Schuberg Philis is een volledig zelfstandige organisatie van 280 collega’s met 16 nationaliteiten. Met elkaar hebben we één gemeenschappelijk doel: 100% tevredenheid realiseren bij onze klanten, door volledige verantwoordelijkheid te nemen voor hun meest kritische applicatielandschappen. Opgericht in 2001 zijn wij het enige bedrijf in Nederland wat zich richt op wat écht belangrijk is voor klanten die outsourcen, namelijk: het runnen en door ontwikkelen van hun bedrijfskritische IT-omgevingen. Onze 100%-belofte heeft er in de afgelopen 15 jaar voor gezorgd dat wij een meetbaar stuk BV-Nederland in de lucht houden en innoveren: wij runnen 14 online banken, bouwen mee aan de online shop van Jumbo, sturen windmolenparken aan op zee, en dragen met onze kennis van dataverwerking bij aan kankeronderzoek. Onze organisatie is plat en we challengen elkaar voortdurend op elkaars ideeën. “By automating and teamwork we create more Awesome”. Ikzelf (Meekoh) ben hiervoor vrij actief geweest in het "Werken bij Capgemini" topic waar ik 8 jaar heb gewerkt. Daar kun je best een goed beeld krijgen van hoe het gaat binnen zo'n bedrijf. Echter als ik op Tnet zoek naar Schuberg Philis, dan krijg je een beetje een vertekend beeld van wat voor bedrijf dit werkelijk is. Het is namelijk veel meer dan een Datacenter alleen ![]() | ||||||||
\ONDERWERPEN | ||||||||
\ONS DNA | ||||||||
Bij Schuberg Philis wordt er altijd gesproken over "Ons DNA". Maar wat is dat nou, wat maakt mijn collega's en mij zo anders? Laat ik beginnen met het opvallendste verschil met andere IT bedrijven. Er zijn hier geen managers; De teams zijn zo opgedeeld in zogenaamde Greater Customer Teams. In zo'n "GCT" wordt de kennis en ervaring van engineers over bepaalde markten en ook technologieën gebundeld. Samen met onze collega's hebben we heel veel vrijheid om ons werk in te richten naar eigen inzicht, passend bij onze kwaliteiten. Bij die vrijheid hoort ook de verantwoordelijkheid om elkaar binnen en buiten de teams mee te nemen in de keuzes die wij maken. De meeste van onze klanten operen in dynamische en strikt gereguleerde markten. Ze zijn gehouden aan strenge normen en zijn vaak op zoek naar een partnerschap, waarbij het verlangen naar wederzijds vertrouwen net wat groter is dan bij de meeste IT bedrijven. Tegelijkertijd moeten ze zich kunnen aanpassen aan de snel veranderende kenmerken van de markt. Daarom zijn de Engineers die hier rondlopen net wat anders dan de rest. Ze bezitten een unieke mix van innovatie en vakmanschap, een diepgaand begrip van de klant en kunnen goed samenwerken. Je loopt hier echt rond tussen de experts in je vakgebied. Deze klantenteams ontwikkelen, bouwen, beveiligen, implementeren, monitoren en beheren maatwerkoplossingen voor grote en complexe organisaties. Het leuke is dus ook dat je van begin tot eind, van ontwerp tot beheer verantwoordelijk bent voor de meest bedrijfskritische systemen van de klant. Geen "over de schutting" taferelen, daar houden we niet van. | ||||||||
De engineers zijn het DNA van Schuberg Philis. Ze zijn betrokken vanaf de eerste dag dat een mogelijke klant zich aandient. Wij als engineers hebben ook een uitgesproken mening, dit kan natuurlijk botsen, maar uiteindelijk willen we allemaal voor de beste oplossing gaan. Geen tijdelijke pleisters plakken of brandjes blussen, ook al kost dat misschien wat meer tijd/geld/etc.. Veel van mijn collega’s van Schuberg Philis zijn actief betrokken bij een hele rits van open source communities en vormen de drijvende kracht achter codeverbetering, software-innovatie en uiteindelijk klanttevredenheid (neem eens een kijkje op onze github). Communities zoals CloudStack, DevOpsDays en Security Café is waar wij deel van uitmaken. Maar uiteindelijk streven we allemaal naar 1 doel, 100% klanttevredenheid. Dat is waar wij voor staan. | ||||||||
Terug naar lijst met onderwerpen | ||||||||
\DE 12 PRINCIPES | ||||||||
Twaalf principes staan aan de basis van de Schuberg Philis filosofie. Deze zijn tijdloos en gezamenlijk vertegenwoordigen ze alles waar Schuberg Philis voor staat, best wel belangrijk dus. Bij mogelijk nieuwe collega's zoeken ze(we) naar het aanwezig zijn van deze principes. Houd je aan deze principes en je kunt iedere beslissing maken die je moet maken. Belangrijker nog, wanneer er uitdagingen zijn, dan geven deze principes je houdvast. Deze komen rechtstreeks van schubergphilis.com af, maar ze zijn wel belangrijk om een goed beeld te krijgen van hoe men hier werkt/denkt. Ik heb ze ook geprobeerd te vertalen aangezien Tnet voornamelijk Nederlandstalig is. Voor de originele teksten verwijs ik je toch door naar www.schubergphilis.com. | ||||||||
| ||||||||
\SOLICITATIEPROCEDURE | ||||||||
Binnen Schuberg Philis zijn we allemaal wel linksom of rechtsom betrokken bij het solicitatie proces. Zelf heb ik inmiddels ook al een technisch interview gedaan. Als alles goed gaat heb je minimaal drie gesprekken, en dat zijn er best veel (Meekoh:in mijn geval waren het er zelfs 4). Maar een nieuwe baan is een grote beslissing, net als het aannemen van een nieuwe collega. Aangezien niet iedereen past of overweg kan met de manier van werken/cultuur binnen dit bedrijf, hebben deze gesprekken ook als doel om jou optimaal informeren zodat je weloverwogen tot een beslissing kunt komen. Aan de andere kant willen wij (als toekomstige collega) graag weten wie jij bent, daar komt ook een groot deel vertrouwen bij kijken. Ik moet mijn collega's kunnen vertrouwen, weten wat ik aan jou heb etc. Maar ook om goed te kunnen bepalen in welk Customer Team jij gelukkig gaat worden. Laat ik 1 ding voorop stellen, tijdens al deze gesprekken is er altijd ruimte om vragen te stellen. | ||||||||
In de eerste sollicitatieronde wordt gekeken naar wie jij bent, maar ook of wij als bedrijf passen bij jouw ambities. Het vinden van iemand met het juiste "DNA" is net zo belangrijk als de technische kennis die iemand heeft. Je kunt de grootste GURU zijn in product X, maar als het op DNA vlak niet matched dan ga je hier niet gelukkig worden. Die technische bagage wordt gecheckt in het tweede gesprek. Twee engineers (een collega en ik bijvoorbeeld) gaan op zoek naar de grenzen van jouw technische kennis. Dit zijn vaak ook engineers uit het customer team waar jij waarschijnlijk in terecht gaat komen. Dit onderzoeken we bijvoorbeeld door jou op een whiteboard oplossingen te laten tekenen voor de uitdaging die wij jou voorleggen. Dus geen geneuzel om dingen die je eenvoudig via Google kan vinden. Niemand heeft alle wijsheid in pacht, maar we hopen te ontdekken dat jouw kennis een bijdrage gaat leveren aan die van ons. Ook wordt er nogmaals gekeken naar de DNA match. Het laatste gesprek is wederom gericht op wie jij bent en hoe je alles tot op heden hebt ervaren. Wij als interviewers checken hier alle eerdere bevindingen van onze collega’s die bijvoorbeeld het technisch interview deden. Je krijgt dit allemaal transparant te horen in de vorm van feedback, kortom we vertellen jij over kwam op ons tijdens de eerdere interviews.Waarschijnlijk zoek jij ook nog naar antwoorden die jou in staat zullen stellen deze grote beslissing te nemen. Dit derde gesprek is dus net zo belangrijk als de eerste twee gesprekken. Als ook dit laatste gesprek positief uitpakt volgt er een aanbieding. Intussen hebben wij elkaar zo goed leren kennen dat je meteen een contract voor onbepaalde tijd krijgt aangeboden. Welkom! | ||||||||
\ONBOARDING | ||||||||
De beginperiode als je net gestart bent met werken bij Schuberg Philis noemen we de onboarding fase. Binnen Schuberg Philis is onboarding een heel belangrijk deel van je dag als je net bent aangenomen. Ze willen er alles aan doen om er voor te zorgen dat je een vliegende start hebt, voldoende informatie hebt en weet wie je moet hebben als je vragen hebt. Dat deze Onboarding binnen het bedrijf ook wel bekend staat als de "Schuberg Philis Brainwash" (net zoal Capgemini de "blauwspuit dagen" heeft) is snel duidelijk als je hieraan begint ![]() | ||||||||
Op je eerste dag word je ontvangen bij ons in de Moonlounge. Onder het genot van een koekje, kopje koffie of thee en wat fruit kan je je buddy leren kennen en de andere nieuwe collega’s de hand schudden. Vanaf dit moment begint je onboarding bootcamp. Een aantal collega's gaan een week met jou en je andere nieuwe collega’s aan de slag om alles te vertellen over het bedrijf, de werkwijze, de cultuur, de lunch, wat er van je verwacht wordt en er wordt gezorgd dat al je nieuwe apparatuur het doet voor je aan de slag gaat. De onboarding bootcamp omvat ook een overheerlijke lunch met de directie. Ze vertellen je onder het genot van de 3 gangen wie ze zijn, hoe en waarom ze zijn gestart met Schuberg Philis en leren ook jou graag kennen. Dit hebben ze tot nu toe met iedere persoon gedaan die bij Schuberg Philis is komen werken. Na deze intensieve week ben je als het goed is klaar voor je eerste echte werkzaamheden. Je laptop en je telefoon zijn gereed, je bent bekend met het Schuberg DNA en helemaal klaar om je collega's in je customer team te ontmoeten. Na de laatste bootcamp-lunch waarin je je coach leert kennen brengen hij/zij je naar je team en wordt iedereen netjes voorgesteld. Ik ben er van overtuigd dat je na die week kan gaan knallen, veel nieuwe dingen gaat leren en geweldige, innovatieve en nieuwe oplossingen gaat bouwen voor onze klanten. Heb je toch nog vragen na je week bootcamp? Geen probleem, stuur je buddy of coach een berichtje op Slack, wandel even bij een van beide langs of geef even een belletje. Als hij of zij jouw vraag niet kan beantwoorden dan wordt je vanzelf in contact gebracht met de juiste collega binnen Schuberg Philis. Kortom, just be yourself and enjoy the ride! | ||||||||
\WAAR ZITTEN WE | ||||||||
Je kunt ons vinden op het volgende adres: Boeing Avenue 271 1119 PD Schiphol-Rijk Ons pand is een combinatie tussen een datacenter en een kantoor. We hebben fijne werkplekken die van alle gemakken zijn voorzien en waar je heerlijk kunt werken. Wil je even rustig bellen of bijkletsen met collega’s of bezoekers? We hebben verspreid door het pand heerlijke lounge-banken staan waar je even in kunt neerploffen. Daarnaast hebben we in het pand voldoende pantries waar je kunt genieten van heerlijke koffie, thee, fruitdrankjes en lekkere, gezonde snacks. Dan hebben we het nog niet gehad over ons eigen restaurant (met 2 full-time chefs) die alle medewerkers, klanten of bezoekers elke dag verwennen met een heerlijk ontbijt, gezonde lunch of overheerlijk diner. Vrijdag na werk zin om nog even na te borrelen met collega's? Schuif gezellig aan bij je collega's aan onze bar en geniet van een heerlijk biertje of wijntje en een potje Fifa! Parkeren is ook geen probleem, alle parkeerplaatsen voor of naast het pand zijn zonder parkeerkosten en we hebben een groot aantal laadpalen staan om elektrische auto’s op te kunnen laden! Ook aan fietsers is gedacht, daarom is er ook een bike repair ruimte waarin je van alle benodigde gereedschappen bent voorzien om je fiets te onderhouden/repareren. En op verzoek ook Foto's van een toilet, excuses voor de crappy iphone foto kwaliteit ![]()
| ||||||||
\LINKS | ||||||||
Schuberg Philis op het internet: | ||||||||
\VORIGE EDITIES | ||||||||
Vorige Topics:
|
Disclaimer: @de mods dit nieuwe topic is gestart met goedkeuring van @Ginz
[Voor 255% gewijzigd door DennusB op 10-10-2019 11:27]
Computer says no