De reacties zijn veelal negatief omdat het afbreuk doet aan de look & feel van WW2. Dat je een zekere mate van customisation hebt is niet meer dan logisch anno 2018, maar met een setting als deze schiet je er al best snel meer door. Natuurlijk zag niet iedere soldaat er hetzelfde uit (ook niet binnen dezelfde divisie) maar de verschillen waren nog steeds vrij minimaal. Foto's ter illustratie:AViCED schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 01:44:
ik snap de ophef om de skins van camo, wapen en gezicht niet zo... je hebt er vrij weinig last van als tegenstander. En als je het zelf niet wilt dan koop of gebruik je het toch lekker niet. Het is nu eenmaal een beetje een vereiste en je ziet het in vrijwel iedere game terug.

Over het kunnen aanpassen van de voertuigen ben ik ook wat sceptisch, maar gaat binnen de setting prima tot op zekere hoogte. Hetzelfde geldt voor de wapens, al is daarin het minste mogelijk als je het enigszins realistisch wilt houden.
Zelf ben ik ook niet zo van de skins dus ik zal het niet kopen, maar de setting van een game moet wel een beetje realistisch aanvoelen. Niet dat je straks een hoop soldaten ziet met blote armen, tattoo's, opzichtige jasjes, gekleurde gezichtsdecoratie, gekke kapsels en meer van dat soort ongein. Je hoort ook veel mensen kritiek uiten op de vrouw uit de trailer en ook dat is redelijk terecht. Tijdens WW2 waren vrouwen aan de frontlinie enorm zeldzaam, ongeacht in welk land je zat. Er waren wel vrouwen actief maar dan vooral achter de schermen, ook als ze bij het verzet zaten. Nu snap ik de keuze om vrouwen toe te voegen als personage (je kunt je geslacht kiezen bij het aanmaken van multiplayer-personages) want de gaming community is meer dan mannen alleen, maar van de andere heb ik zoiets van... moet dat nou echt? Moet alles nou perse politiek correct?
Dus al met al snap ik de negatieve reacties wel. Men had gehoopt op een return to form voor Battlefield. Back to the roots. Qua gameplay lijkt dat te gaan gebeuren als we Jackfrags mogen geloven, maar qua presentatie moet dat nog blijken. De trailer heeft de plank ook compleet misgeslagen en liet shot na shot dingen zien die Battlefield-fans juist niet willen (onrealistische personages, over the top gameplay, veel scripted events, onrealistische actie). De Battlefield 1 trailer was ook behoorlijk action packed en bombastisch maar wel trouw aan de setting en dat mist de Battlefield V trailer enorm.
Edit: ik zelf vond de trailer gaaf om te zien, maar in de context van Battlefield vond ik hem enorm tegenvallen. Dice kán het wel:
[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 24-05-2018 02:07 ]