Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 18:12
makila schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:18:
[...]

Dat hangt er vanaf. Als je in crisistijden ontslagen wordt door herstructureringen, dan heb je bij je eerstvolgende werkgever, soms weinig onderhandelingsruimte. Zo ben ik ook ooit eens asap van 2000€ naar 1500€ bruto getuimeld omdat dat gewoon het loon was dat men nog maximaal aanbood. Het was dat, of geen job. De keuze is dan snel gemaakt.
Dat kan best, maar dan moet je hier niet in dit forum gaan zitten mauwen dat het allemaal kut en kloten is en dat alle medewerkers van Centric 1500E verdienen, 80 uur in de week werken en op de fiets naar hun kantoor gaan bij gebrek aan een auto.

Meneer BlueScenic projecteert zijn eigen situatie op de gehele organisatie en dat is gewoon domheid. Centric is een prima werkgever als je maar je best doet. En het kan best eens zijn dat je start met 1500E en zonder auto, maar als jij je flink inspant, dan ben je ook in no-time naar een betere functie incl auto, hoger salaris, laptop, telefoon en co. Het standaard pakket, zegmaar.

Wat de weledele monsieur hier toont is dat hij niet de energie heeft gestoken in z'n carriere maar wel uitgebreid energie kan steken in het hier jammeren over werkgevers uit zijn verleden. Dat heeft niks met "werken bij centric" te maken. Dat heeft alles met Bluescenic als werknemer te maken. En daar kan ik slecht tegen.

Centric is zeker niet de best betalende werkgever in de markt. Ik ben de laatste die dat zal beweren. Maar het is ook zeker niet de slavendrijverij zoals hij aangeeft. Dat hij dat zo ziet, zegt alles over zijn arbeidshouding en niets over Centric.

Ik werk nu meer dan vier jaar bij Centric, ik heb een keurige leaseauto, een mooie recente laptop, een telefoon van de baas, een mooi salaris, super collega's en uitdagend werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119528

drmoebius schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:08:
[...]

Dat is niet waar, ik heb vorig jaar een aantal certificaten gehaald dmv zelfstudie en ben 300 euro gestegen in salaris.

Centric werkt simpel: zelf-leren, groeien en je BEK opentrekken. Als je in 1 van de 3 faalt zal je daarop worden afgerekend. Ik heb heel lang op een lager salaris gezeten en achteraf gezien kan ik daar centric voor verwijten maar het is mijn keuze geweest door niet te studeren, mezelf te ontwikkelen en vooral door niets te zeggen. Wel makkelijk om dan achteraf te vingerwijzen.
Ja, vooral je bek opentrekken. Ik hoor het Henny Luyrink nog zeggen tijdens een kwartaalpresentatie over een jongen die zijn beklag deed over het feit dat hij dagelijks een uur in de file moest staan omdat Centric hem niet dichterbij huis wilde plaatsen: "ik heb hem op staande voet ontslagen!" :X

En daarbij is het toch belachelijk dat je maar met het minste van het minste genoegen moet nemen totdat het water je een keer aan de lippen staat? Dat je achter de reet van Centric aan moet rennen om maar een beetje rond te komen? 8)7
Het enige waar ik me in kan vinden is dat je een keuze moet maken, wil je bij een detacheerder blijven en dus langere reistijden accepteren of direct in dienst bij een bedrijf.
Wat een onzin. Alsof voor een detacheerder werken altijd langere reistijden betekent. De meeste detacheerders hanteren zelfs het principe "local for local" als voorwaarde, zodat de reistijd per dag altijd binnen een uur blijft. Daar moet je eens mee aankomen bij Centric.
MisterH75 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:46:
[...]

Ik wil niet veel zeggen maar zelfs een simpele servicedesk medewerker kan al gauw een 1500 bruto bij Centric krijgen, dan vraag ik mij af op welk niveau jij hebt zitten werken, zeker gezien je leeftijd. Ik ben ooit begonnen bij Centric in 2006 met alleen een MBO diploma en geen certificaten van MS, ook was ik meer als 10 jaar jonger dan jouw, maar kreeg ik al direct 1500 bruto aangeboden.
Mijn niveau: SE2. Met verschillende papieren en jarenlange werkervaring. Het feit dat ik en mijn collega's zo weinig verdiende was een overblijfsel uit de slechte tijd, het "wees maar blij dat je een baan hebt" motto waarmee de hele IT-wereld zo bang werd gemaakt. Jij bent 25 zo te horen, nou dan heb je alleen nog maar goede tijden meegemaakt.

Dat komt omdat Centric wel een beetje heeft geleerd van de vernietigende MTO's, en omdat ze wel moesten. En omdat ze inzien dat ze geen fatsoenlijk personeel meer kunnen krijgen als ze zo slecht blijven betalen. Maar het is nog steeds een "het mag allemaal niets kosten" ballentent, en dat zal ook altijd zo blijven zolang als Gerard Sanderink er de eigenaar van is.

En leeftijd is absoluut geen issue voor Centric om meer te betalen. Als ik je vertel dat de maximale salarisstijging 3% was (in goede tijden!) dan hou je je hart toch wel vast. Op een opdracht net voor ik wegging bij Centric verdiende ik uiteindelijk 1600,- en een uitzendkracht aan wie ik leiding moest geven, die geen certificaten en geen werkervaring had, en nog niet eens de telefoon kon opnemen, kreeg 2100,-. Dan voel je je toch wel zo ondergewaardeerd! En de enige verklaring die mijn fieldmanager ervoor had was "het is inderdaad een slecht salaris, maar we mogen je gewoon niet meer geven".

Daar heb je dan jarenlang hard voor gewerkt en voor krom gelegen.
Toegegeven Centric is misschien niet de best betalende werkgever, maar ze hebben wel leuke klussen en de collega's zijn enhousiast. En als je wil is er meer dan genoeg ruimte om te groeien.
De collega's zijn inderdaad wel prima, al komt dat ook doordat ze zich sterk verbonden voelen omdat ze nu eenmaal in hetzelfde schuitje zitten. Tuurlijk is er groeiruimte. Als je dagelijks thuis studeert en nergens over mekkert wel ja. Voor mensen die een sociaal leven of een gezin hebben gaat dat doorgaans niet op.

O en wat dat betalen betreft: uit een MTO is naar voren gekomen dat Centric niet alleen onder het landelijk gemiddelde betaalt, maar zelfs ver onder het landelijk minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119528

Froos schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:17:
[...]

Daarmee heb je voor mij je serieusiteit in 1 keer overboord gezet.

Als jij met 35 in een functieprofiel zit waar jij 1475,-- verdient, dan heb je ofwel geen drol aan je carriere gedaan omdat je er te lui voor bent, of je bent te dom om er wat voor te doen en verwacht van je werkgever dat ie je bij 't handje neemt, je jaarlijks 10% meer salaris geeft omdat je zo'n aardige knul bent en owjah, die leaseauto krijg je natuurlijk in de categorie D want je moet natuurlijk wel comfortabel naar je bureautje kunnen komen.
KUL.

Centric betaalt tegenwoordig misschien wel beter, maar zoals hierboven gezegd: mijn salaris was een overblijfsel van de slechte tijden waarin je vooral maar blij moest zijn met een baan. Want als je na Centric in de WW kwam, was dat helemaal de doodsteek voor je inkomsten.
Ik was op dat moment MCSA, had mijn ITIL en Prince2 en studeerde hard door naar MCSE2003. Centric wilde gewoon niet meer betalen. Maar misschien komt dat ook wel doordat mijn fieldmanager PP heette.
Maar ik zie net in je MyReact dat je over Valid ook alleen maar zit te janken. Daarnaast staat in je werkzoektopic van Januari van dit jaar:

[...]

Waarom zou je zovaak niet verder komen dan het eerste gesprek, denk je?
Misschien omdat er ontzettend veel jonkies reageren op die functie, die geen hypotheek en vaste lasten hoeven te betalen en die nog geen gezin hebben waar ze 's avonds aandacht aan moeten besteden? De keuze voor een werkgever is dan snel gemaakt. Face it: ook in de ICt is leeftijdsdiscriminatie aan de orde van de dag.
Op basis van je uitspraken hier kun je wel een redelijke profielschets van je maken. Dat soort figuren hebben ze namelijk per kilo in de ICT: [list]
• Te moe/lui/beroerd om een vakboek te lezen.
Zeker niet. Zo heb ik uiteindelijk al mijn papieren gehaald, omdat de baas te beroerd is om te investeren in de ontwikkeling van de medewerkers. Alleen gaat dat na een jaar of 5 wel vervelen als je erachter komt dat dat allemaal toch niet gewaardeerd wordt. Bovendien vind ik de aandacht voor mijn gezin een beetje belangrijker dat weer het zoveelste papiertje, waarmee toch vooral de baas zijn voordeel doet.
• Op zaterdag een bedrijfsfeest? Nee dan kom ik niet, zaterdag is niet voor de zaak.
Geen probleem, altijd gedaan. Ook door de week.
• 's Avonds een workshop? nee dan kom ik niet, ik ga toch niet 's avonds ook nog es werken!
Geen probleem, altijd gedaan. Ook in het weekend.
• Examen doen? Alleen als ik mag leren in tijd van de baas hoor!
Nee, ik heb alles in eigen tijd gedaan. Ik heb zelfs mijn prince2 en Comptia examens voorgeschoten omdat Centric een en ander "vergeten" was aan te melden. En prince2 heb ik ook in het weekend gedaan, dus kom me niet aanlullen met "alleen in tijd van de baas".
Als het niet aan komt waaien dan is 't niet de moeite. Je zou toch es wat doen voor je carriere. En ondertussen maar klagen dat ze niet genoeg salaris krijgen, dat ze geen leasebak krijgen en maar jammeren over de parkeerkosten en de reistijden. En ondertussen uiteraard ex-werkgevers bashen op internet.
Mij is nog nooit wat komen aanwaaien, ik heb overal hard voor gewerkt. Het is jammer dat dat niet gezien wordt door de werkgever. En dat jij zomaar uitgaat van de tegenovergestelde kant van mijn verhaal, terwijl je me helemaal niet kent. Dus wie is wie hier nou aan het bashen?
Ook erg volwassen en goed voor je carriere, overigens..
Nee, voormalige werknemers bashen op basis van je vooringenomen aannames is erg volwassen, zullen we zeggen.
Voor dergelijke types is er maar 1 woord: BAH
Voor dergelijke bedrijven ook. En voor mensen die maar wat op vroegere werknemers, waarvan ze de situatie helemaal niet kennen, liggen af te geven trouwens ook.
Je zal er maar mee moeten werken... ik krijg al jeuk bij de gedachte..
Klopt. Ik heb constant jeuk gehad bij Centric.
Centric is een bedrijf waar je moet werken voor je carriere. Dat is misschien nieuw voor je, maar dat schijnt wel vaker voor te komen in de wereld. Je mag nog van geluk spreken dat je in Nederland woont en niet in de VS, waar prestatiesalaris een veel gebruikelijker fenomeen is dan hier. En zit je daar alleen maar te vegeteren bij je werkgever, dan zit je zo op de stoep ipv achter je bureau. Hier in Nederland is men sociaal en heeft de werknemer (nog) een aardige bescherming maar dat wil niet zeggen dat je erop vooruit gaat.
Lees het bovenstaande nog eens. Ik heb hard gewerkt voor die toko, mijn certificaten gehaald, altijd naar kwartaalpresentaties gegaan, workshops in eigen tijd gevolgd, in eigen tijd gestudeerd. En wat heeft Centric ervoor terug gegeven? NIKS. Altijd onder het motto van "de slechte economie", "we hebben net een bedrijfje overgenomen" of "we hebben het geld voor een potje gereserveerd".

En als je dan gaat vragen om iets meer salaris krijg je te horen dat je maar blij moet zijn dat je een baan hebt. Laat me toch niet lachen... Centric! :')
Als je op je stoel wilt blijven zitten en jaarlijks geld erbij wilt krijgen zonder er wat voor te doen, dan moet je raamambtenaar worden. Centric is een werkgever waar je super carriere kunt maken, maar je moet het wel zelf doen!
Waarom heb ik dan nooit iemand een dergelijke carriere zien maken? Ik kende binnen mijn eigen divisie iedereen, en nog veel mensen van andere divisies, en iedereen klaagde erover. Ja dan zal het wel aan mij liggen ja. Maar Centric? Neeee, die zijn heilig. Die doen nooit wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 17:57
Een vraagje ..
Als je toch zo weinig verdient, waarom ben je dan niet naar een concurrent overgestapt?

Zoals altijd. Je mag niet te laag instappen in éénder welk bedrijf. In de slechte tijd kun je soms niet anders. Zo ben ik van 2000€ bruto met firmawagen, naar 1500€ zonder firmawagen gegaan.(En neen ik werk niet bij Centric) Nou dat was inderdaad even zeer zwaar slikken! En het is effectief zo, als je wat pech hebt met een werkgever, dan mag je nog zo goed je best doen als je wilt, daar komt dan amper iets bij. En je krijgt dan telkens te horen : 'Staat het je niet aan! Stap het dan af!'

Maar is dat dan zo erg? Je doet héél véél ervaring op en nadien, als de tijden weer beter zijn, dan ga je jobhoppen! Zo ben ik ondertss alweer aan de 2300€+ bruto geraakt met firmawagen. Okay dat is nog niet superveel, maar ik heb ondertss wel een goed CV en ik ben nu toch wéér beter gewapend tegen ontslag. En het kan snel gaan met het loon, eens de crisis weer voorbij zal zijn.

Doe eens wat inspanningen!

Ja ik weet het, het is irriterend als een Junior aangeworven wordt in de hoogdagen van de conjunctuur, en in no time 2500€ verdient, omdat die zijn fel geprezen opslagen krijgt. En jij hebt nét pech dat jou evaluatie wéér nét in de crisis valt zodat jij op 1600€ blijft steken en weer niets krijgt of je hebt weer nét die manager die je koppie niet graag ziet. De wereld is gewoon niet eerlijk, zo is de wereld nu éénmaal, leer daar mee leven! Vandaar nogmaals, Heb je nét die pech, vecht vecht vecht en tracht jezelf door de crisis heen te spartelen, en eens het beter gaat sla je je slag! Je doet een stevige jobhop en je bent vertrokken ;)

Door kordaat op te treden en initiatief te nemen, kun je helaas niet alles vermijden, en soms gaat het niet de richting uit die je zou willen, maar je hebt dan toch wel wat meer mogelijkheden om er iets van te maken, dan dat je gewoon op een stoel blijft plakken.

[ Voor 35% gewijzigd door makila op 14-05-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ywdragon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
En ook ik zie me nu eens genoodzaakt om te reageren op bluescenic.

Ook ik werk bij Centric en ik zie jou zeggen dat jij niemand kent die ooit carriere gemaakt heeft bij Centric. Nou is het in mijn geval zo dat ik begonnen ben als IT Trainee, 10 jaar geleden, en nu Technisch Consultant ben. Het is dus wel mogelijk om carriere te maken maar je moet er ZELF wel wat voor doen. En ja, ook ik ben getrouwd en heb 2 kinderen dus ook weinig vrije tijd. Verder ken ik nog genoeg collega's die carriere gemaakt hebben dus vind ik het vreemd dat jij ze niet kent. Maar misschien komt dat meer omdat jij meer met oogkleppen opkijkt naar Centric?

Succes in ieder geval bij een nieuwe werkgever en hopelijk krijg je daar meteen een mooi salaris, auto, laptop, telefoon en fijne collega's. Oh, en het is ook in de IT kredietcrisis dus heel heel veel succes met solliciteren want de bedrijven pikken nu alleen de goede eruit. En zo te lezen heb jij zo veel kennis en papieren dat dat wel goed moet komen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakedaShingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-02 00:37
ywdragon schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 07:51:
En ook ik zie me nu eens genoodzaakt om te reageren op bluescenic.

Ook ik werk bij Centric en ik zie jou zeggen dat jij niemand kent die ooit carriere gemaakt heeft bij Centric. Nou is het in mijn geval zo dat ik begonnen ben als IT Trainee, 10 jaar geleden, en nu Technisch Consultant ben. Het is dus wel mogelijk om carriere te maken maar je moet er ZELF wel wat voor doen. En ja, ook ik ben getrouwd en heb 2 kinderen dus ook weinig vrije tijd. Verder ken ik nog genoeg collega's die carriere gemaakt hebben dus vind ik het vreemd dat jij ze niet kent. Maar misschien komt dat meer omdat jij meer met oogkleppen opkijkt naar Centric?
...
Idem hier. Ook ik heb kunnen opklimmen naar wat ik nu ben, maar daar heb ik wel voor moeten vechten en dat heeft me wel wat jaartjes gekost.
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar er is (was?) daadwerkelijk een wereld van verschil in bedrijfscultuur tussen MIS en de rest van de organisatie. MIS != Centric. Henny Luyrink != Centric. Die man heeft in het verleden al zoveel vreemde uitspraken gedaan, die neem ik al lang niet meer serieus.

Ik ben begonnen bij MIS (toen nog Centric Automatiseringsdiensten geheten), maar na een paar jaar zag ik dat er voor mij geen ontwikkeling in mijn loopbaan mogelijk was daar. Na heel veel gepraat met fieldmanagers, regiomanagers etc. is het gelukt de overstap te maken naar PS, waar ik in een warm bad kwam. Ineens was er van alles mogelijk voor mij en ik werk er nog met veel plezier.
Wat ik maar wil zeggen is dit. als je niet tevreden bent met je situatie kun je twee dingen doen: Je kunt bij de pakken neer gaan zitten en lopen klagen of je kunt actie ondernemen. Blijf praten, blijf zoeken naar mensen die je kunnen helpen. Er werken meer dan 4000 mensen bij Centric, er zit er altijd wel een tussen die je kan helpen.
en aan bluescenic: Het is niet raar dat jij alleen maar mensen zag die in dezelfde situatie als jij zaten. prachtig voorbeeld van selectieve perceptie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
TakedaShingen schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:47:
[...]

