Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mrkend54l
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14-01 20:57
DeFeCt schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:27:
[...]

Ik wil wel data verbruiken, maar ik wil het selectief verbruiken. Ik verwacht dat als ik voor bijvoorbeeld Facebook data uitzet ik ook geen pushberichten van Facebook ontvang. Voor iOS 12 werkte dit naar mijn weten wel zo.
Pushberichten worden anders behandeld dan app toegangen.
Wat jij afzet is dat je met mobiel internet geen toegang tot de app hebt.
Maar notificaties krijg je nog wel omdat deze niet uitstaan. Qua data is dat amper tot geen verbruik, je maakt enkel maar connectie met de server.

Mrkend54l wijzigde deze reactie 16-10-2018 22:41 (6%)

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-01 22:07
Mrkend54l schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:40:
[...]

Maar notificaties krijg je nog wel omdat deze niet uitstaan. Qua data is dat amper tot geen verbruik, je maakt enkel maar connectie met de server.
Er zijn ook nog 2 verschillende push notificaties. Je kan vanuit een volledige offline app een push melding sturen naar de gebruiker, en inderdaad via een remote server.

 iPhone 7 128GB |  Retina MacBook Pro 13 (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:29

DeFeCt

je wéét toch

Mrkend54l schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:40:
[...]
Dank voor de uitleg.
"Wat jij afzet is dat je met mobiel internet geen toegang tot de app hebt."
Als gebruiker interpreteerde ik het andersom, ik zou denken dat als ik de switch in de settings voor een app op off zet dat ik de app de toegang tot mobiel internet ontzeg en dus ook de mogelijkheid om te pollen of er iets te melden is.

Voor iOS12 ontving ik deze pushnotificaties van offline apps ook nooit, is dit iets wat is gewijzigd in de laatste versie?

Flickr

• nagasy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15-01 11:12

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik kon het niet onmiddellijk vinden in dit topic?

Bij deze:
Zijn er nog mensen die hun 'Holiday calendar' kwijt zijn sinds ios 12?

Battle.net: NagaByrd#2844

• Banshee
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-01 10:25
Zou er nog een 12.1 komen om 1900?

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:15
Banshee schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:57:
Zou er nog een 12.1 komen om 1900?
Er is 2 dagen geleden een nieuwe bèta uitgebracht, waarom verwacht je nu alweer 1? Ik neem aan dat we volgende week de officiële release krijgen, aangezien de Xr waarschijnlijk met iOS 12.1 geleverd wordt.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

MelvinW schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:18:
[...]
Er is 2 dagen geleden een nieuwe bèta uitgebracht, waarom verwacht je nu alweer 1? Ik neem aan dat we volgende week de officiële release krijgen, aangezien de Xr waarschijnlijk met iOS 12.1 geleverd wordt.
Ooh krijgt de Xr 12.1 uit de doos? Dat had ik even gemist.

Laatste beta draait prima overigens. Dus zou prima kunnen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MelvinW
Donstil schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:03:
[...]

Ooh krijgt de Xr 12.1 uit de doos? Dat had ik even gemist.

Laatste beta draait prima overigens. Dus zou prima kunnen.
Misschien niet uit de doos, maar ik verwacht wel dat iOS 12.1 gelijktijdig met de iPhone Xr gelanceerd wordt met begin volgende week eventueel nog een final release voor ontwikkelaars. We gaan het zien :)

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15-01 20:44
Inmiddels iOS12 enkele weken op diverse apparaten draaien. Persoonlijk voor mij de meest stabiele versie van iOS tot nu toe. Ook de oudere apparaten als de iPad Air draaien in een keer een stukje beter.

Benieuwd of we 30 oktober iOS 12.1 kunnen verwachten.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hoe zit ‘t in IOS 12 nu met die fletsere kleuren, wat door diverse mensen gemeld werd? Is dat in 12.1 opgelost?

www.digitalracing.nl

5e DP iOS 12.1 zojuist released

Geert1976 wijzigde deze reactie 22-10-2018 19:12 (13%)

Idd maar nog niet de final zo te zien.

Oftewel iPhone Xr wordt met 12.0.1 uitgeleverd.

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:00

ericplan

3335 Wp PV 4,8 GJ Zonneboiler

Ik kan momenteel via KPN 4G geen verbinding maken met de iCloud, niet op m’n iPhone SE, niet op m’n iPad model A1954 met SIM-kaart. Afspraken in de agenda worden pas gesynchroniseerd als ik WiFi heb. Is dit normaal? (Weet niet of dit altijd zo was, heb nu helaas beperkt WiFi)
IOS versie 12.0.1
Aanbieder KPN 33.0
Uiteraard een databundel waar deze maand nog 5 Gb over is.

ericplan wijzigde deze reactie 22-10-2018 21:05 (5%)

ZonPHP site PVOutput site

@ericplan staat het wel toegestaan onder mobiel netwerk ?

Eating Iron @Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:00

ericplan

3335 Wp PV 4,8 GJ Zonneboiler

Hackus schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:06:
@ericplan staat het wel toegestaan onder mobiel netwerk ?
Ja, die optie stond en staat aan.

ZonPHP site PVOutput site

Ook iOS12.1 Public Beta 5 is al beschikbaar.
Versienummer: 16B5089b

• Jieve
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 28-12-2018
iPad Air 2 start sinds enkele dagen niet meer op.
Alleen Apple logo komt in beeld, verder gebeurd er niets.
Herstellen/Bijwerken lukt niet via iTunes, ook niet als die in Recovery mode staat.
Elke keer de error; De iPad kan niet worden bijgewerkt. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(9) in iTunes.
Je ziet ook alleen een teken dat je de iPad aan iTunes moet koppelen.
Verschillende systemen geprobeerd, dus Windows en OSX om het te verhelpen.

iOs: 12.0
iTunes: de laatste versie
OSX: High Sierra

Iemand idee/tips?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep trying

Jieve schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:06:
iPad Air 2 start sinds enkele dagen niet meer op.
Alleen Apple logo komt in beeld, verder gebeurd er niets.
Herstellen/Bijwerken lukt niet via iTunes, ook niet als die in Recovery mode staat.
Elke keer de error; De iPad kan niet worden bijgewerkt. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(9) in iTunes.
Je ziet ook alleen een teken dat je de iPad aan iTunes moet koppelen.
Verschillende systemen geprobeerd, dus Windows en OSX om het te verhelpen.

iOs: 12.0
iTunes: de laatste versie
OSX: High Sierra

Iemand idee/tips?
Ja, maak een apart topic :) Probleem horen in een eigen topic. Dat is beter voor de vindbaarheid en zorgt ervoor dat je vraag niet ondersneeuwt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Nu online
Wat ik eigenlijk altijd hatelijk heb gevonden aan ios, en dus ook ios 12, is het volgende. Zojuist pak ik m’n 7+ op en die voelt behoorlijk warm aan. Het batterij percentage is ook van 63% toen ik hem weglegde gedaald naar 24% in ongeveer 30 minuten zonder gebruik. Er is dus een proces aan de gang wat veel energie slurpt. Maar als ik dan kijk bij batterij dan zijn dat de normale percentages die ik elke dag heb. Fb slurpt altijd 25%, whatsapp 15, dan nog safari 11, en dan allemaal dingetjes die een klein percentage gebruiken. Maar ik kom er niet achter wat dan dat half uur zoveel heeft gebruikt. Even rebooten en hoj koelt vrij snel af enzo. Maar ik wil gewoon kunnen zien wat dat heeft veroorzaakt, dan flikker ik gelijk die app eraf

• Jieve
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 28-12-2018
Daedalus schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:13:
[...]
Ja, maak een apart topic :) Probleem horen in een eigen topic. Dat is beter voor de vindbaarheid en zorgt ervoor dat je vraag niet ondersneeuwt.
Doe ik! Thanks

• Catorce
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 04-12-2018
Ik zit met het volgende probleem, en ik lijk geen simpele oplossing te hebben gevonden:

1. Vriendin heeft een iPhone waarbij ze de lokale agenda gebruikt
2. Wij willen agenda's delen zoals ik dat ook deed met anderen in Gmail
3. Agenda delen met een extra persoon (mij, via email) heeft niet tot het gewenste resultaat geleid
4. Het zijn teveel items om handmatig om te zetten

Hoe krijg ik de gehele agenda gekopieerd en ingeladen in Gmail? Ik dacht een agenda exporteren en inladen, maar helaas krijg ik dat zo 1,2,3 niet voor elkaar. Iemand hier ervaring mee? I probeerde het via iCloud maar ook dat ging niet zo makkelijk als bepaalde websites deden vermoeden...

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Catorce schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:30:
Ik zit met het volgende probleem, en ik lijk geen simpele oplossing te hebben gevonden:

1. Vriendin heeft een iPhone waarbij ze de lokale agenda gebruikt
2. Wij willen agenda's delen zoals ik dat ook deed met anderen in Gmail
3. Agenda delen met een extra persoon (mij, via email) heeft niet tot het gewenste resultaat geleid
4. Het zijn teveel items om handmatig om te zetten

Hoe krijg ik de gehele agenda gekopieerd en ingeladen in Gmail? Ik dacht een agenda exporteren en inladen, maar helaas krijg ik dat zo 1,2,3 niet voor elkaar. Iemand hier ervaring mee? I probeerde het via iCloud maar ook dat ging niet zo makkelijk als bepaalde websites deden vermoeden...
Je moet een account hebben om dingen te synchroniseren. Als jij dingen wilt delen, pak jeje Gmail of iCloud account. Ik zou voor Gmail gaan aangezien dat makkelijker is. Dus bij je vriendin is het misschien handig om ook gmail te gebruiken.

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
drusloos schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:16:
Wat ik eigenlijk altijd hatelijk heb gevonden aan ios, en dus ook ios 12, is het volgende. Zojuist pak ik m’n 7+ op en die voelt behoorlijk warm aan. Het batterij percentage is ook van 63% toen ik hem weglegde gedaald naar 24% in ongeveer 30 minuten zonder gebruik. Er is dus een proces aan de gang wat veel energie slurpt. Maar als ik dan kijk bij batterij dan zijn dat de normale percentages die ik elke dag heb. Fb slurpt altijd 25%, whatsapp 15, dan nog safari 11, en dan allemaal dingetjes die een klein percentage gebruiken. Maar ik kom er niet achter wat dan dat half uur zoveel heeft gebruikt. Even rebooten en hoj koelt vrij snel af enzo. Maar ik wil gewoon kunnen zien wat dat heeft veroorzaakt, dan flikker ik gelijk die app eraf
Dat krijg je met een iPhone niet zo snel te zien.
Daarvoor moet je hem aan de computer hangen of een app installeren, die de processen en threads ziet. Geen idee welk programma of app.
F. Scaglietti schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:47:
[...]

Dat krijg je met een iPhone niet zo snel te zien.
Daarvoor moet je hem aan de computer hangen of een app installeren, die de processen en threads ziet. Geen idee welk programma of app.
Met XCode bijvoorbeeld. Instruments -> Activity Monitor.

• Catorce
F. Scaglietti schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:45:
[...]

Je moet een account hebben om dingen te synchroniseren. Als jij dingen wilt delen, pak jeje Gmail of iCloud account. Ik zou voor Gmail gaan aangezien dat makkelijker is. Dus bij je vriendin is het misschien handig om ook gmail te gebruiken.
Dat snap ik, het punt is echter: ik zit op Android en gebruik Gmail voor alles, terwijl zij op iPhone zit en haar iCal gebruikt. Ze is bereid over te stappen op Gmail calendar (voor nieuwe events prima, want gewoon andere standaard calendar instellen), maar we zien even niet hoe we alles dat nu al in de agenda staat over kunnen zetten naar haar Gmail calendar. Enig idee?

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-01 00:15

Splinter Cell

AMD HD7850

Als iOS 12.1 over een paar dagen uitkomt, komt deze 18:00 Nederlandse tijd uit. Want in Amerika gaat volgende week zondag pas de wintertijd in. :)
Splinter Cell schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:48:
Als iOS 12.1 over een paar dagen uitkomt, komt deze 18:00 Nederlandse tijd uit. Want in Amerika gaat volgend week zondag pas de wintertijd. :)
Eens kijken of Beta6 Final is.er staan nog aardig wat 'Remaining Issues' open

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:56

-SaveMe-

-klik-

Hopelijk kan deze vraag hier:
Ik speel nu Red Dead Redemption 2 en daar zit een companion app bij. Die draai ik op mijn iPad Pro 12.9 (2015) terwijl die aan de lader hangt. De ipad loopt dan leeg! :X Nog niet eerder mee gemaakt.

De lader is een 12W originele lader. Zijn er betere laders voor de Pro en zo ja welke ?

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• Mrkend54l
-SaveMe- schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:16:
Hopelijk kan deze vraag hier:
Ik speel nu Red Dead Redemption 2 en daar zit een companion app bij. Die draai ik op mijn iPad Pro 12.9 (2015) terwijl die aan de lader hangt. De ipad loopt dan leeg! :X Nog niet eerder mee gemaakt.

De lader is een 12W originele lader. Zijn er betere laders voor de Pro en zo ja welke ?
Die companion app is dan gewoon heel slecht.
Als je circa 10W verbruikt om gewoon te draaien dan heb je wel een probleem.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Maar zijn er zwaardere laders (origineel) voor de iPad Pro? of kan ik een 3th party ladet zonder probleem gebruiken en zo ja welke ?

• MelvinW
-SaveMe- schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:25:
Maar zijn er zwaardere laders (origineel) voor de iPad Pro? of kan ik een 3th party ladet zonder probleem gebruiken en zo ja welke ?
Je hebt een USB‑C-lichtnetadapter van 30 W en USB-C-naar-Lightning-kabel nodig voor fast charging. Er is helaas geen 3rd party kabel beschikbaar die dit kan, die worden pas in 2019 verwacht.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@MelvinW Ok, thanks! Die zijn wel duur .... pftttttt. Jammer dat er geen alternatieven zijn :|

• Mrkend54l
-SaveMe- schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:23:
@MelvinW Ok, thanks! Die zijn wel duur .... pftttttt. Jammer dat er geen alternatieven zijn :|
Er zijn wel enkele alternatieven hoor.
https://www.bol.com/nl/p/...-zilver/9200000099183602/
Deze bijvoorbeeld.

Referral link is niet cool.

Hoedje wijzigde deze reactie 28-10-2018 23:26 (24%)

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Thanks! Helaas, inclusief de extra kabel nog steeds behoorlijk prijzig ... :/

• Catorce
Catorce schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:52:
[...]

Dat snap ik, het punt is echter: ik zit op Android en gebruik Gmail voor alles, terwijl zij op iPhone zit en haar iCal gebruikt. Ze is bereid over te stappen op Gmail calendar (voor nieuwe events prima, want gewoon andere standaard calendar instellen), maar we zien even niet hoe we alles dat nu al in de agenda staat over kunnen zetten naar haar Gmail calendar. Enig idee?
Iemand? Het zou zo simpel moeten kunnen zijn... |:(

• MelvinW
-SaveMe- schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:18:
[...]

Thanks! Helaas, inclusief de extra kabel nog steeds behoorlijk prijzig ... :/
En toch kan ik je aanraden om zo'n lader aan te schaffen. Bij de iPad Pro 12,9" maakt het een erg groot verschil. Een USB-C PD oplader kan een iPad Pro in 90 minuten opladen van 0% naar 80%. Met de 12W oplader duurt dit maar liefst 3,5 uur. Zie ook dit artikel: https://www.macstories.ne...d-ipad-pro-fast-charging/

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:58

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Catorce schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:24:
[...]

Iemand? Het zou zo simpel moeten kunnen zijn... |:(
Op jou telefoon voeg icloud agenda toe met de credentials van je vriendin. klaaar.

Of neem zelf een iOS devcie.

Of maar een icloud account aan.

etc etc.

Tylen wijzigde deze reactie 29-10-2018 09:50 (13%)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

MelvinW schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:46:
[...]

En toch kan ik je aanraden om zo'n lader aan te schaffen. Bij de iPad Pro 12,9" maakt het een erg groot verschil. Een USB-C PD oplader kan een iPad Pro in 90 minuten opladen van 0% naar 80%. Met de 12W oplader duurt dit maar liefst 3,5 uur. Zie ook dit artikel: https://www.macstories.ne...d-ipad-pro-fast-charging/
Die Belkin + kabel maar aangeschaft... IS zo'n lader niet schadelijk voor de batterij ? En is het schadelijk voor de batterij (levensduur) als je iPad gebruikt als die aan de lader hangt? Want ik wil hem dan met die companion app aan de lader gebruiken ...

• MelvinW
-SaveMe- schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:42:
[...]

Die Belkin + kabel maar aangeschaft... IS zo'n lader niet schadelijk voor de batterij ? En is het schadelijk voor de batterij (levensduur) als je iPad gebruikt als die aan de lader hangt? Want ik wil hem dan met die companion app aan de lader gebruiken ...
Nee hoor, is niet schadelijk. Apple geeft zelf ook aan dat je het kan gebruiken. Gebruik het zelf ook voor mijn iPad Pro en iPhone, werkt perfect :)

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

MelvinW schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:50:
[...]

Nee hoor, is niet schadelijk. Apple geeft zelf ook aan dat je het kan gebruiken. Gebruik het zelf ook voor mijn iPad Pro en iPhone, werkt perfect :)
Top! Kan ik tenminste die companion app normaal gebruiken. Hoop dat ze die app nog wat updaten zodat die minder power pakt ... Maar aan de andere kant, die geeft real time informatie uit de game door, dus dat is natuurlijk ook wel heavy ....

EDIT:
Die Belkin is maar 27W zie ik nu, terwijl Apple het heeft over 29 W, 30 W, 61 W of 87 W ... Maakt niet uit neem ik aan ?

-SaveMe- wijzigde deze reactie 29-10-2018 13:52 (10%)

• dr paaj
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11:14
De USB C laders van de Mac Book Pro's gaan als een turbo op de iPhone X en iPad pro 12,9" Ze schakelen zelf wat er aan hangt, dat is echt top!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:57

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Banshee
Waarom hangt een iOS update trouwens aan een bepaalde tijd?
Je zou toch zeggen update klaar, lanceren maar.
Had ik niet zo lang geleden trouwens ook gelezen dat ze dat zouden gaan doen.
Over 1,5 uur komt 12.1 maar hij is al klaar. Waarom dan altijd dat wachten?
Iemand die dit kan be- /ontkrachten?

• kaos-
  • Registratie: augustus 2005
Ik denk dat dit te maken heeft dat ze ook de store dan updaten :)

kaos- wijzigde deze reactie 30-10-2018 16:46 (12%)

Soundcloud

• Silvarro
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-12-2018
Draai nog steeds ios11 op mn iPad en wel om de volgende reden. De swipe gesture om het bedieningspaneel te openen hebben ze veranderd voor iOS12 op de iPad, waar ze dat op de iPhones zo gelaten hebben. Wat de fok was er mis met omhoog swipen?! Ik vind het op een iPad totaal niet handig!
iOS 12.1 klaar om te downloaden!

418Mb voor een iPhone Xs
Geert1976 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:08:
iOS 12.1 klaar om te downloaden!

418Mb voor een iPhone Xs
512,5MB voor 8

Versie: 12.1(16B92)

Hackus wijzigde deze reactie 30-10-2018 18:24 (5%)
Reden: versie

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:44
Nevermind. :)

Voor diegenen die bij de update vanaf 12.1 beta 5 ook een update venster zien voor ios12...ipv ios12.1. Bij mij is de update gewoon goed verlopen. Mijn iPhone Xs heeft nu 12.1 versie 16B92.

(y)

dafmay wijzigde deze reactie 30-10-2018 18:46 (81%)

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-12-2018
Silvarro schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:46:
Draai nog steeds ios11 op mn iPad en wel om de volgende reden. De swipe gesture om het bedieningspaneel te openen hebben ze veranderd voor iOS12 op de iPad, waar ze dat op de iPhones zo gelaten hebben. Wat de fok was er mis met omhoog swipen?! Ik vind het op een iPad totaal niet handig!
Bedieningspaneel schuif je in je scherm van boven rechts naar beneden met 1 vinger. Wat is daar nu zo lastig aan dan?

• DaSaN
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 17:21
De gesture van omhoog swipen heeft op de nieuwe iPad zonder home button een andere functie. Ik vind het juist fijn dat alle gestures gelijkgetrokken worden.

• Mixpower
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15-01 18:49
Ik probeerde net iOS 12.1 te installeren middels een IPSW en iTunes maar dit gaat niet goed, mijn Xs Max start het update proces niet op en blijft in Recovery mode hangen maar met een Tooltje hier wel uit kunnen komen.

Xs Max in DFU modus gezet en middels de IPSW willen installeren maar ook hierbij word het proces niet gestart, ik vermoed dat er iets niet helemaal goed is met het IPSW bestand, zal eens proberen hem binnen te halen middels iTunes zelf.

EDIT: Nu met iTunes download werkt het wel maar de losse IPSW gedownload bij Apple werkt niet goed, vreemd!

Mixpower wijzigde deze reactie 30-10-2018 18:51 (10%)

It's All In The "Mix"

• Silvarro
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-12-2018
repeP schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:30:
[...]

Bedieningspaneel schuif je in je scherm van boven rechts naar beneden met 1 vinger. Wat is daar nu zo lastig aan dan?
Ik vind er niks logisch of praktisch aan. Van beneden naar boven was veel praktischer.

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-01 19:51
12.1 draait lekker hier op de Max

Het is weer bijna september 2019 :)

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-01 00:15

Splinter Cell

AMD HD7850

Scroll lag is aangepakt. Merk het zowel op mijn iPad Air (1) als iPad 10.5. EINDELIJK.

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:42
Net 12.1 geïnstalleerd op mijn SE. Werkt prima, alleen blijft er nu een rood bolletje met een 1 staan bij instellingen. Het menu uiteraard al doorlopen maar daar staat niks. Herstart helpt ook niet.

Iemand hier een idee?

• repeP
Silvarro schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:43:
[...]
Ik vind er niks logisch of praktisch aan. Van beneden naar boven was veel praktischer.
Beetje star is dat best wel niet? :P

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

De kleuren lijken ook weer normaal! Op de X hierzo :)

Update ging trouwens wel erg snel.
Ik heb vanaf de laatste Dev beta nog geen update. Ben daarom benieuwd of er snel een volgende beta aankomt.

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:19
12.1 op deSE rolde hier ook snel binnen. Helaas weinig spannende nieuwe updates, hoewel group FaceTime wel handig kan zijn

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15-01 21:50
Heel handig..
Voor de rest die nieuwe emoji's ga ik denk ik niet gebruiken.

Nicj56 wijzigde deze reactie 30-10-2018 19:48 (74%)

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Nicj56 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:48:
Heel handig..
Voor de rest die nieuwe emoji's ga ik denk ik niet gebruiken.
🥶

• ShellGhost
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 10:24
Hier hapert WA. de (toolbalk) onder kom langzaam terug als je App hebt gestuurd, en terug gaat naar lijst met alle Chats

Hackus schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:06:
Hier hapert WA. de (toolbalk) onder kom langzaam terug als je App hebt gestuurd, en terug gaat naar lijst met alle Chats
Bij mij haperde de letter P.
WhatsApp kill en herstart heeft het probleem hier tot dusver opgelost.
Dat even snel lezende gaat het er puur om dat je contactenlijst toegankelijk is?
Ja dat is vervelend maar zal me eigenlijk aan m'n derriere oxideren om echt als een blocker te zien voor de upgrade. Als je dat een ramp vindt kan je FaceTime lijkt me ook gewoon uitschakelen?

WhatsappHack wijzigde deze reactie 30-10-2018 22:58 (8%)

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 06:24
Als ik het goed begrepen heb moet de aanvaller dus fysieke toegang hebben tot je telefoon en je telefoonnummer weten en een gesprek tot stand brengen. Het nummer van het aan te vallen toestel zou achterhaald kunnen worden door middel van Siri.

Op mijn telefoon staat toegang tot Siri uit wanneer de telefoon vergrendeld is. Dus dat werkt dan al niet om het telefoonnummer te achterhalen.

Verder krijg je alleen toegang tot contactinformatie, geen volledige toegang tot de iPhone.

Zolang je iPhone niet gestolen wordt, denk ik dat het risico wel meevalt. Het zou me ook niks verbazen als het binnenkort in iOS 12.1.1 wordt gefixt.

Ik vraag me af of niet updaten de meest veilige optie is. Je weet natuurlijk nooit wat voor beveiligingsproblemen Apple heeft opgelost in 12.1, dus misschien is je iPhone met iOS 12.0.1 veel kwetsbaarder.

• Mrkend54l
Is weer zo een typische exploit die enkel mogelijk is als andere zaken ook specifiek ingesteld zijn.

Dus moet zowel FaceTime aan staan, moet je ofwel het telefoonnummer hebben of moet Siri aan staan bij vergrendelde iPhone. Is wel heel erg vertrouwen op “en, en”.

En het gaat dan nog maar enkel over contact informatie. Oké dat hou je misschien ook wel liever geheim, maar dat is dan ook weer niet het einde van de wereld.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:40

Canaria

4313-3581-4704

De update naar 12.1 via iTunes op de Mac ging niet goed op mijn iPhone X, nu komt hij niet meer uit recovery mode. Poging tot restore gaf herhaaldelijk error 4005.

Ik heb Apple Care en werk in het centrum van Amsterdam niet ver van de Store. Een afspraak maken bij Genius Bar kan de komende week niet en daarna ga ik op vakantie naar de VS.

Wat is nu de beste optie?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• repeP
FaceTime even uitzetten in de instellingen en klaar is kees.

• DaSaN
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 17:21
Canaria schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:22:
De update naar 12.1 via iTunes op de Mac ging niet goed op mijn iPhone X, nu komt hij niet meer uit recovery mode. Poging tot restore gaf herhaaldelijk error 4005.

Ik heb Apple Care en werk in het centrum van Amsterdam niet ver van de Store. Een afspraak maken bij Genius Bar kan de komende week niet en daarna ga ik op vakantie naar de VS.

Ik zou een Express Replacement aanvragen

• Mrkend54l

Heb je deze stappen al doorlopen?
https://support.apple.com/nl-be/HT201444

Zeker ervoor zorgen dat je de meest recente iTunes versie hebt. En als dit niet werkt even bellen of chatten met Apple.

Waarom zou je deze update via iTunes doen ? gewoon via WiFi en je Automatisch slot op nooit. 15min duurt het totaal. en rustig blijven als je toestel herstart terwijl het balkje nog niet vol is.

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:40

jasjenl

Liab A Tymo

Pannekoek81 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:05:
Net 12.1 geïnstalleerd op mijn SE. Werkt prima, alleen blijft er nu een rood bolletje met een 1 staan bij instellingen. Het menu uiteraard al doorlopen maar daar staat niks. Herstart helpt ook niet.

Iemand hier een idee?
Kan ook zijn dat er al een tijd geen iCloud backup van je telefoon is gemaakt, dan verschijnt er ook een rood bolletje bij je instellingen.

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

• Snelle.jelle
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 10:18
https://www.rtlnieuws.nl/...pay-abn-amro-ing-rabobank

;( :F ;w :-( dat wordt 2050 voordat het hier komt..

• Mrkend54l
Hackus schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

Waarom zou je deze update via iTunes doen ? gewoon via WiFi en je Automatisch slot op nooit. 15min duurt het totaal. en rustig blijven als je toestel herstart terwijl het balkje nog niet vol is.
Omdat het beter is via iTunes te updaten. Via OTA download je maar een stukje, een delta van het os.
Via iTunes download je volledig het os, en installeer je dit volledig opnieuw. Kans op problemen bij dit laatste is vele malen kleiner.

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:44
Ios 12.1.1 Dev beta beschikbaar...

dafmay wijzigde deze reactie 31-10-2018 18:28 (61%)

Aah heb ik net mijn toestel uit het beta programma getrokken na gisteren 8)7

Ik laat het maar zo denk ik, alleen voor darkmode ga ik er terug in.

Donstil wijzigde deze reactie 31-10-2018 18:53 (15%)

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-01 19:51
Sinds enige tijd moet ik, zo af en toe, telkens opnieuw bij iTunes aanmelden op het moment ik een app wil starten. Dan wordt er om je ww gevraagd. Dit is random en tot op heden nog geen logica eraan kunnen wenden. Iemand bekend hiermee?

Edit: toevallig nu weer, wil ik Nu.nl starten, krijg ik een iTunes login, meld je aan bij iTunes. Wachtwoord ingevuld en daarna start de app :N
Heb ooit een beta program profiel gehad, kan het daarmee te maken hebben?

Jaymone wijzigde deze reactie 31-10-2018 19:05 (38%)

Het is weer bijna september 2019 :)

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-01 14:01

stefimke

Fire Walk With Me

Ben nog niet zo thuis in iOS, qua locatie-voorzieningen valt op dat er zo goed als altijd de contouren van het "gps-pijltje" langs de klok staan, en soms ook, terwijl ik niet aan het navigeren ben ofzo een gevuld "gps-pijltje".

Wat is handig, ook in relatie tot batterijgebruik, om toegang tot locatievoorzieningen op Altijd of Bij gebruik te zetten voor apps?

Bij mij staan nu op Altijd:
Buienalarm
Buienradar
Flitsmeister
Google
Google Foto's
Google Maps
Waze
Weer

• Rivanov
Bij Gebruik.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Maarehm.. iets als Flitsmeister, dat gaat bij mij op de achtergrond draaien (hoop ik) als ik ga rijden. Google Maps of Waze draaien dan op de voorgrond. Als ik dan voor Flitsmeister locatietoegang op "Bij gebruik" zet, gaat dat dan wel goed?

• Rivanov
stefimke schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:15:
[...]

Maarehm.. iets als Flitsmeister, dat gaat bij mij op de achtergrond draaien (hoop ik) als ik ga rijden. Google Maps of Waze draaien dan op de voorgrond. Als ik dan voor Flitsmeister locatietoegang op "Bij gebruik" zet, gaat dat dan wel goed?
Ja, want hij is dan op de achtergrond gewoon actief.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:40

Canaria

4313-3581-4704

Mrkend54l schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:05:
[...]

Omdat het beter is via iTunes te updaten. Via OTA download je maar een stukje, een delta van het os.
Via iTunes download je volledig het os, en installeer je dit volledig opnieuw. Kans op problemen bij dit laatste is vele malen kleiner.
Dat dus :-)

Mijn iPhone ligt 's avonds toch altijd al via de dock aan m'n Mac.

En thanks voor de tips! Ik had vanmorgen een belafspraak met Apple en de medewerker vroeg of ik de update van macOS had uitgevoerd. Niet dus!
Normaal geeft iTunes of macOS wel een waarschuwing maar gisteren kon ik gewoon de update starten, dat zou niet moeten kunnen.

Anyway, op werk alsnog de nieuwste versie van Mojave op de Mac gezet en daarna kon de recovery wel voltooid worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14-01 19:59
Heerlijk via bunq. ;-)
Ik denk dat er wordt onderschat hoe gemakkelijk betalen via Apple Pay gaat vs via NFC in stellen op Android telefoons...
sinds ik via Apple pay kan betalen, doe ik echt niks anders meer.. denk 95%+ van al mijn betalingen zijn via Apple pay.

• Mrkend54l
Canaria schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

En thanks voor de tips! Ik had vanmorgen een belafspraak met Apple en de medewerker vroeg of ik de update van macOS had uitgevoerd. Niet dus!
Normaal geeft iTunes of macOS wel een waarschuwing maar gisteren kon ik gewoon de update starten, dat zou niet moeten kunnen.

Anyway, op werk alsnog de nieuwste versie van Mojave op de Mac gezet en daarna kon de recovery wel voltooid worden.
Blij dat het opgelost is!

Die updates geven soms inderdaad conflicten, zou in feite niet mogen maar goed. Je zal waarschijnlijk niet de enige geweest zijn :P
Rivanov schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:11:
[...]

Ja, want hij is dan op de achtergrond gewoon actief.
Werkt dat zo? Dan zou die "Bij gebruik" functie toch geen enkel nut hebben? Elke app kan dan op de achtergrond blijven draaien en zo dus "Altijd" de locatie kunnen krijgen.
Ik meen me ook te herinneren dat Buienalarm bijvoorbeeld de locatie *niet* update met "Bij gebruik" als deze niet in de voorgrond draait, maar die draait wel op de achtergrond mee.
Canaria schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

Je kunt ook updaten via oude laptop op W7, dus dat mag er niet mee te maken hebben. OTA werkt prima
gebruik een aantal toestellen hier in huis en doe eigenlijk alleen vi iTunes de update van 10-11 en van 11-12 etc. ook dev Beta en Public Beta geen last gehad.

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 10:06
Ik stel de vraag hier maar even: wat is de kans dat Apple met een eigen variant van het always on display komt?
Zoveel mensen zoveel wensen maar mij lijkt het echt een fijne toevoeging.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:03
DaKa86 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:38:
Ik stel de vraag hier maar even: wat is de kans dat Apple met een eigen variant van het always on display komt?
Zoveel mensen zoveel wensen maar mij lijkt het echt een fijne toevoeging.
Een paar weken geleden had ik een gerucht voorbij zien komen over een nieuwe iPad Mini. Nu ik jouw vraag zo lees, vraag ik me af of dit wellicht zo'n display kunnen zijn? Of is dat wishful thinking? ;)

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 10:06
meesje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:50:
[...]

Een paar weken geleden had ik een gerucht voorbij zien komen over een nieuwe iPad Mini. Nu ik jouw vraag zo lees, vraag ik me af of dit wellicht zo'n display kunnen zijn? Of is dat wishful thinking? ;)
Ja dat gerucht ging ook over de Apple watch, heb er alleen nooit iets van vernomen.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-01 19:38

AntonyterHorst

Niet alles wat je leest is...

Gewoon nog steeds de grootste onzin, de banken zijn niet in gesprek met Apple omdat ze geen kosten willen afstaan. Winkeliers betalen gewoon al kosten per transactie, en als ik onofficiele cijfers mag geloven is dat lager dan wat Apple Pay rekent (0,15%)..

• Jouke74
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 28-11-2018
Stomme vraag misschien; maar is het mogelijk om in de muziek app van Apple, je playlists nog ergens naar te exporteren? Mail, notes, Icloud?

"That was left handed..." - JJH

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Wat is de truc om Flitsmeister automatisch te laten starten met iOS? Ik heb de obvious settings in Flitsmeister gedaan om dat voor elkaar te krijgen maar betrouwbaar werkt dit verre van.

Als ik nu Flitsmeister manueel zou starten, ga rijden en stop met rijden wordt Flitsmeister automatisch gestopt. Mooi. Ga ik kort daarna weer rijden start ie automatisch, ook mooi.

Ga ik echter een dag later weer rijden dan is ie blijkbaar vergeten dat ie op de achtergrond nog "actief" was want dan werkt het automatisch starten weer niet.

(Bij Android werkt dit perfect door Flitsmeister automatisch te starten/af te sluiten bij het verbinden met de bluetooth van de auto)

• Kartmans1
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-01 22:51
stefimke schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:24:
Wat is de truc om Flitsmeister automatisch te laten starten met iOS? Ik heb de obvious settings in Flitsmeister gedaan om dat voor elkaar te krijgen maar betrouwbaar werkt dit verre van.

Als ik nu Flitsmeister manueel zou starten, ga rijden en stop met rijden wordt Flitsmeister automatisch gestopt. Mooi. Ga ik kort daarna weer rijden start ie automatisch, ook mooi.

Ga ik echter een dag later weer rijden dan is ie blijkbaar vergeten dat ie op de achtergrond nog "actief" was want dan werkt het automatisch starten weer niet.

(Bij Android werkt dit perfect door Flitsmeister automatisch te starten/af te sluiten bij het verbinden met de bluetooth van de auto)
Zelfde probleem hier. Lijkt dat wanneer de App niet meer op de achtergrond draait hij niet meer automatisch opstart.

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 09:37
Kartmans1 schreef op maandag 5 november 2018 @ 04:19:
[...]

Zelfde probleem hier. Lijkt dat wanneer de App niet meer op de achtergrond draait hij niet meer automatisch opstart.
Yup, hier hetzelfde probleem. Misschien even een mailtje sturen naar de mensen van Flitsmeister zelf?

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 10:57

amphora

Online creatie

Volgens mij is dat gewoon een beperking van ios en niet iets wat flitsmeister iets aan kan doen.

kruijk.nl fotografie, OM-D E-M5, 12-40/2.8, 17/1.8, 40-150, 45/1.8, Metz 44, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• DyStiC
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:02

DyStiC

'Atta way, baby!

Kartmans1 schreef op maandag 5 november 2018 @ 04:19:
[...]

iOS sluit vanzelf apps op de achtergrond als het ram wil vrijmaken. En aangezien FM op de achtergrond actief moet zijn om weer beweging te detecteren kan hij dan niet meer automatisch starten.
Is ook echt een crappy work around; helaas kan FM in iOS niet detecteren of er verbinding is met de carkit zoals in de Android versie, omdat Apple dat niet toestaat van apps van derden.

Ik mis de jailbreak op iOS, ik had dit voorheen prima werkend met Activator.

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 09:37
amphora schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:53:
Volgens mij is dat gewoon een beperking van ios en niet iets wat flitsmeister iets aan kan doen.
Het werkte anders prima eerder.

• Kwandoerie
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 05-11-2018
Tot aan 2 a 3 eerdere Flitsmeister versies eerder werkte inderdaad voorheen (erg) goed, FM ging vanzelf aan zodra je een paar meter reed en zodra je geparkeerd had gaf FM de melding dat je niet meer reed en gestopt was (naar de achtergrond dus).

Heb er met FM al contact over gehad en meerdere keren diagnose bestanden gestuurd, ze zijn bekend met het probleem en opzoek naar de oplossing

• Banshee
Er staat een nieuwe 12.1 klaar voor XR gebruikers 👍🏼

https://www.iculture.nl/nieuws/ios-12-1-iphone-xr-update/

Banshee wijzigde deze reactie 06-11-2018 19:52 (30%)

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True