Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.097 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:01
Het grote ik ben een schaap dus volg de meute en de rest topic? })

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 10-12-2018 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Melkunie Ik zal tijdens m'n kerstvakantie wel even een aanpassing doorvoeren zodat de mensen welke meerdere motoren hebben pér motor een regel krijgen in de tabel.

@lolgast Hét grote "statische topique titlef" topique.....

Topic titel is alleen maar door ons aan te passen door een nieuw topique aan te maken en dát .... :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Over mijn lijk! :+

Maar wat mij betreft staat de topictitel niet ter discussie :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:05
lolgast schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:53:
Het grote ik ben een schaap dus volg de meute en de rest topic? })
* Bommes is solo Vepsa eigenaar
fook de schaap :9

@wimmel_1 voor de startpost
Yammie er uit })
Terug er bij: Suzuki v-strom DL1000 uit 2006

@Melkunie Ik denk dat je grafiekje niet meer klopt als wimmel klaar is met mijn change.. :$

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Bommes schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:14:

>>knip<<

@wimmel_1 voor de startpost
Yammie er uit })
Terug er bij: Suzuki v-strom DL1000 uit 2006

>>knip<<
Ik had een paar maanden geleden al zoiets van: Wanneer zou 'ie eens komen met een verzoek tot aanpassen van die gegevens..... >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 10-12-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
wimmel_1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:21:
[...]

Ik had een paar maanden geleden al zoiets van: Wanneer zou 'ie eens komen met een verzoek tot aanpassen van die gegevens..... >:)
:o Ik ben in de tussentijd ook nog verhuisd.
Nou ja 2 keer eigenlijk, eigen huis verkocht, bij mij vriendin in getrokken en maand later de 2de verhuizing naar ons nieuwe huis.
Sindsdien wel iets te druk eigenlijk om deze wijziging door te geven...Sorry Wimmel :$

Zelfs zo met van van alles bezig dat het er niet eens van komt om mijn Vespa op te halen die al een maand of 4 bij een maatje onder zijn carport staat. ;(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
R0y. schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:09:
[...]

Herkenbaar gebied!

Die van mij staat lekker warm binnen. Zou graag binnenkort weer eens een rondje doen maar ik vind het te koud :| Hoop nog ergens op een windstille dag dat het zonnetje een beetje doorkomt.. maar ben bang dat dit nog even gaat duren.
Haha, tja ik heb het er van het weekend maar van genomen.. Soms is het te druk of in mijn planning of in mijn hoofd en nu is het ook snel weer vroeg donker, wat voor mij toch wel belangrijke redenen zijn om niet te gaan. Niet zo zeer vanwege dat ik er een probleem mee heb om in het donker te rijden, maar de 'andere weggebruikers' in deze tijd van het jaar zien je makkelijker over het hoofd.. (zal ook wel te maken hebben met feestdagen drukte e.d.) Dit weekend was m'n dochter logeren en had ik verder alle tijd voor mijzelf.

Zaterdag een ritje van 2 uur met het laatste half uur wat regen en gisteren ook zo'n 2 uur weg met tussendoor een beetje regen.. Ik heb een week of 3 geleden paar verse winterhandschoenen gekocht, oude waren net iets te krap waardoor vingers te snel koud werden. Daar heb ik nu geen last meer van. Verder wintervoering in m'n textielpak, thermoshirt, een fleecevest en een dikke buff en heb voorlopig nog geen last van kou. :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 12:54
@wimmel_1 Sinds kort heb ik een andere motor, nu een Harley-Davidson Road King.
Kun je dit aanpassen?

Wel een flinke verandering, altijd pk-reuzen gehad en nu dit..
Maar bevalt prima tot nu toe en risico van kwijtraken van mijn rijbewijs is een flink stuk gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Japiooo schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:48:
@wimmel_1 Sinds kort heb ik een andere motor, nu een Harley-Davidson Road King.
Kun je dit aanpassen?

Wel een flinke verandering, altijd pk-reuzen gehad en nu dit..
Maar bevalt prima tot nu toe en risico van kwijtraken van mijn rijbewijs is een flink stuk gedaald.
Zekers wél!!! Heb je er ook een jaartal en/of een foto bij?

Is inderdaad behoorlijk wat anders dan een ZX12-R :o (Age of reason?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-09 08:19

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

@wimmel_1 Ik zie dat mijn brommert ook nog niet op de lijst staat. 1992 Yamaha XJ600S Diversion (Noord-Holland)

[ Voor 4% gewijzigd door Crimsoon op 10-12-2018 21:44 ]

T minus whenever it feels right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Melkunie schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:49:
"Het grote Honda, Yama en de rest - motortopic" ;)
De rasechte Beemer rijder heeft niet alleen een topic nodig maar een compleet forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
sypie schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:46:
[...]

De rasechte Beemer rijder heeft niet alleen een topic nodig maar een compleet forum.
Je stelt nu dus eigenlijk dat BMW motoren per definitie zóveel discussie opwekken dat er een afzonderlijk forum voor noodzakelijk is? >:)

@Crimsoon Provincie? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:49:
[...]
Je stelt nu dus eigenlijk dat BMW motoren per definitie zóveel discussie opwekken dat er een afzonderlijk forum voor noodzakelijk is? >:)
Nee, ik zeg dat er veel meer mooie dingen over te discussiëren zijn omdat die machines zo lekker lang mee gaan. De mijne is al 22 jaar oud, doet het nog prima. (heeft alleen het nodige onderhoud nodig aan de remmen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Bommes al 4 maanden de Vespa niet aangeraakt? :o Gaat eens heul snel halen dat ding, die doet het vast ook in de winter *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Japiooo
Zekers wél!!! Heb je er ook een jaartal en/of een foto bij?

Is inderdaad behoorlijk wat anders dan een ZX12-R :o (Age of reason?)
https://tweakers.net/ext/f/TqvwCFELPN3QQFvWRE24Ivgc/full.jpg

Dit is 'm.
De eerste keer dat ik op de motor reed (uberhaupt de eerste keer op een Harley) was toen ik met mijn zoontje naar de RDW ging ;-)
Is van 1999, 40K miles en gekocht bij Boonstra.

Eigenlijk wilde ik eens wat anders, hard rijden, optrekken en remmen is leuk, maar rijd meestal met mijn zoontje achterop en dan rijd ik toch voornamelijk braaf. Kreeg dan last van mijn rug en polsen.
Daar heb ik op dit apparaat geen last meer van.

[ Voor 3% gewijzigd door Japiooo op 10-12-2018 22:09 . Reden: Foutje in de link. ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:00
@wimmel_1 Kan je mij ook in de Topicstart opnemen?
BMW K100RS 1986, Noord Holland

Hier klaar voor een ritje naar de gemeentewerf:
K100RS met aanhanger

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Wild Chocolate Done!!

Je bent volgens mij de éérste en daarbij ook de enige hier welke met een aanhanger achter een motorfiets rijd

(y)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 10-12-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Hahah. Daar heb je dat spreekwoordelijke hek weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:41:
Hahah. Daar heb je dat spreekwoordelijke hek weer :+
Als er één hek over een dam staat..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@wimmel_1 Wat moet ik daar nou weer op reageren, zonder het erger te maken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
wimmel_1 schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:27:
(...)Je bent volgens mij de éérste en daarbij ook de enige hier welke met een aanhanger achter een motorfiets rijd

(y)
Aah, ook al één van de oudste motoren, zag ik. Zijn er maar een stuk of 3 ouder, als ik goed geteld heb.

De aanhanger heb ik vooral, omdat ik ook duik, en we (bewust) maar 1 auto hebben. Ik wil dus ook met de motor gaan duiken. (Nou ja, met de motor náár duiklocaties gaan).
De K heeft helaas veel te lang stilgestaan, doordat hij 3000 km nadat ik hem gekocht had, uit het blok begon te ratelen. Met een verhuizing, en garage inrichten, en weinig tijd in de zomer enz. enz. enz. heeft hij een jaar of 8 stilgestaan. Sinds een paar maanden weer rijdend, wel gelijk héél veel aangepakt wat na 32 jaar ook maar aan vervanging toe leek (o.a. bougiekabels, koelslangen, injectoren). En nu afgelopen weekend dit aan het monteren geweest *O* :
Wilbers K100

Alleen bleken de vorkpoten toch een beetje tegen te vallen qua beschadigingen en oxidatie -O- , dus die liggen klaar om morgen naar een Hard Verchromer te gaan. Hij heeft beloofd dat ze beter dan nieuw worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Die progressieve Wilbers veren gaan sowieso al een wereld van verschil maken ten opzichten van de standaard "fietspomp" veren welke door BMW destijds nog gemonteerd werden!

Serieus écht mooi om te zien dat je zo'n fiets weer voor het hedendaagse verkeer aan het opmaken bent. BMW was qua vering het padje een beetje bijster ná de K serie... :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
Beetje laat, maar ik heb 2 maanden terug ook mijn A2 mogen ontvangen, en snel de motor daarna mogen ophalen.

Het gaat om een Kawasaki GPZ 550 uit 1983 (deze mag ook in de TS, omgeving Noord-Brabant)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4UJ8UIi.jpg

Heb er ongeveer 1300km meegereden in de tussentijd, voornamelijk woon/studeer(werk)? verkeer. Top ding om mee te rijden ondanks dat het veel wennen is na het rijden op moderne motoren van de rijschool.

Een choke.. wat is dat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:13:
Die progressieve Wilbers veren gaan sowieso al een wereld van verschil maken ten opzichten van de standaard "fietspomp" veren welke door BMW destijds nog gemonteerd werden!

Serieus écht mooi om te zien dat je zo'n fiets weer voor het hedendaagse verkeer aan het opmaken bent. BMW was qua vering het padje een beetje bijster ná de K serie... :+
Nou, de veren die eruit komen, zijn ook progressief... Dus wat dat betreft.

Economisch natuurlijk volstrekt kansloos, deze "restauratie", maar het (sleutelen) is hobby hè, dus het mag wat kosten :*) Qua rijden is het gewoon een gebruiksvoorwerp, dus zolang er geen sneeuw of ijzel ligt, rijden we door. (Vroeger ook met sneeuw en ijzel gereden, maar toen had ik nog geen auto-rijbewijs...).
Ik ben ook wel van plan om er nog flink wat km's bij te zetten. Had het ding ook gekocht omdat de K's erom bekend staan dat ze bulletproof zijn. Maar een lager gooide roet in het eten, bleek achteraf.

Hier staat het wat uitgebreider, voert wat ver om dat hier nog een keer opnieuw neer te gaan zetten:
https://www.bmwk.nl/phpBB...iewtopic.php?f=11&t=17697

@WielerManiak Die van mij is maar 3 jaar jonger, en heeft al geen choke 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@WielerManiak Proficiat! Je staat er bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WielerManiak
@Wild Chocolate Wat een luxe! Ik was al vebaast dat ik een digitale brandstofindicatie op de motor had aangezien het bouwjaar. Er is een ding wat ik wel mis, en dat is een gevaarlicht functie/knopje, maar dat vonden ze blijkbaar nog niet zo belangrijk in dat jaar. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
WielerManiak schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:44:
@Wild Chocolate Wat een luxe! Ik was al vebaast dat ik een digitale brandstofindicatie op de motor had aangezien het bouwjaar. Er is een ding wat ik wel mis, en dat is een gevaarlicht functie/knopje, maar dat vonden ze blijkbaar nog niet zo belangrijk in dat jaar. :)
Dat knopje zouden ze moeten verbieden tenzij de berijder van de motorfiets weet dat hij/zij met zijn/haar tengels van dat knopje áf moet blijven tijdens het dóór de file rijden ;)

Ik zie als automobilist in de file vaak maar één kant van jouw motorfiets als ik in m'n spiegels kijk. Als je je gevaarlichten aan hebt staan dan zie ik dus ook maar één kant van de knipperlichten en mág ik er dus vanuit gaan dat je áchter me wil gaan invoegen?

En néé: Daar ga ik niet vanuit omdat ik zelf ook motor rijd, maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WielerManiak
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:57:
[...]
Dat knopje zouden ze moeten verbieden tenzij de berijder van de motorfiets weet dat hij/zij met zijn/haar tengels van dat knopje áf moet blijven tijdens het dóór de file rijden ;)
Dat klopt, zie ik ook veel gebeuren, maar zo heeft het theorie boek me dat niet aangeleerd.

"Ontsteek jouw alarmlichten als je een file nadert en bepaal de juiste positie om in te halen."
Vervolgt door:
"Doe de alarmlichten weer uit als je de inhaalmanoeuvre begint..."

Nu is het wel handig als ik snel een "plotselinge" file nader dat ik de persoon achter me duidelijk maak dat hij ook moet uitkijken en ik doorrem door de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:17
Ach ik mis dat knopje ook op m'n motor uit 2012, maar mijn fluoriscerende gele pak zorgt el wel voor dat ze wat opzij gaan :+

Had alleen vanmorgen onderweg naar school op de waterlandseweg (zeewolde-almere) file door een ongeluk. Dit is een 2-baans weg waar de andere kant dus nog rustig met 80+ doortuft terwijl je eigen kant stil staat. Halen jullie dan alsnog de stilstaande rij in of geloven jullie het dan wel? Had er vanmorgen 2 die gewoon gingen inhalen, maar vond het zelf wel prima om er maar even tussen te blijven. Vind dat risico net even te groot ten opzichte van tussen een file doorrijden waar ik al weer meer handigheid in krijg :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

timmie271 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 01:18:
Ach ik mis dat knopje ook op m'n motor uit 2012, maar mijn fluoriscerende gele pak zorgt el wel voor dat ze wat opzij gaan :+

Had alleen vanmorgen onderweg naar school op de waterlandseweg (zeewolde-almere) file door een ongeluk. Dit is een 2-baans weg waar de andere kant dus nog rustig met 80+ doortuft terwijl je eigen kant stil staat. Halen jullie dan alsnog de stilstaande rij in of geloven jullie het dan wel? Had er vanmorgen 2 die gewoon gingen inhalen, maar vond het zelf wel prima om er maar even tussen te blijven. Vind dat risico net even te groot ten opzichte van tussen een file doorrijden waar ik al weer meer handigheid in krijg :)
Welke waterlandseweg is dat? De mijn is toch echt dubbelbaans (2 banen dezelfde richting op) tegenwoordig ;). Of bedoel je einde gooiseweg?

Maar gewoon inhalen en als er een tegenligger komt even ertussen duiken. Zo doe ik het altijd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 09:01
Is het toeval dat er toevallig net 2 motoren voorbij komen uit de jaren 80?
Als ik de OP bekijk zit er een enorme variatie in bouwjaren (ik hoor nog een grafiekje aankomen @Melkunie ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zie als automobilist in de file vaak maar één kant van jouw motorfiets als ik in m'n spiegels kijk. Als je je gevaarlichten aan hebt staan dan zie ik dus ook maar één kant van de knipperlichten en mág ik er dus vanuit gaan dat je áchter me wil gaan invoegen?

Net als grootlicht op een motor... nee, ik zie je dan niet beter als je die aan hebt, ik heb vooral geen enkel idee meer hoe ver je nu weg bent en hoe hard je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:02
WielerManiak schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:29:
Beetje laat, maar ik heb 2 maanden terug ook mijn A2 mogen ontvangen, en snel de motor daarna mogen ophalen.

Het gaat om een Kawasaki GPZ 550 uit 1983 (deze mag ook in de TS, omgeving Noord-Brabant)
[Afbeelding]

Heb er ongeveer 1300km meegereden in de tussentijd, voornamelijk woon/studeer(werk)? verkeer. Top ding om mee te rijden ondanks dat het veel wennen is na het rijden op moderne motoren van de rijschool.

Een choke.. wat is dat 8)7
Het meer populaire broertje van de mijne O+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z76hCmOdyCZ1pFQCL4yFFRit/full.jpg

Ik ben best te spreken over het rijgedrag maar niet over de bouwkwaliteit :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
sbruynis schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:44:
Is het toeval dat er toevallig net 2 motoren voorbij komen uit de jaren 80?
Als ik de OP bekijk zit er een enorme variatie in bouwjaren (ik hoor nog een grafiekje aankomen @Melkunie ;))
Wil de grafiekjes best wat uitbreiden, maar ik wacht even een paar dagen voor de huidige OP-update-manie weer wat gezakt is. Eerst alle schaapjes over de dam :+

En nog even een nieuwe Office licentie regelen, die heb ik thuis niet meer. Baas is vast niet blij als ik hier veel tijd in ga steken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

We mogen niet klagen voor de tijd van het jaar 8)

Vorig jaar rond deze tijd lag er al een pak sneeuw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 16-09 13:32
spinnenman schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:18:

Ik had toch een irritant knipperend sneeuwvlokje op mijn dashboard vanmorgen... (2°C voelde aardig fris)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
spinnenman schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:18:

Hihi, iemand heeft het weerbericht van dit weekend nog niet gelezen.... O-)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Laatst online: 14:58
Melkunie schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:15:
UUUUUPDAAAAAAATEEEEE :+
[Afbeelding]

@wimmel_1, er staat overigens 1 keer Harley Davidson en 1 keer Moto Guzzi (zonder streepje dus) in de openingspost. Trekt m'n grafiekje een beetje scheef O-)
Ik heb 5 suuzuki's :+ Kan de lijst weer omhoog? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Tylen schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:07:
[...]

Welke waterlandseweg is dat? De mijn is toch echt dubbelbaans (2 banen dezelfde richting op) tegenwoordig ;). Of bedoel je einde gooiseweg?

Maar gewoon inhalen en als er een tegenligger komt even ertussen duiken. Zo doe ik het altijd.
Euhm ja de gooiseweg bedoel ik inderdaad :+

Ga ik meenemen voor de volgende keer :) al hoop ik dat het niet te vaak gebeurd want die fiat 500 was wel wat korter geworden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Vrijdag 4u rijles is de vrieskou, joy :-)

Waar koop ik thermisch ondergoed voor een deftige prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
[...]

Gelukkig/helaas heeft mijn Triumph geen alarmlicht-functie, kan ik de alarmlichten dus ook niet aanzetten tijdens het filteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeffrey4413
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 20:31
BobbyDgtl schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:21:

Got to love it :9
Mijn vriendin had thermo ondergoed bij Dirk van den broek ( bas van der heijden ) gehaald voor mij.
Koste maar iets van 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
timmie271 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:15:
[...]

Euhm ja de gooiseweg bedoel ik inderdaad :+

Ga ik meenemen voor de volgende keer :) al hoop ik dat het niet te vaak gebeurd want die fiat 500 was wel wat korter geworden.....
Vooral doen waar jij jezelf prettig bij voelt. In de Eifel zie ik ook vaak mensen op de meest idiote plaatsen inhalen omdat ze misschien weten wat er komt of het er maar op gokken. Als ik mij er niet prettig bij voel, blijf ik er achter hangen tot er voldoende ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Thoit schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:32:
[...]

Vooral doen waar jij jezelf prettig bij voelt. In de Eifel zie ik ook vaak mensen op de meest idiote plaatsen inhalen omdat ze misschien weten wat er komt of het er maar op gokken. Als ik mij er niet prettig bij voel, blijf ik er achter hangen tot er voldoende ruimte is.
Dat uiteraard. Ik ga mezelf niet iets dwingen als ik me er niet veilig bij voel :) Maar door hier na te vragen wat andere doen kan ik het wel overwegen een keer te proberen of iets in die richting te doen om rollend te kunnen blijven :)

Ik ga dat donderdagnacht wel eventjes doen :P

[ Voor 17% gewijzigd door timmie271 op 11-12-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

De Lidl heeft eens in de zoveel tijd aanbiedingen van hun merk Crivit. Dik tevreden mee, en was spotgoedkoop. Heb het nu sinds begin dit jaar toch wel een paar keer aangehad. Ook als ik een middagje ging fietsen. Erg prettig. Gok dat het dit weekend bij m'n fietstochtje wel weer aangaat.

[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 11-12-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05

Ik heb het bij de Action gehaald, was puur alleen voor lessen/examen aangezien ik toch niet van plan ben veel te rijden in de winter.

Kosten, €3,- per stuk ;) maar geen top kwaliteit. Voor af en toe is het prima.

[ Voor 6% gewijzigd door psnepvangers op 11-12-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman

spinnenman

Ik doe het morgen wel

SmurfLink schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:51:
[...]

Hihi, iemand heeft het weerbericht van dit weekend nog niet gelezen.... O-)
Hier in Flevoland blijft het lekker droog hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
f2ride2001 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:51:
[...]
Ik heb 5 suuzuki's :+ Kan de lijst weer omhoog? _/-\o_
Oeh dat tikt aan _/-\o_
Maar zolang ze niet in de OP staan kan ik niets doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53
Thoit schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:32:
[...]

Meestal zijn dat gewoon idioten. Als de eerste rijder in een blinde bocht gaat afsnijden / buitenom inhalen ben je gewoon met kamikaze acties bezig. Je ziet daar niet voor niets vaak de trauma-heli.

Degene die even daarna komt zou via de intercom een seintje kunnen hebben gekregen dat alles vrij is. Maar dat is eerder uitzondering dan regel. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
spinnenman schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:44:
[...]

Hier in Flevoland blijft het lekker droog hoor :+
Westen van het land kans op sneeuw :p Ik woon zelf ook in flevoland maar meestal betekent dat dus dat wij de ellende meekrijgen. Is het niet de sneeuw dan wel dikke mist.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

@wimmel_1 Wil je mij ook toevoegen aan de startpost 8) ?

Yamaha MT07 bj 2014 en kom uit Flevoland :P .

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42842973_2344820865559291_7421260809503768576_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=4de9326ee2f641b0fbcd981fd7cbf539&oe=5C9C6997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman

spinnenman

Ik doe het morgen wel

SmurfLink schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:58:
[...]

Westen van het land kans op sneeuw :p Ik woon zelf ook in flevoland maar meestal betekent dat dus dat wij de ellende meekrijgen. Is het niet de sneeuw dan wel dikke mist.
ik hoop het toch echt niet :/ Ik vind de kou wel fijn, maar sneeuw? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 16-09 13:32
re. de gevarenknippers discussie: in .be ligt een voorstel voor herziene wegcode op tafel, waarin o.m. het gebruik van de gevarenlichten tijdens het filteren toegelaten wordt. (vermoedelijk eeng gevalletje wettelijk toelaten wat iedereen toch al doet al is het strikt genomen niet toegelaten)

Er staat nog niets vast en de invoering zou voor 2021 gepland zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 09:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

* Rubman moet nog steeds een mooie eigen foto maken van de VFR800Fi

En ik kom er vanochtend achter dat mijn kilometerteller een beetje zwabbert/schommelt. Dan vliegt hij heen en weer tussen de 40en 60 bijvoorbeeld terwijl je redelijk stabiel 50 rijdt.
Klopt het dat dit enkel het dopje, palletje is bij het voorste tandwiel wat versleten is en vervangen moet worden? of kan het iets anders zijn?

Hoe heet dat dopje eigenlijk?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dynazap schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:00:

[Afbeelding]
Nice. mooi ding.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40

Bij de Lidl, daar hebben ze motor onderkleding (zelf ook daar gekocht). Of bij Decathlon, thermo ondergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Vanmorgen met de NTV naar Apeldoorn gegaan, ding binnen kort toch maar eens een onderhouds beurtje geven want merk wel dat hij aardig onrustig loopt. en misschien vant zomer een blok revisie als ik onderdelen kan vinden

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spinnenman

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Dynazap schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:00:

[Afbeelding]
prachtig ding, zou hem zelf ook graag willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
MichielK71 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:18:
[...]

Bij de Lidl, daar hebben ze motor onderkleding (zelf ook daar gekocht). Of bij Decathlon, thermo ondergoed.
Persoonlijk vond ik het thermospul van de Lidl véél te strak. Had al een maat groter besteld maar dit was niet leuk meer. Heb nu het thermospul van de Action liggen, maar dat is niet bijzonder warm naar mijn idee.
Rubman schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:15:
* Rubman moet nog steeds een mooie eigen foto maken van de VFR800Fi

En ik kom er vanochtend achter dat mijn kilometerteller een beetje zwabbert/schommelt. Dan vliegt hij heen en weer tussen de 40en 60 bijvoorbeeld terwijl je redelijk stabiel 50 rijdt.
Klopt het dat dit enkel het dopje, palletje is bij het voorste tandwiel wat versleten is en vervangen moet worden? of kan het iets anders zijn?

Hoe heet dat dopje eigenlijk?
Wormwiel? Beste kan je even de technische tekening van je motor erbij pakken en kijken hoe de fabrikant het beschrijft.

Tip: https://www.cmsnl.com/

[ Voor 24% gewijzigd door Thoit op 11-12-2018 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:42:
[...]

De Lidl heeft eens in de zoveel tijd aanbiedingen van hun merk Crivit. Dik tevreden mee, en was spotgoedkoop. Heb het nu sinds begin dit jaar toch wel een paar keer aangehad. Ook als ik een middagje ging fietsen. Erg prettig. Gok dat het dit weekend bij m'n fietstochtje wel weer aangaat.
Toevallig is het nu in de aanbieding of ergens rond deze periode :P
psnepvangers schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:42:
[...]

Ik heb het bij de Action gehaald, was puur alleen voor lessen/examen aangezien ik toch niet van plan ben veel te rijden in de winter.

Kosten, €3,- per stuk ;) maar geen top kwaliteit. Voor af en toe is het prima.
Goed dat je dit zegt... Dan weet ik dat ik daar niet voor naar de action hoef aangezien ik nu ook met thermokleding rond rijd. Echter is dat een broek van de Hema en m'n vaders shirt van craft. Dan is een shirt van de action niet een al te beste keus denk ik zomaar :+
SmurfLink schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:58:
[...]

Woon in het Oosten van Flevoland. Dat jij nou in het Westen van Flevoland woont :+ Maarre bij voorkeur pas na 2 januari sneeuw want dan heb ik pas eventueel een koekblik tot mijn beschikking. Tot die tijd moet ik echt vrijwel iedere dag richting Nieuwegein met de motor en de 31e/1e zelfs naar Heilloo/Andijk/Zeewolde :P
Melkunie schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:44:
[...]

Oeh dat tikt aan _/-\o_
Maar zolang ze niet in de OP staan kan ik niets doen O-)
Gaat hier de regel van n+1 ook nog op? :+

n=motoren die je nu al hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb vrijwel al mijn onderkleding, en dus ook thermokleding, van bij Louis. Onder andere van Vanucci en Fastway. Daar ben ik heel tevreden over. Sowieso het meeste spul van Vanucci (Louis huismerk) zit goed doordacht in elkaar.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franklin82
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:31

Bij de Lidl hebben ze thermo-ondergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Gewoon lange onderbroek van de HEMA, hempje zonder mouwen of een t-shirt met lange mouwen er bij en je bent voor een paar euro klaar.
Heb ook ooit zo een thermo ondergoed setje bij de Lidl gekocht maar draag liever het spul van de hema. Is meer katoen en daar voelt prettiger dan die synthetische zooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Vergeet ook niet de winter sokken, er gaat niks boven lekkere warme voeten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:18:
[...]

Het meer populaire broertje van de mijne O+.

[Afbeelding]

He, dat was mij favoriete lesmotor (ook op afgereden) bij Joop Hagen in Vaassen. Kon je altijd een Hoop Jagen :)
Fijne fiets hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:14
Krijg dit net doorgestuurd van een collega, maar op de motozoom website gebruiken ze... interessante... banners :') :')

https://www.motozoom.com/

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Leviathius schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:51:
Krijg dit net doorgestuurd van een collega, maar op de motozoom website gebruiken ze... interessante... banners :') :')

... mijn ogen.... het brandt...

Pff ik ben dan wel een Kawa fan, maar als ik dan die foto van @Dynazap zie.. die MT is wel echt een prachtfiets zeg. Of het nou de 07 of de 09 is. Beiden echt prachtig. :9~

Thermospul van Lidl idd 1 maat groter bestellen, maar zit bij mij verder echt dikke prima. Trekt niet, zweet er niet door, gewoon comfortabel.

[ Voor 36% gewijzigd door SmurfLink op 11-12-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Bruh.. het is maar wat je als 'merk' wil uitstralen :X .
Geeft niet echt een 'premium' of serieuze uitstraling :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Er is daar iemand helemaal los gegaan met "Google Sites" zo te zien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus wat platvloers.
Dynazap schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:22:
[...]

Bruh.. het is maar wat je als 'merk' wil uitstralen :X .
Geeft niet echt een 'premium' of serieuze uitstraling :F
Inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sawmire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 11:56
@wimmel_1 Graag de start post aanpassen, heb inmiddels een Yamaha MT-07 Moto Cage uit 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@sawmire Heb je er ook een foto bij, of hoeft dat niet?

Die Moto-Cage uitvoering heb ik hier in NL overigens nog nooit in't echt gezien, wel een keer in Frankrijk. Érg mooie uitvoering!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WielerManiak
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:18:
[...]
Nouja daar ben ik het ergens wel mee eens, na 1200 km rijden merk ik dat:
  • Mijn rechter spiegel gaat na 5 minuten snelweg uit zich zelf naar beneden wijzen. (de spiegels zelf vind ik ook maar niks)
  • Mijn achterlicht wilt niet altijd aangaan en gaat alleen aan na een paar keer de motor aan en uit te zetten met de sleutel.
  • Knopje van de toeter wilt het niet altijd doen.
  • De zij standaard zet de motor zo schuin dat ik het zelf niet vertrouw dus zet ik hem overal op de middenbok.
Maar aan de andere kant:
  • Rijdt gemiddelt 1 op 20,75.
  • Verrassend veel power.
Ook vind ik de retro look echt heel mooi bij deze motor, en als eerste motor heb ik eigenlijk niet veel te klagen, het is nog veel leren zowel met rijden als met onderhoudt en daar is deze motor wel prefect voor. Zeker omdat ik niet al te veel voor betaald heb (naar mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawmire
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:55:
@sawmire Heb je er ook een foto bij, of hoeft dat niet?

Die Moto-Cage uitvoering heb ik hier in NL overigens nog nooit in't echt gezien, wel een keer in Frankrijk. Érg mooie uitvoering!!
Heb er even geen foto bij. Is inderdaad een aparte uitvoering, zitten standaard wat meer accessoires op zoals handkappen en carterbescherming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
sawmire schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:00:
[...]

Heb er even geen foto bij. Is inderdaad een aparte uitvoering, zitten standaard wat meer accessoires op zoals handkappen en carterbescherming.
Done!! ÉRG Leuke fiets. FELI!!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2016/mt07mc/950-75/2016-yamaha-mt-07-moto-cage-eu-night-fluo-vr360-004.jpg

Óf heb je de rode variant?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2015/mt07mc/950-75/2015-yamaha-mt07mc-eu-matt-grey-vr360-002.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 11-12-2018 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:35
Balhoofdlager moet vervangen worden. :'( Hoevaak laten jullie hem vervangen? Ik heb het eerlijk gezegd niet gevoeld dat sturen moeilijker als normaal gaat. Mijne heeft het 7 jaar en 15000km uitgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Weet je zeker dat die dingen vervangen moet worden? Vaak kun je die dingen nog wel bij stellen zodat de speling weer binnen de marges valt.

Als je al té lang doorgereden hebt met een slecht afgesteld lager dan blijft er vaak helaas niets anders over dan vervangen, maar.... (P.S. K*T werkje als je er niet het juiste gereedschap voor hebt. Zelf doen is vaak een hoop ellende terwijl een dealer die dingen er mét goed gereedschap zó uit / vanaf pakt.).

Vroegâh sleten die dingen harder bij me dan dat ze tegenwoordig maar toen maakte m'n voorband ter compensatie ook minder kilometers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woask schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:15:
Balhoofdlager moet vervangen worden. :'( Hoevaak laten jullie hem vervangen? Ik heb het eerlijk gezegd niet gevoeld dat sturen moeilijker als normaal gaat. Mijne heeft het 7 jaar en 15000km uitgehouden.
Moet? Volgens wie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
man dit is wel ff flinke porno zo inene, doe eens een NSFW tag ofzo ! :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:35
Volgens de garage :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb het balhoofd van mijn super tenere in bij 56.000 km nog niet vervangen. Ik ga er vanuit dat die in de eerste 28.000 km ook nooit vervangen is. Verder zou ik niet durven zeggen wat normaal is voor een balhoofdlager. Ja, de moer moest laatst wel bijgesteld worden want dit was losgetrild, maar de monteur stond er ook van te kijken dat er nog niets te merken was van enige slijtage.
Dus wat doe je er mee als die maar 15.000 km mee gaat?

@WielerManiak
Dat achterlicht zou ik toch wel echt fiksen, niets zo gevaarlijk als onzichtbaar in het donker rondrijden omdat je achterlicht het niet doet. Waarschijnlijk ergens wat geoxideerde contactjes en/of een los massapunt.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-12-2018 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawmire
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:07:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de rode ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Laatst online: 14:58
Vaak slijt het erin, je merkt het niet eens. Anders de motor op middenbok en het voorwiel van de grond.
Pak met beide handen de voorvork vast en draai naar links en rechts. Moet soepel lopen, zonder schokken of knarsen en NIET met speling.

Vervangen is even een dingetje. Maar met een beetje doorzettingsvermogen kom je een end.
Kosten zijn niet zo hoog.

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GS500/101_0729.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GS500/101_0730.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GS500/101_0732.jpg

Was wel nodig..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WielerManiak
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:53:
[...]
@WielerManiak
Dat achterlicht zou ik toch wel echt fiksen, niets zo gevaarlijk als onzichtbaar in het donker rondrijden omdat je achterlicht het niet doet. Waarschijnlijk ergens wat geoxideerde contactjes en/of een los massapunt.
Ik zal er vandaag eens even naar kijken. Het is ook best raar want als hij eenmaal aangaat blijft hij wel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Balhoofdlager is hier kort na aankoop van de fiets op zo'n 65k km vervangen. Inmiddels ruim 30k verder en hij is nog prima. Lagers gaan bij mij 'als het stuk is', dus bij balhoofdslagers als ik iets voel bij het stuur heen en weer wiebel op de bok, en wiellagers altijd even voelen bij het bandenwisselen. Is niet vaak genoeg nodig om er een vaste interval voor te hebben als je wielen over het algemeen allebei evenveel kilometers maken :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-09 08:19

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

@WielerManiak Al naar je contactslot gekeken? Waarschijnlijk zit er vuil op de contactjes waardoor ze niet altijd goed verbonden zijn.

T minus whenever it feels right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WielerManiak
Crimsoon schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:06:
@WielerManiak Al naar je contactslot gekeken? Waarschijnlijk zit er vuil op de contactjes waardoor ze niet altijd goed verbonden zijn.
Zojuist even alles weer nagegaan, achterlicht kap opengemaakt, lampjes even eruit gehaald alles even gecheckt of alles goed contact heeft. En even het contact slot schoon gemaakt en denk idd dat dat het was want ik kan het probleem niet meer reproduceren. Nu heb ik er laatste tijd veel in de regen mee gereden en kon de motor niet altijd overdekt wegzetten dus dat zal iets zijn waar ik wat meer op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gesteld ergens rond de 50dkm, maar zal met een 10dkm ook nog wel eens vervangen moeten worden verwacht ik. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rijkswaterstaat is begonnen met strooien zag ik net op de A1 en later op hun website https://rijkswaterstaatstrooit.nl
Rest vd week maar even met de auto.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij mijn oude SV1000S is die eens vervangen bij iets van 45k km. Tijdens het upgraden van de vering was er te zien dat ie niet meer goed was, hoewel ik er toen nog niets van heb gemerkt. Vervangen omdat de boel toch open lag was niet heel duur. Er is toen gelijk een konische ingekomen waarvan werd gezegt dat die flink langer mee zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:14:
Rijkswaterstaat is begonnen met strooien zag ik net op de A1 en later op hun website https://rijkswaterstaatstrooit.nl
Rest vd week maar even met de auto.
Heb het gemerkt op de route Utrecht- Zeewolde.... morgenmiddag maar even motor afspoelen en ketting smeren. Daar heb ik nu geen zin meer in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Hier is helaas ook gestrooid |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Volgens rijkswaterstaatstrooit.nl is heel noord-holland en alles ter hoogte en ten zuiden van Utrecht gestrooid. Dus dat kan wel kloppen, als hier ergens daar is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Het was ook gewoon -0.5 graden toen ik in de auto stapte en alle auto's bij ons die niet onder een carport stonden zullen moeten krabben vanmorgen.

Als er niet gestrooid wordt zijn de rapen ook gaar als er iets gebeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

@lolgast Gefeliciteerd! Kom je de taart naast je username ook bezorgen? :+

Ik moest vanochtend vier kleine ruitjes krabben, de rest ging door middel van knopjes op het dashboard.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Als het vriest ben ik altijd erg blij met de standkachel in de auto. Vooral als mensen de ramen aan het vrijmaken zijn en ik vrolijk in de verwarmde auto stap en weg rijd :D

Congrats @lolgast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
Mijn motor is nu lekker in zijn winterslaap. Met deze kou stap ik liever in de verwarmde auto. In maart als het weer weer beter is stap ik weer op (verzekering heeft ook een winterstop). In totaal zo'n 6k km gereden deze zomer sinds ik de motor heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wpQ3mW5VN1uh1dsDV4sGqx7Q/medium.jpg

@lolgast Congrats!

[ Voor 22% gewijzigd door NL-RaVeR op 12-12-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 09:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Best frisjes vanochtend en je zag de pekel liggen op de weg.

Feli @lolgast

Dat ik niet echt lekker de snelheid kan zien atm is best vervelend :X.
Toch maar even kijken of ik er vandaag wel aan toe kom om uit te zoeken hoe dat dopje bij kleine tandwiel voor km teller nu heet en waar ik het kan bestellen :+

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Bedankt allemaal :)

@Frans92 Taart nee, gezien de mogelijkheid en voor de afwisseling ga ik altijd voor de oliebollen. Vorig jaar had ik vrij royaal ingekocht, dus ik gok dat er nu ook wel weer wat overblijft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Als je ze vorig jaar hebt gekocht zal er nu ook wel weer wat overblijven.

Maar inderdaad wel een goede reminder voor degenen met winterstop in de verzekering: de winterstop voor mijn verzekering gaat zaterdag in. KNMV houdt 15 december - 15 februari aan.
Waarom een winterstop? Heel simpel. In december heb ik de feestdagen, januari heb ik in de weekenden wat andere evenementen + winterprojectjes aan de motor, februari carnaval, en dan is de winterstop voorbij. Rond aswoensdag rolt de motor meestal weer naar buiten, een beetje afhankelijk van het weer: gladheid, pekel, sneeuw verlengt de periode van stilstand wel.

[Edit]Ik wist de data wel, maar ik wilde het toch even nakijken bij de KNMV. Bij de veelgestelde vragen staat het niet vermeld (raar?), maar zonder in te loggen is de snelste manier gewoon even een proefberekening maken. Ergens bij de voorwaarden van accessoires, of je KNMV lid bent, en of je een VRO hebt gedaan komt dit voorbij.
Dus ik doe dit, en zie dat de data kloppen. Vervolgens zie ik de voorspelde maandbedragen... 0 Euro. En het fijne is nog wel, dat is inclusief de assurantiebelasting!
Het zal wel een foutje zijn. O-)

[ Voor 32% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-12-2018 09:20 ]

Pagina: 1 ... 108 ... 132 Laatste

Dit topic is gesloten.