Wat zonde voor Ten Kate! Kwam er vanuit Limburg nog wel geregeld. Hopelijk kunnen ze volgend jaar een deal sluiten met een ander merk.
De locatie past inderdaad niet bij een dealer en ruime shop gericht op consumenten. Met een beetje accountant hebben ze alles juridisch en fiscaal goed opgesplitst in BV's en raakt dit de andere BV's inclusief de BV die het pand in eigendom heeft.wimmel_1 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:14:
Ik vrees dat daar hetzelfde gaat gebeuren als dat wat er helaas al op zoveel plaatsen gebeurd is.: Dealerschap gaat over naar een partij welke meerdere zaken heeft middels een franchise en .....
Ik hoop écht niet dat dat daar ook gaat gebeuren, maar....
Volgens de berichten waren er meerdere geïnteresseerde merken om met Ten Kate in zee te gaan alleen is het voor het komende seizoen te kort dag. En dat kan ik me goed voorstellen want de prestaties van Ten Kate de afgelopen 25 jaar liegen niet. Hopelijk komt het snel goed
XXXVI
We hadden het een tijdje terug over gele verlichting, deze info kwam ik vandaag tegen. Vond het leerzaam
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Heeft iemand hier toevallig een Schuberth E1, en kan wat zinnings zeggen over hoeveel die kap invloed heeft op de stabiliteit & geluid?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zo jammer voor Ten Kate. Dat zal daar wel erg veel pijn hebben gedaan. 

Mee eens ! Sinds ik een boxer rij zou ik niet snel meer wat anders willen. Veel relaxter gevoel op de snelweg.charrel schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:12:
[...]
De meeste viercilinders hebben juiste trillingen, zeker bij snelweg snelheden. Boxers zijn de meest gebalanceerde motoren die er zijn.
De motorloop is rustiger dan 4 cilinders, loopt de helft van de toeren.
Die van mij is zuinigerThoit schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:39:
De motor haalt dus ongeveer 120 KM op een tank, maar verbruik boeit bij deze motor niks. Ding moet fun geven.
...nooit verwacht dat ik dát ooit nog zou zeggen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
In de KTM van @Thoit gaat 9 liter en in jouw Hawk 19 liter. Die vlieger gaat dus niet op.Vrijdag schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:53:
[...]
Die van mij is zuiniger![]()
@wimmel_1 @lolgast De KTM 790 Duke van @BobbyDgtl staat nog niet in de TS.
[ Voor 22% gewijzigd door caesar1000 op 28-11-2018 11:13 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Nee hoor, ik krijg met veel pijn, moeite, gevloek, geschud en getier net aan elf liter in de Hawkcaesar1000 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:07:
[...]
In de KTM van @Thoit gaat 9 liter en in jouw Hawk 19 liter. Die vlieger gaat dus niet op.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Is dat dan het Amerikaanse model? Online staat er 11 liter bij het Amerikaanse model en 19 liter bij het Europese model.Vrijdag schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:24:
[...]
Nee hoor, ik krijg met veel pijn, moeite, gevloek, geschud en getier net aan elf liter in de Hawk
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Voor de volledigheid; bouwjaar is 2018 en provincie is Oost-Vlaanderen (BE)caesar1000 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:07:
[...]
Raym09 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:31:
Ten Kate Racing failliet
Dat is jammer en een k-streek van Honda....

Nogal klote dat het na zo een lange samenwerking met Honda op deze manier moet gaan. In de verklaring van Ten Kate lees ik nog dat zij de mogelijkheid op juridische stappen aan het onderzoeken zijn momenteel. Hoop voor hen dat dit de financiële pijn nog kan verzachten.
Ja klopt. De tellers zijn wel aangepast naar Euro maar qua tank is het het VS model. Vriend van me heeft ook een Hawk als hobbyproject en daar heeft hij een EU NTV tank op gezet. Daar kan inderdaad veel meer in.caesar1000 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:32:
[...]
Is dat dan het Amerikaanse model? Online staat er 11 liter bij het Amerikaanse model en 19 liter bij het Europese model.
Hier de tank van een NTV:

Dit is de Hawk tank:

