Klopt in de voorronde krijg je één punt voor een overwinning en een halve punt voor een gelijk spel.T-MOB schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 01:16:
[...]
Volgens mij tellen voorrondes wel degelijk mee, maar voor halve punten. Het staat me iig bij dat Twente indertijd heel veel punten binnen heeft gehaald voor Nederland toen ze op een fair play ticket vanaf de eerste voorronde de groepsfase Europa League haalden. Zonder punten in voorrondes zou het ook knap lastig zijn om een ranking te maken van echt kleine competities.
Erick Gutierrez gaat naar PSV, meldt het Eindhovens Dagblad.
https://www.ed.nl/dossier...ampaign=socialsharing_web
Ik zag al wat hints voorbij komen op Twitter (account PSV) van Lozano die aan het Facetimen was.
https://www.ed.nl/dossier...ampaign=socialsharing_web
Ik zag al wat hints voorbij komen op Twitter (account PSV) van Lozano die aan het Facetimen was.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Hij komt, hij komt die goede goede..
Ben wel heeeeel benieuwd
Ben wel heeeeel benieuwd
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
En we zijn Oostenrijk voorbij op de ranglijst met puntjes. Met dank aan Arnhem, Rotterdam en Alkmaar.
De verlosser is er! Guti!

Ben benieuwd wat het is. Ik ken hem alleen van naam.
Ben benieuwd wat het is. Ik ken hem alleen van naam.
[ Voor 47% gewijzigd door Vos op 30-08-2018 07:30 ]
Verder lijkt Ajax ook nog de transfermarkt op te gaan, Ten Hag wil graag een extra spits erbij hebben omdat Dolberg geblesseerd is en Sierhuis blijkbaar nog niet helemaal voldoet.
Aldus Telegraaf.nlKIEV - Het is kort dag. Maar als het aan Erik ten Hag ligt, versterkt Ajax zich deze transferperiode, dus voor morgenavond, nog met minimaal één speler. ,,In de Champions League heb je twee goede centrumspitsen nodig”, zei de dolblije trainer kort nadat de Amsterdammers zich ten koste van Dinamo Kiev (0-0) hadden geplaatst voor de groepsfase van de Champions League.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Vreemd of Dolberg moet er nog een halfjaar uitliggen. Een betere spits dan Caissiera zou vreemd zijn, want of zo iemand komt om op de bank te zitten. Daarentegen hadden ze hem dan beter kunnen houden.Gynnad schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:14:
Verder lijkt Ajax ook nog de transfermarkt op te gaan, Ten Hag wil graag een extra spits erbij hebben omdat Dolberg geblesseerd is en Sierhuis blijkbaar nog niet helemaal voldoet.
[...]
Aldus Telegraaf.nl
In Sierhuis is blijkbaar geen vertrouwen.
Exact mijn gedachte bij het lezen van het bericht. Cassiera schopte de ene na de andere er in tijdens het JL seizoen. Normaliter wordt je dan doorgeschoven naar het eerste wanneer je die cijfers behaald. Het kan natuurlijk zijn dat Ajax Cassiera veel ED minuten wil laten maken (een verhuur a la Vertonghen) maar zoiets blijft een gok, je hebt totaal geen garantie dat zo’n speler minuten gaat maken. Cassiera werd al verhuurd toen Dolberg nog herstellende was en niet fit was. Ik denk dat ze bij Ajax zichzelf nu wel achter de oren krabt.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:24:
Vreemd of Dolberg moet er nog een halfjaar uitliggen. Een betere spits dan Caissiera zou vreemd zijn, want of zo iemand komt om op de bank te zitten. Daarentegen hadden ze hem dan beter kunnen houden.
In Sierhuis is blijkbaar geen vertrouwen.
Maar ben benieuwd wat ze gaan doen, wie er op de radar staat en of die spits gekocht of gehuurd gaat worden. Mocht Ajax een spits kopen dan zal dat een spits zijn die, net als een gehuurde spits, er direct moet staan. Alleen zou een aankoop de doodsteek voor Cassiera zijn. Als ik dan toch moet gokken dan zal het een spits zijn van rond de 30, die nu als eerste spits zal gaan fungeren en na dit seizoen achter Dolberg komt te staan.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wauw, echt top dit. Een mooie en prima wedstrijd zien, positief naar bed gaan en meteen na het opstaan het geweldige nieuws lezen over de komst van Guti
Een middenvelder die meteen bij de betere spelers hoort, echt iemand ook die PSV ontzettend goed kan gebruiken. Een leider, met oog voor de balans in het team, verdedigend sterk, speelt graag vooruit en heeft een uitstekende pass. Daarbij is hij de beste vriend van Lozano, wat natuurlijk leuk meegenomen is.
Hij is geen doelpuntenmaker zoals Van Ginkel, al is hij de laatste wedstrijden voor Pachuca ineens gaan scoren. Hij is linksbenig, maar kan ook wel wat met zijn rechterbeen. Wat meteen het enige 'probleem' is, het middenveld van PSV gaat bestaan uit 3 linkspoten.
Hier ben ik echt heel blij mee

PS: Gerbrands mag dat interim wel weghalen bij John de Jong, de opvolging van Brands is geregeld.
Een middenvelder die meteen bij de betere spelers hoort, echt iemand ook die PSV ontzettend goed kan gebruiken. Een leider, met oog voor de balans in het team, verdedigend sterk, speelt graag vooruit en heeft een uitstekende pass. Daarbij is hij de beste vriend van Lozano, wat natuurlijk leuk meegenomen is.
Hij is geen doelpuntenmaker zoals Van Ginkel, al is hij de laatste wedstrijden voor Pachuca ineens gaan scoren. Hij is linksbenig, maar kan ook wel wat met zijn rechterbeen. Wat meteen het enige 'probleem' is, het middenveld van PSV gaat bestaan uit 3 linkspoten.
Hier ben ik echt heel blij mee
PS: Gerbrands mag dat interim wel weghalen bij John de Jong, de opvolging van Brands is geregeld.
[ Voor 16% gewijzigd door Baseman77 op 30-08-2018 08:41 ]
Het kan aan mij liggen, maar PSV speelt wel weer een stuk frisser onder Van Bommel dan onder Cocu.
Ben benieuwd hoe dit seizoen gaat lopen!
PSV heeft de boel stilletjes weer lekker aan het draaien gekregen. Ben er eigenlijk nu al van overtuigd dat die dit jaar weer kampioen gaan worden.
alles kan off-topic
Voor een winst of gelijkspel in de voorronde krijg je ook punten, de helft van wat je zou krijgen in een hoofdtoernooi. Maar de echte punten zitten in de bonus voor het bereiken van de groepsfase inderdaad.Deadsy schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 23:40:
[...]
Alle clubs die in de groepsfase zitten hebben 4 punten.
Of je voorrondes hebt gespeeld maakt niets uit.
Tenminste voor de club ranking. Zou raar zin als het wel meetelt voor het land.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nou PSV'ers jullie leggen de lat wel lekker hoog voor die nieuwe speler
we zitten al klaar om kritisch naar hem te gaan kijken
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nou dat is wel beetje op de zaken vooruit worden, maar het is zeker dat het wel een leuk seizoen kan worden!Ankona schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:40:
PSV heeft de boel stilletjes weer lekker aan het draaien gekregen. Ben er eigenlijk nu al van overtuigd dat die dit jaar weer kampioen gaan worden.
Verwijderd
Een soort Anastasiou of BulykinHan schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:31:
[...]
Exact mijn gedachte bij het lezen van het bericht. Cassiera schopte de ene na de andere er in tijdens het JL seizoen. Normaliter wordt je dan doorgeschoven naar het eerste wanneer je die cijfers behaald. Het kan natuurlijk zijn dat Ajax Cassiera veel ED minuten wil laten maken (een verhuur a la Vertonghen) maar zoiets blijft een gok, je hebt totaal geen garantie dat zo’n speler minuten gaat maken. Cassiera werd al verhuurd toen Dolberg nog herstellende was en niet fit was. Ik denk dat ze bij Ajax zichzelf nu wel achter de oren krabt.
Maar ben benieuwd wat ze gaan doen, wie er op de radar staat en of die spits gekocht of gehuurd gaat worden. Mocht Ajax een spits kopen dan zal dat een spits zijn die, net als een gehuurde spits, er direct moet staan. Alleen zou een aankoop de doodsteek voor Cassiera zijn. Als ik dan toch moet gokken dan zal het een spits zijn van rond de 30, die nu als eerste spits zal gaan fungeren en na dit seizoen achter Dolberg komt te staan.
Dan zou ik eerder voor een crack gaan die als buitenspeler kan spelen. Qua snelheid heb je alleen Neres voorin (en Dolberg als hij fit is). Lijkt me wat weinig en aangezien Neres toch weg gaat volgend jaar lijkt me kun je daar op inspelen. Zeker aangezien Bande geblesseerd is.
perryvdbosch schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:38:
Het kan aan mij liggen, maar PSV speelt wel weer een stuk frisser onder Van Bommel dan onder Cocu.
Hij mag er eerst eens wat lijn in krijgen. PSV speelde tegen zowel Fortuna en PEC bijzonder matig waarbij de uitwestrijd tegen BATE ook niet bijzonder geweldig was. Uitslag was goed maar het spel kan en moet zeker nog wel beter.Ankona schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:40:
Gisteren was het spel goed en ook het zetten van druk heeft zeker geholpen. Wel zie je af en toe nog spelers die zichzelf compleet vastlopen met als gevolg een gevaarlijke counter.
Het is te hopen dat PSV deze ljin doortrekt en dat het geen opvliegingen zijn. Het is als speler zeer waarschijnlijk veel makkelijk om je te motiveren voor een CL wedstrijd dan tegen Willem II. De ondergrens moet gewoonweg een stuk hoger zijn dan dat hij nu is.
Tot zo ver het vertrouwen in de talentvolle middenvelders van PSVBaseman77 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:36:
Wauw, echt top dit. Een mooie en prima wedstrijd zien, positief naar bed gaan en meteen na het opstaan het geweldige nieuws lezen over de komst van Guti![]()
Hier ben ik echt heel blij mee![]()
Nou ja toch zie je wel dat wij helemaal onderaan staan met jonge gemiddelde leeftijd, doordat we toch meer een opleidingsland zijn geworden.Napo schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:42:
[afbeelding]
Altijd mooi nietszeggende statistiek
Je beste voetbal speel je rond je 26ste, dus de winnaar komt uit het groepje met gemiddelde leeftijd is 26,..
Ah gelukkig een fan met realistisch beeldNapo schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:03:
[...]
[...]
Hij mag er eerst eens wat lijn in krijgen. PSV speelde tegen zowel Fortuna en PEC bijzonder matig waarbij de uitwestrijd tegen BATE ook niet bijzonder geweldig was. Uitslag was goed maar het spel kan en moet zeker nog wel beter.
Gisteren was het spel goed en ook het zetten van druk heeft zeker geholpen. Wel zie je af en toe nog spelers die zichzelf compleet vastlopen met als gevolg een gevaarlijke counter.
Het is te hopen dat PSV deze ljin doortrekt en dat het geen opvliegingen zijn. Het is als speler zeer waarschijnlijk veel makkelijk om je te motiveren voor een CL wedstrijd dan tegen Willem II. De ondergrens moet gewoonweg een stuk hoger zijn dan dat hij nu is.
[ Voor 47% gewijzigd door Martinusz op 30-08-2018 09:48 ]
Rosario is goed bezig, maar hij is een verdedigende middenvelder. Zoals tegen Utrecht en Bate bleek kan hij prima samenspelen met Hendrix, maar tegen teams die zich terugtrekken zoals Fortuna en PEC kom je dan creativiteit tekort en kan het spel erg stroperig worden.toolkist schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:30:
Tot zo ver het vertrouwen in de talentvolle middenvelders van PSVVolgens mij had je beter kunnen investeren in een fatsoenlijke centrale verdediger.
Rigo heeft een geweldige pass in de benen, maar hij is nog teveel een jeugdspeler (zowel fysiek als mentaal) en heeft daarom nog wat stappen te maken. Tegen Fortuna viel hij prachtig in, tegen PEC stond hij in de basis en was hij vrij onzichtbaar (waarbij zijn man de 1-1 scoorde, die kreeg toen veel te veel ruimte van hem).
PSV heeft een prima team, waarbij de aanvallende linie veruit de sterkste linie is. Wil je daar optimaal gebruik van maken, dan zul je die aanvallers moeten bedienen. Dat kan Pereiro uitstekend (leuke statistiek: https://twitter.com/bartf/status/1034910382660485126), maar aangezien hij de enige was kon de tegenstander zich daar makkelijker op instellen. Daarom is de komst van Guti zo belangrijk (en eerder de komst van Thomas), PSV had dringend behoefte aan een extra middenvelder met creatief vermogen. Die daarnaast ook kan verdedigen en oog heeft voor de balans, aangezien Pereiro nauwelijks omschakelt bij balverlies.
Die middenvelder is veel belangrijker dan een extra CV, ook omdat PSV voldoende CV's heeft.
edit: Sorry, verkeerd gekekenDeadsy schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 23:40:
[...]
Alle clubs die in de groepsfase zitten hebben 4 punten.
Of je voorrondes hebt gespeeld maakt niets uit.
Tenminste voor de club ranking. Zou raar zin als het wel meetelt voor het land.
[ Voor 10% gewijzigd door GrooV op 30-08-2018 10:06 ]
Redelijk eens. Alhoewel Pereiro vaak een goede pot afwisselt met een hele slechte. Kijken hoe dat dit seizoen gaat.Baseman77 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:03:
[...]
Rosario is goed bezig, maar hij is een verdedigende middenvelder. Zoals tegen Utrecht en Bate bleek kan hij prima samenspelen met Hendrix, maar tegen teams die zich terugtrekken zoals Fortuna en PEC kom je dan creativiteit tekort en kan het spel erg stroperig worden.
Rigo heeft een geweldige pass in de benen, maar hij is nog teveel een jeugdspeler (zowel fysiek als mentaal) en heeft daarom nog wat stappen te maken. Tegen Fortuna viel hij prachtig in, tegen PEC stond hij in de basis en was hij vrij onzichtbaar (waarbij zijn man de 1-1 scoorde, die kreeg toen veel te veel ruimte van hem).
PSV heeft een prima team, waarbij de aanvallende linie veruit de sterkste linie is. Wil je daar optimaal gebruik van maken, dan zul je die aanvallers moeten bedienen. Dat kan Pereiro uitstekend (leuke statistiek: https://twitter.com/bartf/status/1034910382660485126), maar aangezien hij de enige was kon de tegenstander zich daar makkelijker op instellen. Daarom is de komst van Guti zo belangrijk (en eerder de komst van Thomas), PSV had dringend behoefte aan een extra middenvelder met creatief vermogen. Die daarnaast ook kan verdedigen en oog heeft voor de balans, aangezien Pereiro nauwelijks omschakelt bij balverlies.
Die middenvelder is veel belangrijker dan een extra CV, ook omdat PSV voldoende CV's heeft.
Plus, die CV zou ik wel doen als PSV zijnde, daar hebben ze allen maar middelmaat rondlopen.
Bron:viPSV staat op het punt om linksback Aziz Behich vast te leggen. De 26-voudig Australisch international komt over van Bursaspor.
Behich (27) zal voor drie jaar tekenen als hij de medische keuring doorstaat. Met de transfer is een bedrag van anderhalf miljoen euro gemoeid. Behich is de beoogde concurrent van Angeliño op de linkerflank.
Verwijderd
PSV heeft wel leuke talenten vanuit de jeugd klaarstaan voor centraal achterin. Vooral Obispo moet toch eens een kans krijgen.Leon Zwiers schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:09:
[...]
Redelijk eens. Alhoewel Pereiro vaak een goede pot afwisselt met een hele slechte. Kijken hoe dat dit seizoen gaat.
Plus, die CV zou ik wel doen als PSV zijnde, daar hebben ze allen maar middelmaat rondlopen.
Ik wist niet dat jij de Mexicaanse competitie zo op de voet volgdeBaseman77 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:36:
Een middenvelder die meteen bij de betere spelers hoort, echt iemand ook die PSV ontzettend goed kan gebruiken. Een leider, met oog voor de balans in het team, verdedigend sterk, speelt graag vooruit en heeft een uitstekende pass.
Klopt.Leon Zwiers schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:09:
Redelijk eens. Alhoewel Pereiro vaak een goede pot afwisselt met een hele slechte. Kijken hoe dat dit seizoen gaat.
Al is die wisselvalligheid minder geworden en zou deze nog minder moeten worden als Guti speelt, daardoor moet Pereiro namelijk meer ruimte gaan krijgen. Als Pereiro die stap nog kan zetten dan wordt het een heel leuk seizoen.
Obispo gaat verhuurd worden aan een Eredivisieclub (er is veel belangstelling voor hem), wat me prima lijkt.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:21:
PSV heeft wel leuke talenten vanuit de jeugd klaarstaan voor centraal achterin. Vooral Obispo moet toch eens een kans krijgen.
Hij komt nog tekort voor PSV en kan op deze wijze mooi de benodigde ervaring opdoen, waardoor hij volgend seizoen weer kan aansluiten en een serieuze optie is.
Lang leve YoutubeTyphone schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:26:
Ik wist niet dat jij de Mexicaanse competitie zo op de voet volgde.
Zo moeilijk is het niet om beelden van hem te vinden, waarbij ik ook vertrouwen heb in de oordelen van enkele mensen die wel de Mexicaanse competitie volgen.
[ Voor 21% gewijzigd door Baseman77 op 30-08-2018 10:40 ]
Ik vind de cv's van psv niet zo. Schwaab een doorsnee cv en Viergever doet zijn uiterste best maar is verre van CL niveau.
Isimat mirin vind ik nog minder.
Kortom, wat mij betreft halen ze een goede cv.
Tis alleen jammer dat hij misschien nog moet wennen
Psv moet de Ligt halen :-P
Psv moet de Ligt halen :-P
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 30-08-2018 10:48 ]
@Baseman77
Ik herinner me ene Albert Luque die op basis van beelden ooit naar Amsterdam gehaald is. Scheen ooit een zeer bekwaam Deportivo spits te zijn haha.
Ik vind PSV en Ajax wel met kop en schouders boven de rest uitsteken. Wat me meer zorgen baart is de mentaliteit (van beide, waarbij ik bij Ajax uiteraard veel méér zorgen heb dan bij PSV) die ze ten grondslag leggen in de Nederlandse competitie. Ligt een mooi scenario voor een stabiele nummer 3 om daar van te profiteren dit seizoen. Ik vrees op veel puntenverlies (van zowel Ajax als PSV) op en rond Champions League speeldagen. Het is bijna eng om te zien hoe Ajax Kiev (in Kiev) volledig van de mat speelt zonder een moment in de problemen te komen. Datzelfde gebeurde bij PSV gisteren. BATE Borisov was op 3 minuten na volledig kansloos en zijn als een stel zondagsamateurs van de mat gespeeld.....
....door dezelfde teams die bij VVV en PEC Zwolle gigantisch veel moeite hadden en ternauwernood een overwinning uit het vuur sleepten.
Ik herinner me ene Albert Luque die op basis van beelden ooit naar Amsterdam gehaald is. Scheen ooit een zeer bekwaam Deportivo spits te zijn haha.
Ik vind PSV en Ajax wel met kop en schouders boven de rest uitsteken. Wat me meer zorgen baart is de mentaliteit (van beide, waarbij ik bij Ajax uiteraard veel méér zorgen heb dan bij PSV) die ze ten grondslag leggen in de Nederlandse competitie. Ligt een mooi scenario voor een stabiele nummer 3 om daar van te profiteren dit seizoen. Ik vrees op veel puntenverlies (van zowel Ajax als PSV) op en rond Champions League speeldagen. Het is bijna eng om te zien hoe Ajax Kiev (in Kiev) volledig van de mat speelt zonder een moment in de problemen te komen. Datzelfde gebeurde bij PSV gisteren. BATE Borisov was op 3 minuten na volledig kansloos en zijn als een stel zondagsamateurs van de mat gespeeld.....
....door dezelfde teams die bij VVV en PEC Zwolle gigantisch veel moeite hadden en ternauwernood een overwinning uit het vuur sleepten.
Vurnan Anita mogelijk naar Willem II, die is ook aardig afgezakt
Waar gaan ze die nu nog halen?Harribo schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:47:
Ik vind de cv's van psv niet zo. Schwaab een doorsnee cv en Viergever doet zijn uiterste best maar is verre van CL niveau.
Je kunt ook stellen dat Willem II goed bezig is. Inmiddels een leuke aanval staan en met Anita mogelijk een middenvelder erbij die zeker niet misstaat in de subtop van de Eredivisie. Tenzij hij zich op z'n Siem de Jongs heeft ontwikkeld in EngelandMartinusz schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:49:
Vurnan Anita mogelijk naar Willem II, die is ook aardig afgezakt
Willem II terug de champions league in, prima manier voor Anita om zich weer in de kijker te spelenmefjoew schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:56:
[...]
Je kunt ook stellen dat Willem II goed bezig is. Inmiddels een leuke aanval staan en met Anita mogelijk een middenvelder erbij die zeker niet misstaat in de subtop van de Eredivisie. Tenzij hij zich op z'n Siem de Jongs heeft ontwikkeld in Engeland
Gutiérrez is linksbenig. Dan krijg je dus een middenveld met drie linksbenige spelers (Hendrix, Gutiérrez en Pereiro).
When and where is the draw?
The 2018/19 UEFA Champions League group stage draw ceremony begins at 18:00CET on Thursday 30 August. It takes place at the Grimaldi Forum in Monaco and will be streamed live on UEFA.com.
https://www.uefa.com/uefa.../news/newsid=2568286.html
The 2018/19 UEFA Champions League group stage draw ceremony begins at 18:00CET on Thursday 30 August. It takes place at the Grimaldi Forum in Monaco and will be streamed live on UEFA.com.
https://www.uefa.com/uefa.../news/newsid=2568286.html
Verwijderd
Al die opleidingsvergoedingen van van Dijk en de Jong zijn ze alvast aan het uitgevenmefjoew schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:56:
[...]
Je kunt ook stellen dat Willem II goed bezig is. Inmiddels een leuke aanval staan en met Anita mogelijk een middenvelder erbij die zeker niet misstaat in de subtop van de Eredivisie. Tenzij hij zich op z'n Siem de Jongs heeft ontwikkeld in Engeland
Ik denk dat de nummer 3 op een straatlengte achterstand komt te staan van Ajax en PSV (of PSV en Ajax, ik geef ons hoogstens 60-40 kans op kampioenschap), dat zou zomaar een punt of 10-15 kunnen zijn.Typhone schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:49:
Ligt een mooi scenario voor een stabiele nummer 3 om daar van te profiteren dit seizoen.
Ja dat denk ik zelf ook maar Ajax speelt zondag uit tegen Vitesse en iets zegt mij dat ze daar niet zo spelen als in Kievtoolkist schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:59:
[...]
Ik denk dat de nummer 3 op een straatlengte achterstand komt te staan van Ajax en PSV (of PSV en Ajax, ik geef ons hoogstens 60-40 kans op kampioenschap), dat zou zomaar een punt of 10-15 kunnen zijn.
Mee eens. Ondanks dat ik inzet op winst van Ajax, ben ik bang dat dit zeker geen gelopen zaak is.Typhone schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:01:
[...]
Ja dat denk ik zelf ook maar Ajax speelt zondag uit tegen Vitesse en iets zegt mij dat ze daar niet zo spelen als in Kiev. Anders ben ik blij verrast!
Vitesse speelt altijd goed tegen Ajax, dus dat zal nu niet anders zijn.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Hahaha, dat was een topaankoop jaTyphone schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:49:
Helemaal mee eens.Ik vind PSV en Ajax wel met kop en schouders boven de rest uitsteken.
Wat alleen maar meer wordt, aangezien de subtop zich meteen heeft laten uitschakelen voor de EL en bij PSV en Ajax de extra CL miljoenen nu binnen komen stromen.
Europees voetbal kost inderdaad altijd punten in de eigen competitie.Ligt een mooi scenario voor een stabiele nummer 3 om daar van te profiteren dit seizoen. Ik vrees op veel puntenverlies (van zowel Ajax als PSV) op en rond Champions League speeldagen.
Maar de afgelopen jaren bleek dit wel mee te vallen. Aan de ene kant omdat de clubs er beter mee kunnen omgaan (bredere en kwalitatief betere bank) en aan de andere kant omdat de concurrentie minder goed is geworden.
Het kampioenschap gaat tussen PSV en Ajax, die allebei Europees voetbal spelen. De nummer 3 zou daar inderdaad van kunnen profiteren, maar ik ben het met @toolkist eens dat het gat te groot gaat zijn om er echt gebruik van te maken.
Al gaan PSV en Ajax zeker niet wekelijks spelen zoals deze week tegen Kiev en Bate, dat ben ik met je eens.
Ajax speelt heel leuk, maar als je het middenveld weet te verstoren valt het in elkaar. De verdediging is kwetsbaar en de aanval is zwak. Weet je Ziyech en De Jong te neutraliseren (dat zal niet makkelijk zijn, maar een goed team moet daar zijn mannetjes op kunnen zetten) dan blijft er van hun spel niet veel over.
(Tadic is vooral sterk door zijn inzicht en de ruimte die hij maakt met zijn loopacties. Aan de bal komt hij technisch tekort om gevaar te stichten of onder druk een pass te geven. Huntelaar is afgeschreven, die raakt geen bal meer goed)
(Tadic is vooral sterk door zijn inzicht en de ruimte die hij maakt met zijn loopacties. Aan de bal komt hij technisch tekort om gevaar te stichten of onder druk een pass te geven. Huntelaar is afgeschreven, die raakt geen bal meer goed)
alles kan off-topic
Dus wat je eigenlijk bedoelde, was:Baseman77 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:37:
[...]
Lang leve Youtube![]()
Zo moeilijk is het niet om beelden van hem te vinden, waarbij ik ook vertrouwen heb in de oordelen van enkele mensen die wel de Mexicaanse competitie volgen.
[Volgens mensen op andere fora is Guti] Een middenvelder die meteen bij de betere spelers hoort, echt iemand ook die PSV ontzettend goed kan gebruiken. [Hij lijkt op basis van een paar Youtube-filmpjes] Een leider, met oog voor de balans in het team, verdedigend sterk, speelt graag vooruit en heeft een uitstekende pass.
[Ik snap stiekem ook wel dat je op basis van een paar Youtube-filmpjes en de mening van onbekenden op een forum eigenlijk nog niet zoveel kunt zeggen, maar ik wil gewoon heel graag dat het waar is. Ik zal uiteraard gewoon weer kritisch doen als iemand anders hier hetzelfde doet als ik, bij een aankoop van een club die niet PSV is.]
Als je de verdediging van Ajax per positie vergelijkt met die van PSV denk ik dat onze verdediging zeker niet kwetsbaarder is. Je kunt inderdaad proberen om Ziyech en Frenkie onschadelijk te maken door er 2 of 3 man aan op te offeren, maar aangezien we eindelijk eens een middenveld met veel beweging hebben gaat dat zeker in de Eredivisie nagenoeg geen enkele club lukken. En KJH schiet er gewoon 20 in als ie basisspeler blijft.Ankona schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:16:
Ajax speelt heel leuk, maar als je het middenveld weet te verstoren valt het in elkaar. De verdediging is kwetsbaar en de aanval is zwak. Weet je Ziyech en De Jong te neutraliseren (dat zal niet makkelijk zijn, maar een goed team moet daar zijn mannetjes op kunnen zetten) dan blijft er van hun spel niet veel over.
Ik denk dat de zwakte bij Ajax nu eerder ligt in de breedte van de selectie. Op het middenveld hebben we 26 opties (en niet allemaal even goed), in de verdediging en aanval is het een heel stuk minder.
Daarom ben ik in ieder geval blij dat Ten Hag ook ziet dat het in de spits wel wat krapjes is momenteel. Kopen hoeft van mij niet meteen, kijk of je een leuke speler kunt huren met optie tot koop. Blijft Dolberg fit en kan ie mee in dit systeem kost het alleen een huursom.
Moet dit nu echt op deze trieste en zielige manier?
PS: Via Youtube (en op andere manieren) kun je gewoon volledige wedstrijden kijken en terugkijken, ook die van de Mexicaanse competitie. Dus ik heb wel meer gezien dan alleen een paar Youtube filmpjes.
Maar laat mijn persoonlijke mening over een nieuwe aankoop je duidelijke afkeer richting PSV en PSV supporters vooral niet in de weg staan
Dadelijk moet je nog inhoudelijk reageren, de horror.
Hier zit zeker wat in.toolkist schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:41:
Ik denk dat de zwakte bij Ajax nu eerder ligt in de breedte van de selectie. Op het middenveld hebben we 26 opties (en niet allemaal even goed), in de verdediging en aanval is het een heel stuk minder.
Maar ik vind de zwakte van Ajax eerder liggen in het ontbreken van mannetjesputters op het middenveld en op het ontbreken van snelheid en diepgang voorin. Gelukkig maar, anders hadden we weinig kans
Ik heb niet het idee dat jij een wedstrijd van Ajax hebt gekeken dit seizoen?Ankona schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:16:
Tadic heeft bijvoorbeeld dit seizoen al meer voorzetten gegeven dan Kluivert z'n hele carrière. En een voorzet is vaak onder druk van de tegenstander
Het enige waar je misschien een beetje gelijk in heb, is dat Huntelaar wat minder trefzeker is. Maar afschrijven? Zeker niet!
PSN: Curvaa_
Fout, ik ben al PSV-supporter sinds ik als klein Brabants jongetje met mijn (bij het toen nog trotse Philips werkende) vader mee naar het stadion mocht om Romario te zien voetballen. Ik kan alleen niet zo goed tegen al te duidelijk gekleurde brillen, ook niet als die dezelfde kleur hebben als die van mij.Baseman77 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:58:
[...]
Maar laat mijn persoonlijke mening over een nieuwe aankoop je duidelijke afkeer richting PSV en PSV supporters vooral niet in de weg staan
Beetje meer nuance maakt het voor iedereen gezelliger.
Hoeveel weestand heeft Ajax al gehad dit jaar?Curva schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:15:
[...]
Ik heb niet het idee dat jij een wedstrijd van Ajax hebt gekeken dit seizoen?
Tadic heeft bijvoorbeeld dit seizoen al meer voorzetten gegeven dan Kluivert z'n hele carrière. En een voorzet is vaak onder druk van de tegenstander
Het enige waar je misschien een beetje gelijk in heb, is dat Huntelaar wat minder trefzeker is. Maar afschrijven? Zeker niet!
Tadic heeft veel inzicht en loopt slim. Maar zijn techniek schiet tekort. Kijk naar zijn aannames, zelden is die bal meteen onder controle. En de passes, ja hij geeft er veel maar welke zijn echt goed? Bij een mindere tegenstander hebben de aangespeelde aanvallers meer tijd en ruimte om toch iets met een mindere pass te doen, bij een goede verdediging moet het gewoon echt kloppen. Maar we gaan het zien, ik vind Tadic gewoon tegenvallen in de wedstrijden die ik gezien heb (gezien de prijs die ervoor betaald is en hoe er over hem gesproken wordt).
alles kan off-topic
Ik vind de selectie trouwens helemaal niet zo breed, ja wel qua aantallen, maar niet qua kwaliteit.
Kijk even naar de selectie tegen Kiev:
Keepers:
André Onana
Kostas Lamprou
Benjamin van Leer
?
Magertjes, als Onana iets gebeurd ga je gelijk terug naar net aan middelmaat met Lamprou
Verdedigers:
Matthijs de Ligt
Rasmus Kristensen
Maximilian Wöber
Tagliafico
Schuurs
Daley Blind
Noussair Mazraoui
Veltman*
Vrij dunnetjes allemaal en daarbij is Kristensen nog erg tegen gevallen. Frenkie wordt natuurlijk ook weleens ingezet, maar de spoeling is dun. Schuurs zit bij Jong Ajax, minuten maken, maar kan die eventueel zo mee in het eerste als het nodig is?
Middenveld:
Frenkie de Jong
Lasse Schöne
Donny van de Beek
Carel Eiting
Hakim Ziyech
Prima middenvelders, je kunt aantal aanvallers ook nog wel op middenveld gebruiken indien noodzakelijk.
Aanvallers:
Dusan Tadic
David Neres
Zakaria Labyad
Klaas-Jan Huntelaar
Dennis Johnsen
Kaj Sierhuis
Dani de Wit
Dolberg*
Bande*
1 spits fit en ervaring in het eerste, Dolberg geblesseerd en wat van zijn vorm is is de vraag. Johnsen ook nog niet kunnen overtuigen.
Overall vind ik de spoeling vrij dun, je hoeft maar tegen 2 blessures/schorsingen aan te lopen en je moet al flink gaan schuiven, omdat je niet overal een volwaardige vervanger hebt. Straks met CL wedstrijden lekker vol programma, ik moet het nog maar zien.
* geblesseerd
Kijk even naar de selectie tegen Kiev:
Keepers:
André Onana
Kostas Lamprou
Benjamin van Leer
?
Magertjes, als Onana iets gebeurd ga je gelijk terug naar net aan middelmaat met Lamprou
Verdedigers:
Matthijs de Ligt
Rasmus Kristensen
Maximilian Wöber
Tagliafico
Schuurs
Daley Blind
Noussair Mazraoui
Veltman*
Vrij dunnetjes allemaal en daarbij is Kristensen nog erg tegen gevallen. Frenkie wordt natuurlijk ook weleens ingezet, maar de spoeling is dun. Schuurs zit bij Jong Ajax, minuten maken, maar kan die eventueel zo mee in het eerste als het nodig is?
Middenveld:
Frenkie de Jong
Lasse Schöne
Donny van de Beek
Carel Eiting
Hakim Ziyech
Prima middenvelders, je kunt aantal aanvallers ook nog wel op middenveld gebruiken indien noodzakelijk.
Aanvallers:
Dusan Tadic
David Neres
Zakaria Labyad
Klaas-Jan Huntelaar
Dennis Johnsen
Kaj Sierhuis
Dani de Wit
Dolberg*
Bande*
1 spits fit en ervaring in het eerste, Dolberg geblesseerd en wat van zijn vorm is is de vraag. Johnsen ook nog niet kunnen overtuigen.
Overall vind ik de spoeling vrij dun, je hoeft maar tegen 2 blessures/schorsingen aan te lopen en je moet al flink gaan schuiven, omdat je niet overal een volwaardige vervanger hebt. Straks met CL wedstrijden lekker vol programma, ik moet het nog maar zien.
* geblesseerd
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 30-08-2018 12:44 ]
Laat maar...
[ Voor 97% gewijzigd door Vos op 30-08-2018 12:31 ]
@Martinusz
Je vergeet tagliafico en Schuurs.
En puur kopen zodat je een derde optie hebt voor een positie vind ik geen goed idee.
Dan kun je net zo goed stoppen met de jeugd.
Anita bij Willem II.
Geen slechte transfer voor hun.
Ik kan nu me zin laatste seizoen bij Ajax nog herinneren, wat een monster.
En puur kopen zodat je een derde optie hebt voor een positie vind ik geen goed idee.
Anita bij Willem II.
Geen slechte transfer voor hun.
Ik kan nu me zin laatste seizoen bij Ajax nog herinneren, wat een monster.
De basis is goed, maar de verdere spoeling is vrij dun.Martinusz schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:23:
Ik vind de selectie trouwens helemaal niet zo breed, ja wel qua aantallen, maar niet qua kwaliteit.
Ik neem aan dat ze wel afspraken hebben gemaakt met NAC en Van Leer terug is zodra Onana geblesseerd raakt. Daarvoor heeft NAC ook nog Zwarthoet gehaald en doen ze het niet met Birrigitti op de bank.
Dani de Wit is meer een middenvelder, Tadic zou je daar ook bij kunnen rekenen.
Want? Zoals de vele Ajacieden hier die zo ontzettend genuanceerd zouden zijn over Ajax? Dan heb je toch heel wat gemist.Anakha schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:20:
Beetje meer nuance maakt het voor iedereen gezelliger.
En wie zegt dat jij wel nuance hebt? Je kunt blijkbaar niet eens inhoudelijk reageren, is dat al te moeilijk?
En jij hebt Guti wel zien spelen en kan mij dus uitleggen waarom ik het verkeerd zie? Ik ben heel benieuwd!
[ Voor 7% gewijzigd door Baseman77 op 30-08-2018 12:38 ]
Van Leer mag alleen teruggehaald worden binnen de transferwindows, dus als Onana op 6 sept z'n arm breekt hebben we een flink probleem.dutchgio schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:36:
[...]
De basis is goed, maar de verdere spoeling is vrij dun.
Ik neem aan dat ze wel afspraken hebben gemaakt met NAC en Van Leer terug is zodra Onana geblesseerd raakt. Daarvoor heeft NAC ook nog Zwarthoet gehaald en doen ze het niet met Birrigitti op de bank.
Dani de Wit is meer een middenvelder, Tadic zou je daar ook bij kunnen rekenen.
Deadsy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:35:
@Martinusz
Schuurs zit bij Jong nu, wel goed voor wedstrijdritme natuurlijk, maar het eerste is toch ff wat anders. Je kunt niet verwachten dat hij er zal staan als het onverwachts nodig is in de CL bijvoorbeeld.
Ik vond Wober afgelopen dinsdag niet eens zo heel slecht. Natuurlijk werd Nico gemist, maar hij deed het niet onaardig. Het ging in ieder geval beter dan toen die tegen Heracles mee deed 
Wat ik alleen niet snapte is dat Ajax een periode had waarin ze constant over links gingen. Wober kreeg telkens de bal aan de zijkant, maar wist niet zo goed hoe die daar mee om moest gaan. Hij gaf nog wel een paar redelijke voorzetten, maar waarom de rechterkant niet werd opgezocht, snapte ik niet helemaal. Vaak stond Mazraoui ook goed vrij.
Wat ik alleen niet snapte is dat Ajax een periode had waarin ze constant over links gingen. Wober kreeg telkens de bal aan de zijkant, maar wist niet zo goed hoe die daar mee om moest gaan. Hij gaf nog wel een paar redelijke voorzetten, maar waarom de rechterkant niet werd opgezocht, snapte ik niet helemaal. Vaak stond Mazraoui ook goed vrij.
PSN: Curvaa_
Dat vind ik nou ook, toen hij bij Twente speelde was hij een goede speler maar sinds hij bij Ajax speelt doet men alsof het een speler van wereldklasse is. Ik heb hem goed zien spelen tegen clubs maar de grote wedstrijden moeten nog gaan komen en dan mag hij het bewijzen of hij echt wel zo goed is als men, vooarl supporters, doet voorkomen de laatste tijd. Ik hoop het voor Ajax maar ik verwacht dat hij minder dominant zal zijn dit seizoen dan men denkt. Verwacht veel meer van Ziyech (mits hij blijft) en als die gaat vlammen dan is hij met de kerst weg uit Nederland.Ankona schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:21:
[...]
Maar we gaan het zien, ik vind Tadic gewoon tegenvallen in de wedstrijden die ik gezien heb (gezien de prijs die ervoor betaald is en hoe er over hem gesproken wordt).
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Juist steeds dat vingertje wijzen met 'ja maar hullie', daar kunnen we prima zonder.Baseman77 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:37:
[...]
Want? Zoals de vele Ajacieden hier die zo ontzettend genuanceerd zouden zijn over Ajax? Dan heb je toch heel wat gemist.
Voel je vrij om mijn postgeschiedenis door te spitten op zoek naar ongenuanceerde uitspraken. Die zijn er ongetwijfeld. Ik denk (of hoop) alleen dat je relatief vaker wel genuanceerde posts tegenkomt.En wie zegt dat jij wel nuance hebt? Je kunt blijkbaar niet eens inhoudelijk reageren, is dat al te moeilijk?
Ik heb een Mexicaanse collega die nogal voetbalgek is en tot zijn verhuizing weg uit Mexico eerder dit jaar wekelijks in het stadion zat. Hij noemt de overstap mooi voor het Mexicaanse voetbal (hoe meer spelers in buitenlandse competities, hoe beter), maar was er niet van overtuigd dat Guti zo briljant is als jij beweert. Maar goed, Pacheca is een rivaal van zijn persoonlijk favoriete club, dus daar kan ook best een gekleurde bril bij komen kijken. Ik wacht het dus rustig af, want ik heb niet voldoende informatie om te kunnen inschatten of het top of flop wordt. Jij denkt die informatie blijkbaar wel te hebben, ik betwijfel dat.En jij hebt Guti wel zien spelen en kan mij dus uitleggen waarom ik het verkeerd zie? Ik ben heel benieuwd!
https://draw.inker.fun
Als je niet kan wachten op de loting. Bepaal je eigen tempo, maar zonder warme balletjes.
Ik trok voor de poule van PSV, Inter uit pot 4
Als je niet kan wachten op de loting. Bepaal je eigen tempo, maar zonder warme balletjes.
Ah kewl!
Group D
Barcelona
Benfica
Ajax
Club Brugge
Group H
Real Madrid
Shakhtar
PSV
AEK
Prima zo
Group D
Barcelona
Benfica
Ajax
Club Brugge
Group H
Real Madrid
Shakhtar
PSV
AEK
Prima zo
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Group BFleximex schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:21:
Lokomotiv
Man United
Ajax
Club Brugge
Group H
Atlético
Dortmund
PSV
Internazionale
Niks gezien van PSV gisteren maar de cijfers spreken voor zich, prima uitslag.
Mooi om weer eens 2 clubs in de CL te hebben!
Mooi om weer eens 2 clubs in de CL te hebben!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zelfs op mijn systeem wordt PSV voorgetrokken....Fleximex schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:21:

Groep F
Young Boys is ook zielig
[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 30-08-2018 13:33 ]
Group E
Barcelona
Porto
Ajax
Plzeň
Group D
Lokomotiv
Roma
PSV
AEK
Moet voor beide te doen zijn
Barcelona
Porto
Ajax
Plzeň
Group D
Lokomotiv
Roma
PSV
AEK
Moet voor beide te doen zijn
Doe mij maar Bayern, United en Inter.
Kansloos, maar prachtige affiches.
Kansloos, maar prachtige affiches.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
We?Anakha schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:06:
Juist steeds dat vingertje wijzen met 'ja maar hullie', daar kunnen we prima zonder.
Jij begint notabene met het vingertje wijzen. Ik vind het verbazend dat in een topic gevuld met voornamelijk Ajacieden de enkele PSV'ers degenen zouden moeten zijn die genuanceerd moeten zijn, alsof de rest dat niet hoeft te zijn. En dat heeft niets te maken met vingertje wijzen.
Dat mag, maar ik reageer tenminste inhoudelijk en leg uit waarom ik zo enthousiast ben over Guti.Jij denkt die informatie blijkbaar wel te hebben, ik betwijfel dat.
Jij reageert daarop meteen beschuldigend naar mij toe en trekt daarbij ook nog foute conclusies, alsof ik me zou moeten verontschuldigen dat ik erg positief ben over een aankoop. Triest noem ik dat.
Ik geef mijn persoonlijke mening over Guti, gebaseerd op aardig wat beelden van hem die ik ondertussen heb gezien. Dat is makkelijk te doen aangezien de geruchten over zijn overgang niet uit de lucht komen vallen, evenals zijn goede vriendschap met Lozano en zijn interesse in PSV (hij heeft namelijk niet voor niets al in PSV shirt geposeerd in september 2017: https://www.instagram.com/p/BYpFOLzh5fR/?utm_source=ig_embed).
Dat een collega van jou een andere mening heeft is prima, maar ook dat is zijn persoonlijke mening. Apart dat hij die wel mag hebben van jou en ik blijkbaar niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Baseman77 op 30-08-2018 13:58 ]
Nee dat kan natuurlijk niet he, een buitenlandse speler die voor een Nederlandse club ooit zou willen spelen....Baseman77 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:56:
en zijn interesse in PSV (hij heeft namelijk niet voor niets al in PSV shirt geposeerd in september 2017: https://www.instagram.com/p/BYpFOLzh5fR/?utm_source=ig_embed).
Zo goed zal die dus wel niet zijn als hij tekent bij PSVBaseman77 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:36:
Dat soort spelers komt alleen als ze geen of weinig andere opties hebben.
Alsof bij bijv. PSV de Mexicanen gekomen waren als ze opties genoeg hadden in de grote competities...
Ik heb Guti nog niet horen zeggen dat hij als kind al droomde van PSVMartinusz schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:05: Nee dat kan natuurlijk niet he, een buitenlandse speler die voor een Nederlandse club ooit zou willen spelen
Ik heb het dan ook over de Nederlandse competitie, ik zeg nergens dat Guti een wereldtopper is of gaat worden. Dat verwacht ik overigens ook niet van hem, wel dat hij erg belangrijk gaat zijn voor PSV. Van Lozano bijv. verwacht ik wel dat hij naar de Europese top gaat.Zo goed zal die dus wel niet zijn als hij tekent bij PSV
Dit gezegd hebbende, mijn uitspraak ging over Guardado en Moreno en zij kwamen van een topcompetitie naar Nederland. Dan doen die spelers alleen als ze niet zoveel keuze hebben. Alsof Tadic naar Ajax zou zijn gegaan als clubs als bijv. Leicester City/Everton/Valencia/Sevilla/Napoli serieuze interesse hadden. En Tadic is een meer dan prima speler voor Ajax.
Voor jonge(re) buitenlandse spelers is dat anders, zoals bij Lozano en Neres.
Misschien heeft hij een PSV pyjamaBaseman77 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:18:
[...]
Ik heb Guti nog niet horen zeggen dat hij als kind al droomde van PSV
Niet zo happen[...]
Ik heb het dan ook over de Nederlandse competitie, ik zeg nergens dat Guti een wereldtopper is of gaat worden. Dat verwacht ik overigens ook niet van hem, wel dat hij erg belangrijk gaat zijn voor PSV. Van Lozano bijv. verwacht ik wel dat hij naar de Europese top gaat.
Dit gezegd hebbende, mijn uitspraak ging over Guardado en Moreno en zij kwamen van een topcompetitie naar Nederland. Dan doen die spelers alleen als ze niet zoveel keuze hebben. Alsof Tadic naar Ajax zou zijn gegaan als clubs als bijv. Leicester City/Everton/Valencia/Sevilla/Napoli serieuze interesse hadden. En Tadic is een meer dan prima speler voor Ajax.
Voor jonge(re) buitenlandse spelers is dat anders, zoals bij Lozano en Neres.
Wie is men? Niemand hier in het topic volgens mij.rikoos schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:56:
Dat vind ik nou ook, toen hij bij Twente speelde was hij een goede speler maar sinds hij bij Ajax speelt doet men alsof het een speler van wereldklasse is.
Voor Ajax en de Eredivisie is ie top, ga je hem Europees vergelijken is ie gewoon middelmaat (en 98% van de Eredivise is dan ondermaats).
Dat zou nog wel kunnen
Excuus, ik nam het inderdaad te serieusNiet zo happenik snap best wat je bedoelt. Ik ken deze speler overigens totaal niet, dus we gaan het zien wat hij gaat brengen. Hij heeft in ieder geval mazzel dat het nog niet zo koud is hier
En het moge duidelijk zijn dat mijn verwachtingen hoog zijn
Hahaha, de herfst en winter zullen voor hem wennen zijn ja.
Voor de linksback is er de hoop dat Bakker zo doorgaat met zijn ontwikkeling. Beetje zonde om nu geld uit tegeven voor een 2e keus op de LB positie.Martinusz schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:43:
[...]
Hoe kan ik Tagliafico nu vergeten, maar het onderstreept eigenlijk precies mijn gevoel, je hebt nu 1 geschorste speler en zie gelijk hoe dunnetjes het allemaal is.
Schuurs zit bij Jong nu, wel goed voor wedstrijdritme natuurlijk, maar het eerste is toch ff wat anders. Je kunt niet verwachten dat hij er zal staan als het onverwachts nodig is in de CL bijvoorbeeld.
Het was niet slecht maar wel een groot verschil. De vleugel kreeg bijna altijd de mogelijkheid om de bal richting strafschopgebied te spelen. Weliswaar niet helemaal vrij maar Tagliafico zit daar veel meer bovenop en staat dan vrij weinig toe.Curva schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:49:
Ik vond Wober afgelopen dinsdag niet eens zo heel slecht. Natuurlijk werd Nico gemist, maar hij deed het niet onaardig. Het ging in ieder geval beter dan toen die tegen Heracles mee deed
Het leek erop dat hij het eruit halen van de hoge voorzetten wel voldoende vond.
Aanvallen is hij inderdaad gewoon niet geschikt voor, te onwennig.Wat ik alleen niet snapte is dat Ajax een periode had waarin ze constant over links gingen. Wober kreeg telkens de bal aan de zijkant, maar wist niet zo goed hoe die daar mee om moest gaan. Hij gaf nog wel een paar redelijke voorzetten, maar waarom de rechterkant niet werd opgezocht, snapte ik niet helemaal. Vaak stond Mazraoui ook goed vrij.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met Blind, Wober en desnoods Sinkgraven is de linksback positie ook wel op orde.Deadsy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:35:
[...]
Voor de linksback is er de hoop dat Bakker zo doorgaat met zijn ontwikkeling. Beetje zonde om nu geld uit tegeven voor een 2e keus op de LB positie.
Inderdaad. Centrum zou bij extreme blessure aantallen wel dun kunnen zijn maar ik vind niet dat Ajax puur op dat soort dingen spelers zou moeten halen.toolkist schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:15:
[...]
Met Blind, Wober en desnoods Sinkgraven is de linksback positie ook wel op orde.
Mocht het zover komen nja dan krijgt iemand uit de jeugd de kans.
Spelers gaan kopen waarvan de kans groot is dat ze nooit gaan spelen daar moet Ajax niet aan beginnen.
Dan gaan deze spelers zeuren en laat je ze in de beker spelen of in de 80e minuut invallen. Momenten die juist perfect zijn voor jeugd spelers.
Dat is iets wat PL clubs doen, maar hun programma is ook een stuk zwaarder dan dat van Ajax.
Verwijderd
Je moet jeugd ook perspectief geven. Van Gaal deed dat toch ook bij MAN U bewust dat hij met een smalle selectie ging spelen.
Anders zat Rashford nu nog ergens in het 2de de voetballen waarschijnlijk.
Je beseft niet dat je ontzettend hypocriet bezig bent? Paar maanden geleden (en nu nog steeds helaas) zit je constant een beejte trollerig te reageren op iedereen die iets positiefs zegt over Frenkie de Jong, door hem de nieuwe messias van het Nederlandse voetbal te noemen wat nooit iemand gezegd heeft en nog meer. Allemaal leuk, heel grappigBaseman77 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:58:
[...]
Moet dit nu echt op deze trieste en zielige manier?
PS: Via Youtube (en op andere manieren) kun je gewoon volledige wedstrijden kijken en terugkijken, ook die van de Mexicaanse competitie. Dus ik heb wel meer gezien dan alleen een paar Youtube filmpjes.
Maar laat mijn persoonlijke mening over een nieuwe aankoop je duidelijke afkeer richting PSV en PSV supporters vooral niet in de weg staan![]()
Dadelijk moet je nog inhoudelijk reageren, de horror.
[...]
Hier zit zeker wat in.
Maar ik vind de zwakte van Ajax eerder liggen in het ontbreken van mannetjesputters op het middenveld en op het ontbreken van snelheid en diepgang voorin. Gelukkig maar, anders hadden we weinig kans
Dan kan je zo'n reacties verwachten. Beetje jammer dat je zelf niet inziet dat je zelf óók zo reageert. En het dan probeert weg te zetten als een trieste en zielige reactie.
Edit: En dat constante verongelijkte vingertje wijzen en "Ja maar Ajacieden zeggen dat..." Wordt een volwassen zeg. Komt de sfeer hier in ieder geval ook ten goede. En kom dan ook eens met voorbeelden hier op GoT, want ik zie het niet namelijk
[ Voor 7% gewijzigd door JanW op 30-08-2018 15:59 ]
Hielp wel mee dat die rechtsback van Kiev niet al te best is. Vandaar dat de linkerkant vaak gezocht werd denk ik.Curva schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:49:
PSN: DutchTrickle PVoutput
En toen kwam MourinhoVerwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:47:
Je moet jeugd ook perspectief geven. Van Gaal deed dat toch ook bij MAN U bewust dat hij met een smalle selectie ging spelen.
Als Ajax met een blessure golf zit en dan tegen Real Madrid ofzo moet dan maakt het denk ik niet zoveel uit of de 1e keus of 2e keus speelt op bepaalde posities.
Hopen dat beide clubs een zwakke tegenstander uit pot 4 krijgen en dat die 2 wedstrijden gewonnen worden.
Dan hopen dat je 6e wedstrijd thuis is tegen een ploeg die al door is in de CL.
Hij had ook al snel geel te pakken door die penaltyMaverick schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:56:
[...]
Hielp wel mee dat die rechtsback van Kiev niet al te best is. Vandaar dat de linkerkant vaak gezocht werd denk ik.
Real Madrid zonder Ronaldo scheelt wel een beetje natuurlijk.Deadsy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:02:
[...]
Als Ajax met een blessure golf zit en dan tegen Real Madrid ofzo moet dan maakt het denk ik niet zoveel uit of de 1e keus of 2e keus speelt op bepaalde posities.
Hopen dat beide clubs een zwakke tegenstander uit pot 4 krijgen en dat die 2 wedstrijden gewonnen worden.
Dan hopen dat je 6e wedstrijd thuis is tegen een ploeg die al door is in de CL.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Niet alsof het nu een stelletje koekebakkers zijn.OPSLAGHOND schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:04:
[...]
Real Madrid zonder Ronaldo scheelt wel een beetje natuurlijk.
Als ik pot 4 bekijk.
Mochten Ajax en PSV in een groep komen waar ze uit pot 1/2 geen Duitse of Italiaanse ploeg hebben dan is de kans groot dat ze automatisch Hoffenheim of Inter krijgen.
Dat zeg ik niet, maar alle kleine beetjes helpen. 1 tegendoelpunt minder kan het verschil maken.Deadsy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:14:
[...]Niet alsof het nu een stelletje koekebakkers zijn.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Het wordt sowieso zwaar denk ik voor psv en ajax maar elke ervaring en punten zijn meegenomen
En voor de Ziggoklanten op Ziggo Sport.JanW schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:52:
CL loting is zo live te kijken op Eurosport.
Benieuwd hoe lang het gaat duren voor het eerste balletje getrokken wordt..
Halve eeuwigheid, dan gaat het een halve eeuwigheid duren totdat pot 2 is en je kunt wel raden hoe lang het duurt tot pot 3 komtmefjoew schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:05:
3 kwartiermefjoew schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:05:
#duurtlang!
Er komt een 3e europacup volgens Bild. Kan Feyenoord toch nog meedoen om een europese prijs
Ik hoop dat we MANU in de poule krijgen.
Er staat nog een rekening open, en die moet zo snel mogelijk vereffend worden, wat mij betreft.
De rest van de tegenstanders maken niks uit. Ze gaan allemaal gras eten in onze vliegende schotelstadion.
Voor PSV hoop ik op een mooie loting. Real Madrid zou leuk zijn. Die gingen ooit tenonder in Eindhoven. Goh, wat was dat leuk om mee te maken.
Allemaal een goede CL gewenst, en dat AFC Ajax mag overwinnen en PSV een goede tweede mag worden. Of omgekeerd, voor de dissidenten.
Er staat nog een rekening open, en die moet zo snel mogelijk vereffend worden, wat mij betreft.
De rest van de tegenstanders maken niks uit. Ze gaan allemaal gras eten in onze vliegende schotelstadion.
Voor PSV hoop ik op een mooie loting. Real Madrid zou leuk zijn. Die gingen ooit tenonder in Eindhoven. Goh, wat was dat leuk om mee te maken.
Allemaal een goede CL gewenst, en dat AFC Ajax mag overwinnen en PSV een goede tweede mag worden. Of omgekeerd, voor de dissidenten.
Zijn we niet juist van 3 naar 2 toernooien gegaan omdat geen hond de derde beker volgde?danslo schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:08:
Er komt een 3e europacup volgens Bild. Kan Feyenoord toch nog meedoen om een europese prijs
Zal wel weer puur voor het geld zijn. Wie moet dan meedoen in dit toernooi? De clubs die de groepsfase van de EL mislopen?
Edwards, blijkbaar een groot talent van de Spurs, verhuurd aan Excelsior. Mooi dat ze zo'n speler kunnen halen alleen vraag ik me dan meteen af: zou ie doorhebben dat ie elke thuiswedstrijd op plastic speelt voor 4000 man? Zelfs in de League Two zijn er genoeg clubs die meer toeschouwers trekken volgens mij.
Als er nu nog wat leuke dames in bikini bij waren dan was het nog interessant.
Als ik het goed begrijp willen ze de kleine(re) teams (Scandinavie, Oost Europa) dan in de 3e europa cup dumpen om de kwaliteit van de Europa League omhoog te krijgen (en daar dus weer meer tvgeld te krijgen).danslo schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:08:
Aaah finale in Madrid. Real zal wel hebben aangegeven dat elk jaar het hele circus te verhuizen beetje zinloos is
Ja hahaha inderdaadDeadsy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:19:
Als er nu nog wat leuke dames in bikini bij waren dan was het nog interessant.
Ze hebben nu wat oudjes van stal gehaald, gedoucht, in een pakkie gehezen en batterijtjes in gedaan en rechtop gezet
Dit topic is gesloten.
![]()