Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Ben van plan om dit jaar mijn motor outfit een upgrade te geven. Een leren pak vind ik toch wat onhandig. Weersomstandigheden moeten echt perfect zijn wil je lekker comfortabel kunnen rijden. Gezien afgelopen zomer de vele hete dagen wil ik toch een doorwaai jas gaan aanschaffen met een kevlar jeans. De jeans kom ik wel uit dit is een kwestie van passen

BMW R 1100 GS - 1998 - Provincie Utrecht
Dat is het belangrijkste toch?Vrijdag schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:59:
[...]
Hmm, ik dacht dat er laatst iemand was die een hele nieuwe had gekocht. Het merk weet ik niet meer, alleen dat 'ie blauw was. En zelfs daar ben ik niet helemaal zeker van

Qua motorbeurs, ik ben zeker van plan te gaan. Vorig jaar voor het eerst, heb m'n ogen uitgekeken. Gratis proefles gedaan (ik ging de week erna beginnen met rijles), oordoppen laten aanmeten bij Alpine (beste beslissing ooit, wat een zaligheid zijn die otoplastieken zeg!), rondgewandeld, mijn smurfblauwe jack voor 50% van de prijs gekocht.... Ja het eten is er duur en het was kneiterdruk op de zondag dat we er waren, maar het was een leuk dagje uit. Dit jaar op zoek naar een nieuw leren jack, motorjeans en wie weet of ik nog wat leuks tegenkom voor m'n fiets zelf. Als ik de X-grip nog niet online heb gehaald tegen die tijd dan haal ik 'm daar ook wel. En ik zoek nog een topkoffer maar die zijn helaas hoe dan ook overal duur (ik wil een matchende met groene Kawa kleur
Dit jaar wel van plan om liefst doordeweeks te gaan, ik ben vroeg klaar met werk en werk in Utrecht, dus tja
I have stability. The ability to stab.
Hehehe
kan je een topkoffer niet spuiten/plastidippen? Of is dat teveel gedoe/onmogelijk? Ik zie die dingen eigenlijk altijd alleen maar in het zwart of een beetje grijs. Tenzij je fabrieksaccessoires koopt maar dan betaal je minimaal het dubbeleQua motorbeurs, ik ben zeker van plan te gaan. Vorig jaar voor het eerst, heb m'n ogen uitgekeken. Gratis proefles gedaan (ik ging de week erna beginnen met rijles), oordoppen laten aanmeten bij Alpine (beste beslissing ooit, wat een zaligheid zijn die otoplastieken zeg!), rondgewandeld, mijn smurfblauwe jack voor 50% van de prijs gekocht.... Ja het eten is er duur en het was kneiterdruk op de zondag dat we er waren, maar het was een leuk dagje uit. Dit jaar op zoek naar een nieuw leren jack, motorjeans en wie weet of ik nog wat leuks tegenkom voor m'n fiets zelf. Als ik de X-grip nog niet online heb gehaald tegen die tijd dan haal ik 'm daar ook wel. En ik zoek nog een topkoffer maar die zijn helaas hoe dan ook overal duur (ik wil een matchende met groene Kawa kleurDus dat verkleint de opties aanzienlijk).
Dit jaar wel van plan om liefst doordeweeks te gaan, ik ben vroeg klaar met werk en werk in Utrecht, dus tjaDan is dat wel makkelijk.
* Vrijdag zich enorm dom voelt

Ik heb de Ignition 2 (Black Friday sale van vorig jaar) en vind het een hele fijne jas. Waait lekker door, heb er de hele zomer prima mee gereden. Als ik voor de lol rij heb ik ook nog een doorwaai broek bij gekocht en ook "verkoelende" onderkleding dat het zweet goed afvoert. Daarmee heb ik het prima in Duitsland mee uit kunnen houden.ProfaNe schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:07:
Heuj Suzuki![]()
Ben van plan om dit jaar mijn motor outfit een upgrade te geven. Een leren pak vind ik toch wat onhandig. Weersomstandigheden moeten echt perfect zijn wil je lekker comfortabel kunnen rijden. Gezien afgelopen zomer de vele hete dagen wil ik toch een doorwaai jas gaan aanschaffen met een kevlar jeans. De jeans kom ik wel uit dit is een kwestie van passenDe jas zit ik nog over te twijfelen tussen een Revit Torque of Revit ignition. Het liefst wil ik een jas voor de 3-seizoenen. Ik gok dat de ignition hier beter voor geschikt is. Mensen met ervaring? Vooral met 30 graden is de ignition dan nog steeds fijn met dat leer? En wat is het verschil tussen de ignition 2 en ignition 3? Mogelijk kan ik de ignition 2 tweedehands aanschaffen voor een leuke prijs.
Als het iets frisser wordt (zo tussen de 15-20 graden) is de Ignition ook prima te doen door de voeringen er in te ritsen. Vooral de regenvoering is prettig als je 's avonds in de zomerperiode weer naar huis gaat. Houdt de wind goed tegen en is niet té warm.
Heb ook nog een Revit Airwave 1 jasje. Is ook prima trouwens maar dat is alleen een doorwaai, zat geen voering bij.
[ Voor 39% gewijzigd door Vrijdag op 02-01-2019 14:38 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Alweer op de brommer gestapt? Het is wel belangrijk om je vertrouwen terug te krijgen!SmurfLink schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:24:
[...]
Dat is het belangrijkste toch?![]()
Qua motorbeurs, ik ben zeker van plan te gaan. Vorig jaar voor het eerst, heb m'n ogen uitgekeken. Gratis proefles gedaan (ik ging de week erna beginnen met rijles), oordoppen laten aanmeten bij Alpine (beste beslissing ooit, wat een zaligheid zijn die otoplastieken zeg!), rondgewandeld, mijn smurfblauwe jack voor 50% van de prijs gekocht.... Ja het eten is er duur en het was kneiterdruk op de zondag dat we er waren, maar het was een leuk dagje uit. Dit jaar op zoek naar een nieuw leren jack, motorjeans en wie weet of ik nog wat leuks tegenkom voor m'n fiets zelf. Als ik de X-grip nog niet online heb gehaald tegen die tijd dan haal ik 'm daar ook wel. En ik zoek nog een topkoffer maar die zijn helaas hoe dan ook overal duur (ik wil een matchende met groene Kawa kleurDus dat verkleint de opties aanzienlijk).
Dit jaar wel van plan om liefst doordeweeks te gaan, ik ben vroeg klaar met werk en werk in Utrecht, dus tjaDan is dat wel makkelijk.
Bedankt voor je reactie. Ik kan de ignition 2 tweedehands overnemen. Ga hier toch een afspraak voor maken.Vrijdag schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:33:
Ik heb de Ignition 2 (Black Friday sale van vorig jaar) en vind het een hele fijne jas. Waait lekker door, heb er de hele zomer prima mee gereden. Als ik voor de lol rij heb ik ook nog een doorwaai broek bij gekocht en ook "verkoelende" onderkleding dat het zweet goed afvoert. Daarmee heb ik het prima in Duitsland mee uit kunnen houden.
Als het iets frisser wordt (zo tussen de 15-20 graden) is de Ignition ook prima te doen door de voeringen er in te ritsen. Vooral de regenvoering is prettig als je 's avonds in de zomerperiode weer naar huis gaat. Houdt de wind goed tegen en is niet té warm.
Heb ook nog een Revit Airwave 1 jasje. Is ook prima trouwens maar dat is alleen een doorwaai, zat geen voering bij.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Ben gisteren de hele dag niet thuis geweest
Maar wat een wind stond er gisteren zeg. Op de dijk Enkhuizen/Lelystad het 1e stuk wind in de rug en na de wat scherpere bocht moest ik schuin rijden om rechtuit te blijven rijden

Maar de motor staat nu in ieder geval weer binnen om te wachten op het volgende ritje wanneer dat ook mag zijn
Gamertag: timmie271
@Shivs Je bent de éérste welke er dít jaar wél aan toegevoegd is

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd

En de route daarheen was enigzins grijs, maar ik vond het toch tijd voor een fotomomentje:

Het motto voor 2019:
MÉÉR

Ik ga binnenkort samen met Ad een All-road route uitzetten voor de Transalpclub deze zomer, en mijn 'stukje Chaam' zal daarin terugkomen. Dus als jullie mee willen, allemaal even snel een Transalp kopen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als je een Kevlar broek met Revit jas doet, kun je een Revit broeksriem ook wel overwegen. Daarmee rits je de broek en de jas aan elkaar. Comfortabel en veiliger! (https://www.google.com/ur...Vaw0sYvJRG_Kv6w6WSuvnTEh9)ProfaNe schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:07:
Heuj Suzuki![]()
Ben van plan om dit jaar mijn motor outfit een upgrade te geven. Een leren pak vind ik toch wat onhandig. Weersomstandigheden moeten echt perfect zijn wil je lekker comfortabel kunnen rijden. Gezien afgelopen zomer de vele hete dagen wil ik toch een doorwaai jas gaan aanschaffen met een kevlar jeans. De jeans kom ik wel uit dit is een kwestie van passenDe jas zit ik nog over te twijfelen tussen een Revit Torque of Revit ignition. Het liefst wil ik een jas voor de 3-seizoenen. Ik gok dat de ignition hier beter voor geschikt is. Mensen met ervaring? Vooral met 30 graden is de ignition dan nog steeds fijn met dat leer? En wat is het verschil tussen de ignition 2 en ignition 3? Mogelijk kan ik de ignition 2 tweedehands aanschaffen voor een leuke prijs.
Na twee angst gevulde pogingen heb ik contact gezocht met m'n rij instructeur, zelf opstappen ging gewoon echt niet. Had de 2e rit op de terugweg een rotonde waar het bijna weer fout ging, ik kwam dit keer wss iets te snel aanrijden, stuurde te ver naar buiten waardoor ik erg moest compenseren en bijna de middenberm pakte... het ging goed, maar weer flinke angstaanval toen ik thuis kwam (was gelukkig met een maatje). Nu heb ik er een tijdje tegenop gehikt, maar toch contact gezocht. Hij was heel relaxed as usual, heeft me verzekerd dat het geen rijangst is, omdat ik dan ook niet zou durven autorijden, dus dat het met een paar lessen gefixt zal zijn. Ff wat vertrouwen terugkrijgen. Hij gaf zelf ook aan dat ik 'm het beste ergens eind februari-begin maart kan contacteren. Lijkt mij ook logischer, dan is de kans groter dat ik zelf blijf rijden omdat het lekkerder weer wordt en er geen pekel meer ligt.Secsytime schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:41:
[...]
Alweer op de brommer gestapt? Het is wel belangrijk om je vertrouwen terug te krijgen!
Heb nog zo'n 1000 km voor de ketting vervangen moet worden, dus ik denk dat ik als ik begin met lessen ik 'm lekker op laat halen en die set laat vervangen, en gelijk valdoppen laat zetten. Dat was vorige keer te veel gedoe omdat de kap en alles eraf moest, maarja als ik toch al arbeidsloon moet betalen dan kan dit ook wel erbij. Heb straks ook weer wat meer budget dus dat helpt ook. Misschien zou het niet nodig moeten zijn, maar alles wat mij op dit moment extra vertrouwen geeft is welkom. Dan ben ik hopelijk niet meer zo doodsbang 'm neer te leggen.
Long story short, ja maar niet succesvol.

Hier gewoon in het op dat moment lopende "grote motortopic" op het motor-forum in eigen topics.
De links naar die laatste zijn nu bij elkaar verzameld in een groot reisverslag topic op het M-F.
Dat topic op zich is al goed voor vele uurtjes lees plezier voor de fanatieke motorrijder die graag ideeën opdoet, of voor de eeuwige dromer die misschien na het lezen van al dat tofs eens gewoon een week vrij neemt en opstapt
Daarom de link naar dat topic voor de gene die niet op dat boze MF rond hangen:
https://www.motor-forum.n...r-de-winter-topic.439307/
Ook nog een beetje eigenbelang bij het plaatsen van deze link.
Ik zag in mijn verslagen dat er foto's ontbreken, als ik echter weer ff shift+F5 doe zie ik ze weer.. maar toch heb ik het idee dat er nog meerdere foto's ontbreken.
Is er misschien iemand om door mijn 3 topics aldaar te bladeren om te checken of de verslagen nog compleet zijn??
Linkje 1: Naar de Provence en terug
Link 2: Op jacht naar Luigi en Jean-Pierre
en mijn allereerste verslagje: Route des Grande Alpes met de Vespa
Dus sorry voor de verkapte plug naar mijn reis verslagen.. ik verdien er niets aan, er loopt niet stiekem een wedstrijdje voor de meeste views. Niets van dat alles, ik baal er gewoon van dat ik ontbrekende foto;s zag en nu begon ik te twijfelen want ik zie er weer ineens meer maar toch niet allemaal.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Link 1: Alle foto's doen het. Blijft mooi de regenoplossingBommes schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:38:
Ook nog een beetje eigenbelang bij het plaatsen van deze link.
Ik zag in mijn verslagen dat er foto's ontbreken, als ik echter weer ff shift+F5 doe zie ik ze weer.. maar toch heb ik het idee dat er nog meerdere foto's ontbreken.
Is er misschien iemand om door mijn 3 topics aldaar te bladeren om te checken of de verslagen nog compleet zijn??
Linkje 1: Naar de Provence en terug
Link 2: Op jacht naar Luigi en Jean-Pierre
en mijn allereerste verslagje: Route des Grande Alpes met de Vespa
Dus sorry voor de verkapte plug naar mijn reis verslagen.. ik verdien er niets aan, er loopt niet stiekem een wedstrijdje voor de meeste views. Niets van dat alles, ik baal er gewoon van dat ik ontbrekende foto;s zag en nu begon ik te twijfelen want ik zie er weer ineens meer maar toch niet allemaal.
Link 2: Daar doen alleen alle foto's het van in bericht 1. Daarna doen ze het soms wel of soms niet.
Link 3: Hier doen ze het allemaal op het allerlaatste bericht na. Dat zijn alleen maar linkjes.
Gamertag: timmie271

En je wilt er wél (graag) in komen te staan?Darkvisje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:29:
Ik sta ook nog niet in de OP Gaat om een Honda CB600f Hornet uit 2011 en rijd rond in Noord-Brabant
[Afbeelding]
@SmurfLink Als het een keer wat beter weer wordt (lees: warmer is) dan kom maar een keer deze kant in gereden. Rustig op het gemakje wat (veel) bochten en rotondes rijden gaat hier in de buurt wel goed komen!!!
Link 1 en 2 werken, alle plaatjes zichtbaar, maar bij link 3 idd niet.timmie271 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:47:
[...]
Link 1: Alle foto's doen het. Blijft mooi de regenoplossing
Link 2: Daar doen alleen alle foto's het van in bericht 1. Daarna doen ze het soms wel of soms niet.
Link 3: Hier doen ze het allemaal op het allerlaatste bericht na. Dat zijn alleen maar linkjes.
V-Strom 650
Bar-endsDarkvisje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:29:
Ik sta ook nog niet in de OP Gaat om een Honda CB600f Hornet uit 2011 en rijd rond in Noord-Brabant
[Afbeelding]

Ik ga er maar even vanuit dat het een DL650 isXoxol schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:28:
@wimmel_1 Kun je ook voor mij eea aanpassen ajb? VF-Strom 2006. Rij vaak in Zuid Holland. Alvast bedankt!
Helemaal correct!wimmel_1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:38:
[...]
Ik ga er maar even vanuit dat het een DL650 is
V-Strom 650
Het is een hornet geen hormetwimmel_1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:15:
[...]
En je wilt er wél (graag) in komen te staan?(DONE!!).
@SmurfLink Als het een keer wat beter weer wordt (lees: warmer is) dan kom maar een keer deze kant in gereden. Rustig op het gemakje wat (veel) bochten en rotondes rijden gaat hier in de buurt wel goed komen!!!
Uberdude schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:30:
Zie trouwens dat mijn Yamaha MT-07 niet in de OP staat @wimmel_1 het is het 2018 model en rijd rond in Noord Brabant
[Afbeelding]
en thanks @wimmel_1. Het is op het moment prive ook een stuk rommeliger dus vandaar dat ik het nogal voor me uit heb lopen schuiven. Nouja, een paar maanden op nog minstens 40 jaar rijplezier is niet heel veel. Vanaf de motorbeurs ga ik er in ieder geval weer voor! En als voordeel als rijden me weer goed afgaat dat ik bij privégedoe gewoon op de motor spring en er vandoor ga, haha.
Maar ik zat net te denken, gouden velgen kwamen toch pas vanaf de 2012 beschikbaar, dacht ik? Dan zouden er niet de originele velgen onder zitten?
En de 2012 heeft dan weer andere gouden accenten zoals de voorvork, het honda logo op de tank, "hornet" op het kontje.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zijn inderdaad nieuwe velgenDrivinUCrazy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:31:
@Darkvisje Mooi ding. Zelf heb ik er ook 2 gehad (een 2011 en 2012) en ontzettend veel plezier van gehad.
Maar ik zat net te denken, gouden velgen kwamen toch pas vanaf de 2012 beschikbaar, dacht ik? Dan zouden er niet de originele velgen onder zitten?
En de 2012 heeft dan weer andere gouden accenten zoals de voorvork, het honda logo op de tank, "hornet" op het kontje.
De 2012 heb ik met 31.500 op de teller ingeruild, met één krasje er op (rechts achter). Verder als nieuw. Stiekem ben ik wel een beetje benieuwd wie daar nu op rijdt en hoe het er mee is. Aan de andere kant wil ik het misschien ook helemaal niet weten.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het is mijn eerste motor, en ik tot nu toe zit ik met een grijns op de motor. Wellicht dat ik de voorpoten nog zwart maak (wrap) en de zilveren stukken (bij de voetsteunen zwart) maar dat zal voor later zijn. Nu als het weer het toe laat een rondje rijden en dan van de zomer lekker rond rijden.DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:46:
Dan is het niet de 2011 Hornet die ik als nieuw heb gehad. Die was dat na 4.500 km namelijk niet meer.
De 2012 heb ik met 31.500 op de teller ingeruild, met één krasje er op (rechts achter). Verder als nieuw. Stiekem ben ik wel een beetje benieuwd wie daar nu op rijdt en hoe het er mee is. Aan de andere kant wil ik het misschien ook helemaal niet weten.
Khad ook nog een leuke intro gemaakt met mijn drone, als je de motor toch zo mooi vind
Ik vond het rijgedrag met Michelin (Pilot Road) wel ontzettend veel beter dan met Bridgestone. De Michelins vallen nog veel makkelijker de bocht in. Sommigen vinden dat zelfs een tikje nerveus, maar ik houd daar wel van.
Maar moet zeggen dat deze ook best mini waren in mijn ogen.
Wel leuke motor verder en echt heel vriendelijk in rijgedrag en de looks zijn erg goed!
Hier liggen pirelli's op weet alleen zo even niet meer welke type het waren.DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:08:
Ik blijf het echt een mooie motor vinden, en het stuurgedrag, die lichtvoetigheid, voortreffelijk. Het enige probleem was dat het ding me te klein werd. Een te scherpe kniehoek verhinderde ritten langer dan 300-350 km vanwege een oude blessure, en weekendjes weg waren al helemaal onmogelijk. Daarom toen ingeruild op een (veel) grotere motor, maar wel met pijn in het hart. Zonder spijt overigens.
Ik vond het rijgedrag met Michelin (Pilot Road) wel ontzettend veel beter dan met Bridgestone. De Michelins vallen nog veel makkelijker de bocht in. Sommigen vinden dat zelfs een tikje nerveus, maar ik houd daar wel van.
Mijn foto van de kapotte motor mag er uit gehaald worden.
Deze mag er voor in de plaats

https://i.imgur.com/XRIy2uI.jpg
En weet iemand of er verloopjes bestaan voor de bandennippels om ze haaks te krijgen? Heb nogal moeite om lucht goed erin te krijgen met dat gepriegel achter de remschijven enzo. Voornamelijk bij de pomp waar er zo'n stang aan hangt. Nu buigen ze toch flink door en beetje bang dat ze dan sneller scheuren oid.
[ Voor 3% gewijzigd door Rubman op 03-01-2019 11:05 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Haakse ventielen kan je bij elke motorzaak kopenRubman schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:05:
@wimmel_1 of @lolgast
En weet iemand of er verloopjes bestaan voor de bandennippels om ze haaks te krijgen? Heb nogal moeite om lucht goed erin te krijgen met dat gepriegel achter de remschijven enzo. Voornamelijk bij de pomp waar er zo'n stang aan hangt. Nu buigen ze toch flink door en beetje bang dat ze dan sneller scheuren oid.
Deze staat er ook nog niet in. De Honda die er nu bij staat gaat over een tijdje waarschijnlijk weer terug naar de famillie. Staat nu nog droog bij mijn ouders.erik23 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:05:
[Afbeelding: Bmw-gekocht]
Vandaag deze jongen aan de famillie toegevoegd. F700gs uit 2013 met ongeveer elke optie die er destijds beschikbaar was. Nu nog A2 in A veranderen.
Komen we een zaak tegen die ook wat met scooters en motoren doet. Kijk hem blij zijn, apekop:

haakse ventielenRubman schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:05:
@wimmel_1 of @lolgast
@HTT-Thalan he, dat is precies het model dat mijn pa heeft
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik heb bij de fietsenmaker een verloopje gekocht. Kost wel 8 euro.Rubman schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:05:
Bij de volgende beurt laat ik haakse ventielen monteren.
A yawn is a silent scream for coffee.
Prima winter tot nu toe.
Hetzelfde hier. Staan er zelfs meerdere op dit moment. Lijkt wel zomerWillem30 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:00:
3 Januari en gewoon met de motor naar het werk.![]()
Prima winter tot nu toe.
In welk hokje zullen we de mensen proppen die de boel _niet_ schorsen voor de winter maar dan toch wel alleen naar buiten komen bij near-zomerse condities?Leviathius schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:22:
Hetzelfde hier. Staan er zelfs meerdere op dit moment. Lijkt wel zomer
Rijke mooi-weer-patsersHTT-Thalan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:26:
[...]
In welk hokje zullen we de mensen proppen die de boel _niet_ schorsen voor de winter maar dan toch wel alleen naar buiten komen bij near-zomerse condities?.
* Vrijdag is helaas niet rijk, maar wel een mooi weer patser
[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 03-01-2019 13:27 ]
Net een fiets besteld voor die kleine man dus da's weer een rib armerVrijdag schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:27:
[...]
Rijke mooi-weer-patsers
* Vrijdag is helaas niet rijk, maar wel een mooi weer patser
Rij gewoon achter mij aan, dat scheelt weer een hoop benzinekosten in elk geval.HTT-Thalan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:30:
[...]
Net een fiets besteld voor die kleine man dus da's weer een rib armer. En nu moet ik ook al weer nieuwe olie hebben voor de Alp want mijn voorraadje is op! Even een paar grote flessen regelen...
Vraag maar aan @R0y. en @Joopieboy
Goed dat je 't er over hebt. Ik heb hier ook nog zo'n acceptgiro ligeen welke nog betaalt moet worden voor 18 Januari 2019HTT-Thalan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:26:
[...]
In welk hokje zullen we de mensen proppen die de boel _niet_ schorsen voor de winter maar dan toch wel alleen naar buiten komen bij near-zomerse condities?.
Zal ik dan de tweede helft van de rit vóór je gaan rijden zodat jouw blok weer goed gesmeerd word?Vrijdag schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:31:
[...]
Rij gewoon achter mij aan, dat scheelt weer een hoop benzinekosten in elk geval.
Vraag maar aan @R0y. en @Joopieboy
@wimmel_1 wat voor acceptgiro? Een staatscollecte?
Ja, zo'n ding ter waarde van een heel staatslot (€30,-). Probleem met deze is alleen dat als je dit lot niet op tijd betaalt je volledig automatisch een negatief saldo wint.HTT-Thalan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:35:
[...]
Zal ik dan de tweede helft van de rit vóór je gaan rijden zodat jouw blok weer goed gesmeerd word?.
@wimmel_1 wat voor acceptgiro? Een staatscollecte?
Als je nou de vervoeging van 'betalen' uit deze en je vorige post omwisselt, voorkom je in ieder geval nog een boete van de bond tegen taalfoutenwimmel_1 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:41:
[...]
Ja, zo'n ding ter waarde van een heel staatslot (€30,-). Probleem met deze is alleen dat als je dit lot niet op tijd betaald je volledig automatisch een negatief saldo wint.
Zal binnenkort wel eens gaan zoeken voor je.
Moet het per se motor gerelateerd zijn? Want op ebay en Ali heb je zogenaamde 'sticker bombs'. Dan krijg je 100 willekeurige stickers opgestuurd voor 3-5€. Ooit ook eens gedaan, zaten nog best leuke tussen namelijkHTT-Thalan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:48:
Zeg lieve medemotorrijders, ik wil ook eindelijk eens wat doen aan het tekort aan stickers op mijn Alp. Wie o wie heeft er hier leuke, toepasselijke stickers om op de Alp te smijten? Hij mag goed vol, groot, klein, alles wat grappig is, is welkomik vergoed de portokosten wel.
Dat wist ik niet, vet leuk idee! Dankjewel! Wat ik niet gebruik gaat wel naar de kinderen toeLeviathius schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:51:
[...]
Moet het per se motor gerelateerd zijn? Want op ebay en Ali heb je zogenaamde 'sticker bombs'. Dan krijg je 100 willekeurige stickers opgestuurd voor 3-5€. Ooit ook eens gedaan, zaten nog best leuke tussen namelijk
Inderdaad een goede tip.. ik vroeg me altijd af waar die VDubs zoveel stickers vandaan haalden..Leviathius schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:51:
[...]
Moet het per se motor gerelateerd zijn? Want op ebay en Ali heb je zogenaamde 'sticker bombs'. Dan krijg je 100 willekeurige stickers opgestuurd voor 3-5€. Ooit ook eens gedaan, zaten nog best leuke tussen namelijk
Misschien wel een idee voor op mijn camper..
LOL je kan zelfs wraps krijgen met stickerbomb motief:
https://www.ebay.co.uk/it...YAAOSwd0BV0v0j:rk:35:pf:0

[ Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 03-01-2019 13:58 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Ik ben dit jaar ook weer op zoek naar een motor nadat ik afgelopen jaar m'n KLR250 & K1100LT heb verkocht.Verwijderd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:58:
De komende maanden maar eens wat proefritjes maken op de nieuwe vstrom 650, Yamaha XT660Z, BMW F800GS, etc etc, etc. Om mijn huidige Bandit te vervangen
Zit ook in die lijn motoren te kijken (vooral qua zithouding). Ben alleen bang dat ik mij ga vervelen met een motor van 650cc.
Wat mijn hart eigenlijk wil is een mooie Triumph Speed Triple maar ik weet zeker dat ik daar na 2 uur als een wrak van af stap.
Keuzes...
Ik heb er zojuist in totaal 760 stuks besteld dus misschien schiet er wel wat voor je over als bedankjeLeviathius schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:04:
@HTT-Thalan @ToolkiT Ik zat een jaar geleden met precies hetzelfde mysterie totdat ik die term voorbij zag komen op Reddit volgens mij. Mijn drinkbeker op het werk is in ieder geval mooi uniek nu
Verwijderd
Tsja, vermogen interesseert me steeds minder als ik al zie dat ik met mijn Bandit 650 met het grootste gemak vaak 40/50 km/h boven de snelheidslimiet rijd. Ik heb ook zwaardere motoren gehad en daar kon ik me helemaal niet op beheersen. Ik snap nog steeds niet hoe mensen zich op de openbare weg kunnen beheersen op een 1000cc racerAlexji schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:03:
[...]
Ik ben dit jaar ook weer op zoek naar een motor nadat ik afgelopen jaar m'n KLR250 & K1100LT heb verkocht.
Zit ook in die lijn motoren te kijken (vooral qua zithouding). Ben alleen bang dat ik mij ga vervelen met een motor van 650cc.
Wat mijn hart eigenlijk wil is een mooie Triumph Speed Triple maar ik weet zeker dat ik daar na 2 uur als een wrak van af stap.
Keuzes...

Wat ik veel leuker tegenwoordig vind is kleine weggetjes liefst onverhard opzoeken, tentje mee, vuurtje stoken etc etc
Je hebt helemaal gelijk hoor. Proefrijden is voor mij ook het doel de komende tijd.Verwijderd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:12:
[...]
Tsja, vermogen interesseert me steeds minder als ik al zie dat ik met mijn Bandit 650 met het grootste gemak vaak 40/50 km/h boven de snelheidslimiet rijd. Ik heb ook zwaardere motoren gehad en daar kon ik me helemaal niet op beheersen. Ik snap nog steeds niet hoe mensen zich op de openbare weg kunnen beheersen op een 1000cc racer![]()
Wat ik veel leuker tegenwoordig vind is kleine weggetjes liefst onverhard opzoeken, tentje mee, vuurtje stoken etc etc
Alleen merk je pas echt of een motor je ligt als je er een flinke rit mee hebt kunnen maken, en volgens mij zijn niet alle motorzaken er happig op dat je 2 uur weg bent, al heb ik daar weinig ervaring mee.
Verwijderd
Dit is voor mij ook wel een kanshebber, verstandige woorden van de reviewer in het filmpje:Alexji schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:16:
[...]
Je hebt helemaal gelijk hoor. Proefrijden is voor mij ook het doel de komende tijd.
Alleen merk je pas echt of een motor je ligt als je er een flinke rit mee hebt kunnen maken, en volgens mij zijn niet alle motorzaken er happig op dat je 2 uur weg bent, al heb ik daar weinig ervaring mee.
Plak vooral stickers met heel groot PIONEER, MASTERS OF HARDCORE en 2 FAST 4 U! op je motor. Ik zie die stickers ook vaak op Golfjes en Astra's en je schijnt er harder van te kunnen. Rumour has it dat je voor elke letter een PK extra krijgt. En hoe groter het font, hoe meer torque.HTT-Thalan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:48:
Zeg lieve medemotorrijders, ik wil ook eindelijk eens wat doen aan het tekort aan stickers op mijn Alp. Wie o wie heeft er hier leuke, toepasselijke stickers om op de Alp te smijten? Hij mag goed vol, groot, klein, alles wat grappig is, is welkomik vergoed de portokosten wel.

Ohja, het is dat ik mijn ouwe trouwe blauwe 1.1 Saxo niet meer had, maar anders had ik daar ook een zooi van die "Type R" stickers opgeplakt. Van álle merken
[ Voor 78% gewijzigd door Vrijdag op 03-01-2019 15:33 ]
Zo'n V8 decal lijkt me wel een goedeVrijdag schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:25:
[...]
Plak vooral stickers met heel groot PIONEER, MASTERS OF HARDCORE en 2 FAST 4 U! op je motor. Ik zie die stickers ook vaak op Golfjes en Astra's en je schijnt er harder van te kunnen. Rumour has it dat je voor elke letter een PK extra krijgt. En hoe groter het font, hoe meer torque.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Hier hetzelfde. Ben aan het denken om een BMW G310GS te kopen en daar goede wielen met noppen voor te halen om zodoende wat verder weg te kunnen dan met de KTM EXC. Wil daarmee bijv. Ook de TET rijden, maar is met de KTM over de weg niet heel comfortabel rijden.Verwijderd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:12:
[...]
Tsja, vermogen interesseert me steeds minder als ik al zie dat ik met mijn Bandit 650 met het grootste gemak vaak 40/50 km/h boven de snelheidslimiet rijd. Ik heb ook zwaardere motoren gehad en daar kon ik me helemaal niet op beheersen. Ik snap nog steeds niet hoe mensen zich op de openbare weg kunnen beheersen op een 1000cc racer![]()
Je bent vergeten: rest in peace Paul Walker.Vrijdag schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:33:
Park bench wing![]()
Ohja, het is dat ik mijn ouwe trouwe blauwe 1.1 Saxo niet meer had, maar anders had ik daar ook een zooi van die "Type R" stickers opgeplakt. Van álle merken
Hier rijd er een Opel Tigra rond die iets met inspired by Paul Walker op zijn achterbumper heeft. enkel is inspired verkeerd geschreven..

Verwijderd
Op advrider loopt een behoorlijk draadje over de G310GS erg leuke motor is datThoit schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:41:
[...]
Hier hetzelfde. Ben aan het denken om een BMW G310GS te kopen en daar goede wielen met noppen voor te halen om zodoende wat verder weg te kunnen dan met de KTM EXC. Wil daarmee bijv. Ook de TET rijden, maar is met de KTM over de weg niet heel comfortabel rijden.
https://advrider.com/f/threads/bmw-g310gs-thread.1140150/
Verwijderd
Zeer herkenbaar. Rij nu een tweecilinder 650 en zie niet in waarom in nog zwaarder zou willen rijden op de openbare weg, want ik kan er 'aardig' goed mee uit de voeten.Verwijderd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:12:
[...]
Tsja, vermogen interesseert me steeds minder als ik al zie dat ik met mijn Bandit 650 met het grootste gemak vaak 40/50 km/h boven de snelheidslimiet rijd.
Het enige zou 'koppel' zijn, zeker als je met z'n tweeën op de motor zit.Verwijderd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:42:
[...]
Zeer herkenbaar. Rij nu een tweecilinder 650 en zie niet in waarom in nog zwaarder zou willen rijden op de openbare weg, want ik kan er 'aardig' goed mee uit de voeten.
Zelf heb ik ook een 650cc twin, maar het zou zo maar eens een 400cc twin kunnen worden. Heb mijn ogen een beetje gericht op de nieuwe Kawa Z400, hoewel mijn 650cc nog geen drie jaar oud is. Maar goed, wel 37kg lichter dan mijn huidige motor, verbruikt minder, net dat beetje goedkoper in de verzekering... boetes gaan omhoog, trajectcontroles op diverse N-wegen die dit jaar voltooid moeten zijn (een aantal zijn dat al)... het enige is dat ik wel paarden en koppel inlever en dus ook een lager toerental op de snelweg.
Anyhow in 2018 toch paar km afgelegt:
Kawasaki Kle500 (winter) 47520 - 58117
Kawasaki Z750 (zomer) 36119 - 46082
Kawasaki ZX6-R (circuit) ? - 35097 - tja, die ben ik vorig jaar vergeten op te nemen, maar veel zal het niet zijn. 1x Assen en 2 dagen Calafat 🤐
Voor mij geen goed jaar nadat in mei een vriend voor m'n neus verongelukte..
Honda VFR800 145250 - 150500
KTM 990 SMT 35000 - 41750 (verkocht)
Triumph Street Triple Rx 7009 - 7021
Als het aan mij ligt rol ik de teller voor de zomer nog over de ton
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik zou vooral een duizend kiezen vanwege het koppel, lekker in zijn 6 makkelijk kunnen inhalen en lange stukken rijden.Verwijderd schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:42:
[...]
Zeer herkenbaar. Rij nu een tweecilinder 650 en zie niet in waarom in nog zwaarder zou willen rijden op de openbare weg, want ik kan er 'aardig' goed mee uit de voeten.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Misschien kun je zelfs beter voor een 1800 gaan. Nog meer koppel!Joopieboy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:39:
[...]
Ik zou vooral een duizend kiezen vanwege het koppel, lekker in zijn 6 makkelijk kunnen inhalen en lange stukken rijden.
Krijg je zo een niet sturend Amerikaans stuk bankstelHTT-Thalan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:03:
[...]
Misschien kun je zelfs beter voor een 1800 gaan. Nog meer koppel!
Torque is how far that wall moves...
* Bommes aait 1000cc v-twin
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Of je gaat voor een K1600GT. 175Nm koppel heeft dat ding.Joopieboy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:04:
[...]
Krijg je zo een niet sturend Amerikaans stuk bankstel
Ben wel een beetje trots op mijzelf dat ik er een tijd terug een stoplicht sprint van heb gewonnen
Bommes schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:25:
Horsepower, that is how fast you hit the wall.
16064 km op de teller erbij gezet, waarvan een 200 km woon-werk. De rest toeristisch.
2 setjes banden versleten. (De voorband van de Metzeler Roadtec 01 sleet harder dan de pilot Road 4 die er daarvoor op zat. Anders had ik maar een voorband versleten)
Te veel benzine verbruikt voor de portemonnee.
2 vrienden zien crashen voor me, allebei losstaande gevallen. Niet iets waar ik een gewoonte van wil maken. Beide rijders ongedeerd, motoren wel veel schade.
En vooruitblikken: Hemelvaart terug naar het Schwarzwald en in juli ook al weer een weekendje gepland. \o/
Goed voornemen: nog meer lol hebben met dat ding!
Nog een keer een sprintje doen?Bommes schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:25:
Horsepower, that is how fast you hit the wall.
Mijn oude Fazer hield het niet bij de vorige keer.
Dat was ook maar 600cc en een berijder die niet zo een echte held is als het heel hard gaat..
Liet hij hem stilvallen?PilatuS schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:34:
[...]
Of je gaat voor een K1600GT. 175Nm koppel heeft dat ding.
Ben wel een beetje trots op mijzelf dat ik er een tijd terug een stoplicht sprint van heb gewonnen
Nope
Samen bij het stoplicht een beetje revven en er beide vol voor gaan tot de 120km/u. Ik kwam wel een stuk beter weg omdat ik aardig goed door heb hoe met de koppeling om te gaan en hoeveel gas ik kan geven waarbij ik het voorwiel net op de grond hou.

In April mijn Honda CBR600 verkocht,
in Juni een BMW R1100 gekocht waarmee ik in 7 maanden tijd rond de 9000km heb gereden.
Dit jaar hopelijk paar mooie weekendjes weg naar oa de Eifel.

Moto Guzzi Stelvio uit 2011, ik rijd in zowel randstad (noord/zuid-holland) als provincie overijssel.
[ Voor 13% gewijzigd door Nycrea op 04-01-2019 07:36 ]
🇺🇦

Mooie motor!
Dit topic is gesloten.