Daarmee heb je voor mij je serieusiteit in 1 keer overboord gezet.
Als jij met
35 in een functieprofiel zit waar jij 1475,-- verdient, dan heb je ofwel geen drol aan je carriere gedaan omdat je er te lui voor bent, of je bent te dom om er wat voor te doen en verwacht van je werkgever dat ie je bij 't handje neemt, je jaarlijks 10% meer salaris geeft omdat je zo'n aardige knul bent en owjah, die leaseauto krijg je natuurlijk in de categorie D want je moet natuurlijk wel comfortabel naar je bureautje kunnen komen.
Maar ik zie net in je MyReact dat je over Valid ook alleen maar zit te janken. Daarnaast staat in je werkzoektopic van Januari van dit jaar:
Ik heb de afgelopen maanden wel 20 sollicitaties verstuurd en ben nooit verder gekomen dan een eerste gesprek, dus nu een contract hebben is me al veel waard.
Waarom zou je zovaak niet verder komen dan het eerste gesprek, denk je?
Op basis van je uitspraken hier kun je wel een redelijke profielschets van je maken. Dat soort figuren hebben ze namelijk per kilo in de ICT:
- Te moe/lui/beroerd om een vakboek te lezen.
- Op zaterdag een bedrijfsfeest? Nee dan kom ik niet, zaterdag is niet voor de zaak.
- 's Avonds een workshop? nee dan kom ik niet, ik ga toch niet 's avonds ook nog es werken!
- Examen doen? Alleen als ik mag leren in tijd van de baas hoor!
Als het niet aan komt waaien dan is 't niet de moeite. Je zou toch es wat doen voor je carriere. En ondertussen maar klagen dat ze niet genoeg salaris krijgen, dat ze geen leasebak krijgen en maar jammeren over de parkeerkosten en de reistijden. En ondertussen uiteraard ex-werkgevers bashen op internet. Ook erg volwassen en goed voor je carriere, overigens..
Voor dergelijke types is er maar 1 woord:
BAH
Je zal er maar mee moeten werken... ik krijg al jeuk bij de gedachte..
Centric is een bedrijf waar je moet werken voor je carriere. Dat is misschien nieuw voor je, maar dat schijnt wel vaker voor te komen in de wereld. Je mag nog van geluk spreken dat je in Nederland woont en niet in de VS, waar prestatiesalaris een veel gebruikelijker fenomeen is dan hier. En zit je daar alleen maar te vegeteren bij je werkgever, dan zit je zo op de stoep ipv achter je bureau. Hier in Nederland is men sociaal en heeft de werknemer (nog) een aardige bescherming maar dat wil niet zeggen dat je erop vooruit gaat.
Als je op je stoel wilt blijven zitten en jaarlijks geld erbij wilt krijgen zonder er wat voor te doen, dan moet je raamambtenaar worden. Centric is een werkgever waar je super carriere kunt maken, maar je moet het wel zelf doen!
[
Voor 38% gewijzigd door
Froos op 14-05-2009 11:57
]