't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Ssssht, waarom verpest je het nou? Het is juist de truc om ze ver mogelijk over de 10.000 heen te gaan. Of zoals ze in het Cryptocurrency slowchat doen, over de 37.000 gaan

Gamertag: timmie271
Dan blijven we hier toch gewoon doorgaan? Nog een maandje tot oudjaar.Leviathius schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:44:
Helemaal mee eens. Zo staan we nooit in de eindejaarsnota van topics met de meeste berichten... We willen erkenning voor ons harde kletsen!
@wimmel_1 in je hok blijven en geen nieuw topic aanmaken aub
XBL: DonFrans
Helaas klinkt dat makkelijker dan het is. Er zijn hele strenge lieve moderators bij GoT die ons de titel van populairste topic niet gunnen en dus telkens ons topic sluitenFrans92 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:55:
[...]
Dan blijven we hier toch gewoon doorgaan? Nog een maandje tot oudjaar.
@wimmel_1 in je hok blijven en geen nieuw topic aanmaken aub

De huidige OP is in ieder geval weer helemaal bijgewerkt met de laatste gegevens aangaande rijders én klopt que code ook weer helemaal met de eisen welke er op GoT gelden (deze willen wel eens veranderen als een developer wat "bug fixes" doorvoert. Gevolg is dan vaak dat de hele lay-out naar de gallemiezen is en je dus weer ALLES mag gaan ná lopen…..Leviathius schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:57:
[...]
Helaas klinkt dat makkelijker dan het is. Er zijn hele strenge lieve moderators bij GoT die ons de titel van populairste topic niet gunnen en dus telkens ons topic sluiten.
Máár: Volgens mij hadden we zelfs in dit topic nog ergens de discussie (voor de "tigste" keer) aangaande dat sluiten van topics en daar had ik ook nog een opmerking van één van de developers / administrators in ge-quote waarin aangegeven stond dat er tegenwoordig eigenlijk geen technische eis/rede meer is voor topics te sluiten/openen bij + 10K aan posts
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 20-11-2018 20:47 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
De LED lampen in de Ninja 650 geven perfect lichtbeeld inderdaad. Zijn er erg geschikt voor. Helaas ben ik even motorloos, stond alleen maar stil in de schuur op het moment. Dus even van de hand gedaan, later weer wat nemen als ik wat meer tijd hebRpower18 schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:21:
@Ophidian ik heb inmiddels mijn led lichten geïnstalleerd. Wel zo fijn nu het snel donkerder wordt! Bak met licht komt er vanaf, echt veel mooier licht.
Wilde je nog vragen of jij al een andere uitlaat hebt inmiddels, of heb jij hem nog stock?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Dat is maar de vraag. Als je een hoogtoerige viercilinder op lage toeren rijdt kan de belasting olietechnisch best minder gunstig zijn dan bij een normale rijstiijl.
Stiekem klopt de OP ook niet meer met het halen van het rijbewijswimmel_1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:09:
[...]
De huidige OP is in ieder geval weer helemaal bijgewerkt met de laatste gegevens aangaande rijders én klopt que code ook weer helemaal met de eisen welke er op GoT gelden (deze willen wel een veranderen als een developer wat "bug fixes" doorvoert. Gevolg is dan vaak dat de hele lay-out naar de gallemiezen is en je dus weer ALLES mag gaan ná lopen…..). ALs er iemand een nieuw topic aan maakt dan kán diegene de huidige code zónder aanpassingen gewoon één op één over nemen
A mag je nu ook rechtstreeks halen vanaf je 21e mits je je theorie hebt gehaald (foutje van de overheid). Daarna is het 2 jaar met code 80 rijden en nieuw rijbewijs aanvragen of laten verlopen zodra je 24 word.
https://www.rijksoverheid...-voor-mijn-motorrijbewijs
Gamertag: timmie271
@Requiem19 rijdt een V-twin en daar gaat @HTT-Thalan ook vanuit.pagani schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:33:
[...]
Dat is maar de vraag. Als je een hoogtoerige viercilinder op lage toeren rijdt kan de belasting olietechnisch best minder gunstig zijn dan bij een normale rijstiijl.
Die peilstok van de AT heeft een verschil van 300 ml tussen het bovenste en onderste streepje, voordat het blok droog loopt moet er nog veel meer olie uit. Maar op peil houden is wel slim.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Da's inderdaad wel iets wat ik nog even bij moet werken, ja. Toevallig van de week nog aan zitten denken om dat specifieke stukje nog een keer bij te gaan werken naar de actuele status (voor zolang die status geldt).timmie271 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:37:
[...]
Stiekem klopt de OP ook niet meer met het halen van het rijbewijs![]()
A mag je nu ook rechtstreeks halen vanaf je 21e mits je je theorie hebt gehaald (foutje van de overheid). Daarna is het 2 jaar met code 80 rijden en nieuw rijbewijs aanvragen of laten verlopen zodra je 24 word.
https://www.rijksoverheid...-voor-mijn-motorrijbewijs
Wil je mij ook toevoegen? Waarschijnlijk destijds bij in geschotenwimmel_1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:09:
[...]
De huidige OP is in ieder geval weer helemaal bijgewerkt met de laatste gegevens aangaande rijders én klopt que code ook weer helemaal met de eisen welke er op GoT gelden (deze willen wel een veranderen als een developer wat "bug fixes" doorvoert. Gevolg is dan vaak dat de hele lay-out naar de gallemiezen is en je dus weer ALLES mag gaan ná lopen…..). ALs er iemand een nieuw topic aan maakt dan kán diegene de huidige code zónder aanpassingen gewoon één op één over nemen
![]()
Máár: Volgens mij hadden we zelfs in dit topic nog ergens de discussie (voor de "tigste" keer) aangaande dat sluiten van topics en daar had ik ook nog een opmerking van één van de developers / administrators in ge-quote waarin aangegeven stond dat er tegenwoordig eigenlijk geen technische rede meer is om topics te sluiten bij + 10K aan posts

Z750 van 2008, Gelderland
Hmmmm….. Is er waarschijnlijk een keer tussendoor geschoten óf er was geen notificatie gebruikt (en néé: Ik lees niet ALLES altijd aandachtig terugArdj schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:24:
[...]
Wil je mij ook toevoegen? Waarschijnlijk destijds bij in geschoten
[Afbeelding]
Z750 van 2008, Gelderland
Is inmiddels gecorrigeerd
Mijn Guzzi heeft ook een droge plaat.. eigenlijk is hij qua opbouw net een auto.. blok, droge koppeling, versnellingsbak, as, wielHTT-Thalan schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:12:
[...]
Probleem daarmee is dat het je koppeling sloopt, en daar kom je niet ver mee.
Je hebt op zijn minst JASO specificaties nodig, speciaal voor natte koppelingen. Mijn koppeling lag er binnen 1000km uit nadat ik auto-olie had gebruikt (en dat was met bijvullen, niet eens een volledige wissel).
Tenzij je die zeldzame BMW of Duc hebt met een droge koppeling, dan zit je wss wel safe.
- edit -
een AT lees ik nu, natte koppeling dus. Geen auto-olie in gooien, dan sta je echt stil.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik online/in NL kopen en op laten sturen geen optie?Requiem19 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:23:
@all: ik ga voor zero risk en probeer de synthetische olie te regelen. Ik zit nu helemaal onderaan ‘t peilstokje, maar zit nog net binnen peil dus.
er wonen 20 miljoen mensen in deze stad, moet te doen zijn, kwestie van goed zoeken hoop ik).
Net via via contact gelegd met wat motorrijders in andere grote stad, Islamabad. Dat is 300km rijden. Via hen kan ik hopelijk aan de goede olie en nieuwe remblokjes.
Haha, gok dat ik vergeten ben notificatie te gebruiken. Waarom lees je niet alles terug?wimmel_1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:34:
[...]
Hmmmm….. Is er waarschijnlijk een keer tussendoor geschoten óf er was geen notificatie gebruikt (en néé: Ik lees niet ALLES altijd aandachtig terug).
Is inmiddels gecorrigeerd
Danku
Paneel er af getrokken, bleek 1 van de 2 kabels die een plastic connector in ging los te zijn gekomen. Connector ziet er ongeveer uit als de onderste connector in de afbeelding (alleen grijs ipv wit):

Heb nu als tijdelijke fix, kabel terug in connector gestopt en de boel helemaal vast geducktapped zodat de kabel er niet meer uit kan komen. Maar eerst volgende keer dat de kappen er af moeten heb je kans dat deze constructie weer los laat. Weet iemand hoe ik dit kan fixen zodat die kabel blijft zitten in de connector?
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Dunne tie-wrap? Tussen de kabeltjes door en langs de onderkant van de connector. Dat misschien mogelijk?aidanl schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:16:
Had van de week ineens een disco modus in mijn knipperlicht rechts voor zitten. Als je er dan al rijdend een tik op gaf werkte die weer normaal, maar na de eerst volgende hobbel begon die weer op random wijze te flitsen.
Paneel er af getrokken, bleek 1 van de 2 kabels die een plastic connector in ging los te zijn gekomen. Connector ziet er ongeveer uit als de onderste connector in de afbeelding (alleen grijs ipv wit):
[Afbeelding]
Heb nu als tijdelijke fix, kabel terug in connector gestopt en de boel helemaal vast geducktapped zodat de kabel er niet meer uit kan komen. Maar eerst volgende keer dat de kappen er af moeten heb je kans dat deze constructie weer los laat. Weet iemand hoe ik dit kan fixen zodat die kabel blijft zitten in de connector?
XBL: DonFrans
Zonde man! Ik rij er nog steeds met veel plezier op, helaas denk ik dat het de aankomende periode niet veel meer gaat lukken. Heb je de motor voor een mooi bedragje kunnen slijten?Ophidian schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:26:
[...]
De LED lampen in de Ninja 650 geven perfect lichtbeeld inderdaad. Zijn er erg geschikt voor. Helaas ben ik even motorloos, stond alleen maar stil in de schuur op het moment. Dus even van de hand gedaan, later weer wat nemen als ik wat meer tijd heb

Jammer is wel dat het systeem voor bandspanning toch via ABS lijkt te gaan...
Ik ben op zoek naar een goedkope systeemhelm, liefst onder de 100€. Veiligheid maakt me niks uit, wil wel graag dat hij comfortabel is en makkelijk open en dicht gaat. Dus enige degelijkheid van de scharnieren.

Zeer mooie koffers, maar misschien niet "ideaal" voor de CBF 600 N modeljaar 2008 die ik momenteel heb. Givi heeft dus ook geen beugels voor mijn motor. De koffers werken met het Monokey Cam-Side systeem en niet met het reguliere Monokey zijkoffers systeem waarvoor wel een beugel beschikbaar is ( https://www.rad.eu/nl/c/p...otolinehash=3w5e111azb5gu )
Iemand enig idee of er van andere merken alternatieve rekken zijn die zoude passen? Ter illustratie een foto van hoe zo een rek er uitziet. Indien het niet beschikbaar is zal ik de originele beugels van de Triumph moeten laten herlassen.

[ Voor 9% gewijzigd door corewillem op 20-11-2018 16:13 ]
Motorkledingcenter, goedhart motoren, Motoport en zo zijn er nog wel een paar die ik ben vergeten denk ik.nino_070 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:07:
Iemand tips voor een winkel in Den Haag/Rotterdam e.o. waar ik een goed assortiment motorhelmen kan uitproberen?
Ik ben op zoek naar een goedkope systeemhelm, liefst onder de 100€. Veiligheid maakt me niks uit, wil wel graag dat hij comfortabel is en makkelijk open en dicht gaat. Dus enige degelijkheid van de scharnieren.
Dat veiligheid niks uitmaakt

Heb jij ff pech dat je juist voor comfort betaaldnino_070 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:07:
Iemand tips voor een winkel in Den Haag/Rotterdam e.o. waar ik een goed assortiment motorhelmen kan uitproberen?
HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:50:
Jammer is wel dat het systeem voor bandspanning toch via ABS lijkt te gaan...
Wees d'r maar blij om, bij mijn auto zitten de sensoren in de ventielen. 120 euro's voor zo'n kutventiel. Heb er in 3 jaar tijd 4 stuk gehad, de sensor deed het nog prima, maar het materiaal van het ventiel begaf het gewoon. Heb het systeem nu uit laten schakelen en dan kunnen er normale ventielen in die 100 euro goedkoper zijn
Liever een oncomfortabele helm dan een verminkt gezicht, maar okenino_070 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:07:

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 20-11-2018 16:29 ]
Hans van Wijk in Zoetermeer, diverse Motorports in de omgeving.nino_070 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:07:
Overigens... je kan ook gewoon geen helm opzetten als veiligheid niet boeit. Hebben we er weer een donor bij
Ik ben het met de anderen eens dat je omschrijving 'Veiligheid maakt me niks uit' wat ongelukkig isnino_070 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:07:
Maar binnen het goedkopere segment kan ik je wel de systeemhelm van LS2 (FF325) aanraden. Mits hij goed zit, (daarvoor moet je 'm even passen) is hij comfortabel gebouwd (de gemakkelijk verwijderbare badstof voering zit lekker), voorbereid voor pinlock, ventileert ok, goed zicht, intern zonnevizier werkt prima,...
Bij RAD.eu kost deze 119,90€
Zie hier de test score voor deze helm. Met 3 sterren niet eens de slechtste, dus comfort met nog enige veiligheid er bij.Dryhte schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:49:
[...]
Ik ben het met de anderen eens dat je omschrijving 'Veiligheid maakt me niks uit' wat ongelukkig is
Maar binnen het goedkopere segment kan ik je wel de systeemhelm van LS2 (FF325) aanraden. Mits hij goed zit, (daarvoor moet je 'm even passen) is hij comfortabel gebouwd (de gemakkelijk verwijderbare badstof voering zit lekker), voorbereid voor pinlock, ventileert ok, goed zicht, intern zonnevizier werkt prima,...
Bij RAD.eu kost deze 119,90€
Zelfs een helm met een maximale score van 5 sterren in de "Sharp" test is WAAR-DE-LOOS qua veiligheid als die helm je niet 100% goed past (óf de drager van die helm 't vertikt om 't kinbandje netjes af te stellen én te gebruiken, iets wat ik helaas ook regelmatig zie bij een bepaalde groep "motorrijders"....)aidanl schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:53:
[...]
Zie hier de test score voor deze helm. Met 3 sterren niet eens de slechtste, dus comfort met nog enige veiligheid er bij.
Als je de test van die specifieke helm daar overigens bekijkt dan is die helm vooral aan de linker en rechter zijkanten erg zwak bevonden. Dat zijn helaas wel de vlakken waarop je, in het geval van een crash, vaak "land".....
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 20-11-2018 17:12 ]
Roof Boxers bieden sowieso weinig bescherming tochwimmel_1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:03:
[...]
Zelfs een helm met een maximale score van 5 sterren in de "Sharp" test is WAAR-DE-LOOS qua veiligheid als die helm je niet 100% goed past (óf de drager van die helm 't vertikt om 't kinbandje netjes af te stellen én te gebruiken, iets wat ik helaas ook regelmatig zie bij een bepaalde groep "motorrijders"....)
Mijn overweging is, ik ga de helm niet vaak gebruiken en niet op de motor (alleen op de brommer max 45km/u) dus ik hoef geen duurdere helm omwille van de veiligheid. Een helm die goedgekeurd is in NL voor de motor, is veilig genoeg voor de brommer was mijn gedachtegang.
Bedankt voor de reacties iig. Het aanbod in het budgetsegment van de winkels die jullie noemen valt me toch tegen. De LS2 ga ik zeker bekijken
@Secsytime mooi voorbeeldje van natuurlijke selectie
[ Voor 5% gewijzigd door nino_070 op 20-11-2018 18:21 ]
Motorkledingcenter in Zouterwoude Rijndijk, dan kan je er ook mee rijdennino_070 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:07:

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Hey, 'mijn' merk staat er ook tussen, de 80 euro kiloknaller Viper helm van de beurs:aidanl schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:53:
[...]
Zie hier de test score voor deze helm. Met 3 sterren niet eens de slechtste, dus comfort met nog enige veiligheid er bij.
https://sharp.dft.gov.uk/...er=Viper&model=All&type=2
mijn precieze model staat er dan weer niet tussen maar zo bekaaid komen ze er op zich nog niet van af.
Zitten genoeg modellen tussen die ondanks de ultra lage prijs prima lijken te scoren?
Mijn pakketje kwam zojuist binnen...

Beste lezer,
ik krijg zojuist het hieronder bestelde pakket binnen...
en ik ben op zijn zachtst gezegd 'verbaasd'. Ik bestel bij jullie á 60 euro (2x de gangbare prijs van een set plastic doppen) de Dacia doppen omdat het dan beter moet smoelen dan iets generieks. Wat schetst mijn verbazing als ik de doos open doe... het is nep, en nog slecht nep ook: Zie foto's.
De logo's liggen ook allemaal afgebroken in de doos, dus ik zou ze er niet eens op kunnen zetten al zou ik het willen. Maar dat wil ik niet, want mijn dochter van 4 zou nog een betere kopie hebben getekend dan hetgeen hier voor een logo moet doorgaan (zie ook de foto's). Van alle logo's zijn de plastic pootjes afgebroken, sommige liggen in de plastic zak en sommigen steken nog in de dop.
Deze doppen gaan linea recta retour afzender en ik ontvang van jullie dan ook graag een retourlabel danwel antwoordnummer waar ik ze naartoe mag sturen. Het geld (en dan wel het volledige bedrag) mag teruggestort worden op mijn paypal rekening.
groeten,
Htt
[ Voor 49% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-11-2018 19:03 ]
Of is het voor aan de koffers?
[ Voor 23% gewijzigd door R0y. op 20-11-2018 19:13 ]
Of in dit geval: Secondelijm en erop plempen die zooi. Wieldoppen verlies je toch, niet te veel tijde aan besteden
Is't té ruim: Vat'te skuimlolgast schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:18:
@HTT-Thalan As ge ut nie mir wit...pur en kit!
Of in dit geval: Secondelijm en erop plempen die zooi. Wieldoppen verlies je toch, niet te veel tijde aan besteden
Past 't na al die tips nóg niet goed: ALLES past met een HAMER!!! Het kán overigens zijn dat je dan alsnog tegen problemen aan gaat lopen maar ook die zijn weer op te lossen met: Een NOG GROTERE HAMER!!!
[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 20-11-2018 19:34 ]
Ja dág jan. Ik ga geen 60 euro dokken voor slecht geprinte nepzooi. Dan had ik net zo goed voor 30 euro minder een setje gewone doppen bij de Halfords kunnen halen. Ik mag toch op zijn minst een lijkend logo verwachten voor dat geld.lolgast schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:18:
@HTT-Thalan As ge ut nie mir wit...pur en kit!
Pssst....:HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:47:
[...]
Ja dág jan. Ik ga geen 60 euro dokken voor slecht geprinte nepzooi. Dan had ik net zo goed voor 30 euro minder een setje gewone doppen bij de Halfords kunnen halen. Ik mag toch op zijn minst een lijkend logo verwachten voor dat geld.
Voordat we hier dadelijk weer gezeur krijgen naar aanleiding van een TR; Is er geen "Groot Dacia Topic" waar je je ei kwijt kunt aangaande die (Renault) spullen?
Mij maakt 't persoonlijk écht niet uit dat je 't hier post, ik lees er wel overheen op 't moment dat ik mezelf er aan zou gaan storen, maar er zijn schijnbaar mensen welke zich er wél echt aan storen en vervolgens ook de moeite nemen om er een TR voor te plaatsen
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 20-11-2018 21:52 ]
Het grote "babbel-hier-over-auto's" topic Deel 5wimmel_1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:51:
Voordat we hier dadelijk weer gezeur krijgen naar aanleiding van een TR, is er geen "Groot Dacia Topic" waar je je ei kwijt kunt aangaande die (Renault) spullen?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dat is er wel, maar dat is zo druk bezocht als de motorkleding afdeling van een MP3 dealer.wimmel_1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:51:
[...]
Pssst....:
Voordat we hier dadelijk weer gezeur krijgen naar aanleiding van een TR, is er geen "Groot Dacia Topic" waar je je ei kwijt kunt aangaande die (Renault) spullen?
Mij maakt 't persoonlijk écht niet uit dat je 't hier post, ik lees er wel overheen op 't moment dat ik mezelf er aan zou gaan storen, maar er zijn schijnbaar mensen welke zich er wél echt aan storen en vervolgens ook de moeite nemen om er een TR voor te plaatsen
Ik voel me veel meer verbonden met de mensen hier
HTT-Thalan schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:17:
[...]
Dat is er wel, maar dat is zo druk bezocht als de motorkleding afdeling van een MP3 dealer.
Ik voel me veel meer verbonden met de mensen hier.

Tweakers heeft inmiddels een véél beter 'fitler" klaar staan waarbij de gebruiker zélf kan/moet zorgen voor het filter aangaande de eigen posts/reacties voordat ze geplaatst worden door de gebruikerGrubeater schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:41:
Kunnen we een woordfilter krijgen? "Auto", "fiets" en "trein" vervangen voor "Motorvervangend vervoer". Is het probleem met moderatoren direct opgelost.
plan: Forumposts pinnen - Development-iteratie #144
Moderators zijn ook maar gewone gebruikers welke d'r naam in een ander kleurtje hebben staan én daarbij wat extra bevoegdheden hebben in de forumsoftware. Die mensen moet je niet willen belasten met onnodige zaken zoals "gebruikersemotie" ... Waar Topic Reports vaak wel uit ontstaan
Lees zaken als je ze wil lezen, staan ze je niet aan nadat je ze gelezen hebt.... Vergeet ze daarna A.U.B. nét zo snel weer als dat je ze gelezen hebt!!!
Mijn primaire motorvervangende vervoer is ook een motor, maar die ligt er dus nog even uit tot ik tijd heb gevonden om de carbs te doenGrubeater schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:41:
Kunnen we een woordfilter krijgen? "Auto", "fiets" en "trein" vervangen voor "Motorvervangend vervoer". Is het probleem met moderatoren direct opgelost.
En gewoon omdat het kan pimp ik mijn toyo 1300cc pekelvervoer ook maar een beetje met wat nieuwe verf op de roestplekken (op de velgen zit een beetje) en daarna plastic erop, nog een keer goed wassen, telefoon houdertje erbij...
Maar morgen is de Alp weer aan de beurt, want dan moet ik naar Amsterdam. Vandaag is knutsel thuiswerkdag

Ik zag bijvoorbeeld op Amazon hendels van Ride it met 700+ positieve reviews. Zijn dat soort hendels betrouwbaar denken jullie? Kosten ongeveer 50 euro met verzendkosten etc. Graag jullie advies!
Of weet iemand nog waar ze leuke black Friday deals hebben waar ik voor een leuke deal goede hendels kan kopen? Bedankt
Heb zelf vorige week mijn motor vervangen voor een jonge Triumph Tiger met Triumph kofferset. Ik heb bij mijn zoektocht ook de verschillende koffers en racks bekeken. De Triumph racks van de zijkoffers zijn NIET hetzelfde als de Givi racks. Je zal dus bij deze koffers de Triumph racks moeten gebruiken (en in jouw geval modificeren).corewillem schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:11:
Net een mooie Triumph kofferset op de kop kunnen tikken die 99 procent gelijk is aan de Givi Trekker Outback 37 cases.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door robertnld op 21-11-2018 09:08 ]
Hartelijk bedankt, zal dan een subtiel verschil zijn in mounting systeem want op foto lijken ze wel hetzelfde.robertnld schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:04:
[...]
Heb zelf vorige week mijn motor vervangen voor een jonge Triumph Tiger met Triumph kofferset. Ik heb bij mijn zoektocht ook de verschillende koffers en racks bekeken. De Triumph racks van de zijkoffers zijn NIET hetzelfde als de Givi racks. Je zal dus bij deze koffers de Triumph racks moeten gebruiken (en in jouw geval modificeren).
Gelukkig heb ik het Triumph rack er bij en zal ik deze dan maar laten verlassen naar mijn motor
Misschien dat de Aldi of Lidl bij je om de hoek nog een goedkope helm heeft liggen voor je. Die zijn zeker onder de 100Euro.nino_070 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:07:
Bij Motea heb ik V-Trec hendels gekocht. Iets meer instelmogelijkheid dan de standaard hendels, en ze zijn in lengte instelbaar.Rpower18 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:01:
Zijn er ook mensen die hun hendels vervangen hebben? Zo ja, voor welk merk? Ik kan mij voorstellen dat de Chinese AliExpress hendels geen topkwaliteit zijn. Maar moet je dan per se hendels van minstens 200 euro kopen? Pazzo, AVS of gewoon Puig, Barracuda, komen allemaal zo rond die prijs.
Ik zag bijvoorbeeld op Amazon hendels van Ride it met 700+ positieve reviews. Zijn dat soort hendels betrouwbaar denken jullie? Kosten ongeveer 50 euro met verzendkosten etc. Graag jullie advies!
Of weet iemand nog waar ze leuke black Friday deals hebben waar ik voor een leuke deal goede hendels kan kopen? Bedankt
Ook kunnen ze wegklappen, maar daar geloof ik niet echt in dat het schade voorkomt.
Niet goedkoop, maar wel een stuk gunstiger dan de merken die je noemt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Been there, done that. Voor op de motor is dat geen aanrader, want ze zijn zeer slecht ontworpen wat betreft luchtstroom. Op de brommer werkt het misschien prima...Willem30 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:15:
[...]
Misschien dat de Aldi of Lidl bij je om de hoek nog een goedkope helm heeft liggen voor je. Die zijn zeker onder de 100Euro.
Ik heb even gekeken en al een aantal positieve reviews gelezen! Ziet er goed uit, waarschijnlijk daar mijn setje bestellen dan. Scheelt toch weer de helft met die andere merken.. dankjewel voor de tip!DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:51:
[...]
Bij Motea heb ik V-Trec hendels gekocht. Iets meer instelmogelijkheid dan de standaard hendels, en ze zijn in lengte instelbaar.
Ook kunnen ze wegklappen, maar daar geloof ik niet echt in dat het schade voorkomt.
Niet goedkoop, maar wel een stuk gunstiger dan de merken die je noemt.
Ik gebruik mijn motorkoffers heel veel. Hiervoor had ik een "real" Yamaha kofferset voor mijn SuperTenere. Prima spul, altijd kurkdroog van binnen, stevig en groot genoeg. Maar ik heb de afgelopen week al wel geleerd dat het opkliksysteem van Triump (lees: Givi) toch echt een heel stuk handiger is. Mooi spul!
Op mijn fazer had ik goedkope Chinese alu hendels gezet en ik moet zeggen dat de kwaliteit van die dingen me 200% meeviel..Rpower18 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:01:
Zijn er ook mensen die hun hendels vervangen hebben? Zo ja, voor welk merk? Ik kan mij voorstellen dat de Chinese AliExpress hendels geen topkwaliteit zijn. Maar moet je dan per se hendels van minstens 200 euro kopen? Pazzo, AVS of gewoon Puig, Barracuda, komen allemaal zo rond die prijs.
Voor het geld verwachte ik weinig en had voor de zekerheid ook een originele lange hendel erbij besteld maar die ebay dingen pasten perfect en voelden goed stevig aan..
Of ze kleurvast zijn (de mijne waren blauw om bij de motor te passen) weet ik niet want daar heb ik ze te kort voor gehad..
Dat zal het inderdaad zijn, het opkliksysteem en de rest van de kofferset voelt inderdaad zeer degelijk en kwaliteitsvol aan. Zeker mooi spul, nu het nog op de motor krijgenrobertnld schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:51:
Tja, het is inderdaad maar een extra palletje ergens. Maar goed, Triumph moet natuurlijk wel de enorme meerprijs voor zijn "real" Triumph accessoires verantwoorden. Dan is alleen de naam erop zetten niet voldoende.
Ik gebruik mijn motorkoffers heel veel. Hiervoor had ik een "real" Yamaha kofferset voor mijn SuperTenere. Prima spul, altijd kurkdroog van binnen, stevig en groot genoeg. Maar ik heb de afgelopen week al wel geleerd dat het opkliksysteem van Triump (lees: Givi) toch echt een heel stuk handiger is. Mooi spul!
Kan je die rekken niet verpatsen aan iemand die dat zo op z'n Triumph kwijt kan? Zonder schade is dat spul vaak evenveel waard als een nieuwe set Givi voor jouw motorcorewillem schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:55:
[...]
Hartelijk bedankt, zal dan een subtiel verschil zijn in mounting systeem want op foto lijken ze wel hetzelfde.
Gelukkig heb ik het Triumph rack er bij en zal ik deze dan maar laten verlassen naar mijn motor
Ik heb jarenlang op diverse motoren hendels uit China gebruikt en daar nooit problemen mee gehad, fyiRpower18 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:01:
edit: via eBay overigens, niet via ali
[ Voor 35% gewijzigd door Maegrim op 21-11-2018 14:03 ]
Kwa rek is er geen GIVI set die past op mijn motor, en blijkbaar zou het montage systeem dan toch nog net wat anders zijn. Kwa koffers + rek verkopen vrees ik dat er niet al te veel interesse zal zijn, want persoon waar ik ze van kocht kreeg ze toch ook al een tijdje niet wegMaegrim schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:01:
[...]
Kan je die rekken niet verpatsen aan iemand die dat zo op z'n Triumph kwijt kan? Zonder schade is dat spul vaak evenveel waard als een nieuwe set Givi voor jouw motor
Uiteindelijk komen al die dingen uit China volgens mij, het is meer dat er via Europese bedrijven een soort van keurmerk aan hangt ofs. Dat zie ik bij die motea dingen bijvoorbeeld.ToolkiT schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:12:
[...]
Op mijn fazer had ik goedkope Chinese alu hendels gezet en ik moet zeggen dat de kwaliteit van die dingen me 200% meeviel..
Voor het geld verwachte ik weinig en had voor de zekerheid ook een originele lange hendel erbij besteld maar die ebay dingen pasten perfect en voelden goed stevig aan..
Of ze kleurvast zijn (de mijne waren blauw om bij de motor te passen) weet ik niet want daar heb ik ze te kort voor gehad..
Conslusie is in ieder geval dat je geen 200 euro hoeft te betalen voor goede hendels, begrijp ik van jullie! Op sommige fora lees je alleen van die horrorverhalen dat de hendels vast komen te zitten met remmen etc...
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Iets van 2 jaar Chinees spul gehad van iets van 30 euro voor een set. Nooit problemen mee gehad. Nu duurder spul van een merk en voor mij is het geen verschil.Rpower18 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:01:
Net bericht gehad dat er €150 wordt geboden door de opkopers.
Zit nu dus in twijfel of ik hem niet moet houden.
Zit net een nieuwe kettingset op ~1000km (setje is al een €130)
Remus demper
goed blok en frame.
Enige wat echt kaduuk is zijn de kappen, voorvork en kap oliehouder.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Lekker houden lijkt me en alle onderdelen/accesoires los doorverkopen. Dan verdien je toch al wel 500€ lijkt me?Rubman schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:08:
Iemand een sloop of leuk projectje VFR kopen voor weinagh!
Remus demper
goed blok en frame.
Dus met alleen een nieuwe vork ben je weer onderweg, feitelijk?Rubman schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:08:
Iemand een sloop of leuk projectje VFR kopen voor weinagh!
Remus demper
goed blok en frame.
Tsja ruimte heLeviathius schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:10:
[...]
Lekker houden lijkt me en alle onderdelen/accesoires los doorverkopen. Dan verdien je toch al wel 500€ lijkt me?
Feitelijk wel, al lijkt me een kap om de olie binnen te houden ook fijnHTT-Thalan schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:12:
[...]
Dus met alleen een nieuwe vork ben je weer onderweg, feitelijk?
Wat bedoel je met oliehouder en kap? oliecarter en schroefdopje?Rubman schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:13:
[...]
Tsja ruimte he
[...]
Feitelijk wel, al lijkt me een kap om de olie binnen te houden ook fijn
Dryhte schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:14:
[...]
Wat bedoel je met oliehouder en kap? oliecarter en schroefdopje?

Beetje een prut foto want donker enzo, maar in het rode kader die schroef is dus door de zwarte kap heen gegaan.
Volgens mij gewoon een nieuwe kap en mogelijk afdichting erop en klaar.
Dat is toch een reparatie van niks? Halve dag als je het op het gemakje doet.Rubman schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:13:
[...]
Tsja ruimte he
[...]
Feitelijk wel, al lijkt me een kap om de olie binnen te houden ook fijn
Doe eens een foto van de hele motor inclusief schadegebied als je wil?
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-11-2018 15:29 ]
Heb er ook een kofferrek bij, moet alleen wel de uitlaat eraf voor de originele of naar beneden
Weg vrij voor auto zonder spiegels: 'Superbelangrijke ontwikkeling'
Het idee is dat je geen spiegels meer op auto's zou hebben, dat deze vervangen worden voor camera's en de beelden dan op het dashboard of ergens in de voorruit geprojecteerd zouden worden.
Naar mijn mening zou dit maximaal een hulpmiddel moeten zijn, een toevoeging op de bestaande spiegels om bijvoorbeeld de dode hoek weg te nemen. Maar zeker geen vervanging van. Zonder die spiegels haal je toch de trigger voor de bestuurder weg om daadwerkelijk de spiegels te controleren? Dat gebeurt nu al te weinig als je de gemiddelde bestuurder neemt.
Wat denken jullie?
Gezichtsveld via camera is een pak groter, en ze kunnen de schermen plaatsen op plekken waar je minder ver moet kijken. Ik ben fan.aidanl schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:55:
Zag net dit artikel op NOS:
Het idee is dat je geen spiegels meer op auto's zou hebben, dat deze vervangen worden voor camera's en de beelden dan op het dashboard of ergens in de voorruit geprojecteerd zouden worden.
Naar mijn mening zou dit maximaal een hulpmiddel moeten zijn, een toevoeging op de bestaande spiegels. Maar zeker geen vervanging van. Zonder die spiegels haal je toch de trigger voor de bestuurder weg om daadwerkelijk de spiegels te controleren? Dat gebeurt nu al te weinig als je de gemiddelde bestuurder neemt.
Wat denken jullie?
Zie niet hoe het zou moeten uitmaken eigenlijk. Spiegels checken of beeldscherm checken, dat is toch het zelfde, waarbij iemand er voor kan kiezen of het wel of niet te doen ?aidanl schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:55:
Zonder die spiegels haal je toch de trigger voor de bestuurder weg om daadwerkelijk de spiegels te controleren?
Ik denk dat het geen fuck uitmaakt. Mensen zien nu al de rijdende kerstbomen (ambulance, brandweer, politie) met volle sirenes niet. Als men niet wil kijken gaan camera's ook niet helpen. Tenzij ze de dodehoek koppelen aan een stroomstoot of een misthoorn ín de auto ofzo.aidanl schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:55:
Zag net dit artikel op NOS:
Naar mijn mening zou dit maximaal een hulpmiddel moeten zijn, een toevoeging op de bestaande spiegels om bijvoorbeeld de dode hoek weg te nemen. Maar zeker geen vervanging van. Zonder die spiegels haal je toch de trigger voor de bestuurder weg om daadwerkelijk de spiegels te controleren? Dat gebeurt nu al te weinig als je de gemiddelde bestuurder neemt.
Wat denken jullie?
Tijdje terug passeerde ik een nieuwe Audi met die dodehoek indicatoren op de spiegel. Ik zag het duidelijk rood worden maar alsnog ging meneer, al pielend op zijn telefoon, gewoon naar links. Had het al verwacht, dus het ging verder goed. Maar het toont aan dat al die foefjes, snufjes en gadgets niet op kunnen tegen de zwakste schakel: De mens.
Natuurlijk N=1 undsoweiter
Mijn instructeur (en jaren daarvoor mijn autorij instructeur) gaven al aan:aidanl schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:02:
[...]
Dat zijn bewuste acties waarbij je ook daadwerkelijk kijkt. Met een schermpje voor je gezicht vraag ik me af je echt ook ziet wat er dan getoond wordt.
Er is een significant verschil tussen kijken en daadwerkelijk zien.
[ Voor 26% gewijzigd door Vrijdag op 21-11-2018 16:05 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wanneer je een fysieke handeling moet uitvoeren als je hoofd opzij bewegen naar je spiegel toe, of over je schouder te kijken om de dode hoek te controleren. Dat zijn bewuste acties waarbij je ook daadwerkelijk kijkt. Met een schermpje voor je gezicht vraag ik me af je echt ook ziet wat er dan getoond wordt.PilatuS schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:00:
[...]
Zie niet hoe het zou moeten uitmaken eigenlijk. Spiegels checken of beeldscherm checken, dat is toch het zelfde, waarbij iemand er voor kan kiezen of het wel of niet te doen ?
Ik ben niet tegen camera's opzich of extra schermen binnen het voertuig, maar als complete vervanging... mensen kijken nu al vaak niet eens goed wat al tot ongelukken leid.
Dat is ook mijn punt. Door die trigger helemaal weg te halen motiveer je niet het daadwerkelijk zien. Als je 2 spiegel schermpjes (links / rechts) hebt tussen je toerenteller, km teller, brandstof meter, andere tellers en eventuele navigatie display... ga je dan ook nog echt zien wat er weergeven wordt?Vrijdag schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:02:
[...]
Mijn instructeur (en jaren daarvoor mijn autorij instructeur) gaven al aan:
Er is een significant verschil tussen kijken en daadwerkelijk zien.
Verbruik is niet echt interessant, een schademotor is slechte reclame bij mijn klanten en dan moet ik het ding eerst nog vervoeren, repareren en daarna kan ik hem pas uitrusten (bagage, HVV etc). Niet de moeite voor mij.Rubman schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:50:
Zocht je nog een nieuwe toerbuffel?
Heb er ook een kofferrek bij, moet alleen wel de uitlaat eraf voor de originele of naar beneden
De Kawa was op zich prima maar bagage is dus een groot mank punt op dit ding, ik had niet gegokt dat het zo lastig zou zijn, maar gelukkig was het een goedkoop experiment
Alleen filtert het zo moeilijkPagman schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:29:
Het is misschien vloeken in de kerk, maar is een oude Ural met zijspan niet iets. Volgens mij bleven deze het doen tot het einde der tijdEn je hebt genoeg ruimte voor bagage
Dit dan?Pagman schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:29:
Het is misschien vloeken in de kerk, maar is een oude Ural met zijspan niet iets. Volgens mij bleven deze het doen tot het einde der tijdEn je hebt genoeg ruimte voor bagage

MG-42 er op en iedereen gaat aan de kant
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Leuk, maar voor dat bedrag kan je meerdere hele dikke fietsen nieuw kopen.Vrijdag schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:35:
[...]
Dit dan?
[Afbeelding]
MG-42 er op en iedereen gaat aan de kant
Nu op zoek naar een leuke VFR800...
Ik ben er vast te autistisch voor maar is het aantal een setje (2 stuks dus) of is het 1 handle als je daar een bestelling doet?Chakotay schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:16:
@Rpower18 ik heb jarenlang op verschillende motoren hendels van deze CNChinees gebruikt. Niet duur, wel goed passend en prima kwaliteit.
Bijvoorbeeld deze:
https://www.the2wheels.co...ble-levers-set-for-suzuki
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
en bij the2wheels heb ik ze ook altijd gehaald, VFR800/CB1300/andere VFR800/KTM 990 SMT, allemaal goede hendels gebleken

[ Voor 75% gewijzigd door Maegrim op 21-11-2018 19:32 ]
Oh wacht lol nou zie ik de url..Maegrim schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:29:
levers set bommels
en bij the2wheels heb ik ze ook altijd gehaald, VFR800/CB1300/andere VFR800/KTM 990 SMT, allemaal goede hendels gebleken

edit:
En besteld, setje zwarte foldable handles met rode verstel "knopjes" .
Toffe dingen als ik het zo zie, thanks voor de link
[ Voor 19% gewijzigd door Bommes op 21-11-2018 20:44 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Als ik ze zelf ga halen is het niet echt wachten meer eigenlijk, toch ? .PilatuS schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:45:
Die hendels bij the2wheels zijn trouwens gewoon China hendels. Als je iets langer wacht haal je ze voor de helft van de prijs zelf uit China.
Oh omdat ik niet weet hoe ik hier bestanden kan toevoegen, ik heb aan mijn reisverslag op het motor forum een zipje toegevoegd met de gpx bestanden van mijn laatste motortrip.
Linkje
rondje van 6 dagen door Frankrijk gereden, eerste en laatste dag wat snelweg, rest alles binnendoor.
Overnachtingen op campings, totaal iets van 2700km.
Was een leuke trip

Langzaamaan eens gaan plannen voor het voorjaar

Nu met de V-strom eens wat off-road dingen in de Alpen gaan opzoeken.
[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 21-11-2018 21:57 . Reden: linkje vergeten zeg maar.. :-( ]

Hier zijn de eerste plannen er ook al weer.
Hemelvaart: 4 dagen Schwarzwald \o/
Juli-weekend: 3 dagen tussen het Pfälzerwald en de noordelijke Vogezen. Wel net aan de Duitse kant van de grens, maar met een dagrit gaan we waarschijnlijk wel frankrijk in.
September-weekend: de bestemming zien we dan wel weer, maar ook dit weekend komt er weer.
Ik ben aan het denken om in mijn eigen vakantie*, eind augustus, misschien richting Normandië te gaan. Probleem is dan wel dat er echt een tolk mee moet want frans, en de Fransen, ligt mij totaal niet. Anders wordt het een Duitstalig land. Das sprech ich zumindestens fließend damit ich mich alleine und auch im Notfall retten kann.
Misschien in juni een paar daagjes met vriendin achterop. Dat is dan waarschijnlijk iets binnen eigen land of hoogstens tot aan Luxemburg, met 1 of hoogstens 2 overnachtingen.
O ja, bijna vergeten: ik denk er ook aan om een VRO te gaan doen. Ik weet nog niet welke, maar er zitten vast wel wat nuttige zaken bij. De VRO Bochten of groepsrijden lijken me, met alle respect, voor mij niet zo nuttig.
Maar eentje waarin je de bermvlucht en zo goed kunt oefenen lijkt me wel wat. Of de VRO Allroad bij BERRT.
*: "eigen vakantie" is in deze zonder partner.
[ Voor 13% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-11-2018 22:17 ]
Toffe plannen! Zo'n training wil ik ook nog een keer doenDrivinUCrazy schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:14:
Ik kreeg gisteren een mooie reis door de Balkan voorgeschoteld. Helaas botst dat met wat andere plannen en vooral verplichtingen.![]()
Hier zijn de eerste plannen er ook al weer.
Hemelvaart: 4 dagen Schwarzwald \o/
Juli-weekend: 3 dagen tussen het Pfälzerwald en de noordelijke Vogezen. Wel net aan de Duitse kant van de grens, maar met een dagrit gaan we waarschijnlijk wel frankrijk in.
September-weekend: de bestemming zien we dan wel weer, maar ook dit weekend komt er weer.
Ik ben aan het denken om in mijn eigen vakantie*, eind augustus, misschien richting Normandië te gaan. Probleem is dan wel dat er echt een tolk mee moet want frans, en de Fransen, ligt mij totaal niet. Anders wordt het een Duitstalig land. Das sprech ich zumindestens fließend damit ich mich alleine und auch im Notfall retten kann.
Misschien in juni een paar daagjes met vriendin achterop. Dat is dan waarschijnlijk iets binnen eigen land of hoogstens tot aan Luxemburg, met 1 of hoogstens 2 overnachtingen.
O ja, bijna vergeten: ik denk er ook aan om een VRO te gaan doen. Ik weet nog niet welke, maar er zitten vast wel wat nuttige zaken bij. De VRO Bochten of groepsrijden lijken me, met alle respect, voor mij niet zo nuttig.
Maar eentje waarin je de bermvlucht en zo goed kunt oefenen lijkt me wel wat. Of de VRO Allroad bij BERRT.![]()
*: "eigen vakantie" is in deze zonder partner.
Ben zelf van plan in 't voorjaar de VRO op maat cursus te gaan doen. Die heeft vanalles aan dingen die bijzonder praktisch zijn om te leren, nat wegdek, slippen, filerijden, bochtjes, en je kan zelf kiezen tussen een aantal combinaties. Wellicht is dat wat?DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:14:
Maar eentje waarin je de bermvlucht en zo goed kunt oefenen lijkt me wel wat. Of de VRO Allroad bij BERRT.
I have stability. The ability to stab.

April 2019 gaat mijn huidige S1000R van 2016 in verkoop. Heeft 15k km, perfect bij BMW onderhouden, geen enkel mankement ooit aangeweest en rijdt heeeeel soepel.
Dus moest er iemand interesse hebben om het voorjaar 2019 op een zo goed als nieuwe S1000R te stappen, laat maar horen
PS. heeft nog 1 jaar garantie dan, zit Akra uitlaat op en rizoma spiegels + onderhoudshistoriek.
EDIT:
Vraagprijs ligt rond de 10k € (nieuwprijs +17k -> factuur beschikbaar alsook alle info die je wil hebben)
foto's:

[ Voor 29% gewijzigd door kazzzdafke op 22-11-2018 09:40 ]
Never ever financial advice...
Rond die tijd komen mijn brommers in de verwarmde garage te staan
[ Voor 9% gewijzigd door noes op 22-11-2018 09:35 ]
Heb ik inderdaad gezien. Die slipcursus lijkt me ontzettend gaaf om eens te doen. Maar de rest vind ik dan al snel weer mwah. Niet om arrogant te willen doen van "dat kunnen ze mij niet meer leren", maar als ik zie hoe veel kilometers we maken en in welke gebieden bekruipt me toch het gevoel dat daar weinig winst te behalen is.SmurfLink schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:54:
[...]
Ben zelf van plan in 't voorjaar de VRO op maat cursus te gaan doen. Die heeft vanalles aan dingen die bijzonder praktisch zijn om te leren, nat wegdek, slippen, filerijden, bochtjes, en je kan zelf kiezen tussen een aantal combinaties. Wellicht is dat wat?
Let wel, ik rij ook regelmatig samen met rij-instructeurs in hun vrije tijd, die dan ook al wat tips geven.
Vandaar die voorkeur voor de allroad training, want dat is wel buiten mijn comfort zone.
Wel...nog geen idee van eigenlijk. Deze staat op de zaak en de financiering loopt af. Ik dacht em niet weg te doen maar financieel is het beter van wel.noes schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:35:
@kazzzdafke foto's en vraagprijs helpen. En, wat komt er voor in de plaats? een RR?
Ik weet echt niet wat ik ga kopen in de plaats want ben van deze echt super tevreden.
Maar eens vanaf januari naar autosalon piepen etc.. en eens zitten en testritjes maken.
Maar een RR? neen, geen racer enkel naked.
Never ever financial advice...
Dit topic is gesloten.