Idem hier. Ook ik heb kunnen opklimmen naar wat ik nu ben, maar daar heb ik wel voor moeten vechten en dat heeft me wel wat jaartjes gekost.
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar er is (was?) daadwerkelijk een wereld van verschil in bedrijfscultuur tussen MIS en de rest van de organisatie. MIS != Centric. Henny Luyrink != Centric. Die man heeft in het verleden al zoveel vreemde uitspraken gedaan, die neem ik al lang niet meer serieus.
Henny is Henny. Hij is een cultfiguur. :)
Ik ben begonnen bij MIS (toen nog Centric Automatiseringsdiensten geheten), maar na een paar jaar zag ik dat er voor mij geen ontwikkeling in mijn loopbaan mogelijk was daar. Na heel veel gepraat met fieldmanagers, regiomanagers etc. is het gelukt de overstap te maken naar PS, waar ik in een warm bad kwam. Ineens was er van alles mogelijk voor mij en ik werk er nog met veel plezier.
Wat ik maar wil zeggen is dit. als je niet tevreden bent met je situatie kun je twee dingen doen: Je kunt bij de pakken neer gaan zitten en lopen klagen of je kunt actie ondernemen. Blijf praten, blijf zoeken naar mensen die je kunnen helpen. Er werken meer dan 4000 mensen bij Centric, er zit er altijd wel een tussen die je kan helpen.
en aan bluescenic: Het is niet raar dat jij alleen maar mensen zag die in dezelfde situatie als jij zaten. prachtig voorbeeld van selectieve perceptie 8)
het is maar net wat je wilt zien wat je wilt zien zoals Bluescenic dat doet. Ik ben blij dat er hier nu meer mensen zijn die ook een ander geluid laten horen. Een tijdje lang leek dit topic meer op "bashen op Centric" ipv "werken bij Centric".

Soms heb ik het idee dat ik copy-paste kan doen met de verhalen. Er komt altijd wel weer een andere azijnpisser die z'n frustraties kwijt moet.

Maar goed, ik kan 't niet vaak genoeg zeggen: ik werk er al een tijdje, ik ben er prima tevreden, het salaris is niet top maar ook zeker niet flop, de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn prima en ik heb leuk en uitdagend werk en fijne collega's. Dat alles is voor mij een optelsom en die zegt, blijf er lekker zitten, je zit daar prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Anoniem: 119528 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:38:
Centric betaalt tegenwoordig misschien wel beter, maar zoals hierboven gezegd: mijn salaris was een overblijfsel van de slechte tijden waarin je vooral maar blij moest zijn met een baan. Want als je na Centric in de WW kwam, was dat helemaal de doodsteek voor je inkomsten.
Ik was op dat moment MCSA, had mijn ITIL en Prince2 en studeerde hard door naar MCSE2003. Centric wilde gewoon niet meer betalen. Maar misschien komt dat ook wel doordat mijn fieldmanager PP heette.
Dus eigenlijk heb je Centric beoordeeld op ouwe informatie of heb je je beeld laten vertroebelen door een fieldmanager en heb jij dus je eigen belangen zelf gewoon niet goed verdedigd en geef je daar Centric als organisatie dan maar de schuld voor..
Misschien omdat er ontzettend veel jonkies reageren op die functie, die geen hypotheek en vaste lasten hoeven te betalen en die nog geen gezin hebben waar ze 's avonds aandacht aan moeten besteden? De keuze voor een werkgever is dan snel gemaakt. Face it: ook in de ICt is leeftijdsdiscriminatie aan de orde van de dag.
Als jij op een functie zit waar alle "jonkies" ook op kunnen solliciteren, dan heb jij wat fout gedaan. Als iemand direct van school nog nat achter de oren jouw werk kan doen, dan heb jij dus geen toegevoegde waarde voor het bedrijf.
Nee, ik heb alles in eigen tijd gedaan. Ik heb zelfs mijn prince2 en Comptia examens voorgeschoten omdat Centric een en ander "vergeten" was aan te melden. En prince2 heb ik ook in het weekend gedaan, dus kom me niet aanlullen met "alleen in tijd van de baas".
Pardon? Het lijkt er steeds meer op dat jij echt je eigen belangen niet kunt verdedigen. Ik heb nog nooit een examen voorgeschoten. Is er iets niet gepland/betaald, dan ga je weer naar huis. Daar is je fieldmanager voor. En als je fieldmanager het niet regelt, dan ga je naar de operations manager. En als die 't niet regelt, ga je naar HRM. Maar ik ken niemand die dat moest doen voor het laten betalen van examens, wat een doodnormale zaak is.
Nee, voormalige werknemers bashen op basis van je vooringenomen aannames is erg volwassen, zullen we zeggen.
Ik zie in jouw verhaal alleen maar gedateerde informatie en aannames. Daarnaast heb ik steeds meer het idee dat jij zelf je eigen belangen gewoon niet fatsoenlijk beheerd hebt en maak jij je ex-werkgevers daarvoor verantwoordelijk terwijl het toch echt jouw eigen verantwoording is. Als je op die manier in je werk staat, zul je waarschijnlijk nooit ergens hogerop komen en zul je aansluitend over iedere werkgever een dergelijk negatief stuk kunnen posten tenzij je bedrijf een "bij het handje pak"-mentaliteit heeft.
Lees het bovenstaande nog eens. Ik heb hard gewerkt voor die toko, mijn certificaten gehaald, altijd naar kwartaalpresentaties gegaan, workshops in eigen tijd gevolgd, in eigen tijd gestudeerd. En wat heeft Centric ervoor terug gegeven? NIKS. Altijd onder het motto van "de slechte economie", "we hebben net een bedrijfje overgenomen" of "we hebben het geld voor een potje gereserveerd".

En als je dan gaat vragen om iets meer salaris krijg je te horen dat je maar blij moet zijn dat je een baan hebt. Laat me toch niet lachen... Centric! :')
Herhaling: dus heb jij je eigen belangen niet fatsoenlijk verdedigd, heb je je laten frustreren door een fieldmanager waar je niet mee overweg kon en daardoor je totale bedrijfsbeeld laten bepalen. Azijnpissers zijn er altijd wel te vinden dus medestanders heb je snel.
Waarom heb ik dan nooit iemand een dergelijke carriere zien maken? Ik kende binnen mijn eigen divisie iedereen, en nog veel mensen van andere divisies, en iedereen klaagde erover. Ja dan zal het wel aan mij liggen ja. Maar Centric? Neeee, die zijn heilig. Die doen nooit wat!
Het lijkt mij sterk dat jij binnen "jouw" divisie alle mensen kent tenzij je in een ontzettend klein onderdeel gewerkt hebt. Zoals ik 't hoor heb je bij MIS gewerkt. Ik werk nu bijna 5 jaar bij MIS, ik kom op erg veel plekken (beduidend meer dan de gemiddelde MIS medewerker) en ik ken bij lange na niet iedereen dus dat is kletspraat.

Ik zie om mij heen een hele rij met mensen die carriere maken. Sterker nog, ik zie constant mensen die carriere maken, ik help zelfs mensen carriere maken. Het kan zelfs heel erg snel gaan binnen Centric :)

Ik blijf erbij (en ik blijf het herhalen), jij hebt je eigen carriere niet fatsoenlijk beheerd, je hebt je laten frustreren door een fieldmanager waar je niet mee overweg kon, je hebt zelf niet genoeg energie gestoken om in de organisatie bv die fieldmanager voorbij te gaan en daardoor je eigen carriere tot stilstand laten komen. Je hebt je met een kluitje in 't riet laten sturen en je vindt dat Centric daaraan schuldig is.

(zoveel tekst terwijl ik me had voorgenomen niet eens te antwoorden :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:36
Zo Froos dat lucht vast en zeker op ;)

Ik vraag me af of bluescenic inmiddels een werkgever heeft gevonden waar het allemaal goed is volgens hem? Verdien je inmiddels genoeg? Voldoende carriere gemaakt inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 14:44
Froos schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:06:
[...]

Maar goed, ik kan 't niet vaak genoeg zeggen: ik werk er al een tijdje, ik ben er prima tevreden, het salaris is niet top maar ook zeker niet flop, de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn prima en ik heb leuk en uitdagend werk en fijne collega's. Dat alles is voor mij een optelsom en die zegt, blijf er lekker zitten, je zit daar prima!
Oe Froos O+ :+ Ik ook van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hebben vanmiddag een paar collega's hun auto moeten inleveren onder het mom bezuinigen....
Maar wel 3 uur per dag met het ov heen en weer gaan. 8)7
Lekker bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Laatst online: 13-12-2024
Haha wat heb je tegen hun gezegt: Dan kom ik niet meer op mijn werk :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
mierenfokker schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 18:00:
Haha wat heb je tegen hun gezegt: Dan kom ik niet meer op mijn werk :)?
Ik niet, ik werk niet voor Centric.
Maar ik zou dit niet pikken.
3 uur met het ov en alles zelf nog voorschieten ook. 8)7
Zo ga je niet met je personeel om vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
ShellGhost schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:53:
Hebben vanmiddag een paar collega's hun auto moeten inleveren onder het mom bezuinigen....
Lekker bedrijf.
Dan hadden ze volgens de personeelsgids waarschijnlijk helemaal geen recht op een auto. Met andere woorden ze moeten blij zijn dat ze een auto hebben mogen gebruiken.
In een tijd van economische crisis worden dit soort dingen nou eenmaal onderzocht.

En 3 uur met OV? ook daar zijn regelingen voor. Maar als ze de personeelsgids niet lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
ShellGhost schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:53:
Lekker bedrijf.
Dan stond er in hun contract niet in, dat ze recht hebben op een bedrijfswagen.

In mijn persoonlijk contract(niet bij Centric), staat in dat ik recht heb op een bedrijfswagen, bench inclusief. Dus ze mogen dan ook niet zomaar mijn wagen afnemen, onder het mom van bezuinigen.

[ Voor 14% gewijzigd door makila op 21-05-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Zodra de boel weer aantrekt gaat centric aardig wat van die ontevreden mensen kwijtraken denk ik. En dan kunnen ze een hoop centen in de recruitment steken om die weer te vervangen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
ShellGhost schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:11:
[...]
Ik niet, ik werk niet voor Centric.
Maar ik zou dit niet pikken.
3 uur met het ov en alles zelf nog voorschieten ook. 8)7
Zo ga je niet met je personeel om vind ik.
Zoals al gezegd, waarschijnlijk hadden ze met hun functieprofiel niet standaard een leaseauto ter beschikking. In mijn functieprofiel staat dit wel, evenals de laptop en GSM (alhoewel je van dat laatste ding meestal minder vrolijk wordt, maar goed ;) )

Maar bekijk het ook eens van de andere kant; Wat heb je liever, je auto inleveren of je baan? Bij GeTronics, Atos en Ordina vliegen ze eruit.. kies maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 19:16
Anoniem: 80823 schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:39:
[...]

[...]

Gezien de reden moeten ze dan nog wel de opzeg termijn betalen mi. Ik zou in ieder geval even Van Gelderen (ontslag.nl) bellen om te kijken hoe het juridisch zit.
Late reactie, maar ik heb het juridische gedeelte maar achterwege gelaten, dan haal je er misschien wel wat uit, maar uiteindelijk hoef je nooit meer aan te kloppen bij Centric en aangezien het zomaar kan zijn dat ik in de toekomst alsnog richting Centric zou willen / kunnen dan kun je dat wel weer vergeten.

Maar ik werk nu alweer enige tijd voor een universiteit dus al met al is het toch goed gekomen hoor (ging ik eigenlijk ook wel vanuit) en Centric heeft een mooie bos bloemen gestuurd naar mij en een andere collega die daar ook zou beginnen dus wat dat betreft vind ik het erg netjes van Centric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312918

Ik ga morgen op gesprek bij Centric Ehv. Heb al een hoop gelezen in dit topic waar ik op moet letten.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
Zorg ervoor dat je hoog instapt qua salaris, want salarisverhogingen is men bij Centric niet echt happig op. Helemaal niet nu, maar ook in goede tijden zul je weinig hoeven te verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312918

mierenfokker schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:59:
Zorg ervoor dat je hoog instapt qua salaris, want salarisverhogingen is men bij Centric niet echt happig op. Helemaal niet nu, maar ook in goede tijden zul je weinig hoeven te verwachten..
Ok, thx. En natuurlijk alles goed op papier laten zetten.
Ik weet nog helemaal niet wat me te wachten staat. Ik wordt via een extern bedrijf binnengeloodst.
Maar ff afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Anoniem: 312918 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:09:
[...]

Ok, thx. En natuurlijk alles goed op papier laten zetten.
Ik weet nog helemaal niet wat me te wachten staat. Ik wordt via een extern bedrijf binnengeloodst.
Maar ff afwachten dus.
Succes met je gesprek!

Anoniem: 314094

hallo,

weet een ieder van jullie of de behaalde examens terugbetaald moeten worden? als je van plan bent te vertrekken naar een andere werkgever?

thanx

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Laatst online: 03-06 23:33
Anoniem: 312918 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:48:
Ik ga morgen op gesprek bij Centric Ehv. Heb al een hoop gelezen in dit topic waar ik op moet letten.

Iemand nog tips?
Hoe is het gesprek gegaan? Mag ik vragen op welke afdeling je een gesprek had?
Op die locatie zit ik de laatste tijd regelmatig.
Anoniem: 314094 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:06:
hallo,

weet een ieder van jullie of de behaalde examens terugbetaald moeten worden? als je van plan bent te vertrekken naar een andere werkgever?

thanx

hoi
Dat staat in de personeelsgids op intranet. Het heeft in ieder geval te maken met de hoogte vd kosten studie en de tijd die er verstreken is tussen het halen van je examens en je vertrek (tenzij anders met manager overeengekomen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmoebius
  • Laatst online: 04-04 23:49
Anoniem: 314094 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:06:
hallo,

thanx

hoi
Als je niets getekend hebt zal je ook niets hoeven terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Gerard Sanderink van Centric gaat bedrijfjes kopen
Daarom kijkt Sanderink geïnteresseerd naar overnames, in het bijzonder naar 'moeilijke bedrijven' die hun kosten niet op orde hebben. Voor zijn eigen Centric zal crisisjaar 2009 niet zo slecht worden. De ceo en grootaandeelhouder (77%) verwacht een vlakke omzetontwikkeling en een lichte winstdaling. Het aantal ontslagen zal ‘minder dan 50’ zijn op zijn personeelsbestand van 9300. En daarnaast bespaard Sanderink centen door zijn naam niet meer te verbinden aan de gedegradeerde voetbalclub De Graafschap.

LinkedIn WoT Cash Converter

Bedankt voor jullie reacties!

Heb ik nog een allerlaatste vraag. Als je in het bezit bent van een huurauto (SE1). mag je hier in het buitenland gebruik van maken? Maak er ook prive gebruik van trouwens. Kan dit namelijk nergens in de personeelsgids terugvinden..

Dank!

• drmoebius
  • Laatst online: 04-04 23:49
Ja, dat mag

Bron: http://www.athloncarlease...r/Onderweg.../Buitenland/

Let wel, brandstof in het buitenland dien je zelf te betalen en wordt niet vergoed middels declaraties. Je tankpas werkt alleen in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
drmoebius schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:07:
Ja, dat mag

Let wel, brandstof in het buitenland dien je zelf te betalen en wordt niet vergoed middels declaraties. Je tankpas werkt alleen in Nederland
Ik heb / kan die van mij in het buitenland wel gewoon declareren, tot een max bedrag per jaar. Staat zeker weten iets over in de personeelsgids / leaseovereenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31
drmoebius schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:07:
Ja, dat mag

Helaas, als je bij MIS werkt mag dit dus niet volgens de personeelsgids. SE1 en SE2 mogen de auto niet in het buitenland gebruiken. Zie ook pagina 102 in pers.gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321569

Geplaatst op vrijdag 04 augustus 2006 16:45
Acties:

--------------------------------------------------------------------------------
Door: TheVMaster
Moderator WOS
TJah..ze verkopen Web4All aan klanten dus moeten ze het zelf ook gebruiken he ;)

Grappig om te lezen dat het in 2006 verkocht werdt nu wetende dat het een behoorlijke flop is/was 8)7

Ook ik ben nu werkzaam bij Centric. Ik ben over Centric als werkgever zelf totaal niet te vreden! eigenlijk om alles wat al 100x genoemd is sinds 2006 en dus duidelijk nog niet veranderd is.
Mijn ervaring met Centric is:
Afspraken totaal niet nakomen maar eerder het tegen over gestelde doen.
Liegen en Bedriegen.
Slecht betaald!
Ongevoellig enz enz enz.

Dan zou je zeggen waarom blijf je daar dan werken :P tja eerlijk gezegt het komt door de crisis als de economie weer aangetrokken is dan ben ik weg! Met mij vele andere weet ik uit gesprekken met collega's. En eerlijk is eerlijk mijn collega's kan ik erg goed mee opschieten als die er niet waren geweest zou ik er zeker niet meer hebben gewerkt crisis of heem crisis:P

Ook heb ik gehoord dat SE aan het reorganiseren is en dat het niet op een leuke en nette manier is gegaan rekening houden met de medewerkers zit daar zeker niet bij. Ik heb het echt te doen met de mensen die nu in spanning zitten! De manier wat op het gegaan is had zeker anders gekunt zonder valse ''onderzoeken''.

Een advies geven over wel of niet bij Centric gaan werken vind ik lastig ja het is een rot werkgever! Maar in deze tijd is het ook erg moeilijk een baan te vinden! Meestal zijn het ook de collega's die het gezellig en dragelijk maken dus wat dat betreft is Centric dan weer een aanrader. Als starter kan je er natuurlijk ook altijd gaan werken met het idee het is maar tijdelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
PcDealer schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:45:

Daarom kijkt Sanderink geïnteresseerd naar overnames, in het bijzonder naar 'moeilijke bedrijven' die hun kosten niet op orde hebben. Voor zijn eigen Centric zal crisisjaar 2009 niet zo slecht worden. De ceo en grootaandeelhouder (77%) verwacht een vlakke omzetontwikkeling en een lichte winstdaling. Het aantal ontslagen zal ‘minder dan 50’ zijn op zijn personeelsbestand van 9300. En daarnaast bespaard Sanderink centen door zijn naam niet meer te verbinden aan de gedegradeerde voetbalclub De Graafschap.

[...]
En de 60+ personen die al bij het door Ordina afgestoten BPO ontslagen zijn dan :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
mierenfokker schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:24:
[...]

En de 60+ personen die al bij het door Ordina afgestoten BPO ontslagen zijn dan :X ?
Ik denk dat daarover inmiddels genoeg geschreven is in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Anoniem: 321569 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:05:

Grappig om te lezen dat het in 2006 verkocht werdt nu wetende dat het een behoorlijke flop is/was 8)7
Achja, zelfs een reus als MS breng software uit die een giga flop is en waar je aansluitend nooit meer iets van hoort :) Dat is dan minder spannend.
Ook ik ben nu werkzaam bij Centric. Ik ben over Centric als werkgever zelf totaal niet te vreden! eigenlijk om alles wat al 100x genoemd is sinds 2006 en dus duidelijk nog niet veranderd is.
Mijn ervaring met Centric is:
Afspraken totaal niet nakomen maar eerder het tegen over gestelde doen.
Liegen en Bedriegen.
Slecht betaald!
Ongevoellig enz enz enz.
Ik begrijp uit het verdere stuk dat je bij de afdeling SE werkt..? Nou moet ik bekennen dat ik daar tot nu toe erg weinig contact mee heb gehad, dus ik kan er niet over oordelen. Ieder holdingonderdeel voert z'n eigen personeelsbeleid en moet z'n eigen broek ophouden. Aangezien ik voor MIS werk, kan ik alleen maar zinvolle uitspraken over MIS doen. Wat ik je wel mee wil geven is dat liegen en bedriegen niet kan/mag bij contractuele afspraken en daar zijn gewoon normale rechtsmiddelen voor. Het staat of valt vaak met je eigen vastlegging van feiten. Als je het echter door laat gaan, dan ben je er zelf wel verantwoordelijk voor. In zoverre maakt het niet uit voor wie je werkt; Als je je laat beliegen en bedriegen, dan benadeel je jezelf.
Een advies geven over wel of niet bij Centric gaan werken vind ik lastig ja het is een rot werkgever! Maar in deze tijd is het ook erg moeilijk een baan te vinden! Meestal zijn het ook de collega's die het gezellig en dragelijk maken dus wat dat betreft is Centric dan weer een aanrader. Als starter kan je er natuurlijk ook altijd gaan werken met het idee het is maar tijdelijk ;)
Dat vind ik een bullshit advies. je scheert heel Centric over 1 kam. Ik ervaar Centric MIS zeker niet als rot werkgever. Tuurlijk zijn er ook bij MIS uitdagingen, maar je wilt niet weten hoeveel veranderingen er het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden, laat staan hoeveel er nog gaan komen in de volgende maanden.

Centric bestaat uit diverse divisies en onderdelen en daarbij verschilt de cultuur per onderdeel soms behoorlijk. Dat komt ook doordat veel onderdelen ooit zijn aangekocht en dat daar nog een stuk bedrijfscultuur van de vorige eigenaar in zit. Dat krijg je ook niet zo snel weg, tenzij je alle overgenomen medewerkers ontslaat (Maar dan heb je operationeel weer een probleem). De werksfeer bij ITS is ook heel anders dan bij bijvoorbeeld Lindenbergh of bij MIS. Sterker nog, de sfeer per MIS regio is zelfs verschillend.

1 ding is in ieder geval duidelijk: jij voelt je bij Centric SE niet op je plek. Dan zou ik zeggen, wacht het einde van de crisis niet af, maar ga nu vast goed om je heen kijken. Er zullen legio bedrijven zijn die goeie medewerkers hard nodig zullen hebben die ze uit de crisis naar boven kunnen trekken. Als je zo'n trekker bent, dan zullen veel bedrijven je ongeacht crisis, met open armen ontvangen. Misschien ook wel andere onderdelen van Centric ;)

Desalniettemin zou je nog eens bij jezelf te rade kunnen gaan waarom en hoe de situatie heeft kunnen ontstaan dat je niet tevreden bent met je huidige werkgever. Wijzen naar anderen heeft daarbij weinig zin, uiteindelijk ben je er altijd zelf bij. Van klagen in de wandelgangen is nog nooit een situatie beter geworden. Wie weet kun je de situatie toch nog naar je tevredenheid omzetten. Trek je conclusies en doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321569

Froos schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:57:
[...]

[...]

Ik begrijp uit het verdere stuk dat je bij de afdeling SE werkt..?

[...]

Dat vind ik een bullshit advies. je scheert heel Centric over 1 kam. Ik ervaar Centric MIS zeker niet als rot werkgever. Tuurlijk zijn er ook bij MIS uitdagingen, maar je wilt niet weten hoeveel veranderingen er het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden, laat staan hoeveel er nog gaan komen in de volgende maanden.
Nee ik werk niet bij SE heb wel goed contact met een paar collega's daar. :)

En je mag het een bullshit advies vinden ;) het was ook MIJN mening, ieder mag zelf bedenken wat hij daar van vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
Nee ik werk niet bij SE heb wel goed contact met een paar collega's daar. :)
Voor de juiste context, voor welk onderdeel werk je dan wel?
En je mag het een bullshit advies vinden ;) het was ook MIJN mening, ieder mag zelf bedenken wat hij daar van vind ;)
hmja, bullshit was een waardeoordeel en mogelijk wat overdreven van mijn kant. Wat ik ermee wil zeggen, is dat er behoorlijke verschillen zijn tussen de diverse onderdelen van Centric qua cultuur en werksfeer. Zo kun je niet stellen dat "Centric" in het algemeen een slechte werkgever is, zonder aan te geven voor welk onderdeel je werkt. Ter illustratie, bij Lindenberg (application scripting & packaging) heerst een totaal ander werksfeer dan bijvoorbeeld bij Oranjewoud, wat ook een onderdeel van Centric is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 05-06 13:05

mindcre8r

Tradepedia

Froos schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:41:
[...]

Voor de juiste context, voor welk onderdeel werk je dan wel?

[...]

hmja, bullshit was een waardeoordeel en mogelijk wat overdreven van mijn kant. Wat ik ermee wil zeggen, is dat er behoorlijke verschillen zijn tussen de diverse onderdelen van Centric qua cultuur en werksfeer. Zo kun je niet stellen dat "Centric" in het algemeen een slechte werkgever is, zonder aan te geven voor welk onderdeel je werkt. Ter illustratie, bij Lindenberg (application scripting & packaging) heerst een totaal ander werksfeer dan bijvoorbeeld bij Oranjewoud, wat ook een onderdeel van Centric is.
Je kent Lindeberg?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

Lindeberg bestaat niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 14:44
OK, Centric Packaging Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343701

Hoi,

Ik wil juist gaan solliciteren bij Centric, want ik ben niet tevreden met mijn huidige werkgever. Ik ben TO/Programmeur en ben 35 jaar en verdien 3250 euro bruto. Kan iemand mij vertellen of dit veel is en of je dit niet zult vangen bij Centric?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 343701 op 03-02-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Lions90,

Bij Centric kun je er van uitgaan dat je dit niet zult vangen.
Wil niet te negatief zijn, maar Centric is feitelijk een krenterig bedrijf.

*knip* verbasteringen worden gezien als troll's en passen niet in een degelijke discussie.

[ Voor 23% gewijzigd door SmartDoDo op 04-02-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Anoniem: 343701 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:42:
Ik wil juist gaan solliciteren bij Centric, want ik ben niet tevreden met mijn huidige werkgever. Ik ben TO/Programmeur en ben 35 jaar en verdien 3250 euro bruto. Kan iemand mij vertellen of dit veel is en of je dit niet zult vangen bij Centric?
Kwestie van solliciteren en vragen wat je kunt verdienen? -Ik denk dat je salaris ook behoorlijk afhankelijk is van je vakgebied en/of specialisatie en op welk niveau je je werk uitvoert.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Anoniem: 314094 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:02:
Bij Centric kun je er van uitgaan dat je dit niet zult vangen.
Wil niet te negatief zijn, maar Centric is feitelijk een krenterig bedrijf.
En waarom volgens jou niet? Ik geloof niet dat er iemand in mijn groep onder dat bedrag zit.

@lions90: kan je iets meer zeggen over je profiel, ervaring en locatie? Er worden bij ons nog volop mensen gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Ik zit nu zo'n 12 jaar in de ICT en heb meerdere functies gehad als systeemontwikkelaar en sinds 6 jaar dus TO/Programmeur. Ik kom wel uit de mainframe kant (IBM) en heb vooral gewerkt met Cobol en Ca-Ideal. Ik wil me meer gaan toeleggen op modernere talen/systemen. Heb wel kennis van moderen talen maar geen werkervaring. By the way ik woon vlak bij Centric (kan het zelfs lopen). Vraag is dus of ze wel mensen aannemen met mijn specialisatie en of ze mensen de kans willen geven om een andere expertise (.NET) bijvoorbeeld aan te leren. Ik noem maar iets...ben flexibel namelijk. IK heb nu ook een dertiende maand en 1 thuiswerkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja ik ben Senior (for what it's worth).....locatie Z-H. Opleiding HBO (geen informatica)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
.NET'ers worden ook nog gezocht. Toevallig nog iets aan branchekennis aan boord (ERP, Healthcare, Belastingen, Vastgoed, o.i.d.). Overstappen naar een nieuwe omgeving (van procedureel naar object-orientatie) betekent eigenlijk dat je weer onderaan als junior begint of je moet heel goed kunnen motiveren dat je bekend bent met object-orientatie. Je zult dus op bijkomende competenties moeten kunnen overtuigen.
We hebben zelf al een flink aantal programmeurs die uit 'oude' omgevingen komen (AS/400, RS6000) en nu dus omgeschoold worden naar hogere programmeertalen. De ene pakt dat sneller op dan de andere.
Thuiswerken is geen probleem, 13e maand kennen we niet wel een winstuitkering - die ook dit jaar weer uitbetaald zal gaan worden ondanks de crisis, zij het niet maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cowgirl,

Ik heb ervaring met insurance, shipbuilding en payroll systemen. Bedoel je dit? Je zegt dat je in feite als junior begint, dus neem ik aan ook een junior salaris? Zit jij in Gouda? Ik heb wel begrepen dat je half jaar contracten krijgt....dat is iets wat mij niet bevalt maar ja zal wel normaal zijn in deze tijd. Het was mijn intentie om een open sollicitatie te versturen en niet te reageren op een bepaalde vacature. Vraag blijft of ik dus mijn huidige salaris kan behouden...ik wil natuurlijk meer vragen :-). In ieder geval goed te horen dat er mensen uit "oude" omgevingen omgeschoold worden. Graag nog je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

..

[ Voor 99% gewijzigd door mindcre8r op 26-03-2010 12:33 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag: waarom zo lang werken bij een kutbedrijf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Anoniem: 343701 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:51:
Collega's

En sommige zijn erg blij met Centric, maar dat is persoonlijk.

[ Voor 75% gewijzigd door mindcre8r op 04-02-2010 15:22 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184166

Winstuitkering? Zeker niet bij Centric MIS. Daar hebben we wel een, maar uitgekeerd wordt het nooit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Anoniem: 184166 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:29:
Winstuitkering? Zeker niet bij Centric MIS. Daar hebben we wel een, maar uitgekeerd wordt het nooit. ;)
Nee dat wordt "geinvesteerd", zo kan ik het ook natuurlijk :P

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakedaShingen
Anoniem: 343701 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:51:
Wellicht is het goed om te weten dat Centric bestaat uit een aantal verschillende "takken". De drie belangrijkste zijn:
-Managed ICT Services (MIS): richten zich voornamelijk op kantoorautomatisering en dan met name op beheer en helpdesk
-IT Solutions: houden zich voornamelijk bezig met branchegerichte standaardoplossingen
-Software Engineering: Is meer bezig met klantspecifiek maatwerk

Als ontwikkelaar kun je dus te maken krijgen met IT Solutions en/of Software Engineering. Bij MIS heb je weinig te zoeken. Volgens mij zitten die allebei in Gouda, maar houd er rekening mee dat er veel meer kantoren zijn. Professional Services bijvoorbeeld (waar ik voor werk) is de detacheringstak van Software Engineering, en die heeft het hoofdwartier in IJsselstein.

Voor zover ik het kan overzien is er voornamelijk vraag naar .NET en java-mensen. In ieder geval dus object-oriented. Maar dat had Cowgirl ook al vermeld.

NB: wat betreft de klagers hier op het forum; Ik heb de indruk dat die allemaal bij MIS werken. Daar gelden kennelijk totaal andere omstandigheden dan bij de andere onderdelen.
De beroemde (beruchte?) winstuitkering is een jaarlijks terugkerend issue. Elke club binnen Centric is verantwoordelijk voor zijn eigen omzet/winst, dus wel/geen winstuitkering en de hoogte ervan zijn per onderdeel anders. Dat bij MIS al jaren geen winstuitkering heeft plaatsgevonden ligt dus volledig aan het management van MIS. De verklaring dat er "investeringen" door de holding gedaan zijn en daardoor de winst niet hoog genoeg is, is daarom bullsh*t. Investeringen (aankopen van andere bedrijven bv) gedaan door de holding hebben GEEN invloed op de omzet en winst van de verschillende onderdelen.
Laat je dus niet afschrikken door de klagers hier en informeer eens bij Centric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TakedaShingen,

Ok duidelijk en bedankt voor de info. Ik weet dat ze vnl. .NET en Java vragen, maar zoals cowgirl zegt zijn er ook mensen uit oude omgevingen die omgeschoold worden. Wat ik eingelijk wil weten zijn de volgende zaken:

- Maak ik kans op zo'n omscholing ivm mijn achtergrond. Ik ben het mainframe en Cobol (spuug)zat :) namelijk;

- Krijg je idd een hafljaar- of jaarcontract....en daarna?

- Ga ik minder of meer verdienen dan 3250 bruto als ik als junior aan de slag moet in een nieuwe omgeving?

Niet geschoten is altijd mis uiteraard, maar voordat ik eraan begin wil ik wel weten wat ik kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even ik ben nu senior en wil niet minder gaan verdienen...en zo hoog vind ik mijn basissalaris niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
En daar ligt nu een beetje je probleem: interne mensen scholen we wel om en die worden daarvoor natuurlijk niet gekort in salaris. Maar om iemand aan te nemen tegen dit salaris die qua techniek eigenlijk een junior is wordt heel moeilijk. Dan zou je moeten kunnen overtuigen op andere kwaliteiten: leidinggeven, branchekennis e.d.

Ik heb ook een keer voor de gein, een klein jaar nadat ik overgestapt was van procedureel naar OO 'buiten de deur' gekeken. De conclusie was toen dat ze me graag zouden willen hebben, maar dat ik veel te duur was. Sindsdien ben ik nog 35% gegroeid in salaris :) Ter referentie: dit was 5/6 jaar geleden.

Je salaris is inderdaad niet hoog voor een senior, ik zit daar nog zo'n 20% boven. Als je van werkgever wilt veranderen zal je er wellicht niet aan ontkomen iets in salaris naar beneden te gaan in ruil voor scholing, toekomstperspectief en een groeipad wat beduidend hoger kan komen dan je nu verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
Anoniem: 343701 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:46:
Nog even ik ben nu senior en wil niet minder gaan verdienen...en zo hoog vind ik mijn basissalaris niet.
Misschien qua technische skills wel, maar volgens mij kun je op heel veel gebieden nog verbeteren. Bijvoorbeeld op communicatief gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mierenfokker,

Is dit cynisch of zo?? Hoe weet jij wat mijn communicatieve vaardigheden zijn........

Cowgirl,

Ok ik ben net een jaartje senior en de laatste 2 jaar zijn de salarissen niet gestegen bijna. Erop achteruit gaan qua salaris is geen optie. Ik denk er dus nog over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook altijd een dertiende maand trouwens....dus dan valt mijn salaris nog mee op dit moment. Iets erop achteruit gaan..liever niet, maar als er veel groeipotentie in zit dan wel ja. Werkt Centric idd met halfjaar en jaarcontracten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Standaard is eerst een jaarcontract en dan onbepaalde tijd. Mensen die we heel graag willen hebben krijgen ook wel direct onbepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok solliciteren dan maar :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
Een gesprek aangaan kan natuurlijk nooit kwaad. Je kan altijd nog nee zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is waar Cowgirl...eerst maar zorgen dat ik uitgenodigd ga worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348876

Ok, ik wil m'n "carrière" om gaan gooien. Tijd om een vak te leren. Ben 32, kan wat css, html en php, maar zeker niet op professioneel niveau. Ik begrijp echter dat er veel vraag is programmeurs, dus misschien is het nuttig om me daarin te gaan bekwamen. Ik leer snel en wil veel moeite doen hiervoor.

Ik wil echter niet opnieuw op mijn bek gaan qua carrièrekeuze, dus ik wil me goed informeren van tevoren. De volgende vragen:

1) klopt het dat er veel vraag is naar programmeurs?
2) hoe realistisch is het dat ik ertussen kom als bijna-beginner?
3) is een bedrijf als Centric hierbij een goede keuze?

en ook:

4) als bovenstaande 3 vragen al negatief beantwoord kunnen worden, wat is dan wél een aanrader (binnen ICT en ICT-bedrijven)

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kippenkont,

Ik wil zelf ook switchen van oude programmeertalen (cobol etc) naar object georienteerd programmeren...sollicitatie is verstuurd dus het is afwachten. Veel vraag naar programmeurs is er op dit moment niet (crisis he) maar goed ik zie niet in waarom jij niet zou kunnen switchen. Je bent nog jong en tijd genoeg om het onder de knie te krijgen. Qua salaris heb ik geen idee wat er mogelijk is. Het ligt er ook aan wat je nu verdient en wilt verdienen natuurlijk. Zelf al ruim 11 jaar programmeerervaring. Ik zou zeggen ga er gewoon voor! Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 348876 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:03:

Evenveel als naar sysops:
http://tweakers.net/jobs/cat/1/development-vacatures.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Anoniem: 348876 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:03:
2) hoe realistisch is het dat ik ertussen kom als bijna-beginner?
3) is een bedrijf als Centric hierbij een goede keuze?
4) als bovenstaande 3 vragen al negatief beantwoord kunnen worden, wat is dan wél een aanrader (binnen ICT en ICT-bedrijven)

Bedankt! :)
1) Ja en neen. De concurrentie tussen Junior's is moordend! Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb als 30+ jarige IT'er jaren lang getracht om als programmeur ergens aan de bak te geraken. Ik heb alles gedaan behalve programmeren! T'is me NIET gelukt. Er is wél véél vraag naar specialisten en Senior programmeurs maar dat ben je (nog) niet.
2. Je bent boven de 30. Het is misschien wreed om dit te zeggen, maar men wil tegenwoordig enkel nog investeren in Juniors indien ze jonger zijn dan 30. Wil je als 32 jarige nog aan de bak geraken, dat kan! Maar dan moet je heel veel zelfstudie doen en zéér motiverend overkomen en NIET bij de pakken blijven zitten. Desnoods maak je een eigen applicatie thuis op je eigen PC om dit dan te tonen aan bedrijven!
3. JA, want detacheerders nemen Juniors ouder dan 30 jaar wél nog aan. :) :) :) Voor hen speelt de leeftijd minder een rol dan voor een normale werkgever. Detacheerders hebben iets meer ruimte om je op opleidingen te sturen en je trachten om te vormen tot een programmeur.

Als programmeren echt je passie is dan zou ik het gewoon proberen. Maar staar je er niet blind op. De kans dat je als programmeur kunt beginnen na je 30ste is naar mijn inziens 50%. En 50% kans dat niemand je een kans geeft.(Ik ken naast mij nog mensen ouder dan 30 die het geprobeerd hebben zich om te scholen tot programmeur. Ongeveer de helft is geslaagd, de andere helft niet. Diegenen die gefaald hebben, hadden geen slechte evaluaties, ze kregen gewoon géén enkele kans van werkgevers!!!) 50/50 dus. En je zal héél hard moeten werken. Het zal niet vanzelf gaan.

Ik probeer eerlijk te zijn. Er zullen er altijd zijn die zeggen : Hey maar alle 30 jarigen die ik ken die zich omschoolden hebben nadien een rijke programmeurscarriere gehad --> Des te beter hé? :) Maar uit eigen ervaring is dit fifty/fifty

[ Voor 21% gewijzigd door makila op 07-03-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

makila schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:17:
[...]

1) Ja en neen. De concurrentie tussen Junior's is moordend! Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb als 30+ jarige IT'er jaren lang getracht om als programmeur ergens aan de bak te geraken. Ik heb alles gedaan behalve programmeren! T'is me NIET gelukt. Er is wél véél vraag naar specialisten en Senior programmeurs maar dat ben je (nog) niet.
2. Je bent boven de 30. Het is misschien wreed om dit te zeggen, maar men wil tegenwoordig enkel nog investeren in Juniors indien ze jonger zijn dan 30. Wil je als 32 jarige nog aan de bak geraken, dat kan! Maar dan moet je heel veel zelfstudie doen en zéér motiverend overkomen en NIET bij de pakken blijven zitten. Desnoods maak je een eigen applicatie thuis op je eigen PC om dit dan te tonen aan bedrijven!
3. JA, want detacheerders nemen Juniors ouder dan 30 jaar wél nog aan. :) :) :) Voor hen speelt de leeftijd minder een rol dan voor een normale werkgever. Detacheerders hebben iets meer ruimte om je op opleidingen te sturen en je trachten om te vormen tot een programmeur.

Als programmeren echt je passie is dan zou ik het gewoon proberen. Maar staar je er niet blind op. De kans dat je als programmeur kunt beginnen na je 30ste is naar mijn inziens 50%. En 50% kans dat niemand je een kans geeft.(Ik ken naast mij nog mensen ouder dan 30 die het geprobeerd hebben zich om te scholen tot programmeur. Ongeveer de helft is geslaagd, de andere helft niet. Diegenen die gefaald hebben, hadden geen slechte evaluaties, ze kregen gewoon géén enkele kans van werkgevers!!!) 50/50 dus. En je zal héél hard moeten werken. Het zal niet vanzelf gaan.

Ik probeer eerlijk te zijn. Er zullen er altijd zijn die zeggen : Hey maar alle 30 jarigen die ik ken die zich omschoolden hebben nadien een rijke programmeurscarriere gehad --> Des te beter hé? :) Maar uit eigen ervaring is dit fifty/fifty
Werk jij bij Centric?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Neen, maar Kippenkont zijn vragen waren nu ook niet typisch Centric maar algemene vragen. Deze vereisen een algemeen antwoord niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348876

Hee, dat zijn reacties waar ik iets mee kan. Geweldig en bedankt! _/-\o_

Ik verwacht uiteraard geen topsalaris en een vette leasebak onder mijn kont. Liever niet, zelfs. Ik wil geen wild leven met cocktails en gratis reisjes, en dan hup het management in ofzo :')

Ik wil een beetje zekerheid, gewoon een vak leren waar ik dan goed in ben, da's beter dan zomaar op de bonnefooi ook wel ergens binnenkomen en dan maar iets doen wat -och- wel lukt maar verder iets is waarmee je de tijd vult en geld verdient.

Dat van boven de dertig had ik al verwacht, dus het valt alleen maar mee dat het misschien toch kan :)

Edit: glad vergeten maar best relevant denk ik: ik kan daar (of elders) natuurlijk beter aankomen als ik ook echt iets kan en dat kan bewijzen middels aan gevolgde cursus of opleiding om aan te geven dat ik een bepaald niveau aankan op dit vlak. Welke progtaal of certificaten zijn een aanrader en in eigen beheer met enige redelijkheid te halen?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 348876 op 08-03-2010 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakedaShingen
Anoniem: 348876 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:56:
...
Edit: glad vergeten maar best relevant denk ik: ik kan daar (of elders) natuurlijk beter aankomen als ik ook echt iets kan en dat kan bewijzen middels aan gevolgde cursus of opleiding om aan te geven dat ik een bepaald niveau aankan op dit vlak. Welke progtaal of certificaten zijn een aanrader en in eigen beheer met enige redelijkheid te halen?
Wat bij Centric in ieder geval hot is: .NET (en dan met name C#) en J2EE. Bedenk wel dat het om meer gaat dan een programmeertaal kennen. Dat is het minste probleem. Veel belangrijker zijn de onderliggende concepten, zoals object-georienteerd programmeren, frameworks, abstract denken etc.
Dat soort vaardigheden leer je niet uit een boekje, maar door te doen. De tips die Makila gaf zijn daarom van groot belang om ervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:01

The Executer

Lekker belangrijk!

cowgirl schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:25:
Standaard is eerst een jaarcontract en dan onbepaalde tijd. Mensen die we heel graag willen hebben krijgen ook wel direct onbepaalde tijd.
Dat is in NONL (MIS) wel anders. Zit nu na een half jaar en een jaar opnieuw aan een jaarcontract. Misschien om een slag om de arm te houden?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 08:02
Centric PS (Detacherings tak van Centric) heeft altijd plek voor meer .Netters; zeker in West en Zuid zijn ze niet aan te slepen. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:07

TheVMaster

Moderator WOS
The Executer schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:13:
[...]

Dat is in NONL (MIS) wel anders. Zit nu na een half jaar en een jaar opnieuw aan een jaarcontract. Misschien om een slag om de arm te houden?
Ach....dat mag maar 3x...een contract voor bepaalde tijd. Daarna moeten ze je een contract voor onbepaalde tijd aanbieden, of het contract natuurlijk niet verlengen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:01

The Executer

Lekker belangrijk!

TheVMaster schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:45:
[...]

Ach....dat mag maar 3x...een contract voor bepaalde tijd. Daarna moeten ze je een contract voor onbepaalde tijd aanbieden, of het contract natuurlijk niet verlengen.....
Inderdaad, en hoop niet dat ze kiezen voor het laatste. Zou jammer zijn.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twee weken geleden sollicitatie verstuurd, nog niks gehoord. Vandaag maar mail gestuurd wat de status is. Eerste ervaring is dus al niet positief.....tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352314

Froos schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:57:
[...]

Ik ervaar Centric MIS zeker niet als rot werkgever. Tuurlijk zijn er ook bij MIS uitdagingen, maar je wilt niet weten hoeveel veranderingen er het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden, laat staan hoeveel er nog gaan komen in de volgende maanden.

Centric bestaat uit diverse divisies en onderdelen en daarbij verschilt de cultuur per onderdeel soms behoorlijk. Dat komt ook doordat veel onderdelen ooit zijn aangekocht en dat daar nog een stuk bedrijfscultuur van de vorige eigenaar in zit. Dat krijg je ook niet zo snel weg, tenzij je alle overgenomen medewerkers ontslaat (Maar dan heb je operationeel weer een probleem). De werksfeer bij ITS is ook heel anders dan bij bijvoorbeeld Lindenbergh of bij MIS. Sterker nog, de sfeer per MIS regio is zelfs verschillend.
Het is in principe niet van belang om de verschillende divisies en/of onderdelen te benoemen binnen de Centric organisatie om een oordeel te kunnen vellen! In grote lijnen komt het erop neer dat Centric als werkgever voor velen als teleurstellend wordt ervaren.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 352314 op 26-03-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakedaShingen
Anoniem: 352314 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 03:11:
[...]

Het is in principe niet van belang om de verschillende divisies en/of onderdelen te benoemen binnen de Centric organisatie om een oordeel te kunnen vellen!
Oh, leg eens uit? Ik geloof juist dat Froos het tegendeel beweerde.
In grote lijnen komt het erop neer dat Centric als werkgever voor velen als teleurstellend wordt ervaren.
In grote lijnen komt het erop neer dat Centric als werkgever door velen als bevredigend word ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352390

Vraagje:

Drie weken geleden sollicitatie verstuurd via mail, vorige week mail gestuurd wat de status is. Helemaal geen reactie van Centric. Dit is toch niet normaal? Eerder onbeschoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakedaShingen
Anoniem: 352390 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:32:
Vraagje:

Drie weken geleden sollicitatie verstuurd via mail, vorige week mail gestuurd wat de status is. Helemaal geen reactie van Centric. Dit is toch niet normaal? Eerder onbeschoft.
Helemaal mee eens. Dat is absoluut niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45305

Ik heb ook een sollicitatie lopen bij Centric. Ik bel van tevoren altijd voordat ik een brief stuur. Dat is sowieso een aanrader, mensen reageren hier bijna altijd positief op en herkennen je dan ook beter als je een brief stuurt.

Ik heb dus ook eerst naar Centric gebeld, naar de persoon die onder de vacature stond. Deze nam niet op en ik heb vervolgens zijn voicemail ingesproken. Ben vandaag netjes door hem teruggebeld en heb wat inhoudelijke verduidelijking gevraagd. Was een leuk gesprek en heb er een goed gevoel aan over gehouden. Hij vertelde me dat hij binnen 3 dagen zou reageren op mijn sollicitatie. Ik zal het verloop wel terugkoppelen.

Moraal van het verhaal, altijd even bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was een open sollicitatie gericht aan een recruiter van wie ik de naam had gevraagd. Brief moet dus bij die persoon zijn aangekomen. Ook dus nogmaals een mail gestuurd wat de status is. Nou ja graag of niet, ze missen dan een ervaren goede kracht. Ik zit niet op de schopstoel dus take it or leave it hahaaha....maar goed nogmaals niet netjes van Centric. Een bericht dat ze de sollicitatie op zijn minst ontvangen hebben is heel normaal en dan ook niet reageren op mijn andere mail......foei foei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27

Arfman

Drome!

Wordt de keuze om er wel of niet te gaan werken toch makkelijk van? Hoef je ook niet te twijfelen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Anoniem: 348876 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:56:
Ik verwacht uiteraard geen topsalaris en een vette leasebak onder mijn kont. Liever niet, zelfs.
Nobel, maar dat zou ik toch niet op die manier zeggen tijdens een sollicitatiegesprek. >:)

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je wel eerst worden uitgenodigd voor een sollicitatie..laat staan een reactie krijgen op je sollicitatie! :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45305

Ik heb inmiddels reactie gehad, ik mag langskomen op gesprek. Ben netjes gebeld en vervolgens een bevestiging via de mail. Voor zover voor mij dus allemaal positief.
Ik heb het gesprek volgende week woensdag, laat wel weer even weten hoe het gegaan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lennux gefeliciteerd....ik heb inmiddels nog een mail (ja een mail geen telefoon...ze hebben maar te reageren!) gestuurd naar 2 recruiters met de vraag wat de status is van mijn sollicitatie. Begin maart dus gesolliciteerd en imiddels 2 mails gestuurd hoe het ervoor staat. Geen reactie van CENTRIC! Dit is echt het bizarste wat ik heb meegemaakt. Werken ze daar wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:58

sebasd

loopt op espresso

Ondanks het feit dat het niet netjes is dat ze niet reageren op de mail getuigt het niet willen bellen ook niet echt van proactiviteit. Wil je die baan eigenlijk wel echt?

Dat zul je nog vaak genoeg tegen komen.. Als je iets gedaan wil krijgen, altijd eerst bellen. Dat werkt in veel organisaties zoveel sneller, plus dat je nog eens wat vragen kan stellen, een gevoel krijgt bij diegene aan de andere kant van de lijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er werd nadrukkelijk gezegd om via mail te solliciteren middels www.werkenbijcentric.nl. Eerst account aanmaken, vervolgens brief en cv uploaden. Ik heb daarna gemaild of alles aangekomen was en dat was zo (ja daar is wel op gereageerd). Vervolgens gezegd dat ik z.s.m. wat zou horen. Inmiddels dus 5 weken verder. Het heeft niks met proactivitiet te maken. Daarnaast is het voor mij lastig om te bellen overdag omdat ik gewoon op mijn werk zit......maar goed het lijkt wel alsof het nu mijn schuld. is. Hou toch op..elke normaal bedrijf hoort te reageren. De mails zijn PERSOONLIJK gestuurd naar bepaalde mensen..dus dan vraag ik me af of ze wel mails lezen of wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Greidanus
  • Laatst online: 14-11-2017
Zelf vorig jaar oktober bij Centric Groningen op gesprek geweest. Mijn indruk was daarna zeer positief, die van hun helaas iets minder :-) De reden was dat ik perse .NET wilde ontwikkelen en geen Java. Ook gaf ik de voorkeur aan een vaste plek, maar gaf ook duidelijk aan dat diverse werkplekken in eerste plaats belangrijk voor de ervaring. Dat was niet overtuigend genoeg om in de detacheering te werken volgens hun. Had toen 3 jaar aantoonbare .NET ervaring + 5 jaar automatiserings/ontwikkel ervaring. Kreeg het idee dat Centric alleen nog de schapen met 5 poten zocht en toendertijd zaten er ook nog mensen op de bank. Was behoorlijk zuur aangezien ik zelf wel heel enthousiast was, maar gelukkig inmiddels een nieuwe .NET uitdaging gevonden bij toch een vaste werkgever in Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:58

sebasd

loopt op espresso

Anoniem: 343701 schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:31:
Er werd nadrukkelijk gezegd om via mail te solliciteren middels www.werkenbijcentric.nl. Eerst account aanmaken, vervolgens brief en cv uploaden. Ik heb daarna gemaild of alles aangekomen was en dat was zo (ja daar is wel op gereageerd). Vervolgens gezegd dat ik z.s.m. wat zou horen. Inmiddels dus 5 weken verder. Het heeft niks met proactivitiet te maken. Daarnaast is het voor mij lastig om te bellen overdag omdat ik gewoon op mijn werk zit......maar goed het lijkt wel alsof het nu mijn schuld. is. Hou toch op..elke normaal bedrijf hoort te reageren. De mails zijn PERSOONLIJK gestuurd naar bepaalde mensen..dus dan vraag ik me af of ze wel mails lezen of wel werken.
Ik zei al dat het inderdaad niet netjes van ze was dat ze niet terugmailen. Dat ben je met me eens, zie ik. Dat je je afvraagt of mensen daar wel werken, dat snap ik ook nog wel. Wat ik alleen niet snap is dat je er niet even achteraan belt en het vijf weken laat gaan.. Hoeft niet veel tijd te kosten, kan gewoon in de pauze (op je werk zitten is m.i. geen excuus) en je hebt daarnaast meteen een voorsprong op al diegenen die ook in de afwachtstand gaan zitten / alleen per mail communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sebasd,

Ja over dat bellen heb je ook wel weer gelijk dat kan ik niet ontkennen. Mijn mening is gewoon dat ze eerst moeten reageren. Het feit dat ze niet reageren vind ik al onprofessioneel en dat geeft aan dat het maar slecht georganiseerd is.....of het is een kwestie van arrogantie. Noem het dan maar eigenwijsheid van mijn kant dat ik niet bel inderdaad. Zij reageren maar eens eerst........ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 343701 schreef op maandag 05 april 2010 @ 09:34:
Sebasd,

Ja over dat bellen heb je ook wel weer gelijk dat kan ik niet ontkennen. Mijn mening is gewoon dat ze eerst moeten reageren. Het feit dat ze niet reageren vind ik al onprofessioneel en dat geeft aan dat het maar slecht georganiseerd is.....of het is een kwestie van arrogantie. Noem het dan maar eigenwijsheid van mijn kant dat ik niet bel inderdaad. Zij reageren maar eens eerst........ :)
Ik zou verder zoeken en niet je adem erop inhouden dat ze je nog bellen binnen afzienbare tijd. Stel je eens voor dat je daar zou werken en ze gaan nu al zo met je om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je gelijk in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Max_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 19:17
Anoniem: 343701 schreef op maandag 05 april 2010 @ 09:34:
Sebasd,

Het is slordig inderdaad, maar je weet de oorzaak niet. Als je wilt dat je op je wenken bediend wordt in het bedrijfsleven ben je er niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Max_ schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:29:
[...]

Het is slordig inderdaad, maar je weet de oorzaak niet. Als je wilt dat je op je wenken bediend wordt in het bedrijfsleven ben je er niet geschikt voor.
Wat een domme conclusie!!! Geen eens zin om hier op te reageren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

Anoniem: 343701 schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:14:
[...]

Wat een domme conclusie!!! Geen eens zin om hier op te reageren verder.
Als je zo op je werk ook bent zal een baas je niet echt missen ;)
Op dit moment hebben werknemers een baan harder nodig als omgekeerd.
Dus je zal er in deze tijd wel iets extraas voor moeten doen, voor jou niet 10 maar 30 anderen.

Dat dit over een jaar weer anders is en weer tegen de bedrijven werkt vergeten we even voor het gemak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354107

Anoniem: 238498 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:17:
[...]

Als je zo op je werk ook bent zal een baas je niet echt missen ;)
Op dit moment hebben werknemers een baan harder nodig als omgekeerd.
Dus je zal er in deze tijd wel iets extraas voor moeten doen, voor jou niet 10 maar 30 anderen.

Dat dit over een jaar weer anders is en weer tegen de bedrijven werkt vergeten we even voor het gemak ;)
Ik zit al ruim 12 jaar in de ICT dus dit gaat ook nergens over...en zoals je weet in het bedrijsleven ben je een nummer dus iedereen is vervangbaar. Als je dat nog niet weet dan kan ik je uit de droom helpen. Voor mij 30 anderen is prima. Ik heb een baan dus ik zit nogmaals niet op de schopstoel...maar ik heb inmiddels wel een reactie (wow wow) gekregen van het PROFESSIONELE Centric. Zelfs een foutloze mail sturen is al moelijk voor ze. Zie hier hun antwoord. Spelletje zoek de fouten en de niet afgemaakte of dubbele zinnen :P !:

Beste xx,

Hartelijk dank voor jouw reacties, jouw gegevens hebben wij bij diverse onderdelen binnen Centric voorgesteld. Na bestudering van je gegevens moeten wij je helaas informeren dat wij op dit moment geen vacature beschikbaar hebben die passen bij je werkervaring en interesses. Het spijt ons dat wij je niet van dienst kunnen zijn. Wij danken je voor je belangstelling en wensen je veel succes bij eventuele verdere sollicitaties.

Wij willen je veel succes wensen met de verdere sollicitaties en

Met vriendelijke groeten,

Centric Werving & Selectie
werken@centric.eu

Ik vind het echt erg dat ik niet bij dit bedrijf mag werken.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:40

pinodambini

Dr. Z. Vago

Lions, een tip:
Mocht je nog een beginner zijn, probeer het eens bij Sylis (www.sylis.nl)

Daar heb ik in het verre verleden ook eens gewerkt (toen het nog NTNT was). Je krijgt daar zeer goede begeleiding, veel opleidings kansen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354107

pinodambini schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:48:
Lions, een tip:
Mocht je nog een beginner zijn, probeer het eens bij Sylis (www.sylis.nl)

Daar heb ik in het verre verleden ook eens gewerkt (toen het nog NTNT was). Je krijgt daar zeer goede begeleiding, veel opleidings kansen etc.
Nee ben al Senior ontwikkelaar...maar bedankt voor de tip.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste