Sinds een paar maanden werk ik voor Team Rockstars IT. Omdat ik een dergelijk topic mistte en handig had gevonden vlak voor ik hier aan de slag ging, vond ik het tijd om hier ook een topic over te maken.
Team Rockstars IT Wat?
Team Rockstars IT is een agency voor IT-ers met een een focus op .NET, Java, embedded en Mobile. Als je hier als professional op projectbasis wil gaan werken moet je gevraagd worden door iemand die er al werkt om binnen te komen. Zo ben ik ook gevraagd om eens op gesprek te komen door een developer die hier al werkzaam was. Ze zetten jou als IT'er op 1 (vandaar ook de term 'Rockstar') door je veel inspraak op voorwaarden, processen en projecten te geven en dat sprak mij erg aan.
Hoe werd ik Rockstar?
Ik ben gevraagd door een kennis om bij Team Rockstars te komen werken. Ik was erg sceptisch aan het begin, vooral omdat het mij allemaal te mooi om waar te zijn leek. Ik had al eerder bij een ander bedrijf dat midlance aanbood gesproken en dat bedrijf had me erg voorzichtig gemaakt. Toch uiteindelijk besloten om een keer op gesprek te gaan. Het sollicitatie proces bestaat uit 4 stappen. Een verkennend gesprek, een gesprek met sales, een code/kennis test en als laatste een gesprek met een senior developer die er al langer werkzaam is. Hij bepaalde uiteindelijk of ik geschikt was. Bij iedere stap werd ik enthousiaster van het bedrijf. Ze konden duidelijk uitleggen hoe er gewerkt werd en wat de mogelijkheden zijn binnen het bedrijf. Tijdens bespreking van het contract had ik direct een maximale (file) reistijd bedongen van 1 uur en dat werd ook netjes geaccepteerd.
En toen was ik een 'Rockstar'!
70%/30% principe
Wat mij erg aansprak bij deze werkgever was het 70%/30% principe. Aan het eind van de streep is 70% van het uurtarief voor de IT'er. Bij full freelance is het natuurlijk 100%, maar dan ben je veel tijd kwijt met administratie en sales.
Projecten
Je kiest zelf het project dat het beste bij je past. Voor mijn eerste project had ik een keuze uit 3 projecten.
Sfeer
Wat mij opviel als medewerker, is dat je manager, de sales en al het andere interne personeel je ook echt behandeld als 'Rockstar'. Iedereen kent je bij naam en je krijgt overal inspraak op. Er worden regelmatig social en tech events georganiseerd. Van kerstborrels, karten en bbq's tot en met een jaarlijkse trip naar het buitenland! Maar ook tech events zoals MSBuild, j-Spring tot workshops en bootcamps.
Conclusie
Ik ben super enthousiast over dit bedrijf, de events, de collega's, dat ik de regie heb en mijn huidige project. (die ik al bijna afgerond heb, met een positief resultaat). Dit wilde ik graag met jullie delen en hoop dat ook jullie ervaringen kunnen delen! Of vragen stellen, dat kan natuurlijk ook!
FAQ
Zijn er specifieke vragen die vaker worden gesteld, zal ik deze vragen hier toevoegen met een uitleg.
Heb ik inspraak op projecten, uurtarief en etc?
Als je het goed kan beargumenteren ben je als Rockstar de baas. Verwacht je een hoger uurtarief, dan is dat goed. Wil je een opleiding, dan kan dat ook. Wil je een ander type project, dan kan dat ook. Als je maar kan aangeven waarom je dat wilt/kan. Als je wilt is er zelfs coaching mogelijk, waarbij je leert deze argumentatie te maken.
Member gets member? Op de website zie ik wat anders
Het bedrijf heeft drie verschillende takken. Students, Rocksolid(Junior en deta-vast) en Professionals. Member gets member is alleen voor de Professional tak. Dit onderdeel is alleen voor medior/senior developers.
Linked Topics
Er zijn al een paar bestaande topics uit 2017. Maar die zijn erg summier en al wat verouderd.
- ervaring met Rockstars It door Zen7
- RockstarsIT door SponsJob
[ Voor 44% gewijzigd door Gertjuhjan op 07-06-2018 14:37 ]
Xbox: Gulpener88