Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.077 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Roy Tot voor kort was de rede om alléén op snelheid te controleren vrij simpel: Het detecteren, registreren én verbaliseren is bij snelheidsovertredingen vrij simpel te automatiseren zodat er ook tijdens een mobiele en onaangekondigde controle vaak maar één of zelfs helemaal géén menselijke interactie vanuit het politiekorps noodzakelijk was.

Jij komt volgens mij nog wel eens in Limburg dus ik zou als ik jou was op de A76 in ieder geval beginnen met het NIET meer "handheld" bellen / appen en meer van dat soort acties op de mobiele telefoon. De (mobiele) "ANPR" camera's langs en boven die weg detecteren en registreren sinds een paar maanden ook het handheld gebruik van een mobiele telefoon én versturen het bijbehorende sanctiebedrag vervolgens ook volledig geautomatiseerd vanuit het CJIB.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 25-12-2018 16:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

R0y. schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:03:
[...]

Maar weer ontopic over brommers: ik kan niet wachten tot het weer minimaal 15 graden is zodat ik de Suzuki weer kan uitlaten!
Als ie niet wil starten bij temperaturen onder de 15 graden, zou ik er toch eens mee langs een dealer gaan ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:21

steveman

Comfortabel ten onder

Zat even op het terras in Hoorn, kwamen nog best wat motoren voorbij. Dorsoduro natuurlijk op achterwiel ...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:24:
[...]

Als ie niet wil starten bij temperaturen onder de 15 graden, zou ik er toch eens mee langs een dealer gaan ;)
Ik zal mijn motorfiets morgen dan ook maar even op de aanhanger gaan zetten en er mee bij de dealer lángs gaan >:)

Mag ik er ook even stoppen en binnen lopen om een bak koffie te gaan pakken óf is het alleen even een rondje met de motorfiets op de aanhanger gaan rijden zodat ik hier kan zeggen dat m'n motorfiets óók buiten is geweest? :*) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
wimmel_1 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:14:
@Roy Tot voor kort was de rede om alléén op snelheid te controleren vrij simpel: Het detecteren, registreren én verbaliseren is bij snelheidsovertredingen vrij simpel te automatiseren zodat er ook tijdens een mobiele en onaangekondigde controle vaak maar één of zelfs helemaal géén menselijke interactie vanuit het politiekorps noodzakelijk was.

Jij komt volgens mij nog wel eens in Limburg dus ik zou als ik jou was op de A76 in ieder geval beginnen met het NIET meer "handheld" bellen / appen en meer van dat soort acties op de mobiele telefoon. De (mobiele) "ANPR" camera's langs en boven die weg detecteren en registreren sinds een paar maanden ook het handheld gebruik van een mobiele telefoon én versturen het bijbehorende sanctiebedrag vervolgens ook volledig geautomatiseerd vanuit het CJIB.
Natuurlijk. Snelheidsovertredingen zijn zwart wit, je rijd te hard of je rijd niet te hard.

Wel mooi dat die ontwikkelingen er zijn. Gister over de ring van Antwerpen zag ik er mooi twee weer langs komen met de telefoon in de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Het moet ook wel, als je ziet de ongelukken die er gebeuren dan kan het niet zo zijn dat er niks mee gebeurd.

Hoewel de boetes nergens op slaan, pakkans is bijna 0, behalve op snelheid dan met al die trajectcontroles en losse controles, maar mensen aanpakken op gedrag en andere zaken daar zijn dan weer geen mensen voor ...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
Als wij langs paarden rijden, wat doen velen van ons dan? Juist, gas terugnemen, geluid minderen, indien nodig/van toepassing zetten we de boel soms zelfs even helemaal stil. Je wilt immers niet dat die mevrouw/meneer of dat kind op dat paardje een ongeluk krijgt.

Vandaag wandelen we met de kinderen door het Mastbos (en met ons nog vele andere gezinnen). Voor ons eindigt een paardrij-pad en dit mond uit in een breder pad dat voor iedereen is (fietser, wandelaar, paarden etc). Mevrouw dendert gewoon langs de kinderen met dat beest zonder ook maar op of om te kijken, en zonder snelheid terug te nemen. Lopen kinderen van een jaar oud langs die geen schijn van kans hebben als ze plotseling een beweging naar links of rechts maken en zo'n hoef tegen het koppie krijgen :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow, gezien het een 'ik, ik, ik' maatschappij is en met de stress en blinde paniek met alle feestdagen verbaasd het mij niet zoveel. :+

Maar idd, aardige mongool ben je dan ja... Ik trek ook altijd even de koppeling in en rol rustig erlangs, vaak met een bedankje of een knikje tot gevolg. Je bent toch samen op de wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik heb in het verleden heel veel met paarden gereden, ook spring en dressuurwedstrijden, en ook tegenwoordig ben ik vaak nog "hobbyboer" als m'n ouders weer eens met vakantie zijn en ik dus daar de paarden mag verzorgen.

Die beesten schrikken niet zozeer van het geluid wat je motorfiets maakt, dat hebben ze al lang gehoord voordat je ze voorbij rijdt, maar van het feit dat ze "iets" snel van achteren zagen naderen wat vervolgens ook weer ineens uit d'r directe en beperkte blikveld verdwenen is. Een paard ziet je pas als je er direct naast rijdt en ziet je daarnaast ook maar héél even. Paarden hebben, net als runderen de ogen aan de zijkanten van het hoofd staan en missen daarmee ook nog eens "diepte" in het beeld.
Als paarden aan / in-gespannen rijden, met een kar/wagen/koets dus, hebben ze ook bijna altijd oogkleppen op, zeker als er met een span wat uit meerdere paarden bestaat gereden wordt. Met die oogkleppen wordt het blikveld nóg verder beperkt zodat ze je pas kunnen zien als je er aan voorbij bent. Je kunt aan de oren van een paard meestal wel zien óf je "gezien" bent 8)

Koppeling intrekken heeft dus weinig / geen effect, langzaam rijden wél doordat het paard je dan "rustig" in z'n beperkte blikveld ziet verschijnen en je ook kan volgen zónder met z'n hoofd en nek te hoeven draaien (wat weer niet lekker gaat vanwege het halster / teugels en de ruiter welke dat spel in bedwang houdt).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 26-12-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ja, het ging me in dit geval dus even om de ruit(st)er die de geste niet retourneerde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:31:
Ja, het ging me in dit geval dus even om de ruit(st)er die de geste niet retourneerde.
Je wilt niet weten hoeveel mensen er met een paard aan het rijden zijn zónder dat ze dat beest onder controle kunnen of durven te houden. Die beesten zijn alles behalve dom en hebben het heel snel in de gaten als een ruiter / begeleider niet met het volste vertrouwen de teugels in handen heeft... Het spreekwoord is niet voor niets: Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Als een paard jou niet meer vertrouwd als ruiter / begeleider dan duurt 't lang voordat je weer iets kán met dat beest.

Ook altijd leuk: Mensen die zonder enige ervaring een dagje een paard huren bij een manage om gezellig in de natuur te gaan rijden... :'(

Maar: Gisteren waren het lease-auto's, vandaag paarden.... Welke verkeerssituatie waarbij we gezamenlijk aan het verkeer deelnemen zullen we 't morgen eens over gaan hebben? >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 26-12-2018 14:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:30
wimmel_1 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:38:
[...]
Maar: Gisteren waren het lease-auto's, vandaag paarden.... Welke verkeerssituatie waarbij we gezamenlijk aan het verkeer deelnemen zullen we 't morgen eens over gaan hebben? >:)
Wielrenners >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Fuck die paarden. Moeten ze maar niet lopen waar we aan het racen zijn. Gas erop dus.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:16:
Fuck die paarden. Moeten ze maar niet lopen waar we aan het racen zijn. Gas erop dus.
Een paard op "Zolder".... Hmmm :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:28:
Ik heb in het verleden heel veel met paarden gereden, ook spring en dressuurwedstrijden, en ook tegenwoordig ben ik vaak nog "hobbyboer" als m'n ouders weer eens met vakantie zijn en ik dus daar de paarden mag verzorgen.

Die beesten schrikken niet zozeer van het geluid wat je motorfiets maakt, dat hebben ze al lang gehoord voordat je ze voorbij rijdt, maar van het feit dat ze "iets" snel van achteren zagen naderen wat vervolgens ook weer ineens uit d'r directe en beperkte blikveld verdwenen is. Een paard ziet je pas als je er direct naast rijdt en ziet je daarnaast ook maar héél even. Paarden hebben, net als runderen de ogen aan de zijkanten van het hoofd staan en missen daarmee ook nog eens "diepte" in het beeld.
Als paarden aan / in-gespannen rijden, met een kar/wagen/koets dus, hebben ze ook bijna altijd oogkleppen op, zeker als er met een span wat uit meerdere paarden bestaat gereden wordt. Met die oogkleppen wordt het blikveld nóg verder beperkt zodat ze je pas kunnen zien als je er aan voorbij bent. Je kunt aan de oren van een paard meestal wel zien óf je "gezien" bent 8)

Koppeling intrekken heeft dus weinig / geen effect, langzaam rijden wél doordat het paard je dan "rustig" in z'n beperkte blikveld ziet verschijnen en je ook kan volgen zónder met z'n hoofd en nek te hoeven draaien (wat weer niet lekker gaat vanwege het halster / teugels en de ruiter welke dat spel in bedwang houdt).
Paarden zijn vluchtdieren, en als ik met een draaiende motor langs kom en ze horen mij op het laatste moment, dan schrikken ze harder dan dan je 'rustig' voorbij komt.

Maar idd, wat jij ook al schrijft, als een paard vertrouwen heeft in degene die erop zit en diegene rustig en beheerst is, dan is er niks aan de hand. De meesten zijn zelf al overal bang en schrikkerig voor, ja dan krijg je gekke dingen... Zelfde met honden, ligt niet aan het beest maar meer aan de eigenaren en het gebrek aan opvoeding, je zou bijna zeggen dat dat bij kinderen ook zou gelden. ;)

En been there, done that, zelf ook een paar jaar paard gereden en mijn moeder heeft nog steeds een eigen paard. :) Maar een reden dat ik 'gestopt' ben is het getut en gezeur en strak en netjes moeten rijden in de bak...
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/10/2016-10-09-12.45.03-Custom-e1477414544840-338x600.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
Joopieboy schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:26:
[...]

En been there, done that, zelf ook een paar jaar paard gereden en mijn moeder heeft nog steeds een eigen paard. :) Maar een reden dat ik 'gestopt' ben is het getut en gezeur en strak en netjes moeten rijden in de bak...
[Afbeelding]
Het ging dus weer niet snel genoeg voor je? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:47:
[...]

Het ging dus weer niet snel genoeg voor je? >:)
Story of my life _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En dan vooral degenen die je inhalen als jij rustig met de motor door een dertigkilometerzone tuft...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Zijn er nog latente plannen voor volgend jaar om weer een motortochtje te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeg, ik zit nog mijn 3e kerstdiner te verwerken, na oud en nieuw nog eens kijken of ik mijn pak nog pas, dan praten we erna nog wel eens verder. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

xos schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:09:
Ja. Halverwege maart 4 dagen Almeria 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
d:)b

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Afhankelijk van de maand (er komt een verhuizing aan in maart, slapen de motoren eindelijk droog binnen :Y)) ben ik van de partij :Y

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@xos +1 voor ritje!

Lekker rustig onderweg vandaag trouwens... *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:03:
@xos +1 voor ritje!

Ja, heerlijk he :*) (op werk overigens ook bijna niemand)

[ Voor 11% gewijzigd door noes op 27-12-2018 10:36 ]

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Chakotay schreef op donderdag 27 december 2018 @ 10:03:
@xos +1 voor ritje!

Ja was het altijd maar zo'n feest.
Maar hoe rustig het ook is er rijd er altijd wel een tussen die je over het hoofd weet te zien. |:(

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als het weer ergens rond de zomer gaat zijn lijkt het me leuk aan te schuiven. Of mocht die sleutelcursus doorgaan ergens van 't voorjaar, same.

Gezien mijn issues met op te stappen ga ik in Februari bij m'n oude rijinstructeur wat rijlessen bijvolgen om het vertrouwen terug te krijgen. Daarna is het plan om op z'n minst de grote beurt van m'n motor te gaan halen komend jaar (~3k km te gaan). :9

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:14
Gisteren nog lekker rondje Rotterdam gedaan, snelweg heen, pondje+eilanden terug.. Ben in totaal wel 4 motorrijders tegengekomen... :)

link voor route

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Een pijnlijke herrinnering dat je het als motormuis niet wint tegenover een vierwieler als je de roadrage opzoekt met een automobilist.

De rijder van het bestelbusje in deze wordt dan wel vervolgd.

Ik snap dat brake-checken, afsnijden, bumperkleven of booskijken al niet met auto's onder elkaar (ik zie het mijzelf ook niet snel gebeuren als je een beetje rekening en afstand houdt met elkaar) maar een roadrage met iemand terwijl je ook nog iemand achterop hebt en hardstikke kwetsbaar bent is idioot natuurlijk.

Zeker met een motor is het belangrijk afstand te houden en mensen niet te snijden. Ik moet ook een compliment geven aan de meeste motorrijders, ik zie ze dagelijks goed anticiperen en afstand houden in de Nederlandse spits.

[ Voor 15% gewijzigd door 3x3 op 27-12-2018 19:37 ]

| live and give like no one else |

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:18

Wokschotel

Op 6 wielen

mr_zippey schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:54:
Gisteren nog lekker rondje Rotterdam gedaan, snelweg heen, pondje+eilanden terug.. Ben in totaal wel 4 motorrijders tegengekomen... :)

link voor route
Route gaat alleen maar over snelwegen?

De islam kan uw vrijheid schaden

• R0y.
  • Nu online
Wokschotel schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:40:
[...]

Route gaat alleen maar over snelwegen?
En een flink stuk N weg.. ze zouden willen dat dat een snelweg was.

Kleinere wegen heeft persoonlijk ook meer mijn voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
R0y. schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:43:
[...]

En een flink stuk N weg.. ze zouden willen dat dat een snelweg was.

Kleinere wegen heeft persoonlijk ook meer mijn voorkeur.
Mij ook eigenlijk ;) maar ik was aan de late kant en had eens zin in een ander rondje.. Zeeland, Brabant/België hoek even geen zin in.. Heb ook nog familie in die hoek (buurt van r'dam) maar was toevallig niet thuis, echt apart met die dagen :+

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Vandaag de mergelland route gereden. Was echt heerlijk, in totaal 2 andere motoren tegengekomen en 10? Wielrenners. Zodra het warmer wordt moet je de route echt niet met de motor willen rijden.

Dan zie je wel maar weer hoe prachtig het heuvellandschap is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Thoit schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:17:
Vandaag de mergelland route gereden. Was echt heerlijk, in totaal 2 andere motoren tegengekomen en 10? Wielrenners. Zodra het warmer wordt moet je de route echt niet met de motor willen rijden.

Nu is idd de beste tijd om deze te rijden. In de zomer en dan vooral in het weekend hang je overal vast vooral aan de kanten van Epen.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:16

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

3x3 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:35:
Een pijnlijke herrinnering dat je het als motormuis niet wint tegenover een vierwieler als je de roadrage opzoekt met een automobilist.
Ik zit veel minder op de motor dan de meesten hier denk ik, maar maak relatief meer mee dan in de auto (30.000 km/jaar). Heb dat al eens eerder genoemd hier, ik weet niet hoe het komt. Misschien is het voor sommigen gewoon frustrerend dat mijn speeltje met maar 48 pk zo'n beetje elk koekblik er met gemak uit trekt, geen idee.

Ik weet niet wat er op de A10 gebeurd is, maar als ik de keuze zou moeten maken tussen vechten of vluchten, dan is het op de motor toch het laatste. Tegen 1000+ kg staal is het lastig winnen... Choose you battles.

Ben ook benieuwd of we de toedracht nog te weten komen. En of de automobilist een fikse straf krijgt, mocht het hem aan te rekenen zijn. 3 Maanden voorwaardelijke rij-ontzegging en 24 uur taakstraf oid :|

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14

Vrijdag

De Zwarte

Graag! De afgelopen keren vond ik het in elk geval erg leuk :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03

charrel

Cortisol4life..

@ToolkiT
Waar woonde jij ook alweer in de UK? Heb een corbin zadel op het oog voor de r1200r. Kerel woont in Rutland, misschien is naar jou sturen eventueel een optie. Heeft verder geen haast, heel misschien haal ik hem wel ergens op uit the UK.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

+1 voor een ritje volgend jaar! Ik rij weer achter @caesar1000, dat rijdt lekker zuinig :+

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je bedoelt dat die gewoon niet harder kan? :+ Arme jongen. :P
Beter kun je achter @Vrijdag rijden, gratis benzine. *O*

En ik mag weer eens gaan shoppen voor een nieuw kettingslot, huidige keur is vervallen helaas. :/ Ook nog even een berichtje naar de verzekeraar gestuurd hoe ze het nu willen. Zoals nu aan het pand (buis/hek achter de parkeerplaats of echt een vloeranker).

Zijn hier eigenlijk mensen die de keur van het slot en eisen van de verzekering in de gaten houden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

@wimmel_1

R 1100 RT

BWM R 1100 RT van eind 1997, Zuid-Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Joopieboy Ik zoek de verzekering uit op het type slot wat ik heb en da's dus: Géén. Heb alleen het standaard stuurslot en da's in combinatie met een KIWA gekeurd alarm voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 28-12-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:40:
@Joopieboy Ik zoek de verzekering uit op het type slot wat ik heb en da's dus: Géén. Heb alleen het standaard stuurslot en da's in combinatie met een KIWA gekeurd alarm voldoende.
Ook voor stalling?
Een alarm scheelt dan veel idd.

Nee omdat ik hier een 'gemeenschappelijke' garage heb en geen eigen berging waar die in staat moet die 's nachts 'aardvast' staan, maar dat kan nogal een breed begrip zijn. Ook een 2 sloten regel kan al lastig worden.

Contactslot, ART4 schijfremslot, (verlopen) ART5 kettingslot aan het pand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:32
Ik houd het wel in de gaten. Om die reden vorig jaar zelfs een nieuw slot gekocht. Het slot met vervallen keurmerk gebruik ik wel nog steeds (extra), vooral nu in de winterstalling. Daar zit ook gelijk een alarm in, dus zonde om die niet meer te gebruiken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:43:
[...]

Ook voor stalling?
Een alarm scheelt dan veel idd.

Nee omdat ik hier een 'gemeenschappelijke' garage heb en geen eigen berging waar die in staat moet die 's nachts 'aardvast' staan, maar dat kan nogal een breed begrip zijn. Ook een 2 sloten regel kan al lastig worden.

Contactslot, ART4 schijfremslot, (verlopen) ART5 kettingslot aan het pand.
M'n huidige brommer moest een KIWA / SCM goedgekeurd alarm hebben omdat de aanschafwaarde inclusief accessoires boven de €20.000,- kwam. M'n R6'jes zaten daar ruim onder dus daar was het alarm dan ook niet noodzakelijk. Ik heb in de polisvoorwaarden nergens beperkingen staan aangaande de lokatie waar ik het ding neer zet.

ART Sloten zijn opzich natuurlijk altijd goedkoper dan zo'n alarminstallatie welke je vervolgens ook nog iedere 2 jaar moet laten her-certificeren maar het is zo'n ellende om die dingen ergens op te bergen als je een stukje gaat rijden en bijvoorbeeld even ergens op een terras een kop koffie wenst te gaan drinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Daarom heb ik zelfs sloten die de garage nooit verlaten. Die zijn simpelweg te lomp om mee te nemen. En een gekeurd slot onder het zadel voor onderweg.

Omdat ik die sloten nooit hoef op te bergen spaart dat ook veel tijd in de garage bij het wegrijden. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

ik moest een art 4 gekeurd slot hebben van de verzekering en de korting dus ik heb een art4 slot gekocht en heb een paar van die schijfrem sloten,

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Joopieboy schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:34:
Je bedoelt dat die gewoon niet harder kan? :+ Arme jongen. :P
Beter kun je achter @Vrijdag rijden, gratis benzine. *O*

En ik mag weer eens gaan shoppen voor een nieuw kettingslot, huidige keur is vervallen helaas. :/ Ook nog even een berichtje naar de verzekeraar gestuurd hoe ze het nu willen. Zoals nu aan het pand (buis/hek achter de parkeerplaats of echt een vloeranker).

Zijn hier eigenlijk mensen die de keur van het slot en eisen van de verzekering in de gaten houden?
Zou ik wel moeten doen eigenlijk, maar nope. Weet niet eens of mijn huidige slot goedgekeurd is..
Maar je komt nu toch niet ver op de Triumph...
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ymunuq.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door darkkingll op 28-12-2018 13:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:35
mr_zippey schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:54:

link voor route
Gister ook een rondje gedaan, 9,5 uur rijden en 640km. Waarschijnlijk zijn we elkaar wel voorbij gereden, want ik ben de hele dag maar iets van 5-6 motoren tegengekomen. Ik was een dag in de war. Ik rij een oranje Duke 125.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8C5oVMa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Hier ook een Art4 remschijfslot, dat eist de verzekering. Ik heb daar als extra een hele lompe Abusketting bij in het achterwiel. Van de buurman in bruikleen, die dit slot moest aanschaffen toen zijn fiets uit de garage gestolen was...

Ik zit al een tijdje te denken of een vloer-/muuranker handig is, maar hoorde onlangs van iemand dat zijn muurslot rustig was doorgeslepen in zijn gemeenschappelijke garage. En tegen hydraulisch gereedschap kun je ook weinig doen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Woask schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:23:
[...]

Gister ook een rondje gedaan, 9,5 uur rijden en 640km. Waarschijnlijk zijn we elkaar wel voorbij gereden, want ik ben de hele dag maar iets van 5-6 motoren tegengekomen. Ik was een dag in de war. Ik rij een oranje Duke 125.
Da's wel een stukje langer onderweg zijn dan, maar inderdaad je hebt de leukere bochtjes/weggetjes genomen.. Goed bezig ;)
Ik had er ongeveer 3,5 - 4u over gedaan en m'n gereden afstand was ongeveer 230 - 240km.. scheelt toch een hoop hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Joepla schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:17:
Hier ook een Art4 remschijfslot, dat eist de verzekering. Ik heb daar als extra een hele lompe Abusketting bij in het achterwiel. Van de buurman in bruikleen, die dit slot moest aanschaffen toen zijn fiets uit de garage gestolen was...

Ik zit al een tijdje te denken of een vloer-/muuranker handig is, maar hoorde onlangs van iemand dat zijn muurslot rustig was doorgeslepen in zijn gemeenschappelijke garage. En tegen hydraulisch gereedschap kun je ook weinig doen, denk ik.
Het rekt tijd of maakt dermate herrie dat het bijna niet meer interessant is om te doen, dat is het meer.
Maar idd, ketting op de vloer, beetje potige kerel en een goed stuk gereedschap en weg is het....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Joopieboy Inderdaad, ieder slot gaat open, maar als het lang duurt en/of herrie maakt wordt het minder aantrekkelijk om eraan te beginnen. Dan gaan ze naar mijn buurman :+

Zoiets als dit is dan wel weer leuk om je fiets op te halen, als het dan toch gebeurd is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hEVYQVRjG1m5b2SQY33dfzis/medium.jpg

GPS tracker op Aliexpress voor EUR 16,-. Zit te wachten tot hij binnenkomt, maar denk dat de Chinese vrienden het even erg druk hebben. Net 10 cm groot, dus prima weg te bouwen en met klein ingebouwd accuutje zodat hij nog even actief blijft als men zo slim is om de accu los te koppelen.
Let op: ook zonder ingebouwde accu verkrijgbaar, niet handig vind ik.

Heb ooit iets dergelijks in een auto gehad, koste toen ook weinig, bleef jaren prima werken met een prepaid SIMkaartje, maar nooit echt nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik lees hier al een tijdje mee, maar eigenlijk nooit gereageerd. Ik rij een BMW 1200GS uit 2008, paar maanden geleden gekocht nadat m'n 1100GS '95 de soep in liep. Heel fijn ding, met slechts 70k op de teller nu en in zeer goede staat met alle/meeste opties en 3 variokoffers.
Joopieboy schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:34:
En ik mag weer eens gaan shoppen voor een nieuw kettingslot, huidige keur is vervallen helaas. :/
En dit is de reden dat ik toch eens reageer: je hoeft geen nieuwe te kopen als de keuring vervalt. Als het slot ten tijde van aanschaf maar aan de eisen v/d verzekering voldeed is het goed. Laat je niet op het verkeerde been zetten door je verzekeraar. Althans zo was het altijd, lees anders je polis nog eens door of vraag dit eens heel specifiek.

Zou wat zijn, want anders moet je dagelijks kijken of je slot nog niet vervallen is ;)

Zelf heb ik 2 heel simpele schijfremslotjes bij, want bij 1 heb ik verhoogd eigen risico in de grote steden. In de garage ligt een kettingslot op de grond, puur omdat dit wat makkelijker is dan de schijfremsloten. Ik zie de sloten puur als middel om uitgekeerd te krijgen, niet om diefstal tegen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
mr_zippey schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:29:
[...]

Da's wel een stukje langer onderweg zijn dan, maar inderdaad je hebt de leukere bochtjes/weggetjes genomen.. Goed bezig ;)
Ik had er ongeveer 3,5 - 4u over gedaan en m'n gereden afstand was ongeveer 230 - 240km.. scheelt toch een hoop hé
Ik had 's ochtends de lekdijk nog meegepakt vanuit Arnhem, vandaar het verschil. :) Ik woon zelf in de regio Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aikon schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:12:
[...]

En dit is de reden dat ik toch eens reageer: je hoeft geen nieuwe te kopen als de keuring vervalt. Als het slot ten tijde van aanschaf maar aan de eisen v/d verzekering voldeed is het goed. Laat je niet op het verkeerde been zetten door je verzekeraar. Althans zo was het altijd, lees anders je polis nog eens door of vraag dit eens heel specifiek.

Zou wat zijn, want anders moet je dagelijks kijken of je slot nog niet vervallen is ;)

Zelf heb ik 2 heel simpele schijfremslotjes bij, want bij 1 heb ik verhoogd eigen risico in de grote steden. In de garage ligt een kettingslot op de grond, puur omdat dit wat makkelijker is dan de schijfremsloten. Ik zie de sloten puur als middel om uitgekeerd te krijgen, niet om diefstal tegen te gaan.
Helaas geld dat wat anders, mijn verzekering denkt er iig anders over en ik ben niet verzekerd als er een slot op zit die niet gekeurd is, helaas maar waar. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Joopieboy heb je je motor bij Abus verzekerd? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je zou bijna zeggen, maar dat is iig wat ik in de voorwaarden lees, en dat is waar ik een beetje voorzichtig mee ben. Het is lullig als blijkt dat je motor niet verzekerd omdat je slot 'gekraakt' is. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Hier geen last van sloten en verzekeringen, als iemand de Ural steelt hoef ik maar de olie druppels te volgen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Joopieboy schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:02:
[...]

Helaas geld dat wat anders, mijn verzekering denkt er iig anders over en ik ben niet verzekerd als er een slot op zit die niet gekeurd is, helaas maar waar. :)
Dan ben ik wel benieuwd welke verz.maatsch. dat is :)
Stichting ART en de ANWB zeggen iig: als het slot bij afsluiten van de verzekering en aanschaf goedgekeurd was is het goed: https://www.stichtingart.nl/keurmerk/
Op deze website is het mogelijk om op te zoeken of een slot is goedgekeurd en zo ja, over hoeveel sterren het slot beschikt. Het kan echter zijn dat de goedkeuring is ingetrokken. In dat geval is dit duidelijk bij het slot vermeld, waarbij ook is aangegeven wanneer de goedkeuring is ingetrokken. Dit kan belangrijke informatie zijn voor uw verzekering, want daar geldt dat het door u gebruikte slot op het moment van het afsluiten van de verzekering goedgekeurd moest zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SniperGuy schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:41:
[...]

Stichting ART en de ANWB zeggen iig: als het slot bij afsluiten van de verzekering en aanschaf goedgekeurd was is het goed: https://www.stichtingart.nl/keurmerk/

[...]
Dit lijkt anders te zijn als dat in de voorwaarden staat wat ik hier naast mij heb liggen, daar lijkt het erop dat je op het moment van diefstal een gekeurd slot moet hebben, vandaar mijn keuze. Gaat hier om ZLM overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Racer89 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:31:
Hier geen last van sloten en verzekeringen, als iemand de Ural steelt hoef ik maar de olie druppels te volgen 8)7
Ik ga op een hoog gebouw staan en traceer de rookpluim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:43
Ik in het geld en ga gewoon op zoek naar wat anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heb hier een ART4 schijfremslot en that's it. Heb geen opbergruimte voor een kettingslot nu ik nog geen topkoffer heb, maar wil die wel gaan aanschaffen. Voor de verzekering was dit voldoende. Hij staat hier in de gemeenschappelijke berging dus redelijk netjes.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:35
Mijn motor is afgelopen zomer gejat - ook die had een herriemakend schijfremslot (ABUS 8077 Detecto). Die dief liet zich dus mooi niet tegenhouden.

Nu heb ik nogmaals zo'n slot. En een ketting. Om een paal. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
Joopieboy schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:08:
[...]

Dit lijkt anders te zijn als dat in de voorwaarden staat wat ik hier naast mij heb liggen, daar lijkt het erop dat je op het moment van diefstal een gekeurd slot moet hebben, vandaar mijn keuze. Gaat hier om ZLM overigens.
Ik kan mij ergens vaag herinneren dat het juist ZLM was die er nooit iets om gaf... maar ik lees die voorwaarden dan ook nooit door. :+ of is het omdat jouw motor in een gemeenschappelijke ruimte staat?

De motor staat hier netjes in de buurt van een art 4 slot (icm een ketting). Maar verder als in de buurt leggen kom ik meestal nooit. Behalve als ik op vakantie ga oid.

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 28-12-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:54:
[...]

Ik kan mij ergens vaag herinneren dat het juist ZLM was die er nooit iets om gaf... maar ik lees die voorwaarden dan ook nooit door. :+

De motor staat hier netjes in de buurt van een art 4 slot (icm een ketting). Maar verder als in de buurt leggen kom ik meestal nooit. Behalve als ik op vakantie ga oid.
Hun zijn idd erg gemakkelijk. Alleen het gaat hier om een gemeenschappelijke parkeerkelder, dan wordt het ineens wat vervelender ... Ofja vervelend, eigenlijk meer dan logisch. :) En ik voorkom liever nu een hoop ellende en in het geval van een leenmotor of iets anders dan ik niet direct moet investeren in sloten en een grondanker en die rommel, dan is het al klaar. :)

Stukje slot keuring, tijdens diefstal of tijdens aanmelden verzekering kan ik er niet duidelijk uithalen, eens navragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 28-12-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
SniperGuy schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:41:
[...]

[...]
Controleer dus minimaal je sloten als je verzekering (dekking) aanpast. Dat kun je immers zien als het opnieuw afsluiten van een verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nero22 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:47:
Mijn motor is afgelopen zomer gejat - ook die had een herriemakend schijfremslot (ABUS 8077 Detecto). Die dief liet zich dus mooi niet tegenhouden.

Nu heb ik nogmaals zo'n slot. En een ketting. Om een paal. :+
Beetje pur-schuim of een doek over het slot en je hoort er helemaal niks van. Er komt geluid uit een paar kleine gaatjes, dus dat is makkelijk af te dekken.

edit: moet wel eens gaan uitzoeken wat mijn verzekeringen willen als ik de motor in de eigen garage zet. In maart ga ik verhuizen, dan kunnen de motoren droog staan, maar dan heb ik liever een goed slot op de deur dan een goed slot om de brommer ;)

[ Voor 20% gewijzigd door noes op 28-12-2018 22:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Even een "Tip van Flip": Als de (tussen?) -persoon van je verzekeraar je iets beloofd laat 'm (of haar) dat dan vervolgens óók op papier bevestigen aan je.

Ik heb zelf jaren voor een "redelijk grote verzekeraar" gewerkt en heb destijds genoeg ellende voorbij zien komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 28-12-2018 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
Joopieboy schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:56:
[...]

Hun zijn idd erg gemakkelijk. Alleen het gaat hier om een gemeenschappelijke parkeerkelder, dan wordt het ineens wat vervelender ... Ofja vervelend, eigenlijk meer dan logisch. :) En ik voorkom liever nu een hoop ellende en in het geval van een leenmotor of iets anders dan ik niet direct moet investeren in sloten en een grondanker en die rommel, dan is het al klaar. :)

Stukje slot keuring, tijdens diefstal of tijdens aanmelden verzekering kan ik er niet duidelijk uithalen, eens navragen.
Zo iets dacht ik later ja. Ik zal het morgen eens voor je navragen, een vriend van mij werkt daar.
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:02:
Even een "Tip van Flip": Als de (tussen?) -persoon van je verzekeraar je iets beloofd laat 'm (of haar) dat dan vervolgens óók op papier bevestigen aan je.

Ik heb zelf jaren voor een "redelijk grote verzekeraar" gewerkt en heb destijds genoeg ellende voorbij zien komen.
Dat is niet enkel voor verzekeraars maar telt voor alles imo.

zo hebben wij een ding met zalando. In augustus pakket kwijt geraakt bij zalando. Later alsnog ontvangen en kort daarna retour gestuurd omdat het niet paste (twee paar hardloopschoenen). We hoorde niets dus contact opgenomen met Zalando. De telefonist bevestigde dat het pakje goed binnen was gekomen, verzendbewijs dus weg gegooid en niets aan het handje. Dit was begin september.

Kregen wij vorige week een aanmaning of we de schoenen nog even wouden betalen omdat deze niet retour zijn gestuurd.... blijkbaar is er van die bevestiging nooit wat geregistreerd in hun systeem en het verzendbewijs hebben wij natuurlijk ook niet meer liggen.. of te wel: 240 euro betalen voor iets wat je niet hebt.

De les: vraag altijd om bevestiging via mail of brief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Momenteel staan de motoren alleen op stuurslot, vanwege de verbouwing wordt er vaak een aanhanger in de garage verplaatst en moet ik geregeld de motoren aan de kant zetten. Dat ging op een gegeven moment zo tegen zitten, dat ze even niet op slot staan.

Moet dan wel weer zeggen dat een Pan European uit 2004 niet echt meer interssant is om de stelen. Tevens staat het spul in een garage waarvan je ook maar moet weten hoe je binnen moet komen.

@R0y. vaak “kunnen” dat soort bedrijven geen schriftelijke bevestiging sturen. Vaak zijn het callcenters die bijv. Niet kunnen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja daar zou ik mij iets minder zorgen om maken, ik heb dan een motor die geen ART5 verplichting heeft vanwege waarde en leeftijd, dus dan heb je de 2 sleutel regel met minimaal ART4. Maar aangezien mijn motor nogal diefstalgevoelig is en met alles erop en eraan een behoorlijke waarde heeft doe ik liever iets meer moeite zoals het eigenlijk zou horen.

Ergens is het ook gewoon niet prettig, ben toen in Amsterdam een uitlaat wezen ophalen, in dat kwartier dat ik buiten stond en we nog even heen en weer naar de berging zijn gelopen zijn er een twee-drietal groepjes meerdere malen voorbij gelopen, waarvan een wel heel erg opvallend. En je mag het niet zeggen, natuurlijk de donker witte Nederlanders...

@R0y. Dankjewel als je dat wilt doen, anders stuur ik nog wel even een berichtje via Facebook, is dat platform nog ergens goed voor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een dubbelpost en een quote van mezelf.
Joopieboy schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:31:
Ja daar zou ik mij iets minder zorgen om maken, ik heb dan een motor die geen ART5 verplichting heeft vanwege waarde en leeftijd, dus dan heb je de 2 sleutel regel met minimaal ART4. Maar aangezien mijn motor nogal diefstalgevoelig is en met alles erop en eraan een behoorlijke waarde heeft doe ik liever iets meer moeite zoals het eigenlijk zou horen.

Ergens is het ook gewoon niet prettig, ben toen in Amsterdam een uitlaat wezen ophalen, in dat kwartier dat ik buiten stond en we nog even heen en weer naar de berging zijn gelopen zijn er een twee-drietal groepjes meerdere malen voorbij gelopen, waarvan een wel heel erg opvallend. En je mag het niet zeggen, natuurlijk de donker witte Nederlanders...

@R0y. Dankjewel als je dat wilt doen, anders stuur ik nog wel even een berichtje via Facebook, is dat platform nog ergens goed voor. :+
Net antwoord gehad van de verzekering, in het geval dat een ART5 slot verplicht wordt vanwege de waarde van de motor, zit er een certificaat bij. Dat certificaat is verplicht en moet bekend zijn bij de verzekeraar.

Als dit certificaat verlopen is, krijg je van hun automatisch een bericht en mocht het nodig zijn heb je 30 dagen voor een herkeur of een ander slot.

Omdat ik nu dus geen ART5 verplichting heb, heb ik daarom dus ook geen bericht gekregen. :)

2 sleutel regel blijft bestaan overigens, en het aardvast zetten van een motor tijdens stalling of 's nachts in een gemeenschappelijke berging. ART4 is het minimum voor een motor. :)

Edit: dat automatisch bericht is trouwens leuk, maar ik zou het zelf ook wel even in de gaten houden.
Dus of je certificaat verloopt, of hij wordt gekraakt, dat kun je hier bijhouden:
https://www.stichtingart.nl/is-mijn-slot-goedgekeurd/

Anders is het achteraf toch een beetje lullig. ;)

En idd wat @wimmel_1 al zei, boven de 20k is een alarm verplicht, en heb je 'minder' eisen aan sloten. Ergens logisch ook...

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 29-12-2018 12:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08
Thoit schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:17:

Ik heb hem ook al meerdere keren gereden en varianten er op.
Aantal jaar geleden met mijn ex ook die kant op, Vespa achter op de camper, camping in Epen wij zaterdag ochtend op de motor klaar om die route te rijden...
Bleek het het weekend van die Amstel gold wielren ding te zijn.. 8)7 l

We zijn er toen toch waar het ging door heen geblaft })
Klote wielrenners :(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:17:
[...]

Ik heb hem ook al meerdere keren gereden en varianten er op.
Aantal jaar geleden met mijn ex ook die kant op, Vespa achter op de camper, camping in Epen wij zaterdag ochtend op de motor klaar om die route te rijden...
Bleek het het weekend van die Amstel gold wielren ding te zijn.. 8)7 l

We zijn er toen toch waar het ging door heen geblaft })
Klote wielrenners :(
Dat is het enige nadeel van het heuvelland, ook als er geen Amstel gold is fietsen ze overal. En het liefste met 2 of 3 naast elkaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is het voordeel toen ik nog in Zuid Limburg woonde, 's ochtends 7 uur de heuvels in, en dan rond een uur of 9 als de eerste zelfmoord hangbuiktoeristen voorbij kwamen dat je dan lekker Duitsland in kon en via de Ruhrsee zo weer naar huis kon. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Laatst online: 14:53
Even een vraagje. Ik heb net proefgereden op een GSR600 uit 2006 met 18k kilometers op de teller.

Onder het rijden is de motor 6 keer uitgevallen bij het terugschakelen. Volgens de dealer is dit iets wat op te lossen is. Bij afleveren krijgt de motor een beurt, nieuwe voorband en wordt dit probleem kosteloos opgelost. Daarnaast krijg ik drie maanden garantie mee. Op dit mankement na reed de motor heerlijk.

Is dit iets wat jullie tegen zou houden om deze motor te kopen? De dealer staat goed aangeschreven, en de drie maanden garantie zeggen naar mijn idee wel wat.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
charrel schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:50:
@ToolkiT
Waar woonde jij ook alweer in de UK? Heb een corbin zadel op het oog voor de r1200r. Kerel woont in Rutland, misschien is naar jou sturen eventueel een optie. Heeft verder geen haast, heel misschien haal ik hem wel ergens op uit the UK.
Ik woon in Reading (ten westen van London)
Rutland weet ik niet of het in de buurt is, maar opsturen kan altijd.. janmer dat het niet 2 weken eerder was want dan had ik het mee kunnen nemen deze week..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

flowiej schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:29:
Even een vraagje. Ik heb net proefgereden op een GSR600 uit 2006 met 18k kilometers op de teller.

Onder het rijden is de motor 6 keer uitgevallen bij het terugschakelen. Volgens de dealer is dit iets wat op te lossen is. Bij afleveren krijgt de motor een beurt, nieuwe voorband en wordt dit probleem kosteloos opgelost. Daarnaast krijg ik drie maanden garantie mee. Op dit mankement na reed de motor heerlijk.

Is dit iets wat jullie tegen zou houden om deze motor te kopen? De dealer staat goed aangeschreven, en de drie maanden garantie zeggen naar mijn idee wel wat.

Als eigenaar van een GSR600, er is een terugroepactie geweest op de spanningsregelaar:

http://motor.nl/nieuws/terugroepactie-suzuki/

Is deze bij de motor al vervangen? Deze kon namelijk bovengenoemde oorzaak geven.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:01

Secsytime

Automagisch

flowiej schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:29:

Vind het een beetje raar, ik zou hem lekker laten staan.. wie weet wat de motor nog meer mankeert.

Voordat je iemand laat proefrijden wil je toch de hele motor gecontroleerd hebben en alle gebreken gefixed?? Dit is dus een dealer die gewoon alle inruil zonder controle doorverkoopt. Dan kan je net zo goed bij een particulier kopen, want wat is de meerwaarde van een “dealer” dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Woask schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:23:
[...]

[Afbeelding]
hoe krijg je met die route 640 km gereden? :+
Joopieboy schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:12:
Even een dubbelpost en een quote van mezelf.

[...]

2 sleutel regel blijft bestaan overigens, en het aardvast zetten van een motor tijdens stalling of 's nachts in een gemeenschappelijke berging. ART4 is het minimum voor een motor. :)
bij centraal beheer is alleen een art 4 slot nodig, al laat ik em op de Dam staan...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lWswmrf.png

edit: hehe, ik zie dat m'n SMT die ik bij Roke had ingeruild net verkocht is, succes ermee i guess :P

[ Voor 39% gewijzigd door Maegrim op 29-12-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Rick-Jan schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:52:
[...]

Als eigenaar van een GSR600, er is een terugroepactie geweest op de spanningsregelaar:

http://motor.nl/nieuws/terugroepactie-suzuki/

Is deze bij de motor al vervangen? Deze kon namelijk bovengenoemde oorzaak geven.
Dat gaven zij ook aan en deze wordt nu vervangen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flowiej
Ik heb zojuist toch de GSR gekocht! Samen met mijn zwager de motor nagelopen. Voor de aflevering op 2 januari krijgt hij nog een nieuwe voorband, paddock schroeven achter, remschijven voor- en achter en wordt de spanningsregelaar vervangen. Daarnaast krijgt hij nog een normale afleverbeurt en krijg ik 3 maanden BOVAG garantie. Zodra ik hem heb zal ik foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
98,- euro later in Duane kosten, eindelijk mijn pakketje uit Amerika mogen ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IN9yWXU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
moeten we nu raden wat erin zit? links zie ik wat vorkbeschermers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Maegrim schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:57:
moeten we nu raden wat erin zit? links zie ik wat vorkbeschermers :+
Setje met vanalles https://www.t-rex-racing....mbo-p/n74-15alumcombo.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
Maegrim schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:34:
hoe krijg je met die route 640 km gereden? :+
Vanuit regio Alkmaar naar Utrecht, daar de lekdijk op naar Arnhem en van via de andere kant van het water naar Rotterdam. Van daar uit rondje Zeeland en dan weer terug naar regio Alkmaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Racer89 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:18:
[...]

Dat is het enige nadeel van het heuvelland, ook als er geen Amstel gold is fietsen ze overal. En het liefste met 2 of 3 naast elkaar.
En de 60 zones in Nederland. Dat is ook één van de redenen waarom ik in Nederland meestal alleen snelweg rijd om in België of Duitsland te komen.

Met de crosser is dat weer een ander verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat wordt ook op steeds meer plekken een steeds groter probleem idd, knappen ze de wegen op, maken ze er gelijk 60 wegen van -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Ik ben op zoek naar een goede telefoonhouder voor op de motor. Ik heb een iPhone XR. Iemand een goede tip voor me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Jnc7QpXXXXcgaXXXq6xXFXXXT/2017-Beste-Metalen-Motorfiets-Fietsstuur-Houder-voor-iPad-mini-Samsung-Telefoon-GPS-met-Grote-Backup-Scooter.jpg

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Iemand ervaring met aftersales van HyperPro?

Ik heb een motor met deze vering eronder, echter is deze door de vorige eigenaar eronder laten zetten en waarschijnlijk helemaal afgesteld op zijn gewicht etc.
Nu wil ik dat eigenlijk even opnieuw laten doen voor mij en direct laten kijken of alles nog in orde is, kan ik dat bij elke willekeurige dealer doen die met HP werkt of zal ik even naar Alphen a/d Rijn moeten rijden waar een Service centrum zit.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:28
flowiej schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:26:
Ik ben op zoek naar een goede telefoonhouder voor op de motor. Ik heb een iPhone XR. Iemand een goede tip voor me?
Zelf geen ervaring mee, maar zie veel positieve ervaringen online: quadlock https://www.quadlockcase....nt-kit-all-iphone-devices

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
homemix25 schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:02:
[...]

Zelf geen ervaring mee, maar zie veel positieve ervaringen online: quadlock https://www.quadlockcase....nt-kit-all-iphone-devices
Thnx!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
@flowiej RAM mount icm een X-grip _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door R0y. op 30-12-2018 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
da's een ipad, sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rubman schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:01:

Ik heb een motor met deze vering eronder, echter is deze door de vorige eigenaar eronder laten zetten en waarschijnlijk helemaal afgesteld op zijn gewicht etc.
Nu wil ik dat eigenlijk even opnieuw laten doen voor mij en direct laten kijken of alles nog in orde is, kan ik dat bij elke willekeurige dealer doen die met HP werkt of zal ik even naar Alphen a/d Rijn moeten rijden waar een Service centrum zit.
Afstellen en onderhoud kan iedereen met verstand van veren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:57:
[...]

Afstellen en onderhoud kan iedereen met verstand van veren.
Klopt, je kunt het ook gewoon zelf doen :9

Maar je kunt natuurlijk ook even naar Werkendam rijden (hoofdlocatie van HyperPro) en dan ná het stellen door hen even een rondje door de Biesbosch maken om te kijken of het naar wens is ingesteld. Rondje begint en eindigt daar sowieso praktisch vóór het pand dus als het niet naar wens is dan kunnen ze het ook direct verder aanpassen voor je :*)

En uiteraard is dat stellen gewoon service, inclusief de koffie terwijl ze bezig zijn voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
Rubman schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:01:

Ff naar Bas in Alphen en die stelt het keurig voor je in!
Pagina: 1 ... 113 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.