• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
de·li·be·re·ren (delibereerde, heeft gedelibereerd)
1
(langdurig) beraadslagen, overleggen

Mijn hemel zeg. Heb nou echt geen drol begrepen van de vorige post. 8)7
Ligt dat nou aan mij?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:25
Serena schreef op donderdag 20 september 2018 @ 06:18:
Ligt dat nou aan mij?
DAW - digital audio workstation. Iets met geluid opnemen, produceren. Relatie met MIDI apparatuur. Blijkbaar was er een limiet voor elk device o.i.d. dat met je iDevice verbonden was en is die limiet nu opgeheven.

Da's in elk geval mijn vertaling van die post. :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

1

Ligt dat nou aan mij?
Irritant he. Dat sommige tweakers express moeilijk woorden willen gebruiken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Serena
Tylen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:53:
[...]

Irritant he. Dat sommige tweakers express moeilijk woorden willen gebruiken.
Nogal. Praat gewoon Jip en Janneke taal, dan snapt tenminste iedereen waar je het over hebt.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

iOS12 werkt wel fijn hoor. Gisteren een update van Enpass (password manager die ik crossplatform gebruik). Bij het invoeren van een wachtwoord, kun je nu dus ook kiezen uit 3rd party password apps. En helemaal mooi is dat wanneer er MFA/2FA gebruikt wordt middels een sms bericht, iOS12 deze ook automatisch oppakt.

Ik wilde gisteren even bij de website van Paypal inloggen en kon mooi mijn wachtwoord direct invullen uit Enpass en daarna direct de sms code die ik ontving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GEoolgM8hHLmeVrV4a72EjUy/medium.png

XBL: MRE Inc

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Serena schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:54:
[...]

Nogal. Praat gewoon Jip en Janneke taal, dan snapt tenminste iedereen waar je het over hebt.
Of dat ze maar verwachten dat iedereen weet wat de afkortingen betekenen :(

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:00
MRE-Inc schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:55:
iOS12 werkt wel fijn hoor. Gisteren een update van Enpass (password manager die ik crossplatform gebruik). Bij het invoeren van een wachtwoord, kun je nu dus ook kiezen uit 3rd party password apps. En helemaal mooi is dat wanneer er MFA/2FA gebruikt wordt middels een sms bericht, iOS12 deze ook automatisch oppakt.

Ik wilde gisteren even bij de website van Paypal inloggen en kon mooi mijn wachtwoord direct invullen uit Enpass en daarna direct de sms code die ik ontving.

[Afbeelding]
Deze functie is zeer welkom. 1Password vult sinds iOS 12 alles, inclusief MFA/2FA, automatisch in.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Serena schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:54:
[...]

En stel je vraag heel exact ipv 'iets regelen'. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
Kom op zeg, we zitten hier wel op Tweakers hoor. Het is hier niet de Apple hulplijn.
Je vraag zo precies mogelijk stellen is altijd een goed idee, maar een paar afkortingen kunnen we zelf ook wel opzoeken toch? Zeker een vrij bekende als DAW.

Ontopic: ik vind die melding van DND (Do Not Disturb ;)) juist wel handig. Soms vraag ik me af waarom niemand reageert en dan zie ik dus waarom ik geen notificaties krijg.

[ Voor 26% gewijzigd door Sluuz op 20-09-2018 08:38 ]

PSN: Sluuz

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:26

JSchut

.....

MRE-Inc schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:55:

[Afbeelding]
Hier ook Enpass gebruikt. Maak nu gebruik van LastPass.

Werkt inderdaad perfect!

Enige "probleem" wat ik tot nu toe met io12 heb gehad was dat ik een soort crash heb gehad tijdens het bellen. Gesprek werd afgebroken en duurde 10 sec voordat m'n iPhone X weer reageerde. de "call app" was ook verdwenen uit de open schermen. Kon daarna gewoon opnieuw bellen en het is niet meer voorgekomen.

Hoeft natuurlijk niet te komen door ios 12. Wellicht was dit in ios 11 ook wel gebeurd.

Wat ik op zowel ios 11 als 12 al heb meegemaakt is dat de GPS hem spaced. Dan zet hij mij ineens 100+ meter opzij. Gister herstelde hij zich na een minuut zelf weer. De vorige keer (op ios 11) niet. het probleem was in meerdere apps op het moment dat het gebeurde. Heb al eens alles gereset ed. maar dat heeft helaas niet geholpen. Gelukkig gebeurd het maar heel weinig. Op een Galaxy S7 Edge werkte de GPS op dat zelfde moment wel. Leek dus echt aan de iPhone of ios te liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 20-09-2018 08:50 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:30
Ja de update werkt perfect... not....

Apps startte niet. Dus vanochtend geprobeerd de instellingen te resetten. Maar nu krijg ik een laadbalkje en die stopt op ~80%. uitzetten lukt niet, enkel een reset. Maar om in de herstelmodus te komen moet ik hem toch echt uitzetten.

Top-product Apple.....

• Serena
meesje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:28:
[...]

En stel je vraag heel exact ipv 'iets regelen'. ;)
Of blijf hangen in de tijd en haal continue oude koeien uit de sloot.

• meesje
  • Nu online
Serena schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:05:
[...]

Of blijf hangen in de tijd en haal continue oude koeien uit de sloot.
Vandaar mijn smiley. Vergeet die niet te lezen he. Het is trouwens continu oude koeien. Continue zou slaan op de koeien.... Continu is trouwens ook niet juist. Dit suggereert dat het meerdere keren gebeurt....

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Waah schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:02:
iPhone 7 plus geüpdate over the air. Instagram laad niet, Google app laad niet.

Laatste keer dat ik weer vroeg update. Normaal wacht ik altijd tot de .1 versie..... Doe dat voortaan maar weer.
Uninstall en reboot geprobeerd? Beide geven op mijn iPhone 7 geen problemen, sinds de 1e beta al niet overigens.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja het regent echt klachten over iOS 12, hu durven ze zo iets te releasen :(

Ohnee :F

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Waah
fsfikke schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:41:
[...]

Ja het regent echt klachten over iOS 12, hu durven ze zo iets te releasen :(

Ohnee :F
Ja kritiek kan echt niet natuurlijk.... Ik baal gewoon dat het na een update niet werkt. Can you blame me? Ik zeg niet dat het een wijdverspreid probleem is... Of dat dit enkel Apple gebeurd. Elke fabrikant kan dit gebeuren.

Calm yo tits
thefal schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:39:
[...]

Uninstall en reboot geprobeerd? Beide geven op mijn iPhone 7 geen problemen, sinds de 1e beta al niet overigens.
Uninstall wordt hem niet. Heb zelf geen Apple device en was in de veronderstelling dat je zo een Rollback kon doen, zonder backup. Maar dat kan dus niet?

En aangezien de backup niet in de cloud staat, want daarvoor moet je extra betalen per maand, zal ik hem wel moeten resetten naar factory default. Hopen dat dat werkt. Ik wacht nog even want het voortgangsbalkje kruipt heel langzaam vooruit....

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 20-09-2018 09:49 ]

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Waah schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:44:
[...]

Ja kritiek kan echt niet natuurlijk.... Ik baal gewoon dat het na een update niet werkt. Can you blame me?

[...]

Uninstall wordt hem niet. Heb zelf geen Apple device en was in de veronderstelling dat je zo een Rollback kon doen, zonder backup. Maar dat kan dus niet?

En aangezien de backup niet in de cloud staat, want daarvoor moet je extra betalen per maand, zal ik hem wel moeten resetten naar factory default. Hopen dat dat werkt.
1. Een uninstall van de app kan altijd. Download deze vervolgens weer uit de store. Aangezien Instagram alles in de cloud bewaart zal je geen content verliezen, op zijn hoogst de instellingen van de app. Zelfde voor Google.

2. Backup is gewoon gratis, tenzij je backups meer dan 5GB zijn. O dit te checken:
Settings > Je naam > iCloud > Manage Storage > Backups.

De backup van mijn iPhone waarvan 43GB gebruikt is, is precies 1GB en past dus prima binnen de gratis 5GB van iCloud.

Klik vanaf daar op je iPhone. Daar kan je kiezen welke apps gebackupt moeten worden. Ik heb zelf alles aan staan behalve photo library (doe ik via Google Photos), Documents (3rd party app waarmee je bestanden kan downloaden) en Youtube. Daarmee komt mijn backup dus uit op 1GB.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

• Waah
thefal schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:52:
[...]

1. Een uninstall van de app kan altijd. Download deze vervolgens weer uit de store. Aangezien Instagram alles in de cloud bewaart zal je geen content verliezen, op zijn hoogst de instellingen van de app. Zelfde voor Google.

2. Backup is gewoon gratis, tenzij je backups meer dan 5GB zijn. O dit te checken:
Settings > Je naam > iCloud > Manage Storage > Backups.

De backup van mijn iPhone waarvan 43GB gebruikt is, is precies 1GB en past dus prima binnen de gratis 5GB van iCloud.

Klik vanaf daar op je iPhone. Daar kan je kiezen welke apps gebackupt moeten worden. Ik heb zelf alles aan staan behalve photo library (doe ik via Google Photos), Documents (3rd party app waarmee je bestanden kan downloaden) en Youtube. Daarmee komt mijn backup dus uit op 1GB.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
1. Die stappen had ik al gedaan. Had de app al gedeinstalleerd en herinstalleert. Daar lijkt het probleem niet te zitten. Ook omdat, als ik naar de icloud-instellingen wil vanuit het instellingen-menu de telefoon ook vastloopt. Dus het is niet enkel app-specifiek. Al zijn bepaalde apps prima te gebruiken. Maar momenteel kom ik helemaal niet meer in de telefoon. Al is die druk aan het laden (zo'n 30 minuten nu).

2. De backup van deze iPhone klaagt vanaf dag 1 bijna al dat die niet lukt omdat die te groot is. 5GB is vast genoeg voor Whatsapp/Facebook/Instagram. Maar als je er wat games op hebt zit die blijkbaar zo vol. En ik kon niet vinden of je zelf kon bepalen wat in die backup zit. Anders had ik dat wel gedaan.

Maar we wachten rustig af. Heb alleen een boze vrouw hier nu rondlopen >:) Maar bedankt voor de tips. Als het weer werkt zal ik mij eens verdiepen in een backup naar iCloud. OF via itunes. Maar windows + itunes was altijd een slecht huwelijk hier. Al is de nieuwe windows store-app zo gek nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 20-09-2018 09:57 ]

@Waah Na een aantal Beta updates heb ik ook problemen ervaren met GMail. komt aardig overeen met jou ervaring. uitloggen AppStore herstart inloggen en De volgende dag stond alles goed. (updaten doe ik meestal s avonds)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Serena
meesje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:14:
[...]

Vandaar mijn smiley. Vergeet die niet te lezen he. Het is trouwens continu oude koeien. Continue zou slaan op de koeien.... Continu is trouwens ook niet juist. Dit suggereert dat het meerdere keren gebeurt....
OMG… 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Serena op 20-09-2018 10:35 ]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
Dreamvoid schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:36:
Gapless, crossfade of automatische beatmatching?
crossfade idd

• meesje
  • Nu online
Dat valt dus onder 'goed lezen' en 'goed verwoorden'...

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 20-09-2018 10:39 ]

Ja dat zou een mooie optie zijn, maar Apple lijkt zijn eigen muziekspeler relatief kaal qua opties te willen houden. Er vele andere muziekspelers die dat doen - oa Pyro (gratis) is een echte aanrader voor automatische crossfaded (en beatmatched) playlists.

Hoe dat werkt:
YouTube: Serato Pyro - Technology behind the app

[ Voor 11% gewijzigd door Dreamvoid op 20-09-2018 10:50 ]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
Dreamvoid schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:49:
[...]

Ja dat zou een mooie optie zijn, maar Apple lijkt zijn eigen muziekspeler relatief kaal qua opties te willen houden. Er vele andere muziekspelers die dat doen - oa Pyro (gratis) is een echte aanrader voor automatische crossfaded (en beatmatched) playlists.

Hoe dat werkt:
Ja snap dat niet, maar maak gebruik van Apple Music dus een andere app is niet echt een optie. Maar zoals ik eerder al aangaf, op de desktop client is het wel gewoon een optie binnen iTunes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scrtz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:54:
[...]

Ja snap dat niet, maar maak gebruik van Apple Music dus een andere app is niet echt een optie. Maar zoals ik eerder al aangaf, op de desktop client is het wel gewoon een optie binnen iTunes..
@Scrtz Andere apps kunnen ook Apple Music gebruiken.

Desktop iTunes kan idd veel meer, maar helaas gaan niet alle opties over naar de mobile client.

[ Voor 52% gewijzigd door Dreamvoid op 20-09-2018 12:41 ]

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:49
Mijn 2e toestel is een iPhone 5S met IOS12. Werkt prima.
Vanmorgen vroeg via instellingen-batterij-gezondheid gezien dat de kwaliteit van de accu nog 37% is.
Hoewel ik binnenkort ter vervanging een SE ga halen, voor de 5S een nieuwe accu besteld.
Vreemde is dat ik nu via instellingen-batterij, de knop gezondheid niet meer tegenkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

1

Ligt dat nou aan mij?
Sorry! Was niet mijn bedoeling. :N

Maar het betreft inderdaad soft synthesizers die onder iOS draaien. Eerst waren dat aparte programmaatjes maar tegenwoordig is de trend meer en meer dat ze ook Audio Units 3 van Apple ondersteunen. Waardoor ze aangeroepen kunnen worden in andere programma's, bijvoorbeeld zo'n DAW of AUM (laatstgenoemde is zeg maar een digitale mixer voor audio en midi).

De hoeveelheid AU3's die tegelijkertijd gebruikt konden worden was beperkt tot 360MB voor iOS 12. Nu bestaat die limiet niet meer.

Het audiobus forum waarnaar ik linkte is heel leuk voor alle gebruikers van dergelijke software onder iOS omdat op dat forum ook zo ongeveer alle developers van die software zitten. Er vinden heel veel uitwisselingen van gedachten plaats tussen gebruikers en developers.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2018 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:04:
[...]

Sorry! Was niet mijn bedoeling. :N

Maar het betreft inderdaad soft synthesizers die onder iOS draaien. Eerst waren dat aparte programmaatjes maar tegenwoordig is de trend meer en meer dat ze ook Audio Units 3 van Apple ondersteunen. Waardoor ze aangeroepen kunnen worden in andere programma's, bijvoorbeeld zo'n DAW of AUM (laatstgenoemde is zeg maar een digitale mixer voor audio en midi).

De hoeveelheid AU3's die tegelijkertijd gebruikt konden worden was beperkt tot 360MB voor iOS 12. Nu bestaat die limiet niet meer.

Het audiobus forum waarnaar ik linkte is heel leuk voor alle gebruikers van dergelijke software onder iOS omdat op dat forum ook zo ongeveer alle developers van die software zitten. Er vinden heel veel uitwisselingen van gedachten plaats tussen gebruikers en developers.
Amice, na ampel beraad onze dank voor deze aperte explanatie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PKHS schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:26:
[...]

Amice, na ampel beraad onze dank voor deze aperte explanatie. ;)
:Y)

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:44
Zojuist mijn Iphone 6 IOS 10,1 voorzien van IOS12.
Moet zeggen dat deze een stuk soepeler draait.
De batterijconditie is nog 100%
Mijn iphone heb ik al 3 jaar.

Opstarten duurt nog zeker 10 sec.
Ga dus voorlopig geen nieuwe kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Vastelaovend89 op 20-09-2018 13:39 ]

Eng en streng

• meesje
  • Nu online
Vastelaovend89 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:36:
Zojuist mijn Iphone 6 IOS 10,1 voorzien van IOS12.
Moet zeggen dat deze een stuk soepeler draait.
De batterijconditie is nog 100%
Mijn iphone heb ik al 3 jaar.

Opstarten duurt nog zeker 10 sec.
Ga dus voorlopig geen nieuwe kopen.
Zo hee, na 3 jaar nog 100%. Dat is netjes zeg. Mijn iPhone SE van 2 jaar zit op 91%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:07

SuBBaSS

-has Ryzen

Dreamvoid schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:49:
[...]

Hoe dat werkt:
Beetje off-topic maar: bedankt voor de tip!
En @Scrtz: ik begrijp dat je 'klacht' vooral over de native music app op iOS gaat.
Wellicht de moeite waard om ook eens naar Pacemaker te kijken, die heeft bijv. spotify integratie maar kan ook 'gewoon' met je itunes playlists werken. Of dat dan ook meteen voor Apple Music opgaat kan ik hier niet voor je testen want dat heb ik zelf niet.

Ontopic: hier voor het eerst in lange tijd maar weer eens dapper gedaan en itunes op m'n pc opgestart. Heb daar in het verleden wel zo ontzettend veel gezeik mee gehad na updates dat ik er 'even' klaar mee was.

Sinds ik spotify gebruik en minder lokaal op mijn iphone zet was de noodzaak er niet meer, helemaal niet toen ze die hele app-integratie eruit gesloopt hadden (dat gebruikte ik wel veel vanwege een ipad met wifi-issues waardoor het echt een strijd was om apps weer op die ipad te krijgen).

Maar nu lijkt het allemaal weer prima te werken.

Reden dat ik het vooral doe is omdat Pacemaker (vziw.) ongeveer de enige app is die spotify integratie heeft, maar ik heb meer van dat soort apps die vooral met 'lokale' muziek/ itunes playlists werken.
En omdat ik nu een stuk meer ruimte heb dan ik had toen ik mijn 5 met 16GB nog gebruikte. 8)

• Waah
Hackus schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:57:
@Waah Na een aantal Beta updates heb ik ook problemen ervaren met GMail. komt aardig overeen met jou ervaring. uitloggen AppStore herstart inloggen en De volgende dag stond alles goed. (updaten doe ik meestal s avonds)
bedankt voor de tip! maar helaas te laat. Hij ging echt niet meer starten....
Dus maar een volledige reset. Miss Waah niet blij, maar nu werkt het weer.

Nu maar eens kijken hoe die cloud-backup werkt :+
SuBBaSS schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:55:
[...]

Beetje off-topic maar: bedankt voor de tip!
En @Scrtz: ik begrijp dat je 'klacht' vooral over de native music app op iOS gaat.
Wellicht de moeite waard om ook eens naar Pacemaker te kijken, die heeft bijv. spotify integratie maar kan ook 'gewoon' met je itunes playlists werken. Of dat dan ook meteen voor Apple Music opgaat kan ik hier niet voor je testen want dat heb ik zelf niet.
Pacemaker (en voornaamste concurrent Djay Pro) zijn idd geweldige mix apps met Spotify integratie maar misschien weer wat overkill qua complexiteit/features, het aardige van Pyro is dat de interface zo extreem simpel is, enkel playlists + automatische mixing, en niks anders.

Nadeel van Spotify integratie in andere apps op iOS is overigens dat gesyncte muziek niet toegankelijk is voor andere apps, je moet altijd streamen.

Het zou idd aardig zijn als Apple’s Music app iets meer qua mixing zou kunnen, maar vooralsnog gaan ze die kant niet op en houden ze het simpel. Ook voor wat krachtigere filtering/smart playlists moet je naar andere apps als Picky en Prism (met Plex integratie!).

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:07

SuBBaSS

-has Ryzen

Dreamvoid schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:59:
[...]
Pacemaker (en voornaamste concurrent Djay Pro) zijn idd geweldige mix apps met Spotify integratie maar misschien weer wat overkill qua complexiteit/features, het aardige van Pyro is dat de interface zo extreem simpel is, enkel playlists + automatische mixing, en niks anders.

Nadeel van Spotify integratie in andere apps op iOS is overigens dat gesyncte muziek niet toegankelijk is voor andere apps, je moet altijd streamen.

Het zou idd aardig zijn als Apple’s Music app iets meer qua mixing zou kunnen, maar vooralsnog gaan ze die kant niet op en houden ze het simpel. Ook voor wat krachtigere filtering/smart playlists moet je naar andere apps als Picky en Prism (met Plex integratie!).

Klopt, ik had hem zelf een tijdje niet ge-update en toen ik dat wel gedaan wel beetje spijt.
Ze hebben hem echt flink verbouwd met die nieuwe social opties ed.
Nou was dat voor mij ook in een 'overgangsfase' maar streamen is en blijft het net niet (daarnaast mix ik ook op mijn pc via virtual dj, heb ik alsnog lokale bestanden nodig).

Maar ja, wellicht heeft Scrtz er wel wat aan. Proberen kan altijd natuurlijk.
En dan alsnog vastzitten aan aankopen, want al die funky fx enzo kosten allemaal wel wat. Maar goed, da's bij al die apps zo.
Ben zelf groot fan van bijv. de Launchpad app, die is daar ook niet anders in.

Was trouwens wel even 'schrikken' hier; ik heb nog een originele laadkabel van mijn 5, dat ding is zo gaar als wat (mantel helemaal vergaan).
Sluit ik mijn SE hier op mijn pc aan, gaat ie niet zoals gewoonlijk 2x kort trillen maar blijft die sequence de hele tijd herhalen.
Nog niet eerder meegemaakt! Ging helemaal over de saus dat ding. :D

[ Voor 11% gewijzigd door SuBBaSS op 20-09-2018 15:09 ]

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Raar dat er zo veel klachten zijn over iOS 12, in mijn omgeving hoor ik net alleen maar lovende woorden richting apple. Mijn telefoon is ook nieuw leven ingeblazen en heb nog geen enkele glitch gezien.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:49

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

iantje31 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:52:
Raar dat er zo veel klachten zijn over iOS 12, in mijn omgeving hoor ik net alleen maar lovende woorden richting apple. Mijn telefoon is ook nieuw leven ingeblazen en heb nog geen enkele glitch gezien.
Ik weet niet waar jij klachten leest hier? Ik vind het allemaal beduidend positief en heb nog geen enkele serieuze bug of probleem ergens gelezen of gezien.

youtube.com/@hisrep

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
DeNachtwacht schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:59:
[...]

Ik weet niet waar jij klachten leest hier? Ik vind het allemaal beduidend positief en heb nog geen enkele serieuze bug of probleem ergens gelezen of gezien.
Op een aantal vorige pagina's heb ik een aantal klachten gezien. Maar over het algemeen wordt iOS 12 een stuk beter ontvangen dan iOS 11 :)

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Gekke vraag hoor, maar op mijn X draai ik 12.1 en zie ik geen News widget van Apple zelf.

Op mijn Xs Max draai ik nu ook 12.1 en zie ik die News widget wel, ik kan verder geen verschillen ontdekken qua instellingen (De Max is nog niet voorzien van een X backup, ga ik straks doen).

Meer mensen die de News widget juist wel of niet hebben?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Mijn app updates worden niet automatisch ge-update als ik met WiFi verbonden ben. Terwijl update met WiFi toch echt aanstaat. Heb het al via YouTube en Google opgezocht en geprobeerd maar niks helpt. Iemand hier met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:26
Ramon27 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:29:
Mijn app updates worden niet automatisch ge-update als ik met WiFi verbonden ben. Terwijl update met WiFi toch echt aanstaat. Heb het al via YouTube en Google opgezocht en geprobeerd maar niks helpt. Iemand hier met een oplossing?
Had je de nieuwe voorwaarden van de App Store al geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ja al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
Sinds ik IOS 12 heb draaien krijg ik zowel op een iPhone 6 als een iPad Mini 3 regelmatig de melding "Storage Full". Als ik op dat moment ga kijken zie ik "Other" al het vrije geheugen heeft opgesnoept.
Als ik een app verwijder van b.v. 200Mb, dan is een paar minuten die 200Mb weer opgesnoept door "Other".
Heb op de iPhone al een volledige restore gedaan maar dat maakt niets uit.
Het vreemde is dat een half uur later de ruimte opeens weer vrij is.
Iemand anders ook last van dit verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Toppe schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:36:
Meer mensen die de News widget juist wel of niet hebben?
Zet je Apple device maar eens op de Engelse taal.... krijg je de app direct op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Mark-NL schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:49:
[...]

Zet je Apple device maar eens op de Engelse taal.... krijg je de app direct op het scherm.
Nee, heb nu een backup terug gezet van de X, ook hier geen News widget, telefoon staat op Engels dus dat is dikke prima...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS 12.1 Public Beta 1 is trouwens ook al beschikbaar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:29
Mark-NL schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:49:
[...]

Zolang je regio op NL staat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Even een vraagje, ik heb hier nog een iPhone 5S liggen die ik graag van een schone installatie wil voorzien, echter is de homebutton defect.

Momenteel hebben we dit weten te omzeilen door gebruik te maken van de virtuele home button (AssistiveTouch)

Echter ben ik benieuwd of dit ook opgeroepen kan worden tijden het installatie proces waarbij de telefoon als nieuw moet worden geconfigureerd.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Unidentified schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:58:
Even een vraagje, ik heb hier nog een iPhone 5S liggen die ik graag van een schone installatie wil voorzien, echter is de homebutton defect.

Momenteel hebben we dit weten te omzeilen door gebruik te maken van de virtuele home button (AssistiveTouch)

Echter ben ik benieuwd of dit ook opgeroepen kan worden tijden het installatie proces waarbij de telefoon als nieuw moet worden geconfigureerd.
Vandaag toevallig gedaan bij tel van collega, is gewoon mogelijk, Touch id werkt?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om in IOS12 de app Schermtijd uit te schakelen? Op mijn Android-telefoon heb ik al de app MyDataManager om het datagebruik te meten, maar mijn iPad 2017 wil ik ‘anoniem’ kunnen gebruiken zonder allerlei tracking. Door Schermtijd komt er op de iPad ook allerlei tracking waar ik geen zin in heb. Als het niet mogelijk is om Schermtijd uit te schakelen, blijf ik gewoon IOS11 op mijn iPad gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:06:
Is het mogelijk om in IOS12 de app Schermtijd uit te schakelen? Op mijn Android-telefoon heb ik al de app MyDataManager om het datagebruik te meten, maar mijn iPad 2017 wil ik ‘anoniem’ kunnen gebruiken zonder allerlei tracking. Door Schermtijd komt er op de iPad ook allerlei tracking waar ik geen zin in heb. Als het niet mogelijk is om Schermtijd uit te schakelen, blijf ik gewoon IOS11 op mijn iPad gebruiken.
yep, en je kunt ook eerst beperkingen invoeren. (ook nu in 11 al btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
Sinds de iOS 12 beta werkt mijn stappen teller met wisselend succes. Nou heb ik sinds vandaag een apple watch maar zou dit erop kunnen duiden dat de gyroscoop in mijn iPhone niet lekker werkt?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WA87oUJ.jpg?1

[ Voor 71% gewijzigd door haakjesluiten op 21-09-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah m'n schermtijd is gefixt. Vond het al raar dat die data niet bleek te kloppen en de whitelist geen enkel effect had, Schermtijd uitgeschakeld, force reboot en hop: hij schakelt zichzelf uit zichzelf weer in en toont opeens veel meer data, de whitelist is leeg en werkt na her-populatie wel naar behoren, et cetera. Ergens in de beta is die dus flink geglitched en is ie dubbel data bij gaan houden :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
vandaag overgegaan (i7) en werkt perfect. maar wat is workflow waanzinnig handig zeg! damn

snap niet dat hier niet echt over gesproken wordt. paar hits als ik de search gebruik?

[ Voor 33% gewijzigd door TweakerVincent op 21-09-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

TweakerVincent schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:24:
vandaag overgegaan (i7) en werkt perfect. maar wat is workflow waanzinnig handig zeg! damn

snap niet dat hier niet echt over gesproken wordt. paar hits als ik de search gebruik?
Toppe in "[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten"

Oke lol, het is al laat... vroeg wakker. Wou zeggen dat er al een eigen thread is voor shortcuts d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 21-09-2018 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:05
Toppe schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:09:
[...]

Toppe in "[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten"

Oke lol, het is al laat... vroeg wakker. Wou zeggen dat er al een eigen thread is voor shortcuts d:)b
ah thanks!

• Kartmans1
  • Laatst online: 14-09 21:55
Iemand die zijn of haar ervaringen kan delen met betrekking tot RAM management in iOS 12 ten opzichte van iOS 11? Blijven apps langer in het geheugen staan?

Mijn werkgever heeft de update nog niet vrijgegeven, dus kan het zelf nog niet testen 😜

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen idee of het IOS12 is, of al eerder ...
Het volgende :

Sinds kort valt het me op dat de wifi onderbroken wordt na een bepaalde tijd.
notificaties komen gewoon binnen ( 4G neemt het over )
Over het algemeen niet zo'n issue ( genoeg data in mijn abo ) maar ik bemerk wat problemen bij gebruik met de Chromecast Ultra.
Netflix speelt de boel gewoon af, die heeft zijn link en doet zijn ding, tot de film voorbij is.
Met series iets meer, vooral met bingin, na verloop van tijd vraagt Netflix "bent u er nog"
Dan moet je op 'play' drukken op de telefoon, maar omdat wifi weggevallen is, kan dat niet ( snel genoeg ) en stopt Netflix ermee.

Verder gebruik ik AirvideoHD om media vanaf mijn homeserver af te spelen ( externe locatie )
Airvideo is echt streaming heb ik gemerkt, als de telefoon uit het netwerk is, stopt de video na een tijdje ( buffer leeg )
Hou ik de telefoon actief ( elke x minuten unlock ) gaat het prima verder.

Wat me wel opvalt, is dat het herverbinden na zo'n disconnect vaak niet direct werkt, regelmatig geeft de telefoon aan "verkeerd password" ( terwijl dit gewoon wel klopt.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cG6HMe/image.png

Ook opnieuw invoeren van het juiste WW blijft foutief.
Het uitschakelen in settings en weer aanzetten wil 9 van de tien keer helpen, maar in bovenstaande gevallen niet adequaat genoeg, of verbind domweg niet meer met de CC

Wat heb ik ondernomen :
Accespoints gewisseld, Het doet zich voor bij een Sitecom WL330, een GL-Inet300 ( openwrt ) maar ook bij een Mikrotik HAP-lite ( bridged AP )
SSID's zijn "XXX 123" ( met spatie ) en "XXX" ( zonder spatie )

Op de iPhone zelf na wat gegoogle veel resultaten over wegvallende wifi, maar pré 2015
Handmatig DNS in de settings ( google / opendns ) - zelfde resultaat
Reset netwerksettings ( buiten dat ik al mijn andere wifi-pw's weer mocht invoeren ;) nog steeds dezelfde meldingen

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
In iOS 11 had je bij de batterij de optie om te zien hoe lang je telefoon in stand-by stond en hoelang je hem echt had gebruikt, waar kan je dat vinden in iOS 12?

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 20:15
Jieve schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 07:48:
In iOS 11 had je bij de batterij de optie om te zien hoe lang je telefoon in stand-by stond en hoelang je hem echt had gebruikt, waar kan je dat vinden in iOS 12?
Instellingen - Batterij?

Het is weer September 2025 :)

• Jieve
Voorheen stond het idd daar, dan helemaal omlaag.
Maar dat is er dus niet meer.
Zie wel 'Scherm aan' en 'Scherm uit', is dit de vervanger?

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 20:15
Jieve schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:22:
[...]

Voorheen stond het idd daar, dan helemaal omlaag.
Maar dat is er dus niet meer.
Zie wel 'Scherm aan' en 'Scherm uit', is dit de vervanger?
Ja dat komt daarmee idd overeen

Het is weer September 2025 :)

• Jieve
Jaymone schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:23:
[...]

Ja dat komt daarmee idd overeen
Hmm oke..

Mijn iPhone gisteren helemaal opgeladen, daarna niet meer aan de oplader gehad.
Dus al meer dan 24uur.

Scherm aan: 4:47uur
Scherm uit: 1:27uur > dit zou meer moeten zijn dan scherm aan.

Totaal tijd lijkt ook niet te kloppen dan...
Waar zijn die andere uren gebleven? haha

[ Voor 10% gewijzigd door Jieve op 22-09-2018 10:25 ]

• Mel33
  • Laatst online: 16:33
FreshMaker schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:59:
Geen idee of het IOS12 is, of al eerder ...
Het volgende :

Sinds kort valt het me op dat de wifi onderbroken wordt na een bepaalde tijd.
notificaties komen gewoon binnen ( 4G neemt het over )
Over het algemeen niet zo'n issue ( genoeg data in mijn abo ) maar ik bemerk wat problemen bij gebruik met de Chromecast Ultra.
Netflix speelt de boel gewoon af, die heeft zijn link en doet zijn ding, tot de film voorbij is.
Met series iets meer, vooral met bingin, na verloop van tijd vraagt Netflix "bent u er nog"
Dan moet je op 'play' drukken op de telefoon, maar omdat wifi weggevallen is, kan dat niet ( snel genoeg ) en stopt Netflix ermee.

Verder gebruik ik AirvideoHD om media vanaf mijn homeserver af te spelen ( externe locatie )
Airvideo is echt streaming heb ik gemerkt, als de telefoon uit het netwerk is, stopt de video na een tijdje ( buffer leeg )
Hou ik de telefoon actief ( elke x minuten unlock ) gaat het prima verder.

Wat me wel opvalt, is dat het herverbinden na zo'n disconnect vaak niet direct werkt, regelmatig geeft de telefoon aan "verkeerd password" ( terwijl dit gewoon wel klopt.

[Afbeelding]

Ook opnieuw invoeren van het juiste WW blijft foutief.
Het uitschakelen in settings en weer aanzetten wil 9 van de tien keer helpen, maar in bovenstaande gevallen niet adequaat genoeg, of verbind domweg niet meer met de CC

Wat heb ik ondernomen :
Accespoints gewisseld, Het doet zich voor bij een Sitecom WL330, een GL-Inet300 ( openwrt ) maar ook bij een Mikrotik HAP-lite ( bridged AP )
SSID's zijn "XXX 123" ( met spatie ) en "XXX" ( zonder spatie )

Op de iPhone zelf na wat gegoogle veel resultaten over wegvallende wifi, maar pré 2015
Handmatig DNS in de settings ( google / opendns ) - zelfde resultaat
Reset netwerksettings ( buiten dat ik al mijn andere wifi-pw's weer mocht invoeren ;) nog steeds dezelfde meldingen
Ik heb ook steeds dat wifi uit gaat, en uit slaapstand komend duurt het even voor hij weer verbinding heeft, en soms blijft hij ook gewoon op 4g, Niets helpt. en ik had het ook in mijn 6s.
ik heb hem ook eens helemaal leeg gemaakt, maar ergens in mijn icloud lijkt er een app te zijn die het zo steeds doet. ik ben er niet helemaal zeker van of het een app is. maar bij het aanmelden met mijn account op een lege iphone x, komt het fenomeen weer terug. (dus ik baal dat het niet te vinden is waar het aan ligt. (wat een uitgezoek man pff)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• APPLEHARRY
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17
Rare kwestie; instellen Apple ID, iCloud en iTunes Store lukt niet; is een grijze tekst en geeft geen reactie bij tap.....iemand?

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Een schone iOS 12 install heeft standaard geen geluidje ingesteld voor de inkomende mail. Dit was vroeger altijd een "ping".

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:35
Ik heb sinds gisteren dat mijn iPhone 7 na de iOS 12 update warm wordt en binnen 6 uur tijd van 100% naar 10% schiet. Meer mensen last van?
mprkooij schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:29:
Ik heb sinds gisteren dat mijn iPhone 7 na de iOS 12 update warm wordt en binnen 6 uur tijd van 100% naar 10% schiet. Meer mensen last van?
al geforceerde restart gedaan aan Apple/MFI laadsysteem ?

• mprkooij
Hackus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:35:
[...]

al geforceerde restart gedaan aan Apple/MFI laadsysteem ?
Je bedoelt gewoon hard reset d.m.v. homebutton en volume en maar wel gekoppeld aan een oplader?
mprkooij schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:04:
[...]

Je bedoelt gewoon hard reset d.m.v. homebutton en volume en maar wel gekoppeld aan een oplader?
ja,
*knip*

De sneer is nergens voor nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 25-09-2018 20:03 ]

• mprkooij
Hackus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:08:
[...]

ja,
(hard reset is niet gewenst door donstil. om weer ellenlange te voorkomen noem ik het nu geforceerde reset/force reset) ;)
Force reset zelfs! Ik ga het even proberen, thanks.

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 11:57
Praktische vraag;

Ik heb mijn iPhone 7 redelijk leuk kunnen verkopen, ik had dus een reservekopie gemaakt maar vanwege het volume en de shitload aan foto's kon ik die niet kwijt op mijn reserve SE. Ik ben daar gewoon wat apps gaan installeren maar weinig spannends. Ik heb daar wel het nodig contact gehad per bericht of iMessage.

Ik heb nu mijn backup van de iPhone 7 teruggezet maar uit eerdere ervaring nam ik aan dat hij ook automatisch alles aan berichten zou terughalen na invoeren van iCloud gegevens. Ik heb vervolgens de backup teruggezet maar nu mis ik dus twee weken aan berichten die ik op de SE heb binnengekregen.

Iemand nog een idee hoe ik die berichten nu nog terugkrijg?
mprkooij schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:11:
[...]

Force reset zelfs! Ik ga het even proberen, thanks.
dan gewoon vol opladen en nog even na 100% aangesloten laten
(kalibratie). ook al zijn er mensen die beweren dat je de batterij niet kunt kalibreren. hoe het heet boeit me weinig. merk wel dat wanneer je het af en toe doet alles nadien weer lekker soepel loopt.(en soms je batterij health weer 2% hoger staat)

• mprkooij
Hackus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:16:
[...]

dan gewoon vol opladen en nog even na 100% aangesloten laten
(kalibratie). ook al zijn er mensen die beweren dat je de batterij niet kunt kalibreren. hoe het heet boeit me weinig. merk wel dat wanneer je het af en toe doet alles nadien weer lekker soepel loopt.(en soms je batterij health weer 2% hoger staat)
Batterij health staalt op dit moment op 82%

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:27:
[...]

Batterij health staalt op dit moment op 82%
lijkt me tijd om te laten vernieuwen voor eind van het jaar

• mprkooij
Ja heb hem nu geloof ik precies 2 jaar. Gisteren de Xs Max binnengekregen. Iets te zwaar dus die gaat weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mel33 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:50:
[...]

Ik heb ook steeds dat wifi uit gaat, en uit slaapstand komend duurt het even voor hij weer verbinding heeft, en soms blijft hij ook gewoon op 4g, Niets helpt. en ik had het ook in mijn 6s.
Volgens mij ( nog even doortesten ) werkt dit :

https://www.appletips.nl/ios-11-bugs-problemen/

Korte stappen:
* harde aan/uit, opnieuw opstarten
* via algemeen, netwerkinstellingen herstellen (je raakt alle info kwijt, maak voor de zekerheid een reservekopie)
* Zet in privacy de locatie-instellingen voor WiFi-netwerken uit.
* Maak opnieuw verbinding met je netwerk (incl. opnieuw invullen WPA-key)

Ik vermoed dat de stap in het privacy-deel dé boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hackus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:28:
[...]

lijkt me tijd om te laten vernieuwen voor eind van het jaar
Kan dat enkel bij de Apple Store? Want dat is een stukje rijden .... Of kan het ook bij andere winkels? En hoe lang ben je de telefoon kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Is iOS 12 qua opslag zoveel groter. Ik zat altijd rond de 18GB aan opslag, sinds de update is dat tegen 20GB aan, niets meer gedownload of gewijzigd en flink veel ‘andere’ volgens iOS 12 in het menu iPhone-opslag.

Heb de iPhone al uit en aangezet, maar helaas. Kan toch geen 2GB kwijt zijn?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op zondag 23 september 2018 @ 08:12:
Is iOS 12 qua opslag zoveel groter. Ik zat altijd rond de 18GB aan opslag, sinds de update is dat tegen 20GB aan, niets meer gedownload of gewijzigd en flink veel ‘andere’ volgens iOS 12 in het menu iPhone-opslag.

Soms helpt een harde reset, ff je knoppen gelijktijdig indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

THE_BASE schreef op zondag 23 september 2018 @ 08:12:

“Zoveel” meer?? Een os kan groter zijn ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Tylen schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:17:
[...]

Niet meteen op je teentjes getrapt zijn. Hij vraagt gewoon of iOS 12 meer ruimte inneemt (zo'n 2GB meer) dan iOS11, of dat er misschien wat anders zijn ruimte inneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waah schreef op zondag 23 september 2018 @ 08:03:
[...]

Kan dat enkel bij de Apple Store? Want dat is een stukje rijden .... Of kan het ook bij andere winkels? En hoe lang ben je de telefoon kwijt?
in store en oa bij Amac. ik zou wel even contact opnemen van te voren. https://getsupport.apple.com/
oa Amac vraagt €39,- ipv €29,-

Waar kunt u een reparatie laten uitvoeren
zoek een winkel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:02:
[...]

Soms helpt een harde reset, ff je knoppen gelijktijdig indrukken.
Dat verschilt per toestel. je kunt niet zomaar adviseren om alle knoppen ingedrukt te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:17:
[...]

Reageer voortaan op zondagmorgen een uurtje later als het zo kortaf moet.

Ik weet dat een OS groter kan zijn bij een update, maar ik ben 2GB 'kwijt'. Je gaat mij niet vertellen dat iOS 12 2GB groter is geworden, terwijl het op de meeste iPhones voor meer opslag en performance zou moeten lijden.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
*knip*

En ook hier volstaat een TR.

[ Voor 110% gewijzigd door Hoedje op 25-09-2018 20:37 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Waah schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:48:
[...]

Niet meteen op je teentjes getrapt zijn. Hij vraagt gewoon of iOS 12 meer ruimte inneemt (zo'n 2GB meer) dan iOS11, of dat er misschien wat anders zijn ruimte inneemt.
?? Teentjes getrapt?? Ben ik niet hoor. Ik geef gewoon aan dan een os groter kan zijn ja. 2GB is niet veel. Als je ziet wat je ervoor terug krijgt aan performance. Zelf weet ik niet of iOS 11 echt 2GB kleiner is. Wie houd dat nou bij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

THE_BASE schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:42:
[...]

Reageer voortaan op zondagmorgen een uurtje later als het zo kortaf moet.

Ik weet dat een OS groter kan zijn bij een update, maar ik ben 2GB 'kwijt'. Je gaat mij niet vertellen dat iOS 12 2GB groter is geworden, terwijl het op de meeste iPhones voor meer opslag en performance zou moeten lijden.
Zie hierboven. Waar staat dat het meer opslag zou moeten geven? Waarschijnlijk is dat omdat er andere codecs/compressies gebruikt worden op media bestanden. En als ik kortaf reageer is mij dat goed recht. Het is een openbaar forum :w :w

* Tylen vraagt zich serieus af waar mensen zich druk om kunnen maken. 2GB. Pfffff.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Tylen schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:26:
[...]
* Tylen vraagt zich serieus af waar mensen zich druk om kunnen maken. 2GB. Pfffff.
2gb is m.i. enorm veel als je bv een iPhone 5s, SE of 6 hebt in de 16gb uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

meesje schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:37:
[...]

2gb is m.i. enorm veel als je bv een iPhone 5s, SE of 6 hebt in de 16gb uitvoering.
Oke oke goed punt. Misschien reageerde ik te overdreven

Mijn excuus topic 🤐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:37:
[...]

Het is een iPhone X, maar zelfs dan: ik stel een vraag en hoop op een antwoord waar ik wat aan heb. Ik heb opslag genoeg: van de 64GB heb ik 20GB gebruikt, dus er is geen probleem.

Dat wil niet zeggen dat ik niet zou willen weten waar 2GB naar toe is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:04:
[...]
Ik krijg de afgelopen week dagelijks vele app-updates.
Geen idee of het daar in zit, maar als 10 apps allemaal 100MB meer gaan doen, kom je vrij snel op een grotere install-base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Er klopt niets van dat Screen Time:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fhslB5rvk2QG3KG1SQCZYk0D/full.jpg
Als je de waardes onder de grafiek optelt kom je bij lange na niet bij 3 uur en 58 minuten uit 8)7

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jieve
Menesis schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:20:
[Afbeelding]
Als je de waardes onder de grafiek optelt kom je bij lange na niet bij 3 uur en 58 minuten uit 8)7
Dat viel me gisteren ook al op.
Ook de totale stand-by time is nergens meer te vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
Menesis schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:20:
[Afbeelding]
Die grijze wordt niet opgesomd schijnbaar, enkel blauw, lichtblauw en oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
THE_BASE schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:04:
[...]

Het is een iPhone X, maar zelfs dan: ik stel een vraag en hoop op een antwoord waar ik wat aan heb. Ik heb opslag genoeg: van de 64GB heb ik 20GB gebruikt, dus er is geen probleem.

Als je nagaat dat de iPhone iPhone 4S zelfs verkrijgbaar was met 8GB, en 16GB nu al niet meer genoeg is, vraag jij je af waar na een major update die 2GB heen is? Evolutie van het OS wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
xoniq schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:40:
[...]

Die grijze wordt niet opgesomd schijnbaar, enkel blauw, lichtblauw en oranje.
Hmm dat is het waarschijnlijk ja, maar ik vind het allemaal maar slecht ontworpen :F
"Other" betekent normaal al "al het overige", en daarnaast is het raar om niet alle kleuren in een grafiek te verklaren.

En daarnaast staat op de overzichtspagina het volgende, daar wel met een grijs streepje, maar de lengte daarvan klopt alsnog niet in verhouding tot hoeveel tijd dat dan moet voorstellen. En er staat dus niet bij wat het is. "Other other" zou een mooi label zijn :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KIhl54UCc66tUCe1z1BM5hnO/full.jpg

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sinds gisteren iOS12 geinstalleerd, maar sindsdien is de kleurweergave van mijn toestel heel anders (overbelicht/alles neigt heel erg naar wit toe).

Heb al gekeken naar mijn instellingen, maar alles lijkt in orde te zijn. Iemand anders hier problemen mee en wellicht een oplossing?

Zelfde als waar ze het hier over hebben denk ik: https://www.dpreview.com/...ontrast-changes-in-ios-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Sinds gisteren staat er in eens icloud drive bij Iphone-opslag wat 13GB ruimte in beslag neemt. Ik kom er alleen niet achter wat er zo groot is en ook daadwerkelijk die ruimte in beslag neemt :+
Als ik in log op iCloud Drive zie ik alleen wat kleine bestandjes, verder niks. Iemand enig idee hoe ik hier achter kan komen?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
xoniq schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:42:
[...]

Als je nagaat dat de iPhone iPhone 4S zelfs verkrijgbaar was met 8GB, en 16GB nu al niet meer genoeg is, vraag jij je af waar na een major update die 2GB heen is? Evolutie van het OS wellicht?
Als men er zo zeker van is dat iOS 11 naar iOS 12 2GB groter is kan ik jullie melden dat het verwijderen van o.a. Shortcuts al heel wat scheelt. Ligt dus niet aan het OS per definitie.

Pagina: 1 ... 15 ... 25 Laatste