Ik dacht al dat het een reden zou kunnen zijn. Wel jammer dat gebruikers van oudere toestellen die vorig jaar pas waren uitgekomen (8 en 8 Plus) eronder moeten lijden.
Eén van de redenen waarom ik nog heel lang aan de iPhone 8 wil vasthouden is o.a. vanwege die spuuglelijke notch. Ook niet echt functioneel dat je niet in één oogopslag kunt zien hoeveel procent hoeveel procent je batterij nog heeft, of andere kunt dingen checken die aanstaan.
Als ik de line-up zie van de nieuwe iPhones van dit jaar zie, maakt mij dat best verdrietig. €1159 voor de XS wat ik NOOIT ga betalen voor een telefoon. Ik zou het wel kunnen maar principieel doe ik dat gewoon niet.
De XR zit in dezelfde prijsklasse als de 8 vorig jaar (ietsje duurder), maar dat is gelijk zo'n lompe grote, zware en dikke toestel met een lange smalle 6.1 inch display met lage beeldresolutie (niet eens Full HD) en zonder Force Touch. Omdat het scherm boven ook nog 'ns vrijwel randloos is, is het nóg lastiger om comfortabel met je linkerhand (ik ben linkshandig) naar rechtsboven te gaan voor handelingen. Want op de X-lijn telefoons is het natuurlijk niet mogelijk om het Control Panel met een swipe van onder naar boven te activeren zoals bij de pre-X modellen.
Lekker bezig Apple, gewoon geen fatsoenlijk kleiner model voor een prijs van max 900 euro uitbrengen wat al geen kattenpis is natuurlijk. Hilarisch om nu de oude Apple Event terug te kijken van de iPhone 5 waarin Phil Schiller trots uitlegt hoe belangrijk het is om een smartphone eenvoudig met 1 hand te kunnen bedienen met je duim. Daar zijn ze mooi volledig van afgestapt. Alles om zoveel mogelijk geld af te kunnen troggelen van klanten want er is natuurlijk meer winst uit te halen uit grotere modellen.