-07 15:32

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik mag me ook langzaam melden hier :) Heb sinds eind december mijn rijbewijs gehaald. Nu nog op zoek naar een motor. Ik heb helaas momenteel vanwege andere kosten maar een beperkt budget.
Heb een Honda VF500 Ascot op het oog waar ik zondag ga kijken (Wil een beetje retro motor). Dus wie weet daarna meer info van mijn kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Vervangen zelf is goed te doen, heb je ABS kan het even wat moeite zijn om het systeem te ontluchten, handleiding volgen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

SmokingSig schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:54:
[...]

Want? Ga je daar harder van?

Ik snap die obsessie niet voor herrie/gebrul....

Allemaal herrie pijpen onder de motor, maar vervolgens wel met oordoppen rondrijden.....

* Tylen kan niet wachten totdat ICE volledig verleden tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:16

steveman

Comfortabel ten onder

neographikal schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:18:
[...]

Vervangen zelf is goed te doen, heb je ABS kan het even wat moeite zijn om het systeem te ontluchten, handleiding volgen :)
Grote kans overigens dat je handleiding verwijst naar een tool die je waarschijnlijk niet in huis gaat kunnen krijgen... Computer moet bepaalde poorten open zetten in je ABS om ze te kunnen ontluchten.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Correct, maar soms heb je mazzel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:11

Destruction

(ex-)Automonteur

lolgast schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:49:
Volgens mij geldt die automatische bekeuring voor een verlopen APK. Verlopen verzekering weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee :+
Kennis van me heeft toevallig gisteren een boete binnen gekregen. Niet slim, hij dacht dat zijn oldtimer (die al jaren binnen staat) geschorst was, vroeg zich af waarom 't ding nog verzekerd was en heeft de verzekering opgezegd. Tsja.. Die auto was dus niet geschorst... Auto van 46 jaar oud, belastingvrij dus. APK eens in de 2 jaar, na de laatste APK heeft hij er niet meer in gereden.

APK en verzekering dus :) Kenteken wat gedeeld werd ook even gecheckt, er zit vaak een vertraging in het verwerken van een nieuwe verzekering. Als jij bijvoorbeeld een motor koopt van iemand die de motor had geschorst, en jij verzekerd hem direct na aankoop (omdat jij er gewoon op wil rijden) duurt het ook ongeveer een week voordat je bij de RDW kunt zien dat de motor verzekerd is. Dit kenteken staat alleen al zo'n half jaar op naam... Geschorst voertuig? Of uit de verzekering gemikt omdat-ie de premie niet betaald heeft, zoiets zal het zijn gok ik.

[ Voor 37% gewijzigd door Destruction op 09-01-2019 14:44 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:35
Over het ABS ontluchten, in hoeverre werkt dit eigenlijk?

* Ontlucht zoals normaal
* Rij een rondje, waarbij je beide wielen een paar keer goed in de ABS laat klappen
* Ontlucht nog een keer

Zo heb ik dat eens bij een BMW F650GS gedaan, de remmen bleven daarna ook na ABS-ingrijpen mooi hard aanvoelen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Rubman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:45:
Ja uitlaatpakking en linkpijp mogelijk anders is een begrijpelijk iets, het gaat mij er meer om of het überhaupt kan werken.
Als je niks om E-keur geeft gaat dat prima werken, zelf wil ik ook nog naar Duitsland kunnen zonder gezeur :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:56:
[...]

En dat van degene die zijn €400 euro kawa met werk voor €1000 probeerde te verkopen _O-
Correctie: voor 300 gekocht en hij staat nog steeds te koop :9.

Maar: Dat is wel de eindprijs na het werk dat ik nog aan het doen ben, en nog op de planning heb staan. Daarvoor zitten er dus twee nieuwe banden onder, een nieuwe accu, complete beurt (filters, olie, bougies), remrevisie, nieuwe remolie, carburateurs ultrasoon gereinigd en een nieuwe koppelingshendel en bobine. Je krijgt er het Haynes onderhoudsboek ook bij. En voor een motor die dergelijk groot onderhoud heeft gehad vind ik de prijs wel heel netjes :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Maegrim schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Als je niks om E-keur geeft gaat dat prima werken, zelf wil ik ook nog naar Duitsland kunnen zonder gezeur :P
Dus als ik een E keur pijp onder mijn motor hang, moet hij daadwerkelijk geproduceerd zijn voor dat specifieke model?

@HTT-Thalan als je het nu niet groot onderhoud noemt maar volledig met liefde gerestaureerd/gereviseerd dan kan die prijs nog wel omhoog :+

[ Voor 17% gewijzigd door Rubman op 09-01-2019 15:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BertWijchen
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08-2022
Tylen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:23:
[...]

Allemaal herrie pijpen onder de motor, maar vervolgens wel met oordoppen rondrijden.....

Oordoppen draag je altijd tijdens het rijden die zijn er niet voor het lawaai van de motorfiets zelf maar om te voorkomen dat je doof word van de wind.

[ Voor 0% gewijzigd door BertWijchen op 09-01-2019 15:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Rubman schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:59:
@HTT-Thalan als je het nu niet groot onderhoud noemt maar volledig met liefde gerestaureerd/gereviseerd dan kan die prijs nog wel omhoog :+
Zo eerlijk als ik ben in mijn aanschafoverwegingen, zo ben ik dat ook in de verkoop :P hier zit geen greintje liefde in, gewoon praktische veiligheid en de wens om zonder gezeik rond te rijden. Ding is wel zo goed als roestvrij dus restaureren is niet nodig.

Die alp daarentegen... :+.

Aangaande die E-Keur: Ik heb een keuringscertificaat bij mijn pijp gekregen waarop staat vermeld dat de uitlaat specifiek voor mijn merk en type motor is goedgekeurd. Voor minder dan dat doen ze het niet denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-01-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 13:59

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Destruction schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:37:
[...]

Kennis van me heeft toevallig gisteren een boete binnen gekregen. Niet slim, hij dacht dat zijn oldtimer (die al jaren binnen staat) geschorst was, vroeg zich af waarom 't ding nog verzekerd was en heeft de verzekering opgezegd. Tsja.. Die auto was dus niet geschorst...
Wel opletten met opzeggen van de verzekering; een geschorste auto of motor die thuis in de garage of schuur staat (of een stalling zoals mijn oude Alfa) valt vaak niet onder de opstal- of inboedelverzekering!

Als je geschorste oldtimer iets waard is kun je beter een goedkope casco/klassieker verzekering erop afsluiten, zonder de wettelijk verplichte WA optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BertWijchen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Oordoppen draag je altijd tijdens het rijden die zijn er niet voor het lawaai van de motorfiets zelf maar om te voorkomen dat je doof word van de wind.
No shit sherlock.....

Wow, je tweede post in tig jaar..... Zeg dan niks.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Tylen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:08:
[...]

No shit sherlock.....

Ik denk niet dat de frequentie waarmee iemand post een nuttige maatstaf is voor de validiteit van het beweerde ;). Niet iedereen heeft de behoefte om overal bovenop te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

HTT-Thalan schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:10:
[...]

Ik denk niet dat de frequentie waarmee iemand post een nuttige maatstaf is voor de validiteit van het beweerde ;). Niet iedereen heeft de behoefte om overal bovenop te springen.
Schijnbaar nu wel. :P Ach lekker belangrijk ook.

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Tylen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:23:
[...]

Ik snap het ook niet. Maar ik vind het wel leuk. Misschien iets met oerkreten ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmokingSig schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:20:
[...]

Ik snap het ook niet. Maar ik vind het wel leuk. Misschien iets met oerkreten ofzo
Ik denk dat je er niet eens zo ver vanaf zit. Het heeft wel wat primitiefs om met elke draai aan de hendel een grom of jank te horen, maar afhankelijk van persoon en omgeving heeft niet iedereen dezelfde mate van zelfreflectie om dat te herkennen en de zelfkritiek om het bij anderen weg te houden.

Ik kan ook helemaal blij worden van het geluid als je met een dikke 2 of 4 takt door het zand heen blaast, open pijp, open filters, en dan zo hard en wild mogelijk. Maar als ik door de straat rij weet ik hoe vervelend het voor de omwonenden is en ik schiet er zelf ook niks mee op.

Als je naar kinderen kijkt zie je dat gedrag al: Mijn dochter van anderhalf ontdekte pas een doosje met spelbenodigheden (dobbelstenen en pionnen enzo) en liep er dan dansend en rammelend mee door de kamer. Ook een speelgoedpiano of een ander instrument wekt dat op: ze maken zich graag gehoord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

No shit sherlock.....

In je post lijk je te impliceren dat je oordoppen draagt tegen het uitlaat geluid.. dus ik snap de reactie wel..
Oordoppen zijn puur tegen windruis geluid.. uitlaat zit in een heel ander frequentie range dan de filters van je oordoppen..
SmokingSig schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:20:
[...]

Het is idd een primair borstkloppen ding.. ik moet zeggen dat ik me er soms ook schuldig aan maak..

Maar tegelijkertijd vind ik de electro optie een heel coole ontwikkeling.. stel je voor, geruisloos door de bossen te kunnen crossen.. dan zie je veel meer wildlife :)

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 09-01-2019 15:44 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik ben zelf wel blij met de Delkevic dempers op mijn Div900. De DB killers zitten er ook gewoon in. Het ding klinkt net even wat sportiever dan standaard, meer hoeft voor mij ook niet :)

Ik heb ook een VFR gehad met een 4in1 laser uitlaat erop. Zelfs met DB killer en extra dempingwol erin bleef het een geluid waarmee ik later in de avond niet thuis durfde te komen. Die motor zette ik vlakbij huis uit, het laatste stukje dan maar duwen.. Geen gezeik aanhalen. Op open wegen een mooi geluid, maar verder... Dat hoef ik niet meer.
gauchov6 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:07:
[...]

Wel opletten met opzeggen van de verzekering; een geschorste auto of motor die thuis in de garage of schuur staat (of een stalling zoals mijn oude Alfa) valt vaak niet onder de opstal- of inboedelverzekering!

Als je geschorste oldtimer iets waard is kun je beter een goedkope casco/klassieker verzekering erop afsluiten, zonder de wettelijk verplichte WA optie.
Het gaat niet om een oldtimer van mijzelf ;)

Ik zou zelf ook zorgen dat de schade vergoed kan worden als er iets gebeurd met de stalling oid.

in dit geval gaat het om een el camino van begin jaren '70, sinds '96 in zijn bezit

[ Voor 33% gewijzigd door Destruction op 09-01-2019 15:59 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-07 23:28

Ik denk dat alles wel zelf te doen is met een goed portie doorzettingsvermogen en geduld, maar ik heb onlangs zelf mijn remvloeistof vervangen en ga dat dus nooit meer doen. Ik heb haar naar de dealer gebracht en die heeft de remmen opnieuw ontlucht en daarna remde ze 10x beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:42:
[...]

Maar tegelijkertijd vind ik de electro optie een heel coole ontwikkeling.. stel je voor, geruisloos door de bossen te kunnen crossen.. dan zie je veel meer wildlife :)
Net als die boswachter van een tijdje terug op Motome :)

Zo klinkt de Harley Livewire: YouTube: 2020 LiveWire | Harley-Davidson

Beetje een Tron geluid, ik vind het niet eens verkeerd klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Net als die boswachter van een tijdje terug op Motome :)

Zo klinkt de Harley Livewire: YouTube: 2020 LiveWire | Harley-Davidson

precies ja!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oordoppen draag je met name voor windruis idd. Daarom is juist zo belangrijk dat je uitlaat daar altijd bovenuit komt! ;)

ik heb gewoon een standaarduitlaatje, maar als ik eens een kort stukje zonder doppen rij, trek ik hem toch iets verder door, is toch leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Als je meer herrie wil, dan rijd je toch gewoon in een versnelling lager. Herrie zat dan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aidanl schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:17:
Als je meer herrie wil, dan rijd je toch gewoon in een versnelling lager. Herrie zat dan :D
Persoonlijk vind ik het volume zozeer belangrijk, meer de klank..
Mijn standaard uitlaat klonk wat suf, nu heb ik er 'shorties' eronder.. met de DB killer erin maar ze klinken veel voller..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Als ik in de herrie wil zitten ga ik met mijn zoontje wel op zaterdagmiddag naar de indoor speeltuin Kids Eiland hier in de Megastores :P

Mijn DSM (eigenlijk mist er een"B" ;) ) maakt wel een mooi diep geluid maar niet asociaal hard, heb de DBkiller er ook standaard inzitten.

[ Voor 34% gewijzigd door Vrijdag op 09-01-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-07 16:30
Vrijdag schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:27:
Als ik in de herrie wil zitten ga ik met mijn zoontje wel op zaterdagmiddag naar de indoor speeltuin Kids Eiland hier in de Megastores :P
:r :X :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40
Chakotay schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:45:
Over het ABS ontluchten, in hoeverre werkt dit eigenlijk?

* Ontlucht zoals normaal
* Rij een rondje, waarbij je beide wielen een paar keer goed in de ABS laat klappen
* Ontlucht nog een keer

Zo heb ik dat eens bij een BMW F650GS gedaan, de remmen bleven daarna ook na ABS-ingrijpen mooi hard aanvoelen.
Bij mijn Vespa hoor je eigenlijk de computer er aan te hangen om de ABS pomp in te kunnen schakelen tijdens het ontluchten.
Er zitten meerder ontluchtingsnippels verstopt op dat ding waaronder ook 2 op de pomp zelf.
Tevens is het een gecombineerd systeem waarbij bij hard door remmen/knijpen met de achter rem ook de voorrem ingeschakeld wordt.

Maar voor wat ik van BMW heb gehoord is dat ook daar de computer er aan moet om de pomp te activeren tijdens ontluchten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 13:46

JK

Vrijdag schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Klinkt niet verkeerd. Ik had ook wel lol met de BMW C Evolution ruim 3 jaar terug.
Enige nadeel; omdat ze je slecht/niet horen, kan dat wel een probleem opleveren met fietsers of voetgangers die oversteken zonder te kijken. Alleen jammer dat elektrisch nog zo duur is, anders had ik wellicht al iets staan.
Dit jaar maar eens proberen een Zero oid mee te krijgen voor een week.

YouTube: BMW C Evolution - who wants to play with electricity?

[ Voor 1% gewijzigd door JK op 09-01-2019 16:56 . Reden: voetgangers niet vergeten. :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Mauritio schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:50:
Over herrie gesproken:

Op zoek naar een nieuwe fiets, de CB500 was leuk maar ik wil nu iets moderners en iets snellers. Ben best lang met 1.88 en het beestje uit 1998 is eigenlijk te krap voor mijn lange benen.

Ben nu helemaal verliefd op een knalgele Aprilia Tuono V4R uit 2011 met 34.000km (APRC). Heb hem al gezien maar gezien het slechte weer besloten nog geen proefrit te maken. Motor zag eruit als nieuw, geen enkele steenslag/ed. Originele uitlaat en alles standaard behalve een verhoogd stuur. Dat de fiets flink zuipt is geen probleem, het is een hobby dus dat mag wat centjes kosten en rijd toch alleen met mooi weer. Nadeel vind ik wel het harde zadel (nieuwe op zetten lijkt me voldoende).

Nu al wat op internet gezocht naar veel voorkomende problemen maar ik kan eigenlijk weinig vinden. Hot start lijkt een probleem maar redelijk makkelijk op te lossen en ook andere uitlaten zonder reflash. Nu hoop ik eigenlijk dat er hier wat Aprilia experts zijn die mij kunnen adviseren/helpen/ondersteunen met de aankoop.

@xos @Simcon ik zie dat jullie beide een Tuono hebben. Is een dergelijke KM stand een probleem voor een fiets als deze en hebben jullie misschien tips waar ik nog op moet letten tijdens een proefrit? Motor is te koop met Bovag garantie dus dat geeft mij zelf wat vertrouwen.

Ook ben ik nog opzoek naar andere soortgelijke fietsen. Budget ~5000 - 7500 euro; iemand nog gekke ideen die ik zou moeten proberen?
Eerste generatie V4 zijn slecht, 09/10 in de RSV4 was een brakke cilindercoating gebruikt. Die blokken zijn onder garantie vervangen mits de eigenaar dat natuurlijk heeft gedaan. Helaas hebben ze hun slechte reputatie uit die tijd opgedaan. Vanaf 2012 zijn er in de Tuono verbeteringen in het blok doorgevoerd. Vanaf 2014 (eerste model met ABS en grijze aprilia sticker op tank) zijn ze erg betrouwbaar geworden. Zo ongeveer alle monteurs die ik ken en eraan sleutelen beamen dat. Maar als er iets stuk is kan je pech hebben, het meeste spul is er in normale levertijden maar als je pech hebt moet je heel lang wachten. Het harde zadel heb ik zelf niet als een probleem ervaren. Op motor-forum is er iemand (nopper) die het zadel eventueel kan aanpassen.

Hot start issue heb ik nooit last van gehad (heb een 2014 en nu een 2018). Een maatje op een 2012 wel. Dat is eenvoudig op te lossen met een dikkere kabel ergens onder het zitje. Zijn howto's voor. De blokken maken meer dan gemiddeld lawaai. Als het teveel ratelt is het waarschijnlijk de kettingspanner. Dat is een dure operatie als je het moet laten doen. Bij twijfel een second opinion vragen kan je een dure reperatie schelen. Verder heeft een vriend op een 2011 Tuono zijn versnellingsbak moeten laten reviseren bij 20k. Maar dat is niet mr subtiel. Het is een casettebox waardoor het makkelijk gaat, dus de kosten zijn lager dan bij veel andere motoren.

Uitlaat voor het geluid is niet nodig, standaard uitlaat geeft misschien nog wel het mooiste geluid. Geen idee hoe die Italianen dat goedgekeurd hebben gekregen. Boven de 5500 rpm gaat er een klepje open zodat er ook nog normaal door een winkelstraat mee te rijden is als je laag in de toeren zit. Voor alleen een slipon heb je waarschijnlijk geen flash nodig, volledig systeem wel. Er zijn partijen in Nederland die dat goedkoop kunnen doen (bv Biggelaar in Oisterwijk). Ben je voor niet veel geld klaar. Mijn 2014 had 170pk op het achterwiel met alleen een slipon en flash. Samen met een kleiner voortandwiel (aanrader) ging dat ding van 0-200 bij hem op de dyno net zo rap als een pani 1299.

De standaard sachs vering is echt bikkelhard. Voor 500 a 600 euro kan er een andere kit in wat de motor voor dagelijks gebruik imho veel beter maakt. Maar ik leek de enige met die mening in de Aprilia groep te zijn :+.

Ondanks het hoge vermogen zijn het geen moeilijke motoren om te rijden door het lineaire karakter. Dat klinkt saai maar om een of andere reden heb ik nog geen ander blok gevonden wat mij een vergelijkbaar rijplezier geeft.

Er is een kleine kans dat ik de oude eigenaar ken. Althans een maatje van mij heeft een gele 2011 gehad en zoveel zijn er niet van. Als je een foto/linkje/kenteken hebt kan ik het wel even navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Is goed zelf te doen. Zorg wel dat je netjes te werk gaat. Remvloeistof is nogal aggresief. Voor het ontluchten kan je het beste zo’n ontluchtings apparaatje halen voor op de compressor. Die zijn niet duir maar het werkt als een malle.

Edit: Deze https://www.vidaxl.nl/e/8...-RoNfBLbpWx0aAq74EALw_wcB

[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 09-01-2019 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
SmokingSig schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:54:
[...]

Daar is wel een oplossing voor: https://m.youtube.com/watch?v=SE_gmrhzU_Y

Edit beter filmpje!

[ Voor 27% gewijzigd door S4All op 09-01-2019 19:42 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BertWijchen
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08-2022
[...]

No shit sherlock.....

Fijn om te weten dat mijn mening schijnbaar belangrijk genoeg voor je is om mijn hele geschiendenis op tweakers te gaan controleren *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:58

Secsytime

Automagisch

@Rubman @HTT-Thalan Een E-keur maakt je uitlaat niet opeens extra legaal in Nederland hoor. Deze kan dan alsnog niet aan de regelgeving voldoen, daar ben ik eerste hand achter gekomen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:37

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

com2,1ghz schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:01:
[...]

Wat je moet doen:
-Reservoirdeksel openen.
Nog even een aanvulling @Leviathius. Als het goed is zitten er bij de nieuwe remleiding genoeg koperen ringetjes om de oude ringetjes te vervangen. Deze koperen ringetjes vormen namelijk de afdichting en worden samengeperst tijdens het aandraaien van de banjobouten. Je moet ze dan ook niet hergebruiken.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Secsytime schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:05:
@Rubman @HTT-Thalan Een E-keur maakt je uitlaat niet opeens extra legaal in Nederland hoor. Deze kan dan alsnog niet aan de regelgeving voldoen, daar ben ik eerste hand achter gekomen..
ik heb een jaar met een uitlaat gereden zonder E-keur op mijn mt09 en tijdens elke random controle werd even snel gekeken of er een db killer inzat en kreeg ik commentaar over mijn kentekenplaat schuinte.

Ook ken ik ze welke met een E-keur uitlaat gewoon een boete kregen voor teveel geluid

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:58

Secsytime

Automagisch

Streepje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:21:
[...]

ik heb een jaar met een uitlaat gereden zonder E-keur op mijn mt09 en tijdens elke random controle werd even snel gekeken of er een db killer inzat en kreeg ik commentaar over mijn kentekenplaat schuinte.

Ook ken ik ze welke met een E-keur uitlaat gewoon een boete kregen voor teveel geluid
Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst :+

Wilde het alleen even zeggen, ze moeten ermee doen wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:52
Goedkeuringseisen zijn anders dan de eisen die door de politie in het verkeerd gesteld worden. Krijg je een WOK melding en moet je naar de keuring dan kan je uitlaat zomaar worden afgekeurd op het ontbreken van een keurmerk. De politie zal enkel op geluidsniveau controleren, keurmerk of niet.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Thanks @Grubeater en @Tylen, zeer handige tips allemaal! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Klopt, maar ik maak in ieder geval een betere kans dan zonder e keur. En in maart ga ik een geluidsmeting laten doen bij de club.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

<3 <3 <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8Ai4jl0omMRAEFYAmRK74nPY/full.jpg

Voorremmen ook ontlucht. Alles is zo goed als klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ToolkiT schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:26:
[...]

Persoonlijk vind ik het volume zozeer belangrijk, meer de klank..
Mijn standaard uitlaat klonk wat suf, nu heb ik er 'shorties' eronder.. met de DB killer erin maar ze klinken veel voller..
Precies de reden dat ik bij mij de Leovince uitlaat heb aangepast, en niet de killer heb ingekort. Door hem freeflow te maken heb je een veel dieper geluid. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bij die HEL sets zit ook uitgebreide instructies, daar kom je vast wel uit :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Ik zal misschien een CB500 kunnen aanschaffen. Misschien film ik ook alles tijdens het demonteren etc. Je vindt niet veel "build" videos over de CB500 (1995-2003) op youtube..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 05-07 21:18
SmokingSig schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:08:
Ik zal misschien een CB500 kunnen aanschaffen. Misschien film ik ook alles tijdens het demonteren etc. Je vindt niet veel "build" videos over de CB500 (1995-2003) op youtube..
Ik ben zeer dankbaar voor de mensen die de moeite nemen om dit soort filmpjes te plaatsen. _/-\o_
Heb namelijk mijn kleppen gesteld van mijn GSX-R 600 K7 en ZX10-R met behulp van dit soort filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:51:
<3 <3 <3

[Afbeelding]

Voorremmen ook ontlucht. Alles is zo goed als klaar.
Ik zie weleens vaker zo'n 'zweetbandje' om het remvloeistofreservoir. Waarom is dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Aikon schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:36:
[...]

Ik zie weleens vaker zo'n 'zweetbandje' om het remvloeistofreservoir. Waarom is dat?
De remreservoir sok voorkomt schade door lekkende remvloeistof aan kuipwerk, kunststof delen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Stel het gaat lekken, dan vangt het sweetbandje de eerste druppels op. Remvloeistof is een ranzig goedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nee klopt, maar E-keur is wel een extra ding om minder problemen te krijgen in zowel NL als andere landen.

Ik zoek echter gewoon een mooie nieuwe uitlaat/demper om een wat mooiere diepe roffel te krijgen die de V4 beter tot zijn recht laat komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:19
[...]

Om temperatuur wisseling tegen te gaan door de zon, 9 van de 10 keer just voor de looks
Pagina: 1 ... 118 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.