Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 07:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.teamrockstars.nl/sites/default/files/global_settings/logo-rockstars%402x_2.png

Sinds een paar maanden werk ik voor Team Rockstars IT. Omdat ik een dergelijk topic mistte en handig had gevonden vlak voor ik hier aan de slag ging, vond ik het tijd om hier ook een topic over te maken.

Team Rockstars IT Wat?
Team Rockstars IT is een agency voor IT-ers met een een focus op .NET, Java, embedded en Mobile. Als je hier als professional op projectbasis wil gaan werken moet je gevraagd worden door iemand die er al werkt om binnen te komen. Zo ben ik ook gevraagd om eens op gesprek te komen door een developer die hier al werkzaam was. Ze zetten jou als IT'er op 1 (vandaar ook de term 'Rockstar') door je veel inspraak op voorwaarden, processen en projecten te geven en dat sprak mij erg aan.

Hoe werd ik Rockstar?
Ik ben gevraagd door een kennis om bij Team Rockstars te komen werken. Ik was erg sceptisch aan het begin, vooral omdat het mij allemaal te mooi om waar te zijn leek. Ik had al eerder bij een ander bedrijf dat midlance aanbood gesproken en dat bedrijf had me erg voorzichtig gemaakt. Toch uiteindelijk besloten om een keer op gesprek te gaan. Het sollicitatie proces bestaat uit 4 stappen. Een verkennend gesprek, een gesprek met sales, een code/kennis test en als laatste een gesprek met een senior developer die er al langer werkzaam is. Hij bepaalde uiteindelijk of ik geschikt was. Bij iedere stap werd ik enthousiaster van het bedrijf. Ze konden duidelijk uitleggen hoe er gewerkt werd en wat de mogelijkheden zijn binnen het bedrijf. Tijdens bespreking van het contract had ik direct een maximale (file) reistijd bedongen van 1 uur en dat werd ook netjes geaccepteerd.
En toen was ik een 'Rockstar'!

70%/30% principe
Wat mij erg aansprak bij deze werkgever was het 70%/30% principe. Aan het eind van de streep is 70% van het uurtarief voor de IT'er. Bij full freelance is het natuurlijk 100%, maar dan ben je veel tijd kwijt met administratie en sales. 

Projecten
Je kiest zelf het project dat het beste bij je past. Voor mijn eerste project had ik een keuze uit 3 projecten.

Sfeer
Wat mij opviel als medewerker, is dat je manager, de sales en al het andere interne personeel je ook echt behandeld als 'Rockstar'. Iedereen kent je bij naam en je krijgt overal inspraak op. Er worden regelmatig social en tech events georganiseerd. Van kerstborrels, karten en bbq's tot en met een jaarlijkse trip naar het buitenland! Maar ook tech events zoals MSBuild, j-Spring tot workshops en bootcamps.

Conclusie
Ik ben super enthousiast over dit bedrijf, de events, de collega's, dat ik de regie heb en mijn huidige project. (die ik al bijna afgerond heb, met een positief resultaat). Dit wilde ik graag met jullie delen en hoop dat ook jullie ervaringen kunnen delen! Of vragen stellen, dat kan natuurlijk ook!

FAQ
Zijn er specifieke vragen die vaker worden gesteld, zal ik deze vragen hier toevoegen met een uitleg.
Heb ik inspraak op projecten, uurtarief en etc?
Als je het goed kan beargumenteren ben je als Rockstar de baas. Verwacht je een hoger uurtarief, dan is dat goed. Wil je een opleiding, dan kan dat ook. Wil je een ander type project, dan kan dat ook. Als je maar kan aangeven waarom je dat wilt/kan. Als je wilt is er zelfs coaching mogelijk, waarbij je leert deze argumentatie te maken.
Member gets member? Op de website zie ik wat anders
Het bedrijf heeft drie verschillende takken. Students, Rocksolid(Junior en deta-vast) en Professionals. Member gets member is alleen voor de Professional tak. Dit onderdeel is alleen voor medior/senior developers.

Linked Topics
Er zijn al een paar bestaande topics uit 2017. Maar die zijn erg summier en al wat verouderd.Linkjes

[ Voor 44% gewijzigd door Gertjuhjan op 07-06-2018 14:37 ]

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1062015

De enige ervaring die ik heb met rockstars zijn dat ze indertijd bij ons aan de hogeschool heel de tijd mensen probeerden te werven. Dat komt niet helemaal overeen met
Om Rockstar te worden moet je gevraagd worden door een bestaande IT-rockstar. Zo proberen ze het niveau van de rockstars hoog te houden.
want ze namen gewoon iedereen aan.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:36
Vertel je dan ook even dat jullie redelijk agressief mensen benaderen per telefoon? Via gegevens van weer een gelieerd bedrijf (volgens mij) - want ja [persoon x] had zo'n goed gevoel na een kennismaking-gesprek 5 jaar eerder...juistem Niet iedereen word zomaar aangenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Anoniem: 1062015 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:03:
De enige ervaring die ik heb met rockstars zijn dat ze indertijd bij ons aan de hogeschool heel de tijd mensen probeerden te werven. Dat komt niet helemaal overeen met

[...]

Hallo Rancune,

Goede vraag. Team Rockstars IT heeft verschillende bedrijfstakken.
  • Stages/Bijbanen - Students
  • Rocksolid - Deta-vast constructie voor junior ontwikkelaars
  • Rockstars Professional - Professionals met enige jaren ervaringen die in vaste dienst zijn
Voor de eerste 2 takken kun je je inderdaad zelf aanmelden. Als Professional moet je aangedragen worden door iemand die er al werkt. Dit topic gaat ook over de professional tak.

[ Voor 21% gewijzigd door Gertjuhjan op 07-06-2018 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Anoniem: 1062015 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:03:

[...]

Geloof dat ze ook stages regelen. Vriend van me zei dat het een last resort was voor mensen die niks hadden gevonden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Je ziet deze constructie ook via andere bedrijven steeds meer terug komen en het zou me niet verbazen dat dit de nieuwe standaard in detachering gaat worden.

Overigens klinkt die 70/30 leuker dan het is (voor zover je het al leuk kan noemen tov freelancen), want van die 70% gaan o.a. nog de standaard werkgeverslasten af en kosten voor vervoer (flinke hap in de detachering). Ten opzichte van freelancen verlies je dan ook nog eens alle belastingvoordelen als ondernemer. In ruil daarvoor krijg je een vast contract met een summier basisloon (niet echt een voordeel, aangezien je bij elk IT bedrijf in Nederland kan werken voor dat loon) en doorbetaald bij ziekte (kan je als freelancer afdekken met een AOV).

Ik vraag me overigens wel af hoe ze die drie projecten kunnen garanderen bij een uurloon dat je zelf bepaald. Als ik een uurloon vraag van 200 en ze mij daarbij ten aller tijde drie projecten garanderen wil ik wel 30% afdragen en toetreden... :D

Overigens vind ik de naam rockstars echt niet tactisch en professioneel gekozen. Dit wordt juist geassocieerd met het type programmeur dat je niet in je team wil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Greencap schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:14:
Je ziet deze constructie ook via andere bedrijven steeds meer terug komen en het zou me niet verbazen dat dit de nieuwe standaard in detachering gaat worden.

Overigens klinkt die 70/30 leuker dan het is (voor zover je het al leuk kan noemen tov freelancen), want van die 70% gaan o.a. nog de standaard werkgeverslasten af en kosten voor vervoer (flinke hap in de detachering). Ten opzichte van freelancen verlies je dan ook nog eens alle belastingvoordelen als ondernemer. In ruil daarvoor krijg je een vast contract met een summier basisloon (niet echt een voordeel, aangezien je bij elk IT bedrijf in Nederland kan werken voor dat loon) en doorbetaald bij ziekte (kan je als freelancer afdekken met een AOV).

Ik vraag me overigens wel af hoe ze die drie projecten kunnen garanderen bij een uurloon dat je zelf bepaald. Als ik een uurloon vraag van 200 en ze mij daarbij ten aller tijde drie projecten garanderen wil ik wel 30% afdragen en toetreden... :D

Overigens vind ik de naam rockstars echt niet tactisch en professioneel gekozen. Dit wordt juist geassocieerd met het type programmeur dat je niet in je team wil hebben...
Dankjewel Greencap voor je input. Inderdaad freelancen verdien je een stuk beter t.o.v. deze constructie. Maar persoonlijk ben ik geen ondernemer en ik houd niet van de onzekerheid van geen vast inkomen. Dat is juist de reden dat ik gekozen heb voor Team Rockstars IT.

Wat betreft het summiere "basisloon", dat is bij Team Rockstars IT geen issue. Ik heb een hoger basissalaris dan het salaris bij mijn vorige werkgever. (En die betaalde ook al niet slecht).

Ik heb bijvoorbeeld ook gesproken met een andere partij die deze constructie aanbood. Maar die bood een basissalaris waar een starter nog niet eens zijn bed uit zo voor komen. Als je mijn forum historie bekijkt, kan je hier meer over vinden.

En natuurlijk, ze kunnen geen projecten garanderen als jij met een compleet onrealistisch uurloon komt. Maar je hebt er wel inspraak op. Om even te illustreren. Ik had bij mijn eerste project aquisitie keuze uit 3 bedrijven:
  • Bedrijf 1: Groot bedrijf, backend, oude technieken. Hoog uurloon
  • Bedrijf 2: Klein bedrijf, full stack ontwikkeling. 10 euro lager uurtarief dan bedrijf 1
  • Bedrijf 3: Groot bedrijf, backend, nieuwe technieken. 5 euro lager uurtarief dan bedrijf 1
Ik heb voor bedrijf 2 gekozen omdat ik kon beargumenteren dat Bedrijf 2 beter paste bij mijn doelen om meer te ontwikkelen op frontend technieken. (Ik heb hiervoor vooral ontwikkeld met WPF als frontend en wil mij ontwikkelen op webtechnieken).

Ook had ik een keer een potentieel project lopen. Zou met oude technieken gaan werken en een lange reistijd. Ik heb toen aangegeven dat het uurloon een minimum moest hebben van x en minimaal 2 dagen thuis werken. De account managers van team rockstars hebben dit toen ingestoken voor de onderhandelingen. De klant is uiteindelijk akkoord gegaan tegen het uurtarief maar niet het thuis werken. Dus toen heb ik het project afgewezen. De reactie van de accountmanager: "Snap ik, dan gaan we een andere zoeken!"

Team Rockstars IT weet als de developers gelukkiger zijn en goed op hun plek zitten, dat ze ook productiever zijn en langer in dienst blijven.

[ Voor 25% gewijzigd door Gertjuhjan op 07-06-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Oeps dubbelpost.

[ Voor 97% gewijzigd door Gertjuhjan op 05-06-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:03
Om Rockstar te worden moet je gevraagd worden door een bestaande IT-rockstar. Zo proberen ze het niveau van de rockstars hoog te houden.
Ah, dat verklaart de radiocommercials op bijvoorbeeld Slam!, puur gericht om mensen te werven. Zowel dit jaar als vorig jaar heb ik ze regelmatig langs horen komen.

Prima natuurlijk dat jullie zo aan medewerkers willen komen, heb ik als HBO-starter geen problemen mee. Maar probeer dan niet te stellen dat je 'gevraagd moet worden' :P

Anyhow, hoe zit die verdeling nou precies? 70/30 wordt genoemd, maar ik neem aan dat je verder wel een vast inkomen op fatsoenlijk niveau hebt waar je zonder problemen een hypotheek op af kan sluiten, zeg maar?
Of is die 'zekerheid' net zo onzeker als freelancer, omdat je uurloon zo afhankelijk is van de klant? Iets meer
cijfertjes geven een stuk meer duidelijkheid ;)

Hier is een model uitgewerkt: https://www.teamrockstars...-werkmodel/het-7030-model - maar hoe realistisch is het dat je 1700+ uur per jaar kan werken voor een uurtarief van 70 euro?
Ik heb bijvoorbeeld ook gesproken met een andere partij die deze constructie aanbood. Maar die bood een basissalaris waar een starter nog niet eens zijn bed uit zo voor komen. Als je mijn forum historie bekijkt, kan je hier meer over vinden.
Je doelt hierop denk ik? Is dit al bij deze toko of nog je vorige werkgever? Gertjuhjan in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"

En bij IT detachering is een leaseauto vrij gebruikelijk, hoe zijn daar de regelingen van?

Ik bedoel bovenstaande zeker niet aanvallend, maar ik ben het wél enorm eens met onderstaande stelling dat ik toch een beetje sceptisch ben, begrijp je? :)
Gertjuhjan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:11:
[...]

Het mooie is dat iedere recruiter vind dat ze anders zijn. Maar toch doet 99% hetzelfde!

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 05-06-2018 17:01 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greencap
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-02 13:35
Het basissalaris lijkt bij jullie inderdaad hoger dan bij alternatieve bedrijven, maar...

Volgens (het voorbeeld op) jullie website is het basisloon 41472 per jaar, oftewel 3200 bruto per maand. Als de eisen echt zo hoog zijn als je doet voorkomen, dan zou het voor iemand die aan die eisen voldoet geen probleem moeten zijn om op elk moment een baan te vinden voor minimaal dat loon. Bovendien zal in geval van crisis (waarbij iedereen op de bank zit), dit model natuurlijk niet houdbaar blijken en zal het bedrijf failliet gaan tenzij "rockstars" (terecht, op economische grond) ontslagen worden. Dus het vaste contract is m.i. wel schijnzekerheid.

Desondanks vind ik het best een mooi model en stukken eerlijker dan de "ouderwetse" detachering.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

5183

*knip flame*

[ Voor 89% gewijzigd door Rukapul op 06-06-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Richh schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:53:
Ah, dat verklaart de radiocommercials op bijvoorbeeld Slam!, puur gericht om mensen te werven. Zowel dit jaar als vorig jaar heb ik ze regelmatig langs horen komen.

Prima natuurlijk dat jullie zo aan medewerkers willen komen, heb ik als HBO-starter geen problemen mee. Maar probeer dan niet te stellen dat je 'gevraagd moet worden' :P
Deze reclame is vooral gericht op bedrijven, zodat ze wel aan genoeg projecten kunnen komen om het 3 bedrijven aan te bieden aan de rockstar.
Anyhow, hoe zit die verdeling nou precies? 70/30 wordt genoemd, maar ik neem aan dat je verder wel een vast inkomen op fatsoenlijk niveau hebt waar je zonder problemen een hypotheek op af kan sluiten, zeg maar?
Of is die 'zekerheid' net zo onzeker als freelancer, omdat je uurloon zo afhankelijk is van de klant? Iets meer
cijfertjes geven een stuk meer duidelijkheid ;)
Op de website staat een voorbeeldberekening.
Ons 70/30 model biedt onze IT Rockstar de unieke kans om een prachtige bonus te verdienen. Deze bonus is het verschil tussen de vaste kosten die je maakt en de 70% van de omzet die je hebt gerealiseerd.

Uiteindelijk gaat 70% van je uurtarief dus naar jou toe (bij 70 euro uurtarief gaat 49 euro per uur naar jou). Een gemiddelde IT Rockstar maakt zo’n 1.800 uur per jaar. De meeste software engineers maken na de overstap naar Team Rockstars IT financieel een grote stap vooruit (denk aan 20-25%). Niet het belangrijkste, maar toch wel lekker meegenomen. Uit de 70% betaal je jouw eigen “vaste” loon, werkgeverslasten, externe opleidingskosten/certificeringen, vervoerskosten en kosten als een laptop, tablet of telefoon.
Komen deze kosten lager uit dan het door jou verdiende deel, dan wordt dit uitgekeerd in de vorm van jouw variabele bonus.
Het aantal verwachte uren is in deze berekening misschien niet heel realistisch.
Je doelt hierop denk ik? Is dit al bij deze toko of nog je vorige werkgever? Gertjuhjan in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"

En bij IT detachering is een leaseauto vrij gebruikelijk, hoe zijn daar de regeling
Nee, ik doelde op een forum post over een andere detacheerder, die midlance aanbood met een zeer laag basissalaris.

Aanvallend vond ik het zeker niet. Helaas hangt er een negatieve lading over "midlance" detachering omdat er verschillende bedrijven alle risico's verschuiven naar de werknemer. Graag ontkracht ik dit voor Team Rockstars.

[ Voor 12% gewijzigd door Gertjuhjan op 05-06-2018 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:34
De meeste jongens maken na de overstap naar Team Rockstars IT financieel een grote stap vooruit
Da's meer het 'strenge deurbeleid' van een Gentlemen's Club ...... :?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
TheOmen schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:12:
[...]

Tja, als meisje/vrouw kom je blijkbaar niet binnen.. :p Of betalen ze die slechter en maken ze dus niet zo'n grote stap?

[ Voor 11% gewijzigd door SmurfLink op 05-06-2018 17:19 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
TheOmen schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:12:
[...]

Aaaah dat is slecht zeg! Die ga ik direct melden.

Geen wonder dat er maar 2 vrouwelijke rockstars in dienst zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
5183 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:01:
Is GoT nu serieus een wervings en selectie bureau geworden?

Wat een absurd topic, ga lekker op Jobbird je reclame babbeltjes houden.
Mwah, als het beetje objectief blijft denk ik niet dat zulk soort topics verkeerd zijn, al ben ik het er wel mee eens dat het lastig kan zijn het onderscheid tussen een ervaringen topic en een recruitment topic duidelijk te houden: Wanneer is het een gewoon enthousiast iemand, en wanneer is het gewoon reclame?

Dat gezegd hebbende, de topic start komt me meer over als die van Scientology. En medewerkers 'Rockstars' noemen vind ik een beetje apart overkomen. Granted bij mijn werkgever zijn we gewoon allemaal 'Resources' :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Sissors schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:12:
[...]

Mwah, als het beetje objectief blijft denk ik niet dat zulk soort topics verkeerd zijn, al ben ik het er wel mee eens dat het lastig kan zijn het onderscheid tussen een ervaringen topic en een recruitment topic duidelijk te houden: Wanneer is het een gewoon enthousiast iemand, en wanneer is het gewoon reclame?

Dat gezegd hebbende, de topic start komt me meer over als die van Scientology. En medewerkers 'Rockstars' noemen vind ik een beetje apart overkomen. Granted bij mijn werkgever zijn we gewoon allemaal 'Resources' :P.
Het is in ieder geval wel eens interessant eens voorbij het standaardpraatje te kunnen kijken. Aangezien niet-werknemers met ervaring met een bedrijf uiteindelijk ook wel gaan posten krijg je al snel wat weerwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:17
[...]

Ach ja, bij CGI wordt je Member genoemd.

Zelf ben ik dit jaar in contact geweest met Rockstars, maar heb besloten te gaan freelancen.

Mijn idee is dat midlance achtige constructies meer toekomst hebben dan traditionele detachering in het geval van software ontwikkeling waar kennelijk een groot tekort aan handjes is.

Rockstars leek me op zich nog een van de meest interessante midlance-toko's, want andere geven je 60-70% van het verschil tussen je 'kostprijs' en je omzet.

[ Voor 37% gewijzigd door Metaalhoofd op 05-06-2018 18:47 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Bij ons waren we gewoon minions, of werkmieren.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
[...]

Ik ben gewoon erg enthousiast over deze werkgever! Mijn tweakersverleden en linkedin toont dat wel aan hopelijk ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Team Rockstars IT, een "Gatekeeper" waar je voorbij moet komen? Op wat voor soort mensen richt dit bedrijf zich? Het lijken mij termen waar schoolverlaters voor vallen misschien maar ervaren krachten zal je er waarschijnlijk niet snel mee aantrekken.
Ze beloven dat je uit 3 projecten kan kiezen bij een wissel.
Geen enkel bedrijf kan je zoiets beloven lijkt mij. Natuurlijk, er zijn goede tijden maar bij een langdurige relatie
maak je mogelijk ook tijden mee waarin het minder gaat en waarbinnen er minder aanbod van werk is.

De topicstart komt mij meer over als een verkapte recruitment website dan een start voor discussie om ervaringen uit te wisselen.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 05-06-2018 19:59 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:11
Ik vind dit topic ook als verkapte reclame overkomen vroeg me al af of ik de enige was.

Daarnaast kan ik mezelf niet voorstellen waarom je voor dit bedrijf zou willen werken. De hele selectie procedure vind ik al vreselijk klinken en daarnaast de namen "GateKeeper" en "Rockstar" aan functies geven vind ik ook niet professioneel.

Maar dat jij er naar tevredenheid werkt is natuurlijk prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 15:26
Wat een klucht deze club, komt inderdaad lekker professioneel over al die termen.

Sowieso in een markt waar er een schreeuwend tekort is aan dergelijke developers is er toch helemaal geen tijd om zulke hoge standaarden en vreemde werving te hanteren?

Zo veel clubs zeggen dat ze "anders dan de rest zijn" maar onder aan de streep wil iedereen poppetjes wegzetten en geld verdienen.

Maar dat zijn mijn twee centen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mandera op 05-06-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:54:
Geen enkel bedrijf kan je zoiets beloven lijkt mij. Natuurlijk, er zijn goede tijden maar bij een langdurige relatie
maak je mogelijk ook tijden mee waarin het minder gaat en waarbinnen er minder aanbod van werk is.

De topicstart komt mij meer over als een verkapte recruitment website dan een start voor discussie om ervaringen uit te wisselen.
Ik kon wel degelijk uit 3 projecten kiezen, en heb van andere collega's hetzelfde gehoord :)

[ Voor 90% gewijzigd door Gertjuhjan op 07-06-2018 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gertjuhjan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 00:06:
[...]

In 3 jaar is Team Rockstars gegroeid van 1 tot meer dan 150 developers. Waarvan 70% meer dan 5 jaar ervaring heeft.
Moet dat niet 100% zijn? Of zitten er ook gewoon starters tussen die Rockstars?

Ik vind het een erg vaag bedrijf, enige wat ik zie is een hoop ego tripperij die eerder past bij een studentenvereniging dan een uitzendbureau.
Ken jij een bestaande IT Rockstar, iemand intern of krijg je het voor elkaar om aangedragen te worden? Dan kan je binnenkort een belletje van ons verwachten. Ken je niemand? Dan is er nog één kans in de maandelijkse wildcard-ronde, speel de Rock 'n Run game (COMING SOON), haal de highscore van de maand en houd je telefoon in de gaten!
Een enorm elitaire houding, alsof het een hele eer is uberhaupt voor dit bedrijf te mogen werken. Zo'n imago wil je toch niet uitstralen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 00:49:
[...]

Moet dat niet 100% zijn? Of zitten er ook gewoon starters tussen die Rockstars?

Ik vind het een erg vaag bedrijf, enige wat ik zie is een hoop ego tripperij die eerder past bij een studentenvereniging dan een uitzendbureau.

[...]

Een enorm elitaire houding, alsof het een hele eer is uberhaupt voor dit bedrijf te mogen werken. Zo'n imago wil je toch niet uitstralen?
Starters worden via een Deta-vast constructie bij een klant geplaatst. Dit word bij ons Rocksolid genoemd.

Ik heb ook nog collega's die 2-4 jaar ervaring hebben.

Wat betreft het imago en bedrijfscultuur past bij je of niet.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Klinkt echt verschrikkelijk tenenkrommend allemaal, fancy lingo, HBO kutjes die HR runnen, van die onwijs boterige hardsellers die je proberen binnen te hengelen, laat me raden met wat lekkere vrouwen die de interview doen? de certificaattjes en bonusen als carrots on a stick?

Dit is echt een 100 in een dozijn type gladjakkers tent, heb er helaas ervarigen me met dit soort bedrijven.
Het is echt ontzettend gliberig!

PS hier zitten ze gewoon the shillen voor hun bedrijf, dit zijn niet toevallig mensen van het zelfde bedrijf die in dit topic ronzwerven :F

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 06-06-2018 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mandera schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:46:
Sowieso in een markt waar er een schreeuwend tekort is aan dergelijke developers is er toch helemaal geen tijd om zulke hoge standaarden en vreemde werving te hanteren?
Even los of Rockstars dat (goed) doet, maar volgens mij heeft de IT van wat ik lees het probleem heeft dat iedereen zich IT'er kan noemen, en dat je enorme verschillen qua kennis en kunde hebt. Dan wil je wel een manier hebben om het kaf van het koren de scheiden. Als je als bedrijf dan weet dat een detacheerder club echt mensen heeft die twee keer zo productief zijn, dan wil je daar ook wel wat extra per uur voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• requiem1991
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-04-2021
2 oud klasgenoten van mij hebben bij Rockstars gewerkt en zijn na een jaar weggegaan. Leuk salaris maar enorme werkdruk en reistijd heeft ze toch doen stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:53
Anoniem: 57942 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 04:51:
Klinkt echt verschrikkelijk tenenkrommend allemaal, fancy lingo, HBO kutjes die HR runnen, van die onwijs boterige hardsellers die je proberen binnen te hengelen, laat me raden met wat lekkere vrouwen die de interview doen? de certificaattjes en bonusen als carrots on a stick?

Dit is echt een 100 in een dozijn type gladjakkers tent, heb er helaas ervarigen me met dit soort bedrijven.
Het is echt ontzettend gliberig!

PS hier zitten ze gewoon the shillen voor hun bedrijf, dit zijn niet toevallig mensen van het zelfde bedrijf die in dit topic ronzwerven :F
Sorry hoor maar zo denigrerend hoef je ook niet te doen. Ja de bedrijfscultuur kan je niet aanspreken, maar dat is bijv. bij CoolBlue ook zo met z'n fancy functienamen en jolige marktering. Maar dat is verder ook een prima toko om voor de werken als developer.

Zelf ook contact gehad met Rockstars IT en het is gewoon een professioneel bedrijf. interview procedure was met een man uit het management en een ontwikkelaar uit mijn eigen vakgebied, niks raars aan. Verder zijn ze heel transparant over hun verdienmodel. Het enige waar je je IMHO aan kunt storen is het geforceerd hippe imago dat ze uit willen stralen maar daar kies je natuurlijk zelf voor en daarin zijn ze ook echt niet de enige in in de branche.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-04 12:58
Ze beloven dat je uit 3 projecten kan kiezen bij een wissel. Ik was sceptisch hierover, maar voor mijn eerste project had ik een keuze uit 3 projecten
Hoe gaat dit dan te werk ? Jij kiest 1 project dat je leuk vind... Wat gebeurt er met die 2 andere ?
Gaan die naar de volgende 'rockstar' ? Zit er dan geen gevaar dat niemand een bepaald project wil omdat dit te lastig is ?
Op een gegeven moment zal er toch iemand tegen zijn zin een project moeten pakken of zie ik dit verkeerd ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Gertjuhjan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 00:06:
[...]
Wat ik dus begrijp is dat als het over bedrijven gaat alleen maar negatieve geluiden mogen geplaatst worden op Tweakers, maar als er een positieve mening getoond word, dan mag dat niet. Want dan zou het werving/recruitment zijn?
Als eerste wil ik opmerken dat mijn opmerking puur mijn eigen persoonlijke mening / gevoel is. Natuurlijk mogen er positieve zaken worden geplaatst. Ik vind de topicstart echter meer lijken op recruitment door de opbouw en de informatie die je geeft waarvan sommige mensen een beetje de kriebels zullen krijgen verwacht ik. Dit ook door gebruik van namen als Gatekeeper, het beschrijven van een recruitment proces welke, wanneer ik de andere reacties lees, niet geheel overeenkomt met de realiteit. De topicstart komt op mij over als een copy paste van company materiaal waarbij wellicht wat teksten zijn aangepast; een grote schreeuw om aandacht.

Als ik naar de website kijk krijg ik nog steeds het idee dat men vooral starters zoekt; ik zie bijna alleen jonge jongens en de vacature pagina richt zich vooral op juniors en studenten. Nu kan de soort recruitment daar misschien prima passen maar mij stoot het een beetje af.
Member Gets Member (PROFESSIONAL & JUNIOR)
Vacatures (JUNIOR)
Inschrijven (STUDENT)
Wat ik mij verder afvraag; op de website zie ik bij projecten grote namen staan als Bol.com en ABN. De site doet het idee dat de projecten geheel door Team Rockstars IT worden uitgevoerd. Is dat daadwerkelijk zo of zijn de weergegeven medewerkers onderdeel van een groter team en min of meer gedetacheerd?

Hoe werkt de recruiment verder? Op de site staat een test: "CHECK OF JIJ IT ROCKSTAR KAN WORDEN " Nog maar 28 plaatsen vrij!" Wanneer je vervolgens de check wilt doen blijkt deze alleen te bestaan uit een zeer beperkt contactformulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 15:53

Greyfox

MSX rulez

Wat is precies het verschil qua insteek met de Future Group?
Of is het feitelijk hetzelfde?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:04

sebasd

loopt op espresso

Greyfox schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:38:
Dit is een midlance-constructie (gegarandeerd basissalaris), je bent dus werknemer. Bij TFG ben je freelancer (geen gegarandeerde inkomsten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:17
Greyfox schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:38:
Bij TFG treed je toe tot een maatschap, waardoor je voor de wet als zelfstandig ondernemer wordt gezien en de bijkomstige belastingvoordelen hebt.
Een TFG BV in de maatschap voert contractonderhandeling en administratieve taken uit, geeft voorschotten ed. in ruil hiervoor is een maandelijkse vaste bijdrage aan de maatschap en iets van 10-15% afdracht aan de maatschap.
Daarnaast gaat 10% naar degene die de opdracht heeft geregeld, dit kan jij zelf zijn, maar ook de BV in de maatschap of een andere maat.
Ik begreep dat tegenwoordig de maximale afdracht aan TFG 20% is (plus de vaste bijdrage wat ook iets van 150-300 bruto is, afh of je voorschotten wilt ontvangen of niet).

Onder de streep houd je bij TFG meer over, omdat % lager is, je geen werknemer bent, maar zelfstandig ondernemer en dus bepaalde belastingvoordelen hebt
requiem1991 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:03:
2 oud klasgenoten van mij hebben bij Rockstars gewerkt en zijn na een jaar weggegaan. Leuk salaris maar enorme werkdruk en reistijd heeft ze toch doen stoppen.
Voorzover ik weet ontwikkelt Rockstars geen eigen software, dus die 'werkdruk' en 'reistijd' zal dus te maken hebben met het betreffende project. Als je niet van reistijd houd, moet je niet de detachering in gaan (want een midlance toko is ook detachering, alleen laten ze je meer delen van jouw gegenereerde omzet) en als de werkdruk te hoog is, moet je op zoek naar een ander project of bij jezelf te raden gaan waarom jij de werkdruk als te hoog ervaart.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Bor schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:32:
[...]

Als eerste wil ik opmerken dat mijn opmerking puur mijn eigen persoonlijke mening / gevoel is. Natuurlijk mogen er positieve zaken worden geplaatst. Ik vind de topicstart echter meer lijken op recruitment door de opbouw en de informatie die je geeft waarvan sommige mensen een beetje de kriebels zullen krijgen verwacht ik door gebruik van namen als Gatekeeper, het beschrijven van een recruitment proces welke, wanneer ik de andere reacties lees, niet geheel overeenkomt met de realiteit. De topicstart komt op mij over als een copy paste van company materiaal waarbij wellicht wat teksten zijn aangepast; een grote schreeuw om aandacht.

Als ik naar de website kijk krijg ik nog steeds het idee dat men vooral starters zoekt; ik zie bijna alleen jonge jongens en de vacature pagina richt zich vooral op juniors en studenten. Nu kan de soort recruitment daar misschien prima passen maar mij stoot het een beetje af.

[...]

Wat ik mij verder afvraag; op de website zie ik bij projecten grote namen staan als Bol.com en ABN. De site doet het idee dat de projecten geheel door Team Rockstars IT worden uitgevoerd. Is dat daadwerkelijk zo of zijn de weergegeven medewerkers onderdeel van een groter team en min of meer gedetacheerd?

Hoe werkt de recruiment verder? Op de site staat een test: "CHECK OF JIJ IT ROCKSTAR KAN WORDEN " Nog maar 28 plaatsen vrij!" Wanneer je vervolgens de check wilt doen blijkt deze alleen te bestaan uit een zeer beperkt contactformulier
toon volledige bericht
Natuurlijk kan het jouw persoonlijke gevoel zijn. Wellicht past het bedrijf dan niet bij jou. En dat mag gewoon hoor. Ik heb persoonlijk ook een aantal bedrijven waar ik absoluut niet wil werken :P.

