Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 14:56
Deel 1: Ervaring werken bij Centric

Afbeeldingslocatie: http://www.centric.nl/G27CCW/G27CCW/images2/home_0.jpg

Naam: Centric
Website: http://www.centric.nl
Sinds: 1993
Aantal mw: 8.500
Vestigingen NL: O.a. in Amsterdam, Arnhem, Diemen, Eindhoven, Groningen, Gouda, Emmen, 's Hertogenbosch, Rijswijk, IJsselstein, Zwolle.

Circa 8.500 medewerkers vormen samen Centric: een daadkrachtige automatiseerder met vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Noorwegen en Zwitserland. Centric staat voor nuchterheid, commitment en kwaliteit. Wij bieden een totaaloplossing voor diverse branches, waaronder overheid, financiële dienstverlening, woningcorporaties, bouw, handel en industrie.

Centric is in 2006 uitgeroepen tot de ‘Beste ICT dienstverlener’ en heeft hiervoor de Jan Pieterszoon Coen-prijs in ontvangst mogen nemen. Deze publieksprijs wordt jaarlijks door Ernst & Young uitgereikt aan de best presterende ICT-onderneming in Nederland op het gebied van kwaliteit en service. De uitslag is bepaald aan de hand van de uitkomsten van het jaarlijkse Trends in ICT-onderzoek onder directeuren, managers en professionals. De kwaliteit van service en ondersteuning, het accountmanagement en de producten en diensten van Centric is door de ondervraagden zeer positief beoordeeld.

Kernactiviteiten
Centric is actief op het gebied van consultancy, IT solutions, software engineering, e-business, systems integration, managed ICT Services en training. Wij werken daarbij samen met diverse gerenommeerde partners, waardoor u verzekerd bent van innovatieve oplossingen en diensten van hoge kwaliteit.

Doelgroepen
Centric biedt een totaaloplossing in ICT voor diverse branches, waaronder de overheid, financiële dienstverlening, woningcorporaties, groothandel, industrie, retail en zorginstellingen.

Solliciteren? Lees eerst dit eens: https://www.bol.com/nl/nl...de-baas/9300000080521383/

Deel hier je ervaringen. Opmerkingen graag funderen, losse kreten zeggen weinig.

[ Voor 144% gewijzigd door -TAZZ- op 08-06-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56

TheVMaster

Moderator WOS
:) Het klinkt zowat als een reclameboodschap Tazz :+ Maar eh...wel een duidelijk verhaal ;)

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 11-02-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 20:49
TheVMaster schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:00:
:) Het klinkt zowat als een reclameboodschap Tazz :+ Maar eh...wel een duidelijk verhaal ;)
Hier en daar wat gekleurd, maar grotendeels op feiten gebaseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251963

Hallo iedereen,

Gisteren heb ik ontslag genomen bij Centric (MIS) ivm een nieuwe baan dicht bij huis.

Ik heb bijna 10 jaar met veel plezier bij Centric MIS gewerkt en heb er goede ervaringen (en minder goede ervaringen) aan over gehouden maar mijn CV is erg interessant geworden omdat er toch erg leuke bedrijven opstaan waar ik voor heb gewerkt.

Positief:
- Vrijheid.
- Kans om te studeren.
- Mooie bedrijven waar ze zitten.
- leuke collega's.

Negatief:
- Studeren in eigen tijd.
- Salaris.
- Lease regeling.
- De winstuitkering op papier.

Ik kan iedereen die net van school komt Centric zeker aanraden, en ik denk dat je aan Centric een goede stabiele werkgever hebt waar je veel ervaringen kan opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:12

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Anoniem: 251963 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:55:
Ik heb bijna 10 jaar met veel plezier bij Centric MIS gewerkt en heb er goede ervaringen (en minder goede ervaringen) aan over gehouden maar mijn CV is erg interessant geworden omdat er toch erg leuke bedrijven opstaan waar ik voor heb gewerkt.
Kun je je klanten op je CV melden? Als ik laat weten met welke klanten ik werk dan krijgt men een rolberoerte, dat is nl. wel eens gevoelige informatie. Denk bijvoorbeeld aan twee grote concurrerende spelers binnen dezelfde markt. Overigens word ik niet bij klanten gedetacheerd, maar doe er wel projecten voor/mee.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hillie schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:00:
[...]

Kun je je klanten op je CV melden? Als ik laat weten met welke klanten ik werk dan krijgt men een rolberoerte, dat is nl. wel eens gevoelige informatie. Denk bijvoorbeeld aan twee grote concurrerende spelers binnen dezelfde markt. Overigens word ik niet bij klanten gedetacheerd, maar doe er wel projecten voor/mee.
Als ik de klanten hier zet krijg ik ook problemen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Waarom zou je niet mogen aangeven met welke namen je hebt gewerkt tijdens je werkzaamheden voor Centric? Je hoeft toch niet uit de doeken te doen wanneer je welke dingen je nou precies gedaan hebt? Daarbij komt, je hoeft ook niet aan te geven dat het gelijktijdig was of wat dan ook.

Ik zou niet weten waarom ik niet de namen van mn klanten in mn CV mag zetten. Dat is juist een deel van mn referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Anoniem: 251963 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:13:
Als ik de klanten hier zet krijg ik ook problemen denk ik...
Dan krijg je zowiezo problemen, denk ik. En dat heeft niks met je klanten te maken :+ En dat is dan nog eens logisch ook.

Trouwens, op je "interne" CV (die die Centric aan nieuwe klanten stuurt om je een baantje te bezorgen) staat ook welke werkzaamheden je bij welke klanten hebt uitgevoerd.

Ik kan me wel voorstellen dat het niet mag als een klant expliciet heeft afgedwongen dat er niet aan hem gerefereerd mag worden. Maar dat heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De klanten zijn inderdaad een deel van je referentie en de klanten op je CV zijn ook totaal niet belangrijk voor als je bij een gemeente gaat werken.

Ik denk dat het anders is als je bij een andere detacheringsburo gaat werken, maar dan zou ik persoonlijk nog steeds de klanten op mijn CV laten staan zodat ze kunnen zien waar je hebt gewerkt.
Froos schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:08:
[...]

Waarom zou je niet mogen aangeven met welke namen je hebt gewerkt tijdens je werkzaamheden voor Centric? Je hoeft toch niet uit de doeken te doen wanneer je welke dingen je nou precies gedaan hebt? Daarbij komt, je hoeft ook niet aan te geven dat het gelijktijdig was of wat dan ook.

Ik zou niet weten waarom ik niet de namen van mn klanten in mn CV mag zetten. Dat is juist een deel van mn referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
[...]

Hoe is dat gevoelige info? Ik heb in mijn 10+ jaar bij Centric inmiddels zo'n 40 klanten op mijn CV staan. Het feit dat ik ze op mijn CV heb staan is geen gevoelige info maar de werkzaamheden die ik bij sommige klanten uitgevoerd heb wel (bijvoorbeeld bij overheidsinstellingen of defensie gerelateerde bedrijven). Maar daar heb je een geheimhoudingsclausule voor in je arbeidscontract.

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 01:29
Anoniem: 251963 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 08:55:
Hallo iedereen,

Gisteren heb ik ontslag genomen bij Centric (MIS) ivm een nieuwe baan dicht bij huis.

Positief:
- Vrijheid.
- Kans om te studeren.
- Mooie bedrijven waar ze zitten.
- leuke collega's.

Negatief:
- Studeren in eigen tijd.
- Salaris.
- Lease regeling.
- De winstuitkering op papier.
Ik ben mogelijk geinteresseerd in Centric en ben me momenteel aan het orienteren. Ik heb wel wat geluiden gehoord maar ben toch benieuwd naar jouw ervaringen betreffende de negatieve punten.
Kan je aangeven hoeveel het salaris afwijkt van een martkconform salaris? of wat je verdiende tov je leeftijd? Ik begrijp dat de lease regeling karig was? Heb je voorbeelden? En wat betreft de winstdeling?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Salaris is recent wel opgetrokken (moet wel) en ligt voor zover ik kan nagaan ook heel erg aan welke afdeling. De afdeling waar ik nu zit is absoluut niet lager dan marktconform! Leaseregeling karig is ook relatief. Zoals je uit deze topics kan halen is het bij MIS zo dat je pas een lease-auto krijgt vanaf een bepaalde functie en daaronder alleen een projectauto. Bij Supply Chain Solutions, waar ik zit, krijg je een auto als je een functie hebt waarbij je ook echt naar buiten gaat. De lease-bedragen lijken niet hoog, maar Centric heeft goede afspraken. De auto die ik nu rij doet bij Centric ongeveer 750 in de maand, ik ben vorig jaar in gesprek geweest met een andere werkgever en daar zou dezelfde auto (overgenomen) bijna 900 in de maand gaan kosten. Voor een relatief laag bedrag kan je dus behoorlijk wat auto rijden in vergelijking tot kleinere spelers. De andere grote jongens zullen wel soortgelijke afspraken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
broodjepoep schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 15:44:

Ik ben mogelijk geinteresseerd in Centric en ben me momenteel aan het orienteren. Ik heb wel wat geluiden gehoord maar ben toch benieuwd naar jouw ervaringen betreffende de negatieve punten.
Kan je aangeven hoeveel het salaris afwijkt van een martkconform salaris? of wat je verdiende tov je leeftijd? Ik begrijp dat de lease regeling karig was? Heb je voorbeelden? En wat betreft de winstdeling?
Op zich zijn de salarissen gemiddeld. Centric zit niet bij de topbetalers maar ook zeker niet onderaan (dat was wel eens anders, ja) :)

Qua leaseregeling heeft Centric goeie tarieven. Niet alleen is er een aantrekkelijke korting op het leasebedrag geregeld, ook heeft Centric met een aantal merken extra afspraken. Zo kun je een tamelijk luxe auto rijden voor een gemiddeld bedrag terwijl je bij een andere werkgever al snel in een basic model zit of een klasse lager.

Die winstdeling is een beetje een gevoelig punt aangezien ie, bij mijn weten, nog nooit is uitgekeerd. Voor zover ik weet wordt er gewerkt aan een betere regeling die wel iets in de portemonnee brengt. Details daaromtrend zijn nog niet bekend maar die zullen we tzt vanzelf horen.

Zeker als je nog niet zo lang in de ICT zit, is Centric een prima werkgever. Je krijgt goeie mogelijkheden tot studie, er wordt gekeken waar je interesses liggen en daar wordt je planning op gemaakt. Er wordt natuurlijk wel een inzet van jou verlangd, anders ga je nergens komen. Centric is geen "pak-je-bij-je-handje-en-draag-je-naar-je-promotie"-bedrijf. Jij moet laten zien dat je de pushing power en de energie hebt om ergens te komen en dan geeft Centric jou alle ruimte en middelen. Als jij je daarin kunt vinden, dan ga je als een speer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Froos schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:02:
Die winstdeling is een beetje een gevoelig punt aangezien ie, bij mijn weten, nog nooit is uitgekeerd. Voor zover ik weet wordt er gewerkt aan een betere regeling die wel iets in de portemonnee brengt. Details daaromtrend zijn nog niet bekend maar die zullen we tzt vanzelf horen.
Dit geldt dus alleen voor MIS. In de elf jaar die ik bij Centric (en voorlopers) zit heb ik maar een keer of drie geen bonus/winstuitkering/oid gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
cowgirl schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:57:
[...]

Dit geldt dus alleen voor MIS. In de elf jaar die ik bij Centric (en voorlopers) zit heb ik maar een keer of drie geen bonus/winstuitkering/oid gekregen.
pardon, dat klopt ja.. vergeten erbij te zitten. Ik spreek uitsluitend over MIS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeAgain
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 08:55
Voor iedereen die wil weten wat er nog meer binnen Centric mogelijk is...
Ook het bezoek van beurzen en interessante congressen behoort tot de mogelijkheden.

http://www.sysadminscript...ry/main.php?g2_itemId=260

VMGuru.com | Huisgemak.nl

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 11:25
Ik ben deze week ook benaderd door Centric.
Ik was aan het werk, afgesproken dat ze me terugbelt aankomende vrijdag.

Heb vanmiddag een sollicitatie elders voor een tijdelijke baan van 3 maanden.
Ik zelf zou erg graag bij Centric gaan werken dus ga vanmiddag ook eerlijk vertellen dat ik nog een gesprek zal hebben (ben ook nog niet werkloos)

Ik vraag me af.. ik ben 33 zal in eerste instantie bij Centric voor een supportdesk functie gevraagd worden verwacht ik (MiS Noord-Oost). Heeft iemand enig idee met watvoor contracten Centric werkt? Ik zoek een baan voor langere tijd met vol op mogelijkheden certificaten te halen en liever niet na een aantal maanden weer op straat.

Ik zal mijn bevindingen later posten.

*Update: andere baan gaat niet door. Ben eigenlijk wel aangenomen maar heb aangegeven dat ik contact heb met Centric. Werkgever werd gewoon boos op me omdat ik eerlijk ben. Hij wou dat ik voor hem zou werken tegen niet duidelijk vastgelegde voorwaarden en dat ik zou stoppen met zoeken naar iets voor lange tijd met wel duidelijk aangegeven wat er mogelijk is. Werd al een beetje boos dat ik gisteren een mail stuurde waarin ik om opheldering vroeg zodat ik zou weten waaraan ik begon. Bij de opdrachtgever waar ik zou gaan werken vroegen ze me hoelang ik zou blijven.. enige wat ik kon zeggen is 'geen idee, weten jullie dat niet?', Reactie van de baas: 'zijn we nog over aan het onderhandelen'. Mij ook niet duidelijk of ik zou worden doorbetaald na het project en nog veel meer onduidelijkheden.

Het lijkt erop dat je misschien toch beter bij een van de grote spelers op de markt kunt werken als je vastigheid zoekt. Het gesprek met de dame van Centric was allemaal gelukkig veel vriendelijker en gaf al direct een helder beeld van hoe de toekomst er daar uit zou kunnen zien mocht ik daar een baan krijgen en ze gaf ook aan dat er bij hun wel mogelijkheden zijn om langer te blijven. Ik wacht met smart af of ik uitgenodigd zal worden voor een gesprek bij Centric. Indien wel dan ga ik deze met veel positievere gevoelens tegemoet.

[ Voor 48% gewijzigd door Gadgeteer op 29-02-2008 13:43 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gadgeteer schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:02:
Ik ben deze week ook benaderd door Centric.
Ik was aan het werk, afgesproken dat ze me terugbelt aankomende vrijdag.

Heb .........daar een baan krijgen en ze gaf ook aan dat er bij hun wel mogelijkheden zijn om langer te blijven. Ik wacht met smart af of ik uitgenodigd zal worden voor een gesprek bij Centric. Indien wel dan ga ik deze met veel positievere gevoelens tegemoet.
Ik kan maar 1 ding zeggen.. maak duidelijke afspraken, en laat ze het vooral op papier zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cowgirl schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:57:
[...]

De vraag is altijd hoeveel dat eigenlijk is... hoeveel % van je salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Eigenlijk altijd een maandsalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
[b][message=29677872,noline]Gadgeteer schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:02 Ik wacht met smart af of ik uitgenodigd zal worden voor een gesprek bij Centric. Indien wel dan ga ik deze met veel positievere gevoelens tegemoet.
Ik hoop het voor je. Laat het ons weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Ook ik ben door Higher Consultancy namens Centric benaderd vorige week. Naast te zijn bestookt met chocolade passeieren en een kerstletter krijg om de zoveel tijd post van Centric.

Ze hebben dus intresse in mij :)

Hoe dan ook. Ik heb met de telefoniste gesproken en heeft tot op heden nog steeds niet verteld in lekentaal wat Centric nou precies doet. Ik heb aangegeven dat ik na mijn HBO studie (nog 5 maanden :) ) sowieso een bepaald traject c.q. cursus (Linux) wil volgen bij bedrijf X (alleen het traject dus. Niet in dienst bij dat bedrijf or what so ever) en dat ook daar mijn passie ligt. Ik wil voornamelijk Linux systemen/servers/netwerken/etc opzetten en uitrollen.

De mevrouw aan de lijn had daar geen duidelijk antwoord op, dus dan maar hier:

- Hoe denkt Centric erover als ik eis (mocht ik voor ze komen werken) dat ik op de kosten van Centric bij bedrijf X een traject ga volgen voor 3 maanden lang?
- Hoe zit het met salaris?
- Wat zijn de minpunten die je als beginner bij Centric zeker van moet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 11:47

michael21

Shrimp

Volgens mij doen ze bij centric weinig met linux servers e.d., dus ik geef je denk ik weinig kans dat ze bij centric die training linux voor je willen betalen aangezien jij daardoor geen meerwaarde voor centric krijgt, maar niet geschoten is altijd mis.

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255031

Je hebt gelijk, bij MIS doen ze niet veel met Linux of Unix. Wat ze wel doen, is deze kennis inhuren. Hoi Gadgeteer, heb je inmiddels een baan bij MIS NONL? Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Bij IT Solutions - BU Systems en services wordt wel het nodige gedaan, niet zozeer met Linux maar wel met andere unices (HP-UX, AIX). Een bepaalde opleiding afdwingen zal wel lastig worden, tenzij deze standaard in de opleidingencatalogus staat. We werken vrijwel uitsluitend met vastgestelde partners voor opleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het voor mij al bekeken dan eigenlijk :) Ik wil een eigen gekozen cursus volgen, niet die door het bedrijf is gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Ondanks dat dezelfde cursus door andere bedrijven goedkoper aangeboden worden? Veel succes in het bedrijfsleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Typisch de reactie van bedrijven die zich in het nauw gedreven voelen :') .

De cursus die ik wil volgen wordt nergens anders aangeboden, want dat is een 'kenmerk' van bedrijf X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Anoniem: 35475 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:15:
Typisch de reactie van bedrijven die zich in het nauw gedreven voelen :') .

De cursus die ik wil volgen wordt nergens anders aangeboden, want dat is een 'kenmerk' van bedrijf X.
Ja, ja.....
Als jij kan aangeven dat deze cursus meerwaarde biedt tov de standaardcursus zodanig dat dit de mogelijke extra kosten verklaard dan kan je deze cursus best volgen.

Linux specialisten daarentegen hebben we, in mijn regio, niet veel werk voor. Er zijn een aantal collega's die perfect hun weg kennen in Linux maar sec Linux klussen zitten er nauwelijks in, geen vragen uit de markt. Je zal er dus andere specialisaties naast moeten hebben zoals Microsoft of VMware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, dan is Centric niet iets voor mij Tazz :(

Mag ik vragen wat jouw functie is bij Centric, Tazz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Anoniem: 35475 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:06:
Hmm, dan is Centric niet iets voor mij Tazz :(

Mag ik vragen wat jouw functie is bij Centric, Tazz?
Misschien moet ik erbij vertellen dat dit Centric MIS regio NONL betreft.

Mijn functie is Technical Consultant (2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 11:47

michael21

Shrimp

Ik zit dus in Regio ML en sprak laatst een Field manager en die vertelde me ook dat er momenteel helemaal niks is voor linux/unix specialisten

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
-TAZZ- schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:44:
[...]

Misschien moet ik erbij vertellen dat dit Centric MIS regio NONL betreft.

Mijn functie is Technical Consultant (2).
Mocht mijn gesprek morgen goed uitpakken worden we dus collega's Tazz ;) . Morgen gesprek in Groningen. Heb er echt zin in. Hoop dat het allemaal positief uitpakt, zal uiteraard onder aan de ladder beginnen maar zou wel mijn stap terug in de ICT betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Gadgeteer schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:02:
[...]

Mocht mijn gesprek morgen goed uitpakken worden we dus collega's Tazz ;) . Morgen gesprek in Groningen. Heb er echt zin in. Hoop dat het allemaal positief uitpakt, zal uiteraard onder aan de ladder beginnen maar zou wel mijn stap terug in de ICT betekenen.
Leuk! NONL is wel de leukste regio binnen Centric MIS ;) :+
Succes met je gesprek en laat ons even weten wat het geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
-TAZZ- schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:50:
[...]

Leuk! NONL is wel de leukste regio binnen Centric MIS ;) :+
Succes met je gesprek en laat ons even weten wat het geworden is.
Geen idee hoe Centric de gesprekken afhandeld, krijgen mensen direct bericht of duurt dat even? Zodra ik iets weet zal ik het uiteraard even posten.

*Update:

Vanmorgen een zeer positief gesprek gehad. Ben net gebeld dat ik aangenomen ben dus mijn dag kan niet meer stuk. Mijn huidige baan stopt 1 april, kan mooi direct door zonder 'verplichte vakantie' (lees WW).

Vond de sfeer tijdens het gesprek erg prettig, niet zo'n statisch gesprek zoals nog bij veel bedrijven wel het geval is. Als de sfeer binnen de regio allemaal zo is dan ben ik tevreden. Goede werksfeer blijft natuurlijk belangrijk :)

[ Voor 36% gewijzigd door Gadgeteer op 13-03-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Gadgeteer schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:32:
[...]

Geen idee hoe Centric de gesprekken afhandeld, krijgen mensen direct bericht of duurt dat even? Zodra ik iets weet zal ik het uiteraard even posten.

*Update:

Vanmorgen een zeer positief gesprek gehad. Ben net gebeld dat ik aangenomen ben dus mijn dag kan niet meer stuk. Mijn huidige baan stopt 1 april, kan mooi direct door zonder 'verplichte vakantie' (lees WW).

Vond de sfeer tijdens het gesprek erg prettig, niet zo'n statisch gesprek zoals nog bij veel bedrijven wel het geval is. Als de sfeer binnen de regio allemaal zo is dan ben ik tevreden. Goede werksfeer blijft natuurlijk belangrijk :)
Welkom collega :*) Werksfeer in 'onze' regio is erg goed, leuke collega's en een uitgebreid aanbod aan workshops, etc _/-\o_ Tot in april!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in use?
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-04-2023
Welkom.
Ikzelf werk inmiddels een flink aantal jaar bij Centric-MIS, regio Noord-Oost. Ik werk momenteel in een groep met meerdere Centric-collega's. Het is een leuke groep, wat voor mij erg belangrijk is.
Binnenkort is er weer een kwartaalbijeenkomst. Altijd weer leuk om dan collega's te groeten, te spreken die je al even niet gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
in use? schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:25:
Welkom.
Ikzelf werk inmiddels een flink aantal jaar bij Centric-MIS, regio Noord-Oost. Ik werk momenteel in een groep met meerdere Centric-collega's. Het is een leuke groep, wat voor mij erg belangrijk is.
Binnenkort is er weer een kwartaalbijeenkomst. Altijd weer leuk om dan collega's te groeten, te spreken die je al even niet gezien hebt.
Zie je ze nooit op kantoor dan?! :+ Ik bedoel....je zit altijd bij klanten en komt dus nooit op kantoor?

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 14-03-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
in use? schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:25:
Welkom.
-TAZZ- schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:37:
[...]

Welkom collega :*) Werksfeer in 'onze' regio is erg goed, leuke collega's en een uitgebreid aanbod aan workshops, etc _/-\o_ Tot in april!!
Bedankt :)

Kan bijna niet wachten tot april. Mag weer de boeken in, mijn opleidingen zijn wat 'oud' dus ben erg blij dat ik toch ben aangenomen. Voor mij de kans om uiteindelijk toch een carriere op te bouwen in de IT. Heeft lang geduurd voor mij maar heb nu toch het gevoel dat ik opmijn plek terecht kom.

Krijg je uiteindelijk wat je wilt, baan in de it, Krijg je nog een 'Centric Cruiser' kado ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Gadgeteer schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 08:41:
[...]

[...]

Krijg je uiteindelijk wat je wilt, baan in de it, Krijg je nog een 'Centric Cruiser' kado ook :*)
Is een leuk fietsie, heb al heel wat km's gemaakt op kantoor in Zwolle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
-TAZZ- schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:25:
[...]

Is een leuk fietsie, heb al heel wat km's gemaakt op kantoor in Zwolle :+
Op plaatje ziet ie er idd leuk uit.. Na je post wel een raar idee gekregen over de afmetingen van het kantoor in Zwolle 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Laatst online: 22-05 22:01
Bij IT Solutions wordt weer de volledige winstuitkering uitbetaald (een bruto maandsalaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in use?
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-04-2023
TheVMaster schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:41:
[...]
Zie je ze nooit op kantoor dan?! :+ Ik bedoel....je zit altijd bij klanten en komt dus nooit op kantoor?
Ik kom idd niet vaak op kantoor. Af en toe wel, maar zie dan niet veel collega's.
Zou ook niet best zijn als ik veel op kantoor zou zijn en daar heel veel collega's zou zien, dat zou betekenen dat er weinig gewerkt wordt bij klanten. En dat zou ook niet goed zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 13:26

racoon

mooowwww

welke functie gaat gadgeteer vervullen binnen Centric?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
racoon schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 16:24:
welke functie gaat gadgeteer vervullen binnen Centric?
Zoals ik eerder al aangaf, onderaan de ladder. Geen recente certificering en geen recente werkervaring (wel werkervaring maar niets met IT te maken).

Voor mij dus een kans om gewoon te bewijzen wie ik ben. Het halen van certificaten zie ik niet als een probleem (zal natuurlijk vast en zeker eens een tegenkomen die wel lastig is ;) ).

Mijn idee: Werken, ervaring opdoen en certificaten halen om hogerop te komen en ondanks alle negatieve verhalen in deel1 van dit topic weet ik zeker dat er voldoende mogelijk zal zijn voor mij (ik ken mezelf immers >:) )

[ Voor 0% gewijzigd door Gadgeteer op 15-03-2008 17:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
in use? schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:14:
[...]

Ik kom idd niet vaak op kantoor. Af en toe wel, maar zie dan niet veel collega's.
Zou ook niet best zijn als ik veel op kantoor zou zijn en daar heel veel collega's zou zien, dat zou betekenen dat er weinig gewerkt wordt bij klanten. En dat zou ook niet goed zijn :+
Dat weet ik niet, misschien werkt het bij Centric zo, bij mijn werkgever werken veel mensen projecten die die werken gewoon vanuit kantoor. :+
Maar idd..als er veel 'detacheer-volk' op kantoor zit is dat meestal niet zo'n goede zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
TheVMaster schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:44:
[...]

Dat weet ik niet, misschien werkt het bij Centric zo, bij mijn werkgever werken veel mensen projecten die die werken gewoon vanuit kantoor. :+
Maar idd..als er veel 'detacheer-volk' op kantoor zit is dat meestal niet zo'n goede zaak :)
Hee, ben nog niet eens begonnen en kan al meepraten :D

Ik was voor mijn gesprek op kantoor in Groningen, kan melden dat daar toch meerdere mensen gewoon op kantoor aan werk waren. Heb natuurlijk nog geen idee wie het waren en watvoor werk ze precies doen maar er zitten echt wel collega's daar :Y .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Anoniem: 35475 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:32:
- Hoe denkt Centric erover als ik eis (mocht ik voor ze komen werken) dat ik op de kosten van Centric bij bedrijf X een traject ga volgen voor 3 maanden lang?
- Hoe zit het met salaris?
- Wat zijn de minpunten die je als beginner bij Centric zeker van moet weten?
Heel precies kan ik dat natuurlijk niet zeggen. Dat hangt ook af van de soort klanten die iedere regio heeft en de specifieke werkzaamheden die daarbij boven water komen. Over het algemeen kan ik wel zeggen dat "wij" weinig met linux doen. Aangezien echter VMWare ESX steeds meer in de voorgrond komt is linux natuurlijk zeker geen onverdienstelijke kennis.

Als je het gaat eisen denk ik niet dat je eruit gaat komen. Op zich heeft Centric er niks op tegen als jij $cursus bij $bedrijf gaat volgen maar het moet zich natuurlijk wel terug betalen. Centric gaat je geen cursus betalen omdat jij het alleen maar leuk vindt. Ik wil ook wel op een cursus waterskieen (ik noem maar wat) maar dat draagt ook niet bij aan mijn dagelijkse werkzaamheden. Het moet dus wel in de lijn liggen van de werkzaamheden die jij gaat doen.

Qua salaris is het al vaker ter sprake gekomen; Centric is geen top betaler in de markt, maar ook zeker geen slechte betaler. De salarissen liggen rond het gemidddelde wat een ICTer verdiend. Vul gewoon de loonwijzer eens in met jouw eigen gegevens en dan kun je ervan uitgaan dat het salaris van Centric omstreeks dat bedrag zal zitten (wel eerlijk invullen natuurlijk :) )

Dingen die je moet weten: waarschijnlijk krijg je eerst een contract voor bepaalde tijd van een half jaar of een jaar. Waarschijnlijk krijg je niet direct een leasebak (maar dat is bij de meeste bedrijven zo). Mocht je functie vereisen dat je wel een auto nodig hebt, dan krijg je een pool-wagen (meestal niks mis mee). Verder zou ik zo geen directe "nadelen" weten.

Wat wel grote voordelen zijn: zeker als je net uit de opleiding komt, is Centric een goeie leerschool. Je krijgt de kans om je te bewijzen, je krijgt de mogelijkheden en de middelen om dat te doen. Waarschijnlijk (als je bij MIS terecht komt) krijg je een cursus ITIL en PRINCE2 mocht je dat niet vanuit je opleiding meebrengen. Je kunt over het algemeen redelijk snel aan de slag in de praktijk met een traject wat vaak best interessant is en ontzettend leerzaam, zeker als je net uit de opleiding komt. Op de langere baan heb je de mogelijkheden om je carriere te plannen. Aangezien Centric een grote organisatie is met diverse divisies en disciplines, kun je meestal wel ergens je ei kwijt.

[/recruitingmode:off] :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Gadgeteer schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:32:
[...]

Tof man! Nou welkom, Collega :D Wij zijn de perfecte collega's natuurlijk *ahem* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Gadgeteer schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:55:
[...]

Op plaatje ziet ie er idd leuk uit.. Na je post wel een raar idee gekregen over de afmetingen van het kantoor in Zwolle 8)7
Laat ik het zo zeggen.. er zijn nu aardig wat collega's met platte tenen en blauwe schenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
TheVMaster schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:44:
[...]

Mwah, ik denk dat jij wel weet hoe het bij Centric werkt.. en bij jouw huidige werkgever zitten de zaken wat anders in elkaar dus ik denk dat je dat niet echt kunt vergelijken. Overigens, als je op ons hoofdkantoor in IJsselstein zou zitten, zien de zaken er alweer anders uit en vergelijkbaar met de situatie die jij nu hebt. Daar zijn inderdaad een hele rij collega's die projecten vanuit het kantoor draaien en mensen die gewoon iedere dag daar zitten.

Bij ons in NONL komt het ook steeds meer voor. We zijn daarom ook bezig om een projectruimte in te richten etc. Dat gaat helemaal goed komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Froos schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:26:
[...]
Dingen die je moet weten: waarschijnlijk krijg je eerst een contract voor bepaalde tijd van een half jaar of een jaar. Waarschijnlijk krijg je niet direct een leasebak (maar dat is bij de meeste bedrijven zo). Mocht je functie vereisen dat je wel een auto nodig hebt, dan krijg je een pool-wagen (meestal niks mis mee). Verder zou ik zo geen directe "nadelen" weten.

Wat wel grote voordelen zijn: zeker als je net uit de opleiding komt, is Centric een goeie leerschool. Je krijgt de kans om je te bewijzen, je krijgt de mogelijkheden en de middelen om dat te doen. Waarschijnlijk (als je bij MIS terecht komt) krijg je een cursus ITIL en PRINCE2 mocht je dat niet vanuit je opleiding meebrengen. Je kunt over het algemeen redelijk snel aan de slag in de praktijk met een traject wat vaak best interessant is en ontzettend leerzaam, zeker als je net uit de opleiding komt. Op de langere baan heb je de mogelijkheden om je carriere te plannen. Aangezien Centric een grote organisatie is met diverse divisies en disciplines, kun je meestal wel ergens je ei kwijt.

[/recruitingmode:off] :+
Hmm...ik vind het toch wel raar dat als je al jarenlange ervaring hebt je niet gewoon gelijk een vast contract krijgt, zoals het hoort :+ Bij het aangaan van een halfjaar contract laat je niet echt blijken dat je vertrouwen hebt in de medewerker. En ook het direct (lees: na je proeftijd) ontvangen van een leasebak heeft volgens mij ook direct te maken met het niet krijgen van een contract voor onbepaalde tijd. Dit is volgens mij iets waar Centric een verbetering zou kunnen maken.
Froos schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:35:
[...]

Mwah, ik denk dat jij wel weet hoe het bij Centric werkt.. en bij jouw huidige werkgever zitten de zaken wat anders in elkaar dus ik denk dat je dat niet echt kunt vergelijken. Overigens, als je op ons hoofdkantoor in IJsselstein zou zitten, zien de zaken er alweer anders uit en vergelijkbaar met de situatie die jij nu hebt. Daar zijn inderdaad een hele rij collega's die projecten vanuit het kantoor draaien en mensen die gewoon iedere dag daar zitten.

Bij ons in NONL komt het ook steeds meer voor. We zijn daarom ook bezig om een projectruimte in te richten etc. Dat gaat helemaal goed komen :D
Ik weet zeker hoe het werkt. En op kantoor in IJsselstein is alles idd beter geregeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
TheVMaster schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:03:

Hmm...ik vind het toch wel raar dat als je al jarenlange ervaring hebt je niet gewoon gelijk een vast contract krijgt, zoals het hoort :+ Bij het aangaan van een halfjaar contract laat je niet echt blijken dat je vertrouwen hebt in de medewerker. En ook het direct (lees: na je proeftijd) ontvangen van een leasebak heeft volgens mij ook direct te maken met het niet krijgen van een contract voor onbepaalde tijd. Dit is volgens mij iets waar Centric een verbetering zou kunnen maken.
Ik neem aan dat jij met een vast contract een contract voor onbepaalde tijd bedoelt? Een tijdelijk contract is ook een vast contract maar voor een beperkte tijd. Een tijdelijk contract kan ook over 2 jaar gaan. Aan de andere kant denk ik dat een contract met een beperkte looptijd beide partijen de mogelijkheid biedt om te kijken of de samenwerking bevalt. Daarna kun je altijd verder.

Dus dat is eigenlijk eerder regel dan uitzondering. De meeste bedrijven, of het nou ICT is of wat anders, doen tijd-gelimiteerde contracten. Dat heeft niks met vertrouwen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Froos schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:48:
[...]

Ik neem aan dat jij met een vast contract een contract voor onbepaalde tijd bedoelt? Een tijdelijk contract is ook een vast contract maar voor een beperkte tijd. Een tijdelijk contract kan ook over 2 jaar gaan. Aan de andere kant denk ik dat een contract met een beperkte looptijd beide partijen de mogelijkheid biedt om te kijken of de samenwerking bevalt. Daarna kun je altijd verder.

Dus dat is eigenlijk eerder regel dan uitzondering. De meeste bedrijven, of het nou ICT is of wat anders, doen tijd-gelimiteerde contracten. Dat heeft niks met vertrouwen te maken.
|:( Ja tuurlijk bedoel ik met een vast contract een contract voor onbepaalde tijd. Maar goed...je kunt ook overal over struikelen natuurlijk. Helaas kun je niet recht lullen wat krom is. Ik ken genoeg bedrijven die voor ervaren ICT-ers alleen maar werken met contracten voor onbepaalde tijd. 'k vind het typisch iets voor een bedrijf als Centric :+ en dan maar blijven roepen dat ze mensen er nooit uitgooien als het slechter gaat in de ICT. Dat klopt dan ook, want ze verlengen gewoon een batterij jaarcontracten niet meer. Je wordt dus beetje voor de gek gehouden net als met die eindejaarsuitkering of hoe heet dat ding :+ (bij MIS!!) die niet uitbetaald wordt hahahaha :)

Hoezo heeft dat niets met vertrouwen te maken? Iemand die al zeg 6 jaar in de ICT werkt en van baan wisselt wil gewoon zekerheid, anders maakt hij minder snel de overstap. Ik ken genoeg mensen die om deze reden dus niet op een aanbieding ingaan omdat ze gewoon het stukje zekerheid missen. Natuurlijk hoef je daar niet bang voor te zijn als jij gewoon goed je werk doet, maar toch..het zit tussen de oortjes....

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 18-03-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
TheVMaster schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:02:
[...]
Hoezo heeft dat niets met vertrouwen te maken? Iemand die al zeg 6 jaar in de ICT werkt en van baan wisselt wil gewoon zekerheid, anders maakt hij minder snel de overstap. Ik ken genoeg mensen die om deze reden dus niet op een aanbieding ingaan omdat ze gewoon het stukje zekerheid missen. Natuurlijk hoef je daar niet bang voor te zijn als jij gewoon goed je werk doet, maar toch..het zit tussen de oortjes....
2 dingen:

1) inderdaad maakt het niks uit als je te goeder trouw bent en gewoon je best doet. Dan gaat Centric er echt niet moeilijk over doen. Dan kun je er gewoon van uitgaan dat je een vervolgcontract krijgt

2) een contract voor onbepaalde tijd kan net zo makkelijk worden opgezegd als 1 voor bepaalde tijd, alleen kost het meer geld. Maar als een bedrijf van je af wil, zal dat heus wel lukken. In zoverre geeft een contract voor onbepaalde tijd net zo weinig zekerheid als een met een beperkte looptijd. Misschien zelfs wel minder aangezien je met een jaarcontract zeker weet dat je over een jaar opnieuw onderhandelingen moet voeren of op zoek kunt gaan naar een nieuwe broodgever.

En het is echt eerder regel dan uitzondering dat je tijdsbeperkte contracten krijgt op de arbeidsmarkt. Ga maar vragen bij de eerst-beste recruiter. Er zijn steeds minder bedrijven die zich de kosten van een gang naar de kantonrechter willen besparen om van een medewerker af te komen.

Ook moet je in de gaten houden dat de politiek toch echt aan die ontslagbescherming gaat rommelen en dus een contract voor onbepaalde tijd nog minder vastigheid geeft dan een contract voor bepaalde tijd. Waarschijnlijk niet in deze regeringsperiode maar zeker wel in de volgende. De markt verlangt het gewoon, ook al willen de vakbonden er niet aan. Nederland heeft 1 van de meest beschermende wetgevingen mbt arbeidsrecht in europa. Dus dat zal zeker anders gaan worden, ten nadele van de vastigheid. Of dat ook ten nadele van de werknemer is, zal de tijd uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Froos schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:09:
[...]

2 dingen:

1) inderdaad maakt het niks uit als je te goeder trouw bent en gewoon je best doet. Dan gaat Centric er echt niet moeilijk over doen. Dan kun je er gewoon van uitgaan dat je een vervolgcontract krijgt

2) een contract voor onbepaalde tijd kan net zo makkelijk worden opgezegd als 1 voor bepaalde tijd, alleen kost het meer geld. Maar als een bedrijf van je af wil, zal dat heus wel lukken. In zoverre geeft een contract voor onbepaalde tijd net zo weinig zekerheid als een met een beperkte looptijd. Misschien zelfs wel minder aangezien je met een jaarcontract zeker weet dat je over een jaar opnieuw onderhandelingen moet voeren of op zoek kunt gaan naar een nieuwe broodgever.

En het is echt eerder regel dan uitzondering dat je tijdsbeperkte contracten krijgt op de arbeidsmarkt. Ga maar vragen bij de eerst-beste recruiter. Er zijn steeds minder bedrijven die zich de kosten van een gang naar de kantonrechter willen besparen om van een medewerker af te komen.

Ook moet je in de gaten houden dat de politiek toch echt aan die ontslagbescherming gaat rommelen en dus een contract voor onbepaalde tijd nog minder vastigheid geeft dan een contract voor bepaalde tijd. Waarschijnlijk niet in deze regeringsperiode maar zeker wel in de volgende. De markt verlangt het gewoon, ook al willen de vakbonden er niet aan. Nederland heeft 1 van de meest beschermende wetgevingen mbt arbeidsrecht in europa. Dus dat zal zeker anders gaan worden, ten nadele van de vastigheid. Of dat ook ten nadele van de werknemer is, zal de tijd uitwijzen.
Tja...dat zei ik dus ook ja dat het eigenlijk niet uitmaakt (en dat het dus voornamelijk tussen de oren zit) :) alleen met minder woorden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
TheVMaster schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:36:
Tja...dat zei ik dus ook ja dat het eigenlijk niet uitmaakt (en dat het dus voornamelijk tussen de oren zit) :) alleen met minder woorden :+
Dan hoef je ook het hele stuk niet te quoten. Maar jij zegt dat het aanbieden van een jaarcontract typisch iets is voor Centric en dat is dus gewoon niet waar.
'k vind het typisch iets voor een bedrijf als Centric en dan maar blijven roepen dat ze mensen er nooit uitgooien als het slechter gaat in de ICT. Dat klopt dan ook, want ze verlengen gewoon een batterij jaarcontracten niet meer. Je wordt dus beetje voor de gek gehouden net als met die eindejaarsuitkering of hoe heet dat ding (bij MIS!!) die niet uitbetaald wordt hahahaha
Er zijn ook wettelijke regels die paal en perk stellen aan contracten voor beperkte tijd. Uit mn hoofd mag je 2 keer een contract voor beperkte tijd aanbieden voordat het een contract voor onbepaalde tijd moet worden. Daar moet ook Centric zich aan houden. Het is dus niet zo dat heel Centric op een jaarcontract zit en dat men er bij een dipje in de markt op die wijze gewoon 150 man uit kan keilen. Als EX-centricer weet jij ook hoe het zit, dus geef de waarheid niet anders weer dan ze is.

De smalende commentaren zal ik maar even negeren om wille van de forumregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Ach 'Froos' je weet toch hoe het werkt. M'n huidige werkgever begrijpt me volkomen, geeft me leuke projecten, cursussen, een laptop, GSM en dikke auto van de zaak zonder bijbetaling, personeelsfeestjes, winstuitkeringen en 365 vrije dagen per jaar. ;) :+

En al m'n vorige werkgevers? Die zijn K*#. :O

[ Voor 3% gewijzigd door -TAZZ- op 18-03-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Froos schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:06:
[...]

Dan hoef je ook het hele stuk niet te quoten. Maar jij zegt dat het aanbieden van een jaarcontract typisch iets is voor Centric en dat is dus gewoon niet waar.

[...]
Het is typisch iets voor de MIS unit van Centric. Alle Centric-ers die ik spreek (heb gesproken/etc) beamen dat je bij Centric begint met een jaar of een half jaar contract....dus ga nu niet zeggen dat dat niet waar..... :+
Er zijn ook wettelijke regels die paal en perk stellen aan contracten voor beperkte tijd. Uit mn hoofd mag je 2 keer een contract voor beperkte tijd aanbieden voordat het een contract voor onbepaalde tijd moet worden. Daar moet ook Centric zich aan houden. Het is dus niet zo dat heel Centric op een jaarcontract zit en dat men er bij een dipje in de markt op die wijze gewoon 150 man uit kan keilen. Als EX-centricer weet jij ook hoe het zit, dus geef de waarheid niet anders weer dan ze is.
Tja...je hebt mij niet horen zeggen dat het niet mag. Toen ik voor Centric kwam werken ben ik ook begonnen met een jaarcontract (wat overigens na 1 1/2 maand al werd omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd). Ik zal het dan even nuanceren : Het zou de meeste ICT-bedrijven goed staan als ze ervaren personeels eens gelijk wat vaker een vast contract zouden geven (voor zover dat al niet gebeurt natuurlijk). En ja Centric doet net voorkomen alsof ze zelfs in slechte tijden geen mensen ontslaan ('k hoor het ze nog zo zeggen), maar dat hoeft ook niet want dan verlengen ze gewoon een aantal half jaar/jaar contractjes niet. Wat is daar niet waar aan 8)7 Ik snap het niet hoor.
Op zich heb ik het best naar m'n zin gehad bij Centric (zoals ik al vaker heb geroepen hier, maar ja daar lees jij blijkbaar overheen), maar als je er nog eens over nadenkt dan zijn bepaalde zaken niet zo rooskleurig als ze worden voorgesteld. Volgens mij val ik in herhaling.... O-) en daar hou ik niet zo van..
-TAZZ- schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:39:
Ach 'Froos' je weet toch hoe het werkt. M'n huidige werkgever begrijpt me volkomen, geeft me leuke projecten, cursussen, een laptop, GSM en dikke auto van de zaak zonder bijbetaling, personeelsfeestjes, winstuitkeringen en 365 vrije dagen per jaar. ;) :+

En al m'n vorige werkgevers? Die zijn K*#. :O
Hmm....je kent mijn huidige werkgever zie ik :+ Alleen dat van die 365 vrije dagen is iets te overdreven... :z

Enneh..die vorige werkgevers, tja....moet ik het nu weer herhalen, of ben ik duidelijk genoeg geweest?

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 18-03-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
TheVMaster schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:51:
Op zich heb ik het best naar m'n zin gehad bij Centric (zoals ik al vaker heb geroepen hier, maar ja daar lees jij blijkbaar overheen), maar als je er nog eens over nadenkt dan zijn bepaalde zaken niet zo rooskleurig als ze worden voorgesteld. Volgens mij val ik in herhaling.... O-) en daar hou ik niet zo van..

Hmm....je kent mijn huidige werkgever zie ik :+ Alleen dat van die 365 vrije dagen is iets te overdreven... :z

Enneh..die vorige werkgevers, tja....moet ik het nu weer herhalen, of ben ik duidelijk genoeg geweest?
Ik vind het dan jammer dat je hier iedere gelegenheid aangrijpt om je ex-werkgever in een negatief daglicht te zetten. Kennelijk overschaduwen je negatieve ervaringen de positieve die je eventueel had. Of zit je alleen maar je huidige werkgever te propageren? Het siert je namelijk niet. En dan zaken er aan de haren bij trekken of met opzet te overbelichten (zoals een contract voor bepaalde tijd of die oh-zo-graag door jou aangehaalde winstuitkering). Ook de smalende commentaren zijn onnodig. Misschien kun je eens wat genuanceerder zijn in je reacties.

Centric is een prima werkgever. In de loop der tijd zijn er veel dingen veranderd, zeker sinds jij het bedrijf hebt verlaten. Ook gezien het feit dat Centric de afgelopen periodes behoorlijk gegroeid is en ondertussen een van de grootste spelers op de nationale markt geworden is. Niet alleen in grootte maar ook in kwaliteit is veel winst gemaakt. En niet door alleen maar andere bedrijven over te nemen ofzo. Dat zegt ook wel wat, denk ik.

Natuurlijk zijn er aandachtspunten. Die zijn er in iedere organisatie. Een organisatie zonder bruine plekken in het groene gazon bestaat niet. Zelfs je huidige werkgever heeft wel dingen waarvan je zegt "getver kunnen ze dat niet es oplossen". Het is gewoon een feit dat dat in iedere organisatie is. Daar is ook niks mis mee. Dat zorgt er ook voor dat je blijft verbeteren.

Centric werkt hard om een steeds betere werkgever te zijn. Een eigen interne HBO opleiding, workshops, persoonlijke carrierepaden, betere begeleiding, steeds meer dingen om het "ons" naar de zin te maken. Nou roep jij natuurlijk "dat heb ik nou allemaal ook". Dat zal best, maar dit is een topic over Centric en daar gaat het om. En daar laat ik het even bij mbt dit onderwerp.

[ Voor 13% gewijzigd door Froos op 19-03-2008 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Gadgeteer schreef op zondag 16 maart 2008 @ 10:43:
[...]

Hee, ben nog niet eens begonnen en kan al meepraten :D

Ik was voor mijn gesprek op kantoor in Groningen, kan melden dat daar toch meerdere mensen gewoon op kantoor aan werk waren. Heb natuurlijk nog geen idee wie het waren en watvoor werk ze precies doen maar er zitten echt wel collega's daar :Y .
Centric MIS en IE delen een kantoor in Groningen. De collega's die daar zitten zijn voornamelijk account en field managers van MIS en IE. Daarnaast zitten er een aantal collega's van IE die daar software ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik meedelen dat Centric vanaf heden de meer ervaren IT-Professionals die in dienst komen gelijk een Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd krijgen aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Anoniem: 255031 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:32:
Kan ik meedelen dat Centric vanaf heden de meer ervaren IT-Professionals die in dienst komen gelijk een Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd krijgen aangeboden.
Kijk dat is goed nieuws _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Dat is idd goed nieuws!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Anoniem: 255031 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:32:
Nou kiek an, dan is dat ook meteen ff uit de wereld.

Man wij zijn toch een top firma! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Froos schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:49:
[...]

Nou kiek an, dan is dat ook meteen ff uit de wereld.

Man wij zijn toch een top firma! _/-\o_
LOL ja..ik zou zowat weer gaan solliciteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
TheVMaster schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:01:
[...]

En denk je dat je aangenomen wordt .............................?? ;) :+

Maar contract voor onbepaalde tijd zit er vast niet in ;) :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
-TAZZ- schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:12:
[...]

En denk je dat je aangenomen wordt .............................?? ;) :+

Maar contract voor onbepaalde tijd zit er vast niet in ;) :X :+
Tuurlijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
TheVMaster schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:01:
[...]

D'r stond "ervaren" heh.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Froos schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:14:
[...]

D'r stond "ervaren" heh.. :9
Gelukkig maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, TheVMaster zou ik niet aannemen, ook niet tijdelijk. Hij kletst meer dan hij werkt. In de baas zijn tijd. Misschien wel goed dat hij bij de concurrent werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Anoniem: 255031 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:22:
Klopt, TheVMaster zou ik niet aannemen, ook niet tijdelijk. Hij kletst meer dan hij werkt. In de baas zijn tijd. Misschien wel goed dat hij bij de concurrent werkt.
Oe die is raak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

De hoeveelheid slowchat mag hier best wat minder heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Begrijp probleem van een tijdelijk contract niet helemaal..
Werkgever investeerd in je opleidingen, ook bij tijdelijke aanstelling. Doet hij niet als hij van te voren weet dat het contract dan niet verlengd wordt, dan zou de winst die je voor het bedrijf opbrengt immers verminderen.

Stel je krijgt een half jaar contract, doet die opleidingen die normaal een studieschuld opleveren waardoor je een jaar(+) moet blijven of terugbetalen. Contract wordt niet verlengd door werkgever en dan?

Als ik werkgever zou zijn en iemand solliciteerd bij me en geeft aan alleen te willen komen werken indien hij/zij een direct een contract voor onbepaalde tijd krijgt, dat ik hem niet zou aannemen als het een harde eis zou zijn. Komt een beetje op me over alsof iemand wat te verbergen zou hebben.

Het siert de werkgever natuurlijk wel als ie het direct aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 255031 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:22:
:+ Lekker makkelijk om zulke zaken te roepen over personen die je niet persoonlijk kent :) Gelukkig zijn er genoeg mensen die daar anders over denken ;)

Wel jammer dat een regiomanager van Centric zich op deze manier uitlaat, straat erg professioneel :+
Gadgeteer schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:43:
Begrijp probleem van een tijdelijk contract niet helemaal..

[...]

Als ik werkgever zou zijn en iemand solliciteerd bij me en geeft aan alleen te willen komen werken indien hij/zij een direct een contract voor onbepaalde tijd krijgt, dat ik hem niet zou aannemen als het een harde eis zou zijn. Komt een beetje op me over alsof iemand wat te verbergen zou hebben.

Het siert de werkgever natuurlijk wel als ie het direct aanbiedt.
Je hebt wel een punt. Je moet er ook niet om vragen vind ik (heb ik ook nooit gedaan), maar het zou een werkgever sieren als hij het direct zou aanbieden.

[ Voor 61% gewijzigd door TheVMaster op 22-03-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necatitaner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:38
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO4 / 1 jaar HBO PROP
Certificaten: CCNA, A+Comptia, MCSE2003+MCTS2008, ITIL FOUNDATION
Werkervaring: 4
Werkgever: CENTRIC
Huidige functie: Systeemengineer 3 (upgrade systeemspecialist)

Laptop: NEE
Onkostenvergoeding: 80 EURO NETTO
Vakantiegeld: normaal
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering:
GSM: nee
Leaseauto: LEASE AUTO
Werkweek: 40
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Pensioenregeling:
Land:NL

Maand salaris(bruto): 2400

Alvast bedankt.
groetjes NT

[ Voor 233% gewijzigd door necatitaner op 07-05-2008 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necatitaner
nooit crossposten. mods zijn bereikbaar via een TopicReport :)

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 24-03-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Het lijkt me een grote stap tussen 2000 en 2600, dus of ze deze zomaar zullen accepteren is een goede vraag. Als je al een aantal jaar voor Centric werkt zal je meer kans van slagen hebben, dan dat je er pas een jaartje zit. Salarisverhoging moet je kunnen onderbouwen. Kom dus met argumenten waarom jij denkt die 2600 waard te zijn. Wat zijn de verschillen tussen support engineer en systeem specialist? Krijg je meer verantwoordelijkheden zodat dit je salarisstijging verantwoord? Wordt je meer waard voor Centric (of ze je voor meer geld weg kunnen zetten?) Voor jouw leeftijd, HBO p, certificaten, enz, lijkt me 2600 niet een rare eis. Of je hem bij Centric kan krijgen is een tweede. Je kan ook onderhandelen om daar met het behalen van doelen deze 2600 te behalen met nemen van kleinere stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necatitaner
ebia schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:39:
Het lijkt me een grote stap tussen 2000 en 2600, dus of ze deze zomaar zullen accepteren is een goede vraag. Als je al een aantal jaar voor Centric werkt zal je meer kans van slagen hebben, dan dat je er pas een jaartje zit. Salarisverhoging moet je kunnen onderbouwen. Kom dus met argumenten waarom jij denkt die 2600 waard te zijn. Wat zijn de verschillen tussen support engineer en systeem specialist? Krijg je meer verantwoordelijkheden zodat dit je salarisstijging verantwoord? Wordt je meer waard voor Centric (of ze je voor meer geld weg kunnen zetten?) Voor jouw leeftijd, HBO p, certificaten, enz, lijkt me 2600 niet een rare eis. Of je hem bij Centric kan krijgen is een tweede. Je kan ook onderhandelen om daar met het behalen van doelen deze 2600 te behalen met nemen van kleinere stappen.
Ik heb vele projecten gedaan en de klanten waren altijd tevreden.
Ik heb nog nooit stil gezeten en altijd het draaiende geweest dus met andere woorden ik heb altijd geld voor hun binnengehaald.

Nooit ziek geweest
Nooit iets eerder geeist bonus / salarisverhoging etc.

Functie: SysteemEngineer 3 = localsupport + ondersteuning voor systeembeheer
Functie: SysteemSpecialist 1 = Systeembeheer / ProjectMatig te werk gaan meer zelfstandig.
Dit heb ik zeker bewezen en de klanten waren altijd tevreden.

Maar ik wilde eigenlijk weten of meer mensen bij centric zaten en of ze dit bovenbenoemde bedrag ook hebben gekregen (2600bruto)

Alvast bedankt voor de info
Grt Taner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
necatitaner schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:51:
[...]

Ik heb vele projecten gedaan en de klanten waren altijd tevreden.
Ik heb nog nooit stil gezeten en altijd het draaiende geweest dus met andere woorden ik heb altijd geld voor hun binnengehaald.

Nooit ziek geweest
Nooit iets eerder geeist bonus / salarisverhoging etc.

Functie: SysteemSpecialist 1 = Systeembeheer / ProjectMatig te werk gaan meer zelfstandig.
Dit heb ik zeker bewezen en de klanten waren altijd tevreden.

Maar ik wilde eigenlijk weten of meer mensen bij centric zaten en of ze dit bovenbenoemde bedrag ook hebben gekregen (2600bruto)

Alvast bedankt voor de info
Grt Taner
Hoi Taner!

Of je dat gaat krijgen, ik durf het niet te zeggen. Het hangt van een hoop factoren af waarvan er een aantal niet onder jouw controle zijn. Je argumenten zijn zeker wel okee maar 600E in de plus is wel flink. Wat je ook eens kunt doen is een loonwijzer invullen om te kijken hoe iemand met jouw werkervaring en leeftijd het op dezelfde positie doet. Dat is ook wel een aardige richtlijn. Ik help je iig hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

necatitaner schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:07:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO4 / 1 jaar HBO PROP
Certificaten: CCNA, A+Comptia, MCSE, ITIL FOUNDATION
Werkervaring: 3
Werkgever: CENTRIC
Huidige functie: Systeemengineer 3
...

Maand salaris(bruto): 2000

Ik zit nu op zo'n 2000 bruto..
Ik ga binnenkort een promotie maken van SUPPORT ENGINEER 3 naar SPECIALIST 1
Ik wil zo'n 2600 BRUTO vragen heeft men hiermee ervaring?
....
necatitaner schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:51:
Niet denigerend bedoeld hoor :), maar de diploma's die jij heb behaald zijn allemaal MBO-niveau diploma's. Maar dat heb je indirect ook aangegeven in de vermelde opleidingen. Iedereen heeft namelijk wel die opleidingen (op MCSE na, maar dat is beetje Windows kennen) behaald op het MBO of zelfs even tussendoor op het HBO.

Dan als ik kijk naar de functieomschrijving, dan vind dat precies hetzelfde als de omschrijving van een MBO-student. SE3 = niveau 2 a 3 en SS1 = niv 4.

Imho vind ik die 2600 zeer aan de hoge kan voor hetgeen waar jij jouw werkprofiel mee omschrijft.

Ondanks alles hoop ik voor je dat je het krijgt. Uiteraard dien je dat goed te onderbouwen waarom je het zou moeten verdienen per maand ;) Check anders, wat al is voorgestelt, op loonwijzer.nl naar wat je echt zou moeten verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-05 21:05
Is Centric wat?

Dit is toch wel een toppunt. Ik werk in een Getronics PinkRoccade pand en zojuist hebben de heren van Centric een grote vrachtwagen met een billbord voor de deur gezet.

Briljant bedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necatitaner
Anoniem: 35475 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:24:
[...]

[...]

Niet denigerend bedoeld hoor :), maar de diploma's die jij heb behaald zijn allemaal MBO-niveau diploma's. Maar dat heb je indirect ook aangegeven in de vermelde opleidingen. Iedereen heeft namelijk wel die opleidingen (op MCSE na, maar dat is beetje Windows kennen) behaald op het MBO of zelfs even tussendoor op het HBO.

Dan als ik kijk naar de functieomschrijving, dan vind dat precies hetzelfde als de omschrijving van een MBO-student. SE3 = niveau 2 a 3 en SS1 = niv 4.

Imho vind ik die 2600 zeer aan de hoge kan voor hetgeen waar jij jouw werkprofiel mee omschrijft.

Ondanks alles hoop ik voor je dat je het krijgt. Uiteraard dien je dat goed te onderbouwen waarom je het zou moeten verdienen per maand ;) Check anders, wat al is voorgestelt, op loonwijzer.nl naar wat je echt zou moeten verdienen.
Hoi Porto

Volgens loonwijzer hoor ik met mijn kennis en behaalde certificaten 2700 bruto permaand te verdienen.
Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt: overheid, advocaten kantoor etc...
dus geen pc sjouwen hierop heb ik een dikke NEE verkocht.
Anders kan ik net zo goed vakkenvullen :)

Mijn huidige functie is Ict adviseur + systeembeheer (mag geen bedrijfsnaam noemen)

Vele sollicitanten zijn voor deze functie afgewezen grofgezegd 13 mensen.

Grt
NT
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18800

Leuk dat je de vrachwagen gezien hebt. Ik had in de wandelgangen al iets van deze planning gehoord - er komen nog wel meer van dit soort geintjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Wordt MCSE meer gewaardeerd dan CCNA bij Centric? En dan heb ik het niet over de Academy die je idd op je MBO doet. Uit mijn MBO opleiding heb ik namelijk wel de mogelijkheid gehad om MCSE te doen maar niet om het externe CCNA certificaat te halen.

[ Voor 41% gewijzigd door Mr.Nash op 25-03-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256750

Hoe zit het met de lease bij Centric constructie:
Functiegroep 5 ***
Functiegroep 7 ***
Functiegroep 11 ***

Is dit incl. brandstof
welke kilometers/jaar
hoeveel jaar
welke maatschapij?
Wat gebeurt er als je eerder weggaat

Kan iemand hier op antwoorden (PM?)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 256750 op 25-03-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Dinsdag de intromiddag in Zwolle :)

Ben benieuwd of er meer tweakerds bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Anoniem: 256750 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:39:
Hoe zit het met de lease bij Centric constructie:
Is dit incl. brandstof
welke kilometers/jaar
hoeveel jaar
welke maatschapij?
Wat gebeurt er als je eerder weggaat

Kan iemand hier op antwoorden (PM?)
Hoi Imap,

volgens mij zijn dit stukjes uit de interne stukken waarvan het niet echt de bedoeling was dat je ze publiek post. De antwoorden kan de leasecoordinator je geven, mocht het relevant worden.

Greetz,
Froos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ill-behaviour
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-03 08:46
Joost1981_2 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:39:
Is Centric wat?

Dit is toch wel een toppunt. Ik werk in een Getronics PinkRoccade pand en zojuist hebben de heren van Centric een grote vrachtwagen met een billbord voor de deur gezet.

Briljant bedacht!
Haha.. Hoe waren de reacties daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Ill-behaviour schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:33:
[...]

Haha.. Hoe waren de reacties daar?
Ik heb van horen zeggen dat er al een paar sollicitaties gekomen zijn :P

Beetje lef mag wel, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Gadgeteer schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:25:
Dinsdag de intromiddag in Zwolle :)

Ben benieuwd of er meer tweakerds bij zijn.
Laat aub even weten wat je ervaringen zijn. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
-TAZZ- schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:19:
[...]

Laat aub even weten wat je ervaringen zijn. Ben erg benieuwd.
Ben erg positief. Lekkere informele sfeer.
Rest van de week nog naar Zwolle (OLC). Ik hoopte de nodige opleidingen te kunnen gaan volgen maar direct boeken krijgen had ik niet verwacht. Kan ik mijn vrije zaterdagen eens een beetje zinvol besteden :*)

Was een leuke middag vandaag, goed beeld gekregen van de mensen bij Centric (weet natuurlijk niet of het er in alle regio's zo informeel aan toe gaat al hoop ik voor de mensen in die regio's van wel) Zal eerdaags wel een foto rondgaan van ons bij 'de fiets' ;)

PS bedankt voor je bericht op het bord in het OLC 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Gadgeteer schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:25:
[...]

Ben erg positief. Lekkere informele sfeer.
Rest van de week nog naar Zwolle (OLC). Ik hoopte de nodige opleidingen te kunnen gaan volgen maar direct boeken krijgen had ik niet verwacht. Kan ik mijn vrije zaterdagen eens een beetje zinvol besteden :*)

Was een leuke middag vandaag, goed beeld gekregen van de mensen bij Centric (weet natuurlijk niet of het er in alle regio's zo informeel aan toe gaat al hoop ik voor de mensen in die regio's van wel) Zal eerdaags wel een foto rondgaan van ons bij 'de fiets' ;)

PS bedankt voor je bericht op het bord in het OLC 8)
Ach had ie weer gekladderd? Je zou denken dattie picasso-aspiraties heeft :P Lees de nieuwsbrief maar es als ie komt, dan zie je zn andere hobbie: fietsen door het kantoor :+

Maaruh, ben je er morgen, dan zie ik je morgen wel. Kom es langs in het flexhok :D

[ Voor 5% gewijzigd door Froos op 01-04-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Froos schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:45:
[...]

Ach had ie weer gekladderd? Je zou denken dattie picasso-aspiraties heeft :P Lees de nieuwsbrief maar es als ie komt, dan zie je zn andere hobbie: fietsen door het kantoor :+

Maaruh, ben je er morgen, dan zie ik je morgen wel. Kom es langs in het flexhok :D
Hmm zag je bericht nu pas.. Flexhok? Oh ja heb wel een briefje zien hangen met 'flex werkplek' vandaag... Maar eh.. heb ik je nu al gezien/gesproken of nog niet? 8)7

Moet echt proberen alle namen een beetje te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 08:02
Je krijgt zo'n fiets als je je aanmeld voor een sollicitatiegesprek op www.centric.nl en langs mag komen voor een gesprek. ;)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan68
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 07:43
Rarz schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:45:
Je krijgt zo'n fiets als je je aanmeld voor een sollicitatiegesprek op www.centric.nl en langs mag komen voor een gesprek. ;)
Het is niet iets anders:
Op 25 februari starten wij onze unieke Centric Cruiser-actie. Dit houdt in dat iedere sollicitant die van ons een aanbod ontvangt tevens een stoere, eigenwijze Centric Cruiser krijgt. Dus zodra blijkt dat jouw ambities en vaardigheden passen bij de mogelijkheden binnen Centric, is de fiets voor jou!
Dus je moet wel een aanbod krijgen.
Ik moet zeggen, de fiets rijd goed en het aanbod is ook goed. Ik begin in mei bij Centric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229806

Wel beetje vreemd die reclame campagne met die cruiser: "wij associeren ons niet met thaise massages en dikke leasewagens".

Alsof mensen het erg vinden om die zaken te krijgen?

"Nee, bij ons krijg je een stoere Centric Cruiser!"

Doe mij maar gewoon die dikke leasewagen en de thaise massage hoor. Dit lijkt meer op een verkapte vorm van het niet kunnen of willen aanbieden van betere arbeidsvoorwaarden en het dan zo laten overkomen alsof bedrijven die wél goede arbeidsvoorwaarden leveren slecht zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ill-behaviour
Anoniem: 229806 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:33:
Wel beetje vreemd die reclame campagne met die cruiser: "wij associeren ons niet met thaise massages en dikke leasewagens".

Alsof mensen het erg vinden om die zaken te krijgen?

"Nee, bij ons krijg je een stoere Centric Cruiser!"

Doe mij maar gewoon die dikke leasewagen en de thaise massage hoor. Dit lijkt meer op een verkapte vorm van het niet kunnen of willen aanbieden van betere arbeidsvoorwaarden en het dan zo laten overkomen alsof bedrijven die wél goede arbeidsvoorwaarden leveren slecht zouden zijn.
Jij bent dus een beetje van de korte termijn en de snelle scores? Jij koopt ook die flatscreen voor de gratis Playstation erbij? Persoonlijk zou ik meer naar de inhoud van de functie kijken en of de bedrijfscultuur past... Maar toch succes met je carrièreplanning... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229806

Nee, maar wat maakt Centric beter dan de andere detacheerders die wel gewoon allemaal lease-auto leveren?

Houd het dan consequent: wij houden niet van die 'onzin', dus krijg je geen dikke auto en massages. Waarom in godsnaam dan wél een fiets? Is toch gewoon bedoeld als lokkertje.... een bedrijf met een flatscreen en playstation kan ondanks dat ze dingen geven tóch nog goed zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ill-behaviour
Anoniem: 229806 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:17:
Nee, maar wat maakt Centric beter dan de andere detacheerders die wel gewoon allemaal lease-auto leveren?

Houd het dan consequent: wij houden niet van die 'onzin', dus krijg je geen dikke auto en massages. Waarom in godsnaam dan wél een fiets? Is toch gewoon bedoeld als lokkertje.... een bedrijf met een flatscreen en playstation kan ondanks dat ze dingen geven tóch nog goed zijn hoor.
Ik denk ook dat je het zo moet zien. Natuurlijk krijg je bij Centric ongetwijfeld ook een leaseauto en alle dingen zoals dat niet anders is dan bij de andere ICT-ers. De boodschap die ik eruit haal vind ik wel goed. Kijk meer naar de inhoud. Ik heb even op hun 'werkenbij' site gekeken en daar leggen ze ook uit dat de fiets wel past bij Centric. Ook oerhollands. Ik kan me best voorstellen dat ze dat willen benadrukken en daarom voor de fiets gekozen hebben. Ik kan me ook geen andere (grote) Nederlandse ICT-ers voor de geest halen (kan aan mij liggen)
Volgens mij is de spot ook meer bedoeld als tegenwicht voor de rare acties van hun concurrenten. Ik hoor ook wel eens dingen over een 2e leaseauto of eerst een jaar op reis. Ik kan me niet voorstellen dat mensen daarom een werkgever zouden kiezen (is toch een lange-termijn relatie) en bovendien snij je daarmee uiteindelijk jezelf in de vingers toch? Als medewerker ben je dan ontzettend duur. Vooral als starter, terwijl je je eerst maar waard moet zien te maken. De te dure gasten kunnen bij een tegenvallende beurs als eerste hun zes-cylinder op de trailer laden.

edit: Bovendien moet een bedrijf ook aan het bestaande personeel denken. Stel je werkt er een maand, en een maand later krijgt een nieuwe medewerker met dezelfde functie een reis of een dikke cabrio. Hoe zou je je dán voelen? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Ill-behaviour op 03-04-2008 14:54 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste