Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.072 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

@wimmel_1 @lolgast
Mijn motor is geen 750F meer maar een VFR 800 FI uit 2001
Verder bedankt voor het wijzigen O-)

Vanochtend en eigenlijk elke ochtend weer, ondanks weer en wind toch nog steeds met een big smile op de motor naar werk en andere zaken.

@DrivinUCrazy Enig idee waar die dingen nog te koop zijn? Zoek die met een eekhoorn.

[ Voor 14% gewijzigd door Rubman op 04-01-2019 08:54 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37
Geen idee, ik heb die van mij gekregen voor mijn verjaardag. Ik vermoed dat die toen via Ebay of Amazon is gekocht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:16
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/12/IMG_6494.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/12/IMG_6476-1612x906.jpg

Zo ziet het eruit wanneer je je motor verscheept :). Gaat verrassend soepel. Ze kwamen de bikes opmeten bij ons hotel, prijs afgesproken en 2 dagen later konden we de motoren naar het vliegveld rijden. Daar hadden wat timmermannen alvast de bekisting getimmerd. Voorwiel demonteren, benzine eruit, stuur losmaken en scheef zetten. Alles om het pakketje zo klein mogelijk te maken voor de kosten.

Dit kostte 1050 per motor. Vond ik best meevallen voor een vliegtocht van Kathmandu, Nepal naar Amsterdam.

Maarrrrrr... denk je eindelijk van de bureaucratie in 3e wereldlanden af te zijn, kom je in NL weer in de molen 8)7.

Motoren vallen onder 'dangerous goods', vast vanwege de accu en olie. Deze goederen worden speciaal opgeslagen in Schiphol a 85euro per dag (gaat op basis gewicht). Omdat er geen douane ambtenaar beschikbaar was, hebben de motoren 12 dagen op Schiphol staan wachten voordat ze ingeklaard kunnen worden... 85*12.... wtf? Daar komen ook nog allerlei andere bs kosten bij, zodat het hele inklaren ons straks meer dan 1500 kost. Feest!

Iedereen wijst nu natuurlijk met de vinger naar elkaar... douane, loods, customs agent. Tip voor wie ooit een motor gaat verschepen, niet in de buurt van feestdagen doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Requiem19 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:27:
...
Motoren vallen onder 'dangerous goods', vast vanwege de accu en olie. Deze goederen worden speciaal opgeslagen in Schiphol a 85euro per dag (gaat op basis gewicht). Omdat er geen douane ambtenaar beschikbaar was, hebben de motoren 12 dagen op Schiphol staan wachten voordat ze ingeklaard kunnen worden... 85*12.... wtf? Daar komen ook nog allerlei andere bs kosten bij, zodat het hele inklaren ons straks meer dan 1500 kost. Feest!

Iedereen wijst nu natuurlijk met de vinger naar elkaar... douane, loods, customs agent. Tip voor wie ooit een motor gaat verschepen, niet in de buurt van feestdagen doen!
Grappig om te zien hoe ze dat vervoeren maar minder grappig hoe veel het kost als je moet wachten op iets waar jezelf totaal geen controle over hebt 8)7

Afgelopen november heb ik mijn roze pasje mogen verbeteren met een A en begin december heb ik ook een motor gekocht, een Suzuki GSF 650 SA Bandit uit 2008 te zien in provincie Utrecht. (@wimmel_1 deze mag in de lijst om de suzuki's nog verder omhoog te helpen :P)
MyBandit.

Nou kreeg ik bij mijn helm (HJC IS-17) een pinlock vizier en die er ook in geplaatst en bij ophalen van de motor en een paar ritten daarna besloeg hij niet, maar 24 december was ik weer een rondje gaan rijden en zodra de zon op mijn vizier scheen besloeg hij gelijk en zodra de zon weg was was het ook gelijk weer helder om doorheen te kijken.

Dit lijkt me niet helemaal hoe de pinlock zou moeten werken en vroeg me dan ook af of jullie een idee hebben waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zo ziet het eruit wanneer je je motor verscheept :). Gaat verrassend soepel. Ze kwamen de bikes opmeten bij ons hotel, prijs afgesproken en 2 dagen later konden we de motoren naar het vliegveld rijden. Daar hadden wat timmermannen alvast de bekisting getimmerd. Voorwiel demonteren, benzine eruit, stuur losmaken en scheef zetten. Alles om het pakketje zo klein mogelijk te maken voor de kosten.

Dit kostte 1050 per motor. Vond ik best meevallen voor een vliegtocht van Kathmandu, Nepal naar Amsterdam.

Maarrrrrr... denk je eindelijk van de bureaucratie in 3e wereldlanden af te zijn, kom je in NL weer in de molen 8)7.

Motor daar verkopen en hier in NL een andere halen was niet goedkoper?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:50

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Blij om weer terug te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nycrea schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 07:35:
Laat ik ook maar een keer posten om toegevoegd te worden aan de startpost dan, even de Moto Guzzi aantallen boosten.

[Afbeelding]
Moto Guzzi Stelvio uit 2011, ik rijd in zowel randstad (noord/zuid-holland) als provincie overijssel.
Guzzi FTW!! 8)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tylen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:48:
[...]

Mogelijk wel.. maar de motor waar je zo'n tocht mee gedaan hebt wil je toch niet kwijt??

Maar wel een beetje oneerlijk dat de klant moet betalen voor vertraging vanwege gebrek aan personeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:14:
[...]

Mogelijk wel.. maar de motor waar je zo'n tocht mee gedaan hebt wil je toch niet kwijt??
Ligt er aan hoe sentimenteel je bent. Want persoonlijk hou ik mijn geld liever in mijn zak dan dat ik het uit moet geven aan puur sentiment...
ToolkiT schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:14:
[...]
Maar wel een beetje oneerlijk dat de klant moet betalen voor vertraging vanwege gebrek aan personeel..
Het zal wel gewoon binnen de regels vallen...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]....

@DrivinUCrazy Enig idee waar die dingen nog te koop zijn? Zoek die met een eekhoorn.
https://www.motobuddyco.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:51:
[...]

Ligt er aan hoe sentimenteel je bent. Want persoonlijk hou ik mijn geld liever in mijn zak dan dat ik het uit moet geven aan puur sentiment...
maar jij houd niet van motorrijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maegrim schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:51:
[...]

maar jij houd niet van motorrijden :P
Ik ben niet sentimenteel... Motorrijden is ook voor een groot deel sentiment natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 18:11
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:05:
[...]

Ik ben niet sentimenteel... Motorrijden is ook voor een groot deel sentiment natuurlijk.
Motor rijden is sentimenteel, jij bent niet sentimenteel... jij bent dus geen motorrijder :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aidanl schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Motor rijden is sentimenteel, jij bent niet sentimenteel... jij bent dus geen motorrijder :+
Goede deductie. _/-\o_

Ik ben een forens op zijn hoogst...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Goede deductie. _/-\o_

Ik ben een forens op zijn hoogst...
Dat is me inmiddels ook opgevallen binnen mijn vrienden groep die ook motor rijd. Een deel daarvan ziet zijn/haar motor echt puur als vervoersmiddel, niets meer en niets minder. Vaak zijn het ook mensen zonder auto of delen ze auto's met partners waardoor het vaak gemakkelijker is hun eigen motor maar de pakken als de partner de auto al in gebruik heeft. Het andere deel ziet de motor juist meer als hobby. Rijd puur en alleen om te touren en te genieten.

En een klein deel, waaronder ikzelf, gebruikt de motor voor beide doelstellingen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:07
Daarom heb je ook motorrijders en mannen/vrouwen met een motor. Groots verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 04-01-2019 14:24 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
aidanl schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:21:
[...]

Dat is me inmiddels ook opgevallen binnen mijn vrienden groep die ook motor rijd. Een deel daarvan ziet zijn/haar motor echt puur als vervoersmiddel, niets meer en niets minder. Vaak zijn het ook mensen zonder auto of delen ze auto's met partners waardoor het vaak gemakkelijker is hun eigen motor maar de pakken als de partner de auto al in gebruik heeft. Het andere deel ziet de motor juist meer als hobby. Rijd puur en alleen om te touren en te genieten.

En een klein deel, waaronder ikzelf, gebruikt de motor voor beide doelstellingen :D
:p Tja en dan heb je mijn buddy die de hele winter z'n motor in de woonkamer heeft staan, 'want anders krijgt ze het koud'. (oke en hij is z'n alarm opnieuw aan het wiren enzo, maar dat is bijzaak!)

Zelf heb ik een leaseauto en daarbij zit ik echt in de 1e categorie, het brengt me van A naar B, hoeft niet fancy te zijn, maar luxe genoeg om comfortabel te zijn. Als het mocht van m'n contract had iedereen erin mogen rijden, dikke prima. Maar m'n motor? Nope, die gaat alleen uitgeleend worden als ik je echt heel erg vertrouw, tot nu toe 1 persoon geweest haha, de buddy met z'n vriendin/motor in de kamer. Mijn kindje.

@Leviathius Dan ben ik dus per definitie een motorrijder? :9

[ Voor 18% gewijzigd door SmurfLink op 04-01-2019 14:26 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:07
SmurfLink schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:25:
[...]

:p Tja en dan heb je mijn buddy die de hele winter z'n motor in de woonkamer heeft staan, 'want anders krijgt ze het koud'. (oke en hij is z'n alarm opnieuw aan het wiren enzo, maar dat is bijzaak!)

Zelf heb ik een leaseauto en daarbij zit ik echt in de 1e categorie, het brengt me van A naar B, hoeft niet fancy te zijn, maar luxe genoeg om comfortabel te zijn. Als het mocht van m'n contract had iedereen erin mogen rijden, dikke prima. Maar m'n motor? Nope, die gaat alleen uitgeleend worden als ik je echt heel erg vertrouw, tot nu toe 1 persoon geweest haha, de buddy met z'n vriendin/motor in de kamer. Mijn kindje.

Jazekers! Want jij geeft er echt om en was helemaal aangeslagen toen je onderuit was gegaan! Een man/vrouw met motor zou denken 'aghja, financieel k*t, maar ik koop gewoon een andere motor weer'.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
[...]
Hoewel ik niet de buddy ben je die bedoelt snap ik hem wel... O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MrWtJPVRbMU6qu4zykVjfjOZ/full.jpg

De beste wensen voor iedereen!

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Nycrea schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 07:35:
Laat ik ook maar een keer posten om toegevoegd te worden aan de startpost dan, even de Moto Guzzi aantallen boosten.

[Afbeelding]
Moto Guzzi Stelvio uit 2011, ik rijd in zowel randstad (noord/zuid-holland) als provincie overijssel.
En ook toegevoegd onder Noord Holland (woonplaats staat op Amsterdam en de laatste keer dat ik keek lag dat nog in die provincie :+ ).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Ik vind het toch zo jammer dat ik een maisonnet woning heb en de woonkamer dus op de 1e verdieping heb. Maar met genoeg snelheid kom ik misschien de trap wel op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aidanl schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:42:
Ik vind het toch zo jammer dat ik een maisonnet woning heb en de woonkamer dus op de 1e verdieping heb. Maar met genoeg snelheid kom ik misschien de trap wel op :P
Daar heb je toch een allroad voor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
ToolkiT schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:57:
[...]

Daar heb je toch een allroad voor? :+
Gas is alles :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:56
[...]

Ik denk dat je de grootste kans op schade met jouw motor nog hebt als je er zelf op rijdt :+.

* HTT-Thalan wegrent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@ToolkiT & @aidanl Eerder een Trial fiets…. En dan een GasGas, inderdaad :+

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 04-01-2019 15:07 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:16
Tylen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:48:
[...]

Dat is helaas geen optie geweest.

Beetje technisch, maar in het kort: voor Iran, Pakistan, India en Nepal heb je een 'Carnet de Passage' nodig om het land binnen te komen met je eigen voertuig (motor, maar geldt ook voor auto). Dit document vraag je aan bij de Duitse anwb, ADAC. Op basis van de dagwaarde van je voertuig betaal je borg. In ons geval EUR 3,000 per motor. Als jij een land binnen gaat krijg je een entry stempel op je carnet. Als je eruit gaat een exit stempel. Als je het Carnet bij de ADAC inlevert met een missende stempel.. ben je 3000 kwijt. Daarnaast kan de ADAC de eventuele hogere kosten die de lokale douane rekent ook op je verhalen....

Zo'n Carnet zorgt ervoor dat je de motor tijdelijk kan importeren in een land zonder importheffingen te betalen. Als je de motor dan verkoopt op de lokale markt, heb je importheffingen vermeden. Importheffingen in deze landen zijn zo rond de 100% voor voertuigen... dus dan pleeg je 'fraude'.

Daarnaast wordt de AT750 echt een collector's item denk ik.
Secsytime schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Blij om weer terug te zijn?
Ja eigenlijk wel! Vanaf Pakistan werd het verkeer echt zo gevaarlijk dat ik er echt tegenop begon te zien om weer een stukje te rijden. Alleen in het noorden van Pakistan en India was het wat rustiger en was het nog leuk. Maar er zijn een paar dagen bij waarbij ik meerdere bijna dood ervaringen had per dag. Denk aan een tegemoetkomende bus die inhaalt midden in een bocht waardoor ik met 50 de berm in moest rijden.

Ik dacht dat ik in Italie heftig verkeer had meegemaakt.. maar Pakistan en India slaan echt alles. Van alle landen die we gezien hebben hoef ik daar niet meer te rijden.. niet in de drukke steden.

Als je dan terug in NL bent en je ziet dat iedereen 130 rijdt in een vloeiend verkeer (zonder getoeter!).. heel chill! Ik had het nooit zo door, maar in Nederland kun je gewoon relaxed over straat _/-\o_. En het is zo chill dat alles in NL gewoon werkt. Afspraak is afspraak, mensen houden zich aan de regels. Goddamn, zit ik hier een ode aan NL te houden 8)7

ander chill nieuws is dat ik net gehoord heb dat de douane maar 1 dag DG opslag kosten in rekening brengt nadat ik gezegd had dat ik die 12 dagen niet wilde betalen. Coulant!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Requiem19 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:33:
[...]

Beetje technisch, maar in het kort: voor Iran, Pakistan, India en Nepal heb je een 'Carnet de Passage' nodig om het land binnen te komen met je eigen voertuig (motor, maar geldt ook voor auto). Dit document vraag je aan bij de Duitse anwb, ADAC. Op basis van de dagwaarde van je voertuig betaal je borg. In ons geval EUR 3,000 per motor. Als jij een land binnen gaat krijg je een entry stempel op je carnet. Als je eruit gaat een exit stempel. Als je het Carnet bij de ADAC inlevert met een missende stempel.. ben je 3000 kwijt. Daarnaast kan de ADAC de eventuele hogere kosten die de lokale douane rekent ook op je verhalen....

Zo'n Carnet zorgt ervoor dat je de motor tijdelijk kan importeren in een land zonder importheffingen te betalen. Als je de motor dan verkoopt op de lokale markt, heb je importheffingen vermeden. Importheffingen in deze landen zijn zo rond de 100% voor voertuigen... dus dan pleeg je 'fraude'.

[...]

Ja eigenlijk wel! Vanaf Pakistan werd het verkeer echt zo gevaarlijk dat ik er echt tegenop begon te zien om weer een stukje te rijden. Alleen in het noorden van Pakistan en India was het wat rustiger en was het nog leuk. Maar er zijn een paar dagen bij waarbij ik meerdere bijna dood ervaringen had per dag. Denk aan een tegemoetkomende bus die inhaalt midden in een bocht waardoor ik met 50 de berm in moest rijden.

Ik dacht dat ik in Italie heftig verkeer had meegemaakt.. maar Pakistan en India slaan echt alles. Van alle landen die we gezien hebben hoef ik daar niet meer te rijden.. niet in de drukke steden.

Als je dan terug in NL bent en je ziet dat iedereen 130 rijdt in een vloeiend verkeer (zonder getoeter!).. heel chill! Ik had het nooit zo door, maar in Nederland kun je gewoon relaxed over straat _/-\o_. En het is zo chill dat alles in NL gewoon werkt. Afspraak is afspraak, mensen houden zich aan de regels. Goddamn, zit ik hier een ode aan NL te houden 8)7

ander chill nieuws is dat ik net gehoord heb dat de douane maar 1 dag DG opslag kosten in rekening brengt nadat ik gezegd had dat ik die 12 dagen niet wilde betalen. Coulant!
Die coulance lijkt mij niet meer dan normaal als ze er enkel en alleen gestaan hebben omdat said douane geen personeel voorhanden had. Het is niet alsof je zelf ervoor gezorgd hebt dat ze daar lekker 12 dagen staan warm te blijven.

Verder wel ondanks je vele bijna dood ervaringen enorm jaloers op de reis hoor.

* Rubman hoopt ooit ook nog zo'n soort reis te kunnen maken met een motor.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ah, het befaamde Carnet.. dat was ik ff vergeten, dat is idd een issue.. alle overland reisboeken hoor je er over..
[...]
Buiten dat blijft het voor je persoonlijk ook wel een collectors item lijkt me :)
[...]
[...]

Ik heb gister de docu van Kevin Saunders (Wikipedia: Kevin and Julia Sanders) gekeken over zijn eerste GlobeBusters tour van London naar Beiing.. ze vermeden Pakistan, maar in China was het ook behoorlijk heftig zo te zien.. maar minder erg dan wat mijn ervaring van het verkeer in India is.. dat is echt wel uniek.. regels zijn er niet, maar wel richtlijnen (oftewel ik vermijd wat er voor me gebeurt en de gene die achter me rijd heeft de verantwoordelijkheid mij te vermijden..) heel onnatuurlijk voor europeanen, maar het werkt beter dan je denkt..

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 10:05
Met groot trots presenteer ik jullie nu ook eindelijk mijn eigen eerste motor 8)

Een Suzuki GSR600 uit 2006 met 18.000 km op de teller! Zaterdag opgehaald en inmiddels 200km gereden. Heerlijk apparaat!

Suzuki GSR600_1

Suzuki GSR600_2

Provincie Noord Holland ('t Gooi)

@wimmel_1 @lolgast Kunnen jullie deze toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
@ToolkiT , Heb jij destijds ook op de V9 Roamer gereden? Of had je al een keuze gemaakt en voor de V7 gekozen?

Ben er steeds meer aan het denken om de Versys toch te gaan verruilen voor een V9/V7 of een Street Twin.

Hoe bevalt die V7 nu je hem al een tijdje hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Leviathius schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:29:
[...]

Jazekers! Want jij geeft er echt om en was helemaal aangeslagen toen je onderuit was gegaan! Een man/vrouw met motor zou denken 'aghja, financieel k*t, maar ik koop gewoon een andere motor weer'.
Ja ik voelde me er heel erg naar over... dat ik de verkopers motor onderuit gegooid had.... en hem kon het eigenlijk weinig schelen, die was bezorgd of het met mij ging. Dat vond ik echt heel apart. :+ Maarja hij ging hem toch verkopen dus misschien had ie er emotioneel al afscheid van genomen. Aan de andere kant, hij verkocht hem omdat ie stopte met rijden, wegens tijdgebrek/gezin. Dus dan klinkt het toch wel veel meer als man met motor. Nou ja, nu man zonder motor. :9

@HTT-Thalan En bedankt he :p ik moet juist meer vertrouwen gaan krijgen, niet minder!

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 04-01-2019 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SmurfLink schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:33:
[...]

Ja ik voelde me er heel erg naar over... dat ik de verkopers motor onderuit gegooid had.... en hem kon het eigenlijk weinig schelen, die was bezorgd of het met mij ging. Dat vond ik echt heel apart. :+ Maarja hij ging hem toch verkopen dus misschien had ie er emotioneel al afscheid van genomen. Aan de andere kant, hij verkocht hem omdat ie stopte met rijden, wegens tijdgebrek/gezin. Dus dan klinkt het toch wel veel meer als man met motor. Nou ja, nu man zonder motor. :9
Ik denk (hoop) dat dat iedere rationeel denkende verkoper (lees: Mens in het algemeen) zichzelf meer zorgen zou moeten maken om jou / de koper dan over dat stukje "bezit".

Materiaal is te repareren / vervangen. Mensen zijn dat nóóit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:37:
[...]

Ik denk (hoop) dat dat iedere rationeel denkende verkoper (lees: Mens in het algemeen) zichzelf meer zorgen zou moeten maken om jou / de koper dan over dat stukje "bezit".

Materiaal is te repareren / vervangen. Mensen zijn dat nóóit....
True, maar mij kent ie niet en die motor had ie al jaren. Ja je maakt je wel zorgen om hoe het met iemand is, maar ik zou me ook zeker zorgen maken om de motor. Dat deed hij echt totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eoghlear schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:06:
@ToolkiT , Heb jij destijds ook op de V9 Roamer gereden? Of had je al een keuze gemaakt en voor de V7 gekozen?

Ben er steeds meer aan het denken om de Versys toch te gaan verruilen voor een V9/V7 of een Street Twin.

Hoe bevalt die V7 nu je hem al een tijdje hebt?
Nee, de V9 niet gereden.
Mijn dealer is eigenlijk een vespa (piaggio) dealer en is net met MG begonnen en heeft dus alleen de V7..

V7 bevalt super.. iets meer power zou leuk zijn maar is eigenlijk alleen nodig bij inhalen, voor de rest is het plenty..
En met mijn custom uitlaat klinkt het of je harder gaat dan je eigenlijk doet.. wat weer fijn is voor mijn rijbewijs ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Sinterklaas was wat laat 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6ttvf7kVJL7AIsrkpMvkTlRU/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

:9~ :9~ :9~

heb zelf vorige week een decat gedaan maar nu nog opzoek naar een ander dempertje

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Streepje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:14:
[...]

:9~ :9~ :9~

heb zelf vorige week een decat gedaan maar nu nog opzoek naar een ander dempertje
Dit is alleen een andere demper voor op het Akra evolution systeem wat er al onder zit. De demper die er op zat maakte teveel herrie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:16:
[...]

Dit is alleen een andere demper voor op het Akra evolution systeem wat er al onder zit. De demper die er op zat maakte teveel herrie ;).
Deze gaat ná een aantal rondjes rijden ook wel (weer) wat meer herrie maken waarschijnlijk :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Tylen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:16:
[...]

ja dat probleem heb ik dus ook, die originele mt10 demper dempt niet zo heel goed _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

wimmel_1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:18:
[...]

Deze gaat ná een aantal rondjes rijden ook wel (weer) wat meer herrie maken waarschijnlijk :9
Dit is speciale trackday demper van Akra. Met linkpipe om op de titanium bochten van het evolution systeem te passen. Hij heeft 2 db killers erin. Duurt wel even voorsat hij teveel herrie gaat maken. De R6 had ook een full akra systeem eronder en die had ook 8 seizoenen gereden zonder dat de demper opnieuw gevuld was ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit even te kijken naar banden, standaard heeft de Zero: Pirelli Diablo Rosso II 140/70-17. Die maat is alleen nogal prut, weinig keus qua banden, is het mogelijk om zomaar een 150 brede band te monteren? De keuze in die maat is aanmerkelijk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:42:
Ik zit even te kijken naar banden, standaard heeft de Zero: Pirelli Diablo Rosso II 140/70-17. Die maat is alleen nogal prut, weinig keus qua banden, is het mogelijk om zomaar een 150 brede band te monteren? De keuze in die maat is aanmerkelijk beter :)
Een "150" band is (héél simpel) een centimeter breder op het loopvlak dan een '140" en pakt dus aan beide kanten een halve centimeter méér aan ruimte in je achterbrug.

Er zijn wat meer zaken waar je rekening mee moet gaan houden om het technisch gezien te kunnen laten kloppen zoals bijv. de breedte van de velg en de hoogte van de wang van de band (dat /70 deel = 70% van 140mm) maar op de meeste velgen wordt af-fabriek niet de meest brede mogelijkheid aan banden gelegd dus die 150 zal wel gaan passen. Met een 150/70-17 wordt de omtrek van je wiel nét iets groter en zal je snelheidsmeter dus een kleinere afwijking gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat allemaal wel gaat, vroeg me meer af of de ronding van de band zou worden beinvloed en of dat dat nadelige gevolgen zou hebben. Nou is 10mm niet een wereld van verschil maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:54:
Ik denk dat allemaal wel gaat, vroeg me meer af of de ronding van de band zou worden beinvloed en of dat dat nadelige gevolgen zou hebben. Nou is 10mm niet een wereld van verschil maar toch :)
Afhankelijk van dat middelste deel wordt de ronding ook anders maar dat gebeurd ook al als je alleen van bandenmerk zou gaan wisselen. Een Michelin Pilot POWER staat bijvoorbeeld veel meer in een "punt" zodat zo'n band vaak het idee geeft dat je echt een bocht in "valt".... (I-LOVE-IT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BMW is m'n eerste fiets (wel meer fietsen gereden), dus hoeveel ervaring heb ik... maar die werd geleverd met Metzeler Z8 interacts. Vind het tot op heden een erg prettige band die op droog warm wegdek fijn stuurt en het op nat wegdek heel redelijk doet. Omdat ik met de Zero met kouder weer door zal rijden (ik probeer regen te voorkomen...niet geheel gelukt de laatste twee weken :P ) overweeg ik ook de Michellin PR4's (de 5 is prijzig). Al deze banden zijn alleen op 150 te krijgen...

Op de BMW gingen de Metzelers een 18dkm mee, niet eens heel beroerd. De reden dat ik toch eens naar banden aan het kijken ben is dat die Pirelli's met dit weer redelijk shitty zijn tbh. Ergens is het bezopen om gloednieuwe banden te vervangen maarja.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2019 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:33:
@HTT-Thalan En bedankt he :p ik moet juist meer vertrouwen gaan krijgen, niet minder!
Als het een troost is, ik ben voornemens deze zomer ook nog eens met de Kawasaki op mijn bek te gaan!
Ga een setje noppenbanden voor dat ding bestellen en er een parttime scrambler van maken. Gaat dikke pret zijn om met 12.000 toeren door het zand te jakkeren :*).

Je moet een keer mee gaan, dan ben je gelijk niet bang meer op asfalt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:01:
De BMW is m'n eerste fiets (wel meer fietsen gereden), dus hoeveel ervaring heb ik... maar die werd geleverd met Metzeler Z8 interacts. Vind het tot op heden een erg prettige band die op droog warm wegdek fijn stuurt en het op nat wegdek heel redelijk doet. Omdat ik met de Zero met kouder weer door zal rijden (ik probeer regen te voorkomen...niet geheel gelukt de laatste twee weken :P ) overweeg ik ook de Michellin PR4's (de 5 is prijzig). Al deze banden zijn alleen op 150 te krijgen...

Op de BMW gingen de Metzelers een 18dkm mee, niet eens heel beroerd. De reden dat ik toch eens naar banden aan het kijken ben is dat die Pirelli's met dit weer redelijk shitty zijn tbh. Ergens is het bezopen om gloednieuwe banden te vervangen maarja.
Je hoeft ze ook niet ineens volledig af te gaan schrijven maar als je die banden nú zelf NIET vertrouwd tijdens de huidige weersomstandigheden dan is het volgens mij sowieso niet verstandig om er mee verder te blijven rijden in dit seizoen.

Leg er nu een andere band onder waar JIJ wél een goed gevoel bij hebt en sla die Pirelli's op in je schuur zodat je ze in de zomer op kunt rijden als je er wél een goed gevoel bij hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:24:
Daarom heb je ook motorrijders en mannen/vrouwen met een motor. Groots verschil.
Ik ben anders wel aardig vergroeid met de motor... hahaha. Ik vind het een fijn vervoersmiddel en heb wel lol in het rijden, maar beschouw het niet als hobby. Er aan sleutelen is dan weer wel een hobby... ieder zijn ding denk ik dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2019 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

flowiej schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:40:
Met groot trots presenteer ik jullie nu ook eindelijk mijn eigen eerste motor 8)

Een Suzuki GSR600 uit 2006 met 18.000 km op de teller! Zaterdag opgehaald en inmiddels 200km gereden. Heerlijk apparaat!

[Afbeelding: Suzuki GSR600_1]

[Afbeelding: Suzuki GSR600_2]

Provincie Noord Holland ('t Gooi)

@wimmel_1 @lolgast Kunnen jullie deze toevoegen?
Leuk ding, gefeliciteerd! Mag ik voorzichtig een eerste 'mod' aanbevelen? De oranje knipperbolletjes (aan de voorzijde) vervangen voor van die chroomkleurige (die dan wel amber oplichten). Staat wat strakker met dat heldere glas.
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:35:
[...]

Ik ben anders wel aardig vergroeid met de motor... hahaha. Ik vind het een fijn vervoersmiddel en heb wel lol in het rijden, maar beschouw het niet als hobby. Er aan sleutelen is dan weer wel een hobby... ieder zijn ding denk ik dan.
Dit herken ik wel. Ik houd van het rijden en rijd veel (want ook woon/werk, naar vrienden etc. pak ik graag de motor), maar plezierritjes blijven vaak beperkt tot een stukje om vanuit werk en een klein aantal weekendjes Duitsland per jaar. Zoals sommigen hier de motor in het weekend pakken om een rondje te maken, dat doe ik dan weer niet zo snel.

Dit heb ik overigens ook nooit gehad met mijn vorige auto, die praktisch een cabrio was (Targa), maar een touristische route pakken náár iemand/iets toe deed ik dan wel weer graag. Kortom, een reis heeft bij mij al snel een doel, maar ben zeker wel motorrijder en geen 'man met motor'.
Furbz4300 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:37:
[...]

Hoewel ik niet de buddy ben je die bedoelt snap ik hem wel... O-)
[Afbeelding]

De beste wensen voor iedereen!
Garage beats woonkamer, maar dit is dan zeker weer beter dan het arme ding dan maar op de stoep te laten slapen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:44
Verwijderd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:34:
[...]

Op advrider loopt een behoorlijk draadje over de G310GS erg leuke motor is dat :)

https://advrider.com/f/threads/bmw-g310gs-thread.1140150/
Deze al voorbij zien komen dan?

Ding gaat bij hun nu de verkoop in, voor wat ik er van gezien heb vinden ze het echt een geweldige motor.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Tylen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:34:
[...]

Dit is speciale trackday demper van Akra. Met linkpipe om op de titanium bochten van het evolution systeem te passen. Hij heeft 2 db killers erin. Duurt wel even voorsat hij teveel herrie gaat maken. De R6 had ook een full akra systeem eronder en die had ook 8 seizoenen gereden zonder dat de demper opnieuw gevuld was ;).
Heb je een foto van hoe dat eruit ziet, 2 killers erin? Kan je die ook afzonderlijk eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

xos schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Heb je een foto van hoe dat eruit ziet, 2 killers erin? Kan je die ook afzonderlijk eruit halen?
Nu niet meer want hij zit er al op. De eerste is een traditionele. Die ken je wel. De tweede zit tussen de linkpijp en de demper. Een soort pion die in de demper gaat. Ze kunnen er beiden uit. Ik heb die interne db killer nog gepast op mijn huidige demper en dat past ook. Dus wil eigenlijk ook eens testen wat dat doet met het geluid.

Nummer 22 in dit plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://race-faster.com/wp-content/uploads/2018/10/Akrapovic-Track-Day-slipon-05.png

[ Voor 13% gewijzigd door Tylen op 05-01-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gisteren noodgedwongen een ritje moeten maken op de motor, prima te doen met goed weer. Nou heb ik het met koud weer wel eens vaker gehad dat mijn motor in koude toestand uitvalt als ik de koppeling in trek. Bij mij om de hoek is een verkeerslicht waar ik vaak even moet wachten. Trek ik de koppeling in...wordt het stil onder mij.

Is dat een kwestie van afstellen? Langer doorrijden met de choke open? De motor een aantal minuten stationair laten draaien voor vertrek? Gas blijven geven terwijl ik de koppeling in trek en ga remmen?

Het gaat om een BMW R1100 RT, beetje op leeftijd maar prima machine verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
noes schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:35:
[...]

Leuk ding, gefeliciteerd! Mag ik voorzichtig een eerste 'mod' aanbevelen? De oranje knipperbolletjes (aan de voorzijde) vervangen voor van die chroomkleurige (die dan wel amber oplichten). Staat wat strakker met dat heldere glas.
Thnx ga ik eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
sypie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:29:
Gisteren noodgedwongen een ritje moeten maken op de motor, prima te doen met goed weer. Nou heb ik het met koud weer wel eens vaker gehad dat mijn motor in koude toestand uitvalt als ik de koppeling in trek. Bij mij om de hoek is een verkeerslicht waar ik vaak even moet wachten. Trek ik de koppeling in...wordt het stil onder mij.

Is dat een kwestie van afstellen? Langer doorrijden met de choke open? De motor een aantal minuten stationair laten draaien voor vertrek? Gas blijven geven terwijl ik de koppeling in trek en ga remmen?

Als je nog carbs hebt (geen injectie dus) zul je met koud weer wel moeten choken ja. Het verschilt van motor tot motor, de mijne heeft soms wel een paar minuten nodig en dat is maar 600cc. Ik kan me dus voorstellen dat die van jouw misschien een minuutje of wat langer nodig heeft nog omdat er meer metaal opgewarmd moet worden.

Ik denk dat ik mezelf dit jaar een nieuw offroad doel moet stellen:

Er gaat weer een cursus gevolgd worden (waarschijnlijk op asfalt) maar dit hoort er zeker bij om obstakels in het terrein te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

sypie schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:29:

het wil ook wel eens gebeuren dat je koppelingshuis iets is ingesleten en dat in combinatie met koude olie kan er voor zorgen dat de motor niet 100% ontkoppeld en dus uit kan vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Als je nog carbs hebt (geen injectie dus) zul je met koud weer wel moeten choken ja. Het verschilt van motor tot motor, de mijne heeft soms wel een paar minuten nodig en dat is maar 600cc. Ik kan me dus voorstellen dat die van jouw misschien een minuutje of wat langer nodig heeft nog omdat er meer metaal opgewarmd moet worden.
De 1100 heeft injectie, de 'choke' is dan ook weinig anders dan wat extra gas geven vziw. Heb de 1100 GS gehad, en nee, hij hoort uiteraard niet uit te vallen. ;) Gister was het ook niet eens zo heel koud eigenlijk (al voelde het wel erg koud aan op de snelweg vond ik). Je weet zeker dat het aan de kou ligt en niet aan versleten koppelingschakelaar (gokje)? Weet helaas verder niet wat de oorzaak kan zijn, misschien eens op het GS forum proberen?
Bommes schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:49:
[...]

Deze al voorbij zien komen dan?
[YouTube: Rally Raid Products BMW G 310GS - build, test, discussion, prep for adventure]

Ding gaat bij hun nu de verkoop in, voor wat ik er van gezien heb vinden ze het echt een geweldige motor.
Dit lijkt me wel een heel leuke motor, helaas voor vakanties dan weer net te licht :P Misschien moet er weer een 850GS komen, dus boxer en cardan, en met de huidige techniek valt daar ook zat (veel te veel) pk uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Aikon schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:10:
[...]

Dit lijkt me wel een heel leuke motor, helaas voor vakanties dan weer net te licht :P Misschien moet er weer een 850GS komen, dus boxer en cardan, en met de huidige techniek valt daar ook zat (veel te veel) pk uit te halen.
De F850 GS is een staande twin, geen boxer, en heeft ook een ketting. Of bedoel je een andere, oudere boxer, de R850? (https://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_R_850-serie)

Ik heb een F700GS gehad (75 pk) en dat was ruim voldoende, maar ook een G310R en dat was inderdaad wat minder met 38 pk.

[ Voor 5% gewijzigd door mkrmr op 05-01-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Bedoel idd de oudere R850 (GS), die met die kardan en boxer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Vandaag 250km op mijn nieuwe machine gereden. Helaas wel nog twee restpuntjes voor de dealer. 1. Af en toe schakelde de motor wat moeizaam. Na een telefoontje met de dealer kon ik gelijk langs komen. Gelukkig is de versnellingsbak in orde en betreft het de koppelingshendel. Deze wordt vervangen. 2. Het lampje van het linker knipperlicht op het dashboard doet het soms niet. Deze wordt ook vervangen. Verder heerlijk gereden, ondanks een plensbui. In ieder geval weet ik nu dat mijn nieuwe motorpak waterdicht is :) Nog meer mensen wezen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:50

Secsytime

Automagisch

Vind het een beetje een aparte redenatie, dat wanneer iemand zijn motor voor woon-werk gebruikt dat die dan geen "emotie" voor de motor heeft.

Ja, als je de motor dagelijks gebruikt ga je inderdaad minder pietluttig met dingen om, dan wanneer je alleen met mooi weer rijdt en de motor behandelt alsof die van glas is.

Uiteindelijk zijn we allemaal motorrijders, alleen rijdt de ene groep wat meer dan de ander ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:37
Ik was laatst bezig met de ruitjes van de XT1200Z. De vorige eigenaar had er een navigatiesteun op geknutseld waar ik nog steeds heel blij mee ben. :) Maar dat is wel ten koste gegaan van die rubberen ruitmoertjes (rubber insert met messing moertje er in), die nu aan het scheuren zijn door het verplaatsen van die dingen tijdens het passen en meten.

Ik denk, bestel die eens nieuw... Op cmsnl.com de juiste onderdelen gevonden. 7 frikkin euro per stuk. Ik heb even verder gezocht, en ik gok er op dat het bevestigingssetje van Puig, 0957n, ook past. Dan heb ik er 8 voor iets minder dan een 10tje, op Amazon dan. Dat lijkt me een iets betere prijs.

Afgelopen jaar heeft mijn motor op de linker kant gelegen. Geen echte schade, behalve het koppelingspedaaltje dat een tikje had gekregen. Ook daarvoor maar een nieuwe besteld, in dit geval van off-the-road.de. Deze site is gespecialiseerd in de 660 en 1200 Ténéré's. Dan heb ik een instelbare en inklapbaar pedaaltje for what it's worth, en alsnog goedkoper dan het originele onderdeel.

Ook heb ik vandaag verder gekeken naar de VRO's en alternatieven. Ik heb een cursus gevonden in Duitsland bij de ADAC voor 150 euro. Maar, daarmee schrijf ik de VRO's van de KNMV niet af. Als KNMV lid krijg ik sowieso 25 euro korting. Daarnaast krijg ik ook nog eens 5 jaar lang 10% korting op de verzekering. Financieel is het daardoor zelfs voordeliger om een nederlandse VRO te doen.
De data zijn nog niet bekend, maar zodra deze bekend zijn schrijf ik me in. :)

[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-01-2019 19:00 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de vlinderklep van de R9T uitgebouwd en het tussenstuk van Remus geplaatst (bedankt Sinterklaas). Helaas geeft het ontbreken van de servomotor direct een CEL, dus de bowdenkabels uitgebouwd en de servo - compleet useless - teruggebouwd: geen CEL meer.

Fantastisch wat een geluid ... door de wijk iig. Ik vermoed dat het WOT nog een groter verschil gaat maken, dan merkte je dat 'ie het geluid terughaalde als je snel vlot gas gaf. Maar zelfs stationair halfgas tot max 3000rpm is het verschil merkbaar. Heerlijk diep bassrijk geluid, lekker ploppen op de overrun en zonder rare fuel trims. De soundtrack van die boxer is wat dat betreft werkelijk fan-tas-tisch. Weinig blokken die daarbij in de buurt komen, enige wat wmb nog ontbreekt is een 4-pitter (bij voorkeur een V) die 14k+ rpm draait.

Dan denk je, wtf moet je met die Zero SR? Totaal andere beleving, andere - zij het iets sportiieve- zithouding en geheel andere toepassing, maar beiden zijn geweldig voor wat ze moeten doen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Verwijderd ik neem aan dat je die Zero zakelijk aangeschaft hebt? Want totaal afschrijving + running costs + rentelast +onderhoud etc is een degelijke oudere motor waarschijnlijk nog steeds voordeliger. Correct me if wrong? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
ToolkiT schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:06:
[...]

Nee, de V9 niet gereden.
Mijn dealer is eigenlijk een vespa (piaggio) dealer en is net met MG begonnen en heeft dus alleen de V7..

V7 bevalt super.. iets meer power zou leuk zijn maar is eigenlijk alleen nodig bij inhalen, voor de rest is het plenty..
En met mijn custom uitlaat klinkt het of je harder gaat dan je eigenlijk doet.. wat weer fijn is voor mijn rijbewijs ;)
Hmmm. Binnenkort de dichtstbijzijnde dealer maar eens gaan vervelen.

Hebben ze voor MG ook van die aftermarket sites als motone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

noes schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:20:
@Verwijderd ik neem aan dat je die Zero zakelijk aangeschaft hebt? Want totaal afschrijving + running costs + rentelast +onderhoud etc is een degelijke oudere motor waarschijnlijk nog steeds voordeliger. Correct me if wrong? :)
Je hebt gelijk dat het onder de streep echt wel goedkoper zal zijn om een oude motor te rijden, maar where's the fun in that? Daarbij ben ik een soort van milieuhippy met m'n zonnepanelen en warmtepomp; daar past die motor goed bij natuurlijk. Goedkoop is het niet en ik heb het geluk dat ik dit eraan kan uitgeven; je betaalt nu wel een premium omdat het nieuwe technologie is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2019 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:05:
[...]

Je hebt gelijk dat het onder de streep echt wel goedkoper zal zijn om een oude motor te rijden, maar where's the fun in that? Daarbij ben ik een soort van milieuhippy met m'n zonnepanelen en warmtepomp; daar past die motor goed bij natuurlijk. Goedkoop is het niet en ik heb het geluk dat ik dit eraan kan uitgeven; je betaalt nu wel een premium omdat het nieuwe technologie is.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2rgf22v.jpg
Secsytime schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:09:
Vind het een beetje een aparte redenatie, dat wanneer iemand zijn motor voor woon-werk gebruikt dat die dan geen "emotie" voor de motor heeft.

Ja, als je de motor dagelijks gebruikt ga je inderdaad minder pietluttig met dingen om, dan wanneer je alleen met mooi weer rijdt en de motor behandelt alsof die van glas is.

Uiteindelijk zijn we allemaal motorrijders, alleen rijdt de ene groep wat meer dan de ander ;)
Allemaal leuk en aardig, maar er is een groep mensen die zich zo heeft vereenzelvigd met hun hobby genaamd motorrijden dat ze er anders aardig emotioneel over kunnen doen... haha. Vooral als je duidelijk aangeeft dat het in eerste instantie gewoon een vervoersmiddel is en geen verlengstuk van het ego (of geslachtsdeel)... })

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2019 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

[...]

In die Zero zullen zelfde accumaterialen zitten. De wereld gaat ten onder aan verkeerde keuzes. Draait alleen maar om geld. Niks met beter milieu te maken.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:37:
[...]

In die Zero zullen zelfde accumaterialen zitten. De wereld gaat ten onder aan verkeerde keuzes. Draait alleen maar om geld. Niks met beter milieu te maken.
Het probleem is kapitalisme en overconsumptie inderdaad... Aan het einde van de rit trekt het klimaat, milieu en de planeet aan het kortste eind...

En zoals ik een wetenschapper ooit heb horen zeggen: "Uiteindelijk ontstaat er weer een nieuwe stabiele situatie. Zij het met of zonder een leefbare omgeving voor mens en dier." Met andere woorden: op de wetenschap hoef je ook niet teveel te rekenen, want die zijn net zo goed bezig met 'consumeren'.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]

Wel, als het een verschil was van een paar, of misschien 10 procent, was het nog tot daar aan toe :P.
Ik wil ook wel milieuvriendelijker rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Er is niemand die je tegen gaat houden als jij besluit om alleen nog maar met een trapfiets te gaan rijden, het zal alleen voor je werk een probleem op gaan leveren doordat je daar niet meer gaat geraken op de tijdstippen dat je daar door je werkgever verwacht wordt.

Heel "onze" wereld is ingesteld op "onze" manier van leven en terug gaan naar een manier van leven zoals er door sommige stammen in de regenwouden nog geleefd wordt.... Onmogelijk met ruim 7 miljard mensen (te weinig oppervlakte aan land op aarde).

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 06-01-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrMarcie schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:37:
[...]

Dit wel enorm kort door de bocht, alsof de olie voor een ICE gevolgenvrij is (los van de CO2 uitstoot). Dit is alleen denk ik niet de plek om die discussie te voeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

'Goedkoper'? :+ Dare to explain? :+

Onderdeelprijzen worden (zeker in mijn geval) niet goedkoper, er komt alleen maar meer onderhoud aan omdat het spul slijt. Dus bij een nieuwe of jongere motor een keer remblokjes wisselen is bij mij dan al een set schijven ala 400 euro per stuk en dan toch maar een revisie van de remklauwen. ;) En zo nog veel meer...

Als je echt 'low budget' gaat rijden kan het misschien, maar daar rijdt je geen motor voor. Is toch je eerste veiligheid, en ik roep altijd (om even bij mijn voorbeeld te blijven) als ik met 250 in de remmen moet, moet ik er wel 200% op kunnen vertrouwen. :)

En leuk die hele milieuhype, wat gaat er met al die accu's gebeuren? Recyclen kunnen we niet, grondstoffen die redelijk beperkt en behoorlijk belastend zijn. CO2 is allang bewezen doorgestoken kaart, planten en bomen hebben dat nodig om te groeien. Roet komt in je longen en hoest je uit, fijnstof komt in je cellen en in je blaasjes, en daar kun je dus niks mee. Ik weet niet wat gezonder is. :Y Daarbij die hele dieselgekte, dat is gewoon een melkkoe. Het rendement van een diesel is een factor 1,5 tot 2 van een benzine. 80-85 procent voor een moderne dieselhybride die op een vast toerental is geoptimaliseerd, en 45-50 procent voor een gewone dieselmotor. Een moderne(!) benzine haalt net aan 35 procent. Oudere non turbo benzine's zitten rond de 28-30% voor de meeste versies, waarvan veel Japanse lichtgewicht motoren met dubbele nokkenassen en 4 kleppen per cilinder soms nog iets erboven komen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/01/2019-01-06-13.03.28-Medium-e1546778549462.jpg
Brommert maar eens aan de lader gehangen trouwens, staat toch alweer een paar weken stil. Vanochtend was echt prima weer om te rijden, 8 graden, zonnetje, alleen ligt overal nog pekel. Met name op kruispunten en viaducten. :/

Nog maar even geduld dus!

Edit: even opgezocht, eerste jaar iets meer dan 1000 euro onderhoud inzitten, wist ik, motor goedkoper gekocht. Motor weggezet en in het voorjaar op laten halen voor de volgende 'grote beurt', samen met de rest van de kosten dit jaar zit op de kop af 3500 euro voor dit jaar. Dus per jaar apart is even lastig.

Maar goed, 2 jaar, 4500 euro onderhoud (en paar extra's), gekocht met 29dkm, nu 59dkm, dus netjes 40dkm. Dat is dan 0,11 cent per kilometer aan onderhoud. Niet heel spannend. :)

Edit 2: 30dkm dus, dat komt op 15ct de kilometer. Dank @Tylen :>

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 06-01-2019 14:56 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pekel nog? Hier in de omgeving valt het hard mee, ze hebben al een tijdje niet gestrooid en we hebben regen gehad. Ik zie nauwelijks witte gloed op de weg, maar ik was wel braaf de motor na een rondje even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:56:
Pekel nog? Hier in de omgeving valt het hard mee, ze hebben al een tijdje niet gestrooid en we hebben regen gehad. Ik zie nauwelijks witte gloed op de weg, maar ik was wel braaf de motor na een rondje even af :)
Ik vermoed ze vanwege de temperaturen rond nul nog een rondje hebben gedaan, want de auto was toch nog behoorlijk vuil geworden zaterdag... Ik hoopte ook met de regen dat het weg was, maar niet dus. :/

En even snel afspoelen is nog een lastig dingetje hier, ik moet de slang naar buiten gooien en dat is een beetje omslachtig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:52:
[...]

Onderdeelprijzen worden (zeker in mijn geval) niet goedkoper, er komt alleen maar meer onderhoud aan omdat het spul slijt. Dus bij een nieuwe of jongere motor een keer remblokjes wisselen is bij mij dan al een set schijven ala 400 euro per stuk en dan toch maar een revisie van de remklauwen. ;) En zo nog veel meer...

Als je echt 'low budget' gaat rijden kan het misschien, maar daar rijdt je geen motor voor. Is toch je eerste veiligheid, en ik roep altijd (om even bij mijn voorbeeld te blijven) als ik met 250 in de remmen moet, moet ik er wel 200% op kunnen vertrouwen. :)

En leuk die hele milieuhype, wat gaat er met al die accu's gebeuren? Recyclen kunnen we niet, grondstoffen die redelijk beperkt en behoorlijk belastend zijn. CO2 is allang bewezen doorgestoken kaart, planten en bomen hebben dat nodig om te groeien. Roet komt in je longen en hoest je uit, fijnstof komt in je cellen en in je blaasjes, en daar kun je dus niks mee. Ik weet niet wat gezonder is. :Y Daarbij die hele dieselgekte, dat is gewoon een melkkoe. Het rendement van een diesel is een factor 1,5 tot 2 van een benzine. 80-85 procent voor een moderne dieselhybride die op een vast toerental is geoptimaliseerd, en 45-50 procent voor een gewone dieselmotor. Een moderne(!) benzine haalt net aan 35 procent. Oudere non turbo benzine's zitten rond de 28-30% voor de meeste versies, waarvan veel Japanse lichtgewicht motoren met dubbele nokkenassen en 4 kleppen per cilinder soms nog iets erboven komen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. :+
[Afbeelding]
Brommert maar eens aan de lader gehangen trouwens, staat toch alweer een paar weken stil. Vanochtend was echt prima weer om te rijden, 8 graden, zonnetje, alleen ligt overal nog pekel. Met name op kruispunten en viaducten. :/

Nog maar even geduld dus!

Edit: even opgezocht, eerste jaar iets meer dan 1000 euro onderhoud inzitten, wist ik, motor goedkoper gekocht. Motor weggezet en in het voorjaar op laten halen voor de volgende 'grote beurt', samen met de rest van de kosten dit jaar zit op de kop af 3500 euro voor dit jaar. Dus per jaar apart is even lastig.

Maar goed, 2 jaar, 4500 euro onderhoud (en paar extra's), gekocht met 29dkm, nu 59dkm, dus netjes 40dkm. Dat is dan 0,11 cent per kilometer aan onderhoud. Niet heel spannend. :)
15 cent de kilometer ;). 59-29 is niet 40 maar 30. Om over 0,11 cent ipv 0,11 euro nog maar te zwijgen. 😘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:40:
[...]

15 cent de kilometer ;). 59-29 is niet 40 maar 30. Om over 0,11 cent ipv 0,11 euro nog maar te zwijgen. 😘
Hee het is zondag, en mijn hoofd staat op half aanwezig :+ Maar idd je hebt gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:58

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:26:
[...]

In welk hokje zullen we de mensen proppen die de boel _niet_ schorsen voor de winter maar dan toch wel alleen naar buiten komen bij near-zomerse condities? 8).
Zijn er mensen die de motor schorsen voor de winter :? 't ding 3 maanden schorsen bespaart je op wegenbelasting precies 0,- en in verzekering misschien 20 euro... 8)7

* Destruction betaald gewoon het hele jaar door verzekering en belasting voor de fiets, kan ik er ook op weg wanneer ik maar wil 8)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:10:
[...]

Zijn er mensen die de motor schorsen voor de winter :? 't ding 3 maanden schorsen bespaart je op wegenbelasting precies 0,- en in verzekering misschien 20 euro... 8)7

* Destruction betaald gewoon het hele jaar door verzekering en belasting voor de fiets, kan ik er ook op weg wanneer ik maar wil 8)
Dat. De korting is verwaarloosbaar en levert je alleen wat op als je dat ding sowieso toch niet van plan was op dat moment de straat op te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[..]
Ik rijd nu (want winter) een R1200RT, gekocht voor 4000 euro. Ik rijd er 1:18,5 mee, dus vrij zuinig. Hoe veel onderhoud het apparaat gaat kosten op lange termijn weet ik niet, ik heb m sinds september. Wat ik wel weet is dat de goedkoopste Zero op dit moment 9500 euro is, maar dat totaal geen vergelijkbaar apparaat is. Dus van het verschil in aanschaf kan ik de RT al vrij lang rijden.

De DSR is wel beter te vergelijken met een RT, maar kost wel 25k. Daar kan ik nóg langer RT van rijden, tot we op hetzelfde bedrag aan kosten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Dat. De korting is verwaarloosbaar en levert je alleen wat op als je dat ding sowieso toch niet van plan was op dat moment de straat op te brengen.
Ik zou er nog iets in zien als mensen een 2e motor hebben, die vooral voor circuit dagen gebruikt wordt, maar ook af en toe op de weg. Vaak is rond augustus de tijd van motor circuit dagen wel voorbij, en deze begint dan rond maart weer. Die tussenliggende periode is lang genoeg om daar een klein voordeeltje uit te halen.

M'n gewone wegfiets daarentegen, imo bespaar je geen geld maar leg je jezelf enkel een beperking op.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Destruction schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:16:
[...]

Ik zou er nog iets in zien als mensen een 2e motor hebben, die vooral voor circuit dagen gebruikt wordt, maar ook af en toe op de weg. Vaak is rond augustus de tijd van motor circuit dagen wel voorbij, en deze begint dan rond maart weer. Die tussenliggende periode is lang genoeg om daar een klein voordeeltje uit te halen.

M'n gewone wegfiets daarentegen, imo bespaar je geen geld maar leg je jezelf enkel een beperking op.
Daar rekenen ze op denk ik :P minder kans op claims (die ongetwijfeld statistisch groter is in die periode) tegen een schijntje aan premie dat ze weggeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:19:
[...]

Daar rekenen ze op denk ik :P minder kans op claims (die ongetwijfeld statistisch groter is in die periode) tegen een schijntje aan premie dat ze weggeven.
Ik heb sowieso een kenteken verzekerd waarmee ik absoluut geen schade kan rijden :P

Nadat ik m'n bedrijfsauto had verkocht had ik ineens no-claim "over", die ik verder nergens voor kon gebruiken. Ik kocht nog wel 's een hobby projectje erbij, en dat kon eigenlijk nooit mee op mijn noclaim. Heb begin vorig jaar een frame met kenteken gescoord op MP, heb er een vrijwaring voor gegeven, geschorst voor de mrb en 't ding op zolder gelegd :P Dat ding staat nu op de no-claim die over was verzekerd, kost 25 euro per jaar ofzo :+ Komt dan ~30 euro per jaar bij voor het schorsen, maar dat betaald zichzelf wel terug als ik weer een keertje een opknapper erbij koop :P

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 06-01-2019 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol ja idd, bekende truuk van een brommerframe op kenteken om no claim op te bouwen ja. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joopieboy schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:43:
Lol ja idd, bekende truuk van een brommerframe op kenteken om no claim op te bouwen ja. :+
Dit dus, al mocht het in dit geval geen brommer frame zijn, want geen motorvoertuig.

Ook de reden dat mijn Diversion ongeveer een half jaar op naam van @McKaamos gestaan heeft, ik reed nog op m'n oude Div600 omdat de 900 niet rijdbaar was en hij dreigde no-claim te verliezen. Nu heeft-ie z'n CBR nog met diezelfde no-claim kunnen verzekeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dat verliezen van een "No-Claim" korting valt in de praktijk altijd nog wel mee. Verzekeraars hebben de historische data altijd nog voorhanden en er is een gezamenlijke database (Roy-Data) waarin die gegevens direct door alle verzekeraars opvraagbaar zijn over de afgelopen twee jaar.

Het is vaak meer een kwestie van het niet WILLEN uitzoeken door een tussenpersoon óf verzekeraar als je zélf niet (even) doorzeurt.

Het grappige is vaak dat ze 't ineens wél zelf kunnen uitvogelen als je ooit met een negatief saldo vertrokken bent bij een willekeurige verzekeraar óf ooit verzekerd bent geweest via een "Last Resort" oplossing om wat voor een rede dan ook.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 06-01-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:15:
Dat verliezen van een "No-Claim" korting valt in de praktijk altijd nog wel mee. Verzekeraars hebben de historische data altijd nog voorhanden en er is een gezamenlijke database (Roy-Data) waarin die gegevens direct door alle verzekeraars opvraagbaar zijn over de afgelopen twee jaar.

Het is vaak meer een kwestie van het niet WILLEN uitzoeken door een tussenpersoon óf verzekeraar als je zélf niet (even) doorzeurt.

Het grappige is vaak dat ze 't ineens wél zelf kunnen uitvogelen als je ooit met een negatief saldo vertrokken bent bij een willekeurige verzekeraar óf ooit verzekerd bent geweest via een "Last Resort" oplossing om wat voor een rede dan ook.
Bij mij verliep het ook pas na twee jaar op basis van die databank... Uiteindelijk op het randje een motor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik heb ooit zo'n "Last Resort / Terminus" verzekering gehad terwijl ik zélf voor een verzekeraar werkte op dat moment :P

Op de één of andere manier wilde ze m'n Porsche 911 / 997 in 2005 niet verzekeren tegen de 50% personeelskorting. Je komt dan dus ook bij zo'n soort verzekering uit waarbij je alleen WA verzekerd bent tegen de kosten van een volledig casco (All-Risk in de volksmond) verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:31:
Ik heb ooit zo'n "Last Resort / Terminus" verzekering gehad terwijl ik zélf voor een verzekeraar werkte op dat moment :P

Op de één of andere manier wilde ze m'n Porsche 911 / 997 in 2005 niet verzekeren tegen de 50% personeelskorting. Je komt dan dus ook bij zo'n soort verzekering uit waarbij je alleen WA verzekerd bent tegen de kosten van een volledig casco (All-Risk in de volksmond) verzekering.
Je kon toch naar een concurrent? Of wilden die je niet meer omdat je bij een andere verzekeraar geweigerd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
noes schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:32:
[...]

Je kon toch naar een concurrent? Of wilden die je niet meer omdat je bij een andere verzekeraar geweigerd was?
Die geregistreerde "weigering" door m'n eigen werkgever was destijds de rede dat ik die auto niet meer elders verzekerd kon krijgen terwijl 't feitelijk gewoon een weigering was op basis van een kosten/baten analyse. De rede van die weigering staat alleen niet vermeldt dus het was gewoon een automatisch "vinkje" achter m'n naam wat er niet hoorde te staan én waardoor ik ineens nergens meer terecht kon.

Was binnen een paar weken weer helemaal opgelost en opgehelderd en ook is die registratie "verdwenen" maar.... Je staat op zo'n moment wel even raar te kijken terwijl je een speeltje hebt wat je MOET verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Tsja, verzekeraars... Wat moeten we ervan zeggen..

Ik heb een aantal jaren terug een aanrijding gehad, ik ben met ~5km/u achterop een andere auto gereden. Schade bij de tegenpartij: 2 krasjes op de achterbumper. Schade gemeld, verzekeraar schakelt een expert in.
Ik krijg bericht dat de expert bij de tegenpartij een bumper te zien kreeg, die duidelijk niet van die auto afkomstig was (ander merk/type). Maar er werd wel 1100 euro uitgekeerd aan tegenpartij.. Whut? 8)7 De schade kan gewoonweg nooit meer geweest zijn dan hooguit 500 euro, minder dan de helft van het bedrag dat zij uitkeerden. Maarja, ook ik als (voormalig) automonteur kreeg er verder niks meer tussen. Zij hadden het uitgekeerd, en ik mocht kiezen: Terug betalen, of no-claim kwijt. :/ Ik weet 100% zeker, dat als iemand schade bij mij veroorzaakt, en ik laat een expert onderdelen zien die duidelijk niet van hetzelfde merk en type auto zijn, ik geen cent uitgekeerd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dat soort gevallen worden er gelukkig wel weer steeds minder doordat de meeste mensen tegenwoordig wel een smartphone mét camera bij zich hebben en de verzekeraars er ook écht op hameren dat je een overdaad aan foto's maakt van de situatie ter plekke. Vroeger kwam de politie bij elk ongeval met blikschade nog wel even kijken én noteren, tegenwoordig moet je al half dood zijn willen ze nog tijd voor je vrij kunnen maken.

Ik had vroeger altijd al zo'n papieren wegwerpcamera in m'n auto liggen en dat heeft me ook een keer behoed voor zo'n actie van de tegenpartij. Foto's laten ontwikkelen van dat ding én......

Garagebedrijven welke aan dat soort praktijken mee werken worden gelukkig ook gewoon geroyeerd als zijnde mogelijk schadehersteller en schade toch laten herstellen door zo'n louche, niet erkend, bedrijf wordt meestal zelfs niet eens meer vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Sinds een maandje heb ik o.a. daarom een dashcam gemonteerd. Camera voor en achter. Eind 2017 een ongeluk gehad op de motor, was niet mijn schuld, kreeg geen voorrang. Ik naar het ziekenhuis gelijk (simpel gebroken enkeltje, veel geluk gehad dus), tegenpartij woonde in zuid-amerika. Mijn motor total-loss, uitgebrand zelfs. En dan begint het verzekeringswerk... en dat ging allemaal perfect, snel geld op m'n rekening. Expert had een goede inschatting gemaakt, en na kort gesprek, deed 'ie er nog wat bij ook. Zelfs de tuinman werd betaald toen ik in het gips zat. Kosteloos letselschadeadvocaat (die betaald zichtzelf wel ;)) en vorige maand m'n smartengeld (zelf gekozen voor een jaar vertraging ivm aankijken hoe het herstel zou zijn).

Slecht voorbeeld dus :P Maar had ook totaal de andere kant op kunnen gaan. Auto tegenpartij was ook total gok ik, en als ze het gooien op onoverzichtelijk/snelheid betaal je zomaar de helft.

Maar er zijn zoveel situaties waarbij zoiets kan helpen dat ik het de 100 euro wel waard vond. Met filteren bijv, wel/geen knipperlicht gebruikt door de auto die zonder te kijken nog ff wisselt. Of die 2 motorrijdens die laatst opzettelijk dood gereden zijn op de A12 (?) vanwege een verkeersruzie, dan kan iig de auto/dader nog gevonden worden. En uiteindelijk werkt zoiets ook preventief (in z'n algemeenheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@hierboven: Ik heb in de auto ook een dashcam, voor de motor zoek ik nog een goede oplossing. Ik heb ooit een systeem gespot met 2 camera's op 1 recorder, maar dat kan ik nu niet meer vinden. Ik wil wel iets dat aan de motor bevestigd kan worden, en liefst op contact in/uitgeschakeld wordt. Zo'n gopro aan m'n helm lijkt me niet wat, om dezelfde reden dat ik een topkoffer heb en geen spullen in een rugtas vervoer. Geen idee waar dat soort items terecht kunnen komen tijdens/na een ongelukkige val.
wimmel_1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:06:
Dat soort gevallen worden er gelukkig wel weer steeds minder doordat de meeste mensen tegenwoordig wel een smartphone mét camera bij zich hebben en de verzekeraars er ook écht op hameren dat je een overdaad aan foto's maakt van de situatie ter plekke.
Dat heb ik destijds ook gedaan, waarvan ook een aantal foto's van de situatie direct na de aanrijding (mijn auto stond op de eerste foto's nog tegen de auto van tegenpartij aan). Daarna de auto's van de rijbaan gehaald en van beide auto's foto's gemaakt. Toenmalige verzekeraar maakte het allemaal niets uit kennelijk, ik ga hier geen namen noemen, maar het is een verzekeraar die adverteert met een naam volledig in hoofdletters. Die verzekeraar, die dus.. Ik zou ze van harte afraden.
Vroeger kwam de politie bij elk ongeval met blikschade nog wel even kijken én noteren, tegenwoordig moet je al half dood zijn willen ze nog tijd voor je vrij kunnen maken.
De laatste keer (jaar of 8 geleden) dat ik ze heb gebeld ging het om een roemeen in een auto uit Bulgarije (of andersom, dat weet ik niet meer precies) die tegen mijn auto aangereden was. De man had geen papieren bij zich, leek geen engels of duits te verstaan en wilde weg rijden. Toen waren ze er vrij snel, en meneer bleek ook ineens toch wél papieren bij zich te hebben ;)
Garagebedrijven welke aan dat soort praktijken mee werken worden gelukkig ook gewoon geroyeerd als zijnde mogelijk schadehersteller en schade toch laten herstellen door zo'n louche, niet erkend, bedrijf wordt meestal zelfs niet eens meer vergoed.
Het garage bedrijf waar die auto stond en waar de expert op bezoek is geweest, bleek achteraf een bekende te zijn. Niet de moeite genomen om 'm erop aan te spreken, wel weet ik dat desbetreffende garage niet meer bestaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 06-01-2019 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Destruction schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:04:
@hierboven: Ik heb in de auto ook een dashcam, voor de motor zoek ik nog een goede oplossing. Ik heb ooit een systeem gespot met 2 camera's op 1 recorder, maar dat kan ik nu niet meer vinden. Ik wil wel iets dat aan de motor bevestigd kan worden, en liefst op contact in/uitgeschakeld wordt. Zo'n gopro aan m'n helm lijkt me niet wat, om dezelfde reden dat ik een topkoffer heb en geen spullen in een rugtas vervoer. Geen idee waar dat soort items terecht kunnen komen tijdens/na een ongelukkige val.
Die GoPro aan je helm breekt je valt gewoon iets meer toch? ;) Maar idd, heb zelf ook liefst geen harde spullen op m'n rug, daar heb ik koffers voor. Al ontkom je er niet altijd aan.

GoPro is niks, althans niet als je puur wilt registreren. Dashcam daarentegen is niks als je leuke filmpjes wilt maken.

Ik heb gekozen voor een vsys, M6L meen ik. Ze hebben diverse uitvoeringen, allemaal via Aliexpress. Mijne is 1080 voor en 720 achter, en het is prima beeld. 2 camera's op 1 recorder idd. Kan de kentekens lezen en zeker voor ziet het er eigenlijk gewoon goed uit. Er zit een kabeltje aan die je op je motor kan aansluiten zodat 'ie aan en uit gaat. Heb hem zelf via de uitleesplug aangesloten. Bijbehorende wifi/app werkt uiteraard kut, maar dat moet je ook niet willen. Gewoon kaartje eruit halen als er iets is voorgevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Het rendement van een diesel is een factor 1,5 tot 2 van een benzine. 80-85 procent voor een moderne dieselhybride die op een vast toerental is geoptimaliseerd, en 45-50 procent voor een gewone dieselmotor. Een moderne(!) benzine haalt net aan 35 procent. Oudere non turbo benzine's zitten rond de 28-30% voor de meeste versies, waarvan veel Japanse lichtgewicht motoren met dubbele nokkenassen en 4 kleppen per cilinder soms nog iets erboven komen.
Dat gaat wel specifiek om thermisch rendement (het verschil in temperatuur tussen de uitlaatgassen en het vlamfront). Dat zegt wel iets over het totale rendement, maar is niet 1:1 te vergelijken. Een dieselmotor heeft meer mechanisch verlies.

Om 100km te rijden heb je iets van 15-16 kwh nodig met een middenklasse auto (als je heel zuinig rijdt), een liter diesel heeft een energiedichtheid van 10,7 kwh en een liter benzine 9,5 kwh.

Als je met een moderne diesel heel zuinig gaat rijden haal je iets van 1:25, dan zal je rendement rond de 37,4% liggen. Bij een moderne benzine zou je als je heel zuinig rijdt iets van 1:20 kunnen halen, je rendement ligt dan op 33,7%. Een dieselmotor is efficiënter, maar zeker geen 1,5-2x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Uiteindelijk ging de discussie over het milieu en vervuiling daarvan. Dan doet rendement er in die zin sowieso al niet toe omdat het weinig zegt over de vervuiling. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:13

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Voor wie Techmoan.com nog niet kent: hij heeft een heleboel dashcams getest en is behoorlijk kritisch. Niet gesponsort door fabrikanten en... hij rijdt motor (Honda NC700X DCT).

Je kunt van de cams de files downloaden, zodat je de kwaliteit goed kan beoordelen zonder dat YT de boel grondig verziekt heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Joepla op 06-01-2019 19:20 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Aikon schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:08:
Uiteindelijk ging de discussie over het milieu en vervuiling daarvan. Dan doet rendement er in die zin sowieso al niet toe omdat het weinig zegt over de vervuiling. ;)
Het is nú toch te koud om met een motorfiets te gaan rijden voor me dus: wimmel_1 in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

:9

P.S. Daar begon de (actieve) discussie iets eerder naar aanleiding van een simpel olietemperatuur metertje 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 06-01-2019 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eoghlear schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:33:
[...]

Hmmm. Binnenkort de dichtstbijzijnde dealer maar eens gaan vervelen.

Hebben ze voor MG ook van die aftermarket sites als motone?
Ze hebben een hele lijst officiele accesoires (pdf te vinden via http://www.motoguzzi.com/uk_EN/accessories/)
En qua aftermarket is er ook plenty verkrijgbaar.

Pagina: 1 ... 116 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.