Het recruitmentproces wat ik beschreven heb, is precies zoals het bij mij is gegaan. Er zijn natuurlijk uitzonderingen en andere mogelijkheden om binnen te komen. Misschien moet ik de openingspost wat meer aanpassen op de verschillende mogelijkheden bij Team Rockstars. Ik had het vooral gericht op de Professional tak. Want daar zijn mijn ervaringen in. De deta-vast tak (voor professionals en juniors) en de studenten tak hebben we ook. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Wat betreft de projecten. Ik weet niet de precieze details. Maar het gaat eigenlijk altijd om detachering. Het gebeurd wel regelmatig dat er een volledig team word ingezet die van Team Rockstars af komt. Maar ook regelmatig word je ingehuurd om capaciteitsproblemen binnen het bestaande team op te vangen. Op de door jouw genoemde projecten volledig zijn uitgevoerd door Team Rockstars It, dat weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bor schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:32:

Als ik al die verhalen lees is dat gewoon detachering van developers in bestaande teams. Die verhalen zijn ook de typische verhalen van jonge broekies die voor het eerst in een groot bedrijf werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:42
Mandera schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:46:
Niet dat ik er ook maar over denk om bij een bedrijf dat zich "Rockstars" noemt ga werken maar juist in de huidige markt is het belangrijk hoge standaarden te houden. Lonen van software engineers zijn relatief hoog dus het trekt een hoop gelukzoekers aan. Daar hebben wij ook last van; we zijn een kleine detacheringsclub en hebben veel meer werk dan mensen, maar we kunnen het ons gewoon niet permitteren complete idioten aan te nemen. Dan zijn we in een paar jaar onze goede naam en goede mensen kwijt.
Gertjuhjan schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:30:
Ik ben gewoon erg enthousiast over deze werkgever! Mijn tweakersverleden en linkedin toont dat wel aan hopelijk ;)
Ik ben dat ook over mijn werkgever; een kleine gespecialiseerde (echt gespecialiseerde) Java club van een man of 50. Jouw werkgever gebruikt gewoon het Xebia model; hard schreeuwen dat je de beste bent maar ondertussen geen enkele vorm van specialisme hebben. Er wordt vooral door je werkgever heel erg veel geld aan jullie verdient.

Is het een slechte werkgever? Vast niet; het zal beter zijn dan de Cap Gemini's en Logica's e.d. Maar de arrogante druipt eraf en ik vrees dat dat alleen een bepaald type developer aantrekt.

[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 06-06-2018 10:35 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 22:47
Ik mis volledig het punt van dit "kijk mij nou topic", maar dat kan aan mij liggen...

PVO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
S0epkip schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:25:
Ik mis volledig het punt van dit "kijk mij nou topic", maar dat kan aan mij liggen...
In de bestaande topics over Team Rockstars merkte ik dat er een ontzettende onduidelijkheden over dit bedrijf. Ik wilde hiermee laten zien hoe het bedrijf werkt en dat de info klopt.
Er zijn verschillende "Ervaring met xxx" topics en wilde een vergelijkbaar topic maken:

Ervaring werken bij Schuberg Philis
Ervaring werken bij CGI (deel 7)
Ervaring werken bij Capgemini (Deel 3)
Ervaring werken bij Centric (deel 2)
Ervaring werken bij Atos (deel 2)

Wellicht heb ik misschien iets te veel beeldmateriaal gebruikt. Maar de strekking is en blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Hydra schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:21:
[...]
Vast niet; het zal beter zijn dan de Cap Gemini's en Logica's e.d.
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Kleine meer gespecialiseerde clubs hebben vaak meer aandacht voor de persoon. Boven een bepaald niveau zie je dat high potentials meestal niet de aandacht krijgen die ze verdienen en dan naar kleinere meer gespecialiseerde clubs gaan (die vaak ook beter kunnen betalen want minder overhead).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:19:
[...]

Als ik al die verhalen lees is dat gewoon detachering van developers in bestaande teams. Die verhalen zijn ook de typische verhalen van jonge broekies die voor het eerst in een groot bedrijf werken.
Werkt dat een beetje? Lijkt mij toch wel even te duren voor je ingewerkt bent enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Werkt dat een beetje? Lijkt mij toch wel even te duren voor je ingewerkt bent enzo.
Er is een reden dat voor starters en juniors alleen maar Deta-Vast contracten krijgen. De klussen die aangeboden worden bij Team Rockstars en mijn vorige werkgever, waren vooral voor 4+ jaren werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:03
Gertjuhjan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:38:
[...]

In de bestaande topics over Team Rockstars merkte ik dat er een ontzettende onduidelijkheden over dit bedrijf. Ik wilde hiermee laten zien hoe het bedrijf werkt en dat de info klopt.
Er zijn verschillende "Ervaring met xxx" topics en wilde een vergelijkbaar topic maken:

Ervaring werken bij Schuberg Philis
Ervaring werken bij CGI (deel 7)
Ervaring werken bij Capgemini (Deel 3)
Ervaring werken bij Centric (deel 2)
Ervaring werken bij Atos (deel 2)

Wellicht heb ik misschien iets te veel beeldmateriaal gebruikt. Maar de strekking is en blijft hetzelfde.
Een verschil tussen die bedrijven en Rockstars IT is de grootte van het bedrijf. Bij deze grote detacheerders zijn honderden tot duizenden IT'ers in dienst, soms verspreid over meerdere landen. Over Rockstars IT kan ik geen concrete cijfers vinden, maar volgens mij ligt het aantal onder de 200.
Dat is dermate klein dat je waarschijnlijk het gros van je collega's wel eens hebt gezien en je wellicht elkaars nummer wel hebt. Je kan je afvragen hoe relevant een speciaal Tweakers topic dan is. Bij de detacheerders met duizenden werknemers is dat anders (en getuige dat er meerdere topic-delen zijn, is het daar ook echt nodig :P).

Ik werk zelf bij een multinational als IT'er en werk daarbij samen met verschillende detacheerders die ons eigen team versterken, en ken op die manier ook een aantal kleinere detacheerders. Deze kleine detacheerders hebben ook geen eigen topics :P
Gertjuhjan schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:05:
Het aantal verwachte uren is in deze berekening misschien niet heel realistisch.
Maar... wat is dan wél realistisch? Dat zijn nou precies de cijfers die dit soort topics interessant maken :)

Reiskosten omvat waarschijnlijk brandstof... maar zit de leaseauto ook al in dat plaatje?
Als ik nou op het einde van het jaar 60.000 heb verdiend, en daar gaat nog 20k aan reiskosten, werkgeverslasten en overige vanaf, dan kom ik onder de streep onder die 41k. Wat gebeurd er dan? Aftrek voor volgend jaar? :+
Helaas hangt er een negatieve lading over "midlance" detachering omdat er verschillende bedrijven alle risico's verschuiven naar de werknemer. Graag ontkracht ik dit voor Team Rockstars.
Dat klopt zeker, dat maakt ook dat Tweakers redelijk kritisch zijn over dit soort concepten.
[...]

Met de juiste mensen kan dat heel goed hoor :) wij hebben met een (niet nader te noemen) andere detacheerder, een zeer goede ervaring daarmee.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:50:
Ik werk zelf bij een multinational als IT'er en werk daarbij samen met verschillende detacheerders die ons eigen team versterken, en ken op die manier ook een aantal kleinere detacheerders. Deze kleine detacheerders hebben ook geen eigen topics :P
Op die manier had ik het niet bekeken. Maar op die topics worden ook vragen gesteld door mensen die plannen hebben om daar te gaan solliciteren of gewoon benieuwd zijn hoe een bepaald bedrijf werkt. Is dit alleen voor de grote detacheerders? Zo kunnen developers op zoek naar een baan ook met al met werknemers praten over de ervaringen.
Maar... wat is dan wél realistisch? Dat zijn nou precies de cijfers die dit soort topics interessant maken :)
Goede vraag. Bij mijn vorige werkgever zat ik rond de 1600 uur. Ik merk dat ik bij deze werkgever wel iets beter mijn best doe om zo veel mogelijk facturabele uren te maken. Ook is het netwerk van bedrijven bij Team Rockstars beter waardoor de kans op leegloop een stuk lager is. Dus ik verwacht komend jaar op 1700 te zitten.
Reiskosten omvat waarschijnlijk brandstof... maar zit de leaseauto ook al in dat plaatje?
Als ik nou op het einde van het jaar 60.000 heb verdiend, en daar gaat nog 20k aan reiskosten, werkgeverslasten en overige vanaf, dan kom ik onder de streep onder die 41k. Wat gebeurd er dan? Aftrek voor volgend jaar? :+
Dat is risico voor het bedrijf. Let wel op, dat je zelf mee mag praten in de lasten. Wil je een dure laptop, dan kan dat. Als dat binnen je verwachte inkomsten past. Word je gevraagd om ver te rijden, dan kan je dat accepteren, vragen voor een hoger uurtarief ter compensatie of vragen voor een andere opdracht.
[...]

Met de juiste mensen kan dat heel goed hoor :) wij hebben met een (niet nader te noemen) andere detacheerder, een zeer goede ervaring daarmee.
Dit dus! Detacheerders kijken in het sollicitatieproces naar het type persoon. Niet iedereen is geschikt of voelt zich gelukkig in tijdelijke projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Dat duurt inderdaad wel even is mijn ervaring. Inwerken kan je rustig een paar maanden voor rekenen voordat iemand echt de organisatie kent, het project kent en de code goed begrijpt. Al begint werkelijke productiviteit wel eerder aangezien er al genoeg simpele ontwikkeltaken zijn die vaak direct opgepakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:14:
[...]

Kleine meer gespecialiseerde clubs hebben vaak meer aandacht voor de persoon. Boven een bepaald niveau zie je dat high potentials meestal niet de aandacht krijgen die ze verdienen en dan naar kleinere meer gespecialiseerde clubs gaan (die vaak ook beter kunnen betalen want minder overhead).
Dat is inderdaad waar maar bij Capgemini lijken ze wel wakker te gaan worden. Ze zijn bezig met interne veranderingen en de focus meer op de personen te leggen. High potentials worden ook meer dingen voor georganiseerd. Ik zie nog wel veel mensen overstappen maar het lijkt alsof de tegenbeweging eindelijk is begonnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Dus zij nemen 30%, maar je moet dus nog zelf belasting/vervoer/enz regelen? Dan kan je toch beter ZZP'er worden en gebruik maken van alle belastingvoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:38:
Dat is inderdaad waar maar bij Capgemini lijken ze wel wakker te gaan worden. Ze zijn bezig met interne veranderingen en de focus meer op de personen te leggen. High potentials worden ook meer dingen voor georganiseerd. Ik zie nog wel veel mensen overstappen maar het lijkt alsof de tegenbeweging eindelijk is begonnen..
Ze gaan hoe dan ook kwa salaris en 'personal touch' niet op kunnen boksen met de kleinere gespecialiseerde clubs. Dat het niet zo slecht is als vroeger geloof ik best (dat kunnen ze zich niet permitteren, ook omdat eindelijk het besef op veel plekken begint te komen dat Cap vaak echt waardeloze mensen levert), maar ik geloof echt dat je als specialist met 10 jaar ervaring jezelf tekort doet als je bij zo'n grote club komt.
Valt wel mee. Meestal kun je de 2e sprint wel al dingen oppakken. Ze kosten vooral in het begin veel tijd omdat je veel moet uitzoeken / rondvragen. Verschilt ook nogal. We hebben in ons team twee nieuwe mensen en de gedetacheerde pakt zaken veel sneller op dan de nieuwe interne omdat die laatste dat niet gewend is, hoewel 'ie op papier heel 'senior' is.

[ Voor 24% gewijzigd door Hydra op 06-06-2018 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 01-05 12:25
SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:38:
[...]

In de detachering is de ruimte voor high potentials principeel beperkt.

Stel, je hebt twee werknemers A en B. Allebei software engineer, allebei 5 jaar ervaring.

* A ontwikkelt zich volgens het boekje en is een goede medior.
* B is extreem slim, alles wat hij maakt is "first time right" waardoor hij twee keer zo productief is als A. B ziet bovendien de richting waar het met de toepassing en technologie heen gaat, kan nieuwe initiatieven ontplooien, komt met zeer goede ideeen voor de verdere ontwikkeling van het product.

Volgens de filosofie van Steve Jobs is B niet 2x o 5x zoveel waard als A, maar eerder 20x of 50x.
In de detachering kan B als senior worden verkocht, en vertegenwoordigt hij 1.2x de warde van A.
Dartillus schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:08:
Dus zij nemen 30%, maar je moet dus nog zelf belasting/vervoer/enz regelen? Dan kan je toch beter ZZP'er worden en gebruik maken van alle belastingvoordelen?
Grote ICT dienstverleners hanteren een payout (totale bestedingen aan de werknemer, inclusief belastingen, werkgeverspremies en secundaire arbeidsvoorwaarden) van pakweg 55%. In dat licht is 70% best goed, al kun je flexibel loon niet 1:1 vergelijken met vast loon.

[ Voor 41% gewijzigd door t_captain op 06-06-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Eens met beiden. Als je al langer werkt is een kleine club waarschijnlijk meer wenselijk. Voor een starter als ik is het echter een prachtige springplank. Goede begeleiding, ruimte om enorm veel opleidingen te doen en ervaring op te doen. Maar ik zie inderdaad veel meer mensen met veel ervaring die elders verkiezen omdat ze daar veel meer krijgen (of dit nou geld of waardering is). Geheel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Dartillus schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:08:
Als ZZP bij je past, dan ja. Maar ik ben bijvoorbeeld totaal geen ondernemer. Ik wil me geen zorgen maken dat ik iedere maand mijn loon krijg, het zoeken van opdrachten, het dealen met contracten en de belastingdienst.

Daarom vond ik deze constructie heel interessant. Daarnaast heb ik ook nog een team van ontwikkelaars achter me staan waar ik ervaringen mee kan delen en eventueel vragen kan stellen. En dan heb ik het nog niet gehad over de events:)

Net als dat veel ZZP-ers het vreselijk vinden om voor een baas te werken, zijn er genoeg developers die wel graag verschillende projecten doen, maar het vreselijk vinden om een zzp-er te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Gertjuhjan op 06-06-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
@Gertjuhjan en dan krijg ik stom toevallig vandaag een CV van een van jullie onder ogen. Ik ben erg blij dat iemand ons gaat helpen met de "agile mindset" :D

Meer serieus; laat ajb niet je manager je CV schrijven. Het zich echt vol met fluff. Je CVs worden uiteindelijk gereviewed door techneuten en die zijn best allergisch voor dat soort termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Hydra schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:02:
@Gertjuhjan en dan krijg ik stom toevallig vandaag een CV van een van jullie onder ogen. Ik ben erg blij dat iemand ons gaat helpen met de "agile mindset" :D

Meer serieus; laat ajb niet je manager je CV schrijven. Het zich echt vol met fluff. Je CVs worden uiteindelijk gereviewed door techneuten en die zijn best allergisch voor dat soort termen.
Ik heb mijn profiel zelf geschreven. Maar wellicht zijn er developers die daar wat meer moeite mee hebben en daar mee geholpen zijn. Maar ik zal het doorgeven!

Qua opbouw is de de eerste pagina toch het belangrijkst voor de manager/tussenpersoon. De rest is het verhaal met technieken en etc voor de developers:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gertjuhjan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:28:
Ik heb mijn profiel zelf geschreven. Maar wellicht zijn er developers die daar wat meer moeite mee hebben en daar mee geholpen zijn. Maar ik zal het doorgeven!
Spellingscheck is ook een goed idee ;)

Maargoed; al lang blij dat we wat Nederlanders op bezoek krijgen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 06-06-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
Gertjuhjan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:30:
[...]
En dan heb ik het nog niet gehad over de events:)
Daar dok je toch voor uit die 70%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Boermansjo schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:27:
[...]

Hoe gaat dit dan te werk ? Jij kiest 1 project dat je leuk vind... Wat gebeurt er met die 2 andere ?
Gaan die naar de volgende 'rockstar' ? Zit er dan geen gevaar dat niemand een bepaald project wil omdat dit te lastig is ?
Op een gegeven moment zal er toch iemand tegen zijn zin een project moeten pakken of zie ik dit verkeerd ?
Ik merk dat ik jou bericht gemist heb. Dit is waar de sales zich mee bezig houd. Zij communiceren duidelijk naar de klant dat de medewerkers bij meerdere klanten op gesprek gaan en dat de "Rockstar" uiteindelijk de keuze heeft tussen de projecten waar de klik wederzijds is.
Dartillus schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:55:
[...]

Daar dok je toch voor uit die 70%?
Over het algemeen komen de events uit de 30% van de werkgever! Tot nu toe heb ik 1 uitzondering gehad en dat waren de keuze activiteiten tijdens het buitenland event. (Afgelopen jaar was dit Dublin).

[ Voor 24% gewijzigd door Gertjuhjan op 06-06-2018 15:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Het lijkt alsof dit topic het project is wat jij hebt gekozen uit de drie "aanbiedingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 14:19

Whuzz

Dodgeball!

Ervaring vanaf de andere kant; ik heb wel eens "Rockstars" ingehuurd. Ook LSG-ers overigens.
Dat je alleen Rockstar kunt worden "via een rockstar" is gewoon onzin, sorry dat ik het zo bot zeg. Mijn eigen mensen worden gewoon benaderd door recruiter(s) van Rockstars. (Benieuwd of ze die dan weer bij mij aanbieden, als het ze lukt ;) ). Eén van de Rockstars die hier zat (prima kerel overigens) was een starter, was op school gerecruit door rockstars (zonder dus een rockstar te kennen) en werd hier gewoon gedtacheerd, geen deta-vast.

Mijn ervaring (van buitenaf): Prima club, prima mensen, maar is niet veel anders dan bijvoorbeeld een TMC, Altran of dergelijke. Ze hebben er wat leuke (of niet, al naar gelang smaak) naampjes opgeplakt en doen hun best wat meer "cool" te zijn. Zijn we van Laurens wel gewend zullen we maar zeggen ;)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 08:44
Volg ik het voorbeeld van Rockstar Mick goed op de website :
Uiteindelijk houdt hij 86k over van de 126k omzet dus de genoemde 70%, vervolgens gaan er nog wel 20.5k af voor vervoerskosten en werkgeverslasten dus begrijp ik het goed dat er uiteindelijk 65.5k aan jaarloon overblijft ?
Oftewel 52% van zijn omzet ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
TIGER79 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:27:
Volg ik het voorbeeld van Rockstar Mick goed op de website :
Uiteindelijk houdt hij 86k over van de 126k omzet dus de genoemde 70%, vervolgens gaan er nog wel 20.5k af voor vervoerskosten en werkgeverslasten dus begrijp ik het goed dat er uiteindelijk 65.5k aan jaarloon overblijft ?
Oftewel 52% van zijn omzet ?
In dit rekenvoorbeeld krijgt hij dus bruto in geld 52% van zijn omzet.

Maar jij zit aan de knoppen van reis en overige kosten.

Denk bijvoorbeeld aan de laptop, telefoon en/of leaseauto. Jij bepaalt zelf hoe duur die worden. Hoe goedkoper je die maakt, hoe hoger het bedrag is dat je krijgt.

Dat betekend dus ook in tanken. Je mag onbeperkt privé rijden, maar de brandstof kosten vallen onder reiskosten. Dus zuinig rijden en goedkoop tanken helpt jou ook aan een hogere bonus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:53

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja maar is het dan nog interessanter dan wat je anders zou krijgen? I mean, je mist ongeveer alle bonusjes van een werkgever, je kunt moeilijk op de bank blijven zitten tot er een project in je buurt langskomt, dus die reistijd en kosten ben je vermoedelijk standaard kwijt.

Verder bepaal je vaak zelf hoe duur je leasebak is, alleen krijg je een bijtelling waar je U tegen zegt.
Als je graag zelf wilt besparen kun je beter gaan freelancen, of midlancen bij een andere club, omdat je dan vermoedelijk meer van je uurtarief zelf houdt. Een 50% payout ratio is niet echt spectaculair te noemen.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 08:44
Gertjuhjan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:39:
[...]

Maar jij zit aan de knoppen van reis en overige kosten.

Denk bijvoorbeeld aan de laptop, telefoon en/of leaseauto. Jij bepaalt zelf hoe duur die worden. Hoe goedkoper je die maakt, hoe hoger het bedrag is dat je krijgt.

Dat betekend dus ook in tanken. Je mag onbeperkt privé rijden, maar de brandstof kosten vallen onder reiskosten. Dus zuinig rijden en goedkoop tanken helpt jou ook aan een hogere bonus!
Maar zijn die werkgeverslasten variabel ? Kun je daar zelf aan "draaien" of is het een vaste percentage ?
En de leaseauto regel je dat zelf of gaat dat via de leasemaatschappij die Team Rockstars bepaalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Volgens het rekenvoorbeeld vragen ze 70 euro per uur. Ze zitten dus behoorlijk laag in de markt, een stuk lager dan bijvoorbeeld Xebia.

Voor 70 euro per uur kun je als ZZPer met een beetje ervaring echt overal aan de slag. Je bent compleet gek als je van dat lage uurtarief nog eens al die shit af gaat dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Hydra schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:14:
Volgens het rekenvoorbeeld vragen ze 70 euro per uur. Ze zitten dus behoorlijk laag in de markt, een stuk lager dan bijvoorbeeld Xebia.
Het tarief kan natuurlijk verschillen tussen een junior en een meer senior medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bor schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:31:
Het tarief kan natuurlijk verschillen tussen een junior en een meer senior medewerker.
Sure. Maar volgens de OP waren de "Rockstars" vooral senior developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Hydra schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:36:
[...]

Klopt maar als je naar de website en vacatures kijkt lijkt dat beeld niet helemaal overeen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Hydra schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:36:
[...]

Senior met 5 jaar ervaring is imho al twijfelachtig, maar het eerste profiel van de rockstar professionals (https://www.teamrockstars.nl/professional/rockstar-vinden) wat ik op de site open geeft 3 jaar aan: https://www.teamrockstars.nl/remco-2

En dat is niet de enige: https://www.teamrockstars.nl/marcel, https://www.teamrockstars.nl/hasan-0

Nu zegt jaren werkervaring zeker niet alles maar ik verwacht geen extreem hoge uurtarieven hierbij.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
FreezeXJ schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:04:
Tja maar is het dan nog interessanter dan wat je anders zou krijgen? I mean, je mist ongeveer alle bonusjes van een werkgever, je kunt moeilijk op de bank blijven zitten tot er een project in je buurt langskomt, dus die reistijd en kosten ben je vermoedelijk standaard kwijt.

Verder bepaal je vaak zelf hoe duur je leasebak is, alleen krijg je een bijtelling waar je U tegen zegt.
Als je graag zelf wilt besparen kun je beter gaan freelancen, of midlancen bij een andere club, omdat je dan vermoedelijk meer van je uurtarief zelf houdt. Een 50% payout ratio is niet echt spectaculair te noemen.
Als je zelf aan de knoppen zit, heb je dus de budgetneutrale keuze tussen leasen of privérijden (waarbij je het leasebedrag via een netto en bruto reiskostenvergoeding aan jezelf laat uitkeren).

Verschil tussen de twee opties is vooral de belasting: betalen uit netto en niet bijtellen vs. betalen uit bruto en wel bijtellen.

Wat gunstig is, hangt vooral van de parameters af. Zolang de fiscale bijtelling lager is dan de werkelijke waarde van het privégebruik, is zakelijk rijden goedkoper. Is de bijtelling hoger dan de werkelijke waarde van het privégebruik, dan rij je de auto beter privé. Voor de meesten is een leaseauto gunstiger zolang de bijtelling onder de ~ 20% blijft.

De keuze is dus vooral nuttig als je een electrische auto kunt leasen. Of een youngtimer, voor zolang die nog gunstig worden behandeld door de fiscus.

[ Voor 8% gewijzigd door t_captain op 06-06-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Wolfboy schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:04:
[...]
Senior met 5 jaar ervaring is imho al twijfelachtig, maar het eerste profiel van de rockstar professionals (https://www.teamrockstars.nl/professional/rockstar-vinden) wat ik op de site open geeft 3 jaar aan: https://www.teamrockstars.nl/remco-2

En dat is niet de enige: https://www.teamrockstars.nl/marcel, https://www.teamrockstars.nl/hasan-0

Nu zegt jaren werkervaring zeker niet alles maar ik verwacht geen extreem hoge uurtarieven hierbij.
En op Hasan na zo te zien al maanden en maanden ‘op de bank’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hoe groot zijn ze eigenlijk? Zie op hun “team” pagina een stuk of 7 managers en daarnaast een lange rij sales figuren en andere overhead staan. Dan moet je toch zeker een man of 300 hebben inegzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Bor schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:39:
[...]

Klopt maar als je naar de website en vacatures kijkt lijkt dat beeld niet helemaal overeen te komen.
De vacatures op de website zijn alleen gericht op de Deta-Vast tak van Team Rockstars. Deze gaan niet over de Professional tak.

[ Voor 108% gewijzigd door Gertjuhjan op 07-06-2018 14:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• firedancer-88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-03 13:11
Mijn ervaring met Team Rockstars IT begon 6-7 jaar geleden toen ik nog HBO student was. Ik zocht een afstudeerstage en heb om die reden contact gezocht met LSG. Uiteindelijk zelf ook nog door gezocht en zo uiteindelijk ergens anders terecht gekomen, afgestudeerd en daarna bij hun in dienst getreden. LSG heeft op dat moment dus niks voor mij betekend en ik heb sindsdien ook niks meer van hun vernomen. Geen last gehad van agressieve recruiters dus wat dat betreft.

Open een gegeven moment waren er wat verschuivingen in teams op de afdeling van mijn opdracht waar ik destijds zat waar ik niet heel blij mee was. Hier heb ik open en eerlijk over gesproken met mijn managers van zowel opdracht als werkgever. Helaas was er weinig aan te doen op dat moment behalve een geheel andere opdracht zoeken. Op hetzelfde moment stond ik ook op het punt om te verhuizen naar de andere kant van het land en zo werd 1 en 1 twee en omdat een oud klasgenoot van mij al bij Team Rockstars It werkte ben ik via het member-gets-member principe bij hun terecht gekomen. Ik heb een vrijblijvend lunchgesprek gehad met een manager en recruitster. Dit was een heel gezellig en vooral een open gesprek waarbij we gewoon even goed aan elkaar "gesnuffelt" hebben, zoals dat gebruikelijk is in deze fase. Na een wederzijdse klik was ik toch nog niet overtuigd. Ik ben behoorlijk loyaal naar mijn werkgever en vond het idee om over te stappen best moeilijk en spannend. Hier werd vol begrip mee omgegaan en ik had dan ook totaal niet het gevoel dat ik onder druk gezet werd of iets dergelijks. Dit was overigens ergens rond de kerst. Een paar weken later ben ik uitgenodigd voor een tech event en dit leek mij een uitstekende kans om eens een kijkje in de keuken te nemen bij deze club. Zo gezegd en zo gedaan. Ik voelde me zeer welkom hier en heb leuke gesprekken gevoerd met een aantal van de Rockstars. Betrouwbaarder kun je het niet krijgen nietwaar?

Ik was dusdanig positief verrast dat ik de dag na het event besloot om een contractvoorstel te vragen. Zo gezegd en zo gedaan en uiteindelijk een maand later ongeveer was het contract getekend en mijn ontslag ingediend.Met een opzegtermijn van 3 maanden was er voldoende tijd om een project uit te zoeken. Vanwege de verhuizing had ik al aangegeven dat ik graag in de regio Amsterdam wilde (blijven) werken. Toevallig had ik via een kennis zelf al een leuke klus gevonden en die zelf aangedragen. Rockstars is met hun in onderhandeling gegaan en hebben zelf op dat moment een ander project voorgesteld aan mij. Op dit moment had ik dus keuez uit 2 projecten maar ook de vrijheid om ze allebei nog af te wijzen. De opdracht die Rockstars had aangedragen overtrof het project wat ik zelf had aangedragen op een aantal vlakken en ik heb daarom voor dit project gekozen voor er uberhaupt een 3de project bij kwam kijken. Misschien had ik even moeten wachten en was er een nog leuker project uitgekomen, maar ach, ik vond het prima zo.

Inmiddels zijn we een jaar verder en zit ik nog steeds heel tevreden op datzelfde project, samen met een collega rockstar.

Het klopt dat ze qua uurtarief wat goedkoper zijn dan andere partijen, maar dat is te verklaren door hun relatief jonge bestaan (van hun Team Rockstars IT label!) en relatief lage bekendheid. Vandaar o.a. ook de reclame spotjes en billboards. Financieel gezien ben ik er qua brutosalaris een paar honderd euro op vooruit gegaan (zo'n 7%) t.o.v. mijn vorige werkgever. Maar dat is enkel het vaste maandsalaris. Bij mijn vorige werkgever kregen we dat elk jaar een winstuitkering wat van jaar tot jaar verschilde maar nooit heel spectaculair was. Vergelijkbaar met een 13e maand. Omdat ik destijds in maart mijn ontslag heb ingediend en in april ook nog eens de overwinstuitkering wordt uitgekeerd... kreeg ik daar niks van. Ook al had ik wel voor 100% meegeholpen het jaar ervoor om die winst te bewerkstelligen. Het stond in de kleine lettertjes maar het voelde wel zuur.

Ik had natuurlijk 1 maand kunnen wachten maar ik durf zelfs te stellen dat dankzij de constructie van Team Rockstars dit toch voordeliger uitpakte aangezien ik de misgelopen overwinstuitkering binnen 1 maand terugverdiende met mijn opgebouwde bonus. (die 70% minus alle kosten). Zoals gezegd, inmiddels een jaar verder en een hele mooie bonus ontvangen die vele malen groter is dan de winstuitkeringen die ik eerder gewend was.

Los van het financiele plaatje, vind ik het een ontzettend fijn bedrijf en voel ik me er helemaal thuis. Ze organiseren toffe events zoals een weekendje Dublin of een bezoekje aan Gamescom om er maar een paar te noemen. Daarnaast krijg ik ook de ruimte om mezelf te ontwikkelen via softskill trainingen (al is dat niks nieuws, maar wel goed dat ze het gewoon aanbieden) en ik heb mijn eigen workshop gegeven. Daarnaast merk ik dat de organisatie nog relatief klein en dus kneedbaar is. De processen zijn niet zo formeel en uitgekristalliseerd zoals bij mijn vorige werkgever bijvoorbeeld. Zo zijn ze veel flexibeler en heb ik zelfs een voorschot op mijn bonus gekregen zodat ik een vroege vakantie kon boeken dit jaar al voor het vakantiegeld er was. Dit was geen enkel probleem, dit i.t.t. het mislopen van de winstuitkering van mijn vorige werkgever i.v.m. indienen ontslag. Wat je bij rockstars als bonus opbouwt, is ook echt van jou. Ongeacht wanneer je eventueel ontslag zou nemen! Bovendien als je als medewerker een mening of suggestie hebt over de processen e.d. en die deelt dan wordt dat zeer gewaardeerd en serieus overwogen. Hier is bij grotere organisatie lang niet altijd plek voor heb ik het idee. Of een ander voorbeeld: wij kennen geen limiet op het aantal prive kilometers dat je mag rijden. Tuurlijk, we mogen ook niet ineens taxi chauffeur gaan spelen (schenden voorwaarden leasecontract) maar qua kosten van de tankpas is dit gewoon eigen verantwoordelijkheid.

Ik snap dat sommigen twijfelen aan de senioriteit van mij en mijn collega's. Enerzijds is het misschien wat verwarrend dat we onder de andere labels ook met starters en studenten werken. Anderzijds is het inderdaad een club met een relatief lage gemiddelde leeftijd. Als ik even puur naar de Rockstar Profesionals kijk, dan zijn dat allemaal stuk voor stuk jongens die hun strepen inmiddels wel verdiend en bewezen hebben en veelal tussen de 5 en 10 jaar ervaring hebben. Ik ben het met je eens dat het twijfelachtig is om iemand met 5 jaar werkervaring senior te noemen. En wellicht hebben ze qua techniek nog het e.e.a. te leren, qua mindset zit het meestal wel goed en zijn deze mensen heel erg gepassioneerd en gedreven in hun vak en hebben ze een grote mate van commitment en verantwoordelijkheidsgevoel. Goede communicatieve vaardigheden (softskills etc.) en doen deze mensen daarom vaak niet onder aan de (soms vastgeroeste) vaste medewerkers die al 15 jaar in dienst zijn bij een bepaald bedrijf. Om die reden kunnen we denk ik wel terecht stellen dat we echte top-notch developers in dienst hebben en enkel developers met deze mindset/skillset aantrekken.

Tot slot nog even over het financiele plaatje. Waar voorheen "moeilijk" gedaan werd over een OV business card EN een lease auto, is dat bij ons geen enkel probleem. Zo maak ik nu prettig gebruik van beide. Financieel niet de meest voordelige optie natuurlijk, maar het komt wel zo makkelijk uit. Volledig eigen verantwoordelijkheid en zelf alle controle over. Dankzij de transparantie kan ik elke maand goed volgen wat de kosten zijn zoals tanken, of de ritjes die ik met het overige OV zoals de tram maak. Zo heb ik overwogen om een compleet vrij reizen abonnement te nemen, maar die kosten wogen niet op tegen de kosten die ik doorgaans met de tram maak bijvoorbeeld. Op die manier ondernemen we samen en profiteren we er allebei van.

Al met al heb ik geen seconde spijt van mijn overstap. Ik voel me hier helemaal op mijn plek omdat ik net als anderen me totaal niet geroepen voel tot het ZZP-erschap. Qua werkplezier en financieel aspect ben ik er flink op vooruit gegaan en ik ga elke dag met heel veel plezier naar mijn werk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:15
Fijn dat je het naar je zin hebt. Dat is wat mij betreft altijd heel belangrijk. Maar ik hoor geen bijzondere dingen van je.
Nou ben ik zelf niet iemand die via detachering, of wat voor vorm dan ook, hopt van opdracht naar opdracht en van bedrijf naar bedrijf, maar ik heb een jaartje of vier bij Sogeti gewerkt
firedancer-88 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 07:35:
Het klopt dat ze qua uurtarief wat goedkoper zijn dan andere partijen, maar dat is te verklaren door hun relatief jonge bestaan (van hun Team Rockstars IT label!) en relatief lage bekendheid.
Als je kwaliteit biedt, betaalt zich dat vanzelf uit. Daar hoef je geen lager uurtarief voor mee te nemen.
... Financieel gezien ben ik er qua brutosalaris een paar honderd euro op vooruit gegaan (zo'n 7%) t.o.v. mijn vorige werkgever. Maar dat is enkel het vaste maandsalaris. Bij mijn vorige werkgever kregen we dat elk jaar een winstuitkering wat van jaar tot jaar verschilde maar nooit heel spectaculair was. Vergelijkbaar met een 13e maand. Omdat ik destijds in maart mijn ontslag heb ingediend en in april ook nog eens de overwinstuitkering wordt uitgekeerd... kreeg ik daar niks van. Ook al had ik wel voor 100% meegeholpen het jaar ervoor om die winst te bewerkstelligen. Het stond in de kleine lettertjes maar het voelde wel zuur.
Ik vrees dat de ervaringen met je vorige werkgever je idee van goed werkgeverschap enigzins hebben gekleurd. Als je een stap kan maken waarbij je basissalaris stijgt bij een constructie zoals die van RS, dan ben je hiervoor onderbetaald geweest waarschijnlijk.
Los van het financiele plaatje, vind ik het een ontzettend fijn bedrijf en voel ik me er helemaal thuis. Ze organiseren toffe events zoals een weekendje Dublin of een bezoekje aan Gamescom om er maar een paar te noemen.
Zaken die veel detacheerders ook bieden, maar wat mij betreft zaken die ik voornamelijk interessant vond tot mijn dertigste. Dus eigenlijk de periode voordat ik mezelf Senior zou durven noemen.
Daarnaast krijg ik ook de ruimte om mezelf te ontwikkelen via softskill trainingen (al is dat niks nieuws, maar wel goed dat ze het gewoon aanbieden) en ik heb mijn eigen workshop gegeven.
Hier ontkom je ook niet aan inderdaad. Doen ze ook meer dan Softskills? Wat bieden ze aan professionals aan? Kunnen die naar congressen over nieuwe ontwikkelingen zonder dat er moeilijk wordt gedaan? Externe opleiders? Master opleiding volgen?
Of een ander voorbeeld: wij kennen geen limiet op het aantal prive kilometers dat je mag rijden. Tuurlijk, we mogen ook niet ineens taxi chauffeur gaan spelen (schenden voorwaarden leasecontract) maar qua kosten van de tankpas is dit gewoon eigen verantwoordelijkheid.
Is ook niet heel vreemd bij detacheerders. Ik mocht ook zoveel rijden als ik wilde. Collega's reden soms wel elk weekend op en neer naa rPolen bijvoorbeeld.
Ik snap dat sommigen twijfelen aan de senioriteit van mij en mijn collega's.
En het verhaal dat volgt is echt niet uniek. Softskills met gaten op het vlak van materiekennis is ook niet echt een argument voor senioriteit. En ik twijfel er niet aan dat jullie een boel capabele developers hebben, maar dat hebben een heleboel bedrijven.
Tot slot nog even over het financiele plaatje. Waar voorheen "moeilijk" gedaan werd over een OV business card EN een lease auto, is dat bij ons geen enkel probleem.
Ook een kleuring door je vorige werkgever. Sogeti bood mij exact hetzelfde en heb dit daardoor altijd als normaal aangevoeld.
Al met al heb ik geen seconde spijt van mijn overstap. Ik voel me hier helemaal op mijn plek omdat ik net als anderen me totaal niet geroepen voel tot het ZZP-erschap. Qua werkplezier en financieel aspect ben ik er flink op vooruit gegaan en ik ga elke dag met heel veel plezier naar mijn werk :-)
Dat is het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
celshof schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:07:
[...]
Ik vrees dat de ervaringen met je vorige werkgever je idee van goed werkgeverschap enigzins hebben gekleurd. Als je een stap kan maken waarbij je basissalaris stijgt bij een constructie zoals die van RS, dan ben je hiervoor onderbetaald geweest waarschijnlijk.
Dan zijn we met heel veel die onderbetaald zijn geweest. Zelf ben ik ook een stap vooruit gegaan met alleen al het vaste salaris.
[...]
Hier ontkom je ook niet aan inderdaad. Doen ze ook meer dan Softskills? Wat bieden ze aan professionals aan? Kunnen die naar congressen over nieuwe ontwikkelingen zonder dat er moeilijk wordt gedaan? Externe opleiders? Master opleiding volgen?
Aan soft skills hebben we een aantal programma's zoals Master your environment en Build your carreer. Wil je iets anders, zoals externe opleiders, master opleiding en/of congressen, dat kan ook. Mits je het natuurlijk goed kunt onderbouwen waarom jij dat nodig hebt en hoe dat jou verder kan helpen in je carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lage uurtarieven.

Ik zie dat wel vaker bij detacherinsbedrijven van de nieuwe stempel. Meestal in combinatie met een wat hogere payout aan de werknemer, waarvan het bovenste deel variabel.

Die lage tarieven zijn een manier om wat sneller te groeien, je koopt marktaandeel. Maar door de variabele beloning betaalt de werknemer wel mee.

Uiteindelijk ben je met een payout van 70% niet beter af dan met eennpayout van 55% bij een traditioneel softwarehuis, als je uurtarief bij de nieuwe club 20% lager ligt.

Ik ben wel eens op de koffie geweest bij TMC en daar viel me ook op dat hun schatting van uurtarief behoorlijk laag zat.

Verder vind ik het rekenvoorbeeld wel een beetje hoog qua inzetbaarheid.

Een jaar bevat 261 werkdagen, minus 6 feestdagen en 25 vakantiedagen zijn dat er 230. Volgens het CBS moeten we rekening houden met een gemiddeld ziekteverzuim van 4%, 10 dagen per jaar. (als je uitsluitend met jonge mannen onder de 35 werkt, is het de helft, maar ik vind het niet juist om je businessmodel daarop te bouwen). Dan enkele dagen per jaar training en unbillable werk (kennismaken met nieuwe klanten etc). En je zult altijd enkele procenten leegloop
moeten calculeren, al is het maar doordat de startdatum van je nieuwe project niet precies overeenkomt met de einddatum van je oude project.

Dan tel ik 1680 uur als meer realistisch dan 1750. Scheelt 3400 euro op de bonus in het rekenvoorbeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 14:19

Whuzz

Dodgeball!

Dit topic lijkt niet echt een "ervaring met werken bij..." topic te gaan worden :?
Ik vermoed dat de startpost daar behoorlijk debet aan is, omdat die op mij over komt als pure reklame. Ik twijfelde er in eerste instantie zelfs aan of TS wel een dev is, of dat hij een recruiter was die zich zo voordeed.

Tevens vraag ik mij af wat het nut is van een "werken bij..." topic voor een club met de omvang van Rockstars. Die is klein genoeg dat iedereen elkaar nog kán kennen (als je dat wilt). Klein genoeg om op een bedrijfsuitje prima met veel man lekker ervaringen te delen. Dus wat is precies het nut van dit topic?
Momenteel is er hier één "Rockstar" aanwezig die vooral heel hard zijn eigen baankeuze aan het verdedigen is richting alle anderen die het allemaal niet zo bijzonder vinden. Prima dat de rest (ikzelf incluis) het niet zo bijzonder vind, prima (en blij voor hem) dat TS het fantastisch vind, maar de waarde van het topic is op deze manier 0. Wellicht dat TS daar met een andere, wellicht minder "reklame achtige" startpost nog wat aan kan verbeteren?

Of verander het naar een "Discussie over midlance IT werkgevers" topic. Daar lijkt wél behoefte aan te zijn, tenzij dit ook prima in het freelance topic kan natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Whuzz op 07-06-2018 09:02 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
Als je kwaliteit biedt, betaalt zich dat vanzelf uit. Daar hoef je geen lager uurtarief voor mee te nemen.
Eens. De verhogingen in het uurtarief op mijn huidige project zijn daar dan ook naar. Neemt niet weg dat het voor kleinere partijen lastiger te verantwoorden is om hetzelfde tarief te vrangen als de grote partijen.
Klopt, was ik ook. Dat blijkt nu ook wel.
Ja, ja, ja en weet ik niet (geen behoefte aan een master). Zo ben ik laatst naar J-Spring geweest. Kosten voor conferentie kan ik gewoon declareren en de dag kan geboekt worden als studiedag. Kost dus geen vrije dag en de kosten gaan dus af van de bonus. Hetzelfde geldt voor externe opleiders en cursussen. Wordt juist aangemoedigd. Bovendien als je cursussen volgt en conferenties bezoekt, en je kennis dus up to date houdt. Verhoog je daarmee je marktwaarde en dat zou zich uit moeten betalen in je uurtarief. Met andere woorden als je allerlei dure cursussen volgt, maar je uurtarief gaat er niet door omhoog doe je iets fout. Doordat je het wel merkt aan je bonus denk je wel 2 x na voor je een of andere willekeurige opleiding volgt. Mijn vorige werkgever was erg kennisgedreven en had een onbeperkt opleidingsbudget. Je bouwde er alleen een virtuele studieschuld mee op om zo te kosten gespreid af te schrijven zeg maar. Kostentechnisch misschien voordeliger (zolang je niet uit dienst gaat) maar het salaris ging er niet echt harder van vooruit.
Is ook niet heel vreemd bij detacheerders. Ik mocht ook zoveel rijden als ik wilde. Collega's reden soms wel elk weekend op en neer naa rPolen bijvoorbeeld.
De meeste detacheerders die ik ken hebben een limiet van bijv. 10.000 km.
En het verhaal dat volgt is echt niet uniek. Softskills met gaten op het vlak van materiekennis is ook niet echt een argument voor senioriteit. En ik twijfel er niet aan dat jullie een boel capabele developers hebben, maar dat hebben een heleboel bedrijven.
En da's maar goed ook :-) er zijn gelukkig genoeg goeie developers in de markt.
Ook een kleuring door je vorige werkgever. Sogeti bood mij exact hetzelfde en heb dit daardoor altijd als normaal aangevoeld.
Dat bewijst dan maar weer eens dat ik er goed aan heb gedaan om over te stappen :-) want bij mijn vorige werkgever was dat niet vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
*knip offtopic*

[ Voor 99% gewijzigd door Rukapul op 07-06-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firedancer-88
t_captain schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:55:
...
Een jaar bevat 261 werkdagen, minus 6 feestdagen en 25 vakantiedagen zijn dat er 230. Volgens het CBS moeten we rekening houden met een gemiddeld ziekteverzuim van 4%, 10 dagen per jaar. (als je uitsluitend met jonge mannen onder de 35 werkt, is het de helft, maar ik vind het niet juist om je businessmodel daarop te bouwen). Dan enkele dagen per jaar training en unbillable werk (kennismaken met nieuwe klanten etc). En je zult altijd enkele procenten leegloop
moeten calculeren, al is het maar doordat de startdatum van je nieuwe project niet precies overeenkomt met de einddatum van je oude project.

Dan tel ik 1680 uur als meer realistisch dan 1750. Scheelt 3400 euro op de bonus in het rekenvoorbeeld.
Eens, 1750 is wat aan de hoge kant. Ik heb in mijn eerste jaar zo'n 1690 declarabele uren gemaakt. Ondanks verhuizing, vakantie, cursussen en conferenties en bovengemiddelde afwezigheid vanwege ziekte. (i.v.m. een kleine thuis loop je wat vaker wat op ;-))

En wat ik gemerkt heb is dat het verschil in payout, ondanks het lagere uurtarief fors hoger uitpakte in mijn voordeel. Inmiddels zit ik bijna op het tarief van mijn vorige werkgever en ik verwacht komend jaar dan ook een flinke sprong te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Het ontgaat mij vooralsnog wat er hier verder aan ervaringen besproken gaat worden gezien er tot nu toe maar 1 "rockstar" aanwezig is in het topic. Ik ben verder nog steeds wel benieuwd naar de daadwerkelijke omvang. De eerste "rockstar" moet ik nog tegenkomen in het wild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Bor schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:17:
Het ontgaat mij vooralsnog wat er hier verder aan ervaringen besproken gaat worden gezien er tot nu toe maar 1 "rockstar" aanwezig is in het topic. Ik ben verder nog steeds wel benieuwd naar de daadwerkelijke omvang. De eerste "rockstar" moet ik nog tegenkomen in het wild.
Correctie zowel @Gertjuhjan als @firedancer-88 hebben al aangegeven bij Rockstars IT te werken en zijn beiden positief.

Zoals eerder gemeld gaat het op dit moment bij de Professionals tak om ~150 developers. Niek gek dat je ze nog niet bent tegen gekomen dan.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 989849

*offtopic of dit marketing is of niet*

[ Voor 84% gewijzigd door Rukapul op 07-06-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Davidshadow13 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Correctie zowel @Gertjuhjan als @firedancer-88 hebben al aangegeven bij Rockstars IT te werken en zijn beiden positief.

Zoals eerder gemeld gaat het op dit moment bij de Professionals tak om ~150 developers. Niek gek dat je ze nog niet bent tegen gekomen dan.
Fire had ik over het hoofd gezien. De plm 150 developers had ik gelezen maar ik vraag mij af hoe groot het bedrijf in totaliteit is gezien het imago nog steeds het idee geeft dat men zich vooral op starters lijkt te richten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
firedancer-88 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:16:
[...]

Eens, 1750 is wat aan de hoge kant. Ik heb in mijn eerste jaar zo'n 1690 declarabele uren gemaakt. Ondanks verhuizing, vakantie, cursussen en conferenties en bovengemiddelde afwezigheid vanwege ziekte. (i.v.m. een kleine thuis loop je wat vaker wat op ;-))

En wat ik gemerkt heb is dat het verschil in payout, ondanks het lagere uurtarief fors hoger uitpakte in mijn voordeel. Inmiddels zit ik bijna op het tarief van mijn vorige werkgever en ik verwacht komend jaar dan ook een flinke sprong te maken.
Mensen die een aantal jaar werken bij de grote detacheerders en softwarehuizen, lopen allemaal fors achter in loonontwikkeling. Secundaire AV zijn beknibbeld. Werkgevers hebben in de slechtere jaren langdurig geroepen dat die loonsverhoging “volgend jar wel wordt rechtgezet”. Leaseregelingen zijn versoberd, leasebudgetten soms al tien jaar niet geïndexeerd. Soms zijn er wat vrije dagen komen te vervallen. Gevolg is dat iemand die tien jaar heeft gewerkt bij zo’n club een achterstand van 20 a 25% heeft opgelopen.

Als je vergelijkt met je oude situatie, dan zullen de meeste nieuwe job offers gunstig uitkomen. Maar eigenlijk moet je vergelijken met de aanbiedingen die Cap, CGI, Sogeti etc nú aan nieuwe kansidaten doen. Ik neem aan dat die wel wat meer marktconform zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Anoniem: 989849 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:26:
Ik denk dat de TS een recruiter is. Of een IT-er die reclame wil doen. Want zodra dankzij hem iemand aangenomen word krijgt hij paar honderd eurotjes extra op zijn rekening.
Elke detacheerder heeft een aanbrengbonus voor nieuw personeel, dat krijg je automatisch als er zulke krapte is qua personeel. Wat jouw betreft kunnen we alle andere ervaringen topics dus ook sluiten.
Bor schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:27:
[...]
Fire had ik over het hoofd gezien. De plm 150 developers had ik gelezen maar ik vraag mij af hoe groot het bedrijf in totaliteit is gezien het imago nog steeds het idee geeft dat men zich vooral op starters lijkt te richten.
Zie https://www.linkedin.com/company/teamrockstars/, 150 developers dus en maximaal 200 man personeel totaal. Ik verwacht dus maximaal zo'n 20-40man/vrouw op kantoor ook gezien de omvang van de kantoren.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

t_captain schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:30:
[...]

Mensen die een aantal jaar werken bij de grote detacheerders en softwarehuizen, lopen allemaal fors achter in loonontwikkeling. Secundaire AV zijn beknibbeld.
Mooie generalisatie. Dit is in de praktijk natuurlijk per geval verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het is absoluut een generalisatie, die 20 a 25% geen individueel getal maar de schatting van een gemiddelde. Wel op basis van een behoorlijke steekproef.

Lees de verschillende “werken bij” topics en je ziet dat de periode 2008-2014 enorme schade hebben gedaan bij werknemers in de dienstverlening. Schade van een omvang die je niet inloopt als je bij een werkgever blijft, slechts door over te stappen.

Vandaar mijn opmerking dat je niet je oude met je nieuwe situatie moet vergelijken, maar je nieuwe situatie met iemand die nieuw in dienst treedt bij je oude werkgever. Is sowieso meer relevant voor het topic, je persoonlijke “oud vs nieuw” is vooral interessant voor jezelf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Ik heb de startpost aangepast.

[ Voor 94% gewijzigd door Gertjuhjan op 07-06-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 989849

*offtopic of dit marketing is of niet* klachten -> topic report

[ Voor 90% gewijzigd door Rukapul op 07-06-2018 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Davidshadow13 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:30:
Elke detacheerder heeft een aanbrengbonus voor nieuw personeel, dat krijg je automatisch als er zulke krapte is qua personeel. Wat jouw betreft kunnen we alle andere ervaringen topics dus ook sluiten.
Als prijs een indicatie is voor schaarste dan is er geen krapte qua personeel, eerder een enorm overschot aan ontwikkelaars. Schaarste aan spotgoedkoop personeel is er waarschijnlijk wel.

Het begrip 'Rockstar' komt uit de VS en betekent zoiets als 'top ontwikkelaar'. Ik heb ooit een sollicitatiegesprek gehad bij een groot Amerikaans technologie bedrijf dat beweert de 'best and brightest' in dienst te hebben maar dat viel qua niveau heel erg tegen. Als je jezelf 'rockstar' noemt loop je heel snel het risico niet serieus te worden genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:15
gold_dust schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:18:
[...]
Als je jezelf 'rockstar' noemt loop je heel snel het risico niet serieus te worden genomen.
Maar als de inhuurders wel een trigger krijgen van dit soort woorden, dan is het natuurlijk prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 567735

celshof schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:30:
Maar als de inhuurders wel een trigger krijgen van dit soort woorden, dan is het natuurlijk prima.
Ik zit soms aan de kant van de inhuur en met een naam als 'Team Rockstars IT' kan ik vooraf al zeggen dat het niets wordt. Ik moet eerlijk zeggen dat een topic zoals dit nu niet bepaald bijdraagt aan een positiever imago voor het bedrijf.

In dit geval kun je de mensen die zichzelf 'Rockstar' noemen (of in ieder geval zich er mee associëren) bekijken en dan kom je uit op klussen als sites voor Chinese restaurants en fysiotherapeuten, en teksten als 'vanaf juli 2017 weer beschikbaar'. Het een past niet bij het ander, en dat wordt op een forum als GoT natuurlijk haarfijn gefileerd, waardoor het naar mijn idee een klassieke backfire wordt.

In ieder geval wens ik de OP heel veel succes en veel plezier, het enthousiasme voor deze manier van werken spat er vanaf. Ik denk echter niet dat onze paden zich professioneel ooit zullen kruizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
*offtopic over ervaring-werken-bij-topics*

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 07-06-2018 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Anoniem: 567735 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:54:
[...]

In dit geval kun je de mensen die zichzelf 'Rockstar' noemen (of in ieder geval zich er mee associëren) bekijken en dan kom je uit op klussen als sites voor Chinese restaurants en fysiotherapeuten, en teksten als 'vanaf juli 2017 weer beschikbaar'.
Waar zie je dit terug? Als ik bijvoorbeeld kijk bij de Rockstar Projecten, dan krijg ik toch een compleet ander beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 23:56
*offtopic over ervaring-werken-bij-topics / marketing*

[ Voor 94% gewijzigd door Rukapul op 07-06-2018 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Gertjuhjan schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:05:
[...]
Waar zie je dit terug? Als ik bijvoorbeeld kijk bij de Rockstar Projecten, dan krijg ik toch een compleet ander beeld.
Alstublieft:

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/screenshotfrom2018-06rvoxt.png

Je moet zelf even zoeken waar ik die beschikbaarheid vanaf ergens in 2017 gezien heb, maar hij staat er echt tussen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 07-06-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
koksie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:19:
Ik denk dat TS gewoon een erg blije en enthousiaste medewerker is, die graag zijn enthousiasme deelt voor de club waar hij werkt. Dat doet hij op een manier die sommigen hier tegen de borst stuit. Het zou mijn manier ook niet zijn en ik zou bij een dergelijke club niet willen werken, maar helemaal prima dat hij het daar zo naar zijn zin heeft en zo blij is.

Ik zie zeker een waarde in dit topic, net als de topics van Calco Masterclass en andere kleinere clubs. Tweakers die op zoek zijn naar een stapje in hun carrière krijgen zo een beeld van het bedrijf van binnenuit, vervolgens is het aan hen om te onderzoeken of het beeld klopt en of het bedrijf bij hen past. In ieder geval is het een extra bron van info en een ervaringsverhaal van een daadwerkelijke werknemer, dat lijkt me beter dan alleen de reclame praat van de website. Dat de werknemer erg enthousiast is, zelfs tegen het reclame maken aan, is fijn voor het bedrijf, maar lijkt me geen reden zijn betrouwbaarheid in twijfel te trekken.

Je kunt van alles en nog wat vinden van het business model van het bedrijf en wat er van overblijft voor de werknemer, ik vind er ook wel wat van. Het is ook prima om dat duidelijk aan te geven in dit topic, zodat potentiële medewerkers ook die kant van het bedrijf in overweging kunnen nemen. Ook eventuele naïviteit van de TS over beloningen en wat "normaal" is aan arbeidsvoorwaarden, mag best benoemd worden denk ik, ook dat is nuttige info voor geïnteresseerden.

Ik vermoed geen kwade opzet of bewust mooier voorstellen van zaken dan ze zijn, bij de TS. Ik denk dat TS gewoon wat naïef is en vooral erg enthousiast . Goed voor hem!
toon volledige bericht
Ik ben inderdaad erg enthousiast!

[ Voor 15% gewijzigd door Gertjuhjan op 07-06-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Gertjuhjan schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:05:
[...]

Klopt, vandaar ook mijn eerdere vraag of dit pure Rockstar projecten zijn, want die indruk geeft de pagina, of dat Rockstar hier handjes heeft geleverd binnen lopende projecten. In dat laatste geval kan de pagina nogal overtrokken zijn afhankelijk van de gedane arbeid door de betreffende medewerker.

Pagina: 1 2 Laatste