Ik neem de previews van Gamer.nl voor mezelf altijd met een korreltje zout. Meermaals voorgekomen dat ze totaal niet stroken met wat ik leuk vind in de games. Hun mening sluit dus veelal niet aan bij die van mij en daarom voor mijzelf niet zo relevant.
Zelf denk ik dat als je Origins hebt gespeeld je niet zo veel moeite zou moeten hebben met het vechtsysteem. Ik heb wat gameplay gezien en daarbij leken de knoppen op het scherm redelijk overeen te komen met wat je gewend bent in Origins. Het enige wat je dus mist is een schild en dat je dus wat minder goed kan blocken. Ze geven zelf ook aan dat ze een stuk high level hebben gespeeld met content na de end-game, kan dus zijn dat ze dat stuk wel moeilijker hebben gemaakt om langer uitdaging in het spel te houden. Daarnaast ben ik benieuwd welke kleine aanpassingen ze gedaan hebben in de combat, maar voor nu lijkt het me raar als het heel anders is dan in Origins.
Zelf vind ik het wel vreemd om geen schild toe te kennen aan de protagonisten in de game, leek mij juist wel goed passen bij wat ik ken van de film 300 en bij de Romeinen die je in veldslagen altijd afgebeeld ziet. Het schild gebruikte ik zelf in Origins niet zo veel, ik was meer van het ontwijken dan van het blocken (had het idee dat het schild toch niet zo veel kon blocken).
Nog een klein maandje wachten en dan weten we zelf hoe het speelt en of het past bij wat je verwacht. Wat ik in ieder geval tot nu toe heb gezien strookt niet met wat Gamer.nl verteld.
---edit---
Voor de PC gamers onder ons, de vereisten voor Odyssey zijn bekend gemaakt:
https://news.ubisoft.com/...tem-Requirements-Revealed
Zelf heb ik een PS4 dus kan hem sowieso wel draaien
---edit2---
reviews: Assassin's Creed: Odyssey - In de voetsporen van Leonidas
Mooie preview van Tweakers. Lekker uitgebreid ook en ik denk dat het een goed beeld van de game geeft, aangezien ze 8 uur hebben kunnen spelen. Gamer.nl heeft waarschijnlijk dezelfde sessie gehad, maar daar minder uitgebreid over geschreven, ik vind dit toch wel een pluspunt voor Tweakers.
Tweakers schrijft onder andere dat de stem van Alexios beter is ingesproken dan die van Kassandra, dat zou mij dan weer doen besluiten om Alexios te kiezen al kan de lore Kassandra als main character hebben. Ik weet niet hoe veel verschil er in zit, maar ik zou me er best aan kunnen ergeren als de stem niet zo goed in ingesproken.
Ook wel grappig dat Tweakers juist roept dat de game niet zo moeilijk meer was als op E3, ze maken hier niet de vergelijking met Origins, maar het is toch wel weer een heel ander geluid dan van Gamer.nl.
---edit3---
Hoewel dit ook een nieuwe post waard is, stellen de regels van Tweakers dat ik mijn bericht edit, dus bij deze.
Er is een nieuwe trailer vrijgegeven voor Assassin's Creed Odyssey. De trailer heeft de titel "Power of Choice".
[
Voor 34% gewijzigd door
YdieresiS op 11-09-2018 12:08
]