Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik ook, maar vermoed dat er inmiddels wel een intern mailtje over is gestuurd om vooral met niemand hierover te praten.Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:44:
@ShellGhost inderdaad, daarom ben ik erg benieuwd wat Centric-medewerkers hiervan vinden, en of het ze misschien zelfs klanten & medewerkers gaat kosten.
Hoe dan ook, Centric staat nu wel in de spotlights: https://www.geenstijl.nl/...sche-bank-aan-het-hacken/
Kop in het zand strategie, dan blaast het vanzelf wel voorbij zal de tactiek wel zijn vrees ik....Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:48:
Ze gaan voor de "slechte publiciteit bestaat niet" strategie?
Het nawoord van dat laatste boek was trouwens geschreven door een Centric medewerker. Ik heb eens gekeken naar de Phd en publicaties van de persoon, evenals waar deze zijn prof titel aan ontleent waar deze zich zo op voor laat staan (naast uiteraard de Certifified Management Consultant titel) . * Rukapul schudt nogmaals het hoofd.
[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 05-04-2019 15:36 ]
HP heeft toen al in paniekstand een compleet nieuwe servicedesk moeten opzetten (ik was daar een van de medewerkers van), en je merkte heel erg dat de enige Centric medewerker die er moest zitten (na een giga ruzie met robeco) er 0 zin in had, en ook duidelijk (in zijn eigen woorden) te horen had gekregen om ons zo min mogelijk te ondersteunen.
Elk bedrijf waar ik met Centric heb gewerkt, had er spijt van. En dit laat duidelijk zien waarom.. het feit dat ze zo met personeel omgaan om een Court Jester als Van Rijbroek te promoten is gewoon duidelijk mismanagement
Spijt overigens vanwege de account managers, niet de gedetacheerde medewerkers zelf. Maar vooral de druk, agressie en andere dingen om verkopen te maken
[ Voor 26% gewijzigd door corset op 05-04-2019 15:40 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:27:
Volgens dit artikel van de Volkskrant hebben alle Centric-medewerkers dat boek ook gekregen, en moeten accountmanagers het zelfs naar klanten meenemen? Is dat echt zo? Dat lijkt me wel heel bizar...
Als hier iemand voor een IT-klus binnenkomt en ze komen met dat boek aan, zou ik ze toch echt meteen weer bedanken en op de deur wijzen.
Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:44:
@ShellGhost inderdaad, daarom ben ik erg benieuwd wat Centric-medewerkers hiervan vinden, en of het ze misschien zelfs klanten & medewerkers gaat kosten.
@Chakotay ik kan bevestigen dat dat niet waar is. Je kan het boek ophalen bij de receptie als je dat wil. Ook de accountmanagers hoeven het niet als verplichte kost mee te nemen naar klanten.renegrunn schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:24:
[...]
Ik ook, maar vermoed dat er inmiddels wel een intern mailtje over is gestuurd om vooral met niemand hierover te praten.
Hoe dan ook, Centric staat nu wel in de spotlights: https://www.geenstijl.nl/...sche-bank-aan-het-hacken/
@renegrunn Er is geen intern mailtje gestuurd, het blijft in mijn opzicht opvallend rustig.
Ik denk dat het vooral gepushed wordt door Sanderink zelf in samenspraak met de mensen van communicatie. Het is niet voor niets dat er twee directieleden zijn opgestapt/weggestuurd zoals je in het artikel van de Volkskrant hebt kunnen lezen.Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:31:
@Kruitdamp dat scheelt dan dank, dank voor de toelichting. Ik zou me als werknemer echter nog wel erg ongemakkelijk voelen van dat soort uitspraken van de directie / aandeelhouders.
Ik denk echter wel dat er een spannende tijd aan gaat komen, puur op gevoel.
Ik ben inderdaad ook benieuwd of er niemand bij Centric is die opstaat en zich uitspreekt tegen deze "expert" die met behulp van Centric en Strukton regelmatig wordt opgehemeld.Chakotay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:31:
@Kruitdamp dat scheelt dan dank, dank voor de toelichting. Ik zou me als werknemer echter nog wel erg ongemakkelijk voelen van dat soort uitspraken van de directie / aandeelhouders.
Het lijkt mij als medewerker gewoon een belediging voor je expertise als in de top in dit soort kwakzalvers wordt geloofd.

[ Voor 11% gewijzigd door basdej op 05-04-2019 16:40 ]
Hoi.
Anoniem: 181786
Ze wouden me graag helpen aangezien ik een MBO 2/3/4 ICT diploma heb, maar ben wel een geval apart want de meeste mensen zoeken meteen voor een langere tijd een baan.
Iemand die in mijn situatie zit of heeft gezeten? Ik zie deze maanden om mooi ervaring te kunnen op te kunnen doen ipv ongeschoold werk te doen wat ik nu tijdelijk doen.
Zal daar alles aan doen wat in mijn macht ligt.
Dat is dan ook gebeurd, maar als zelfs de CEO (met ruim 20 jaar ervaring bij Centric) eruit wordt gegooid,wie moet er dan op gaan staan?basdej schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:40:
[...]
Ik ben inderdaad ook benieuwd of er niemand bij Centric is die opstaat en zich uitspreekt tegen deze "expert" die met behulp van Centric en Strukton regelmatig wordt opgehemeld.
Het lijkt mij als medewerker gewoon een belediging voor je expertise als in de top in dit soort kwakzalvers wordt geloofd.
Anoniem: 380171
Idem stonden al op mijn nogo list maar na deze grappen ga ik mijn vendors ook eens nalopen.ShellGhost schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 20:32:
Centric komt er bij ons echt niet meer in zolang ze charlatan steunen en als "expert" aanhouden.
Zal daar alles aan doen wat in mijn macht ligt.
Aan de top van het MT staat Sanderink. Beide bedrijven zijn van hem. Oranjewoud hoort er ook nog bij.ShellGhost schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 07:57:
[...]
Dit suggereert dat de top wel degelijk vertrouwen heeft in Rian en niet alleen de eigenaar.
De laatste werkte er 27 jaar, dat is geen toeval meer.
Ze vervalen het zinkend schiprenegrunn schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:59:
Gaat nu wel hard, sinds het laatste bericht hierboven zijn weer 2 MT leden opgestapt: https://www.volkskrant.nl...kende-directeur~b633b06d/
Anoniem: 181786
Ik zou nu wel eens bij Centric binnen willen kijken. Je hebt nu een enorme kans om te zien wat voor vlees je in de kuip hebt. Mensen die de grote baas naar de mond praten zijn in mijn ogen egoïstische en opportunistische types. Alles om maar een wit voetje te halen, ongeacht de puinhopen die het veroorzaakt.renegrunn schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:59:
Gaat nu wel hard, sinds het laatste bericht hierboven zijn weer 2 MT leden opgestapt: https://www.volkskrant.nl...kende-directeur~b633b06d/
Een andere groep is mensen met kennis van zaken en hart voor de zaak, zullen zich kritisch uitlaten en gaan dit soort onzin niet steunen. Hoger management kan en zal de grote baas niet 'en plein public' afvallen, maar het is interessant om op kleine signalen te letten. Soms gevolgd door grote signalen zoals bij Karim. Ik heb wel respect voor mensen die niet klakkeloos alles doen wat ze wordt opgedragen omdat ze de negatieve gevolgen van het handelen overzien. Die zijn waardevoller dan de ja-knikkers.
Ik ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.
Ik zie een hoop vacatures staan, bij Centric in Son, binnen mijn vakgebied (IT infra & architecture) en het is in de buurt. Is Centric een nog interessant en aangenaam bedrijf om voor te werken nu in 2019? Ik werk nu bij een veel grotere ICT dienstverlener, en daar is het plezier door diverse omstandigheden nu wat verdwenen...
Eventuele tips of adviezen mogen ook via PM uiteraard, en alvast dank voor de informatie!
Ik zie veel vacatures op de naam van Rajesh. Hem ken ik al een paar jaar en heb wat gesprekken met hem gehad voor hij bij Centric begon. Hij komt op mij over als een serieuze recruiter.gauchov6 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:12:
Ik zie een hoop vacatures staan, bij Centric in Son, binnen mijn vakgebied (IT infra & architecture) en het is in de buurt. Is Centric een nog interessant en aangenaam bedrijf om voor te werken nu in 2019? Ik werk nu bij een veel grotere ICT dienstverlener, en daar is het plezier door diverse omstandigheden nu wat verdwenen...
Eventuele tips of adviezen mogen ook via PM uiteraard, en alvast dank voor de informatie!
When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Als je "computer" kan spellen en de computer idee leest, is het geen verkeerde werkgever.. maar er zijn serieus gezegd ergere werkgevers te vinden die de lat 20x lager leggenPcDealer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 00:27:
[...]
Ik zie veel vacatures op de naam van Rajesh. Hem ken ik al een paar jaar en heb wat gesprekken met hem gehad voor hij bij Centric begon. Hij komt op mij over als een serieuze recruiter.
Vroeger moest je je veel certificaten halen en was de IT kennis hoger (relatief gezien) binnen centric.
- Nu heb je collega's die je enterprise admin maken om een computer(RDP) over te nemen.
- en moet je als systeembeheerder mensen vertellen hoe ze met office software om moeten gaan.
- en ben je bezig uit te leggen (documenten schrijven van 20 pagina's ) welke muisknop je in drukt om windows update uit te voeren. (elk elk verschil te noteren)
tja dat is weinig lol IMHO
Tja vanalles
Gaat dit nog ooit goedgekomen?
Denk dat als ik de boel door Centric zou laten beheren of ontwikkelen, ik me serieus achter de oren zou krabben en kijken of ik niet onder het contract uit zou kunnen. Die Rian is een tikkende tijdbom onder het bedrijf die Gerard compleet onder de duim heeft.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
https://careers.centric.e...ink&utm_content=billboard
LOL "De ruimte pakken om te doen wat je écht leuk vindt"PcDealer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 00:37:
Ik zie net een banner voorbij komen op de FP:
https://careers.centric.e...ink&utm_content=billboard
Dat dacht Rian van Rijbroek ook, ik ga lekker bij Centric cyber-security sprookjes vertellen

Gelukkig is Gerard een betrouwbare ondernemer met een onberispelijke reputatie, respect voor vrouwen en een uitstekende factchecker..-TAZZ- schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:07:
[...]
LOL "De ruimte pakken om te doen wat je écht leuk vindt"
Dat dacht Rian van Rijbroek ook, ik ga lekker bij Centric cyber-security sprookjes vertellen![]()
ohnee, toch niet..
Da's allemaal fakenews! In dat onderzoek vond ik Iraanse- en Noord Koreaanse codes.

En er wordt hard doorgewerkt aan de reputatie en om het werken bij Centric terug te brengen naar de basis, van 15 jaar geleden. Zeg maar klein maar fijn.-TAZZ- schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:34:
[...]
Da's allemaal fakenews! In dat onderzoek vond ik Iraanse- en Noord Koreaanse codes.![]()

Het ging ook voornamelijk zoals 'Anoniem: 181786' het beschreef in dit bericht:
Alleen deden wij het gewoon tussen de bedrijven doorAnoniem: 181786 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:02:
Mijn oud collega's kennende zullen ze het lang niet zo dramatisch oppakken. Ze zullen er tijdens de lunch samen eens hartelijk en hoofdschuddend om lachen om vervolgens weer over te gaan tot de orde van de dag.
Het enige wat ik mis is toegang tot het intranet voor alle interne nieuwsberichten over het drama.
Met iedereen waar ik dagelijks mee in contact was was prima te werken, al heb ik ook wel verhalen gehoord van wat lastigere klanten. Ligt er even aan bij wie ze je nodig hebben.
Ik denk ook niet dat je er op de werkvloer bij Centric direct last van hebt tenzij je als AM, consultant of architect bij de klant direct over de vloer komt en met C-level spreekt.Aijt schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:56:
Ik ben er nu sinds begin dit jaar weg. Op de Servicedesk was het prima te doen omdat je eigenlijk alleen bezig bent met je directe collega's, de klant haar werknemers en een handjevol mensen van het backend team van Centric voor de klant. Bij mij moesten er ineens contractonderhandeling gebeuren die zonder dit drama niet gevoerd hadden hoeven te worden. (Ik was er gedetacheerd)
Het ging ook voornamelijk zoals 'Anoniem: 181786' het beschreef in dit bericht:
[...]
Alleen deden wij het gewoon tussen de bedrijven door![]()
Het enige wat ik mis is toegang tot het intranet voor alle interne nieuwsberichten over het drama.
Met iedereen waar ik dagelijks mee in contact was was prima te werken, al heb ik ook wel verhalen gehoord van wat lastigere klanten. Ligt er even aan bij wie ze je nodig hebben.
Ik denk dat je er meer last van hebt 'door associatie' en dan met name als je elders wil gaan werken. Ik hoor de laatste tijd uit meerdere kampen dat medewerkers van Centric zelf en medewerkers van outsource klanten (die dus overgaan naar Centric) massaal gaan lopen omdat ze op geen enkele manier geassocieerd willen worden met Centric, Gerard Sanderink en/of Rian van Rijbroek. Met name in de laatste categorie (outsourcing) zijn het voornamelijk security mensen die nog nooit zo snel een profiel op vacaturesites hebben aangemaakt/ge-update.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen als je zorgvuldig opgebouwde marktwaarde door dit soort praktijken sneller devalueert dan de aandelenmarkt tijdens COVID-19.
https://www.tubantia.nl/h...r=https://www.google.com/
Lekker dan. Het leven van de medewerkers is voor Gerard blijkbaar ondergeschikt aan gelijk krijgen in de discussie met je voormalig partner.
Tjah dat krijg je misschien wel als je al jarenlang alleen maar rekening met jezelf hoeft te houden. En daarbij komt nog eens dat wanneer mensen bejaard worden, mentaal bepaalde remmen niet meer zo goed schijnen te werken. Niet dat ik zeg dat Sanderink dement is, maar veel oudere mensen neigen daardoor de wereld zeer eenzijdig te bekijken. Als je een bedrijf van 13 medewerkers over de kling jaagt omdat je je gelijk wilt halen, dan is een eenzijdige benadering wel van toepassing.-TAZZ- schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:00:
"Gerard Sanderink weigert eigen bedrijf DSS uit Goor te redden"
https://www.tubantia.nl/h...r=https://www.google.com/
Lekker dan. Het leven van de medewerkers is voor Gerard blijkbaar ondergeschikt aan gelijk krijgen in de discussie met je voormalig partner.
Dit gaat over een ander bedrijf dat toevallig ook eigendom is van de eigenaar van Centric.
Het is zijdelings relevant voor wie de afweging maakt om wel of niet bij Centric te willen werken.
Graag wel het onderwerp "werken bij Centric" centraal houden in de discussie.
Het geeft wel aan hoe Sanderink met zn bedrijven omgaat en met het personeel dat er werkt. Dus in mijn ogen zeker relevant voor “(Liever niet) Werken bij CentRic”t_captain schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:06:
[mbr]
Dit gaat over een ander bedrijf dat toevallig ook eigendom is van de eigenaar van Centric.
Het is zijdelings relevant voor wie de afweging maakt om wel of niet bij Centric te willen werken.
Graag wel het onderwerp "werken bij Cetric" centraal houden in de discussie.
[/mbr]
Maar wel het verzoek om van dit topic geen “Sanderink bedrijvengroep diacussietopic” te maken.
Een post over een andere onderneming in de groep, geen probleem. Als er bijvoorbeeld 5 reakties op die post komen en 0 over “werken bij Centric”, dan is het topic een beetje ontspoord, dat probeerde ik voor te zijn.
[ Voor 99% gewijzigd door Nes01No op 16-07-2021 08:06 . Reden: ik wil eigenlijk dit bericht verwijderen ]
Bij het Shared Service Center in een Klantgroep (die doen alle werkzaamheden voor een bepaald aantal klanten) was Heijmans en USG People destijds (waren 2 hele grote klanten lees 2 - 3K werkplekken en paar honderd servers elk).
Er zaten echt bij met veel kennis, ervaring en daar kon je zeker wat van leren.
Ik zie wel dat veel nu weg zijn daar; Maargoed dat heb je na een aantal jaar.
Het is niet altijd overal even leuk, maar toen ik weg ging werd je dat gegund en zeiden ze oh dan zou ik dat ook doen succes man! (aanleiding was mijn detacheringsbedrijf die afspraken niet na kwam / en ik meer kon verdienen elders
Maarja dat was wel allemaal voordat Sanderink-verhaal kwam natuurlijk. Dus ik weet niet hoe het er nu aan toe gaat.
Be nice, You Assholes :)
Gefeliciteerd, leuk! Wat ga je doen?Laderwebshop schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:21:
Onlangs een contract getekend bij Centric, ik heb er zin in.
Ik werk bij Centric, ook al voor het cybercharlatan gezeik uitbrak, en op geen enkele wijze heb ik of mijn directe collega's gemerkt dat 'zij' enige invloed heeft gehad op de dagelijkse gang van zaken.-TAZZ- schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:05:
[...]
Ik denk ook niet dat je er op de werkvloer bij Centric direct last van hebt tenzij je als AM, consultant of architect bij de klant direct over de vloer komt en met C-level spreekt.
Ik denk dat je er meer last van hebt 'door associatie' en dan met name als je elders wil gaan werken. Ik hoor de laatste tijd uit meerdere kampen dat medewerkers van Centric zelf en medewerkers van outsource klanten (die dus overgaan naar Centric) massaal gaan lopen omdat ze op geen enkele manier geassocieerd willen worden met Centric, Gerard Sanderink en/of Rian van Rijbroek. Met name in de laatste categorie (outsourcing) zijn het voornamelijk security mensen die nog nooit zo snel een profiel op vacaturesites hebben aangemaakt/ge-update.
Ook op projecten of productselecties heb ik nooit iets gemerkt terwijl daar juist sterk op gelet werd om invloed van haar te voorkomen.
Toevallig werk ik ook nog in het security team maar heb daar hooguit 1 persoon zien weg gaan om haar. Recruiters benaderden je wel vaak maar het werk an sich is niet veranderd door de charlatan. Voor velen naar mijn ervaring dus geen reden om weg te gaan.
Blijft uiteraard wel een belangrijk aandachtspunt voor vele Centric'ers. De nieuwe CEO heeft echter heel stellig en duidelijk aangegeven dat zij nooit enige invloed zal hebben op het bedrijf.
Sowieso brengt de nieuwe CEO veel nieuwe goede energie en ideeën. Er worden hele goede stappen gezet weer.
Dat ze in het verleden invloed heeft gehad op de dagelijkse operatie blijkt wel uit e-mail wisselingen die in recente rechtzaken naar buiten zijn gekomen. Ook de voormalig CEO (Henny) liet zich door haar beinvloeden en heeft daardoor een rechtzaak aan de broek.Renesis schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:57:
[...]
Ik werk bij Centric, ook al voor het cybercharlatan gezeik uitbrak, en op geen enkele wijze heb ik of mijn directe collega's gemerkt dat 'zij' enige invloed heeft gehad op de dagelijkse gang van zaken.
Ook op projecten of productselecties heb ik nooit iets gemerkt terwijl daar juist sterk op gelet werd om invloed van haar te voorkomen.
Uit eigen ervaring weet ik dat van het top outsourcingsproject er 4-5 ma/vrouw zijn gaan lopen met als motivatie dat enige associatie met haar funest zou zijn voor hun reputatie. Ineens waren we een hele rits aan contactpersonen kwijt...Toevallig werk ik ook nog in het security team maar heb daar hooguit 1 persoon zien weg gaan om haar. Recruiters benaderden je wel vaak maar het werk an sich is niet veranderd door de charlatan. Voor velen naar mijn ervaring dus geen reden om weg te gaan.
Gelukkig! Een nieuwe frisse wind is niet verkeerd, want Sanderink is toch wel heel erg de weg kwijt. Het zou heel sneu zijn voor die vele mensen die er werken dat tot (meer) schade voor Centric zou leiden en daarmee vele mensen hun baan kwijt raken. Het is denk ik zaak om deze ravage aan rechtzaken af te ronden want in ieder artikel komt zijn relatie met Centric en Strukton naar boven. Als dit door blijft etteren, is dat voor niemand goed maar helemaal niet voor zijn bedrijven en met name voor de mensen die er werken is het erg sneu.Blijft uiteraard wel een belangrijk aandachtspunt voor vele Centric'ers. De nieuwe CEO heeft echter heel stellig en duidelijk aangegeven dat zij nooit enige invloed zal hebben op het bedrijf.
Sowieso brengt de nieuwe CEO veel nieuwe goede energie en ideeën. Er worden hele goede stappen gezet weer.
Momenteel 2900-3000 bruto lease tot 700 ex btw en brandstof obv 48mnd 40k pjaar. Wie o wie kan mij helpen. Denk je dat centric meer bied anders wordt t em niet
Even algemeen: je omschrijft niks wie je bent of wat je kan maar "eist" meer dan 3K bruto + mooie leasebak?nandosie schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:04:
Is het nog nuttig om bij centric te werken? Ben vrij nieuw in de markt heb wel al een baan. Maar salaris technisch weet ik niet of centric goed betaald
Momenteel 2900-3000 bruto lease tot 700 ex btw en brandstof obv 48mnd 40k pjaar. Wie o wie kan mij helpen. Denk je dat centric meer bied anders wordt t em niet
/edit: tenzij ik verkeerd lees, zit je qua salaris inderdaad rond het "startsalaris" van een junior/medior bij bepaalde bedrijven (niet alleen Centric) maar ik zou even goed bedenken of je een auto "moet" want niet elk bedrijf of bepaalde klantgroepen binnen een bedrijf verbindt een lease-auto aan een functie. Andersom, veel bedrijven bieden je ook de mogelijhkeid je lease-budget als salaris te krijgen en dan zoek je maar uit hoe je op werk komt; voor sommigen biedt dat meer/minder vrijheid.
[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 25-12-2021 10:14 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Als je je alleen druk maakt om je salaris en je leaseauto dan hoop ik niet dat je mijn collega wordt.nandosie schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:04:
Is het nog nuttig om bij centric te werken? Ben vrij nieuw in de markt heb wel al een baan. Maar salaris technisch weet ik niet of centric goed betaald
Nu 3 maanden bezig. Bevalt redelijk iedereen is wat ouder dan ik gewend ben, maar werkt naar eer en geweten goed. Hier en daar wat oudere software maar welk bedrijf heeft dat niet.
Nieuwe CEO, komt goed over. Al met al denk ik dat ik hier nog wel leuke uitdagingen en projecten zie waar voor ik wil blijven.
Goed om te horen! Heb je veel ervaring met softwareontwikkeling? Zelf heb ik hier een jaar of 4 gewerkt en de kennis en ervaring gebruik ik nog steeds vaak. Greenfield projecten zijn er niet heel veel bij Centric, maar sommige bestaande projecten worden wel gemoderniseerd, zoals Key2Begraven.Laderwebshop schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:34:
[...]
Nu 3 maanden bezig. Bevalt redelijk iedereen is wat ouder dan ik gewend ben, maar werkt naar eer en geweten goed. Hier en daar wat oudere software maar welk bedrijf heeft dat niet.
Nieuwe CEO, komt goed over. Al met al denk ik dat ik hier nog wel leuke uitdagingen en projecten zie waar voor ik wil blijven.
Beetje late reactie van mijn kant, maar als je met dat top outsourcing traject de centrale bank bedoelt, maak daar maar gerust het dubbele van. Inmiddels wel meer denk ik. Architecten, project managers, consultants, security consultants, sales, noem het maar op. Ik denk dat nog maar 30% ofzo van dat coreteam (dus betrokken in vroege fase, vanaf 2018) er nog werkt.-TAZZ- schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:54:
[...]
[...]
Uit eigen ervaring weet ik dat van het top outsourcingsproject er 4-5 ma/vrouw zijn gaan lopen met als motivatie dat enige associatie met haar funest zou zijn voor hun reputatie. Ineens waren we een hele rits aan contactpersonen kwijt...
[...]
Bij detachering (SP) is ook echt een heel groot deel van de oude garde weg. Niet alleen de professionals zelf, maar ook in management etc. Jammer...Trishul schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:19:
[...]
Beetje late reactie van mijn kant, maar als je met dat top outsourcing traject de centrale bank bedoelt, maak daar maar gerust het dubbele van. Inmiddels wel meer denk ik. Architecten, project managers, consultants, security consultants, sales, noem het maar op. Ik denk dat nog maar 30% ofzo van dat coreteam (dus betrokken in vroege fase, vanaf 2018) er nog werkt.

Dat is voor veel meer mensen die er werken het algehele gevoel. De nieuwe CEO zorgt voor goede beweging in het bedrijf en plaatst op bepaalde posities ervaren personen die bij bedrijven gewerkt hebben die goed aangeschreven staan.Laderwebshop schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:34:
[...]
Met de veranderingen komt ook onzekerheid omdat nog niet alles duidelijk is binnen heel het bedrijf hoe het er bijvoorbeeld over 1 jaar qua structuur uitziet. De veranderingen bieden ook mogelijkheden die aangegrepen kunnen worden door medewerkers.
Mogelijk is het belangrijkste al dat het bedrijf een duidelijke visie en strategie heeft, de tactiek zijn ze nu verder aan het uitwerken en doorvoeren. Investeren in personeel, producten en klanten staan hoog op de agenda.
De nieuwe structuur, visie en strategie zou ik een korreltje zout bij doen na het lezen van “Er is hier maar een de baas! De ontspoorde macht van Gerard Sanderink.” . Wetende dat mede-hoofdrolspelers zoals Aike, Fred en Ben er nog steeds zitten op zeer belangrijke posities.Renesis schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:21:
[...]
Dat is voor veel meer mensen die er werken het algehele gevoel. De nieuwe CEO zorgt voor goede beweging in het bedrijf en plaatst op bepaalde posities ervaren personen die bij bedrijven gewerkt hebben die goed aangeschreven staan.
Met de veranderingen komt ook onzekerheid omdat nog niet alles duidelijk is binnen heel het bedrijf hoe het er bijvoorbeeld over 1 jaar qua structuur uitziet. De veranderingen bieden ook mogelijkheden die aangegrepen kunnen worden door medewerkers.
Mogelijk is het belangrijkste al dat het bedrijf een duidelijke visie en strategie heeft, de tactiek zijn ze nu verder aan het uitwerken en doorvoeren. Investeren in personeel, producten en klanten staan hoog op de agenda.
Voor mensen die niet weten waar dit over gaat en die er mogelijk over denken om bij Centric te gaan werken zou ik eerst dit eens lezen
Zelfs als de helft maar waar zou zijn …..
[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 18-06-2022 08:20 . Reden: Affiliate verwijderd ]
Jammer dat die CEO ook exit is. (gezien recente nieuws)Renesis schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:21:
[...]
Dat is voor veel meer mensen die er werken het algehele gevoel. De nieuwe CEO zorgt voor goede beweging in het bedrijf en plaatst op bepaalde posities ervaren personen die bij bedrijven gewerkt hebben die goed aangeschreven staan.
Wel respect met wat die geprobeerd heeft (sanderink buiten spel zetten). Maar dat was niet gelukt dan moet je toch je conclusies trekken en zelf opstappen.
Well, that aged quickly.Laderwebshop schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:34:
[...]
https://fd.nl/bedrijfslev...ar-sanderink-j1f2care8Ouz
Medewerkers vinden dat de nieuwe CEO gewoon een trekpop is van Sanderink en ze willen er iets aan gaan doen om het bedrijf te redden.
Anders worden er veel IT vacatures opgevuld na de zomer bij andere partijen!!

Kunnen de mensen die hier op het forum zitten en bij Centric werken zich vinden in het stuk van het FD?
Its all in the little things that people do..
Gisteren mijn gesprek gehad bij mijn manager dat ik een exit ga doen en zij mogen beslissen of dat naar mijn huidige klant is of dat we een boze klant en een boze medewerker gaan krijgen.ptjuh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:39:
De onrust zit dus niet alleen in de Top van het bedrijf.
https://fd.nl/bedrijfslev...ar-sanderink-j1f2care8Ouz
Medewerkers vinden dat de nieuwe CEO gewoon een trekpop is van Sanderink en ze willen er iets aan gaan doen om het bedrijf te redden.
Anders worden er veel IT vacatures opgevuld na de zomer bij andere partijen!!![]()
Kunnen de mensen die hier op het forum zitten en bij Centric werken zich vinden in het stuk van het FD?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
maar merken jullie er veel van op de werkvloer dan dat er veel speelt?
Its all in the little things that people do..
Nee ik merk op de werkvloer naast lastige vragen niet veel.ptjuh schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:44:
@Shunt Zou wel netjes zijn als de klant jou graag wilt overnemen dat je het schip mag verlaten.
maar merken jullie er veel van op de werkvloer dan dat er veel speelt?
Vooral gewoon veel verschuivingen in het management.
Managers die nieuwe functies krijgen of elders gaan werken.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
https://twitter.com/angel...tatus/1582763290496618496
BREAKING: Gerard Sanderink wordt weer de baas bij #Centric. Topmannen Schoots en Luijten vertrekken.
[ Voor 29% gewijzigd door Shinji op 19-10-2022 19:40 ]
Dat denk ik niet. Ik krijg de indruk dat eenieder die nog bij Centric werkt vandaag de dag geen benul heeft van wat er gaande is of hoe ‘blij’ klanten met hun software zijn. Kan me niet voorstellen dat dat nog een prettige werkomgeving is.Shinji schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:39:
Dan ben ik benieuwd of de Centric medewerkers hier al wat over hebben vernomen:
https://twitter.com/angel...tatus/1582763290496618496
[...]
Werknemers hebben hier geen last van. Totdat je op een bepaalde functie komt maar die groep is uiteraard niet heel groot.
En waar baseer jij dat op?MagniArtistique schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:59:
[...]
Dat denk ik niet. Ik krijg de indruk dat eenieder die nog bij Centric werkt vandaag de dag geen benul heeft van wat er gaande is of hoe ‘blij’ klanten met hun software zijn. Kan me niet voorstellen dat dat nog een prettige werkomgeving is.
Ik spreek dagelijks applicatiebeheerders, werk en stuurgroepen, eindgebruikers die met Centric werken bij (rijks)overheid, gemeentes en zorg. Die aangeven dat ze Centric het liefst de deur uit doen. Maar vanwege langdurige contracten en de monopolie positie vast zitten. Dat lijkt me geen goede basis voor een leuke relatie met je klanten als consultant/accountmanager noch als developer. Het hele Sanderink en van Reijbroek verhaal nog daargelaten.
Het is naar mijn ervaring goed stabiel en de basis is goed!
Ik werk momenteel juist met de software (eerst bij Centric gewerkt) en ben eigenlijk blij verrast hoe stabiel het is. Leek toen ik bij Centric werkte een stuk minder stabiel.
Ik denk wel dat het uitmaakt met welke software en BU je te maken hebt bij Centric. Mijn ervaringen zijn goed. Consultants weten ook waar ze het over hebben....
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Grappig, ik spreek ook dagelijks applicatiebeheerders, stuurgroepen en eindgebruikers. Ondanks dat de zorgen gedeeld worden hebben ze de afgelopen jaren ervaren dat er voor hunzelf niets veranderd. Is iedere klant dan tevreden? nee dat denk ik niet maar de relatie is vaak wel prima.MagniArtistique schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:07:
[...]
Ik spreek dagelijks applicatiebeheerders, werk en stuurgroepen, eindgebruikers die met Centric werken bij (rijks)overheid, gemeentes en zorg. Die aangeven dat ze Centric het liefst de deur uit doen. Maar vanwege langdurige contracten en de monopolie positie vast zitten. Dat lijkt me geen goede basis voor een leuke relatie met je klanten als consultant/accountmanager noch als developer. Het hele Sanderink en van Reijbroek verhaal nog daargelaten.
Met die software is niks mis, het is alleen de top / eigenaar van de tent.
Wees nou maar blij dat er nog goeie mensen blijven, anders word het heel snel een puinhoop. (dan bedoel ik op IT-gebied en dus niet organisatorisch).
Het OM treft voorbereidingen voor stap naar Ondernemingskamer inzake Centric Holding BV
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft Centric Holding BV (Centric) op de hoogte gesteld dat een gang naar de Ondernemingskamer per direct wordt voorbereid.
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
Veel tijd is er niet...OM wil uiterlijk 25 oktober antwoord.Real schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:01:
Een uur geleden gepubliceerd:
Het OM treft voorbereidingen voor stap naar Ondernemingskamer inzake Centric Holding BV
[...]
[...]
Ok
[ Voor 58% gewijzigd door Laderwebshop op 24-10-2022 21:41 ]
Ok.Kruitdamp schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:41:
[...]
Grappig, ik spreek ook dagelijks applicatiebeheerders, stuurgroepen en eindgebruikers. Ondanks dat de zorgen gedeeld worden hebben ze de afgelopen jaren ervaren dat er voor hunzelf niets veranderd. Is iedere klant dan tevreden? nee dat denk ik niet maar de relatie is vaak wel prima.
[ Voor 27% gewijzigd door Laderwebshop op 24-10-2022 21:39 ]
Laderwebshop schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:47:
[...]
De medewerkers hebben gewoon een berichtje gekregen.
Dat de uitspraak van @MagniArtistique wat kort de bocht is; absoluut. Er zijn voldoende klant-teams en ondersteunende afdelingen die gewoon elke dag lachend aan het werk zijn om hun klanten te helpen. En dat doen ze ook met software die "niet van Centric" is maar gewoon de bekend zaken als Microsoft, Citrix, Oracle, Apache, SAP, Symantec, etc. Dat het bovenin & publiekelijk wat rommelt, doet niets af aan het werk wat de gemiddelde medewerker aflevert & ervaart.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
teletekst? bestaat dat nogjefjef schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:11:
Net gelezen op teletekst rechter stuurt Sanderink naar huis en neem alle aandelen in minus 1
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ja, die is er. Maarrrr.... er moeten speciale doelen gehaald worden (omzet/winst) en deze zijn in de jaren dat ik er gewerkt heb nog nooit gehaald. Elke keer wordt er een konijn uit de hoge hoed getrokken waardoor de winst ineens lager uitvalt. Ik heb wel ooit een Corona bonus gehad van 70 euro aan het eind van het jaar (bruto).YadomiDice schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:06:
Weet er iemand hier of Centric gebruikt maakt van een bonus/dertiende maand aan het einde van het jaar? Ik werk nu al een paar jaar met software van Centric en mij is gevraagd om bij Centric te komen werken. Ik werk nu bij een gemeente en wil dit dan vergelijken met mijn IKB etc.
Afgelopen jaar is toch een winstuitkering geweest?Krysa schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:41:
[...]
Ja, die is er. Maarrrr.... er moeten speciale doelen gehaald worden (omzet/winst) en deze zijn in de jaren dat ik er gewerkt heb nog nooit gehaald. Elke keer wordt er een konijn uit de hoge hoed getrokken waardoor de winst ineens lager uitvalt. Ik heb wel ooit een Corona bonus gehad van 70 euro aan het eind van het jaar (bruto).
Tevens kan je zelf afspraken maken om toch een bonus te krijgen. Sommige vacatures benoemen ook een maandelijkse bonus.
Eerder voor het WIZ gewerkt bij Centric. Daar hadden ze los van alle andere divisies toentertijd een winstuitkering. Die eigenlijk standaard wel uitgekeerd werd. Daarna hebben ze het Centric breed gemaakt. OR was daarmee akkoord gegaan, de jaren erna nooit meer wat gehad en/of echt een klein bedrag...YadomiDice schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:06:
Weet er iemand hier of Centric gebruikt maakt van een bonus/dertiende maand aan het einde van het jaar? Ik werk nu al een paar jaar met software van Centric en mij is gevraagd om bij Centric te komen werken. Ik werk nu bij een gemeente en wil dit dan vergelijken met mijn IKB etc.
Salaris, pensioen, IKB, vrije dagen...allemaal beter bij een gemeente... Dan weet je dat ;-)
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Grappig! Daar heb ik ook even gezetenEwivis schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:00:
[...]
Eerder voor het WIZ gewerkt bij Centric. Daar hadden ze los van alle andere divisies toentertijd een winstuitkering. Die eigenlijk standaard wel uitgekeerd werd. Daarna hebben ze het Centric breed gemaakt. OR was daarmee akkoord gegaan, de jaren erna nooit meer wat gehad en/of echt een klein bedrag...
Salaris, pensioen, IKB, vrije dagen...allemaal beter bij een gemeente... Dan weet je dat ;-)
Overigens ben ik begin 2021 voor mijzelf begonnen, dus weet niets over een bonus van afgelopen jaar.
Het bleef mij hangen dat ik in die 3 jaar nog nooit bonus heb ontvangen vanwege “plotselinge afschrijvingen”.
Die bonus is prestatie-afhankelijk en tussen een achtste en heel maandsalaris. De afgelopen jaren is een keer een kwart maandsalaris uitgekeerd.Krysa schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:16:
[...]
Grappig! Daar heb ik ook even gezeten
Overigens ben ik begin 2021 voor mijzelf begonnen, dus weet niets over een bonus van afgelopen jaar.
Het bleef mij hangen dat ik in die 3 jaar nog nooit bonus heb ontvangen vanwege “plotselinge afschrijvingen”.
Ik zal dan bij mijn salaris onderhandeling mijn IKB berekenen als extra bruto maandsalaris om het het waard te maken.
Waarom zou een privaat bedrijf onder een gemeentelijke CAO vallen?Sab2023 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:02:
Weet iemand of Centric ook valt onder de Cao sgo? de reden dat ik dit vraag is omdat ik niks heb opgemerkt van de salaris verhogingen (inflatie)
Volgens mij volgt vrijwel geen enkel IT bedrijf een CAO. Althans, ik heb er bij een aantal gewerkt grote, middelgrote en kleine en geen enkele volgt een CAO.Nes01No schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:49:
Centric volgt geen enkele CAO. Dit is nog een besluit van de voormalig bestuurder Sanderink . De arbeidsvoorwaarden worden door de ondernemingsraad bepaald.