Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:57
Vaganzza schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:18:
[...]

Bij mij werken beiden niet, al meermaals geprobeerd en ook herstart helpt niet... Zal toch geen reset moeten gaan doen zeker...
Ondertussen wel aan de praat gekregen manueel, maar lukt ook niet elke keer. Er klopt dus zeker iets niet, maar kan het ook nog niet reproduceren om te weten waar het nu precies aan ligt... In ieder geval is het uit den boze dat ik via iPad mijn hotspot aankrijg... Nochtans een hele handige functie die ik dagelijks gebruik...

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:36:
Krijg iOS12 maar niet geïnstalleerd op mn iPhone 6, al meerdere keren herstart, download verwijderd etc.
Alle Apps afsluiten -Mobielnetwerk uit - schermslot uit - 50% + batterijpercentage, in de buurt van goede WiFi verbinding en gaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Zojuist iOS12 op mijn Mini 2 gezet (kwam van 10). Eerste indruk over de snelheid is positief. Een aantal elementen voelen duidelijk wat vlotter aan, maar het laden van sommige webpagina’s lijkt ie wat meer moeite te hebben.

Ik ga het een paar dagen aanzien of ik voor dagelijks gebruik toch niet eens over een upgrade moet nadenken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Voor ik direct een nieuw topic maak, wellicht weet iemand hier het.

Ik heb het Beta profiel van mijn iPhone verwijderd en de telefoon opnieuw ingesteld.
Wilde weer als nieuw beginnen dus ik heb geen back-ups gedraaid naast de foto's.

Telefoon opnieuw geïnstalleerd met iOS 12 en de meeste app er weer op gezet.
Accounts heb ik toegevoegd maar tot mijn verbazing zie ik dat hij opeens bij "Wachtwoorden" de informatie van de Mac op het werk heeft gepakt.
Alle privé wachtwoord (270+) zie ik hierin niet meer terug, geen een.

Ik heb "Sleutelhanger" bij iCloud aan staan, alle accounts toegevoegd, telefoon opnieuw opgestart en zou niet weten wat het anders kan zijn.

Iemand hier een oplossing voor?
Normaal gesproken had ik dit probleem niet en nam die de wachtwoorden van het werk niet over.
Zie ik wat over het hoofd? :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 17:57
Ik probeer IOS12 te installeren op de ipad Mini 2 van mijn zoon. Deze draait nog IOS 9.3.5. (I know :$).

Deze update kan niet OTA, maar moet via iTunes. Als ik echter probeer om in de laatste versie van iTunes te zoeken naar de update van IOS12 krijg ik als melding dat IOS 9.3.5. de laatste en nieuwste versie is, m.a.w. er valt niks up te daten.

Iemand een verklaring/oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

zilver7 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:09:
Ik probeer IOS12 te installeren op de ipad Mini 2 van mijn zoon. Deze draait nog IOS 9.3.5. (I know :$).

Deze update kan niet OTA, maar moet via iTunes. Als ik echter probeer om in de laatste versie van iTunes te zoeken naar de update van IOS12 krijg ik als melding dat IOS 9.3.5. de laatste en nieuwste versie is, m.a.w. er valt niks up te daten.

ipad is te oud voor een nieuwe versie iOS?? (Dont know hoe oud hij is hoor)

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 18-09-2018 17:27 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt geen iPad Mini 2 ;)
Kijk eens welk A typenummer er staat ?

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 18-09-2018 17:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilver7
iPad mini2 staat wel in de lijst van apparaten die worden ondersteund voor IOS12...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilver7
Hackus schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:31:
[...]
Je hebt geen iPad Mini 2 ;)
Kijk eens welk A typenummer er staat ?
Volgens weergave in iTunes wel. Waar vind ik het A-typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zilver7 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:33:
[...]

Op de achterkant sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
zilver7 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:33:
[...]

Ik weet voor 98% zeker dat je geen iPad mini 2 heb, maar een iPad mini 1. Laatste iOS update voor de mini is namelijk 9.3.5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilver7
Volgens iTunes is het een ipad mini 2 (dat geef ie ten minste weer). A-typenummer is A1489. Ff gegoogeld, op de site van Apple Support staat:

iPad mini 2

Jaar: eind 2013 en begin 2014
Capaciteit: 16, 32, 64, 128 GB
Modelnummer (op de achterbehuizing):
A1489 op de iPad mini 2 Wi-Fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Mijn Mini 2 is zojuist gewoon over OTA geupdate, dus dan gaat er iets anders niet goed.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zilver7 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:41:
Volgens iTunes is het een ipad mini 2 (dat geef ie ten minste weer). A-typenummer is A1489. Ff gegoogeld, op de site van Apple Support staat:

iPad mini 2

Jaar: eind 2013 en begin 2014
Capaciteit: 16, 32, 64, 128 GB
Modelnummer (op de achterbehuizing):
A1489 op de iPad mini 2 Wi-Fi
Dan zou ik eerst naar (proberen )10 gaan en dan 11 https://ipsw.me/

edit: zorg wel dat je alle gegevens weet van het ID. en een aantal Apps doen het misschien niet meer
(oude non 64bit Apps)

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 18-09-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilver7
Hackus schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:43:
[...]

Dan zou ik eerst naar (proberen )10 gaan en dan 11 https://ipsw.me/
Dank voor de link Hackus. Is het een probleem dat 10 unsigned is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zilver7 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:51:
[...]

Je kunt ook 11 proberen (zelf geen ervaring met dit soort oude updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
zilver7 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:51:
[...]

Updaten naar een unsigned iOS versie gaat niet werken.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siri hangt in op Zoek Vrienden, je kan dus vragen “Waar is ...”. Maar weet iemand hoe je dan aan Siri kan vragen wat de reistijd is naar jou locatie? In de ZV app kun je dat zo zien, maar krijg het met Siri niet voor elkaar. Is wel verrekte handig als het zou kunnen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:48
Heeft iemand al een battery drain geopperd? Ik zou graag een x de eerste zijn

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:03
Flitsmeister gooit wel een beetje roet in het eten wat betreft de statistieken van m'n schermtijd. 2:44min vandaag van de in totaal 5:14min.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:35
ismilyfox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:54:
Ik heb een issue. Ik heb de GM versie nog steeds op iphone en kan mijn watch niet updaten naar 5. Anyone ?
Ik heb hetzelfde, de Watch app blijft zeggen dat de watchOS 4.3.2 de nieuwste versie is. Heb net de iPhone hersteld naar de 'gewone' iOS 12, maar de Apple Watch ziet geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
tycho28 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:22:
[...]

Ik heb hetzelfde, de Watch app blijft zeggen dat de watchOS 4.3.2 de nieuwste versie is. Heb net de iPhone hersteld naar de 'gewone' iOS 12, maar de Apple Watch ziet geen update.
Mijn vriendin heeft precies hetzelfde, iPhone 6 op iOS12 en iWatch 2 ziet geen update naar watch5.

Als iemand een oplossing weet hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38

s0kkie

Cowabunga

iOS 12.1 beta 1 nu aan het installeren, ben benieuwd of nieuwe emojis er zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door s0kkie op 18-09-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismilyfox
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-10-2023
tycho28 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:22:
[...]

Verwijder de beta profielen vanuit je watch app en iphone herstart beide devices en try again :-)

Blizzard: Smilyfox#21203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
Group FaceTime is weer terug in iOS 12.1 beta. Hopelijk blijft het er nu ook in.

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 18-09-2018 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Snap het "scherm gebruik" gedeelte nog niet helemaal... 2 minuten geleden had ik 3 uur en 50 minuten scherm gebruik. Nu kijk ik weer en het staat op 2 uur en 58 minuten :/

Betreft een iPhone X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 15:10
Let wel op dat er nog geen beta's (12.1) zijn van de Xs'en! Dus je kan dan geen backup terugzetten, moet je wachten op een beta voor die toestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15
Geen idee of het nog werkt maar voorheen kon het via een iTunes backup wel, als je versienummer aanpast in een .plist

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
De accuduur van mijn iphone 7 plus is flink verbeterd na de update. Ik heb de telefoon nu een hele dag gebruikt en heb nog 59% over :)

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:24
Bij de iPhone 5S werkt het prima, alleen deniet storen pop-up stoor ik mij aan

Heb niet storen altijd aanstaan, en heb nu steeds bij het sluimeren een niet storen pop-up.

Kan dit ook uit gezet worden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:13
12.1 beta 1 draait in ieder geval als een tierelier! Beste en meest soepele versie tot dusver. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:02

MEJ

loekf2 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:25:
Weet iemand waarom de info bar layout boven in (bereik, datum) op een iPhone 7 niet is als de iPad Pro of X is ?

Op mijn iPad Pro zie je nu links en rechts dat soort dingen, midden is leeg als een notch.

Ik hoef de ISP echt niet boven in beeld te hebben, datum is handig.
Ben ook wel benieuwd? Iemand?

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Google Maps heeft btw een update uitgebracht met Apple CarPlay functionaliteit :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:01

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Na een tijdje spelen en wennen aan iOS 12 heb ik maar besloten om "Verminder Beweging" aan te zetten.

Kon maar niet wennen aan die nieuwe sluit animatie, waar de achtergrond en de apps mee bewegen op het Home screen. Kreeg er eerder koppijn van. Zeker als je met een iPad in bed ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18
Splinter Cell schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:25:
Na een tijdje spelen en wennen aan iOS 12 heb ik maar besloten om "Verminder Beweging" aan te zetten.

Kon maar niet wennen aan die nieuwe sluit animatie, waar de achtergrond en de apps mee bewegen op het Home screen. Kreeg er eerder koppijn van. Zeker als je met een iPad in bed ligt..
Euh die animatie is al sinds iOS 7 of 8 ofzo weinig aan verandert behalve dat het nu wat soepeler gaat

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
Ik probeer al de hele avond een kind-Apple-ID te maken op een iPad op iOS12 echter keer op keer na tig vragen ingevuld te hebben, bij het accepteren van de voorwaarden:
"Een serverprobleem blokkeert het Apple ID-inloggen. Probeer later opnieuw in te loggen."

Bekend voor iemand? Hoe fix ik dit? Ik heb geen Mac om een kinder-account aan te maken, zal vanuit die iPad moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:01

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

SpoekGTi schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:27:
[...]

Euh die animatie is al sinds iOS 7 of 8 ofzo weinig aan verandert behalve dat het nu wat soepeler gaat
Nee, het is wel wat veranderd. Zonet ook nog wat iOS 11 filmpjes gekeken, om te dubbel checken.

En sowieso als je meer dan een jaar iOS 11 hebt gebruikt, valt dit natuurlijk gewoon op. Zowel op iPad Air (1) als iPad Pro 10.5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
catchingfire schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:38:
Ik probeer al de hele avond een kind-Apple-ID te maken op een iPad op iOS12 echter keer op keer na tig vragen ingevuld te hebben, bij het accepteren van de voorwaarden:
"Een serverprobleem blokkeert het Apple ID-inloggen. Probeer later opnieuw in te loggen."

Bekend voor iemand? Hoe fix ik dit? Ik heb geen Mac om een kinder-account aan te maken, zal vanuit die iPad moeten.
Log uit je Apple ID, restart de iPad, en log weer in. Of probeert t op een andere dag, ik heb ook dit soort rare serverproblemen gehad, die op mysterieuze wijze na wat uitloggen/inloggen verdwenen.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:03

The Chosen One

Zie signature!

Meest irriterende is nog die tijd linksbovenin... moet ik Apple feedback gaan geven over iets wat ze in de 1e plaats optioneel moeten maken. Keuzes bieden i.p.v. dingen opdwingen is iets wat 90% van alle dev´s/companies nog moet leren.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

The Chosen One schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:32:
Meest irriterende is nog die tijd linksbovenin... moet ik Apple feedback gaan geven over iets wat ze in de 1e plaats optioneel moeten maken. Keuzes bieden i.p.v. dingen opdwingen is iets wat 90% van alle dev´s/companies nog moet leren.
Tja, Apple is nou eenmaal bekend hierom en ziet het zelfs als een voordeel. Als je dat niks vindt is een iPhone misschien niet voor jou.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Zal niks voor niks gedaan worden.

• Tylen

Tylen

Wil je keuzes/dingen aanpassen? Neem android.

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:31
fsfikke schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:21:
Google Maps heeft btw een update uitgebracht met Apple CarPlay functionaliteit :)
Vanmorgen gelijk geprobeerd en werkt als een zonnetje. Stukken beter dan de Apple Maps.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dreamvoid schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:26:
[...]

Log uit je Apple ID, restart de iPad, en log weer in. Of probeert t op een andere dag, ik heb ook dit soort rare serverproblemen gehad, die op mysterieuze wijze na wat uitloggen/inloggen verdwenen.
Klopt, en bel met Apple om dit door te geven! Er is echt serieus iets mis in deze workflow en bepaalde servers die daar bij horen.

Nog even een known issue. Mocht je handmatig DNS willen instellen voor je Wifi, het kan voorkomen dat dit niet goed werkt. "Vergeet" dan eerst dit wifi netwerk en voordat je hem opnieuw toevoegt configureer handmatig een DNS en verbind daarna pas. :F

[ Voor 21% gewijzigd door Falcon op 19-09-2018 08:32 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:03

The Chosen One

Zie signature!

Scott schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:51:
[...]

Tja, Apple is nou eenmaal bekend hierom en ziet het zelfs als een voordeel. Als je dat niks vindt is een iPhone misschien niet voor jou.
Eh ik heb het over de iPad en die heb ik al... en dan nog koop je iets niet omdat je 1 klein dingetje niet leuk vind. Common sense is beetje weg deze tijd volgens mij.
Tylen schreef op woensdag 19 september 2018 @ 06:50:
[...]

Wil je keuzes/dingen aanpassen? Neem android.
Of ik neem wat ik wil en heb kritiek zoals een normaal mens betaamd en probeer het te verbeteren. Stuk handiger dan je overal als een mak lammetje bij neerleggen.
Berlinetta schreef op woensdag 19 september 2018 @ 06:49:
[...]

Zal niks voor niks gedaan worden.
Om het "nieuw en fris" te laten lijken vast. Daarnaast is het prima mogelijk om mensen de keuze te bieden.

[ Voor 56% gewijzigd door The Chosen One op 19-09-2018 09:03 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• tycho28
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:35
ismilyfox schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:47:
[...]

Verwijder de beta profielen vanuit je watch app en iphone herstart beide devices en try again :-)
Helaas, heb op m'n iPhone en Watch geen beta profielen staan en heb beide al regelmatig opnieuw opgestart.

Edit: nu ziet die de update wel. Heb m'n watch nog een keer opnieuw opgestart.

[ Voor 10% gewijzigd door tycho28 op 19-09-2018 09:32 ]

• Tylen

Tylen

The Chosen One schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:59:
[...]

Of ik neem wat ik wil en heb kritiek zoals een normaal mens betaamd en probeer het te verbeteren. Stuk handiger dan je overal als een mak lammetje bij neerleggen.
Succes. Ik hoor het wel of het je gelukt is. (y)

• zilver7

Nou het is gelukt (update voor het geval iemand er nog wat aan heeft).

Apple en Microsoft, daar slaapt de duivel }) tussen.

Het probleem zat 'm in iTunes in combinatie met mijn pc met Windows 7. Toen ik na lang prutsen en een iPad mini 2 in niemandsland uiteindelijk bedacht iTunes dan maar te installeren op mijn laptop met Windows 10, lukte het uiteindelijk wel. Het is wel een clean install geworden zonder reservekopie, maar daar komt zoonlief wel weer overheen :)

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:43
Knamix schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:11:
Snap het "scherm gebruik" gedeelte nog niet helemaal... 2 minuten geleden had ik 3 uur en 50 minuten scherm gebruik. Nu kijk ik weer en het staat op 2 uur en 58 minuten :/

Betreft een iPhone X
Het is mij net opgevallen dat schermtijd al een soort van 2x gereset is bij mij. Eerst gisteravond dat alle gegevens weg waren en nu net weer :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Na de iOS 12 update krijg ik iedere keer een soort reminder in het notificatiescherm dat ik de Niet Storen modus heb ingeschakeld. Aangezien ik dat meerdere malen per dag aan en uit zet is het best vervelend om dat iedere keer te moeten weg swipen. Weet iemand of het mogelijk is die reminder uit te zetten?
[iOS12] Ervaringen & Discussie
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:46:
Na de iOS 12 update krijg ik iedere keer een soort reminder in het notificatiescherm dat ik de Niet Storen modus heb ingeschakeld. Aangezien ik dat meerdere malen per dag aan en uit zet is het best vervelend om dat iedere keer te moeten weg swipen. Weet iemand of het mogelijk is die reminder uit te zetten?

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Die hebben dus 3 maanden de tijd gehad om dat te testen en te fixen….

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:32
Sinds de update naar iOS12 heb ik op mijn macbook met daarop de nieuwste High Sierra het probleem dat de berichten app 1 ongelezen bericht blijft aangeven (die er niet is). :(

[ Voor 3% gewijzigd door Stephan11117 op 19-09-2018 10:19 ]

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
DaSaN schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:16:
[...]

Die hebben dus 3 maanden de tijd gehad om dat te testen en te fixen….
Is nu opgelost zo te zien, na de update van de Rabobank App krijgt ik geen crash meer na een overboeking.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
Dreamvoid schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:26:
[...]

Kan bevestigen dat dit werkt, dank.

Sneu wel, dat als ik nóg een kind wil toevoegen ik wéér op m'n iPad moet uitloggen, restarten, inloggen om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
catchingfire schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:57:
Kan bevestigen dat dit werkt, dank.

Sneu wel, dat als ik nóg een kind wil toevoegen ik wéér op m'n iPad moet uitloggen, restarten, inloggen om dit voor elkaar te krijgen.
Het hele Family gedoe is sowieso een rommeltje. Het heeft me een paar dagen gekost om erachter te komen dat:
- gezinsleden wel uit verschillende landen kunnen komen (iCloud), maar:
- het land van de Store account (niet hetzelfde als je iCloud land!) wel allemaal hetzelfde moeten zijn
- je creditcard niet uit een derde land mag zijn
- en dat ik uiteindelijk met betalen-via-mobiel de boel zonder creditcard draaiend heb gekregen

Maar op iOS 12 wordt het Family concept langzaamaan werkbaar. Nu nog vanaf het gezinshoofd OS updates pushen :)

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Werken bij jullie het groeperen van notificaties op het home scherm? Als ik bijv. twee nieuwe berichten ontvang via gmail (ik gebruik de gmail app) krijg ik twee berichten onder elkaar en niet gegroepeerd. Onder instellingen > berichtgeving > gmail staat de groepeer optie aan.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:17
Gister avond merkte ik een bug, maar weet niet of het aan de app ligt of aan iOS. Ik zat wat filmpjes te bekijken op youtube, en ik wist dat ik daarmee rond 00:45 begon. Na een paar filmpjes stond er qua tijd 00:59 wat me enigszins meeviel. Vervolgens ga ik naar het begin scherm dmv de home-knop, en ineens komt de echte tijd weer boven aan te staan, namelijk 01:27. Ik heb het maar gemeld aan apple, maar als je denkt dat je pauze voor je gevoel al heel lang duurt, maar je pas 10 minuten bezig bent volgens je telefoon, dan even je horloge bekijken!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

Heeft iemand die anti-tracking opties van safari al in werkelijkheid gezien? Ik krijg bij geen enkele site met like-buttons of comments van FB de optie om me niet te laten tracken. Ik zie alles gewoon en na 1 enkel bezoekje naar een niet-FB website had ik al 2,7MB aan FB websitedata geladen in m'n websitedata.

Ik had me verheugd op een soort van standaard ghostery op mobiele safari.

• Tortelli
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Meer mensen problemen na het updaten naar IOS 12 met de e-mail applicatie?. De Exchange mail (Windows server 2012, Exchange 2013) krijg ik momenteel niet werkende op mijn iPhone 10 X.

Edit: https://www.redmondpie.co...or-o365-fix-in-the-works/ lijkt bij Exchange te zitten?.

Edit: probleempje in onze migratie van exchange.... ligt niet aan Apple!.

[ Voor 41% gewijzigd door Tortelli op 19-09-2018 15:28 ]

• Serena
  • Laatst online: 14-09 07:59
Tortelli schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:17:
Meer mensen problemen na het updaten naar IOS 12 met de e-mail applicatie?. De Exchange mail (Windows server 2012, Exchange 2013) krijg ik momenteel niet werkende op mijn iPhone 10 X.

Edit: https://www.redmondpie.co...or-o365-fix-in-the-works/ lijkt bij Exchange te zitten?.
Een iPhone 10 X?????

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Lol. 10de editie van de X :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:58
Tylen schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:06:
[...]

Lol. 10de editie van de X :P
...and it is our best iPhone :+

Het is weer September 2025 :)

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb inmiddels mijn iphone 6s plus geupdate
Wat mij opvalt dat er geen bluetooth icoontje meer is bovenin het scherm, wanneer dewe aktief is

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:55
AleSyS schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:16:
Wat mij opvalt dat er geen bluetooth icoontje meer is bovenin het scherm, wanneer dewe aktief is
Dat klopt inderdaad ja. Zie ik nu ook. Zal dit een bewuste keuze zijn of een foutje? Denk zelf het eerste..

©2004

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

AleSyS schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:16:
Bij de iPhone X was dit ook al niet meer zo in iOS11 (wel als je naar het control panel gaat)

Elect a clown, expect a circus.

• Tortelli
  • Laatst online: 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

:D, probleem ligt bij ons zelf overigens.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Slasher schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:28:
[...]

Bij de iPhone X was dit ook al niet meer zo in iOS11 (wel als je naar het control panel gaat)
Ja maar bij de X is dat meer door het gebrek aan ruimte door de notch, daar heeft de 6S plus geen last van, dus het zou toch wel vrij raar zijn imo.

Wat ik verder nog het meest vervelende vind is dat je nog altijd geen fade in/fade out kan toepassen via (Apple) Music, wat op de macbook/imac versie van iTunes wel gewoon kan.
Gapless, crossfade of automatische beatmatching?

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Het is nu al 10 jaar sinds de functie is geintroduceerd, maar helaas werken web apps NOG STEEDS niet helemaal goed. Sinds ik iPhones heb ik het al zo dat web apps die je aan je home scherm hebt toegevoegd elke keer herladen zodra je de app uit gaat. Zo wordt deze functie natuurlijk totaal onbruikbaar en ik snap niet dat ze dit in de afgelopen jaren al gefixt hebben

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:00
iPhone 7 plus geüpdate over the air. Instagram laad niet, Google app laad niet.

Laatste keer dat ik weer vroeg update. Normaal wacht ik altijd tot de .1 versie..... Doe dat voortaan maar weer.

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:09
Heeft iemand van jullie een ervaring met het updaten van een iPad 2018 naar iOS 12? Via Google kom ik geen ervaringen tegen en wil die nog even afwachten voor ik een besluit neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Pindasaus schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:04:
Heeft iemand van jullie een ervaring met het updaten van een iPad 2018 naar iOS 12? Via Google kom ik geen ervaringen tegen en wil die nog even afwachten voor ik een besluit neem.
Gewoon updaten! Er zijn geen (grote) problemen bekend. Op een Air 2 alles goed gegaan. Dan zal een installatie op een 2018 versie helemaal goed moeten verlopen.
Waah schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:02:
iPhone 7 plus geüpdate over the air. Instagram laad niet, Google app laad niet.

Laatste keer dat ik weer vroeg update. Normaal wacht ik altijd tot de .1 versie..... Doe dat voortaan maar weer.
Sommige apps hebben een iOS12 update klaarstaan. Na reboot dus even de Appstore checken is wel een vereiste.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Waah
Donstil schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:12:
[...]

Sommige apps hebben een iOS12 update klaarstaan. Na reboot dus even de Appstore checken is wel een vereiste.
Al gedaan. De iCloud instellingen loopt ook vast. Als ik naar "stel opnieuw in" wil loopt die ook vast.

Alles is up to date. Ook al Instagram eraf en erop. Helpt ook niet. Maar ook de instellingen lijken vast te lopen.
Waah schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:14:
[...]

Al gedaan. De iCloud instellingen loopt ook vast. Als ik naar "stel opnieuw in" wil loopt die ook vast.

Alles is up to date. Ook al Instagram eraf en erop. Helpt ook niet. Maar ook de instellingen lijken vast te lopen.
Aah vreemd, en als je even een forced reboot doet?

• HKLM_
  • Laatst online: 20:53
Sinds IOS 12 op mijn ipad zie ik recht bovenin op het lock screen een balkje onder de icontjes waar ook het wifi icon staat als ik unlock is deze weg. Iemand een idee wat dat is?

Cloud ☁️

• Waah
Donstil schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:18:
[...]

Aah vreemd, en als je even een forced reboot doet?
Dat is aanknopingspunten+volume down? Dat lijkt ook niet te werken....

Maar eens naar de Apple store.... Wil er sowieso nog een nieuwe accu in laten zetten nu het nog kan voor weinahg.

Palthe

HKLM_ schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:21:
Sinds IOS 12 op mijn ipad zie ik recht bovenin op het lock screen een balkje onder de icontjes waar ook het wifi icon staat als ik unlock is deze weg. Iemand een idee wat dat is?
Sleep eens naar beneden ;)

Verwijderd

Sinds ik mijn iPhone SE heb geüpdatet naar iOS12, werkt mijn homeknop niet meer goed. Ik heb al geprobeerd om de knop softwarematig te kalibreren, herstel modus toegepast, maar niks helpt. Heeft iemand anders ook dit probleem? Kan me niet voorstellen dat mijn homeknop toevallig stuk gaat tijdens de update. Erg irritant dit.

• HKLM_
  • Laatst online: 20:53
Dan krijg ik dat quick start menu. Tekentje dat dat er zit zeker :P

Cloud ☁️

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:33:
Sinds ik mijn iPhone SE heb geüpdatet naar iOS12, werkt mijn homeknop niet meer goed. Ik heb al geprobeerd om de knop softwarematig te kalibreren, herstel modus toegepast, maar niks helpt. Heeft iemand anders ook dit probleem? Kan me niet voorstellen dat mijn homeknop toevallig stuk gaat tijdens de update. Erg irritant dit.
Nee, gebruik je een glascover of zo ?

Palthe

HKLM_ schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:33:
[...]

Dan krijg ik dat quick start menu. Tekentje dat dat er zit zeker :P
Ja, niet bepaald intuïtief maar dat is het inderdaad!
Edit: en eigenlijk ook wel raar dat die hint er bij een unlocked scherm niet is, dan moet je maar gokken :P

[ Voor 18% gewijzigd door Palthe op 19-09-2018 19:41 ]

Waah schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:28:
[...]

Dat is aanknopingspunten+volume down? Dat lijkt ook niet te werken....

Maar eens naar de Apple store.... Wil er sowieso nog een nieuwe accu in laten zetten nu het nog kan voor weinahg.
Ja, volume omhoog indrukken (niet vasthouden) > volume omlaag indrukken (niet vasthouden) > Power ingedrukt houden tot Apple.

Verwijderd

Hackus schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:39:
[...]

Nee, gebruik je een glascover of zo ?
Nee, gebruik geen cover. Hij is wel al een keer gerepareerd aan de home button, maar dat was binnen de garantie. Vreemd dat dat nu opeens weer opduikt.
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:49:
[...]

Nee, gebruik geen cover. Hij is wel al een keer gerepareerd aan de home button, maar dat was binnen de garantie. Vreemd dat dat nu opeens weer opduikt.
Bij Apple ?, dan reclameer je daar weer

Verwijderd

Ik heb iOS op een iPad Air 2, iPod Pro en een iPhone 6S geïnstalleerd. Werkt op alles als een zonnetje!

Ben ook blij met functies als Screentime, meer info over je accu en Siri Shortcuts(hoewel ik het nog lastig vind om te gebruiken, het wergt wat oefening. Ik weet ook niet of ik het ga gebruiken maar het is wel vet).

Maar voor mij is de killer-functie dat je wachtwoorden in apps automatisch kunt laten invullen met iCloud Keychain of een password manager. Superhandig!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:05:
Sinds iOS 12 krijg ik iedere keer een soort reminder in het notificatiescherm dat ik de Niet Storen modus heb ingeschakeld. Aangezien ik dat meerdere malen per dag aan en uit zet is het best vervelend om dat iedere keer te moeten weg swipen. Weet iemand of het mogelijk is die reminder uit te zetten?
Vind ik ook vervelend, kan nergens vinden hoe dat uit te zetten.
ik lees alleen maar berichten over hoe je Niet Storen moet gebruiken....laat ik dat nou net allemaal al weten

Verwijderd

Hackus schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:57:
[...]

Bij Apple ?, dan reclameer je daar weer
Ja, bij Apple zelf. Ja heb inmiddels een afspraak gemaakt met ze.

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:21
Ik heb als ik meerdere imessage berichten of whatsapp’s heb dat de notificaties in soort van laagjes over elkaar staan, hoort dit of is dit een bug?

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16

Toppe

Oké ✅

Inhumanous schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:57:
Ik heb als ik meerdere imessage berichten of whatsapp’s heb dat de notificaties in soort van laagjes over elkaar staan, hoort dit of is dit een bug?
Nee een feature. Grouped notifications!😎

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Sinds de update wel meerdere screen freezes gehad bij whatsapp. Erg vervelend. Meer mensen last van gehad?
AnthonyR schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:07:
Sinds de update wel meerdere screen freezes gehad bij whatsapp. Erg vervelend. Meer mensen last van gehad?
Nope, heb je WA geüpdatet ? ( 2.18.91 is de laatste versie van 10 sept)

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:13
AnthonyR schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:07:
Yep. Wit scherm ook. Moest geforceerd sluiten.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Ik heb nu de nieuwste ios 12 draaien op mijn 6S

Is het nu echt zo dat ios oudere apples trager maakt?

Dus vanaf nu stoppen met updaten of maakt het weinig uit?

Ik mail en internet er wat mee maar draai geen zware games dus hoef geen nieuwe zolang deze het blijft doen.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
r.marijnissen schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:37:

Is het nu echt zo dat ios oudere apples trager maakt?

Dus vanaf nu stoppen met updaten of maakt het weinig uit?

Ik mail en internet er wat mee maar draai geen zware games dus hoef geen nieuwe zolang deze het blijft doen.
Nee, de telefoon blijft even snel, alleen kan het OS soms net wat meer vragen van de hardware.
Maar je merkt toch zelf wel OF het trager is geworden ?

Waar je wel last van kan hebben is een versleten batterij, en dan heb je wel een trage(re) telefoon.
r.marijnissen schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:37:

Is het nu echt zo dat ios oudere apples trager maakt? Nee

Dus vanaf nu stoppen met updaten of maakt het weinig uit? gewoon updaten

zie opmerking. zelfs een 5s is sneller, die draait al vanaf begin op iOS12 Beta. nergens last van, ook niet de 6 van mijn dochter, SE van mijn zoon en de 6s van mijn vrouw. (ik heb zelf een 7 en 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het hier reeds aan de orde is gekomen (55 pagina's doorlezen was me echt te veel van het goede) maar opvallend is dat er onder iOS een verandering is opgetreden in de hoeveelheid RAM die beschikbaar is voor alle Audio Units tegelijkertijd. Dat was voorheen 360MB. Die limitatie is nu losgelaten. Voor wie een DAW als Cubasis of AUM gebruikt is dat echt wel goed nieuws.

Op het Audiobus Forum wordt daar in een paar threads aardig wat over gedelibereerd: https://forum.audiob.us/d...of-monday-17-september/p2 en/of https://forum.audiob.us/d...u-memory-limits-in-ios-12
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste