Hét grote motortopic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 132 Laatste
Acties:
  • 370.107 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:02:
[...]

Waar heb je die nieuwe motor voor dan..?

offtopic:
Netscalers kom je toch overal tegen. Ik krijg helemaal de rambam van die dingen :+
offtopic:
Fysieke (Citrix) NetScaler appliances kom je steeds minder tegen tegenwoordig. Ik zie op m'n werk steeds meer virtuele appliances van bijv. "F5" welke de rol van de NetScaler's over nemen

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:33

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Bestaat er iets als een off the shelf rugsteun voor een passagier?
Gaat om de VFR en als mijn vriendin achterop zet wat meer zekerheid/comfort te bieden.
Ik kan natuurlijk ook zelf wat vanaf scratch proberen te vogelen, maar liever lui dan moe en enkel iets aanpassen is ook fijner.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 19-09 10:57
jeffrey4413 schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:02:
Eindelijk vrijdag me AVD gehaald in 1x :) !!
Nu op zoek naar een leuke motor ( natuurlijk me rijbewijs opnieuw aangevraagd ) en dan hopen dat ik de komende maanden nog een beetje kan rijden :D
Gefeliciteerd pik! (wel even letten op bezittelijk voornaamwoorden... me AVD en me rijbewijs bestaat niet...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
Rubman schreef op maandag 3 december 2018 @ 07:50:
Gaat om de VFR en als mijn vriendin achterop zet wat meer zekerheid/comfort te bieden.
Ik kan natuurlijk ook zelf wat vanaf scratch proberen te vogelen, maar liever lui dan moe en enkel iets aanpassen is ook fijner.
Ik zou zelf eerder zoiets als dit ( https://www.motoport.nl/Belt-with-Grips-For-Passenger/nl ) of dit ( https://www.bikeroutfit.nl/nl/oxford-gordel-passagier.html )gebruiken. Hierdoor hoeft de persoon achter je niet strak tegen je aan te zitten en een rugsteun geeft bij zo'n relatief sportieve fiets ook weinig vertrouwen (lijkt me).

[ Voor 4% gewijzigd door BvZwolle op 03-12-2018 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Rubman schreef op maandag 3 december 2018 @ 07:50:
Dat noemen ze toch een topkoffer? :9

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 09:45
SmurfLink schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:32:
[...]

Mijn topkoffer heeft idd een kussentje voor rugsteun ;)
Topkoffer dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

SmurfLink schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:32:
[...]

Ja alleen heb ik al 2 zijkoffers erop en geen behoefte aan een topkoffer. O-)

Vind die riem wel een serieus goed idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:16

Destruction

(ex-)Automonteur

Rubman schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:41:
[...]

Dat dacht ik ooit ook, tot ik tot de conclusie kwam dat ik die zijkoffers eigenlijk nooit nodig had, en een topkoffer een beter keus zou zijn.

Heb bij mijn huidige motor dus alleen een topkoffer :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Erasmo @antonboonstra

Even benieuwd hoe jullie Zero bevalt :) Ben zelf ook nog steeds aan het kijken hoewel de opdracht in Den Haag zeer waarschijnlijk niet doorgaat. Blijf het alleen erg vette technologie vinden :) Mag ik jullie een paar vragen stellen?

- Hoe bevalt het in zijn algemeenheid?
- Hoeveel kilometer zou ik uit een ZF 14.4 halen bij een 100kmh gemiddeld op de snelweg (realistisch)?
- Merken jullie enige degradatie van de accu?
- Wat zouden jullie doen, de extra accu of snellader erbij? De snellader is helaas slechts een "snel" lader, duurt nog steeds behoorlijk lang..

Thanks iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:44

Youk

Volvo For Life

Rubman schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:41:
[...]

Of je gaat op zoek naar een corbin zadel met ruggesteun:

Afbeeldingslocatie: https://www.spaciobiker.com/120852-thickbox_default/asiento-corbin-gunfighter-honda-vfr-800-98-01.jpg

De vraag is of je dit gemakkelijk (betaalbaar) gaat vinden.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Youk schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:25:
[...]

Of je gaat op zoek naar een corbin zadel met ruggesteun:

[Afbeelding]

De vraag is of je dit gemakkelijk (betaalbaar) gaat vinden.
Ja die had ik gezien, maar ff €750,- is wat gortig niet :X

Het mogen dan goede zadels zijn wat ik hoor, maar dit is wel redelijk idioot geprijsd.
Gelukkig zit Bagsterstore hier redelijk in de buurt, misschien dat ze daar iets hebben/kunnen.

Anders wordt het zelf iets in elkaar vogelen mocht de riem niet fijn genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Destruction schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:13:
[...]

Dat dacht ik ooit ook, tot ik tot de conclusie kwam dat ik die zijkoffers eigenlijk nooit nodig had, en een topkoffer een beter keus zou zijn.

Heb bij mijn huidige motor dus alleen een topkoffer :)
Ik vind de zijkoffers op mijn motor juist veel handiger dan de topkoffer. Let wel, mijn zijkoffers zijn bovenladers. Dus niet van die dingen die de halve inhoud op straat dumpen als je de zijkant open maakt. :+

Ook wordt de motor er minder zijwindgevoelig van en minder snel licht op het voorwiel.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Destruction @DrivinUCrazy ik heb beide, maar de zijkoffers liggen bijna altijd op zolder. Heb wel het idee dat de topkoffer voor flink slechtere aero en daarmee mee verbruik zorgt, maat ik vind de zijkoffers veel te breed voor dagelijks door krappe files rijden.

koffers

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 03-12-2018 13:08 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
Ik ben sinds kort de blije bezitter van een mooie Versys 650. Echter heb ik nu een probleem/raar iets waar ik niet van weet of het aan mij ligt, of aan de motor.

Als ik 'm even redelijk doortrek (richting 80 in z'n 2 bijvoorbeeld), en daarna snel door wil schakelen naar 5/6 dan loop ik tegen problemen aan. Bij intrekken van koppeling, en opschakelen lukt dat 1 keer (naar 3 dus), en daarna lijkt het alsof er geen versnelling meer beschikbaar is. Koppeling los, en direct weer in resulteert in hetzelfde gedrag (overigens pakt ie de 3e versnelling dan wel gewoon). Om dan naar 4 en hoger te schakelen moet ik paar seconde wachten, en dan kan ik weer 1 versnelling omhoog.

Bij normaal rustig rijden niet zo'n probleem, maar volgens mij hoort dat niet. Iemand hier enig idee wat dat kan zijn, of dat ik iets verkeerd doe?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
BM schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:40:
Ik ben sinds kort de blije bezitter van een mooie Versys 650. Echter heb ik nu een probleem/raar iets waar ik niet van weet of het aan mij ligt, of aan de motor.

Als ik 'm even redelijk doortrek (richting 80 in z'n 2 bijvoorbeeld), en daarna snel door wil schakelen naar 5/6 dan loop ik tegen problemen aan. Bij intrekken van koppeling, en opschakelen lukt dat 1 keer (naar 3 dus), en daarna lijkt het alsof er geen versnelling meer beschikbaar is. Koppeling los, en direct weer in resulteert in hetzelfde gedrag (overigens pakt ie de 3e versnelling dan wel gewoon). Om dan naar 4 en hoger te schakelen moet ik paar seconde wachten, en dan kan ik weer 1 versnelling omhoog.

Bij normaal rustig rijden niet zo'n probleem, maar volgens mij hoort dat niet. Iemand hier enig idee wat dat kan zijn, of dat ik iets verkeerd doe?
Ik meldde bij mijn vorige motor (Honda CB500x) het omgekeerde probleem (in 1x terugschakelen van bijvoorbeeld 4 naar 1 lukt niet) aan de dealer. Die gaf me de hoofdmonteur door die me toen uitlegde dat dat bij een motor nu eenmaal anders werkt dan bij een auto, en dat twee versnellingen tegelijk opschuiven zonder te laten aangrijpen misschien wel eens kan lukken maar niet hoort.

Sindsdien verwacht ik ook niet meer dat dat werkt ;)

Tijdens de rijles (op een Yamaha MT-07) was ik daar nooit tegenaan gelopen, dus misschien is het merkgebonden? Bij mijn Suzuki DL650 is het alvast ook zo dat ik bij het 'en masse' terugschakelen aan het stoplicht (ja dat komt wel eens voor) zo nu en dan moet laten aangrijpen voor het verder wil zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Laatst online: 18-09 17:33

Bij mijn Bandit 650 (2005) beetje zelfde euvel "gehad" zelfs mee terug geweest naar de dealer. Zijn eigen monteur er op, die had er geen probleem mee. Vreemd, zijn wij dan gek? Maar al pratende met de monteur kwam ik op 1 ding uit: gas echt los laten bij het schakelen, dus koppeling in en gas echt dicht draaien en dan omhoog. Het was even wennen maar sinds dien dit probleem niet meer gehad.

Moraal: het probleem zat op het zadel |:( Ik hield net het gas iets te veel open, draaide hem wel iets dicht, maar mijn "op de juiste toeren" houden ging blijkbaar tegen mij in / ik deed het niet goed genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door cossy nl op 03-12-2018 14:25 . Reden: meer context. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Over de koffers, vind ik het topkoffer bij mijn Pan erg handig, maar wat is zo'n koffer lelijk :r
Dryhte schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:50:
[...]

Ik meldde bij mijn vorige motor (Honda CB500x) het omgekeerde probleem (in 1x terugschakelen van bijvoorbeeld 4 naar 1 lukt niet) aan de dealer. Die gaf me de hoofdmonteur door die me toen uitlegde dat dat bij een motor nu eenmaal anders werkt dan bij een auto, en dat twee versnellingen tegelijk opschuiven zonder te laten aangrijpen misschien wel eens kan lukken maar niet hoort.

Sindsdien verwacht ik ook niet meer dat dat werkt ;)

Tijdens de rijles (op een Yamaha MT-07) was ik daar nooit tegenaan gelopen, dus misschien is het merkgebonden? Bij mijn Suzuki DL650 is het alvast ook zo dat ik bij het 'en masse' terugschakelen aan het stoplicht (ja dat komt wel eens voor) zo nu en dan moet laten aangrijpen voor het verder wil zakken.
Zou toch ook gewoon moeten werken. Ik schakel bij een rotonde bijv. wel vaker van 5 naar 2, en nooit problemen mee. Met de KTM schakel ik ook vaak genoeg zonder problemen een paar versnellingen terug. Je moet inderdaad wel goed koppelen en gas terugnemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Thoit op 03-12-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:39
Honda's hebben het wel vaker dat ze niet in een keer meerdere versnellingen terug kunnen schakelen. De CB600F/Hornet heeft dat ook regelmatig.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 20-09 01:02
Bij alle motoren is dit wel het geval. Op zulke momenten moet je je koppeling op laten brengen en dan voel je je een klik dat de tandwiel op zijn plek zit en daarna trek je hem weer in en kan je weer omhoog of omlaag.
Met de R6, GSX-R600, ZX-10R en KTM Super Duke 1290 is dit zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wvdl schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:40:
[...]

Mijn topkoffer heeft idd een kussentje voor rugsteun ;)
Topkoffer dus!
ja die zag ik ook al voorbij komen. Ziet er erg praktisch uit en evt kan je dat nog DIYen bij een bestaande koffer.

Moet sowieso zelf ook maar even gaan kijken hoeveel zo'n ding me gaat kosten. Ik wil er wel eentje aanschaffen komend jaar. Heb door m'n problemen dit seizoen veel te weinig kunnen rijden, dus dat moet volgend jaar goed gemaakt worden!

Voor degenen die er geweest zijn: Is de motorbeurs naast kleding ook nuttig om te kijken voor koffers? Of scheelt dat eigenlijk niet en kan ik 't beter online/in de winkel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
cossy nl schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:58:
[...]

Bij mijn Bandit 650 (2005) beetje zelfde euvel "gehad" zelfs mee terug geweest naar de dealer. Zijn eigen monteur er op, die had er geen probleem mee. Vreemd, zijn wij dan gek? Maar al pratende met de monteur kwam ik op 1 ding uit: gas echt los laten bij het schakelen, dus koppeling in en gas echt dicht draaien en dan omhoog. Het was even wennen maar sinds dien dit probleem niet meer gehad.

Moraal: het probleem zat op het zadel |:( Ik hield net het gas iets te veel open, draaide hem wel iets dicht, maar mijn "op de juiste toeren" houden ging blijkbaar tegen mij in / ik deed het niet goed genoeg.
Dit klinkt eigenlijk wel heel logisch! Nu ik er over na denk ik houd ik inderdaad het gas er wel (een beetje) op. Zal volgende keer eens opletten of het beter werkt als ik die (wat meer) dichtdraai. :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
com2,1ghz schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:42:
Bij alle motoren is dit wel het geval. Op zulke momenten moet je je koppeling op laten brengen en dan voel je je een klik dat de tandwiel op zijn plek zit en daarna trek je hem weer in en kan je weer omhoog of omlaag.
Met de R6, GSX-R600, ZX-10R en KTM Super Duke 1290 is dit zo geweest.
Voila zo voel ik het ook. Bij de MT van de rijschool was het me alleen nooit opgevallen.

Maar ik heb het enkel over terugschakelen, ik heb nog nooit geprobeerd om meerdere versnellingen ineens omhoog te schakelen.

Plus, terugschakelen als de motor in beweging is gaat veeeel vlotter dan als die stilstaat, daar ging mijn vraag toen ook over. Waarop het antwoord dus was, koppeling even laten opkomen tot je 't voelt klikken, en dan verder schakelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dryhte op 03-12-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 09:45

Dit geldt ook voor terug schakelen. van de 5/6 naar de 2 kan meestal ook niet zonder de koppeling even los te hebben gelaten.
Maar paar secondes wachten komt mij niet bekend voor. Ik heb dan ook aangeleerd om snel door te schakelen met soms per versnelling een halve seconde erin te zitten (dan klikt ie iig even in de versnelling)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:46:
[...]

ja die zag ik ook al voorbij komen. Ziet er erg praktisch uit en evt kan je dat nog DIYen bij een bestaande koffer.

Moet sowieso zelf ook maar even gaan kijken hoeveel zo'n ding me gaat kosten. Ik wil er wel eentje aanschaffen komend jaar. Heb door m'n problemen dit seizoen veel te weinig kunnen rijden, dus dat moet volgend jaar goed gemaakt worden!

Voor degenen die er geweest zijn: Is de motorbeurs naast kleding ook nuttig om te kijken voor koffers? Of scheelt dat eigenlijk niet en kan ik 't beter online/in de winkel doen?
Imo is een beurs alleen om nieuwe modellen te kijken en zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 18:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:18:
@Erasmo @antonboonstra

Even benieuwd hoe jullie Zero bevalt :) Ben zelf ook nog steeds aan het kijken hoewel de opdracht in Den Haag zeer waarschijnlijk niet doorgaat. Blijf het alleen erg vette technologie vinden :) Mag ik jullie een paar vragen stellen?

- Hoeveel kilometer zou ik uit een ZF 14.4 halen bij een 100kmh gemiddeld op de snelweg (realistisch)?
- Wat zouden jullie doen, de extra accu of snellader erbij? De snellader is helaas slechts een "snel" lader, duurt nog steeds behoorlijk lang..

Hoe bevalt het in zijn algemeenheid?
De Zero bevalt nog steeds erg goed. Ik rij bijna nooit meer op m'n CBR600F die ik er ook nog naast heb. Inmiddels staat er al meer dan 15.000 km op de teller en qua onderhoud heb ik alleen beide banden vervangen. Voor de rest nul/nada/niets. De Zero rijdt zo makkelijk, trillingsvrij, soepel en stil, dat het echt voelt alsof ik een eeuw terug in de tijd ga, als ik op de CBR stap.

Hoeveel kilometer zou ik uit een ZF 14.4 halen bij een 100kmh gemiddeld op de snelweg (realistisch)?
Ik heb al mijn tankbeurten bijgehouden in spritmonitor en kom dan op gemiddeld 6,83 kWh op de 100 km. Van mijn 12,5 kWh accu, is 11 kWh bruikbaar, dus haal ik gemiddeld ruim 160 km op 1 acculading. Met een 14,4 kWh accu zou ik gemiddeld 185 km kunnen halen (gemiddeld! Als ik bewust extra rustig rij, is 10% extra prima te doen)
Nu rij ik over het algemeen over binnenwegen, dus veel 80 en 50 km/h. Op de snelweg verbruik je een stuk meer, maar als je niet veel harder dan 110 km/h gaat, zou ik denken dat je 75% van de range moet kunnen halen, dus ca 140 km.

Merken jullie enige degradatie van de accu?
Ik nog niet, na 2,5 jaar en 15.000 km. Belangrijkste om de capaciteit van de accu goed te houden is (volgens mij) de juiste laadstatus van de accu. Dit geldt in principe voor elke lithium accu.
- De accu nooit lang ver ontladen laten (<30%), zeker niet tijdens vorst
- De accu bij voorkeur niet 100% opgeladen laten voor langere tijd. Het is beter om 'm weg te zetten met ca 60% lading en 'm tot 100% op te laden vlak voordat je gaat rijden
De Zero is wel voorzien van een BMS (battery management system) welke de capaciteit en spanning per cel regelt (zeer belangrijk), maar heeft voor zover ik weet niet een uitgebreid thermische conditionering zoals bij bijvoorbeeld een Tesla. Die kunnen meer dan 500.000 km rijden met ca 10% capaciteitsvermindering. Of de Zero zo ver komt, betwijfel ik, maar de garantie op het accupakket is in ieder geval 5 jaar, bij de nieuwe modellen zelfs zonder km beperking.

Wat zouden jullie doen, de extra accu of snellader erbij?
Lastig... ik vond beide opties te duur. Ik denk eerlijk gezegd dat je meer hebt aan de charge-tank. Als je verder moet rijden, is de 3,6 kWh extra van de power-tank vaak toch nét weer te weinig. Dat kun je met de charge-tank in een half uurtje ook bijladen, als je even een stop maakt. Plus dat je dan de optie hebt om de motor (bijvoorbeeld tijdens een lunch) weer bijna vol te tanken. En met de extra accu wordt de motor ook zwaarder en dus minder wendbaar en snel.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16
antonboonstra schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:51:
[...]

De Zero bevalt nog steeds erg goed. Ik rij bijna nooit meer op m'n CBR600F die ik er ook nog naast heb. Inmiddels staat er al meer dan 15.000 km op de teller en qua onderhoud heb ik alleen beide banden vervangen. Voor de rest nul/nada/niets. De Zero rijdt zo makkelijk, trillingsvrij, soepel en stil, dat het echt voelt alsof ik een eeuw terug in de tijd ga, als ik op de CBR stap.

Hoeveel kilometer zou ik uit een ZF 14.4 halen bij een 100kmh gemiddeld op de snelweg (realistisch)?
Ik heb al mijn tankbeurten bijgehouden in spritmonitor en kom dan op gemiddeld 6,83 kWh op de 100 km. Van mijn 12,5 kWh accu, is 11 kWh bruikbaar, dus haal ik gemiddeld ruim 160 km op 1 acculading. Met een 14,4 kWh accu zou ik gemiddeld 185 km kunnen halen (gemiddeld! Als ik bewust extra rustig rij, is 10% extra prima te doen)
Nu rij ik over het algemeen over binnenwegen, dus veel 80 en 50 km/h. Op de snelweg verbruik je een stuk meer, maar als je niet veel harder dan 110 km/h gaat, zou ik denken dat je 75% van de range moet kunnen halen, dus ca 140 km.

Ik nog niet, na 2,5 jaar en 15.000 km. Belangrijkste om de capaciteit van de accu goed te houden is (volgens mij) de juiste laadstatus van de accu. Dit geldt in principe voor elke lithium accu.
- De accu bij voorkeur niet 100% opgeladen laten voor langere tijd. Het is beter om 'm weg te zetten met ca 60% lading en 'm tot 100% op te laden vlak voordat je gaat rijden
De Zero is wel voorzien van een BMS (battery management system) welke de capaciteit en spanning per cel regelt (zeer belangrijk), maar heeft voor zover ik weet niet een uitgebreid thermische conditionering zoals bij bijvoorbeeld een Tesla. Die kunnen meer dan 500.000 km rijden met ca 10% capaciteitsvermindering. Of de Zero zo ver komt, betwijfel ik, maar de garantie op het accupakket is in ieder geval 5 jaar, bij de nieuwe modellen zelfs zonder km beperking.

Lastig... ik vond beide opties te duur. Ik denk eerlijk gezegd dat je meer hebt aan de charge-tank. Als je verder moet rijden, is de 3,6 kWh extra van de power-tank vaak toch nét weer te weinig. Dat kun je met de charge-tank in een half uurtje ook bijladen, als je even een stop maakt. Plus dat je dan de optie hebt om de motor (bijvoorbeeld tijdens een lunch) weer bijna vol te tanken. En met de extra accu wordt de motor ook zwaarder en dus minder wendbaar en snel.
Ik heb ondanks dat ik de aanschafprijs nog te hoog vind (het kán niet uit voor me) de laatste weken nog eens kritisch gelet op mijn mogelijkheden om bij klantbezoeken bij te laden. Dat blijkt nog best wel hit&miss. Soms staan er palen, maar meer dan de helft van de keren toch nog _niet_. Dat is wel superbelangrijk om daarna ook weer weg te kunnen. Ik zou er echt wel aan willen, maar het bereik en de laadsnelheid passen gewoon nog niet bij heel intensief gebruik (die 15.000km van jou draai ik er in minder dan 6 maanden doorheen momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

met mijn MT09 was het meerdere versnellingen terug schakelen ook wat lastiger, ook vond die het absoluut niet leuk om bij stilstand van bijvoorbeeld de 3e naar de 1e terug te schakelen waardoor hij gegarandeerd in een false neutral kwam te staan en de gear indicator begon te flippen.

ik heb mezelf dus aan geleerd om bij het skippen van versnellingen de koppeling even snel los te laten en dan weer in te knijpen en als je er een beetje handigheid in krijgt kan je dat ook best snel doen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:04:
[...]

Ik heb ondanks dat ik de aanschafprijs nog te hoog vind (het kán niet uit voor me) de laatste weken nog eens kritisch gelet op mijn mogelijkheden om bij klantbezoeken bij te laden. Dat blijkt nog best wel hit&miss. Soms staan er palen, maar meer dan de helft van de keren toch nog _niet_. Dat is wel superbelangrijk om daarna ook weer weg te kunnen. Ik zou er echt wel aan willen, maar het bereik en de laadsnelheid passen gewoon nog niet bij heel intensief gebruik (die 15.000km van jou draai ik er in minder dan 6 maanden doorheen momenteel).
Een elektrische motor heb je niets aan als je de halve dag op de weg moet zitten. Zelfs met een auto heb je dan nog vaak genoeg een probleem. Misschien dat het met de beste Tesla nog lukt, maar met een auto die zeg 300km kan halen kom je sowieso in de problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wat me bij de Zero inderdaad aantrekt; zorgenvrije kilometers met praktisch 0 marginale kosten na de aanschaf. Ondanks dat het technisch nog net niet is waar het moet zijn (250km bereik met snellaadoptie die +-80% doet in 20-ish minuten) vind ik het een pracht van een ding en is het het sluitstuk op m'n duurzaamheidsproject.

De BMW blijft er sowieso naast voor de mooie ritten, naast m'n simpele Toyota Aygo, dus 100% dekking hoef ik niet te halen. Vandaar dat een compromis op bereik niet zo'n drama is.
Goed om te weten en klopt met mijn ervaring, ik behandel m'n elektrische fiets hetzelfde en de accu blijft behoorlijk goed ondanks dat er omgerekend al zo'n +-400 cycles op staan na 4,5 jaar. In die zin heb ik goede hoop op de Zero.
Valide punt, voordeel van de accu is wel dat het accupack als geheel weer wat minder cycles pakt en daardoor langer meegaat. Puur praktisch heb je denk ik wel gelijk, met extra accu wordt een rondje Arnhem-Bloemendaal alsnog een uitdaging, knoop je hem daar met de snellader aan een paal dan red je het binnen een anderhalf uur stilstaan wel.

Thanks voor het meedenken!
PilatuS schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:24:
[...]

Een elektrische motor heb je niets aan als je de halve dag op de weg moet zitten. Zelfs met een auto heb je dan nog vaak genoeg een probleem. Misschien dat het met de beste Tesla nog lukt, maar met een auto die zeg 300km kan halen kom je sowieso in de problemen.
Mits het snelladen is geregeld is 300km effectief bereik geen enkel probleem; daarna moet je toch een rustpauze inlassen. Ding aan de lader en gaan, het is in veel gevallen meer een mind-set en gevalletje range anxiety dan een daadwerkelijk praktisch probleem.

Dit is wat ik bij de Zero nog wel een lastige vind, de auto's zijn nét een stap verder wat dat betreft. Het is nog net niet af, maar ik zie ook nog weinig ontwikkelingen van de grote fabrikanten op dit gebied. Als je de prijs van de nieuwe Hyundai Kona doorrekent tov een Zero, dan is een Zero knap duur, maarja; lagere aantallen en een beperkte doelgroep. Wij motorrijders willen toch snel herrie en emotie, hoewel me dat voor een puur vervoermiddel minder interesseert.

Voor de dagen dat ik het wel wil heb een boxer die klinkt als muziek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
BM schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:19:
[...]

Dit klinkt eigenlijk wel heel logisch! Nu ik er over na denk ik houd ik inderdaad het gas er wel (een beetje) op. Zal volgende keer eens opletten of het beter werkt als ik die (wat meer) dichtdraai.
Of lekker Up&down quickshifter erop laten zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Op mijn oude Fazertje van 2000 kan ik wel in 1 keer doorschakelen. Van de 6de naar de 2de versnelling schakelen gaat prima en doe ik ook regelmatig (uitrollen op de afrit van de snelweg). Andersom, dus omhoog schakelen, lukt ook, maar dat vind ik persoonlijk wat minder fijn.
Waar zou dat nou aan liggen dat de ene motor het wel kan en de andere niet?

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Frans92 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:54:
Op mijn oude Fazertje van 2000 kan ik wel in 1 keer doorschakelen. Van de 6de naar de 2de versnelling schakelen gaat prima en doe ik ook regelmatig (uitrollen op de afrit van de snelweg). Andersom, dus omhoog schakelen, lukt ook, maar dat vind ik persoonlijk wat minder fijn.
Waar zou dat nou aan liggen dat de ene motor het wel kan en de andere niet?
Zonder ook maar 1x de koppeling (een beetje) te laten aangrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Dryhte schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:26:
[...]

Ja. Of mijn koppeling is nooit helemaal ontkoppeld, als ik de hendel intrek. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Frans92 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:37:
[...]

Ja. Of mijn koppeling is nooit helemaal ontkoppeld, als ik de hendel intrek. :?
Of juist wel ;) Heb er zoals gezegd ook nog nooit problemen met gehad om een paar versnellingen terug te schakelen zowel met de Yamaha, Honda, KTM, BMW en Suzuki. De ene schakelde wat soepeler als de andere, maar nooit tussendoor de koppeling hoeven laten aangrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
Dryhte schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:26:
[...]

Mijn Fazer had net als die van Frans daar ook geen enkele moeite mee.
Koppeling in een gewoon in een keer helemaal terug naar 1 of 2 vanuit de 6 ging perfect.
Van mijn V-strom weet ik dit nog niet eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 04-12-2018 09:59 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Was even bang dat er wat mis was met mijn motor haha, maar @Bommes had exact dezelfde motor. Dus no worries :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 17:30

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

[...]
Leuk om deze ervaring te lezen. Ik sta elke keer bij de Zero te kijken bij de dealer en vind het een interessante ontwikkeling, net als bij auto's trouwens.

Ik vraag me alleen af: elektrisch rijden is ongetwijfeld een bijzondere ervaring, maar is de funfactor net zo aanwezig als bij een benzine-exemplaar? Heb je er net zoveel lol mee als met een brullend blok onder je?
Het schakelen, de nukken van veel motoren maken het voor mij juist leuk om ermee bezig te zijn en ik weet niet of ik kan wennen aan elektrisch.

Zo ben ik een liefhebber van F1 (regelmatig naar Spa geweest, ook ver voordat Max ons vermaakte), de Formula E daarintegen vind ik helemaal niks. Denk dat de volgende generaties er minder moeite mee hebben, maar ik wil geluid dat je tot in je botten voelt en de stank van half onverbrande benzine ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
Joepla schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:21:
[...]

Leuk om deze ervaring te lezen. Ik sta elke keer bij de Zero te kijken bij de dealer en vind het een interessante ontwikkeling, net als bij auto's trouwens.

Ik vraag me alleen af: elektrisch rijden is ongetwijfeld een bijzondere ervaring, maar is de funfactor net zo aanwezig als bij een benzine-exemplaar? Heb je er net zoveel lol mee als met een brullend blok onder je?
Het schakelen, de nukken van veel motoren maken het voor mij juist leuk om ermee bezig te zijn en ik weet niet of ik kan wennen aan elektrisch.

Zo ben ik een liefhebber van F1 (regelmatig naar Spa geweest, ook ver voordat Max ons vermaakte), de Formula E daarintegen vind ik helemaal niks. Denk dat de volgende generaties er minder moeite mee hebben, maar ik wil geluid dat je tot in je botten voelt en de stank van half onverbrande benzine ;)
Ik rijd niet elektrisch maar ik heb wel een motor zonder versnellingen en nou niet echt met een brullend blok.
Echt de bijna 30 duizend kilometer die ik met mijn Vespa GTS heb gereden waren fun, en gaven me zeker de beleving van het motor rijden.
Okay niet elektrisch dus, maar door de variomaat wel redelijk vergelijkbaar met elektrisch rijden.

Het is denk ik een instelling of nee eigenlijk meer een vooroordeel.
Even los van de stomme reacties die ik altijd te horen krijg als ik zeg dat ik een motorscooter heb is de volgende vaak de opmerking dat zonder schakelen het niet echt motorrijden is.
Nou ja dat is het dus wel, ik heb net zo goed een helm op, handschoenen en beschermde kleding aan.
Ik rijd ook op 2 wielen, gebruik mijn evenwicht om niet om te pleuren.
Zit met een big smile on mijn helm als ik met de zijdstandaard over de grond en haarspeldbocht door draai.
Het is gewoon net zo goed motor rijden, en ja inderdaad anders.
Maar dat is het ook als je het rijden op een Harley vergelijkt met het rijden op een all-road. Of op een pan European met het rijden op een ktm duke.
Het is allemaal motor rijden, en er is met alle vormen plezier te beleven.
Ik zeg niet voor iedereen, want de een vind die zelfde Harley geweldig en de ander het comfort van de Pan European.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:02:
Was even bang dat er wat mis was met mijn motor haha, maar @Bommes had exact dezelfde motor. Dus no worries :D
Niks mis mee, ook mijn Fazertje kon dat ook zonder problemen. S1000RR ook. R1200RT ook. Alle motoren waar ik op heb gereden eigenlijk ;)

Er zijn heel veel situaties dat je meteen meerdere versnellingen terug moet kunnen schakelen dat ik het ook wel echt als defect zou beschouwen als het niet kan. Denk bijv aan de stop-and-go's die je soms op de snelweg ziet: allemaal keihard afremmen en meteen weer door kunnen rijden, dan wil jij niet nog even je motortje staan temmen dat ie wegkomt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Laatst online: 18:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

[...]

Ik denk dat @Bommes het heel aardig verwoord. Het zal vast niet voor iedereen zijn weggelegd, maar dat is geen enkele motor. Met de juiste (realistische) verwachtingen kun je heel veel plezier beleven op een elektrische motor, maar ja... het is inderdaad anders.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Als de bak stilstaat (en de motor dus ook :P) kan het best voorkomen dat de tanden tegenover elkaar staan die dan niet willen aangrijpen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jwVJUvN.jpg
^^Motorfietsbak, (ook in de racerij gebruikt met vierwielers geloof ik)

Met een niet-crash gearbox (met dus ook nog een syncro) gaat dat veel soepeler, omdat de tanden een stuk smaller zijn:
YouTube: How Manual Transmissions Work - A Simple Explanation

Al moet ik zelf in de auto ook nog wel eens tussen twee andere versnellingen heen en weer gaan voordat ie terug wil naar z'n 1, bij stilstand.

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 04-12-2018 16:19 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Bommes & @antonboonstra Ok, een goede automaat heeft zeker ook zo z'n voordelen en het vlakke hoge koppel van een elektromotor lijkt me dan ook weer erg handig. Zolang je het zelf leuk vindt (en dat is in mijn beleving al gauw als het op 2 wielen staat en je niet zelf hoeft te trappen :) ) is het gewoon prima natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Joepla op 04-12-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

[...]

Of je kunt wennen aan elektrisch kan niemand hier voor je invullen, dat mag je gewoon zelf proberen (als je er zin in hebt, natuurlijk). Ik reed deze zomer naar Lausanne op een Energica Eva Esse Esse 9 en ik zou het zo wéér doen, ik heb een TransAlp thuis staan, daarmee was het ook een mooie rit geweest hoor. Maar door de Belgische Ardennen, en door de Zwitserse Alpen, met dat elektrische monster, dan mis ik de benzine niet kan ik je vertellen. De souplesse van die machine is waanzinnig, om het geruis van de bomen te kunnen horen terwijl je ertussendoor zoeft, in stille bossen met nauwelijks verkeer, is voor mij puur genieten.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
fewips schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:57:
[...]

Of je kunt wennen aan elektrisch kan niemand hier voor je invullen, dat mag je gewoon zelf proberen (als je er zin in hebt, natuurlijk). Ik reed deze zomer naar Lausanne op een Energica Eva Esse Esse 9 en ik zou het zo wéér doen, ik heb een TransAlp thuis staan, daarmee was het ook een mooie rit geweest hoor. Maar door de Belgische Ardennen, en door de Zwitserse Alpen, met dat elektrische monster, dan mis ik de benzine niet kan ik je vertellen. De souplesse van die machine is waanzinnig, om het geruis van de bomen te kunnen horen terwijl je ertussendoor zoeft, in stille bossen met nauwelijks verkeer, is voor mij puur genieten.
En hoe ging dat dan met tanken? Hele korte dagen? Hele lange rustpauzes? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Dryhte schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:05:
[...]

En hoe ging dat dan met tanken? Hele korte dagen? Hele lange rustpauzes? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Van snellader naar snellader, natuurlijk gaat zo'n dag je niet in de koude kleren zitten (het was 35 graden de hele week). Dikke 100km route nationale in Frankrijk, en dan weer bij de Lidl voor een half uur aan de lader. In Nederland en België nog wel op de snelweg, want meer laders. Ik maakte twee lange dagen voor de heenweg, pauze in Noord-Oost Frankrijk en ben de terugweg in 19 uur (!) in één ruk gegaan..

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

:w :)B :)F ik wens mezelf even welkom terug na een tijdje weg

Elke 100km een half uur laden, lijkt veel.
Maar als ik naar mezelf kijk, hoe ik mijn (rij-)tijd verdeel inclusief peukenpauze, zou dat een extra half uur kosten per dag. Is te overzien.

Maar ik brul liever door stille bossen met mijn boxer. Kweenniet, is iets uit de oertijd?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Laatst online: 17-09 09:01
steveman schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:34:
Al moet ik zelf in de auto ook nog wel eens tussen twee andere versnellingen heen en weer gaan voordat ie terug wil naar z'n 1, bij stilstand.
Soms denk ik dat dat komt omdat mijn achteruit "achter/onder" de eerste versnelling zit (VW).
Dan inderdaad even naar twee harken om het hierna in de eerste te zetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat gaat het tegenwoordig toch snel, nog geen 2 weken en nieuwe doppen zijn alweer klaar!

Dit keer niet via Gabriels laten doen, maar vanwege goeie ervaringen van kennissen/vrienden voor deze gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/12/2018-12-04-17.34.42-Medium.jpg
Met een 29dB filter ipv het zwaarste industriële filter dit keer, dus de hoop is dat ik anderen weer wat meer kan verstaan. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Joopieboy schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:08:
Wat gaat het tegenwoordig toch snel, nog geen 2 weken en nieuwe doppen zijn alweer klaar!

Dit keer niet via Gabriels laten doen, maar vanwege goeie ervaringen van kennissen/vrienden voor deze gegaan:
[Afbeelding]
Met een 29dB filter ipv het zwaarste industriële filter dit keer, dus de hoop is dat ik anderen weer wat meer kan verstaan. :+
En de prijs?
Ik heb hele goede ervaringen met Earmo in Zwolle. Heb daar ooit voor ongeveer €55,- oortjes laten aanmeten en 1 van de 2 viel elke keer uit mijn oor en kostenloos en vooral snel elke keer (2x in totaal) een nieuwe set gekregen met de nodige aanpassingen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

BvZwolle schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:10:
[...]

En de prijs?
Ik heb hele goede ervaringen met Earmo in Zwolle. Heb daar ooit voor ongeveer €55,- oortjes laten aanmeten en 1 van de 2 viel elke keer uit mijn oor en kostenloos en vooral snel elke keer (2x in totaal) een nieuwe set gekregen met de nodige aanpassingen eraan.
Earmo heb ik ook ooit gehad, otoplastieken waren toen via het werk een tientje of 8, vorige waren van Gabriels ook via het werk voor een tientje of 8, deze zijn dan met btw 129,99 met gratis hoortest erbij. Eerste indruk is dat ze een stuk beter afsluiten, met name in het oor lopen ze een stuk verder 'door' of beter gezegd over de schelp. Pasvorm is verder gewoon prima, gewoon direct. Dat gezeur met Earmo heb ik echt geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Joopieboy schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:14:
[...]

Earmo heb ik ook ooit gehad, otoplastieken waren toen via het werk een tientje of 8, vorige waren van Gabriels ook via het werk voor een tientje of 8, deze zijn dan met btw 129,99 met gratis hoortest erbij. Eerste indruk is dat ze een stuk beter afsluiten, met name in het oor lopen ze een stuk verder 'door' of beter gezegd over de schelp. Pasvorm is verder gewoon prima, gewoon direct. Dat gezeur met Earmo heb ik echt geen zin meer in.
Haha, grappig, ik heb geen gezeur gehad hoor, was meer een probleem van mijn oor, wat supergoed is opgelost. Wat betaalde je voor deze set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nogmaals, 129,99. :) En gezeur, ik vind het onzin en onnodig dat je 2 of 3x terug moet voordat ze goed zijn. Ze hebben de afdrukken, en als ze hun vak verstaan dan doen ze het gewoon goed. Helaas hebben die daarna bij mij nog nooit echt goed gedempt kom je dan achteraf achter. Maar goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

ik heb oordoppen via het werk gekregen en die liggen nu meer thuis dan op het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:47
Ik heb al jaren doppen van Alpine prive en zakelijk krijg ik binnenkort nieuwe doppen. Die van Alpine zitten wel erg fijn en ik kan ze rustig de hele dag in hebben, echter rechts zit hij niet goed meer en lekt regelmatig. Ga de doppen van het werk maar eens testen als ze binnen zijn om te kijken of dat wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Alpine is leuk, maar in mijn geval met een smalle gehoorgang werkt dat niet echt. Plus dit is een stuk hygiënischer en beter schoon te houden. :)
Streepje schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:39:
ik heb oordoppen via het werk gekregen en die liggen nu meer thuis dan op het werk
Inmiddels bij 3 bedrijven zo ook aan doppen op maat gekomen, maar dan moet je speciaal een setje voor de motor bestellen. Een set met touwtje (verplicht in de werkplaats) en uitstekende 'greepjes' is een no go in een helm iig. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 04-12-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

oh die van mij hebben niet echt greepjes en heb er eigenlijk geen last van in de helm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:53:
Alpine is leuk, maar in mijn geval met een smalle gehoorgang werkt dat niet echt. Plus dit is een stuk hygiënischer en beter schoon te houden. :)

[...]
Wat scheelt daar dan? Ik heb ook op maat gemaakte van Alpine en kleine oortjes, die passen me prima. Ik heb zo'n stokje met kwastje erbij gekregen om ze mee schoon te houden, maar die ben ik helaas tijdens een concert vorige week verloren. Kijken op de motorbeurs of ik een nieuwe kan bietsen. Ik ga ze tot die tijd toch alleen voor een concert gebruiken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:18:
@Erasmo @antonboonstra

-Nog steeds hartstikke goed! Ik zou niet meer anders willen.
-Ligt erg aan de omstandigheden, maar met een bescheiden windscherm(of het kuipje van Hollywood Electrics) tussen de 150-200km.
-Nee, nog steeds dezelfde prestaties als in 2015 :)
-Ligt eraan wat je doel is, veel toeren of zakelijk rijden. Met de snellader zit de motor na een afspraak over het algemeen wel weer vol aan de laadpaal. Als je het echt gek wil maken kan allebei ook nog. Er zijn aftermarket snelladers die 10-20kW doen!

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:58:
[...]

Wat scheelt daar dan? Ik heb ook op maat gemaakte van Alpine en kleine oortjes, die passen me prima. Ik heb zo'n stokje met kwastje erbij gekregen om ze mee schoon te houden, maar die ben ik helaas tijdens een concert vorige week verloren. Kijken op de motorbeurs of ik een nieuwe kan bietsen. Ik ga ze tot die tijd toch alleen voor een concert gebruiken. :p
Die van bv Alpine zijn van een soort siliconen gemaakt, daar blijft altijd iets van vuil en narigheid maar ook bacteriën achter. Harde otoplastieken kun je met bruistabletten en heet water zowat uitkoken. In mijn geval met mijn oren al geen optie om voor zacht te gaan iig, risico is te groot. :) En de Alpine oordoppen of Partyplugs die je hebt vallen bij mij gewoon letterlijk uit te oren, ook de welbekende schuimpjes, hoe goed ik ze ook oprol en erin houdt, die komen altijd los, zo smal zijn mijn gehoorgangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
ik was altijd wel te spreken over m'n alpines maar sinds ik daar een lektest doorkwam met een duidelijk lekkende rechterdop heb ik niet zo'n zin om voor een nieuwe set terug te gaan... ook al is het maar 5 min hiervandaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vanochtend stil gevallen met de Alp. De motor maar ergens geparkeerd en toen naar Station Nijmegen Lent gelopen om met de trein naar het werk te gaan. Dan krijg je het snel warm in je motorpak en laarzen.

Waarschijnlijk heeft de defecte spanningsregelaar toch nog iets anders kunnen slopen tijdens dan ene ritje. Ik had al problemen dat een cilinder wisselend uitviel, maar dat was maar af en toe. Het begon toen ik twee weken terug de inlaatrubbers heb vervangen, toen ook de restanten van een alarm uit de kabelboom gehaald. Misschien zit er ergens wat fout in de kabelboom of is er wat beschadigd aan de kabelboom na het terugplaatsen van de tank.

Vanavond de motor opgehaald en naar huis gelopen. 3,5 kilometer 200 kg vooruit duwen gaat nog wel, maar heuveltjes en hoogteverschillen worden dan wel een uitdaging. Vooral de Waalbrug op en af was redelijk steil. Op de fiets voelt het aan als vals plat. Gelukkig kwam ik een hardlopende motorrijder tegen die mij het laatste stukje vanaf de Waalbrug omhoog heeft geduwd naar huis. Toen we thuis waren heb ik hem een nieuwe Aliexpress kettingborstel gegeven die ik had liggen voor Sinterklaas. :)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat bij oordoppen enorm belangrijk is, is dat je bij het aanmeten volledig stil zit. Als die meuk in de oren zit en nog niet hard is dan is een kleine glimlach of je kaak bewegen al genoeg om de mal te verpesten. Bij het aanmeten was dit niet iets wat ze mij hebben verteld, maar het maakt wel een enorm verschil. Je moet echt stil zitten en vooral niet je kaak bewegen want dan komen ze er zeker niet goed uit. Als je een vinger een stukje in je oor stopt en dan een een lach maakt of je kaak beweegt voel je gelijk de vorm van je gehoorgang veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:37:
Wat bij oordoppen enorm belangrijk is, is dat je bij het aanmeten volledig stil zit. Als die meuk in de oren zit en nog niet hard is dan is een kleine glimlach of je kaak bewegen al genoeg om de mal te verpesten. Bij het aanmeten was dit niet iets wat ze mij hebben verteld, maar het maakt wel een enorm verschil. Je moet echt stil zitten en vooral niet je kaak bewegen want dan komen ze er zeker niet goed uit. Als je een vinger een stukje in je oor stopt en dan een een lach maakt of je kaak beweegt voel je gelijk de vorm van je gehoorgang veranderen.
Is opzich een goede tip en het lijkt logischerwijs ook wel goed te kloppen maar.... Zit jij tijdens 't motorrijden ook continue met je kaken 100% in de zelfde houding "strak op elkaar"? Beter advies is om je kaak ontspannen te houden waarbij je je lippen gewoon op elkaar houd.

>:) :P

Ik heb ooit maatwerk doppen aangemeten gekregen tijdens m'n diensttijd (waarmee ik in 1991 gedurende de eerste Golf-Oorlog dadelijks vrij dicht op een "Patriot" Lanceer Stuk stond) en daarbij kreeg ik 't advies om tijdens 't aanmeten vooral m'n kaken NIET stug op elkaar te houden maar m'n mond te ontspannen..... Je wilt zo'n raketlancering écht niet live "horen" met doppen welke niet 100% goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:55:
[...]
Zit jij tijdens 't motorrijden ook continue met je kaken 100% in de zelfde houding "strak op elkaar"? Beter advies is om je kaak ontspannen te houden waarbij je je lippen gewoon op elkaar houd.
Ik zit tijdens het rijden inderdaad vrijwel altijd met mijn kaken in dezelfde houding. Net niet op elkaar waarbij er iets ruimte tussen de tanden zit en je de onderkant zegmaar ietjes laat hangen.

Op die ene keer na toen ik van het circuit kwam en in een enorme regenbui terecht kwam met niets dan een dun pak van leer. Toen kwam ik er thuis achter dat ik flink hard de tanden om elkaar had gehad die rit :P

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 04-12-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

De MV Agusta F4 1078 RR en de Ducati 999s Mono van 44Teeth zijn verkocht voor £7.950,00/€8.922,78 en £5.551,00/€6.230,23. Wat ik zo had opgezocht zijn het wel marktconforme prijzen, of heb ik het mis?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Grubeater schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:51:
De MV Agusta F4 1078 RR en de Ducati 999s Mono van 44Teeth zijn verkocht voor £7.950,00/€8.922,78 en £5.551,00/€6.230,23. Wat ik zo had opgezocht zijn het wel marktconforme prijzen, of heb ik het mis?
Het lijken redelijk normale NL prijzen te zijn totdat je er bij optelt dat je zo'n ding zélf op mag gaan halen in de UK óf dat door een ander moet laten doen. Dat soort apparaten passen niet gemakkelijk in een simpel "postpakketje" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hmm, toch wel weer fris met de zomerhandschoenen vanochtend. Ik dacht dat het nog steeds 10+°C was, blijkbaar niet :+

Over het verhaal met de Zero hierboven, ik wil nog steeds erg graag zo'n ding voor woonwerk-verkeer zodra ze 2ehands betaalbaar worden. Heeft iemand echter ook ervaring in de winter ermee? Het moet ook bij -5°C 110km op 1 lading kunnen doen bij normale snelheid.

Voor vakantie vind ik het zelf nog steeds niet geschikt, elke 100/150km de snelweg/stad op moeten zoeken om daar ruim een uur te gaan staan wachten schiet niet op. Mijn huidige motorvakanties zijn meer de 1e dagen een flink eind snelweg naar een leuk gebied (Alpen bijvoorbeeld), om dan dagtochten van 3-400km over kleine binnendoorweggetjes te maken. Daar zitten natuurlijk wel wat stops in, maar nooit echt lange. Ook de lunch is met een half uurtje echt wel klaar.
Ik vind het overigens wel vreemd dat er af fabriek geen model met windbescherming is, zeker als dat ook nog eens extra range oplevert... @Erasmo, waar vond jij dat kuipje? Op de website van Hollywood Electrics zag ik zo snel niets staat wat daar op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
wimmel_1 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:00:
[...]

Het lijken redelijk normale NL prijzen te zijn totdat je er bij optelt dat je zo'n ding zélf op mag gaan halen in de UK óf dat door een ander moet laten doen. Dat soort apparaten passen niet gemakkelijk in een simpel "postpakketje" 8)
https://www.troostwijkauc...s/03-27733-32568-5347967/

Iets dichterbij in Schiedam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 20-09 16:17
PilatuS schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:37:
Klopt. Heb nu genoeg nieuwe oorstukjes gehad, maar dan ook in de groei waardoor ik soms om het jaar nieuwe nodig had :P fluit ook zo fijn bij mij als ie lekt..

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:52:
Hmm, toch wel weer fris met de zomerhandschoenen vanochtend. Ik dacht dat het nog steeds 10+°C was, blijkbaar niet :+

Over het verhaal met de Zero hierboven, ik wil nog steeds erg graag zo'n ding voor woonwerk-verkeer zodra ze 2ehands betaalbaar worden. Heeft iemand echter ook ervaring in de winter ermee? Het moet ook bij -5°C 110km op 1 lading kunnen doen bij normale snelheid.

Voor vakantie vind ik het zelf nog steeds niet geschikt, elke 100/150km de snelweg/stad op moeten zoeken om daar ruim een uur te gaan staan wachten schiet niet op. Mijn huidige motorvakanties zijn meer de 1e dagen een flink eind snelweg naar een leuk gebied (Alpen bijvoorbeeld), om dan dagtochten van 3-400km over kleine binnendoorweggetjes te maken. Daar zitten natuurlijk wel wat stops in, maar nooit echt lange. Ook de lunch is met een half uurtje echt wel klaar.
Ik vind het overigens wel vreemd dat er af fabriek geen model met windbescherming is, zeker als dat ook nog eens extra range oplevert... @Erasmo, waar vond jij dat kuipje? Op de website van Hollywood Electrics zag ik zo snel niets staat wat daar op lijkt.
De energica eva doet 200km zeggen ze ;)

https://www.energicamotor...a-electric-streetfighter/

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

ik neem aan dat jullie, net als ik, nog lekker doorrijden? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
spinnenman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:57:
Nope, beide motoren in de schuur of onder de overkapping. Met Force 1 in de tank en aan de druppellader. Geschorst en wachtend op 2e helft van april. Misschien dus geen die-hard rijder, maar dat haal ik volgend seizoen wel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Yup. Hopelijk vandaag mijn pak weer ophalen van reparatie en dan nog even richting de 2000km rijden deze maand :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Gisteren weer een groot event gedaan in de Fabrique in Utrecht, dus dat was een klein ritje, 150km :+.
Alle medewerkers moesten extern parkeren en met een pendelbusje heen en weer, behalve moi natuurlijk.

Een van onze partners had als 'special guest speaker' Tom Coronel uitgenodigd. Die moest ik gewoon even zieken natuurlijk, dus toen ik als mede-spreker aan hem voorgesteld werd heb ik gewoon gedaan alsof mijn neus bloedde en ik totaal geen idee had wie hij is _O-. "Kijk je geen Formule 1 dan?" - Eh, nee? "Helemaal geen motorsport?" ... nee. Nou, ik heb wel Dakar gekeken dit jaar! "MAAR DAAR HEB IK IN MEEGEREDEN!"

.. echt?

Die blik op zijn gezicht :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman

spinnenman

Ik doe het morgen wel

timmie271 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:11:
[...]

Yup. Hopelijk vandaag mijn pak weer ophalen van reparatie en dan nog even richting de 2000km rijden deze maand :)
Trots :)
HTT-Thalan schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:12:
[...]

Gisteren weer een groot event gedaan in de Fabrique in Utrecht, dus dat was een klein ritje, 150km :+.
Alle medewerkers moesten extern parkeren en met een pendelbusje heen en weer, behalve moi natuurlijk.

Een van onze partners had als 'special guest speaker' Tom Coronel uitgenodigd. Die moest ik gewoon even zieken natuurlijk, dus toen ik als mede-spreker aan hem voorgesteld werd heb ik gewoon gedaan alsof mijn neus bloedde en ik totaal geen idee had wie hij is _O-. "Kijk je geen Formule 1 dan?" - Eh, nee? "Helemaal geen motorsport?" ... nee. Nou, ik heb wel Dakar gekeken dit jaar! "MAAR DAAR HEB IK IN MEEGEREDEN!"

.. echt?

ik had zn gezicht graag willen zien _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:34
Jazeker :Y
Echte gladheid zal wel weer in Februari komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Willem30 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:32:
[...]

Jazeker :Y
Echte gladheid zal wel weer in Februari komen.....
ik hoop dat we die onzin lekker overslaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan hahaha, prachtig... Omhooggevallen figuur is het ook :+

@spinnenman natuurlijk rijden we door *O* Alleen als er echt ijs op de weg ligt laat ik hem staan hier.

[ Voor 44% gewijzigd door Chakotay op 05-12-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Ja, al rijd ik geen woon-werk met de motor vanwege een lease wagen van het werk. En m'n crossmaatjes hebben gebroken benen of kapotten motoren. Dus het staat nu even op een lager pitje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Natuurlijk! Maar alleen op de RT, de RR staat nu droog in de parkeerkelder van werk :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Thoit schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:40:
[...]

Ja, al rijd ik geen woon-werk met de motor vanwege een lease wagen van het werk. En m'n crossmaatjes hebben gebroken benen of kapotten motoren. Dus het staat nu even op een lager pitje :+
Kunnen degenen met de kapotte motor geen motor van degenen met gebroken benen lenen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik deze dagen even wat minder door algemeen slecht voelen, maar ik moet zeggen dat ik het wel wat mis. Eens een nachtje goed slapen en dan weer gaan met mijn knalgele banaan. (sowieso heb ik morgen weer Gent-Brussel dus mega filegevoelig, dat is mijn vaste motor dagje). Maar dus niet meer elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:35:
@HTT-Thalan hahaha, prachtig... Omhooggevallen figuur is het ook :+

@spinnenman natuurlijk rijden we door *O* Alleen als er echt ijs op de weg ligt laat ik hem staan hier.
Dat argument kreeg ik veel van collega's toen ik de leaseauto weg deed. "Maar wat dan als het ijzelt?"

- Als het ijzelt hoor je met de auto óók de weg niet op te gaan, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
HTT-Thalan schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:08:
[...]

Dat argument kreeg ik veel van collega's toen ik de leaseauto weg deed. "Maar wat dan als het ijzelt?"

- Als het ijzelt hoor je met de auto óók de weg niet op te gaan, me dunkt.
Met ijzel laat ik alles staan en draai ik me nog een keer om in bed :z

Met sneeuw wil ik de auto nog wel overwegen, maar dan zou ik de motor ook laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
timmie271 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:14:
[...]

Met ijzel laat ik alles staan en draai ik me nog een keer om in bed :z

Met sneeuw wil ik de auto nog wel overwegen, maar dan zou ik de motor ook laten staan.
Één keer 'overvallen' door sneeuw, maar het lag niet dik/wit. Voorzichtig naar huis gereden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:12:
[...]

.. echt?

Die Coronel is dus echt zo omhoog gevallen :/ Ik had nog een beetje de hoop dat 't gespeeld was, tegen beter weten in. Ben hem een paar jaar geleden tegen gekomen op een autobranche beurs. Ik stond <2m bij 'm vandaan (drukte, dus je wurmt je overal tussendoor), er kon ook nog geen vriendelijk "hallo" vanaf.. Ga dan niet naar zo'n evenement kerel :|

Ik heb een keer zoiets meegemaakt toen ik voor een bevriende garagist een klant ging ophalen, zodat deze zijn auto weer kon meenemen naar huis. Op een gegeven moment vraagt die klant me of ik weet wie hij is..Nou, nee... Bleek het e.o.a dude te zijn die meedeed met een talentenjacht. Tsja.. Die kijk ik niet :') Hij gaf aan dat het nieuw voor 'm was dat iemand NIET wist wie hij was sinds hij in dat programma zat..

Bij gladheid/sneeuw stap ik niet op de motor, wel in de auto. Bij ijzel... Tsja, welke werkgever accepteert het als je zegt "het ijzelt/er is ijzel voorspeld, ik kom niet"? Je zult toch wat moeten, denk ik.. Ik heb het een keer meegemaakt met heftige sneeuwval, ik ben een uur eerder van huis vertrokken (voor de zekerheid) en toen ik na dat uur pas bij de snelweg aan kwam (normaal was dat <5 min), heb ik m'n toenmalige werkgever gebeld dat ik geprobeerd heb om naar het werk te komen maar dat het er naar uit zag dat ik halverwege de middag pas zou aankomen, en dat ik terugging naar huis. Werkgever ging daar toen mee akkoord.

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 05-12-2018 13:28 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:32

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:51:
[...]

Die van bv Alpine zijn van een soort siliconen gemaakt, daar blijft altijd iets van vuil en narigheid maar ook bacteriën achter. Harde otoplastieken kun je met bruistabletten en heet water zowat uitkoken. In mijn geval met mijn oren al geen optie om voor zacht te gaan iig, risico is te groot. :) En de Alpine oordoppen of Partyplugs die je hebt vallen bij mij gewoon letterlijk uit te oren, ook de welbekende schuimpjes, hoe goed ik ze ook oprol en erin houdt, die komen altijd los, zo smal zijn mijn gehoorgangen. :)
Ah oke, ik wist niet dat er ook harde waren. De mijne zijn inderdaad siliconen, daar heb ik zo'n peuterkwastje en een desinfecterende spray bij gekregen, die ik braaf na gebruik gebruik. Die partyplugs bij mij zitten pijnlijk na een tijdje, echt lang kan ik ze niet inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:46
Destruction schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:25:
[...]

...

Bij gladheid/sneeuw stap ik niet op de motor, wel in de auto. Bij ijzel... Tsja, welke werkgever accepteert het als je zegt "het ijzelt/er is ijzel voorspeld, ik kom niet"? Je zult toch wat moeten, denk ik.. Ik heb het een keer meegemaakt met heftige sneeuwval, ik ben een uur eerder van huis vertrokken (voor de zekerheid) en toen ik na dat uur pas bij de snelweg aan kwam (normaal was dat <5 min), heb ik m'n toenmalige werkgever gebeld dat ik geprobeerd heb om naar het werk te komen maar dat het er naar uit zag dat ik halverwege de middag pas zou aankomen, en dat ik terugging naar huis. Werkgever ging daar toen mee akkoord.
Arcadis, weet ik toevallig. Mijn vrouw werkt daar en als er ijzel voorspelt is wordt er een mail verstuurt met het verzoek zo veel mogelijk vanuit huis te werken.

Zelf rij ik eerlijk gezegd altijd naar kantoor :+ (met de auto, het is koud nu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Thuiswerken is hier gelukkig heel flexibel, als ik naar buiten kijk en alleen maar wit zie, draai ik me nog een keer om en zet een uurtje later de VPN aan *O*

Alleen toen ik de MX5 nog had pakte ik juist dan de auto, dwars door de sneeuw naar het werk is dan juist extra vermakelijk :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:43:
Alleen toen ik de MX5 nog had pakte ik juist dan de auto, dwars door de sneeuw naar het werk is dan juist extra vermakelijk :+
Dat kan met een voorwiel aandrijver ook :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VacV2v22rcHcU5NV6G005P9V/full.jpg
ok, sneeuw voor mietjes op deze foto... Maar je snapt 't wel :P

Grappig momentje toen ik even uitstapte en een voorbijganger vroeg of ik het normaal vond om dat te doen met de auto van de baas... Het was de auto van mijn eigen bedrijf :+

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 05-12-2018 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Bij sneeuw en ijzel is er meestal nog prima te rijden, met de auto. In Nederland zijn we door de zachte winters helaas panisch geworden, is er al gauw reden tot code rood en wordt er veel gestunteld als er vlokjes vallen. Ooit aangereden bij gladheid door een mevrouw die aangaf dat "haar ABS het niet deed" 8)7
En natuurlijk met winterbanden. Een wereld van verschil en het hoeft niet veel meer te kosten dan een enkel setje wielen.

Op 2 wielen met gladheid vind ik niet verantwoord. Ga je zelf niet onderuit, dan zorgt iemand anders met 1400 kg staal om zich heen dat het goed mis kan gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
bij de NS wordt het niet gewaardeerd als ik probeer thuis te werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Zag het boek van paul van hooff in de winkel liggen en heb hem toch maar gekocht. Wat een heerlijk boek is het om weg te lezen.

Dus voor sinterklaas ( Nu snel naar de winkel) of kerst zou ik hem zeker als cadeautje kunnen aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Booyaa schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:01:
Zag het boek van paul van hooff in de winkel liggen en heb hem toch maar gekocht. Wat een heerlijk boek is het om weg te lezen.

Dus voor sinterklaas ( Nu snel naar de winkel) of kerst zou ik hem zeker als cadeautje kunnen aanraden!
Moeten wij nu direct weten wie Paul van Hooff is? :+
Naam zegt mij eigenlijk niets.

Wat is er zo mooi aan deze vent en zijn schrijfstijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spinnenman

spinnenman

Ik doe het morgen wel

ik was al bang dat ik de enige was en wat verkeerd deed 8)7

de enige motor die ik afgelopen weken tegengekomen ben was van de politie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Panini schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:21:
[...]

Moeten wij nu direct weten wie Paul van Hooff is? :+
Naam zegt mij eigenlijk niets.

Wat is er zo mooi aan deze vent en zijn schrijfstijl?
Ah, het was een aanname dat iedereen wel een beeld had wie dat was omdat hier namelijk al het een en ander van voorbij was gekomen :9

Motorfietsjournalist en voormalig redacteur van MotoDrive Magazine Paul van Hooff reist op zijn oude MotoGuzzi naar Tokyo.
Dit dus. Zijn manier van schrijven leest lekker weg, soms wat teveel details maar dat zie ik maar als opvulling, en de manier waarop hij het schrijft krijg je veel empathie met de beste man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Booyaa schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:40:
[...]

Ah, het was een aanname dat iedereen wel een beeld had wie dat was omdat hier namelijk al het een en ander van voorbij was gekomen :9

Motorfietsjournalist en voormalig redacteur van MotoDrive Magazine Paul van Hooff reist op zijn oude MotoGuzzi naar Tokyo.
Dit dus. Zijn manier van schrijven leest lekker weg, soms wat teveel details maar dat zie ik maar als opvulling, en de manier waarop hij het schrijft krijg je veel empathie met de beste man.
Ik heb z'n vorige boek onlangs gelezen, best wel plezier aan beleefd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Neen. Ik ben een hard-core, die-hard, mooi-weer poser. En aangezien het vrij suf is om op een leeg terras in mijn motorjeans en Ignition jas in de regen te gaan staan posen, staat mijn Hawk lekker in de stalling onder zijn hoes 8)

Pas als de rokjes weer aan gaan, gaat de Hawk ook weer aan :Y)

@Maegrim
Thuiswerken kan wel toch?

Afbeeldingslocatie: https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=910x10000:format=jpg/path/s24292e6e582631f3/image/ic737feea49ada7df/version/1432479949/image.jpg

:P

[ Voor 19% gewijzigd door Vrijdag op 05-12-2018 15:23 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:04

A13X

Dude

Maegrim schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:53:
bij de NS wordt het niet gewaardeerd als ik probeer thuis te werken :+
Die rijden vanaf de herfst toch niet meer vanwege blaadjes op het spoor :+

Awesome

Pagina: 1 ... 105 ... 132 Laatste