Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23
'Workflow' is ook geupdate naar 'Opdrachten' in de App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Meh.. update naar iOS 12 klaar, maar iCloud is zo goed als offline dus kan niet inloggen in mijn telefoon. Ik blijf een foutmelding krijgen dat de servers niet bereikbaar zijn. Niet echt handig, hadden ze dat nou niet anders kunnen doen?

[ Voor 37% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-09-2018 19:55 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:33
Hier op een iPhone 7 echt merkbaar snappier allemaal. Ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:57
DeNachtwacht schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:54:
Meh.. update naar iOS 12 klaar, maar iCloud is zo goed als offline dus kan niet inloggen in mijn telefoon. Ik blijf een foutmelding krijgen dat de servers niet bereikbaar zijn. Niet echt handig, hadden ze dat nou niet anders kunnen doen?
Je had ook een paar uur geduld kunnen hebben toch?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand Siri Shortcuts al geprobeerd? Snap het nog niet echt, maar zal wel komen. Schijnt dat je ook Opdrachten kunt importeren, dus even wachten op goede Opdrachten!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:40
Op mijn iPad Pro 10.5 net iOS 12 geïnstalleerd. Het lijkt net of alles bleker is, wat kleur betreft.

Hebben meer dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
THE_BASE schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:22:
Iemand Siri Shortcuts al geprobeerd? Snap het nog niet echt, maar zal wel komen. Schijnt dat je ook Opdrachten kunt importeren, dus even wachten op goede Opdrachten!
Ik gebruik Workflow al heeeeeel lang dus Siri Shortcuts is voor mij niet "nieuw".
Mooi is dat je het nu kunt koppelen aan Siri commands en dat het gewoon native in iOS zit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
Ben een beetje aan het klooien ermee. Heb nu een opdracht dat aan vrouwlief doorgeeft hoe laat ik thuis ben. En dat mijn eigen afspeellijst afspeelt.

Misschien een speciale topic openen voor Siri shortcuts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Signs schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:30:
[...]

Ben een beetje aan het klooien ermee. Heb nu een opdracht dat aan vrouwlief doorgeeft hoe laat ik thuis ben. En dat mijn eigen afspeellijst afspeelt.

Misschien een speciale topic openen voor Siri shortcuts ?
Dat laatste lijkt mij handig!

Kun je vertellen hoe je dat hebt gedaan? Is precies wat ik wil namelijk.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Het ziet er goed uit, maar sta nog niet versteld van de vernieuwingen. Maar dat verwachtte ik ook niet. Ik zie nu vooral uit naar de updates van Google Maps, Flitsmeister en Sygic. Eindelijk fatsoenlijke navigatie op Carplay.

Voor de rest eigenlijk nog geen idee wat ik zou moeten gebruiken in deze versie wat ik voorheen niet had. Heb wel Niet Storen veranderingen gezien, maar met Bedtijd mute hij ook je gesprekken zo te zien en dat is iets wat ik pertinent niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV1988
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-05-2024
Werkt heerlijk iOS 12.0
Maar weet iemand hoe het zit met dat je de weer van de dag kan zien?
Ik weet dat het iets met “niet storen” is maar van alles al geprobeerd en via YouTube bekeken maar niks helpt..

Wie weet er meer van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
THE_BASE schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:34:
[...]

Dat laatste lijkt mij handig!

Kun je vertellen hoe je dat hebt gedaan? Is precies wat ik wil namelijk.
Sure! Staat in de galerie. Open opdrachten dan vindt je onderaan galerie en daar staat een template hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevii23
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-08 21:05
Kan je notificaties van Whatsapp ook laten groeperen in het berichtencentrum? Krijg nu nog gewoon alles binnen zoals op ios11 (onder elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah als je Workflow al had heet het ook gewoon “Workflow” ipv opdrachten :P Zat me rot te zoeken.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik mis vooral HomePod/AirPlay ondersteuning. Wil graag roepen dat ik thuis ben zodat hij begint met muziek spelen. Dat kan dus niet, als ik een flow maak zodat hij muziek gaat afspelen en geef dat commando via HomePod dan begint hij muziek te spelen op Mn iPhone ipv HomePod, iets wat ik dus niet wil _/-\o_

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kevii23 schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:40:
Kan je notificaties van Whatsapp ook laten groeperen in het berichtencentrum? Krijg nu nog gewoon alles binnen zoals op ios11 (onder elkaar).
Ja, maar je hebt twee instellingen bij Grouped Notifications

- Automatic: dan bundelt hij de notificaties per persoon bij elkaar. Dus als je in Whatsapp van 3 verschillende personen verschillende notificaties krijgt, dan bundelt hij die per persoon en krijg je dus 3 groepjes te zien.
- By App: dan bundelt hij gewoon alle notificaties van één app bij elkaar. Dus dan heb je één groep met notificaties met daarin alle meldingen van de 3 verschillende personen.

En dit kun je dus per app aanpassen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevii23
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:45:
[...]

Ja, maar je hebt twee instellingen bij Grouped Notifications

- Automatic: dan bundelt hij de notificaties per persoon bij elkaar. Dus als je in Whatsapp van 3 verschillende personen verschillende notificaties krijgt, dan bundelt hij die per persoon en krijg je dus 3 groepjes te zien.
- By App: dan bundelt hij gewoon alle notificaties van één app bij elkaar. Dus dan heb je één groep met notificaties met daarin alle meldingen van de 3 verschillende personen.

En dit kun je dus per app aanpassen.
Ja dat had ik dus gedaan (automatic en by app getest), maar ik blijf notificaties apart van elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Notificaties van dezelfde app los? En je hebt het By App ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

SuBBaSS

-has Ryzen

Ben niet 'blown away' door deze update maar goed, dat ben ik eigenlijk nooit geweest sinds ik op iOS zit.
Deels omdat ik een toestel heb dat lang niet alle fancy nieuwe dingen ondersteunt en deels omdat ik ervoor kies om geen clean install te doen (dus ziet het meeste er nog 'als voorheen' uit).

Net wel even flink gegrinnikt om de Foto's app.
Machine learning scant je foto's blabla maar ondertussen kan het nog geen kat van een hond onderscheiden (heb 2 katten hier, geen hond).
Gaat via de nieuwe Zoek functie, daar laat hij categorieën zien. En daar heeft iOS dus magisch een hond van een van mijn katten gemaakt.
Rrrright. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
Atmos werkt bij mij helaas nog niet. Ghostbusters getest, geeft wel logo in appstore, maar geeft geen atmos naar versterker. Heeft iemand het wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Drardollan schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:57:
[...]

Je had ook een paar uur geduld kunnen hebben toch?
Zijn we nou tweeakters of niet ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

DeNachtwacht schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:51:
[...]

Neuj.
Blijf liever een eenakter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09-2023

323

Ik mis ook de batterij stand-by tijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
honey schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:27:
Op mijn iPad Pro 10.5 net iOS 12 geïnstalleerd. Het lijkt net of alles bleker is, wat kleur betreft.

Hebben meer dat?
Dat gevoel heb ik dus op mijn X... ben dus niet de enige,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevii23
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:50:
Notificaties van dezelfde app los? En je hebt het By App ingesteld?
Yes en yes. Ik laat mensen mij een paar berichten sturen en ze komen gewoon binnen als iOs11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:00
jkoeners schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:51:
Atmos werkt bij mij helaas nog niet. Ghostbusters getest, geeft wel logo in appstore, maar geeft geen atmos naar versterker. Heeft iemand het wel werkend?
Hier wel, krijg Atmos geluid via soundbar.maar dat is misschien iets voor Apple tv draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
DeNachtwacht schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:51:
[...]

Ja, maar dan moet je niet klagen als het even niet werkt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yptisem
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-07-2021
Vorkie schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:54:
[...]

Ik had dat gevoel net ook echter lag dat volgens mij aan Night Shift. Voordat ik mijn telefoon had geüpdate stond Night Shift aan maar na de update stond het uit. Toen ik het weer aan gezet had leek alles weer normaal of ik was er toen gewoon ineens heel snel aangewend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Fijn in ieder geval dat die optie 'beperk reclametracking' weer uitgezet is terwijl ik die al zo vaak handmatig heb ingeschakeld.
Was nogal hardnekkig hier in 11, benieuwd of in deze versie die optie gewoon blijft staan zoals ik hem ingesteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Yptisem schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:58:
[...]

Ik had dat gevoel net ook echter lag dat volgens mij aan Night Shift. Voordat ik mijn telefoon had geüpdate stond Night Shift aan maar na de update stond het uit. Toen ik het weer aan gezet had leek alles weer normaal of ik was er toen gewoon ineens heel snel aangewend ;)
Hm nu je het zegt, hij stond op "Zet handmatig aan tot morgen". Vreemd. Misschien was die daar in blijven hangen, morgen eens kijken.

Schedule is van 20:00 tot 07:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yptisem
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-07-2021
Drardollan schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:57:
[...]

Ja, maar dan moet je niet klagen als het even niet werkt ;)
Ik denk dat je bij de final release van een nieuwe iOS versie best in het "Ervaringen & Discussie" topic mag klagen als je nadelen ondervind van de update. 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
Nat-Water schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:22:
Potverdorie, mijn telefoon zegt wel dat de update er is, maar dat ik hem niet kan installeren wegens te weinig ruimte. iTunes zegt dat hij er nog niet is.
* Nat-Water is nog steeds bezig met updaten.

Update has failed, iPhone has entered recovery mode. Grom.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Yptisem schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:02:
[...]

Ik denk dat je bij de final release van een nieuwe iOS versie best in het "Ervaringen & Discussie" topic mag klagen als je nadelen ondervind van de update. 8)7.
Het is alleen zo zinloos. Het is al vanaf de eerste update jaren terug de eerste uren na de update de servers druk zijn bij Apple. Dat weet je. Er wordt niet voor niets op allerlei plekken aangeraden om tot morgen te wachten.

Dan kan je wel doordrukken (zoals ik ook gedaan heb), maar dan moet je niet verbaasd zijn dat het even niet werkt.

Dat heeft overigens niets met iOS 12 te maken, maar de met de servers van Apple. Dus dan moet je in het Appel Servers Ervaringen & Discussies topic zijn denk ik O-)

Nat-Water schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:05:
[...]

* Nat-Water is nog steeds bezig met updaten.

Update has failed, iPhone has entered recovery mode. Grom.
Oh naar, heb ik ook wel eens gehad toen ze een verkeerde GM hadden neergezet die op sommige apparaten crashte. Uiteraard precies toen ik in een vakantiepark op brakke wifi zat. Heel irritant.

Via iTunes moet het wel te herstellen zijn toch? Al zal het downloaden beroerd langzaam zijn nu.

[ Voor 25% gewijzigd door Drardollan op 17-09-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:07:
[...]

Het is alleen zo zinloos. Het is al vanaf de eerste update jaren terug de eerste uren na de update de servers druk zijn bij Apple. Dat weet je. Er wordt niet voor niets op allerlei plekken aangeraden om tot morgen te wachten.

Dan kan je wel doordrukken (zoals ik ook gedaan heb), maar dan moet je niet verbaasd zijn dat het even niet werkt.

Dat heeft overigens niets met iOS 12 te maken, maar de met de servers van Apple. Dus dan moet je in het Appel Servers Ervaringen & Discussies topic zijn denk ik O-)
Helaas maken ze geen servers meer, alleen een App voor MacOS... :+

macOS Server lets you set up and manage multiple Mac computers and iOS devices, right from your Mac. And it’s so simple to use, you don’t need an IT department
Ha geen IT Department.. :+

/OT excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
Drardollan schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:07:
[...]

[...]

Oh naar, heb ik ook wel eens gehad toen ze een verkeerde GM hadden neergezet die op sommige apparaten crashte. Uiteraard precies toen ik in een vakantiepark op brakke wifi zat. Heel irritant.

Via iTunes moet het wel te herstellen zijn toch? Al zal het downloaden beroerd langzaam zijn nu.
Hij crashte 'gelukkig' na het downloaden van iOS 12. Maar restoren ging niet meer, dus hij heeft nu een factory reset gehad. Hij staat nu op iOS 12. Zonder data, dat wel, maar wel op iOS 12.

It's something.

Nu tijd voor de backup.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS12 loopt ook lekker op iPhone 8, vreet alleen batterij :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:31
Al iemand ervaring of FaceID icm IOS12 smoother werkt of hetzelfde?

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Jaymone schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:15:
Geen noemenswaardige verbeteringen maar iOS 11 is al even geleden (draai beta vanaf dag 1)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
7 plus, heerlijk hoe snel apps opstarten en hoe snel het toetsenbord reageert.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Vorkie schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:09:
[...]

Helaas maken ze geen servers meer, alleen een App voor MacOS... :+

macOS Server lets you set up and manage multiple Mac computers and iOS devices, right from your Mac. And it’s so simple to use, you don’t need an IT department
Ha geen IT Department.. :+

/OT excuus
Ze hebben zelf wel servers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Meer mensen met een X of ipad pro hier last van?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Slasher schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:30:
[...]

Mbt de kleuren ja, herkenbaar idd op de X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Slasher @Jaymone Check even of Night Shift niet op "Zet aan tot morgen" staat en of dat verschil maakt als je hem handmatig uitzet?

[ Voor 25% gewijzigd door Vorkie op 17-09-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Vorkie schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:37:
@Slasher @Jaymone Check even of Night Shift niet op "Zet aan tot morgen" staat en of dat verschil maakt als je hem handmatig uitzet?
Dat was bij jou de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Vorkie schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:37:
Hier staat het uit. Merk alleen dat de pop-up meldingen wat vager van kleur zijn, de rest niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Lees op de apple support communities dat er meer gebruikers met de oled-toestellen zijn die issues hebben met de 'true-depth colors/shades' na de update.

Kan het zelf niet checken want dat soort fancypancy dingen zitten niet op die van mij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Waze update is er ;-)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

SuBBaSS schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:44:
Lees op de apple support communities dat er meer gebruikers met de oled-toestellen zijn die issues hebben met de 'true-depth colors/shades' na de update.

Kan het zelf niet checken want dat soort fancypancy dingen zitten niet op die van mij. :+
Mooi dan wacht ik nog even
Heb je een link naar zon pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CarPlay alleen voor beta testers toch?
Voor iedereen die nog geen PocketCasts gebruikt natuurlijk :)

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 17-09-2018 22:07 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Donstil schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:06:
[...]

CarPlay alleen voor beta testers toch?
Ja idd.
Aanmelden gaat redelijk makkelijk en snel hoor.

Net eens getest en ziet er goed uit. :-)
Alle opties voor te melden zijn beschikbaar...

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Morgen Waze testen in m'n nieuwe auto met Carplay. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Slasher schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:03:
[...]

Mooi dan wacht ik nog even
Heb je een link naar zon pagina?
https://discussions.apple.com/content

Zou overigens (ook) kunnen gaan om de 'true tone' instelling, die ook al gechecked (en evt. uit- en aan gezet)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
@Donstil enkel voor Beta testers inderdaad. Maar had me vorige week donderdag aangemeld voor Beta Program en werd vanochtend al toegelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hebben jullie ook het idee dat scrollen iets langzamer gaat in ios12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
MP3-Junky schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:35:
Hebben jullie ook het idee dat scrollen iets langzamer gaat in ios12?
Voor mij lijkt op dit moment alles sneller te gaan dan op ios 11. Het kan zijn dat je toestel nog zaken aan het indexeren is. Dat kan ervoor zorgen dat je performance iets minder is.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:29:
@Donstil enkel voor Beta testers inderdaad. Maar had me vorige week donderdag aangemeld voor Beta Program en werd vanochtend al toegelaten.
Aah cool. Ga ik even proberen. Weet alleen mijn wachtwoord niet en de reset mail komt niet binnen 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Op iPad Air & iPad Pro 10.5:

Als ik achtergrond apps heb open staan en dan de app switcher erbij wil pakken, kost dat in iOS 12 toch wel wat meer moeite. Je moet langer doorvegen. Mag van mijn part mag dit wel wat sneller/makkelijker.

Na het unlocken, merkte ik dat de dock toch weer verticaal ging staan, terwel ik mijn iPad horizontaal hield. (iOS 11 had hier in het begin ook last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Splinter Cell schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:06:
Op iPad Air & iPad Pro 10.5:

Als ik achtergrond apps heb open staan en dan de app switcher erbij wil pakken, kost dat in iOS 12 toch wel wat meer moeite. Je moet langer doorvegen. Mag van mijn part mag dit wel wat sneller/makkelijker.

Na het unlocken, merkte ik dat de dock toch weer verticaal ging staan, terwel ik mijn iPad horizontaal hield. (iOS 11 had hier in het begin ook last van)
Is het even langzaam op de air als op de pro 10.5? De 10.5 is het vlaggeschip van Apple`s tablets. Dat zou serieus beschamend zijn.. :F

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Hackus schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:14:
Is dat serieus gevalletje meer verbruik?
Ben juist op moment blij dat mijn iPhone 8 na bijna een jaar echt nog weinig kuren geeft wat betreft het batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Michael Knight schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:24:
[...]

Is het even langzaam op de air als op de pro 10.5? De 10.5 is het vlaggeschip van Apple`s tablets. Dat zou serieus beschamend zijn.. :F
Zal het morgen eens testen.

Het is niet echt de performance. Maar gewoon de hele veegbeweging die nodig is om de app switcher tevoorschijn te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mensen al wisselgesprekken gehad op carkit :? Heb nu al paar keer gehad dat in iOS 12 (laatste public beta iPhone 7) dat bij opnemen wisselgesprek de audio bron veranderd naar iPhone zelf ipv op de speakers van de auto blijft. Vrij irritant...

Verder als ik Flitsmeister actief heb en ik word gebeld (scherm is dan altijd aan in houder) dan is scherm na ophangen telefoontje gelocked ipv weer terug op FM. Dit was in iOS 11 ook niet.
GovertNL schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:26:
[...]

Is dat serieus gevalletje meer verbruik?
Ben juist op moment blij dat mijn iPhone 8 na bijna een jaar echt nog weinig kuren geeft wat betreft het batterijverbruik.
Dat moet na verloop van tijd wel beter worden. Net na update kost indexeren etc ook veel batterij. iPhone X was "gloeiend heet" na update.

[ Voor 33% gewijzigd door JB op 17-09-2018 23:40 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slasher schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:30:
[...]

Fijn om te horen, heb mijn ogen zes maanden laten laseren geleden en dacht dat mijn ogen achteruit waren gegaan :>
Blijkbaar hier ook bekend https://www.reddit.com/r/...ed_craig_about_wallpaper/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

NOOIT MEER iOS 11, blij dat we daar van af zijn. Na zoveel updates, bleef het in de basis maar trage iOS versie.

Nu met iOS 12, kunnen ze verder bouwen aan een iOS die wel snel in de basis is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Meh gaan ze de tijd en dergelijke verplaatsen maar dan geen optie om het naar vorige optie te hebben? Ik zie het ieg niet bij general en Date & Time.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hackus schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:14:
Hou je wel rekening met het feit dat je telefoon aan het indexeren is? En heb je Update gedaan of Restore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:09
Gisteren heb ik mijn iPhone 7 geüpdatet naar IOS 12. De update verliep vlekkeloos en mijn iPhone voelt ook een stuk sneller aan. Ik heb echter een vraagje over die Schermtijd.

Instellingen --> Schermtijd --> Klikken op mijn iPhone naam bovenaan en dan zie ik een overzichtje van vandaag en de afgelopen 7 dagen --> "Toon apps en websites". Heel mooi. Maar die indeling van apps per categorie is niet logisch. Vooral bij "Lezen en naslag" stel ik mij vragen. Dat bevat o.a. Kaarten en Waze. Ik zou zelf een categorie "Navigatie" willen aanmaken waar ik dan Kaarten, Waze en Google Maps in wil steken maar ik vind niet hoe. Kan dat uberhaupt wel?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

SuBBaSS schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:18:
[...]

https://discussions.apple.com/content

Zou overigens (ook) kunnen gaan om de 'true tone' instelling, die ook al gechecked (en evt. uit- en aan gezet)?
Ik zit met mijn X en iPad Pro nog op 11.4.1 maar heb geen zin in slecht beeld of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Heel irritant, het standaard wekkergeluid is veranderd en ik kan niet vinden hoe ik dat kan instellen. Nieuwe wekkers klinken nu dus anders en op Marimba zetten is een partij klikwerk.

De Niet Storen/Bedtijd functie zegt gesprekken te onderdrukken, maar dat is gelukkig niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Hmm, ik had gehoopt dat ze 'bedtime' verbeterd zouden hebben. *DE* reden dat ik die bedtime-functie niet gebruik is vanwege de bedtime-reminder notification. Handig om het ding als wekker te gebruiken, maar ik hof geen betutteling dat m'n telefoon mij naar bed stuurt. Echter, die reminder kan je enkel qua tijd anders instellen, maar niet uitzetten. Nog steeds niet in iOS12 dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
Drardollan schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:18:
Heel irritant, het standaard wekkergeluid is veranderd en ik kan niet vinden hoe ik dat kan instellen. Nieuwe wekkers klinken nu dus anders en op Marimba zetten is een partij klikwerk.

De Niet Storen/Bedtijd functie zegt gesprekken te onderdrukken, maar dat is gelukkig niet zo.
Wekker > wijzigen > Geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Scrtz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:19:
[...]

Wekker > wijzigen > Geluid
Dat is per wekker toch? Die staat nu standaard op Radar.

Mail App loopt ook nog niet echt soepel, duurt lang voor hij verwijderen van mails verwerkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Drardollan op 18-09-2018 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
Drardollan schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:21:
[...]

Dat is per wekker toch? Die staat nu standaard op Radar.

Mail App loopt ook nog niet echt soepel, duurt lang voor hij verwijderen van mails verwerkt.
Ja klopt, volgens mij kun je dat ook niet anders aanpassen afaik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:57
Nog mensen die last hebben dat de hotspot niet werkt? Gebruik die veel op de trein via mijn iPad, maar krijg die sinds iOS 12 Update van gisteren niet meer aan de praat... Ook manueel de hotspot aanzetten doet het niet...

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:50

JSchut

.....

Splinter Cell schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:29:
[...]

Zal het morgen eens testen.

Het is niet echt de performance. Maar gewoon de hele veegbeweging die nodig is om de app switcher tevoorschijn te krijgen.
Heb daar geen last van op mijn X. Vegen met m'n vinger tot ongeveer boven in de balk met vaststaande apps en even stil houden.

Heb hierin geen verschil gemerkt met ios 11.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds iOS 12 krijg ik iedere keer een soort reminder in het notificatiescherm dat ik de Niet Storen modus heb ingeschakeld. Aangezien ik dat meerdere malen per dag aan en uit zet is het best vervelend om dat iedere keer te moeten weg swipen. Weet iemand of het mogelijk is die reminder uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 06:42:
[...]

Hou je wel rekening met het feit dat je telefoon aan het indexeren is? En heb je Update gedaan of Restore?
Daarom de smiley. Dacht laat ik eens de 1e zijn van de velen die dit opmerken direct na update :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
IOS 12 draait ook hier als een zonnetje, voor m'n X en zeker voor mijn iPad pro 9.7! ;-)

Alleen heb ik nog een vraag wat betreft screentime en meer bepaalde parental control hieromtrent.

Wij hebben gezinsdeling aanstaan, ikzelf ben gezindshoofd, mijn vrouw haar account staat erbij en dan ook onze zoon met zijn iPad mini 4.

Nu kan ik perfect met mijn iPhone en mijn iPad de instellingen wijzigen voor de screentime van onze zoon.
Maar hoe kan ik nu dezelfde rechten geven aan mijn vrouw om deze instellingen ook te wijzigen ?

Heb mij hier al reeds suf in gezocht... :s

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 20:04
Ik heb gisteren geüpdate naar versie 12 en screentime geactiveerd en nu zie ik daar de applicatie Octohub instaan. Ik heb deze applicatie nooit geïnstalleerd, hoe komt deze op mijn telefoon? Is het onderdeel van een andere app? Meer mensen last van?

Ik kwam het volgende tegen op google: https://www.reddit.com/r/..._never_installed_or_used/

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

joint_me schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:52:
Ik heb gisteren geüpdate naar versie 12 en screentime geactiveerd en nu zie ik daar de applicatie Octohub instaan. Ik heb deze applicatie nooit geïnstalleerd, hoe komt deze op mijn telefoon? Is het onderdeel van een andere app? Meer mensen last van?

Ik kwam het volgende tegen op google: https://www.reddit.com/r/..._never_installed_or_used/
Al eerder vermeld hier, maar het kan ook gewoon een website site.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 20:04
Tylen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:55:
[...]

Al eerder vermeld hier, maar het kan ook gewoon een website site.
Vaag kom "octohub" niet tegen in de zoekfunctie van dit topic :?
Maar hij geeft het weer als een app, een website heeft andere info.

[update]
Ik heb een tijdslimiet van 1 minuut gezet op Octohub en bij het bezoeken van github.com, geeft hij mij een melding dat ik over mijn tijdslimiet ga. Dus de website is inderdaad gekoppeld aan een app (die ik niet heb geïnstalleerd).

[ Voor 29% gewijzigd door joint_me op 18-09-2018 10:22 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 20:57
Weet iemand waarom de info bar layout boven in (bereik, datum) op een iPhone 7 niet is als de iPad Pro of X is ?

Op mijn iPad Pro zie je nu links en rechts dat soort dingen, midden is leeg als een notch.

Ik hoef de ISP echt niet boven in beeld te hebben, datum is handig.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Ik heb sinds ios 12 dat het lock & homescreen nogal "wazig" lijken op mijn iphone 7. Ben niet de enige, zie https://forums.macrumors....-ios12-saturated.2138771/

Dit heeft bij mij wat geholpen:

Settings > General > Accessabilty > Display accommodations > Reduce white point - mines currently at 56% you then have to up the brightness after.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Slasher schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 07:36:
[...]

Ik zit met mijn X en iPad Pro nog op 11.4.1 maar heb geen zin in slecht beeld of valt dat wel mee?
Vooropgesteld: heb het probleem niet, kan er ook niet concreet wat over vinden.
Lijkt me dat het probleem zeer beperkt is en ik zou zelf de gok wel nemen.

Wellicht kunnen degenen die er hier wel issues mee hadden er meer info over geven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Ik heb het probleem wel, zie workaround hier boven.

Denk dat het te maken heeft met hoe "gevoelig" je bent voor "scherp" beeld

Edit: ligt ook aan de wallpaper die je gebruikt, heb nu een andere en dan stoort het minder.

[ Voor 27% gewijzigd door MP3-Junky op 18-09-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Als je "Verminder Beweging" aanzet (https://support.apple.com/nl-nl/HT202655)

En je zit op het Homescreen en je veegt van boven naar beneden om het Lockscreen te krijgen, dan krijg je nu een transparant / glitch menu te zien, de app icoontjes worden niet verborgen. Eenmaal helemaal naar beneden geveegd, komt dat lockscreen er goed op zoals het zou moeten werken.

Simpele oplossing: reset/stel nieuwe wallpapers in. Dan is die glitch weg en werkt de overlay page weer goed.

Feedback ook naar Apple gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Opdrachten (Shortcuts) is redelijk hetzelfde gebleven als Workflow. Ik dacht: als er veel gebruikers zijn, is het niet leuk om een Siri Shortcuts topic te maken om recepten te delen en elkaar te helpen?

Ik zit bijvoorbeeld te kloten om een opdracht te maken om 9Gag gifjes te downloaden (en dan niet naar Foto's maar naar een map in Bestanden) maar dat blijkt lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
Geen noemenswaardige problemen ontdekt tot op heden op mijn iPhone 7 :)

Wat ik overigens gaaf vind is de AutoFill optie voor wachtwoorden nu ook met 3rd party apps werken. 1password werkt nu perfect samen met Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

iAmRenzo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:17:
Opdrachten (Shortcuts) is redelijk hetzelfde gebleven als Workflow. Ik dacht: als er veel gebruikers zijn, is het niet leuk om een Siri Shortcuts topic te maken om recepten te delen en elkaar te helpen?

Ik zit bijvoorbeeld te kloten om een opdracht te maken om 9Gag gifjes te downloaden (en dan niet naar Foto's maar naar een map in Bestanden) maar dat blijkt lastig.
Leuk idee. Ik heb nog geen tijd gehad om mij er in te verdiepen maar een extra topic vind ik een leuk idee.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
[...]

Ik had ook precies dat gevoel op mijn SE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:17:

Topic is vanochtend al aangemaakt door @THE_BASE

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Geert1976 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:42:
Topic is vanochtend al aangemaakt door @THE_BASE

;)
Ik zag het... net te laat. Je moet deze hebben: [Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten
Niet de mijne, heb verzocht mijne te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Vaganzza schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:33:
Nog mensen die last hebben dat de hotspot niet werkt? Gebruik die veel op de trein via mijn iPad, maar krijg die sinds iOS 12 Update van gisteren niet meer aan de praat... Ook manueel de hotspot aanzetten doet het niet...
Bij mij kon ik de hotspot niet activeren via het control center, totdat ik hem handmatig een keer via instellingen -> hotspot had geactiveerd. Daarna werkte het wel weer via het control center.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

Yucko

One clown to rule them all !

raar, werkte hier goed ... ook door via iPad de hotspotfunctie van de X aan te zetten zodat deze online kon :)

maar zoals sommige anderen hier al hadden aangegeven werkt het groeperen van notificaties nog niet goed. Met zowel de instellingen op "App" en "Automatisch" worden deze op het lockscreen en in het berichtencentrum op de oude manier weergegeven, dwz. elke notificatie op zijn eigen regel, ongeacht of het gaat om berichten van dezelfde persoon of niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Yucko op 18-09-2018 12:29 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismilyfox
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-10-2023
Ik heb een issue. Ik heb de GM versie nog steeds op iphone en kan mijn watch niet updaten naar 5. Anyone ?

Blizzard: Smilyfox#21203

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 21:50

JSchut

.....

Jaymone schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:15:
Voor mijn gevoel is FaceId sneller geworden op mijn X.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:57
ralpje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:53:
[...]

Bij mij kon ik de hotspot niet activeren via het control center, totdat ik hem handmatig een keer via instellingen -> hotspot had geactiveerd. Daarna werkte het wel weer via het control center.
Bij mij werken beiden niet, al meermaals geprobeerd en ook herstart helpt niet... Zal toch geen reset moeten gaan doen zeker...

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Rabobank werkt nog niet echt lekker:Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DnX5et9W0AAi9Zq.jpg:large:

https://twitter.com/MiesRIOT/status/1042013202417152006

[ Voor 40% gewijzigd door Keypunchie op 18-09-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Krijg iOS12 maar niet geïnstalleerd op mn iPhone 6, al meerdere keren herstart, download verwijderd etc.
Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste