Klappen ze voor die "inhaalactie" van HAM?
10 seconden, auw.
People as things, that’s where it starts.
Zo 10 sec straf, lekker. En hij verremde zich daar ook even. Misschien dan toch nog een kansje dat de RB's ervoor blijven.
HAM mag van mij nu uitvallen, good riddance.
10s is een beste straf voor RAI. Zijn ze van de 5s afgestapt?
"When you grow up your heart dies"
10 seconds penalty for Kimi
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
FIA durft eindelijk Ferrari eens te straffen! Kimi verpest Lewis z’n race (en kampioenschap?).
[ Voor 37% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-07-2018 15:24 ]
Verstappen houdt Raikkonen nu tegen. Kost hem zijn banden. En dan gaat dadelijk Ricciardo er gewoon voorbij na de pit van Raikkonen.
De FIA is tenminste eens niet Ferrari biased.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Schandalig, zeker omdat de actie tegen Hamilton was.
[ Voor 7% gewijzigd door Exocet op 08-07-2018 15:24 ]
Omdat Lewis, omdat Kimi. Dus 10s
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 08-07-2018 15:24 ]
Die penalty van RAI vindt ik niet helemaal terecht, eerder een racing incident zover ik de beelden heb gezien en de voorgaande races
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Was gewoon een race incident.
1tje verremt zich licht en de andere stuurt iet te kort in.
1tje verremt zich licht en de andere stuurt iet te kort in.
How do you save a random generator ?
Als hij iemand anders geraakt had, was het waarschijnlijk wel 5s of race incident. Maar nu is het HAM, dus extar grote strafsjaool schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:23:
10s is een beste straf voor RAI. Zijn ze van de 5s afgestapt?
Grosjean was niet eens in de buurtTemujin schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:22:
Vloog perez nou weg door een tik van GRO ? En is bekend of Gro hier zelf schade van heeft ?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Wilde precies hetzelfde zeggen.ThomasG schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:24:
[...]
Als hij iemand anders geraakt had, was het waarschijnlijk wel 5s of race incident. Maar nu is het HAM, dus extar grote straf
zelfde lap. Mocht je online kijken (Ziggo) dan heb je een kleine 10-30 seconden vertraging tov televisie..Formula one schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:24:
Welke lap zitten jullie ik op 7
8Formula one schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:24:
Welke lap zitten jullie ik op 7
RAI ligt nu wat verder achter op VER. Zou hij het voor nu opgeven ivm die penalty? Hij kan het ivm de warmte natuurlijk ook niet onbeperkt blijven proberen, anders gaan z'n banden eraan.
Max vraagt op radio iets over brake by wire, of dat nog goed is. Is vooralsnog goed aldus RBR.
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 08-07-2018 15:26 ]
Ham maar klagen, maar staat ondertussen al op P8..Gewoon rijden jongen, niet klagen.
Die pace van Hamilton is wel krankzinnig, binnen een paar rondjes heeft Ric een zilveren pijl in zijn spiegels.
Mea culpa het werd me spontaan allemaal teveel bij het zien van René Frogersjaool schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:09:
@miekol Strike 1
Tijdens de race zelf heb je er geen last van natuurlijk.
En Vettel idd als een raket Hamilton voorbij!
Ondertussen staat Max weer op schema voor een podium. 
Verder ook onderzoek tussen Grosjean en Magnussen.
Verder ook onderzoek tussen Grosjean en Magnussen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Inderdaad, en rijdt dus nu al sneller dan de RBs, ondanks dat hij in verkeer zit.RobinHood schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:26:
Die pace van Hamilton is wel krankzinnig, binnen een paar rondjes heeft Ric een zilveren pijl in zijn spiegels.
De mensen die de besluiten nemen ook niet.Maurice079 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:27:
Ik begrijp echt helemaal niets van die besluitvorming bij die penalty's.
How do you save a random generator ?
Weet niet op welke touche je doelt, maar het resultaat speelt natuurlijk ook mee.PWM schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:24:
Lastig hoor. Vorige week was niet anders qua touche.
Al vind ik het een zware straf.
Volgens mij gebruikten ze dartboards.Maurice079 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:27:
1: Men neme een vingerMaurice079 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:27:
2: Men make die vinger nat
3: ?????
4: Tadaa, een penalty! Of niet.
Kijken of er iemand gaat stoppen zo, denk het niet.. gewon een stoppers
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nou... 12 seconden is geen paar ronden.RobinHood schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:26:
Dat is geen verkeer, die rijdt ie lachend voorbijRoD schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:27:
[...]
Inderdaad, en rijdt dus nu al sneller dan de RBs, ondanks dat hij in verkeer zit.
Zou de penalty voor kimi zo hoog kunnen zijn omdat het om de nummer 2 in wereldkampioenschap? Dat het hoger is dan vorige keer vettel tegen bottas? Maar consequent is het duidelijk niet...
hadden ze na oostenrijk niet uitgelegd dat ze juist niet naar de gevolgen kijken, en enkel penalties uitdelen kijkende naar de oorzaak van het incident.Vos schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:27:
[...]
Weet niet op welke touche je doelt, maar het resultaat speelt natuurlijk ook mee.
Al vind ik het een zware straf.
Nou, nu kan HAM op weg naar RIC, ben benieuwd hoe snel hij daar is.
Kom maar door met een ploffende Ferrari motor
Heeft Hamilton zijn computerspelletje op easy staan... Allemachtig wat rijdt hij hard
No signature required.
Staat HAM door dit voorval nu niet opeens op een 2-stopper? Die gast rijdt nu wel zijn banden in een keer op.
Plof! Zei zijn motor.M3rcury schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:30:
Heeft Hamilton zijn computerspelletje op easy staan... Allemachtig wat rijdt hij hard
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Hamilton laat weer eens zien wat er mis is met de huidige motorformule. De rest staat gewoon stil vergeleken met hem. (Neemt niet weg dat hij natuurlijk ook gewoon goed kan rijden)
Maar zag ik nou goed dat RIC VER bij bocht 1 voorbij was en Max daarna buitenom er weer voor kwam? Dan was die ook slecht weg.
Met DRS hebatsma schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:30:
ham gaat gewoon 10% harder op het rechte stuk dan Hulk, 330 vs 298
Heb je Oostenrijk gezien? Daar plofte geen Ferrari motor...
Als HAM zo blijft pushen mag ik hopen dat ze het probleem van vorige race onder controle hebben.
die raakten elkaar, is under ivestigationmnarijnm schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:31:
Valt me op dat beide Haas best wel ver achter liggen vergeleken met de Q1/Q2. Reden? Slechte start?
Hamilton heeft gewoon NOS laten inbouwenbatsma schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:30:
ham gaat gewoon 10% harder op het rechte stuk dan Hulk, 330 vs 298
Klopt ja max had echt een slechte start.miekol schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:30:
Maar zag ik nou goed dat RIC VER bij bocht 1 voorbij was en Max daarna buitenom er weer voor kwam? Dan was die ook slecht weg.
Ik vind die Kimi zo'n fantastische persoonlijkheid hebben
Max was zeker slecht weg, echter reed hij daarna een andere lijn dan RIC (en had ie geluk dat ie om HAM heen kon) waardoor ie weer voor RIC uit kwam.miekol schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:30:
Het gat tussen Verstappen en Hamilton is trouwens maar 15 seconden. Hamilton gaat denk ik wel op het podium klimmen.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik heb alle races gezien en daarom mag er wel weer eens een Ferrari ploffen!sjaool schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:31:
[...]
Heb je Oostenrijk gezien? Daar plofte geen Ferrari motor...
Als HAM zo blijft pushen mag ik hopen dat ze het probleem van vorige race onder controle hebben.
Mercedes heeft de problemen van vorige week opgelost, waren geen PU problemen overigens.
bwoah..Sir_Lion schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:32:
Wat zei Kimi nou exact?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
We hadden net wel een ploffende Ferrari coureur
Flickr PSN ID= cheironnl
We zijn nog geneens op een kwart van de race en het verschil tussen 1 en 19 is al bijna een lap
. Ik gok dat de top rond lap 15 al de achterhoede bereikt

En hij ploft weercheiron schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:33:
[...]
We hadden net wel een ploffende Ferrari coureur
RAI I don't have a problem anymore... iemand is het zat zo te horen.
Kimi zeurt over de voorkant, karma is a b*tch!
RAI gaat voor de twee-stop waarschijnlijk. Die tien seconden doen pijn.
Ja, is verplicht.Ari Gold schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:34:
Rai gaat voor de 10 sec en pit?
I don't have a front end anymore?sjaool schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:34:
RAI I don't have a problem anymore... iemand is het zat zo te horen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Dan lijkt de prestatie grootserExocet schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:34:
HAM miept dus weer over problemen die er niet zijn
Jij weet wat hij voelt aan z’n auto?Exocet schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:34:
"I don't have a front end anymore" maakt de kimi-translate er hier van.
Da's kut voor je!
Da's kut voor je!
Hij werd van achteren aangereden. Daar is ongetwijfeld wel schade, en dat is juist de ergste die je kan hebben omdat je een bak met downforce verliest.Exocet schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:34:
Zou ook kunnen, ik hoorde problem.
Maar ja, Kimi altijd lastig te verstaan. Bwoah...
Wat dus nog maar eens bewijst dat het gat tussen de teams veel te groot is. Dat HAM nu weer op plek 6 rijdt heeft niets met zijn skills te maken, maar is puur zijn auto. Ik hoop dat de plannen van Liberty die gaten veel kleiner gaan maken.Lasmibalsingh schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:32:
Het gat tussen Verstappen en Hamilton is trouwens maar 15 seconden. Hamilton gaat denk ik wel op het podium klimmen.
Het is meer dat hij kan miepen wat hij wilt, de resultaten liegen er niet om dat, als er iets mis is, het niet te merken is.
Zou iemand naar de Hard gaan? Kan me niet voorstellen dat de Medium het tot het einde gaat volhouden.
Dus hij mag niet zeggen dat zn auto apart voelt nadat hij van de baan af is geramt?Sir_Lion schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:36:
[...]
Het is meer dat hij kan miepen wat hij wilt, de resultaten liegen er niet om dat, als er iets mis is, het niet te merken is.
I served in a company of heroes.
VET heeft ook last van z’n nek maar dat merk je ook niet aan z’n prestaties. What’s your point?Sir_Lion schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:36:
[...]
Mijn inziens helemaal niet verkeerd om aan je team door te geven wat je voelt
[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-07-2018 15:37 ]
RAI rijdt SAI voorbij alsof hij er niet staat. Uiteraard met DRS en versere banden, maar dan nog. Wat een verschil.
Komt een beste fastest lap aan van Kimi. Die pakt die 10s zo terug
[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 08-07-2018 15:37 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1