Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16
Modbreak:De discussie over de intenties van topicstarter, mogelijke marketing/spam, opzet van ervaring-werken-bij-topics is hier offtopic. Een aantal reacties zijn verwijdered / aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Bor schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:38:
[...]

Klopt, vandaar ook mijn eerdere vraag of dit pure Rockstar projecten zijn, want die indruk geeft de pagina, of dat Rockstar hier handjes heeft geleverd binnen lopende projecten. In dat laatste geval kan de pagina nogal overtrokken zijn afhankelijk van de gedane arbeid door de betreffende medewerker.
Rockstar is puur detachering (handjes leveren in bestaande projecten). Ken een aantal projecten die er op staan. Als je opdracht dan na 6 maanden afloopt, ziet je opdrachtgever je niet echt als een unieke waarde. Ik denk dat rockstar ook via tussenpartijen werkt (vandaar lagere tarieven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Gertjuhjan schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:05:
[...]

Waar zie je dit terug? Als ik bijvoorbeeld kijk bij de Rockstar Projecten, dan krijg ik toch een compleet ander beeld.
“Projecten” is een wat misleidend woord, want het suggereert dat het projecten van Rockstar (voor eigen rekening en risico) zouden zijn.

Neem dit voorbeeld:

https://www.teamrockstars.nl/bedrijf Y voorbeeld

Bedrijf X vraagt aan bedrijf Y om een paar apps te bouwen. bedrijf Y leent een van de engineers in van Rockstars.

Dan is volgens mij bedrijf Y de projecteigenaar en niet Rockstars. Overigens maken de meeste detacheerders zich schuldig aan deze grootspraak, uur-factuur werk als “project” bestempelen en daarmee pronken met de veren van de klant.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 08-06-2018 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:47
Het zou wel interessant zijn als er wat meer ervaringen in dit topic zouden komen, van mensen die er werken/gewerkt hebben of mensen van bedrijven waar Rockstar mensen zitten.

Ze hebben mij in het begin ook benaderd en ze begonnen ook direct over het mooie voorbeeld plaatje met "120k + omzet" enzovoorts. Nu ben ik zelf niet zo'n ZZP ingesteld persoon, dus ik liep er sowieso al niet warm voor, maar nadat ik kort de cijfers doorgerekend had werd mij al snel duidelijk dat er onder de streep niet veel over bleef van die 120k. Dan had ik netto misschien 500 euro meer, maar geen ABP pensioen, geen 50 dagen per jaar vakantie, geen 13e maand, geen reiskostenvergoeding, geen thuiswerk vergoeding, niets.

Bij dit soort constructies of bij detachering is het net als bij een lease auto: er zit een extra partij tussen en die moet eraan verdienen. Bij detachering is het mijn inziens voor de werknemer vrij duidelijk; jij krijgt X salaris, vakantiedagen, bonus, pensioen etc. Dat de detacheerder uiteindelijk aan de klant aanzienlijk meer per uur vraagt is dan niet jouw probleem en ook niet verwonderlijk. Bij iets als Rockstar doen ze in eerste instantie alsof je bergen met geld kunt verdienen en klinkt het misschien leuk voor mensen die het echte ZZP leven niet aandurven of niet willen, maar je betaald er wel een flinke prijs voor. En alleen al 30% vragen voor een beetje marketing en jobs zoeken, iets wat in het huidige IT landschap met een tekort aan ITers vrij simpel is, dat vind ik een flinke slok op een borrel.

Maar goed, er zullen vast mensen zijn die er prima tevreden mee zijn, ieder zijn ding. Net als menigeen hier heb ik nog nooit een Rockstar "in het wild" gezien. In mijn geval niet zo gek, aangezien alle externen hier van 2 of 3 vaste suppliers afkomen en Rockstar zit daar niet bij.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:22
Kwam deze vandaag tegen:
Hebben jullie al ervaring met de rockstar taal? :+
https://github.com/dylanbeattie/rockstar
Rockstar is a dynamically typed Turing-complete programming language.

Rockstar is designed for creating computer programs that are also song lyrics, and is heavily influenced by the lyrical conventions of 1980s hard rock and power ballads.

But why?
Mainly because if we make Rockstar a real (and completely pointless) programming language, then recruiters and hiring managers won't be able to talk about 'rockstar developers' any more.

Also 'cos it's kinda fun and any language based on the idea of compiling Meatloaf lyrics has to be worth a look, right?

Also we can make stickers. Who doesn't want a sticker on their laptop saying 'CERTIFIED ROCKSTAR DEVELOPER'?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het is hier wel erg stil. Ik kreeg opeens (voor de zoveelste keer) weer een pingetje van een recruiter bij Rockstars, met de volgende nieuwe voorwaarden:
Wat houdt werken bij Team Rockstars IT In het kort in:
-100% projectkeuze vrijheid (stack, regio, branche, cultuur)
- Compleet transparant 70/30 model waarin 70% van het uurtarief ten goede komt aan jou mét een hoog vast salaris: +/- 65k (junior) – 120k+ (senior+) per jaar
- Hechte community met 80+ (tech) events per jaar met veel ruimte voor en focus op kennisdeling.
-Onbeperkt vakantiedagen en workations
-Onbeperkt trainingsbudget & leasebudget
-Projecten door heel NL - Hybride werken
-Glassdoor: 4.9/5
Lijkt alsof ze hard aan de voorwaarden hebben gesleuteld, onbeperkt vakantiedagen bijv, zelfde salaris als je geen opdracht hebt :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by9HlP5ocoZwYQCSHqOJNbYyjsE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1yoa318Ty5SkD6YeAKJE8836.png?f=user_large

Ben benieuwd hoe mensen die er nu werken het ervaren!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:19
DennusB schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:20:
Het is hier wel erg stil. Ik kreeg opeens (voor de zoveelste keer) weer een pingetje van een recruiter bij Rockstars, met de volgende nieuwe voorwaarden:

[...]

Lijkt alsof ze hard aan de voorwaarden hebben gesleuteld, onbeperkt vakantiedagen bijv, zelfde salaris als je geen opdracht hebt :
[Afbeelding]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Max_
  • Laatst online: 29-04 21:28

[...]

[Afbeelding]

Dat is een andere insteek dan de andere mid-lance partijen. Ik ben er tegengekomen waar je basis 2k per maand is. Dat is dus in deze tijd behoorlijke afschuiven van je verantwoordelijkheid op de medewerker.

In dat geval is een flink basis salaris veel aantrekkelijker als je nog koudwatervrees mbt freelancen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
Met een snelle berekening zou je tarief gemiddeld op 100+ moeten hebben gezeten. Achteraf is het dan best pijnlijk om te zien hoeveel naar jou gaat en hoeveel naar de keten die Team Rockstars IT is.

Ook bij mijn huidige werkgever met dit jaar een lachwekkende salarisverhoging is het momenteel voor mij wel duidelijk dat de traditionele werkgever snel achterhaald gaat worden en dat mid-lancen steeds populairder gaat worden. Ik zie steeds meer collega's die vorm kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:12
_Max_ schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Met een snelle berekening zou je tarief gemiddeld op 100+ moeten hebben gezeten. Achteraf is het dan best pijnlijk om te zien hoeveel naar jou gaat en hoeveel naar de keten die Team Rockstars IT is.

Ook bij mijn huidige werkgever met dit jaar een lachwekkende salarisverhoging is het momenteel voor mij wel duidelijk dat de traditionele werkgever snel achterhaald gaat worden en dat mid-lancen steeds populairder gaat worden. Ik zie steeds meer collega's die vorm kiezen.
Aan de andere kant hoe realistisch is het om dat tarief als ZZP-er / freelancer direct te krijgen? Ik heb nu verschillende opdrachten gedaan voor 120 en 127 euro per uur. Dat zijn tarieven die ik als ZZP-er voor dezelfde rol echt onmogelijk had kunnen krijgen. Dan zou het maximaal 100 á 105 zijn geweest. Voor mij lost dat in ieder geval al weer een groot gedeelte van het gat op.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Davidshadow13 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Aan de andere kant hoe realistisch is het om dat tarief als ZZP-er / freelancer direct te krijgen? Ik heb nu verschillende opdrachten gedaan voor 120 en 127 euro per uur. Dat zijn tarieven die ik als ZZP-er voor dezelfde rol echt onmogelijk had kunnen krijgen. Dan zou het maximaal 100 á 105 zijn geweest. Voor mij lost dat in ieder geval al weer een groot gedeelte van het gat op.
Ik vraag me dan wel af waarom je denkt dat dit onmogelijk is, aan het einde van de dag is de grootste concurrent voor Rockstars (en andere midlance partijen) ZZP, de reden daarvoor zijn de uurtarieven die heel erg dicht op elkaar zitten.

Dit is dan wel ook de reden dat men bij een Rockstars blijft zitten, men gelooft niet genoeg in zichzelf en/of mist de sales kennis/kunde om ook daadwerkelijk dezelfde tarieven te kunnen/durven vragen. Je moet uiteindelijk een grote mond hebben wil je ook die tarieven claimen. En ook niet op je gat te gaan zitten en op een recruiter/broker wachten die iets voor je heeft ;)

Uiteindelijk zit ik nu zelf ook in onderhandelingen over een uurtarief waar ik 110-120 euro per uur neer heb gelegd als range (afhankelijk van het aantal uren), dat zou Sales niet zomaar gedaan hebben. Wil je je architect of niet, is de nood echt hoog genoeg of valt het wel mee.
_Max_ schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:13:
[...]

In het laatste jaar wel ja, stukje bij beetje het uurtarief opgebouwd in de afgelopen jaren, maar nogmaals: dit is de keerzijde van de transparantie. Ik denk dat ik door mijn slimmigheden genoeg organisaties ofwel een hoop geld bespaard dan wel niet opgeleverd heb aangezien die mij ook weer ingehuurd hebben voor de gigantische bedragen ;) maar dat is lastiger te meten dan uur omzet - 30% :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
Strykeforce schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:50:
[...]

Dit is dan wel ook de reden dat men bij een Rockstars blijft zitten, men gelooft niet genoeg in zichzelf en/of mist de sales kennis/kunde om ook daadwerkelijk dezelfde tarieven te kunnen/durven vragen. Je moet uiteindelijk een grote mond hebben wil je ook die tarieven claimen. En ook niet op je gat te gaan zitten en op een recruiter/broker wachten die iets voor je heeft ;)
Ik denk dat de reden voor kiezen voor een werkgever ook zekerheid is. Men durft de stap in "onzekerheid" niet te maken of zijn niet communicatief en ondernemend genoeg om zelf opdrachten te regelen.

Zelfs als je als bv tester aan de slag gaat voor een bodem tarief van 70 euro per uur zit je al hoger dan ieder ander werkgever je ooit zal betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• figlio del comm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-05 20:31
Strykeforce schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:05:
[...]
Dus ja, ondertussen lever ik 50.000 euro voor 2022 in en over de gehele periode 250.000, dit is dan ook de keerzijde van de transparantie.
***members only***
Daarnaast kun je ook niet alle ondernemersvoordelen die er zijn, gebruiken. En dan bedoel ik niet de makro-pas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:38

[...]

[Afbeelding]

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strykeforce
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:38
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Max_
figlio del comm schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:24:
[...]

Daarnaast kun je ook niet alle ondernemersvoordelen die er zijn, gebruiken. En dan bedoel ik niet de makro-pas :P
Dat klopt zeker.

Rockstar is een bedrijf voor junioren. Je wilt daar niet zitten als senior. Het financiële plaatje is op alle vlakken winst voor Rockstar en niet voor de medewerker. Die loopt alle risico's tov loondienst.

De bonus constructie zorgt er "slim" voor dat mensen zich erop kunnen verkijken. Daarnaast zijn die ongelimiteerde vrije dagen een sigaar uit eigen doos, want als je die opneemt gaat je "bonus" er aan.

[ Voor 17% gewijzigd door _Max_ op 10-05-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:58
_Max_ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:31:
[...]

Dat klopt zeker.

Rockstar is een bedrijf voor junioren. Je wilt daar niet zitten als senior. Het financiële plaatje is op alle vlakken winst voor Rockstar en niet voor de medewerker. Die loopt alle risico's tov loondienst.

De bonus constructie zorgt er "slim" voor dat mensen zich erop kunnen verkijken. Daarnaast zijn die ongelimiteerde vrije dagen een sigaar uit eigen doos, want als je die opneemt gaat je "bonus" er aan.
Liever onbeperkte vrije dagen dan die 27 die je bij een normale detacheerder krijgt natuurlijk.

Sinds ik ben gaan ZZP'en neem ik veel meer vrij, en ja dat kost geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:55
[...]

Dat klopt zeker.

Klopt inderdaad wat je zegt. Uiteindelijk ben ik er weg gegaan omdat ik elders meer kon verdienen. Al met al is het een prima springplank voor junioren.

Daarnaast vind ik de keuzevrijheid in opdrachten die ze aanbieden gewoon ronduit een leugen. Vaak is het ‘wil ik bonus of wil ik maanden(jaren) wachten op een leuke gig’, en uiteraard ga je daar niet op zitten wachten want zonder bonus is t niet veel.

Onderaan de streep was mijn ervaring 4 jaar geleden positief. Ik kreeg op een gegeven moment wel mijn twijfels over de kwaliteit van de nieuwe developers, wat recent nog bevestigd is met de inhuur van 2 rockstars.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

GrooV schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:46:
[...]

Liever onbeperkte vrije dagen dan die 27 die je bij een normale detacheerder krijgt natuurlijk.

Sinds ik ben gaan ZZP'en neem ik veel meer vrij, en ja dat kost geld
Klopt, op zich vind ik het wel een mooie constructie. Een afgepast aantal vakantiedagen vind ik zelf nogal beklemmend. Ongeacht of je ze wel of niet opneemt en dat het geld kost is de mogelijkheid wel erg fijn.

Eigenlijk jammer dat niet meer bedrijven dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:37
[...]

Dat klopt zeker.

Welk risico loop je dan? Ik heb net een aanbod gekregen. Redelijk basis salaris en dat krijg je toch altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
Batavia schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:34:
[...]

Welk risico loop je dan? Ik heb net een aanbod gekregen. Redelijk basis salaris en dat krijg je toch altijd?
Het risico valt wel mee als je basissalaris voor jou doen hoog is. Dat zal voor junioren het geval zijn.

Voor senioren is het basis salaris niet iets waar je uit je bed gaat komen. Dat is eerder een stap terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potjandrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-04 10:37
Batavia schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:34:
[...]

Hey ik vroeg me af of je uiteindelijk voor Rockstars bent gaan werken? En zo ja, hoe bevalt het de afgelopen maanden? (Ik zit momenteel in het solicitatietraject)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:37
potjandrie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Hey ik vroeg me af of je uiteindelijk voor Rockstars bent gaan werken? En zo ja, hoe bevalt het de afgelopen maanden? (Ik zit momenteel in het solicitatietraject)
Ja, en het is geweldig

Ze hebben een visie op medewerker tevredenheid die ik maar bij weinig andere bedrijven tegen gekomen ben
Pagina: 1 2 Laatste