Malfunctions schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:27:
[...]
Helemaal eens. Zal weinig anders achter zitten dan dat ze door dezelfde partij gesponsord worden en dat die partij waarschijnlijk ook investeert in de ESL. Op basis van prestaties horen ze er iig niet thuis.
Ben benieuwd wat er gebeurt als ze erachter komen dat die geprojecteerde inkomsten heel rap verdampen als de fans afhaken.
Zou me inderdaad niet verbazen als er geld vanuit het Midden Oosten achter zit.
Je gaat pas echt tijd aan dit idee besteden en met clubs praten als je al wat sponsors hebt die interesse hebben.
De grote bekende sponsors van voetbal die gaan ze echt niet zo snel binden aan een nieuwe competitie.
Deze zitten vast aan de CL, een toernooi met naam en gaan echt geen giga bedragen besteden aan een competitie die zich nog maar moet bewijzen.
De enigen die dit wel zullen doen zijn grote bedrijven uit China en het Midden Oosten.
Ik persoonlijk zou niet kijken naar de wedstrijden van dit toernooi, waarom zou ik.
bv, ik ben voor Ajax en kijk naar de Europese wedstrijden van PSV en Feyenoord en ben dan voor deze 2 clubs. De 2 clubs hebben het verdient aan de CL/EL mee te doen etc.
Stel PSV zou mee mogen doen aan deze nieuwe competitie en Ajax niet dan zou ik echt niet meer de wedstrijden van PSV volgen. Omdat er geen kwalificatie is, wie mee mag doen is arbitrair etc.