Mijn strategie in het begin was 50/50, demonteren en verkopen, daarna heb je geld genoeg dus allen demonteren en idd alle resourses bij de blackmisth kopen
AC3 remastered is voor 29 maart.
Hij ziet er goed uit, en TokW is een hele leuke dlc, maar denk niet dat ik er nog eens doorga, heb ik de tijd niet voor. Al heb ik wel wat heimwee naar de MP
Hij ziet er goed uit, en TokW is een hele leuke dlc, maar denk niet dat ik er nog eens doorga, heb ik de tijd niet voor. Al heb ik wel wat heimwee naar de MP
[ Voor 10% gewijzigd door AntiChrist7 op 07-02-2019 12:19 ]
Vreemd dat ze AC 1 en 2 overslaan. Na mijn idee was AC3 ook minder ontvangen dan AC2 door de community.
AC2 is allang opnieuw uitgebracht.Turtle3000 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:20:
Vreemd dat ze AC 1 en 2 overslaan. Na mijn idee was AC3 ook minder ontvangen dan AC2 door de community.
Cunning linguist.
Mooi spel maar ik moet wel zeggen dat de keyboard besturing op een PC echt heel erg hard zuigt.
De helft van de tijd reageert het echt als een drol.
Je zwabbert alle kanten op en dat maakt vechten zelfs met level 49 (waar ik nu zit) af en toe een drama.
Je kan dan vaak niet eens tegen een level 43 op.
Ik zou een ander platform dan PC adviseren.
Je zwabbert alle kanten op en dat maakt vechten zelfs met level 49 (waar ik nu zit) af en toe een drama.
Of een Xbox controller aansluiten. Werkt dus met zoveel games een stuk fijner. Ik gebruik eigenlijk geen muis en toetsenbord meerMatMich schreef op maandag 11 februari 2019 @ 02:12:
Mooi spel maar ik moet wel zeggen dat de keyboard besturing op een PC echt heel erg hard zuigt.
Geen probleem hier,het inderdaad soms een beetje behelpen vanwege de 3de persoon look en console feel.MatMich schreef op maandag 11 februari 2019 @ 02:12:
Maar speelt lekker weg met een toetsenbord en muis.
Ik ben nu een tijdje bezig met Odyssy, maar ik kan gewoon echt niet wennen aan de combat. Ik voel me echt gehandicapt wanneer ik aan het vechten ben. Ik probeer het zo tactisch mogelijk te doen, maar dat helpt niet als de tegenstander gewoon een power move kan inzetten op het moment dat je zelf net aan het hakken bent.
Onder aan de streep vind ik de game vermakelijk. Maar godsallemaggies wat hebben ze de combat verneukt. Idem voor hoe je assasins kunt uitvoeren. Het is vaak een aardig gedoe om uiteindelijk op Y te kunnen drukken.
Onder aan de streep vind ik de game vermakelijk. Maar godsallemaggies wat hebben ze de combat verneukt. Idem voor hoe je assasins kunt uitvoeren. Het is vaak een aardig gedoe om uiteindelijk op Y te kunnen drukken.
Ik ben ongeveer halverwege en ben het wel met je eens dat het vechten soms een beetje gemankeerd voelt.Misha schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:10:
Ik ben nu een tijdje bezig met Odyssy, maar ik kan gewoon echt niet wennen aan de combat. Ik voel me echt gehandicapt wanneer ik aan het vechten ben. Ik probeer het zo tactisch mogelijk te doen, maar dat helpt niet als de tegenstander gewoon een power move kan inzetten op het moment dat je zelf net aan het hakken bent.
Zeker de powermoves moet je gewoon af en toe maar incasseren

Ik heb in het begin heel veel sidequests gedaan, maar ben nu vooral aan het focussen op de main quest. Heb nog lang niet alles gezien, maar ben nu vooral even benieuwd naar waar het verhaal heen gaat en een aantal sidequests beginnen nu toch wel een beetje te herhalen (slacht alle bandieten/dieren in een bepaald gebied af).
Het meeste hout krijg je als je een schip sloopt en er dan met een charge dwars door heen vaart. Pak je ook rustig 5K goud ofzo. Ik ben level 11 en zit op de 20K aan goud, omdat ik lekker piraatje aan het spelen ben. De bounty's die je krijgt meteen afbetalen, de schepenjacht is daar lucratief genoeg voor.luigi87 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:35:
[...]
Thanks, ga ik ff bij de Smith hout kopen. Geld gebruik je alleen maar bij de Smith voor upgrades of resources kopen, en schip upgrades toch?
er zijn geen mappen met speciale loot plekken meer in de game toch?
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik sloop rustig hele kampen met alleen maar silent assisinations. Voor combat gebruik ik veel parry (L1 +R1op ps op het moment dat de tegenstander een aanval uitvoert), daarna doe je altijd critical damage en heb je tegenstanders zo neer. Combat begin ik sowieso altijd met een charged attack (R2 inhouden), dan zijn de meeste tegenstanders al wel 25% van hun levens kwijt, ff doorhakken en op naar de volgende.Misha schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:10:
Maar godsallemaggies wat hebben ze de combat verneukt. Idem voor hoe je assasins kunt uitvoeren. Het is vaak een aardig gedoe om uiteindelijk op Y te kunnen drukken.
Ik voel me in dit deel meer een hele ervaren vechter die te badass is voor een schild
Origins heb ik ook met veel plezier gespeeld. Ik had verwacht dat dit deel een schaamteloze kopie zou zijn, maar de content is zoveel uitgebreider en echt leuk om te spelen. Ik vond origins qua omvang groot, maar zat gister de hele map te bekijken.... Holy shit... om alles een beetje te zien en te spelen kost het me denk ik de rest van het jaar.
[ Voor 51% gewijzigd door Hulleman op 11-02-2019 13:50 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dan heb je de levelscaling zeker op standje laag staan? Op normaal (dat ze max 2 punten hoger zijn) zijn er genoeg vijanden in ieder kamp waarbij een assassination niet fataal is.Hulleman schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:44:
[...]
Het meeste hout krijg je als je een schip sloopt en er dan met een charge dwars door heen vaart. Pak je ook rustig 5K goud ofzo. Ik ben level 11 en zit op de 20K aan goud, omdat ik lekker piraatje aan het spelen ben. De bounty's die je krijgt meteen afbetalen, de schepenjacht is daar lucratief genoeg voor.
[...]
Zo ervaar ik dat helemaal niet. Ik sloop rustig hele kampen met alleen maar silent assisinations. Voor combat gebruik ik veel parry (L1 +R1op ps op het moment dat de tegenstander een aanval uitvoert), daarna doe je altijd critical damage en heb je tegenstanders zo neer. Combat begin ik sowieso altijd met een charged attack (R2 inhouden), dan zijn de meeste tegenstanders al wel 25% van hun levens kwijt, ff doorhakken en op naar de volgende.
Ik voel me in dit deel meer een hele ervaren vechter die te badass is voor een schildbevalt me prima!
Origins heb ik ook met veel plezier gespeeld. Ik had verwacht dat dit deel een schaamteloze kopie zou zijn, maar de content is zoveel uitgebreider en echt leuk om te spelen. Ik vond origins qua omvang groot, maar zat gister de hele map te bekijken.... Holy shit... om alles een beetje te zien en te spelen kost het me denk ik de rest van het jaar.
Ik vond de combat sowieso heel irritant. Soms ben je 20 minuten door een kamp aan het rennen omdat ze allemaal zo enorm veel health hebben. En dan komen er ook nog een paar van die mercenaries bij omdat het al niet lang genoeg duurt.
Als ik je goed begrijp dan dus aanvallen en als die klaar voor enteren is, gewoon met je ram hem doormidden klieven?Hulleman schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:44:
[...]
Het meeste hout krijg je als je een schip sloopt en er dan met een charge dwars door heen vaart. Pak je ook rustig 5K goud ofzo. Ik ben level 11 en zit op de 20K aan goud, omdat ik lekker piraatje aan het spelen ben. De bounty's die je krijgt meteen afbetalen, de schepenjacht is daar lucratief genoeg voor.
ook wel een lekkere manier om te cashen idd, als je nog lvl 11 bent dan zit je nog op het water rond kefalonia?
- leeg -
Jeetje zeg heb gewoon alle ac's helemaal uitgespeeld en vind deze ook super tof maar ik kom maar niet langs the final push. Die gast maakt me volledig kapot terwijl ik level 9 ben en ik in mijn opinie toch een prima wapenset heb. Iemand tips? Ik kan met dolken hakken en slashen wat ik wil maar er gaat verdomd weinig af.
Ik zie sommige mensen trouwens dit level doen zonder hem te killen ik ga er dan vanuit dat ze hem al eerder hebben gekilled toen ze hem tegen kwamen of kan dat niet?
Ik zie sommige mensen trouwens dit level doen zonder hem te killen ik ga er dan vanuit dat ze hem al eerder hebben gekilled toen ze hem tegen kwamen of kan dat niet?
Welke knakker kan je niet aan dan? Ik was al een hoger lvl toen ik hem deed denk. Maar maakt volgens mij door de level scaling niet uit.Shadow343 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:06:
Jeetje zeg heb gewoon alle ac's helemaal uitgespeeld en vind deze ook super tof maar ik kom maar niet langs the final push. Die gast maakt me volledig kapot terwijl ik level 9 ben en ik in mijn opinie toch een prima wapenset heb. Iemand tips? Ik kan met dolken hakken en slashen wat ik wil maar er gaat verdomd weinig af.
ik gebruik de spartan kick vaak om ze uit te schakelen voor even en dan er op in hakken.
- leeg -
Die hyrkanos dude heb alle side missions al gespeeld in die area met level 9 nuluigi87 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:29:
[...]
Welke knakker kan je niet aan dan? Ik was al een hoger lvl toen ik hem deed denk. Maar maakt volgens mij door de level scaling niet uit.
ik gebruik de spartan kick vaak om ze uit te schakelen voor even en dan er op in hakken.
Klopt ja, wanneer je kan enteren er door heen rammen. Ik ben net opweg naar t orakel voor de eerste keer (geen idee of je daar vaker heen moet), maar dan heb je n idee waar k benluigi87 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:49:
[...]
Als ik je goed begrijp dan dus aanvallen en als die klaar voor enteren is, gewoon met je ram hem doormidden klieven?
ook wel een lekkere manier om te cashen idd, als je nog lvl 11 bent dan zit je nog op het water rond kefalonia?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
ik heb hem van de rand gekeild volgens mij met een sparta kick.Shadow343 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:53:
[...]
Die hyrkanos dude heb alle side missions al gespeeld in die area met level 9 nu
Ben al stukje verder. maar heb het even uitgevoerd en werkt prima iddHulleman schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:38:
[...]
Klopt ja, wanneer je kan enteren er door heen rammen. Ik ben net opweg naar t orakel voor de eerste keer (geen idee of je daar vaker heen moet), maar dan heb je n idee waar k ben
- leeg -
Ik heb dit weekend ook het spel maar eens geïnstalleerd, nadat ik hem vorig jaar al heb gekocht 
Best vermakelijk, maar dat is elk AC spel wel.
Die Hyrkanos heeft bij mij ook vliegles gekregen. Stiekem gebruik ik best vaak hoogte tegen de tegenstanders, zeer effectief middel.
2x bij hetzelfde kamp werd ik net op het eind afgemaakt door een mercenary
Die Hyrkanos heeft bij mij ook vliegles gekregen. Stiekem gebruik ik best vaak hoogte tegen de tegenstanders, zeer effectief middel.
Gisteren is mijn controller ook door de kamer gevlogenbram1984 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:01:
Ik vond de combat sowieso heel irritant. Soms ben je 20 minuten door een kamp aan het rennen omdat ze allemaal zo enorm veel health hebben. En dan komen er ook nog een paar van die mercenaries bij omdat het al niet lang genoeg duurt.
Hehe. herkenbaar de sparta kick is me favoriet, ook bij vlak terreinTheBrut3 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:57:
Ik heb dit weekend ook het spel maar eens geïnstalleerd, nadat ik hem vorig jaar al heb gekocht
[...]
Gisteren is mijn controller ook door de kamer gevlogen2x bij hetzelfde kamp werd ik net op het eind afgemaakt door een mercenary
Ook heel herkenbaar ben je een kamp aan het clearen komt zo merc zich er mee bemoeien. Ik lok hem dan meestal naar een afgelegen plekje en werk die eerst ff af met een paar keer een steath attack en dan of met een sparta kick eindigen of met die verdovingspijlen. Dan heb ik die merc gelijk als boot bemanning en aantal ervan zijn ook legendairy
- leeg -
De 3e poging ben ik als een gek rond gaan rennen, steeds 1 of 2 targets gedaan en dan weer wegrennen/zwemmen om agro te verliezen enz enzluigi87 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:01:
Ook heel herkenbaar ben je een kamp aan het clearen komt zo merc zich er mee bemoeien.
Welk kamp is het? waar je bezig was.TheBrut3 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:07:
[...]
De 3e poging ben ik als een gek rond gaan rennen, steeds 1 of 2 targets gedaan en dan weer wegrennen/zwemmen om agro te verliezen enz enz
Ik sluip zo veel mogelijk en doe stealth kills, bij vaardigheden heb ik stealth ook helemaal vol zitten. Dan ben je een stuk minder hoorbaar en is zo een kamp makelijker. maar ja ik wordt ook altijd wel een keer ontdekt.
Dan maak ik die merc ff koppie kleiner en ga ik verder tot de nieuwe merc zijn neus laat zien.
Die Mercs weten je overigens altijd verdomd goed te volgen. en raak je dan echt lastig kwijt onderweg.
- leeg -
Geen idee, iets aan het water. Er was ook een vrouwelijk lid van Kosmos.luigi87 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:21:
Welk kamp is het? waar je bezig was.
Er is een nieuwe missie beschikbaar bij 'The lost tales of Greece'. Zit in dezelfde stijl als de vorige: zeer eenvoudig en kort maar levert wel een trophy op.
HahaTheBrut3 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:31:
[...]
Geen idee, iets aan het water. Er was ook een vrouwelijk lid van Kosmos.
Ik had gisteren soort gelijke situatie alleen hingen er 3 merc rond het kamp wat ik aanviel. Ga ik in een bosje zitten komt zo een aap direct op zijn paard naast me bosje staan. Kom je dus doodleuk niet meer weg.
Maar 3 mercs om je heen is niet best, je kan gewoon niks meer doen want die 3 staan direct voor je neus.
- leeg -
Nou helaas ook niet dat.
Het spel reageert onvoorstelbaar traag op keyboard en vijanden van hetzelfde niveau zijn nauwelijks te verslaan.
Ik ben nu op niveau 51 en zelfs nu nog is het vrijwel onmogelijk om een huurling te verslaan van hetzelfde niveau.
Verder heb je inderdaad vaak geen idee wie je nu zelf bent en blijk je dus te liggen in een hoek of achter een struik.
Bagger vechtsysteem dus.
Het spel reageert onvoorstelbaar traag op keyboard en vijanden van hetzelfde niveau zijn nauwelijks te verslaan.
Ik ben nu op niveau 51 en zelfs nu nog is het vrijwel onmogelijk om een huurling te verslaan van hetzelfde niveau.
Verder heb je inderdaad vaak geen idee wie je nu zelf bent en blijk je dus te liggen in een hoek of achter een struik.
Bagger vechtsysteem dus.
MaXeRs schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:37:
[...]
Geen probleem hier,het inderdaad soms een beetje behelpen vanwege de 3de persoon look en console feel.
Maar speelt lekker weg met een toetsenbord en muis.
Helaas het is niet meer te doen.
Het vechten is een regelrechte disaster, er is niets meer te winnen, de besturing zuigt en de lol is eraf.
Het spel is gedeinstalleerd.
Slecht uitgevoerd en uiteindelijk een heel erg onbevredigend spel.
Ze zouden eens naar Farcry moeten kijken hoe het wel hoort.
Het vechten is een regelrechte disaster, er is niets meer te winnen, de besturing zuigt en de lol is eraf.
ik wil niet bot klinken, maar heb je al eens bedacht dat je misschien gewoon zuigt in videogames?
of op zijn minst de diffculty lager zetten als je moeite hebt.
Combat in dze game is echt niet moeilijk vergeleken met wat er op de markt is. En een first person shooter vergelijken met een 3rd person actie game is zo scheef als maar zijn kan
Combat in dze game is echt niet moeilijk vergeleken met wat er op de markt is. En een first person shooter vergelijken met een 3rd person actie game is zo scheef als maar zijn kan
[ Voor 37% gewijzigd door AntiChrist7 op 14-02-2019 00:22 ]
Dit dus, ik vind het moeilijkheidsniveau juist erg aantrekkelijk, er is op het moeilijkste niveau weinig ruimte voor fouten. Doet me een beetje aan dark souls denken.AntiChrist7 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:16:
ik wil niet bot klinken, maar heb je al eens bedacht dat je misschien gewoon zuigt in videogames?
Een mercenary kun je goed verslaan als je bij zijn normale aanvallen parry gebruikt en bij dat rode gloedje wegrolt. verder veel special moves gebruiken.
Dat is een... schietspel?MatMich schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:08:
Ik was al aan het denken dat ik een compleet andere game had gespeeld. Het klopt dat soms de game in de gevechten uitdagend is, maar ik heb eigenlijk nooit meegemaakt dat de game niet te winnen is. Vaak verlies je omdat je een foutje maakt of omdat je tactiek niet goed is. Ik vond de besturing op de PS4 wel erg fijn in de game.
Latin capital letter y with diaeresis
Zijn die missies tijdelijk? Want die wil ik wel halen nog... Heb alleen niet zo veel tijdAegir81 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:50:
Er is een nieuwe missie beschikbaar bij 'The lost tales of Greece'. Zit in dezelfde stijl als de vorige: zeer eenvoudig en kort maar levert wel een trophy op.
Nee zijn permanent. Alleen de weekly challenges/missies (waarmee je Orichalcum verdient) zijn tijdelijk)SemperFidelis schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:32:
[...]
Zijn die missies tijdelijk? Want die wil ik wel halen nog... Heb alleen niet zo veel tijd
Ik vond het ook redelijk waardeloos (ik heb Bloodborne meerdere malen uitgespeeld, dus op zich kom ik wel mee met de AC combat). Ik had de scaling ook op gelijke level staan, maar ik was soms 20 minuten bezig om een fort te clearen. Die mercenaries nemen gewoon veel te veel tijd in beslag en de game heeft veel meer vijanden die je niet kan one-shotten met een assassination. Dat is in Origins toch echt een stuk beter gedaan. Moeilijk is het niet echt, maar wel gewoon vervelend en langdradig.AntiChrist7 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:16:
bram1984 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:31:
[...]
Ik vond het ook redelijk waardeloos (ik heb Bloodborne meerdere malen uitgespeeld, dus op zich kom ik wel mee met de AC combat). Ik had de scaling ook op gelijke level staan, maar ik was soms 20 minuten bezig om een fort te clearen. Die mercenaries nemen gewoon veel te veel tijd in beslag en de game heeft veel meer vijanden die je niet kan one-shotten met een assassination. Dat is in Origins toch echt een stuk beter gedaan. Moeilijk is het niet echt, maar wel gewoon vervelend en langdradig.
Bijzonder; ik heb mijn skilltree op een Warrior/Assassin build gezet met ditto wapens/armor (nadruk op Assassin) en een fort was echt, zelfs op lagere levels, binnen 10 minuten klaar (op Normal/Hard).MatMich schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:08:
Gevechten zijn ook helemaal niet houterig. Nu denk ik wel dat deze game gewoon _niet_ gemaakt is voor een PC, maar een typische console game is. Gamen met een gamepad (op de PC) is wat mij betreft echt een must bij deze.
Ook snap ik niet dat je/men zo een moeite hebt met de huurlingen. Koop ze óf af voordat je een fort gaat doen (je stikt toch vaak van het geld) óf zorg ervoor dat je stealthy je werk doet. Vanaf level 35 had ik echt 0 moeite om mercanaries van gelijk level dood te maken, zelfs niet als ze met 3 of 4 man kwamen.
Nu op level 65 (bijna de 70, yay
Staat op normal. Je hebt ook een skill, dat wanneer je driehoekje inhoudt je dubbele assissination damage doet. En anders zijn ze met assissination nagenoeg doet wanneer je ze daarna met R2 een bash geeft ze dood zijn. Vindt de combat nog vrij simpel, ook de huurlingen (zijn alleen damage sponsen). Ik ben nog maar lvl 13, dus moeilijkere kampen zullen nog wel komen, dat was met Origins net zo.bram1984 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:01:
[...]
Dan heb je de levelscaling zeker op standje laag staan? Op normaal (dat ze max 2 punten hoger zijn) zijn er genoeg vijanden in ieder kamp waarbij een assassination niet fataal is.
Ervaar ik op een laag lvl hetzelfde als jij. Zo ingewikkeld/moeilijk is het niet. Gewoon netjes te werk gaan. Nu moet ik er nog wel voor zorgen dat ik een huurling afzonder.Notna schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:35:
[...]
Bijzonder; ik heb mijn skilltree op een Warrior/Assassin build gezet met ditto wapens/armor (nadruk op Assassin) en een fort was echt, zelfs op lagere levels, binnen 10 minuten klaar (op Normal/Hard).
Ook snap ik niet dat je/men zo een moeite hebt met de huurlingen. Koop ze óf af voordat je een fort gaat doen (je stikt toch vaak van het geld) óf zorg ervoor dat je stealthy je werk doet.
Als je het over een onbevredigend spel hebt.... Far Cry 5 speelde ik op release (bijna jaar geleden?) en daar heb ik nog een nare smaak van... Eerste 10uur awesome (Hollands Valley), maar daarna... één grote repetitieve ongeïnspireerde rommel zonder enig gevoel van progressie...MatMich schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 00:08:
Wat is er zo moeilijk aan het vechten in AC? Je kunt lokken op een vijand, zelfs wisselen tussen vijanden... het is niet zo dat de camera dan slecht is.
[ Voor 56% gewijzigd door Hulleman op 14-02-2019 11:56 ]
Mja, ik wil niet obnoxious zijn, maar dan is wss je build (combinatie van armoreffects + skills) slecht, of je difficulty te hoog. Ik heb het ook naar normal gezet omdat je gewone vijanden anders niet kan assassinaten zonder adrenaline te gebruiken (en ik verkies de stealth optie). Maar mercenaries gaan bij mij vrij snel neer met hero strike of speciale assassinationbram1984 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:31:
[...]
Ik vond het ook redelijk waardeloos (ik heb Bloodborne meerdere malen uitgespeeld, dus op zich kom ik wel mee met de AC combat). Ik had de scaling ook op gelijke level staan, maar ik was soms 20 minuten bezig om een fort te clearen. Die mercenaries nemen gewoon veel te veel tijd in beslag en de game heeft veel meer vijanden die je niet kan one-shotten met een assassination. Dat is in Origins toch echt een stuk beter gedaan. Moeilijk is het niet echt, maar wel gewoon vervelend en langdradig.
Enja, als je luidruchtig een fort binnenloopt en met iedereen begint te vechten, gaat het wat langer duren dan wanneer je wat geplander ze 1 per 1 afmaakt. De AI wachters blinken niet echt uit in observatie/ hebben een zeer smalle field of vision
Allemaal leuk en aardig maar ik sta continue vast tegen rotsen of een lullig paaltje en enige adequate respons op keyboard toetsen is er niet waardoor je heel frustrerend gewoon niet weg kan.AntiChrist7 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:33:
[...]
Mja, ik wil niet obnoxious zijn, maar dan is wss je build (combinatie van armoreffects + skills) slecht, of je difficulty te hoog. Ik heb het ook naar normal gezet omdat je gewone vijanden anders niet kan assassinaten zonder adrenaline te gebruiken (en ik verkies de stealth optie). Maar mercenaries gaan bij mij vrij snel neer met hero strike of speciale assassination
Enja, als je luidruchtig een fort binnenloopt en met iedereen begint te vechten, gaat het wat langer duren dan wanneer je wat geplander ze 1 per 1 afmaakt. De AI wachters blinken niet echt uit in observatie/ hebben een zeer smalle field of vision
Verder is er geen enkele bescherming tegen vuur Of ook gif en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik wilde ze niet afkopen, maar juist verslaan voor de loot en gewoon omdat het kon. Maar goed, ik heb de game bij level 17 of 18 op marktplaats gezet. Dus over alles wat daarna gebeurt, kan ik niet meepraten.Notna schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:35:
[...]
[...]
Bijzonder; ik heb mijn skilltree op een Warrior/Assassin build gezet met ditto wapens/armor (nadruk op Assassin) en een fort was echt, zelfs op lagere levels, binnen 10 minuten klaar (op Normal/Hard).
Gevechten zijn ook helemaal niet houterig. Nu denk ik wel dat deze game gewoon _niet_ gemaakt is voor een PC, maar een typische console game is. Gamen met een gamepad (op de PC) is wat mij betreft echt een must bij deze.
Ook snap ik niet dat je/men zo een moeite hebt met de huurlingen. Koop ze óf af voordat je een fort gaat doen (je stikt toch vaak van het geld) óf zorg ervoor dat je stealthy je werk doet. Vanaf level 35 had ik echt 0 moeite om mercanaries van gelijk level dood te maken, zelfs niet als ze met 3 of 4 man kwamen.
Nu op level 65 (bijna de 70, yay) ern doe bijna geen moeite meer om ze af te kopen. Als ze komen, dan komen ze maar
Persoonlijk vind ik het jammer dat er maar 4 melee skills geplaatst kunnen worden (en 4 archery). Ik had liever een optie gezien als 8 random of keuze van 2 trees met 4 skills. Want van de range skills heb ik er nu wel 0 in gebruik en voor melee wil ik er meer gebruiken
Heb nu heal, knockback/stun rondom, extra damage en zwaard in de fik.
Elemental resistance werkt tegen vuur en volgens mij ook tegen gif. Daarbij is vuur gelijk uit als je gaat rollebollen. Gif doet een bak minder damage dan vuur, met de heal skill ook goed te overleven.MatMich schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:38:
Verder is er geen enkele bescherming tegen vuur Of ook gif en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik weet niet of het op consoles anders is, maar op pc kan je een toets binden om de tweede set van 4 melee skills of archery skills te switchen. Dan maak je 1 setje van 4 actief middels die toets.TheBrut3 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:55:
Persoonlijk vind ik het jammer dat er maar 4 melee skills geplaatst kunnen worden (en 4 archery). Ik had liever een optie gezien als 8 random of keuze van 2 trees met 4 skills. Want van de range skills heb ik er nu wel 0 in gebruik en voor melee wil ik er meer gebruikenHeb nu heal, knockback/stun rondom, extra damage en zwaard in de fik.
[...]
Elemental resistance werkt tegen vuur en volgens mij ook tegen gif. Daarbij is vuur gelijk uit als je gaat rollebollen. Gif doet een bak minder damage dan vuur, met de heal skill ook goed te overleven.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Alleen is op de PC keer op keer na een tijdje de besturing buggy.
Absoluut geen problemen hier. Ik ben ondertussen level 58 ofzo en het killen van vijanden gaat best makkelijk hoor. Het is maar zelden dat ik eens dood ga en de enige missie waar ik moeite mee had was het varken met z'n poison scheten verslaan. Dat moest ik een keer of 5 proberen voordat ik hem dood kreeg, maar verder ging weinig issues gehad.MatMich schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:28:
Alleen is op de PC keer op keer na een tijdje de besturing buggy.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Don't mention the boarBroodro0ster schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:01:
[...]
Absoluut geen problemen hier. Ik ben ondertussen level 58 ofzo en het killen van vijanden gaat best makkelijk hoor. Het is maar zelden dat ik eens dood ga en de enige missie waar ik moeite mee had was het varken met z'n poison scheten verslaan. Dat moest ik een keer of 5 proberen voordat ik hem dood kreeg, maar verder ging weinig issues gehad.
Dat is een van de eerste legendairy animals die je tegen komt. Krijg dat ding geen kopje kleiner. Vooral als die kleine zwijntjes ga ik altijd dood. Die dingen komen uit het nietsBroodro0ster schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:01:
[...]
Absoluut geen problemen hier. Ik ben ondertussen level 58 ofzo en het killen van vijanden gaat best makkelijk hoor. Het is maar zelden dat ik eens dood ga en de enige missie waar ik moeite mee had was het varken met z'n poison scheten verslaan. Dat moest ik een keer of 5 proberen voordat ik hem dood kreeg, maar verder ging weinig issues gehad.
- leeg -
Je hebt gelijk, die had ik nog niet gevonden!Jivebunny schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:01:
Ik weet niet of het op consoles anders is, maar op pc kan je een toets binden om de tweede set van 4 melee skills of archery skills te switchen. Dan maak je 1 setje van 4 actief middels die toets.
Die was wel pittig ja, op normal kostte het me wel een poging of 6 geloof ik. Later (25+) kon ik de moeilijkheid 1 omhoog schroeven en dat gaat nu op 40+ ook alweer behoorlijk makkelijk. Okay, 3 mercs op die moeilijkheid tegelijk is vaak nog wel dood gaan, maar 2 is ook goed te doen inmiddels.luigi87 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:16:
[...]
Dat is een van de eerste legendairy animals die je tegen komt. Krijg dat ding geen kopje kleiner. Vooral als die kleine zwijntjes ga ik altijd dood. Die dingen komen uit het niets
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
De nieuwe Monthly Update staat weer online
Ze hebben onder andere een 'Wild Boar' character pack toegevoegd. Misschien wat voor @luigi87
Ze hebben onder andere een 'Wild Boar' character pack toegevoegd. Misschien wat voor @luigi87
[ Voor 22% gewijzigd door caesar1000 op 14-02-2019 22:55 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Kan iemand mij verklaren hoe nu het Mercenaries systeem werkt.
Ik Kill vaak van die mannetjes, meestal zijn ze net 1 lvl onder mij. Ga je dan ook omhoog op de ranking?
Als ik de volgende keer de game start zijn de mannetjes die ik gekillt heb niet meer zichtbaar. Dus er is geen soort van kill list? en de Mercenaries zijn er dan een soort van oneindig.
Stink Zwijn!!
Ik Kill vaak van die mannetjes, meestal zijn ze net 1 lvl onder mij. Ga je dan ook omhoog op de ranking?
Als ik de volgende keer de game start zijn de mannetjes die ik gekillt heb niet meer zichtbaar. Dus er is geen soort van kill list? en de Mercenaries zijn er dan een soort van oneindig.
Ik heb na het zwijn besloten al die legendairy animals gewoon te negeren. de loot is toch niet zo heel boeiend.Jivebunny schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:32:
[...]
Die was wel pittig ja, op normal kostte het me wel een poging of 6 geloof ik. Later (25+) kon ik de moeilijkheid 1 omhoog schroeven en dat gaat nu op 40+ ook alweer behoorlijk makkelijk. Okay, 3 mercs op die moeilijkheid tegelijk is vaak nog wel dood gaan, maar 2 is ook goed te doen inmiddels.
hahaha ja misschien ziet me dan al een gelijke en kan ik gewoon een stealth kill doencaesar1000 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:52:
De nieuwe Monthly Update staat weer online![]()
Ze hebben onder andere een 'Wild Boar' character pack toegevoegd. Misschien wat voor @luigi87![]()
[YouTube: Assassin's Creed Odyssey: February Monthly Update | Ubisoft [NA]]
Stink Zwijn!!

[ Voor 48% gewijzigd door luigi87 op 15-02-2019 08:52 ]
- leeg -
Maar je mag wel een wipje maken met de chick die de quest geeft!luigi87 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:45:
Ik heb na het zwijn besloten al die legendairy animals gewoon te negeren. de loot is toch niet zo heel boeiend.
Gisteren heb ik de leeuw gedaan, die was erg makkelijk vergeleken met dat eerste beest. Deed bijna geen damage en ging vrij rap dood. Ik had alleen last van een bugje. Nadat ik de leeuw rond 1/3e had was hij ineens weer full HP
Wahahaha, in Delhpi kon dat ook al met een Oma van 80 jaar met een nogal groot Libido.TheBrut3 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:59:
[...]
Maar je mag wel een wipje maken met de chick die de quest geeft!
Gisteren heb ik de leeuw gedaan, die was erg makkelijk vergeleken met dat eerste beest. Deed bijna geen damage en ging vrij rap dood. Ik had alleen last van een bugje. Nadat ik de leeuw rond 1/3e had was hij ineens weer full HP
Of met een kerel die dokter is. moet toch zeggen dat ik deze onderdelen van de game toch wel wat "awkward' vindt. Als je in een dialoog een verkeerde reactie geeft lig je weer eens in bed met de een of ander.
De leeuw heb ik nog niet gezien, wel de legendary Hind.
- leeg -
Mercaniers zijn oneindig. Als je er één vermoord, wordt er automatisch weer een nieuwe gegenereerd na verloop van tijd.luigi87 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:45:
Kan iemand mij verklaren hoe nu het Mercenaries systeem werkt.
[...]
Ik heb na het zwijn besloten al die legendairy animals gewoon te negeren. de loot is toch niet zo heel boeiend.
[...]
hahaha ja misschien ziet me dan al een gelijke en kan ik gewoon een stealth kill doen![]()
Stink Zwijn!!
Je gaat pas rank omhoog, als je de mercanaries boven je dood maakt. Ik maak meestal degene 1 of 2 ranks boven mij dood om zo hun plek in te nemen etc.
Het is mij één keer gelukt om een mercenary van 5 ranks boven mij dood te maken, maar dat kwam alleen maar omdat hij een zwakte had voor assassinations
Ik maak de mercanaries onder mij amper meer dood omdat ze mij niet boeien. Doe het alleen voor de achievements
Als je niet voor de optie met het hartje kiest, dan zal dat ook niet gebeurenluigi87 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:05:
Als je in een dialoog een verkeerde reactie geeft lig je weer eens in bed met de een of ander.

Kak, dan heb ik al die mercs voor niks afgemaaktNotna schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:08:
[...]
Mercaniers zijn oneindig. Als je er één vermoord, wordt er automatisch weer een nieuwe gegenereerd na verloop van tijd.
Je gaat pas rank omhoog, als je de mercanaries boven je dood maakt. Ik maak meestal degene 1 of 2 ranks boven mij dood om zo hun plek in te nemen etc.
Het is mij één keer gelukt om een mercenary van 5 ranks boven mij dood te maken, maar dat kwam alleen maar omdat hij een zwakte had voor assassinations
Ik maak de mercanaries onder mij amper meer dood omdat ze mij niet boeien. Doe het alleen voor de achievements
Ik probeer ze wel altijd tot me scheepsbemanning te maken, dan krijg je soms een legendairy erbij
Dan zou ze eerst beginnen met hoesten e.d. (miss wel leuke tip voor de Dev's als extra updateTheBrut3 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:13:
[...]
Als je niet voor de optie met het hartje kiest, dan zal dat ook niet gebeurenMijn Kassandra wordt langzaam de hoer van het oude Griekenland
Zou wel grappig zijn als er ineens "Game Over, killed by STD" in beeld komt
Mijn Alexio is nog maagd
[ Voor 22% gewijzigd door luigi87 op 15-02-2019 09:58 ]
- leeg -
Dat gebeurt bij mij wel eens als je te dicht op de rand van de killzone zit (komt dan een melding 'leaving fight' of zoiets in beeld). Ik heb toevallig gisteren alle beesten afgemaakt, wat bij mij vrijwel iedere keer prima werkte was ze bewerken met flame-arrows en af en toe een special move met zwaard of lans ertegenaan gooien als ze in de buurt waren.TheBrut3 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:59:
[...]
Maar je mag wel een wipje maken met de chick die de quest geeft!
Dit vind ik echt het lastigst in deze game. Hoe doe je dat? Ik heb niet echt een Hunter build dus die pijlen doen t niet, dan blijft Sparta Kick over die ik maar kut vind en anders iemand van achter besluipen en hopen dat je hem in 1x unconcious kunt meppen/luigi87 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:36:
[...]
Ik probeer ze wel altijd tot me scheepsbemanning te maken, dan krijg je soms een legendairy erbij
[ Voor 25% gewijzigd door SemperFidelis op 15-02-2019 11:51 ]
je wapens opbergen en dan op de vuist gaan.SemperFidelis schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:49:
[...]
Dit vind ik echt het lastigst in deze game. Hoe doe je dat? Ik heb niet echt een Hunter build dus die pijlen doen t niet, dan blijft Sparta Kick over die ik maar kut vind en anders iemand van achter besluipen en hopen dat je hem in 1x unconcious kunt meppen/
Hoe krijg je de gametaal in het Engels?
Wordt gek van die rare nederlandse vertalingen.
Wordt gek van die rare nederlandse vertalingen.
Ik mep hem tot die bijna healt meer heeft en maakt het af met de sparta kick, of de Verdovingspijlen (leuke vertaling weer).SemperFidelis schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:49:
[...]
Dit vind ik echt het lastigst in deze game. Hoe doe je dat? Ik heb niet echt een Hunter build dus die pijlen doen t niet, dan blijft Sparta Kick over die ik maar kut vind en anders iemand van achter besluipen en hopen dat je hem in 1x unconcious kunt meppen/
[ Voor 8% gewijzigd door luigi87 op 15-02-2019 13:49 ]
- leeg -
Ik speel ook als Kassandra en inderdaad, ze is er niet vies van. Verbaasd me nog dat de NPC's ook nog een beetje hard to get gaan zitten spelen. Voor een bak pixels ziet ze er toch niet onaardig uit, mij wat te breed in de schouders, maar tochTheBrut3 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:13:
[...]
Als je niet voor de optie met het hartje kiest, dan zal dat ook niet gebeurenMijn Kassandra wordt langzaam de hoer van het oude Griekenland
Zou wel grappig zijn als er ineens "Game Over, killed by STD" in beeld komt
Wat vinden jullie van de duur van de game? Ik heb er echt al veel uren opzitten (lvl 48) maar ben nog lang niet klaar, doe ook wel redelijk wat sidequests als ik in de buurt ben. Ben nu bij het Odyssey verhaal waar ik de graanvoorraad van Sparta in brand heb gestoken.
Wat mij opvalt is dat je mercenaries heel makkelijk dood krijgt wanneer je zelf op je paard rijd en bijv. een bijl gebruikt. 2 of 3 tegelijk is dan geen enkel probleem. Het enige waar je op moet letten is dat je geen vlam vat want dan moet je erg snel van je paard af en rollen om niet dood te gaan.
Zelf speel ik met Alexios maar merk ik dat veel van de Nederlandse ondertiteling niet klopt, dat is voor Kassandra geschreven. Is dat andersom ook zo?
Wat mij opvalt is dat je mercenaries heel makkelijk dood krijgt wanneer je zelf op je paard rijd en bijv. een bijl gebruikt. 2 of 3 tegelijk is dan geen enkel probleem. Het enige waar je op moet letten is dat je geen vlam vat want dan moet je erg snel van je paard af en rollen om niet dood te gaan.
Zelf speel ik met Alexios maar merk ik dat veel van de Nederlandse ondertiteling niet klopt, dat is voor Kassandra geschreven. Is dat andersom ook zo?
Persoonlijk vindt ik het spel heerlijk lang, heb er inmiddels >120 uur inzitten (inclusief sidequests e.d.).bvenlh schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:19:
Wat vinden jullie van de duur van de game? Ik heb er echt al veel uren opzitten (lvl 48) maar ben nog lang niet klaar, doe ook wel redelijk wat sidequests als ik in de buurt ben. Ben nu bij het Odyssey verhaal waar ik de graanvoorraad van Sparta in brand heb gestoken.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Veel te lang en te groot, net als Origins eigenlijk.bvenlh schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:19:
Heerlijke game. Heb er lachend 110 uur opzitten om 99% van alle vraagtekens weg te werken.
Ja er mochten van mij best 2/3 van de vraagtekens zijn. Soms wilde ik een uurtje spelen en had ik alleen maar kampen die ik leeg speelde in een bepaald regio!
Ja er mochten van mij best 2/3 van de vraagtekens zijn. Soms wilde ik een uurtje spelen en had ik alleen maar kampen die ik leeg speelde in een bepaald regio!
Lengte is goed in mijn ogen. Als je het main verhaal doet kan je er nog "relatief" snel doorheen.
Maar het is voor jezelf ook de vraag wanneer je klaar bent?
- Als je door de main "family" story bent?
- Als de cult dood is?
- Als je de grote side quests klaar hebt (artifacts, epic monsters enz.)?
- Als je alle vraagtekens weg/compleet hebt?
- Als je 100% complete/trophies hebt?
Wel vind ik het niet echt een "Assassins Creed" meer. Bij Origins stroomde dat gevoel al wat weg en nu nog meer. Wil overigens niet zeggen dat ik het geen tof spel vind.
- Als de cult dood is?
Wel vind ik het niet echt een "Assassins Creed" meer. Bij Origins stroomde dat gevoel al wat weg en nu nog meer. Wil overigens niet zeggen dat ik het geen tof spel vind.
Voor het basisspel vind ik de speelduur prima. Met "basis" bedoel ik de story mode, alle "gouden" en Lost Tales side quests, speciale achievements (alle legendarische dieren opruimen, Arena Champion, schip/gear/skills maximaal upgraden, dat soort zaken), het openen van de gehele map en bezoeken van alle vraagtekens, alles synchroniseren, etc.bvenlh schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:19:
Ik heb voor dat alles zo'n 125 uur nodig gehad (ben nu L60), en dat vind ik helemaal okay (een paar dingen staan nog op mijn todo-lijst, zoals Medusa en de Minotaurus verslaan, maar veel is het niet meer). Speelduur voor de basis game is wat mij betreft prima in balans met het leveling-systeem (kijkende naar mijn eigen speelstijl).
Maar nu ik alle inhoudelijke content heb afgerond, zit ik nog steeds vele tientallen levels onder de (inmiddels twee keer verhoogde) level cap (eerst naar L70, onlangs naar L99), en ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik daarmee aanmoet. Ik ga namelijk me niet door 40 levels aan grind-werk ploegen puur en alleen om maar de maximale level (en wellicht een achievement, yay!) te behalen - er staat simpelweg niks meer tegenover dat inhoudelijk of gameplay-technisch van meerwaarde is. Okay, we hebben nog de DLC's, die ik nog niet heb aangeschaft (weet ook nog niet of ik dat ga doen), maar zelfs na het afronden daarvan zal ik waarschijnlijk nog wel een level of 20-30 onder de max zitten. Wat moet ik daar mee?
Dat vind ik ook het grote verschil met Origins: tegen de tijd dat je in die game de level cap had bereikt (L55 als ik me niet vergis) had je zo'n beetje alles wel gedaan (story, side quests, alle points of interest). Origins vormde in mijn optiek ook een goed afgerond geheel, een game met een kop en een staart, en ook een game die je tijdens je journey van kop naar staart prima weet te vermaken.
Bij Odyssey is dat imo. veel minder het geval: ik heb zo'n beetje alles gedaan dat de base game te bieden heeft, maar heb daar toch niet echt voldaan gevoel aan overgehouden. Niet omdat ik het spel niet met plezier heb gespeeld (in tegendeel), maar omdat het spel zelf wel een kop, maar niet echt een staart heeft - nogal onbevredigend dus. Eigenlijk een game die veel te veel wil, maar daar te weinig voor weet te bieden...
[ Voor 6% gewijzigd door w00t00w op 22-02-2019 17:19 ]
---
Level 99 is bedoeld voor mensen die Newgame+ gaan doen.w00t00w schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:12:
[...]
Maar nu ik alle inhoudelijke content heb afgerond, zit ik nog steeds vele tientallen levels onder de (inmiddels twee keer verhoogde) level cap (eerst naar L70, onlangs naar L99), en ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik daarmee aanmoet.
Ik denk ook niet dat Level 99 standaard bedoeld is, maar eerder voor mensen die nog gewoon willen doorspelen/ NG+ en hen dus iets te geven om naar toe te werken.
Maar als je snel xp wilt: check de contracten in elke regio (niet degene met tijdsduur) en doe dan wat gewone zijmissies. Heel vaak overlappen ze direct, zoals "win 2 veroveringsgevechten voor Athene", had ik eens 3x tegelijkertijd openstaan, en dan heb je nog andere missies die daarbij aansluiten, zoals "dood x aantal bruten in x", zink x aantal schepen" Dat valt allemaal heel makkelijk te combineren als je wilt levelen. Wat dus niet perse nodig is, ik doe het uit fun, omdat ik het leuk vind wat rond te lopen na de main story en dingen te doen, met youtube op de achtergrond.
Maar om kort te zijn: de main game en meeste zijmissies zijn dus voldoende content, en alles wat erachter komt is hoofdzakelijk bedoeld voor degenen die wat langer willen blijven, net zoals de weekly missions/premies enzo. Je moet niet toplevel/ helemaal maxed zijn om van de game te kunnen genieten
Maar als je snel xp wilt: check de contracten in elke regio (niet degene met tijdsduur) en doe dan wat gewone zijmissies. Heel vaak overlappen ze direct, zoals "win 2 veroveringsgevechten voor Athene", had ik eens 3x tegelijkertijd openstaan, en dan heb je nog andere missies die daarbij aansluiten, zoals "dood x aantal bruten in x", zink x aantal schepen" Dat valt allemaal heel makkelijk te combineren als je wilt levelen. Wat dus niet perse nodig is, ik doe het uit fun, omdat ik het leuk vind wat rond te lopen na de main story en dingen te doen, met youtube op de achtergrond.
Maar om kort te zijn: de main game en meeste zijmissies zijn dus voldoende content, en alles wat erachter komt is hoofdzakelijk bedoeld voor degenen die wat langer willen blijven, net zoals de weekly missions/premies enzo. Je moet niet toplevel/ helemaal maxed zijn om van de game te kunnen genieten
spoiler:
ik heb net die cycloop afgemaakt ten zuiden van Phokis. hoe kom je in godsnaam uit die grot weg??
FranticDJ schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:31:
spoiler:ik heb net die cycloop afgemaakt ten zuiden van Phokis. hoe kom je in godsnaam uit die grot weg??
spoiler:
Dacht dat je daar automatisch uit geteleport wordt zodra je de loot (z'n hoofd) pakt.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Bas170 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:43:
[...]
spoiler:Dacht dat je daar automatisch uit geteleport wordt zodra je de loot (z'n hoofd) pakt.
spoiler:
nope, heb ook nog steeds z'n HP bar in beeld
maar vond net een filmpje. als je uit die kamer bent gelijk rechts. Dan klimmen en een stukje zwemmen
Is deel 3 nu al beschikbaar eigenlijk? ik zie geen oranje missiemarker in messenie
Wel klote dat ze assassinsdamage verlaagd hebben.
Wel klote dat ze assassinsdamage verlaagd hebben.
Nog even geduldAntiChrist7 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:08:
Is deel 3 nu al beschikbaar eigenlijk? ik zie geen oranje missiemarker in messenie
Bron: https://news.ubisoft.com/...nues-With-Shadow-Heritage.... because Legacy of the First Blade will conclude in March with the third episode, Bloodline.
Edit: Deze wiki https://assassinscreed.fa...Legacy_of_the_First_Blade heeft het over 5 maart, dus volgende week dinsdag.
Edit 2: De DLC is inderdaad op 5 maart live gegaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Bas170 op 06-03-2019 14:29 . Reden: Extra info gevonden ]
voor mij is het nu klaar, ben level 50, heb de main family story afgerond, cult uitgeroeid en atlantis quest voltooid. +- 81 uur. Op het laatst begon ik ook de cutscenes over te slaan.TheBrut3 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:16:
Lengte is goed in mijn ogen. Als je het main verhaal doet kan je er nog "relatief" snel doorheen.
- Als de cult dood is?
Ik ben er sinds gisteren achter waarom katten het leuk vinden om iets van een tafel af te slaan en dan na te kijken hoe iets valt...
Ik gebruikte die Spartan kick al regelmatig tijdens de gevechten op m'n boot. Maar ik kon gisteren de verleiding niet weerstaan toen ik een captain zag staan aan de rand van een klif... en natuurlijk blijven staan kijken hoe hij naar beneden viel
Moest daarna natuurlijk wel naar beneden klimmen om z'n loot op te pikken...
Ik gebruikte die Spartan kick al regelmatig tijdens de gevechten op m'n boot. Maar ik kon gisteren de verleiding niet weerstaan toen ik een captain zag staan aan de rand van een klif... en natuurlijk blijven staan kijken hoe hij naar beneden viel
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Deel 3 van de dlc net af. Zoals de meeste story dlc voor AC, is het een "meh". Weinig nieuwe gameplay, Het verhaal is niet echt interessant en voelt geforceerd, en de characters, buiten Darius, stellen niet veel voor.
Hopelijk is de Atlantis dlc een beetje meer zoals TokW is (en de dodenwereld van origins). Die was wel interessant en nieuw in gameplay
Hopelijk is de Atlantis dlc een beetje meer zoals TokW is (en de dodenwereld van origins). Die was wel interessant en nieuw in gameplay
Verwijderd
In het begin deed ik nog elk stukje land waar ik was, eerst alle ? oplossen/afronden.TheBrut3 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:16:
- Als de cult dood is?
Maar het is heel erg veel van hetzelfde. Hack & Slash (ja je kunt sealthen, maar dat maakt dat het alleen maar langer duurt).
Daar ben ik dus op een gegeven moment mee opgehouden.
Er staat nu een dikke 98 uur op de teller, 96%. Level 60.
Main story afgerond.
Cult uitgemoord.
De legendary animals verslagen.
En ook de Atlantis quest voltooid.
Heb nog wel wat achievements in Uplay die ik zou kunnen halen, maar het levert toch niks meer op.
DLC ben ik niet aan begonnen, en ga ik ook niet meer aan beginnen ook. Het was een 'aardig' spel, maar ik mis wel het Ezio gevoel uit de eerdere delen. Dat sprak mij ook meer aan.
Origins vond ik nog wel tof omdat het in Egypte was. In the end Odyssey vond ik tever van Assassins Creed staan en er zat teveel in om het boeiend te houden (less = more).
Replay value vind ik ook niet echt interessant.
Mooi ook eigenlijk, want Anno 1800 komt binnenkort uit.
AC3 remastered is nu te preloaden voor zij die geintresseerd zijn
Ik zit nu net boven de 200 uur, 70% van de story gedaan, cult nog niet uitgemoord, de legendary animals wel, en nu lvl86. Zal nog wel even bezig zijn, denk ikVerwijderd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:26:
[...]
In het begin deed ik nog elk stukje land waar ik was, eerst alle ? oplossen/afronden.
Maar het is heel erg veel van hetzelfde. Hack & Slash (ja je kunt sealthen, maar dat maakt dat het alleen maar langer duurt).
Daar ben ik dus op een gegeven moment mee opgehouden.
Er staat nu een dikke 98 uur op de teller, 96%. Level 60.
Main story afgerond.
Cult uitgemoord.
De legendary animals verslagen.
En ook de Atlantis quest voltooid.
Heb nog wel wat achievements in Uplay die ik zou kunnen halen, maar het levert toch niks meer op.
DLC ben ik niet aan begonnen, en ga ik ook niet meer aan beginnen ook. Het was een 'aardig' spel, maar ik mis wel het Ezio gevoel uit de eerdere delen. Dat sprak mij ook meer aan.
Origins vond ik nog wel tof omdat het in Egypte was. In the end Odyssey vond ik tever van Assassins Creed staan en er zat teveel in om het boeiend te houden (less = more).
Replay value vind ik ook niet echt interessant.
Mooi ook eigenlijk, want Anno 1800 komt binnenkort uit.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
100% mee eens.TheBrut3 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:16:
Tof spel? Ja zonder meer!
Een AC game? Nee, dit maar bar weinig met Assassins te maken en dat mis ik.
De Ezio-reeks blijft gewoon het allerlekkerst
Het grootste wat het met Assassins te maken heb is de subtiele achtergrond muziek als je het menu opent. En her en der een linkje met de lore.ArnoldSmiley schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:04:
[...]
100% mee eens.
Tof spel? Ja zonder meer!
Een AC game? Nee, dit maar bar weinig met Assassins te maken en dat mis ik.
De Ezio-reeks blijft gewoon het allerlekkerst
Tof spel? Zonder meer en heb er 120 uur inzitten.
Wil ik hierna weer een AC-Game met een witte hoodie dragende assassin met hidden blade en geen mytische wezens !? 100%
Helemaal mee eens. Voor de die-hard fans zitten er genoeg verwijzingen in naar de vorige delen en de lore. Maar ik mis wel de gameplay uit met name ACII. Binnenkort ACIII Remastered nog maar een kans geven, misschien dat dat het gevoel weer terug kan brengen.Dubrillion schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:38:
[...]
Het grootste wat het met Assassins te maken heb is de subtiele achtergrond muziek als je het menu opent. En her en der een linkje met de lore.
Tof spel? Zonder meer en heb er 120 uur inzitten.
Wil ik hierna weer een AC-Game met een witte hoodie dragende assassin met hidden blade en geen mytische wezens !? 100%
Latin capital letter y with diaeresis
Ik heb hem al opgestart. Het begin was in ieder geval weer een heerlijk stukje echte AC, dat je ineens in het diepe wordt gegooid en compleet op het verkeerde been wordt gezet over wie bij welke groep hoortYdieresiS schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:04:
[...]
Helemaal mee eens. Voor de die-hard fans zitten er genoeg verwijzingen in naar de vorige delen en de lore. Maar ik mis wel de gameplay uit met name ACII. Binnenkort ACIII Remastered nog maar een kans geven, misschien dat dat het gevoel weer terug kan brengen.
Er is wel iets uitgelekt. Of het waar is weet ik niet, maar het schijnt dat de volgende game een paar honderd jaar na AC afspeelt en weer in Rome. En dan als afstammeling van Aya. Dus dan krijgen we weer Assassins met een hidden blade enz. Nou ik doe mee!
Wat is ''lore''? En ja, er zitten verwijzingen met die appels, maar verder niet heel veel vind ik.YdieresiS schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:04:
[...]
Voor de die-hard fans zitten er genoeg verwijzingen in naar de vorige delen en de lore.
Cunning linguist.
Ben vrij zeker dat die bevestigd was als fake.Dubrillion schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:35:
Er is wel iets uitgelekt. Of het waar is weet ik niet, maar het schijnt dat de volgende game een paar honderd jaar na AC afspeelt en weer in Rome. En dan als afstammeling van Aya. Dus dan krijgen we weer Assassins met een hidden blade enz. Nou ik doe mee!
Rome kan natuurlijk nog altijd wel
Denk dat de nieuwe dlc (Atlantis) de fans ietsje meer waar voor hun geld gaat geven en terug wat meer de lore verkent. Anders is het een gemiste kans
[ Voor 14% gewijzigd door AntiChrist7 op 02-04-2019 12:10 ]
Van het weekend even kort AC3 Remastered gespeeld. Ik vond hem destijds al underrated, dat weet ik nog wel. Nu merk je wel dat het een oudere game is, maar qua gameplay, sfeer en verhaal doet het mij meteen verlangen naar een nieuwe old-school AC game. Het begint meteen al met een introverhaal over Templars en Assassins en zo... Dat mis ik wel een beetje.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
1.2 patchnotes
https://forums.ubi.com/sh...Odyssey-1-2-0-Patch-Notes
volgende/eerste deel van de dlc is voor 23april
https://forums.ubi.com/sh...Odyssey-1-2-0-Patch-Notes
volgende/eerste deel van de dlc is voor 23april
Cool kunnen we weer verder. Vind het alleen nu wel jammer dat ze het maar blijven uitsmeren. Snap het wel. Nu maanden na de release pakken mensen het weer een paar uurtjes op.
Gisteren begonnen aan deze game. Hiervoor RDR2 gespeeld en wat is dit dan een stap terug zeg. Animaties, speelwereld, beleving, ect....
Bij RDR2 had ik het gevoel dat ik me in die wereld bevond, en hier heb ik echt het gevoel een spelletje te spelen. Moet het nog een kans geven uiteraard, maar heb het idee dit nu al zonde te vinden voor mijn 30 euro.
Maar wat ziet Red Dead Redemption er prachtig uit vergeleken deze game.
Bij RDR2 had ik het gevoel dat ik me in die wereld bevond, en hier heb ik echt het gevoel een spelletje te spelen. Moet het nog een kans geven uiteraard, maar heb het idee dit nu al zonde te vinden voor mijn 30 euro.
Maar wat ziet Red Dead Redemption er prachtig uit vergeleken deze game.
de reden waarom ik RDR2 geen reet aan vond en Odyssey wel...NenF2018 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:42:
Bij RDR2 had ik het gevoel dat ik me in die wereld bevond, en hier heb ik echt het gevoel een spelletje te spelen.
Ik heb laatst ook Odyssey weer opgepakt na RDR2. Op sommige vlakken is het een stap terug, maar qua snelheid vind ik Odyssey echt een verademing. Het tempo waarop je je door de wereld begeeft, het looten van vijanden en kampen, fast travel. Gaat allemaal zoveel fijner dan in RDR2.
Hahaha, ja dat kan natuurlijk ook.Hamazaki schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:46:
[...]
de reden waarom ik RDR2 geen reet aan vond en Odyssey wel...
Ik vond RDR2 ook niet leuk om te spelen, het zag er super uit maar het kwam me te veel neer op van cutscene naar cutscene rijden, met redelijk platte en korte combat momenten (je schiet ze ff neer en dan is het weer klaar).
Met AC Oddyssey heb ik gevechten een beetje in dark souls stijl, dodgen, blocken, powers af laten gaan als je adreline hebt opgebouwd, ik heb er meer lol mee. Het stealth werkt ook cool, misschien is het allemaal wel erg vergevend, niet het gevoel van wow als ik een 'baas' neerhaal maar het verhaal gaat verder en er zit een lekkere flow in.
Met AC Oddyssey heb ik gevechten een beetje in dark souls stijl, dodgen, blocken, powers af laten gaan als je adreline hebt opgebouwd, ik heb er meer lol mee. Het stealth werkt ook cool, misschien is het allemaal wel erg vergevend, niet het gevoel van wow als ik een 'baas' neerhaal maar het verhaal gaat verder en er zit een lekkere flow in.
Ik heb RDR2 uitgespeeld voor het verhaal en vanwege de mooie wereld. Odyssey is inderdaad zo "gamey" (tegen het kinderachtige aan soms) als maar kan, zoals @NenF2018 al zegt. Totaal ongeloofwaardig met hilarische voice acting en het gevoel voor schaal vond ik ver te zoeken, waardoor ik al snel afhaakte. Dan vond ik Origins echt een stuk beter.
ok en effe terug on topic... trailer voor de tweede story arc:
YouTube: ASSASSIN'S CREED ODYSSEY: STORY ARC 2 - THE FATE OF ATLANTIS
Ik ben erg benieuwd. Ziet er grappig uit.AntiChrist7 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 00:04:
ok en effe terug on topic... trailer voor de tweede story arc:
Hoop wel dat de Episodes alleen iets langer zijn, of korter achter elkaar verschijnen.
Nu speel je paar uurtjes en ben je er weer helemaal uit.
Maar heb zin om alles weer op te pakken. Goede game!
Dat is het voordeel van niet gelijk beginnen met een spel als het uit komt... Ik ben nog niet begonnen aan de extra'sDubrillion schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:30:
[...]
Ik ben erg benieuwd. Ziet er grappig uit.
Hoop wel dat de Episodes alleen iets langer zijn, of korter achter elkaar verschijnen.
Nu speel je paar uurtjes en ben je er weer helemaal uit.
Maar heb zin om alles weer op te pakken. Goede game!
Wat een heerlijke lange game, ben nu 3 maand bezig en nog steeds niet door de story heen.
Hoever zijn jullie?
Hoever zijn jullie?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †