Ervaring werken bij Centric Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 40.980 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze posts zijn afgesplitst van Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2)

Wat verdient een ICT'er ? Als je bij Centric werkt niet veel.. Daar komt bij dat Centric nog een klote bedrijf is ook..

Inmiddels is er een recenter topic over Centric: Ervaring werken bij Centric (deel 2)

[ Voor 76% gewijzigd door SmartDoDo op 11-02-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:28:
Wat verdient een ICT'er ? Als je bij Centric werkt niet veel.. Daar komt bij dat Centric nog een klote bedrijf is ook..
Jij werkt er? Niet tevreden...? Dan moet je op zoek gaan naar wat anders, heb ik ook gedaan (ex-Centricer) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:07:
[...]

Jij werkt er? Niet tevreden...? Dan moet je op zoek gaan naar wat anders, heb ik ook gedaan (ex-Centricer) :)
Ben bezig :)

Helaas heb ik pas te laat mijn ogen open gedaan om te zien hoe minder goed Centric wel niet is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verklaar je nader? Het zou handig zijn voor potentiëel in Centric geïnteresseerden wat de meningen zoal zijn.

Begrijp me goed, ik val niet onder die categorie, ik zit prima waar ik zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb bij Centric gewerkt, heb er cursussen kunnen doen (dat is best goed geregeld). Wat mij alleen een beetje tegen de borst gestoten heeft is de het-voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rij-zitten-mentaliteit :(

Goede infra / hardware / voorzieningen kosten nu eenmaal een paar centen. Op dat vlak lijkt Centric een MKB-bedrijf :)

Ook de professionalisering van bv. het intranet, het kennisdelen de instelling van het meeste personeel is gewoon belabberd. Je hoort veel mensen daar wel klagen over hoe slecht ze het hebben, maar als je ze dan probeert te stimuleren daar iets aan te doen dan komt er weinig van terrecht.

De werkgever waar ik sinds een tijdje werkt wekt die indruk tot nu toe niet. Overigens heb ik ook niet het idee dat enig ander groot ict bedrijf maar in de buurt kan komen van de hobby-bob instelling die sommige mensen binnen Centric erop na houden.

Ehh...natuurlijk werken er ook genoeg welwillende, goed gemotiveerde mensen bij Centric. Alleen vond ik de globale indruk een beetje Hobby-Bob :)
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:17:
[...]

Ben bezig :)

Helaas heb ik pas te laat mijn ogen open gedaan om te zien hoe SLECHT Centric wel niet is..
Jammer dat je DM niet aan staat O-)

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leeftijd: 26
Opleiding: MCP, MCDST, MCSA, MCSA+ ( Bijna MCSE )
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Centric
Huidige functie: Systeembeheer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(brutto): € 1600

MaZo: Salaris.. Zoals je kan zien verdien ik 1600 euro bruto per maand wat na mijn idee als systeembeheerder niet veel is. Afspraken die niet worden nagekomen. Projectauto die word afgenomen als je niet op project zit, maar je moet wel naar het hoofdkantoor ( hoe maakt ze geen reet uit ).. Loonsverhoging gaat tot 10% en dat is op 1600 euro bruto niet echt veel.. Niet de leukste projecten.. Studie is in mijn geval alleen zelfstudie geweest ( dus je krijgt een boek en als je klaar bent voor de examen roep je maar ).. Ik kan zo wel even doorgaan.. Het ergste vind ik dat ze je alles wijs maken maar niets waarmaken.. En uiteraad keiharde afspraken die gemaakt zijn die ze niet nakomen..

TheVMaster: DM ? Death Match ? :D ( Sorry, game teveel :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:15:

MaZo: Salaris.. Zoals je kan zien verdien ik 1600 euro bruto per maand wat na mijn idee als systeembeheerder niet veel is. Afspraken die niet worden nagekomen. Projectauto die word afgenomen als je niet op project zit, maar je moet wel naar het hoofdkantoor ( hoe maakt ze geen reet uit ).. Loonsverhoging gaat tot 10% en dat is op 1600 euro bruto niet echt veel.. Niet de leukste projecten.. Studie is in mijn geval alleen zelfstudie geweest ( dus je krijgt een boek en als je klaar bent voor de examen roep je maar ).. Ik kan zo wel even doorgaan.. Het ergste vind ik dat ze je alles wijs maken maar niets waarmaken.. En uiteraad keiharde afspraken die gemaakt zijn die ze niet nakomen..

Direct Messaging ofzo :) Nieuwe functie op GoT. Klik even op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif icon onder mijn naam ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 02-08-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 09:56

-TAZZ-

X

TheVMaster schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:28:
Ik heb bij Centric gewerkt, heb er cursussen kunnen doen (dat is best goed geregeld). Wat mij alleen een beetje tegen de borst gestoten heeft is de het-voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rij-zitten-mentaliteit :(

Goede infra / hardware / voorzieningen kosten nu eenmaal een paar centen. Op dat vlak lijkt Centric een MKB-bedrijf :)

Ook de professionalisering van bv. het intranet, het kennisdelen de instelling van het meeste personeel is gewoon belabberd. Je hoort veel mensen daar wel klagen over hoe slecht ze het hebben, maar als je ze dan probeert te stimuleren daar iets aan te doen dan komt er weinig van terrecht.

De werkgever waar ik sinds een tijdje werkt wekt die indruk tot nu toe niet. Overigens heb ik ook niet het idee dat enig ander groot ict bedrijf maar in de buurt kan komen van de hobby-bob instelling die sommige mensen binnen Centric erop na houden.

Ehh...natuurlijk werken er ook genoeg welwillende, goed gemotiveerde mensen bij Centric. Alleen vond ik de globale indruk een beetje Hobby-Bob :)
Beetje jammer van 't bashen van je oude werkgever maar je nieuwe werkgever is idd geweldig, perfect, erg professioneel, etc. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-TAZZ- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:53:
[...]

Beetje jammer van 't bashen van je oude werkgever maar je nieuwe werkgever is idd geweldig, perfect, erg professioneel, etc. O-)
Bashen is wat anders als de waarheid vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
-TAZZ- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:53:
[...]

Ik spreek alleen uit eigen ervaring en de indruk die ik gekregen heb. Heeft niets met bashen te maken.

Volgens mij zijn het gewoon feiten :

* Het intranet sucks
* Kennisdeling is 0,0
* Dubbeltje-op-eerste-rang mentaliteit

Bovengenoemde feiten worden overigens onderstreept door een behoorlijk aantal mensen binnen de organisatie ;) maar goed....men schreeuwt wel, maar er gebeurt zo weinig. Misschien is de organisatie wel te groot en moet Gerard eens gaan investeren in z'n personeel ipv continue andere bedrijfjes op te kopen :)

Maar goed....als jij er gelukkig bent heb ik daar geen probleem mee. Zo'n bedrijf is alleen niets voor mij O-)

Qua sociaal gehalte zit het bij Centric wel goed....collega's zijn ook aardig enzo ;)

[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 03-08-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:12:
[...]
Bashen is wat anders als de waarheid vertellen..
En dat kan jij beoordelen? Jij hebt TVM meegemaakt in zijn laatste periode bij zijn oude werkgever, jij weet welke klussen hij had en wie zijn directe collega's waren? Tevens weet je echte reden waarom TVM is vertrokken? Denk eraan: een verhaal heeft altijd 2 kanten.

@TVM: Best dat je het naar je zin het bij je nieuwe werkgever maar pas op het wereldje is klein en je weet nooit hoe het balletje rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
-TAZZ- schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:46:
[...]

En dat kan jij beoordelen? Jij hebt TVM meegemaakt in zijn laatste periode bij zijn oude werkgever, jij weet welke klussen hij had en wie zijn directe collega's waren? Tevens weet je de reden waarom TVM is vertrokken? Denk eraan: een verhaal heeft altijd 2 kanten.

@TVM: Best dat je het naar je zin het bij je nieuwe werkgever maar pas op het wereldje is klein en je weet nooit hoe het balletje rolt.
I Know ;) het wereldje is errug klein. Maar hetgeen wat ik hierboven aangaf is ook door mij en diverse anderen aangegeven...is geen geheim hoor.

Je weet ook uit ervaring dat kennis-deel-gedoe maar moeilijk wordt opgepakt. Het projectje wat wij hadden opgestart is ook gestrand (jammer genoeg). Begrijp me niet verkeerd....ik heb niets tegen Centric. Vind het alleen zo jammer dat men niets doet met hetgeen aangedragen wordt ;)

Ik hoorde ook dat er maar bar weinig interesse was voor Campzone dit jaar....jammer...

[ontopic]
Volgens mij raken we beetje offtopic. Zet anders je DM ff aan dan kunnen we wat makkelijker communiceren ;)
[/ontopic]

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 03-08-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:38:
[...]

Volgens mij zijn het gewoon feiten :

* Het intranet sucks
* Kennisdeling is 0,0
* Dubbeltje-op-eerste-rang mentaliteit

Bovengenoemde feiten worden overigens onderstreept.....
Volgens mij zijn feiten nog steeds dingen die je kunt lezen op sites als Wikipedia, of gewoon in een Encyclopedie die op je boekenplank staat.

Wat jij noemt heet een "mening". :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:15:

Ook ik ben een ex centric medewerker en kan me helemaal vinden bij het bovenstaande. Met een hoop bla bla binnen gehaald en nooit iets van de gemaakte (en contractueel vastgelegde) afspraken zijn nagekomen.

Opleidingen??? Als je op een opdracht zat bracht je geld binnen en moest je niet zeuren (zelfstudy dan maar).Mijn people manager/account manager zag ik nooit en salaris verhogingen gingen nooit door (het zou zo genaaamd niet goed gaan met centric, maar ondertussen kochten ze wel het ene na het andere bedrijf op).

Even terug komend op het management.De begeleiding was aan het begin nog goed (ik zag mijn people manager regelmatig en hij was ook oprecht geeintresseerd in je ). Na een half jaar veranderde dat alles en kwam er voor hem een vrouw in de plaats die werkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan haalde....niet geeintresseerd niet competent en had haar posititie duidelijk duidelijk op een horizontale manier verkregen (sorry dat ik het zo verwoord, maar het is nou eenmaal zo).

Aan het begin durfde ik nergens tegen in te gaan, maar naarmate de tijd verstreek begon dit alles me steeds meer tegen te staan en hoe meer ik klaagde hoe meer men mij aan de kant probeerde te zetten. Je werd geacht je mond te houden en netjes op de bank plaats te nemen.

Ik dacht dat ik de enigste was, maar overal binnen het bedrijf hoorde ik het zelfde verhaal. Onderbetaald ondergewaardeerd en een hoger management dat zichzelf zwaar overschat.

Ik kan hier nog zo uren door over blijven gaan, maar ik zal me nu maar netjes in houden.

Overigens verdien ik nu het dubbelle van toen en houd men zich hier wel aan de secundaire arbeidsvoorwaarden.

(ps. Hoogstwaarschijnlijk zal ik nu wel een telefoontje krijgen met dreigementen daar dit al een keer gebeurd is toen ik op een ander forum mij negatief uit lied over centric,.....maar ach wat else is new ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

centric een keer bij gesoliciteerd. (wel 6 jaar geleden) toen ben ik bijna in de lach geschoten van het salarais wat ze boden Ik geloof iets van 3000 gulden bruto ofzo. Bij KPN ging ik toen 4250 verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 28
Opleiding: MBO+, Itil, A+, Netwerk+, MCP (bijna MCSA)
Werkervaring: 3 jaar
Huidige functie: Support Engineer
Vakantiedagen: 25
Maand salaris(brutto): € 1560
Onkosten vergoeding: € 80

Ik dacht, laat me ook eens een keer posten ipv van jaren lurken op deze messagebord.

Voor mij is Centric tot nu toe een redelijke werkgever.

Examens worden bekostigd.
OV wordt voor 100% vergoed.
Collega's zijn in de algemeenheid sociaal.
Salaris is nog redelijk.

Ik moet nog zien of beloftes nagehouden worden, dit merk ik wel aan het eind van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:24:
[...]

Volgens mij zijn feiten nog steeds dingen die je kunt lezen op sites als Wikipedia, of gewoon in een Encyclopedie die op je boekenplank staat.

Wat jij noemt heet een "mening". :9
Gedeeltelijk waar.
feit (het ~, ~en)
1 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat
Het is zeker een feit dat het intranet niet echt uitblinkt in gebruikersgemak en functionaliteit. Ook is het een feit dat er op het gebied van kennisdeling nog veel te verbeteren valt :)

Dit wordt door een groot deel van mijn ex-collega's bevestigd overigens wat overigens zou kunenn betekenen dat het nog steeds een mening zou kunnen zijn (die door velen gedragen wordt).
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:23:
Huidige functie: Support Engineer
Vakantiedagen: 25

Ik dacht, laat me ook eens een keer posten ipv van jaren lurken op deze messagebord.

Voor mij is Centric tot nu toe een redelijke werkgever.

Examens worden bekostigd.
OV wordt voor 100% vergoed.
Collega's zijn in de algemeenheid sociaal.
Salaris is nog redelijk.

Ik moet nog zien of beloftes nagehouden worden, dit merk ik wel aan het eind van het jaar.
Ach op zich is het wel een fijne werkgever, je moet alleen geen spectaculaire ambities hebben want dan kom je gewoon bij Centric niet aan je trekken... ;)

Voor de gemiddelde helpdesker is het inderdaad wel een goeie werkgever. Ze betalen je examens...ze hebben wel het liefst dat je alles in zelfstudie doet, maar ook hier zijn best mogelijkheden.
Auto vd zaak is ook neit bij alle functies mogelijk...de lease tarieven zijn (vooral in de laagste cat. ) nogal aan de lage kant (als je dat met een aantal grote concollega bedrijven vergelijkt)...

[ Voor 45% gewijzigd door TheVMaster op 04-08-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wil ik de site van Centric bekijken (ben Firefox gebruiker), krijg ik dit:
Deze browser is niet geschikt voor het bekijken van Web4all.
Hoe 1998 is dat????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FreakNL schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:43:

[...]

Hoe 1998 is dat????
SERIOUS??? TJah..ze verkopen Web4All aan klanten dus moeten ze het zelf ook gebruiken he ;)

Maar eh..dat dat niet werkt in FireFox PFf..jammer... Ook bij mij thuis werkt de site wel in FF ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 04-08-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het, kan gewoon op de site.. :D Gebruik ook firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:11

SpamLame

niks

FreakNL schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:43:

[...]

Hoe 1998 is dat????
Hier FF1.5.0.6 winxpsp1 geen centje pijn www.centric.nl

Maar in mijn familie ook een ex-centricer, om de hierboven ook al aangehaalde redenen.
Was toen nog op zoek (nu niet meer), maar hij rade het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:23:

Salaris is nog redelijk.
:o
Salaris redelijk ? Dit meen je niet serieus hoop ik. Iemand van 28 met jouw opleidingsniveau/werkervaring zou pas een redelijk bruto salaris hebben met ± € 800 erbij....
Verder geen persoonlijke ervaring met Centric hier, wel een ex-collega gehad die naar Centric ging en die was ook zo weer weg heb ik van via-via begrepen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Nog geen ervaring, maar ik begin maandag bij een bedrijf onder detachering van Centric.

Leeftijd: 19
Opleiding: MBO niveau 4
Werkervaring: 1 jaar stage
Huidige functie: Support Engineer L1
Maand salaris(brutto): € 1400
Onkosten vergoeding: 80,-
En volledige kilometervergoeding

@ Scalper78,
Ik begin maandag voor het eerst en krijg op mijn 19e (zonder extra diploma's enzo) maar 160 per maand minder dan jou :? :/

[ Voor 14% gewijzigd door endless op 04-08-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeste certificaten heb ik nog deze jaar behaald, mijn salaris zit op bijna dezelfde niveau als toen ik bijna 2 jaar geleden begon bij Centric.

Wat ik begrepen heb bij Centric gaat het voor een groot deel op behaalde certificaten, en voor een gedeelte goede prestatie op werk, of je een functie niveau hoger opkomt en hierdoor meer gaat verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

zit zelf niet bij Centric, maar bijna de gehele serviedesk van ING in Amsterdam is van Centric. I kan beamen wat hierboven wordt gezegd, mensen worden er uitgemolken. Er zitten wel een paar slimme tussen, maar het salaris is echt heel laag. Daarbij moet gezegd worden dat het kennisniveau ook niet om naar huis te schrijven is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik zit met mijn oren te klapperen, mijn vriendin werkt als starter (eerste baan) na haar MBO 4 opleiding ict bij Tiscali technische helpdesk en verdiend 1248 euro bruto de maand (32 uur per week).
Dat is net iets minder dan wat jullie voor veel meer verantwoordelijk werk verdienen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:30:
Ik zit met mijn oren te klapperen, mijn vriendin werkt als starter (eerste baan) na haar MBO 4 opleiding ict bij Tiscali technische helpdesk en verdiend 1248 euro bruto de maand (32 uur per week).
Dat is net iets minder dan wat jullie voor veel meer verantwoordelijk werk verdienen.
Ik heb ook net een MBO 4 opleiding afgerond en ben ook een starter. Ik verdien dan 1400 bruto per maand met 40 uur per week. Ongeveer hetzelfde. Alleen is zij misschien ouder dan 19 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:57:
[...]

