Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.076 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:05:
[...]

Klopt, je kunt het ook gewoon zelf doen :9

Maar je kunt natuurlijk ook even naar Werkendam rijden (hoofdlocatie van HyperPro) en dan ná het stellen door hen even een rondje door de Biesbosch maken om te kijken of het naar wens is ingesteld. Rondje begint en eindigt daar sowieso praktisch vóór het pand dus als het niet naar wens is dan kunnen ze het ook direct verder aanpassen voor je :*)

En uiteraard is dat stellen gewoon service, inclusief de koffie terwijl ze bezig zijn voor je.
Dat laatste betwijfel ik. Als je het er zelf gekocht hebt dan zeg ik ja idd. Maar als je het overgenomen hebt van iemand anders dan zou je bij mij gewoon moeten betalen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Als je het gewoon netjes vraagt dan doen ze er daar écht niet moeilijk over, zelfs niet als je met vering/demping van een andere leverancier / merk aan komt zetten.

Je moet daar natuurlijk niet aankomen met als openingszin dat ALLES K*T is en dat ze 't maar even voor je moeten oplossen met die meuk….. :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HyperPro heeft ook opendagen waarbij ze gratis de vering van iedere fiets instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Thx @Tylen, @wimmel_1 & @Kapot

Alphen is het meest in de buurt wat betreft Hyperpro dus dat zal de eerste keuze zijn.
Al is een leuke trip Werkendam en daarna ff rondje Biesbosch ook geen straf.

Kan een boel zelf, maar hoor toch graag even van experts hoe en wat. Om het daarna zelf bij te houden O-)

Ik ben ook best bereid er wat voor te betalen hoor, verwacht geen service op iets wat ik niet zelf aangeschaft heb.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toevallig laatst bij Mototrek wat over vering afstellen. In principe is het niet heel veel werk. Overigens goede ervaring met Hyperpro in Alphen hoor, een kleine check aldaar is altijd wel fijn. Heb zelf ook hyperpro veren eronder, veren prima, maar heb geen vergelijk :P

YouTube: Pro Suspension Tuning for Adventure Bikes (Springs & Preload)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16
* Bommes heeft een verlaat kerst cadeautje van Alibaba ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3z1w6I6aYUPCdn3KO8qxPX5v/medium.jpg

Nu even de tijd vinden om ze te monteren.
Eerst een setje via de link die ik een paar weken terug hier kreeg besteld.
Echter door hadden de kleur combinatie niet die ik wilde hebben.
En waren totaal iets van 69 euro of zo?
Dus aankoop geannuleerd.
Deze via ebay voor 35 euro thuis gestuurd, en binnen 2 weken binnen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Bommes schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:22:

[Afbeelding]

Dus aankoop geannuleerd.
Let heeeeeeel goed op met deze imitatie meuk. Het zijn wel je remmen waar je op bezuinigd.

Hier mooi uitlegje:

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 30-12-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:26:
[...]

Let heeeeeeel goed op met deze imitatie meuk. Het zijn wel je remmen waar je op bezuinigd.
Je moet er inderdaad mee opletten, maar het doet van wat ik heb gezien niet onder voor het echte spul. Heb 2 jaar rondgereden met zo'n setje van 25 euro uit China zonder enige problemen. Nu weer een dure set, maar van wat ik zie en qua speling is het gelijk aan elkaar. Sowieso als je hier in NL 70 euro voor een setje betaald krijg je ook gewoon zo'n 25 euro setje. Als je het de eerste dagen en weken even goed in de gaten blijft houden komt het wel goed. Er wordt enorm veel van dit spul verkocht en heb nog nooit gelezen dat er problemen mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:30:
[...]

Je moet er inderdaad mee opletten, maar het doet van wat ik heb gezien niet onder voor het echte spul. Heb 2 jaar rondgereden met zo'n setje van 25 euro uit China zonder enige problemen. Nu weer een dure set, maar van wat ik zie en qua speling is het gelijk aan elkaar. Sowieso als je hier in NL 70 euro voor een setje betaald krijg je ook gewoon zo'n 25 euro setje. Als je het de eerste dagen en weken even goed in de gaten blijft houden komt het wel goed. Er wordt enorm veel van dit spul verkocht en heb nog nooit gelezen dat er problemen mee waren.
Ja goed controlleren is het advies 😘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
[...]

Hier mooi uitlegje:

[YouTube: The Truth About Cheap Motorcycle Levers | Sportbike Track Gear]
thanks voor de waarschuwing, ik heb zelf 4 jaar als frezer in een machine fabriek gewerkt.
Kan dus wel redelijk inschatten wat goed en niet goed is.
Dit ziet er echt heel erg netjes uit.

En zoals @PilatuS al schrijft, als je hier bij een NL webshop zo een setje besteld voor het 3 voudige bedrag krijg je ook gewoon het zelfde China spul.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

gisteren met een maat van me even naar de gebben eindejaars show geweest. halverwege stonden we stil omdat de achterrem van zijn dorsoduro kats vast zat |:( dus om toch door te kunnen kon ik aan de kant van de weg de remblokken eruit pulken met zo'n gereedsschap setje schroevedraaier :/.

