TheVMaster schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:51:
[...]
Ik ben het er in zo verre ook mee eens dat het idd bashen lijkt, maar sommige zaken kun je gewoon niet ontkennen dus een kern van waarheid zit er zeker wel in.
En zou het OM dan ook voor Centric gewerkt hebben...dat ze e.e.a. aan een nader onderzoek onderwerpen?

Nah, ik moet wel zeggen dat het opvalt dat jouw neus vaak vooraan te vinden is als er iets negatiefs te melden is over Centric.. jij als ex-medewerker van NONL (toch?) hebt toch ook geen "grudge", of wel?
Vaak is het geklaag op bepaalde niveau's in de organisatie. De eerste groep zijn de gasten die op niveau junior zitten maar nog niet kundig/expert genoeg zijn voor het volgende niveau (daar gaat gewoon tijd en ervaring overheen) of omdat ze het verrekken om hun papiertjes te halen, die gaan wandelen. Soms zie ik gasten van 25 met een CV van 4 A4tjes waarvan 3 met ex-werkgevers. Zodra ze van school komen verwachten ze een laptop/GSM/leaseauto en 40K bruto per jaar. Ook jij weet dat dat onzin is.
De tweede groep klagers zijn de uitgebluste 40ers/50ers die nu merken dat ze 10 jaar geleden ervoor hadden moeten zorgen dat ze hun papiertjes hadden moeten halen om hun carriere over 10 jaar ook nog voortgang te laten hebben. Die komen er nu achter dat ze de afgelopen 5 jaar geen drol zijn opgeschoten en dat ze carrierematig gezien stil staan en dat ze sociaal gezien te weinig tijd hebben om er nog wat aan te doen OF dat het studeren op latere leeftijd behoorlijk zwaar op de maag kan liggen. Vaak zit hun werkgever ook met ze in de maag want ze zijn best duur voor het feit dat ze maar heel beperkt inzetbaar zijn. Regelmatig zie ik hier ook die mensen terug die tussen 1995-2000 tot die groep behoorden die toen omgeschoold werden door ze in 3 maanden van een NT4-MCSE papiertje te voorzien in de markt te dumpen zonder enige hands-on ervaring.
Die groepen medewerkers kom je bij iedere werkgever tegen. Bij de ene club meer dan bij de andere, maar ze zitten er altijd wel. Die gasten van 25 zijn "passing through" en de uitgebluste 40ers/50ers blijven zitten gallen tot ze ofwel eruitgemikt worden, uiteindelijk er toch zelf wat aan gaan doen ofwel toch nog door hun werkgever opgepikt worden met ander werk waar ze zich misschien beter voelen.
Ik heb het hier al vaker geroepen: Als je *ECHT* onrecht aangedaan wordt door je werkgever, dan is hier janken een teken van onvermogen. Dan ga je naar je manager en als je er niet uit komt naar de rechter en laat je het uitzoeken. Als je tot de categorie van hierboven behoort, ga dan maar eens bij jezelf te rade *WAAROM* het dan zo is dat je te weinig geld krijgt, de sfeer kut is, je geen leasebak hebt, etcetera. Hou er wel rekening mee dat bijvoorbeeld sfeer niet iets is dat door je manager bepaald wordt, maar ook te maken heeft met hoe *JIJ* met je werk/collega's/opdrachten omgaat. En dat heeft niks met Centric te maken, dat is een algemeen vaststaand feit.
Centric is geen top-betaler wat salarissen aangaat. Dat past ook niet in de bedrijfscultuur van no-nonsense. Je krijgt salaris naar wat je presteert. Maar sinds de laatste keer dat ik hier mn ouwehoerverhalen afstak, is de trend wel wat bijgedraaid. De salarissen zijn momenteel goed marktconform te noemen terwijl dat voorheen wel eens minder was. Natuurlijk zijn er beter betalende werkgevers, buurman's gras is vaak groener. Maar kijk ook even naar het totale plaatje en kijk even verder dan je neus lang is. Binnen Centric zijn er zoveel carrierepaden en misschien is nu iets minder accepteren dan bij een andere firma wel slimmer, als je dan over 2 jaar (of 3 of 5) een kant op kunt die je graag wilt, in plaats van kiezen voor netto 200 of 300 Eurootjes per maand meer. Wie zo ver niet kijkt, doet zichzelf te kort en zal over 1 of 2 jaar met dezelfde klaagzangen in een andere thread hier staan.
Overigens, ik had een berichtje gestuurd naar Computable of hun journalist misschien een ex-medeweker van Centric was omdat de trend van berichtgeving over Centric verre van objectief was en neigde naar sensatie-journalistiek en stemmingmakerij. Ik heb er niks meer over gehoord maar sindsdien zijn er geen berichten meer verschenen. Misschien heeft het er mee te maken