GPS problemen op de iPhone X of 8 (Plus) in iOS 12?
Heb je al een tijdje problemen met je GPS en heb je alle gangbare oplossingen geprobeerd zoals het resetten van netwerk en locatie instellingen of het opnieuw instellen van permissies?
Ik heb dit probleem ook gehad en meermaals mijn toestel hersteld en via het beta profiel weer naar iOS 12 geupdate. Dit probleem bleef zich voordoen. Dit was voor mij de oplossing:
- Download iOS 12 IPSW op developer.apple.com of download er eentje van het internet als je geen developer bent (ik mag geen download links posten dus even Googlen)
Ik zit op tweakers, dus ik neem aan dat ik niet het belang van backups hoef te vertellen dus die stap sla ik over.
- Download de laatste versie van iTunes
- Log iCloud uit op je iPhone
- Herstel je iPhone met iTunes (to be safe zet je je toestel op DFU modus voordat je gaat herstellen)
- Je iPhone wordt hersteld naar iOS 11.4*
- Log in met je Apple ID op de iPhone
- Kies voor instellen als nieuwe iPhone (dus geen backup)
- Ga naar het iPhone scherm in iTunes, je ziet nu rechtsbovenin je huidige iOS versie (11.4 als je de stappen hebt gevolgd)
- Houdt SHIFT ingedrukt en klik op Update (de knop links van iPhone herstellen, ik heb iTunes in het Engels dus durf niet de exacte Nederlandse vertaling te zeggen)
- Zoek de gedownloade iOS 12 IPSW en selecteer deze
- Als alles correct verloopt begint de iPhone te updaten naar iOS 12
- Log weer in met je Apple ID en als je je foto's en contacten in iCloud hebt staan worden deze gewoon weer terug gesynchroniseerd naar de iPhone.
- Download Waze en happy navigating!
*Developers kunnen de IPSW direct van de developer website van Apple downloaden. SHIFT+KLIK op HERSTEL IPHONE en dan de gedownloade IPSW selecteren.
Non Developers kunnen dit niet doen, omdat ze geen iphones met beta software kunnen activeren met een non developer account. De iPhone dient reeds geactiveerd te zijn alvorens de update naar iOS 12.
De fix may or may not work for you, het heeft bij mij gewerkt na het twee keer met OTA updates te proberen. Het schijnt zo te zijn dat OTA updates zogenoemde Delta updates zijn, waar alleen de gewijzigde bestanden worden gedownload en aangepast. iTunes updates installeren een full package van de laatste build en is geen wijziging op vorige builds waardoor er in theorie minder kans bestaat op ongeregeldheden in de software. Nogmaals dit hoeft niet voor iedereen te werken.
[
Voor 2% gewijzigd door
jimzz op 10-06-2018 03:49
. Reden: Screenshot toegevoegd. ]