Probleem is de remcilinder welke vast zit door een kapot rubbertje, dus die kan even flink gaan investeren (het is al een kniepert op dat gebied)

En voor mijn eigen motor maar even een nieuw achterlicht laten claimen aangezien er 1 kant 2 ledjes kapot zijn.

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Bommes schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:01:
[...]

thanks voor de waarschuwing, ik heb zelf 4 jaar als frezer in een machine fabriek gewerkt.
Kan dus wel redelijk inschatten wat goed en niet goed is.
Dit ziet er echt heel erg netjes uit.

En zoals @PilatuS al schrijft, als je hier bij een NL webshop zo een setje besteld voor het 3 voudige bedrag krijg je ook gewoon het zelfde China spul.
was voor mijn ktm opzoek naar een nieuwe remschijf voor, kwam bij een webshop terecht waar ze een china schijf verkochten maar dan wel een keer zo duur _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Bommes schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:22:

[Afbeelding]

Dus aankoop geannuleerd.
Heb je een linkje of shop voor een dergelijk setje?

Voor mijn VFR zat ik ook al naar zoiets te kijken om de standaard te vervangen. (moet er geen Vstrom op staan natuurlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Streepje schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:31:
gisteren met een maat van me even naar de gebben eindejaars show geweest. halverwege stonden we stil omdat de achterrem van zijn dorsoduro kats vast zat |:( dus om toch door te kunnen kon ik aan de kant van de weg de remblokken eruit pulken met zo'n gereedsschap setje schroevedraaier :/.

Probleem is de remcilinder welke vast zit door een kapot rubbertje, dus die kan even flink gaan investeren (het is al een kniepert op dat gebied)

En voor mijn eigen motor maar even een nieuw achterlicht laten claimen aangezien er 1 kant 2 ledjes kapot zijn.
Revisie setje halen. Hoeft niet duur te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Rubman schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:33:
[...]

Voor mijn VFR zat ik ook al naar zoiets te kijken om de standaard te vervangen. (moet er geen Vstrom op staan natuurlijk :P )
Ik heb wel een linkje van die ik heb besteld.

Misschien dat je zelf iets kunt vinden daar?

Ik verveelde me.. ;)
Linkje naar VFR handles

[ Voor 23% gewijzigd door Bommes op 30-12-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Rubman schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:13:
Thx @Tylen, @wimmel_1 & @Kapot

Alphen is het meest in de buurt wat betreft Hyperpro dus dat zal de eerste keuze zijn.
Al is een leuke trip Werkendam en daarna ff rondje Biesbosch ook geen straf.

Kan een boel zelf, maar hoor toch graag even van experts hoe en wat. Om het daarna zelf bij te houden O-)

Ik ben ook best bereid er wat voor te betalen hoor, verwacht geen service op iets wat ik niet zelf aangeschaft heb.
Een paar jaar geleden ben ik vanuit Limburg naar Alphen gereden om een veer op laat te laten maken. Was elke cent waard!

Gewoon even bellen vooraf en neem een vlaai mee als bedankje. Of koekjes ofzo :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Thoit Rare Brabanders zijn 't, hé :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:17
Joopieboy schreef op zondag 30 december 2018 @ 03:18:
Dat wordt ook op steeds meer plekken een steeds groter probleem idd, knappen ze de wegen op, maken ze er gelijk 60 wegen van -O-
Wat is er mis met 60 wegen? Het waren ooit allemaal 80 wegen, op de meesten kun je nog prima 80 rijden, af en toe een kutdrempel of zo'n debiele versmalling, maar verder d:)b

Ik heb echt schijt aan alle 60 wegen hier in de omgeving.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
FastFred schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:20:
[...]

Wat is er mis met 60 wegen? Het waren ooit allemaal 80 wegen, op de meesten kun je nog prima 80 rijden, af en toe een kutdrempel of zo'n debiele versmalling, maar verder d:)b

Ik heb echt schijt aan alle 60 wegen hier in de omgeving.
Ik hoop niet voor je dat je daar ooit op de meest voorkomende manier achter gaat komen maar: Die twintig Km/h maakt ooit 't verschil tussen gewoon dóór kunnen rijden óf een paar maanden met de trein mogen gaan reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies, beetje jammer als je dan met een keer gasgeven niet een jammer joh bekeuring hebt maar direct kan lopen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Tylen schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:49:
[...]

klopt maar aprilia levert geen revisie setjes. Er is wel aan te komen via andere merken maar heb niet zoveel zin om dat ook nog eens allemaal uit te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ik ga morgen bij vrienden in Leeuwarden oud & nieuw vieren, zij wonen direct aan het Wilhelminaplein daar. Eens kijken wat ik met de motor doe daar, de ene optie is parkeren bij hun voor de deur onder een soort uitbouw van het appartement, de andere optie is het "verboden voor motoren" bord negeren en in de Zaailand-parkeergarage gaan staan.

Optie 1 is wat ik normaal doe als ik daar ben, maar ik weet niet hoe slim het is om tijdens oud & nieuw de motor buiten op een van de drukste pleinen in het centrum van Leeuwarden te hebben staan... Voordeel is wel dat exact op die plek ook altijd de mobiele uitrukpost van de politie is, waar ze zowat de hele nacht met een paar auto's staan. Opzich kleine kans dat iemand een lawinepijl aan de motor knoopt dus :+

Bij optie 2 moet ik hopen dat ze me niet tegenhouden bij het naar binnenrijden, en betaald parkeren voor de motor is natuurlijk tegen mijn principes :+

@Rubman HyperPro in Alphen zal zeer waarschijnlijk niet moeilijk doen als je de boel af wil laten stellen, prima lui daar altijd.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:49:
[...]

En soms niet eens nodig... Ik heb afgelopen jaar voor en achter uit elkaar gehad en de rubbers waren nog als nieuw...
Chakotay schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:04:
... de ene optie is parkeren bij hun voor de deur onder een soort uitbouw van het appartement, de andere optie is het "verboden voor motoren" bord negeren en in de Zaailand-parkeergarage gaan staan.
Ik zou hem gewoon voor de deur zetten. Eventueel met een zeil of doek er over om vallend vuurwerk of vonken af te weren.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Joopieboy schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:27:
Precies, beetje jammer als je dan met een keer gasgeven niet een jammer joh bekeuring hebt maar direct kan lopen. :+
Ik heb geen motor of motorrijbewijs, dus als ik gas geef duurt het wel even voor ik m'n rijbewijs kwijt ben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
FastFred schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:28:
[...]

Ik heb geen motor of motorrijbewijs, dus als ik gas geef duurt het wel even voor ik m'n rijbewijs kwijt ben.
WTF doe je dan hier? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:14
Meegenieten van de gezelligheid ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:40:
Eigenlijk moeten we nú gewoon van 'm gaan eisen dat 'ie komend jaar (2019) gewoon netjes z'n rijbewijs "A" gaat halen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
En anders weet ik al een feature request voor een TS })

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:32
Een beetje dubbelop, vind je zelf ook niet?

Motorgerelateerd:
Gisteren dik anderhalf uur zitten vloeken op het verwijderen van een velglint. Met föhn erbij liet het wel los, maar dat spul scheurt en breekt ook vrijwel direct. Daarna even ontvet en met een goede applicator van Keiti opnieuw aangebracht en jawel: binnen 2 minuten klaar en nog strak ook.
(Het zat er bezopen op omdat het wieltje van die vorige applicator kapot bleek te zijn. Lag dus niet aan mijn beperkte motoriek, zoals ik eerst dacht)

Daarnaast heb ik het sportievere ruitje 1,5-2 cm ingekort. Hopelijk komt de turbulentie daarmee ook iets lager en niet net onder mijn helm. Dan zou ik in de zomer dit korte ruitje er op kunnen zetten. Ten eerste vang ik dan meer rijwind voor wat extra snelheidsbeleving en ten tweede wat extra koeling.
Eerst netjes afgetekend, de zaag er in gezet en daarna met de schuurmachine netjes afgewerkt. Al zeg ik het zelf: je ziet er niks van. Hopelijk heeft het ook het gewenste effect.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Rubman schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:33:
[...]

Zelf hier 4 sets vandaan naar volle tevredenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Hier mooi uitlegje:
Bij ons in de groep was er ook iemand met China hendels, die stond de eerste de beste rit opeens heel snel stil. De pasvorm was zo slecht (onvoldoende speling bij de zuiger) dat zodra de remmen warm werden, de voorrem erop sloeg. Ding wou geen kant meer op, maar we konden hem gelukkig nog net ontwijken.

Ik zou er inderdaad goed op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Lekker rustig onderweg vanochtend... *O*

De BP Express langs de A12 bij Nieuwerbrug zijn wel een stelletje afzetters trouwens... Groot textbord met "oudejaarskorting: 15 cent per liter", en ook groot 15 cent op het prijzenbord, maar dan wel 1.529 voor een litertje Euro95 vragen. De adviesprijs van BP is op het moment toch echt 1.609, niet 1.679 /zeik :+

De vorige keer dat ik daar was, was het overigens nog een Tango, dus daar is sowieso wat misgegaan ergens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Chakotay schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:38:

De BP Express langs de A12 bij Nieuwerbrug zijn wel een stelletje afzetters trouwens... Groot textbord met "oudejaarskorting: 15 cent per liter", en ook groot 15 cent op het prijzenbord, maar dan wel 1.529 voor een litertje Euro95 vragen. De adviesprijs van BP is op het moment toch echt 1.609, niet 1.679 /zeik :+

De vorige keer dat ik daar was, was het overigens nog een Tango, dus daar is sowieso wat misgegaan ergens :P
Een van de redenen waarom ik nooit langs de snelweg tank. Is mij veelste duur :+

Had ook wel de motor willen nemen vanmorgen... echter kan ik hem dan later weer ophalen uit Breda vanwege het verplaatsen van een auto voor werk :P

Dan maar vanavond 85km en morgen 115km rijden :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Wie heeft er hier ervaring met (gevorderde) rijvaardigheidstrainingen?
Ik ben niet op zoek naar een circuit training, knie aan de grond of wat dan ook. Maar wij maken zoveel kilometers op de weg dat er gegarandeerd wat slechte gewoontes in sluipen. Ook hebben wat mensen aangegeven dat ze op sommige vlakken wel wat bij kunnen schaven. Voor de ene is dat manoeuvreren (keren?) met lage snelheid, voor de andere uitwijken.

Nu ben ik op zoek naar plekken waar ze deze trainingen geven. En is het beter om met de basiscursus te starten, of kun je ook direct door naar de gevorderden cursus? (Deelnemers met >12.000 km/j ervaring, vrijwel alles hiervan buiten Nederland)

Ik ben ook aan het kijken naar Duitse trainingen, zoals de ADAC bijvoorbeeld aanbiedt. En dichterbij, en goedkoper. Het lesprogramma lijkt wel heel sterk vergelijkbaar. De taal is hierbij geen enkel probleem, die spreken we vloeiend.

Zijn er ook nog aanraders in België, liefst een beetje dicht bij Nederlands Limburg? (Franstalig wordt hierbij wel een probleem trouwens, dus dat valt af)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@timmie271 het is geen echt snelwegtankstation, maar een onbemande pomp onderaan een afrit. Het gemak daarvan is me de kleine meerprijs meestal wel waard, zeker als ik toch maar een half tankje nodig heb :P

@DrivinUCrazy Ik heb zelf ervaring met de VRO-cursussen van de KNMV, daarvan heb ik in 1x een gevorderden-cursus gedaan, de VRO3. Dat was op het politie-'circuit' in Lelystad, en er werden dingen geoefend als noodstop op hoge snelheid (vanaf 70 kph tot zohard als je wel, ging tot 200 oid), noodstop & uitwijk met 70 in een bocht, bermvlucht, etc. Was prima te doen en erg nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:31

BM

Moderator Spielerij
Chakotay schreef op maandag 31 december 2018 @ 08:38:

Dat is bij mij om de hoek :) Die is inderdaad een week of wat terug omgebouwt naar een BP. Lijkt er op dat ze de prijzen daarmee ook gelijk maar verhoogt hebben.

Gistermiddag nog even rondje gedaan, maar tis wel erg rustig geworden met de motorrijders. Geloof dat ik er in 2 uur tijd 4 gezien heb. Vanmorgen op weg naar werk ook niemand tegen gekomen. (Normaliter neem ik ook de auto, dat wel :p)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:27
DrivinUCrazy schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:46:

Zijn er ook nog aanraders in België, liefst een beetje dicht bij Nederlands Limburg? (Franstalig wordt hierbij wel een probleem trouwens, dus dat valt af)
Aanrader in België : http://www.m-r-v.be/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
lolgast schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:40:
Dat dus :9 Ik wilde dit jaar eigenlijk gaan lessen maar ik wil dan ook liever direct een motor kopen zodat ik kan gaan rijden, maar heb er nu de ruimte niet voor (woon in appartement zonder eigen parkeerplaats en met een berging waar amper een scooter in kan, is hier het afgelopen jaar uitgebreid over gepraat). En om nou m'n rijbewijs te gaan halen en dan telkens een motor te huren of over een paar jaar pas een eigen motor te kopen vind ik wat zonde van het lesgeld. Dan doe ik het liever in 1 keer.

[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 31-12-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
FastFred schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:58:
[...]

[...]

Dat dus :9 Ik wilde dit jaar eigenlijk gaan lessen maar ik wil dan ook liever direct een motor kopen zodat ik kan gaan rijden, maar heb er nu de ruimte niet voor (woon in appartement zonder eigen parkeerplaats en met een berging waar amper een scooter in kan, is hier het afgelopen jaar uitgebreid over gepraat). En om nou m'n rijbewijs te gaan halen en dan telkens een motor te huren of over een paar jaar pas een eigen motor te kopen vind ik wat zonde van het lesgeld. Dan doe ik het liever in 1 keer.
Motorrijbewijzen worden alleen maar duurder om te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
FastFred schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:58:
[...]

[...]

Ga voor een mini moto, maxi pret! >:)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/tC0-5VjoLcBsMIuthb7slxvMhjrG4Up8mmkFmi7qXUZbL50Ze-b8LnVWBDvWsNN9kqfSzMWCt4klI0PQkgjHy6fqGePkTyypcJsXEOyjOf33yxRdzOA2gAbBPK2Zwq8plcMHMl0GGUhj7_-V7Q607KKve2FcrD-kAVHivRytjuJxxzHzk8eUZ4_nvdU3EOsL-fxmMKwXzwnwXV4Ck77Hnjo7VewL2jXXaqUAzi02W9hW0csaVTveCH6P-9zvHsSlP_mIdkJ0MiakxB1YhFpDu8GZgW4s-Xm294kkyH4gFk_oXWv0y84k8RSHjITbdu0nnmS5kpHvTekjq3MkeWX-sfGCWhvfuvKiy8U9IlDSAT9Hnq6lPMLm3yGhlGbvCMgVtgHudLxtz-I9DVtRtaskm7paBG548inx9ho8WGmbDFGV3bY13Z7mIGa-47O1-At8nZwBFpnKMQntrNWqAaFxmauodzODcTidbbJzPyiHp_jIH0uOG_47GMTSX1qrRXcep1d955XPfMQjqLsGTBvsonYcZXWyWibk89mdRrXLBZI20du9JOE-FybMjl7Kbr4f2STzgayeIJtAlQyP0NRYc_LNttd_P5hd2U9IJRgklanmGZ2K56dTuk3TSEiXIUEwq4C0yswMfF7a3_2OLhEVF6KqqD8CrZ4gWKESiJzqXk0__NtNrJlK8OpZdA-JiSlYFPmsguBh9ilvEA7bqg=w977-h733-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Aangezien hier ook sleutelaars zitten, hoe maken jullie onderdelen schoon aan de motor/ auto. Dingen die moeten worden ontvet ( die mix van olie, vet en modder :) ). Gebruik zelf rem reiniger wat als nadeel heeft dat het rubber en pakkingen aantast.

Regelmatig gebruik ik ook Dusty, werking wat minder dan rem reiniger maar het werkt. Er is ook spul te koop in 5 liter kaniseters, hiermee kun je dan direct een hele bak vullen voor onderdelen compleet er in te laten weken.

Ik was benieuwd naar jullie ervaringen hierin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:50

Secsytime

Automagisch

Racer89 schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:54:
Aangezien hier ook sleutelaars zitten, hoe maken jullie onderdelen schoon aan de motor/ auto. Dingen die moeten worden ontvet ( die mix van olie, vet en modder :) ). Gebruik zelf rem reiniger wat als nadeel heeft dat het rubber en pakkingen aantast.

Regelmatig gebruik ik ook Dusty, werking wat minder dan rem reiniger maar het werkt. Er is ook spul te koop in 5 liter kaniseters, hiermee kun je dan direct een hele bak vullen voor onderdelen compleet er in te laten weken.

Zelf gebruik ik lampolie en een doek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Nieuwe motor kopen als ie te smerig wordt. :Y

Ik gebruik daar vooral kettingreiniger voor. Of lampolie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

ik gebruik vaak wat petroleum van mijn kacheltje, maar tegenwoordig laat ik het meeste doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit

Het ligt er maar net aan wat er schoongemaakt moet worden. Echt vettige zaken die daarna weer gesmeerd moeten worden, wordt vooral met remmenreiniger gedaan. Moet iets anders schoon gemaakt worden gebruik ik dit spul. Ook in huis gebruik ik het veel als allesreiniger.

Afbeeldingslocatie: http://www.customcarcleaning.nl/data/7568-iSz5rnjn36l/cg-allclean.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:56:
[...]

Zelf gebruik ik lampolie en een doek
Hier ook dat. Aan lampenolie en een doek samen met een standaard sopje heb ik genoeg. Enige uitzondering is de ketting die ik 1x per jaar schoonmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

DrivinUCrazy schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:46:
Ik ben niet op zoek naar een circuit training, knie aan de grond of wat dan ook. Maar wij maken zoveel kilometers op de weg dat er gegarandeerd wat slechte gewoontes in sluipen. Ook hebben wat mensen aangegeven dat ze op sommige vlakken wel wat bij kunnen schaven. Voor de ene is dat manoeuvreren (keren?) met lage snelheid, voor de andere uitwijken.
Zelf goede ervaringen met KNMV ("VRO Op maat") en Moto Sportivo beide op circuit Lelystad, maar dat zijn zeker geen circuit cursussen zoals @Chakotay ook aangeeft.

Ook VTN geeft goede cursussen, vanuit Almere. Het is een (ex-) politie rijinstructeur met veel ervaring en inzicht. Zelf ga ik volgend jaar waarschijnlijk deze cursus bij hem doen: https://www.verkeerstrain...-rijvaardigheidstraining/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Hoi iedereen!

Ik ben bezig met mijn motor rijbewijs, theorie en AVB zijn al binnen, hoop over maandje of 2 mijn laatste examen af te ronden :)

Ik ga er vanuit dat deze vraag al vaker langs is gekomen, maar goed.. Durf te vragen zeggen ze dan... Ik ben zelf vrij groot, 1.95m.

Wat zijn een beetje jullie adviezen tbv een leuke instapmotor voor een lang persoon zoals ik?

Alvast bedankt!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Scrisissszzz schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:37:
Hoi iedereen!

Ik ben bezig met mijn motor rijbewijs, theorie en AVB zijn al binnen, hoop over maandje of 2 mijn laatste examen af te ronden :)

Ik ga er vanuit dat deze vraag al vaker langs is gekomen, maar goed.. Durf te vragen zeggen ze dan... Ik ben zelf vrij groot, 1.95m.

Wat zijn een beetje jullie adviezen tbv een leuke instapmotor voor een lang persoon zoals ik?

Alvast bedankt!
Er zijn veel opties mogelijk, handig daarin is om al enig idee van een budget te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
corewillem schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:51:
[...]

Er zijn veel opties mogelijk, handig daarin is om al enig idee van een budget te hebben ;)
Snap ik, zat zelf aan max €5000 te denken. Ik wil binnenkort in ieder geval bij een wat grotere motorzaak eens op een aantal motoren gaan zitten om te kijken hoe het is. Zat zelf aan iets van een tourmotor te denken om mee te starten, al vind ik choppers ook erg tof :)

Om mee te starten en vooral rij ervaring op te gaan doen wil ik in ieder geval niet hoger gaan met mijn budget. Soms denk ik dat dit al vrij ruim is haha :)

Ouder dan 24 dus hoef geen rekening met A1 of A2 eisen te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Scrisissszzz op 31-12-2018 15:58 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:09:

[...]

Ik zou hem gewoon voor de deur zetten. Eventueel met een zeil of doek er over om vallend vuurwerk of vonken af te weren.
Zou hier toch voorzichtig mee zijn. Als er een stuk heet vuurwerkafval op het doek valt staat straks hele motor in lichterlaaie. Dit hangt uiteraard ook af van het doek wat je gebruikt. Daarnaast is zo'n doek of zeil ook een mooi object voor rot jochies om vuurwerk onder te stoppen.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Dat ligt er maar aan wat je kunt missen. Voor de een is 500 Euro veel, de ander geeft 10K uit alsof het niks is. Zelf ben ik blij dat ik tot nu toe alleen goedkope motoren heb gekocht (prijsrange 500-700 euro) zodat als je dat ding een keer neerlegt het geen groot probleem is, behalve voor je ego ;)

Zodra ik er het geld weer voor heb, komt er wel een leuke motor bij en mag mijn huidige speelgoed voor pekelhok doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AcidBurn Lekker rondknallen op oude hokken is wat dat betreft heerlijk...

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Heren én dame(s?): Bij dezen allemaal alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst en TOT VOLGEND JAAR!!!

:)F :)B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Bedankt @wimmel_1 ook voor jou een toffe jaarwisseling.

Voor de rest hier.. tot 2019 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:35
Ik zag vanmiddag aardig wat andere motoren op de weg, zal wel te maken hebben met dat mensen vrij zijn en het lekkere weer. Inclusief 2 KTM supermotards :9~

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Beste wensen all.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40

Vrijdag

De Zwarte

Allemaal een geweldig motor 2019 gewenst!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat het weer een mooi motorjaar mag worden, veel olie, benzine, banden, remmen en nog meer goeds!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Beste wensen voor iedereen en veel veilige kilometers :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:04

Youk

Volvo For Life

Veel leuke, veilige motorkilometers gewenst voor iedereen! *O*

Vanmorgen toch maar op 4 wielen naar het werk (volcontinu vroege shift) gegaan. Moest te veel meenemen: "feestmaal" voor de collega's :9

Kijk al uit naar vrijdagavond voor het eerste motorritje (woon-werk nachtshift) van dit nieuwe jaar. 8)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:05
Beste wensen, veilige kilometers!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• lolgast
Beste wensen allen! Dat iedereen er maar weer ongeschonden doorheen mag komen :Y

en het een lang topic mag worden :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:27
Beste wensen allemaal! Het is tijd voor het traditionele eerste rondje van het jaar. Gepoetste kant boven houden, dan komt alles goed!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

beste wensen allemaal. dat er maar veel mooie ritten mogen komen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
gauchov6 schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:43:
[...]

Zelf goede ervaringen met KNMV ("VRO Op maat") en Moto Sportivo beide op circuit Lelystad, maar dat zijn zeker geen circuit cursussen zoals @Chakotay ook aangeeft.

Ook VTN geeft goede cursussen, vanuit Almere. Het is een (ex-) politie rijinstructeur met veel ervaring en inzicht. Zelf ga ik volgend jaar waarschijnlijk deze cursus bij hem doen: https://www.verkeerstrain...-rijvaardigheidstraining/
Oooh thanks voor die link! Ik zat ook naar die VRO cursus te kijken, maar gezien ik in Almere woon is die ander ook wel erg interessant. :p maar even bookmarken voor het nieuwe jaar.

Fijn nieuw jaar allen! Dat er maar veel mooie, veilige kilometers bij mogen komen!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Beste wensen allemaal!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Beste wensen allemaal, dat het rubber maar op het asfalt mag blijven.

Vandaag meteen maar ff de motor een (lui) poetsbeurtje gegeven.
Volautomatische motor wasstraat in de buurt dus kon het niet laten, hij wordt in het voorjaar nog wel even met echte liefde en aandacht volledig gepoetst en gedaan. het is wat oppervlakkig schoonmaken natuurlijk, dus het vet en vuil van te ketting en dergelijken komt niet allemaal los, maar het resultaat is beter dan ik verwacht had.

Tijdens de wasbeurt, die bestaat uit zeep spuiten, afspuiten met kracht,
nog een keer spoelen en drogen. (5-10 min totaal)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HErwFRql.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VjnspQXl.jpg

Eindresultaat
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XRIy2uIl.jpg

Daarna even droog gereden en hij staat nu weer veilig achter op de parkeerplek.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubman op 01-01-2019 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Rubman Ik zie geen plaatjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nu wel?

Blijkbaar vond Imgur mijn post niet zo leuk ofzo, want werd er afgegooid 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:49
Gelukkig nieuwjaar allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Iemand toevallig nog intresse in een splinter nieuwe BlackWidow demper?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/maSnHkJrniNND8fU1esRedGu/full.jpg

voor meer info stuur maar even een dm

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:22
Beste wensen allemaal en dat 2019 weer net zo'n mooi motorjaar mag worden als 2018 :D

Ohja en gefeliciteerd aan allen! Ons vele geklets en geouwehoer heeft ons eindelijk geloond. We staan in de top 10 van drukste forumtopics: reviews: Een gelukkig 2019: Tweakers kijkt weer terug in cijfers
Top10

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, de eerste 170km van dit jaar zitten er alweer op *O* Beste wensen allemaal!

@Rubman dat is handig, waar staat dat ding?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Beste wensen allemaal :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
samen met 10k posts in deel 21 en ~2500 posts in deel 20 zouden we 2e staan :+

de beste wensen allemaal :Y

[ Voor 16% gewijzigd door Maegrim op 01-01-2019 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Chakotay schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 16:10:
Zo, de eerste 170km van dit jaar zitten er alweer op *O* Beste wensen allemaal!

@Rubman dat is handig, waar staat dat ding?
Staat in Zwaag.
Maar er moeten er in NL nog meer te vinden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Beste wensen allemaal! Dat we volgende keer weer in de top 10 drukste topics mogen staan :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Nu online
Rubman schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 16:45:
[...]

Staat in Zwaag.
Maar er moeten er in NL nog meer te vinden zijn.
Volgens mij heb ik er ook een keer een gezien in een filmpje van RDalsem. Dus in de buurt van Zwolle staat er ook een.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:14
De beste wensen en vele veilige kilometers gewenst voor iedereen :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:22:
Beste wensen allemaal en dat 2019 weer net zo'n mooi motorjaar mag worden als 2018 :D

Ohja en gefeliciteerd aan allen! Ons vele geklets en geouwehoer heeft ons eindelijk geloond. We staan in de top 10 van drukste forumtopics: reviews: Een gelukkig 2019: Tweakers kijkt weer terug in cijfers
[Afbeelding: Top10]
Typisch dat de onderwerpen geld, vervoersmiddelen en sport de hoofdmoot vormen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Beste wensen allemaal :W Veel veilige km's :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Als we dit jaar nog hoger willen eindigen dan moeten we nu toch echt wel beginnen met posten!!111

OT: Is het het ook waard om voor mij, een man van 2,03m, naar de beurs in Utrecht te gaan om motorkleding te halen? Ik hoor en lees al veel dingen over outlets daar, maar ook voor de langere mensen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Ik ben misschien wat laat, maar ik wil iedereen nog de aller beste wensen voor 2019 wensen! <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Scrisissszzz schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:56:
[...]

Snap ik, zat zelf aan max €5000 te denken. Ik wil binnenkort in ieder geval bij een wat grotere motorzaak eens op een aantal motoren gaan zitten om te kijken hoe het is. Zat zelf aan iets van een tourmotor te denken om mee te starten, al vind ik choppers ook erg tof :)

Om mee te starten en vooral rij ervaring op te gaan doen wil ik in ieder geval niet hoger gaan met mijn budget. Soms denk ik dat dit al vrij ruim is haha :)

Ouder dan 24 dus hoef geen rekening met A1 of A2 eisen te houden.
Een rode hayabusha.
Wel rood, want die gaan sneller 8)

zonder gekkigheid; een Z800 moet tegenwoordig wel te regelen zijn voor 5k :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Booyaa schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:33:
Als we dit jaar nog hoger willen eindigen dan moeten we nu toch echt wel beginnen met posten!!111

OT: Is het het ook waard om voor mij, een man van 2,03m, naar de beurs in Utrecht te gaan om motorkleding te halen? Ik hoor en lees al veel dingen over outlets daar, maar ook voor de langere mensen?
Of er koopjes zijn, dat weet je nooit tegenwoordig met al die webshops.

Vaak kan je wel passen, dat is wel praktisch. Meeste stands hebben ook hun oude/onverkoopbare kleding mee. Ik ben bijna een halve meter kleiner dan jij (er mag hard gelachen worden :') ) en het is wel handig om daar gewoon wat dingen uit een rek te pakken en te proberen. Broeken moet in elk geval geen probleem zijn, die hebben ze volgens mij altijd wel in langere maten.

Als je in de gelegenheid bent, probeer dan door de week te gaan. In het weekend is het vreselijk druk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Booyaa Ik heb een lengtemaat (98) en er was de laatste keer dat ik er was niet super veel keuze, maar het hing er wel. Ben uiteindelijk ook met een nieuw pak het pand uitgelopen. Het is gewoon erg afhankelijk van je bouw. Dainese bijvoorbeeld had wel lengtematen, maar dat zit bij mij echt voor geen meter dus dan valt dat allemaal ineens af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:29
lolgast schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:32:
@Booyaa Ik heb een lengtemaat (98) en er was de laatste keer dat ik er was niet super veel keuze, maar het hing er wel. Ben uiteindelijk ook met een nieuw pak het pand uitgelopen. Het is gewoon erg afhankelijk van je bouw. Dainese bijvoorbeeld had wel lengtematen, maar dat zit bij mij gewoon echt voor geen meter dus dan valt dat allemaal ineens af :9
IXS ook, de Segura Sullivan jeans vallen ook erg lang :) Met 2m05 was het voor mij ook wel even zoeken. Alleen grote maat motorsneakers heb ik nog niet kunnen vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 02-01-2019 10:44 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb nu IXS inderdaad, net als het pak daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Hoe ben je in verhouding, lang en tenger, lang boven-/onderlijf of in verhouding? Een compleet maatpak is prijzig maar bestaande kleding kan ook aangepast worden. Dus als de pasvorm niet te slecht is kan dat een optie zijn. Ik heb dit bij mijn eerste pak gedaan bij de zilveren naald in Veenendaal. Dat hadden ze destijds erg netjes gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door xos op 02-01-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
xos schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Hoe ben je in verhouding, lang en tenger, lang boven-/onderlijf of in verhouding? Een compleet maatpak is prijzig maar bestaande kleding kan ook aangepast worden. Dus als de pasvorm niet te slecht is kan dat een optie zijn. Ik heb dit bij mijn eerste pak gedaan bij de zilveren naald in Veenendaal. Dat hadden ze destijds erg netjes gedaan.
Ik ben wel in verhouding. Denk dat mijn schouders misschien een probleem zijn. Die zijn volgens mij wel wat breder dan gemiddeld. Maar dit is inderdaad ook een oplossing waar ik nog niet aan gedacht had. Thanks!

De rest ook bedankt voor input. Ik ga maar eens de afweging maken of het waard is om er heen te gaan. Het helpt natuurlijk ook niet mee dat ik vanuit Groningen moet komen.
Er is natuurlijk ook een beurs in Assen dit jaar, maar dat stelt al helemaal niet gek veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit

Wat ik persoonlijk prettig van de motorbeurs vind, is dat je veel kan zien. Minder prettige is dat het enorm druk is. Hierdoor koop ik het liefste de spullen gewoon online en zoek in alle rust uit wat ik wil hebben. Past het niet goed, stuur ik het terug. In de zaken is het ook altijd maar gissen of het advies wel klopt of dat ze alleen sturen naar de hogere omzet artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Allemaal nog een mooi jaar gewenst!
Dat er vele nieuwe plaatjes geplaatst mogen worden, rijbewijzen aangevuld en reizen gemaakt worden!

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De beste wensen allemaal!

Mijn motorjaar eindigde niet heel fijn. Bij een toen nog potentieel laatste rondje van 2018 stond ik halverwege in Kesteren ineens stil. Ik was even gestopt om wat te kopen in een winkel en wil daarna weer verder rijden, koppeling in, eerste versnelling, schok, motor uit. Tegelijk voelde ik al dat mijn koppelingshendel geen druk meer had, dus een geknapte kabel.

Toen ik de motor recent kocht wat net de koppeling vervangen, dus ik ging er volledig van uit dat de garage ook wel de kabel gecheckt zo hebben. Blijkbaar niet dus.

Netjes door de pechhulp van Univé afgesleept naar Tiel en daar de huurauto waar ik recht op had mee gekregen. Net een telefoontje dat de motor ondertussen is afgeleverd bij de garage. Ik heb direct gevraagd of hij een grote beurt en nieuwe voorband kan plaatsen, zodat alles weer gecheckt is en ik binnenkort weer kan rijden.

Beetje pech dus, maar wel een goede reden om direct het toch al nodige onderhoud te laten uitvoeren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Goed om te horen dat die pechhulp dus prima werkt, heb de motor zelf ook bij Univé verzekerd, incl. pechhulp :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Beste wensen!

Vermits het al lang geleden is, een kleine update van SmokingSig in "Het grote motortopic deel 21"

Mei 2018:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dZwYF8E.png

Nu:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KA6NOqf.png

Vooral Honda en Suzuki zijn serieus gestegen.

[ Voor 46% gewijzigd door SmokingSig op 02-01-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Er waren inmiddels toch twee Zero's? Of was die andere elektronische motor een Energica?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:57
Leviathius schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:22:

[Afbeelding: Top10]
En nog steeds geen slowchat, we gaan gewoon te hard :o

Iedereen nog de beste wensen, dat het maar weer een goed motorjaar mag worden! Gisteren de eerste KM's van dit jaar gemaakt, direct een regenbui in dus begon lekker.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Vrijdag schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:51:
Er waren inmiddels toch twee Zero's? Of was die andere elektronische motor een Energica?
Ik zie er maar eentje in het overzicht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmokingSig schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:56:
[...]

Ik zie er maar eentje in het overzicht :|
Hmm, ik dacht dat er laatst iemand was die een hele nieuwe had gekocht. Het merk weet ik niet meer, alleen dat 'ie blauw was. En zelfs daar ben ik niet helemaal zeker van :+

Pagina: 1 ... 114 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.