Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:58

v8power67

Turbo goes whoeshhhhh!!

Xbox doet het goed in assassin's Creed oddessey:

Dynamic 4k

XB1X's lowest dynamic resolution is higher than the PS4 Pro's highest dynamic resolution.

PS4 Pro max: 2816x1584
PS4 Pro min: 2227x1242
PS4 Pro Average: 2560x1440

XB1X max: 3840x2160 (native 4k)
XB1X min: 2944x1656
XB1X average: 3072x1728

XB1X a 76% increase in output pixels vs PS4 Pro in opening battle, 44% on average.

XB1X has better draw distances and shadows.
XB1X has improved Ambient Occlusion

Framerate is a fairly solid 30fps on both Xbox One X and PS4 Pro, but can be inconsistent.

Netjes hoor. Voor beide consoles. Al doet uiteraard de x1x het stuk beter met 44% hogere resolutie gemiddeld.

Alleen jammer dat weer het checkerboarding van de ps4 pro niet gebruikt word.

[Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 04-10-2018 19:46]

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HEEFT LEXAAN RAMEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• gnauw
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:25
zouden we niet ophouden met de ps4 vs xbox vergelijking. Zie de waarde er niet van in of je moet toevallig beide consoles hebben en willen kiezen voor welke console je de game koopt.

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:37
v8power67 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:43:
Xbox doet het goed in assassin's Creed oddessey:
[YouTube: [4K] Assassin's Creed Odyssey: Xbox One X/PS4 Pro Tech Analysis + Head-to-Head]
Dynamic 4k

XB1X's lowest dynamic resolution is higher than the PS4 Pro's highest dynamic resolution.

PS4 Pro max: 2816x1584
PS4 Pro min: 2227x1242
PS4 Pro Average: 2560x1440

XB1X max: 3840x2160 (native 4k)
XB1X min: 2944x1656
XB1X average: 3072x1728

XB1X a 76% increase in output pixels vs PS4 Pro in opening battle, 44% on average.

XB1X has better draw distances and shadows.
XB1X has improved Ambient Occlusion

Framerate is a fairly solid 30fps on both Xbox One X and PS4 Pro, but can be inconsistent.

Netjes hoor. Voor beide consoles. Al doet uiteraard de x1x het stuk beter met 44% hogere resolutie gemiddeld.

Alleen jammer dat weer het checkerboarding van de ps4 pro niet gebruikt word.
Who cares op welke console het spel beter draait, speel gewoon lekker de game op de console die je hebt en laten we het over de game zelf hebben.

Gaan jullie voor hetzelfde wapen als in Origins of een compleet andere playstyle?

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:58

v8power67

Turbo goes whoeshhhhh!!

Ambition88 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

Who cares op welke console het spel beter draait, speel gewoon lekker de game op de console die je hebt en laten we het over de game zelf hebben.

Gaan jullie voor hetzelfde wapen als in Origins of een compleet andere playstyle?
Dude rustig... Gewoon voor de mensen die beide consoles hebben kan dit nuttig zijn. Gaat nog steeds over het spel dus chill. Als het je het niet nuttig vind lees je eroverheen..

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HEEFT LEXAAN RAMEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:04
v8power67 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:30:
[...]

Dude rustig... Gewoon voor de mensen die beide consoles hebben kan dit nuttig zijn. Gaat nog steeds over het spel dus chill. Als het je het niet nuttig vind lees je eroverheen..
Zijn er echt nog mensen die zich afvragen welke versie er het beste uitziet?

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08-04 17:30
Ja heb beide consoles en was benieuwd welke de hoogste output heeft.

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

MazeWing

passionate & cynical

Wat is er mis mee om een goed vergelijk te hebben. Er zijn altijd mensen die mogelijk twijfelen tussen de PS4 Pro en Xbox One X (de console zelf) en dit soort filmpjes verduidelijken het behoorlijk.
Mocht ik de Xbox One X ook in mijn bezit hebben, zou ik 'm uiteraard voor die console gekocht hebben.

Los van deze discussie; ik heb gisteren nog een uurtje of 3 gespeeld en raak steeds meer onder de indruk van dit spel. Ik ben nu bijna klaar met het eerste eiland (hoef enkel nog het bovenste stukje van het kleine eilandje rechts van het grotere eiland) en ik geniet elke seconde. Meer dan welke Assassins Creed game hiervoor.
De hele setting en omgeving spreekt me zoveel aan dat ik het gewoonweg leuk vind om rond te lopen en wat te verkennen. Bij voorgaande games had ik hier nooit zo'n zin in vanwege de toch wel saaie en vaak eentonige omgevingen.

Ik ben ook gecharmeerd van het hele bounty hunter aspect. Ik vond het oprecht leuk dat ik, toen ik een lager level had, Talos (die eerste mercenary) moest ontwijken omdat ik absoluut geen kans maakte. Toen ik 'm eenmaal versloeg toen ik level 5 was, was de voldoening dan ook groot.
Het gevoel van opgejaagd worden zit er goed in, zonder irritant te worden en je daadwerkelijk in de weg te zitten.

Tot nu toe dus met afstand de beste Assassins Creed!

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• gnauw
  • Laatst online: 20:25
MazeWing schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:41:
Wat is er mis mee om een goed vergelijk te hebben. Er zijn altijd mensen die mogelijk twijfelen tussen de PS4 Pro en Xbox One X (de console zelf) en dit soort filmpjes verduidelijken het behoorlijk.
Mocht ik de Xbox One X ook in mijn bezit hebben, zou ik 'm uiteraard voor die console gekocht hebben.

Los van deze discussie; ik heb gisteren nog een uurtje of 3 gespeeld en raak steeds meer onder de indruk van dit spel. Ik ben nu bijna klaar met het eerste eiland (hoef enkel nog het bovenste stukje van het kleine eilandje rechts van het grotere eiland) en ik geniet elke seconde. Meer dan welke Assassins Creed game hiervoor.
De hele setting en omgeving spreekt me zoveel aan dat ik het gewoonweg leuk vind om rond te lopen en wat te verkennen. Bij voorgaande games had ik hier nooit zo'n zin in vanwege de toch wel saaie en vaak eentonige omgevingen.

Ik ben ook gecharmeerd van het hele bounty hunter aspect. Ik vond het oprecht leuk dat ik, toen ik een lager level had, Talos (die eerste mercenary) moest ontwijken omdat ik absoluut geen kans maakte. Toen ik 'm eenmaal versloeg toen ik level 5 was, was de voldoening dan ook groot.
Het gevoel van opgejaagd worden zit er goed in, zonder irritant te worden en je daadwerkelijk in de weg te zitten.

Tot nu toe dus met afstand de beste Assassins Creed!
Even wakker worden dan ga ik ook beginnen, dit soort verhalen zorgen er echt voor dat ik er zin in heb.

• YdieresiS
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08-04 12:44
Gisteren weer een aantal uur kunnen maken (ongeveer 3 uur gedaan gisteren, de game in totaal iets meer dan 7 uur gespeeld). Nu van het eerste eiland af en met gemengd in de eerste strijd tussen Spartans en Athenians. Ik weet alleen nog niet wie ik moet kiezen al wordt me dat gedurende de game nu wel wat duidelijker (tenminste waar mijn voorkeur ligt). Nu level 9 en bijna het eerste stuk ontdaan van zaken waarmee het leger van de tegenstanders sterk was en dus een verzwakking aangebracht. Toen ook nog maar wat jobs aangepakt voor op zee (die wel binnen een bepaald aantal uur afgerond moeten zijn). Al met al weer uitstekend vermaakt gisteravond en ik vond het jammer dat ik moest stoppen. Misschien toch nog maar ergens een vrije dag pakken om eens even een heel eind verder te komen in het verhaal.

[Voor 4% gewijzigd door YdieresiS op 05-10-2018 07:52]

Latin capital letter y with diaeresis

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08-04 18:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Misschien ben ik dom, maar: je kunt náár je boot fasttravelen. Maar kun je ook mét je boot ergens naartoe fasttravelen? Ik wil graag mijn boot 5km verderop hebben maar heb geen zin om te varen, en ik heb de haven van die stad al ontdekt. Alleen kan ik niet fasttravelen naar de Dock oid. Kan dat gewoon niet en moet je de boot altijd zelf gaan verplaatsen?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• bram1984
Henkje.doc schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 06:45:
Ja heb beide consoles en was benieuwd welke de hoogste output heeft.
Dezelfde als alle andere Ubisoft titels (een eigenlijk iedere andere game)? Lijkt me ook niet meer dan logisch. Anders zou er iets goed mis zijn.

• Odysseus87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 05-04 19:16
Ambition88 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

Who cares op welke console het spel beter draait, speel gewoon lekker de game op de console die je hebt en laten we het over de game zelf hebben. PC.
(FTFY) ;)

Zelf de game ook aangeschaft, nu nog wachten tot 18:00 vanavond dan is de release dacht ik op steam. Heb geprobeerd zo min mogelijk te lezen / filmpjes te kijken, wil er lekker blind in gaan. Heb genoten van origins, heerlijk verfrissend in de AC reeks, precies een soort RPG waar ik van hou.
Toen ik las dat het thema ancient greeks is geworden voor de nieuwe, wist ik meteen dat ik hem wilde hebben :9~

(ingame name in bijna alle spellen die ik speel is: Odysseus.. Zegt genoeg :D

[Voor 51% gewijzigd door Odysseus87 op 05-10-2018 09:32]

• YdieresiS
Hebben mensen al een keuze kunnen maken tussen de Athenians of de Spartans? Ik kan hier zelf nog niet echt de keuze maken, ook mede omdat ik me nog niet kan voorstellen wat het verschil zou zijn tussen beiden. Nu in het eerste stuk heb ik dus voor de Spartanen gekozen, maar tijdens een aantal quests heb ik het idee dat hun gedrag niet echt bij dat van mij past en ik dus beter voor de Athenians kan kiezen. Kunnen jullie zonder spoilers uitleggen waarom je voor een bepaalde factie kiest?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

YdieresiS schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:39:
Hebben mensen al een keuze kunnen maken tussen de Athenians of de Spartans? Ik kan hier zelf nog niet echt de keuze maken, ook mede omdat ik me nog niet kan voorstellen wat het verschil zou zijn tussen beiden. Nu in het eerste stuk heb ik dus voor de Spartanen gekozen, maar tijdens een aantal quests heb ik het idee dat hun gedrag niet echt bij dat van mij past en ik dus beter voor de Athenians kan kiezen. Kunnen jullie zonder spoilers uitleggen waarom je voor een bepaalde factie kiest?
Zit ook nog een beetje er tussenin..
Ik neig naar Sparta om de volgende redenen:
- Sparta is fucking awesome (Slag om Thermopylae anyone?)
- Hun helmen zijn mooier :P
- Athene heeft met de Delian League langzaamaan hun macht uitgebreid en anderen zwaar onderdrukt en begreigd. Sparta kwam daar met de Peloponnesian League tegen in opstand. Dus vanuit dat oogpunt was Sparta een good guy

Maarja, er zijn ook tegenargumenten:
- Sparta had een cultuur vol met wrede gebruiken en ideologieën. Vrouwen waren broedmachines en de kans dat je Spartaan werd als je in de buurt geboren werd was klein, de meesten werden slaven. Ook werden er selecties gedaan tussen zwakke en sterke kinderen, waarbij de zwakken opgeruimd werden.
Zo lijkt Sparta dus een bad guy

Dus ja.. niet echt heel overtuigend een keuze te maken tussen de twee. Ik heb nu voor Sparta gekozen omdat Kassandra/Alexios daar geboren is, de speer van Leonidas heeft (Sparta!) dus gaan we daar maar voor. Volgende playthrough misschien maar Athene kiezen.

Lastige/vreemde vind ik wel dat je dan dus eigenlijk niet alles kunt looten, omdat je dan ook Spartaanse outposts moet clearen. Game-technisch maakt het volgens mij niet uit, maar het voelt gewoon wat vreemd om de ene keer voor Sparta te vechten en daarna een kamp uit te moorden om te looten.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:06
YdieresiS schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:39:
Ook nog niet echt een keuze kunnen maken. In verschillende gebieden zijn verschillende facties aan de macht. Het maakt niet zoveel uit of ik hierbij nou voor Sparta of Athene kies; wie aan de macht is gaat er aan ( = loot). Welicht later in het verhaal kun je wel een duidelijke keuze maken en dan ga ik voor Sparta.

• YdieresiS
Mooie analyse @Angeloonie, in reviews las ik wel dat je op elk moment kunt kiezen om toch voor de andere kant te vechten. Ik ben dus de hele tijd in dubio. Als het nu gewoon duidelijker was welke kant fout was dan had ik veel makkelijker de keuze kunnen maken.

Ik koos inderdaad eerste instantie ook voor Sparta, omdat: "THIS IS SPARTA!!". Maar na een side-quest, voor één van de Sparta officieren, waarbij je (nu lukt het niet om het uit te leggen zonder spoilers, voor het idee, ik ben nu Level 9 en begonnen op het eerstvolgende stuk nadat je je schip krijgt):
spoiler:
Een aanslag op een voedseltransport moet onderzoeken

En je verder in die questlijn de oorzaak vindt:
spoiler:
Dat een Atheense Mercenary dit heeft gedaan om wat armen te eten te geven. En je daar dus kan kiezen om ze allemaal af te moorden (wat niet in mijn speelstijl ligt om onschuldigen om te brengen) of ze een deel van het voedsel kan geven en te laten leven (met daarbij nog wel een hard optreden van Alexios).

Maakt dat ik niet zo goed weet of ik voor mezelf de juiste keuze maak om een bepaalde groep aan te hangen.

@Piet_Piraat7 zo zou ik er misschien ook in steken, maar ik ben toch meer op zoek naar het verschil in goed en kwaad, al is die scheidslijn volgens mij niet zo duidelijk.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:55
Dan koop je dus de Spartan Edition, welke je al geprordered had in juni. Dan kan je al ruim een week spelen. En dan heb je alleen de kans gehad het te installeren en hier spoilers te lezen :F :')

#FML

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-04 16:00
Heb hem besteld bij ING, ben benieuwd! Wel weer zin in.

• SparksNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07-04 22:26
Ik ben toch maar overstag gegaan en heb de game (nog voor RDR2) gekocht. Ik heb er nu 4 uurtjes inzitten (net m'n boot gekregen), maar ik heb ditmaal bij lange na niet zoveel plezier als dat ik met Origins had. Ondanks dat de setting me heel erg aanspreekt, voelt de wereld "leeg" aan. Ja hij is groot, maar ik merk weinig interactie met alles wat er zich in afspeelt.

Ook het combat systeem voelt op de ene manier nu meer als button bashen aan. Kan niet goed verklaren waarom, aangezien er op dat vlak weinig is veranderd. Misschien doordat je nu geen schild meer hebt? Al met al ben ik wel enigszins teleurgesteld, al waren mijn verwachtingen al niet al te hoog :P

Straks maar even verder spelen en hopen dat het allemaal wat beter gaat worden.

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08-04 13:33
Gisteren kreeg ik ineens deze email;

Hallo NAAM,

Helaas moeten we je informeren dat er een vertraging is met jouw order van Assassin's Creed Odyssey.

We werken zo hard als we kunnen om jouw game zo snel mogelijk bij je te krijgen. We hebben jammer genoeg een onvoorzien logistiek probleem wat zorgt voor de vertraging.

Hopelijk accepteer je onze oprechte excuses voor dit probleem.

We hebben echter ook goed nieuws! We hebben een activatie key in deze mail bijgevoegd, zodat jij jouw game op de dag van release kan spelen. Zo kan je toch alvast genieten van de game, terwijl wij de logistieke problemen oplossen.

CODE

Hoe activeer je jouw key?
1. Creëer een online account op jouw PSN-enabled PlayStation®4 (of gebruik je huidige acccount)
2. Selecteer het PlayStation®Store icon op jouw PS4™ Home scherm.
3. Selecteer 'Redeem Codes' aan de onderkant van het menu in de PlayStation®Store.
4. Voer jouw unieke code in (12 karakters)
5. Selecteer 'continue' wanneer je de code juist hebt ingevoerd.
6. Selecteer 'Download' om jouw content te downloaden.

Je order komt er aan en is snel bij je!

Geen idee waarom ze het stuurde, ik had mijne al 2 oktober binnen. Maar kreeg dus een key voor de Gold version, zoals ik hem ook besteld had.
Misschien dat andere dus wel last hebben van deze logistieke problemen..

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01:20
Lekker handig. Zijn ze ook nog vergeten die code in de mail te zetten :*)

• Metalbuster
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 30-03 13:22
Iemand een idee hoelang het had geduurd voordat Origins met korting aangeboden werd in de store? Ik vind €74 voor Odyssey (deluxe) toch aardig wat, ondanks die 20% korting die je nog kunt krijgen.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Metalbuster schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:18:
Iemand een idee hoelang het had geduurd voordat Origins met korting aangeboden werd in de store? Ik vind €74 voor Odyssey (deluxe) toch aardig wat, ondanks die 20% korting die je nog kunt krijgen.
Via uplay kun je met je Upoints/club credits een 20% kortingscode gebruiken en dan heb je de Gold edition voor 79 of de rest voor nog minder ;)

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 05-04 22:08
Angeloonie schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:20:
[...]

Via uplay kun je met je Upoints/club credits een 20% kortingscode gebruiken en dan heb je de Gold edition voor 79 of de rest voor nog minder ;)
Thanks, standaard gekocht voor 47 :). Twitch prime heeft ook wat leuke extra's nu voor AC:O!

• flugelisoke
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:34
Op een of andere manier pakt de game me nog niet zo als Origins deed. Ik was daar echt alleen al in Siwa verbaasd aan het rondkijken hoe mooi en sfeervol alles is. Ik merk dat hier gewoon nog niet. Is dat omdat ik nog vroeg in de game ben ofzo? Ben nu in Megaris.

• gamerboy
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 19:19
nieuwste trailer:

veel succes met spelen jongens !

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• SparksNL
  • Laatst online: 07-04 22:26
flugelisoke schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:47:
Op een of andere manier pakt de game me nog niet zo als Origins deed. Ik was daar echt alleen al in Siwa verbaasd aan het rondkijken hoe mooi en sfeervol alles is. Ik merk dat hier gewoon nog niet. Is dat omdat ik nog vroeg in de game ben ofzo? Ben nu in Megaris.
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb Megaris nu afgerond (bijna dan). Merk wel dat ik het al iets leuker vind dan in het begin, maar vond Origins vooralsnog vele malen beter.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08-04 11:55

sjaool

Every life should have 9 cats

SparksNL schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:43:
Ook het combat systeem voelt op de ene manier nu meer als button bashen aan. Kan niet goed verklaren waarom, aangezien er op dat vlak weinig is veranderd. Misschien doordat je nu geen schild meer hebt? Al met al ben ik wel enigszins teleurgesteld, al waren mijn verwachtingen al niet al te hoog :P
Het vechtsysteem kan ik ook nog niet echt aan wennen. Ik vergeet elke keer welke button wat doet. :P

"When you grow up your heart dies"

• bram1984
DF video even gecheckt net. Vind die tech altijd wel interessant.

Redelijk verwaarloosbaar als je het mij vraagt. Performance identiek, minuscule schaduwen die in de verte iets eerder zichtbaar zijn op X en op X een gemiddeld hogere resolutie, wat vanzelfsprekend is. Ik ga daar in ieder geval niks van zien op de afstand waarop ik zit.

• Nol_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01:20
Serieus ? Ik vind dat je de verschillen nu echt wel goed begint te zien hoor. Zeker met de games die nu uit komen merk je dat de One X gewoon het beste apparaat is. De exclusieve games op de PS4 zijn heel goed, maar wil je de beste performance op de console, dan moet je op de Xbox zijn.

• bram1984
Nol_NL schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:39:
Serieus ? Ik vind dat je de verschillen nu echt wel goed begint te zien hoor. Zeker met de games die nu uit komen merk je dat de One X gewoon het beste apparaat is. De exclusieve games op de PS4 zijn heel goed, maar wil je de beste performance op de console, dan moet je op de Xbox zijn.
Ik denk niet dat je mijn post goed gelezen hebt. Ja uiteraard is er verschil, maar ik vind het verwaarloosbaar. Als ik beide had, zou ik uiteraard voor de X versie kiezen (hoewel, ik vind de Xbox controller waardeloos), maar ik vind het persoonlijk geen "ik leg er even € 500,- bij voor multiplats die er iets beter uitzien" verschil. Misschien als ik 2.5 meter dichterbij zou zitten dan nu, maar ik denk het dan alsnog niet.

De beste performance? DF zegt letterlijk (vanaf 10:20) dat beide versies nagenoeg identiek zijn qua performance. :+

Edit: en er is weer een microtransactie discussie gaande.

https://www.resetera.com/...sin’s-creed-odyssey’s-best-feature-costs-an-extra-10-bucks.72948/

[Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 05-10-2018 22:37]

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:39
bram1984 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:22:
[...]

Ik denk niet dat je mijn post goed gelezen hebt. Ja uiteraard is er verschil, maar ik vind het verwaarloosbaar. Als ik beide had, zou ik uiteraard voor de X versie kiezen (hoewel, ik vind de Xbox controller waardeloos), maar ik vind het persoonlijk geen "ik leg er even € 500,- bij voor multiplats die er iets beter uitzien" verschil. Misschien als ik 2.5 meter dichterbij zou zitten dan nu, maar ik denk het dan alsnog niet.

De beste performance? DF zegt letterlijk (vanaf 10:20) dat beide versies nagenoeg identiek zijn qua performance. :+

https://www.resetera.com/...sin’s-creed-odyssey’s-best-feature-costs-an-extra-10-bucks.72948/
je link werkt niet :+

PSN: rubensaurus // www.twitch.tv/rubensaurus

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:37
Ik heb er nu denk ik een uur of 9 inzitten en deel tot nu toe niet de mening van de andere die zeggen dat origins meer indruk maakte.

Zelf vond ik origins een prima en verfrissende AC, maar toen ik hem had uitgespeeld was ik er ook wel klaar mee.
de opzet was veel kleiner, het armor/wapen upgrade systeem was vrij basic en de outfits vond ik ook maar meh.

Er is nu al meer te doen in Odyssey dan in origins en ik zit nog maar op 10%, toegeven de griekse setting spreekt mij ook meer aan . :)

Prima game tot nu toe en flink uitdagend op hard. Hier gaan nog wel heeeel wat uren inzitten.

[Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 06-10-2018 00:17]

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:37
Is het zo echt dat je later in de game mega veel moet grinden om een beetje te levellen?

• Piet_Piraat7
@jaaoie17 ik heb nu 11 uur er in zitten, misschien dat ze 'later' bedoelen met level 50 maar tot nu toe hoef ik zeker niet te grinden. Sterker nog; ik heb zóveel quests dat ik nooit het gevoel heb dat ik ergens verplicht sta te grinden.

Een tip aan iedereen: verzamel bij ruines de ancient tablets! Die heb je behoorlijk wat nodig om je schip te upgraden en ik heb er toch wat laten liggen tot nu toe waardoor ik me rot zoek :') deze zijn te vinden op plekken waar
spoiler:
cultist guards staan

[Voor 8% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 06-10-2018 07:22]

• janvanmil
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08-04 17:12
flugelisoke schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:47:
Dit dus! Origins had voor mij meer een wow factor met de wijdse open vergezichten (lege woestijnen), terwijl hier overal iets te zien en te doen is. Misschien te veel?!

• sjaool

sjaool

bram1984 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:22:
[...]

https://www.resetera.com/...-an-extra-10-bucks.72948/

Die discussie is leuk maar gaat echt nergens over. Je koopt een spel, moet moeite doen om te levellen... o wauw, moet dat? En dan gaan klagen als ze een optie op de markt brengen om het makkelijker te maken (cheaten eigenlijk) die geld kost. Dat is een keuze, je hoeft die optie niet te kopen natuurlijk. Micro-transacties of wat dan ook boeien mij ook totaal niet. Ook al die extra skins die je kunt kopen, leuk maar totaal niet nodig. Ik heb de game al gekocht en speel hem dat vind ik meer dan genoeg. :P

• flugelisoke
janvanmil schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 07:26:
[...]

Dit dus! Origins had voor mij meer een wow factor met de wijdse open vergezichten (lege woestijnen), terwijl hier overal iets te zien en te doen is. Misschien te veel?!
Exact! In Origins had je het gevoel van een enorme ruimte om je heen. Een intens grote zandvlakte met ver in de achtergrond bergen. En je wist dat er daar ver achter die grote bergen een grote stad oid was.

• sjaool

sjaool

flugelisoke schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:20:
[...]

Exact! In Origins had je het gevoel van een enorme ruimte om je heen. Een intens grote zandvlakte met ver in de achtergrond bergen. En je wist dat er daar ver achter die grote bergen een grote stad oid was.
Ik kom in Odyssey achter elke berg een compleet nieuwe verrassing tegen of midden in de bossen een stel waar ik een gevecht mee aanmoet. Er is genoeg te doen en te zien. Ik ben ook van de grote verhaallijn afgeweken door eerst een ander gebied te bezoeken dat is ook wel leuk om te doen. :P

• jlena
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06:29
jaaoie17 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 00:23:
Is het zo echt dat je later in de game mega veel moet grinden om een beetje te levellen?
Ben lvl 19 en het voelt totaal niet aan als een grind. Gewoon exploren en lekker de meeste sidequest doen en zo af en toe een conquest battle. Wat ze zeggen dat het een grind is totaal niet waar. Gewoon de content spelen die ze ingame hebben.

Mensen die zeggen dat het een grind is zijn de rush mensen die alleen main quest willen doen en na dat de game als uitgespeeld zien. Maar deze AC heeft echt een shitload aan dingen die je kan doen.

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:37
jlena schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:39:
[...]

Ben lvl 19 en het voelt totaal niet aan als een grind. Gewoon exploren en lekker de meeste sidequest doen en zo af en toe een conquest battle. Wat ze zeggen dat het een grind is totaal niet waar. Gewoon de content spelen die ze ingame hebben.

Mensen die zeggen dat het een grind is zijn de rush mensen die alleen main quest willen doen en na dat de game als uitgespeeld zien. Maar deze AC heeft echt een shitload aan dingen die je kan doen.
Dus je hebt geen stukken gehad dat je uren moest grinden voordat je weer een level hoger was. Bij origins deed ik naast main quests alleen de sidequests, maar niet die races enzo en andere dingen.

• Piet_Piraat7
Lekker dan, die Kalydonian Boar is bugged bij mij volgens mij. Ik krijg hem niet verslagen dus ik ging online kijken naar tips. Daar lees ik dat die boar op 25% increment health allemaal kleine boars summont. Ik heb geloof ik wel 6 keer nieuwe hordes boars op mij gehad en die blijft hij ook maar summonen. Geen doen zo.

Edit: nevermind, verslagen. De kleine boars negeren want die blijven maar spawnen.

[Voor 11% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 06-10-2018 10:12]

• jlena
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06:29
Ik heb inderdaad het gevoel dat het geen grind is. Ik rij/loop rond en kom dingen tegen en die doe ik dan. Pak alles op aan questen en contracts en dan doe ik degene waar ik langskom of in de buurt van ben. Mijn questlog is erg vol van quest die open staan en wanneer ik in de buurt ben dan doe ik ze. Bijvoorbeeld moest 5 haaien killen nou die heb ik gedaan toen ik aan het varen was op zee.

• Edwins1984
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11-12-2019
Wat een fantastische game! :D
Op het laatste moment na de vele goede reviews toch overstag gegaan om hem te halen, ik vind dit persoonlijk echt zo veel beter dan Origin. Het vorige deel had een fantastische setting maar wel al erg snel erg middelmatig op story en gameplay gebied.

Het verhaal van Odyssey pakt mij persoonlijk veel meer, en tot zover is de pacing van het verhaal (slechts 7 uurtjes onderweg) echt veel beter en met de HUD op minimaal is de immersie best goed te noemen. De side quests hebben dit keer ook leukere uitkomsten, damn.... niet verwacht maar ik geniet zowaar vollop van een Assasins Creed game.

Ook fijne plaatjes komen langs :)
https://i.imgur.com/O2GIx73.jpg
https://i.imgur.com/nOgsx4r.jpg
https://i.imgur.com/CQnqVJn.jpg
https://i.imgur.com/37LgjpE.jpg

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

• Deviat3
  • Laatst online: 18-02 22:42
Vette screens ja. Zit in dubio of ik nou eerst origins moet uitspelen of maar gelijk odyssey moet halen. Ik speel origins af en aan al een half jaartje en is daarmee 1 van de enige ubi games die ik zo lang speel. Maar ja, deze lijkt een verbetering op alle fronten en elk excuus om mooie plaatjes op mn 4k oled te toveren grijp ik doorgaans gelijk aan ;)

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 00:11
Heb de game gisteren ook gekocht.
Na Origins dacht ik meh! maar ja hij is verrassend goed !

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

• Jboy1991
  • Laatst online: 08-04 06:55
Beste Tweakers,

Even een vraagje namens mijn vriend:

Hij heeft de gold editie voor de ps4 bestelt en ontvangen. Echter geen code voor de pre-order bonus en de game zelf geeft niet aan dat het een gold editie betreft. Via een vriendin die de pc versie heeft (ook gold) kwam hij er achter dat hij content mist.

Spel bestelt bij ubisoft helaas is ubisoft zelf in het weekend gesloten.

Iemand mogelijke tips? of het zelfde heeft?

gegroet

• jori040
Ik ben nog maar level 7 maar ik zie dat missies in mijn lijst ook met dat level mee gaan dus mijn vraag is of dat heel de game het geval is ?

Volgens mij was dat bij Origins anders of heb ik dat mis ?

• flugelisoke
Even een vraag:

Megaris is onder Spartaans leiderschap door mij. Echter wanneer ik in vallei van koning Lelex het "huis van de leider" betreed, vallen ze meteen aan. Ondanks dat er Spartaanse vlaggen hangen en de guards Spartaans lijken.

Weet iemand hoe dit zit?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

flugelisoke schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:39:
Even een vraag:

Megaris is onder Spartaans leiderschap door mij. Echter wanneer ik in vallei van koning Lelex het "huis van de leider" betreed, vallen ze meteen aan. Ondanks dat er Spartaanse vlaggen hangen en de guards Spartaans lijken.

Weet iemand hoe dit zit?
Je bent geen Spartaan, maar een huurling. Je helpt dus wel mee maar hoort er niet bij.

• flugelisoke
Aahhh, dat verklaard een hoop!

Ik begin nu ook echt de infrastructuur van Megaris door te krijgen door er eens rustig doorheen te wandelen. Wat is het ook een geniale game zeg, vanaf nu pakt deze game me zoals Origins deed!

[Voor 76% gewijzigd door flugelisoke op 06-10-2018 16:14]

• Edwins1984
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11-12-2019
jori040 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:29:
Ik ben nog maar level 7 maar ik zie dat missies in mijn lijst ook met dat level mee gaan dus mijn vraag is of dat heel de game het geval is ?

Volgens mij was dat bij Origins anders of heb ik dat mis ?
Yes klopt, bij Origin had alles een vast level.
Tenminste dat is wat ik er mij van herinner.

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

• flugelisoke
Edwins1984 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:33:
[...]

Yes klopt, bij Origin had alles een vast level.
Tenminste dat is wat ik er mij van herinner.
Dat vind ik minder. Geeft je een minder sterk gevoel.

• DPhoenix
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07-04 20:28
Klopt het dat je failed missions niet opnieuw kan doen? Uiteraard wel met een save game maar de laatste save was van 3 uur daarvoor :-).

Had namelijk een bandit camp uitgeroeid en daar een gevangenne bevrijd die vlak daarna door een bandit vermoord werd. Later bleek dat er een side missions was waar die alles onderdeel van was en die kwam automatisch op failed te staan omdat die gevangenne had moeten blijven leven :-D

AULXJMHR

• flugelisoke
De photomode is wederom goud waard, wat een fantastische plaatjes kun je ermee maken.
Ik lees in de vaardigheden alsmaar "speciale pijlen", maar wat moet ik daaronder verstaan? (heb wel vernietigend schot)In de pijlkoker zijn er 5 vakjes gelockt naast de standaardpijlen

• Mentalist
  • Laatst online: 23:53

Mentalist

[avdD]

Ik kan het niet vinden, maar waarom zijn videos van dit spel verwijderd? Zoals:
YouTube: Assassin's Creed Odyssey: Launch Trailer | Ubisoft [NA]
video: Gameplay Assassin's Creed: Odyssey - fragment van een 'big battle'.
video: Gameplay Assassin's Creed: Odyssey - stealth-actie
video: Gameplay Assassin's Creed: Odyssey - Varen & zeeslagen

Die eerste is ook gelinkt aan het einde van een gesponsorde video en was geupload door Ubisoft zelf. Totaal onlogisch om dat offline te halen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®
Thomas Edison was een stuk uitschot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
AntiChrist7 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 00:15:
Ik lees in de vaardigheden alsmaar "speciale pijlen", maar wat moet ik daaronder verstaan? (heb wel vernietigend schot)In de pijlkoker zijn er 5 vakjes gelockt naast de standaardpijlen
Brrrrrrr, Nederlandse vertalingen :X

https://twinfinite.net/20...l-arrows-fire-poison-how/

• Piet_Piraat7
flugelisoke schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 21:24:
De photomode is wederom goud waard, wat een fantastische plaatjes kun je ermee maken.
Heb je een foto mode? Ik helemaal moeilijk doen met mn mobiel omdat screenshot niet werkte haha

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deviat3
Ik heb al een legendary foto van alexios die aan de pielemans van Zeus hangt. Te grappig. Vooral omdat ie ook nog zegt: i should probably not climb on that. LOL

• Notna
Piet_Piraat7 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:31:
[...]

Heb je een foto mode? Ik helemaal moeilijk doen met mn mobiel omdat screenshot niet werkte haha
:')

Bij de XBO is het de 2 thumbsticks indrukken. Ik neem aan dat dit bij de PS hetzelfde is.

https://www.shacknews.com...n-assassins-creed-odyssey

Wel even aanzetten in de opties ;)

Fungeert tevens erg handig als pauze knop :+

[Voor 21% gewijzigd door Notna op 07-10-2018 08:55]

• jori040
Tjonge jonge ik heb regelmatig dat ik na het verlaten van het inventory screen[Zwart] niets meer kan. :(
Ik snap dat dit launch dingen zijn dus hoop snel op een patch.[Speel hem op de One X]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-09-2019
De game ziet er echt geweldig uit, hopelijk kunnen ze Origins ook updaten naar deze graphics gezien het de zelfde engine is. De game loopt verder ook zeer vloeiend alleen jammer dat men steeds klaagt over een slechte engine. Zet dan een paar opties terug of gebruikt resolution scale, het is ook nooit goed, wel mooie graphics willen maar geen performance verlies, ja dat gaat dus niet. De benchmark vind ik overigens ook geen goede indicatie voor ingame performance.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Deviat3
Het speelt prima hier ja. Volumetric fog, shadows, aa en Dof iets teruggeschroefd want performance killers en niet bijzonder genoeg, maar dan draait ie prima op 4k HDR op mn 1080ti en ouwe, trouwe 2600k. Ik vind em mooier dan origins en dat ligt deels aan de mooiere omgevingen, maar overall lijkt ie ook scherper.

• jori040
Ik heb ook het idee dat hij hier op de One X scherper is dan Origins.

• bram1984
jori040 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 10:26:
Ik heb ook het idee dat hij hier op de One X scherper is dan Origins.
Placebo? Het is toch exact dezelfde engine? Want hoe groot is je TV en hoe ver zit je er vanaf?

• swoutr
  • Laatst online: 06-04 22:21
Ik ben eigenlijk op zoek naar Odyssey voor een leuk prijsje, met rdr2 in het verschiet en afgelopen maand al tomb raider aangeschaft wil ik eigenlijk niet teveel uitgeven maar ben ik wel enorm benieuwd. Iemand ergens een goedkopere versie dan 60 dollar via de US xbox store kunnen spotten?

MBPR 15” 2018 | iPhone X 64GB | Xbox woutertjuuuh | steam bubureijers

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Notna
swoutr schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:25:
Ik ben eigenlijk op zoek naar Odyssey voor een leuk prijsje, met rdr2 in het verschiet en afgelopen maand al tomb raider aangeschaft wil ik eigenlijk niet teveel uitgeven maar ben ik wel enorm benieuwd. Iemand ergens een goedkopere versie dan 60 dollar via de US xbox store kunnen spotten?
ING rentepunten of 20% korting via de Ubistore tegen inleveren van Ubipunten?

• Sarge_the
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-10-2018
(jarig!)
Zijn er mensen met hetzelfde probleem als ik heb ? (en hopelijk een fix hebben)
Ik heb de game op PC aangeschaft en geinstalleerd op mijn Pc (als test ook op me dochters Pc) maar hij start op en ik die een flikkerende mouse cursor in het midden (in menu) en kan verder niks doen.
Af en toe crahsed ie ook meteen terug naar Windows.
Ik heb dit op beide PC's, computers zijn meer dan in orde (i7 7 en 8ste gen, 16GB , SSD , 1070GTX, etc)
laatste drivers ook geïnstalleerd
Wil de game graag spelen maar kom niet verder dan menu :(.

• DigitalError
  • Laatst online: 23:39
swoutr schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:25:
misschien moet je (als je toch zoveel moeite moet doen om geld bij elkaar te krijgen voor een game) je prioriteiten anders stellen? en wachten tot ie in de aanbieding is?

PSN: rubensaurus // www.twitch.tv/rubensaurus

• bram1984
DigitalError schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:49:
[...]

misschien moet je (als je toch zoveel moeite moet doen om geld bij elkaar te krijgen voor een game) je prioriteiten anders stellen? en wachten tot ie in de aanbieding is?
@swoutr Dit, of Origins oppikken voor een zacht prijsje, mocht je die nog niet gedaan hebben.

• jori040
bram1984 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:22:
[...]

Placebo? Het is toch exact dezelfde engine? Want hoe groot is je TV en hoe ver zit je er vanaf?
Zie onderschrift ;) Ik zit er ruim 2 meter vanaf.

Ja maar die engine kan men natuurlijk steeds voorzien van een update hé ;)

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:26

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

Ik speel het op een PS4 Pro maar de frame pacing valt me enorm tegen...

Ik had wel verwacht dat het spel minstens 90% van de tijd gewoon strak 30fps zou lopen maar niets is minder waar. In de praktijk laat de game met een normale omgeving eigenlijk wel 1 of 2 frames vallen elke seconde. En ja dat valt mij enorm op. Waarom? Omdat de motion interpolation van mijn tv daarvan over zn nek gaat.

Geen enkele andere ps4 game die ik heb gespeeld heeft dit en het doet enorm af aan de ervaring.

Is iemand dit ook opgevallen op de ps4 of Xbox?

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• swoutr
DigitalError schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:49:
[...]

Mwha, dat is het niet zozeer, heb alleen al genoeg geld uitgegeven afgelopen maand, een LG OLED en Tomb Raider, als ik dan 20 euro kan besparen oid. dan is dat mooi meengenomen ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swoutr
bram1984 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:38:
[...]

@swoutr Dit, of Origins oppikken voor een zacht prijsje, mocht je die nog niet gedaan hebben.
Origins al uitgespeeld, vond hem erg vet, dus vandaar in de twijfel, ik ga eens kijken via ing rentepunten.

• Deviat3
Sarge_the schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:33:
Zijn er mensen met hetzelfde probleem als ik heb ? (en hopelijk een fix hebben)
Ik heb de game op PC aangeschaft en geinstalleerd op mijn Pc (als test ook op me dochters Pc) maar hij start op en ik die een flikkerende mouse cursor in het midden (in menu) en kan verder niks doen.
Af en toe crahsed ie ook meteen terug naar Windows.
Ik heb dit op beide PC's, computers zijn meer dan in orde (i7 7 en 8ste gen, 16GB , SSD , 1070GTX, etc)
laatste drivers ook geïnstalleerd
Wil de game graag spelen maar kom niet verder dan menu :(.
Toen ik videokaarten had gewisseld crashte echt elke game heel vaag vrijwel direct. Probleem bleek virtual memory/pagefile in Windows te zijn. Geen idee of dat bij jou ook zo is, maar tis t enige dat ik kan bedenken. Maar ja... crashen op 2 comps is wel heel wazig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swoutr
Notna schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

ING rentepunten of 20% korting via de Ubistore tegen inleveren van Ubipunten?
Thnx! had al gezocht op ingrentepunten maar kon hem niet vinden, toch nog eens gezocht en scheelt toch 20 euro! topper!

• Notna
DPhoenix schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:35:
Klopt het dat je failed missions niet opnieuw kan doen? Uiteraard wel met een save game maar de laatste save was van 3 uur daarvoor :-).

Had namelijk een bandit camp uitgeroeid en daar een gevangenne bevrijd die vlak daarna door een bandit vermoord werd. Later bleek dat er een side missions was waar die alles onderdeel van was en die kwam automatisch op failed te staan omdat die gevangenne had moeten blijven leven :-D
Ik heb daarnet exact hetzelfde gehad op exact dezelfde plek. Je kan idd missies die failed zijn niet opnieuw doen, tenzij je een vorige save load :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Het valt me op dat vrij veel enemies te stunlocken zijn. Ik spam mijn heavy attack met daggers, die snel genoeg is om de vijand te weerhouden van uberhaupt mij aan te vallen. Zo heb ik aardig sterke tegenstanders dood gekregen zonder 1 klap terug te krijgen..

Een vraag over Athene trouwens:

spoiler:
Ik heb de missie gekregen om Spartanen in het aanvallende leger te doden, maar ik heb zo'n gevoel dat deze missie grote gevolgen heeft. Ik help liever de Spartanen, maar geen idee hoe?

• bram1984
jori040 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:43:
[...]

Zie onderschrift ;) Ik zit er ruim 2 meter vanaf.

Ja maar die engine kan men natuurlijk steeds voorzien van een update hé ;)
Klopt, maar dat het er dan direct "scherper" uitziet, betwijfel ik. Origins haalt volgens mij al prima resoluties op de X, laat staan dat je het verschil op die afstand gaat zien op een 43 inch.

• Deviat3
Misschien ligt het aan de belichting, maar het voelt scherper dan origins. Dat heeft niets met resolutie te maken hoor. Draai beide games op native 4k.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 21:14

cptbuttlick

R5 3600 ,2070S , Eclypse p400

Zit nu op de zes uur en het is een geniaal spel ! Loopt echt goed en ziet er megavet uit op 144hz

[Voor 32% gewijzigd door cptbuttlick op 07-10-2018 21:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:06:
[...]

Klopt, maar dat het er dan direct "scherper" uitziet, betwijfel ik. Origins haalt volgens mij al prima resoluties op de X, laat staan dat je het verschil op die afstand gaat zien op een 43 inch.
Voor de duidelijkheid:Ik zij dat ik het idee heb dat hij wat scherper is.Origins heb ik na het uitspelen uitgeleend dus die heb ik nu sowieso niet bij de hand.

Als je de RPG[het is nu nog meer een RPG] weg die ze met Origins zijn ingeslagen tof vind dan is dit zeker een aanrader + steeds betere loot vinden/krijgen voelt zo goed. :)

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:03
Piet_Piraat7 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:18:
Het valt me op dat vrij veel enemies te stunlocken zijn. Ik spam mijn heavy attack met daggers, die snel genoeg is om de vijand te weerhouden van uberhaupt mij aan te vallen. Zo heb ik aardig sterke tegenstanders dood gekregen zonder 1 klap terug te krijgen..
Mja het voelt een beetje aan alsof je de eerste Assassins Creed speelt maar dat je dan niet die block-knop in houdt, maar dat je hem moet timen. Met af en toe een aanval die dan weer niet te blocken is maar die je dus moet dodgen.

Verder werkt het dodgen maar vaag en zie je dat de animaties er niet helemaal bij passen als je bepaalde richtingen op gaan. Sowieso voelt de game wat minder spannend aan qua combat. Ik kan het niet helemaal plaatsen maar het weet me niet echt te pakken.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:59

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Blaat schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:14:
Ik speel het op een PS4 Pro maar de frame pacing valt me enorm tegen...

Ik had wel verwacht dat het spel minstens 90% van de tijd gewoon strak 30fps zou lopen maar niets is minder waar. In de praktijk laat de game met een normale omgeving eigenlijk wel 1 of 2 frames vallen elke seconde. En ja dat valt mij enorm op. Waarom? Omdat de motion interpolation van mijn tv daarvan over zn nek gaat.

Geen enkele andere ps4 game die ik heb gespeeld heeft dit en het doet enorm af aan de ervaring.

Is iemand dit ook opgevallen op de ps4 of Xbox?
Oplossing is simpel, zet je tv op game modus.. met die vloeiend beeld zooi is de lag toch veel te merkbaar. Nee, het is dan geen mooi super vloeiend beeld, maar ik stoor me er eerlijk gezegd echt niet aan. Ik zal anders een proberen hoe het is met interpolatie aan.

Mijn indruk van de game: mijn god, wat een grote game.. ik wil altijd grotere en langere games, en ik dacht dat ik dit nooit zou kunnen zeggen, maar af en toe vind ik het echt overweldigend veel content. Het tweede gebied waar je komt (ergens wat meer midden in de map) heeft me ongeveer 4,5 uur gekost om alle vraagtekentjes en side quests te voltooien. Daarna had ik er ook echt genoeg van.

Maar ja, in tegenstelling tot vorige games groeien hier de levels mee, en dat is voor mij de grootste irritatie bij dit spel. Bugs? Ja, best een hoop. Grafische glitches, spel dat bevriest tot weer wat meer geladen is, door de wereld vallen en ga zo maar door.

Ik heb er nu bijna 20 uur in zitten op de PS4 Pro, heb het sinds vrijdagmiddag.

Edit: mijn tv eens op de normale preset gezet, en wow.. dat is een factor 10 beter dan de game modus :+ mooie kleuren en de smoothing laat het aanvoelen als meer dan 60fps. Alleen begrijp ik je punt, af en toe dropt hij wat frames en dat is best irritant.

[Voor 7% gewijzigd door Kuusj op 08-10-2018 00:06]

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-04 18:22

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zit nu op ~30 uur en kijk mijn ogen uit, Origins was al mooi maar nu is het net even iets beter.
Het verhaal speelt lekker weg en de sidemissies zijn soms ook verrassend.

Een aantal gevechten zijn echt bizar spannend en uitdagend! Ook totaal onverwacht :)

Ik heb alleen 1 raar dingetje met mijn schip, heb de upgrades die ik kan krijgen gedaan maar af en toe krijg ik zoveel schade dat ik niet eens de tijd heb om te reageren. Dus ik board een schip, boarding is voorbij en ik wil verder varen en het andere schip maakt me ineens in 2 seconden helemaal dood, dus van 100% naar 0%.

Voorderest loopt alles lekker, een hoop exploren en te doen.
Alleen is het af en toe onduidelijk welke keuzes invloed hebben op wat.

Vraagje over het 'bezetten' van gebieden. Mogelijk spoilers.
spoiler:
Ik ben dus voor Sparta maar ik vraag me dus af wat de invloed is als ik een door Sparta bezet ford 'leeg speel' dus de war resources en chests pak/vernietig. Het lijkt me onlogisch om aan de ene kant de vechten voor Sparta maar dan wel een ford te plunderen en zo de 'leader' kwetsbaar te maken?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:59

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Over bugs gesproken.. ik dacht net dat mijn savegame kapot was. Na een bepaalde verhaalmissie moest ik terug naar Athene, dus ik fast travel, zijn opeens alle missies weg na een korte cutscene.

Dus maar wat rondgelopen en besloten maar iemand neer te meppen om zo dood te gaan. Verschijnt opeens weer de verhaalmissie maar verder helemaal niks.

Ik die maar even gedaan, maar met een zuur gevoel. Dus een oude save geladen en maar handmatig gereden. Blijkt zelfde uitkomst te hebben. Beetje rare zet dit, het lijkt me dat dit meer mensen in verwarring gaat brengen.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-04 18:22

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kuusj schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 01:54:
Over bugs gesproken.. ik dacht net dat mijn savegame kapot was. Na een bepaalde verhaalmissie moest ik terug naar Athene, dus ik fast travel, zijn opeens alle missies weg na een korte cutscene.

Dus maar wat rondgelopen en besloten maar iemand neer te meppen om zo dood te gaan. Verschijnt opeens weer de verhaalmissie maar verder helemaal niks.

Ik die maar even gedaan, maar met een zuur gevoel. Dus een oude save geladen en maar handmatig gereden. Blijkt zelfde uitkomst te hebben. Beetje rare zet dit, het lijkt me dat dit meer mensen in verwarring gaat brengen.
spoiler?

spoiler:
Je bedoelt dat Athene ineens helemaal mistig is en dan er overal lijken liggen? door een ziekte? Dat gevoel had ik ook even. Ik weet niet of ik dus nog missies open had staan in Athene voordat ik daar weer terug ging. Ben nu te ver om weer terug te gaan. Er was op een punt een missie die 'Return to Athene' heette.

Ik kwam dus ...Apostokeles? (Ben naam ff kwijt) tegen in Athene en die vroeg of ik een aantal lijken wilde verbranden. Aangezien ik geen zin had om te lopen deed ik dat met mijn fire arrows en dat werd niet gewaardeerd :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• YdieresiS
Hier nu ongeveer 15 uur in de game zitten en ben level 15. Ben net in Athene aangekomen en een paar missies gedaan daar. De game spreekt mij echt veel meer aan dan Origins op dit moment. Ik vond Origins vet, maar deze overtreft hem voor mij. Ik was eerst bang dat het als reskin aanvoelde op Origins, maar dat is dus echt niet zo. De main story weet mij nu meer te pakken dan in Origins. In Origins was ik op dit level een deel van het verhaal alweer vergeten, maar in Odyssey is dit niet het geval. Daarnaast vind ik het ontzettend tof hoe ze de Assassination van de hoofdgroep aan characters hebben opgezet.
spoiler:
Je kunt ze in willekeurige volgorde afmaken, enige is dat je genoeg informatie moet hebben gevonden om bekend te maken wie je moet hebben

Ook de zijmissies zijn erg leuk om te doen. Al met al vermaak ik mij er prima mee en wil ik altijd verder spelen. Ik had in Origins vaak dat de missies om een fort of kamp uit te roeien heel repetitief aanvoelden, maar dat doet het in Odyssey voor mij niet, wel vreemd want de opzet is hetzelfde, alleen denk ik dat de locaties veel meer van elkaar verschillen.

Ik ben in ieder geval erg blij met de game. Ik hoop hem voor de release van RDR2 uit te spelen, maar als ik mijn progressie kijk tot nu toe dan denk ik niet dat me dat gaat lukken en ik vraag me af of ik dat nu erg vindt (dan start ik iets later met RDR2), ik vermaak me uitstekend met deze game.

• Luukwa
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 05-03 09:30
Leuke game, pest hekel aan het level scaling.. mogen ze er z.s.m. uithalen.

Soundcloud!

• flugelisoke
Ze zouden op z'n minst de optie moeten geven om level scaling uit te schakelen.

Je levelt toch niet voor niets? Met level scaling heeft het weinig nut dus als de vijanden even sterk blijven..

[Voor 42% gewijzigd door flugelisoke op 08-10-2018 08:13]

• bram1984
Deviat3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:42:
Misschien ligt het aan de belichting, maar het voelt scherper dan origins. Dat heeft niets met resolutie te maken hoor. Draai beide games op native 4k.
Mwah belichting heeft niet zo heel veel met scherpte te maken in tegenstelling tot resolutie en AA. ;)
Kuusj schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:52:
[...]

Mijn indruk van de game: mijn god, wat een grote game.. ik wil altijd grotere en langere games, en ik dacht dat ik dit nooit zou kunnen zeggen, maar af en toe vind ik het echt overweldigend veel content. Het tweede gebied waar je komt (ergens wat meer midden in de map) heeft me ongeveer 4,5 uur gekost om alle vraagtekentjes en side quests te voltooien. Daarna had ik er ook echt genoeg van.

Maar ja, in tegenstelling tot vorige games groeien hier de levels mee, en dat is voor mij de grootste irritatie bij dit spel. Bugs? Ja, best een hoop. Grafische glitches, spel dat bevriest tot weer wat meer geladen is, door de wereld vallen en ga zo maar door.
Dit maakt voor mij beide de keuze wat makkelijker om de game voorlopig niet te halen. Dat continue vraagtekentjes op de map afwerken werd ik op het einde best wel zat in Origins. Ook dat mee schalen van het level slaat nergens op. Het is juist tof dat je ergens nog niet naartoe kan.

• Notna
bram1984 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:00:
[...]

Mwah belichting heeft niet zo heel veel met scherpte te maken in tegenstelling tot resolutie en AA. ;)

[...]

Dit maakt voor mij beide de keuze wat makkelijker om de game voorlopig niet te halen. Dat continue vraagtekentjes op de map afwerken werd ik op het einde best wel zat in Origins. Ook dat mee schalen van het level slaat nergens op. Het is juist tof dat je ergens nog niet naartoe kan.
En toch is dit meer 'compartmentalised' dan in Origins omdat het veelal eilanden zijn ipv een gigantische landmassa. Ik had met Origins al snel dat het veel en veel te veel werd. Hier heb ik dat vanaf het eerste moment al niet.

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08-04 15:54
flugelisoke schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:12:
Ze zouden op z'n minst de optie moeten geven om level scaling uit te schakelen.

Je levelt toch niet voor niets? Met level scaling heeft het weinig nut dus als de vijanden even sterk blijven..
Ze lopen 2 levels achter en je missies en missie XP schalen ook mee, je levelt missies tenminste niet naar relevatie. Je moet je gear een beetje mee levelen dan heb je daar niet zo veel last van. Beter dan de oude games waar het geschaald werd aan je gear en als je alle special collectable hebt verzameld voor het unlocken van gear word het spel moeilijk i.p.v. dat je je sterk voelde.

• SemperFidelis
Ik snap dat levelen wel. Zat ook in Oblivion en levert scheve gezichten op, maar vooral levelled loot en levelled XP is een enorm voordeel. Dat je je niet sterker voelt is idd nadeel maar houdt ook de uitdaging groot.

Verder vind ik dit echt een toffe game zeg. Durf de vergelijking met The Witcher wel aan. Betere combat, erg goede story telling, natuurlijk geschreven side-missions met een prima structuur.. En vooral vind ik het tof dat we nu eens RPG's hebben die niet bombol fantasy zitten. Neem bv de armor, in AC kun je ten minste een toffe character bouwen zonder allerlei weird looking dragonarmor dat eigenlijk teringlelijk is maar de stats zijn goed. Hier is dat veel beter.

Ben echt blij met de richting die de reeks ingaat. De mogelijkheden zijn echt eindeloos, het historische aspect vind ik zó gaaf. Laat feudal Japan maar snel komen.

• Blaat

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

SemperFidelis schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:18:
Ik snap dat levelen wel. Zat ook in Oblivion en levert scheve gezichten op, maar vooral levelled loot en levelled XP is een enorm voordeel. Dat je je niet sterker voelt is idd nadeel maar houdt ook de uitdaging groot.

Verder vind ik dit echt een toffe game zeg. Durf de vergelijking met The Witcher wel aan. Betere combat, erg goede story telling, natuurlijk geschreven side-missions met een prima structuur.. En vooral vind ik het tof dat we nu eens RPG's hebben die niet bombol fantasy zitten. Neem bv de armor, in AC kun je ten minste een toffe character bouwen zonder allerlei weird looking dragonarmor dat eigenlijk teringlelijk is maar de stats zijn goed. Hier is dat veel beter.

Ben echt blij met de richting die de reeks ingaat. De mogelijkheden zijn echt eindeloos, het historische aspect vind ik zó gaaf. Laat feudal Japan maar snel komen.
Ik ben het eens met de punten die je maakt.

Een punt wat ze bij TW3 wel veel beter hebben gedaan is de voice acting. Man wat is die soms om te cringen in deze AC. :P

• SemperFidelis
Ja true, dat is wel een beetje overdone. Ik speel met Alexios en die is nog wel ok, maar volgens mij was Kassandra iets beter?

• perryvdbosch
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 26-03 07:50
Blaat schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Een punt wat ze bij TW3 wel veel beter hebben gedaan is de voice acting. Man wat is die soms om te cringen in deze AC. :P
Ik dacht dat ik de enige was die dat had :9

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SemperFidelis schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:31:
Ja true, dat is wel een beetje overdone. Ik speel met Alexios en die is nog wel ok, maar volgens mij was Kassandra iets beter?
Alexios is ingesproken door een kleuter, Kassandra door een bazin. :P Kassandra is echt perfect gevoicecast!

• Blaat

Blaat

BBG'er

Hardware Fanaat

SemperFidelis schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:31:
Ik vind Alexios dus het ergste van allemaal... Ik snap niet waarom die kerel zo overdreven praat. De voice actor van Bayek deed het in dat opzicht veel beter.

Daar staat tegenover dat de gewone burger op straat veel minder vaak hetzelfde irritante zinnetje naar je schreeuwt in Odyssey. Na 6000x een kind "APAPAPÈÈÈ" (of zoiets) hebben horen gillen was ik daar ook wel flink klaar mee in Origins. :')

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True