En dat is met alleen die hamer gelukt?
Als 't met een hamer NIET past dan is de hamer gewoon té klein....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik zou wel willen, maar mijn motor staat met elektronische problemen in de kelder, misschien brengt @Maegrim mij wel naar het werk deze weekspinnenman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:57:
ik neem aan dat jullie, net als ik, nog lekker doorrijden?
Nog geen tijd gehad om te kijken of het ergens een kabelbreuk is van het vervangen van de inlaatrubbers of dat de kapotte spanningsregelaar in dat ene ritje meer onderdelen heeft gemold.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Gebruiken jullie tegenwoordig nog wel eens een geel hesje in het donker? Ik had dat vaak wel, maar heb geen zin om van de weg gereden te worden omdat iemand denkt dat ik zijn auto in de fik ga zetten
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nee maar die kwam wel van pas, heb er netjes een nieuwe uitlaatpakking tussen gedaan
Gele hesjes, ik zou er maar mee oppassen. Schijnt dat sommige mensen die ze dragen opgepakt worden door de politieChakotay schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:23:
Gebruiken jullie tegenwoordig nog wel eens een geel hesje in het donker? Ik had dat vaak wel, maar heb geen zin om van de weg gereden te worden omdat iemand denkt dat ik zijn auto in de fik ga zetten
XBL: DonFrans
De M heeft meer dan alleen de vering. Natuurlijk heb ik nog steeds de mooie M-Ohlins poten maar nu met een betere binnenkantwimmel_1 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:47:
[...]
Da's ook zonde!!! Had je eigenlijk net zo goed een "Non M" versie aan kunnen schaffen?![]()
Al had dat prijstechnisch gezien waarschijnlijk niet goedkoper geweest in jouw geval
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nee, denk niet dat het nut heeft. Als ze mn grote, rode motor met verlichting aan niet zien kunnen, denk ik dat een hesje ook niet helpen gaatChakotay schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:23:
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Mijn gele hesje helpt ook vooral voor zichtbaarheid van achteren. Zo veel reflectie en verlichting zit er niet aan de achterkant.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Heb ik dus ook last van:Rubman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:17:
Welke lampjes moet je hebben voor de VFR800Fi?
Heb het idee dat er een paar het niet doen bij mijne. Al zit er wel blauw/wit in bij de tellers, lijkt gewoon op plaatsen wat donker.

Ik heb contact opgenomen met die eBay verkoper, en die heeft een setje voor mij samengesteld voor volledige LED verlichting rondom, plus 2 setjes dashboard verlichting (blauw+wit)
Totaal pakket:
Kosten: £95Led upgrade kit for headlight and indicators for the vfr800 rc46.
The kit includes:
2x h4 led headlight bulbs
4x t20 wedge base indicator led bulbs
1× led indicator relay
1x sidelight led
2X BRAKE LIGHT LED BULBS
1 CLOCK UPGRADE KIT
1X EXTRA CLOCK COLOUR
Al ben ik wel nog benieuwd waar die sidelight led voor is...
[ Voor 3% gewijzigd door psnepvangers op 07-12-2018 09:24 ]
Is dat niet je kenteken verlichting?psnepvangers schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:23:
[...]
Haha, heb ik ook bij m'n VFR, lijken wel dezelfde lampjes die kapot zijn. Wel leuk setje dat je besteld hebt....misschien ook eens over denken. Sowieso een nieuw setje in het dashboard is wel mooi omdat in het donker het inderdaad nu soms best lastig is om te zien. Standaard is een beetje wit/groen denk ik....wil nu ook weer niet zo'n kerstboom motor hebbenpsnepvangers schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:23:
[...]
Heb ik dus ook last van:
[Afbeelding]
Ik heb contact opgenomen met die eBay verkoper, en die heeft een setje voor mij samengesteld voor volledige LED verlichting rondom, plus 2 setjes dashboard verlichting (blauw+wit)
Totaal pakket:
[...]
Kosten: £95
Of de parkeerverlichting?
Yep! Daar ben ik dus ook bang voor met alleen de blauwe verlichting. Daarom ook juist de witte verlichting erbij genomen, want dan is de kleur van de wijzerplaten nog wel zichtbaar. Hier kan je de verschillende kleuren zien:VFRRijder schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:31:
[...]
Haha, heb ik ook bij m'n VFR, lijken wel dezelfde lampjes die kapot zijn. Wel leuk setje dat je besteld hebt....misschien ook eens over denken. Sowieso een nieuw setje in het dashboard is wel mooi omdat in het donker het inderdaad nu soms best lastig is om te zien. Standaard is een beetje wit/groen denk ik....wil nu ook weer niet zo'n kerstboom motor hebben.
https://www.ebay.nl/itm/152814307773
sidelight zal het parkeerlichtje wel zijn inderdaad. kentekenverlichting, achterlicht en remlicht zijn dezelfde twee lampen bij de VFR800 tot 2001. overigens ga ik bij remlichten niet met losse leds kloten, dan haal ik liever zoiets
ik stel voor dat @wimmel_1 het nieuwe deeltje hernoemt tot Hét grote VFR en andere modellentopic
ik stel voor dat @wimmel_1 het nieuwe deeltje hernoemt tot Hét grote VFR en andere modellentopic
[ Voor 12% gewijzigd door Maegrim op 07-12-2018 09:44 ]
Indien je motor rijden saai begint te vinden is dit een hele goede oplossing! Nog niet spannend genoeg? Dan rijd je België in. Nog steeds geen uitdaging? Doe is een rondje rond de arc de triomphe met je hesjeFrans92 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:48:
[...]
Gele hesjes, ik zou er maar mee oppassen. Schijnt dat sommige mensen die ze dragen opgepakt worden door de politie
Ik sluit me hier bij aan.ik stel voor dat @wimmel_1 het nieuwe deeltje hernoemt tot Hét grote VFR en andere modellentopic
net Shoei Personal Fitting laten doen op m'n Neotec II, die fit bleek dus al bijna perfect te zijn
Nee, ik word liever doodgereden, dan erbij te lopen als een BHV-er.Chakotay schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:23:
On a more serious-note:
Als je zichtbaarheid afhangt van een geel hesje, dan rijd je niet defensief genoeg. Ik denk dat zichtbaarheid meer moet komen van rijgedrag en positie op de weg, dan van kerstboom en hesjes.
En als je het nou beide doet?Wild Chocolate schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:26:
Als je zichtbaarheid afhangt van een geel hesje, dan rijd je niet defensief genoeg. Ik denk dat zichtbaarheid meer moet komen van rijgedrag en positie op de weg, dan van kerstboom en hesjes.
Dan word ik nog steeds liever doodgereden dan erbij te lopen als een BHV-er.
Maar ieder zijn ding hoor, dus voel je vooral niet bezwaard om wel een hesje aan te trekken.
Is er iets mis met BHV'ers?Wild Chocolate schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:05:
[...]
Dan word ik nog steeds liever doodgereden dan erbij te lopen als een BHV-er.
Maar ieder zijn ding hoor, dus voel je vooral niet bezwaard om wel een hesje aan te trekken.
Er is ook niets mis met clowns, maar toch wil ik er op de motor ook niet uitzien als een clown
Wel, ik ben al zo'n 4 jaar BHV'er, hulpverleningssituaties kunnen soms best heftig zijn, en dan zou iemand er wat van kunnen vinden als je de vergelijking gebruikt om het gevoel over te brengen dat je vind dat zo iemand er belachelijk bij loopt, natuurlijk. Ambulancemedewerkers en wegwerkers dragen die dingen om dezelfde reden. Niet om warm te blijven, maar om die kans dat iemand ze ongelukkig rijd weer even die paar procent kleiner te maken.Wild Chocolate schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:22:
Er is ook niets mis met clowns, maar toch wil ik er op de motor ook niet uitzien als een clown
Al zou je maar overtuigd zijn van een schamele 1% verbetering in je eigen veiligheid, dan is het nog steeds een hele makkelijke 1% om toe te voegen aan alle andere dingen die je doet om heelhuids aan te komen, natuurlijk. Zo'n hestje licht verschrikkelijk veel feller op dan een achterlicht van een motorfiets. De issue is natuurlijk vooral dat mensen slecht opletten, maar je word in elk geval minder snel over het hoofd gezien. En dan is die paar euro die zo'n ding kost nou niet echt een verschrikkelijke investering.
Zeg dus gewoon dat je er geen zin in hebt of je er te macho voor voelt, in plaats van zulke opmerkingen te maken. Komt de boodschap net zo goed over.
Iemand die bang is dankzij een hesje niet meer stoer/mannelijk genoeg te zijn zal hesjes en hun dragers vaak belachelijk maken. Je ziet het vaak terug komen. Ach ja. Vaak zijn het mooi-weer en terrasrijders*. Met zulke omstandigheden voegen hesjes ook daadwerkelijk niet veel toe.
*: See what I did there?
*: See what I did there?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De opmerking "on a more serious note" in mijn eerste, en de smiley in mijn laatste reactie gemist ofzo?HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:40:
[...]
Wel, ik ben al zo'n 4 jaar BHV'er, hulpverleningssituaties kunnen soms best heftig zijn, en dan zou iemand er wat van kunnen vinden als je de vergelijking gebruikt om het gevoel over te brengen dat je vind dat zo iemand er belachelijk bij loopt, natuurlijk. Ambulancemedewerkers en wegwerkers dragen die dingen om dezelfde reden. Niet om warm te blijven, maar om die kans dat iemand ze ongelukkig rijd weer even die paar procent kleiner te maken.
Al zou je maar overtuigd zijn van een schamele 1% verbetering in je eigen veiligheid, dan is het nog steeds een hele makkelijke 1% om toe te voegen aan alle andere dingen die je doet om heelhuids aan te komen, natuurlijk. Zo'n hestje licht verschrikkelijk veel feller op dan een achterlicht van een motorfiets. De issue is natuurlijk vooral dat mensen slecht opletten, maar je word in elk geval minder snel over het hoofd gezien. En dan is die paar euro die zo'n ding kost nou niet echt een verschrikkelijke investering.
Zeg dus gewoon dat je er geen zin in hebt of je er te macho voor voelt, in plaats van zulke opmerkingen te maken. Komt de boodschap net zo goed over.
Ambulancemedewerkers en wegwerkers lopen op de weg, terwijl er verkeer langsraast, dat is iets anders dan met het verkeer meebewegen.
Die reflectie is bij de meesten wel wit, en het is verboden om aan de achterkant van je voertuig witte verlichting of reflectie te hebben. Dat is omdat het verwarring veroorzaakt, omdat wit is voorbehouden aan de voorkant van voertuigen. Doe vooral wat jij het beste vindt, dan doe ik waar ik me prettig bij voel.
En het zou zomaar kunnen dat ik meer van hulpverlening weet dan jij. Dat wil niet zeggen dat wanneer ik niet in een hulpverleningsfunctie ben, ik er als hulpverlener bij wil lopen... Dat heeft helemaal niets te maken met hoe ik tegen hulpverleners aankijk.
Om nog maar een vergelijking te maken, aangezien je je die van de clown ondanks de smiley iets teveel aantrok:
Ik heb ook niets tegen lekkere wijven met grote tieten, dat wil niet zeggen dat ik er op de motor uit wil zien als een lekker wijf met grote tieten
EDIT: Ik ben nadrukkelijk niet van plan om hier verder een gele hesjes discussie te gaan voeren. Er werd een grap over gele hesjes gemaakt, en ik maakte daar een grap op terug.
Jouw gevoel voor humor is kennelijk anders dan het mijne, en toevallig jouw kijk op gele hesjes ook.
Misschien denken we over hulpverleners wel voor een groot deel hetzelfde
[ Voor 7% gewijzigd door Wild Chocolate op 07-12-2018 20:58 ]
Kom ik aan met mijn geel fluorescerende winterpak die morgen hopelijk weer zijn werk kan doen 
En nu ga ik naar bed want 05.15 gaat de wekker weer
En nu ga ik naar bed want 05.15 gaat de wekker weer

Gamertag: timmie271
Jep, zelfs met het baggerweer van gisteren. Op een gegeven moment zo'n dikke bui gehad dat het water in mijn motorbroek liep, denk dat het kruisgedeelte niet helemaal waterdicht is. Was de eerste keer dat me dit gebeurde. Maar ja, als dit het ergste is dan rijd ik maandag gewoon weer... Lekker belangrijk.spinnenman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:57:
ik neem aan dat jullie, net als ik, nog lekker doorrijden?
Wat een weer vanmorgen zeg. Moest met 2 benen aan de grond staan bij sommige stoplichten om overeind te blijven staan 
Maar mn pak is waterdicht
Is nog steeds niet bewezen dat het werkt, en al jaren discussie omdat bij onderzoek het gewoon weg geen verschil lijkt te maken.HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:40:
[...]
Wel, ik ben al zo'n 4 jaar BHV'er, hulpverleningssituaties kunnen soms best heftig zijn, en dan zou iemand er wat van kunnen vinden als je de vergelijking gebruikt om het gevoel over te brengen dat je vind dat zo iemand er belachelijk bij loopt, natuurlijk. Ambulancemedewerkers en wegwerkers dragen die dingen om dezelfde reden. Niet om warm te blijven, maar om die kans dat iemand ze ongelukkig rijd weer even die paar procent kleiner te maken.
En ja het ziet er niet uit.
En ja iedereen mag het zelf weten.
En als je echt heel graag safe wil zijn moet je überhaupt eerder de auto pakken.
Er wordt wel gereageerd op een manier alsof we op motor-forum.nl zitten.
Ieder zijn ding en dit blijft de zwarte piet discussie onder motorrijders.
🤣
Dat heeft mij nog een keer een telefoon gekost zosypie schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:25:
[...]
Jep, zelfs met het baggerweer van gisteren. Op een gegeven moment zo'n dikke bui gehad dat het water in mijn motorbroek liep, denk dat het kruisgedeelte niet helemaal waterdicht is. Was de eerste keer dat me dit gebeurde. Maar ja, als dit het ergste is dan rijd ik maandag gewoon weer... Lekker belangrijk.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat je dat aandurft! XD volgens mij zou ik met mijn koekblik ook heel hard wegvliegen... Probeerde net een kleedje op m'n balkon uit te schudden... nou dat ging alle kanten op.timmie271 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:01:
Wat een weer vanmorgen zeg. Moest met 2 benen aan de grond staan bij sommige stoplichten om overeind te blijven staan
I have stability. The ability to stab.
Kun jij niet een keer klagen over de lijnen voor als je de A6 op wil vanuit Zeewolde richting Amsterdam:+ Reed vanmorgen weer eens op de verkeerde rijstrook. Gelukkig liet een automobilist mij voorSmurfLink schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:04:
[...]
Dat je dat aandurft! XD volgens mij zou ik met mijn koekblik ook heel hard wegvliegen... Probeerde net een kleedje op m'n balkon uit te schudden... nou dat ging alle kanten op.
Maar opzich was het nog prima te doen. Alleen als je een spray van auto's krijgt omdat ze vlak voor je weer terug de rijstrook opgaan was wel irritant.
Vanuit Zeewolde? Waar kom je dan de A6 op, A27?timmie271 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:09:
[...]
Kun jij niet een keer klagen over de lijnen voor als je de A6 op wil vanuit Zeewolde richting Amsterdam:+ Reed vanmorgen weer eens op de verkeerde rijstrook. Gelukkig liet een automobilist mij voor
Maar opzich was het nog prima te doen. Alleen als je een spray van auto's krijgt omdat ze vlak voor je weer terug de rijstrook opgaan was wel irritant.
Dus nog ff doorbijten, die boel wordt vanzelf weer netjes gemaakt.
De A6 vanaf de waterlandsewegSmurfLink schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:07:
[...]
Vanuit Zeewolde? Waar kom je dan de A6 op, A27?Daar is het nu allemaal nieuwe situatie ja. Vanaf de Waterlandse weg ook overigens. Er wordt nogal veel gewerkt aan de weg, de A6 krijgt een binnenring, die vanaf Afrit 6 AB west richting Lelystad is zelfs al open! Scheelt enorm veel file. Normaal in de middag als ik de A27 afkom moet ik aansluiten om direct m'n afslag (7) te kunnen nemen, nu kan ik gewoon doorrijden. Heerlijk!
Dus nog ff doorbijten, die boel wordt vanzelf weer netjes gemaakt.En dan is het heerlijk vers asfalt in de binnenring om met de motor overheen te scheuren.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb hoe die kruising op dit moment is. Is al 3x aangepast XD toen ik nog rijles had van de zomer moest je onder de A6 door en dan links (ik ging altijd ervoor links, richting Almere Buiten - Lelystad).timmie271 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:24:
[...]
De A6 vanaf de waterlandsewegvis A27 kom ik gelijk op de A1 uit naar Amsterdam
Rij wel vaker over dat traject met waterlandseweg/larserdreef/A1/A6/A27 en het word er langzaam maar zeker duidelijkerSmurfLink schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:03:
[...]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb hoe die kruising op dit moment is. Is al 3x aangepast XD toen ik nog rijles had van de zomer moest je onder de A6 door en dan links (ik ging altijd ervoor links, richting Almere Buiten - Lelystad).Maar ze zijn nogal veel aan het verleggen enzo... iets met prutfloriade waar veel te veel geld aan verkwist wordt, daarvoor moet dat stuk A6 ook nog eens opgeschoven worden.
Maar meestal rij ik of via de A27 richting Utrecht of daarvandaan. En verder richting de A6 voor Amsterdam en Almere centrum
Weet iemand wat ik nodig heb om met bril op een integraalhelm met gesloten vizier te kunnen dragen dat dan niet beslaat van binnen?
Ik rij nu nog met een Bayard helm maat L van de rijschool (weet ik niet of dat de goede maat is).
Zodra ik het vizier helemaal dicht doe beslaan mij vizier en of mijn bril zodanig dat weinig meer zie (bijvoorbeeld op zaterdagochtend bij mijn rijles op weg naar het parkeerterrein).
Nu los ik dat nog op door mijn vizier half of helemaal open te zetten.
Met mijn sterkte zijn lenzen nogal lastig (en het lijkt me een gepiel met lezen) dus als er mensen zijn met ervaring met rijden met een bril en een gesloten vizier dat niet beslaat dan hoor ik dat graag.
Ik rij nu nog met een Bayard helm maat L van de rijschool (weet ik niet of dat de goede maat is).
Zodra ik het vizier helemaal dicht doe beslaan mij vizier en of mijn bril zodanig dat weinig meer zie (bijvoorbeeld op zaterdagochtend bij mijn rijles op weg naar het parkeerterrein).
Met mijn sterkte zijn lenzen nogal lastig (en het lijkt me een gepiel met lezen) dus als er mensen zijn met ervaring met rijden met een bril en een gesloten vizier dat niet beslaat dan hoor ik dat graag.
Aankaarten bij de rijschool. Anno 2018 zou die voor een oplossing moeten zorgen aangezien jij echt niet de enige zult zijn. Komen ze niet met een oplossing dan kan je kijken naar een eigen helm met een pinlock erin.
Alleen helpt een pinlock niet bij een beslagen bril. Bij langzaam rijden of stilstaan heb ik eigenlijk altijd last van een beslagen bril.
ik rijd met een systeemhelm en een bril, zonder pinlock maar mijn bril slaat echt nooit aan.
Vizier aan de binnenzijde wel als het vochtig is buiten (geen pinlock dus dat is te verwachten).
Remedie: vizier op een kiertje openlaten staan.
Vizier aan de binnenzijde wel als het vochtig is buiten (geen pinlock dus dat is te verwachten).
Remedie: vizier op een kiertje openlaten staan.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb tot ~100km/u eigenlijk altijd mijn vizier nog een klein stukje open, bij wijze van spreken het laatste klikje voor het helemaal dicht gaat. Rijdt imo prettiger, kans dat de boel beslaat is wat kleiner. Boven de 100km/u heb ik er geen last van, de ventilatie mogelijkheden die de helm heeft werkt dan voldoende 
Ik draag geen bril trouwens.
Ik draag geen bril trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 09-12-2018 18:42 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
@Franklin82 ik heb in 10 jaar eigenlijk nog nooit last gehad dat mijn bril noemenswaardig beslaat, en rij tot nu toe altijd met een integraalhelm. Is het niet een (gebrek aan) coating op je bril zelf ipv een issue met de helm?
Net als @Destruction rij ik overigens altijd wel met het vizier een beetje open bij lage snelheden, dat is echter niet zozeer tegen het beslaan van de bril maar meer omdat ik wat meer luchtstroming dan de ventilatie geeft prettig vind.
Net als @Destruction rij ik overigens altijd wel met het vizier een beetje open bij lage snelheden, dat is echter niet zozeer tegen het beslaan van de bril maar meer omdat ik wat meer luchtstroming dan de ventilatie geeft prettig vind.

Het heeft even geduurd, maar ik heb gisteren deze kunnen aanschaffen. Komende zaterdag ophalen en direct een dik uur rijden om hem thuis te krijgen. Nu al zin in!
Feli! Nog laat gehad van het weer vandaag? Kwam echt met bakken naar beneden op sommige momenten
Ik heb vandaag niet gereden ;-). Gisteren viel het mee, onderweg naar de verkoper wel een paar dikke buien, maar tijdens de proefrit viel het allemaal wel mee. Het is vooral hopen dat komende zaterdag alles droog is :-).Joopieboy schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:41:
Feli! Nog laat gehad van het weer vandaag? Kwam echt met bakken naar beneden op sommige momenten
Oops. Toch maar een YEC ecu aangeschaft. Heb ik die originele ecu voor niets laten flashen hahaha. Ach die verkoop ik wel weer.
[ Voor 20% gewijzigd door Tylen op 09-12-2018 19:06 ]
Dat vooral ja. Ben wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Ik wil ook nog steeds een keer met een Arduino pro Mini een voltagemeter + temperatuur meter (met max/min temperatuur bijvoorbeeld). Je zou trouwens een keer de esp8266 moeten checken(of opvolger esp32 met meer geheugen), je hebt ze ook icm een Arduino. Dat zijn microcontrollers met wifi chip erop daar zou je makkelijk je logs mee kunnen benaderen of automatisch laten uploaden zodra die met je wifi thuis verbind.DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:28:
[...]
@Joepla De moeilijkheid zit hem zelfs vooral in iets maken dat én werkt (duh), én afleesbaar/bedienbaar is, én waterdicht is. Vergis je niet in de smerigheid van water en vuil dat overal naar binnen kruipt! Al is het maar lucht. Bij temperatuursverschillen krijg je onherroepelijk condens in je behuizing.
Verwijderd
Qua verzekeringen, bij Inshared kun je de schadevrije jaren van de auto gebruiken om de motor te verzekeren. Kennen jullie meer partijen waarbij zo'n regeling geldt?
Hema doet het ook: https://verzekerdbijhema....to-bij-hema-heb-verzekerd Wel fors duurder dan Inshared.
Hema doet het ook: https://verzekerdbijhema....to-bij-hema-heb-verzekerd Wel fors duurder dan Inshared.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2018 20:13 ]
Oops alsin, ik klikte op kopen terwijl mijn paypal account is gekoppeld voor automatische betaling. Of oops, duurder weekend dan gepland?Tylen schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:04:
Oops. Toch maar een YEC ecu aangeschaft. Heb ik die originele ecu voor niets laten flashen hahaha. Ach die verkoop ik wel weer.
Haha dat laatstelolgast schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:07:
[...]
Oops alsin, ik klikte op kopen terwijl mijn paypal account is gekoppeld voor automatische betaling. Of oops, duurder weekend dan gepland?
Zo’n beetje alle partijen. Ff bellen als je het niet kan vinden op site. Bij ANWB was destijds cheapest voor mij. (Twee maanden geleden). Toen klaverblad en nu uiteindelijk combi motors (ff bellen en doen ze ook auto’s )Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:07:
Qua verzekeringen, bij Inshared kun je de schadevrije jaren van de auto gebruiken om de motor te verzekeren. Kennen jullie meer partijen waarbij zo'n regeling geldt?
Als je echter al je schade vrije jaren voor je partner gebruikt.... heb je pech 😀
Was een beetje vragen naar de bekende weg natuurlijk. Maar waarom de YEC gekocht? Je liep toch niet tegen problemen aan met de stock?
Yec is toch meer commodity. Plus goed zelf aan te passen en meer mogelijk. En hij was voor leuk prijsje (€225,-)lolgast schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:16:
[...]
Was een beetje vragen naar de bekende weg natuurlijk. Maar waarom de YEC gekocht? Je liep toch niet tegen problemen aan met de stock?
Ik heb bij centraal beheer een auto en 2 motoren met dezelfde kortingVerwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:07:
Auto heb ik 10 jaar no claim, motor 6 jaar, beiden zit ik op trede 12 dus 70% korting.Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:07:
Franklin82 schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:14:
Weet iemand wat ik nodig heb om met bril op een integraalhelm met gesloten vizier te kunnen dragen dat dan niet beslaat van binnen?
Je hebt van die spray (verkopen ze o.a. op de motorbeurs) maar beetje wasmiddel schijnt ook al wat te doen. De spray doet het écht in ieder geval, zowel voor helmen zonder pinlock alswel brillen ín de helm.Rubenr3 schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:26:
Alleen helpt een pinlock niet bij een beslagen bril. Bij langzaam rijden of stilstaan heb ik eigenlijk altijd last van een beslagen bril.
De condens heb ik nog niet opgelost (in dit model). Ik weet er wel een oplossing voor, en dat is in de echt definitieve versie een ventilatiewartel in zetten. De wiska ventplug bijvoorbeeld. Dit elimineert het aanzuigen van lucht door drukverschillen.Jay-P schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:14:
[...]
Dat vooral ja. Ben wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Ik wil ook nog steeds een keer met een Arduino pro Mini een voltagemeter + temperatuur meter (met max/min temperatuur bijvoorbeeld). Je zou trouwens een keer de esp8266 moeten checken(of opvolger esp32 met meer geheugen), je hebt ze ook icm een Arduino. Dat zijn microcontrollers met wifi chip erop daar zou je makkelijk je logs mee kunnen benaderen of automatisch laten uploaden zodra die met je wifi thuis verbind.
De esp's en consorten heb ik nog nooit aangeschaft omdat ik er nog geen projecten voor had. Komt nog wel eens.
Ik heb zo'n spray voor mn zonnevizier, maar echt blij ben ik er ook niet mee: na een week moet je m weer opnieuw behandelen, dan wordt het meer vlekkig beslaan dan niet.HTT-Thalan schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:56:
[...]
[...]
Je hebt van die spray (verkopen ze o.a. op de motorbeurs) maar beetje wasmiddel schijnt ook al wat te doen. De spray doet het écht in ieder geval, zowel voor helmen zonder pinlock alswel brillen ín de helm.
@Franklin82 als je een nieuwe helm gaat kopen, wat ik je wel adviseer, koop er een met veel ventilatie mogelijkheden. Zelf heb ik een Shoei GT Air en daar kan een hoop lucht doorheen. Dát, icm een motor zonder al te groot windscherm, zal voorkomen dat je bril of vizier beslaat. Bij stoplichten en langzaam verkeer doe ik toch graag vizier open, anders gaat het alsnog rap. Als je er nu nog goed mee rijden kan, wacht dan tot je rijbewijs met het aanschaffen van eigen helm: bij o.a. Motorkledingcenter kan je proefrijden met een van hun helmen, zo kan je de beste helm uitkiezen (hoewel dit ook een kip-ei verhaal kan worden, bedenk ik me nu).
@Shivs gefeliciteerd, ziet er goed uit zo'n R1100GS

ik heb alleen last van een beslaande bril als ik stil sta en het vizier dicht laat, dus ik doe het vizier altijd even op een kiertje
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Hier juist lenzen genomen omdat ik sowieso al gek werd van een bril.
Enige is dat je vizier dicht moet houden bij hogere snelheden anders voelt het alsof je lenzen eruit klapperen
Enige is dat je vizier dicht moet houden bij hogere snelheden anders voelt het alsof je lenzen eruit klapperen
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Nou ja, dat dus. Ik draag nu thuis vaak een bril en indien op de motor altijd lenzen. Ik dacht ook dat lenzen lastig was vanwege een vrij grote cylinder (dat vertelden mij enkele opticiens) maar toen kwam ik bij Eyewish en die zei (en dat bleek ook) dat het geen enkele issue is en verstrekten bij direct de juiste sterkte. Daar rijd ik sindsdien nog mee.Rubman schreef op maandag 10 december 2018 @ 06:26:
Ik heb 4 keer 150 cc en dat gaat met lenzen inderdaad prima.HTT-Thalan schreef op maandag 10 december 2018 @ 07:53:
[...]
Nou ja, dat dus. Ik draag nu thuis vaak een bril en indien op de motor altijd lenzen. Ik dacht ook dat lenzen lastig was vanwege een vrij grote cylinder (dat vertelden mij enkele opticiens) maar toen kwam ik bij Eyewish en die zei (en dat bleek ook) dat het geen enkele issue is en verstrekten bij direct de juiste sterkte. Daar rijd ik sindsdien nog mee.
XBL: DonFrans
@Frans92 Dat zijn 4 mini cilindertjes. Ik heb 1x 660 cc, dan kom je meer bij de jampotglazen
4x99,75cc + 2x291.5cc, de eerste gaat prima maar de tweede levert kriebelige ogen op vanwege al het stofFrans92 schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:12:
[...]
Ik heb 4 keer 150 cc en dat gaat met lenzen inderdaad prima.
Hier nog een stapje verder gegaan omdat ik gek werd van lenzen (heule kleine oogjes). Ik ben gelaserd. Ech geen seconde spijt van, beste investering die ik in mezelf heb gedaan naast de studie.Rubman schreef op maandag 10 december 2018 @ 06:26:
Als ik op de motor had gezeten was dat wss nog met bril geweest. Blij dat ik dat gedoe niet heb.
Dat is een apart blok, een 6cylinder met 2 verschillende maten zuigersHTT-Thalan schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:30:
[...]
4x99,75cc + 2x291.5cc, de eerste gaat prima maar de tweede levert kriebelige ogen op vanwege al het stof.
Zeker, ze noemen 'het' ook wel de Honkasaki Tranzalgp (Roemeense uitvinder), heeft een redline op 9000 én 13000 toeren, één noppenband en één regenband. Heel geschikt om in het zand plat door de bocht te gaan.Chakotay schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:19:
[...]
Dat is een apart blok, een 6cylinder met 2 verschillende maten zuigers
Hoezo, overweeg je een blokkade?Booyaa schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:28:
Zijn er hier mensen die het traject A7 van Groningen naar Leeuwarden dagelijks rijden?
Ik rijd het gedeeltelijk, vanaf Hoogezand tot aan Hoogkerk, hoezo? Stond je in die file vanmorgen?
Ik wil dat de kerstman er niet meer door komt!
Juist. Ik rij dagelijks die route en er gebeuren altijd wel ongelukken op de A7. Maar ik kom meestal wel 1 of 2 motoren tegen die lekker tussen de file heen manoeuvreren dus ik vroeg me af of het mede tweakers warendarkkingll schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:27:
Ik rijd het gedeeltelijk, vanaf Hoogezand tot aan Hoogkerk, hoezo? Stond je in die file vanmorgen?
Gisteren nog een lekker rondje gedaan..
En voor de verandering een keertje een plaatje geschoten op de boulevard van Vlissingen
En voor de verandering een keertje een plaatje geschoten op de boulevard van Vlissingen

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Ik rij de andere kant de A7 op, richting Duitsland. Als je ooit een witte street zietBooyaa schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:59:
[...]
[...]
Juist. Ik rij dagelijks die route en er gebeuren altijd wel ongelukken op de A7. Maar ik kom meestal wel 1 of 2 motoren tegen die lekker tussen de file heen manoeuvreren dus ik vroeg me af of het mede tweakers waren
hopelijk zijn de witte streets rond eind februari verdwenen zodat ik m'n grijze street op kan halen
@Maegrim kan je er geen spikes onder krijgen?
Veel plezier ermee !Shivs schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:53:
[Afbeelding]
Het heeft even geduurd, maar ik heb gisteren deze kunnen aanschaffen. Komende zaterdag ophalen en direct een dik uur rijden om hem thuis te krijgen. Nu al zin in!
Zelf maken, vertrekkende van een TKC80. https://www.xlmoto.de/spike-reifen-continental-tkc80-vorn
Ik ben tot nu toe 2x op de motor naar het werk gegaan(leaseauto dus tjaBooyaa schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:59:
[...]
[...]
Juist. Ik rij dagelijks die route en er gebeuren altijd wel ongelukken op de A7. Maar ik kom meestal wel 1 of 2 motoren tegen die lekker tussen de file heen manoeuvreren dus ik vroeg me af of het mede tweakers waren
Als je ooit een oranje Speed Four ziet, ben ik datSecsytime schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:17:
[...]
Ik rij de andere kant de A7 op, richting Duitsland. Als je ooit een witte street ziet
Hier nog één. Wat mij betreft een héél goed besluit geweest.SmurfLink schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:30:
[...]
Hier nog een stapje verder gegaan omdat ik gek werd van lenzen (heule kleine oogjes). Ik ben gelaserd. Ech geen seconde spijt van, beste investering die ik in mezelf heb gedaan naast de studie.
Als ik op de motor had gezeten was dat wss nog met bril geweest. Blij dat ik dat gedoe niet heb.
Heb je in Veendam zien rijden tijdens try the bikedarkkingll schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:20:
[...]
Als je ooit een oranje Speed Four ziet, ben ik dat
Ja, dat was 1 van de laatste keren dat ik met het oude motorblok reed.
Het vervangende bok is een stukje lelijker..(want grijs i.p.v. zwart)
Het vervangende bok is een stukje lelijker..(want grijs i.p.v. zwart)
[ Voor 9% gewijzigd door darkkingll op 10-12-2018 13:28 ]
Uit de OP:noes schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:19:
[...]
@Shivs gefeliciteerd, ziet er goed uit zo'n R1100GSen wéér een BMW boxer rijder erbij! @Maegrim ik stel tóch voor dat @lolgast en @wimmel_1 het volgende topic "Het grote BMW Motorrad (en andere motoren) topic" gaan noemen

"Het grote Honda, Yama en de rest - motortopic"
Als deel 23 er is zal ik m'n 2 Beemers ook aanmelden, dat scheelt weer!Melkunie schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:49:
[...]
"Het grote Honda, Yama en de rest - motortopic"
Ik ben ook best bereid er een Suzuki af te halen en een BMW bij te schrijven.gauchov6 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:12:
[...]
Als deel 23 er is zal ik m'n 2 Beemers ook aanmelden, dat scheelt weer!
...Alleen nog wat sponsoren nodig
Voordat ik mijn motorrijbewijs heb haal ik nog geen motor, anders was KTM boven de Ducati's uitgekomen
Misschien aankomend weekend eens kijken bij een motorzaak voor een vervanging van de Z750.
Wil wel eens een Twin proberen en kijk nu naar een SuperDuke.
Nu maar hopen dat ik mij in kan houden en niet direct met een nieuwe motor naar huis rij
Wil wel eens een Twin proberen en kijk nu naar een SuperDuke.
Nu maar hopen dat ik mij in kan houden en niet direct met een nieuwe motor naar huis rij
Noobmeter WoT: Froekie
Ah, ik zie dat er wat meer Yamaha-rijders bij moeten komen:Melkunie schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:49:
[...]]"Het grote Honda, Yama en de rest - motortopic"
@wimmel_1 Wil je mij aub opnemen in de TS? Yamaha XT660R 2011 Zuid-Holland
Fotolink komt later.
"Het grote Yamaha, Honda en de rest - motortopic"
Ik heb het wel gedaan, anders stond KTM onder de Ducati'sJelleHerpen schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:05:
Voordat ik mijn motorrijbewijs heb haal ik nog geen motor, anders was KTM boven de Ducati's uitgekomen
UUUUUPDAAAAAAATEEEEE 

@wimmel_1, er staat overigens 1 keer Harley Davidson en 1 keer Moto Guzzi (zonder streepje dus) in de openingspost. Trekt m'n grafiekje een beetje scheef

@wimmel_1, er staat overigens 1 keer Harley Davidson en 1 keer Moto Guzzi (zonder streepje dus) in de openingspost. Trekt m'n grafiekje een beetje scheef

133 'UJM' vs 60 'other'Melkunie schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:15:
UUUUUPDAAAAAAATEEEEE
[Afbeelding]
#MeTooPilatuS schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:37:
Honda, Yamaha, Suzuki en Kawasaki, wat een verassingVerder natuurlijk niets mis mee. Hell, mijn eerste motor was een Honda en mijn 2e was een Suzuki.
Volgende wellicht Guzzi
[ Voor 28% gewijzigd door Dryhte op 10-12-2018 16:42 ]
Honda, Yamaha, Suzuki en Kawasaki, wat een verassing
Verder natuurlijk niets mis mee. Hell, mijn eerste motor was een Honda en mijn 2e was een Suzuki.
Herkenbaar gebied!mr_zippey schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:03:
Gisteren nog een lekker rondje gedaan..
[Afbeelding: winterdag boulevard]
Die van mij staat lekker warm binnen. Zou graag binnenkort weer eens een rondje doen maar ik vind het te koud
Dit topic is gesloten.