Froos schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:17:
[...]
Daarmee heb je voor mij je serieusiteit in 1 keer overboord gezet.
Als jij met
35 in een functieprofiel zit waar jij 1475,-- verdient, dan heb je ofwel geen drol aan je carriere gedaan omdat je er te lui voor bent, of je bent te dom om er wat voor te doen en verwacht van je werkgever dat ie je bij 't handje neemt, je jaarlijks 10% meer salaris geeft omdat je zo'n aardige knul bent en owjah, die leaseauto krijg je natuurlijk in de categorie D want je moet natuurlijk wel comfortabel naar je bureautje kunnen komen.
KUL.
Centric betaalt tegenwoordig misschien wel beter, maar zoals hierboven gezegd: mijn salaris was een overblijfsel van de slechte tijden waarin je vooral maar blij moest zijn met een baan. Want als je na Centric in de WW kwam, was dat helemaal de doodsteek voor je inkomsten.
Ik was op dat moment MCSA, had mijn ITIL en Prince2 en studeerde hard door naar MCSE2003. Centric wilde gewoon niet meer betalen. Maar misschien komt dat ook wel doordat mijn fieldmanager PP heette.
Maar ik zie net in je MyReact dat je over Valid ook alleen maar zit te janken. Daarnaast staat in je werkzoektopic van Januari van dit jaar:
[...]
Waarom zou je zovaak niet verder komen dan het eerste gesprek, denk je?
Misschien omdat er ontzettend veel jonkies reageren op die functie, die geen hypotheek en vaste lasten hoeven te betalen en die nog geen gezin hebben waar ze 's avonds aandacht aan moeten besteden? De keuze voor een werkgever is dan snel gemaakt. Face it: ook in de ICt is leeftijdsdiscriminatie aan de orde van de dag.
Op basis van je uitspraken hier kun je wel een redelijke profielschets van je maken. Dat soort figuren hebben ze namelijk per kilo in de ICT: [list]
• Te moe/lui/beroerd om een vakboek te lezen.
Zeker niet. Zo heb ik uiteindelijk al mijn papieren gehaald, omdat de baas te beroerd is om te investeren in de ontwikkeling van de medewerkers. Alleen gaat dat na een jaar of 5 wel vervelen als je erachter komt dat dat allemaal toch niet gewaardeerd wordt. Bovendien vind ik de aandacht voor mijn gezin een beetje belangrijker dat weer het zoveelste papiertje, waarmee toch vooral de baas zijn voordeel doet.
• Op zaterdag een bedrijfsfeest? Nee dan kom ik niet, zaterdag is niet voor de zaak.
Geen probleem, altijd gedaan. Ook door de week.
• 's Avonds een workshop? nee dan kom ik niet, ik ga toch niet 's avonds ook nog es werken!
Geen probleem, altijd gedaan. Ook in het weekend.
• Examen doen? Alleen als ik mag leren in tijd van de baas hoor!
Nee, ik heb alles in eigen tijd gedaan. Ik heb zelfs mijn prince2 en Comptia examens voorgeschoten omdat Centric een en ander "vergeten" was aan te melden. En prince2 heb ik ook in het weekend gedaan, dus kom me niet aanlullen met "alleen in tijd van de baas".
Als het niet aan komt waaien dan is 't niet de moeite. Je zou toch es wat doen voor je carriere. En ondertussen maar klagen dat ze niet genoeg salaris krijgen, dat ze geen leasebak krijgen en maar jammeren over de parkeerkosten en de reistijden. En ondertussen uiteraard ex-werkgevers bashen op internet.
Mij is nog nooit wat komen aanwaaien, ik heb overal hard voor gewerkt. Het is jammer dat dat niet gezien wordt door de werkgever. En dat jij zomaar uitgaat van de tegenovergestelde kant van mijn verhaal, terwijl je me helemaal niet kent. Dus wie is wie hier nou aan het bashen?
Ook erg volwassen en goed voor je carriere, overigens..
Nee, voormalige werknemers bashen op basis van je vooringenomen aannames is erg volwassen, zullen we zeggen.
Voor dergelijke types is er maar 1 woord: BAH
Voor dergelijke bedrijven ook. En voor mensen die maar wat op vroegere werknemers, waarvan ze de situatie helemaal niet kennen, liggen af te geven trouwens ook.
Je zal er maar mee moeten werken... ik krijg al jeuk bij de gedachte..
Klopt. Ik heb constant jeuk gehad bij Centric.
Centric is een bedrijf waar je moet werken voor je carriere. Dat is misschien nieuw voor je, maar dat schijnt wel vaker voor te komen in de wereld. Je mag nog van geluk spreken dat je in Nederland woont en niet in de VS, waar prestatiesalaris een veel gebruikelijker fenomeen is dan hier. En zit je daar alleen maar te vegeteren bij je werkgever, dan zit je zo op de stoep ipv achter je bureau. Hier in Nederland is men sociaal en heeft de werknemer (nog) een aardige bescherming maar dat wil niet zeggen dat je erop vooruit gaat.
Lees het bovenstaande nog eens. Ik heb hard gewerkt voor die toko, mijn certificaten gehaald, altijd naar kwartaalpresentaties gegaan, workshops in eigen tijd gevolgd, in eigen tijd gestudeerd. En wat heeft Centric ervoor terug gegeven? NIKS. Altijd onder het motto van "de slechte economie", "we hebben net een bedrijfje overgenomen" of "we hebben het geld voor een potje gereserveerd".
En als je dan gaat vragen om iets meer salaris krijg je te horen dat je maar blij moet zijn dat je een baan hebt. Laat me toch niet lachen... Centric!

Als je op je stoel wilt blijven zitten en jaarlijks geld erbij wilt krijgen zonder er wat voor te doen, dan moet je raamambtenaar worden. Centric is een werkgever waar je super carriere kunt maken, maar je moet het wel zelf doen!
Waarom heb ik dan nooit iemand een dergelijke carriere zien maken? Ik kende binnen mijn eigen divisie iedereen, en nog veel mensen van andere divisies, en iedereen klaagde erover. Ja dan zal het wel aan mij liggen ja. Maar Centric? Neeee, die zijn heilig. Die doen nooit wat!