Op welke difficulty speel je? ik heb het teruggezet op normal omdat ze op hard idd teveel health hadden. om sneaky te zijn. Je unlockt wel al die perks vrij snel, omdat je xp haast voor alles krijgt. Tenzij je natuurlijk iemand bent die gewoon door het hoofdverhaal vlamt, maar ik was al level 50 tegen 2/3de van het verhaal.
Ik vermaak me er ook prima mee. Ik benader het nu ook meer als een rpg dan de oude AC games van vroeger. Het is geen echte AC meer maar een RPG in een AC jasje waarbij in mijn ogen het echte RPG gevoel nog een beetje te kort schiet.rens-br schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:20:
[...]
Ja, helemaal met jouw eens. Hierdoor vind ik Odyssey ook de minst 'AC'-achtige game, niet dat het heel erg is, want het blijft een goed spel.
Sommige zaken hadden ze iets beter moeten uitbalanseren. Dat ontbreekt er helaas aan.
Je vind zo enorm veel wapens, geld en andere zaken dat je geen enkele band hebt met wat je bij je draagt.
Ik wissel per uitgemoord kamp (dus elke 10 a 15 minuten) van wapens en uitrusting. Dat vind ik persoonlijk jammer. Een legendary level 9 speer is 20 minuten later alweer vervangen.
En dat je overal (maar dan ook echt overal) geld vind is totaal over done. Ik was gisteren in Athene in het armen gedeelte van de stad en daar ligt in elke mand, in elke doos, op elke tafel heel veel geld. Lekker realistisch in dat gedeelte van de stad haha
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet op welke difficulty ik speel.AntiChrist7 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:23:
Op welke difficulty speel je? ik heb het teruggezet op normal omdat ze op hard idd teveel health hadden. om sneaky te zijn. Je unlockt wel al die perks vrij snel, omdat je xp haast voor alles krijgt. Tenzij je natuurlijk iemand bent die gewoon door het hoofdverhaal vlamt, maar ik was al level 50 tegen 2/3de van het verhaal.
In de vroegere AC games maakte dat ook niet heel veel uit. Iedereen van je eigen niveau was met een sneak kill te doden (en zo hoort dat ook). dat maakt het sneaken juist zo leuk.
Nu kan ik alleen maar de voetsoldaten met een sneak kill doden. Alles met een gouden level aanduiding is niet dood te krijgen met een sneak kill.
Mee eens dat je erg snel xp krijgt. Dat vind ik ook jammer omdat je daardoor geen enkele bounding krijgt met je wapens en uitrusting. Het heeft totaal geen nut iets te graveren of upgraden omdat je na 5 minuten weer een sterker wapen/uitrusting vind.
Heb er ondertussen al een paar uurtjes opzitten en heb een paar vragen. Zit momenteel op level 10 en heb net gesproken met "The Wolf". (de mensen die er voorbij zitten weten wat & hoe)
Nu mijn vragen ;-)
- Is het handig dit gedeelte nog verder te gaan farmen ?
- Het bouwen van jouw schip, is dat handig voor het verhaal ? Of investeer ik beter in mijn eigen charracter.
- De weapons, armor,... Heeft het nut die up te graden naar mijn level ? Het kost veel resources en zoals ik hier al gelezen heb, elk uur vind je nieuwe en betere...
Dacht de blauwe goed waren, komen er nu ook paarse en golden.. zucht
- Er is enorm veel te doen - is dat allemaal nodig ? Want er kruipt massas tijd in
- Spelen jullie met de dag / nacht cycle ? Want ik gebruik die amper.. je kan evengoed sluipen overdag als snachts - ik merk (tot nu toe) echt geen verschil...
Voilà, dat is het - wel een leuke game vind ik !
Nu mijn vragen ;-)
- Het bouwen van jouw schip, is dat handig voor het verhaal ? Of investeer ik beter in mijn eigen charracter.
- De weapons, armor,... Heeft het nut die up te graden naar mijn level ? Het kost veel resources en zoals ik hier al gelezen heb, elk uur vind je nieuwe en betere...
- Er is enorm veel te doen - is dat allemaal nodig ? Want er kruipt massas tijd in
- Spelen jullie met de dag / nacht cycle ? Want ik gebruik die amper.. je kan evengoed sluipen overdag als snachts - ik merk (tot nu toe) echt geen verschil...
Het farmen van grondstoffen (zeker hout) is wel een activiteit die ik op level 17 nog steeds veel doe. Hiermee kan je je schip upgraden en in mijn ogen is dat de enige zinvolle upgrade die je zou moeten doen. Verderop in het verhaal wordt het varen en de aanvallen op zee groter en de tegenstanders sterker. Dus gebruik je resources goed voor je schip en echt niet voor je wapens of armor. Dat is inderdaad zinloos.QuZyX schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:49:
Heb er ondertussen al een paar uurtjes opzitten en heb een paar vragen. Zit momenteel op level 10 en heb net gesproken met "The Wolf". (de mensen die er voorbij zitten weten wat & hoe)
Nu mijn vragen ;-)
- De weapons, armor,... Heeft het nut die up te graden naar mijn level ? Het kost veel resources en zoals ik hier al gelezen heb, elk uur vind je nieuwe en betere...Dacht de blauwe goed waren, komen er nu ook paarse en golden.. zucht
![]()
- Er is enorm veel te doen - is dat allemaal nodig ? Want er kruipt massas tijd in![]()
Het is voor het verhaal niet nodig alle side missies te doen, maar om te levellen wel handig. In het begin deed ik elke vraagteken, maar daar ben ik op level 17 inmiddels vanaf gestapt. Helaas blijft dat een herhaling van "haal dit, dood die, doe dat" en dat dan tig keer.
Ik speel met dag en nacht cyclus. Het uitmoorden van een kamp vind ik in de nacht net iets leuker
Geeft toch net een beetje meer voldoening en het echte sneak idee
Ik zou niet teveel upgrades doen voor je schip. Max 2 per categorie. De reden hiervoor is dat je vanaf Tier 4 (dacht ik) in de Mercenary ranking, 50% korting krijgt. Elke tier levert je kortingen of een verbetering op in het spel. Die ancient tablets zijn niet overal te vinden, dus het is wel makkelijk als je ze "meer" kan gebruiken.
- dag en nacht cyclus staat volgens mij automatisch aan? Ik heb er in ieder geval niks aan verandert. 's nachts een camp clearen is soms wel gemakkelijker omdat er dan wat meer wachters slapen.
- Wapens upgraden zou ik niet zo snel doen. Ik ben level 44 en heb niks geüpgraded. Misschien als ik 50-55 ben, dat ik een complete set wil hebben.QuZyX schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:49:
Nu mijn vragen ;-)
- De weapons, armor,... Heeft het nut die up te graden naar mijn level ? Het kost veel resources en zoals ik hier al gelezen heb, elk uur vind je nieuwe en betere...Dacht de blauwe goed waren, komen er nu ook paarse en golden.. zucht
![]()
- Er is enorm veel te doen - is dat allemaal nodig ? Want er kruipt massas tijd in![]()
- dag en nacht cyclus staat volgens mij automatisch aan? Ik heb er in ieder geval niks aan verandert. 's nachts een camp clearen is soms wel gemakkelijker omdat er dan wat meer wachters slapen.
[ Voor 64% gewijzigd door Curva op 26-11-2018 14:15 ]
PSN: Curvaa_
Eens, ik had redelijk snel in de game de Artemis Bow (legendary bow te pakken op level 13). De bow was toen dus ook level 13. Ik gebruik hem graag, maar het is gewoon veel te duur qua resources om hem te upgraden. Ik probeer nu Tier 4 (of 3?) te worden in het mercenary systeem, zodat upgraden 50% goedkoper wordt. Misschien dat dat nog mogelijkheden biedt.mike0001 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:26:
[...]
Sommige zaken hadden ze iets beter moeten uitbalanseren. Dat ontbreekt er helaas aan.
Je vind zo enorm veel wapens, geld en andere zaken dat je geen enkele band hebt met wat je bij je draagt.
Ik wissel per uitgemoord kamp (dus elke 10 a 15 minuten) van wapens en uitrusting. Dat vind ik persoonlijk jammer. Een legendary level 9 speer is 20 minuten later alweer vervangen.
- Yep idd, heb die upgrade ook gezien bij het Mercenary menu... spijtig dat dit nog wel ff zal duren...Curva schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:11:
Ik zou niet teveel upgrades doen voor je schip. Max 2 per categorie. De reden hiervoor is dat je vanaf Tier 4 (dacht ik) in de Mercenary ranking, 50% korting krijgt. Elke tier levert je kortingen of een verbetering op in het spel. Die ancient tablets zijn niet overal te vinden, dus het is wel makkelijk als je ze "meer" kan gebruiken.
[...]
- Wapens upgraden zou ik niet zo snel doen. Ik ben level 44 en heb niks geüpgraded. Misschien als ik 50-55 ben, dat ik een complete set wil hebben.
- Weapens upgraden heb ik gedaan omdat ik in het begin een paar goeie had en dacht, die zullen wel een tijdje meegaan.. (idem met armor)..
- Dag & nacht cyclus loopt idd automatisch maar je kan ook mediteren om het op te lossen.
Blauw/groen is in vrijwel alle games met een dergelijk systeem gewoon "common". Nooit een reden om dat te bewaren. Je wilt altijd "Rare" en/of "Legendary" spul hebben.QuZyX schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:49:
Nu mijn vragen ;-)
![]()
Kleine verbetering op een waar berichtbram1984 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:24:
[...]
Blauw/groen is in vrijwel alle games met een dergelijk systeem gewoon "common". Nooit een reden om dat te bewaren. Je wilt altijd "Rare" "Epic" en/of "Legendary" spul hebben.
Uhu..bram1984 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:24:
[...]
Blauw/groen is in vrijwel alle games met een dergelijk systeem gewoon "common". Nooit een reden om dat te bewaren. Je wilt altijd "Rare" en/of "Legendary" spul hebben.
P.S: Gold is het hoogste level ? Heb net The Wolf zijn sword gehad..
[ Voor 7% gewijzigd door QuZyX op 26-11-2018 15:56 ]
Ja, eens, je speelstijl heeft hier ook grote invloed op. Ik verkoop epic en legendary maces ook direct, die gebruik ik nooitQuZyX schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:55:
[...]
Uhu..En de verschillende wapens hebben waarschijnlijk vooral invloed op jouw speelstijl ? Bv. een Sword of Spear is allemaal evengoed ? Maar sommige spelen liever long range.. andere short range ?
P.S: Gold is het hoogste level ? Heb net The Wolf zijn sword gehad..
Legendary is inderdaad gold, dat is de hoogste. Epic weapons zijn paars.
Dank je wel, hiermee kan ik weer een hele hoop verder...seoinage8 schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:01:
[...]
Ja, eens, je speelstijl heeft hier ook grote invloed op. Ik verkoop epic en legendary maces ook direct, die gebruik ik nooit.
Er is wel enorm veel te doen dat je soms wat "verdwaald" door te veel te willen doen...
Je wilt een eiland te goed afwerken omdat je denkt iets te missen.. maar het is zo groot dat je misschien in het begin te veel wilt dan en later de interesse gaat verliezen..
Waar ik mij wel enorm aan erger, is dat als je stealth gaat en je een captain (of gouden rank) wilt killen, je hem nooit volledig kan killen.. dus dan moet je beginnen vechten en daar gaat je hele stealth attack.. De trick is dan eigenlijk gewoon de vijand ontwijken ? Maar dan mis je natuurlijk heel wat gear & punten...
Toch zaken die niet 100% correct zijn vind ik...
Ik gebruik ze ook niet maar toch heb ik ze altijd equippedseoinage8 schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:01:
[...]
Ja, eens, je speelstijl heeft hier ook grote invloed op. Ik verkoop epic en legendary maces ook direct, die gebruik ik nooit.
Heb nu een mooie combi gebouwd vol op de Hunter damage. Heb die speer met "+100% damage, health capped at 25%". Daarnaast daar nog een mooie pro-Hunter engraving er op. Tevens nu een dikke knots met een leeuwenkop waar ook nog erg veel pro-Hunter bonusen op zitten.
Mocht het toch op hand combat aankomen dan switch ik gewoon snel naar m'n normale zwaard
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Van een epische turn-off gesproken, de game launcht niet eens op men pc..
Wellicht weer een sound-file issue omdat de game niet op de C: drive geïnstalleerd staat, had hetzelfde probleem met Steep.. Blijkbaar kunnen alle games dit behalve Ubisoft games ? echt dwaas dit..
Installed op de C: werkt hij wel, uiteraard.
Wellicht weer een sound-file issue omdat de game niet op de C: drive geïnstalleerd staat, had hetzelfde probleem met Steep.. Blijkbaar kunnen alle games dit behalve Ubisoft games ? echt dwaas dit..
Installed op de C: werkt hij wel, uiteraard.
[ Voor 13% gewijzigd door KipCurreh op 27-11-2018 08:09 ]
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Heb jij hem vanuit de Uplay store of vanuit steam? Ik heb mijn steamgames ook niet op C: staan en ACOD doet het perfect op een ander station.
Nieuwe video van Ubisoft op hun YouTube kanaal. Soort van trailer over the frist blade
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Een oplossing voor het teveel aan Skill points:
https://assassinscreed.ub...the-mastery-levels-system
https://assassinscreed.ub...the-mastery-levels-system
Damn nice update. Ik ben toch wel erg blij dat ik de gold edition heb gekocht, gezien de hoeveelheid content die er nog aankomt en de regelmatige updates.
Binnekort maar weer eens opstarten, dope spel.
Hier ga ik eerst RDR2 uitspelen en dan keer ik terug naar AC Odyssey. Waarschijnlijk is tegen die tijd alle DLC beschikbaar en kan ik er weer heerlijk uren achter elkaar doorheen spelen.Ambition88 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:08:
Damn nice update. Ik ben toch wel erg blij dat ik de gold edition heb gekocht, gezien de hoeveelheid content die er nog aankomt en de regelmatige updates.![]()
Ik moet de map ook nog leegspelen en ik wil deze dus platinum gaan halen (net als Origins, mijn eerste en enige platinum tot nu toe), omdat Platinum hier niet echt heel lastig is (geen missies die je op een bepaalde manier moet halen) en ik alles uit de game wil halen.
Latin capital letter y with diaeresis
Was een redeem code voor de Uplay store..Remy!!!! schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:54:
Heb jij hem vanuit de Uplay store of vanuit steam? Ik heb mijn steamgames ook niet op C: staan en ACOD doet het perfect op een ander station.
Als ik eraan terug denk was Steep ook een Uplay store aanschaf, en had ik gelijkaardige problemen.. (geen geluid)
Als je dus een Ubisoft game installeert op een SSD/HDD die als storage space ingedeeld staat, heeft het vaak problemen met de sounddata.. In het geval van Steep kon ik de game spelen, maar zonder geluid.. Bij AC:Od stopte hij op het splash screen..
Je kan dan de sounddata files verzetten en een link leggen, of gewoon de game op je C installeren..
Bij Steep hebben ze het ondertussen wel al kunnen fixen heb ik onlangs gemerkt
Heb nu ondertussen een kleine 2u kunnen spelen; ik snap wel waar de gelijkenissen met The Witcher 3 vandaan komen.. Maar dat is zeker niet slecht
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Nu na 115u vrijwel alles op 100%.
Nu eerst tijd vinden om eens goed aan RDR2 te beginnen en dan in januari weer terug voor de DLC.
Nu eerst tijd vinden om eens goed aan RDR2 te beginnen en dan in januari weer terug voor de DLC.
Patchnotes:
assassins_creed_odyssey_110_111_patch_notes
assassins_creed_odyssey_110_111_patch_notes
Die van Tekton op je bootPATCH SIZES:
Xbox One: 2.9Gb
PS4: 2.8Gb
PC: 2.3Gb
Check out the most notable changes with Patch 1.1.1 below.
PATCH 1.1.1
· Addressed an issue that prevented Tier 6&7 Burning and Poison Damage perks to work properly
· Addressed various texture issues with robes on multiple characters.
PATCH 1.1.0
Check out the most notable changes with Patch 1.1.0 below.
Warning: Please note that these release notes contain major story spoilers.
SUMMARY
· Added support for the 1st Episode of the Legacy of the First Blade DLC and the third instalment in the Lost Tales of Greece.
· Added Mastery Level system to the game.
· Added fast travel points to Mythical Creatures.
· Added an option to dismantle items directly at Blacksmiths.
· Wearing the full set of a Legendary Armor now gives more powerful bonus than the version available for engraving.
· Addressed a display issue that caused Stats upgrades to appear downgraded after Level 50.
· The Child of Poseidon achievement/trophy will now unlock when conditions are met.
· [PS4] Addressed an issue that caused screenshots taken to appear black in the Capture Gallery.
· [PC] Added an option that allows players to set walking speed.
CONTENT
· Added support for the first Episode of the Legacy of the First Blade DLC, Hunted, to the game.
o Will release on December4
Trailer: YouTube: Assassin's Creed Odyssey: Legacy of the First Blade DLC | Launch Tra...
· Added the third instalment in the Lost Tales of Greece, The Image of Faith, to the game.
o Will release in December
o Available after reaching Episode 5
o Quest will appear in the quest log after having met the quest giver in Elis
o Look for a blue quest giver icon
Image of Faith, Third Lost Tale of Greece
FEATURES & IMPROVEMENTS
NEW! Added Mastery Level System to the game. More info here
· Mastery Level increase specific statistics attached to the Assassin, Hunter, and Warrior ability trees and uses ability points to upgrade bonuses.
· The Mastery level Menu becomes available when reaching Level 50
mastery levels system menu
NEW! Added fast travel points to Mythical Creatures
NEW! Added an option to the game to dismantle items directly at the Blacksmith.
Miscellaneous:
· Added a tip to the game on how to quickly source Olive wood.
· The amount of crafting material being bought can now be increased significantly faster
· Added more NPCs to the Skyros market.
· Players can now circulate between Quest filters with LT/RT
· [PC] Added an option that allows players to set walking speed.
· [PC] Improved HDR functionality on PC.
BALANCING
· Wearing the full set of a Legendary Armor now gives more powerful bonus than the version available for engraving.
· Fixed Burning Rate formula when too many bonuses were applied
BUG FIXES
Gameplay
· Addressed an issue during the Medusa boss fight that could sometimes reset the quest causing the player to start the quest from the beginning.
· Addressed an issue that prevented the player from performing attacks underwater when equipping a weapon that allows breathing underwater while the air bar is red.
· Addressed an issue where Intoxicated Damage or Weakening perk were applied to the player rather than to enemies.
World
· Addressed various issues with floating or misplaced objects across Greece.
· Addressed various issues that caused the player to fall through the map or get stuck.
· Addressed an issue during the final Arena encounter where the enemy could deal damage even though the player is out of reach of the weapon.
· Addressed an issue that prevented Weekly Contracts from appearing.
· Addressed an issue where live encounters wouldn't reappear after losing connection.
Quest
· Addressed an issue in Gluten Free where Lagos's son could pop up in dialogues when released before triggering the cut-scene.
· Addressed an issue in A Mother's Prayer that prevented the player from completing the quest.
· Addressed an issue in To Find a Girl where Thugs would chicken out of combat if their leader is knocked out in front of them.
· Addressed an issue in Barnabas Abroad that could prevent the quest from being completed.
· Addressed an issue in The Final Push that could cause the quest’s objective to disappear.
· Addressed an issue in Pirate Hospitality that prevented the quest objective to update.
· Addressed an issue in Unified Front where Euneas would sail away from the naval battle instead of helping the player.
· Addressed various issues in the Divine Intervention questline that could prevent the quest from being completed.
· Addressed an issue in Follow That Boat where Kleio could spawn underwater if the player cleaves the ship during the follow Erina objective.
· Addressed an issue in Breaking Bread where the recommended Quest level differs from the actual level of enemy NPCs in the Fort of Arkas.
· Addressed an issue in A Bloody Feast where the player could maintain a full bounty bar under certain circumstances.
· Removed a dramatic black fade from a cut-scene in Athlete.
Character and AI
· Addressed an issue where wolves or dogs would drown when kicked in the water by the player. \tries not to judge**
· Addressed an issue with enemy NPCs who would have a hard time catching up while chasing the misthios.
· Addressed an issue where Mercenaries would sometimes stop chasing the player.
· Addressed an issue that caused Mercenaries & Fort Leaders to not deal the intended Basic Attack damage.
· Addressed an issue where enemies lighting up braziers continue doing so while being hit by the player.
· Addressed an issue where the Cretan bull stops attacking when the player stands VERY close to the bull's face.
Photo Mode
· Addressed an issue in Photo Mode where the reset button in Composition Mode would reset photo settings.
· Improved auto-focus functionality in Photo Mode. When opening Photo Mode it will now auto-focus the player if in view.
· Improved camera functionality in Photo Mode. The more zoomed in, the slower the camera.
· Addressed an issue that prevented the player from using the Photo Mode properly when activating while in Predator shot.
· Addressed an issue that allowed the players to cycle through pre-sets in Preview Mode
· [PS4] Addressed an issue that caused screenshots taken to appear black in the Capture Gallery.
Naval
· Conquest Battles no longer scale with the player’s level but stay on the region’s level.
· The inventory ship model will no longer vanish when equipping different ship designs.
· Addressed an issue that caused an incorrect background color to be displayed for Legendary Lieutenants.
· Addressed an issue that prevented the player to dismiss Tekton as Lieutenant. Go home Tekton, you’re drunk.
· Addressed an issue where the thumbnail image of Epic Ship rewards didn’t match the actual look.
· Addressed an issue where the custom marker would fall underwater when the player marks any location on the open sea.
· Addressed an issue that caused Sea Shanties to stop playing when switching between “stop” and “resume” actions multiple times. // indecisive much??
Performance and Stability
· Optimized game performance and stability.
· Addressed various issues that caused the player to temporarily freeze.
· [X1] Addressed an issue where the game could become unresponsive after accessing the Xbox dashboard.
Graphics, Animations & Audio
· Addressed various lighting issues.
· Addressed various camera issues. Cam.exe stopped working.
· Addressed various sound issues.
· Addressed various animation issues with NPC and player character.
· Addressed various animation issues with the Cyclops.
· Addressed an issue with Steropes who would slide around in opening roar animation. They see me rollin'
· Addressed an issue with Ikaros who would harass enemies through buildings.
User Interface, Menu, and Subtitles
· Addressed various UI/HUD display issues.
· Addressed various dialog mismatches.
· Addressed a display issue that caused Stats upgrades to appear downgraded after Level 50.
· Addressed an issue that allowed the player to open the Detailed Mercenary Benefits page from the Detailed Mercenary view.
· Addressed an issue with perks above Tier 5 that wouldn't be displayed properly in the Detailed Character Stats page.
· Addressed an issue where weapons bought from the In-Game Store didn't show up in the inventory tab.
Ubisoft Club, Achievements or Trophies
· The Child of Poseidon achievement/trophy will now unlock when conditions are met.
Zijn er mensen die Odyssey leuker vinden dan RDRII? (met onderbouwing waarom, graag). Ik ben, helaas, wel een beetje klaar met RDRII en heb toen der tijd Odyssey niet gekocht vanwege RDRII. Binnenkort waarschijnlijk Odyssey aanschaffen.
Ik weet niet welke ik leuker vindt. Beide games hebben hun sterke en zwakke punten. Ik vind bijvoorbeeld de besturing van Odyssey stukken beter dan in RDR2. De snelheid is af en toe ook wel lekkerder in Odyssey, maar ik kan de traagheid in RDR2 ook wel waarderen. In beide games ben ik vaak meer met randzaken bezig dan met het hoofdverhaallijn. Ik heb zelf wel Odyssey het hoofdverhaal uitgespeeld voordat ik met RDR2 ben begonnen. Ik vind de wereld in RDR2 geloofwaardiger dan in Odyssey, maar Odyssey waardeer ik wel weer om de kleuren die in de game voorkomen. De animaties van de paarden vind ik in RDR2 weer beter.Westland1940 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:33:
Zijn er mensen die Odyssey leuker vinden dan RDRII? (met onderbouwing waarom, graag). Ik ben, helaas, wel een beetje klaar met RDRII en heb toen der tijd Odyssey niet gekocht vanwege RDRII. Binnenkort waarschijnlijk Odyssey aanschaffen.
Ik vind beide games wel sterk, ik kan niet direct een winnaar voor mezelf aanwijzen. Odyssey is wat meer actievol, dus als je veel meer actie wilt hebben is dat je game, terwijl RDR2 wat rustiger is, maar in detail weer iets beter uitgewerkt.
Conclusie voor mij is wel dat je aan beide games veel plezier gaat beleven en het maar net is waar je voorkeur ligt qua speelstijl.
Ik heb tijdens black friday Odyssey gekocht nadat ik al heel ver was in RDR2. Inderdaad beide games zijn niet met elkaar te vergelijken en met beide games vermaak ik me prima.Westland1940 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:33:
Odyssey speelt sneller en de controls zijn makkelijker. RDRD2 wereld is vele malen mooier en realistischer.
Ook is er in Odyssey teveel te doen waardoor je het overzicht kwijt raakt. De missies in RDR2 zijn iets logischer en de random events zijn veel leuker in RDR2. In Odyssey sla ik nu al meerdere ? over omdat het toch steeds dezelfde opdrachten zijn.
Maar nogmaals, ik vermaak me met beide games heel erg goed
Thanks.YdieresiS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:49:
[...]
Ik weet niet welke ik leuker vindt. Beide games hebben hun sterke en zwakke punten. Ik vind bijvoorbeeld de besturing van Odyssey stukken beter dan in RDR2. De snelheid is af en toe ook wel lekkerder in Odyssey, maar ik kan de traagheid in RDR2 ook wel waarderen. In beide games ben ik vaak meer met randzaken bezig dan met het hoofdverhaallijn. Ik heb zelf wel Odyssey het hoofdverhaal uitgespeeld voordat ik met RDR2 ben begonnen. Ik vind de wereld in RDR2 geloofwaardiger dan in Odyssey, maar Odyssey waardeer ik wel weer om de kleuren die in de game voorkomen. De animaties van de paarden vind ik in RDR2 weer beter.
Ik vind beide games wel sterk, ik kan niet direct een winnaar voor mezelf aanwijzen. Odyssey is wat meer actievol, dus als je veel meer actie wilt hebben is dat je game, terwijl RDR2 wat rustiger is, maar in detail weer iets beter uitgewerkt.
Conclusie voor mij is wel dat je aan beide games veel plezier gaat beleven en het maar net is waar je voorkeur ligt qua speelstijl.
Waarom ik het vroeg is omdat het mij opviel dat er toch een groep was die Odyssey beter vind dan RDRII, en überhaupt veel mensen enthousiast waren, met name over de grote open wereld. We horen het vaker maar dit is weer volgens een hoop mensen de beste AC sinds Black Flag.
De wereld van Odyssey lijkt mij interessanter als die van RDRII, maar, ik installeerde laatst Origins op mijn One X en het viel mij op dat de game best verouderd oogt vergeleken met de grafische kwaliteit van RDRII, terwijl toen ik Origins voor het eerst speelde ik dat spel het mooist vond wat er toen was.
Is het grafisch mooier als Origins? Vooral de draw-distance van Origins kwam echt oud over vergeleken met die van RDRII. Verder leent Origins/Odyssey meer naar een The Witcher 3 heb ik het idee, wat ik leuker vind als de lichte RPG elementen RDRII.
Heb ze allebei en ben er niet over uit. Ik vind Odyssey erg leuk maar ook erg repetitief af en toe. Maar omdat ik al zo ver ben wil ik eigenlijk alles afronden voordat ik met RDR2 verder ga.Westland1940 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:33:
RDR2 heb ik een X1X voor gekocht, maar uiteindelijk heb ik het maar vrij beperkt gespeeld, ondanks dat ik het erg vet vind. Het probleem is dat je bij Odyssey vrij snel even in het spel gaat en vraagteken of 3 doet en een missietje daar, terwijl je bij RDR2 echt de tijd moet nemen voordat je ergens bent, even een half uurtje RDR2 heeft eigenlijk geen zin.
Neem daarbij dat ik op de PC ook PUBG speel, en tussentijds Odyssey als ik wacht tot teammates online zijn. Ik heb geen zin om RDR2 te starten en dan naar de mancave te verhuizen (X1X staat in de woonkamer op de goede TV), dus uiteindelijk speel ik het nu vrij weinig helaas. Heb bijv ook Halo 5 op de X1X en die heb ik al bijna evenveel gespeeld, puur omdat je daar makkelijk in kunt duiken en even een half uurtje kunt spelen.
Als ik ze naast elkaar zou zetten, dan heb ik tot nu toe zoiets:
AC:O | RDR2 | |
Hoofdverhaal | X | |
Zijmissies | X | |
Grootte spelwereld | X | |
Levendigheid spelwereld | X | |
Snelle fun | X | |
Diepgang | X | |
Realisme | X | |
Audio | X | |
Customization | X |
[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 30-11-2018 13:11 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik denk dat ik ook bij die groep hoor. Had Odyssey op de release gehaald vanwege laag bedragje, verwachtte er niks van. Maar het zit echt mega goed in elkaar. Toen kwam RDRII op de release, had ik gepreorderd dus ben daar mee aan de slag gegaan, maar zit nu in Chapter 3 en heb de disc weer verwisseld. Ga dus eerst Odyssey uitspelen en dan maar weer eens RDR2 uitproberen. Eerstgenoemde heeft gewoon veel leuke fun factor.Westland1940 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:49:
[...]
Thanks.
Waarom ik het vroeg is omdat het mij opviel dat er toch een groep was die Odyssey beter vind dan RDRII, en überhaupt veel mensen enthousiast waren, met name over de grote open wereld. We horen het vaker maar dit is weer volgens een hoop mensen de beste AC sinds Black Flag.
De wereld van Odyssey lijkt mij interessanter als die van RDRII, maar, ik installeerde laatst Origins op mijn One X en het viel mij op dat de game best verouderd oogt vergeleken met de grafische kwaliteit van RDRII, terwijl toen ik Origins voor het eerst speelde ik dat spel het mooist vond wat er toen was.
Is het grafisch mooier als Origins? Vooral de draw-distance van Origins kwam echt oud over vergeleken met die van RDRII. Verder leent Origins/Odyssey meer naar een The Witcher 3 heb ik het idee, wat ik leuker vind als de lichte RPG elementen RDRII.
Ja dit heb ik dus ook. Vind het gewoon zonde om Odyssey niet af te maken.SemperFidelis schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:59:
[...]
Ik denk dat ik ook bij die groep hoor. Had Odyssey op de release gehaald vanwege laag bedragje, verwachtte er niks van. Maar het zit echt mega goed in elkaar. Toen kwam RDRII op de release, had ik gepreorderd dus ben daar mee aan de slag gegaan, maar zit nu in Chapter 3 en heb de disc weer verwisseld. Ga dus eerst Odyssey uitspelen en dan maar weer eens RDR2 uitproberen. Eerstgenoemde heeft gewoon veel leuke fun factor.
Zojuist toch maar gekocht.
RDRII was pure kwaliteit, dat is een feit ook al vind je de game niks, maar, ik heb de game nu 2 weken geleden uitgespeeld en dan merk je meteen dat er eigenlijk niet veel te doen valt. Je ziet iedereen al zeggen dat je dit en dat (trein overvallen, jagen etc) kan doen, maar dat houd je max 1 á 2 dagen bezig, althans dat heb ik.
Odyssey oogt meer als een The Witcher 3 zoals ik al aan gaf. Nog meer vrijheid, gigantische wereld, meer RPG elementen. Ik acht de kans groot dat bij mij Odyssey over RDRII heen gaat door de zojuist benoemde punten, + de fun factor.
RDRII was pure kwaliteit, dat is een feit ook al vind je de game niks, maar, ik heb de game nu 2 weken geleden uitgespeeld en dan merk je meteen dat er eigenlijk niet veel te doen valt. Je ziet iedereen al zeggen dat je dit en dat (trein overvallen, jagen etc) kan doen, maar dat houd je max 1 á 2 dagen bezig, althans dat heb ik.
Odyssey oogt meer als een The Witcher 3 zoals ik al aan gaf. Nog meer vrijheid, gigantische wereld, meer RPG elementen. Ik acht de kans groot dat bij mij Odyssey over RDRII heen gaat door de zojuist benoemde punten, + de fun factor.
Ik ben gisteren weer in Odessey gedoken, na RDR2 de afgelopen weken gespeeld te hebben en natuurlijk ook uitgespeeld. Was weer even 10 minuutjes wennen qua controls maar daarna zat ik er gelijk weer lekker in. Ben level 32, schat dat ik zo'n beetje halverwege ben.
Nu al weer zin om vanavond weer aan de slag te gaan, heerlijk. Wat ik persoonlijk in RDR2 wél beter vindt, is het paardrijden. Voelt een stuk realistischer dan in Odessey, maar dat kan ook te maken hebben met het feit je, ik in ieder geval, veel meer binding met je edele ros opbouwt dan in Odessey.
Nu al weer zin om vanavond weer aan de slag te gaan, heerlijk. Wat ik persoonlijk in RDR2 wél beter vindt, is het paardrijden. Voelt een stuk realistischer dan in Odessey, maar dat kan ook te maken hebben met het feit je, ik in ieder geval, veel meer binding met je edele ros opbouwt dan in Odessey.
Gisteren Odessey toch maar eens gedownload. Stond al een weekje ofzo klaar bij Uplay omdat ik hem gratis kreeg bij mijn 970 EVO SSD.. Begin is in ieder geval leuk, maar had ik op YouTube al eens gezien, erg benieuwd naar wat het spel verder brengt. Ik heb nog geen 1 AC game gespeeld maar al van verschillende games hele playthrough's gezien dus ken het spel wel een beetje.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Morgen komt de eerste grote DLC alweer... Legacy of the First Blade. Ik dacht even klaar te zijn met Odyssey maar ja, daar is Ubisoft het niet mee eens blijkbaar
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Heb er al weer helemaal zin in, ben zaterdag begonnen aan RDR2 maar man wat is dat een traag spel in vergelijking met Odyssey.
Heb precies hetzelfde. RDR2 met enige moeite uitgespeeld, vooral vanwege de traagheid. Toch is Odyssey dan wel weer even slikken als je het opstart qua graphics na de pracht en praal van RDR2. Ik dacht even dat hij opgestart was in safe mode of iets maar alle graphics stonden op Ultra. In het zonnetje is dan niet zoveel aan de hand, maar als het regenachtig is en je loopt in Odyssey door een dorpje is het gewoon echt niet zo mooi.DigitalError schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:21:
Heb er al weer helemaal zin in, ben zaterdag begonnen aan RDR2 maar man wat is dat een traag spel in vergelijking met Odyssey.
Kijk wel enorm uit naar de eerste DLC
Damn ik had het zelfde. Juist een One X aanschaft om is te kijken hoeveel mooier games worden. De laatste keer dat ik AC Origins speelde was eind vorig jaar, dat zag er toen echt goed uit op de OG Xbox One. Vorige week weer geinstalleerd op de One X (vlak voor mijn tijd dat ik RDRII gespeeld had), en tot mijn teleurstelling zat ik van: "Is dit het?", het is niet lelijk maar ook niet mooi, en oogt bijna 2-4 jaar oud vergeleken met RDRII.Piet_Piraat7 schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:01:
[...]
Heb precies hetzelfde. RDR2 met enige moeite uitgespeeld, vooral vanwege de traagheid. Toch is Odyssey dan wel weer even slikken als je het opstart qua graphics na de pracht en praal van RDR2. Ik dacht even dat hij opgestart was in safe mode of iets maar alle graphics stonden op Ultra. In het zonnetje is dan niet zoveel aan de hand, maar als het regenachtig is en je loopt in Odyssey door een dorpje is het gewoon echt niet zo mooi.
Kijk wel enorm uit naar de eerste DLC
Kan aan mij liggen maar als ik af en toe kijk naar AC Unity, dan ziet dat er weer zeer goed uit voor een paar jaar oude game.
[ Voor 5% gewijzigd door Westland1940 op 03-12-2018 16:02 ]
Ik heb er nu een kleine 75 uur in zitten en ben nog niet klaar. Zo heb ik nog heel wat eilanden en gebieden waar ik nog niet geweest ben. Zo ben ik nog helemaal niet naar de Arena geweest.
Ik probeer te vissen wanneer je de laatste main quest in gaat, zodat ik voor die tijd alles wel gedaan kan hebben. En dan ben ik er klaar voor om de DLC op te pakken. Tegen die tijd zal episode II er ook wel zijn
Ik heb wel het idee dat het einde nadert !
Ik probeer te vissen wanneer je de laatste main quest in gaat, zodat ik voor die tijd alles wel gedaan kan hebben. En dan ben ik er klaar voor om de DLC op te pakken. Tegen die tijd zal episode II er ook wel zijn
Ik heb wel het idee dat het einde nadert !
[ Voor 5% gewijzigd door Dubrillion op 04-12-2018 07:52 ]
Ik kan nergens een icoon vinden om die eerste missie van de dlc te starten, en kan dus uberhaupt niet aan de dlc beginnen
hele kaart niks te vinden.
heb allebei de dlc packs gedownload (waarom dat 2 aparte dingen zijn mag joost weten), game 8 keer opnieuw gestart en nog zie ik helemaal niks verschijnen, alles staat op owned en installed
heb allebei de dlc packs gedownload (waarom dat 2 aparte dingen zijn mag joost weten), game 8 keer opnieuw gestart en nog zie ik helemaal niks verschijnen, alles staat op owned en installed
[ Voor 39% gewijzigd door RubenSaurus op 04-12-2018 20:35 ]
Is toch gewoon een oranje missie icoon in macedonie die vandaag verscheen na die 15GB update? Ben nog niet aan de missie kunnen beginnen (zag wel dat er een nieuwe skill was, lichamen van onopgemerkte assassinations verdwijnen)
Heb vandaag pc upgrade gedaan, pc zei meteen van medium-laag setting naar alles ultrahigh. ja hallo kroket, dat ziet er gelikt uit
Heb vandaag pc upgrade gedaan, pc zei meteen van medium-laag setting naar alles ultrahigh. ja hallo kroket, dat ziet er gelikt uit
Dat icoontje heb ik dus nergens op de kaart staan, maar lees op Reddit en Twitter dat ik niet de enige ben met dit probleem.AntiChrist7 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 01:07:
Is toch gewoon een oranje missie icoon in macedonie die vandaag verscheen na die 15GB update? Ben nog niet aan de missie kunnen beginnen (zag wel dat er een nieuwe skill was, lichamen van onopgemerkte assassinations verdwijnen)
Hahaha dat is top! Kost je tegenwoordig een rib uit je lijf, maar hobby's kosten geld.AntiChrist7 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 01:07:
Veel plezier ermee
On-topic: Heb je al bij de missies gekeken? Daar kan ik wel een missie selecteren die onder een nieuw kopje ''Add-ons'' staat
Nee staat ook niets, en heb ook die nieuwe perk niet staan, lijkt wel of hij heel de DLC niet erkent ofzo.Dubrillion schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:37:
[...]
Hahaha dat is top! Kost je tegenwoordig een rib uit je lijf, maar hobby's kosten geld.
Veel plezier ermee
On-topic: Heb je al bij de missies gekeken? Daar kan ik wel een missie selecteren die onder een nieuw kopje ''Add-ons'' staat
Heb wel alles van de laatste patch zoals die master ability meuk enzo, echt puur die DLC content niet terwijl hij allemaal op installed staat

Vanmiddag maar even met support praten
Aaaah het schijnt te helpen als je opnieuw inlogt op PSN
https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android
Wat een domme actie om dit zo omslachtig te laten lopen zeg.
[ Voor 19% gewijzigd door RubenSaurus op 05-12-2018 07:45 ]

Iedere keer drivers updaten, instellingen aanpassen omdat het op je hardware net niet goed genoeg werkt enzovoorts. Ik vind het toch wel makkelijk om gewoon de disk erin te stekken en te gaan. Elk platform heeft zo zijn eigenaardigheden en dit is er dan 1 op PlayStation.
Gelukkig mag iedereen zijn eigen platform kiezen
Net begonnen aan de eerste DLC, bevalt goed
las ergens dat die wat kort is. Dat zou wel jammer zijn. De setup tot nu toe is leuk gedaan.
Klopt!YdieresiS schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:10:
[...]
![]()
Iedere keer drivers updaten, instellingen aanpassen omdat het op je hardware net niet goed genoeg werkt enzovoorts. Ik vind het toch wel makkelijk om gewoon de disk erin te stekken en te gaan. Elk platform heeft zo zijn eigenaardigheden en dit is er dan 1 op PlayStation.
Ik heb een PC en PS4 en kan van beide genieten. Horizon Zero Dawn op PS4 en Full-HD TV is prachtig. En Odessey op de PC is prachtig. Ik kan er beide van genieten. Waar ik alleen niet van kan genieten is dat je de PS4 op start, je koffie kan gaan zetten, de was opvouwen en dan kan spelen.
PS5 kan maar beter gebruik gaan maken van SSD's enz
Die laadtijden op de PS4 zijn wel storend inderdaad. Vooral als je dan een cutscene start. Ik snap niet dat Ubisoft dat niet beter kan programmeren, want andere games als RDR2 en Horizon kunnen wel vlot een cutscene afspelen nadat je er binnen loopt. Het laden voordat je kunt spelen vind ik niet zo erg, alleen de laadtijden tussendoor. Echt verschrikkelijk. Alleen een SSD gaat dit niet oplossen als je nog data van de schijf af leest, maar het zal vast een stap in de goede richting zijn. Wat sterkere processor en beter geheugen zal ook deels helpen.
We wachten het rustig af. Tot nu toe vind ik het wel fijn dat ik er niet op hoef te letten of het apparaat het kan spelen, aangezien elk schijfje van de PS4 met de PS4 werkt.
We wachten het rustig af. Tot nu toe vind ik het wel fijn dat ik er niet op hoef te letten of het apparaat het kan spelen, aangezien elk schijfje van de PS4 met de PS4 werkt.
Schijfjes? Uit welk tijdperk komen jullie? 
Heb alles digitaal omdat we hier twee keer een PS4 hebben dus dan vallen de kosten nog mee
Hopelijk vanavond dan wel aan de DLC te beginnen
Heb alles digitaal omdat we hier twee keer een PS4 hebben dus dan vallen de kosten nog mee
Ook als je een schijfje hebt laad het niet van het schijfjeDigitalError schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:06:
Schijfjes? Uit welk tijdperk komen jullie?
Was nochtans ook simpel bij mij hoor, alles op ultra /very high laten staanYdieresiS schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:10:
[...]
![]()
Dit is de episodische dlc, niet? Ik vond ToKW op zichzelf heel leuk, maar op zichzelf waren de drie delen te kort en te ver uiteen. Misschien wacht ik gewoon.
Wat ik me wel afvraag is wanneer ze community challenges gaan introduceren, want er zijn (gelockte) rewards voor
bij thuiskomst even opnieuw ingelogd op psn en voila, nu is de dlc wel beschikbaar
Geweldig, “hold my beer Bethesda”
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Leuk, maar wat doet dit in een AC topic?gamerboy schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:23:
Geweldig, “hold my beer Bethesda”
[YouTube: Ubisoft Teases Post Apocalyptic Far Cry to be Announced at The Game Awards?]
Oh man verkeerd gepost hahaha thanks!
Tot nu toe positief verrast over Odyssey, zit er net 2-3 uur in. Wat mij meteen opviel is dat ze nu veel meer aandacht hebben gegeven aan dialogen. In de vorige games had je niet echt in cutscene tijdens gesprekken met opdrachtgevers voor quests, nu wel, dat geeft al veel meer het gevoel alsof je naar een film kijkt.
Ik weet nog niet hoe groot de game in het algemeen is maar tot nu toe oogt alles heel uitgebreid. Het menu zit vol met dingen waarvan ik vrij veel nog moet uitzoeken. De map is volgens mij insane groot als ik zie hoe behoorlijk fors het 1e eiland oogt.
Grafisch helaas niet indrukwekkend. Het ziet er prima uit maar als ik kijk naar de grafische kracht van o.a. Unity (uit 2014!) zag dat er veel sterker uit, jammer dat ze die lijn niet konden aanhouden. Het leunt allemaal meer richting de grafische kracht van The Witcher 3, wat er nog steeds goed uitziet maar is niet meer van deze tijd.
En de setting... geniaal natuurlijk. Is er ooit een game serie waarbij je zo uitgebreid kan lopen in een zeer interessant tijdperk? Neen!
Ik weet nog niet hoe groot de game in het algemeen is maar tot nu toe oogt alles heel uitgebreid. Het menu zit vol met dingen waarvan ik vrij veel nog moet uitzoeken. De map is volgens mij insane groot als ik zie hoe behoorlijk fors het 1e eiland oogt.
Grafisch helaas niet indrukwekkend. Het ziet er prima uit maar als ik kijk naar de grafische kracht van o.a. Unity (uit 2014!) zag dat er veel sterker uit, jammer dat ze die lijn niet konden aanhouden. Het leunt allemaal meer richting de grafische kracht van The Witcher 3, wat er nog steeds goed uitziet maar is niet meer van deze tijd.
En de setting... geniaal natuurlijk. Is er ooit een game serie waarbij je zo uitgebreid kan lopen in een zeer interessant tijdperk? Neen!
De map is inderdaad gigantisch. In het begin is het inderdaad wat overrompelend maar geef het nog een paar speeldagen en je vliegt door de menu's en instellingen ;-)
Ik vind het grafisch wel zeer indrukwekkend, ik speel op een PS4 en af en toe viel mijn mond open van verbazing wanneer ik bijv. bij zonsopgang of -ondergang door de bomen een berg- of heuveltop bereik, of de reflectie van het maanlicht 's nachts in de oceaan. Sommige games zien er inderdaad wel beter uit, maar ik vond het toch prachtig :-)
Iemand die ook de eerste DLC al uitgespeeld heeft? Ik vond het een interessant verhaal met een duidelijke link naar vorige delen (ik ga niet spoilen
). Jammer genoeg was ik er snel doorheen, nu is het weer wachten op het volgende deel. Ik houd niet echt van content die in episodes geleverd wordt.
Ik vind het grafisch wel zeer indrukwekkend, ik speel op een PS4 en af en toe viel mijn mond open van verbazing wanneer ik bijv. bij zonsopgang of -ondergang door de bomen een berg- of heuveltop bereik, of de reflectie van het maanlicht 's nachts in de oceaan. Sommige games zien er inderdaad wel beter uit, maar ik vond het toch prachtig :-)
Iemand die ook de eerste DLC al uitgespeeld heeft? Ik vond het een interessant verhaal met een duidelijke link naar vorige delen (ik ga niet spoilen
Ik speel op de One X. Het spel wat ik hiervoor speelde was RDRII, misschien daarom dat het voor mij niet indrukwekkend over kwam, want grafisch ligt RDR ver voorop (mooiere lightning en kleuren, textures, draw distance etc.)Aegir81 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:59:
De map is inderdaad gigantisch. In het begin is het inderdaad wat overrompelend maar geef het nog een paar speeldagen en je vliegt door de menu's en instellingen ;-)
Iemand die ook de eerste DLC al uitgespeeld heeft? Ik vond het een interessant verhaal met een duidelijke link naar vorige delen (ik ga niet spoilen). Jammer genoeg was ik er snel doorheen, nu is het weer wachten op het volgende deel. Ik houd niet echt van content die in episodes geleverd wordt.
Maar deze grafische stijl past ook wel bij de gameplay, een stuk meer 'arcade' vergeleken met RDR, wat overigens prima is en best lekker speelt. Ik ga me flink vermaken en weet bijna zeker dat de fun factor bij AC hoger is!
Serieus ik heb zelf assasin's creed op pc gezien en red dead op Xbox one X maar dan ziet AC er op PC toch een stuk beter uit zeker qua textures en lighting en dan heb ik op de pc geen eens HDR wat ik op de xbox wel heb. Vooral de personages zien er ridicuul uit in RDR in vergelijking met AC als jij dan zegt dat RDR er beter uit ziet kan ik niet wachten tot de PC versie van RDR dat moet dan helemaal geweldig zijn.Westland1940 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:50:
[...]
Ik speel op de One X. Het spel wat ik hiervoor speelde was RDRII, misschien daarom dat het voor mij niet indrukwekkend over kwam, want grafisch ligt RDR ver voorop (mooiere lightning en kleuren, textures, draw distance etc.)
Maar deze grafische stijl past ook wel bij de gameplay, een stuk meer 'arcade' vergeleken met RDR, wat overigens prima is en best lekker speelt. Ik ga me flink vermaken en weet bijna zeker dat de fun factor bij AC hoger is!
Hm de eerste DLC maakt helaas weinig indruk. Vrij kort, al is het wel leuk om weer zo'n groep te moeten doden net als de cultist (met clues). Maar omdat alles in 1 klein gebied afspeelt en je niks nieuws ziet ben je er snel doorheen.
tot in 2023 ofzo danDexmael schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:37:
[...]
kan ik niet wachten tot de PC versie van RDR dat moet dan helemaal geweldig zijn.
Smaken verschillenDexmael schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:37:
[...]
Serieus ik heb zelf assasin's creed op pc gezien en red dead op Xbox one X maar dan ziet AC er op PC toch een stuk beter uit zeker qua textures en lighting en dan heb ik op de pc geen eens HDR wat ik op de xbox wel heb. Vooral de personages zien er ridicuul uit in RDR in vergelijking met AC als jij dan zegt dat RDR er beter uit ziet kan ik niet wachten tot de PC versie van RDR dat moet dan helemaal geweldig zijn.
Nogmaals, het ziet er goed uit en stoor me er absoluut niet aan maar je ziet dat het ook voor deze engine tijd wordt voor vernieuwing.
edit: Het water is trouwens velen malen mooier in AC!
ik heb een bug met een kasteel om die te completen , toen ik er aan begon ging het goed en kon ik op L3 drukken voor de log wat je precies moet doen . ik moest 3 schatten stelen , en een paar van die amunitie kistjes en een paar mensen killen (polemarch enzo )
ik ging tijdens het vechten dood en kwam terug op een rots , toen ik het gebied weer in liep van het kasteel , kon ik niet meer zien wat ik moest voltooien, ik heb nu alles voltooid , alle mensen vermoord en alle schatten gevonden en de ammo gesloopt ... maar hij wil m dus niet completen . wat kan ik hier aan doen ?
Volgens mij is Mn hele game nu gebugt omdat de naam fort aloudes niet verdwijnt boven t compas
ik ging tijdens het vechten dood en kwam terug op een rots , toen ik het gebied weer in liep van het kasteel , kon ik niet meer zien wat ik moest voltooien, ik heb nu alles voltooid , alle mensen vermoord en alle schatten gevonden en de ammo gesloopt ... maar hij wil m dus niet completen . wat kan ik hier aan doen ?
Volgens mij is Mn hele game nu gebugt omdat de naam fort aloudes niet verdwijnt boven t compas
[ Voor 7% gewijzigd door taker1987 op 10-12-2018 17:11 ]
psn: taker-mart
Dit is een bug idd, maar je kan hem alsnog voltooien door nogmaals naar dat gebied te gaan en rondkijken of er nog een vijand rond loopt of een schat bent vergeten.taker1987 schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:40:
ik heb een bug met een kasteel om die te completen , toen ik er aan begon ging het goed en kon ik op L3 drukken voor de log wat je precies moet doen . ik moest 3 schatten stelen , en een paar van die amunitie kistjes en een paar mensen killen (polemarch enzo )
Ben inderdaad even weg gegaan met Mn schip en later terug gekomen maar er gebeurde niks , was ook geen respawn helaas ... maar heb toen Mn console uit gedaan en net weer aangezet , direct naar dat gebied gegaan en er waren weer een paar soldaten om te doden , moest volgens t systeem nog 1 schat zoeken maar kreeg na het doden van de vijand alles compleet 😁SC4RF4C3 schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:57:
[...]
Dit is een bug idd, maar je kan hem alsnog voltooien door nogmaals naar dat gebied te gaan en rondkijken of er nog een vijand rond loopt of een schat bent vergeten.
psn: taker-mart
Snel farmen naar level 70We’d like to provide an update on the Max Level XP amount issue.
Thank you for your vigilance in highlighting concerns with regards to the Max level Progression to our attention. Rest assured, this is not intended behavior and good progress working towards a solution has already been made. While we cannot confirm a precise date at this stage, we’re hoping to deploy a fix with an upcoming Title Update in January.
In response, we’ll grant every player that reached Level 70 before the next Title Update 30 Ability Points to spend on the Mastery Levels and abilities. Please note that progress made towards the next Mastery Level (70+), will be reset along with granting the 30 Ability Points.
Thanks for your dedication and providing valuable feedback across the board!
Heeft iemand Okyllos ofso kunnen vinden van het event die bezig is?
[ Voor 5% gewijzigd door EvgeniB op 14-12-2018 12:34 ]
Zeer leuke game tot nu toe. De originele AC vibe is wel weg bij mij, maar deze nieuwe richting sinds Origins is wel erg vermakelijk. Ben sinds vorige week dinsdag bezig, dagelijks paar uur spelen, en ben nog niet in Athens geweest.
Toch wat commentaar op de graphics. Zoals ik eerder aangaf ziet het er allemaal mooi uit, maar het valt mij op dat het overduidelijk een downgrade is voor de gehele serie, zeker vergeleken met Unity (2014!). Unity heeft veel betere lightning en kleur effecten, textures misschien ook zelfs beter. Je kan Odyssey beter grafisch vergeleken met Black Flag, terwijl de overgang van BF naar Unity heel groot was.
Unity lijkt wel een heel nieuwe engine die ze nu niet meer gebruiken, en weer verder werken op de grafische kracht van Black Flag. Kan misschien komen omdat die wereld zo groot is en het grafisch moeilijk te halen is met de (betere) graphics van Unity.
Toch wat commentaar op de graphics. Zoals ik eerder aangaf ziet het er allemaal mooi uit, maar het valt mij op dat het overduidelijk een downgrade is voor de gehele serie, zeker vergeleken met Unity (2014!). Unity heeft veel betere lightning en kleur effecten, textures misschien ook zelfs beter. Je kan Odyssey beter grafisch vergeleken met Black Flag, terwijl de overgang van BF naar Unity heel groot was.
Unity lijkt wel een heel nieuwe engine die ze nu niet meer gebruiken, en weer verder werken op de grafische kracht van Black Flag. Kan misschien komen omdat die wereld zo groot is en het grafisch moeilijk te halen is met de (betere) graphics van Unity.
Whut? Haha deze game is grafisch top, staan je instellingen wel goed??
Weet iemand wanneer episode 2 van de DLC er komt?
Volgens mij zit er elke keer 4 weken tussenperryvdbosch schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:12:
Op Reddit was er sprake van dinsdag.perryvdbosch schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:12:
daar twijfel ik sterk aan. Elke dinsdag komt er een nieuwe weekly challenge

Morgen komt een nieuwe 'lost tale of Greece' uit maar dat is geen onderdeel van de DLC verhaallijn.
Ik ben momenteel niveau 33 en heb veel zijmissies gedaan, en heb nu de verhaallijn weer opgepakt. Nu ben ik alleen bang dat ik een keer bij het dumpen van een te veel aan wapens, per ongeluk mijn speer van Leonidas van de hand heb gedaan.
Weet iemand of en hoe ik die weer ergens kan bemachtigen? Ik had hem al 3x een upgrade gegeven, maar zie hem nu niet meer in mijn inventory. Mooi kut!!

Weet iemand of en hoe ik die weer ergens kan bemachtigen? Ik had hem al 3x een upgrade gegeven, maar zie hem nu niet meer in mijn inventory. Mooi kut!!

De speer heb je altijd bij je, zou een beetje raar zijn als je het item waar de game om draait weg zou kunnen gooienhvm78 schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:46:
Ik ben momenteel niveau 33 en heb veel zijmissies gedaan, en heb nu de verhaallijn weer opgepakt. Nu ben ik alleen bang dat ik een keer bij het dumpen van een te veel aan wapens, per ongeluk mijn speer van Leonidas van de hand heb gedaan.![]()
Dat dacht ik ook ja. Maar laatst was ik bij de plek om een volgende upgrade uit te voeren, maar kon ik daar niets doen. Al had ik genoeg scherven, ik kon niet interacteren met de steen. Ik dacht dat ik hem in mijn opruimwoede misschien weg had gedaan. Misschien ben ik wel op een bug gelopen of zo.
De speer vind je niet in je inventaris maar bij je vaardigheden (linksboven, staat tevens het niveau)hvm78 schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:21:
Dat dacht ik ook ja. Maar laatst was ik bij de plek om een volgende upgrade uit te voeren, maar kon ik daar niets doen. Al had ik genoeg scherven, ik kon niet interacteren met de steen. Ik dacht dat ik hem in mijn opruimwoede misschien weg had gedaan. Misschien ben ik wel op een bug gelopen of zo.
Sweet! net level 50, mijn skills even opnieuw ingedeeld. Speel eigenlijk 100% Warrior en weet ondertussen exact skills ik wel of niet gebruik. Dus mijn 'extra' punten eens in wat andere zaken gestopt en mijn stats even lekker gebuffed =)
Moet volgens de quest nog 3 cult gastjes om het level brengen.. Heb al redelijk veel quests af, +/- 60 uur me al heel goed vermaakt nu
Moet volgens de quest nog 3 cult gastjes om het level brengen.. Heb al redelijk veel quests af, +/- 60 uur me al heel goed vermaakt nu
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Nu je het toch over skills heb. Gewoon even een simpel testje onder de gamers.
Welke skills worden er gebruikt in Odessey?
Ik heb zelf op ^-heal <-burn v-shield deleter >-Sparta Kick
Jaja zo heeten de skills waarschijnlijk niet, maar jullie snappen hem wel!
Welke skills worden er gebruikt in Odessey?
Ik heb zelf op ^-heal <-burn v-shield deleter >-Sparta Kick
Jaja zo heeten de skills waarschijnlijk niet, maar jullie snappen hem wel!
[ Voor 19% gewijzigd door Dubrillion op 20-12-2018 07:22 ]
Ik heb dus het hele spel gespeeld zonder die kickMessje schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:43:
Sparta kick is eigenlijk gewoon verplicht. Eigenlijk zou je maar 3 keuzes moeten hebben.
Ik gebruik de Kick echter wel te weinig. Vooral het verwijderen van het schild, heal en burn gebruik ik veel. Ohja en je spear gooien om 4 assassinations achter elkaar te doen is top. Ik heb hem geprobeerd te vermijden, maar na 70uur vond ik het wel goed genoeg
Begin maar opnieuw danperryvdbosch schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:14:
[...]
Ik heb dus het hele spel gespeeld zonder die kick
Ik gebruik nu Shield remove - Burn - Die AoE blast (geen idee hoe dat ding officieel heet? voor crowd control) - heal.
en dan vaak de R voor die super aanval met 3 aderaline bars.
Ik heb niks meer in de hunter tree gespecced nu, heb dat allemaal in stats gepompt nu ik 50 ben
en dan vaak de R voor die super aanval met 3 aderaline bars.
Ik heb niks meer in de hunter tree gespecced nu, heb dat allemaal in stats gepompt nu ik 50 ben
99% regio's ontdekt en heb geen idee welke er ontbreekt....
Enig idee wanneer ze die extra 30 ability points geven voor level 70?
Enig idee wanneer ze die extra 30 ability points geven voor level 70?
Om terug te komen op de grafische krachten van de huidige AC. Vergelijk even deze pc 4K in-game screenshots. Voor de duidelijkheid, een spel uit 2014 die bijna even mooi, misschien zelfs mooier, is dan de meest recente AC game. Daarom stoort het mij een beetje, dat de serie is soort van is blijven hangen. De positie van de camera vind ik ook fijner in Unity, die staat te ver af van de character in Odyssey. Gebouwen ogen ook minder groot in Odyssey, in Unity was bijvoorbeeld de Notre-Dame echt gigantische. In Odyssey hebben grote tempels dit effect helaas niet.

Dit komt allemaal zeikerig over misschien, maar ik had graag gezien dat ze de lijn Unity aanhielden. En nogmaals, Odyssey ziet er prima uit.

Dit komt allemaal zeikerig over misschien, maar ik had graag gezien dat ze de lijn Unity aanhielden. En nogmaals, Odyssey ziet er prima uit.
Ik vond Unity ook heerlijk. Maar Origins ook. Eigenlijk zie ik liever helemaal geen reeks, maar gewoon een nieuwe game. Ik heb Origins plat gespeeld, ook de DLC's. Nou, ik heb Odyssey wel, maar ik speel 'm stukken minder omdat ik het wel gezien heb. Zelfde eigenlijk als met Syndicate. Ik had het allemaal wel gezien. Maak maar weer een tijdsprong van 500+ jaar of een totaal andere locatie, anders is het gewoon niet interessant.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Zo ik ben er doorheen. Main game en DLC gespeeld. Zit op 104u, wat ik voor de prijs die ik betaald heb voor de Gold Edition hè erg netjes vind. Ik dacht alle regio's gezien te hebben. Hij blijft steken op 97% dus vanmiddag nog maar eens goed op de kaart zoeken. Gaaf spel, her en der een link naar Assassin's Creed. Mis wel een beetje de echte link. En na een bepaalde verhaallijn uitgespeeld te hebben die de link met het heden legt..... Moet ik nog even uitvogelen wat ik daarvan vind!
Ik blijf steken op 99%, heb al heel de map afgedweild. Geen idee wat er ontbreekt.
Ik speel de dlc wel als alle drie episodes er zijn
Ik speel de dlc wel als alle drie episodes er zijn
Zal vast niet mogen, maar als ik een game developer was zou ik de progress teller bewust op 99,8% laten staan, ook als je alles al gehaald zou hebben. Gewoon om de mensen te trollen die zich daar zo druk om maken.
En zodra een slimmerik daar achter komt kun je de verkoop van je volgende games wel vergeten.bram1984 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:34:
Zal vast niet mogen, maar als ik een game developer was zou ik de progress teller bewust op 99,8% laten staan, ook als je alles al gehaald zou hebben. Gewoon om de mensen te trollen die zich daar zo druk om maken.
"When you grow up your heart dies"
Ik zit op 96% maar heb enkele delen van de zee nog niet ontdekt. Verder moet ik nog wat Sync punten en wat sidequests. Maar de main storyline quests zijn klaar.
Zit op 65 uur ofzo nu, heb het spel gratis bij mijn SSD gehad dus mij hoor je sowieso niet klagen
vond het erg vermakelijk.
Zit op 65 uur ofzo nu, heb het spel gratis bij mijn SSD gehad dus mij hoor je sowieso niet klagen
Even een korte vraag tussendoor waar ik eigenlijk geen nieuw topic voor wil openen:
Als ik dit spel koop op steam, kan ik m dan met de steam link zomaar spelen of zit uplay er dan elke keer tussendoor waardoor ik alsnog naar mn pc moet lopen?
Blijkbaar kun je de accounts linken, maar ik kan op internet niet vinden of dat ook de uplay login overbodig maakt. En verder zeggen veel mensen dat het spel goed werkt met xbox controller en steam link, maar vermelden niet of het ook werkt zonder tussendoor aan je pc te moeten zitten of trucjes uit te halen met overlay-instellingen etc.
Als ik dit spel koop op steam, kan ik m dan met de steam link zomaar spelen of zit uplay er dan elke keer tussendoor waardoor ik alsnog naar mn pc moet lopen?
Blijkbaar kun je de accounts linken, maar ik kan op internet niet vinden of dat ook de uplay login overbodig maakt. En verder zeggen veel mensen dat het spel goed werkt met xbox controller en steam link, maar vermelden niet of het ook werkt zonder tussendoor aan je pc te moeten zitten of trucjes uit te halen met overlay-instellingen etc.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Zodra je hem opstart in steam zal de game ook nog uplay starten maar dat gaat vanzelf.
Kleine toevoeging ten opzichte van de post hierboven.DirtyBird schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:28:
Even een korte vraag tussendoor waar ik eigenlijk geen nieuw topic voor wil openen:
Voeg de .exe van AC Odyssey toe aan Steam als 'Non-steam game'. Dan kun je de game in big picture opstarten. Als je ervoor zorgt dat Uplay automatisch inlogt zul je daarna direct doorgaan de game in. de Xbox controller werkt dan als een zonnetje, die compatibility heeft Ubisoft goed voor elkaar.
Referentie: zo speel ik AC:O als sinds launch, vanaf de PC met de Steam Link met een Xbox One Controller
Bedankt voor de verificatie. Als ie steam-bought is is dat exe-verhaal niet meer van toepassing dus. Ik was vooral bang voor gezeur met overlays en eventuele opstartvensters zoals bij fifa.Mavors schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:09:
[...]
Kleine toevoeging ten opzichte van de post hierboven.
Voeg de .exe van AC Odyssey toe aan Steam als 'Non-steam game'. Dan kun je de game in big picture opstarten. Als je ervoor zorgt dat Uplay automatisch inlogt zul je daarna direct doorgaan de game in. de Xbox controller werkt dan als een zonnetje, die compatibility heeft Ubisoft goed voor elkaar.
Referentie: zo speel ik AC:O als sinds launch, vanaf de PC met de Steam Link met een Xbox One Controller
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ik ben geen die hard AC speler, alleen de 1e en black flag gespeeld. Game ziet er prima uit. Verder erg veel gear wat lastig te managen is op de details. Het is een reeks van moorden en dan alles inleveren bij de blacksmith.
Abilities zijn wel leuk. Ik speel voornamelijk in warrior mode, met Shield, Rush, Heal en Kick. Upgraden van gear is best prijzig, kom er nu achter dat er ook legendary sets zijn terwijl ik behoorlijk wat heb gestoken in m'n losse legendary items.....nou ja, veel farmen dan maar
Abilities zijn wel leuk. Ik speel voornamelijk in warrior mode, met Shield, Rush, Heal en Kick. Upgraden van gear is best prijzig, kom er nu achter dat er ook legendary sets zijn terwijl ik behoorlijk wat heb gestoken in m'n losse legendary items.....nou ja, veel farmen dan maar

Wat vind je precies mooier dan? Het zijn twee totaal verschillende screenshots (verschillende setting, verschillende belichting etc.) waarbij Odyssey in ieder geval op de grond al betere textures heeft. Ik maak hier nu niet direct uit op dat Odyssey minder mooi is.Westland1940 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:35:
Om terug te komen op de grafische krachten van de huidige AC. Vergelijk even deze pc 4K in-game screenshots. Voor de duidelijkheid, een spel uit 2014 die bijna even mooi, misschien zelfs mooier, is dan de meest recente AC game. Daarom stoort het mij een beetje, dat de serie is soort van is blijven hangen. De positie van de camera vind ik ook fijner in Unity, die staat te ver af van de character in Odyssey. Gebouwen ogen ook minder groot in Odyssey, in Unity was bijvoorbeeld de Notre-Dame echt gigantische. In Odyssey hebben grote tempels dit effect helaas niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind het Odyssey plaatje ook niet heel sterk verder. Zijn genoeg mooiere screenshots te vinden van de game.
De industrie was ten tijde van Unity ook een stuk verder, wat de imposantere gebouwen zou kunnen verklaren, maar pin me daar niet op vast.
Ik associeer Unity verder met veel bugs, slechte performance en gigantische pop-in, dus ik ben eigenlijk juist blij dat ze van die lijn zijn afgestapt. Ik vind de open natuur setting ook veel avontuurlijker en leuker om doorheen te banjeren.