Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vet. 👍🏻👍🏻👍🏻 Gefeliciteerd

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Gaaf, zou je je langetermijn ervaringen willen delen?
Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:42
@Verwijderd Proficiat met de aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Verwijderd TOPPIE, hoor!! (y) (y)

Net ook even op de site van de importeur zitten kijken en voor een slordige 25K ben je helmaal klaar incl. alle accu/snel-laders en dergelijken zodat je ook zó kunt laden dat je er woon/werk mee zou kunnen gaan rijden mits je niet verder dan ± 75Km van je werk woont?

Ik ben overigens wel benieuwd naar het bandenverbruik van zo'n machine.... 146Nm kopel wat eigenlijk instant beschikbaar is :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Tof die Zero! Ben heel benieuwd naar de langere termijn ervaringen.

Over het motorrijden van de monteur, dat deden ze bij mij ook maar vond ik eigenlijk wel fijn. Gezien ik ermee gevallen was was het bewijs dat de motor iig weer prima was. :p Dus dat er verder geen mankementen zaten tijdens het rijden. Een maatje van me die al langer z'n rijbewijs heeft vroeg of ie er ook een rondje op mocht maken, vond ik wel prima. Ik vertrouw hem daar echt wel op.
Maar een vreemde op m'n motor laten rijden? Never. Echt niet.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:22:
Lang over gedacht, toch gedaan, een Zero SR 14.4 MY2018 :)
Bijna 20.000 euro? Veel geld, maar wel een heel mooie motor! Gefeliciteerd!

Lekker!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Tylen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:56:
Whoop. Eerste mod voor de R1M is besteld. Contactslot verwijderen ;)

[Afbeelding]

Todo:

- ECU Flash
- Blipper box installeren
- ABS verwijderen
- Vering terug naar electronische verstelling
- Andere rem schakelset
- Andere clipons
- Playstation knoppen ;)
- Snelgas
- Etc.
Even updaten 😂

Todo:

- ECU Flash is gedaan. Maar heb ook een YEC ecu erin nu.
- Blipper box installeren.
- ABS verwijderen. Alles ligt klaar om te gaan doen.
- Vering terug naar electronische verstelling was niet mogelijk. Dus ik houd de bijna SBK spec voorvork erin.
- Andere rem schakelset Zit erop.
- Andere clipons Zitten erop.
- Playstation knoppen ;) Zijn besteld.
- Snelgas Had ik nog liggen van de R6. Moet nog kijken of het past.
- Carbon toe guard Zit erop.
- Origineel achterlicht voor regen module en pitlimiter Ligt klaar. Kan pas als de nieuwe kuipset besteld is.
- Race tankdop zonder sleutel Zit erop.
- Contact slot verwijderen inclusief imobilizer Done.
- Vaste wielbussen Zitten erin.
- Standaard verwijderen Done.
- Andere Akrapovic demper Besteld.
- Achterremklauw vast zetten.
- ECU verplaatsen.
- Carbon frame en achterbrug bescherming.
- quick release op de remleidingen voor.
- Brembo klauwen, rempomp.

Ben lekker opgeschoten maar moet ook nog veel doen hahaba. Leuk werk dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Napsju Vanaf €19K is inderdaad veel geld maar: Je "tankt" zo'n machientje weer vol voor ± €4,- (volgens de site) en dan kun je er weer een slordige 200Km mee rijden

Bij een "normale" motorfiets heb je voor die 200Km. een slordige 15 Liter brandstof nodig welke je nú ±€22,50 gaat kosten. .... Da's een verschil van €18,- op 200Km :o Onderhoud van zo'n machine is volgens mij ook nog een heel stukje goedkoper doordat je niet met reguliere beurten/oliewissels zit (wel remvloeistof natuurlijk).

bedragen en afstanden even met een dikke vinger afgerond...

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 15-12-2018 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks all :)
wimmel_1 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:58:
@Verwijderd TOPPIE, hoor!! (y) (y)

Net ook even op de site van de importeur zitten kijken en voor een slordige 25K ben je helmaal klaar incl. alle accu/snel-laders en dergelijken zodat je ook zó kunt laden dat je er woon/werk mee zou kunnen gaan rijden mits je niet verder dan ± 75Km van je werk woont?

Ik ben overigens wel benieuwd naar het bandenverbruik van zo'n machine.... 146Nm kopel wat eigenlijk instant beschikbaar is :P
Zo bont is het gelukkig niet, ik heb korting gehad waardoor het een stuk gunstiger uitviel. Ik twijfel nog over de snellader (ze hebben een actie, ik heb gemaild dat ik hem wel wil met die actie, anders dan laat ik het voorlopig). Voor woon-werk waarbij je op locatie op kunt laden kun je gewoon 100-120km enkele reis doen op de snelweg (conservatief gerekend). Rij je rustiger, dan gaat het naar de 200+km. Met de normale lader heb je na 8 uur 80% erin zitten, met de "snel"lader zit 'ie in 2 uur vol.

De "brandstof" komt hier voor 6ct/kwh van de panelen af.. Oftewel 70 cent voor een volle tank :) Laad je op locatie, dan zal ergens tussen de 10 en 35ct/kwh zijn: alsnog peanuts. Onderhoud is praktisch 0,0 en ik heb al een reserveriem klaar liggen voor over 30dkm of iets dergelijks.

Het is een andere mindset en ik geef toe, ik had liever 250km enkele reis aan bereik gehad. Maar met een paar kleine aanpassingen in je schema's is het gewoon dikke prima. Je loopt hiermee voorop, dus je betaalt een premium, maar aan de andere kant kost het na aanschaf geen fuck meer. De BMW-dealer had vanwege een probleem de bougies al gedaan en de kleppen gesteld, kreeg een offerte voor de resterende 20dkm-beurt: 500 euro. Slik. Al dat gezeur heb je hier geen last van.

Verder kan ik het aanraden om het een keer te proberen. Het is anders, geen herrie natuurlijk, maar zeker niet minder leuk rijden. Het is gewoon een compleet andere beleving en allemachtig wat een koppel. Ik wil de andere beleving ook zeker niet kwijt (nog?) :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2018 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Tylen schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:21:
[...]

Even updaten 😂

Todo:

- Vering terug naar electronische verstelling was niet mogelijk. Dus ik houd de bijna SBK spec voorvork erin.
- Origineel achterlicht voor regen module en pitlimiter Ligt klaar. Kan pas als de nieuwe kuipset besteld is.
- ECU verplaatsen.

in het voorjaar ook maar eens de ecu laten flashen, de racetools laat ik denk ik maar achterwege.
lees wel heel veel dat de mt10 veel baat heeft bij een flash waarbij ze de fueling ook afstellen vooral voor alles onder de 6k rpm

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Tylen schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:21:
[...]

Even updaten 😂

Todo:

- ECU verplaatsen.

Als je de ABS remleidingen netjes wilt verwijderen zodat het weer te monteren is zorg dan voor een plek waar je makkelijk boven en onder bij de motor kan. Ze zitten vast op een paar erg moeilijk te bereiken plekken, zeker degene op het frame onder de kroonplaat is echt een uitdaging. Als het kapot maakt is het een stuk makkelijker. Ik weet niet of je de ABS pomp gaat afdoppen, zo ja het zijn van die speciale hydralische doppen. In mijn geval waren ze niet op voorraad, dus tijdig bestellen voordat je start.

Carbon bescherming heb ik nog liggen, nooit gemonteerd en nog nieuw gesealed. Als je geinteresseerd bent stuur even een berichtje.

En quick release op de remleidingen voor, waarom? Dat is toch peperduur en zolang de klauwen niet onder tijdstuk moet vervangen heb je er toch niks aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

xos schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:19:
[...]

Als je de ABS remleidingen netjes wilt verwijderen zodat het weer te monteren is zorg dan voor een plek waar je makkelijk boven en onder bij de motor kan. Ze zitten vast op een paar erg moeilijk te bereiken plekken, zeker degene op het frame onder de kroonplaat is echt een uitdaging. Als het kapot maakt is het een stuk makkelijker. Ik weet niet of je de ABS pomp gaat afdoppen, zo ja het zijn van die speciale hydralische doppen. In mijn geval waren ze niet op voorraad, dus tijdig bestellen voordat je start.

Carbon bescherming heb ik nog liggen, nooit gemonteerd en nog nieuw gesealed. Als je geinteresseerd bent stuur even een berichtje.

En quick release op de remleidingen voor, waarom? Dat is toch peperduur en zolang de klauwen niet onder tijdstuk moet vervangen heb je er toch niks aan?
Ik heb zo’n afdop set liggen voor de abs pomp. Heb ik bij yart.at besteld. Maar als ik een abs emulator haal dan kan de abs pomp helemaal verwijderd worden en in die ruimte kan de ecu dan liggen. Wat weer beter voor de ecu is.

Momenteel is de motor redelijk kaal omdat de voor poten en achtershock bij Rooske liggen. Dus kan redelijk overal bij. Ik probeer eerst alles eraf te halen zodat het heel blijft. Lukt het niet dan knip ik alles door hahaha.

Quick release omdat het vet is 😂 maar de 320mm schijven zorgen ook ervoor de dat de klauwen er lastig afgaan. En het maakt het allemaal dus wat makkelijker met wielen wisselen. Maar het is geen must dus dat staat op een laag pitje ;).

Ik app je ff 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:29:

Verder kan ik het aanraden om het een keer te proberen. Het is anders, geen herrie natuurlijk, maar zeker niet minder leuk rijden. Het is gewoon een compleet andere beleving en allemachtig wat een koppel. Ik wil de andere beleving ook zeker niet kwijt (nog?) :)
Gaaf ding man!

Lijkt me trouwens de ultieme troll-actie: Als je op de Lekdijk rijdt en de locals kijken je al vuil aan als je aankomt. Dan rij je voorbij en...... *het geluid van de wind, krekels en een vogel in de verte*... >:)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21
Vrijdag schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:28:
[...]

Gaaf ding man!

Lijkt me trouwens de ultieme troll-actie: Als je op de Lekdijk rijdt en de locals kijken je al vuil aan als je aankomt. Dan rij je voorbij en...... *het geluid van de wind, krekels en een vogel in de verte*... >:)
en het geluid van rubber dat wegglijd over een bak grind, gevolgd door schrapend plastic, piepend metaal en enkele kleurrijke krachttermen terwijl je langs de dijk naar beneden dondert

Je zal niet de eerste zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:22:
Lang over gedacht, toch gedaan, een Zero SR 14.4 MY2018 :)
d:)b Welkom bij de elektrische motorrijders

Tip van mij: de standaard banden (Pirelli Diablo Rosso II) zijn waardeloos op nat wegdek. Zelfs met half gas op een vochtig wegdek (zonder plassen) zwiepte de achterkant van mijn motor al flink. Sowieso is de motor niet echt ontworpen voor de Nederlandse nattigheid. Een groter spatbord zou geen overbodige luxe zijn...

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Diablo Rosso is ook een wel erg sportieve band, die moet echt op temperatuur zijn willen ze leuk rijden. En laat je dan (met normaal gebruik) op straat niet voor elkaar krijgen. :) Zelfde met die Dunlop Sportsmarts volgens mij en nog wat van dat soort banden.

Mensen vinden het leuk/hip/stoer ofzo ook om afgereden semi circuit banden op de weg te gaan rijden, met je R6. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Joopieboy schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:48:

Mensen vinden het leuk/hip/stoer ofzo ook om afgereden semi circuit banden op de weg te gaan rijden, met je R6. :+
Hey niet mijn handel afkraken he 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Diablo Rosso is ook een wel erg sportieve band, die moet echt op temperatuur zijn willen ze leuk rijden. En laat je dan (met normaal gebruik) op straat niet voor elkaar krijgen. :) Zelfde met die Dunlop Sportsmarts volgens mij en nog wat van dat soort banden.
Als het buiten 20 graden is krijg ik mijn SportSmarts prima goed warm. Is het 2 graden en nat, dan is het zeker geen handige band. Kan je beter kijken naar een RoadSmart of Pilot Road :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nogal stug lijkt het, maar dat zal wel met de temperaturen te maken hebben dan ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuN2FiRe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-10-2024
Wat denken jullie dat de beste tijd is om een motor aan te schaffen?
Ik heb afgelopen november mijn A rijbewijs gehaald en was voornemens ergens rond het einde van December een motor te gaan kopen maar nu het weer wat slechter wordt (Sneeuw, pekel) vraag ik me af of dat de beste tijd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:55:
[...]

Hey niet mijn handel afkraken he 😂
Wel mooi dat je je direct aangesproken voelt :+ Maar idd, zo subtiel was die niet verwoord :P

@PilatuS dan wel idd, maar nu of al is het 10-15 graden dan alles behalve. :) Ook een reden dat ik de T30 Eco/T31 heb. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 15-12-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
SuN2FiRe schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:01:
Ik heb afgelopen november mijn A rijbewijs gehaald en was voornemens ergens rond het einde van December een motor te gaan kopen maar nu het weer wat slechter wordt (Sneeuw, pekel) vraag ik me af of dat de beste tijd is.
Als je van plan bent in de pekel te gaan rijden dan kan je het nu doen, maar ik zou ff wachten tot de vrieskou en pekel weg zijn. Meestal eind februari/begin maart.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
SuN2FiRe schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:01:
In mijn ogen is het beste moment het moment waarop je de motor tegenkomt die je kunt betalen en goed lijkt te zijn ;) Er is geen ‘beste moment’. Mijn huidige motor kocht ik in oktober, in de regen en precies als ik ongeveer stop met rijden tot april. Dus die heeft 6 maanden ongebruikt bij mij gestaan wachtend op het zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuN2FiRe
Ik wil de motor deels gaan gebruiken voor woon-werkverkeer (enkele rit 90km), dat zie ik in de winter niet zo zitten. Dus het zullen voornamelijk de warmere maanden worden dat ik ga rijden. Vooralsnog is het advies dus nog even wachten tot de vrieskou / pekel weg zijn.
Wordt wel lastig, zit nu marktplaats al iedere dag af te struinen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
* lolgast probeert zich er de volgende keer aan te herinneren vooral niet te vergeten om tegen de muur te praten :?

Ik zeg toch precies het tegenovergestelde? Als je nú zoekt en nú je motor tegenkomt. Dan koop je die toch nú?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:58:
[...]

In mijn ogen is het beste moment het moment waarop je de motor tegenkomt die je kunt betalen en goed lijkt te zijn ;) Er is geen ‘beste moment’. Mijn huidige motor kocht ik in oktober, in de regen en precies als ik ongeveer stop met rijden tot april. Dus die heeft 6 maanden ongebruikt bij mij gestaan wachtend op het zonnetje :)
Zo heb ik mijn Gixxer nu iets meer dan 1,5 jaar en heb ik er al 2 seizoenen en 1 jaar daarvan woon-werk gereden. :+ En de kilometerstand verdubbeld in 1,5 jaar. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een groot deel van de juiste motor vinden is ook maar net die ene tegenkomen. Niet alleen qua model en prijs, maar ook dingen als de juiste huidige eigenaar en onderhoud. Of het nou winter is of lente, ik zou gewoon lekker gaan rondkijken en kopen als je de juiste gevonden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Klopt. Het is vooral een gevoelskwestie. Als het goed voelt voor de juiste prijs: doen! Je bent zeker niet de eerste die een proefritje ergens gaat doen en zich toch bedenkt.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuN2FiRe
lolgast schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:29:
* lolgast probeert zich er de volgende keer aan te herinneren vooral niet te vergeten om tegen de muur te praten :?

Ik zeg toch precies het tegenovergestelde? Als je nú zoekt en nú je motor tegenkomt. Dan koop je die toch nú?
Het nú zoeken nú kopen is ook niet het probleem. Het is meer de vraag of je nu nog een goede proefrit kan maken met gladheid / pekel en of dat ook wordt gewaardeerd door verkopers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Een dag als vandaag is daar prima voor. Het was mooi droog, alleen een beetje koud.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@SuN2FiRe Dat gewaardeerd worden, lekker belangrijk. Zij bieden hem nu aan, dan wordt er op proefgereden. Als ze dat niet willen moeten ze hem in de zon verkopen. Zou ik me niet druk om maken.

Of je de proefrit goed kunt maken moet je zelf inschatten. Zoals het vandaag was zie ik niet in waarom dat anders is dan in de zomer. De eerste keer op een motor doe je sowieso niet heel gek lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuN2FiRe
lolgast schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:40:
@SuN2FiRe Dat gewaardeerd worden, lekker belangrijk. Zij bieden hem nu aan, dan wordt er op proefgereden. Als ze dat niet willen moeten ze hem in de zon verkopen. Zou ik me niet druk om maken.

Of je de proefrit goed kunt maken moet je zelf inschatten. Zoals het vandaag was zie ik niet in waarom dat anders is dan in de zomer. De eerste keer op een motor doe je sowieso niet heel gek lijkt mij :)
Dat laatste is het hem meer. Maar een droge dag als deze zou dus nog prima moeten kunnen. Wat betreft het aanbieden van motoren door dealers spreekt het proefrijden inderdaad wel voor zich.

Thx voor het advies. Zodra ik er een in de schuur heb staan zal ik wat foto's posten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

empy schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:34:
[...]

Heb jij bij Henk gelest in Zoetermeer? :) Die deelt regelmatig die bonnen uit aan leerlingen weet ik.
Wat voor motoren liggen je interesses bij?
Nope, in Rijswijk. Kan me voorstellen dat de meeste rijscholen uit de buurt die bonnen hebben 😉

Tour / Sport-Tour voornamelijk.
Alleen nog op de lesmotor gereden, dus de praktijk moet uitwijzen wat bevalt.
Momenteel denk ik aan een CBF 600SA, vstrom of r1150rt of iets dergelijks.
Belangrijkste eisen zijn ABS, rond de € 3k, en comfortabele zit/been houding.

Had op de lesmotor regelmatig last van m’n kuiten omdat ik met redelijk opgetrokken knieën moest zitten en zó lang ben ik nou ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Verwijderd tof, veel plezier ermee :)
wimmel_1 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:58:

Ik weet niet of het bij het 2018-model anders is, maar de wat oudere Zero's die ik gereden hem waren flink geknepen onderin de toeren. Ik kon erg snel al vol het gasde stroom opengooien bij het uitkomen van de bocht, dat zou met zoveel koppel direct beschikbaar echt niet kunnen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Zo ABS is verwijderd van de motor. Wie wil dat er nou op hebben? Is toch onzin. ✊🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Tylen schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 21:55:
Zo ABS is verwijderd van de circuitmotor. Wie wil dat er nou op hebben? Is toch onzin. ✊🏻
Ik heb je post even verbeterd. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

caesar1000 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:23:
[...]

Ik heb je post even verbeterd. :+
😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
lolgast schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:40:

Vond het vandaag ook prima weer. Maar kreeg toch de autopapieren gisteravond in mn handen gedrukt. Zo wilden ze op een subtiele maar duidelijk wijze vertellen dat ik de motor binnen moest laten staan vandaag :+ dan maandag maar weer rijden....

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 21:55:
Zo ABS is verwijderd van de motor. Wie wil dat er nou op hebben? Is toch onzin. ✊🏻
*boks ouwe :Y

Enige bescherming die ik heb is mijn rechterhand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 19:51:
@Verwijderd tof, veel plezier ermee :)
[...]

(…) de wat oudere Zero's die ik gereden hem[sic] (…) het gas opengooien (…)
Huh? Hoe doe je dat? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 16 december 2018 @ 00:05:
[...]

Precies. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 16 december 2018 @ 00:05:
[...]

Ik vind het ook echt wat hebben zo'n fiets. Niet dat ik het zou willen voor woon/werk en in de regen. Alleen voor rijden met mooi weer en dan een bak vermogen en koppel hebben zonder enige vorm van elektronische hulpmiddelen, dat vind ik toch wel erg leuk. Ik ben de gene die het goed moet doen en geen fouten moet maken. Er is niets dat mij gaat redden als ik het verkeerd doe. Gewoon ik en de motor, wat een beest is en ik moet het goed doen zonder hulpmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Damnit, fixed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

PilatuS schreef op zondag 16 december 2018 @ 04:46:
[...]

Ik vind het ook echt wat hebben zo'n fiets. Niet dat ik het zou willen voor woon/werk en in de regen. Alleen voor rijden met mooi weer en dan een bak vermogen en koppel hebben zonder enige vorm van elektronische hulpmiddelen, dat vind ik toch wel erg leuk. Ik ben de gene die het goed moet doen en geen fouten moet maken. Er is niets dat mij gaat redden als ik het verkeerd doe. Gewoon ik en de motor, wat een beest is en ik moet het goed doen zonder hulpmiddelen.
Nouja ik heb nog best wat hulpmiddelen over hoor. Maar abs is gewoon irritant en verlengt de remweg een stukje ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zondag 16 december 2018 @ 04:46:
[...]

Ja precies, het heeft mij wel al een keer een hoop geld gekost, maar dat hoort erbij...

Ergens is het ook wel een keer goed, al dat 200+pk spul is leuk hoor, mooie techniek. Maar zeker op straat kan ik mijn 150pk al niet kwijt. Plus zoals tien jaar geleden toen ik begon met rijden, de echte mannen reden op dit soort motoren en dan het liefste de duizends. Dat waren wel de mannen die ermee overweg konden. Net zoals op school de jongens met de schakelbrommers.

Het heeft ook gewoon wat, houdt je scherp, het leeft onder je, prachtig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op zondag 16 december 2018 @ 09:22:
[...]

Ja precies, het heeft mij wel al een keer een hoop geld gekost, maar dat hoort erbij...

Ergens is het ook wel een keer goed, al dat 200+pk spul is leuk hoor, mooie techniek. Maar zeker op straat kan ik mijn 150pk al niet kwijt. Plus zoals tien jaar geleden toen ik begon met rijden, de echte mannen reden op dit soort motoren en dan het liefste de duizends. Dat waren wel de mannen die ermee overweg konden. Net zoals op school de jongens met de schakelbrommers.

Het heeft ook gewoon wat, houdt je scherp, het leeft onder je, prachtig. :)
Aan de andere kant: op de S1000RR zit al dat spul wel, maar grijpt het zelden in. Ik heb m nu een paar jaar, en de keren dat ie ingrijpen moest is nog op 1 hand te tellen. Maar misschien had het me toen wel geld gekost als ie niet ingreep, misschien ook niet. De feedbackloop is kort, je merkt het meteen als hij ingrijpt. En er knippert dan een lampje op t dash. Ik rijd overigens op de meest agressieve straat-rijdmodus (die RACE heet 🤔) ook in de stromende regen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik weet dat @wimmel_1 vaak in de kneusjesstand rijdt, niet omdat hij de skills niet heeft, maar omdat je anders echt alleen maar je voorwiel de lucht in hebt en het ding er echt met je vandoor wilt. Die maf zet gewoon halverwege de bocht (terwijl ik de Gixxer nog trekkend heb) het gas erop, met alle koppel van de 1000cc. Dan heb je ook wel vertrouwen in het systeem. :+ Met een beetje lichtere stand gaat je dat al niet lukken zeg maar. :P

Dusja, het is ook hoe je rijdt maar je kan een keer pech hebben. Feit is wel dat wat jij ook al zegt de grenzen steeds verder gelegd worden.

Daarover trouwens, als bij mij van het jaar de ketting vervangen moet worden dan komt er ook een originele verhouding onder. Hij is nu echt te fel, tot zijn 3 wilt die omhoog komen. Wel grappig, maar niet echt handig voor op straat. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 16-12-2018 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

De 1000cc’s van vroeger (2002 - 2008) zijn ook niet te vergelijken met die van momenteel. Tegenwoordig sturen ze veel scherper en hebben ze een hele andere wielbasis. O en het vermogen was ook veel minder. Was wel gave tijd. Heb in 2005 nog een K2 1000 total gereden op CPZ. Wat een hok.

@noes gewoon op slick mode rijden en tcs uit. Deden wij ook altijd. Kon ie mooi op het achterwiel hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat dan misschien wel voor een deel, maar ik denk als je dan 10 jaar verder terug kijkt dat het verschil nog vele malen groter was. Mijn K4 is eigenlijk een van de eerste met een relatief stijf frame en injectie waardoor je én leuk vermogen hebt én een leuk sturende fiets. Grootste stappen kun je zetten met de banden, qua onderstel is het eigenlijk ook allemaal wel al erg goed. Over de 1000cc gesproken, vanaf 05 met de Gixxer en het nieuwe frame en ook de R1 van die tijd heb je echt een geniale combo. Nu ook erg populair als circuitfiets. :)

Leuker waren de oudere widow makers, de TL1000's zeg maar. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 16-12-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 16 december 2018 @ 09:49:
Dat dan misschien wel voor een deel, maar ik denk als je dan 10 jaar verder terug kijkt dat het verschil nog vele malen groter was. Mijn K4 is eigenlijk een van de eerste met een relatief stijf frame en injectie waardoor je én leuk vermogen hebt én een leuk sturende fiets. Grootste stappen kun je zetten met de banden, qua onderstel is het eigenlijk ook allemaal wel al erg goed. Over de 1000cc gesproken, vanaf 05 met de Gixxer en het nieuwe frame en ook de R1 van die tijd heb je echt een geniale combo. Nu ook erg populair als circuitfiets. :)

Leuker waren de oudere widow makers, de TL1000's zeg maar. :P
Wat is nu erg populair als circuit fiets? Want ik zie die ouwe dingen niet meer hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:04:
[...]

Wat is nu erg populair als circuit fiets? Want ik zie die ouwe dingen niet meer hoor ;)
Mijn referentiekader is misschien anders. :+ Wat ik zo mee lees en meekrijg in het Gixxer topic rijdt ongeveer alles en iedereen met een K4-5. :P Maar goed, die rijden geen OW Cup en 'gewoon' wat circuitdagen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:09:
[...]

Mijn referentiekader is misschien anders. :+ Wat ik zo mee lees en meekrijg in het Gixxer topic rijdt ongeveer alles en iedereen met een K4-5. :P Maar goed, die rijden geen OW Cup en 'gewoon' wat circuitdagen. :P
Is natuurlijk "wij van wc eend" ;)

Maar ik zie juist veel BMW's. Snap ik ook wel, die waren als 1 van de eerste met al die nieuwe electronica en dus zijn ze wat langer op de markt. En dus automatisch ook betaalbaarder. :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:14:
[...]

Is natuurlijk "wij van wc eend" ;)

Maar ik zie juist veel BMW's. Snap ik ook wel, die waren als 1 van de eerste met al die nieuwe electronica en dus zijn ze wat langer op de markt. En dus automatisch ook betaalbaarder. :9~
S1000RR is ook gewoon porno en stiekem een droom _O_

Misschien als ik hier blijf wonen en met mijn nieuwe functie dat ik die een keer kan waarmaken. :+ En anders gewoon eens in het weekend jullie lastig vallen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Joopieboy schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:18:
[...]

S1000RR is ook gewoon porno en stiekem een droom _O_

Misschien als ik hier blijf wonen en met mijn nieuwe functie dat ik die een keer kan waarmaken. :+ En anders gewoon eens in het weekend jullie lastig vallen. ;)
Iedereen is altijd welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

Er zit idd een enorm verschil in het soort motoren bij trackdays/ZAC en de OWCUP. Dat klopt wel :).

Heb toevallig vorig jaar een sessie op een k4 750 reden op Assen die behoorlijk aangepast was, remmen, vering, kuipwerk, ecu map, quickshifter e.d. Eigenaar is qua fysiek behoorlijk vergelijkbaar dus de afsteling klopte aardig.

Ten opzichte van mijn eigen motors viel met name het stuurgedrag en het motorvermogen enorm op. Stuurgedrag gaf geen vertrouwen, heel stabiel en als het dan de bocht instuurde ging dat heel abrupt. Mijn eigen motor is veel voorspelbaarder. En zo'n ding heeft geen middengebied, topvermogen was niks mis mee maar middengebied leek wel compleet afwezig te zijn. Maar dat is wellicht grotendeels te verklaren door de 250cc extra inhoud.

Als die motor representatief is voor motoren uit die tijd denk ik dat het grootste verschil in stuurgedrag en electronica zit.

@Joopieboy gewoon eens meegaan maar Assen. Volgens mij kan je een s1000rr in circuit trim huren (geen idee van prijzen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ga sowieso eerst eens beginnen met wat circuittrainingen, dat lijkt mij een goed begin. Nu is mijn budget echt niet toereikend geweest afgelopen jaar en met het gebeuren ervoor staat dat al even in de ijskast. Maar dat lijkt mij wel heel erg gaaf om te doen ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

mijn oude gsxr 750 srad werd gekocht door iemand die er een circuit fiets van wou maken en liever de carb versie had omdat die blijkbaar iets meer koppel hebben in de wat lagere toeren (?)

ik had ook al in de planning om volgend jaar eens de baan op te gaan met de MT10, niet uitermate geschikt voor trackdays maar gewoon eens kijken of het een beetje leuk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Streepje schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:51:
mijn oude gsxr 750 srad werd gekocht door iemand die er een circuit fiets van wou maken en liever de carb versie had omdat die blijkbaar iets meer koppel hebben in de wat lagere toeren (?)

ik had ook al in de planning om volgend jaar eens de baan op te gaan met de MT10, niet uitermate geschikt voor trackdays maar gewoon eens kijken of het een beetje leuk is
In de cup rijd ook iemand op een naked. Die draaide gewoon een 1:49 ermee. Moet goed kunnen dus ;)

@Joopieboy en @Streepje dagje circuit wel gelijk Assen doen hoor (Bij crt of racecracks bijvoorbeeld). Want alleen dan ervaar je het echte circuit rijden. Lelystad is leuk, maar is het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup, daar hebben we het al eens over gehad idd, staat op mijn wishlist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

heb idd al gekeken naar de datums voor volgend jaar, helaas is het altijd op doordeweekse dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ja helaas is het altijd doordeweeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Streepje daar heb je vrije dagen voor toch? Het is hier gelukkig niet de USA :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Joopieboy Ik heb m'n brommertje meestal in de "A" modus staan, daar zit nog één stand boven ("B") maar daarbij is het net of je met snelgas aan het rijden bent waarbij de brommer erg zenuwachtig reageert op het gas (niet leuk in een bocht als er een kuittje in het wegdek zit). Traction Control staat meestal nét aan in de lichtst mogelijke stand zodat 't achtwerwiel eventueel wat sneller kan draaien dan dat 't voorwiel aan 't doen is.... Helemaal "UIT" kan ook nog maar dan tilt íe 't voorwiel te gemakkelijk van de grond, ook in een bocht :o

Ding heeft overigens in ALLE standen altijd alle PK's en Nm's ter beschikking, 't is alleen de manier van ingrijpen welke je er mee aanpast.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 16-12-2018 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@wimmel_1 is dat de A van "Achtung! GAS!!!"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:06:
@wimmel_1 is dat de A van "Achtung! GAS!!!"?
:P

Ik zou niet weten welke "namen" ze er voor hebben bedacht bij Yamaha, 't is in ieder geval niet zo dat je een Regen / Sport .... en meer van dat soort termen bij Yamaha hebt.

Agressief én Bruut..... (én STD) :9

De grappenmakers bij Yamaha hebben bij de MT-10 vervolgens ook nog eens besloten om die standen andersom te gebruiken ten opzichte van bijvoorbeeld de MT-09. Altijd grappig al je iemand welke een MT-09 heeft even eens stukje laat rijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Chakotay schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:56:
@Streepje daar heb je vrije dagen voor toch? Het is hier gelukkig niet de USA :P
ik zit voor 90% van de tijd in de kost voor mijn werk dus dat maakt een dagje vrij nemen wat lastiger :-(
wimmel_1 schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:10:
[...]

:P

Ik zou niet weten welke "namen" ze er voor hebben bedacht bij Yamaha, 't is in ieder geval niet zo dat je een Regen / Sport .... en meer van dat soort termen bij Yamaha hebt.

Agressief én Bruut..... :9

De grappenmakers bij Yamaha hebben bij de MT-10 vervolgens ook nog eens besloten om die standen andersom te gebruiken ten opzichte van bijvoorbeeld de MT-09. Altijd grappig al je iemand welke een MT-09 heeft even eens stukje laat rijden.....
daar ging ik ook de fout in toen ik een proef maakte op de MT10, netjes op standje B gezet want dat is de traagste :X
om het nog leuker te maken heeft mijn SP nu 4 programmeerbare settings en is de power mode 1-2-3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ik heb op de R1M die A, B, C en D stand hernoemd naar; 1:46, Wheely, Rain, Rene 😁

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 16-12-2018 12:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Vrijdag eerste 4u rijles gehad! Dankzij het thermisch ondergoed + wintervoering geen beetje kou gehad ondanks het vriesweer.
Vanavond weer 4u les, ben wel het thermisch ondergoed vergeten, hopelijk is het niet nodig bij 5 graden!

Ik zie het examen van komende vrijdag helemaal zitten! Alles ging vlot, van oefeningen tot de baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@BobbyDgtl succes! Ik neem aan dat je in de 1e lessen voornamelijk AVB-oefeningen doet? Daarvan krijg je het eerder te warm dan te koud, komt vast goed met deze temperatuur :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

Je weet pas hoe verslaafd je aan motorrijden bent als je met dit weer denkt vanavond misschien maar een blokkie om te doen om je hoofd leeg te krijgen :F

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Chakotay schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:04:
@BobbyDgtl succes! Ik neem aan dat je in de 1e lessen voornamelijk AVB-oefeningen doet? Daarvan krijg je het eerder te warm dan te koud, komt vast goed met deze temperatuur :)
Aangezien ik Belg ben weet ik niet exact wat AVB-oefeningen zijn. Maar helft van de les waren de manoeuvres/oefeningen; andere helft was op de weg.
In het begin veel moeten duwen, ik had inderdaad snel warm :-)

Amai, het was echt leuk! Kan niet wachten om met de eigen moto op schok te gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Raym09 schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:08:
Je weet pas hoe verslaafd je aan motorrijden bent als je met dit weer denkt vanavond misschien maar een blokkie om te doen om je hoofd leeg te krijgen :F
Lekker toch? Met een beetje mazzel is het nog droog ook straks :Y

Vanmorgen zat er een V-strom achtige motor de hele rit achter me. Met groot licht en te weinig afstand :( Wat is het internationale gebaar voor "hé, je verblindt me met je groot licht en houd even afstand aub"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

noes schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:17:
[...]

Vanmorgen zat er een V-strom achtige motor de hele rit achter me. Met groot licht en te weinig afstand :( Wat is het internationale gebaar voor "hé, je verblindt me met je groot licht en houd even afstand aub"?
Douche met ruitenwisservloeistof :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
[...]

Het inschakelen van je mistachterlicht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman @lolgast hebben jullie daar knopjes voor op de motor? Maf :+ Eigenlijk zou ik een bakje met rommel om over mijn schouder te kunnen gooien willen hebben daarvoor... Bakje filet americain, wat knikkers, stukjes keramiek... >:)

@BobbyDgtl ahh, niet aan gedacht. AVB zijn de oefeningen inderdaad, allemaal op lage snelheid waardoor je lekker gaat zweten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ohwja mijn fout. Ik beredeneerde vanuit de auto gezien :D Op de motor zou ik gewoon extra gas geven denk ik :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
[...]

Op de motor: even omkijken en je wijsvinger en duim dicht bij elkaar omhoog houden (als in klein/weinig ruimte) en "weg wuiven".
Helpt dat niet kun je ook nog een keertje omkijken een hem dichterbij wuiven en een keer achter op je zadel kloppen, zo van kom maar achter op zitten >:)

Met de auto: gewoon spiegel weg draaien negeren.

Op de fiets: terug op het fietspad gaan fietsen :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:26:
@steveman @lolgast hebben jullie daar knopjes voor op de motor? Maf :+ Eigenlijk zou ik een bakje met rommel om over mijn schouder te kunnen gooien willen hebben daarvoor... Bakje filet americain, wat knikkers, stukjes keramiek... >:)

@BobbyDgtl ahh, niet aan gedacht. AVB zijn de oefeningen inderdaad, allemaal op lage snelheid waardoor je lekker gaat zweten :P
Ging er maar vanuit dat het in het blik was, op de motor heeft iedereen toch altijd z'n eigen schouders in de spiegels ? :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Op de motor helpt het overigens als je je zo positioneert dat je precies recht voor de bestuurder zit. Als je midden op de rijbaan rijdt, dan kijkt de automobilist langs je, en kan hij onbewust minder afstand houden. Als je in plaats daarvan recht voor zijn neus zit kan hij als hij er dicht op zit niet meer langs je kijken, en word de afstand vaak vanzelf groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:48:
Op de motor helpt het overigens als je je zo positioneert dat je precies recht voor de bestuurder zit. Als je midden op de rijbaan rijdt, dan kijkt de automobilist langs je, en kan hij onbewust minder afstand houden. Als je in plaats daarvan recht voor zijn neus zit kan hij als hij er dicht op zit niet meer langs je kijken, en word de afstand vaak vanzelf groter.
Zo heb ik dat ook geleerd op de rijles, dit helpt ook overigens als iemand je wilt inhalen. Dan dwing je deze ook op de linkerrijbaan. Anders willen ze je nog wel eens van de wegduwen als je in het midden rijdt. Of te veel rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

antonboonstra schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:41:
[...]

d:)b Welkom bij de elektrische motorrijders

Tip van mij: de standaard banden (Pirelli Diablo Rosso II) zijn waardeloos op nat wegdek. Zelfs met half gas op een vochtig wegdek (zonder plassen) zwiepte de achterkant van mijn motor al flink.
yeah well. That happened. Half gas en de achterkant glipte weg, hield hem gelukkig wel :) Geen tractiecontrole en boven de 15kmh is aan = gaan. Da's met 160nm nogal vlot zeg maar, ookal gaf ik halfgas. Het kondigt zich ook niet zo lekker aan als bij een benzineblok, je hoort de motor niet opspinnen. En die boxer is koppelrijk, maar het reageert iets gezapiger en je hebt nog tractiecontrole voor als je het te bont maakt.

Het is even wennen dat elektrisch zó direct is. Oh well, regen = ecomode. Simple as that :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Vanmorgen iets vreemds met de TA.
De raw stoppen er spontaan mee.
Toen ik onderweg ging werkte alles nog naar behoren.
Hoor wel snel de relais tikken maar geen knipperende lampen.
Massa probleem of toch de relais die naar de knoppen is?
Al die kou en het vocht van de afgelopen weken doen natuurlijk ook geen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Verwijderd wel maf dat ze standaard die rosso's erop monteren. Zeker voor woonwerk gebruik in deze tijd van het jaar zou ik die niet eens oprijden, en een setje Michelin Road 4's of iets vergelijkbaars eronder hangen. Kan je altijd nog die Rosso's in de zomer een keer terugzetten :)

@wilco1985 alle 4 in 1x stuk? Dan zou ik toch aan het relais denken, kan je hem doormeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

steveman schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:18:
[...]

Douche met ruitenwisservloeistof :X
lolgast schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:20:
[...]

Het inschakelen van je mistachterlicht? :+
Heb ik beide niet op de motor ;)
lolgast schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:30:
Ohwja mijn fout. Ik beredeneerde vanuit de auto gezien :D Op de motor zou ik gewoon extra gas geven denk ik :)
Ja, lastig op de A4 die vol staat met blikjes, wel vaak nog net één extra ingehaald zodat er een auto tussen mij en hem zat. Rijdt toch lekkerder als je niet een kleine zon in je bakkes hebt via de spiegels. De spiegels van de RT zijn namelijk best fors en ik kan er recht achter me mee kijken (ideaal), maar niet handig als er iemand met groot licht achter je zit.
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:07:
[...]

yeah well. That happened. Half gas en de achterkant glipte weg, hield hem gelukkig wel :) Geen tractiecontrole en boven de 15kmh is aan = gaan. Da's met 160nm nogal vlot zeg maar, ookal gaf ik halfgas. Het kondigt zich ook niet zo lekker aan als bij een benzineblok, je hoort de motor niet opspinnen. En die boxer is koppelrijk, maar het reageert iets gezapiger en je hebt nog tractiecontrole voor als je het te bont maakt.

Het is even wennen dat elektrisch zó direct is. Oh well, regen = ecomode. Simple as that :p
Zou toch lekker die banden vervangen, het is veel lekkerder rijden als je een beetje vertrouwen in motor en grip kan hebben. Conti SportAttack3 vind ik erg fijn, veel grip en doen het ook goed op een natte baan.

[ Voor 31% gewijzigd door noes op 17-12-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Chakotay schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:28:
@Verwijderd wel maf dat ze standaard die rosso's erop monteren. Zeker voor woonwerk gebruik in deze tijd van het jaar zou ik die niet eens oprijden, en een setje Michelin Road 4's of iets vergelijkbaars eronder hangen. Kan je altijd nog die Rosso's in de zomer een keer terugzetten :)

@wilco1985 alle 4 in 1x stuk? Dan zou ik toch aan het relais denken, kan je hem doormeten?
Ja, het zal zeker niet aan de lampjes liggen. Gok dat het massa is of anders de relais. Zal hem vanavond maar eens uit elkaar trekken. Eerst als niet richting aangevende aso naar huis kachelen :9

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EU1u449.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
wilco1985 schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:56:
[...]

Ja, het zal zeker niet aan de lampjes liggen. Gok dat het massa is of anders de relais. Zal hem vanavond maar eens uit elkaar trekken. Eerst als niet richting aangevende aso naar huis kachelen :9
Voor de rest geen rare dingen? als je pech hebt dan SR :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
kneusteun schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:42:
[...]

Voor de rest geen rare dingen? als je pech hebt dan SR :X
Hmm daar zeg je wat, het blijft een Honda. Normaal is het klik lopen, dat was vanmorgen ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
wilco1985 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:45:
[...]

Hmm daar zeg je wat, het blijft een Honda. Normaal is het klik lopen, dat was vanmorgen ook niet het geval.
Heb je voltmeter eraan? anders meteen ff met een meter eraan! want als er meer shit mis gaat kan je ver van huis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Met panne ben je altijd (te) ver van huis :P
Ga hem vanavond even doormeten. Als hij nog aan de gang te krijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
wilco1985 schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:48:
[...]

Met panne ben je altijd (te) ver van huis :P
Ga hem vanavond even doormeten. Als hij nog aan de gang te krijgen is.
Hou er rekening mee dat als je eerst gaat rijden en hij echt naar de getver is dat de schade flink kan worden.
Bij mij was CDI,alles op dashboard,brandstof pomp,accu en lampen allemaal naar de tering.

Dus altijd even meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Misschien maar een voltmetertje in het dashboard bouwen. Zou er bij iedere Honda standaard in moeten zitten. :+
Heb het al eens eerder gehad met een andere motor. Die was tussen de 16 en 20 volt richting de accu aan het pompen nadat de sr kaduuk was gegaan. |:(

[ Voor 24% gewijzigd door wilco1985 op 17-12-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
wilco1985 schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:56:
[...]

Misschien maar een voltmetertje in het dashboard bouwen. Zou er bij iedere Honda standaard in moeten zitten. :+
Heb het al eens eerder gehad met een andere motor. Die was tussen de 16 en 20 volt richting de accu aan het pompen nadat de sr kaduuk was gegaan. |:(
Bij de R6 ook al keer gehad dat ie 29v aan het pompen was, eenmaal thuis was de accu zo rond als een voetbal :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21
wilco1985 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:45:
[...]

Ik weet niet waar die mythes vandaan komen over Honda en brakke SR's. De keren dat ik mensen meemaakte met gare SR's kwam het telkens door brakke/gecorrodeerde stekkerverbindingen _ergens_ in de kabelboom. Slecht contact doet de weerstand toenemen, SR moet steeds harder werken, krijgt het niet (passief) gekoeld en overlijdt langzaam, waarbij hij geleidelijk alles meeneemt.

M.a.w. als je SR deaud is, controleer ook even alle stekkers en verbindingen want grote kans dat de oorzaak elders ligt.

Lang verhaal kort: Honda is the shizzle, als het stukgaat is het je eigen fout :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:49:
[...]

Ik weet niet waar die mythes vandaan komen over Honda en brakke SR's. De keren dat ik mensen meemaakte met gare SR's kwam het telkens door brakke/gecorrodeerde stekkerverbindingen _ergens_ in de kabelboom. Slecht contact doet de weerstand toenemen, SR moet steeds harder werken, krijgt het niet (passief) gekoeld en overlijdt langzaam, waarbij hij geleidelijk alles meeneemt.

M.a.w. als je SR deaud is, controleer ook even alle stekkers en verbindingen want grote kans dat de oorzaak elders ligt.

Lang verhaal kort: Honda is the shizzle, als het stukgaat is het je eigen fout :+.
Helaas is dit niet het geval..
Het is de methode die ze gebruiken in hun ontwerp. En een mosfet variant is gewoon steviger.

Eigenlijk te zot dat ze diodes gebruikt hebben, er ontstaat nog meer hitte en dat icm met hitte van blok en slechte plaatsing is dat vragen om problemen. bijna elke AT of TA krijgt rond de 30k problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 17-12-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:52:
[...]

Helaas is dit niet het geval..
Het is de methode die ze gebruiken in hun ontwerp. En een mosfet variant is gewoon steviger.

Eigenlijk te zot dat ze diodes gebruikt hebben, er ontstaat nog meer hitte en dat icm met hitte van blok en slechte plaatsing is dat vragen om problemen. bijna elke AT of TA krijgt rond de 30k problemen.
Net voor de 100.000 KM de SR vervangen.
Nog steeds niet naar mijn electra problemen van mijn motor gekeken. :|

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
[...]

Ik weet niet waar die mythes vandaan komen over Honda en brakke SR's. De keren dat ik mensen meemaakte met gare SR's kwam het telkens door brakke/gecorrodeerde stekkerverbindingen _ergens_ in de kabelboom.

Precies, niet gebruiken dan gaat het ook niet kapot :+
Het is allemaal relatief natuurlijk, het is een fiets van 20 jaar oud, ik noem het slijtage.
Ding wordt dagelijks misbruikt dus dan moet er zo nu en dan wat vervangen worden.

Richtingaanwijzer issue stond trouwens los van de sr. Schakelaar van de raw zat vol met bagger. In combinatie met kou en vocht zal dat voor de storing aan de raw hebben gezorgd.

De sr meetwaarden vallen niet meer binnen de toleranties dus ga ik die ook gelijk vervangen. Mag best na 20 jaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:20
[...]

Is waarschijnlijk iets van vroeger :P
Alhoewel de laatste keer dat ik het meegemaakt heb was met een CBR600RR van 2003 waarbij de spanningsregelaar keer op keer stuk ging (met steeds kapotte accu tot gevolg).
Fiets had minder dan 9000 gelopen en alleen mooi weer. Kabels en stekkers waren goed, net als de weerstandswaarden van de dynamo en de spanning vanaf de dynamo.
En de CBR1000RR had officieel (want recall) een slechte dynamo met dergelijke elektra problemen tot gevolg.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Yes avb in de pocket!

Langzame slalom verprutst, maar who cares hij is binnen!

Op naar avd en dan proefrijden -> motor kopen -> klaar met dat ... OV
Nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
S4All schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:57:
Yes avb in de pocket!

Langzame slalom verprutst, maar who cares hij is binnen!

Op naar avd en dan proefrijden -> motor kopen -> klaar met dat ... OV
Nu maar hopen dat het niet gaat sneeuwen meer.
Lekker bezig! Ik ben net begonnen aan mn AVD ook, heerlijk in de kou haha.
Wel echt een stuk leuker nog dan AVB!
Pagina: 1 ... 110 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.