(random plaatjes van internet)
Zoals je ziet is de tank van de Hawk een stuk kleiner. Ook is de NTV tank veel breder.
Schaamteloze crossfiets van MF
Hulp gevraagd!
Heeft er iemand een werkplaatshandboek van de 2014 Versys 650 uitvoering?
Heb zojuist de door de vorige eigenaar geplaatste tomtom laadkabel los geknipt om de bekabeling anders te leiden (van TT en handvatverwarming) en daarmee ergens sluiting gemaakt.
Mijn voorlampen doen het niet meer maar, de zekering is nog intact (TomTom is via voorlamp afgetapt onder het zadel). Komt geen stroom op de lamp aansluiting (lampen niet er uit gehaald, lijkt me niet nodig omdat er geen stroom is). Inmiddels zo goed als alles nagelopen en kan geen kapotte zekeringen meer vinden (die van de TT was kapot en vervangen waarna die hetweer deed) of andere zaken die niet meer goed zijn.
Motor start en loopt gewoon, achterlicht/remfunctie werkt.
Ik wil de rest van het elektrisch circuit nalopen maar geen idee waar alles loopt. Of wat een mogelijk ander probleem kan zijn.
Tips zijn welkom!
Hulp gevraagd!
Heb zojuist de door de vorige eigenaar geplaatste tomtom laadkabel los geknipt om de bekabeling anders te leiden (van TT en handvatverwarming) en daarmee ergens sluiting gemaakt.
Mijn voorlampen doen het niet meer maar, de zekering is nog intact (TomTom is via voorlamp afgetapt onder het zadel). Komt geen stroom op de lamp aansluiting (lampen niet er uit gehaald, lijkt me niet nodig omdat er geen stroom is). Inmiddels zo goed als alles nagelopen en kan geen kapotte zekeringen meer vinden (die van de TT was kapot en vervangen waarna die hetweer deed) of andere zaken die niet meer goed zijn.
Ik wil de rest van het elektrisch circuit nalopen maar geen idee waar alles loopt. Of wat een mogelijk ander probleem kan zijn.
Tips zijn welkom!
Google eens naar: 'werkplaatshandboek kawasaki versys 650 2014'. Eerste hit is dan al gelijk raak en zal je verder helpenEoghlear schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:02:
Hulp gevraagd!
[ Voor 8% gewijzigd door Panini op 28-11-2018 13:41 ]
@Eoghlear en als je die van 2014 niet online kan vinden, zoek dan op 2013. Mijn 2016 Versys is zo goed als hetzelfde als de 2017 Versys. Zolang het voor de grotere update was zal het niet ontzettend veel schelen.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Het sparen kan beginnen.... €14.799,00 voor de 790 Adventure en €15.899,00 voor de 790 Adventure RSecsytime schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:11:
[...]
BMW heeft de 850 GS Adventure aangekondigd.. Dat is in de Rallye kleurstelling ook een mooi ding geworden zeg! Ben erg benieuwd naar de prijzen van de T7 en 790 adventure, de GS is iig wel erg prijzig voor een fiets die in China geproduceerd wordt.. (€15,5k)
[Afbeelding]
bron:
https://www.niwa.nl/motor...adventure-abs-2019-124398
https://www.niwa.nl/motor...venture-r-abs-2019-124399
Had gehoopt dat de prijs iets lager uit zou vallen in vergelijk met de Duke 790 en de Adventure 1090, maar stiekem wist ik natuurlijk wel beter

Eerst maar eens wachten tot ze beschikbaar zijn voor een proefrit, dat zal nog wel enkele maanden duren.
[ Voor 7% gewijzigd door Thedr op 28-11-2018 16:10 ]
Vind hem erg hoog geprijsd, voor deze prijs laat ik hem ook lekker staan. Zeker aangezien cruise control ook een extra optie is.Thedr schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:06:
[...]
Het sparen kan beginnen.... €14.799,00 voor de 790 Adventure en €15.899,00 voor de 790 Adventure R
bron:
Had gehoopt dat de prijs iets lager uit zou vallen in vergelijk met de Duke 790 en de Adventure 1090, maar stiekem wist ik natuurlijk wel beterZe weten dat er veel interesse is voor een fiets als deze en dat ze waarschijnlijk toch wel als zoete broodjes over de toonbank gaan.
Eerst maar eens wachten tot ze beschikbaar zijn voor een proefrit, dat zal nog wel enkele maanden duren.
Tis natuurlijk ook de vraag of dit de uiteindelijke prijs gaat zijn aangezien KTM bij mijn weten officiëel nog geen prijzen heeft vrijgegeven. Maar ik verwacht niet dat die ineens €1000-1500 lager uit zal vallen. Ik ben het volledig met je eens dat ie stevig aan de prijs is, de 790 R is ongeveer zo duur als de 1090Secsytime schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:13:
[...]
Vind hem erg hoog geprijsd, voor deze prijs laat ik hem ook lekker staan. Zeker aangezien cruise control ook een extra optie is.

Ja precies, en het verschil met de duke is nu ook wel enorm. Als die rond de 13 was had ik hem serieus overwogen.Thedr schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:18:
[...]
Tis natuurlijk ook de vraag of dit de uiteindelijke prijs gaat zijn aangezien KTM bij mijn weten officiëel nog geen prijzen heeft vrijgegeven. Maar ik verwacht niet dat die ineens €1000-1500 lager uit zal vallen. Ik ben het volledig met je eens dat ie stevig aan de prijs is, de 790 R is ongeveer zo duur als de 1090
Nu moet je wel hardcore offroad gaan wil je het goed kunnen praten.
Als je het even google gebruikt kom je op legio topics in het engels. Is dus een redelijk bekend probleem, heb je ook een richting om te zoekenEoghlear schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:02:
Hulp gevraagd!
Tips zijn welkom!
Dan zou ik toch even doorsparenThedr schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:06:
[...]
Het sparen kan beginnen.... €14.799,00 voor de 790 Adventure en €15.899,00 voor de 790 Adventure R
bron:
Had gehoopt dat de prijs iets lager uit zou vallen in vergelijk met de Duke 790 en de Adventure 1090, maar stiekem wist ik natuurlijk wel beterZe weten dat er veel interesse is voor een fiets als deze en dat ze waarschijnlijk toch wel als zoete broodjes over de toonbank gaan.
228 kg voor de S1000XR vs de 189 kg* van de 790 Adventure R, dan zit je in een ander segment te kijken.
De S1000XR lijkt mij veel meer weg/tour georiënteerd, beter vergelijkbaar met de Honda Crosstourer en Varadero. Concurrent uit eigen schuur voor de R1200GS, voor mensen die liever 4 cylinder rijden?
*Rijklaargewicht vs droog gewicht.
[ Voor 5% gewijzigd door Grubeater op 28-11-2018 22:34 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
En ik maar op Haynes manual zoeken en niets vinden. Inmiddels een werkplaatshandboek te pakken. En aan de slag.
Rijklaar vs droog kon ik niet vinden van de XR, maar voor de 2010 RR is het zo'n 20kg verschil. Dus zo ver liggen ze niet van elkaar vandaan. Denk wel dat de XR iets meer op weg is georiënteerd, maar denk dat ie goed zn mannetje kan staanGrubeater schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:29:
[...]
228 kg voor de S1000XR vs de 189 kg* van de 790 Adventure R, dan zit je in een ander segment te kijken.
De S1000XR lijkt mij veel meer weg/tour georiënteerd, beter vergelijkbaar met de Honda Crosstourer en Varadero. Concurrent uit eigen schuur voor de R1200GS, voor mensen die liever 4 cylinder rijden?

Dat dus, leuke fiets maar niet wat ik zoek. Dan zou ik eerder wat geld in mijn zak houden en voor een GS850 (al dan niet Adventure) gaan, maar die is me eigenlijk ook te zwaar. Wat ik vermoed is dat de officiële prijzen nog niet bekend zijn en ze daar een safe guess hebben gedaan om later niemand teleur te hoeven stellen dat ie toch iets duurder is dan eerder vermeld. Of gewoon wat extra marge pakken op de eerste vroege vogelsGrubeater schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:29:
[...]
Met deze prijs zou de F850 GS (/Adventure) ook een te grote concurrent vormen denk ik.
De XR is volgens de site van BMW 228 kg incl tank voor 90% gevuld, dus echt rijklaar. Erg netjes overigens als je bedenkt dat de gewone F850 GS hetzelfde weegt en de Adventure zelfs 244 kg.
Ik verwacht dat de 790 Adventure rond de 205 kg gaat uitkomen met volle tank.
Kijk niet teveel naar het absolute gewicht, maar probeer het vooral eens. Zijn zat motoren die het gewicht dermate laag hebben zitten dat dat echt helemaal geen probleem is, sterker nog, dat ze veel lichter aanvoelen en veel makkelijker te sturen zijn dan het gewicht doet vermoeden.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb ze allebei kort na elkaar gereden en dat is op geen enkel vlak met elkaar te vergelijken. De GS is dik door zijn 2-cilinder, maar de XR is fenomenaal met de 4-cilinder icm de (optionele) quickshifter.Grubeater schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:29:
[...]
Ik rijd zelf een Tiger 1050 van 2008 en noem mezelf een gemiddeld sportieve rijder, maar de XR maakte de coureur in mij los. Wat een vertrouwen geeft deze fiets.
Dat hij iets minder karakter heeft door de 4-cilinder is waar, maar dat argument om hem niet aan te schaffen verdwijnt als sneeuw voor de zon, zodra je opstapt.
......... en toch wordt mijn nieuwe motor een Triumph Explorer
En de motorvakantie van 2019 is gepland!
Dat dus:Joopieboy schreef op donderdag 29 november 2018 @ 05:48:
Kijk niet teveel naar het absolute gewicht, maar probeer het vooral eens. Zijn zat motoren die het gewicht dermate laag hebben zitten dat dat echt helemaal geen probleem is, sterker nog, dat ze veel lichter aanvoelen en veel makkelijker te sturen zijn dan het gewicht doet vermoeden.
Kijk maar naar de Yamaha XTZ 1200 Super Tenere en de Honda CRF1000 Africa Twin. Op papier is de Yamaha in alle opzichten beter maar in de praktijk is de Honda in het terein de betere fiets vanwege 't lagere zwaartepunt.
@BobbyDgtl Je KTM Duke staat er tussen
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
En stap dan eens op een Bandit 1250, zeker met die vering voelt het aan als een boot.
Waarschijnlijk heb ik ook een ander rijgedrag, en is een EXC volgens mij niet op zo zuinig mogelijk verbruik gebouwdVrijdag schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:53:
[...]
Die van mij is zuiniger![]()
Wat een geldThedr schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:06:
[...]
bron:

In het terrein is het gewicht bij het oprapen ook niet geheel onbelangrijk. Een S1000XR is ook niet echt bedoeld om door het terrein te banjeren. Zijn terrein is meer de bijv. de Eifel on-road
[ Voor 12% gewijzigd door Thoit op 29-11-2018 08:19 ]
Ik zie dat soort 'allroads' altijd als SUVs en crossovers bij de vierwielers, het ziet er soortvan uit als een terreinwagen maar niemand gaat er daadwerkelijk mee offroad
Dat geld ook voor mijn eigen Caponord, die heeft ook bijna alleen maar asfalt gezien.
Ik moest hieraan denken. Maar dan met GSA1200'sChakotay schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:18:
Ik zie dat soort 'allroads' altijd als SUVs en crossovers bij de vierwielers, het ziet er soortvan uit als een terreinwagen maar niemand gaat er daadwerkelijk mee offroadDat geld ook voor mijn eigen Caponord, die heeft ook bijna alleen maar asfalt gezien.
@Thoit ja, daar heb je een punt idd. Ik rij soms als een oud wijf, vooral als ik alleen op binnendoorweggetjes kachel
[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 29-11-2018 08:23 ]
Mooie vergelijking inderdaad, geld ook voor mijn Versys. Al gaat die af en toe wel off-road... 10 meter heen en terug over een grasveldje naar mijn voordeur toeChakotay schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:18:
Ik zie dat soort 'allroads' altijd als SUVs en crossovers bij de vierwielers, het ziet er soortvan uit als een terreinwagen maar niemand gaat er daadwerkelijk mee offroadDat geld ook voor mijn eigen Caponord, die heeft ook bijna alleen maar asfalt gezien.
Thoit schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:12:
[...]
Wat een geldVind de nieuwe modellen van KTM sowieso erg lelijk geworden. Begrijp bij de 790 Adventure vooral de kap aan het voorkant van het blok niet. Wat is dat voor gekke ding?
![]()
In het terrein is het gewicht bij het oprapen ook niet geheel onbelangrijk. Een S1000XR is ook niet echt bedoeld om door het terrein te banjeren. Zijn terrein is meer de bijv. de Eifel on-road

Je bedoelt de brandstoftank? Die zit daar voor een zo laag mogelijk zwaartepunt. En ja, ze hebben er over nagedacht en hem stevig gemaakt zodat ie bij een crash niet scheurt
En smaken verschillen gelukkig, ik vind zeker de Adventure R er erg gaaf uitzien. De gewone lijkt een beetje door zijn rug gezakt wat mij betreft

[ Voor 6% gewijzigd door Thedr op 29-11-2018 10:44 ]
Nu je het zegt, zie ik het inderdaad dat het de tank is. Dan is in ieder geval duidelijk dat ik de tank enorm lelijk vindThedr schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:31:
[...]
[Afbeelding: Dikke KTM]
Je bedoelt de brandstoftank? Die zit daar voor een zo laag mogelijk zwaartepunt. En ja, ze hebben er over nagedacht en hem stevig gemaakt zodat ie bij een crash niet scheurt![]()
En smaken verschillen gelukkig, ik vind zeker de Adventure R er erg gaaf uitzien. De gewone lijkt een beetje door zijn rug gezakt wat mij betreft
De nieuwe Super Duke GT is ook een gedrocht geworden met de lampen in de zijkappen aan de voorkant

De BV's staan in elk geval onder een Holding, en die staan allemaal op 1 adres. Het zal ervan afhangen hoe men het op papier geregeld heeft inderdaad. Had wat tijd, ff gekekenephymerous schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:03:
[...]
De locatie past inderdaad niet bij een dealer en ruime shop gericht op consumenten. Met een beetje accountant hebben ze alles juridisch en fiscaal goed opgesplitst in BV's en raakt dit de andere BV's inclusief de BV die het pand in eigendom heeft.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Als het geen fiscale eenheid is, en de rekening courant schuld de goede kant op gaat (of er niet is) dan kan het gewoon goed gaan om de boel te laten klappen.Destruction schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:42:
[...]
De BV's staan in elk geval onder een Holding, en die staan allemaal op 1 adres. Het zal ervan afhangen hoe men het op papier geregeld heeft inderdaad. Had wat tijd, ff gekeken
Op het Versys forum staan die geloof ik..Eoghlear schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:02:
Hulp gevraagd!
Tips zijn welkom!
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat hele adventure segment is nu voor avontuur op de snelweg ontwikkeld.
Op een bospad heb je liever 180kg met 60pk dan 250kg met 150 pk.
Zelfs de 790 had in mijn ogen beter een 690 kunnen zijn of misschien zelfs minder.
Het gat tussen de enduro en allroad is wel iets wat volgens mij vrij leeg is.
Het mooist zou nu een drz zijn met enduro opbouw of misschien zelfs die CRF250 rally, liever meer off road gericht dan snelweg.
Op een bospad heb je liever 180kg met 60pk dan 250kg met 150 pk.
Zelfs de 790 had in mijn ogen beter een 690 kunnen zijn of misschien zelfs minder.
Het gat tussen de enduro en allroad is wel iets wat volgens mij vrij leeg is.
Het mooist zou nu een drz zijn met enduro opbouw of misschien zelfs die CRF250 rally, liever meer off road gericht dan snelweg.
Toch vind ik de tenere 700 mooier dan de Ktm, en ze zeggen dat je met die 16Liter peut makkelijk 350km kan halen.
Hopen dat er dit jaar een proefrit gemaakt kan worden op dat ding
Hopen dat er dit jaar een proefrit gemaakt kan worden op dat ding
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
"Zeggen", dat is hetzelfde als dat je een nieuwe eco hyper dyper koelblik koopt waarvan ze zeggen dat die 1 op 35 gemiddeld rijdt volgens de Europese norm. Maar in de praktijk de 1 op 20 niet eens haalt en met een beetje zware voet met gemak onder de 1 op 15 gaat.
Officiële prijzen zijn ondertussen bekend. Helaas kloppen de eerdere prijzen 
https://www.nieuwsmotor.n...m-motoren-prijslijst-2019

https://www.nieuwsmotor.n...m-motoren-prijslijst-2019
Dat is alleen zo extreem met plugin hybrides die je niet inplugt natuurlijkJoopieboy schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:16:
"Zeggen", dat is hetzelfde als dat je een nieuwe eco hyper dyper koelblik koopt waarvan ze zeggen dat die 1 op 35 gemiddeld rijdt volgens de Europese norm. Maar in de praktijk de 1 op 20 niet eens haalt en met een beetje zware voet met gemak onder de 1 op 15 gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 29-11-2018 21:42 ]
Nja het is wel dagelijkse kost met al die bijtelling vriendelijke tankers die bijna niemand oplaad 'want ze hebben toch een tankpas van de zaak'.418O2 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:41:
[...]
Dat is alleen zo extreem met plugin hybrides die je niet inplugt natuurlijk
Oh nee? YouTube: Drive the BMW S1000XR to the MAXThoit schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:12:
[...]
Morgenmiddag kijken bij een VFR800Fi uit 2001 als vervanger voor mijn 750.
Mijn vriendin is een soort van om, maar alleen omdat we die ochtend ook bij een nieuwe auto gaan kijken
Grote kans dat deze zaterdag een erg duur dagje gaat worden.
Mijn vriendin is een soort van om, maar alleen omdat we die ochtend ook bij een nieuwe auto gaan kijken
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ja ja, zo is er ook een filmpje van iemand die met een Ducati 1199? door de bossen gaat
Vandaar de knipoog...Thoit schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:20:
[...]
Ja ja, zo is er ook een filmpje van iemand die met een Ducati 1199? door de bossen gaatWil niet zeggen dat het in de praktijk ook gedaan wordt. Red-Bull laat zijn F1 wagens toch ook over de meeste gekke tereinen voor zo'n wagen rijden
Jup daarom rij ik ook 1:27 conform fabrieksopgave met mijn eco diesel uit 2011..... Not...418O2 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:41:
[...]
Dat is alleen zo extreem met plugin hybrides die je niet inplugt natuurlijk
met een zwaar aangepaste rijstijl en nooit v-max op de snelweg en achter vrachtwagels kom ik nog niet verder dan 1:24, met een normale rijstijl mag je blij zijn met 1:19
Awesome
Gisteren mijn motorrijbewijs weten te halen!
Volgende week kijken voor een Hornet uit 2011. Hopelijk kan ik mezelf een mooi kerstcadeau gaan geven.
Yay! en dan veel rijden...Darkvisje schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:57:
Gisteren mijn motorrijbewijs weten te halen!Volgende week kijken voor een Hornet uit 2011. Hopelijk kan ik mezelf een mooi kerstcadeau gaan geven.
Heb mn f650 waar veel onderhoud aan moest gebeuren ingeruild voor een R1100RS. Hoefde amper wat meer te betalen dan het hele onderhoud aan mijn f650 zou gaan kosten.

Nog andere mensen die morgen naar Soest rijden voor de Kawasaki "Mega News Show"?
Mooie nieuwe tractor @Beavbusi! Zal een aardig verschil met de 650 zijn
Sterkte danRubman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:30:
Morgenmiddag kijken bij een VFR800Fi uit 2001 als vervanger voor mijn 750.
Absoluut, vanochtend al lekker mee naar werk gescheurd. Heeft natuurlijk niet gelijk alle koop, op het allereerste begin, maar daarna schiet ie er vandoor. Daarnaast rijd ik met deze al snel 80 op een 50 weg zonder dat ik het doorheb. En snelweg is echt een verademing tov de f650. Die was dan wel weer makkelijker in de bochten, deze machine is wat lastiger te controleren wat dat betreft. Had ook op een r850 proef gereden, maar die reed me toch wat te makkelijk en had het gevoel dat die ook snel saai zou werden (gelijk met de f650). Ben benieuwd of deze me langer gaat boeien.Chakotay schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:26:
Mooie nieuwe tractor @Beavbusi! Zal een aardig verschil met de 650 zijn
Vet ding, en nog in de goede kleur ookBeavbusi schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:11:
Heb mn f650 waar veel onderhoud aan moest gebeuren ingeruild voor een R1100RS. Hoefde amper wat meer te betalen dan het hele onderhoud aan mijn f650 zou gaan kosten.![]()
[Afbeelding]
Ik ben toch ook met een schuin oog naar een BMW aan het kijken... nu nog geen geld voor, en ik ben nog niet overtuigd, maar ze zijn al veel aanbevolen hier op het forum en de ervaringen van de KLPD spreken ook boekdelen. Qua prijs/design kijk ik dan naar de pre-2014 uitvoering van de R1200RT, al twijfel ik over het verbruik voor grote kilometrages. Er stond onlangs ergens een 900RT te koop maar daar kan ik niks over vinden
KM-stand is minder belangrijk denk ik, maar ik zou dan kijken naar een witte met volledige kofferset.
[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-11-2018 12:01 ]
Mag ik vragen wat de inruil was?Beavbusi schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:11:
Heb mn f650 waar veel onderhoud aan moest gebeuren ingeruild voor een R1100RS. Hoefde amper wat meer te betalen dan het hele onderhoud aan mijn f650 zou gaan kosten.![]()
[Afbeelding]
Heb een F650 staan met 50k op de teller en net nieuwe banden, brembo schijven etc.
Misschien keer inruilen op iets leuks. Dacht namelijk dat ze niks waard waren.
Het schijnt wel dat de modellen van voor 2010 problemen hebben met de ABS module/pomp indien deze nog niet zijn vervangen. Is ook geen goedkope Revisie.HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:00:
[...]
Qua prijs/design kijk ik dan naar de pre-2014 uitvoering van de R1200RT, al twijfel ik over het verbruik voor grote kilometrages.
Ik kreeg 500 voor iets minder kilometers. Banden waren wel goed. Remmen moesten opnieuw, zadel moest opnieuw, nieuwe ketting + tandwielen, en dan gewoon regulier onderhoud. Daarnaast wat puntjes roest zo hier en daar.kneusteun schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:02:
[...]
Mag ik vragen wat de inruil was?
Heb een F650 staan met 50k op de teller en net nieuwe banden, brembo schijven etc.
Misschien keer inruilen op iets leuks. Dacht namelijk dat ze niks waard waren.
Best netjes aangezien remmerij nieuw en banden me vorig jaar 1200 gekost heeftBeavbusi schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:18:
[...]
Ik kreeg 500 voor iets minder kilometers. Banden waren wel goed. Remmen moesten opnieuw, zadel moest opnieuw, nieuwe ketting + tandwielen, en dan gewoon regulier onderhoud. Daarnaast wat puntjes roest zo hier en daar.

Moet zeggen dat ik ook heel blij was dat hij met ene schuin oog keek en 500 bood. Had de motor ene beetje verwaarloosd. Voor de rest ook geen onderhandelingen meer gedaan.kneusteun schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:27:
[...]
Best netjes aangezien remmerij nieuw en banden me vorig jaar 1200 gekost heeft
Yep, met mijn zoontje van 5, twee vrienden en mijn broer. En ook lekker genieten in het museum!aidanl schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:14:
Nog andere mensen die morgen naar Soest rijden voor de Kawasaki "Mega News Show"?
In Belgie staat een witte FJR te koop op 2ehands, voor weinig volgens mij...HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:00:
[...]
Vet ding, en nog in de goede kleur ook.
Ik ben toch ook met een schuin oog naar een BMW aan het kijken... nu nog geen geld voor, en ik ben nog niet overtuigd, maar ze zijn al veel aanbevolen hier op het forum en de ervaringen van de KLPD spreken ook boekdelen. Qua prijs/design kijk ik dan naar de pre-2014 uitvoering van de R1200RT, al twijfel ik over het verbruik voor grote kilometrages. Er stond onlangs ergens een 900RT te koop maar daar kan ik niks over vinden. Het hoeft van mij niet gelijk zo'n PK monster te zijn, het gaat me vooral om het rijcomfort op lange afstanden (de alp geeft daarvoor gewoon teveel trillingen door).
KM-stand is minder belangrijk denk ik, maar ik zou dan kijken naar een witte met volledige kofferset.
Mocht er trouwens iemand geïnterersseerd zijn in een Triumph Tiger 1050 van 2008 met 60.000km en net groot onderhoud twv €1500,- ...
- nieuwe schijven voor
- nieuwe blokken voor
- nieuwe blokken achter
- olie en filters
- remvloeistof
- oliedrukregelaar vervangen
- achterremklauw gereviseerd
- ...
Hij staat nu in de stalling aan de druppellader en mag voor ongeveer €5500,- weg. Is nu geschorst, dus proefrijden alleen bij zeer serieuze interesse
[ Voor 25% gewijzigd door BvZwolle op 30-11-2018 13:01 ]
Yup. Morgenmiddag ga ik ookaidanl schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:14:
Gamertag: timmie271
De 900 is een speciale politie uitvoering. Minder vermogen dan de 1200, exotischer ook. Tenzij zeer aantrekkelijk geprijsd, lekker laten staan. Verbuik: laatst weer getankt, bijna exact 1:17,5 (ik zat er iets boven). Dat met sportieve rijstijl.HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:00:
[...]
Vet ding, en nog in de goede kleur ook.
Ik ben toch ook met een schuin oog naar een BMW aan het kijken... nu nog geen geld voor, en ik ben nog niet overtuigd, maar ze zijn al veel aanbevolen hier op het forum en de ervaringen van de KLPD spreken ook boekdelen. Qua prijs/design kijk ik dan naar de pre-2014 uitvoering van de R1200RT, al twijfel ik over het verbruik voor grote kilometrages. Er stond onlangs ergens een 900RT te koop maar daar kan ik niks over vinden. Het hoeft van mij niet gelijk zo'n PK monster te zijn, het gaat me vooral om het rijcomfort op lange afstanden (de alp geeft daarvoor gewoon teveel trillingen door).
Anyway, als je mn 2005 R1200RT eens proberen wil, je bent welkom in Rijswijk.
Nee, die is idd zeer duur. Hoeft ook niet persé vervangen te worden, belangrijkste is dat iedere 2 jaar de remvloeistof wordt vervangen. Zodra een eigenaar dát overslaat, is het snel gedaan met de pomp. Ze kunnen zeer slecht tegen vervuiling van de vloeistof. Blijf je lekker rijden en vloeistof wisselen? Dan gaan ze heel lang mee en hoef je je er geen zorgen over te maken.Pagman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:17:
[...]
Het schijnt wel dat de modellen van voor 2010 problemen hebben met de ABS module/pomp indien deze nog niet zijn vervangen. Is ook geen goedkope Revisie.
Lees, ze kunnen zeer slecht tegen vocht in de remvloeistof en laat die nou net hygroscopisch zijn....
Mooi dingBeavbusi schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:11:
[Afbeelding]

Jemig wat een apparaat, dat ding is gewoon zo lelijk dat die mooi is!noes schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:49:
[...]
Mooi dingjammer dat er geen RS in de 'oude' R1200 lineup zit (ja, er is er nu wel één). De R1200ST vind ik niet zo mooi namelijk, zie hieronder.
[Afbeelding]
Vanaf 2007 zijn ze beter, maar elk jaar remolie verversen doet wonderen en gewoon gebruiken. Stilstand is achteruitgang. Maar om te zeggen dat ervoor slecht is en je het absoluut niet moet kopen dat is niet waar. Schijnt koop je weinig voor.Pagman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:17:
[...]
Het schijnt wel dat de modellen van voor 2010 problemen hebben met de ABS module/pomp indien deze nog niet zijn vervangen. Is ook geen goedkope Revisie.
Onderweg een bobine bobbin van m'n paddockstand verloren...
Bij thuiskomst zat er nog maar 1 in de achterbrug. Of is het heel vreemd dat ik die dingen altijd gewoon laat zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door Woask op 30-11-2018 18:27 ]
BobbinWoask schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:23:
Onderweg een bobine van m'n paddockstand verloren...Bij thuiskomst zat er nog maar 1 in de achterbrug. Of is het heel vreemd dat ik die dingen altijd gewoon laat zitten?
Die dingen laat iedereen gewoon zitten hoor, verwijderen is echt niet nodig. Het lijkt er op dat er bij jou 1tje is los getrilt. De volgende keer anders even wat blauwe loctite op doen
Een bobin bedoel je? Ik hoop niet dat je de bobine kwijt bent...https://nl.m.wikipedia.org/wiki/BobineWoask schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:23:
Onderweg een bobine van m'n paddockstand verloren...Bij thuiskomst zat er nog maar 1 in de achterbrug. Of is het heel vreemd dat ik die dingen altijd gewoon laat zitten?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
@Woask Zoals Pilatus al zegt, wat loctite aan doen om deze te borgen. De blauwe die hij bedoelt vind je makkelijker onder het nummer Loctite 243.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
... hoedan??Woask schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:23:
Onderweg een bobine bobbin van m'n paddockstand verloren...Bij thuiskomst zat er nog maar 1 in de achterbrug. Of is het heel vreemd dat ik die dingen altijd gewoon laat zitten?
Ik probeerde de mijne laatst te vervangen, vorige eigenaar had bekraste zwarte erin, ik wou de mooie blauwe die ik voor m'n verjaardag heb gekregen erin zetten... en kreeg die krengen met geen mogelijkheid los.

I have stability. The ability to stab.
Ik heb nog 2 zwarte M10 dingen van Datona liggen, mocht je die willen overnemen?Woask schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:23:
Onderweg een bobine bobbin van m'n paddockstand verloren...Bij thuiskomst zat er nog maar 1 in de achterbrug. Of is het heel vreemd dat ik die dingen altijd gewoon laat zitten?
Zometeen maar eens de motorkleding pakken. Naar het tankstation toe om te tanken en naar de BMW dealer ernaast gaan omdat dat vorige week niet lukte met de nieuwe 8 serie en X5. Daarna door naar Soest kawasaki's en musea kijken
Bedankt voor het aanbod maar helaas gaan er M10x1,25 in. Ik wou toevallig net vandaag m'n ketting vervangen maar gelukkig heb ik nog deze universele rakkers:Rpower18 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:16:
[...]
Ik heb nog 2 zwarte M10 dingen van Datona liggen, mocht je die willen overnemen?

Die hoor je standaard te hebben met een beetje motor.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:35:
@Woask Zoals Pilatus al zegt, wat loctite aan doen om deze te borgen. De blauwe die hij bedoelt vind je makkelijker onder het nummer Loctite 243.
Net maar even een fel geel hesje gekocht samen met een facemask. De bedoeling is dat ik in de winter zo lang mogelijk door blijf rijden, op een veilige en warme manier. Het hesje is een ouder model, mijn jas beschikt nog niet over klittenband aan de voorkant of een rits aan de achterkant:

Facemask vind ik heerlijk, ik rijd graag met mijn helm open als het enigszins kan. Is wel even proppen om met mijn dikke kop...

Facemask vind ik heerlijk, ik rijd graag met mijn helm open als het enigszins kan. Is wel even proppen om met mijn dikke kop...

Als je zo'n 50ml of meer flesje hebt staan vind je opeens heel veel boutjes die je met loctite kunt borgen ja. Ik ken het gevoel 
Zo, de motor is weer opgehaald na de grote beurt. Ook nieuwe bandjes; de Road 5 Trail, want de Pilot Road 4 Trail schijnt al weer uit productie te zijn.
Ik vraag bij het ophalen nog wanneer het eigenlijk een verstandig moment is om de voorvork eens aan te pakken (van te voren straal vergeten anders had hij dat in een keer mee kunnen doen). Het antwoord: bij deze kilometerstand kon het langzaam wel eens tijd worden, maar wacht gewoon even tot je merkt dat de keerring begint te lekken. Het is een klein klusje en dat plannen we zo wel even tussendoor.
Mag je raden wat ik zie als ik de motor thuis weer in de garage zet.
Zo, de motor is weer opgehaald na de grote beurt. Ook nieuwe bandjes; de Road 5 Trail, want de Pilot Road 4 Trail schijnt al weer uit productie te zijn.
Ik vraag bij het ophalen nog wanneer het eigenlijk een verstandig moment is om de voorvork eens aan te pakken (van te voren straal vergeten anders had hij dat in een keer mee kunnen doen). Het antwoord: bij deze kilometerstand kon het langzaam wel eens tijd worden, maar wacht gewoon even tot je merkt dat de keerring begint te lekken. Het is een klein klusje en dat plannen we zo wel even tussendoor.
Mag je raden wat ik zie als ik de motor thuis weer in de garage zet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
En bedankt he
Nou de kawa beurs kan ik vergeten -.- lig met griep op bed... daar gaat al dat moois... wel foto's maken @timmie271 !!
I have stability. The ability to stab.
Oeps.. Dat is niet meer gelukt. Was ook behoorlijk druk daar, maar zullen vast wel foto's van Kawasaki zelf online komenSmurfLink schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:11:
[...]
En bedankt he
Nou de kawa beurs kan ik vergeten -.- lig met griep op bed... daar gaat al dat moois... wel foto's maken @timmie271 !!
Helaas niks gewonnen..
* Rubman heeft een nieuwe motor!!! 
Een goede eigen foto komt nog voor de startpost maar hier is hij dan.

Een VFR 800 Fi uit 2001

Een VFR 800 Fi uit 2001
Wat een dikke reetRubman schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:21:
[Afbeelding]
Een VFR 800 Fi uit 2001
Ziet er goed uit, mooie keuze!Rubman schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:21:
[Afbeelding]
Een VFR 800 Fi uit 2001
Ik ga toevallig a.s. woensdag kijken bij een blauwe VFR 800 Fi.

Thx allen.
@HTT-ThalanJa de koffers zijn best fors, misschien dat ik nog ga kijken om deze in te ruilen voor een maatje smaller tzt.
Maar eerst weer even lekker rijden.
@HTT-ThalanJa de koffers zijn best fors, misschien dat ik nog ga kijken om deze in te ruilen voor een maatje smaller tzt.
Maar eerst weer even lekker rijden.
Gloeiende gloeiende. Partij zitten schelden vanmorgen... zit je om 6 uur op de motor gaat de rits van je pak stuk na 3 kilometer rijden.... terug naar huis om de auto te pakken want moest toch werken.. Morgen maar even bellen, want na 2 weken is wel wat snel....
Werken op zondag Timmie?timmie271 schreef op zondag 2 december 2018 @ 07:31:
Gloeiende gloeiende. Partij zitten schelden vanmorgen... zit je om 6 uur op de motor gaat de rits van je pak stuk na 3 kilometer rijden.... terug naar huis om de auto te pakken want moest toch werken.. Morgen maar even bellen, want na 2 weken is wel wat snel....
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zondag, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag het maakt me geen donder uit welke dag ik werk
GELD HARKENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNtimmie271 schreef op zondag 2 december 2018 @ 07:57:
[...]
Zondag, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag het maakt me geen donder uit welke dag ik werk
Ben ook 2 NetScaler SDX Appliances aan het upgraden momenteel hoor
[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 02-12-2018 08:58 ]
Sta je tenminste niet (of minder) in de file
Kan op zondag inderdaad prima doorrijden

Zo weer een lijst met nieuwe onderdelen besteld.
- stalen remleidingen;
- abs pomp afdop setje;
- remschakelset;
- clipons;
- carbon toe guard;
- remhendelbeschermer;
- race tankdop;
- handvaten;
- vaste wielbussen.
Vanavond even aan de slag met de electronische vering. Even kijken of alles nog werkt en zo ja dan voorpoten en achtershock demonteren en naar de veren man brengen. Ook een begin maken met het vast zetten van de achterrem houder.
Edit: Alle servos werken nog en de ecu is van R1 stand weer terug in R1M stand gezet. Nu de grote wissel truuk. Heb de motor namelijk met andere Ohlins cartridges gekocht welke niet electronisch zijn. Heb ook de electronische erbij gekregen. Nu wil ik alleen de servos op die cartridges hebben die er nu in zitten (zijn beter). Hopelijk kan dat.
- stalen remleidingen;
- abs pomp afdop setje;
- remschakelset;
- clipons;
- carbon toe guard;
- remhendelbeschermer;
- race tankdop;
- handvaten;
- vaste wielbussen.
Vanavond even aan de slag met de electronische vering. Even kijken of alles nog werkt en zo ja dan voorpoten en achtershock demonteren en naar de veren man brengen. Ook een begin maken met het vast zetten van de achterrem houder.
Edit: Alle servos werken nog en de ecu is van R1 stand weer terug in R1M stand gezet. Nu de grote wissel truuk. Heb de motor namelijk met andere Ohlins cartridges gekocht welke niet electronisch zijn. Heb ook de electronische erbij gekregen. Nu wil ik alleen de servos op die cartridges hebben die er nu in zitten (zijn beter). Hopelijk kan dat.
[ Voor 34% gewijzigd door Tylen op 02-12-2018 19:56 ]
Eindelijk vrijdag me AVD gehaald in 1x
!!
Nu op zoek naar een leuke motor ( natuurlijk me rijbewijs opnieuw aangevraagd ) en dan hopen dat ik de komende maanden nog een beetje kan rijden
Nu op zoek naar een leuke motor ( natuurlijk me rijbewijs opnieuw aangevraagd ) en dan hopen dat ik de komende maanden nog een beetje kan rijden
Dat doe je toch wel remote, hé....Tylen schreef op zondag 2 december 2018 @ 08:04:
[...]
GELD HARKENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN
Ben ook 2 NetScaler SDX Appliances aan het upgraden momenteel hoor
Wat me er aan doet herinneren dat ik ook nog zo'n "ding" van wat opsolete cyphersuites moet ontdoen omdat het ding nu geen A+ status heeft volgens SSL Labs. Mooi klusje voor morgen, ofzo....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ja remote. Ik red het niet in een ochtendje van Asie naar americawimmel_1 schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:11:
[...]
Dat doe je toch wel remote, hé....
Wat me er aan doet herinneren dat ik ook nog zo'n "ding" van wat opsolete cyphersuites moet ontdoen omdat het ding nu geen A+ status heeft volgens SSL Labs. Mooi klusje voor morgen, ofzo....
Ah mooi om te lezen dat je ze ook hebt. Mocht je ooit vragen erover hebben kan je altijd bellen he
Waar heb je die nieuwe motor voor dan..?Tylen schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:32:
[...]
Ja remote. Ik red het niet in een ochtendje van Asie naar america
Ah mooi om te lezen dat je ze ook hebt. Mocht je ooit vragen erover hebben kan je altijd bellen heIs mijn core business
offtopic:
Netscalers kom je toch overal tegen. Ik krijg helemaal de rambam van die dingen
Netscalers kom je toch overal tegen. Ik krijg helemaal de rambam van die dingen
Dit topic is gesloten.