:o
Salaris redelijk ? Dit meen je niet serieus hoop ik. Iemand van 28 met jouw opleidingsniveau/werkervaring zou pas een redelijk bruto salaris hebben met ± € 800 erbij....
Verder geen persoonlijke ervaring met Centric hier, wel een ex-collega gehad die naar Centric ging en die was ook zo weer weg heb ik van via-via begrepen.
Nouuwww.... 800 euri erbij vind ik voor 3 jaar ervaring wel iets overdreven :) Maar goed..een euri of 300 a 400 moet kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik 800 meer ergens anders kon krijgen, was ik alang weg :*)

Ik ben van mening, dat voor wat ik te bieden heb, tussen 1800 en 1900 euro brutto per maand marktkonform is. Meer is altijd beter natuurlijk. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heej TheVMaster, ik dacht dat jij vorig jaar zo positief was over Centric, dat je zelfs een website maakte om mensen te werven...... Nu dus niet meer zo positief ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Slasher schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:21:
Heej TheVMaster, ik dacht dat jij vorig jaar zo positief was over Centric, dat je zelfs een website maakte om mensen te werven...... Nu dus niet meer zo positief ;)
Correct dat was ik toen ook. De salarisgroei was alleen niet hoog genoeg ;) vandaar mijn jobwissel...(ach..'k zoek ook nu weer collega's hoor :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

TheVMaster schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:48:
[...]

Correct dat was ik toen ook. De salarisgroei was alleen niet hoog genoeg ;) vandaar mijn jobwissel...(ach..'k zoek ook nu weer collega's hoor :p)
Ik heb idd een mailtje van je gehad dat je weer collega's zoekt maar ondertussen heb ik al een andere baan gevonden bij de overheid (op hetzelfde industrieterrein als Centric in Gouda) die mij betere voorwaarden biedt als Centric, als ik de salarissen hiervoorbij zie komen bij Centric tegen de voorwaarden (weliswaar met auto, maar als je die moet inleveren als je geen project hebt, oftewel je kan er niet van op aan, dan hoeft het voor mij ook niet) dan denk ik toch dat ik niet slecht af ben.

Waar ik nu zit ben ik binnen een jaar doorgestroomd naar een veel betere functie binnen het bedrijf, dat zie ik bij centric dus niet gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 17:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb persoonlijk ook erg slechte ervaringen bij Centric, waar ik terecht ben gekomen doordat het bedrijf waar ik werkte werd overgenomen. Ik wil dus ook echt nooit meer bij/voor Centric werken en ik denk er hard over om in een volgend vast contract een clausule op te (laten) nemen dat ik bij overname van het bedrijf door Centric direct en met een redelijke vergoeding weg kan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Slasher schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 15:07:
[...]

Ik heb idd een mailtje van je gehad dat je weer collega's zoekt maar ondertussen heb ik al een andere baan gevonden bij de overheid (op hetzelfde industrieterrein als Centric in Gouda) die mij betere voorwaarden biedt als Centric, als ik de salarissen hiervoorbij zie komen bij Centric tegen de voorwaarden (weliswaar met auto, maar als je die moet inleveren als je geen project hebt, oftewel je kan er niet van op aan, dan hoeft het voor mij ook niet) dan denk ik toch dat ik niet slecht af ben.

Waar ik nu zit ben ik binnen een jaar doorgestroomd naar een veel betere functie binnen het bedrijf, dat zie ik bij centric dus niet gebeuren)
;) De auto hoef je overigens niet altijd in te leverenj als je geen project hebt. De mensen vanaf niveau SystemSpecialist 1 hoeven hun auto niet in te leveren...

'k heb nog niet iedereen aangeschreven ;) moet er nog 180 ongeveer :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nadeel van dit soort topics is dat vooral mensen met negatieve ervaringen reageren en dat is jammer, omdat dat geen goed beeld geeft.

Ik werk zelf al bijna tien jaar voor Centric als systeembeheerder en als ik een ding moet noemen waar ik erg tevreden over ben, dan is het wel het salaris. Centric is een prestatiegericht bedrijf waar je hard je best moet doen (certificaten behalen, op tijd komen) en voor jezelf op moet komen. Er wordt ook duidelijk gecommuniceerd door het management en dat komt vooral in het begin wel eens hard aan. Ik ben dat overigens steeds meer gaan waarderen, je weet dan echt waar je aan toe bent.

Als je niet tevreden bent met je salaris, dan kun je daar zelf veel aan doen. Maak duidelijke afspraken over de functie waar je naartoe wilt groeien en kom die zelf ook na. Mijn ervaring is dat er dan veel mogelijk is. Als je begint op de laagste trede en na een paar jaar zit je daar nog (met bijbehorend salaris), dan snap ik best dat je gefrustreerd raakt. Moet je je wel afvragen of je het bij een ander bedrijf wel gemaakt had?

Als je echt zo goed bent dat je elders 1250 euro per maand meer verdient, dan moet je het meteen doen. Er zullen vast wel mensen zijn bij wie dat opgaat. Voor de meeste echter niet, bij Centric zijn ze ook niet gek en die betalen gewoon marktconform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:22:
Een nadeel van dit soort topics is dat vooral mensen met negatieve ervaringen reageren en dat is jammer, omdat dat geen goed beeld geeft.

Ik werk zelf al bijna tien jaar voor Centric als systeembeheerder en als ik een ding moet noemen waar ik erg tevreden over ben, dan is het wel het salaris. Centric is een prestatiegericht bedrijf waar je hard je best moet doen (certificaten behalen, op tijd komen) en voor jezelf op moet komen. Er wordt ook duidelijk gecommuniceerd door het management en dat komt vooral in het begin wel eens hard aan. Ik ben dat overigens steeds meer gaan waarderen, je weet dan echt waar je aan toe bent.

Als je niet tevreden bent met je salaris, dan kun je daar zelf veel aan doen. Maak duidelijke afspraken over de functie waar je naartoe wilt groeien en kom die zelf ook na. Mijn ervaring is dat er dan veel mogelijk is. Als je begint op de laagste trede en na een paar jaar zit je daar nog (met bijbehorend salaris), dan snap ik best dat je gefrustreerd raakt. Moet je je wel afvragen of je het bij een ander bedrijf wel gemaakt had?

Als je echt zo goed bent dat je elders 1250 euro per maand meer verdient, dan moet je het meteen doen. Er zullen vast wel mensen zijn bij wie dat opgaat. Voor de meeste echter niet, bij Centric zijn ze ook niet gek en die betalen gewoon marktconform...
Ik ben het met je eens dat je er idd zelf veel aan kunt doen, maar een marktconform salaris betalen ze bij Centric echt niet. Ze zitten er net iets onder.
'k ben trouwens wel nieuwschierig wat in jou ogen dan een marktconform salaris is voor de functie die jij uitoefent. Ben je overigens SS2 of SS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Zo, ik ben weer terug van Centric (Eindhoven).
Was vandaag mijn eerste dag. Heb wat informatie gekregen en een tas vol met goodie's. Leuk, meer niet. :)
Vanaf morgen beginnen in het OLC tot (hoop de 21e) ik mag beginnen bij een klant van Centric. Op dit moment staat de optie Rabobank in Bergen op Zoom open.
Binnen een half jaar ga ik mijn ITIL & MCDST halen (volledig op kosten van Centric).
De rest van de voorwaarden zijn best goed, zeker voor een beginner.

Ik ben wel 1 van de jongere in dienst van Centric Ehv geloof ik.. Misschien wel de jongste. Maargoed, dat maakt mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
endless schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:26:
Zo, ik ben weer terug van Centric (Eindhoven).
Was vandaag mijn eerste dag. Heb wat informatie gekregen en een tas vol met goodie's. Leuk, meer niet. :)
Vanaf morgen beginnen in het OLC tot (hoop de 21e) ik mag beginnen bij een klant van Centric. Op dit moment staat de optie Rabobank in Bergen op Zoom open.
Binnen een half jaar ga ik mijn ITIL & MCDST halen (volledig op kosten van Centric).
De rest van de voorwaarden zijn best goed, zeker voor een beginner.

Ik ben wel 1 van de jongere in dienst van Centric Ehv geloof ik.. Misschien wel de jongste. Maargoed, dat maakt mij niet uit.
Wat ik al eerder zei..voor beginners zijn ze zeker niet slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Centric bevalt me erg goed. De sfeer vind ik prettig en informeel. Klimmen in salaris kan best, maar je zal wel eerst moeten bewijzen dat je het waard bent. Wat altijd bespreekbaar is is opleidingen volgen. Die zijn ook best prijzig en mooi dat je die dan cadeau krijgt.

Als je in de detachering zit is het allemaal best soepel met lease enzo: rijd nu een leuke auto van rond de 27mille. Over het salaris heb ik niet te klagen (hoewel het altijd meer mag zijn), maar dat komt misschien doordat ik een consultant ben?

[ Voor 3% gewijzigd door JJ Le Funk op 07-08-2006 23:03 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MrJayMan schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:02:
Centric bevalt me erg goed. De sfeer vind ik prettig en informeel. Klimmen in salaris kan best, maar je zal wel eerst moeten bewijzen dat je het waard bent. Wat altijd bespreekbaar is is opleidingen volgen. Die zijn ook best prijzig en mooi dat je die dan cadeau krijgt.

Als je in de detachering zit is het allemaal best soepel met lease enzo: rijd nu een leuke auto van rond de 27mille. Over het salaris heb ik niet te klagen (hoewel het altijd meer mag zijn), maar dat komt misschien doordat ik een consultant ben?
Opleidingen volgen kan inderdaad, maar kan dat niet bij elke (grote) ict-werkgever? Ehh...opleidingen prijzig? Je doet ze toch in zelfstudie, volgens mij zijn dat kosten van het boek (50 a 60 euri) en kosten van het examen (140 euri)....

Een auto van 27mile, met een eigen bijdrage per maand van rond de 80euri? Best wel veel voor voor iemand in een Consultant functie daar je waarschijnlijk tussen de 2800 en 3200 bruto per maand verdient (uitgaande van de Centric schalen) :)

Maar goed. Je krijgt goed betaald vertelde je...dus dan maakt die 80euri per maand ook niet uit natuurlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 08-08-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ach, ik werk bij de overheid in eenzelfde functie als ik bij centric zou werken en dat scheelt toch honderden euro's bruto per maand, voor die auto hoef ik het ook niet te doen, die kan ik zelf wel betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hier ook een Centric-er. Ik ben eigenlijk op dit moment zeer te vreden met mijn salaris, (pool) auto en de manier van werken.

Functie: Support Engineer 2
Opleidingen: MBO+, A+ 2000, N+ 2000, MCP 2003 en MCSA 2003
Auto: 206 SW
Salaris: 1600 euro bruto
Werkzaam in ICT: 7 jaar
Leeftijd: 24
Vakantiedagen: 28
Onkostenvergoeding (netto): 79,-

Daarnaast wil ik nog even reageren op de mensen die slechte ervaringen hebben. Ik merk namelijk een groot verschil tussen de regio's van Centric. Namelijk in Noord-Oost Nederland hoor ik veel minder klachten dan andere regio's. Heeft dit misschien met mentaliteit te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 08-08-2006 09:56 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
The Real Falcon schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:55:
Hier ook een Centric-er. Ik ben eigenlijk op dit moment zeer te vreden met mijn salaris, (pool) auto en de manier van werken.

Daarnaast wil ik nog even reageren op de mensen die slechte ervaringen hebben. Ik merk namelijk een groot verschil tussen de regio's van Centric. Namelijk in Noord-Oost Nederland hoor ik veel minder klachten dan andere regio's. Heeft dit misschien met mentaliteit te maken?
Maar eh...7 jaar ervaring, die papieren :Het salaris is wel laag hoor ;) maar goed als jij daar tevreden mee bent ;)

Overigens komen de mensen waar ik het over had ook uit NONL

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 08-08-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die papieren zou je niet Support Engineer 3 horen te zijn? met bijbehorende salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:10:
Met die papieren zou je niet Support Engineer 3 horen te zijn? met bijbehorende salaris?
Of SystemSpecialist 1 of 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

TheVMaster schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:03:
[...]

Maar eh...7 jaar ervaring, die papieren :Het salaris is wel laag hoor ;) maar goed als jij daar tevreden mee bent ;)

Overigens komen de mensen waar ik het over had ook uit NONL
\

7 jaar ervaring en leeftijd 24...... vast niet in de professionele ict wereld in dat geval heb ik met mijn 26 jaar al meer dan 10 jaar ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Slasher schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:23:
[...]
\

7 jaar ervaring en leeftijd 24...... vast niet in de professionele ict wereld in dat geval heb ik met mijn 26 jaar al meer dan 10 jaar ervaring :)
Dat zou kunnen. 8)7 Anders heb ik (op mijn 30ste) al 18 jaar ervaring.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Handiger dus om de huis-tuin-en-keuken-ervaring in de ict niet mee te laten tellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses vooraf voor deze schaamteloze TVP, maar hier @ work hebben we software van Centric ... en ik persoonlijk ben daar niet echt over te spreken (buggy en instabiel, te merken aan de grote regelmaat waarin weer nwe "patches" moeten worden geinstalleerd).

Deze tvp is dus ook "om de andere kant" te zien, waardoor ik mss meer inzicht krijg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
The Real Falcon schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:55:

Hmm 1600+standaard leasebak(cataloguswaarde ~19k) krijg ik ook bv. voor simpele migratie projecten; beetje onsite support enzo, gewoon uitzendwerk. Bij verdere sollicitatie's hoor ik dat 1800,-, voor mij met bijna 6 jaar ervaring(o.a. mainframe en Unix/Linux) en lpi(Linux dus) gecertificeerd, redelijk is.

Werk je 36uur en/of heb je veel vrije dagen of andere goede secundaire arbeidsvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

TheVMaster schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:34:
[...]

Opleidingen volgen kan inderdaad, maar kan dat niet bij elke (grote) ict-werkgever? Ehh...opleidingen prijzig? Je doet ze toch in zelfstudie, volgens mij zijn dat kosten van het boek (50 a 60 euri) en kosten van het examen (140 euri)....
Centric kan niet alles inhouse aanbieden. Als je extern iets volgt loopt het aardig op (kosten van studie + doorbetaling salaris op cursusdagen).
Maar goed. Je krijgt goed betaald vertelde je...dus dan maakt die 80euri per maand ook niet uit natuurlijk :)
Lease is al snel voordelig t.o.v. zelf vervoer bekostigen. Autorijden is een dure grap in NL. Daarnaast zou ik een oud brik rijden als ik het zelf moest bekostigen, nu geniet ik best wel van wat moderners.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nee ik werk 40 uur.. wat bedoel je met "goede" av?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MrJayMan schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:05:
[...]

Centric kan niet alles inhouse aanbieden. Als je extern iets volgt loopt het aardig op (kosten van studie + doorbetaling salaris op cursusdagen).
Dat snap ik..maar eh...het meest wordt gewoon inhouse gedaan (voor SE en SS vaak wel) enneh..meest is toch zelfstudie..of eLearning..

[...]

Lease is al snel voordelig t.o.v. zelf vervoer bekostigen. Autorijden is een dure grap in NL. Daarnaast zou ik een oud brik rijden als ik het zelf moest bekostigen, nu geniet ik best wel van wat moderners.[/quote]

Dat is ook niet helemaal waar...het is niet voordelig...lekkere belastingbijtelling elke maand...bij Centric zit je al gauw aan een eigen bijdrage van rond de 50 a 60 euri...dussuh..

Maar goed...het is voordeliger dan zelf een auto rijden..maar daar ging het hier niet om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
The Real Falcon schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:30:
Nee ik werk 40 uur.. wat bedoel je met "goede" av?
Ik denk dat hij bedoelt :

* 13e maand
* Bonusregeling (en ja..die heeft Centric, maar dan wel een bonusregeling die ook uitbetaald wordt!!)
* Gunstige leaseautoregeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Precies, dat soort zaken.

Een voorbeeld van naar mijn idee slechte av: Vorig jaar heb ik nog voor een bedrijf gewerkt waar ik: 1600 bruto verdiende, ~24 vakantiedagen had(weet het niet exact), 100,- bruto kreeg voor 7x24 standby en maar 20 van de 70Km(enkele reis) vergoed. Dat kostte me zo'n 180/maand aan benzine. Daardoor hield ik van m'n loon in feite nog geen minimumloon over.. Niet best maar soms moet je wat..

Momenteel werk ik voor Xcent, een dochteronderneming van Centric, wat tot nog toe goed bevalt. Heb een aantal maanden niet voor ze gewerkt (na wat gezeik met een projectleider) maar ze namen onlangs toch weer contact met me op ivm een vacature.
Eerder reed ik voor hun met eigen auto naar het werk. Op een gegeven moment had ik pech met de auto, en een dag later was er een lease auto geregeld.
Volgens mij wel goed voor elkaar daar, maar het blijft eerst nog bij uitzendwerk. Een voordeel daarvan is dat ik ook zo weg kan als ik wat beters heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

TheVMaster schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:30:
[...]

Dat snap ik..maar eh...het meest wordt gewoon inhouse gedaan (voor SE en SS vaak wel) enneh..meest is toch zelfstudie..of eLearning..
Zoals je zelf weet worden core-MCSE modules vaak als zelfstudie gedaan (in het OLC). Voor specifieke modules (Exchange, SQL) is een externe cursus mogelijk. Dat was in jouw tijd ook al zo......
Daarnaast is zelfstudie niet altijd een nadeel, 'studieschuldvrij' zijn heeft ook z'n voordelen, zoals je onlangs zelf hebt mogen ervaren.

[ Voor 3% gewijzigd door -TAZZ- op 08-08-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:11

SpamLame

niks

-TAZZ- schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:07:
[...]

Zoals je zelf weet worden core-MCSE modules vaak als zelfstudie gedaan (in het OLC). Voor specifieke modules (Exchange, SQL) is een externe cursus mogelijk. Dat was in jouw tijd ook al zo......
Daarnaast is zelfstudie niet altijd een nadeel, 'studieschuldvrij' zijn heeft ook z'n voordelen, zoals je onlangs zelf hebt mogen ervaren.
Wellicht wel, maar bedrijven doen ook niet moeilijk als je ze wel hebt (moet wel enigzins aansluiten).
Die opleiding had je blijkbaar nodig en of je nieuwe wergever die direct betaald door je er naar toe te sturen of minder betalen door iemand zijn studie schuld over te nemen.
Meestal is het dubbelop minder:1) omdat die week cursus in de tijd van de oude werkgever is gedaan en 2) omdat daarvoor regeling gemaakt worden in de trant van "binnen 2 jaar heb je je schuld ingelost", ofwel per termijn een stukje fictief inlossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
-TAZZ- schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:07:
[...]

:) ach....en al ben je niet studieschuldvrij..je nieuwe werkgever neemt dat vaak gewoon over. No problems ;)

Maar had ik gezegd dat een externe cursus niet mogelijk was dan? ;)

Verwijderd

Hier ook een centric'er uit de regio NONL.

Een vraag aan ex-centric'ers die al overgestapt zijn - Welke werkgever in de regio NONL zouden jullie aanraden mocht ik, als ambiteuze SE met de nodige certificaten, ontevreden zijn over mijn huidige salaris?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Geen flauw idee ;) stuur me eens een e-mail zou ik zeggen....dan kan ik wel voor je kijken hehe

Het draait natuurlijk niet alleen om salaris he :)

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2006 15:14 ]

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

TheVMaster schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:12:
Het draait natuurlijk niet alleen om salaris he :)
:? ;) Huh H. en die woorden uit jouw mond?! ;) :?

>:) You little golddigger you. >:)

[ Voor 11% gewijzigd door -TAZZ- op 10-08-2006 15:23 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
-TAZZ- schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:22:
[...]

:? ;) Huh H. en die woorden uit jouw mond?! ;) :?

>:) You little golddigger you. >:)
Lach er maar om....toch is het zo :p

Niet alleen het salaris is bij IA beter :+

Dat was natuurlijk een inkoppertje...

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2006 15:24 ]

• MeAgain
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:26
Hier nog iemand met 'geen idee' :)

VM heeft het al gezegd.. Geld is niet alleen belangrijk.

Het belangrijkste zijn je redenen om weg te gaan..
  • Is geld mijn enige reden om weg te gaan?
  • Hoever wil ik reizen?.. stel je woont in Emmeloord en voor je klussen naar Utrecht...
  • Is het gras echt groener aan de overkant? Of maak ik mezelf wat wijs
  • Klaag ik alleen maar of kan ik daadwerkelijk helpen om iets te veranderen binnen mijn huidige organisatie?
  • Kom ik wel genoeg voor mezelf op?
  • Laat ik mezelf beinvloeden door andere mensen? Je hoort vaak alleen de 'slechte' dingen over je werkgever. Over goeie zaken wordt bijna niet gesproken/geroddeld aangezien je dit voor waar aanneemt.
BTW Ik werk nog steeds voor Centric ;)

VMGuru.com | Huisgemak.nl

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MeAgain schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:44:
Hier nog iemand met 'geen idee' :)

VM heeft het al gezegd.. Geld is niet alleen belangrijk.

Het belangrijkste zijn je redenen om weg te gaan..
  • Is geld mijn enige reden om weg te gaan? nee
  • Hoever wil ik reizen?.. stel je woont in Emmeloord en voor je klussen naar Utrecht...peanuts
  • Is het gras echt groener aan de overkant? Of maak ik mezelf wat wijs ja
  • Klaag ik alleen maar of kan ik daadwerkelijk helpen om iets te veranderen binnen mijn huidige organisatie? geprobeerd te helpen....werkte niet (it-kb.nl :))
  • Kom ik wel genoeg voor mezelf op? Wat denk je zelf
  • Laat ik mezelf beinvloeden door andere mensen? Je hoort vaak alleen de 'slechte' dingen over je werkgever. Over goeie zaken wordt bijna niet gesproken/geroddeld aangezien je dit voor waar aanneemt. Ik laat mezelf enorm beinvloeden en velen met mij
BTW Ik werk nog steeds voor Centric ;) Ik niet en heb geen moment spijt gehad
Kortom genoeg redenen om Centric te verlaten maar ehh...ik kan hier nu een hele bak op gaan noemen die tegen Centric spreken (overigens zijn er ook een aantal redenen om juist wel voor Centric te gaan werken hoor), maar ik wil niet persoonlijk worden en natuurlijk niet gaan bashen (zoals Tazz het zo mooi noemt) :z

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2006 15:54 ]

• MeAgain
Precies, dat is idd dat wat ik bedoel :D

Daarom dat vragenlijstje.. Een aantal Centric-ers zullen met dit lijstje zoiets hebben van: Ik moet maken dat ik wegkom..

Een aantal andere zullen zoiets hebben van: Hmm, misschien heb je wel gelijk. Misschien probeer ik mezelf wel te overtuigen.. Misschien kan ik er zelf wel meer aan te doen..

Ik denk dat je die vragen ook moet stellen als je wel bij een andere werkgever werkt en erover denkt om bij Centric te gaan werken.

En soms ben je inderdaad toe aan een nieuwe werkgever. Dan moet je idd zo slim zijn om je biezen te pakken.

En natuurlijk ben ik het helemaal met je eens: Als je 1x gekozen hebt moet je daar achter blijven staan en absoluut geen spijt hebben.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MeAgain schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:02:
[....]

En natuurlijk ben ik het helemaal met je eens: Als je 1x gekozen hebt moet je daar achter blijven staan en absoluut geen spijt hebben.
Ach..als ik Centric echt zou missen kwam ik wel terug hoor ;) ze zoeken nog steeds scripters weet ik uit betrouwbare bron O-)

[ Voor 43% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grappig dat er nu een topic is toegewijd aan Centric. Vind zelfs een topic die word toegewijd aan Centric al teveel maar ok..

Centric zuigt.. Let op voor ze je hard naaien..

Ik kan nog wel 100 punten opnoemen waarom Centric ECHT een slechte werkgever is, maar ik kan het al beamen door aan diegene te vragen waneer ze voor het laatst een 'winstbonus' hebben gekregen.. Elk jaar weer hetzelfde lulverhaal dat er weer iets is opgekocht..

Ben druk bezig zoekend naar een andere baan en daarna wil ik Centric nooit meer horen !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welk manier ben jij er bij genaaid? Zou willen weten zodat ik me beter kan voorbereiden met wat mij mogelijk te wachten staat. :(

Heb ook nooit winstuitkering gekregen, ben benieuwd voor deze jaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Heb ik de afgelopen 2 jaar toch echt gekregen. En ik ben ook nog eens niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cowgirl schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:05:
Heb ik de afgelopen 2 jaar toch echt gekregen. En ik ben ook nog eens niet de enige.
Praat je over een godsvermogen van een opslag van 2% ? Of praat je over een winstuitkering ? Ik denk het eerste namelijk.. Winstuitkering is na mijn idee al jaren niet meer gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:52:
Ik kan nog wel 100 punten opnoemen waarom Centric ECHT een slechte werkgever is
Je zou door een aantal van die punten in je posting te noemen je argument wel wat beter onderbouwen. Nu krijg ik de indruk van een gefrustreerde werknemer en dat kan in vanalles liggen, niet specifiek aan de werkgever.

Als jij van mening bent dat Centric zo zuigt zoals je doet overkomen, kom dan ook eens met concrete voorbeelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:16:
[...]
Je zou door een aantal van die punten in je posting te noemen je argument wel wat beter onderbouwen. Nu krijg ik de indruk van een gefrustreerde werknemer en dat kan in vanalles liggen, niet specifiek aan de werkgever.

Als jij van mening bent dat Centric zo zuigt zoals je doet overkomen, kom dan ook eens met concrete voorbeelden :)
Belangrijkste punten voor mij had ik al opgenoemd. Maar hier een paar:

- Salaris
- Afspraken worden niet nagekomen
- SS1 word je alleen in combinatie met werkervaring ( En die werkervaring krijg je bijna niet van Centric )
- Alleen een projectauto als je 1,5uur van het project afzit of voor je werk een auto nodig hebt, maar er word niet gekeken of je met de trein er 2uur over doet inplaats van 20min met de auto.
- OLC ( Er zijn afspraken met Microsoft en word je een kant opgetrapt wat zei willen.. *NIX systemen zit er dus niet in )
- Mobiel ( Je moet mobiel bereikbaar zijn, maar een mobiel van Centric zit er niet in )

Als beginnende IT'er is Centric wel ok, maar als je iets kennis begint te krijgen hebben ze niets meer voor je en word je netjes op de ServiceDesk gezet omdat er niets anders is, maar dan wel zeggen dat je SS1 word als je werkervaring hebt opgebouwd :X
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:02:
Op welk manier ben jij er bij genaaid? Zou willen weten zodat ik me beter kan voorbereiden met wat mij mogelijk te wachten staat. :(

Heb ook nooit winstuitkering gekregen, ben benieuwd voor deze jaar.
Die winstuitkering krijg je ook niet. Ik ving trouwens uit betrouwbare bron op (paar weken terug van andere ex-centricer) dat er divisies zijn die de bonus jaar na jaar uitgekeerd krijgen.

Wel grappig dat idd de bonus (waar ze in de aanbieding en sollicitatiegesprekken mee schermen notabene) nog nooit is uitgekeerd in de (ehh...ongeveer) 10 jaar dat ze hem al hebben... 8)7

En keer op keer is het de Emile Ratelband van Centric die verteld hoe jammer het wel niet is maar volgend jaar halen ze hem zeker. En nog iets...volgens mij is het goochelen met cijfers wat Centric doet (mbt de bonus)....maar goed dat iemand met een economische achtergrond een s moeten uitzoeken.... :)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:23:
[...]

- Salaris Mee eens
- Afspraken worden niet nagekomen in mijn geval zijn de gemaakte afspraken redeiljk nagekomen
- SS1 word je alleen in combinatie met werkervaring ( En die werkervaring krijg je bijna niet van Centric ) Ik had al een hogere functie bij in diensttreding
- Alleen een projectauto als je 1,5uur van het project afzit of voor je werk een auto nodig hebt, maar er word niet gekeken of je met de trein er 2uur over doet inplaats van 20min met de auto. Alle functies vanaf SS1 hebben standaard leasebak voor zover ik weet
- OLC ( Er zijn afspraken met Microsoft en word je een kant opgetrapt wat zei willen.. *NIX systemen zit er dus niet in ) Heeft niets met MS te maken, maar met belastingtechnische aspecten kunnen aftrekken van boeken, computer tbv studie etc
- Mobiel ( Je moet mobiel bereikbaar zijn, maar een mobiel van Centric zit er niet in ) Mobiel bereibkaar zijn...hoefde ik niet..had ook geen foon van Centric

Als beginnende IT'er is Centric wel ok, maar als je iets kennis begint te krijgen hebben ze niets meer voor je en word je netjes op de ServiceDesk gezet omdat er niets anders is, maar dan wel zeggen dat je SS1 word als je werkervaring hebt opgebouwd :X
-
En inderdaad, voor de meeste ervaren icters is Centric niet de werkgever (bij de concurrent krijg je nu eenmaal meestal een hoger salaris), maar voor de beginner denk ik dat Centric best oke is ;)

[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:35:
[...]

Die winstuitkering krijg je ook niet. Ik ving trouwens uit betrouwbare bron op (paar weken terug van andere ex-centricer) dat er divisies zijn die de bonus jaar na jaar uitgekeerd krijgen.

Wel grappig dat idd de bonus (waar ze in de aanbieding en sollicitatiegesprekken mee schermen notabene) nog nooit is uitgekeerd in de (ehh...ongeveer) 10 jaar dat ze hem al hebben... 8)7

En keer op keer is het de Emile Ratelband van Centric die verteld hoe jammer het wel niet is maar volgend jaar halen ze hem zeker. En nog iets...volgens mij is het goochelen met cijfers wat Centric doet (mbt de bonus)....maar goed dat iemand met een economische achtergrond een s moeten uitzoeken.... :)
Er is een winstuitkering geweest 7 jaar terug geloof ik van een bedrag van rond de1000 gulden toen der tijd.. En nu nog iets.. Dit komt van de Centric site :

Omzet & resultaat
2005: 353,3 miljoen euro en na de belasting 23,0 miljoen euro

Toch grappig gezien je toch zou verwachten ook maar IETS aan winstuitekring te mogen ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:13:
[...]
Praat je over een godsvermogen van een opslag van 2% ? Of praat je over een winstuitkering ? Ik denk het eerste namelijk.. Winstuitkering is na mijn idee al jaren niet meer gegeven..
Nee, het laatste. De afgelopen 2 jaar een volledig maandsalaris winstuitkering gekregen. Daarvoor een jaar of 3/4 niet en nog verder terug ook elk jaar.

Mijn lijstje:
Leeftijd: 35
Opleiding: HAVO + cursussen (AMBI, Progress, .NET)
Werkervaring: 10, sinds 2,5 jaar .NET daarvoor Progress
Werkgever: Centric Supply Chain Solutions
Functie: Applicatie programmeur
Laptop: nu tijdelijk voor een opdracht, normaal niet
Vakantiedagen: 26 basis + 3 dienstjarendagen
13/14e maand of winstuitkering: :Y winstuitkering
GSM: :Y
Auto: :Y Ford Focus station volledig uitgerust, privé kilometers vrij ook in het buitenland
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekosten, pensioen premie, mogelijkheid tot koop/verkoop vakantiedagen
Maand salaris(bruto): € 3125,-

Overigens op het moment geen problemen met opleidingen, ben bezig met MCSD (70-315 en 70-316 zijn binnen, 70-300 onderweg). Deze worden weliswaar intern gegeven maar niet alleen maar op basis van zelfstudie. Er is gewoon een 'klasje' wat de opleiding doet met een instructeur waar je vragen aan kunt stellen. Het is wel een (groot) deel in eigen tijd, maar je wordt er zelf ook beter van. Voordeel van deze manier van opleiden is ook dat ik nauwelijks studieschuld opbouw. Een studieovereenkomst wordt pas aangegaan bij opleidingen duurder dan € 500,-, voor de 1e 4 van MCSD heb ik maar voor 2 een overeenkomst van € 550,- per stuk. Geeft je een hoop vrijheid.

edit:
Nog een belangrijk voordeel voor mij: ik ben flexibel. Als ik voor m'n honden weg moet o.i.d. kan dat altijd. Ik kan bijv. van 8-12 en 14-18 werken en thuis lunchen.

[ Voor 4% gewijzigd door cowgirl op 18-08-2006 16:03 . Reden: nog wat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cowgirl schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:01:
[...]

Nee, het laatste. De afgelopen 2 jaar een volledig maandsalaris winstuitkering gekregen. Daarvoor een jaar of 3/4 niet en nog verder terug ook elk jaar.

Mijn lijstje:
Leeftijd: 35
Opleiding: HAVO + cursussen (AMBI, Progress, .NET)
Werkervaring: 10, sinds 2,5 jaar .NET daarvoor Progress
Werkgever: Centric Supply Chain Solutions
Functie: Applicatie programmeur
Laptop: nu tijdelijk voor een opdracht, normaal niet
Vakantiedagen: 26 basis + 3 dienstjarendagen
13/14e maand of winstuitkering: :Y winstuitkering
GSM: :Y
Auto: :Y Ford Focus station volledig uitgerust, privé kilometers vrij ook in het buitenland
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekosten, pensioen premie, mogelijkheid tot koop/verkoop vakantiedagen
Maand salaris(bruto): € 3125,-

Overigens op het moment geen problemen met opleidingen, ben bezig met MCSD (70-315 en 70-316 zijn binnen, 70-300 onderweg). Deze worden weliswaar intern gegeven maar niet alleen maar op basis van zelfstudie. Er is gewoon een 'klasje' wat de opleiding doet met een instructeur waar je vragen aan kunt stellen. Het is wel een (groot) deel in eigen tijd, maar je wordt er zelf ook beter van. Voordeel van deze manier van opleiden is ook dat ik nauwelijks studieschuld opbouw. Een studieovereenkomst wordt pas aangegaan bij opleidingen duurder dan € 500,-, voor de 1e 4 van MCSD heb ik maar voor 2 een overeenkomst van € 550,- per stuk. Geeft je een hoop vrijheid.

edit:
Nog een belangrijk voordeel voor mij: ik ben flexibel. Als ik voor m'n honden weg moet o.i.d. kan dat altijd. Ik kan bijv. van 8-12 en 14-18 werken en thuis lunchen.
Die GSM ligt aan je opdracht en je auto heb je alleen omdat je al langer bij Centric zit ? Nu krijg je alleen een auto bij SS1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
cowgirl schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:01:
[...]

Mijn lijstje:
[...lijstje...]

Ik heb het vermoeden dat het bij Centric ook erg afhankelijk is voor welk onderdeel je werkt. Ik denk dat 70373R voor MIS gewerkt heeft. (daar heb ik namelijk oko voor gewerkt).
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:08:
[...]

Die GSM ligt aan je opdracht en je auto heb je alleen omdat je al langer bij Centric zit ? Nu krijg je alleen een auto bij SS1..
Dat van die auto is ook weer afhankelijk van het bedrijfsonderdeel waar je werkzaam bent. bij MIS maken ze gebruik van autoschalen 5 - 7 en 11 geloof ik.
Bij Software Solutions (ofzo) is de laagste auto-schaal al hoger dan bij MIS.....tja....erg oneerlijk (het is toch hetzelfde bedrijf zou je zeggen.... 8)7 )

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op het moment ook bij MIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:08:
[...]
Die auto heb ik inderdaad al langer, sinds 2000 rij ik lease. Dat was het eerste jaar dat er eigenlijk nauwelijks loonsverhogingen waren en ben ik totaal over de z**k gegaan. Dat is toen gecompenseerd met een auto (mijn privé situatie was gewijzigd waardoor vanaf dat moment een lease-auto pas interessant was voor mij). Verder heb ik geen flauw idee wat SS1 is, maar weet wel dat mijn directe collega's allemaal lease rijden (om de een of andere reden zit ik wel in een hogere schaal dan de meesten).
Die GSM heb ik ook al sinds het stand-by staan voor het millenium drama ;) Is daarna nooit meer weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
cowgirl schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:24:
[...]

Die auto heb ik inderdaad al langer, sinds 2000 rij ik lease. Dat was het eerste jaar dat er eigenlijk nauwelijks loonsverhogingen waren en ben ik totaal over de z**k gegaan. Dat is toen gecompenseerd met een auto (mijn privé situatie was gewijzigd waardoor vanaf dat moment een lease-auto pas interessant was voor mij). Verder heb ik geen flauw idee wat SS1 is, maar weet wel dat mijn directe collega's allemaal lease rijden (om de een of andere reden zit ik wel in een hogere schaal dan de meesten).
Die GSM heb ik ook al sinds het stand-by staan voor het millenium drama ;) Is daarna nooit meer weggegaan.
SS1 staat voor SystemSpecialist 1.

Bij MIS heb je de volgende it-functies :
1. IT Trainee 1
2. Support Engineer 1 t/m 3
3. Systems Specialist 1 t/m 4
4. Networks Specialist 1 t/m 4
5. Applications Specialist 1 t/m 4
6. Support Specialist 1 t/m 4
7. Project Leader 1 t/m 3
8. Technical Consultant 1 t/m 3
9. Project Manager 1 t/m 3
10. Business Consultant

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Aha, en de nieveautjes hangen dan weer samen met FC4all? Dan zou ik bij mij nog een 2tje erbij moeten zetten. 1 is nagenoeg niet te krijgen, op geen enkele functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
cowgirl schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:52:
Aha, en de nieveautjes hangen dan weer samen met FC4all? Dan zou ik bij mij nog een 2tje erbij moeten zetten. 1 is nagenoeg niet te krijgen, op geen enkele functie.
FC4All? Ken ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:23:

- Salaris
Salaris moet je verdienen natuurlijk en als SE heb je idd geen wereld salaris. Ik ben wel van mening dat Centric niet slecht betaald, daarentegen is het zeker niet de best betalende werkgever.
- Afspraken worden niet nagekomen
Kan ik niet over oordelen maar als dit jou ervaring is zou ik afspraken vast laten leggen op papier maar pas dan op want dan kunnen ze jou er ook aan houden.
- SS1 word je alleen in combinatie met werkervaring ( En die werkervaring krijg je bijna niet van Centric )
Dat ben ik niet met je eens SS kun je worden door het volgen en afronden van een MCSE studie waarna de werkervaring wel volgt. Je moet dan natuurlijk SS-materiaal zijn en over de juiste capaciteiten beschikken.
- Alleen een projectauto als je 1,5uur van het project afzit of voor je werk een auto nodig hebt, maar er word niet gekeken of je met de trein er 2uur over doet inplaats van 20min met de auto.
Als SE krijg je idd een projectauto maar dat wist je toen je er kwam werken en anders heb je niet goed opgelet. Ik ben het wel met je eens dat er niet altijd even handig wordt omgegaan met plaatsen van professionals icm reistijden.
- OLC ( Er zijn afspraken met Microsoft en word je een kant opgetrapt wat zei willen.. *NIX systemen zit er dus niet in )
OLC zie ik niet als nadeel. Je krijgt de mogelijkheid om allerlei studies te volgen (MS, Linux/UNIX, Novell, etc) Dat het meerendeel MS studies volgt heeft geen r##t te maken met afspraken met MS. Je kan best UNIX/Linux opleidingen volgen alleen is dit niet de core bussines van Centric maar als verbreding van je kennis is dit altijd een pre.
- Mobiel ( Je moet mobiel bereikbaar zijn, maar een mobiel van Centric zit er niet in )
Je moet bereikbaar zijn maar er wordt nergens gesteld dat je mobiel bereikbaar moet zijn. Je kan ook op je vaste nummer thuis of bij je opdrachtgever bereikbaar zijn. Als je bijv. ivm storingsdienst oid bereikbaar moet zijn, is een GSM van Centric vaak geen probleem.
Zo te lezen ben je nog een beginnende IT-er dus wat is dan het probleem. Dat Centric geen serieuze, leuke klussen heeft en dat je daarom op de helpdesk zit is gel*l. Ik zit ook bij MIS en we barsten van de interssante klussen voor System Specialisten en hoger.

Ik zit inmiddels al bijna 10 jaar bij Centric, ben in die tijd opgeklommen van Helpdesker tot Technisch Consultant en heb het nog steeds naar mn zin. Dus er zijn genoeg mogelijkheden maar je moet ze wel pakken, de hele dag lopen klagen en zeuren gaat ook mensen opvallen en is niet bevorderlijk voor je loopbaan. Val positief op en het zal je verbazen wat er mogelijk is qua opdrachten, studie, etc. (niet eel anders dan ander werkgevers dus).
Ik weet dat je elders meer kan verdienen maar het gaat om het totaalpakket en ik heb het idee dat jij daar een erg gekleurd beeld van hebt. Ik vind het een beetje jammer dat je op basis van dit gekleurde beeld en vaak ongefundeerd (samen met TVM) een anti-Centric sfeertje aan het creeeren bent.
Zal wel hetzelfde zijn als FUWA en COMPS bij Centric MIS.

[ Voor 70% gewijzigd door -TAZZ- op 18-08-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Salaris moet je verdienen natuurlijk en als SE heb je idd geen wereld salaris. Ik ben wel van mening dat Centric niet slecht betaald, daarentegen is het zeker niet de best betalende werkgever.
Tuurlijk zijn er slechter betaalde werkgevers, maar dat neemt niet weg dan Centric in mijn ogen niet goed betaald. Elke Centric'er hoor je hierover en niet zonder een rede !
Kan ik niet over oordelen maar als dit jou ervaring is zou ik afspraken vast laten leggen op papier maar pas dan op want dan kunnen ze jou er ook aan houden.
Er zijn afspraken op papier gezet maar ook daar word niet aan gehouden. Al voor ik een copy kreeg hebben ze het even aangepast.
Dat ben ik niet met je eens SS kun je worden door het volgen en afronden van een MCSE studie waarna de werkervaring wel volgt.
Dit gaat nogsteeds gepaard met werkervaring zoALS ik al zei.. Het behalen van je MCSE en nog op een helpdesk zitten word niet gewaardeerd !!
OLC zie ik niet als nadeel. Je krijgt de mogelijkheid om allerlei studies te volgen (MS, Linux/UNIX, Novell, etc) Dat het meerendeel MS studies volgt heeft geen r##t te maken met afspraken met MS. Je kan best UNIX/Linux opleidingen volgen alleen is dit niet de core bussines van Centric maar als verbreding van je kennis is dit altijd een pre.
Het moet aansluiten op je functie/arbeidsmarkt.
Je moet bereikbaar zijn maar er wordt nergens gesteld dat je mobiel bereikbaar moet zijn. Je kan ook op je vaste nummer thuis of bij je opdrachtgever bereikbaar zijn.
Hier is een werkgever niet altijd blij mee.. Dit kan ik beamen bij mijn vorige werkgever.. Thuistelefoon heeft weinig zin als je op project zit.
Zo te lezen ben je nog een beginnende IT-er dus wat is dan het probleem.
Certificaten MCSA+, MCSA, MCDST, MCP en nog 1 examen voor MCSE en al meerdere jaren indienst bij Centric................
Ik zit ook bij MIS en we barsten van de interssante klussen voor System Specialisten en hoger.
Dan zit jij toch bij een andere afdeling.. Een opdracht aanprijzen als Systeembeheer en vervolgens 2e lijns support vind ik geen mooie opdrachten.
Ik zit inmiddels al bijna 10 jaar bij Centric, ben in die tijd opgeklommen van Helpdesker tot Technisch Consultant en heb het nog steeds naar mn zin.
Jij vergeet 1 GROOT ding.. Jij bent op de perfecte moment bij Centric gekomen. Mensen die na 2000 gekomen zijn hebben hele andere voorwaarden. Jij hebt zelfs als SE1 al een leaseauto in je contract waarschijnlijk.
Ik weet dat je elders meer kan verdienen maar het gaat om het totaalpakket en ik heb het idee dat jij daar een erg gekleurd beeld van hebt.
Dit beeld heeft Centic voor me gecreeerd.. Ben Centric dankbaar dat ze me een kans hebben gegeven, maar vind het ( na het openen van mijn ogen ) wel welletjes geweest !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Ik zit nu 2 weken bij Centric als Support Engineer l.1.
De afgelopen 2 weken in het OLC gezeten, voor ITIL F & MCDST geleerd.
Afgelopen week op gesprek geweest bij de Rabobank voor een helpdesk job, daar hebben ze een collega met meer ervaring voor gekozen.
Daarna kreeg ik te horen dat ik a.s. maandag mag beginnen bij Tyco. Toch best snel & goed geregeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totdat je je salaris/voorwaarden vergelijk bij een ander bedrijf voor dezelfde functie en waar men minder eist.

Om te beginnen is centric goed, wat dat betreft heb ik niet te klagen, maar nadat je de ervaring en de papieren hebt lijkt het alsof je stil zit. Voor iemand die meer wil bereiken, meer wil doen en meer verantwoording wil is het deprimerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
endless schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:00:
Ik zit nu 2 weken bij Centric als Support Engineer l.1.
De afgelopen 2 weken in het OLC gezeten, voor ITIL F & MCDST geleerd.
Afgelopen week op gesprek geweest bij de Rabobank voor een helpdesk job, daar hebben ze een collega met meer ervaring voor gekozen.
Daarna kreeg ik te horen dat ik a.s. maandag mag beginnen bij Tyco. Toch best snel & goed geregeld! :)
OLC in ijsselstein ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:58:

Dit beeld heeft Centic voor me gecreeerd.. Ben Centric dankbaar dat ze me een kans hebben gegeven, maar vind het ( na het openen van mijn ogen ) wel welletjes geweest !!
Als je het idd zo slecht hebt en denk dat het elders beter is moet je niet klagen maar moet je ergens anders gaan werken. Al je zo goed bent heeft TVM vast nog wel een baan voor je. Kan hij z'n CV wedstrijd ook nog winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-TAZZ- schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:09:
[...]

Als je het idd zo slecht hebt en denk dat het elders beter is moet je niet klagen maar moet je ergens anders gaan werken. Al je zo goed bent heeft TVM vast nog wel een baan voor je. Kan hij z'n CV wedstrijd ook nog winnen ;)
Ik klaag niet slimmerd, ik zet mijn ervaringen neer die ik heb met Centric. Zie topic title |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

Jij je zin 'slimmerd'. Opnieuw: "Als je zulke slechte ervaringen hebt moet je misschien eens op zoek naar een andere baan. Moet voor zo'n hoog opgeleide ICT-er geen probleem zijn, toch." ;)

Je begeeft je met deze opmerkingen op glad ijs. Deze topics zijn bedoeld om ervaringen uit te wisselen. Dat iemand daarnaast wellicht naar een andere functie om zou kunnen zien staat daar los van. Dit in het topic ter sprake brengen is niet ontopic en sfeerverpestend.

[ Voor 44% gewijzigd door Rukapul op 19-08-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-TAZZ- schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:14:
Jij je zin 'slimmerd'. Opnieuw: "Als je zulke slechte ervaringen hebt moet je misschien eens op zoek naar een andere baan. Moet voor zo'n hoog opgeleide ICT-er geen probleem zijn, toch." ;)
Nee.. Ik heb inmiddels ook wat anders.. Helaas ben ik geen 'hoog' opgeleide ICT'er.. Jij hebt aardig wat certificaten zag ik, maar je bent ook 10 jaar ouder ( no offense ) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:30:
[...]

Je begeeft je met deze opmerkingen op glad ijs. Deze topics zijn bedoeld om ervaringen uit te wisselen. Dat iemand daarnaast wellicht naar een andere functie om zou kunnen zien staat daar los van. Dit in het topic ter sprake brengen is niet ontopic en sfeerverpestend.
Het is niet mijn bedoeling om de sfeer te verpesten. Ik was alleen in de veronderstelling dat 70373R nog bij Centric werkte. Dat begreep in niet aangezien hij zoveel slechte ervaringen met Centric schijnt te hebben maar ik begrijp dat hij inmiddels wat anders heeft gevonden.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:50:
[...]
Nee.. Ik heb inmiddels ook wat anders.. Helaas ben ik geen 'hoog' opgeleide ICT'er.. Jij hebt aardig wat certificaten zag ik, maar je bent ook 10 jaar ouder ( no offense ) :p
No offence taken. Succes met je nieuwe baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Eindhoven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
-TAZZ- schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 08:43:
[...]

Het is niet mijn bedoeling om de sfeer te verpesten. Ik was alleen in de veronderstelling dat 70373R nog bij Centric werkte. Dat begreep in niet aangezien hij zoveel slechte ervaringen met Centric schijnt te hebben maar ik begrijp dat hij inmiddels wat anders heeft gevonden.
Het gaat er hard aan toe hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Iemand ervaring met een kinderopvang regeling bij Centric?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:48:
[...]

Het gaat er hard aan toe hier :)
Nee, TAZZ had na mijn idee op sommige punten ook wel gelijk, maar laat ik gelijk dan maar zeggen dat Centric absoluut geen slechte werkgever is, maar ik heb wat slechte ervaringen gehad met Centric die ik in dit topic neer zet.. Nadeel is echter dat ik uiteraad mijn slechte ervaringen voorop zet.. Nogmaals ben ik erg blij dat Centric mijn die kans heeft gegeven en het is zeker een goed bedrijf als beginnende IT'er die veel wil leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
The Real Falcon schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:02:
Iemand ervaring met een kinderopvang regeling bij Centric?
Ik citeer uit de personeelsgids :
Het verhaal is achterhaald, dus ik heb het weggehaald :) Zie voor meer info het intranet

[ Voor 170% gewijzigd door TheVMaster op 21-08-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeAgain
Zie voor de meest actuele versie het het intranet van Centric.

Daarnaast, dit zijn geen ervaringen natuurlijk, dit is droge stof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MeAgain schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:05:
Zie voor de meest actuele versie het het intranet van Centric.

Daarnaast, dit zijn geen ervaringen natuurlijk, dit is droge stof ;)
Waar denk je dat dit vandaan komt dan :? whehe

offtopic:
Heb je het al gestuurd? Of ben je nog niet klaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:48:
[...]
Waar denk je dat dit vandaan komt dan :? whehe
Pardon ? Jij werkt er toch niet meer ? Je kunt nog op het intranet ? Goed geregeld bij Centric :P
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.