Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Misschien dat je met de shortcuts app iets voor elkaar kan boksen?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
xoniq schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:10:
[...]

Nee en nee.
Je kan enkel connecten, of disconnecten. Niet automatisch en/of met voorwaarden.
Wel met een IkeV2 vpn tunnel en een kleine aanpassing in je profiel die je gemaakt hebt met de configurator.

Doet openvpn ook een profiel installeren? Misschien kan je daarook de xml aanpassen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<key>OnDemandEnabled</key>
                <integer>1</integer>
                <key>OnDemandRules</key>
                <array>
                    <dict>
                        <key>Action</key>
                        <string>Disconnect</string>
                        <key>InterfaceTypeMatch</key>
                        <string>WiFi</string>
                        <key>SSIDMatch</key>
                        <array>
                            <string>Hier je ssid</string>
                        </array>
                    </dict>
                    <dict>
                        <key>Action</key>
                        <string>Connect</string>
                        <string>WiFi</string>
                    </dict>
                    <dict>
                        <key>Action</key>
                        <string>Connect</string>
                        <string>Cellular</string>
                    </dict>
                    <dict>
                        <key>Action</key>
                        <string>Ignore</string>
                    </dict>
                </array>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
Sluuz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:26:
Misschien dat je met de shortcuts app iets voor elkaar kan boksen?
OpenVPN is nog niet goede vriendjes met de shortcuts app, en daarnaast kan je shortcuts ook niet automatisch triggered op data verbinding wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 19:15
Ik heb het idee dat het automatisch wake-up als ik me hoes open doe van de iPad ook niet zo soepeltjes meer werkt. Meer mensen hier slechte ervaring mee? Pro 10.5

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurricane Jac schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:00:
Ik heb het idee dat het automatisch wake-up als ik me hoes open doe van de iPad ook niet zo soepeltjes meer werkt. Meer mensen hier slechte ervaring mee? Pro 10.5
Pro 9.7 hier, geen problemen mee. En het is nog een of ander prulletje van Amazon ook. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Zonet even bij het batterijgebruik gekeken, gezien ze snel capaciteit verliest. Blijkt dat de persoonlijke hotspot goed is voor 44% de afgelopen 24u... terwijl ik dit nooit gebruik. Heeft iemand dit nog al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jakob schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:50:
Zonet even bij het batterijgebruik gekeken, gezien ze snel capaciteit verliest. Blijkt dat de persoonlijke hotspot goed is voor 44% de afgelopen 24u... terwijl ik dit nooit gebruik. Heeft iemand dit nog al gezien?
Dat gaat niet zomaar vanzelf aan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na update naar iOS 12 geeft de badge bij mijn Outlook app niet meer het aantal nieuwe berichten weer,
Pas na openen van de app wordt de badge bijgewerkt naar het juiste aantal (iPhone X).

Ik heb de laatste update van Outlook in de store opgehaald en geïnstalleerd, maar dat heeft niet geholpen.

Iemand met dezelfde ervaring? En een oplossing?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhijman
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:45
Claude schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:07:
Na update naar iOS 12 geeft de badge bij mijn Outlook app niet meer het aantal nieuwe berichten weer,
Pas na openen van de app wordt de badge bijgewerkt naar het juiste aantal (iPhone X).

Ik heb de laatste update van Outlook in de store opgehaald en geïnstalleerd, maar dat heeft niet geholpen.

Iemand met dezelfde ervaring? En een oplossing?
Dezelfde ervaring nog geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:05
Iemand ook 4g problemen op zijn iphone 6 sinds de update? Ben begin van deze week op mijn iphone 6 naar IOS 12 overgestapt, maar sindsdien is het bereik heel slecht. Soms helemaal geen bereik meer, wat frustrerend is aangezien klanten bij mij via de telefoon met pin betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 16:23
Kungfukip schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:01:
Iemand ook 4g problemen op zijn iphone 6 sinds de update? Ben begin van deze week op mijn iphone 6 naar IOS 12 overgestapt, maar sindsdien is het bereik heel slecht. Soms helemaal geen bereik meer, wat frustrerend is aangezien klanten bij mij via de telefoon met pin betalen.
Ik heb dezelfde ervaring. Omdat ik mijn iPhone 6 - ook na iOS 12 - traag vond en qua ontvangst niet meer stabiel, heb ik een Xs aangeschaft.

Ik ben eerder dit jaar echter van de trap gevallen :X Mijn iPhone was toen zo krom als een banaan en heb hem weer rechtgebogen. Dacht eigenlijk dat het daaraan lag, maar zag regelmatig dat anderen ook ontvangstproblemen hebben na iOS 12 op de iPhone 6 (had eerder de beta's geïnstalleerd).

Maargoed, merkte na iOS 12 wel snelheidsverbeteringen, maar vond veel zaken toch erg traag en vooral het beperkte werkgeheugen stoorde me enorm... Maar het allerergst was de ontvangst. Continu schakelen tussen 3G en 4G en te vaak 'geen service', terwijl het bereik prima zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xprezzi schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:41:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring. Omdat ik mijn iPhone 6 - ook na iOS 12 - traag vond en qua ontvangst niet meer stabiel, heb ik een Xs aangeschaft.

Ik ben eerder dit jaar echter van de trap gevallen :X Mijn iPhone was toen zo krom als een banaan en heb hem weer rechtgebogen. Dacht eigenlijk dat het daaraan lag, maar zag regelmatig dat anderen ook ontvangstproblemen hebben na iOS 12 op de iPhone 6 (had eerder de beta's geïnstalleerd).

Maargoed, merkte na iOS 12 wel snelheidsverbeteringen, maar vond veel zaken toch erg traag en vooral het beperkte werkgeheugen stoorde me enorm... Maar het allerergst was de ontvangst. Continu schakelen tussen 3G en 4G en te vaak 'geen service', terwijl het bereik prima zou moeten zijn.
Daar zijn ook al bekende problemen mee
nieuws: 'Ontwerp antennes iPhone XS-modellen leidt tot verminderd bereik'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Bij "niet storen" heb je nu de mogelijkheid om te kiezen voor "tot morgenochtend" maar hoe laat is dat?
Heb het nog niet kunnen ontdekken, werd vandaag om 7:30 wakker door een notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 16:23
Maar niet iedereen heeft er last van. Er zullen best mensen met problemen zijn, maar vaak wordt er in mijn optiek hoog van de toren geblazen en valt het in de praktijk allemaal wel mee. Met de iPhone 4 was ook van alles mis, maar heb er in de praktijk niets van gemerkt. Andere merken hebben ook allemaal wel wat, maar als er Apple op staat wordt iedereen hysterisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28
Is die schermtijd niet per app in te stellen?
En zelfs de categorieën kun je niet zelf bepalen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:59
Iemand nog tips voor gave xs max wallpapers? Liefst highres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Ik heb net mijn XS binnen, na een jaartje op Android weer terug op het vertrouwde Apple nest :).

Hoe hebben jullie je WhatsApp berichten van Android naar iOS gebracht? Ik kom op internet wat guides tegen die zeggen dat het via backup kan, maar dat kan ik me niet voorstellen aangezien Android zn backups op Google Drive doet en iOS op iCloud. Anders wordt het toch een programma kopen maar dan ben ik weer 30E lichter...

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 11:07
Iemand een idee wat betreft dit redelijk irritante issue sinds de aanpassing van "Do not disturb" in iOS 12?

Ik had vroeger constant "Do not disturb" ingeschakeld staan. Hierdoor bekwam ik heel simpel dat alle meldingen van alle apps stil bleven, maar wanneer ik gebeld werd, trilde mijn iPhone + Apple Watch.

Sinds iOS12/WatchOS5 trillen mijn iPhone en Apple Watch niet meer wanneer "Do not disturb" ingeschakeld is, terwijl bij de settings "Horen en voelen" "Trillen bij belsignaal" ingeschakeld is. Momenteel heb ik het opgelost door "Do not disturb" uit te schakelen, alles stil te zetten, maar nu trillen mijn iPhone en Apple Watch bij ELKE melding...

Iemand die weet hoe ik snel mijn oude configuratie kan herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
KingFox schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:28:
Iemand een idee wat betreft dit redelijk irritante issue sinds de aanpassing van "Do not disturb" in iOS 12?

Ik had vroeger constant "Do not disturb" ingeschakeld staan. Hierdoor bekwam ik heel simpel dat alle meldingen van alle apps stil bleven, maar wanneer ik gebeld werd, trilde mijn iPhone + Apple Watch.

Sinds iOS12/WatchOS5 trillen mijn iPhone en Apple Watch niet meer wanneer "Do not disturb" ingeschakeld is, terwijl bij de settings "Horen en voelen" "Trillen bij belsignaal" ingeschakeld is. Momenteel heb ik het opgelost door "Do not disturb" uit te schakelen, alles stil te zetten, maar nu trillen mijn iPhone en Apple Watch bij ELKE melding...

Bij mij is het altijd al zo dat bij DND alles gemute is, ook oproepen, tenzij deze oproepen van favoriete contacten is (ouders, vrouw etc) die bellen namelijk niet zomaar, dus die laat ik dan bewust door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
xoniq schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:16:
[...]

Bij mij is het altijd al zo dat bij DND alles gemute is, ook oproepen, tenzij deze oproepen van favoriete contacten is (ouders, vrouw etc) die bellen namelijk niet zomaar, dus die laat ik dan bewust door.
Dank voor je antwoord! Maar mijn "Niet storen" optie voor "Sta oproepen toe van..." staat op "Iedereen". De iPhone trilt nooit als er iemand belt, idem dat de watch niet trilt...

In iOS11 was ook alles gemuted, maar trilde de iPhone en watch bij een binnenkomende oproep... Net zoals ik het wou uiteindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@KingFox schuifje niet verzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
Ik ben iOS app developer, zou maar gek zijn als ik niet de schuifjes niet had bekeken O-) Maar bedankt voor de tip! Nogmaals gekeken, "trillen bij belsignaal" staat aan, maar precies of DND overruled die instelling?

Ben ik de enige met dit issue of kunnen anderen dit reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik heb sinds kort dat mijn push notificaties instellingen niet worden opgeslagen in Instagram. Als ik het op “off” heb gezet en daarna weer terug ga naar mijn instellingen, dan staat het weer op “From everyone”. Hebben meer mensen hier last van? Ik gebruik het op een iPhone XS met iOS 12

Ik wil ook niet alle push notificaties uit zetten, aangezien ik wel notificaties voor DM’s wil ontvangen

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonief
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 21:59
KingFox schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:28:

[ Voor 39% gewijzigd door antonief op 07-10-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonief
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 21:59
Mr Ton schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:20:
Ik heb net mijn XS binnen, na een jaartje op Android weer terug op het vertrouwde Apple nest :).

Hoe hebben jullie je WhatsApp berichten van Android naar iOS gebracht? Ik kom op internet wat guides tegen die zeggen dat het via backup kan, maar dat kan ik me niet voorstellen aangezien Android zn backups op Google Drive doet en iOS op iCloud. Anders wordt het toch een programma kopen maar dan ben ik weer 30E lichter...
Volgens mij moet het zo lukken

Ga op je Android apparaat naar WhatsApp, klik op instellingen en ga vervolgens naar Chats -> Chatgeschiedenis -> Chat e-mailen. Email de chat geschiedenis vervolgens naar je eigen e-mail adres.
Belangrijk: Voordat je bepaalde dingen gaat verwijderen, maar ook nog even voor de zekerheid een back-up naar Google drive. Zo kun je (als het mis gaat) altijd nog je data weer herstellen op een Andoid telefoon en het opnieuw proberen.
Als je de vorige 2 stappen hebt gevolgd dan kun je veilig WhatsApp verwijderen van je Android toestel. Let op, dit is een belangrijke stap om de Chat geschiedenis tevoorschijn te krijgen op je iPhone, dus sla deze stap niet over!
Pak je nieuwe iPhone en installeer WhatsApp.
Gebruik bij het instellen van WhatsApp hetzelfde telefoonnummer en klik volgende. Als het goed is komt WhatsApp nu zelf met de optie om de chatgeschiedenis per mail terug te zetten, aangezien WhatsApp kan zien dat jij een backup hebt gemaakt met dit telefoonnummer.
Als alles goed is gegaan kun je nu alle chatgeschiedenis terug vinden op je nieuwe iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik heb de hele tijd gecrash met mijn iPhone X die iOS 12 draait. iedere keer als ik hem aan mijn macbook air 2015 i7 met macOS Mojave hang crasht hij met synchroniseren bij diagnostische informatie kopiëren. hij wil dan niet verder gaan wat resulteert dat iTunes ook crasht.

Even wat snelle info:

macbook is helemaal clean Install op gedaan met Mojave
iPhone is via DFU naar iOS 12 gedaan
Ik gebruik een originele kabel die meegeleverd is wat geen kabelbreuk heeft.
iPhone poort (Lighting) is schoon.
iPhone is niet gevallen etc en heeft geen waterschade.

Wat ik ook vaak heb is dat hij mijn muziek die ik allemaal origineel gekocht heb via iTunes 2 keer download op de iPhone waardoor ik ipv 30gb aan muziek 60gb aan muziek heb.

Wie heeft hier meer last van en wat is een goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr Ton schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:20:

Als je ze graag wil bewaren, doe jezelf een lol en geef die €25 uit voor BackupTrans. Zoek even in dit board (niet dit topic.), zijn een paar topics over. Je moet wel heeeeeel nauwkeurig de instructies volgen anders moet je een paar keer opnieuw beginnen, maar het is het imho waard. Het kan ook voor €20, maar voor die €5 extra krijg je een + versie die beide kanten op kan; anders kan je enkel óf van Android naar iPhone of vice versa.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
WhatsappHack schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 01:29:
[...]

Als je ze graag wil bewaren, doe jezelf een lol en geef die €25 uit voor BackupTrans. Zoek even in dit board (niet dit topic.), zijn een paar topics over. Je moet wel heeeeeel nauwkeurig de instructies volgen anders moet je een paar keer opnieuw beginnen, maar het is het imho waard. Het kan ook voor €20, maar voor die €5 extra krijg je een + versie die beide kanten op kan; anders kan je enkel óf van Android naar iPhone of vice versa.
Dit heb ik inderdaad gisteren gebruikt, was even wat gedoe met aan en afmelden van Whatsapp op verschillende telefoons maar alles is keurig netjes overgezet. Zeker 25 euro waard om 5 jaar aan chatgeschiedenis en media mee te nemen :).

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • +4 Henk 'm!
iOS 12.0.1 zonet released

Fixes voor WiFi en oplaadproblemen (lightning kabel)

[ Voor 52% gewijzigd door _Bailey_ op 08-10-2018 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1810/478684/uiQ40pFO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Weinig nieuws dus voor de niet Xs eigenaars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mrkend54l schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:13:
Nou... hoe vaak ik op de iPad al in het smiley menu zat, in plaats van het numerieke toetsenbord. Ben blij dat ze dat zelf ook als een bug zien.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Oké daar gaat chargegate dan.

Graag een beetje body geven aan je post. Slowchatten of onliners heeft het topic niet zoveel aan.

[ Voor 65% gewijzigd door Hoedje op 08-10-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 19:35
Ik gebruik een iPhone 8 zakelijk en een iPhone X privé. Op beide iPhones gebruik ik hetzelfde Apple account. Wel heb ik beide iPhones apart geïnstalleerd (dwz verschillende apps ed.). Nu krijg ik als ik gebeld wordt op een van de twee iPhones op beide iPhones melding in de telefoon app. Graag houdt ik dit gescheiden, zodat ik op mijn zakelijke iPhone alleen de zakelijke oproepen zie, en op mijn privé iPhone alleen de privé oproepen. Ik wil dus dat hij dit niet synchroniseert. Is dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrkend54l schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:13:
Zoals gewoonlijk is dat vaak tussendoor voor een topmodel(zag je ook bij de X vorige iOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
Ik heb na de update naar IOS 12.0.1 een irritante 1 die blijft staan in de Instellingen icoon op de Ipad Pro 10.5.

Ik heb al geherstart etc maar niets helpt.

Update is gewoon geinstalleerd hoe kom ik hier vanaf?

Is er iemand met hetzelfde probleem ?

Op Iphone 8plus niet dit probleem alleen op de Ipad 10.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
Lizardz schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:48:
Ik gebruik een iPhone 8 zakelijk en een iPhone X privé. Op beide iPhones gebruik ik hetzelfde Apple account. Wel heb ik beide iPhones apart geïnstalleerd (dwz verschillende apps ed.). Nu krijg ik als ik gebeld wordt op een van de twee iPhones op beide iPhones melding in de telefoon app. Graag houdt ik dit gescheiden, zodat ik op mijn zakelijke iPhone alleen de zakelijke oproepen zie, en op mijn privé iPhone alleen de privé oproepen. Ik wil dus dat hij dit niet synchroniseert. Is dit in te stellen?
Volgens de vele forums kan je dit alleen bewerkstelligen door twee verschillende accounts te gebruiken.
Anders blijf je gemiste oproepen (voorbeeld) ook op je andere telefoon zien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Kun je niets met de instelling > Mobiele netwerk > Bel via andere apparaten > Uit.
De uitleg bij die instelling omschrijft een beetje wat jij ondervind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkend54l
Even bellen via andere apparaten uitzetten.
Best houdt je werk en privé natuurlijk gescheiden met twee aparte iCloud-accounts, dat is altijd meer koosjer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 12:45
Mijn iPad is geupdate naar ios12 en de batterij vliegt er door heen. En via de settings vind ik daar idd de boosdoener. Safari. Is daar iets aan te doen?

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/tuHzgC9
Bron: https://imgur.com/a/tuHzgC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
r_acker schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:58:
Mijn iPad is geupdate naar ios12 en de batterij vliegt er door heen. En via de settings vind ik daar idd de boosdoener. Safari. Is daar iets aan te doen?

[Afbeelding]
Bron: https://imgur.com/a/tuHzgC9
Dan gebruik je Safari waarschijnlijk heel veel , dat is alles wat die info jou zegt.
Staat je beeldscherm fel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
Martin11 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:27:
Ik heb na de update naar IOS 12.0.1 een irritante 1 die blijft staan in de Instellingen icoon op de Ipad Pro 10.5.

Ik heb al geherstart etc maar niets helpt.

Update is gewoon geinstalleerd hoe kom ik hier vanaf?

Is er iemand met hetzelfde probleem ?

Op Iphone 8plus niet dit probleem alleen op de Ipad 10.5
Heb zelf de oplossing gevonden dus voor een ider die hetzelfde probleem heeft , uitloggen in Icloud op je device waar je dit probleem mee hebt (instellingen bewaren wel zo makkelijk) en meteen weer inloggen en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 12:45
Martin11 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:35:
[...]

Dan gebruik je Safari waarschijnlijk heel veel , dat is alles wat die info jou zegt.
Staat je beeldscherm fel ?
Om 19.52 uur was de batterij 100% en om 00.52 heb ik dat bericht geplaatst met een halve batterij. Is Safari echt zo veeleisend, al staat de felheid van het scherm hoog? Nou ja, ik ga het voorlopig even monitoren. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11
r_acker schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

Om 19.52 uur was de batterij 100% en om 00.52 heb ik dat bericht geplaatst met een halve batterij. Is Safari echt zo veeleisend, al staat de felheid van het scherm hoog? Nou ja, ik ga het voorlopig even monitoren. Thanks!
Je kan in Instellingen -Batterij-Batterijconditie zien hoe goed je batterij nog is volgens Apple (nieuwe functie in IOS 12) wellicht helpt dat.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
r_acker schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

leg je toestel eens aangesloten aan lader eem doe een force restart. dan eens lekker laten liggen tot +- 45min na 100% lading(ideaal in de nacht te doen)

nieuws: Nieuwe iOS 12-versie verhelpt recente lekken die omzeilen vergrendeli...

[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 09-10-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
roT- schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:38:
[...]

Neem aan dat ze het snel fixen.

Ik heb nog met kleurfilters en witpunt liggen spelen, maar geeft niet veel resultaat.

Wel fijn dat je een referentie punt hebt, een se met 11 en een se met 12
Ik had gehoopt dat er een fix zou zitten in 12.0.1 maar hier met een iphone X is het beeld nog steeds vaag/flets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:58
Ik heb een XS die met iOS 12.0.1 up to date is volgens de instellingen. Nu heeft mijn vrouw een X maar die heeft 12.1. Nu is deze wel 2e hands gekocht (van iemand die de CS Max gekocht heeft) maar wel volledig terug naar fabrieksinstellingen gezet.
Kan iemand mij uitleggen hoe deze X al 12.1 kan hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
botech schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:35:
Ik heb een XS die met iOS 12.0.1 up to date is volgens de instellingen. Nu heeft mijn vrouw een X maar die heeft 12.1. Nu is deze wel 2e hands gekocht (van iemand die de CS Max gekocht heeft) maar wel volledig terug naar fabrieksinstellingen gezet.
Kan iemand mij uitleggen hoe deze X al 12.1 kan hebben? :?
Stond er waarschijnlijk een beta profiel op en heeft de verkoper hem niet netjes gedowngrade.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Donstil schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:48:
[...]

Stond er waarschijnlijk een beta profiel op en heeft de verkoper hem niet netjes gedowngrade.
Niets om me verder zorgen over te maken dan? Maar als ik de X eventueel volledig terugzet naar fabrieksinstellingen zou dat beta profiel toch weg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
botech schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:54:
[...]

Niets om me verder zorgen over te maken dan? Maar als ik de X eventueel volledig terugzet naar fabrieksinstellingen zou dat beta profiel toch weg moeten zijn?
Is geen probleem. Maar als je de beta niet wilt testen heeft het geen meerwaarde.

Gewoon even de volgende stappen volgen en je iPhone staat terug op 12.0.1
https://support.apple.com/nl-be/HT203282#nonbeta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Mrkend54l schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:01:
[...]

Is geen probleem. Maar als je de beta niet wilt testen heeft het geen meerwaarde.

Gewoon even de volgende stappen volgen en je iPhone staat terug op 12.0.1
https://support.apple.com/nl-be/HT203282#nonbeta
OK, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 23:37
Zijn er meer mensen die sinds de update 12.0.1 last hebben dat het meldingsgeluid van de mail op geen staat? (Bij instellingen - mail - berichtgeving - {mailaccount} - Geluiden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011

Satom

Verzamel ervaringen

Slenger schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:29:
Zijn er meer mensen die sinds de update 12.0.1 last hebben dat het meldingsgeluid van de mail op geen staat? (Bij instellingen - mail - berichtgeving - {mailaccount} - Geluiden)
Jup, alle accounts staan op: Geluiden, geen. Trillen staat op standaard, als ik daar vervolgens op klik staat er geen (standaard)

Edit: iemand die mij kan vertellen wat het standaardgeluidje moet zijn? (Instellingen -> Horen en voelen -> Nieuwe e-mail -> Meldingstonen) :9

[ Voor 25% gewijzigd door Satom op 10-10-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:42
Zijn er ook mensen die sinds 12.0.1 last hebben van rare youtube video issue's? Om de zoveel secondes lijkt het alsof mijn scherm wordt aangeraakt, terwijl ik dit zelf niet doe. (Gaat om een XS op 12.0.1, bij 12 had ik het niet)

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Satom schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:09:
[...]
Jup, alle accounts staan op: Geluiden, geen. Trillen staat op standaard, als ik daar vervolgens op klik staat er geen (standaard)

Edit: iemand die mij kan vertellen wat het standaardgeluidje moet zijn? (Instellingen -> Horen en voelen -> Nieuwe e-mail -> Meldingstonen) :9
Klassiek -> Ping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slenger
Gelukkig! Ligt het niet aan mij.

Kan ik dus nu overal weer de standaard toon gaan instellen.
Satom schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:09:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011

Satom

Verzamel ervaringen

Slenger schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:28:
Gelukkig! Ligt het niet aan mij.

Kan ik dus nu overal weer de standaard toon gaan instellen.

[...]
Het valt dus mee, even onder Instellingen -> Horen en voelen -> Nieuwe e-mail -> Meldingstonen -> Klassiek -> Ping kiezen en alle accounts hebben weer een melding!
Held, nu staat er bij instellingen - mail - berichtgeving - {mailaccount} - Geluiden ook 'Ping' :)

[ Voor 44% gewijzigd door Satom op 10-10-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
Top, dankje voor deze tip!
Satom schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:28:
[...]

Het valt dus mee, even onder Instellingen -> Horen en voelen -> Nieuwe e-mail -> Meldingstonen -> Klassiek -> Ping kiezen en alle accounts hebben weer een melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Slenger alles instellen zoals gewenst, en onder beperkingen beperken dat het niet gewijzigd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Venraiden4K schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:14:
Zijn er ook mensen die sinds 12.0.1 last hebben van rare youtube video issue's? Om de zoveel secondes lijkt het alsof mijn scherm wordt aangeraakt, terwijl ik dit zelf niet doe. (Gaat om een XS op 12.0.1, bij 12 had ik het niet)
Yup...ik heb hier ook al een tijdje last van in youtube. De laatste paar youtube updates hebben dit probleem overigens ook nog niet opgelost. Ik vermoed dus wel een 12.1 bugje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
dafmay schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:50:
[...]

Yup...ik heb hier ook al een tijdje last van in youtube. De laatste paar youtube updates hebben dit probleem overigens ook nog niet opgelost. Ik vermoed dus wel een 12.1 bugje...
Zeer jammer en vervelend, is er ook ergens waar ik dit bij Apple kan aankaarten? Ik los het nu op door een vinger op het scherm te houden, dan doet ie het namelijk niet, maar houd ik wel de "balk" onderin het scherm tijdens het kijken van een youtube filmpje. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het probleem zich enkel voordoet bij YouTube, is het dan niet waarschijnlijker dat het probleem daar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 13:09
Ik heb sinds ios 11, maar dit probleem zit ook nog in 12 last van veel dubbele emojis in mijn recente emoji lijst.

Ook als ik mijn toetsenbord instellingen wis heb ik dit probleem...

Iemand een idee hoe je dit kunt oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5bbe1a1307f5d/5bbe1a12eeaf8-5600AA8D-81DC-452E-AEDE-272B00176F72.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Venraiden4K schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:06:
[...]

Zeer jammer en vervelend, is er ook ergens waar ik dit bij Apple kan aankaarten? Ik los het nu op door een vinger op het scherm te houden, dan doet ie het namelijk niet, maar houd ik wel de "balk" onderin het scherm tijdens het kijken van een youtube filmpje. |:(
Zojuist youtube update...en ik heb het probleem niet meer kunnen ontdekken zover.

(y)

Edit : oeps...te vroeg gejuigd... :|

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 10-10-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
dafmay schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:50:
[...]

Dit was al in ios11 en dus zeker niet Xs gerelateerd naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Roos79 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:20:
[...]

Dit was al in ios11 en dus zeker niet Xs gerelateerd naar mijn idee.
Ik heb een X ;) en zit op 12.1 beta 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
dafmay schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:24:
[...]

Ik heb een X ;) en zit op 12.1 beta 3...
Ik had t op de 6s al met ios11 niks geen beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Roos79 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:55:
[...]

Ik had t op de 6s al met ios11 niks geen beta.
Hier pas sinds kort het youtube probleem. Ik gok sinds een maand oid. Daarvoor nooit last van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@dafmay Dat kan ongeveer wel kloppen al heb ik dus nooit beta op de 6s gedraaid vandaar dat ik zeg dat het probleem ook op ios11 bestond.
En voor mijn gevoel dus geen specifiek probleem van ios12 of de xs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik weet verder ook niet waar het probleem 'm zit...ervaar slechts deze issue ook zoals @Venraiden4K omschreef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
Ik heb het nooit gehad op de iPhone 6S, ook niet op 12, maar pas sinds 12.0.1 op de XS, vandaar dat ik het mij afvroeg of dit een specifieke iOS 12 bug is. Grote kans dat het dan gewoon een youtube bugje is waar ik nooit eerder last van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Laatst online: 08-08 19:29
Mijn iPhone SE met batterijcapaciteit van 88% heeft sinds iOS 12 een beduidend kortere levensduur. Batterij 'gekalibreerd' volgens wat er op de site van Apple terug te vinden is, iPhone gereset met iTunes.

Vroéger had ik ook wel het gevoel dat ik niet de beste batterij had. Mijn iPhone 5s (oude foon) gebruikt m'n vader en die heeft nog steeds een langere batterijduur.

Nog mensen die dit ondervinden? Of moet ik stilletjes aan eens uitzien naar een andere telefoon of batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik zou gewoon een nieuwe batterij erin zetten. Die dingen kosten niet veel meer voor een SE.

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:53
Matey schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:13:
Mijn iPhone SE met batterijcapaciteit van 88% heeft sinds iOS 12 een beduidend kortere levensduur. Batterij 'gekalibreerd' volgens wat er op de site van Apple terug te vinden is, iPhone gereset met iTunes.

Vroéger had ik ook wel het gevoel dat ik niet de beste batterij had. Mijn iPhone 5s (oude foon) gebruikt m'n vader en die heeft nog steeds een langere batterijduur.

Nog mensen die dit ondervinden? Of moet ik stilletjes aan eens uitzien naar een andere telefoon of batterij?
Hier hetzelfde probleem. Maximumcapaciteit is 91%. Na twee jaar vind ik dat niet eens zo verontrustend. De batterij is inderdaad wel een stuk sneller leeg dan met de vorige iOS versie. Onder 'batterijgebruik per app' valt me ook niet een bepaalde app in het bijzonder op. Heel vreemd allemaal, maar inderdaad (helaas) een zelfde soort ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
meesje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:24:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Maximumcapaciteit is 91%. Na twee jaar vind ik dat niet eens zo verontrustend. De batterij is inderdaad wel een stuk sneller leeg dan met de vorige iOS versie. Onder 'batterijgebruik per app' valt me ook niet een bepaalde app in het bijzonder op. Heel vreemd allemaal, maar inderdaad (helaas) een zelfde soort ervaring.
Ook bij een SE of ander model? Mijn oude 5s heeft wél een betere batterijduur na de update.

Bij mij valt me op dat bvb. bluetooth en mobiel netwerk delen met mijn auto meer batterij verbruiken. Vroeger stapte ik na een ritje van 30 minuten uit de wagen en mss 2% kwijt met gebruik van spotify en mobiel netwerk delen met wagen, nu is dat > 10%. Spotify lijkt een van de schuldigen te zijn bij mij; vooral achtergrondactiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Matey schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:39:
[...]

Ook bij een SE of ander model? Mijn oude 5s heeft wél een betere batterijduur na de update.

Bij mij valt me op dat bvb. bluetooth en mobiel netwerk delen met mijn auto meer batterij verbruiken. Vroeger stapte ik na een ritje van 30 minuten uit de wagen en mss 2% kwijt met gebruik van spotify en mobiel netwerk delen met wagen, nu is dat > 10%. Spotify lijkt een van de schuldigen te zijn bij mij; vooral achtergrondactiviteit.
Ah sorry, niet helemaal helder verwoord. Met 'zelfde probleem' bedoel ik dat ik hetzelfde probleem ervaar met mijn iPhone SE. Straks maar eens google-en of anderen (wereldwijd) ook hiervan last hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 11-10-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
De vraag is natuurlijk of dit bewust of onbewust is. De SE was een interessant en vrij goedkoop model, waar tot nog toe geen vervolg aan gebreid werd en dit ook niet meer zal gebeuren - misschien wel een strategie om de huidige SE'ers naar een nieuw, duur toestel te pushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:44
Matey schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:13:

Hier ook. Halve dag van de lader zonder veel gedaan te hebben en nog maar 36%. In sommige gevallen kan ik met de percentages mee tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Matey schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:51:
De vraag is natuurlijk of dit bewust of onbewust is. De SE was een interessant en vrij goedkoop model, waar tot nog toe geen vervolg aan gebreid werd en dit ook niet meer zal gebeuren - misschien wel een strategie om de huidige SE'ers naar een nieuw, duur toestel te pushen?
Mwah, de iPhone 5s is ouder en heeft dit probleem toch niet?
Vanavond maar eens 12.0.1 installeren. Of anders hopelijk in 12.1 opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:39
davevogel0 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:54:
[...]

Hier ook. Halve dag van de lader zonder veel gedaan te hebben en nog maar 36%. In sommige gevallen kan ik met de percentages mee tellen.
Zo iets had ik een paar maanden geleden ook - toen nog met iOS11. Backup maken, toestel naar fabrieksinstellingen en iOS herinstalleren, backup terugzetten - en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Wel jammer dat app updates nu een vertraging hebben. Dat je na, 23, 6, 9 uur nog eens de update krijgt te zien.

Onder iOS 11 was het direct beschikbaar. Hier op Twitter wordt er ook over geklaagd:

https://twitter.com/stiaped/status/1048365293268029447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Lijkt me gewoon een bug die ze op gaan lossen

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Zijn er meerdere die sinds de update problemen hebben met de Google app?

Bij mij vergeten zowel de IPhone als iPad de geschiedenis en laatste tabbladen, meestal na een dag (de volgende dag is alles verdwenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Matey schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:51:
Nee, omdat er maar een beperkte hoeveelheid onderdelen zijn. Als er een overschot is, dan ga je met de onderdelen puzzelen en maak je er wat nieuws, net zolang totdat het op is. En het maximale eruit hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 13:09
kevinkrs schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:28:
Ik heb sinds ios 11, maar dit probleem zit ook nog in 12 last van veel dubbele emojis in mijn recente emoji lijst.

[Afbeelding]
Niemand hetzelfde probleem gezien? 😶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinkrs schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:28:

[Afbeelding]
Gebruik je meer dan 30 Emoji “vaak”. Want anders heeft hij misschien niet genoeg te vullen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Ik werk in een cleanroom, en heb dus altijd handschoenen aan. Normaal drukte ik 1x op de home-knop, en kreeg ik de vingerafdrukscanner te zien, na een tweede druk kreeg ik de cijfercode te zien.
Dit is na de laatste update niet meer, ik kan dus niet meer de inlogcode gebruiken om in te loggen.
Hierdoor moet ik mijn handschoen uittrekken, zodat ie mijn vingerafdruk kan lezen.
Dit is natuurlijk niet echt handig in een cleanroom.
Zijn er meer mensen met dit probleem, en is hier een oplossing voor?

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:38
@Incolumis bij mij laat twee keer drukken nog altijd de cijfercode zien. Nieuwste update, iPhone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
OosterF schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:54:
@Incolumis bij mij laat twee keer drukken nog altijd de cijfercode zien. Nieuwste update, iPhone 7.
Vreemd, na een herstart was het probleem gefikst.

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
Ik heb, n.a.v. de batterijproblemen me toch maar een nieuwe batterij gekocht via "fixjeiphone". Ziet me er niet zo moeilijk uit. ben benieuwd! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 20:03
Die “schermtijd” meting en melding op zondag klopt ook voor geen meter. Zegt die net dat mijn gemiddelde tijd 21 minuten is, en dan kijk ik en dan blijkt het alleen van vanmorgen te zijn. Leek in gm ios 12 wel goed te werken maar 12.0.1 klopt er weer helemaal niks van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkend54l
drusloos schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:14:
Die “schermtijd” meting en melding op zondag klopt ook voor geen meter. Zegt die net dat mijn gemiddelde tijd 21 minuten is, en dan kijk ik en dan blijkt het alleen van vanmorgen te zijn. Leek in gm ios 12 wel goed te werken maar 12.0.1 klopt er weer helemaal niks van
En je telefoon is toevallig niet uitgeschakeld?
Want bij mij zorgt dat voor een reset van de schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 20:03
Mrkend54l schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:30:
[...]

En je telefoon is toevallig niet uitgeschakeld?
Want bij mij zorgt dat voor een reset van de schermtijd.
Ergens in die week is die we uit gezet. Maar hij gaat toch niet dan de hele week resetten? Ik wacht even tot na de volgende update wat die doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Ik zit momenteel in het buitenland (zone 3c) en omdat data hier in dit soort zones stervensduur is zet ik altijd voor alle apps de data uit (een drama onder iOS want je moet het voor elke app individueel doen) en laat deze voor slechts een enkele (WhatsApp) aanstaan. Wat me nu opvalt is dat ik voor apps waar de data voor uitstaat wel notificaties ontvang als er nieuwe meldingen zijn. In de notificatie wordt ook content getoond dus er is echt iets opgehaald. Als ik vervolgens op de notificatie klik krijg ik de melding van de app dat data uitstaat en dat er dus niks getoond kan worden...

Is dit een bug of werkt het notificatie systeem ondanks dat je de data uitzet gewoon door? (ook een bug m.i.)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:51
DeFeCt schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 05:45:
Ik zit momenteel in het buitenland (zone 3c) en omdat data hier in dit soort zones stervensduur is zet ik altijd voor alle apps de data uit (een drama onder iOS want je moet het voor elke app individueel doen) en laat deze voor slechts een enkele (WhatsApp) aanstaan. Wat me nu opvalt is dat ik voor apps waar de data voor uitstaat wel notificaties ontvang als er nieuwe meldingen zijn. In de notificatie wordt ook content getoond dus er is echt iets opgehaald. Als ik vervolgens op de notificatie klik krijg ik de melding van de app dat data uitstaat en dat er dus niks getoond kan worden...

Is dit een bug of werkt het notificatie systeem ondanks dat je de data uitzet gewoon door? (ook een bug m.i.)
Pushberichten valt onder 'Systeem'. Als je geen data wilt verbruiken in het buitenland, dan kun je beter roaming uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

MelvinW schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 06:27:
[...]

Pushberichten valt onder 'Systeem'. Als je geen data wilt verbruiken in het buitenland, dan kun je beter roaming uitschakelen.
Ik wil wel data verbruiken, maar ik wil het selectief verbruiken. Ik verwacht dat als ik voor bijvoorbeeld Facebook data uitzet ik ook geen pushberichten van Facebook ontvang. Voor iOS 12 werkte dit naar mijn weten wel zo.

Flickr

Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste