[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.682 views

Onderwerpen

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:49
Typhone schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:02:
[...]
Heeft weinig met elitair gezeik te maken denk ik. Wat interesseert mij (en vele anderen) het dat, in geval een gunstige loting, Ajax de beker wint na achtereenvolgens, AFC, Ijsselmeervogels, WKJJ, RKC, ADO Den Haag en SC Heerenveen?
Wat zegt dat?
Het elitaire is dat jij alleen naar jouw eigen belang kijkt: de uiteindelijke winst van de beker (95% voor de traditionele top 3).

Het totaal negeren van het feit dat WKJJ in jouw rijtje 2 rondes heeft overleeft en door Ajax wordt uitgeschakeld. Het bezoek aan de Arena of de thuiswedstrijd tegen Ajax in een uitverkocht sportcomplex, daar praten die mensen nog jaren over. Dat afdoen als onbelangrijk, omdat het jou niet interesseert, beschouw ik als elitair.

Hattrick: Thorgal Eagles

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Gynnad schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Ik ga er niet heen, maar de ArenA zit vanavond toch behoorlijk vol. Dus blijkbaar is er toch gewoon animo voor de bekerwedstrijden.

[...]
Is het misschien niet zo dat SCC-houders gratis naar binnen mogen (Net zoals bij Feyenoord). Dan lijken de verkoopcijfers een stuk positiever natuurlijk. Bij Feyenoord mogen er ook circa 35k seizoenkaarthouders naar binnen, maar ik denk dat er toch een hoop zullen afhaken.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:02:
Het is lachen, gieren, brullen dat PSV eruit vliegt tegen RKC maar noch Ajax, noch PSV geeft iets om dat bekertoernooi. Daar zit ook geen enkele charme van de kleine clubs in want als die wedstrijden als een échte prijs benaderd zouden worden (PSV in hun sterkste opstelling) dan vloog RKC tegen de vlakte als een dronken bokser.
Daar zit - spijtig genoeg - ook het grote verschil tussen een top club en de clubs die daar onder vallen. Dat is enerzijds jammer voor de charme van de beker en anderzijds geeft dat juist de overige clubs wat gemakkelijker de kans om die prijs binnen te halen.

Je moet je ook afvragen wat het doet met een club als Ajax, PSV en zelfs Feyenoord. Kan met nog wel bekerwinsten van PSV herinneren waarbij er überhaupt geen huldiging plaatsvond (ook huldigingen die geregeld waren maar niet doorgingen). Dat is ondenkbaar bij clubs als bijvoorbeeld een PEC Zwolle.

Hoewel ik het een aanfluiting vind dat je als PSV van RKC Waalwijk verliest is het ook denigrerend richting de tegenstander om 11! andere spelers dan de vaste basis op te stellen. Met deze actie zie je ook dat alle vastigheden uit het elftal verdwijnen en het spel dramatisch slecht wordt, je geeft de reserves haast een garantie op falen. Het zou wellicht beter zijn om een deel van de basis te laten beginnen en daar maximaal 6 (waarbij de voorkeur op de flanken ligt + keeper en wellicht waarvan 1 CV + 1 Centrale Middenvelder) wissels te laten starten. Je houdt dan je kapstok in stand waar de rest zich "aan kan optrekken". Zodra de wedstrijd binnen is kan je dan die spelers ook nog potentieel vervangen.
Feyenoord (als laatste want dan spelen we 2 wedstrijden en we weten allemaal hoe dat eindigt)
Dat was de meest bizare keuze ooit. Een bekerfinale over twee wedstrijden, iets wat hopelijk nooit meer voorkomt. Ook mede door de oorzaak waarom er over twee wedstrijden werd gespeeld. Lang leve de "echte supporters"

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:10

Typhone

Who Dares Wins

@Napo
Ik zou als Mark van Bommel zijnde ook absoluut niet willen riskeren dat een Schwaab, De Jong, Malen, Zoet, Pereiro of wie dan ook door een beunhaas van RKC eruit wordt getrapt (niet eens bewust). Ik mag hopen dat vanavond De Jong, De Ligt, Ziyech, Tadic, Tagliafico allemaal tribuneklanten zijn en niet eens op de bank zitten. Wij 'grote clubs' worden door Man City, Barcelona, Bayern, Real Madrid, Juventus etc in de laatste wedstrijd in de CL net zo behandeld :). Niet meer dan logisch denk ik.

Sidenote: wanneer die grote clubs geplaatst zijn dus! Waar dan ook het enige verschil zit met onze beker want daar is niks zeker bij de start.

Over de bekerfinale van toen zullen de meningen verschillen. Lijkt me overigens prachtig om te zien hoe 20.000 Ajacieden en 20.000 Feyenoorders in een stadion zijn. Dat moet met afstands de mooiste sfeer zijn die er mogelijk is... Typhone droomt verder O-) ;w

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 31-10-2018 14:07 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gynnad schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Ik ga er niet heen, maar de ArenA zit vanavond toch behoorlijk vol. Dus blijkbaar is er toch gewoon animo voor de bekerwedstrijden.

[...]
Ja, de hebben de kaartjes 5,- gemaakt op korte zijde en 7,50 op lange zijde. Erg goed van Ajax imho. Gewoon lekker stadion vullen.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:22
Ik denk dat PSV toch wel zal balen dat de selectie blijkbaar toch niet zo breed en mentaal sterk is als gehoopt. Vorig seizoen en dit seizoen nauwelijks schorsingen en blessures, maar als er wel ineens een golfje voorbij komt zou ik er na gisteren niet gerust op zijn (gebaseerd puur op de uitslag zonder beelden gezien te hebben).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:05:
@Napo
Ik zou als Mark van Bommel zijnde ook absoluut niet willen riskeren dat een Schwaab, De Jong, Malen, Zoet, Pereiro of wie dan ook door een beunhaas van RKC eruit wordt getrapt (niet eens bewust). Ik mag hopen dat vanavond De Jong, De Ligt, Ziyech, Tadic, Tagliafico allemaal tribuneklanten zijn en niet eens op de bank zitten. Wij 'grote clubs' worden door Man City, Barcelona, Bayern, Real Madrid, Juventus etc in de laatste wedstrijd in de CL net zo behandeld :). Niet meer dan logisch denk ik.
Ik snap de afweging zeer zeker. Het programma is vrji druk en je loopt simpelweg het risico op blessures. Als je de vaste krachten dan een midweek rust kan gunnen - of in ieder geval minder risico op blessures - dan moet je dat doen. Zeker als deze bekerwedstrijd valt tussen 2 reguliere competitiewedstrijden EN 2 CL-wedstrijden.
Typhone schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:05:
Over de bekerfinale van toen zullen de meningen verschillen. Lijkt me overigens prachtig om te zien hoe 20.000 Ajacieden en 20.000 Feyenoorders in een stadion zijn. Dat moet met afstands de mooiste sfeer zijn die er mogelijk is... Typhone droomt verder O-) ;w
zo zou de bekerfinale inderdaad moeten kunnen zijn. Een selecte groep van de aanhang weet dat helaas te voorkomen. Idealiter is er een "neutraal" stadion in waarin dit soort wedstrijden gespeeld kunnen worden. Dat zijn dan eigenlijk alleen de wedstrijden om de SuperCup en de Bekerfinale en natuurlijk het Nederlands elftal. Zolang je dit in de Kuip doet blijft het suboptimaal, zeker als Feyenoord zelf in de finale speelt.
ph4ge schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:13:
Ik denk dat PSV toch wel zal balen dat de selectie blijkbaar toch niet zo breed en mentaal sterk is als gehoopt. Vorig seizoen en dit seizoen nauwelijks schorsingen en blessures, maar als er wel ineens een golfje voorbij komt zou ik er na gisteren niet gerust op zijn (gebaseerd puur op de uitslag zonder beelden gezien te hebben).
Dit is niets nieuws toch? Dat de breedte van de selectie beperkt was, is al bekend sinds het begin van het seizoen. Er zijn een aantal onbekende breedteaankopen gedaan en die blijken inderdaad niet meer dan bankzitters te zijn (weinig verrassend). De basis is goed en aanvallend heb je dan nog wel wat opties en voor het middenveld 1 speler die in potentie wat toevoegt.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Elf reserves als team opstellen of incidenteel of als deel van een ‘top’ team laten spelen zijn totaal verschillende dingen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:21
Het is vooral schrikbarend hoe de niet jeugd-, reservespelers zonder wedstrijdritme gewoon nul niveau hebben. De jeugdspelers waren nog beter.
Het is niet alleen de backs van PSV die veel beter zijn. Ook het centraal duo van PSV, hoewel niet bekend staand om hun voetballende kwaliteit, is voetballend veel beter dan dat er gisteren stond. Schwaab en Viergever passen nog regelmatig naar een middenvelder. Dat gebeurde gisteren zelden.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:22
Ramzzz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:17:
[...]

Elf reserves als team opstellen of incidenteel of als deel van een ‘top’ team laten spelen zijn totaal verschillende dingen.
Maar als deel van een top team zullen ze ook veel sterkere tegenstanders dan RKC treffen. De zwakke tegenstander heeft net zo'n grote invloed als dat het team niet goed ingespeeld is. RKC is ook niet bepaald een geoliede machine.

Bovendien was het voor de spelers van PSV die speelden een zeer belangrijke wedstrijd. Voor hun de kans om een plekje in de basis te veroveren en nog wat van hun seizoen te maken. Blijkbaar is het gewoon minder niveau dan RKC.

[ Voor 0% gewijzigd door ph4ge op 31-10-2018 14:32 . Reden: Autocorrect maakt RJC van RKC ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
Van Bommel gaf gisteren bij langs de lijn ook aan dat hij zich ENORM had vergist in hoever de selectie stond. Veel minder ver dan hij dacht dat ze waren (al gaf hij aan dat zelfs met dit elftal nooit verloren mocht worden). Eerlijke en duidelijk was hij erover.

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Maar als deel van een top team zullen ze ook veel sterkere tegenstanders dan RKC treffen. De zwakke tegenstander heeft net zo'n grote invloed als dat het team niet goed ingespeeld is. RKC is ook niet bepaald een geoliede machine.
Op ieder niveau is het veel makkelijker om in te vallen in een vast team waarbij jij de enige wijziging bent. De rest van de automatisme zijn er nog, de combinaties worden makkelijker gemaakt en de nieuwe speler kan het gat opvullen van de oude speler. Deels met dezelfde automatisme en een eigen smaakje erover.

Zodra je een geheel nieuw team neerzet zal er vrijwel geen bekendheid en vertrouwen zijn en dat spiegelt zich op alles af. Falende combinaties, niet in durven spelen op gedekte spelers en ga zo maar door. Bij RKC wisten ze in ieder geval wat de speelstijl is en wat je aan elkaar hebt, je zag dat dat zelfs miste bij het elftal van PSV.
Bovendien was het voor de spelers van PSV die speelden een zeer belangrijke wedstrijd. Voor hun de kans om een plekje in de basis te veroveren en nog wat van hun seizoen te maken. Blijkbaar is het gewoon minder niveau dan RKC.
Dit nemen als basis of een speler goed genoeg is is gedoemd om te falen. Op ieder niveau. Je kan met individuele klasse nog wel een verschil laten zien maar echt goed lopen zal het vrijwel nooit.

Voetbal is meer dan individuele kwaliteiten (duidelijk voorbeeld is een kampioenschap van leicester city).

[ Voor 20% gewijzigd door Napo op 31-10-2018 14:48 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33
PWM schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:11:
[...]

Ja, de hebben de kaartjes 5,- gemaakt op korte zijde en 7,50 op lange zijde. Erg goed van Ajax imho. Gewoon lekker stadion vullen.
Slimme zet. Het is al een door de weekse beker wedstrijd dus op die manier zorg je toch weer dat het vol zit en maak je weer mensen blij omdat ze voor weinig naar de wedstrijd kunnen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:05
mavaros schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:18:
Was dat laatste doelpunt van RKC niet een gevalletje matchfixing?
Net als de 2 goals van PSV bedoel je? :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• toolkist
  • Niet online
bregweb schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:21:
[...]

Het elitaire is dat jij alleen naar jouw eigen belang kijkt: de uiteindelijke winst van de beker (95% voor de traditionele top 3).

Het totaal negeren van het feit dat WKJJ in jouw rijtje 2 rondes heeft overleeft en door Ajax wordt uitgeschakeld. Het bezoek aan de Arena of de thuiswedstrijd tegen Ajax in een uitverkocht sportcomplex, daar praten die mensen nog jaren over. Dat afdoen als onbelangrijk, omdat het jou niet interesseert, beschouw ik als elitair.
Nounou zeg... Moeten we dan maar altijd alles in de wereld super belangrijk vinden, omdat er altijd wel iemand is die ergens jaren later nog over praat? _O-

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:49
Mijn punt is dat de KNVB beker meer is dan alleen een troostprijsje voor Ajax/PSV. Er zijn zat voetballiefhebbers die er ook van genieten zonder de KNVB beker ooit te winnen. Iedereen kan zich de winst van Swift op Vitesse nog herinneren, toch??? Hele selectie bij DWDD en daarna de uitwedstrijd in de Kuip.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven O-)

[ Voor 8% gewijzigd door bregweb op 31-10-2018 15:45 ]

Hattrick: Thorgal Eagles

• toolkist
  • Niet online
bregweb schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:44:
Mijn punt is dat de KNVB beker meer is dan alleen een troostprijsje voor Ajax/PSV. Er zijn zat voetballiefhebbers die er ook van genieten zonder de KNVB beker ooit te winnen. Iedereen kan zich de winst van Swift op Vitesse nog herinneren, toch??? Hele selectie bij DWDD en daarna de uitwedstrijd in de Kuip.

Dat is natuurlijk prima, maar dat wil nog niet zeggen dat wij er dan ook maar van moeten genieten?
Nu je het zegt herinner ik me dat Swift Vitesse heeft uitgeschakeld voor de beker, maar welk seizoen of met hoe veel geen idee.

• Superkiwi
Ik kan het me ook niet meer herinneren, maar ik kan begrijpen dat het voor diverse mensen mooi was om mee te maken.
Wat bij de één gevoelens oproept kan een ander volledig koud laten, dat is puur persoonlijk natuurlijk.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01 17:09
toolkist schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:48:
[...]

Nu je het zegt herinner ik me dat Swift Vitesse heeft uitgeschakeld voor de beker, maar welk seizoen of met hoe veel geen idee.
Vorig jaar na strafschoppen, daarna tegen Feyenoord in de Kuip

[ Voor 5% gewijzigd door Pompi op 31-10-2018 15:53 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:26

Natuurlijk gebeurd er weleens wat leuks, zo stond Jong Ajax eens bijna in de finale tegen Ajax 1.
Zo komt er weleens een amateurclub ver, super tof voor die mensen van die amateurclub, maar dit maakt voor mij het bekertoernooi nog steeds niet ineens heel interessant. Wellicht als ik supporter was van pak hem beet Zwolle, zou ik de beker ook een leuker toernooi vinden, omdat de eredivisie winnen haast onmogelijk is (zie historie), dan heb je nog 3 punten die spannend kunnen zijn, degradatiestrijd, Europees voetbal halen of het bekertoernooi winnen (en dus ook Europees halen).

Float like a butterfly, sting like a bee.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als Ajax vanavond verliest dan neem ik dat Ten Hag wel kwalijk als hij met een half basiselftal start. Als ze winnen neem ik het hem kwalijk dat hij de focus niet op CL + competitie legt. :9

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Deadsy

Precies, en financieel kan het voor de kleine clubs ook weer zeer interessant zijn

• toolkist
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:45:
Als Ajax vanavond verliest dan neem ik dat Ten Hag wel kwalijk als hij met een half basiselftal start. Als ze winnen neem ik het hem kwalijk dat hij de focus niet op CL + competitie legt. :9
Gewoon met een mix van Jong Ajax en reserves van het 1e spelen. Zo min mogelijk risico lopen met het oog op komend weekend tegen Willem II en volgende week tegen Benfica.

• Pompi
Als je dit toch zo ziet en hoort, vraag ik mij af waarom ze het niet gewoon doen zoals bij de NFL/rugby/hockey waar je de scheidsrechter en de videoscheidsrechter meteen kan horen want het is een stuk duidelijker zo.

[YouTube: https://youtu.be/HBTsxttbhJE]

EDIT: Argh hoe krijg ik het youtube filmpje hier geembed?

Ik denk dat Fox het embedden via deze wijze blokkeert?

[ Voor 31% gewijzigd door Ramzzz op 31-10-2018 18:49 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Pompi schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:37:
Als je dit toch zo ziet en hoort, vraag ik mij af waarom ze het niet gewoon doen zoals bij de NFL/rugby/hockey waar je de scheidsrechter en de videoscheidsrechter meteen kan horen want het is een stuk duidelijker zo.
[YouTube: VAR van de Klassieker]

EDIT: Argh hoe krijg ik het youtube filmpje hier geembed?
[video]<url>[/video]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Pompi
Ramzzz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:46:
[...]

[[URL="<url>"]Video[/URL]]
Daar heb ik het volgens mij al in staan en had die ook al getest met "toon voorbeeld"

Zie nog steeds een link en niet dat je het in deze pagina kan bekijken zoals bijvoorbeeld met youtube filmpje op eerste pagina van topic wel kan

[ Voor 24% gewijzigd door Pompi op 31-10-2018 18:49 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Excuus, dubbel

[ Voor 91% gewijzigd door Exocet op 31-10-2018 19:26 ]

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:01

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

https://www.knvb.nl/nieuw...moment-rood-voor-st-juste hier staan de filmpjes weer wel geembed :?

Vind het een prima zaak dat ze dit soort fragmented laten zien , Imo een stap in de goede richting.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:21
"Waar is dat ding?". Moest ik toch wel om lachen.

• Napo
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:59:
https://www.knvb.nl/nieuw...moment-rood-voor-st-juste hier staan de filmpjes weer wel geembed :?

Vind het een prima zaak dat ze dit soort fragmented laten zien , Imo een stap in de goede richting.
Dit zijn de gemakkelijke om te tonen aangezien de VAR uiteindelijke het juiste doet. Je gaat dit soort beelden niet snel zien van bijvoorbeeld de gegeven strafschop bij FC Groningen - PSV, 1-0 bij Ajax - Feyenoord, etc. Het zou ze eveneens sieren als ze meer discutabele video's laten zien.

Doel is niet om te zien waarom ze het goed of fout doen. Fouten kunnen overal in sluipen maar meer hoe ze tot de conclusie komen en waarom. Het komt voor mij meer over om de goede moment eruit te pakken zodat de VAR als grootst succes wordt gezien.

• PWM
  • Niet online

PWM

HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:59:

Ik vind het crap. 1000% rode kaart. Goede beslissing, top. Geen twijfel.

Maar, laat maar eens die twijfel gevallen zien van de laatste weken. Dingen waar de hele wereld wel overtreding ziet, maar de VAR niet ingrijpt, terwijl het eerder/later in de wedstrijd wel actie onderneemt. Ik ben juist benieuwd naar die beslissingen.

Deze "simpele" beslissing plaatsen waar iedereen het mee eens is, is juist lekker makkelijk.

EDIT: Gloeiende @Napo

• Deadsy
Lamprou, Kristensen, schuurs, blind, bakker; schone, Labyad, vd beek, neres, huntelaar, cerny

Vrij logische opstelling. Maar is Wober geblesseerd? Want zou liver hem inplaats van Blind willen en dan Blind op de plek van Schone.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:11:
Lamprou, Kristensen, schuurs, blind, bakker; schone, neres, vd beek, neres, huntelaar, cerny

Vrij logische opstelling. Maar is Wober geblesseerd? Want zou liver hem inplaats van Blind willen en dan Blind op de plek van Schone.
2x Neres! Valsspelers!! :+
Dat werkt misschien bij FIFA 2018, maar niet in het echt! :9

[ Voor 8% gewijzigd door OPSLAGHOND op 31-10-2018 20:12 ]

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:11:
[...]

2x Neres! Valsspelers!! :+
Dat werkt misschien bij FIFA 2018, maar niet in het echt! :9
Een van de 2 moet Labyad zijn, welke mag je zelf kiezen :D.

UEFA start onderzoek naar het stadion van AEK. Reden is te zien in het filmpje in de link. Dit gebeurde toen de aanhang flink zat te springen.

https://it.euronews.com/2...tifosi-uefa-apre-indagine

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:13:
[...]

UEFA start onderzoek naar het stadion van AEK. Reden is te zien in het filmpje in de link. Dit gebeurde toen de aanhang flink zat te springen.

Het veld waar PSV tegen Tottenham op moet spelen is ook al erg ruk.
Reden genoeg om clubs uit te sluiten van Europees voetbal lijkt me.
Maar zo'n stadion moet toch ook bewegen om niet in elkaar te storten?
Vond deze er ook altijd erg link uitzien;

[ Voor 17% gewijzigd door OPSLAGHOND op 31-10-2018 20:19 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01 11:37
Deadsy schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:13:
[...]

Helaas Facebook :/ .

• Deadsy
Raar, heb geen facebook maar kan het gewoon zien.
In de video bewegen de tribunes vrij hevig alsof er een aardbeving is.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01 11:37
Deadsy schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:19:
[...]

Raar, heb geen facebook maar kan het gewoon zien.
In de video bewegen de tribunes vrij hevig alsof er een aardbeving is.
Jeej, andere browser hielp.
De tering dat stadion kan toch niet goed gekeurd worden. Die Ajacieden staan daar ook te springen straks.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:11
Whaha Ten Hag is echt geen fan van Neres, gaat ie em nou alweer niet op z'n eigen plek zetten tegen de Eagles _O- _O- _O-

Mag toch hopen dat Laybad er gaat lopen in de wedstrijd, zou wel heel belachelijk zijn als hij weer niet op z'n eigen plek mag spelen

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

PWM schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:09:
[...]

Maar, laat maar eens die twijfel gevallen zien van de laatste weken. Dingen waar de hele wereld wel overtreding ziet, maar de VAR niet ingrijpt, terwijl het eerder/later in de wedstrijd wel actie onderneemt. Ik ben juist benieuwd naar die beslissingen.

Deze "simpele" beslissing plaatsen waar iedereen het mee eens is, is juist lekker makkelijk.

Dit filmpje was ook uiteraard een makkelijk voorbeeld ;) het zou ze inderdaad sieren als ze de minder duidelijke ook zouden plaatsen, vandaar dat ik het een stap in de goede richting noemde.

@facebook link van AEK : Werkt niet op mobiel , 'eist' inloggen :r en zwijn haat facebook :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De denkfout die Ajax en PSV maken is dat ze op papier wel meer kwaliteit hebben op de bank dan de 1ste divisie clubs. Maar de 1ste divisie clubs gaan echt niet voor spek en bonen op het veld staan, die beker wedstrijden zijn een moment opname en ontzettend belangrijk voor die clubs.
Die zullen met veel passie en strijd op het veld staan en spelers die dan niet veel wedstrijdritme hebben, kunnen zich er dan in vergissen.

Nee, als je de beker echt mee wilt spelen stel je niet je b team op.

Tweakers Discord

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben wel blij dat Groene Ster de beker serieus neemt. Ze hadden een B-Team kunnen opstellen tegen Heerenveen. Maar nee, niet bij Groene Ster, die stellen gewoon hun sterkte 11 op en vegen Heerenveen dus zoals het hoort weg.

Zie zelfs dat Groene Ster in 1943-44 bekerfinalist waren. Daarmee staan ze bijna net zolang droog als Ajax in de beker :+

EDIT:

W00t: Nathan Rutjes speelt er :p

En het staat al 1-2 :+

Gelukkig haalt Foxsports ook zijn normale niveau

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4xhhUYcEMOMUJXoQ9DicVrlm/thumb.png

[ Voor 54% gewijzigd door PWM op 31-10-2018 20:57 ]

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:32:
Whaha Ten Hag is echt geen fan van Neres, gaat ie em nou alweer niet op z'n eigen plek zetten tegen de Eagles _O- _O- _O-

Mag toch hopen dat Laybad er gaat lopen in de wedstrijd, zou wel heel belachelijk zijn als hij weer niet op z'n eigen plek mag spelen
Doet ie wel op aandringen van Bruins Slot en Winter, die hebben net zo lang bij hem doorgezeurd dat ie Neres een keer op 10 moest zetten tot ie er maar een keer aan toegegeven heeft.

• Terranova
toolkist schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:47:
[...]

Doet ie wel op aandringen van Bruins Slot en Winter, die hebben net zo lang bij hem doorgezeurd dat ie Neres een keer op 10 moest zetten tot ie er maar een keer aan toegegeven heeft.
Hij hoopt gewoon dat Neres tegenvalt op 10 zodat hij weer een reden heeft om hem te passeren. Hij mag natuurlijk niet goed spelen, zou het weer lastig maken voor die vent.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Eerste pluspuntje bij Ajax is Bakker na een klein kwartiertje :)

• Pompi
PWM schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:09:
[...]

Napo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:05:
[...]

Dit zijn de gemakkelijke om te tonen aangezien de VAR uiteindelijke het juiste doet. Je gaat dit soort beelden niet snel zien van bijvoorbeeld de gegeven strafschop bij FC Groningen - PSV, 1-0 bij Ajax - Feyenoord, etc. Het zou ze eveneens sieren als ze meer discutabele video's laten zien.

Doel is niet om te zien waarom ze het goed of fout doen. Fouten kunnen overal in sluipen maar meer hoe ze tot de conclusie komen en waarom. Het komt voor mij meer over om de goede moment eruit te pakken zodat de VAR als grootst succes wordt gezien.
Absoluut gelijk, daarom zei ik ook dat ze het eigenlijk net zoals de NFL/Rugby/Hockey live en met open microfoons moeten doen. En als een stadion geeft beeldschermen heeft kan je tenminste de microfoon over de luidsprekers doen en de tv kijkers het wel laten zien en horen zodat het ook voor toeschouwers op de tribune duidelijk is van het hoe en wat

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:11

snmght

imho dan he

HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:00:
Eerste pluspuntje bij Ajax is Bakker na een klein kwartiertje :)
Tot dusverre ook het enige lichtpuntje. Matig niveau.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:03:
[...]

[...]

Absoluut gelijk, daarom zei ik ook dat ze het eigenlijk net zoals de NFL/Rugby/Hockey live en met open microfoons moeten doen. En als een stadion geeft beeldschermen heeft kan je tenminste de microfoon over de luidsprekers doen en de tv kijkers het wel laten zien en horen zodat het ook voor toeschouwers op de tribune duidelijk is van het hoe en wat
In het 1e seizoen lijkt me dat nog niet handig. Lijkt me meer iets als de VAR al een seizoen of 2 gedraaid heeft.

• XIIITD
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01 16:56
PWM schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:43:
Ik ben wel blij dat Groene Ster de beker serieus neemt. Ze hadden een B-Team kunnen opstellen tegen Heerenveen. Maar nee, niet bij Groene Ster, die stellen gewoon hun sterkte 11 op en vegen Heerenveen dus zoals het hoort weg.

Zie zelfs dat Groene Ster in 1943-44 bekerfinalist waren. Daarmee staan ze bijna net zolang droog als Ajax in de beker :+

EDIT:

W00t: Nathan Rutjes speelt er :p

En het staat al 1-2 :+

Gelukkig haalt Foxsports ook zijn normale niveau

[Afbeelding]
Schakel eens over naar de standaard player onder in beeld werkt hier wel : :)

[ Voor 10% gewijzigd door XIIITD op 31-10-2018 21:07 ]

• Superkiwi
De 11 die nu bij ons op het veld staan zijn geen team. Toch zie ik dit wel goedkomen.

*klopt even af

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

snmght schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:03:
[...]

Tot dusverre ook het enige lichtpuntje. Matig niveau.
De rest past zich tot nu toe moeiteloos aan aan het 'nivo' van Ajax tegen een 'mindere' tegenstander :+ dus past perfect.

En Neres wist eens iets goeds te doen en de 1-0 te maken .

[ Voor 9% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 31-10-2018 21:21 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Prachtige goal :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Neres is wel echt goed hoor. Tuurlijk geen tegenstander van formaat, maar zie hem dit wel vaker doen.

• ilhanko
  • Niet online
Maar "hij heeft te weinig rendement". }:O

Lekker hoor, David!

• Superkiwi
Hoppa 2-0 :*)
Labyad bewijst zijn waarde, gelijk verkopen :P

Verwijderd

Eerlijk is eerlijk, Labyad speelt prima tot nu toe.

Verwijderd

Ja hij is wel goed bezig.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Tussen de beentjes :+

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-01 00:23

Qu3st

Leip balletje van Huntelaar. Niet echt sterk gekeept. Maar ja boeiend! Leuk voor Labyad

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Kan prima spelen in de amateurtak van Ajax. :P

• ilhanko
  • Niet online
Tweede helft lekker Gravenberch voor Schöne, Ekkelenkamp voor Neres en Pereira voor Huntelaar. :)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:52

Vos

AFCA

Ook Emmen blameert zich, och och wat slecht.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:37

Hupske

AFCA

Opstelling waarmee ze spelen is beetje het team wat je overhoud als je Ziyech, De Ligt, De Jong, Tagliafico en Onana verkoopt. En die kans is zeer aannemelijk natuurlijk.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Hupske schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:33:
Opstelling waarmee ze spelen is beetje het team wat je overhoud als je Ziyech, De Ligt, De Jong, Tagliafico en Onana verkoopt. En die kans is zeer aannemelijk natuurlijk.
Voorbereiding op volgend seizoen misschien?
Ben alleen bang dat tegen die tijd Veltman weer terug is ... :X

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Ajax Vrouwen zijn een beetje ingemaakt zo te zien ;) on a side note.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:38:
Afschaffen! :)

• toolkist
  • Niet online
Mooi dat Stengs en Cerny na zulk lang blessureleed weer op het veld staan :)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vrouwen... je maakt me niet wijs dat je jaar in jaar uit traint en voetbalt en zulke zwakke schoten gemiddeld hebt. Dat is echt far away from football....

• Hupske

Hupske

AFCA

HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:38:
9-0 poeh. 13-0 over 2 wedstrijden |:( Bijzonder dan eigenlijk waar het Nederlandse team hun spelers vandaan halen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

OPSLAGHOND schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:34:
[...]

Voorbereiding op volgend seizoen misschien?
Ben alleen bang dat tegen die tijd Veltman weer terug is ... :X
Die leeft ook nog ja Veltman 😱

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:11

snmght

imho dan he

Hupske schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:33:
En het is minstens zo aannemelijk dat Ajax het seizoen daarna niet start met de 11 die er nu in staan. Er zal dan een deel weer uitgegeven worden aan nieuwe spelers.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Hupske schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:43:
[...]

9-0 poeh. 13-0 over 2 wedstrijden |:( Bijzonder dan eigenlijk waar het Nederlandse team hun spelers vandaan halen.
Eerste play off wedstrijd in het fc Utrecht stadion (edit : Hint geen engels woord pakken :p) tegen zwitserland is uitverkocht las ik laatst dus schijnbaar is er een reden voor vele om er naar te gaan kijken :+

[ Voor 4% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 31-10-2018 21:57 ]

• Hupske

Hupske

AFCA

snmght schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:54:
[...]

En het is minstens zo aannemelijk dat Ajax het seizoen daarna niet start met de 11 die er nu in staan. Er zal dan een deel weer uitgegeven worden aan nieuwe spelers.
Dat mag ik wel hopen :9

Poeh wordt zo moe van die Cerny. Yes hij is zijn man voorbij! Ohnee, hij kapt weer terug |:(

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Daar mag hij inderdaad wel mee kappen.

• Superkiwi
Het regent op het veld. Toch handig zo'n dak op je stadion ;)

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Er staan nieuwe schoenen klaar voor Schöne :+ zover het fragment van de tweede helft :+

GAE doet wel zijn best Ajax te helpen daar 8)7

Huntelaar :p

[ Voor 27% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 31-10-2018 22:05 ]

• Terranova
Verdedigend wisselen, die vent is echt gek 8)7

• Qu3st

Qu3st

Kristensen vind ik ook wel aardig voetballen.

• Qu3st

Qu3st

Terranova schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:09:
Hoezo verdedigend? Blind wordt gewoon doorgeschoven naar middenveld en Neres naar de flanken.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

We staan 3-0 voor in een bekerwedstrijd. Even kijken welke debutant mag invallen. Matthijs de Ligt!

We staan 3-0 achter in de competitie tegen PSV. Tijd om Ryan Gravenberch te laten debuteren!

• ilhanko
  • Niet online
De Ligt en Draufganger erin..? Wtf :X

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:09:
Bang voor een Herdgang afgang. ;)

• Terranova
Qu3st schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:10:
[...]

Hoezo verdedigend? Blind wordt gewoon doorgeschoven naar middenveld en Neres naar de flanken.
Blind is wel iets verdedigender dan vd Beek he

• Deadsy
Typhone schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:11:
We staan 3-0 voor in een bekerwedstrijd. Even kijken welke debutant mag invallen. Matthijs de Ligt!

We staan 3-0 achter in de competitie tegen PSV. Tijd om Ryan Gravenberch te laten debuteren!
Ja kom op, is een 19 jarige knul. Zal blij zijn dat hij ook eindelijk eens in het 1e mag spelen.

Maare, was er geen verdediger in Jong Ajax die ze op de bank hadden kunnen zetten

• Qu3st

Qu3st

Gravenberch heeft zijn debuut al gehad he.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Mwah De Ligt kun je beter laten rusten lijkt me, die heb je op andere momenten nodig.

Dit is nou wel een wedstrijd om een talent voor het eerst in te brengen...

• Terranova
Gewoon Pereira of Gravenbeek erin, maar nee meneer denkt dat het nog lastig kan worden die laatste paar minuten

• Qu3st

Qu3st

Terranova schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:11:
[...]

Blind is wel iets verdedigender dan vd Beek he
Zeker, maar als nummer 6 speelt ie goed hoor. En De Wit is ook gewoon een aanvallende middenvelder. Het is zeker wel jammer voor Pereirra en Gravenberch

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Typhone schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:11:

Ten Hag being Ten Hag :+ 8)7

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wel opvallend. Jaren terug kwam de ene naar de andere donkere (?)* speler die debuteerde. Nu lijkt er een blik blonde Friese knullen open te zijn getrokken.
Frenkie, Matthijs, Bakker, De Wit en het gaat maar door.

(?)* = geen idee wat het politiek correcte woord is.

• Terranova
Qu3st schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:13:
[...]

Zeker, maar als nummer 6 speelt ie goed hoor. En De Wit is ook gewoon een aanvallende middenvelder. Het is zeker wel jammer voor Pereirra en Gravenberch
Blind is wel goed op 6 hoor, maar het is toch een verdedigende wissel, zeker omdat De Wit een draver eerste klas is. Die loopt overal.

En natuurlijk komt Dolberg ipv Pereira 8)7 8)7 8)7

Die vent is echt niet goed bij z'n hoofd

• Han
  • Niet online

Han

Wat zijn dat dan voor een scheenbeschermers spalken bij Dolberg? :o

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
En Dolberg ook nog.

Man man man.

• Qu3st

Qu3st

Hij gunt de toeschouwers ook gewoon waar voor hun centen :+ en @Terranova nu wel een aanvallende wissel :p

• Hupske

Hupske

AFCA

Ja, wellicht laat die die spelen om beetje ritme erin te houden van dubbel programma.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Dolberg wisselen voor Blind 8)7 8)7 en nu weer wat aanvallender :D

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ten Hag toch ... hij mag zich alsnog schamen ...

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

OPSLAGHOND schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:18:
Ten Hag toch ... hij mag zich alsnog schamen ...
Ach over een kwartier is deze oefenwedstrijd voorbij :+

• Qu3st

Qu3st

And GoT being GoT :p

• Han
  • Niet online

Han

Ach joh... Ten Hag wil meer doelpunten, twee keer in een week met 3-0 winnen is uiteraard niet leuk :+

Pagina: 1 ... 137 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.