Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 07:44
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:17:
Nee, maar wat maakt Centric beter dan de andere detacheerders die wel gewoon allemaal lease-auto leveren?
Ehh.. misschien de lease-auto die je ook gewoon bij Centric krijgt op de betreffende functies? Of is het de werksfeer? Misschien een combinatie van beide?

Ik weet het niet maar ik ben deze week begonnen bij Centric en kan wel zeggen dat de sfeer erg goed is. Ik rij al een aantal dagen van Groningen naar Zwolle op en neer zonder tegenzin (eigen auto !!)

Misschien zoek jij een werkgever die een dikkere leasebak verstrekt zodat je meer bijtelling kunt betalen aan de belasting zodat je in die dikkere bak met tegenzin naar je werk kunt rijden omdat de werksfeer daar misschien iets minder is?

Ik denk als het alleen om de auto gaat dat je beter bij een autobedrijf kan gaan werken :X

[ Voor 0% gewijzigd door Gadgeteer op 03-04-2008 17:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de sollicitatieprocedure zoals Centric die hanteert. Tijdens mijn eerste gesprek werd aangegeven dat een bewijs van de politie, kopieen van mijn certificaten en referenties van mijn vorige werkgevers nodig zijn, want ik kan alles opschrijven, was de verklaring.

Mijn gevoel hierbij is dat Centric ervan uitgaat dat ik een crimineel en een oplichter ben, totdat ik het tegendeel heb bewezen. Nou heb ik op zich niets te verbergen, maar ik vind dit geen goed uitgangspunt om een langdurige werkrelatie aan te gaan.

Is dit de normale gang van zaken, of heb ik slechte indruk gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bewijs van de politie? Bedoel je een verklaring omtrent gedrag (het vroeger bewijs van goed gedrag)? Dat is vrij normaal hoor, dat je dat moet hebben tegenwoordig als je in de ICT-werkt. Zeker als er kans is dat je op plekken gaat werken waar je met vertrouwelijke gegevens in aanraking gaat komen..

Kopie van diploma's / certificaten is ook niet bepaald ongebruikelijk. Je kan mensen toch niet op hun blauwe oogjes vertrouwen als ze beweren dat ze een bepaalde opleiding gedaan hebben, je wil toch iets meer zekerheid lijkt me, als je in die mensen wil gaan investeren. Als je weet dat bijna 1 op de 3 sollicitanten het geen probleem vind om te liegen in hun gesprek en de helft er geen problemen mee heeft om dingen te verzwijgen (bron) lijkt het me vanuit de werkgever vrij begrijpelijk.

Referenties idem dito. Als je in je CV opgeeft dat je referenties kan overleggen, lijkt het me niet zo raar dat daarom gevraagd word.

Lees de gemiddelde personeelsadvertentie maar eens door (van andere bedrijven bedoel ik), daar word ook regelmatig om een of meer van deze zaken gevraagd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zoek jij een werkgever die een dikkere leasebak verstrekt zodat je meer bijtelling kunt betalen aan de belasting zodat je in die dikkere bak met tegenzin naar je werk kunt rijden omdat de werksfeer daar misschien iets minder is?
Wat is dit nou weer voor aanval. Ik zeg niet dat ik een dikke leasebak wil. Ik zeg alleen dat ik die reclame campagne een beetje dom vind..

Op en neer rijden naar Zwolle in je eigen auto gaat ook vast nog wel vervelen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:33

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:31:
[...]

Wat is dit nou weer voor aanval. Ik zeg niet dat ik een dikke leasebak wil. Ik zeg alleen dat ik die reclame campagne een beetje dom vind..

Op en neer rijden naar Zwolle in je eigen auto gaat ook vast nog wel vervelen :)
Afgezien daarvan..... Bij veel kilometers (1000 per week?) kan een prive auto niet echt goed uit volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik vind die fiets wel heel erg cool (met mijn eigen zwarte lak erover). Dus als ik het goed begrijp - mits ik een aanbod krijg - krijg ik die fiets! En als ik dan het aanbod afsla hoef ik die fiets niet terug te geven?

@alex88: In principe is dit normale gang van zaken, ze moeten ook tegenover hun klanten toch kunnen verantwoorden? En mijn afgelopen 2 werkgevers deden het ook, just in case (waar ik in vaste dienst was, geen detachering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:31:
[...]

Niet als aanval bedoeld, erger me gewoon aan het eeuwige leasebak gezeur. Ik denk dat je verder moet kijken dan dat alleen. De campagne... tja de een vindt hem leuk de ander niet. Ik vindt het een leuk fietsie.
TheVMaster schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:45:
[...]

Afgezien daarvan..... Bij veel kilometers (1000 per week?) kan een prive auto niet echt goed uit volgens mij...
Klopt, daarom ben ik blij dat ik, indien ik op zulke afstanden gedetacheerd word, gewoon gebruik kan maken van een poolauto.
ebia schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:02:
Ik vind die fiets wel heel erg cool (met mijn eigen zwarte lak erover). Dus als ik het goed begrijp - mits ik een aanbod krijg - krijg ik die fiets! En als ik dan het aanbod afsla hoef ik die fiets niet terug te geven?
Zo begreep ik het wel inderdaad :?
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:53:
Ik heb een vraag over de sollicitatieprocedure zoals Centric die hanteert. Tijdens mijn eerste gesprek werd aangegeven dat een bewijs van de politie, kopieen van mijn certificaten en referenties van mijn vorige werkgevers nodig zijn, want ik kan alles opschrijven, was de verklaring.

Mijn gevoel hierbij is dat Centric ervan uitgaat dat ik een crimineel en een oplichter ben, totdat ik het tegendeel heb bewezen. Nou heb ik op zich niets te verbergen, maar ik vind dit geen goed uitgangspunt om een langdurige werkrelatie aan te gaan.

Is dit de normale gang van zaken, of heb ik slechte indruk gemaakt?
Is tegenwoordig bij veel werkgevers de normale gang van zaken. Vaak worden referenties niet gecontroleerd maar mochten ze twijfelen dan kunnen je referenties ook in je voordeel werken.

Als Centric ervan uit zou gaan dat je crimineel bent denk ik niet dat je uberhaupt nog een verklaring omtrent gedrag hoeft aan te vragen.. Ik denk dat ze je dan gewoon zouden bedanken voor je interesse en je succes zouden wensen met je verdere sollicitaties :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gadgeteer schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:20:
[...]

Klopt, daarom ben ik blij dat ik, indien ik op zulke afstanden gedetacheerd word, gewoon gebruik kan maken van een poolauto.
[...]

Is tegenwoordig bij veel werkgevers de normale gang van zaken. Vaak worden referenties niet gecontroleerd maar mochten ze twijfelen dan kunnen je referenties ook in je voordeel werken.

Als Centric ervan uit zou gaan dat je crimineel bent denk ik niet dat je uberhaupt nog een verklaring omtrent gedrag hoeft aan te vragen.. Ik denk dat ze je dan gewoon zouden bedanken voor je interesse en je succes zouden wensen met je verdere sollicitaties :X
En waarom kreeg jij geen lease-auto? Omdat je een jaarcontract hebt of omdat je onvoldoende ervaring (Support Medewerker ofzo) bent?

En die Verklaring omtrendt gedrag is vrij standaard, volgens mij is dat vooral omdat Centric veel zaken doet met overheden. Mijn eigen werkgever heeft dat overigens ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
TheVMaster schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 01:44:
[...]

En waarom kreeg jij geen lease-auto? Omdat je een jaarcontract hebt of omdat je onvoldoende ervaring (Support Medewerker ofzo) bent?
Idd, ik heb langere tijd niet in de ICT gewerkt en beschik derhalve niet over recente (bruikbare) werkervaring. Ook heb ik geen recente certificaten, opleiding afgerond in een lastige tijd voor ICT'ers dus in die tijd nooit een baan in ICT kunnen vinden. Aan certificaten wordt al weer gewerkt.

Ik vind het echter geen probleem, heb zelf wel een auto. Zorg er gewoon voor dat ik certificaten ga halen en doe tussentijds de nodige ervaring op. Op die manier kom ik wel verder. En tot die tijd kan ik gewoon mijn KM's declareren (tot een max per dag, daarboven bestaan mogelijkheden voor een poolauto).

Begin maandag bij een klant, ongeveer 30km van huis. Dat doe ik met plezier in mijn eigen auto en kan nog KM's declareren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gadgeteer schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:30:
[...]

Idd, ik heb langere tijd niet in de ICT gewerkt en beschik derhalve niet over recente (bruikbare) werkervaring. Ook heb ik geen recente certificaten, opleiding afgerond in een lastige tijd voor ICT'ers dus in die tijd nooit een baan in ICT kunnen vinden. Aan certificaten wordt al weer gewerkt.

Ik vind het echter geen probleem, heb zelf wel een auto. Zorg er gewoon voor dat ik certificaten ga halen en doe tussentijds de nodige ervaring op. Op die manier kom ik wel verder. En tot die tijd kan ik gewoon mijn KM's declareren (tot een max per dag, daarboven bestaan mogelijkheden voor een poolauto).

Begin maandag bij een klant, ongeveer 30km van huis. Dat doe ik met plezier in mijn eigen auto en kan nog KM's declareren ook.
:) Oke....'k snap het. Geen probleem dus...wel lekker bij een klant op 30 km afstand zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo, ben vrij nieuw hier op het forum. Ik ben iemand van wel veel lezen weinig posten :)

Inmiddels ongeveer een jaar werkzaam bij Centric in de leukste regio van het land (NONL) :p en heb het enorm naar mijn zin moet ik zeggen. Ik zit hier gedetacheerd met nog 5 collega's van Centric en het is altijd erg gezellig! Ook samen met deze club de eerste prijs bij het karten mogen ontvangen ;) Jaja, wij kunnen wel wat!

Morgen maar weer eens even kijken wat de kwartaalmeeting brengt :)
In ieder geval goed eten hahahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:16:

Morgen maar weer eens even kijken wat de kwartaalmeeting brengt :)
In ieder geval goed eten hahahaha!
Hoop het. Beetje goed eten na een dag werk is wel prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik het eten moeten missen. Reed om 18.00 pas uit Leeuwarden weg, dus was om 18.45 pas aanwezig. Hopelijk heeft het voor de rest wel goed gesmaakt :p

Vooral de kennisquiz was een succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:06:
Helaas heb ik het eten moeten missen. Reed om 18.00 pas uit Leeuwarden weg, dus was om 18.45 pas aanwezig. Hopelijk heeft het voor de rest wel goed gesmaakt :p

Vooral de kennisquiz was een succes :)
Eigenlijk niet, na vraag 2 zou iedereen er al uit liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was vraag 2 ook alweer? Zo'n succes was het dus :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:41:
Wat was vraag 2 ook alweer? Zo'n succes was het dus :|
Was die vraag waarbij A en B verwisseld werden :?
Nah who cares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja, hahahaha, heel bijzonder inderdaad _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:46
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:09:
Ohja, hahahaha, heel bijzonder inderdaad _/-\o_ d:)b
ach, we kunnen Dave bij slechte tijden altijd nog als quizmaster verhuren.. Alleen nog een goeie stage-naam voor em verzinnen :D

Binnenkort de NONLanParty en ik heb gehoord dat er dit jaar veel meer activiteiten op de rol staan dan voorgaande jaren dus het wordt gezellig! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Froos schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:26:
[...]

ach, we kunnen Dave bij slechte tijden altijd nog als quizmaster verhuren.. Alleen nog een goeie stage-naam voor em verzinnen :D

Binnenkort de NONLanParty en ik heb gehoord dat er dit jaar veel meer activiteiten op de rol staan dan voorgaande jaren dus het wordt gezellig! :*)
.....en uw quizmaster voor de avond [tromgeroffel] "QUIZMASTER D.".....

Activiteiten zijn goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:26

flessuh

Set sail for fail!

mmm, dinsdag op sollicitatiegesprek geweest.
het gesprek begon wat stroef, maar ging op zich wel redelijk. (ik ben altijd zo nerveus als de *****)

ik krijg als het goed is deze week nog te horen of het wat word, of niet...
ik hoop er het beste van aangezien ik al een redelijk lange tijd thuis zit, en geen werkervaring heb, dus er zijn niet veel werkgevers waar ik interresant voor ben

ik heb overigens MBO ICT niv4 (3-jarige variant)

[ Voor 6% gewijzigd door flessuh op 24-04-2008 14:14 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Laatst online: 08-09 14:03
Ik heb morgen sollicitatiegesprek in Emmen.

Ik heb +/- 2 jaar werkervaring en MBO ICT niveau 4 + ITIL Foundation

Ik ben hieraan gekomen via Xcent, hoe steekt dat precies in elkaar? Want ik ken Xcent als detacheringsbedrijf opzich. Of heeft Centric dat bedrijf ook overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben hieraan gekomen via Xcent, hoe steekt dat precies in elkaar? Want ik ken Xcent als detacheringsbedrijf opzich. Of heeft Centric dat bedrijf ook overgenomen?
XCent is al jarenlang van Centric, zie http://www.centric.nl/ind...ageID=1407&nCMSPageType=1

Ik werk zelf bij Centric Managed ICT Services en weet dus niet al teveel van XCent af, maar volgens mij doet XCent zowel detacherings- als uitzendwerk. Maar meer dan dat weet ik niet verder, daarvoor zal je op hun site moeten kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 24-04-2008 18:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Banzaibunny schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:13:
mmm, dinsdag op sollicitatiegesprek geweest.
het gesprek begon wat stroef, maar ging op zich wel redelijk. (ik ben altijd zo nerveus als de *****)

ik krijg als het goed is deze week nog te horen of het wat word, of niet...
ik hoop er het beste van aangezien ik al een redelijk lange tijd thuis zit, en geen werkervaring heb, dus er zijn niet veel werkgevers waar ik interresant voor ben

ik heb overigens MBO ICT niv4 (3-jarige variant)
We zijn benieuwd, hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Ebbie73 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:58:
Ik heb morgen sollicitatiegesprek in Emmen.

Ik heb +/- 2 jaar werkervaring en MBO ICT niveau 4 + ITIL Foundation

XCent is zoals Wildhagen al zei, een onderdeel van Centric. Zo zijn er wel meer namen :)

Op zich mooi dat je via XCent doorstroomt. Er zijn namelijk wat afspraken gemaakt tussen de verschillende onderdelen met betrekking tot hoe er met personeel omgegaan wordt waar meer potentieel in zit. Kennelijk vond XCent dat jij meer potentieel had dan zij werk voor konden bieden en dan proberen ze je binnen Centric aan een betere baan te helpen. Dus dat klinkt al goed. Hopelijk pakt het nog beter voor je uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xcent zit nog ook wat meer bij bedrijven met werkplekken onder de 1000, of zit ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Laatst online: 08-09 14:03
Froos schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 08:34:
[...]

XCent is zoals Wildhagen al zei, een onderdeel van Centric. Zo zijn er wel meer namen :)

Op zich mooi dat je via XCent doorstroomt. Er zijn namelijk wat afspraken gemaakt tussen de verschillende onderdelen met betrekking tot hoe er met personeel omgegaan wordt waar meer potentieel in zit. Kennelijk vond XCent dat jij meer potentieel had dan zij werk voor konden bieden en dan proberen ze je binnen Centric aan een betere baan te helpen. Dus dat klinkt al goed. Hopelijk pakt het nog beter voor je uit :)
Ik ben deze week begonnen in Emmen als servicedeskmedewerker. Bevalt me wel goed. Het is ook natuurlijk eerst de kat uit de boom kijken.

Hoe staat het met de uitkomst van jouw sollicitatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft even geduurd, maar dan is ie dan toch. De ITIL training :) Gister de eerste avond gehad, beviel wel goed opzich. Voor mij de eerste training die ik op deze manier volg. Ik ben niet zo'n lezer dus op deze manier moet het toch te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Hey all,

Om even wat positieve info in dit topic toe te voegen..
Ik heb met plezier 8 jaar lang bij centric gewerkt.. (MIS)
Eerst via een regio kantoor, later op het hoofdkantoor..

Zolang je studeerd, de kansen pakt die op projecten liggen, jezelf laat zien op het regiokantoor/kwartaalmeetings kom je vanzelf hogerop.

Tsja.. het salaris verhaal.. Dit is denk ik bij elke grote ICT'er een hangijzer..
Hoe weet je jezelf te verkopen? Laat je afspraken zwart op wit zetten ? ( Dit is nodig ivm eventueel verloop van je managers )

Ook de leaseschalen zijn prima.. tuurlijk is het leuk die ene dikke bak te rijden die je altijd al wilde.. Maar ik vind dat de beperkingen die je worden opgelegd er ook zijn om je "financieel" te beschermen.
Niet iedereen heeft de discipline dit voor zichzelf in de hand te houden.

In mijn optiek is Centric een prima bedrijf om bij te starten, te studeren, leuke projecten te doen en zo dus veel ervaring op te doen..

Min punten ? Natuurlijk zijn die er.. Redelijk verloop in management gezien, dit geeft verwarring onder het personeel.. Soms niet altijd een leuke klus ( mij gelukkig niet overkomen) maar bedenk wel, het gras kan dan groener zijn bij de buurman,.... het kan er ook harder regenen.

Gr Avatar ( oud Centric medewerker )

Ps. Voordat de vragen komen, ik ben weggegaan bij Centric omdat ik steeds meer uit de IT ging, en dus ook uiteindelijk bij een ander bedrijf aan de slag ben gegaan waar meer uitdagingen op het "non-IT" vlak lagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Sterker nog.. hij is P&O gaan doen.. vanwege NON-IT vlak :) Maaruh, bedankt voor de positieve bijdrage ;)

Dingen die ik de laatste tijd veel hoor en zie.. je krijgt een fantastisch aanbod onder het mom van "als je bij ons werkt kun je tot 4000E/maand!!" en dan krijg je het uiteindelijke aanbod en dan is het "jaaaa dat is de top van de schaal maar je startsalaris is 2650.." en de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn dan ook maar zozo.. er zijn niet zo bar veel werkgevers die direct met de waarheid over de brug komen. Door het ballonnetje heenprikken is het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ruim 3 jaar bij Centric gewerkt en heb dit met véél plezier gedaan. Wat ik vaak lees is "waarom krijg je bij andere wel een leasebak en hier niet". Het zit zo: je moet aan een aantal eisen voldoen wil je hier voor in aanmerking komen. Maar ikzelf heb 3 jaar géén lease auto gehad maar wel een projectauto. Het is maar hoe je het bekijkt, ik was altijd eerlijk en als ik wat had dan legde ik het ook neer bij mijn field manager. Deze heeft altijd correct gehandeld en er alles aan gedaan om me tevreden te houden. Een project auto is net zo fijn als een lease auto alleen dat je 'm misschien 5 x per jaar moet omwisselen dan ;) (ikzelf dan). Nu ben ik reeds overgestapt naar een ander bedrijf (HappyCustomers) maar dat was puur voor de uitdaging. Net nu ik weg ben gegaan gaat er veel veranderen (in regio ZN dan). Maar goed, ik heb een een goed gevoel over gehouden aan Centric en ben handenschuddend uit elkaar gegaan. Beide partijen tevreden en we kunnen elkaar nog recht in de ogen aankijken. In mijn optiek ook wel belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog wat te melden? Of is het de sleur van het werk dat er niets meer gepost wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:58:
Iemand nog wat te melden? Of is het de sleur van het werk dat er niets meer gepost wordt :+
Ja ik misschien,

Ik heb gesoliciteerd bij 2 verschillende centric vestigingen op 2 verschillende functies, de ene is support engineer 1 M.b.t het ondersteunen van gebruikers bij applicaties zowel intern als extern. deze functie zou ik dan uitoefenen in 's-hertogenbosch hiervoor heb ik het contract al in de bus gehad. dit is een contract voor een jaar.

En gisteren heb ik gesoliciteerd op een functie in Eindhoven bij de detachering als support engineer 1, ik denk dat deze functie het beste bij mij past. Je hebt veel afwisseling en mag een graantje meepikken van veel verschillende bedrijven. en tevens heb je ook veel opleidingen die je kan volgen wat natuurlijk allemaal door centric betaald word.

Van deze solicitatie hoor ik a.s. donderdag of ik nog een keer op gesprek mag komen ofdat ik direct een contract aangeboden krijg of in het ergste geval.. niet aangenomen word.

Ik wacht het gewoon af en hou jullie op de hoogte.

Groetjes Jos Janssen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
Froos schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:26:
[...]

......
Mocht je functie vereisen dat je wel een auto nodig hebt, dan krijg je een pool-wagen (meestal niks mis mee).
.....
En wat zijn de voorwaarden van een pool-wagen? Mag je daar bijv ook prive mee rijden? Ik heb zelf namelijk wel eens zitten denken om bij centric te gaan solliciteren, vooral omdat zij veel in een gunstige regio zitten voor mij, in tegenstelling tot waar ik nu werk. Een auto zou voor mij dan wel een probleem zijn, aangezien ik nu ook lease rijd, en zo 123 geen geld over heb om een auto aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Je mag in een poolauto inderdaad ook prive rijden, dan krijg je gewoon de bijtelling net als met een lease auto. Grote verschil is dat je een leasebak normaal gesproken zelf uitkiest en een poolauto wordt voor je geregeld (veelal iets goedkopere auto's ivm de categorie voor bijtelling). Ook is er de regel dat je mogelijk de poolauto moet inleveren als je bijvoorbeeld door ziekte lange tijd niet kunt werken, of er wordt dan verwacht dat je een x-percentage betaald voor de auto.

De poolauto krijg je volgens mij wanneer je 75 of meer KM moet reizen naar je werkplek, als je werkplek met het OV lastig bereikbaar is en zowieso wanneer je support engineer 3 bent. Ben je hoger dan kom je volgens mij in aanmerking voor een lease auto.

Ik zou zeggen solliciteer en vraag naar de mogelijkheden.

[ Voor 13% gewijzigd door Gadgeteer op 26-06-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-09 10:25
Even een schopje.

Komende dinsdag mag ik bij Centric op gesprek komen voor een afstudeerplek. Wat is de dresscode bij Centric voor 'sollicitaties'? Ik kan mezelf wel netjes in pak gaan steken, maar wellicht denken ze dan dat ik te stijf ben en dat ik niet binnen het team pas of iets dergelijks.

Heeft iemand tips voor me?

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Kjoe_Ljan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:12:
Even een schopje.

Komende dinsdag mag ik bij Centric op gesprek komen voor een afstudeerplek. Wat is de dresscode bij Centric voor 'sollicitaties'? Ik kan mezelf wel netjes in pak gaan steken, maar wellicht denken ze dan dat ik te stijf ben en dat ik niet binnen het team pas of iets dergelijks.

Heeft iemand tips voor me?
Beetje laat hoor, maar je mag gerust in pak komen. (Dit had ik overigens ook gedaan en daarmee word je aangenomen.) Een nette broek en blouse is in principe voldoende voor een sollicitatie.
Hoe was het trouwens gegaan?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Laatst online: 14:26

flessuh

Set sail for fail!

excuses dat ik niet van me had laten horen na mn sollicitatie.... was vergeten dat ik hier wat gepost had :+

eerst heb ik te horen gekregen dat ik na 2 maanden maar weer moest bellen, aangezien ik onvoldoende relevante kennis/werkervaring heb.

nadat ik dus eind juni weer heb gebeld kreeg ik te horen dat er nog geen klasje was omdat ik een van de weinige trainee sollicitanten was.

na de zomer moet ik dus nog eens terugbellen :(

dus ik ben ondertussen maar verder aan het solliciteren :/
(kijken of de rabobank me wil, volgens hun reclamecampagne wel, maar ja, dat zeggen ze allemaal }:O )

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
Kiswum schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:24:
[...]

Beetje laat hoor, maar je mag gerust in pak komen. (Dit had ik overigens ook gedaan en daarmee word je aangenomen.) Een nette broek en blouse is in principe voldoende voor een sollicitatie.
Hoe was het trouwens gegaan?
Hier ook weer een beetje laat :P
Het gesprek ging wel goed, maar bestond vooral uit smalltalk. Morgen om 14:00 uur weer een afspraak, maar nu met een hoger geplaatst persoon, die de vorige keer op vakantie was...

De man met wie ik vorige week een afspraak had, zei dat hij dacht dat ik wel aangenomen zou worden, maar dat ik alleen nog een gesprek zou moeten hebben over het specificeren/concretiseren van mijn opdracht. Dat gesprek heb ik morgen dus en dan hoor ik ook of ik echt ben aangenomen :P

Een nette blouse, nette schoenen en een 'gewone' spijkerbroek redden het in het eerste gesprek ook, dus dat doe ik morgen ook weer aan.

Omdat ik er morgen toch een beetje fris uit wil zien, ga ik nu maar eens richting bed.... :P ;)

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Post ik hier ook maar eens mijn verhaal.

Voor mijn Stage Systeembeheer loop ik stage bij centric.
Als Intern Beheer.
Bevalt me super. Ze betalen me meer stage vergoeding dan de advies prijs van school.
Sfeer is super ; niks op aan te merken(ook al heb je altijd irritante gebruikers :+).
Nu ben ik momenteel als Vakantiewerker bij dezelfde vestiging aan de gang(dit loopt overigens wel op basis van Uitzend contract via Xcent)
En in September ga ik weer beginnen als Stagiair voor 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
LuckyY schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:32:
Post ik hier ook maar eens mijn verhaal.

Voor mijn Stage Systeembeheer loop ik stage bij centric.
Als Intern Beheer.
Bevalt me super. Ze betalen me meer stage vergoeding dan de advies prijs van school.
Sfeer is super ; niks op aan te merken(ook al heb je altijd irritante gebruikers :+).
Nu ben ik momenteel als Vakantiewerker bij dezelfde vestiging aan de gang(dit loopt overigens wel op basis van Uitzend contract via Xcent)
En in September ga ik weer beginnen als Stagiair voor 2 maanden.
Bij MIS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nee, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 11:59

michael21

Shrimp

Zo, het is hier wel heel erg rustig de laatste tijd zeg. Word er niks bijzonders meer beleeft of zijn we allemaal veels te druk met werken? En zijn er nog mensen die 15 november naar het personeelsfeest komen?

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:48
Ik heb vandaag een gesprek gehad met een consultant van Tempo-Team IT Professionals mbt de functie van Support engineer bij Centric te Eindhoven. Dit zou het eerste jaar op basis zijn van detachering via tempo-team en daarna (bij goed functioneren natuurlijk) een vast dienstverband bij Centric.
Mijn opleiding en ambities liggen bij de bedrijfskundige kant (informatie analist, RE, business analist, test analist, consultant, etc.), maar ik zou mij ook graag eerst wat meer willen verdiepen in het technische deel (aangezien je als starter momenteel moeilijk op die functies terecht komt in mijn regio).

Graag zou ik wat meer informatie willen ontvangen over de functie van support engineer. Momenteel heb ik een vrij beknopte beschrijving van taken en profiel.
Taken:
Je wordt ingezet voor operationeel beheer van de volgende omgevingen:
• Verschillende netwerkbesturingssystemen, te denken aan Windows XP/2K.
• Netwerk Management applicaties als HP Openview.
• Cisco en HP Procurve netwerk apparatuur.
• Cisco wireless netwerken
• DNS, VPN, DHCP, NTP en Radius.

Profiel:
Wij zoeken een kandidaat, die voldoet aan de volgende eisen:
• een afgeronde HBO ICT-opleiding
• Ervaring met het beheer van Windows systemen en geïnteresseerd om meerdere besturingssystemen aan te leren en bereidt je kennis hierin te verbreden.
• goede kennis van Windows XP en 2003 en bij voorkeur Cisco netwerk apparatuur
• analytisch vermogen, accuraat, goede communicatieve en contactuele
vaardigheden, klant- en service-gerichte instelling, dynamisch teamspeler
• belangstelling voor innovatie op ICT gebied in een universitaire omgeving
Je wordt geacht mee te werken in projecten en indien van toepassing ook
projecten te leiden.
Komt deze omschrijving en functie eisen overeen met de werkelijkheid en zijn er andere zaken die wellicht interessant kunnen zijn voor mij? Zou iemand de functie wellicht wat uitgebreider kunnen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Spurlie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:39:
Ik heb vandaag een gesprek gehad met een consultant van Tempo-Team IT Professionals mbt de functie van Support engineer bij Centric te Eindhoven. Dit zou het eerste jaar op basis zijn van detachering via tempo-team en daarna (bij goed functioneren natuurlijk) een vast dienstverband bij Centric.
Mijn opleiding en ambities liggen bij de bedrijfskundige kant (informatie analist, RE, business analist, test analist, consultant, etc.), maar ik zou mij ook graag eerst wat meer willen verdiepen in het technische deel (aangezien je als starter momenteel moeilijk op die functies terecht komt in mijn regio).

Graag zou ik wat meer informatie willen ontvangen over de functie van support engineer. Momenteel heb ik een vrij beknopte beschrijving van taken en profiel.

[...]

Komt deze omschrijving en functie eisen overeen met de werkelijkheid en zijn er andere zaken die wellicht interessant kunnen zijn voor mij? Zou iemand de functie wellicht wat uitgebreider kunnen toelichten?
Nite over Centric (geen ervaring mee), maar over de aangeboden functie: support engineer is een volledig technische functie. In verschillende bedrijven kan de functieinhoud wat verschillen, maar vaak bestaat de functie uit troubleshooten van diverse problemen waar de betroffen collega zelf niet uitkomt.

Ik zie niet hoe deze functie aansluit bij je ambities. EDP auditor wordt je er niet mee, ook niet na 20 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als starter zal ik gewoon een lekker technische functie doen. Je gaat dan ook wel meelopen in projecten en dat is later alleen maar handig als je meer de projectmanagement kant op wilt. Overigens vind ik de technische eisen wel stevig voor een starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Mijj broertje heeft daar gewerkt en kwam niet verder dan printerproblemen oplossen en users aan het handje houden. Geen mogelijkheid tot een hoger niveau. Hij heeft zijn heil dan ook ergens anders gezocht en nu technisch specialist.

Vacatures in het algemeen: mijn idee is dat ze de vacature opleuken, door interessante termen erin te gooien, maar de praktijk wat saaier blijkt. Mijn tip: goed doorvragen en op de werkplek kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 06-01-2009 09:38 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
TrailBlazer schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:39:
Als starter zal ik gewoon een lekker technische functie doen. Je gaat dan ook wel meelopen in projecten en dat is later alleen maar handig als je meer de projectmanagement kant op wilt. Overigens vind ik de technische eisen wel stevig voor een starter.
Niet helemaal mee eens. Je ontkomt er niet aan om de eerste jaren technisch bezig te zijn, daarin heb je gelijk. Dat is ook goed voor je ontwikkeling tot analist, consultant of auditor (de richtingen die worden genoemd in de Tempo Team->Centric vraag). Hands-on IT vaardigheden zijn ook niet die functies wel een stuk nuttige achtergrond.

Maar het is wel zaak om je loopbaan een beetje in de gewenste richting te sturen, anders moet je straks een U-bocht verdedigen op een sollicitatiegesprek.

Ik zou me dus richten op functies die vaardigheden toevoegen die nuttig zijn om straks je gewenste functie te kunnen krijgen.

Denk aan technische vaardigheden: databases, SQL, Oracle, MS SQL server - technologie die je vaak ziet in vacatures voor informatieanalist. En aan functieinhoud: een functie als testanalist voegt bijvoorbeeld meer toe dan support engineer. Je bent namelijk op een functioneel vlak met software bezig i.p.v. als troubleshooter. Voor de gewenste functies moet de breedtekennis meer worden ontwikkeld dan de dieptekennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:37:
[...]

Mijj broertje heeft daar gewerkt en kwam niet verder dan printerproblemen oplossen en users aan het handje houden. Geen mogelijkheid tot een hoger niveau. Hij heeft zijn heil dan ook ergens anders gezocht en nu technisch specialist.

Vacatures in het algemeen: mijn idee is dat ze de vacature opleuken, door interessante termen erin te gooien, maar de praktijk wat saaier blijkt. Mijn tip: goed doorvragen en op de werkplek kijken.
Daar ben ik het mee eens. Ik heb 6 jaar voor centric gewerkt en ik moet zeggen dat het niveau van de opdrachten nu niet bepaald je van het is. Veel gebruikersproblemen oplossen en de telefoon opnemen, en voor de rest moet je geluk hebben met uitdagingen op je project als de opdrachtgever je wat interessants laat doen. Centric gaat in elk geval geen uitdagende opdrachten voor je zoeken, ze zetten je in waar net toevallig een aanvraag ligt en waar ze geld voor je kunnen vangen.

Ook als dat betekent dat je daarvoor dagelijks 3 uur in de auti moet zitten. In al die 6 jaar heb ik een opdracht gehad van 6 maanden die een beetje dicht bij huis lag, de rest van de tijd moest ik een uur of langer enkele reis in de auto zitten. Incl de files voor Eindhoven.

Studeren moet je in je eigen tijd doen. Voor mij viel dat niet mee, ik heb een gezin en kan niet elke avond twee of drie uur in een microsoft boek van 900 pagina's gaan zitten lezen. Dat kan ik niet opbrengen. Ik weet best wat af van IT en ben redelijk gedreven, maar op die manier zelfstudie doen gaat me heel slecht af. En Centric kent gewoon geen andere methodes dan zelfstudie.

Als je op een opdracht zit en het bevalt je niet, dan heb je pech. Centric verdient geld aan je en zal je niet laten gaan als er niets anders voor je is.

Het salaris is een van de laagste in de markt. We hebben eens een medewerkers tevredenheid onderzoek gedaan, en uit de resultaten daarvan bleek ondermeer dat centric niet alleen onder het landelijk gemiddelde scoort, maar zelfs onder het landelijk minimum! Ter vergelijking: Ik ging er na 6 jaar weg met 1650 bruto. en maar volhouden dat het salaris marktconform is.

Elk jaar wordt de medewerkers tijdens kwartaalpresentaties weer een worst voorgehouden van bonus, maar in december is de boodschap toch altijd weer "we hebben net een bedrijfje gekocht" of " het gaat net even wat minder in de markt", waardoor het personeel elke keer weer naar de bonus kan fluiten. Ze willen gewoon niet betalen, het mag gewoon niets kosten bij centric. Typisch een werkgever van voor een dubbeltje op de eerste rang.

Ik lijk wel erg negatief over Centric, maar heb er al het nodige meegemaakt en ik zeg je dat dat niet al te fraai is. Daar word je vanzelf cynisch van. Op de belangenladder staat stelt centric zichzelf torenhoog bovenaan, dan komt een hele tijd niets, dan komt de opdrachtgever, dan komt weer een hele tijd niets en als je geluk hebt komt jouw belang ergens helemaal onderaan de ladder.

Kortom: leuk als je van school komt en je wilt ervaring opdoen, anders moet je er weblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je gaat vooral ingezet worden waar je op dat moment nodig bent. ook als dat toevallig dozen uitpakken en laptops stickeren is. Heb je geluk dan krijg je vast wel een leuk project, zoniet ben je de sjaak.

Waarom solliciteer je niet rechtsteeks bij centric? als je voor tempo team gaat werken krijg je een jaarcontract dat je niet tussentijds kan ontbinden. Eindhoven > Rolf van Haren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
Vanavond werd mij via een anoniem MSN gesprek gevraagd of de persoon mij iets mocht vragen over (het solliciteren/werken bij) Centric. Ik was destijds helaas afwezig, maar bij dezen wil ik toch een en ander vertellen. Handig om vooraf te weten is dat ik bijna ben afgestudeerd bij Centric in Groningen, voor de afdeling PS (Professional Services). PS lijkt momenteel een beetje last te hebben van een crisis o.i.d., dus de persoon die mij heeft aangesproken, zal hoogstwaarschijnlijk niet bij PS gaan solliciteren. Toch een verhaaltje.

Mijn sollicitatie voor het afstuderen heb ik gedaan in een spijkerbroek en een net overhemd. Ze doen er daar niet moeilijk over dat je gewoon in je vt-kleding op je werk komt, als je geen intakegesprek hebt (en als een pak niet bij je functie hoort). Dat geeft ook direct de bedrijfssfeer binnen Centric aan. Gewoon lekker ontspannen jezelf zijn.

Hoe alles in zijn werk gaat als je gedetacheerd bent, weet ik helaas niet, maar dat zal ongetwijfeld ook liggen aan het bedrijf waar je gedetacheerd bent en aan wat voor opdracht je werkt. Als er medewerkers over de vloer komen die geen opdracht hebben (of die hun kerstpakket komen ophalen :P), is het over het algemeen best gezellig!

Van voormalige medestudenten die wel een plekje bij PS hebben kunnen krijgen, weet ik dat ze van Centric verschillende certificaten hebben gekregen die goed staan op een cv. Het betekende wel elke week heen en weer naar IJsselstein, maar de kosten van de cursussen en kosten voor een overnachting werden door Centric vergoed. Zoals het hoort ;) De cursussen vonden (voor deze juniors in ieder geval) niet plaats in de eigen tijd van de medewerkers.

Een groot nadeel van Centric is de interne infrastructuur. Je ziet vaker bij ICT bedrijven dat 'de boel' best goed is geregeld voor klanten, maar dat het intern een hopeloos zootje is. Het internet in Groningen is bijvoorbeeld niet erg snel (zeg maar gewoon langzaam). Natuurlijk is het binnenhalen van de nieuwste games op kantoor niet de bedoeling, maar als je een groot installatiepakket moet downloaden, is 10kbps wel erg langzaam. Aan de andere kant zit je, als het goed is, natuurlijk niet veel op het kantoor ;)

Al met al vind ik het erg jammer dat ik niet bij Centric terecht kan als ik ben afgestudeerd. Ik voel me erg thuis binnen het bedrijf en de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook niet erg slecht te noemen...

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.. Kjoe_Ljan, Professional Services onder welk deel van Centric valt dat? Je hebt geloof ik ITS, SE en MIS. En onder welke Business Unit? Of IS het een business Unit? Die organisatie van Centric is zeeer verwarrend, en nergens een normaal organogram te vinden waarin je zoiets kunt vinden.

Blipse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:48
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:45:
[...]

Je gaat vooral ingezet worden waar je op dat moment nodig bent. ook als dat toevallig dozen uitpakken en laptops stickeren is. Heb je geluk dan krijg je vast wel een leuk project, zoniet ben je de sjaak.

Waarom solliciteer je niet rechtsteeks bij centric? als je voor tempo team gaat werken krijg je een jaarcontract dat je niet tussentijds kan ontbinden. Eindhoven > Rolf van Haren.
Met de procedure voor de functie van service expert ben ik uiteindelijk niet verder gegaan. Ik heb op het moment 2 hele interessante procedures lopen (functional consultant en informatie analist) die al in een verder gevorderd stadium zijn en dus concreet zijn. Tevens sluiten die functies meer aan bij mijn interesses en ambities en is er ook nog eens een kortere reisafstand. Hier wil ik mij op het moment dus ook voor de volle 100% op concentreren.

[ Voor 3% gewijzigd door Spurlie op 15-01-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:58:
Hmmm.. Kjoe_Ljan, Professional Services onder welk deel van Centric valt dat? Je hebt geloof ik ITS, SE en MIS. En onder welke Business Unit? Of IS het een business Unit? Die organisatie van Centric is zeeer verwarrend, en nergens een normaal organogram te vinden waarin je zoiets kunt vinden.

Blipse
PS is onderdeel van Software Engineering (SE dus). Het is inderdaad erg ingewikkeld allemaal. Ik heb een ZEER beknopte organogram geüpload (uit mijn scriptie). De Oranjewoud en Finace bestaan op hun beurt uiteraard ook weer uit verschillende onderdelen en MIS en ITS ook. Naast PS bestaat SE uit onder anderen e-Technology en ERP Consultancy (volgens de website).

PS heette voorheen overigens IE... Geen idee waar dat voor staat trouwens :$

Edit }:|

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/3687/organogramcx6.png

[ Voor 4% gewijzigd door Kjoe_Ljan op 15-01-2009 14:44 . Reden: Organogram toevoegen is ook wel handig ]

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spurlie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:11:
[...]

Met de procedure voor de functie van service expert ben ik uiteindelijk niet verder gegaan. Ik heb op het moment 2 hele interessante procedures lopen (functional consultant en informatie analist) die al in een verder gevorderd stadium zijn en dus concreet zijn. Tevens sluiten die functies meer aan bij mijn interesses en ambities en is er ook nog eens een kortere reisafstand. Hier wil ik mij op het moment dus ook voor de volle 100% op concentreren.
Een heel goede keus denk ik, ook omdat ik vrij zeker weet dat je ergens anders meer gaat verdienen dan bij Centric. En beter en interessant werk krijgt.

Overigens wordt die studie voor professional services inderdaad centraal in IJsselstein gegeven, maar daar hangt wel een grote studieschuld aan vast. Het is een van de weinige trajecten die niet in de eigen tijd van de werknemers wordt gegeven, ook omdat het een starttraject is waarbij je nog niet op een project zit. Voor alle andere trainingen van Centric geldt dat die in de eigen tijd plaatsvinden (leuk, als je 's avonds om 22:00 nog terug van IJsselstein naar Zeeland moet, om de dag erna weer vrolijk om 8 uur op je werk te verschijnen). Ook de certificaten mag je gewoon in eigen tijd halen. En niet met een cursus of een CBT pakket, nee gewoon een Engelstalig boek (1, zeker geen 2 verschillende) en over 6 weken mag je examen doen. En daar zit je dan met je gezin waarvoor je geen tijd meer hebt.

CBT kan alleen in combinatie met een studieschuld van 500,- per module :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:57:
[...]

Een heel goede keus denk ik, ook omdat ik vrij zeker weet dat je ergens anders meer gaat verdienen dan bij Centric. En beter en interessant werk krijgt.

Overigens wordt die studie voor professional services inderdaad centraal in IJsselstein gegeven, maar daar hangt wel een grote studieschuld aan vast. Het is een van de weinige trajecten die niet in de eigen tijd van de werknemers wordt gegeven, ook omdat het een starttraject is waarbij je nog niet op een project zit. Voor alle andere trainingen van Centric geldt dat die in de eigen tijd plaatsvinden (leuk, als je 's avonds om 22:00 nog terug van IJsselstein naar Zeeland moet, om de dag erna weer vrolijk om 8 uur op je werk te verschijnen). Ook de certificaten mag je gewoon in eigen tijd halen. En niet met een cursus of een CBT pakket, nee gewoon een Engelstalig boek (1, zeker geen 2 verschillende) en over 6 weken mag je examen doen. En daar zit je dan met je gezin waarvoor je geen tijd meer hebt.

CBT kan alleen in combinatie met een studieschuld van 500,- per module :')
Ik heb vandaag een stagegesprek gehad bij Centric en ik ben aangenomen met een optie tot baangarantie.
MIS in Diemen Zuid heeft mij verteld dat ik MS examens zelf mag bepalen. Examen wordt in het zelfde gebouw afgenomen en ik hoef ze alleen maar te zeggen wanneer ik het wil maken.

Ik vraag me af wat het begin salaris is van een System Engineer 1 (SE1)?

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

crzyhiphopazn schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:48:
[...]

Ik heb vandaag een stagegesprek gehad bij Centric en ik ben aangenomen met een optie tot baangarantie.
MIS in Diemen Zuid heeft mij verteld dat ik MS examens zelf mag bepalen. Examen wordt in het zelfde gebouw afgenomen en ik hoef ze alleen maar te zeggen wanneer ik het wil maken.

Ik vraag me af wat het begin salaris is van een System Engineer 1 (SE1)?
Ik weet niet wat je leeftijd, ervaring en opleiding is/wordt (waarschijnlijk MBO-ICT Beheer niv. 4).

Maar met deze gegevens + een leeftijd van 18 jaar zal je begin salaris zo'n 1300 zijn.
Als je MBO hebt afgerond en 21 jaar bent dan kan het goed zijn dat je beginsalaris zo'n 1400 zijn.

Kortom zeg wat meer over jezelf zodat het wat duidelijker voor ons wordt.

Gr. Een ex- medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Laatst online: 15-09 15:43

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Kiswum schreef op zondag 01 februari 2009 @ 17:43:
[...]

Ik weet niet wat je leeftijd, ervaring en opleiding is/wordt (waarschijnlijk MBO-ICT Beheer niv. 4).

Maar met deze gegevens + een leeftijd van 18 jaar zal je begin salaris zo'n 1300 zijn.
Als je MBO hebt afgerond en 21 jaar bent dan kan het goed zijn dat je beginsalaris zo'n 1400 zijn.

Kortom zeg wat meer over jezelf zodat het wat duidelijker voor ons wordt.

Gr. Een ex- medewerker
korte beschrijving ->
23 jaar
MBO ICT niv 4 (rond ik bij hun af),
3 jaar ICT THD ervaring,
2 jaar ICT niv 3 & 4 stage ervaring.

1300 á 1400 bruto of netto volgens jou?

Officieel is mijn minimum bruto loon €1.453,-

Ik was benieuwd wat Centric gemiddeld aanbied.
Ik ga morgen me stageovereenkomst ondertekening en dan krijg ik gelijk me salaris voor vastwerk te horen.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
crzyhiphopazn schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:34:

Lijkt me sterk.
Op mijn loonstrookje staat toch echt 1382 oid als wettelijk minimum loon. En ik ben de 23 al voorbij.
Of woon je toevallig in Belgie? Weet niet hoe dat daar zit.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

crzyhiphopazn schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:34:
[...]

korte beschrijving ->
23 jaar
MBO ICT niv 4 (rond ik bij hun af),
3 jaar ICT THD ervaring,
2 jaar ICT niv 3 & 4 stage ervaring.

1300 á 1400 bruto of netto volgens jou?

Ik was benieuwd wat Centric gemiddeld aanbied.
Ik ga morgen me stageovereenkomst ondertekening en dan krijg ik gelijk me salaris voor vastwerk te horen.
Ik had het uiteraard over Bruto prijzen, ik vermoed dat je normale loon zo'n 1500 zal zijn. Je stage loon kan/mag vele malen minder zijn. Ik weet overigens niet zeker of bedrijven verplicht om stagiaires vergoeding te geven...

voor je minimumloon op basis van een 38 urige werkweek en excl. vakantie toeslag is inderdaad zo'n 1453,-
http://www.svb.nl/interne...gb/minimumlonen/index.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Exclusief 8% vakantiegeld is het op basis van een 40-ureige werkweek en ouder dan 23 jaar: € 1.381,20

Jouw 1453,- komt met vakantiegeld ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel77
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:50
Nieuws van het Centric-front: het studiemateriaal is nu alleen nog maar digitaal. Eerst kreeg je een boek voor zelfstudie, deze las ik op de bank, in de trein, op vakantie, etc, maar dat is nu afgelopen... :(

Als ambitieuze HBOer die hogerop wil begin ik steeds meer teleurgesteld te raken: ik krijg minimumloon, ik zit achter de telefoon zonder uitzicht op beter, ik haal al mijn examens (1xITIL,2x MCSA in een half jaar), krijg positieve reacties van de klant, maar van Centric kan er niet eens een boek vanaf. Erg mager.

Heeft iemand nog iets leuks voor me te doen? Ik wil graag richting systeembeheer en ik wil prima investeren! (Wel omgeving Enschede graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
raoel77 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:17:
Nieuws van het Centric-front: het studiemateriaal is nu alleen nog maar digitaal. Eerst kreeg je een boek voor zelfstudie, deze las ik op de bank, in de trein, op vakantie, etc, maar dat is nu afgelopen... :(

Als ambitieuze HBOer die hogerop wil begin ik steeds meer teleurgesteld te raken: ik krijg minimumloon, ik zit achter de telefoon zonder uitzicht op beter, ik haal al mijn examens (1xITIL,2x MCSA in een half jaar), krijg positieve reacties van de klant, maar van Centric kan er niet eens een boek vanaf. Erg mager.
[...]
Blijf niet te lang zitten, want je bent terecht gekomen in de loopbaan van een MBO'er.

Vanuit een HBO-achtergrond moet je eigenlijk een stapje hoger mikken dan systeembeheer. Liever richting network engineer, dus plannen en engineeren van de infra i.p.v. alleen maar beheren. Of als je meer functioneel dan technisch wilt: applicatiebeheerder, dus functioneel verantwoordelijk voor het correcte werken van een of ander systeem (bv. ESB, ERP, CRM, ...) En op de servicedesk hoor je al helemaal niet thuis.

Qua salaris behoor je als HBO'er in de IT-consultancy of detachering zo'n 2000 euro bruto te ontvangen en een leaseauto of mobiliteitsvergoeding. Dus geen minimumloon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
t_captain schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:20:
[...]

Blijf niet te lang zitten, want je bent terecht gekomen in de loopbaan van een MBO'er.

Vanuit een HBO-achtergrond moet je eigenlijk een stapje hoger mikken dan systeembeheer. Liever richting network engineer, dus plannen en engineeren van de infra i.p.v. alleen maar beheren. Of als je meer functioneel dan technisch wilt: applicatiebeheerder, dus functioneel verantwoordelijk voor het correcte werken van een of ander systeem (bv. ESB, ERP, CRM, ...) En op de servicedesk hoor je al helemaal niet thuis.

Qua salaris behoor je als HBO'er in de IT-consultancy of detachering zo'n 2000 euro bruto te ontvangen en een leaseauto of mobiliteitsvergoeding. Dus geen minimumloon :)
Als HBOer moet je ook de eis een beetje in de buurt van Enschede laten vallen..althans als je beetje carriere wilt maken en bij een detacheerclub/projectenclub terecht wilt komen zul je niets tegen reizen moeten hebben (mits je een leasebak krijgt natuurlijk :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakedaShingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-02 00:37
Even een schopje.
Raoel77 schreef:
Nieuws van het Centric-front: het studiemateriaal is nu alleen nog maar digitaal. Eerst kreeg je een boek voor zelfstudie, deze las ik op de bank, in de trein, op vakantie, etc, maar dat is nu afgelopen...

Heeft iemand nog iets leuks voor me te doen? Ik wil graag richting systeembeheer en ik wil prima investeren! (Wel omgeving Enschede graag)
Ik maak uit bovenstaand op dat je bij MIS werkt. Heb je er al eens aan gedacht om intern over te stappen, bv naar SE of ITS? Mijn ervaring is dat de arbeidsvoorwaarden en projecten daar veel meer op HBO'ers zijn afgestemd dan bij MIS.
Ook het studiemateriaal-verhaal geldt alleen voor MIS, wij krijgen onze boeken nog gewoon in dode-boom editie hoor.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 03-04-2009 20:02 . Reden: quote tags maken het wat leesbaarder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 09:56
raoel77 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:17:

[....]

maar van Centric kan er niet eens een boek vanaf. Erg mager.

[....]
Deze opmerking wil ik graag even nuanceren. Het is niet zo dat je afgescheept wordt met een pdf of ebook je krijgt toegang tot de e-learning tool welke Centric gebruikt en daar kun je erg veel opleidingen in volgen. Ik begrijp dat het wat lastiger is omdat je vast zit aan een internetverbinding, ik leer ook liever uit een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Moet me nog wat van m'n hart. Er is in dit topic regelmatig kritiek op Centric, soms terecht en soms onterecht.
Echter hebben we, zoals iedereen weet, in NL nu last van een kredietcrisis en horen we om ons heen van veel mensen die hun baan kwijtraken. Zo ook bij concurrenten van Centric.

- Getronics schrapt in NL 700 banen.
- Ordina ontslaat 350 man.
- Capgemini krimpt zijn Nederlandse tak flink in.
- enz.

En Centric? Centric zoekt enorm veel zware professionals omdat ze erg veel grote projecten heeft lopen of in de pijplijn heeft zitten. Gisteren hebben we een bijeenkomst gehad en de geluiden zijn erg positief, er werd zelf vanuit de directie aangegeven dat Centric een erg grote baanzekerheid geeft. Dit in tegenstelling tot eerder genoemde concurrenten.

Dus als je je baan verliest ........... Centric zoekt nog volop professionals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Centric? Centric zoekt enorm veel zware professionals omdat ze erg veel grote projecten heeft lopen of in de pijplijn heeft zitten.

[...]

Zou je me daar meer over kunnen vertellen, o.a. hoe ik dan het beste contact kan opnemen? Ik heb een ontwikkelachtergrond. Ik ben nl. een van die mensen die ingekrompen wordt bij Capgemini. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Laatst online: 15-08 16:12
De kleinere detacheerders blijken het momenteel nog vrij redelijk te doen. Dat komt, omdat de crisis voorlopig over zijn hoogtepunt is in de IT sector.(geloof het of niet, maar er zijn tekenen van verbetering merkbaar, of dat die verbetering tijdelijk is of niet valt nog af te wachten). De grotere detacheerders voelen die positieve trend (nog) niet, omdat ze erg groot zijn en enorm veel mensen op de bench hebben zitten. En dus duurt het langer voor ze terug opveren.

[ Voor 15% gewijzigd door makila op 12-04-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 10:55:
[...]

Zou je me daar meer over kunnen vertellen, o.a. hoe ik dan het beste contact kan opnemen? Ik heb een ontwikkelachtergrond. Ik ben nl. een van die mensen die ingekrompen wordt bij Capgemini. :(
Kijk anders eens op www.werkenbijcentric.nl voor openstaande vacatures,
Misschien dat daar nog wat bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja centric....

Zelf heb ik gezeten bij IT solutions afdeling WoCo (Woning Corporaties).
Het is ergens wel een stabiele werkgever. Maar.... ze zullen altijd voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. En ik geloof nooit dat het verandert is.

Centric, leuk opstapje voor een echte baan. Niet meer dan dat. En mijn god wat een figuren er rondlopen, het is als je het mij vraagt echt het afvoergootje van de IT wereld. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:24:
[...]

Centric, leuk opstapje voor een echte baan. Niet meer dan dat. En mijn god wat een figuren er rondlopen, het is als je het mij vraagt echt het afvoergootje van de IT wereld. :')
:X :X :X [1, 2, 3, 4 ,5 ,6, 7, 8 ,9, 10]

Wat een absolute BS :( . Niet alleen voel ik mij natuurlijk aangesproken maar daarnaast is het ook nog niet onderbouwd. Probeer je antwoord eens te motiveren, ik weet het, het is moeilijk, maar doe eens een poging.

Afvoerputje :( Wel 1 waar veel werk voordelen, salaris, etcnaartoe stroomt. Als ik kijk naar mijn eigen situatie, doen we/doe ik het erg goed. Met een club collega's doen we niets anders dan erg mooie virtualisatietrajecten (en dan bedoel ik niet 1 Hyper-V servertje), zulke mooie en high profile trajecten dat we onlangs door VMware gepromoveerd zijn tot VIP Premier Partner (1 van de 4 in NL). Dit alles doen we voor een goed salaris waarbij we ook nog eens alle vrijheid hebben om ons werk in te delen.

Misschien moet je ff iets verder kijken dan je SE - WoCo wereldje voordat je iedereen over een kam scheert.

Maar ik zie het al 23 berichten in 7 jaar tijd, ff brullen en weer weg dus. Weinig kans dat ik hierop een reactie ontvang. Je zal met je 24 jaar wss ook wel gelijk hebben met je enorme schat aan ervaring :X

[ Voor 8% gewijzigd door -TAZZ- op 15-04-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het gaat er weer sociaal aan toe bij Centric. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ehm... dat gebeurd bij zoveel bedrijven hoor, die gooien ze er bij de honderden, of duizenden, of zelfs tienduizenden tegelijk uit bij soort reorganisaties. Zeker in deze economische tijden

De zaak was verliesgevend zoals het artikel al meld, dan zal je toch echt moeten reorganiseren om weer winstgevend te worden, en daarbij sneuvelen soms banen. Beter 60 man eruit dan alle 300 eruit omdat de hele zaak omvalt lijkt me...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wildhagen schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:25:
Ehm... dat gebeurd bij zoveel bedrijven hoor, die gooien ze er bij de honderden, of duizenden, of zelfs tienduizenden tegelijk uit bij soort reorganisaties. Zeker in deze economische tijden

De zaak was verliesgevend zoals het artikel al meld, dan zal je toch echt moeten reorganiseren om weer winstgevend te worden, en daarbij sneuvelen soms banen. Beter 60 man eruit dan alle 300 eruit omdat de hele zaak omvalt lijkt me...
Inderdaad, maar het is wel weer jammer dat Centric eerst een onderdeel overneemt (zelfs geld toe krijgt) en er dan minimaal 60 uitgooit. Niet erg sociaal zoals hierboven ook al wordt gezegd :+
En nu wil Centric ook al niet meewerken aan een sociaal plan...niet erg netjes als je er 1/5 van de mensen uitgooit. Die medewerkers hebben er volgens mij niet voor gekozen om te worden overgenomen door Centric en die vallen nu gewoon grof buiten de boot zoals het er nu uitziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Zoals Wildhagen al zegt, of nu 60 man of straks alle 300. Bekijk het eens andersom, wat sociaal dat Centric probeert 240 man van Ordina aan het werk te houden. Die toko draait een enorm verlies (1M/mnd) en met de 32 miljoen die Centric heeft meegekregen zal het nog verdomd lastig zijn om het binnen 32 maand weer winstgevend te krijgen maar als iemand het kan is Gerard het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
-TAZZ- schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:28:
Zoals Wildhagen al zegt, of nu 60 man of straks alle 300. Bekijk het eens andersom, wat sociaal dat Centric probeert 240 man van Ordina aan het werk te houden. Die toko draait een enorm verlies (1M/mnd) en met de 32 miljoen die Centric heeft meegekregen zal het nog verdomd lastig zijn om het binnen 32 maand weer winstgevend te krijgen maar als iemand het kan is Gerard het.
Van die 32 miljoen hadden ze ook die 60 man wel kunnen betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 17:48
Mijn ervaring bij Centric, m'n contract bij Getronics loopt deze maand af, vorige maand bij Centric sollicitatiegesprek gehad, alles was prima, 1 mei zou ik beginnen, paar weken geleden contract doorgenomen en getekend.
Mocht gisteren nog even terug komen: "contractpuntjes bespreken" en bij aankomst werd mij erg leuk verteld dat het hele feestje niet door ging, erg fijn dat ze het zo laat aan mij (en nog een ex collega) vertellen.
Dus Centric bedankt voor niks de bos bloemen ;) en ik moet maar zien hoe ik aankomende maand rond ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wes- schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:49:
Mijn ervaring bij Centric, m'n contract bij Getronics loopt deze maand af, vorige maand bij Centric sollicitatiegesprek gehad, alles was prima, 1 mei zou ik beginnen, paar weken geleden contract doorgenomen en getekend.
Mocht gisteren nog even terug komen: "contractpuntjes bespreken" en bij aankomst werd mij erg leuk verteld dat het hele feestje niet door ging, erg fijn dat ze het zo laat aan mij (en nog een ex collega) vertellen.
Dus Centric bedankt voor niks en ik moet maar zien hoe ik aankomende maand rond ga komen.
Dat sucks man! Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
wes- schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:49:
Dus Centric bedankt voor niks en ik moet maar zien hoe ik aankomende maand rond ga komen.
Dat zuigt idd, ik ben erg benieuwd wat de achterliggende reden is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 17:48
Economische redenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
TheVMaster schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:05:
[...]

Inderdaad, maar het is wel weer jammer dat Centric eerst een onderdeel overneemt (zelfs geld toe krijgt) en er dan minimaal 60 uitgooit. Niet erg sociaal zoals hierboven ook al wordt gezegd :+
En nu wil Centric ook al niet meewerken aan een sociaal plan...niet erg netjes als je er 1/5 van de mensen uitgooit. Die medewerkers hebben er volgens mij niet voor gekozen om te worden overgenomen door Centric en die vallen nu gewoon grof buiten de boot zoals het er nu uitziet...
Denk je dat deze ontslagen waren voorkomen als dit bedrijfsonderdeel niet was overgenomen? Volgens mij waren ze dan allemaal werkloos geworden ipv deze 60.

En is het niet zo dat voor de meeste van deze mensen (allemaal?) het tijdelijke contract om was? Als er geen werk is voor mensen met een tijdelijk contract dan is het toch logisch dat het niet verlengd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Economische redenen
Gezien de reden moeten ze dan nog wel de opzeg termijn betalen mi. Ik zou in ieder geval even Van Gelderen (ontslag.nl) bellen om te kijken hoe het juridisch zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
TheVMaster schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:44:
[...]

Van die 32 miljoen hadden ze ook die 60 man wel kunnen betalen :+
maar goed dat jij geen financieel manager bent. Jouw toko zou geen week overleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
TheVMaster schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:05:
[...]
Voor zover ik weet ging 't grotendeels om ZZPers die een los contract hadden met de BPO afdeling. In zoverre is 't zelfs "sociaal" om die er het eerst uit te mikken ipv het gewone personeel

Daarnaast is 't ook zo, als de tent verlies draait, dan zal er gesneden moeten worden. Als je niet snijdt, gaat de hele toko op de fles en dan zijn alle 300 hun baan kwijt. Dat lijkt me ook geen wenselijke situatie.

In het licht van het statement dat het om ZZPers gaat, lijkt 't me logisch dat Centric een sociaal plan niet ziet zitten. Als ZZPer kies je ervoor om zelfstandig voor je eigen risico op te draaien ten gunste van je inkomsten. Het lijkt me dan wat bizar dat het bedrijf waar jij een contract mee hebt, een sociaal plan gaat opzetten. Maar goed, ik heb 't ook maar van horen zeggen.

Natuurlijk kiezen mensen er niet voor overgenomen te worden, niet door Centric of eender welke andere partij. Dat doet echter niets af aan het feit dat de tent verlies draait en dat er dus gehakt moet worden. Wie er ook de eigenaar is, er zullen ontslagen vallen. Ordina knikkert er ook 300 man uit, stond gister op internet. Voor hun is 't ook erg. Dat doet niks af aan 't feit dat 't zwaar kut gaat daar en dat ze voor het voortbestaan zullen moeten vechten. Liever 300 man dan de hele tent op de fles. Toch? Dat gaat toch ook op voor je eigen werkgever.

Kwestie van effe nadenken.. zegmaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
makila schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:55:
[...]

De kleinere detacheerders blijken het momenteel nog vrij redelijk te doen. Dat komt, omdat de crisis voorlopig over zijn hoogtepunt is in de IT sector.(geloof het of niet, maar er zijn tekenen van verbetering merkbaar, of dat die verbetering tijdelijk is of niet valt nog af te wachten). De grotere detacheerders voelen die positieve trend (nog) niet, omdat ze erg groot zijn en enorm veel mensen op de bench hebben zitten. En dus duurt het langer voor ze terug opveren.
Enig idee hoe groot Centric is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:24:
Tja centric....

Zelf heb ik gezeten bij IT solutions afdeling WoCo (Woning Corporaties).
Het is ergens wel een stabiele werkgever. Maar.... ze zullen altijd voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. En ik geloof nooit dat het verandert is.

Lang leve de ongefundeerde kritiek, zegmaar. "ik zit in de afdeling WoCo dus ken ik heel Centric". De bedrijfsmentaliteit bij Centric is nuchterheid en pragmatiek en dat kun je ook vertalen met voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Je kunt het ook het maximale eruit halen noemen. Tis maar net van welke kant je er tegenaan kijkt.

Wat betreft afvoerputje.. naja, ik zou zeggen, ga es bij de oh zo fantastische concurrentie kijken waar ze er nu bij bosjes uitgemieterd worden. Nee daar voel je je lekker bij. Getronics, Ordina, Atos, Cap.. kies maar uit, overal vliegen ze eruit.

Overigens, ex-werkgever-bashen is best goed voor je carriere, wist je dat? Vooral doorgaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:39:
[...]

[...]

Gezien de reden moeten ze dan nog wel de opzeg termijn betalen mi. Ik zou in ieder geval even Van Gelderen (ontslag.nl) bellen om te kijken hoe het juridisch zit.
Proeftijd == geen opzegtermijn. Ik vrees dattie aan 't kortste eind trekt.

Best kut, zoiets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TAZZ- schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:24:
Moet me nog wat van m'n hart. Er is in dit topic regelmatig kritiek op Centric, soms terecht en soms onterecht.
Echter hebben we, zoals iedereen weet, in NL nu last van een kredietcrisis en horen we om ons heen van veel mensen die hun baan kwijtraken. Zo ook bij concurrenten van Centric.

- Getronics schrapt in NL 700 banen.
- Ordina ontslaat 350 man.
- Capgemini krimpt zijn Nederlandse tak flink in.
- enz.

En Centric? Centric zoekt enorm veel zware professionals omdat ze erg veel grote projecten heeft lopen of in de pijplijn heeft zitten. Gisteren hebben we een bijeenkomst gehad en de geluiden zijn erg positief, er werd zelf vanuit de directie aangegeven dat Centric een erg grote baanzekerheid geeft. Dit in tegenstelling tot eerder genoemde concurrenten.

Pffft. Tuurlijk zoekt Centric nog volop professionals, juist omdat het zo'n ballentent is waar de mensen nog harder wegrennen dan dat ze er binnen komen. Geen wonder dat ze geen gekwalificeerde mensen voor het mimimumloon kunnen krijgen die bereid zijn om elke dag 2 tot 3 uur in de auto te zitten, om vervolgens met een headsetje op de hele dag zeikklachten te moeten aanhoren.

En dan die arrogantie van de directie. Alsof het hierboven genoemde maar de vanzelfsprekendste zaak van de hele wereld is. Ik heb vroeger bij Centric gewerkt. Ik hoor het Henny Luyrink nog zeggen in 2003: "wees blij dat je een baan hebt".

De kredietcrisis is voor Centric gewoon weer het volgende excuus om niet over de brug hoeven te komen. Is er ooit al een keer de winstuitkering uitgekeerd? Toen ik er zat (tot 2007) was die in ieder geval nog nooit betaald.

Centric is en blijft een "voor een dubbeltje op de eerste rang" bedrijf, hoe je het ook draait of keert. En dat zal nooit veranderen zolang Gerard Sanderink er eigenaar van is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:19:
[...]

Denk je dat deze ontslagen waren voorkomen als dit bedrijfsonderdeel niet was overgenomen? Volgens mij waren ze dan allemaal werkloos geworden ipv deze 60.
Geloof me, ik heb in de OR van Centric gezeten en het is de normale gang van zaken binnen Centric. BPO is niet de eerste (en zeker niet de laatste) die op die manier overgenomen wordt en waarvan vervolgens de duurste werknemers worden geloosd. Klanten binnen, de beste (goedkoopste) medewerkers binnen en een concurrent uitgeschakeld. En Centric krijgt nog geld toe ook.

En Centric heeft ontzettend veel kapitaal, dus ze hadden die goede mensen best in dienst kunnen houden. Je ziet er alleen niets van omdat het in de beurs van Gerard Sanderink zit die ieder dubbeltje drie keer omdraait voor ie een ander wat gunt.
En is het niet zo dat voor de meeste van deze mensen (allemaal?) het tijdelijke contract om was? Als er geen werk is voor mensen met een tijdelijk contract dan is het toch logisch dat het niet verlengd wordt?
Hierboven werd nog geroepen dat Centric nog volop professionals zoekt. Beetje krom he?

Wat Centric zoekt, zijn vooral GOEDKOPE medewerkers die alles doen wat hun fieldmanager hen opdraagt en hem vooral niet tegenspreekt. De ideale kandidaat van Centric is 24 jaar, verdient het minimumloon, levert zijn lease-auto in en komt gratis elke dag naar kantoor als hij niet op project zit. Hij heeft geen bezwaar tegen elke dag 3 tot 4 uur reistijd en vindt het prima om de hele dag telefoonmiep te spelen. Hij studeert elke dag thuis vanuit een boek of vanaf zijn pc om binnen no-time zoveel mogelijk certificaten te halen. Waar hij vervolgens geen cent meer voor krijgt natuurlijk, want stel dat ome Gerard een cent teveel zou moeten betalen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:16:
[...]

Lijkt me sterk.
Op mijn loonstrookje staat toch echt 1382 oid als wettelijk minimum loon. En ik ben de 23 al voorbij.
Of woon je toevallig in Belgie? Weet niet hoe dat daar zit.
Ik was 35 en ik had nog maar een salaris van 1475,-.

Centric is gewoon een "voor een dubbeltje op de eerste rang" bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32

SmartDoDo

Woeptiedoe

Voor de duidelijkheid, er kunnen probleemloos meerdere quotes in 1 bericht. Vriendelijk verzoek dat een volgende keer toe te passen in plaats van meerdere berichten achter elkaar te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmoebius
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-08 19:06
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:01:
Hij studeert elke dag thuis vanuit een boek of vanaf zijn pc om binnen no-time zoveel mogelijk certificaten te halen. Waar hij vervolgens geen cent meer voor krijgt natuurlijk, want stel dat ome Gerard een cent teveel zou moeten betalen!
Dat is niet waar, ik heb vorig jaar een aantal certificaten gehaald dmv zelfstudie en ben 300 euro gestegen in salaris.

Centric werkt simpel: zelf-leren, groeien en je BEK opentrekken. Als je in 1 van de 3 faalt zal je daarop worden afgerekend. Ik heb heel lang op een lager salaris gezeten en achteraf gezien kan ik daar centric voor verwijten maar het is mijn keuze geweest door niet te studeren, mezelf te ontwikkelen en vooral door niets te zeggen. Wel makkelijk om dan achteraf te vingerwijzen.

Het enige waar ik me in kan vinden is dat je een keuze moet maken, wil je bij een detacheerder blijven en dus langere reistijden accepteren of direct in dienst bij een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:09:

Ik wil niet veel zeggen maar zelfs een simpele servicedesk medewerker kan al gauw een 1500 bruto bij Centric krijgen, dan vraag ik mij af op welk niveau jij hebt zitten werken, zeker gezien je leeftijd. Ik ben ooit begonnen bij Centric in 2006 met alleen een MBO diploma en geen certificaten van MS, ook was ik meer als 10 jaar jonger dan jouw, maar kreeg ik al direct 1500 bruto aangeboden.

Toegegeven Centric is misschien niet de best betalende werkgever, maar ze hebben wel leuke klussen en de collega's zijn enhousiast. En als je wil is er meer dan genoeg ruimte om te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
drmoebius schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:08:
Het enige waar ik me in kan vinden is dat je een keuze moet maken, wil je bij een detacheerder blijven en dus langere reistijden accepteren of direct in dienst bij een bedrijf.
Ook dat niet. Centric is veel meer dan alleen detachering. Op de Antwerpseweg zitten zo'n 800 man binnen. Ik doe zelf een mix binnen/buiten. Da's leuk - wel regelmatig contact met de klant, maar niet elke dag uren in de auto. Ik heb collega's die bijna altijd buiten zijn en collega's die nooit buiten zijn. Ieder z'n meug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmoebius
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-08 19:06
cowgirl schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:46:
[...]

Ook dat niet. Centric is veel meer dan alleen detachering. Op de Antwerpseweg zitten zo'n 800 man binnen. Ik doe zelf een mix binnen/buiten. Da's leuk - wel regelmatig contact met de klant, maar niet elke dag uren in de auto. Ik heb collega's die bijna altijd buiten zijn en collega's die nooit buiten zijn. Ieder z'n meug.
Vergeten hoe groot Centric is tegenwoordig :), ik val onder MIS, vandaar mijn beleving ;).

Wat dat betreft heb ik wel respect voor Gerard, ik zie het weinig andere mensen zo goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakedaShingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-02 00:37
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:01:
[...]
Wat Centric zoekt, zijn vooral GOEDKOPE medewerkers die alles doen wat hun fieldmanager hen opdraagt en hem vooral niet tegenspreekt. De ideale kandidaat van Centric is 24 jaar, verdient het minimumloon, levert zijn lease-auto in en komt gratis elke dag naar kantoor als hij niet op project zit. Hij heeft geen bezwaar tegen elke dag 3 tot 4 uur reistijd en vindt het prima om de hele dag telefoonmiep te spelen. Hij studeert elke dag thuis vanuit een boek of vanaf zijn pc om binnen no-time zoveel mogelijk certificaten te halen. Waar hij vervolgens geen cent meer voor krijgt natuurlijk, want stel dat ome Gerard een cent teveel zou moeten betalen!
Beetje gefrustreerd? :?
Als je even je oogkleppen afdoet en breder kijkt dan je eigen situatie, zie je dat er honderden, nee duizenden mensen werkzaam zijn die niet tegen minimumloon telefoonmiep aan het spelen zijn. Ik denk dat al die software engineers, projectleiders, consultants, etc. zich niet echt in jouw beschrijving van de ideale werknemer kunnen vinden >:)
Maar als je echt in de OR hebt gezeten, dan weet je dat natuurlijk zelf ook wel.

Zoals hierboven ook al gezegd is er bij Centric ENORM VEEL mogelijk, als je maar initiatief toont en niet in een hoekje gaat zitten afwachten tot die aardige oom Gerard een zak geld komt afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:09:
[...]

Daarmee heb je voor mij je serieusiteit in 1 keer overboord gezet.

Als jij met 35 in een functieprofiel zit waar jij 1475,-- verdient, dan heb je ofwel geen drol aan je carriere gedaan omdat je er te lui voor bent, of je bent te dom om er wat voor te doen en verwacht van je werkgever dat ie je bij 't handje neemt, je jaarlijks 10% meer salaris geeft omdat je zo'n aardige knul bent en owjah, die leaseauto krijg je natuurlijk in de categorie D want je moet natuurlijk wel comfortabel naar je bureautje kunnen komen.

Maar ik zie net in je MyReact dat je over Valid ook alleen maar zit te janken. Daarnaast staat in je werkzoektopic van Januari van dit jaar:
Ik heb de afgelopen maanden wel 20 sollicitaties verstuurd en ben nooit verder gekomen dan een eerste gesprek, dus nu een contract hebben is me al veel waard.
Waarom zou je zovaak niet verder komen dan het eerste gesprek, denk je?

Op basis van je uitspraken hier kun je wel een redelijke profielschets van je maken. Dat soort figuren hebben ze namelijk per kilo in de ICT:
  • Te moe/lui/beroerd om een vakboek te lezen.
  • Op zaterdag een bedrijfsfeest? Nee dan kom ik niet, zaterdag is niet voor de zaak.
  • 's Avonds een workshop? nee dan kom ik niet, ik ga toch niet 's avonds ook nog es werken!
  • Examen doen? Alleen als ik mag leren in tijd van de baas hoor!
Als het niet aan komt waaien dan is 't niet de moeite. Je zou toch es wat doen voor je carriere. En ondertussen maar klagen dat ze niet genoeg salaris krijgen, dat ze geen leasebak krijgen en maar jammeren over de parkeerkosten en de reistijden. En ondertussen uiteraard ex-werkgevers bashen op internet. Ook erg volwassen en goed voor je carriere, overigens..

Voor dergelijke types is er maar 1 woord: BAH

Je zal er maar mee moeten werken... ik krijg al jeuk bij de gedachte..

Centric is een bedrijf waar je moet werken voor je carriere. Dat is misschien nieuw voor je, maar dat schijnt wel vaker voor te komen in de wereld. Je mag nog van geluk spreken dat je in Nederland woont en niet in de VS, waar prestatiesalaris een veel gebruikelijker fenomeen is dan hier. En zit je daar alleen maar te vegeteren bij je werkgever, dan zit je zo op de stoep ipv achter je bureau. Hier in Nederland is men sociaal en heeft de werknemer (nog) een aardige bescherming maar dat wil niet zeggen dat je erop vooruit gaat.

Als je op je stoel wilt blijven zitten en jaarlijks geld erbij wilt krijgen zonder er wat voor te doen, dan moet je raamambtenaar worden. Centric is een werkgever waar je super carriere kunt maken, maar je moet het wel zelf doen!

[ Voor 38% gewijzigd door Froos op 14-05-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
Damn Sherlock Froos, compleet antecedentenonderzoek van deze jankert. Ik sluit me volledig aan bij je aan en mag ik daaraan toevoegen dat ik blij ben dat je niet langer onderdeel bent van onze OR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Laatst online: 15-08 16:12
Froos schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:17:
[...]
Daarmee heb je voor mij je serieusiteit in 1 keer overboord gezet. Als jij met 35 in een functieprofiel zit waar jij 1475,-- verdient, dan heb je ofwel geen drol aan je carriere gedaan omdat je er te lui voor bent, of je bent te dom om er wat voor te doen en verwacht van je werkgever dat ie je bij 't handje neemt,
Dat hangt er vanaf. Als je in crisistijden ontslagen wordt door herstructureringen, dan heb je bij je eerstvolgende werkgever, soms weinig onderhandelingsruimte. Zo ben ik ook ooit eens asap van 2000€ naar 1500€ bruto getuimeld omdat dat gewoon het loon was dat men nog maximaal aanbood. Het was dat, of geen job. De keuze is dan snel gemaakt.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste