Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
Blaat schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

Ik vind Alexios dus het ergste van allemaal... Ik snap niet waarom die kerel zo overdreven praat. De voice actor van Bayek deed het in dat opzicht veel beter.

Daar staat tegenover dat de gewone burger op straat veel minder vaak hetzelfde irritante zinnetje naar je schreeuwt in Odyssey. Na 6000x een kind "APAPAPÈÈÈ" (of zoiets) hebben horen gillen was ik daar ook wel flink klaar mee in Origins. :')
Oh zeker! Zo jammer dat je ze niet kon uitschakelen doormiddel van je zwaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

prutser001 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:31:
[...]

spoiler?

spoiler:
Je bedoelt dat Athene ineens helemaal mistig is en dan er overal lijken liggen? door een ziekte? Dat gevoel had ik ook even. Ik weet niet of ik dus nog missies open had staan in Athene voordat ik daar weer terug ging. Ben nu te ver om weer terug te gaan. Er was op een punt een missie die 'Return to Athene' heette.

Ik kwam dus ...Apostokeles? (Ben naam ff kwijt) tegen in Athene en die vroeg of ik een aantal lijken wilde verbranden. Aangezien ik geen zin had om te lopen deed ik dat met mijn fire arrows en dat werd niet gewaardeerd :P
Vond mijn beschrijving althans cryptisch genoeg :+ maar inderdaad, bij dat stukje.
bram1984 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:00:
[...]

Mwah belichting heeft niet zo heel veel met scherpte te maken in tegenstelling tot resolutie en AA. ;)

[...]

Dit maakt voor mij beide de keuze wat makkelijker om de game voorlopig niet te halen. Dat continue vraagtekentjes op de map afwerken werd ik op het einde best wel zat in Origins. Ook dat mee schalen van het level slaat nergens op. Het is juist tof dat je ergens nog niet naartoe kan.
Volgens de ingebakken Ubisoft tracker heb ik nu 49% van de game af gemaakt. Dat terwijl ik pas 25% van de gebieden heb ontdekt. Dus óf in de laatste 50% van de story wordt heel veel land ontdekt óf er komen nog heeeel veel sidequests aan.

Overigens had ik bij Origins redelijk lak aan de vraagtekentjes. Die ben ik pas na de story gaan aflopen. Maar na 10 uur aan kamp na kamp uitroeien werd ik dat ook wel snel moe. Er zijn er nu een stuk meer naar mijn idee en mij bekruipt een beetje hetzelfde gevoel als in Origins: vooral heel veel kampen, forten en bewaakte huizen plunderen. Dat kan leuk zijn, maar niet als ik constant weg moet rennen vanwege lage health omdat pareren voor geen droplul werkt en vaak enemies 2 levels hoger dan je zijn. Ik overweeg het spel op makkelijk te zetten zodat ik er wat meer plezier uit haal.

Uiteindelijk heb ik in Origins 50 uur zitten, en denk dat er nog wel een 25-30 uur aan vraagtekentjes in zat. Zit momenteel aan 23 uur in Odyssey en het voelt alsof ik nog geen deuk in het spel heb gemaakt :+.
Angeloonie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

Alexios is ingesproken door een kleuter, Kassandra door een bazin. :P Kassandra is echt perfect gevoicecast!
Zij lijkt ook echt in het verhaal te passen, ik heb haar gekozen en geen moment spijt gehad.
Blaat schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

Ik vind Alexios dus het ergste van allemaal... Ik snap niet waarom die kerel zo overdreven praat. De voice actor van Bayek deed het in dat opzicht veel beter.

Daar staat tegenover dat de gewone burger op straat veel minder vaak hetzelfde irritante zinnetje naar je schreeuwt in Odyssey. Na 6000x een kind "APAPAPÈÈÈ" (of zoiets) hebben horen gillen was ik daar ook wel flink klaar mee in Origins. :')
Of normale burgers: "enchariet" of zoiets wat ze constant zitten te mekkeren. Of "decision gerret". Dat lijkt in ieder geval wel een stuk beter :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
@Kuusj
Ik vind dat pareren juist heel goed werkt in deze game.En maak je wel gebruik van je abilities links onder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

jori040 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:30:
@Kuusj
Ik vind dat pareren juist heel goed werkt in deze game.En maak je wel gebruik van je abilities links onder ?
Constant, anders is het al helemaal geen doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kuusj schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:52:
[...]

Mijn indruk van de game: mijn god, wat een grote game.. ik wil altijd grotere en langere games, en ik dacht dat ik dit nooit zou kunnen zeggen, maar af en toe vind ik het echt overweldigend veel content. Het tweede gebied waar je komt (ergens wat meer midden in de map) heeft me ongeveer 4,5 uur gekost om alle vraagtekentjes en side quests te voltooien. Daarna had ik er ook echt genoeg van.
Speel hem zelf op verkenningsmode (of iets in die richting) en met de HUD zo goed als uit.
Dit is echt een verademing en komt erg ten goede op gebied van immersie van de wereld, daarbij is de 'stress' om al die icoontjes af te werken ook veel minder groot :)

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kuusj schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:52:
[...]

Mijn indruk van de game: mijn god, wat een grote game.. ik wil altijd grotere en langere games, en ik dacht dat ik dit nooit zou kunnen zeggen, maar af en toe vind ik het echt overweldigend veel content. Het tweede gebied waar je komt (ergens wat meer midden in de map) heeft me ongeveer 4,5 uur gekost om alle vraagtekentjes en side quests te voltooien. Daarna had ik er ook echt genoeg van.
Had hier ook dat tweede gebied volledig gecleared, 3e ook (ik koos voor iets naar linksboven vanaf het 2e gebied), maar daarna werd ik de ? icoontjes wel een beetje zat. Het voegt ook bijzonder weinig toe om al die outposts te clearen. Meestal krijg je enkel een matig item er uit en wat muntjes, maar die heb je niet echt nodig.
Ben toen gewoon begonnen met die legendary animals, en ben nu voor een dier de halve map over aan het gaan, gewoon dwars overal langs en enkel wat dichtbijzijnde landmarks clearen zodat ik kan fasttravelen. Ben er nu bijna in ieder geval :P

Ook al die sidequests van die message boards voelen erg overbodig en nutteloos aan. Meeste zijn niets anders dan de simpele maak X-af, haal X-op of breng X-weg quests.

Vind het ook wel apart dat je helemaal aan de andere kant van de map ineens weer lage level gebieden hebt (level 17 enzo), terwijl je daar niet komt als je een beetje probeert te clearen of het verhaal volgt. Dat snap ik dan ff niet, net als dat je naast het 2e gebied een gebied hebt met ineens level 35 oid. Had meer een soort verloop verwacht, dus naast het 2e gebied een gebied met een iets hoger level, en dan naast dat gebied weer een iets hoger, maar het verspringt nu soms alle kanten op.

[ Voor 16% gewijzigd door Angeloonie op 08-10-2018 13:06 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Angeloonie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:04:
[...]

Had hier ook dat tweede gebied volledig gecleared, 3e ook (ik koos voor iets naar linksboven vanaf het 2e gebied), maar daarna werd ik de ? icoontjes wel een beetje zat. Het voegt ook bijzonder weinig toe om al die outposts te clearen. Meestal krijg je enkel een matig item er uit en wat muntjes, maar die heb je niet echt nodig.
Ben toen gewoon begonnen met die legendary animals, en ben nu voor een dier de halve map over aan het gaan, gewoon dwars overal langs en enkel wat dichtbijzijnde landmarks clearen zodat ik kan fasttravelen. Ben er nu bijna in ieder geval :P

Ook al die sidequests van die message boards voelen erg overbodig en nutteloos aan. Meeste zijn niets anders dan de simpele maak X-af, haal X-op of breng X-weg quests.

Vind het ook wel apart dat je helemaal aan de andere kant van de map ineens weer lage level gebieden hebt (level 17 enzo), terwijl je daar niet komt als je een beetje probeert te clearen of het verhaal volgt. Dat snap ik dan ff niet, net als dat je naast het 2e gebied een gebied hebt met ineens level 35 oid. Had meer een soort verloop verwacht, dus naast het 2e gebied een gebied met een iets hoger level, en dan naast dat gebied weer een iets hoger, maar het verspringt nu soms alle kanten op.
Dat kind in Origins met speciale items vond ik meestal wel de moeite waard, maar de variant in Odyssey heb ik nog geen enkele sidequest van gedaan (die blauwe markers).

Dat met die lvl's was in Origins overigens ook, na Siwa (begingebied) ga je opeens naar een heel ander deel van de map. Dat verplicht je min of meer de story te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:43
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 07:10:
@jaaoie17 ik heb nu 11 uur er in zitten, misschien dat ze 'later' bedoelen met level 50 maar tot nu toe hoef ik zeker niet te grinden. Sterker nog; ik heb zóveel quests dat ik nooit het gevoel heb dat ik ergens verplicht sta te grinden.

Een tip aan iedereen: verzamel bij ruines de ancient tablets! Die heb je behoorlijk wat nodig om je schip te upgraden en ik heb er toch wat laten liggen tot nu toe waardoor ik me rot zoek :') deze zijn te vinden op plekken waar
spoiler:
cultist guards staan
Misschien ben ik lui, maar ik vind het apart moeten verzamelen van die tablets wel een gedoe.
Ik heb 10K van bijna iedere resource, maar ik kan er helemaal niks mee, omdat ik nog tablets mis.
3 - 4 tablets heb ik nu nodig voor 1 upgrade.
Als je mazzel hebt kan je er af en toe een los kopen bij een blacksmith.
Het zal in ieder geval nog wel even duren voordat ik m'n schip flink geüpgraded heb.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
ZesBarkiePK schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:29:
[...]
Het zal in ieder geval nog wel even duren voordat ik m'n schip flink geüpgraded heb.
Bij de ruines krijg je er vaak 3 of 4. Je ziet er één liggen maar krijgt er meerdere.

Mocht je echt geen zin hebben om zelf te zoeken kun je altijd nog hier kijken:

http://www.powerpyx.com/w...-tablet-locations-map.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 08-10-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 01:34

Ulti23

Quality Time

Heb de game nog niet gehaald, ga ik zeker doen als ik Origins uit heb, maar spelen jullie nu op exploration of die andere modus?

Ik vind Origins een dijk van een game die mij echt helemaal inpakt, maar nu ik op ruim 70% van de game zit komt er een lichte irritatie dat de game je constant bij het handje neemt in de zin van questmarkers, point of interest vraagtekens, etc.. Enkel die papyrus scrolls zijn leuk, hier moet je aan de hand van hints dus echt een beetje gaan zoeken.

Ik wil straks dus die exploration mode gaan spelen. Ga het dus vanzelf ervaren, maar vind het heerlijk om hier alvast wat ervaringen te lezen ;)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Ulti23 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:08:
Heb de game nog niet gehaald, ga ik zeker doen als ik Origins uit heb, maar spelen jullie nu op exploration of die andere modus?

Ik vind Origins een dijk van een game die mij echt helemaal inpakt, maar nu ik op ruim 70% van de game zit komt er een lichte irritatie dat de game je constant bij het handje neemt in de zin van questmarkers, point of interest vraagtekens, etc.. Enkel die papyrus scrolls zijn leuk, hier moet je aan de hand van hints dus echt een beetje gaan zoeken.

Ik wil straks dus die exploration mode gaan spelen. Ga het dus vanzelf ervaren, maar vind het heerlijk om hier alvast wat ervaringen te lezen ;)
Exploration mode is voor een gedeelte geslaagd.Ik bedoel als je met je vogel over een gebied vliegt dan unlock je daar vraagtekens enzo.

Het is nog steeds geen Breath of The Wild. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 08-10-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

jori040 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:32:
[...]

Het is nog steeds geen Breath of The Wild. ;)
Haha, zo extreem (maar ook gigantisch gaaf) als BotW hoeft nou ook weer niet. Zoals ik jou begrijp moet je dus in exploration mode iets meer moeite doen om zaken te ontdekken door echt zelf op zoek te gaan, zoals de naam ook wel zegt uiteraard ;)

Dan weet ik nu dus wel zeker hoe ik straks ga beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 14:43

Michelli

LL.M

jori040 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:32:
[...]Het is nog steeds geen Breath of The Wild. ;)
Ik merk trouwens wel dat ik de motion controls van de Switch soms mis als ik mijn pijl en boog gebruik in Odyssey. Na een hele tijd BOTW te hebben gespeeld ben ik daar blijkbaar toch iets te gewend aan geraakt bij het doen van kleine aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Ulti23 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:41:
[...]

Haha, zo extreem (maar ook gigantisch gaaf) als BotW hoeft nou ook weer niet. Zoals ik jou begrijp moet je dus in exploration mode iets meer moeite doen om zaken te ontdekken door echt zelf op zoek te gaan, zoals de naam ook wel zegt uiteraard ;)

Dan weet ik nu dus wel zeker hoe ik straks ga beginnen :)
Ben benieuwd hoe dat straks bij Red Dead gaat. ;)

@Michelli
Tja ik heb daarna weer veel Horizon gespeeld. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 08-10-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Kuusj schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:11:
[...]

[...]

[...]

Zij lijkt ook echt in het verhaal te passen, ik heb haar gekozen en geen moment spijt gehad.

[...]
ben pas lvl 2, dus wellicht ga ik maar switchen, want ik stoor me al mateloos aan Alexios

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik blijf toch doorgaan met Alexios.
Voelt voor mij toch wat natuurlijker in de Griekse mythologie :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Lekker exploren en shots vastleggen is toch wel een aangename bezigheid :)
Ik moet daarnaast Ubisoft wel credits geven (net als bij Origin) voor het customizen van je HUD, waar je nog steeds bij veel titels een halfe kermis op je scherm ziet, kun je het hier zo lekker rustig houden als je zelf wilt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xiGO7S9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4yqlcqu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uSmsWHU.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QbeIm82.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cYgbtLw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d5Rk1dp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/egOCjs7.jpg

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:19
lvl 32 and going.

Gruwelijk spel zeg. :) wel jammer dat het upgraden van je wapens zoveel kost zeker als er een x aantal levels tussen zit, aangezien je deze resources ook nodig hebt voor je schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Ambition88 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:42:
lvl 32 and going.

Gruwelijk spel zeg. :) wel jammer dat het upgraden van je wapens zoveel kost zeker als er een x aantal levels tussen zit, aangezien je deze resources ook nodig hebt voor je schip.
Dus word het dan toch een grind om zelf de resources te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Laatst online: 14:19
Ulti23 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:53:
[...]

Dus word het dan toch een grind om zelf de resources te zoeken?
Niet persee er zijn genoeg wapens te vinden van mijn lvl, maar ik wil natuurlijk wel mn legendary zwaard upgraden.

Ik heb nog steeds plezier in t spel dus grinden zou ik het absoluut niet willen noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hPsH9U/2018108210043.jpg
Hehe.. :D

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:45
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hoe zit het trouwens met de Grieken en de Romeinen ? Maakt het nog uit voor welk land je vecht met de grote battles ? T is me namelijk niet helemaal duidelijk wat het nu uit maakt in een later stadium ...

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Wat ik wel jammer vind is dat je tijdens gesprekken niet meer om de personages heen kunt draaien. Je merkt echt dat er een video wordt afgedraaid. Ook heb je in de video's opeens niet meer de kleren aan die je tijdens het spelen wel aan hebt. Dit was in Origins weer beter.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
taker1987 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:19:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hoe zit het trouwens met de Grieken en de Romeinen ? Maakt het nog uit voor welk land je vecht met de grote battles ? T is me namelijk niet helemaal duidelijk wat het nu uit maakt in een later stadium ...
Romeinen? _O- rare jongens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Sparta natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviat3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 13:44
Hele vette game ja. Vond de vergelijkingen met witcher in eerste instantie nogal gewaagd maar nu snap ik ze wel. Hier en daar is de hoeveelheid content idd overweldigend, maar niet op een ouderwetse bloated Ubisoft manier. Eigenlijk is de game op de meeste vlakken veel beter dan origins. Had ik echt niet verwacht.

Ben nu level 12 en loop wel constant tegen tekorten aan qua resources. Moet echt kiezen waar ik wat aan uitgeef en da's ook wel weer leuk. In de meeste games heb je al snel zoveel resources dat het niet meer echt boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 19:32
Mensen die op een oled spelen? LG? Hoe hebben jullie whitepoint en nits ingesteld?

Ik op een B7 900nits en whitepoint op 1400, maar denk dat deze wel 2 stapjes lager mag eigenlijk.

Moet overigens zeggen dat ik grafisch nog niet ben weggeblazen zoals bij origins. Maar misschien ben ik verwend door horizon 4 en tomb raider.

[ Voor 28% gewijzigd door swoutr op 08-10-2018 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ZesBarkiePK schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Misschien ben ik lui, maar ik vind het apart moeten verzamelen van die tablets wel een gedoe.
Ik heb 10K van bijna iedere resource, maar ik kan er helemaal niks mee, omdat ik nog tablets mis.
Ga gewoon eens reizen, bezoek eilandjes, niet ontdekte locaties dan kom je vanzelf die cultists tegen.
Zoek de 'hunter quest' en ga die doen leuke rewards en je komt echt op een hoop plekken.

Afgelopen zondag gewoon rondgegaan en de main quest genegeerd, echt heerlijk dingen tegen gekomen dat ik zoiets had van 'WTF'. Ga de Minotaur quest eens opzoeken ;)

En nu een vraagje/probleempje dat ik heb :P (spoilers) -
spoiler:
Ik heb een 2tal cultists ontdekt, 1 is op een 'unknown location' maar de ander zit op een schip. Mijn schip is bijna maximaal equipped op een paar dingetjes na. Ik heb het schip met de cultist al kapot gekregen maar als ik dan uit boarding kom dan word ik gelijk afgemaakt door de andere schepen. Ik heb geprobeerd de andere schepen eerst uit te schakelen voordat ik het schip met de cultist aanval maar dat lukt ook niet, ik krijg gewoon teveel schade voor mijn kiezen. Met firearrows geprobeerd etc etc. 1 van de kleinere geboard om zo weer wat 'hp' terug te krijgen maar zodra ik klaar ben met boarden krijg ik veel meer te verduren.

Ook geprobeerd om ze uit de groep te lokken maar dan gaat de buitenboordmotor aan van de grotere schepen en die halen me gewoon keihard in.

Kortom na een poging of 5-6 was ik er wel even klaar mee.

Iemand een idee?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Hoe zijn jullie op het water? Er zijn uiteraard weer legendary schepen om te verslaan maar ik voel me echt een josti op het water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
taker1987 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:19:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Je kan deze volgens mij onbeperkt blijven doen, gister avond ben ik hier namelijk een paar uurtjes mee bezig geweest, ook om Epic gear te farmen. Inmiddels al een paar mooie setjes compleet. Alleen als je een battle opnieuw wilt doen moet je een fractie alleen eerst weer verzwakken.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

Gisteren eindelijk even kunnen opstarten. Dacht "even" nog wat spelen tot het spel "echt" begint (ik moet namelijk nog een DLC in Origins spelen...) Maar "even" bestaat gewoon niet in AC!

Vind het leuk dat je nu opties krijgt hoe je tegen bepaalde mensen kunt reageren! ben benieuwd wat daar allemaal uit gaat komen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:43:
Hoe zijn jullie op het water? Er zijn uiteraard weer legendary schepen om te verslaan maar ik voel me echt een josti op het water.
Met een van jou tips had ik een grote hoeveelheid tablets verzameld. Daarmee kon ik m'n schip flink upgraden omdat ik ook al zoveel rescources had verzameld. Bijna alles is nu Epic. :)

Ook probeer ik altijd om mercenaries of captains te recruiten. Ik heb nu 4 legendary commanders op m'n schip. (eentje kreeg ik er gratis, Evie uit een andere AC game)

Al die commander buffs maken wel echt een verschil, en die mercenaries zien er nog super gaaf uit op je deck ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:18:
[...]

Met een van jou tips had ik een grote hoeveelheid tablets verzameld. Daarmee kon ik m'n schip flink upgraden omdat ik ook al zoveel rescources had verzameld. Bijna alles is nu Epic. :)

Ook probeer ik altijd om mercenaries of captains te recruiten. Ik heb nu 4 legendary commanders op m'n schip. (eentje kreeg ik er gratis, Evie uit een andere AC game)

Al die commander buffs maken wel echt een verschil, en die mercenaries zien er nog super gaaf uit op je deck ook.
Sla je die dan bijna dood en dan recruit je ze? Met de skill om een vijand in stilte knock-out te slaan (zelfde manier als je assassinate, maar dan met een andere knop dus), krijg ik ze niet knock-out. Ben dus wel benieuwd hoe je dat doet, mij lijkt zo'n mercenary op mijn schip ook wel cool. Heb nu een suffe tapijtmaker ofzo (en Evie van mijn pre-order bonus, maar die past niet zo goed in de tijdsgeest).

Ik las ook ergens dat iemand kan zien hoe veel procent hij de game heeft voltooid, is dat ergens op de PS4 ook te zien? Ik kon het gisteren niet vinden namelijk.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
swoutr schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 23:22:
Mensen die op een oled spelen? LG? Hoe hebben jullie whitepoint en nits ingesteld?

Ik op een B7 900nits en whitepoint op 1400, maar denk dat deze wel 2 stapjes lager mag eigenlijk.

Moet overigens zeggen dat ik grafisch nog niet ben weggeblazen zoals bij origins. Maar misschien ben ik verwend door horizon 4 en tomb raider.
1200 nits en dacht ook 1200 whitepoint op een C7. Eenmaal ingesteld en begonnen met spelen valt dat niet meer te veranderen merk ik? Alleen de helderheid kan ik nog aanpassen.

Overigens precies hetzelfde als jou. Grafisch eerlijk gezegd niet helemaal overdonderd zeg maar. Moet ook nogal wennen aan de manier waarop je mannetje (of vrouwtje in mijn geval) beweegt. Vooral het rennen, beetje ackward :/ . Maar goed heb er pas een uurtje of anderhalf inzitten, komt wel goed.

En inderdaad, veel Tomb Raider en FH4 gespeeld de laatste weken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

YdieresiS schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Sla je die dan bijna dood en dan recruit je ze? Met de skill om een vijand in stilte knock-out te slaan (zelfde manier als je assassinate, maar dan met een andere knop dus), krijg ik ze niet knock-out. Ben dus wel benieuwd hoe je dat doet, mij lijkt zo'n mercenary op mijn schip ook wel cool. Heb nu een suffe tapijtmaker ofzo (en Evie van mijn pre-order bonus, maar die past niet zo goed in de tijdsgeest).

Ik las ook ergens dat iemand kan zien hoe veel procent hij de game heeft voltooid, is dat ergens op de PS4 ook te zien? Ik kon het gisteren niet vinden namelijk.
Knockout kan pas als ze bijna dood zijn (net zoals je Pokemon vangt :+). Dat kan op 3 manieren (of meer, tot nu toe ken ik enkel deze):

- Health omlaag brengen en dan met stealth de knockout doen (moeten ze dus niet meer alert zijn op jouw aanwezigheid).
- Health omlaag brengen en dan met Spartan Kick ze naar de grond trappen.
- Health omlaag brengen en met een Paralizing Arrow ze in slaap schieten.

Die laatste lijkt overigens eerder te werken (met meer HP) dan de melee-varianten.

Ik doe dit overigens enkel nog met enemies die epic of legendary zijn. (kun je via Ikaros zien). In de praktijk zijn dit gewoon alle mercenaries die ik tegen kwam. Gisteren had ik er 3 tegelijk achter mij aan (ik was level 23, zij 22, 26 en 27) en heb ze alle 3 knockout gekregen en gerecruit :)

Tip als je moeilijke mercenaries tegenkomt: gewoon op een dak klimmen van bijv. een tempel, daar kunnen zij niet op klimmen en dan kun je gewoon met pijlen ze langzaam afschieten. Af en toe een pijl of speer ontwijken en alle mercenaries zijn ineens super easy :)

[ Voor 18% gewijzigd door Angeloonie op 09-10-2018 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
YdieresiS schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Ik gebruik de Sparte Kick ability daarvoor, werkt perfect. Doet damage, maar is nooit lethal. Zo lukt het bijna altijd om iemand die sterk is te recruiten. Vaak zijn ze dan ook Epic of Legendary. Soms ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik vind het wel jammer dat je maar 4 skills kan gebruiken, van al die toffe skills die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:25:
Ik vind het wel jammer dat je maar 4 skills kan gebruiken, van al die toffe skills die er zijn.
Ik hoorde iemand in een YouTube video zeggen dat je later in de game nog een tweede wieltje er bij krijgt. Maar zelf ben ik nog niet zo ver, dus niet zeker. (L25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvgeniB
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-05-2023
Hier ook nog een josti op het water.

Begin net te wennen aan de combat zonder schild. Maar de naval combat ben ik niet echt een kei in.

spoiler: title
Heeft iemand tips om de legendary zwijn te fileren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

EvgeniB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:36:
Vuur werkt wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:24
EvgeniB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:36:

Dat is echt een naar gevecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik ben terug gekomen voor het zwijn toen ik 5 levels hoger was. Eerder lukte het mi niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Tips voor het zwijn wat bij mij werkte:

- Zijn adds negeren, die blijven maar spawnen
- Als die een aanloopje neemt doet die een soort schreeuw, probeer te interrupten met een stun
- Gebruik de heal skill. Lang gevecht dus je kan wel wat healing gebruiken.
- Vergeet je boog niet, die doet best wat damage en houdt hem op afstand
- Charge / bull rush werkt hier ook best prima

Ik vind dit trouwens heel tof, maar wel spoiler alert! Geen verhaal spoiler geloof ik, maar wel wat er te vinden is.

spoiler:
[quote]
ASSASSIN’S CREED-SPELERS DENKEN DAT ZE DE GRIEKSE GOD VAN VUUR HEBBEN GEVONDEN
Op Reddit gaan allemaal geruchten (dank TheMadTemplar) over een mogelijke Griekse vuurgod in de bergen. Het gaat om een mysterieuze smit die zich in de bergen ophoudt, zonder dat helemaal duidelijk is wat hij daar te zoeken heeft. Is het soms Hephaestus, vraagt TheMadTemplar zich met vele andere gamers af. Je vindt deze persoon noordelijk op de map in een grot waar je pas komt als je jezelf door een smal gedeelte weet te manoeuvreren. Heel spannend als er zomaar een god in menselijke gedaante in de bergen is, helemaal omdat gamers nu denken dat er nog 11 Griekse goden verstopt zitten in het spel. Mocht je dus een personage zien dat zich wat vreemd gedraagt, dan kun je zomaar tegen een Griekse god zijn aangelopen. Of een dikke vet bug natuurlijk.
[/quote]

[ Voor 61% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 09-10-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvgeniB
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-05-2023
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:05:
Tips voor het zwijn wat bij mij werkte:

- Zijn adds negeren, die blijven maar spawnen
- Als die een aanloopje neemt doet die een soort schreeuw, probeer te interrupten met een stun
- Gebruik de heal skill. Lang gevecht dus je kan wel wat healing gebruiken.
- Vergeet je boog niet, die doet best wat damage en houdt hem op afstand
Aaaah, ik heb de boog nog niet gebruikt. Zal vanavond wel even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
EvgeniB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:17:
[...]

Aaaah, ik heb de boog nog niet gebruikt. Zal vanavond wel even uitproberen.
pijltjes toetsen links of rechts om van pijl soort te veranderen (vuur/gif of verdoving ) duurde me even om dat te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:05:
Ik vind dit trouwens heel tof, maar wel spoiler alert! Geen verhaal spoiler geloof ik, maar wel wat er te vinden is.

spoiler:
~~
[...]
Lol die had ik op dag 1 al gevonden :+

Tevens heb je ergens een vulkaan die aan hem gerelateerd is. Daar zit overigens nog een onbereikbaar kistje achter een gesloten deur, dus ben benieuwd wat daar achter zit.
taker1987 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:37:
[...]

pijltjes toetsen links of rechts om van pijl soort te veranderen (vuur/gif of verdoving ) duurde me even om dat te zoeken :P
Of "G" op de PC :)

[ Voor 21% gewijzigd door Angeloonie op 09-10-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

Ik hoorde iemand in een YouTube video zeggen dat je later in de game nog een tweede wieltje er bij krijgt. Maar zelf ben ik nog niet zo ver, dus niet zeker. (L25)
Hier level 17, maar kan die al wel zien (gebruiken weet ik niet, heb hem nog niet geprobeerd, kan ik vanavond wel doen). Ik weet ook niet of dit een aparte skill is die je vrijspeelt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Heeft iemand al een beest als companion? Zag dat je later zelfs een beer kan recruiten. Ik speel erg stealthy dus ik weet niet hoe handig het is als er een enorme beer naast mij loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 14:57

Wailing_Banshee

You're Next

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:04:
Heeft iemand al een beest als companion? Zag dat je later zelfs een beer kan recruiten. Ik speel erg stealthy dus ik weet niet hoe handig het is als er een enorme beer naast mij loopt.
Aandacht afleider! Ze kijken dan alleen nog naar die beer en niet naar jou, terwijl je iedereen in de rug steekt :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Vanaf welk level kun je een companion nemen dan ? Heb het zelf nog niet gezien (lvl 17)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
DigitalError schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:14:
Vanaf welk level kun je een companion nemen dan ? Heb het zelf nog niet gezien (lvl 17)
Het is een skill in de hunter tree die je vanaf lvl 10 kan pakken
er zitten 3 levels in. op 3de lvl kan je beer pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
boemmie schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:35:
[...]

Het is een skill in de hunter tree die je vanaf lvl 10 kan pakken
er zitten 3 levels in. op 3de lvl kan je beer pakken
Dan heb ik daar ff overheen gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 09:02
DutchOwnage schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

1200 nits en dacht ook 1200 whitepoint op een C7. Eenmaal ingesteld en begonnen met spelen valt dat niet meer te veranderen merk ik? Alleen de helderheid kan ik nog aanpassen.

Overigens precies hetzelfde als jou. Grafisch eerlijk gezegd niet helemaal overdonderd zeg maar. Moet ook nogal wennen aan de manier waarop je mannetje (of vrouwtje in mijn geval) beweegt. Vooral het rennen, beetje ackward :/ . Maar goed heb er pas een uurtje of anderhalf inzitten, komt wel goed.

En inderdaad, veel Tomb Raider en FH4 gespeeld de laatste weken :P
Ik heb mijn C7 ingesteld op 1000 nits en whitepoint op 120. Vind dat als je boven de 1000 nits gaat, je te veel detail in de wolken e.d. verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalyu
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-09 23:06
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

YdieresiS schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Hier level 17, maar kan die al wel zien (gebruiken weet ik niet, heb hem nog niet geprobeerd, kan ik vanavond wel doen). Ik weet ook niet of dit een aparte skill is die je vrijspeelt of niet.
Op de PS4 bij mij is het L1 (dus xbox is LB) en dan naar beneden op de D-pad. En heb dit al een paar lvl's. (Ik ben nu 26). Maar dit hangt dus af van het lvl van je speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Wat een heerlijk spel, voor mij ook een stuk interessanter dan Origins omdat het meer Grieks is en ook linkt naar de Griekse Mythologie!

Wat ik me nog wel afvraag is of er ook van die "Special Attacks"-zijn zoals bij Origins dat je de L3 + R3 in moest drukken om deze te activeren of zijn deze vervangen met de "Special Skills"?

Is het ook mogelijk om alle abilities vrij te spelen naarmate je levelt, zie nu door de bomen het bos niet helemaal meer en heb het gevoel dat ik vrij veel links laat liggen.

Ben hier nog wel een poosje zoet mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalyu
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-09 23:06
Wizard91 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:41:
Wat een heerlijk spel, voor mij ook een stuk interessanter dan Origins omdat het meer Grieks is en ook linkt naar de Griekse Mythologie!

Wat ik me nog wel afvraag is of er ook van die "Special Attacks"-zijn zoals bij Origins dat je de L3 + R3 in moest drukken om deze te activeren of zijn deze vervangen met de "Special Skills"?

Is het ook mogelijk om alle abilities vrij te spelen naarmate je levelt, zie nu door de bomen het bos niet helemaal meer en heb het gevoel dat ik vrij veel links laat liggen.

Ben hier nog wel een poosje zoet mee :)
Ergens bovenaan de warrior skill tree heb je ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
nalyu schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 02:52:
[...]

Ergens bovenaan de warrior skill tree heb je ook zoiets.
Super! Net gecheckt en klopt inderdaad, wel LVL16 nodig.

Misschien dat ik de Skill Tree ook wel reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ben ik de enige die het bizar vind dat je geen schilden kunt gebruiken in de game? In die periode was een schild een ontzettend belangrijk onderdeel van de oorlogvoering. Je bent een krijger van spartaanse afkomst... en dan mag je geen schild gebruiken. Rare keuze van Ubisoft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
SparksNL schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 06:44:
Ben ik de enige die het bizar vind dat je geen schilden kunt gebruiken in de game? In die periode was een schild een ontzettend belangrijk onderdeel van de oorlogvoering. Je bent een krijger van spartaanse afkomst... en dan mag je geen schild gebruiken. Rare keuze van Ubisoft...
Dit was al sinds de trailer op de E3 bekend en Ubisoft heeft ook netjes uitgelegd waarom ze hiervoor gekozen hebben, het had iets met die speer te maken ofzo (is ongetwijfeld terug te vinden met Google).

Ik vind het persoonlijk ook jammer maar ik heb er niet minder plezier van in de game moet ik eerlijk zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door RubenSaurus op 10-10-2018 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als je op de PC op 'R' drukt doe je ook een special attack, afhankelijk van je wapen is dit best spectaculair!

2H axe b.v. geeft eerst een klap en dan sla je ze een eind weg.
Dagger(s) doet een soort chain attack maar duurt echt te lang, volgens mij duurt hij steeds langer als je je speer een upgrade geeft.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
SparksNL schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 06:44:
Ook ik vond dat bij de aankondiging van deze game een beetje raar.Pareren in deze game is vrij makkelijk dus dat scheelt een hoop.

En bij vijanden met schilden natuurlijk je ability gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gisteren een uurtje gespeeld, nadat ik vorige week nog even vlug de DLC van Origins had uitgespeeld, en wat een gaaf spel is dit zeg! Zat er na een paar minuten helemaal in.

Vechten was even wennen, maar mooi verbeterd vanuit Origins.

Korte conclusie tot nu toe. Het lijkt erg veel op Origins, kwa menu, vechten en het gehele manier van doen. Is dat erg? Totaal niet! Origins was een topgame en Odyssey kan daar alleen nog maar overheen gaan.

Het enige wat mij tot nu toe is opgevallen is de auto-save, dit doet hij blijkbaar alleen wanneer je in een veilig gebied zit. Wat resulteert in het feit dat bij het veroveren van iets en daarna alsnog doodgaan, je het weer opnieuw moet doen.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 10-10-2018 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Jelmar1990 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:58:
[...]

Ik heb mijn C7 ingesteld op 1000 nits en whitepoint op 120. Vind dat als je boven de 1000 nits gaat, je te veel detail in de wolken e.d. verliest.
Ja vind meer dan 1000 ook too much, bij 800 nits crushed het wit. Bij 900/1000 is het perfect, misschien nog wel 900, maar boven de 1000 is te veel van het goeie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

rens-br schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:02:
Gisteren een uurtje gespeeld, nadat ik vorige week nog even vlug de DLC van Origins had uitgespeeld, en wat een gaaf spel is dit zeg! Zat er na een paar minuten helemaal in.

Vechten was even wennen, maar mooi verbeterd vanuit Origins.

Korte conclusie tot nu toe. Het lijkt erg veel op Origins, kwa menu, vechten en het gehele manier van doen. Is dat erg? Totaal niet! Origins was een topgame en Odyssey kan daar alleen nog maar overheen gaan.

Het enige wat mij tot nu toe is opgevallen is de auto-save, dit doet hij blijkbaar alleen wanneer je in een veilig gebied zit. Wat resulteert in het feit dat bij het veroveren van iets en daarna alsnog doodgaan, je het weer opnieuw moet doen.
Gelukkig is er een quick save option (op de XBO: Menu (hamburger knop) --> D-Pad omhoog). Ik heb namelijk die fout ook een paar keer gemaakt en dan zit het er wel hardcoded in om voor het uitmoorden van een kamp even 2 knoppen in te drukken :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Notna schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:47:
Gelukkig is er een quick save option (op de XBO: Menu (hamburger knop) --> D-Pad omhoog). Ik heb namelijk die fout ook een paar keer gemaakt en dan zit het er wel hardcoded in om voor het uitmoorden van een kamp even 2 knoppen in te drukken :+
Dat klopt, maar die quick save werkt alleen wanneer je in een veilig gebied bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

rens-br schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:50:
[...]

Dat klopt, maar die quick save werkt alleen wanneer je in een veilig gebied bent.
Net even buiten het kamp staan lost dat probleem op (gouden balk boven ipv de rode balk). Scheelt toch weer :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Prima game, maar die laadschermen op de ps4pro zijn echt belachelijk. Voor elke cutscene zit je een paar seconden te wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Notna schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:51:
Net even buiten het kamp staan lost dat probleem op (gouden balk boven ipv de rode balk). Scheelt toch weer :+
Ja, dat begrijp ik. Maar mijn punt was dus dat het uitmoorden van een kamp, terwijl je al 90% van het kamp gehad hebt (en dus ook de kistjes en andere loot) en je gaat vervolgens dood. Je dat dus weer helemaal opnieuw moet doen, terwijl je bij Origins die delen van het kamp over kon slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Jelmar1990 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:58:
[...]

Ik zal er ook nog eens naar kijken. En ik bedoelde natuurlijk whitepoint idd op 120. Denk dat ik ook naar 1000 nits ga, zoals iemand zei bij 800 crushed het wit.

Begin er nu toch ook wel lekker in te komen moet ik zeggen. Alleen een kamp aanvallen waarvan de "bewoners" 2 levels hoger zijn was, in ieder geval in het begin, niet echt een heel goed idee. Had zelfs nog geen eens een boog... Ik level 3, zei level 5. Heb er wel 3 kwartier over gedaan, kan me niet herinneren dat ik daar in Origins ook zo veel moeite mee had :9 . Maar wel heel leuk. Alleen idd autosaves werken alleen als je "veilig"bent , vandaar dat ik wel 5 keer dood was gegaan ofzo want alles overnieuw doen zoals hierboven ook wordt aangegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 10-10-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Welke skill gebruiken jullie het meeste? Ik de stealth assassination vanaf een afstand. Dat je dus je dagger (of speertip?) gooit en er heen teleport. Zeker in chain is dit zo'n ijzersterke skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nieuwe patch is er https://gearnuke.com/assa...version-1-03-patch-notes/

Ik had last dat ik soms me torch niet kon pakken is mooi opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik had gisteren ook een vervelend iets. Ik was een kamp aan het clearen, werd ik ondertussen belaagd door een mercenary. Ik die mercenary neergeslagen, daarna kamp verder gecleared, maar na het clearen wilde ik mijn bonus voor de mercenary halen, was die dus gewoon niet meer te looten. Dus ook geen voordeel gehad van weer een stap op de ladder maken ivm het vermoorden van een mercenary. Geen idee of dit zo hoort, of dat dit een bugje is, maar vervelend vond ik het wel gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
@YdieresiS Ja dat heb ik zelfs regelmatig gehad. En ik heb autoloot perk dus dan vraag ik me af of ik het heb, dus dan kijk ik in m'n inventory maar dan zie ik niks speciaals. Dus ik ga dan lopen loeren waar die mercenary ergens ligt en dan is die nergens te vinden. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
ghstly schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:46:
@YdieresiS Ja dat heb ik zelfs regelmatig gehad. En ik heb autoloot perk dus dan vraag ik me af of ik het heb, dus dan kijk ik in m'n inventory maar dan zie ik niks speciaals. Dus ik ga dan lopen loeren waar die mercenary ergens ligt en dan is die nergens te vinden. Erg vervelend.
Voor de mercenary werkt autoloot niet. Je moet hem echt "verifiëren" zeg maar. Daarna krijg je ook pas de loot. Ik zag bij mij de mercenary nog wel liggen, maar kon hem niet meer verifiëren. Best wel hinderlijk omdat ik er redelijk veel moeite voor had gedaan om het te overleven in dat kamp/fort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ja echt jammer dat er geen schilden inzitten... Maar ach, ik focus me toch niet op Warrior maar ga voor een redelijk complete assassin build. Dat vind ik persoonlijk de leukste manier om te spelen. Warrior gaat vast snel, je hakt iedereen in de pan, en Hunter is lekker snipen van een afstandje, maar dit is toch wel t leukste om een heel ford te klaren. Plus interessante XP mulitpliers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Patch 1.03 is uit
# Implemented some “quality-of-life” and usability improvement features
# Addressed various “game breaking” issues that could happen in specific conditions
# Improved performance and stability

Texture issues on Silver Islands
Description: Some players may experience low texture quality on the Silver Islands when using Ikaros.

Legendary Cultist Item not given
Description: There’s currently an issue where legendary items from defeated Cultists may not be given to the player if they stray too far or fast travel between knocking the cultists unconscious & confirming the kill.
Workaround: Reload a previous save.

Zoisme & Kallias cannot be reached
Description: There is currently an issue where Zoisme and Kallias are spawned in the Cave of Gaia and cannot be reached.

“Aphrodite’s Embrace” Trophy not unlocked
Description: There is currently an issue where the “Aphrodite’s Embrace” Trophy did not unlock after spending the night with Xenia.
Workaround: Complete another romance questline in order to unlock the Trophy.

Myrrine and Brasidas get teleported to Naxos

Mercenary inside closed house
Description: There is currently an issue where a mercenary gets stuck inside a closed house in Fort Samikon (Forest of Soron / Arkadia).
Status: Will be addressed with a future TU

[ Voor 85% gewijzigd door -SaveMe- op 10-10-2018 19:09 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
SemperFidelis schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:10:
Ja echt jammer dat er geen schilden inzitten... Maar ach, ik focus me toch niet op Warrior maar ga voor een redelijk complete assassin build. Dat vind ik persoonlijk de leukste manier om te spelen. Warrior gaat vast snel, je hakt iedereen in de pan, en Hunter is lekker snipen van een afstandje, maar dit is toch wel t leukste om een heel ford te klaren. Plus interessante XP mulitpliers.
Het fijnste is idd ongezien iedereen van achter nemen besluipen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Laatst online: 12:16
Aangezien je spear tot level 5 moet hebben voor enkele tier 3 abilities, ben ik wat op sekteleden an het jagen. iemand die weet hoe je Crysis terugziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
AntiChrist7 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:06:
Aangezien je spear tot level 5 moet hebben voor enkele tier 3 abilities, ben ik wat op sekteleden an het jagen. iemand die weet hoe je Crysis terugziet?
ja dat vroeg ik me ook net af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Laatst online: 12:16
DigitalError schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:09:
[...]

Ze is nog steeds in Argolis volgens de tooltip, maar geen idee waar, want heb het meeste van die regio al gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
AntiChrist7 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:52:
[...]

Ze is nog steeds in Argolis volgens de tooltip, maar geen idee waar, want heb het meeste van die regio al gezien
Ja er is ook geen 'track' optie meer helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desley1992
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 12:45
Game nu ook twee dagen aan het spelen en vermaak mij prima!

Nu is mijn vraag wel, kan ik beide groepen (Sparta - Athenes) aanvallen? Of moet je voor één van de twee kiezen? Ik kan namelijk beide gewoon aanvallen.

Apple|Games|PSN: desjuhh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deviat3
desley1992 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:57:
Game nu ook twee dagen aan het spelen en vermaak mij prima!

Nu is mijn vraag wel, kan ik beide groepen (Sparta - Athenes) aanvallen? Of moet je voor één van de twee kiezen? Ik kan namelijk beide gewoon aanvallen.
Maakt niet uit. Je kan kiezen voor verdedigen of aanvallen. Aanvallen is moeilijker dus levert 2 rewards op, verdedigen 1. Kan je blijven afwisselen. Vind niemand erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviat3
prutser001 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 07:56:
Als je op de PC op 'R' drukt doe je ook een special attack, afhankelijk van je wapen is dit best spectaculair!

2H axe b.v. geeft eerst een klap en dan sla je ze een eind weg.
Dagger(s) doet een soort chain attack maar duurt echt te lang, volgens mij duurt hij steeds langer als je je speer een upgrade geeft.
Is dat op een gamepad de knop inhouden en opladen? Krijg je een rood lichteffect? Ik gebruik nu vooral hero strike. Vrij lompe move, veel damage. Zonder hero strike had ik dat lompe kutvarken nooit dood gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:07
Simply amazing

en wie van jullie kent deze easter eggs al?

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
jori040 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 07:57:
[...]

Ook ik vond dat bij de aankondiging van deze game een beetje raar.Pareren in deze game is vrij makkelijk dus dat scheelt een hoop.

En bij vijanden met schilden natuurlijk je ability gebruiken.
Het vechten wordt er niet moeilijker op nee, maar het ziet er allemaal niet zo episch uit. Op een gegeven moment heb je een quest waarbij je een hele gave cutscene krijgt van Alexios (in mijn geval) en een spartaanse krijger welke in een schuur korte metten maken met een aantal vijanden.

De spartaanse krijger heeft echt dikke moves met zijn schild (ala 300). Ik vind het een gemiste kans dat Alexios geen schild heeft. Het had zo episch kunnen zijn!

Spel vind ik daarentegen nog steeds wel vermakelijk, maar ik heb er niet zoveel plezier mee als met Origins. Ik vond daar de sfeer toch echt beter. Al met al een prima tussendoortje tot RDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Leuk dat de boom van Hippocrates in de game zit, maar wel jammer dat die op de verkeerde plek staat :p

Boom

boom 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:16:
Leuk dat de boom van Hippocrates in de game zit, maar wel jammer dat die op de verkeerde plek staat :p

[Afbeelding: Boom]

[Afbeelding: boom 2]
Nope:
The current tree is only about 500 years old,[2] but may possibly be a descendant of the original tree which allegedly stood there 2400 years ago, in Hippocrates' time.
De oorspronkelijke boom had daar kunnen staan, maar net zo makkelijk ergens anders.

Zeker niet alles klopt (ben op Kefalonia geweest en locaties matchen niet echt), maar het is wel leuk om dit soort details te zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 11-10-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren eindelijk kunnen beginnen aan Odessey. Wel met Kassandra. Lijkt me wel leuk een keertje. Gaaf spel, met wat grappige openingen met Markos. 2 uurtjes kunnen spelen en zit nu op lvl 5. Gebruik expres de pre-order items nog niet, omdat ik dan misschien te snel over-powered ben. Vanavond weer vrolijk verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Dubrillion schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:37:
Gisteren eindelijk kunnen beginnen aan Odessey. Wel met Kassandra. Lijkt me wel leuk een keertje. Gaaf spel, met wat grappige openingen met Markos. 2 uurtjes kunnen spelen en zit nu op lvl 5. Gebruik expres de pre-order items nog niet, omdat ik dan misschien te snel over-powered ben. Vanavond weer vrolijk verder
Wat voor stats zitten er op die pre order gear?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zadda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:25
DigitalError schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:09:
[...]

Je ziet die Chrysis terug in een latere quest in de buurt, weet de naam ervan niet meer maar was een 'gouden quest'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Hebben meer mensen last van 'freezes/stutters' op de PS4 (Pro)? Heb er inmiddels een uurtje of 12 inzitten en al twee keer gehad. Geluid loopt gewoon door maar beeld veranderd in een diashow of blijft helemaal stilstaan. Uiteraard net als je een leuke locatie gevonden hebt, en net bezig bent met een leuke battle (grrrr).

Enige wat werkt is de game afsluiten en opnieuw starten en dan gaat het gewoon weer goed. Ik kan er online wel wat meldingen over vinden, maar kon er hier nog geen melding over vinden. (Of ik heb niet goed genoeg gezocht :) )

Wel nieuwsgierig of dit nu specifiek een issue op de PS4 is, of ook voor Xbox/PC.

Anyway, verder wel een prima spel, alleen de gevechten op zee kunnen me (nog) niet zo boeien. Maar goed, met al die eilanden in Griekenland hoort het er wel bij.

[ Voor 0% gewijzigd door Redinox op 11-10-2018 10:01 . Reden: spelling... ]

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:17
Op de Xbox nu drie x gehad. Maar nu kan ik na een seconde of 3-5 wel gewoon weer doorspelen. Hij bevriest even

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:24
Nee, ik heb alleen dat ik een error krijg. Gister in een uur 3 keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Angeloonie schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:35:

De oorspronkelijke boom had daar kunnen staan, maar net zo makkelijk ergens anders.
Echt? Ik dacht dat die boom op Kos dé boom was. Gezien daar ook het Asklipeon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
@Redinox dat heb ik nog niet gehad op de PS4, was tot gisteravond nog niet echt bugs tegen gekomen, behalve dan een mercenary die na het afmoorden niet te confirmen viel, gisteravond was ik ineens onder de map aan het zwemmen, dat laatste was wel echt een bug in mijn ogen (gelukkig makkelijk op te lossen met een fast travel). Verder draait de game hier erg stabiel en ben ik geen rariteiten tegengekomen na ruim 20 uur spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Redinox schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:00:
Hebben meer mensen last van 'freezes/stutters' op de PS4 (Pro)? Heb er inmiddels een uurtje of 12 inzitten en al twee keer gehad. Geluid loopt gewoon door maar beeld veranderd in een diashow of blijft helemaal stilstaan. Uiteraard net als je een leuke locatie gevonden hebt, en net bezig bent met een leuke battle (grrrr).

Enige wat werkt is de game afsluiten en opnieuw starten en dan gaat het gewoon weer goed. Ik kan er online wel wat meldingen over vinden, maar kon er hier nog geen melding over vinden. (Of ik heb niet goed genoeg gezocht :) )

Wel nieuwsgierig of dit nu specifiek een issue op de PS4 is, of ook voor Xbox/PC.

Anyway, verder wel een prima spel, alleen de gevechten op zee kunnen me (nog) niet zo boeien. Maar goed, met al die eilanden in Griekenland hoort het er wel bij.
Wel gehad dat ie bevroor inderdaad op de PS4 maar na een paar seconden kan ik gewoon verder, dus ik hoef niet heel de game af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
Redinox schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:00:

Mijn broer heeft hier enorm last van op zijn PS4, had me gisteren ook een video ervan geappt. Het is niet normaal dat dit voorkomt in een game lijkt me.
Zelf game ik op de PS4 Pro en heb pas 1x zo'n situatie tegen gekomen. Bij mij hielp het om de game op te slaan, af te sluiten om vervolgens opnieuw op te starten en de game laden i.p.v. verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Kijk aan, ik ben dus in ieder geval niet de enige met dit (of soorgelijk) probleem. Bedankt voor de feedback! Zo te zien komt het in verschillende gradaties voor: van een paar seconden tot ...nou ja... langer. Heb hem de tweede keer een paar minuten zo laten staan om te kijken of het systeem zichzelf kon redden. Niet dus

Zal nog eens wat verder kijken in fora vanavond om te kijken of dit op te lossen is. Mocht ik iets tegenkomen, dan kom ik er hier op terug!

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
De game zit so far in elk opzicht beter in elkaar dan zijn voorganger, gesprekken worden veel interessanter door dialoogopties, combat is een stuk uitgebreider, side missies een tikkeltje interessanter. Maar toch pakt dit deel me so far minder dan Origins. Ik weet niet zo goed wat het is, ik denk de wereld/setting, die toch ietwat rommeliger / minder overtuigend aanvoelt dat bij origins. Ook heb ik de wauw momentjes uit origins nog niet echt gehad in odyssey.

Meer mensen een beetje een tegenstrijdig gevoel?
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste