Vraag

Anoniem: 889417

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met Rockstars IT?

Ik mag binnenkort gaan afstuderen en daarom ben ik opzoek naar een afstudeerbedrijf. Ik wil me aanmelden bij Rockstars IT, een agency voor IT professionals. Een klasgenoot heeft geen goed woord over Rockstars IT. Helaas zijn er geen reviews op internet te vinden over Rockstars IT, vandaar dat ik jullie ervaring willen horen.

Alle reacties

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Is nogal klein, maar voor zover ik kan inschatten een 'gewoon' it-consultancy-bedrijf. Hebben hier iemand rondlopen van hen, en ik merk geen verschil met hem in vergelijking met cgi-ers bv. Klein bedrijf kan qua persoonlijke aandacht een voordeel zijn, maar qua mogelijkheden een nadeel.

[Voor 5% gewijzigd door AGee op 23-02-2017 21:14]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:32
Een eenvoudig gedachtenexperiment: als Rockstars zijn naam waar zou maken dan zou iedereen in de IT het bedrijf kennen en direct er naartoe rennen om een probleem op te laten lossen ;)

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-03 22:16
Ze schreeuwen nogal in hun uitingen waarbij ik al gauw een gevoel krijg dat het personeel onderbetaald wordt en er alleen gewerkt wordt met juniors terwijl alle inkomsten naar management en marketing gaan.

Maargoed het is maar het gevoel wat het mij geeft.

• bastanl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik vraag me af wat voor een slechte ervaring jouw klasgenoot er dan mee heeft? Zelf vind ik het een heel tof bedrijf. Misschien niet de grootste in omvang. Maar kwaliteit boven quantiteit toch?

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:19
eens met bastanl, ben hier 5 jaar geleden begonnen met werken (toen het nog geen Rockstars IT was) en nu ben ik weer in dienst gegaan omdat dit nieuwe concept van hun mij zeer sterk aan sprak. Ervaringen kunnen natuurlijk verschillen, we zijn niet de grootste maar wel op z'n minst 1 van de betere.

Ik weet niet precies wat je wil weten over Rockstars, mijn ervaring is tenminste dat ze heel erg toegankelijk zijn en dat vrijwel alles goed geregeld is.

Offtopic: als je de website even kort door leest dan kom je er heel snel achter dat we de betere/eerlijkere betaalde it'ers zijn in de detachering.

• gjvdree
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-03 11:08
Sinds november werk ik ook bij Rockstars en dat had ik veel eerder moeten doen. Bij deze organisatie heb ik echt het idee dat ik gewaardeerd wordt en voelde ik me gelijk welkom vanaf minuut 1. Je hebt veel vrijheid en wordt gestimuleerd om jezelf te blijven ontwikkelen.

[Voor 10% gewijzigd door gjvdree op 27-02-2017 22:52]

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:08
Een van m'n ex-collega's bij een klant kwam van Rockstars, en ik had het idee dat hij goed geschoold en goed getraind was. Hij sprak ook de loftrompet, en had een aantal slimme collega's, dus qua mensen zit het (voor zover ik kan zien) wel goed. Organisatie geen idee :)

• Dirk van Bergen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Anoniem: 889417 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:04:
... Ik wil me aanmelden bij Rockstars IT ...
Wellicht ten overvloede, maar je meldt je niet aan bij Rockstars. Het is een vaste baan. Je solliciteert, komt op gesprek, etc etc, net als bij elke andere baan. Als je verwacht af en toe een klusje te kunnen oppakken via Rockstars IT als je even droog staat, dan is dit niet voor jou. Het is niet voor freelancers. Wel kunnen ze je helpen om freelancer te worden door middel van in-house training, maar ik zit zelf niet in de cursusgroep die onlangs van start is gegaan dus daar kan ik verder niet echt over oordelen. Hoor wel alleen maar positieve geluiden van mijn collega's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-03 14:59
Wij hebben als bedrijf ervaring met een aantal stagiaires en developer van Rockstars. Wij hebben ze gewoon ingeschakeld voor tijdelijke versterking, dus het is een 'gewoon' detacheringsbedrijf in dat opzicht. Wat wel apart is dat ze blijkbaar heel veel ondernemerschap in medewerkers willen stimuleren, dus als dat je aanspreekt, ga ervoor.

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-08-2022
Een vriend van mij is begonnen bij Rockstars na voorheen lang bij ICT (Detachering) en een Klein bedrijf vast gewerkt te hebben.

Zover ik weet was hij best te spreken van de Hardware die hij kreeg en uitstraling van het bedrijf. Voorheen was het met name gericht op studenten geloof ik. Nu proberen ze ook mensen (waarvan ze aangeven met hoog potentieel) aan te nemen. Ik ben verder niet zo ingegaan op hun interacties. Maar ik wordt af en toe gebeld en dan vragen ze of ik naar een event van ze toe wil. Vaak wel hippe onderwerpen met bedrijven zoals Google er bij.

Ik moet nog vragen wat die vriend nu doet, maar verder is het gewoon detachering of consulting. Wat ik overigens een heel goed begin vind voor iemand die net gaat beginnen. Zo kom je redelijk snel bij verschillende bedrijven binnen en merk je wat je leuk vind.

Ik zou 't doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kcjs
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-02 15:28
De tekst "70% van je uurtarief gaat naar jou!" is wel een interessante natuurlijk...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-03 15:54

t_captain

Moderator General Chat
De grote softwarehuizen betalen iets boven de 50% uit, ik denk inmiddels rond de 55%. Dat is de verhouding tussen loonkosten voor de declarabele werknemers en de omzet.

Kleinere spelers zitten wat hoger, denk aan 60 a 70%. Vaak is een deel van de beloning variabel (omzetbonus), anders worden de marges van de detacheerder gevaarlijk dun tov hun vaste verplichtingen.

Een aandachtspunt is wel dat sommige bedrijven lager zitten met hun uurtarieven. Eerder op het niveau van een zzp-er dan van een Capgemini. Dan is het verschil kleiner dan het lijkt.

• AGee
  • Niet online

AGee

Als ik reken met een gemiddeld uurtarief van 70 euro en 1500 declarabele uren per jaar, zou je daarmee op een salaris van ruim 73k zitten. Lijkt me een beetje rooskleurig om eerlijk te zijn :)

Edit: Toen ik nog consultant was bij een kleinere speler werd ons eens verteld dat ze in een normale werkweek op vrijdagmiddag winst op ons begonnen te maken. De rest was salaris, onkosten, overhead en 'overheid'. Nu mag ik graag geloven dat zij de boel iets gekleurd aan ons vertelden, maar een marge van 10 tot 15% klinkt me niet heel raar in de oren. 70% van je uurtarief als salaris daarentegen.........

[Voor 51% gewijzigd door AGee op 10-03-2017 17:48]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-03 15:54

t_captain

Moderator General Chat
Niet salaris, loonkosten. 73k is een kleine 4000 per maand + auto en de rest.

• AGee
  • Niet online

AGee

Ah... Ik snap het. Je zou zo in marketing kunnen :P

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Rukapul Misschien handig de posts uit het gesloten topic overzetten hiernaartoe? Was het wel aan het volgen...

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-03 08:46
Zen7,

Rockstars is onderdeel van LSG. Die voorzien al tijden in afstudeer opdrachten. De "voordelen" van 70% heb je niet als je gaat afstuderen. Het is een detacheerder dus de kans is groot dat je extern geplaatst wordt. Afstuderen gaat natuurlijk ook om persoonlijke ontwikkeling. Ga met ze praten!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee