Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sjorremans schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:47:
Sinds gisteren staat er in eens icloud drive bij Iphone-opslag wat 13GB ruimte in beslag neemt. Ik kom er alleen niet achter wat er zo groot is en ook daadwerkelijk die ruimte in beslag neemt :+
Als ik in log op iCloud Drive zie ik alleen wat kleine bestandjes, verder niks. Iemand enig idee hoe ik hier achter kan komen?
Het spul is schijnbaar gedownload. Hoe krijg je het voor elkaar dat het niet meer lokaal beschikbaar is? Enig idee?

iCloud Drive uit- en inschakelen is het antwoord op mijn eigen vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 24-09-2018 09:20 ]

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steddy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
StephaN900 schreef op maandag 24 september 2018 @ 04:46:
Sinds gisteren iOS12 geinstalleerd, maar sindsdien is de kleurweergave van mijn toestel heel anders (overbelicht/alles neigt heel erg naar wit toe).

Heb al gekeken naar mijn instellingen, maar alles lijkt in orde te zijn. Iemand anders hier problemen mee en wellicht een oplossing?

Zelfde als waar ze het hier over hebben denk ik: https://www.dpreview.com/...ontrast-changes-in-ios-12
Same here! Iphone 6s homescreen lijkt bijzonder vaal en washed out. Ook op Reddit meerdere mensen die er last van hebben. Niks aan instellingen veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

THE_BASE schreef op zondag 23 september 2018 @ 08:12:
Is iOS 12 qua opslag zoveel groter. Ik zat altijd rond de 18GB aan opslag, sinds de update is dat tegen 20GB aan, niets meer gedownload of gewijzigd en flink veel ‘andere’ volgens iOS 12 in het menu iPhone-opslag.

Heb de iPhone al uit en aangezet, maar helaas. Kan toch geen 2GB kwijt zijn?
+
THE_BASE schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:55:
[...]

Als men er zo zeker van is dat iOS 11 naar iOS 12 2GB groter is kan ik jullie melden dat het verwijderen van o.a. Shortcuts al heel wat scheelt. Ligt dus niet aan het OS per definitie.
Dus je had wel degelijk iets gedownload..............

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:07:
[...]

+

[...]

Dus je had wel degelijk iets gedownload..............
Ja, ik had wel iets gedownload. Overigens heb ik zojuist iCloud Drive uit- en ingeschakeld. Dit scheelde in totaal 1,8GB. Er is dus door iCloud allerlei bestanden gedownload welke ik niet lokaal hoef te hebben.

Het probleem lijkt in iCloud Drive te hebben gezeten, voor hen die er ook mee stoeien. 8)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

THE_BASE schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:19:
[...]

Ja, ik had wel iets gedownload. Overigens heb ik zojuist iCloud Drive uit- en ingeschakeld. Dit scheelde in totaal 1,8GB. Er is dus door iCloud allerlei bestanden gedownload welke ik niet lokaal hoef te hebben.

Het probleem lijkt in iCloud Drive te hebben gezeten, voor hen die er ook mee stoeien. 8)
Ja dat is wel raar. Maar ik denk toch dat je teveel focussed op de free storage. Als hij bijna vol zit zal iOS (aanname) wel cache gaan legen etc. Het is toch juist prettig dat je gekochte storage ruimte gebruikt wordt? Als dit de performance ten goede komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 13:08
Heb 2 van de 3 devices hier geupgrade (iPhone 7 en nieuwste iPad), zonder enige problemen. Merk dat de iPhone 7 wel echt stabieler is (geen vage vertekeningen meer bij apps, sneller opstarten van apps). Alleen bij het oudste device, een iPhone 6, krijg ik opeens een error 9 tijdens het updaten. Een zoektocht op Google leidt niet echt tot een eenduidige oplossing of oorzaak van het probleem. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muncher schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:37:
Heb 2 van de 3 devices hier geupgrade (iPhone 7 en nieuwste iPad), zonder enige problemen. Merk dat de iPhone 7 wel echt stabieler is (geen vage vertekeningen meer bij apps, sneller opstarten van apps). Alleen bij het oudste device, een iPhone 6, krijg ik opeens een error 9 tijdens het updaten. Een zoektocht op Google leidt niet echt tot een eenduidige oplossing of oorzaak van het probleem. Iemand hier ervaring mee?
Als u fout 9, 4005 etc hebt

(zorg altijd voor schone droge laadingang en Apple/MFI kabel)

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 24-09-2018 10:11 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het Bluetooth icoontje is niet meer te zien in de statusbar na de iOS 12 update, terwijl het wel degelijk ingeschakeld is. Waarom moeilijk doen terwijl het eerst juist duidelijk was? Ik heb een iPhone 8 trouwens.

Ook de Niet Storen modus die nu zonodig in het notificatiescherm moet staan na het inschakelen, en wat je weg moet swipen. Alsof het halve maan icoontje niet genoeg is bovenin om mij te laten weten dat het aan staat.

Bij de vorige update werden WiFi en Bluetooth ineens niet meer volledig uitgeschakeld via het control panel, iets wat ik nu nog steeds irritant vind om steeds bij instellingen helemaal uit te moeten zetten.

MacBook zelfde verhaal. Het bedienen van Spotify (pauze, vorige en volgende nummer) via het toetsenbord geldt na de vorige grote update ook ineens voor internetpagina's en YouTube wat alleen maar verwarrend en onhandig is.

Ik snap echt niet dat ze bij Apple zelf niet inzien dat dit soort veranderingen de bediening alleen maar minder gebruiksvriendelijk maken, terwijl ze daar juist zo bekend om stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:16

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Door de notch op de X toestellen, is er geen ruimte meer voor het Bluetooth icoon. Helaas moeten de andere toestellen het daardoor ook missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Je kan het ook aan siri vragen, dan schakelt wifi/bluetooth ook helemaal uit.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 23:25
Vorkie schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:54:
[...]

Dat gevoel heb ik dus op mijn X... ben dus niet de enige,
Hier op een iPhone 7 van hetzelfde.
De kleuren lijken een beetje bleker sinds ios12.

[ Voor 8% gewijzigd door roT- op 24-09-2018 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wreckerrm schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:40:
Door de notch op de X toestellen, is er geen ruimte meer voor het Bluetooth icoon. Helaas moeten de andere toestellen het daardoor ook missen.
Ik dacht al dat het een reden zou kunnen zijn. Wel jammer dat gebruikers van oudere toestellen die vorig jaar pas waren uitgekomen (8 en 8 Plus) eronder moeten lijden.

Eén van de redenen waarom ik nog heel lang aan de iPhone 8 wil vasthouden is o.a. vanwege die spuuglelijke notch. Ook niet echt functioneel dat je niet in één oogopslag kunt zien hoeveel procent hoeveel procent je batterij nog heeft, of andere kunt dingen checken die aanstaan.

Als ik de line-up zie van de nieuwe iPhones van dit jaar zie, maakt mij dat best verdrietig. €1159 voor de XS wat ik NOOIT ga betalen voor een telefoon. Ik zou het wel kunnen maar principieel doe ik dat gewoon niet.

De XR zit in dezelfde prijsklasse als de 8 vorig jaar (ietsje duurder), maar dat is gelijk zo'n lompe grote, zware en dikke toestel met een lange smalle 6.1 inch display met lage beeldresolutie (niet eens Full HD) en zonder Force Touch. Omdat het scherm boven ook nog 'ns vrijwel randloos is, is het nóg lastiger om comfortabel met je linkerhand (ik ben linkshandig) naar rechtsboven te gaan voor handelingen. Want op de X-lijn telefoons is het natuurlijk niet mogelijk om het Control Panel met een swipe van onder naar boven te activeren zoals bij de pre-X modellen.

Lekker bezig Apple, gewoon geen fatsoenlijk kleiner model voor een prijs van max 900 euro uitbrengen wat al geen kattenpis is natuurlijk. Hilarisch om nu de oude Apple Event terug te kijken van de iPhone 5 waarin Phil Schiller trots uitlegt hoe belangrijk het is om een smartphone eenvoudig met 1 hand te kunnen bedienen met je duim. Daar zijn ze mooi volledig van afgestapt. Alles om zoveel mogelijk geld af te kunnen troggelen van klanten want er is natuurlijk meer winst uit te halen uit grotere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Meer mensen die de video optie missen in 12.1?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Zojuist even mijn se met 12 direct naast de se met 11 van mijn vrouw gelegd.
Ook ik heb last van een contrast arm / flets beeld.
Dat was voorheen niet.
Vraag mij wel af waar het hem dan in zit, want lang niet iedereen heeft er last van.
Ik lees verschillende iPhones, variërend van nu dus de SE, tot aan de X. Men kan dus geen Soc de schuld geven.

[ Voor 21% gewijzigd door Banshee op 24-09-2018 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 23:25
Banshee schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:23:
Zojuist even mijn se met 12 direct naast de se met 11 van mijn vrouw gelegd.
Ook ik heb last van een contrast arm / flets beeld.
Dat was voorheen niet.
Vraag mij wel af waar het hem dan in zit, want lang niet iedereen heeft er last van.
Ik lees verschillende iPhones, variërend van nu dus de SE, tot aan de X. Men kan dus geen Soc de schuld geven.
Neem aan dat ze het snel fixen.

Ik heb nog met kleurfilters en witpunt liggen spelen, maar geeft niet veel resultaat.

Wel fijn dat je een referentie punt hebt, een se met 11 en een se met 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:51

Ethirty

Who...me?

Wreckerrm schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:40:
Zelfs een iPad in landscape heeft die nieuwe indeling. Kan niet zeggen dat het een gelukkige keuze van ze was. De tijd staat helemaal in het hoekje ipv in het midden en die datum ben ik niet in geïnteresserd. Daarnaast lijkt door deze opzet de tijd in een ander maat font dan de datum.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ligt het nu aan mij of zijn er hier meer die sinds iOS12 problemen hebben met de WiFi?
Bij mij valt de verbinding soms een paar minuten of langer weg.
Bij iOS11 had ik hier geen last van.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
HereIsTom schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:54:
Ligt het nu aan mij of zijn er hier meer die sinds iOS12 problemen hebben met de WiFi?
Geen idee, waar zou er in iOS verandert moeten zijn om met uitvallende WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:34
HereIsTom schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:54:
Heb ik ook last van. Als je hem ontgrendeld en ff naar whatsapp gaat, zegt die eerst bij mij een paar sec “verbinden”. In de andere oudere bèta’s geen last van gehad. En ik vertik het om me netwerk instellingen opnieuw te resetten..

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
Tylen schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:21:
[...]

Ja dat is wel raar. Maar ik denk toch dat je teveel focussed op de free storage. Als hij bijna vol zit zal iOS (aanname) wel cache gaan legen etc. Het is toch juist prettig dat je gekochte storage ruimte gebruikt wordt? Als dit de performance ten goede komt?
Op zich heb je wel een punt, dat het goed is dat de storage gebruikt wordt, maar bij mij lijkt dat niet helemaal lekker te werken. Hij loopt echt volledig vol zodat ik zelfs geen apps meer kan openen. en half uurtje later is er dan opeens weer 10Gb vrij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:19

MEJ

THE_BASE schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:56:
[...]

Het spul is schijnbaar gedownload. Hoe krijg je het voor elkaar dat het niet meer lokaal beschikbaar is? Enig idee?

iCloud Drive uit- en inschakelen is het antwoord op mijn eigen vraag.
Wat bedoel je met uit- en inschakelen? Ik heb sinds kort bij iphone-opslag 1,31 GB bij iCloud Drive staan waar dat voorheen enkele kb was.

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
BlackHmark schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:18:
[...]

Wat bedoel je met uit- en inschakelen? Ik heb sinds kort bij iphone-opslag 1,31 GB bij iCloud Drive staan waar dat voorheen enkele kb was.
Naar Instellingen, je naam, dan iCloud en dan iCloud Drive even uitschakelen. Na 10 minuten weer inschakelen. Al je downloads zijn dan uit je iPhone en je ziet de bestanden weer enkel in de Cloud. Wat je nodig hebt download je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ

MEJ

THE_BASE schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:47:
[...]

Naar Instellingen, je naam, dan iCloud en dan iCloud Drive even uitschakelen. Na 10 minuten weer inschakelen. Al je downloads zijn dan uit je iPhone en je ziet de bestanden weer enkel in de Cloud. Wat je nodig hebt download je.
Bij mij heeft dit niet geholpen, blijft op 1,31GB staan bij iphone-opslag. Al geprobeerd nieuwe back-up te maken, met en zonder icloud drive. icloud drive staat ook niet tussen de apps waarvan een back-up is gemaakt.

Heel vreemd...

Straks thuis maar eens iphone wissen en back-up terugzetten. Misschien dat dat helpt.

Heb voldoende GB over op iphone maar irriteer me er gewoon aan dat dit er niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Als je de app " Bestanden" opent en dan via Locaties naar "Op mijn iPhone" gaat dan kan je toch zien wat er staat?

Of anders iCloud drive op een macbook installeren en dan ff googlen hoe je de hidden bestanden kan zien.

Edit: https://noodlemac.com/201...-has-a-dirty-hidden-mess/

[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 25-09-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Milan1NL schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 07:28:
[...]

Heb ik ook last van. Als je hem ontgrendeld en ff naar whatsapp gaat, zegt die eerst bij mij een paar sec “verbinden”. In de andere oudere bèta’s geen last van gehad. En ik vertik het om me netwerk instellingen opnieuw te resetten..
Ja precies dat bedoel ik, ook soms als ik een pagina wil openen zegt hij dat hij de server niet kan vinden.
Aangezien de wachtwoorden wil ik de netwerkinstellingen ook niet resetten.
De router heb ik al uit en aan gehad, maar andere apparaten hebben er geen last van en het gebeurt ook op andere WiFi verbindingen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:42
Ik ben er dus achter gekomen dat mijn Whatsapp reserve kopie 13GB bleek te zijn, ik had videos ingeschakeld staan bij reserve kopie van Whatsapp. Blijkbaar staat de reservekopie van Whatsapp nu iCloud drive. Of was dat voorheen al zo en heb ik dat nooit gemerkt?

Dit uitgeschakeld, nieuwe reservekopie gemaakt en nu is iCloud drive nog 3.9GB groot, evenals de reservekopie van Whatsapp.

Snap alleen niet waarom de ruimte dubbel in beslag genomen wordt maar heb eerlijk gezegd ook geen zin om dit uit te zoeken. Whatsapp neemt nu 4.5GB in beslag en iCloud drive neemt 3.9GB in beslag.

[ Voor 20% gewijzigd door sjorremans op 25-09-2018 12:05 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

sjorremans schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:03:
Ik ben er dus achter gekomen dat mijn Whatsapp reserve kopie 13GB bleek te zijn, ik had videos ingeschakeld staan bij reserve kopie van Whatsapp. Blijkbaar staat de reservekopie van Whatsapp nu iCloud drive. Of was dat voorheen al zo en heb ik dat nooit gemerkt?

Dit uitgeschakeld, nieuwe reservekopie gemaakt en nu is iCloud drive nog 3.9GB groot, evenals de reservekopie van Whatsapp.

Snap alleen niet waarom de ruimte dubbel in beslag genomen wordt maar heb eerlijk gezegd ook geen zin om dit uit te zoeken. Whatsapp neemt nu 4.5GB in beslag en iCloud drive neemt 3.9GB in beslag.
Hahah dat tikte ik in eerste instantie in mijn reactie maar ik dacht "ach dat zal hij toch wel gecontrolleerd hebben"

assumptions..

Maarja, dat was idd altijd al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:42
Tylen schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:07:
[...]

Hahah dat tikte ik in eerste instantie in mijn reactie maar ik dacht "ach dat zal hij toch wel gecontrolleerd hebben"

assumptions..

Maarja, dat was idd altijd al zo.
Op mijn iPhone 7 keek ik er eigenlijk nooit naar omdat ik daar sowieso genoeg ruimte vrij had. Nu ook met 64GB, heb nog ruim 35GB over. Wist tot gister dus ook niet dat mijn reservekopie van Whatsapp ruim 13GB was :+ Is ook helemaal niet nodig want filmpjes kijk ik toch nooit terug, daarvan is ook nog eens 90% onzin en rommel :')

Zo lang ik mijn gesprekken en de foto's maar heb is het goed. Ik was dus ook in de veronderstelling dat de reservekopie van whatsapp in de reservekopie van de telefoon zelf zat, niet dus :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

sjorremans schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:15:
[...]

Op mijn iPhone 7 keek ik er eigenlijk nooit naar omdat ik daar sowieso genoeg ruimte vrij had. Nu ook met 64GB, heb nog ruim 35GB over. Wist tot gister dus ook niet dat mijn reservekopie van Whatsapp ruim 13GB was :+ Is ook helemaal niet nodig want filmpjes kijk ik toch nooit terug, daarvan is ook nog eens 90% onzin en rommel :')

Zo lang ik mijn gesprekken en de foto's maar heb is het goed. Ik was dus ook in de veronderstelling dat de reservekopie van whatsapp in de reservekopie van de telefoon zelf zat, niet dus :P
Ik backup whatsapp altijd als ik overga op een nieuwe telefoon en idd neem ik ook de fllmpjes niet mee. Maar wil mijn stats (aantal berichten etc) graag behouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Onlangs naar iOS12 gegaan met mijn iPhone SE.
Alles voelt lekker snel aan, heb echt het gevoel dat de performance hoger ligt.

Ook hier (helaas) ook last van kleurprofiel wat aangepast/anders is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ

MEJ

Back-up terugzetten heeft geholpen. iCould Drive is uit de lijst van iphone-opslag verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet 1-2-3 of het aan Spotify, Teufel of iOS 12 ligt maar voorheen kon ik niet muziek luisteren via Spotify en onafhankelijk daarvan de volume-knoppen bedienen. Gaat nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Heeft iemand 12.1 public beta al geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cougar schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:14:
ja, why ?

Slowchat is niet de bedoeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 26-09-2018 20:21 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Cougar schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:14:
Yup

Slowchat is niet de bedoeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 26-09-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Ik twijfel om 12.1 beta te installeren. Kreeg de melding dat deze geïnstalleerd zou worden vannacht op mijn iPhone.

Zijn jullie nog bijzonderheden tegengekomen / zijn er zaken die minder goed (of wellicht beter) draaien t.o.v. 12.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
Ios 12.0 met crosstrainer uur gedaan... helft van de calorieen die ik normaal haal. 400 minder wtf? Iets niet goed in ios 12 of watch os workout app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:56
Iemand een suggestie voor een goede addblocker met ios 12 ?

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Gamblers schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:12:
nooit gebruikt op iphone, maar zit ook in sommige browsers (Brave, Ghostery)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 26-09-2018 20:34 . Reden: browsers toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:38
Als je bereid bent om er een euro voor te betalen kan ik Better Blocker wel aanraden. Ook voor Mac OS overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:50
ik heb firefox focus geinstalleerd staan en die fungeert direct als add-blocker ook voor safari.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:40
Sinds de iOS 12.0 update heb ik in CarPlay het volgende "issue".

Waar voorheen het toetsenbord over de gehele breedte uitkwam, is dit nu een smalle versie geworden.
Contact gehad met Apple Support, die gaf aan dat dit iOS12 gedrag is. Getest met een iOS12 iPhone van een collega, ook hier hetzelfde resultaat. Hebben anderen tweakers dit ook?

Getest: telefoon reset, meerdere apps kaarten/google maps.

Auto betreft een Skoda Octavia 2018

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/hWfFZ9/IMG_8434.png

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Iemand met een iPad die deze bug ook wil testen?

Als je in de App Store bent en je klikt op de naam van de ontwikkelaar bijvoorbeeld Google (die hebben veel apps) en je klikt op die naam, en je klikt dan op "Toon Alle Apps". En je scrollt helemaal naar beneden in die lijst, bijna bij het einde begint de App Store flinkt de laggen/stutteren.

Getest met twee iPads. Geen idee of de iPhone hier ook last van heeft?

Graag feedback doorsturen.

https://www.apple.com/feedback/

[ Voor 17% gewijzigd door Splinter Cell op 26-09-2018 16:20 ]

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
Pluralsight app op ios 12.0 werkt chromexast streamen opeens niet meer. Chromecast youtube wel??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:26
Splinter Cell schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:48:
Iemand met een die deze bug ook wil testen?

Als je in de app store bent en je klikt op de naam van de ontwikkelaar bijvoorbeeld Google (die hebben veel apps) en je klikt op die naam, en je klikt dan op Toon Alle Apps. En je scrollt helemaal naar beneden in die lijst, bijna bij het einde begint de App Store flinkt de laggen/stutteren.

Hier iPhone 7 - iOS 12 en hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Iemand met een die deze bug ook wil testen?

Als je in de app store bent en je klikt op de naam van de ontwikkelaar bijvoorbeeld Google (die hebben veel apps) en je klikt op die naam, en je klikt dan op Toon Alle Apps. En je scrollt helemaal naar beneden in die lijst, bijna bij het einde begint de App Store flinkt de laggen/stutteren.

Hier idem op iPad Air 2. Ik ervaar het soort natrillen. Probeer maar wat zachter naar einde te scrollen.

• Splinter Cell
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Stinu schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:53:
[...]

Hier iPhone 7 - iOS 12 en hetzelfde.
meesje schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:55:
[...]

Hier idem op iPad Air 2. Ik ervaar het soort natrillen. Probeer maar wat zachter naar einde te scrollen.
Bedankt voor het testen. Als jullie beide en iedereen de feedback wil doorsturen naar Apple, graag. :)

Verwijderd

Als je in de App Store bent en je klikt op de naam van de ontwikkelaar bijvoorbeeld Google (die hebben veel apps) en je klikt op die naam, en je klikt dan op "Toon Alle Apps". En je scrollt helemaal naar beneden in die lijst, bijna bij het einde begint de App Store flinkt de laggen/stutteren.

Zou dat niet gewoon een feature zijn wat aangeeft dat je het einde van de lijst hebt bereikt?
Zo ervaar ik het tenminste.

• Splinter Cell
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:26:
[...]

Zou dat niet gewoon een feature zijn wat aangeeft dat je het einde van de lijst hebt bereikt?
Zo ervaar ik het tenminste.
Nee, is overduidelijk een bug. Andere lijstjes of "bijna eindes" in iOS 12 gebruiken dit ook niet. Daarbij heb je tijdens het scrollen rechts een verticale streep, om het scroll gedrag te laten zien. En als je omhoog scrollt stuttert het ook.

Vooral op een iPad 10.5 (120Hz) scherm valt dit natuurlijk op. Maar ook op een iPad Air (1).

[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 26-09-2018 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Splinter Cell schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:04:
[...]

Nee, is overduidelijk een bug. Andere lijstjes of "bijna eindes" in iOS 12 gebruiken dit ook niet. Daarbij heb je tijdens het scrollen rechts een verticale streep, om het scroll gedrag te laten zien. En als je omhoog scrollt stuttert het ook.

Vooral op een iPad 10.5 (120Hz) scherm valt dit natuurlijk op. Maar ook op een iPad Air (1).
@Verwijderd Eerst dacht ik ook dat het soort feature was, maar check maar eens de Vandaag pagina in de App store. Als je dan naar het einde scrollt, zit er ook een soort elasticiteit. Deze is wel totaal anders. Wat @Splinter Cell aan geeft (bug), is denk ik wel waar.

Wellicht kunnen de beta testers in dit topic (12.1 beta is al uit?) checken of dit euvel is verholpen? Bespaart ons weer een melding maken. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 26-09-2018 17:11 ]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:10:
[...]

@Verwijderd Eerst dacht ik ook dat het soort feature was, maar check maar eens de Vandaag pagina in de App store. Als je dan naar het einde scrollt, zit er ook een soort elasticiteit. Deze is wel totaal anders. Wat @Splinter Cell aan geeft (bug), is denk ik wel waar.

Wellicht kunnen de beta testers in dit topic (12.1 beta is al uit?) checken of dit euvel is verholpen? Bespaart ons weer een melding maken. ;)
12.1 zit het nog in.

• OosterF
Zoals ieder jaar heb ik met de stable release van de nieuwe iOS weer een clean install gedaan. Alle apps weer geïnstalleerd waaronder Whatsapp en daarvan de backup teruggezet. Al mijn Whatsapp berichten staan weer keurig in mijn telefoon, alleen kan ik ze niet meer doorzoeken. Als ik op trefwoorden zoek vindt Whatsapp alleen de berichten vanaf de installatie van iOS12, en niet die van daarvoor. Hebben meer mensen dit probleem? Erg vervelend aangezien ik de zoek functie van Whatsapp vrij vaak gebruik.
OosterF schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:42:
Zoals ieder jaar heb ik met de stable release van de nieuwe iOS weer een clean install gedaan. Alle apps weer geïnstalleerd waaronder Whatsapp en daarvan de backup teruggezet. Al mijn Whatsapp berichten staan weer keurig in mijn telefoon, alleen kan ik ze niet meer doorzoeken. Als ik op trefwoorden zoek vindt Whatsapp alleen de berichten vanaf de installatie van iOS12, en niet die van daarvoor. Hebben meer mensen dit probleem? Erg vervelend aangezien ik de zoek functie van Whatsapp vrij vaak gebruik.
complete reservekopie van iOS of van WA apart ?

Leip, je kan Screentime niet excluden uit je iCloud-backup zie ik net. :+
Naja, ik ga toch al compleet van iCloud afstappen voor dit doel dus t maakt me niet heel veel uit, maar ik verbaas me er wel een beetje over dat Apple het niet toestaat die data te excluden. Oo
OosterF schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:42:
Gewoon even geduld hebben tot alles weer is geindexeerd, het gaat als het goed is vanzelf weer werken zoals je gewend bent zodra de database weer is opgebouwd.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• OosterF
Hackus schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:11:
[...]

complete reservekopie van iOS of van WA apart ?
Ik heb alleen de backup van Whatsapp apart teruggezet. Geen complete reservekopie.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Wil al een tijdje zeg maar clean beginnen met iOS maar heb ook een watch moet ik die eerst loskoppelen van mijn toestel voor ik die leeghaal?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

OosterF schreef op donderdag 27 september 2018 @ 05:02:
[...]

Ik heb alleen de backup van Whatsapp apart teruggezet. Geen complete reservekopie.
Ik zet altijd een verse reservekopie terug van iOS. reservekopie van WA is handig als je een niet iOS toestel gaat gebruiken, dan is het (extern) in WA account opgeslagen. kan best dat het even moet indexeren zoals hierboven is vermeld, maar vanuit iOS heb ik dit nooit eerder ervaren. (zal het zelf ook eens in de gaten houden)

• OosterF
@WhatsappHack, ik hoop dat dat het probleem is inderdaad, ik heb dit alleen net als Hackus nog niet eerder meegemaakt. Whatsapp lijkt ook niet bezig te zijn met de “oude” berichten te doorzoeken.
OosterF schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:58:
@WhatsappHack, ik hoop dat dat het probleem is inderdaad, ik heb dit alleen net als Hackus nog niet eerder meegemaakt. Whatsapp lijkt ook niet bezig te zijn met de “oude” berichten te doorzoeken.
Force reboot en aan de lader hangen. Even kijken of hij dan wel wil.
Zo niet dan is de indexer misschien vastgelopen. Reservekopietje maken en WhatsApp opnieuw installeren is dan nog een optie. Maar zeker eerst even afwachten. Ik heb tienduizenden berichten, tienduizenden emails en na herinstallatie van het toestel heeft ie er denk ik een dag of 3 a 4 over gedaan voordat alles daadwerkelijk weer goed geïndexeerd was.

• artworx2010
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 20:50
Ik lees het nergens, of ik lees er overheen.!
Maar sinds de iOS 12 update op mijn iPhone 6s (64gb).
Zijn ineens de kleuren valer/fletser.

Niemand iets opgevallen?
Of een oplossing?
Gr mars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

jasjenl

Liab A Tymo

artworx2010 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:04:
Ik lees het nergens, of ik lees er overheen.!
Maar sinds de iOS 12 update op mijn iPhone 6s (64gb).
Zijn ineens de kleuren valer/fletser.

Niemand iets opgevallen?
Of een oplossing?
Gr mars
Is al meerdere malen in dit topic genoemd. En ja, ik zie het ook, op mijn 9.7 inch iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:32
Onder schermtijd zie ik tussen de apparaten nog mijn oude iPhone 7 plus. Iemand een idee of dit te verwijderen is? Oude iPhone is al uit mijn account gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Volgens mij is dat "Groeperen" van berichten bugged? Heb drie pushberichten van De Telegraaf en alles staat onder elkaar. Pas als ik mijn iPad weer vergrendel worden ze in een Groep gezet.

Alle instellingen staan juist ingesteld.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
met ios 11 stak in m'n iphone 7 in een windows 10 pc en zag ik de foto's er op. Nu met 12 komt hij niet tevoorschijn?

specs

• meesje
  • Nu online
Splinter Cell schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:02:
Volgens mij is dat "Groeperen" van berichten bugged? Heb drie pushberichten van De Telegraaf en alles staat onder elkaar. Pas als ik mijn iPad weer vergrendel worden ze in een Groep gezet.

Alle instellingen staan juist ingesteld.
Bij mij staat de instellingen voor al mijn apps op ‘automatisch’. Dit automatisch werkt inderdaad niet echt vlekkeloos. Als je bij instellingen de berichtgeving op ‘op app’ of iets dergelijks zet, gaat het groeperen volgens mij wel goed.
Zo ik bijvoorbeeld de ene keer wel dat whatsapp berichten op mijn iphone worden gegroepeerd en de andere keer niet. Ik vind het wel best, ik heb geen zin om alle instellingen op ‘op app’ te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36

Yucko

One clown to rule them all !

meesje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:34:
[...]

Bij mij staat de instellingen voor al mijn apps op ‘automatisch’. Dit automatisch werkt inderdaad niet echt vlekkeloos. Als je bij instellingen de berichtgeving op ‘op app’ of iets dergelijks zet, gaat het groeperen volgens mij wel goed.
Zo ik bijvoorbeeld de ene keer wel dat whatsapp berichten op mijn iphone worden gegroepeerd en de andere keer niet. Ik vind het wel best, ik heb geen zin om alle instellingen op ‘op app’ te zetten.
zelfs met de instelling op "Op app" dan werkt het niet (altijd) goed.

Ik heb vaak dat in eerste instantie de berichten van bv. Whatsapp of Telegram nog steeds los staan, en als ik een paar minuten later mijn phone weer unlock (en er zijn geen nieuwe berichten binnengekomen en ik heb er geen gelezen) ze ineens wel per app gegroepeerd zijn.

Oftewel, bugged :P

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Even bug report maken. (Alhoewel ik niet denk dat het een bug is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF
WhatsappHack schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:22:
[...]

Force reboot en aan de lader hangen. Even kijken of hij dan wel wil.
Zo niet dan is de indexer misschien vastgelopen. Reservekopietje maken en WhatsApp opnieuw installeren is dan nog een optie. Maar zeker eerst even afwachten. Ik heb tienduizenden berichten, tienduizenden emails en na herinstallatie van het toestel heeft ie er denk ik een dag of 3 a 4 over gedaan voordat alles daadwerkelijk weer goed geïndexeerd was.
Zoals ik verwachtte heeft afwachten en een force reboot niets uitgehaald. Zojuist opnieuw een backup van Whatsapp gemaakt en de app opnieuw geïnstalleerd. Ik kan nu weer op trefwoorden zoeken. De indexer was dus inderdaad vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Vanaf het moment dat ik iOS12 heb geïnstalleerd op mijn iPhone 7 merk ik op dat wifi en bluetooth niet helemaal zo goed meer werken als voorheen, namelijk doordat:

1. Mijn Elgato Eve Energy (geïnstalleerd in de garage t.b.v. spotjes in de carport) geen bereik meer heeft;
2. Slecht wifi bereik in de garage, waar ik voorheen geen problemen ervoer.

Toelichting:

1.
Ik maak gebruik van diverse HomeKit devices en een lading HUE lampen. Op mijn AppleTV staat nieuwste TVOs en op mijn telefoon iOS12. Met een aantal regels automatiseer ik eenvoudig mijn verlichting binnen en buiten. HUE maakt gebruik van mesh, dus het bereik is (zeer) goed. Echter, de Elgato Eve maakt gebruik van Bluetooth. De afstand van deze tussenstekker tot mijn Apple TV en mijn telefoon was (ten tijde van iOS11) - en op het moment van bedienen - net binnen bereik. Het werkte altijd prima! Nu, met iOS12, merk ik op dat de tussenstekker prima reageert als ik in de garage sta (handmatig aan- en uitzet via HomeKit/Siri. Maar als ik op de bank zit (daar waar ook de ATV staat) geen reactie.

2.
Op de begane grond (meterkast) staat een Netgear Nighthawk r7000 - AC1900 router. Ook hier geldt dat met iOS11 het bereik in de garage prima was. Geen volledig bereik, maar zeer acceptabel voor wat social media en mail. Sinds iOS12 geen bereik (telefoon gaat over op 4G).

Zowel punt 1 en 2 zijn geen wijzigingen aangebracht voor en na installatie iOS12. Resetten van netwerk op iPhone (inclusief reboot van ATV) geeft geen verbetering.

Mijn vraag; zijn er meer mensen die dit na de update zo ervaren? Iemand nog tips? Verplaatsen van ATV en tussenstekker is bekeken, maar niet haalbaar.

Dank.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hokkie 2.4GHz- 5GHz WiFi ? heb je onder Mobiel netwerk WiFi- assistentie aanstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://itunes.apple.com/nl/app/adblock/id691121579?mt=8

device-wide, een logger voor dns-aanvragen, waar je per server kan blokkeren.
Werkt in Safari maar ook in de apps.
( niet de schermvullende cutscenes zoals er in games zitten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Hackus schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:36:
@Hokkie 2.4GHz- 5GHz WiFi ? heb je onder Mobiel netwerk WiFi- assistentie aanstaan ?
Voor zowel 2.4GHz als 5GHz hanteer ik dezelfde SSID/wachtwoord (waarbij ik in mijn router overigens niet de optie co-creatie van 2.4 en 5 heb aangevinkt; deze optie heeft Netgear en gaf al problemen in het verleden).

Mogelijk ligt het hieraan en staan bovenstaande problemen op zichzelf. Echter ervaar ik dit nu sinds iOS12.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hokkie In het modem van je provider de scheiding maken, en zgn 2 netwerken maken. Als je aardig wat Data hebt in 4G(+) heb je geen WiFi meer nodig. af en toe youtube misschien wat meer verbruikt. (hier alleen WiFi voor Netflix te casten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

@Hackus Mooie tip! Ga ik zeker bekijken. Tevens, als test, WiFi-assistentie uitgezet.

Blijft probleem HomeKit nog bestaan. Het lijkt wel of Apple stroomverbruik van WiFi en Bluetooth naar beneden heeft bijgesteld om batterij te besparen, maar mogelijk zendbereik daarmee om zeep helpt (kan ik technisch niet onderbouwen 😜)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hokkie schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:24:
Het lijkt wel of Apple stroomverbruik van WiFi en Bluetooth naar beneden heeft bijgesteld om batterij te besparen, maar mogelijk zendbereik daarmee om zeep helpt (kan ik technisch niet onderbouwen 😜)
Is ook wel wat vergezocht hoor :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:56
FreshMaker schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:46:
[...]

https://itunes.apple.com/nl/app/adblock/id691121579?mt=8

device-wide, een logger voor dns-aanvragen, waar je per server kan blokkeren.
Werkt in Safari maar ook in de apps.
( niet de schermvullende cutscenes zoals er in games zitten )
Ik heb het nog grover aangepakt. Op mijn iOS device heb ik better blokker gezet en ik heb een pi hole geïnstalleerd in mijn netwerk :)

Thanks allen voor de suggesties

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:29
Ik heb vijf maanden een werk-account gehad op mijn iPhone X, dat was een Outlook account. Dat heb ik er nou weer afgegooid maar opeens heb ik veel contacten niet meer in mijn Whatsapp. Ook contacten die ik al ja-ren daarvoor heb toegevoegd aan mijn telefoon. Hoe kan dat? Zijn die toch gesynchroniseerd met dat Outlook account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024

Nope geen lag. iPad Pro 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:15:
Ik heb vijf maanden een werk-account gehad op mijn iPhone X, dat was een Outlook account. Dat heb ik er nou weer afgegooid maar opeens heb ik veel contacten niet meer in mijn Whatsapp. Ook contacten die ik al ja-ren daarvoor heb toegevoegd aan mijn telefoon. Hoe kan dat? Zijn die toch gesynchroniseerd met dat Outlook account?
Lijkt er wel op, had je ze niet op je simkaart staan, lokaal of met een ander account gesynchroniseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:34
GeforceAA schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:31:
[...]

Nope geen lag. iPad Pro 2016
Ik had het afgelopen week ook. Net weer even getest maar nu geen lag meer. (IPad Pro 2017)

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre_nr1 op 02-10-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Berlinetta schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Lijkt er wel op, had je ze niet op je simkaart staan, lokaal of met een ander account gesynchroniseerd?
Ik heb daar dus geen idee van, had eigenlijk verwacht dat alle contacten standaard met iCloud zouden synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

Ik heb daar dus geen idee van, had eigenlijk verwacht dat alle contacten standaard met iCloud zouden synchroniseren.
Nee, je contacten zitten gebonden aan:
-Simkaart
-Telefoon zelf
-Een E-mail account
-Apple id

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KaiseRRuby schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

Je contacten zitten waarschijnlijk in Outlook met e-mailadres en tel.nummer. Dus ik zou het ff terugzetten en dan kijken hoe of wat (misschien wel op een PC in Outlook account te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hackus schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:26:
[...]

Je contacten zitten waarschijnlijk in Outlook met e-mailadres en tel.nummer. Dus ik zou het ff terugzetten en dan kijken hoe of wat (misschien wel op een PC in Outlook account te vinden)
Dat gaat helaas niet meer, mijn Outlook account is opgeheven door mijn werkgever. Ben uit dienst gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KaiseRRuby schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:50:
[...]

Dat gaat helaas niet meer, mijn Outlook account is opgeheven door mijn werkgever. Ben uit dienst gegaan.
Dan zullen de contacten (de meeste) ook zakelijk zijn, en niet voor jou bedoeld te behouden. Je moet je eigen contacten nog nooit bij je werk onderbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hackus schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:52:
[...]

Dan zullen de contacten (de meeste) ook zakelijk zijn, en niet voor jou bedoeld te behouden. Je moet je eigen contacten nog bij je werk onderbrengen.
Oh, zo is het zeker niet bedoelt en qua werkgever ook niet.

De contacten waren enkel collega's, maar dus ook mensen die ik echt al jaren ken. Snap niet dat die ook weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dan zullen de contacten (de meeste) ook zakelijk zijn, en niet voor jou bedoeld te behouden. Je moet je eigen contacten nog bij je werk onderbrengen.
Contacten en email blijven privé, ook als je uit dienst bent en deze zijn daarmee niet van je werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ondertussen gefixed. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:51
Nieuwe beta's vandaag: https://9to5mac.com/2018/...ta-2-watchos-12-1-beta-2/

Edit: nu beschikbaar

[ Voor 11% gewijzigd door MelvinW op 02-10-2018 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
[...]

Dan zullen de contacten (de meeste) ook zakelijk zijn, en niet voor jou bedoeld te behouden. Je moet je eigen contacten nog nooit bij je werk onderbrengen.
Als je uit dienst gaat mag jij prima zonder problemen al je contactgegevens die je hebt opgebouwd mee nemen. Dus een kopie van je mailbox + contactenlijst mag je prima meenemen als je uit dienst gaat.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.apple.com/new...-to-iphone-with-ios-12-1/

iOS 12.1 beta 2 (16B5068i) dev.

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 02-10-2018 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
in deze laatste beta van iOS 12.1 zit ook de fix voor het opladen probleem ( XS en XS Max)

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 02-10-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:47:
in deze laatste beta van iOS 12.1 zit ook de fix voor het opladen probleem ( XS en XS Max)
Inderdaad, wordt hier ook gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:47:
En niet alleen voor die toestellen overigens maar goed we hebben allemaal de release notes gelezen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen het probleem dat je schermtijd automatisch wordt gewist. Draai al vanaf dag 1 iOS12. Maar nu heb ik bijvoorbeeld geen data meer van voor zaterdag. Elke week reset het wel een keer. Ook heb ik een code ingesteld. Maar hij vraagt er nooit om

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:46:
Meer mensen het probleem dat je schermtijd automatisch wordt gewist. Draai al vanaf dag 1 iOS12. Maar nu heb ik bijvoorbeeld geen data meer van voor zaterdag. Elke week reset het wel een keer. Ook heb ik een code ingesteld. Maar hij vraagt er nooit om
Hij vraagt er bij mij ook nooit om, omdat ik niet geconfigureerd heb dat ie er om moet vragen. Wat heb je precies ingesteld dat je een prompt verwacht?

Heb je schermtijd al eens uitgezet, reboot en dan weer aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 15:10
Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:46:
Dit is een bug, hebben er meer last van. Heb dat probleem sinds de eerste public beta iOS12 maar sinds de 12.1 beta is het vooralsnog opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28
Is er een mogelijkheid om bij OpenVPN op iOS alleen connectie te maken als je NIET op je thuis WiFi netwerk zit.

Op eigen netwerk waar WiFi draait, draait ook de OpenVPN en dit gaat niet goed samen. Ik wil ook alleen automatisch op VPN connecten als ik buitenshuis ben (4G of onbekende WiFi netwerken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
trekker22 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:57:
Is er een mogelijkheid om bij OpenVPN op iOS alleen connectie te maken als je NIET op je thuis WiFi netwerk zit.

Op eigen netwerk waar WiFi draait, draait ook de OpenVPN en dit gaat niet goed samen. Ik wil ook alleen automatisch op VPN connecten als ik buitenshuis ben (4G of onbekende WiFi netwerken).
Nee en nee.
Je kan enkel connecten, of disconnecten. Niet automatisch en/of met voorwaarden.
Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste