Het probleem is deels dat een paar religies menen het alleenrecht op religie te hebben. Waardoor ze met religie hun eigen religie bedoelen en nog een paar anderen, maar pastafarisme dat zou ook maar belachelijk zijn, geloof in sinterklaas zou ook maar belachelijk zijn, heksen moeten of verbrand worden of zijn belachelijk.
Oftewel het is hetzelfde principe als dat ik zeg dat ik niet geloof in 100% van de goden en een rekcor/klaas/hippocampus niet gelooft in 100% van de goden minus 1.
Waar ik bij 100% van de religies zoals jij het zegt "dat wat jij belangrijk vindt flauwekul benoem" daar benoemen een rekcor/klaas/hippocampus etc het hetzelfde voor 100% minus een paar hoofdreligies.
Oftewel iedereen maakt grofweg dezelfde dingen belachelijk alleen heb je sommige mensen die zich aangevallen voelen als je algemeen gedrag gaat toepassen op hun waanbeeld. Want hun waanbeeld moet opeens veel waardevoller zijn dan andermans waanbeeld, dat van hun is toch echt wel belangrijk maar pastafarisme dat kan niet belangrijk zijn.
Ach tja, ik krijg hetzelfde als ik zie dat mensen tegen me proberen te liegen / oneerlijk voor te doen.
Als een gelovige zegt in een god uit een heilig boek te geloven, dan ben ik er nog maar heel weinig tegengekomen die niet logen (want uiteindelijk geloven ze in een totaal andere totaal gecherrypickte god).
Of redenaties zoals rekcor die hier neergooit, die zouden bewijzen dat god bestaat (maar god kan alles zijn, ook smurf, maar smurfen bestaan niet dus dan maak je iets belachelijk, dat alles kan ook geen vliegende theepot zijn, het kan eigenlijk ook geen oud-romeinse god zijn want daar weet ook iedereen van dat ze niet waar zijn)
Eigenlijk kan het alleen maar de christelijke god zijn, iets anders invullen is het belachelijk maken. Alleen is er totaal nog niets van een christelijke god bewezen of beredeneert.
Dat is gewoon iets totaal oneerlijks neerzetten, want je bedoelt iets wat je niet neerzet maar wat niet gezegd mag worden want dan beledig je mensen.
Of de pogingen om religie en wetenschap als gelijken te stellen wat ook een complete leugen is. Terwijl het vanuit de wetenschappelijke kant heel simpel (en beledigend is als je lange tenen hebt) religie is gelijk aan de smurfen en rood kapje etc.
Totaal onbewezen en overbodig, maar het niet bestaan valt ook niet te bewijzen.
Of de pogingen om maar te schreeuwen dat miljoenen/miljarden mensen geloven, dat is wederom een directe leugen als het om jouw god gaat (want die is in 99,99999% zo gecherrypicked dat er bijna niemand anders in gelooft). Het is alleen geldig als je ook een smurf als god accepteert.
Nope, ik verwacht niet dat gelovige op mijn speelterrein meedoet, ik zou 100% happy zijn als hij op zijn eigen speelterrein bleef. Alleen hij probeert de hele tijd mijn speelterrein binnen te komen en ja dan spelen we op mijn speelterrein.
Gelovigen die ervoor kiezen geen abortus te gebruiken = gelovigen die op hun speelterrein spelen
Gelovigen die menen dat ik/mijn vriendin geen abortus mag hebben = gelovigen die mijn speelterrein binnendringen.
Gideon schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:46:
[...]
Zodra je datgene waar mensen veel belang aan hechten (God, levenspartner, kinderen, auto) gaat bekritiseren (bestaat niet, aantoonbaar lelijk, dom, waardeloos, etc.), moet je er niet gek van opkijken als mensen zich beledigd voelen en dat op velerlei manieren kenbaar maken.
Het probleem is het meten met 2 maten, waar ik belang aan hecht (bijv het recht op vrije keus) daarmee zeggen religieuzen opeens dat ik hun bekritiseer en zij voelen zich beledigd.
Het probleem is dat gelovigen denken dat God belangrijk is voor iedereen, terwijl het enkel voor hun zo is.