Geloof me, je bent niet de enige die de langzame slalom niet gehaald heeftS4All schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:57:
Yes avb in de pocket!
Langzame slalom verprutst, maar who cares hij is binnen!
Op naar avd en dan proefrijden -> motor kopen -> klaar met dat ... OV
Nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen meer.
Ik kon hem anders pas sinds de ochtend dat ik het examen hadspinnenman schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:09:
[...]
Geloof me, je bent niet de enige die de langzame slalom niet gehaald heeft

Ach. Vind die kou best prima te doen midden in de nachtSemperFidelis schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:05:
[...]
Lekker bezig! Ik ben net begonnen aan mn AVD ook, heerlijk in de kou haha.
Wel echt een stuk leuker nog dan AVB!
[ Voor 6% gewijzigd door timmie271 op 18-12-2018 17:14 ]
Gamertag: timmie271
Ik heb tot nu toe heeeeel veel geluk gehad met het weer. Geen regen en niet kouder dan 5c.
Oh ja en ik kwam terug van vakantie in december, hadden de lesmotors in eens handvatverwarming🙌
Kou boeit tot nu toe dus niet.
Spinnenman: hij ging juist perfect bij de laatste rondes oefenen. Tja en dan drie van de 5 kegels omrijden, grrrrr
Maar nu lekker alleen nog op de weg in iedergeval.
Oh ja en ik kwam terug van vakantie in december, hadden de lesmotors in eens handvatverwarming🙌
Spinnenman: hij ging juist perfect bij de laatste rondes oefenen. Tja en dan drie van de 5 kegels omrijden, grrrrr
Binnenkort de brommert maar eens afspoelen, want hij zit helemaal onder de bende.
En dan maar weer inbaggeren met anti-corrossie.

En dan maar weer inbaggeren met anti-corrossie.
[ Voor 14% gewijzigd door Nero22 op 18-12-2018 19:33 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Wat gebruiken jullie om de motor tijdens de pekel dagen te beschermen?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik gebruik S100, deze is wijd verkrijgbaar. Ik wilde eigenlijk ACF50 gaan gebruiken omdat het internet daar zo lovend over is, maar dat is bijna niet te vinden in de winkel.

Daar spuit ik alles mee in. Behalve de remmen natuurlijk.
Daar spuit ik alles mee in. Behalve de remmen natuurlijk.
[ Voor 28% gewijzigd door Nero22 op 19-12-2018 07:16 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Een hoes en een overdekte stallingRubman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 06:47:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
@S4All Met lessen was het mijn favoriete onderdeel, is nooit fout gegaan. Behalve op mijn examenS4All schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:33:
Ik heb tot nu toe heeeeel veel geluk gehad met het weer. Geen regen en niet kouder dan 5c.

Ik vond altijd het achtje erg leuk om te doen. Die had ik heel snel onder de knie.
Helaas mocht ik dat niet laten zien tijdens het examen, ik kreeg andere opdrachten
Helaas mocht ik dat niet laten zien tijdens het examen, ik kreeg andere opdrachten
XBL: DonFrans
Daar baalde ik ook enorm van, na iedere opdracht hoopte ik dat hij zou komen..Frans92 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:41:
Ik vond altijd het achtje erg leuk om te doen. Die had ik heel snel onder de knie.
@Rubman ACF50. Maar het handige spuitflesje is niet meer verkrijgbaar. Enkel de spuitbus.
In NL idd slecht verkrijgbaar. Ben net terug uit de VS en volgens mij is het daar makkelijker verkrijgbaar. Volgende keer maar wat inslaan.
In NL idd slecht verkrijgbaar. Ben net terug uit de VS en volgens mij is het daar makkelijker verkrijgbaar. Volgende keer maar wat inslaan.
@Frans92 achtje is idd leuk en dan vooral zovaak mogelijk achter elkaar door blijven maken als lukt.
Maar de uitwijk oefening of de snelle slalom zijn ook leuk. Lekker gevoel 😋 de fiets heen en weer "gooien".
Kan niet wachten om een mooie bochten route te rijden volgend jaar.
Maar de uitwijk oefening of de snelle slalom zijn ook leuk. Lekker gevoel 😋 de fiets heen en weer "gooien".
Kan niet wachten om een mooie bochten route te rijden volgend jaar.
De laag prut die sinds de laatste wasbeurt in de zomer verzameld isRubman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 06:47:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik heb precies wel de indruk dat het in Nederland makkelijker is da in Belgie? Qua manoeuvres dienen wij alles te doen, in 1 beweging zonder dat er een fout mag worden gemaakt. Indien bv 1 kegeltje geraakt bij de 8'en; dan moet alles opnieuw. En je hebt maar 1 herkansing.
Hier wat meer uitleg indien gewenst:
http://www.rijbewijs-a.be/motorrijbewijs-rijexamen/
Mensen bekend met 1 van onderstaande producten?
Die kan ik namelijk gewoon mee nemen van werk
https://shop.eriks.nl/Pro...ngId=31&productId=1270898
https://shop.eriks.nl/Pro...ngId=31&productId=2300139
Die kan ik namelijk gewoon mee nemen van werk

https://shop.eriks.nl/Pro...ngId=31&productId=1270898
https://shop.eriks.nl/Pro...ngId=31&productId=2300139
Dit + regelmatig nog een extra dikke laag siliconensprayChakotay schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:32:
[...]
De laag prut die sinds de laatste wasbeurt in de zomer verzameld is
Ik zag hier op het werk een Suzuki Burgman staan die zelfs als zijn embleempjes in een dikke laag Tectyl gezet heeft... Dat is ook weer wat overdreven, die dingen zijn van plastic ipv alu
Nog beter, we hebben deze ook liggen.
https://shop.eriks.nl/Pro...ngId=31&productId=1893617
Lekker de hele fiets mee inspuiten
Het lijkt inderdaad strenger in Belgie, zo heb je in nederland bijvoorbeeld geen tijdslimiet met het achteruit inparkeren in een vak.BobbyDgtl schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:38:
Ik heb precies wel de indruk dat het in Nederland makkelijker is da in Belgie? Qua manoeuvres dienen wij alles te doen, in 1 beweging zonder dat er een fout mag worden gemaakt. Indien bv 1 kegeltje geraakt bij de 8'en; dan moet alles opnieuw. En je hebt maar 1 herkansing.
Heb je 1 herkansing over alle oefeningen die ik op de site zie staan?
In Nederland hangt het ook wel af van de examinator die je hebt, Zo had ik in Maart mijn avb examen in Utrecht waar je dan rijd op een terrein met allemaal klinkers en kuilen terwijl het regent. Daar waren de examinatoren wel minder streng in de beoordeling zolang de techniek en dergelijke goed was.
Je mag over alle oefeningen 1 fout maken. Als je bij het achteruit inparkeren bv al een foutje hebt gemaakt, dan moet de rest foutloos zijn.Pagman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:57:
[...]
Het lijkt inderdaad strenger in Belgie, zo heb je in nederland bijvoorbeeld geen tijdslimiet met het achteruit inparkeren in een vak.
Heb je 1 herkansing over alle oefeningen die ik op de site zie staan?
In Nederland hangt het ook wel af van de examinator die je hebt, Zo had ik in Maart mijn avb examen in Utrecht waar je dan rijd op een terrein met allemaal klinkers en kuilen terwijl het regent. Daar waren de examinatoren wel minder streng in de beoordeling zolang de techniek en dergelijke goed was.
Maak je nog een foutje, dan mag je nogmaals alles opnieuw doen, waar je weet 1 foutje mag maken.
Ik heb overmorgen examen, en er staat heel veel regen op de agenda. Vind ik niet per se erg, dan zullen ze wel iets milder zijn :-)
Vooral belangrijk als je het op warme delen van de motor spuit: kan het product tegen de hitte van bijvoorbeeld uitlaatbochten?Rubman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:29:
Voor de rest zal een anti-corrosie spray zijn werk wel doen, mits het blijft zitten.
XBL: DonFrans
Dat dacht ik ook te doen met mijn favoriete kettingspray. Dat ging echter niet, het is een brandbaar produkt dat je niet in het vliegtuig mag meenemen.JK schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:51:
@Rubman ACF50. Maar het handige spuitflesje is niet meer verkrijgbaar. Enkel de spuitbus.
Daar zit wat in.Joepla schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:33:
[...]
Dat dacht ik ook te doen met mijn favoriete kettingspray. Dat ging echter niet, het is een brandbaar produkt dat je niet in het vliegtuig mag meenemen.
@JK Dat soort relatief zware/volumineuze en niet te dure spullen komen sowieso vaak per schip anders worden ze onbetaalbaar.
Ik heb nog geprobeerd om via Ebay UK mijn spuitbusjes te krijgen. De verkoper liet weten, diep, diep teleurgesteld te zijn (want Engels
), maar niet kon versturen vanwege "airline restricted items".
Ik heb nog geprobeerd om via Ebay UK mijn spuitbusjes te krijgen. De verkoper liet weten, diep, diep teleurgesteld te zijn (want Engels
[ Voor 4% gewijzigd door Joepla op 19-12-2018 12:03 ]
@Joepla Een keer met de boot heen en weer naar de UK.
Of op de motor! Maak je er meteen een mini-vakantie van. Ben benieuwd hoe de ACF50 gaat werken, eerste keer voor mij dat ik het gebruik. Meestal laat ik het spul stil staan in de winter, maar heb er nu een gloednieuw motorscootertje (113cc) bij, die door de pekel mag raggen.
@JK Goed plan!
Ik vond een zaak die ze ook verkocht niet ver over de BE grens waar ik van de zomer naartoe wilde motoren, maar heb uiteindelijk ergens in Friesland de boel kunnen bestellen voor niet al teveel.
Toch is Ebay misschien wel een optie voor je: als het via de normale pakketdiensten over land gaat, dan is er geen probleem als het goed is. En met een beetje geluk vaak nog steeds goedkoper dan hier.
Ik vond een zaak die ze ook verkocht niet ver over de BE grens waar ik van de zomer naartoe wilde motoren, maar heb uiteindelijk ergens in Friesland de boel kunnen bestellen voor niet al teveel.
Toch is Ebay misschien wel een optie voor je: als het via de normale pakketdiensten over land gaat, dan is er geen probleem als het goed is. En met een beetje geluk vaak nog steeds goedkoper dan hier.
Nieuwe gadget is binnen.

Ook maar gelijk een paar setjes mt090-4 en mt090-2 connectors besteld zodat ik mijn eigen yec interface kabel kan maken (totale kosten +/- €5,- ipv €250,-) en een standaard eliminator (totale kosten +/- €1,- ipv €10,-) hahaha.
Het Öhlins goud is ook weer terug op de motor en ABS is volledig verwijderd en nieuwe remleidingen zijn gemonteerd en ontlucht. Heb zo’n ontluchtingssetje gekocht wat op de compressor kan. Damn dat is een partij makkelijk/handig.

Ook maar gelijk een paar setjes mt090-4 en mt090-2 connectors besteld zodat ik mijn eigen yec interface kabel kan maken (totale kosten +/- €5,- ipv €250,-) en een standaard eliminator (totale kosten +/- €1,- ipv €10,-) hahaha.
Het Öhlins goud is ook weer terug op de motor en ABS is volledig verwijderd en nieuwe remleidingen zijn gemonteerd en ontlucht. Heb zo’n ontluchtingssetje gekocht wat op de compressor kan. Damn dat is een partij makkelijk/handig.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nu nog een lcd schermpje en je kan lekker oldksool gamen terwijl je rijdt, @Tylen
Het dash is al 1 groot kleuren lcd schermDryhte schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:15:
Nu nog een lcd schermpje en je kan lekker oldksool gamen terwijl je rijdt, @Tylen

[ Voor 15% gewijzigd door Tylen op 19-12-2018 14:27 ]
Waar in Friesland heb je het kunnen bestellen? Daar wil ik nog wel een keer snel de afsluitdijk voor over knallenJoepla schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:18:
@JK Goed plan!![]()

@Tylen kan je er daarmee ook een RC-motor van maken?
Eerst maar zien hoe het dit seizoen gaat. Maar velen zijn lyrisch er over.Joepla schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:18:
Nu blijft het hobby voor mij, voor woon-werk gewoon de trapfiets en waar nodig de auto. In de toekomst verwacht ik wel wat vaker op de motor of motorscooter te springen voor woon-werk, omdat de boel zal worden overgenomen door een andere toko en dus ook mijn werkplek zal verkassen naar een andere plaats, die per fiets te ver is..
Was nog net iets verder zie ik nu... XLMoto, zit in Zweden na even puzzelen op de site.Rubman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:22:
[...]
Waar in Friesland heb je het kunnen bestellen? Daar wil ik nog wel een keer snel de afsluitdijk voor over knallen
Ging overigens over kettingspray hè?
Onlangs ook eea aan autospullen bij auto-onderdelen24 besteld... Als je de (NL-) klantenservice belt, krijg je een dame aan de telefoon met heftig Vlaams accent (en ik ben best wat gewend, ben wekelijks in BE), daarna kom je bij een mevrouw die Engels spreekt met Balkan accent. Vage business zijn die auto/motorzaken...
*Kuch*JK schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:12:
@Joepla Een keer met de boot heen en weer naar de UK.Of op de motor! Maak je er meteen een mini-vakantie van. Ben benieuwd hoe de ACF50 gaat werken, eerste keer voor mij dat ik het gebruik. Meestal laat ik het spul stil staan in de winter, maar heb er nu een gloednieuw motorscootertje (113cc) bij, die door de pekel mag raggen.
* ToolkiT komt 2e kerstdag naar NL..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb nog even voldoende en wil even zien of het echt zo goed is als ze zeggen..ToolkiT schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:51:
[...]
*Kuch*
* ToolkiT komt 2e kerstdag naar NL..

Even op en neer naar Helmond voor weer een projectje
.

Er mist hier een motor-smiley
.

Er mist hier een motor-smiley
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:58:
Even op en neer naar Helmond voor weer een projectje.
[Afbeelding]
Er mist hier een motor-smiley.

Wat je met zwarte delen of bijv. de velgen zou kunnen doen is plastidip erop spuiten. Als je het dik genoeg spuit dan haal je het erna redelijk goed er vanaf.Rubman schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:29:
En dan is hij niet eens op de Italiaan... Die van mij is opeens aan een afvalkuur begonnen, het afdek-kapje van de zekeringkast in het dashboard is verdwenen
Eens kijken of ik die ergens los kan vinden, anders staat hier in ieder geval de complete cockpitbekleding incl dat klepje.
[ Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 20-12-2018 09:18 ]
Honda is over-engineerd, dus aldus het handboek kun je best de helft van de schroeven weglaten om gewicht te sparen.
Ik mis nog het kerstmutsje op jouw avatarHTT-Thalan schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:08:
[...]
Honda is over-engineerd, dus aldus het handboek kun je best de helft van de schroeven weglaten om gewicht te sparen.
Blij?MichielK71 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:23:
[...]
Ik mis nog het kerstmutsje op jouw avatar
met kerstmuts is hij nog toffer en lijkt zelfs chagrijniger
Verwijderd
Gaat nog steeds goed met de Zero! Vanochtend alleen een maf op de snelweg, zat op m'n achterwiel, dus ik gebaar wuivend van hou wat afstand. Komt 'ie daarna naast me rijden en stuurt opeens naar rechts uit om te pesten. Ik zat nog net niet op de vluchtstrook.
Waar is de politie als je hem nodig hebt.... Djt was direct een artikel 5 geworden.
Waar is de politie als je hem nodig hebt.... Djt was direct een artikel 5 geworden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2018 13:45 ]
Niet dat ik nee zou zeggen tegen een K1600, maar ik had toch stiekem gehoopt dat de Goldwing wel wat meer puntjes op de BMW zou hebben...
[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-12-2018 13:56 ]
De K1600GT is wel mijn wens voor de toekomst... Maar ja, even 10K€ op tafel leggen...HTT-Thalan schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:51:
Niet dat ik nee zou zeggen tegen een K1600,
hehVerwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:44:
Gaat nog steeds goed met de Zero! Vanochtend alleen een maf op de snelweg, zat op m'n achterwiel, dus ik gebaar wuivend van hou wat afstand. Komt 'ie daarna naast me rijden en stuurt opeens naar rechts uit om te pesten. Ik zat nog net niet op de vluchtstrook.
Ik rijd mijn wijk uit via een stoplicht waar altijd een lange file staat. Ik rijd die altijd helemaal voorbij om vooraan naast de eerste auto te staan wachten (veilig, want plek genoeg). Nu stond daar vooraan een klein wit auto'tje (niet echt op gelet).
Het wordt groen, ik geef gas, en die auto toetert agressief. WTF, denk ik, en rijd gewoon door. Vermoedelijk had die me eerst niet gezien en was hij geschrokken toen ik er vandoor reed? Ik had 'm sowieso niet gehinderd op dat punt.
Ik rijd dus door, op 't gemak om de motor warm te rijden, en een eindje verder op een oprit naar de ringweg toe houd ik even in (ik moest voorrang geven) om een auto voor te laten (ik had wel kunnen invoegen maar dat was al niet meer echt hoffelijk).
https://goo.gl/maps/NJkUTUPeAhF2
Word ik toch wel voorbij gestoken OP DE OPRIT waar ik stond te wachten aan de haaietanden door een klein wit auto'tje? De auto die ik wou laten voorgaan moest serieus op de rem om 'm niet te raken, allemaal omdat meneer (?) een punt wou maken. (Welk punt? Dat hij niet graag ingehaald werd aan een stoplicht?)

[ Voor 11% gewijzigd door Dryhte op 20-12-2018 14:11 ]
Ben vooral een meekijker maar ga het hier toch posten als trouwe Tweaker!
Zou willen overstappen naar een Multistrada 1200S Touring.
Een SF848 is een geweldig ding (al mis ik de droge koppeling wel na de S4R 998) maar om met 2 rond te toeren net iets te hardcore. Dus mijn SF848 mag weg.
Ik post nog wel meer info + foto's, maar als er interesse voor zou zijn PM me maar.
Komt niet te koop op MP, 2dehands enzovoort wil enkel echte Ducatisti aan de deur...
Kort:
Belgische motor!
SF848 Rood
2012
33000km (is nu aan het winterslapen)
Carbon Termi kit (incl DP ECU en DP filter)
Geckoracing.it rearsets (Splinternieuw moet ze nog monteren komende dagen)
Veel carbon, veel Rizoma, veel accesoires.
Motorisch 150% perfect (riemen pas in 2022, volledige revisie gehad deze zomer (alle olie en filters, balhoofdlagers, remblokken,...) altijd Ducati dealer onderhouden en zelf doe ik elke 5k een olie en filterwissel.
Toen het in de nazomer wat kouder werd tegen 20km/h op mijn bek gegaan 3 straten verder (koude Michelin PR4 banden........, zijn praktisch nieuw maar wil er gerust nog een setje zachter rubber op monteren) en aan de rechterkant oliedeksel geschaafd + pedaaltje gebogen.
Hersteld (vandaar de rearsets) en niets meer van te zien maar zeg het er liever bij.
Het is winter dus ik ga er niet de hoofdprijs voor vragen.
Zou willen overstappen naar een Multistrada 1200S Touring.
Een SF848 is een geweldig ding (al mis ik de droge koppeling wel na de S4R 998) maar om met 2 rond te toeren net iets te hardcore. Dus mijn SF848 mag weg.
Ik post nog wel meer info + foto's, maar als er interesse voor zou zijn PM me maar.
Komt niet te koop op MP, 2dehands enzovoort wil enkel echte Ducatisti aan de deur...
Kort:
Belgische motor!
SF848 Rood
2012
33000km (is nu aan het winterslapen)
Carbon Termi kit (incl DP ECU en DP filter)
Geckoracing.it rearsets (Splinternieuw moet ze nog monteren komende dagen)
Veel carbon, veel Rizoma, veel accesoires.
Motorisch 150% perfect (riemen pas in 2022, volledige revisie gehad deze zomer (alle olie en filters, balhoofdlagers, remblokken,...) altijd Ducati dealer onderhouden en zelf doe ik elke 5k een olie en filterwissel.
Toen het in de nazomer wat kouder werd tegen 20km/h op mijn bek gegaan 3 straten verder (koude Michelin PR4 banden........, zijn praktisch nieuw maar wil er gerust nog een setje zachter rubber op monteren) en aan de rechterkant oliedeksel geschaafd + pedaaltje gebogen.
Hersteld (vandaar de rearsets) en niets meer van te zien maar zeg het er liever bij.
Het is winter dus ik ga er niet de hoofdprijs voor vragen.
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Ha, toch nog een los zekeringkast-afdekklepje gevonden voor een tientje. Scheelt weer een groot stuk plastic dat ik niet hoef opslaan ergens 
@Aries.Mu oeh, erg leuk speelgoed... Succes met de verkoop, helaas buiten budget voor mij
@Aries.Mu oeh, erg leuk speelgoed... Succes met de verkoop, helaas buiten budget voor mij

Thx; hangt ervan af wat je budget is.Chakotay schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:42:
Ha, toch nog een los zekeringkast-afdekklepje gevonden voor een tientje. Scheelt weer een groot stuk plastic dat ik niet hoef opslaan ergens
In NL zijn ze al snel 1 tot 2k te duur vind ik
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Sinterklaas kado CaDa Ural is af 
Hier samen met zijn lego BMW en 'ktm' broertjes:

Wel grappig de Ural is een 4 clilinder boxer met werkende zuiger.. met daar een lege cilinder erop om op het origineel te lijken...
Hier samen met zijn lego BMW en 'ktm' broertjes:

Wel grappig de Ural is een 4 clilinder boxer met werkende zuiger.. met daar een lege cilinder erop om op het origineel te lijken...

Zo dan, de lego ontwikkelingen hebben de laatste jaren ook niet stil gestaan. Grappig om te zien dat het spul nog steeds in de handel is.
Wat een weer vanmorgen. Kreeg een beetje het gevoel of de Noordzee was opgestegen en nu leeg liep boven het land. Normaal gesproken is een beetje regen niet erg op de motor, ware het niet dat mijn regenpak niet meer doet wat hij moet doen: het water buiten houden. Langzaam maar zeker begon er zicht een stroompje te vormen vanaf mijn heup, door het kanaal naar delen die je liever warm en droog houd
Dat wordt weer een investering doen in het voortbestaan van de motorzaak vrees ik
Wat een weer vanmorgen. Kreeg een beetje het gevoel of de Noordzee was opgestegen en nu leeg liep boven het land. Normaal gesproken is een beetje regen niet erg op de motor, ware het niet dat mijn regenpak niet meer doet wat hij moet doen: het water buiten houden. Langzaam maar zeker begon er zicht een stroompje te vormen vanaf mijn heup, door het kanaal naar delen die je liever warm en droog houd

@ToolkiT nice, is dat chinalego of gewoon een moc van iemand?
@wilco1985 aardig nat vanochtend inderdaad... Gelukkig was het ook rustig zodat goed het gas erop kon, dan word je minder nat
@wilco1985 aardig nat vanochtend inderdaad... Gelukkig was het ook rustig zodat goed het gas erop kon, dan word je minder nat
CaDa is een 'chinalego' merk met eigen designs (in tegenstelling tot lepin welke puur een clone van lego modellen is)Chakotay schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:41:
@ToolkiT nice, is dat chinalego of gewoon een moc van iemand?
Die K1600 is toch wel een heel gave tourder. Enige volle touringmotor die ik ook écht mooi vind.HTT-Thalan schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:51:
Niet dat ik nee zou zeggen tegen een K1600, maar ik had toch stiekem gehoopt dat de Goldwing wel wat meer puntjes op de BMW zou hebben...
[YouTube: 2018 Honda Gold Wing Tour vs. 2018 BMW K1600 Grand America - On Two Wheels]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Wat is er fake aan die Ural?
Ja de blokjes (of beter gezegd de beam) zijn compatible.. maar dit is gewoon eigen design. Beetje concurentie kan geen kwaad.. ik ben groot lego fan en besteed er een kapitaal aan (zie die BMW en 'ktm') maar een concurent met eigen modellen juig ik toe
Ik vind jammer.ToolkiT schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:47:
[...]
Wat is er fake aan die Ural?
Ja de blokjes (of beter gezegd de beam) zijn compatible.. maar dit is gewoon eigen design. Beetje concurentie kan geen kwaad.. ik ben groot lego fan en besteed er een kapitaal aan (zie die BMW en 'ktm') maar een concurent met eigen modellen juig ik toe
Heerlijk dat men MRI machines testen met lego omdat die shit zo exact gemaakt wordt!
Ik ben ook gewoon een merk hoer
Dat men niet blij is met Lepin kan ik begrijpen.. maar CaDa is echt een toevoeging en doet lego niks aan...kneusteun schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:50:
[...]
Ik vind jammer.
Heerlijk dat men MRI machines testen met lego omdat die shit zo exact gemaakt wordt!
Ik ben ook gewoon een merk hoer
Behalve dan aantonen wat we allang wisten: lego is hardstikke duur..
maar we gaan wat off-topic.. Het kleine 'Bouwsteentjes' topic is een betere plek
Ik zit net te zoeken.. kan het nieuwe motor topic nergens vinden. Deel 22 zal toch al lang afgelopen zijn? Wat is dit 
Overigens nu al 2 weken met de auto
. Wou 2 weken geleden de motor pakken, rijd de straat uit en wil riching aangeven... knippert er niets. Nog niet aan toegekomen om t uit te zoeken helaas. Overigens werken de knippers wel als je het alarm lichten knopje gebruikt..

Overigens nu al 2 weken met de auto
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Verwijderd
Ik heb alweer 400km op de Zero staan
Het is jammer dat het zondag van dat shitweer wordt anders ging er zondag weer 230 bovenop, tweede kerstdag wel iig 160 erbij. Gaat hard zo en het waren anders toch kilometers die ik met de auto had gedaan
Aaah.... Nog 600 Km en je mag NIET terug voor de éérste servicebeurt en oliewisselVerwijderd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:48:
Ik heb alweer 400km op de Zero staanHet is jammer dat het zondag van dat shitweer wordt anders ging er weer 230 bovenop, tweede kerstdag iig 160 erbij. Gaat hard zo en het waren anders toch kilometers die ik met de auto had gedaan
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Gisteren een andere uitlaat besteld voor de mt10, kreeg vanmorgen een mailtje dat de demper niet op de linkpipe ging passen en of ik het nog wou hebben, maar terug gemaild dat ze het gewoon mogen verzenden.
De demper aansluiting is 2,5mm kleiner dan diameter van de linkpipe, prima zelf op te lossen met wat laswerk
De demper aansluiting is 2,5mm kleiner dan diameter van de linkpipe, prima zelf op te lossen met wat laswerk
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Wel fijn dat ze meedenkenStreepje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:16:
Gisteren een andere uitlaat besteld voor de mt10, kreeg vanmorgen een mailtje dat de demper niet op de linkpipe ging passen en of ik het nog wou hebben, maar terug gemaild dat ze het gewoon mogen verzenden.
XXXVI
Was zelfs een beetje verbaasd dat ze dat netjes melden, vaak zat dat ze je spul gewoon opsturen en dat ze je het zelf laten uitzoeken
Zo'n service verwacht je idd niet snel. Waar was dit?Streepje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:20:
[...]
Was zelfs een beetje verbaasd dat ze dat netjes melden, vaak zat dat ze je spul gewoon opsturen en dat ze je het zelf laten uitzoeken
Blackwidow exhaust in de UKBooyaa schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:21:
[...]
Zo'n service verwacht je idd niet snel. Waar was dit?
Deze ochtend examen gehad. Ik ben er door op de manoeuvres, maar iets te aggressief ingevoegd tussen 2 auto's op straat. Te veel zenuwen. Terecht er niet door.
Maar ik heb mijn voorlopig rijbewijs al aangevraagd; vanaf volgende week mag ik dus met de duke op schok!
Maar ik heb mijn voorlopig rijbewijs al aangevraagd; vanaf volgende week mag ik dus met de duke op schok!
??? En nu begrijpelijk.BobbyDgtl schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:34:
Deze ochtend examen gehad. Ik ben er door op de manoeuvres, maar iets te aggressief ingevoegd tussen 2 auto's op straat. Te veel zenuwen. Terecht er niet door.
Geslaagd of niet?
@BobbyDgtl gefeliciteerd, denk ik?
@BobbyDgtl Is zo t lezen van België... Daar mag je nog een jaar met een "voorlopig rijbewijs" rijden als je eenmaal je "AVB" vaardigheden gehaald hebt. Praktijk Examen (AVD) mag/kan je dus uitstellen en tóch op de openbare weg met je eigen motor gaan rijden.
Dacht ik ook. Maar wel rbw aangevraagd = wel geslaagd...
"voorlopig" rijbewijsTylen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:16:
[...]
Dacht ik ook. Maar wel rbw aangevraagd = wel geslaagd...
[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 21-12-2018 15:21 ]
Kwam van de week hier toch voorbij? Dus in BE is het doen van je bijzondere verrichtingen strenger, maar als je niet slaagt voor rijden op de weg mag je wel de weg op? Makes sense...

Is er dan een eis dat je wel je autorijbewijs moet hebben als je een voorlopig rijbewijs voor de motor wil?
Rare opzet als ik dit zo lees
Het is niet zozeer dat je de weg op mag als je niet slaagt, je mag na volgen van de rijopleiding (en geslaagd voor manoeuvres) de weg op. Minstens een maand oefenen, max een jaar, en dan doe je rijexamen.
Zo gaat het bij autorijbewijs ook.
Een alternatief pad is dat je meteen de twee examens doet, en dan krijg je een officieel rijbewijs ipv een voorlopig. (aan het voorlopig rijbewijs hangen enkele beperkingen zoals niet 's nachts rijden in het weekend, geen passagier,...)
Een alternatief pad is dat je meteen de twee examens doet, en dan krijg je een officieel rijbewijs ipv een voorlopig. (aan het voorlopig rijbewijs hangen enkele beperkingen zoals niet 's nachts rijden in het weekend, geen passagier,...)
In .be alvast niet, ik zie niet waar je dat vandaan haalt. Je kan perfect de baan op met je voorlopig motorrijbewijs zonder dat je met de auto kan/mag rijden. 't zijn twee totaal verschillende skills die zich toevallig allebei in het verkeer afspelenBooyaa schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:20:
Is er dan een eis dat je wel je autorijbewijs moet hebben als je een voorlopig rijbewijs voor de motor wil?
[ Voor 34% gewijzigd door Dryhte op 21-12-2018 15:30 ]
In de UK hoeft dat niet... ik had destijds een UK temp drivers license aangevraagd terwijl ik mijn full NL rijbewijs B al had..Booyaa schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:20:
Toen ik met de auto aankwam en mijn license aan de instructeur moest laten zien keek hij wat gek want ik kwam toch met auto aan en temp had nix erop..
Toen kwam ik erachter dat ik dus 2 EU drivers licenses tegelijk had wat niet mag.. oeps.. uiteindelijk wel goedgekomen..
Sorry voor de gebrekkige uitleg 
Ik heb 2 dingen gedaan vandaag:
- proeven op gesloten terrein, de manoeuvres zoals we ze hier noemen; daarop was ik geslaagd
- proef op openbare weg; daarop was ik niet gslaagd
Bijgevolg mag ik inderdaad een voorlopig rijbewijs aanvragen waaraan beperkingen hangen (die wel heel goed meevallen). Binnen een maandje of 2-3 doe ik weer een poging met de eigen moto ipv die van de rijschool.
Ik verdien dus geen proficiat of gefeliciteerd, maar ik wel mag wel rijden... zo erg is het dus niet :-)
Ik heb 2 dingen gedaan vandaag:
- proeven op gesloten terrein, de manoeuvres zoals we ze hier noemen; daarop was ik geslaagd
- proef op openbare weg; daarop was ik niet gslaagd
Bijgevolg mag ik inderdaad een voorlopig rijbewijs aanvragen waaraan beperkingen hangen (die wel heel goed meevallen). Binnen een maandje of 2-3 doe ik weer een poging met de eigen moto ipv die van de rijschool.
Ik verdien dus geen proficiat of gefeliciteerd, maar ik wel mag wel rijden... zo erg is het dus niet :-)
Nou, als je een voertuig kunt bedienen (=manouvres kunt uitvoeren) wil dat niet zeggen dat je in het verkeer kunt rijden. Dat zijn 2 heel verschillende dingen. Als je wel al geschikt bent bevonden om je met een auto in het verkeer te begeven, kan ik me voorstellen dat dat een extra voorwaarde is om voorlopig met de motor de weg op te mogen.Dryhte schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:23:
Het is niet zozeer dat je de weg op mag als je niet slaagt, je mag na volgen van de rijopleiding (en geslaagd voor manoeuvres) de weg op. Minstens een maand oefenen, max een jaar, en dan doe je rijexamen.
[...]
In .be alvast niet, ik zie niet waar je dat vandaan haalt. Je kan perfect de baan op met je voorlopig motorrijbewijs zonder dat je met de auto kan/mag rijden. 't zijn twee totaal verschillende skills die zich toevallig allebei in het verkeer afspelen
Blijkbaar mogen Belgen al de weg op als ze, flink gechargeerd, kunnen gas geven, remmen en sturen.
En met alle respect, veel belgische motorrijders die ik in de Eifel zie rijden, zijn automobilisten op 2 wielen. Verkeerde positie op de weg, verkeerd kijkgedrag, en de verkeerde lijnen.
Dit is uiteraard gechargeerd en generaliserend, maar het verklaart wel het een en ander.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De kans is groot dat die Belgen waar jij het over hebt, hun rijbewijs nog bij het waspoeder gekregen hebben (mijn vader heeft nog nooit op een motor gereden, maar heeft wel vol A omdat hij ooit verklaard heeft dat hij kon motorrijden)DrivinUCrazy schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:42:
[...]
Nou, als je een voertuig kunt bedienen (=manouvres kunt uitvoeren) wil dat niet zeggen dat je in het verkeer kunt rijden. Dat zijn 2 heel verschillende dingen. Als je wel al geschikt bent bevonden om je met een auto in het verkeer te begeven, kan ik me voorstellen dat dat een extra voorwaarde is om voorlopig met de motor de weg op te mogen.
Blijkbaar mogen Belgen al de weg op als ze, flink gechargeerd, kunnen gas geven, remmen en sturen.
En met alle respect, veel belgische motorrijders die ik in de Eifel zie rijden, zijn automobilisten op 2 wielen. Verkeerde positie op de weg, verkeerd kijkgedrag, en de verkeerde lijnen.
Dit is uiteraard gechargeerd en generaliserend, maar het verklaart wel het een en ander.

Trouwens, dat is met autorijden ook zo. Je kan na het behalen van het eerste examen (manoeuvres) een voorlopig rijbewijs aanvragen en daarmee een jaartje oefenen. Kan dat niet in Nederland?
Ik ben het met je eens dat die lerende auto/motorrijders een potentieel gevaar zijn op de weg, maar ik vind dat geen reden om daarmee op te houden (de rijlessen moeten ervoor zorgen dat dit goed komt). Het is trouwens ook niet zo dat ze enkel op afgesloten terrein gereden hebben tijdens hun rijlessen (misschien is dat bij jullie anders), ze hebben onder begeleiding al op de openbare weg gereden.
[ Voor 20% gewijzigd door Dryhte op 21-12-2018 16:17 ]
Dat klopt, maar ooit hebben de belgen die slechte naam imho toch echt verdiend.
Ik wil daarmee echt niet beweren dat Nederlanders, of ikzelf for that matter, perfect rijden. Dat gaat echter vaak op een ander vlak fout: zelfoverschatting en vooral het niets gunnen aan een ander.
Ik wil daarmee echt niet beweren dat Nederlanders, of ikzelf for that matter, perfect rijden. Dat gaat echter vaak op een ander vlak fout: zelfoverschatting en vooral het niets gunnen aan een ander.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik denk hetzelfde over nederlanders met de auto
die zien het 3e vak als hun express lane naar huis.
Och ja, al die vooroordelen
Mee eens hoor, ik rij heel graag... maar niet in Nederland. Veel te gestresst.
Gelukkig is er van die vooroordelen bij mij in het dagelijkse offline leven weinig van te merken. Sterker nog, een aantal van mijn motormaatjes rijden zelfs met belgisch kenteken. Die kunnen zelfs nog rijden ook nog! Stel je voor!
Gelukkig is er van die vooroordelen bij mij in het dagelijkse offline leven weinig van te merken. Sterker nog, een aantal van mijn motormaatjes rijden zelfs met belgisch kenteken. Die kunnen zelfs nog rijden ook nog! Stel je voor!
Hier in de UK is het een vergelijkbaar systeem.. met een CBT (https://www.gov.uk/motorcycle-cbt )DrivinUCrazy schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:42:
[...]
Nou, als je een voertuig kunt bedienen (=manouvres kunt uitvoeren) wil dat niet zeggen dat je in het verkeer kunt rijden. Dat zijn 2 heel verschillende dingen. Als je wel al geschikt bent bevonden om je met een auto in het verkeer te begeven, kan ik me voorstellen dat dat een extra voorwaarde is om voorlopig met de motor de weg op te mogen.
Waar je de basics leert (https://www.gov.uk/guidan...llabus-and-guidance-notes) om veilig met een 125cc op straat te kunnen.. je moet ook je theorietest hebben meen ik..
En de Belgen hebben dan waarschijnlijk weer angst voor de rechter rijstrook. Als ik vanuit Antwerpen naar huis rijd dan kan ik over de rechter baan meestal continue doorrijden waarbij ik af en toe een vrachtwagen moet passeren door even op de middelste baan te gaan rijden. De andere Nederlanders zitten inderdaad meestal op de uiterst linkse baanBobbyDgtl schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:55:
Ik denk hetzelfde over nederlanders met de autodie zien het 3e vak als hun express lane naar huis.
Nur Links....

Haha laat ik even voorop stellen dat ik 1. geen motor(rijbewijs) heb en 2. ik wel een liefhebber ben van motoren (meer de angst dat ik er niet aan begin, in een auto ben ik helemaal happy) en hier regelmatig wat tijdverdrijf met lezenDryhte schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:08:
[...]
hehik had vanmorgen ook een leuke.
Ik rijd mijn wijk uit via een stoplicht waar altijd een lange file staat. Ik rijd die altijd helemaal voorbij om vooraan naast de eerste auto te staan wachten (veilig, want plek genoeg). Nu stond daar vooraan een klein wit auto'tje (niet echt op gelet).
Het wordt groen, ik geef gas, en die auto toetert agressief. WTF, denk ik, en rijd gewoon door. Vermoedelijk had die me eerst niet gezien en was hij geschrokken toen ik er vandoor reed? Ik had 'm sowieso niet gehinderd op dat punt.
MAAR, ondanks dat ik altijd vooral bij ''files'' in mijn spiegels kijk voor motoren om aan de kant te gaan zodra ze komen (doet volgens mij bijna niemand, tenzij ze zelf motor rijden?) heb ik het laatst ook meegemaakt dat een motor plots naast mij stond en een volle dot gas gaf. Ik schrok mij de tering en ik reed lekker met hem mee om vervolgens EXACT hetzelfde bij hem te doen, scheelde niet veel of hij had mijn zijspiegel een knal verkocht, hij poogde het in ieder geval. Dan denk ik van mannetje toch, als ik nu uit schrik afweek naar rechts ipv naar links dan lag je in het ziekenhuis he knuppel en dan was het eigen schuld dikke bult.. Dit is ook de eerste en gelukkig de laatste keer geweest dat een motorrijder mij zo heeft laten schrikken.
Het is helaas dat ik niet even een SMS kan sturen (zeker mijn voorkeur) met de melding: ej let even op, jij komt spontaan (waar hij vandaan kwam weet ik niet) naast mij om vervolgens een absurd hoog toerental aan te slaan, niet zo lief.
Dit doordat ik direct deels afweek omdat ik bang was dat ik ineens een motor (of wat het dan ook moest voorstellen) ergens in mijn zijkant zou hebben, terwijl hij toch wel zeker fout was, ondanks dat ik altijd zeer lief ben voor motorrijders (prachtige hobby lijkt mij!). Doe dit bij iemand die NIET happy in een auto zit en er kunnen vervelende situaties voordoen.
Moraal van het verhaal; hoe ging dit voor die witte auto? Ging jij ook met een flink dot gas ervandoor met een pokke herrie (het mooie zingende geluid)? En gaf je hem een schrik moment van hier tot Amerika?
Helaas wordt lief zijn voor motorrijders meestal niet gewaardeerd (zo lijkt het tenminste, natuurlijk hoef ik niet voor alles wat ik voor ze doe een bedankje, mja), wel vinden ze het regelmatig leuk om auto's af te snijden (vooral op de snelweg) of zoals ik circa 2 weken geleden had: ik reed op de linker baan (2 baans) en ik werd gewoon tussen mij en de vangrail links van mij ingehaald door een motor.. Gelukkig is dit laatste niet iets wat ik standaard meemaak haha!
En in situaties van files dan willen ze zich hoorbaar maken door elke keer flink wat toeren te maken (gebruik gewoon je gvrd knipperlichten oid of sluit gewoon netjes aan in de rij als je er niet normaal tussendoor kan rijden).
Verder valt mij ook altijd op dat motorrijders in rustigere gebieden (boerenland gebieden oa) veel relaxter rijden. Is het druk op de weg of kom je in de buurt van de grotere steden dan is het veel agressie.
Ps. ik wil jou dus niet aanvallen of wat dan ook want ik vind motoren echt geweldig en ik zou er graag 1 willen rijden..
Het leukste vind ik wanneer ze (motorrijders) vlak achter mij rijden op een 130 weg (ik vermoed doordat mijn A4 station wat wind tegenhoud voor hun? Kan dat? Het is mij al een paar keer overkomen), heerlijk samen hetzelfde tempo en laat hem maar achter mij kleven (sommige autorijders zullen dit natuurlijk niet waarderen, maar ik rij dan met de gedachten: ah die motor vind het prettig achter mij, oké lets go
@LopendeVogel Hij was vermoedelijk geschrokken, maar niet van de zachte grom van mijn lieve Wee Strom
die is erg sociaal aanvaardbaar (want origineel en Euro4).
Ik ben soms iets minder sociaal, maar dit was niet zo'n moment. Ach ja 't was alleen even schrikken om als motor voorbij gestoken te worden, ipv omgekeerd.
Ik ben soms iets minder sociaal, maar dit was niet zo'n moment. Ach ja 't was alleen even schrikken om als motor voorbij gestoken te worden, ipv omgekeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 21-12-2018 21:14 ]
Ik was een heel verhaal aan het typen over ervaringen en weet ik wat allemaal maar, soms gaan mensen in de auto nou eenmaal gewoon helemaal berserk. Omdat de pindakaas die ochtend niet lekker smeerde, of omdat ze nog moesten tanken 
Ik zit in de auto dus dat is makkelijk, maar ik blijf gewoon mijn eigen rit rijden. Alsof het er beter van wordt als ik terug ga gebaren en toeteren
Ik zit in de auto dus dat is makkelijk, maar ik blijf gewoon mijn eigen rit rijden. Alsof het er beter van wordt als ik terug ga gebaren en toeteren
Ach ja, ik heb ook soms een humeurig dagje.
Verwijderd
Ik zie sowieso nog maar weinig mensen op de motor op het moment. Wel lekker doorknallen op de snelweg, want er is ruimte zat tussen de auto's.
't is vakantie - eindelijk - en iedereen zit thuis

Dit topic is gesloten.