• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:03
Mede-auteur:
  • DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

DennusB

Schuberg Philis is een volledig zelfstandige organisatie van 280 collega’s met 16 nationaliteiten. Met elkaar hebben we één gemeenschappelijk doel: 100% tevredenheid realiseren bij onze klanten, door volledige verantwoordelijkheid te nemen voor hun meest kritische applicatielandschappen.

Opgericht in 2001 zijn wij het enige bedrijf in Nederland wat zich richt op wat écht belangrijk is voor klanten die outsourcen, namelijk: het runnen en door ontwikkelen van hun bedrijfskritische IT-omgevingen. Onze 100%-belofte heeft er in de afgelopen 15 jaar voor gezorgd dat wij een meetbaar stuk BV-Nederland in de lucht houden en innoveren: wij runnen 14 online banken, bouwen mee aan de online shop van Jumbo, sturen windmolenparken aan op zee, en dragen met onze kennis van dataverwerking bij aan kankeronderzoek. Onze organisatie is plat en we challengen elkaar voortdurend op elkaars ideeën. “By automating and teamwork we create more Awesome”.

Ikzelf (Meekoh) ben hiervoor vrij actief geweest in het "Werken bij Capgemini" topic waar ik 8 jaar heb gewerkt. Daar kun je best een goed beeld krijgen van hoe het gaat binnen zo'n bedrijf. Echter als ik op Tnet zoek naar Schuberg Philis, dan krijg je een beetje een vertekend beeld van wat voor bedrijf dit werkelijk is.
Het is namelijk veel meer dan een Datacenter alleen ;) Vandaar dit topic.
  \ONDERWERPEN
  \ONS DNA
Bij Schuberg Philis wordt er altijd gesproken over "Ons DNA". Maar wat is dat nou, wat maakt mijn collega's en mij zo anders? Laat ik beginnen met het opvallendste verschil met andere IT bedrijven.
Er zijn hier geen managers; De teams zijn zo opgedeeld in zogenaamde Greater Customer Teams. In zo'n "GCT" wordt de kennis en ervaring van engineers over bepaalde markten en ook technologieën gebundeld.
Samen met onze collega's hebben we heel veel vrijheid om ons werk in te richten naar eigen inzicht, passend bij onze kwaliteiten. Bij die vrijheid hoort ook de verantwoordelijkheid om elkaar binnen en buiten de teams mee te nemen in de keuzes die wij maken.

De meeste van onze klanten operen in dynamische en strikt gereguleerde markten. Ze zijn gehouden aan strenge normen en zijn vaak op zoek naar een partnerschap, waarbij het verlangen naar wederzijds vertrouwen net wat groter is dan bij de meeste IT bedrijven. Tegelijkertijd moeten ze zich kunnen aanpassen aan de snel veranderende kenmerken van de markt.

Daarom zijn de Engineers die hier rondlopen net wat anders dan de rest. Ze bezitten een unieke mix van innovatie en vakmanschap, een diepgaand begrip van de klant en kunnen goed samenwerken. Je loopt hier echt rond tussen de experts in je vakgebied.

Deze klantenteams ontwikkelen, bouwen, beveiligen, implementeren, monitoren en beheren maatwerkoplossingen voor grote en complexe organisaties. Het leuke is dus ook dat je van begin tot eind, van ontwerp tot beheer verantwoordelijk bent voor de meest bedrijfskritische systemen van de klant. Geen "over de schutting" taferelen, daar houden we niet van.

De engineers zijn het DNA van Schuberg Philis. Ze zijn betrokken vanaf de eerste dag dat een mogelijke klant zich aandient. Wij als engineers hebben ook een uitgesproken mening, dit kan natuurlijk botsen, maar uiteindelijk willen we allemaal voor de beste oplossing gaan. Geen tijdelijke pleisters plakken of brandjes blussen, ook al kost dat misschien wat meer tijd/geld/etc..

Veel van mijn collega’s van Schuberg Philis zijn actief betrokken bij een hele rits van open source communities en vormen de drijvende kracht achter codeverbetering, software-innovatie en uiteindelijk klanttevredenheid (neem eens een kijkje op onze github). Communities zoals CloudStack, DevOpsDays en Security Café is waar wij deel van uitmaken. Maar uiteindelijk streven we allemaal naar 1 doel, 100% klanttevredenheid.
Dat is waar wij voor staan.
Terug naar lijst met onderwerpen
  \DE 12 PRINCIPES
Twaalf principes staan aan de basis van de Schuberg Philis filosofie. Deze zijn tijdloos en gezamenlijk vertegenwoordigen ze alles waar Schuberg Philis voor staat, best wel belangrijk dus. Bij mogelijk nieuwe collega's zoeken ze(we) naar het aanwezig zijn van deze principes. Houd je aan deze principes en je kunt iedere beslissing maken die je moet maken. Belangrijker nog, wanneer er uitdagingen zijn, dan geven deze principes je houdvast.

Deze komen rechtstreeks van schubergphilis.com af, maar ze zijn wel belangrijk om een goed beeld te krijgen van hoe men hier werkt/denkt. Ik heb ze ook geprobeerd te vertalen aangezien Tnet voornamelijk Nederlandstalig is. Voor de originele teksten verwijs ik je toch door naar www.schubergphilis.com.
  1. A NO-MANAGER CULTURE
    Wij geloven dat door het maken van zelfsturende teams van getalenteerde individuen, we samen de meest awesome dingen kunnen doen.
  2. TRUE POWER
    Wij willen een vertrouwde plek zijn waar persoonlijke ontwikkeling, vragen om hulp en emotionele groei een integraal onderdeel zijn van je avontuur - om te worden wie je bent. Om onderdeel te zijn van een organisatie van mensen vereist moed en moeite.
  3. REDEFINE POSSIBLE
    Wij zijn op ons best wanneer wij uitdagingen aangaan in onverkend gebied. Wij durven te leren, het oude los te laten en het nieuwe te maken. Ook wanneer dit eng lijkt.
  4. "WE ARE ALL IN"
    Leiderschap heeft niets te maken met hierarchie. Het is niet alleen maar top-down of bottom-up, gecentraliseerd of ge-decentraliseerd. Het zit hem in het grotere plaatje - mensen die de leiding nemen omdat ze geven om onze gezamenlijke beloftes en uitgangspunten. Beslissingen worden gemaakt met goedkeuring van het expert team en alle relevante en betrokken partijen. Met vrijheid komt grote verantwoordelijkheid.
  5. WE WANT TO BE PART OF IT
    Wij geloven in business als een van de positieve krachten die de grootste problemen in onze wereld beinvloeden. Wanneer we nieuwe technologieën en vergaande samenwerking combineren, dan word vooruitgang realiteit in een wereld die vaak vast zit in silo's, afscheidingen en bureaucratie.
  6. IT STARTS WITH CURIOSITY
    Een goed begrip brengt ons voorbij het bekende en opent nieuwe werelden. Wij zoeken naar antwoorden op baanbrekende vragen en innoveren door de status quo uit te dagen. Wij leren door te doen en te onderwijzen. Wij leren van onze fouten en successen. Wij leren van de beste. Wij leren door te delen met elkaar.
  7. THE FULLY HUMAN ORGANIZATION
    Wij hebben het verlangen dat al onze medewerkers hun talenten kunnen laten bloeien. Wij zijn allemaal gelijk en tegelijk ook uniek. Wij zien de mens - als collega, als vader/moeder en als vriend. Wanneer we verbinden op een dieper niveau dan is er ruimte voor mooie ontwikkelingen.
  8. 100% - WHOLE WORLD OPPORTUNITIES
    Wij passen de nieuwste technieken en de kracht van onze 100% relaties toe om een toekomst te creeëren waarin business een positieve drijfveer is
    en waar mensen tot hun volledige potentie kunnen komen.
    Waarbij we een betere wereld achterlaten voor onze kinderen - dat is onze belofte.
  9. IT'S A PRIVILEGE TO SERVE
    Door onze gepassioneerde drive om de business van onze klanten te begrijpen, co-creeëren wij success. Wij zijn dankbaar voor het vertrouwen om zo'n belangrijke rol te vervullen in het bestaan van onze klanten. Met dit vertrouwen, excelleren wij: Waarde die altijd meer waard is dan de prijs.
  10. LIFELONG AND LIFE-CHANGING
    Wij geloven in relaties. Alles begint met een dialoog. Dat is wanneer de chemie van de interactie plaatsvind: wanneer we verwachten, verzorgen en waarderen. Dit geld net zo goed voor onze klanten, collega's, vrienden en famillies.
  11. THE POWER OF IT
    Ineens is het niet langer een utopie om te spreken over wereld veranderende mogelijkheden. Door onze passie voor techniek, laten wij dromen uitkomen.
  12. MAKING WEAKNESSES IRRELEVANT
    Het hebben van een talent is zowel een gave als een verantwoordelijkheid. Alleen wanneer je mensen laat doen waar ze goed en getalenteerd in zijn kunnen ze tot bloei komen - dit geld voor individuen maar net zo goed voor de teams waar zij deel van zijn.
  \SOLICITATIEPROCEDURE
Binnen Schuberg Philis zijn we allemaal wel linksom of rechtsom betrokken bij het solicitatie proces. Zelf heb ik inmiddels ook al een technisch interview gedaan. Als alles goed gaat heb je minimaal drie gesprekken, en dat zijn er best veel (Meekoh:in mijn geval waren het er zelfs 4). Maar een nieuwe baan is een grote beslissing, net als het aannemen van een nieuwe collega. Aangezien niet iedereen past of overweg kan met de manier van werken/cultuur binnen dit bedrijf, hebben deze gesprekken ook als doel om jou optimaal informeren zodat je weloverwogen tot een beslissing kunt komen. Aan de andere kant willen wij (als toekomstige collega) graag weten wie jij bent, daar komt ook een groot deel vertrouwen bij kijken. Ik moet mijn collega's kunnen vertrouwen, weten wat ik aan jou heb etc. Maar ook om goed te kunnen bepalen in welk Customer Team jij gelukkig gaat worden. Laat ik 1 ding voorop stellen, tijdens al deze gesprekken is er altijd ruimte om vragen te stellen.

In de eerste sollicitatieronde wordt gekeken naar wie jij bent, maar ook of wij als bedrijf passen bij jouw ambities. Het vinden van iemand met het juiste "DNA" is net zo belangrijk als de technische kennis die iemand heeft. Je kunt de grootste GURU zijn in product X, maar als het op DNA vlak niet matched dan ga je hier niet gelukkig worden.

Die technische bagage wordt gecheckt in het tweede gesprek. Twee engineers (een collega en ik bijvoorbeeld) gaan op zoek naar de grenzen van jouw technische kennis. Dit zijn vaak ook engineers uit het customer team waar jij waarschijnlijk in terecht gaat komen. Dit onderzoeken we bijvoorbeeld door jou op een whiteboard oplossingen te laten tekenen voor de uitdaging die wij jou voorleggen. Dus geen geneuzel om dingen die je eenvoudig via Google kan vinden. Niemand heeft alle wijsheid in pacht, maar we hopen te ontdekken dat jouw kennis een bijdrage gaat leveren aan die van ons. Ook wordt er nogmaals gekeken naar de DNA match.

Het laatste gesprek is wederom gericht op wie jij bent en hoe je alles tot op heden hebt ervaren. Wij als interviewers checken hier alle eerdere bevindingen van onze collega’s die bijvoorbeeld het technisch interview deden. Je krijgt dit allemaal transparant te horen in de vorm van feedback, kortom we vertellen jij over kwam op ons tijdens de eerdere interviews.Waarschijnlijk zoek jij ook nog naar antwoorden die jou in staat zullen stellen deze grote beslissing te nemen. Dit derde gesprek is dus net zo belangrijk als de eerste twee gesprekken.

Als ook dit laatste gesprek positief uitpakt volgt er een aanbieding. Intussen hebben wij elkaar zo goed leren kennen dat je meteen een contract voor onbepaalde tijd krijgt aangeboden. Welkom!

\ONBOARDING
De beginperiode als je net gestart bent met werken bij Schuberg Philis noemen we de onboarding fase.
Binnen Schuberg Philis is onboarding een heel belangrijk deel van je dag als je net bent aangenomen. Ze willen er alles aan doen om er voor te zorgen dat je een vliegende start hebt, voldoende informatie hebt en weet wie je moet hebben als je vragen hebt. Dat deze Onboarding binnen het bedrijf ook wel bekend staat als de "Schuberg Philis Brainwash" (net zoal Capgemini de "blauwspuit dagen" heeft) is snel duidelijk als je hieraan begint :p. [nbr]

Op je eerste dag word je ontvangen bij ons in de Moonlounge. Onder het genot van een koekje, kopje koffie of thee en wat fruit kan je je buddy leren kennen en de andere nieuwe collega’s de hand schudden. Vanaf dit moment begint je onboarding bootcamp. Een aantal collega's gaan een week met jou en je andere nieuwe collega’s aan de slag om alles te vertellen over het bedrijf, de werkwijze, de cultuur, de lunch, wat er van je verwacht wordt en er wordt gezorgd dat al je nieuwe apparatuur het doet voor je aan de slag gaat.
De onboarding bootcamp omvat ook een overheerlijke lunch met de directie. Ze vertellen je onder het genot van de 3 gangen wie ze zijn, hoe en waarom ze zijn gestart met Schuberg Philis en leren ook jou graag kennen. Dit hebben ze tot nu toe met iedere persoon gedaan die bij Schuberg Philis is komen werken.

Na deze intensieve week ben je als het goed is klaar voor je eerste echte werkzaamheden. Je laptop en je telefoon zijn gereed, je bent bekend met het Schuberg DNA en helemaal klaar om je collega's in je customer team te ontmoeten. Na de laatste bootcamp-lunch waarin je je coach leert kennen brengen hij/zij je naar je team en wordt iedereen netjes voorgesteld.

Ik ben er van overtuigd dat je na die week kan gaan knallen, veel nieuwe dingen gaat leren en geweldige, innovatieve en nieuwe oplossingen gaat bouwen voor onze klanten.

Heb je toch nog vragen na je week bootcamp? Geen probleem, stuur je buddy of coach een berichtje op Slack, wandel even bij een van beide langs of geef even een belletje. Als hij of zij jouw vraag niet kan beantwoorden dan wordt je vanzelf in contact gebracht met de juiste collega binnen Schuberg Philis.

Kortom, just be yourself and enjoy the ride!

\WAAR ZITTEN WE

Je kunt ons vinden op het volgende adres:
Boeing Avenue 271
1119 PD Schiphol-Rijk

Ons pand is een combinatie tussen een datacenter en een kantoor.
We hebben fijne werkplekken die van alle gemakken zijn voorzien en waar je heerlijk kunt werken. Wil je even rustig bellen of bijkletsen met collega’s of bezoekers? We hebben verspreid door het pand heerlijke lounge-banken staan waar je even in kunt neerploffen.

Daarnaast hebben we in het pand voldoende pantries waar je kunt genieten van heerlijke koffie, thee, fruitdrankjes en lekkere, gezonde snacks.
Dan hebben we het nog niet gehad over ons eigen restaurant (met 2 full-time chefs) die alle medewerkers, klanten of bezoekers elke dag verwennen met een heerlijk ontbijt, gezonde lunch of overheerlijk diner.

Vrijdag na werk zin om nog even na te borrelen met collega's? Schuif gezellig aan bij je collega's aan onze bar en geniet van een heerlijk biertje of wijntje en een potje Fifa!

Parkeren is ook geen probleem, alle parkeerplaatsen voor of naast het pand zijn zonder parkeerkosten en we hebben een groot aantal laadpalen staan om elektrische auto’s op te kunnen laden!

Ook aan fietsers is gedacht, daarom is er ook een bike repair ruimte waarin je van alle benodigde gereedschappen bent voorzien om je fiets te onderhouden/repareren.

En op verzoek ook Foto's van een toilet, excuses voor de crappy iphone foto kwaliteit :+
Toilet time!
https://tweakers.net/ext/f/zZYhhR6HMelyZKCeqqStahw7/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/PzkRWSgAJ08EykIKePaY2OnM/thumb.jpg

\LINKS
Schuberg Philis op het internet:
  \VORIGE EDITIES
Vorige Topics:
  • geen :+

Disclaimer: @de mods dit nieuwe topic is gestart met goedkeuring van @Ginz

[Voor 255% gewijzigd door DennusB op 10-10-2019 11:27]

Computer says no

• Meekoh
Eerste Tweede aanzet tot een Werken Bij topic van Schuberg Philis. Mocht je typo's zien of andere foutjes, stuur dan even een DM! Ben benieuwd wie van SBP er nog meer op Tweakers zitten :D
@de Mods, dit topic is opnieuw gemaakt met goedkeuring van @Ginz
Changelog
  • Initial post (19-03-2018)
  • Witte achtergrond weg (19-03-2018)
  • typo's (19-03-2018)
  • het 12e principe was dubbel, waar is de echte 12e heen? (19-03-2018)
  • Minder corporate en 12e principe is terug gevonden :9 (21-03-2018)
  • wat niet lekker lopende zinnen gewijzigd (21-03-2018)
  • Toilet foto's (13-07-2018)
  • Linkje toegevoegd naar de Landing zone op T.Net met Interviews met Engineers (13-08-2018)

[Voor 120% gewijzigd door Meekoh op 13-08-2018 10:08]

Computer says no

• Meekoh
Om de laatste vragen uit het vorige topic alsnog te beantwoorden:
Dartillus schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:11:
3 gesprekken van elk zo'n anderhalf uur? Da's wel heel erg enthousiast interviewen.
Jep, maar als ik naar mijzelf kijk dan heb ik het hooguit het laatste interview als een echte solicitatie ervaren. Het tweede interview (technisch) is meer met toekomstige collega's babbelen over techniek. Niet heel veel anders dan sommige discussies die hier op Tnet ook te lezen zijn in het "Serversoftware en Windows Servers" forumdeel. Dat was bij mij juist een van de leukere gesprekken en liep ook uit omdat we zo enthousiast aan het praten waren over ons vakgebied.

Aan de andere kant, kijk eens naar andere bedrijven. En dan bedoel ik de grote jongens (capgemini, atos, cgi etc.)
Daar heb je vaak ook drie "toets momenten":
- Gewoon interview
- Capaciteiten test.
- Gesprek met een psycholoog

Wij zijn alleen van mening dat bijvoorbeeld zo'n test niet zoveel zegt over een persoon en wij hebben ook collega's met een achtergrond in de psychologie die zul je dan ook wel tegenkomen.
Mrscruff schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:19:
Minimale opleidingseisen? en welke vakrichting ? ICT? Techniek ? Engineering ?
Minimale opleidingseisen zijn er eigenlijk niet. Hier wordt meer gekeken naar je persoonlijkheid en skills. Ik heb collega's die niet eens een MBO hebben afgemaakt, maar ook collega's met WO opleiding.
Qua vakrichting lopen er hier Developers rond, maar ook Infrastructure Admins etc.

Computer says no

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 19:07
Ik zag niet het stukje dat je gelijk contract voor onbepaalde tijd krijgt, dan zou ik die gesprekken ook wel kunnen doorstaan.

• Meekoh
Goed wat over mijzelf, ik ben dus een jaar geleden overgestapt van Capgemini naar Schuberg Philis.
Ik ben toen benaderd door 1 van de recruiters via linkedin. Dat hadden ze een jaar eerder ook al geprobeerd, maar toen had ik geen zin om te switchen. Ik had het namelijk nog prima naar mijn zin bij Cap.
Nu kende ik Schuberg Philis niet echt, ik wist dat ze bol.com als klant hadden en dat was het ongeveer. Dus toen de recruiter voorstelde om een casual kopje koffie te komen doen dacht ik "sure why not", eens kijken wat voor toko dat is (ondertussen was bij Cap mijn grote project klaar, en er zat niet veel uitdagends in de pipelne). Dus zo gezegd, zo gedaan. Dat was een heel relaxed gesprekje, ze legde een beetje uit wat voor bedrijf het is, wat voor klanten ze bedienen, het hele 100% gebeuren etc. En dat sprak mij eigenlijk wel aan, stiekem was ik wel toe aan een nieuwe uitdaging en bovendien de snelste manier om in salaris te stijgen is door te switchen van werkgever.

Omdat ik het bedrijf niet kende, was ik natuurlijk eerst hier op GoT aan het zoeken geweest naar anderen die ervaring hadden met dit bedrijf. Echter die kon ik niet echt vinden. Hooguit wat posts van tweakers die in ons datacenter een eigen World of Warcraft server draaien. Eigenlijk gingen alle posts die ik vond over het datacenter. Dat is ook een van de redenen dat ik dit topic graag wilde openen. Destijds was ik naar dit soort info op zoek op Tweakers, echter die was er niet. Dus wellicht dat iemand na mij wel wat aan deze informatie heeft ;)

Long story short, ik besloot na dit gesprek daar formeel het soliciatie traject in te gaan. Ik heb incl het "kopje koffie" gesprek, 4 gesprekken/interviews gehad, waarvan 2 technische interviews. Waarom 2, geen idee...maar de engineers die bij mijn 2e technische interview zaten zijn nu uiteindelijk mijn teamgenoten geworden.

Uiteindelijk ben ik wel blij met deze switch geweest. Bij Cap was ik de uitdaging in mijn werk een beetje kwijt. Nou die heb ik hier weer helemaal terug gevonden :)

Computer says no

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Zereneus ja, wat hebben ze daar aan. Is persoonlijk mogen ze niet delen. Net als bij de bedrijfsarts langs gaan. Heb hier echt nog nooit van gehoord.

• Meekoh
sugarlee89 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Zereneus ja, wat hebben ze daar aan. Is persoonlijk mogen ze niet delen. Net als bij de bedrijfsarts langs gaan. Heb hier echt nog nooit van gehoord.
Beetje off-topic, maar ja bij Capgemini is het een onderdeel van de solicitatie procedure dat je een gesprek hebt met een psycholoog. Deze probeert te achterhalen of jij qua persoonlijkheid past bij het bedrijf "Capgemini". Het is niet dat ze inzage krijgen in eventuele dossiers van jou bij een psycholoog waar je al eerder voor prive doeleinden bent geweest ;).
Het is gewoon een check om te achterhalen hoe jij in bepaalde situaties zou reageren, op basis daarvan kunnen ze enigzins afleiden wat jou persoonlijkheid/normen/waarden/etc. is/zijn.

Dit is vrij standaard bij de meeste grote IT toko's. Ik zou zeggen dien een klacht in in het Ervaring werken bij Capgemini (Deel 3) topic

[Voor 5% gewijzigd door Meekoh op 28-03-2018 10:24]

Computer says no

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-01 13:00
Hoe wordt het volgen van trainingen en conferenties geregeld bij Schuberg Philis? Een jaarlijks budget, volledig zelf keuze in wat je wel of niet doet, of?

Bij het gemiddelde bedrijf heb je altijd een stempeltje van je manager nodig, zeg maar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meekoh
Xeanor schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:38:
Hoe wordt het volgen van trainingen en conferenties geregeld bij Schuberg Philis? Een jaarlijks budget, volledig zelf keuze in wat je wel of niet doet, of?

Bij het gemiddelde bedrijf heb je altijd een stempeltje van je manager nodig, zeg maar.
Het volgen van trainingen is altijd wel mogelijk, voor zover ik weet is er niet echt een jaarlijks budget of zo. Je kunt zelf kiezen naar welke training je wilt, soms als er veel animo is voor training X dan wordt er ook geregeld dat die onsite gegeven wordt. Je kunt ook toegang krijgen tot online leeromgevingen (bijv. linuxacademy.com).
Je zult even met je coach moeten afstemmen of dat allemaal kan, maar als jij kunt beargumenteren dat je dit echt nodig hebt om je werk goed uit te kunnen voeren dan zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen.

Wat betreft conferenties, bij de meeste conferenties zijn er wel een paar collega's die daarheen gaan. Ikzelf kom bijvoorbeeld net terug van Chef-Conf 2018 in Chicago.
Punt is wel met conferenties, het is niet alleen maar voor de lol. Er wordt wel verwacht dat je de opgedane kennis achteraf weer deelt met je collega's in bijv. een "Toolkit Cafe". (Dat is een soort interne mini evenementje waarbij collega's gave dingen aan elkaar showen)

Edit:
Een collega en ik zijn ook geinterviewd voor een artikel op T.Net (klik)
Mocht je daar vragen over hebben of willen doorpraten stuur mij dan even een DM.

[Voor 8% gewijzigd door Meekoh op 31-05-2018 11:04]

Computer says no

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:52
Meekoh schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:51:
.... En dat sprak mij eigenlijk wel aan, stiekem was ik wel toe aan een nieuwe uitdaging en bovendien de snelste manier om in salaris te stijgen is door te switchen van werkgever.
...
Dit vind ik nou het grootste minpunt van dit soort consultancy bedrijven. Er worden grote investeringen gedaan om mensen binnen te halen, maar investeringen om mensen te behouden komen vaak neer op zoethoudertjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:30
gassiepaart schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:23:
[...]

Dit vind ik nou het grootste minpunt van dit soort consultancy bedrijven. Er worden grote investeringen gedaan om mensen binnen te halen, maar investeringen om mensen te behouden komen vaak neer op zoethoudertjes.
Dat doen vooral slechte consultancy bedrijven of detacheerders. Goede consultancies hebben zeker goede arbeidsvoorwaarden om mensen binnen de houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:52
_vision schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:28:
[...]

Dat doen vooral slechte consultancy bedrijven of detacheerders. Goede consultancies hebben zeker goede arbeidsvoorwaarden om mensen binnen de houden.
Noem eens een voorbeeld van goede arbeidsvoorwaarden die de salarissprong die je maakt als je "jobhopt" evenaart?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Meekoh
_vision schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:28:
[...]

Niet perse, laat ik het zo zeggen, toen ik van Capgemini naar Schuberg Philis switchde ging ik minstens 6% omhoog. Bij Cap zelf is het hoogste wat ik heb gehad 3%. En dan heb ik de betere leaseregeling/lunch/overwerkmaaltijden/etc. nog niet gehad.

Opzich betaalde Cap niet super slecht, alleen ik ken heel veel cap collega's die een jaar elders zijn gaan werken om vervolgens weer terug te komen bij cap met een veel rianter salaris.

Paar jaar geleden zat ik aan tafel met het hoofd HR van Capgemini USA(Die heeft gewerkt bij Microsoft, Google etc.) in Les Fontaine, die zei precies hetzelfde om zo snel mogelijk te stijgen in inkomen kun je het beste om de 4 a 5 jaar job hoppen. Toen deed hij zijn Capgemini pet weer op en zij hij: "natuurlijk willen we je zo lang mogelijk in dienst houden ;) "

Dat zegt denk ik wel genoeg O-)

Computer says no

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _vision
gassiepaart schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Noem eens een voorbeeld van goede arbeidsvoorwaarden die de salarissprong die je maakt als je "jobhopt" evenaart?
Als je promotie maakt bij de consulting tak van een Big 4 krijg je zo 20-30% erbij. En binnen je rank heb ik salarisspringen tussen 3 en 10% meegemaakt (afhankelijk van performance en bedrijfsresultaat)..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _vision
Meekoh schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:45:
[...]

Niet perse, laat ik het zo zeggen, toen ik van Capgemini naar Schuberg Philis switchde ging ik minstens 6% omhoog. Bij Cap zelf is het hoogste wat ik heb gehad 3%. En dan heb ik de betere leaseregeling/lunch/overwerkmaaltijden/etc. nog niet gehad.

Opzich betaalde Cap niet super slecht, alleen ik ken heel veel cap collega's die een jaar elders zijn gaan werken om vervolgens weer terug te komen bij cap met een veel rianter salaris.

Paar jaar geleden zat ik aan tafel met het hoofd HR van Capgemini USA(Die heeft gewerkt bij Microsoft, Google etc.) in Les Fontaine, die zei precies hetzelfde om zo snel mogelijk te stijgen in inkomen kun je het beste om de 4 a 5 jaar job hoppen. Toen deed hij zijn Capgemini pet weer op en zij hij: "natuurlijk willen we je zo lang mogelijk in dienst houden ;) "

Dat zegt denk ik wel genoeg O-)
Klopt, maar het retentiebeleid van Capgemini is naar mijn mening dan ook ondermaats. Precies wat jij omschrijft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06-2022
Leuke tent en leuke post! Met veel plezier gelezen.

Ik krijg wel heel erg het beeld dat de organisatie op zoek is naar Mediors/Seniors en minder naar starters, dat heeft misschien ook met de mission-critical systemen te maken. Klopt dit, of zit ik er naast?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Viince1 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:14:

Ik krijg wel heel erg het beeld dat de organisatie op zoek is naar Mediors/Seniors en minder naar starters, dat heeft misschien ook met de mission-critical systemen te maken. Klopt dit, of zit ik er naast?
We maken binnen Schuberg geen onderscheid tussen Junior/Medior of Senior. Iedereen is Mission Critical Engineer qua functie en we gaan er vanuit dat iedereen z'n steentje bij kan dragen. Het maakt dus niet uit welke rang je bent, we zoeken gewoon "goede engineers" ! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meekoh
Viince1 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:14:

Ja en Nee.
Lang geleden was er een statement dat iedereen met minder dan 8 of 10 jaar ervaring(weet ff niet meer uit mijn hoofd welke van de 2 het was) niet wordt geselecteerd.
Tegenwoordig is dat een stuk omlaag geschroeft. Er loopt steeds meer jonger personeel ook rond.
Ja een starter zal overwogen worden als hij/zij de juiste mentaliteit heeft en snel wil leren/groeien.
Op youtube kun je dit filmpje vinden: YouTube: Job interview by Michael Russell
Dat is (inmiddels ex-)collega Michael, hij was volgens mij de jongste die bij ons is aangenomen.

edit: @DennusB was me voor :P

Computer says no

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06-2022
DennusB schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:23:
[...]

We maken binnen Schuberg geen onderscheid tussen Junior/Medior of Senior. Iedereen is Mission Critical Engineer qua functie en we gaan er vanuit dat iedereen z'n steentje bij kan dragen. Het maakt dus niet uit welke rang je bent, we zoeken gewoon "goede engineers" ! :)
Leuk! Op de website staat nog vermeld dat er gezocht wordt met engineers met 10-15 jaar ervaring. Vandaar even de vraag. Ik ga het filmpje eens bekijken, ben wel benieuwd of een starter goed mee kan komen in de hoge graad van IT.

In dat geval blijf ik dit topic met interesse volgen, zou graag eens aansluiten bij de volgende gelegenheid voor koffie!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Viince1 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:34:
[...]

Leuk! Op de website staat nog vermeld dat er gezocht wordt met engineers met 10-15 jaar ervaring. Vandaar even de vraag. Ik ga het filmpje eens bekijken, ben wel benieuwd of een starter goed mee kan komen in de hoge graad van IT.

In dat geval blijf ik dit topic met interesse volgen, zou graag eens aansluiten bij de volgende gelegenheid voor koffie!
Goed punt over die leeftijd op de website. Ik zal dat eens navragen.
Ik ben zelf op dit moment 26, dus ik zelf heb ook nog geen 10-15 jaar ervaring! :)

Mocht je nog vragen hebben of langs willen komen voor koffie, laat het dan zeker weten! Vinden we alleen maar leuk!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• roelboel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-03 09:30
Via een advertentie op de frontpage belandde ik hier. Zelf werk ik niet bij SBP, maar ik heb nauw met ze samengewerkt. Ik denk dat ze de minst slechte IT dienstverlener van Nederland zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Als ervaring vanaf de andere kant van het hek: wij zijn ondertussen een jaar of 15 klant bij SBP en zeer tevreden!

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• roelboel
Sterker nog, ik denk er soms over (en nu ik hier beland ben opnieuw) toe te happen op de uitnodigingen op de koffie te komen bij Arnout (en de koffie daar is ronduit goed). Omdat dit via tweakers zo lekker laagdrempelig is een vraag: hoe kijkt men bij SBP aan tegen minder dan 40u/week te werken? Is dat een reële optie?

[Voor 6% gewijzigd door roelboel op 03-07-2018 10:52. Reden: koffie]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Spunker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2018

Spunker

Banned

"By automating and teamwork we create more Awesome”
En al die andere cringe worthy meuk, de Marketing motoren draaien op hoge toeren bij ze.

En dan die fotos van die bar en fietsen repair kamer, daar loop ik zonder moeite een grote pas omheen.

En dat Promo filmpje ahahaha ik moest bijna in mijn broek van het lachen, het licht er ook zo heerlijk dichtboven op ook. Maar goed lekker door gaan met boter op je hoofd.

[Voor 25% gewijzigd door Spunker op 03-07-2018 11:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TJ-Hooker666
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-12-2019
roelboel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:51:
Sterker nog, ik denk er soms over (en nu ik hier beland ben opnieuw) toe te happen op de uitnodigingen op de koffie te komen bij Arnout (en de koffie daar is ronduit goed). Omdat dit via tweakers zo lekker laagdrempelig is een vraag: hoe kijkt men bij SBP aan tegen minder dan 40u/week te werken? Is dat een reële optie?
Het is zeker mogelijk om minder dan 40 uur p/w te werken, er zijn meerdere collega’s die 36 of 32 uur per week werken. Zo zijn heel veel wensen bij ons prima te bespreken, als het maar redelijk is en je goede afspraken kan maken met je team.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roelboel
TJ-Hooker666 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:02:
Het is zeker mogelijk om minder dan 40 uur p/w te werken, er zijn meerdere collega’s die 36 of 32 uur per week werken. Zo zijn heel veel wensen bij ons prima te bespreken, als het maar redelijk is en je goede afspraken kan maken met je team.
Check, dank je! Wie weet tot ziens dan. En jammer dat Michael weg is bij jullie, goede (en grappige) gast.

Acties:
  • +1Henk 'm!
MerijnB schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:38:
Als ervaring vanaf de andere kant van het hek: wij zijn ondertussen een jaar of 15 klant bij SBP en zeer tevreden!
Wat leuk om te horen ! Dank voor je leuke reactie! :)
Spunker schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:55:
En al die andere cringe worthy meuk, de Marketing motoren draaien op hoge toeren bij ze.

En dan die fotos van die bar en fietsen repair kamer, daar loop ik zonder moeite een grote pas omheen.

En dat Promo filmpje ahahaha ik moest bijna in mijn broek van het lachen, het licht er ook zo heerlijk dichtboven op ook. Maar goed lekker door gaan met boter op je hoofd.
Jij ook bedankt voor je reactie, feedback is altijd welkom ! Wel vraag ik me af waarom je met zo'n grote boog om leuke dingen in een kantoorpand heen wilt lopen? Wil je geen dingen die je werkplek wat minder werkplek maken? Wij genieten erg van sfeer op kantoor juist, het is een goede manier om soms even te ontsnappen aan de drukte en even te relaxen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Meekoh
Spunker schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:55:

Tsja ieder zijn eigen mening natuurlijk he. Overigens is onze marketing afdeling vrij klein en nadrukkelijk NIET actief in dit topic.

Maarjah dat is nu eenmaal hoe ons kantoor eruit ziet. Wat moet ik er anders over laten zien? De wc? Ik heb hierbij niet eens gekozen voor de ruimtes die tweakers meer zouden moeten aanspreken om dit soort reacties te voorkomen.

Maargoed als Onze teams en de manier waarop wij samenwerken als voorbeeld gebruikt worden op Harvard in hun studiemateriaal, dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen dat het bij ons echt anders gaat en dat het niet marketing bullshit is.

Je mag ook gewoon even langskomen om zelf te kijken natuurlijk, stuur maar een DM naar @DennusB of mij of allebei.

Computer says no

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 13:04

Praetextatus

the dutch_paki

Ik ben ook via de advertentie op de hp hiernaar toe gelokt :p. Persoonlijk vind ik het wel leuk gedaan en zo krijg je ook wat meer mee van hoe het bedrijf in elkaar zit en naar mijn gevoel ben je niet meteen een nummer bij SPB.
Voor nu werk ik als zelfstandige, maar wie weet in de toekomst ;)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:10
Meekoh schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Maarjah dat is nu eenmaal hoe ons kantoor eruit ziet. Wat moet ik er anders over laten zien? De wc? Ik heb
Nou, dat geeft wel een redelijk beeld van het bedrijf, hoe gaat met om met hygiëne etc. Als dat al slecht gaat dan zal de rest ook niet denderend zijn vind ik. Klinkt stom maar zo vind ik het wel. Niet eens een heel slecht idee.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Uthog schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:18:
[...]

Nou, dat geeft wel een redelijk beeld van het bedrijf, hoe gaat met om met hygiëne etc. Als dat al slecht gaat dan zal de rest ook niet denderend zijn vind ik. Klinkt stom maar zo vind ik het wel. Niet eens een heel slecht idee.
Ben ik wel met je eens, maar maak je geen zorgen. Dat soort zaken zijn op ons kantoor tot in de puntjes geregeld. Naast het vele schoonmaken van alle bureaus, toiletten, koffiezet-apparaten en andere zaken voorzien we ook in de wat luxere dingen. Op veel toiletten zorgen we bijvoorbeeld voor deodorant voor mannen en vrouwen. Kleine dingen, wel erg fijn!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 13:04

Praetextatus

the dutch_paki

[...]

Ken je toevallig een bedrijf welke niet in de hygiënische wereld zit, maar in de de finance sector of ict en die zichzelf promoot via wc / hygiëne? Dan worden ze door hun klanten niet meer serieus genomen :p

offtopic/ zou jij solliciteren op een bedrijf waar niets over hygiëne wordt gezegd? :+

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Meekoh
[...]

Aan de andere kant ik kan natuurlijk de foto maken vlak na het schoonmaken, dan geeft dat ook niet echt een realistisch beeld hè :p

Misschien een nieuw topic openen, “het grote hygiënische staat van de wc in jou bedrijf topic” :+

[Voor 10% gewijzigd door Meekoh op 03-07-2018 12:42]

Computer says no

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uthog
Praetextatus schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:38:
[...]

Ken je toevallig een bedrijf welke niet in de hygiënische wereld zit, maar in de de finance sector of ict en die zichzelf promoot via wc / hygiëne? Dan worden ze door hun klanten niet meer serieus genomen :p

offtopic/ zou jij solliciteren op een bedrijf waar niets over hygiëne wordt gezegd? :+
Nou bij elk bedrijf dat ik heb gesolliciteerd ben ik naar de WC gegaan, en daar zaten best een aantal gore parreltjes tussen. Vind het wel prettig. Niet aktief promoten nee maar als iemand het zelf aanbied tjah :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:22
Meekoh schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:39:
[...]

Aan de andere kant ik kan natuurlijk de foto maken vlak na het schoonmaken, dan geeft dat ook niet echt een realistisch beeld hè :p

Misschien een nieuw topic openen, “het grote hygiënische staat van de wc in jou bedrijf topic” :+
En ik moest ineens denken aan dat bedrijf waar ik maar kort heb gewerkt maar o zo blij was toen ik daar weer weg ging: gewoon naar een normaal toilet toe kunnen i.p.v. dat je met je hoofd boven het wastafeltje zit naast dat je kon meegenieten als er iemand naar het toilet ging omdat deze direct aan de kantoorruimte grensde. _O-
Maar jullie hebben vast niet van die prachtige fully automated japanse toiletten?
(hoe geraak je van een serieus topic in dit soort "humor" terecht.......)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Meekoh
ebk71 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:50:
[...]

En ik moest ineens denken aan dat bedrijf waar ik maar kort heb gewerkt maar o zo blij was toen ik daar weer weg ging: gewoon naar een normaal toilet toe kunnen i.p.v. dat je met je hoofd boven het wastafeltje zit naast dat je kon meegenieten als er iemand naar het toilet ging omdat deze direct aan de kantoorruimte grensde. _O-
Maar jullie hebben vast niet van die prachtige fully automated japanse toiletten?
(hoe geraak je van een serieus topic in dit soort "humor" terecht.......)
Nee geen Japanse toiletten helaas :p wel van die kranen met “föhn” erin. Al valt het nut daarvan te betwijfelen, heb liever gewoon handdoekjes of iets dergelijks.
Denk dat je dat soort taferelen meer tegenkomt bij startups of wellicht winkels?

geen idee, typisch zo’n “”Well that escalated quickly” dingetje

Computer says no

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Meekoh
@Uthog Ben weer terug van vakantie, dus heb even wat foto's gemaakt op deze vrijdag de 13e (what could possibly go wrong :P )
https://tweakers.net/ext/f/PzkRWSgAJ08EykIKePaY2OnM/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/zZYhhR6HMelyZKCeqqStahw7/thumb.jpg

Computer says no

• Uthog
Meekoh schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:07:
@Uthog Ben weer terug van vakantie, dus heb even wat foto's gemaakt op deze vrijdag de 13e (what could possibly go wrong :P )
[afbeelding]

[afbeelding]
Haha hij doet het ook gewoon. Ziet er goed uit d:)b

• Meekoh
Uthog schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:23:
[...]

Haha hij doet het ook gewoon. Ziet er goed uit d:)b
Ja zat gisteren een biertje te drinken met een collega en toen kwam dit ter sprake.
Daarna hadden we allebei zoiets van: Fuck it, why not, gewoon die foto maken :P
Zal m ook even in de startpost mieteren.

Computer says no

• Meekoh
Zoals menig tweaker misschien al is opgevallen, zijn er een tijdje geleden een aantal interviews geweest op Tweakers met mijzelf en mijn collega's.
Ik heb dit destijds bewust niet in dit topic gepromoot, aangezien ik niet vind dat het daarvoor gebruikt moet worden.
Echter nu de artikelen alweer een tijdje online zijn, dacht ik toch dat het op zijn minst leuk is om voor de volledigheid er een verwijzing naar te maken in de TS. Dus bij deze (staat in de lijst met linkjes).
Mocht je ze nog een keer willen nalezen of naluisteren (de podcasts gaan wat dieper in op de materie dan de artikelen zelf), dan kun je die hier vinden.
https://tweakers.net/partners/schuberg-philis/

Er komt trouwens nog meer aan, houd de pagina dus in de gaten ;)
Wat betreft het Schuberg Philis-meet-updiner, daar wordt op de achtergrond hard aan gewerkt! Maar daar ga ik nog niet te veel over verklappen, er komt in ieder geval een erg gave spreker :7
Mocht je je hebben opgegeven dan krijg je daar binnenkort meer info over ;)

Computer says no

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zoeken jullie alleen techneuten eigenlijk? Het DNA spreekt me wel aan maar ik zie voornamelijk technische vacatures staan.

• Meekoh
Frieda schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:49:
Zoeken jullie alleen techneuten eigenlijk? Het DNA spreekt me wel aan maar ik zie voornamelijk technische vacatures staan.
Hangt ervanaf wat je techneut vind ;)
Wat voor functie zou je naar op zoek zijn?

Op dit moment wordt er naast alle engineer functies ook gezocht naar PA's (Personal Assistants), BI-specialisten (Business Intelligence), Programmeurs, Digital Story teller (fancy naam voor een marketing persoon) etc.

Niet allemaal staan ze op de site of linkedin.

Computer says no

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Meekoh schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Hangt ervanaf wat je techneut vind ;)
Wat voor functie zou je naar op zoek zijn?

Op dit moment wordt er naast alle engineer functies ook gezocht naar PA's (Personal Assistants), BI-specialisten (Business Intelligence), Programmeurs, Digital Story teller (fancy naam voor een marketing persoon) etc.

Niet allemaal staan ze op de site of linkedin.
Ik stuur je even een PM :)

• Emperor_
  • Laatst online: 18:17
2 jaar geleden erg vervelende ervaring met een recruiter gehad van dit bedrijf. Opdringerig, blijven bellen, voor de deur staan van je huis etc.. en meerdere keren aangegeven geen interesse te hebben om voor dit bedrijf te werken. Na 5 keer benaderd te zijn heb ik ze een boze e-mail terug gestuurd waarbij ik de baas van HR aan de telefoon kreeg. HR baas bood wel netjes zijn excuses aan maar helaas hebben ze mij week later nog een keer benaderd terwijl ik had aangegeven geen interesse te hebben. Ontzettend respectloos en onzorgvuldig.

Ik mag hopen dat dit veranderd is voor toekomstige werkzoekende.

• Meekoh
Emperor_ schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:00:
2 jaar geleden erg vervelende ervaring met een recruiter gehad van dit bedrijf. Opdringerig, blijven bellen, voor de deur staan van je huis etc.. en meerdere keren aangegeven geen interesse te hebben om voor dit bedrijf te werken. Na 5 keer benaderd te zijn heb ik ze een boze e-mail terug gestuurd waarbij ik de baas van HR aan de telefoon kreeg. HR baas bood wel netjes zijn excuses aan maar helaas hebben ze mij week later nog een keer benaderd terwijl ik had aangegeven geen interesse te hebben. Ontzettend respectloos en onzorgvuldig.

Ik mag hopen dat dit veranderd is voor toekomstige werkzoekende.
Jammer dat je zo'n vervelende ervaring hebt gehad. Ik kan mij alleen totaal niet herkennen in je ervaring. Weet je zeker dat dit met Schuberg was?
Bij mij was het juist heel relaxed, met veel begrip voor de situatie waar ik in zat destijds. Ik was namelijk ook ondertussen bezig met de financiering van een nieuw huis. dus ik wilde pas iets tekenen als de hypotheek gepasseerd was. Daar was begrip voor vanuit de recruiter waar ik destijds contact mee had.
Bovendien waarom zouden ze voor mijn huis staan? Totdat ik een contract tekende wisten ze niet eens waar ik woonde.

Wat wellicht gebeurd kan zijn is dat dit was met een externe recruitment partij. Wij hebben namelijk sinds begin dit jaar echt recruiters in dienst (ben zelf een Engineer). Daarvoor was het voornamelijk via externe recruiters (denk aan Doghouse en dat soort toko's).

Anyways, ik denk dat ik wel namens mijn collega's mag spreken.
Jou ervaring had absoluut niet mogen gebeuren period. Dat is namelijk ook niet hoe wij zelf behandeld willen worden.

Puur uit nieuwsgierigheid, zou je mij in een DM willen sturen met wie je gesproken hebt?

Computer says no

• Emperor_
  • Laatst online: 18:17
Meekoh schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Jammer dat je zo'n vervelende ervaring hebt gehad. Ik kan mij alleen totaal niet herkennen in je ervaring. Weet je zeker dat dit met Schuberg was?
Bij mij was het juist heel relaxed, met veel begrip voor de situatie waar ik in zat destijds. Ik was namelijk ook ondertussen bezig met de financiering van een nieuw huis. dus ik wilde pas iets tekenen als de hypotheek gepasseerd was. Daar was begrip voor vanuit de recruiter waar ik destijds contact mee had.
Bovendien waarom zouden ze voor mijn huis staan? Totdat ik een contract tekende wisten ze niet eens waar ik woonde.

Wat wellicht gebeurd kan zijn is dat dit was met een externe recruitment partij. Wij hebben namelijk sinds begin dit jaar echt recruiters in dienst (ben zelf een Engineer). Daarvoor was het voornamelijk via externe recruiters (denk aan Doghouse en dat soort toko's).

Anyways, ik denk dat ik wel namens mijn collega's mag spreken.
Jou ervaring had absoluut niet mogen gebeuren period. Dat is namelijk ook niet hoe wij zelf behandeld willen worden.
Ik ben freelancer en blijkbaar had de recruiter destijds mijn adres bij de kvk gevonden. Hij woonde in de buurt en dacht dat dit wel "leuk" zou zijn. Het was zeker weten Schuberg. Goed om te horen dat de situatie verbeterd is wat recruiters betreft.
Puur uit nieuwsgierigheid, zou je mij in een DM willen sturen met wie je gesproken hebt?
Nee, dit is niet meer relevant.

• Meekoh
Meekoh schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:20:
Zoals menig tweaker misschien al is opgevallen, zijn er een tijdje geleden een aantal interviews geweest op Tweakers met mijzelf en mijn collega's.
Ik heb dit destijds bewust niet in dit topic gepromoot, aangezien ik niet vind dat het daarvoor gebruikt moet worden.
Echter nu de artikelen alweer een tijdje online zijn, dacht ik toch dat het op zijn minst leuk is om voor de volledigheid er een verwijzing naar te maken in de TS. Dus bij deze (staat in de lijst met linkjes).
Mocht je ze nog een keer willen nalezen of naluisteren (de podcasts gaan wat dieper in op de materie dan de artikelen zelf), dan kun je die hier vinden.
https://tweakers.net/partners/schuberg-philis/

Er komt trouwens nog meer aan, houd de pagina dus in de gaten ;)
Wat betreft het Schuberg Philis-meet-updiner, daar wordt op de achtergrond hard aan gewerkt! Maar daar ga ik nog niet te veel over verklappen, er komt in ieder geval een erg gave spreker :7
Mocht je je hebben opgegeven dan krijg je daar binnenkort meer info over ;)
Bij deze ook hier even gepost. Meer info over het Schuberg Philis-meet-updiner (en Kubernetes workshop) vind je hier:
plan: Kubernetes en public cloud-security bij het Schuberg Philis-meet-up-diner

Mocht je alleen geinterreseerd zijn in het middag of avond programma, laat dat dan even aan mij weten in een DM. Wellicht valt er wat te regelen ;)

Computer says no

• Meekoh
De Tweakers Meetup over Docker & Kubernetes en de keynote van Andy Ellis (CSO Akamai) bij ons op kantoor is alweer een aantal dagen achter de rug.
Wij vonden het in ieder geval erg leuk om te organiseren en vonden het erg tof er zoveel tweakers vanuit het hele land voor zijn gekomen (Kudos voor de gasten uit Belgie :)B )
Lees/bekijk hier de samenvatting van de dag:
plan: Kubernetes & Andy Ellis - 95 tweakers verrijkten hun kennis bij Schuber...

Mocht je nog eens willen spelen met de code die jullie hebben gebruikt tijdens de workshop, dan kunnen jullie deze hier vinden:
https://github.com/Seth-Karlo/tweakers-workshop

Computer says no

Zien we vanavond nog Tweakers op de DevOps Amsterdam meetup? :)

https://www.meetup.com/DevOpsAmsterdam/events/257379755/

• Meekoh
Na de Kubernetes workshop die wij samen met T.net hadden georganiseerd iet meer dan een jaar geleden, is er binnenkort weer een nieuwe workshop die wij organiseren samen met T.net. (terugblik)
Meer informatie over de workshop kun je hier vinden:
plan: Geef je Azure-kennis een boost tijdens het Schuberg Philis meet-up-dinner

We organiseren dit als Tweakers die bij Schuberg Philis werken, voor de T.net community, met name omdat we dit leuk vinden om te doen.
Mocht je vragen hebben hierover dan mag je deze hier stellen of een DM sturen.

Let op! Dit is geen recruitment event, wij hebben expliciet met de organisatie vanuit Tweakers.net afgesproken dat er geen recruitment plaats vind op deze workshop!

Computer says no

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03 13:45
Leuk! Ik mag er bij zijn :)
Mocht er ook iemand uit richting Zwolle komen, zouden we kunnen carpoolen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-03 19:20
Ben gisteren ook benaderd door een recruiter, werk nu ruime 12,5 jaar bij dezelfde werkgever. Ben ondertussen wel een keer toe aan wat anders. Laatste jaren voornamelijk met K8S/Openshift gewerkt en alles wat er bij hoort.

Werken jullie na corona veel remote of is het verplicht naar kantoor?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hellboy! schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:17:
Ben gisteren ook benaderd door een recruiter, werk nu ruime 12,5 jaar bij dezelfde werkgever. Ben ondertussen wel een keer toe aan wat anders. Laatste jaren voornamelijk met K8S/Openshift gewerkt en alles wat er bij hoort.

Werken jullie na corona veel remote of is het verplicht naar kantoor?
Tof dat je dit topic hebt gevonden!

We hadden altijd al een heel flexibel beleid qua werken, je mag het altijd zelf indelen. Nu mag je naar kantoor, als je dat zelf wilt, door een plekje te reserveren. Je mag ook gewoon 5 dagen remote werken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-03 19:20
[
Tof dat je dit topic hebt gevonden!

We hadden altijd al een heel flexibel beleid qua werken, je mag het altijd zelf indelen. Nu mag je naar kantoor, als je dat zelf wilt, door een plekje te reserveren. Je mag ook gewoon 5 dagen remote werken!
Oke, dat klinkt goed. Dus met OV mag je dan ook komen?

Ben nu echt op zoek naar een bedrijf waar ik weer uitgedaagd wordt en collega's heb die technisch net zo goed, of beter zijn dan mij.

Werken jullie veel met K8S/Openshift?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee