is die twisted steel map in Nijmegen toevallig?
Die map speelt zich volgens mij af in Frankrijk tijdens de BlitzkriegVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:42:
Verwijderd
ooh, dacht dat het de Waalbrug bij Nijmegen was, hij lijkt erop!MacrosSimga schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:43:
[...]
Die map speelt zich volgens mij af in Frankrijk tijdens de Blitzkrieg
toffe map!
Moet alleen wel weer flink wennen, hij speelt wel lekker soepel!
Ik neem standaard die armored cars ipv de echte tanks om deze reden. Tanks zijn traag en log, zonder infantry support ben je ook zo neer door bombers of panzerfausts. Dan vind ik zo'n armored car met autocannon een stuk leuker!jagermeister schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:00:
Ervaren jullie ook dat sommige tanks gewoonweg ruk aanvoelen? Sommigen zijn haast niet normaal door het terrein heen te krijgen man. Lijkt me dat ze daar nog het nodige aan moeten fixen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja, die zijn inderdaad ook een stuk sneller en wendbaarder. Mijn tanks zijn al een aantal keer goed gesloopt door die dingen.Tsurany schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:48:
[...]
Ik neem standaard die armored cars ipv de echte tanks om deze reden. Tanks zijn traag en log, zonder infantry support ben je ook zo neer door bombers of panzerfausts. Dan vind ik zo'n armored car met autocannon een stuk leuker!
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Verwijderd
Gisteravond drie uurtjes voor het eerst gespeeld. Spel draait opzich soepel op mijn :
i5 6500
Geforce 1070
16gb RAM
Ik heb wel een 27" 144hz 2560x1440 scherm en haal uiteraard geen 144 fps. Ik ga nog even spelen met de settings.
Wat betreft de game, moet zeggen dat ik hem gaaf vind maar had er ergens wel meer van verwacht. De hoeveelheid snipers is echt bizar!
i5 6500
Geforce 1070
16gb RAM
Ik heb wel een 27" 144hz 2560x1440 scherm en haal uiteraard geen 144 fps. Ik ga nog even spelen met de settings.
Wat betreft de game, moet zeggen dat ik hem gaaf vind maar had er ergens wel meer van verwacht. De hoeveelheid snipers is echt bizar!
Inderdaad. Voor alsnog blijf ik daardoor vaak op afstand als ik een tank heb.jagermeister schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:56:
[...]
Ja, die zijn inderdaad ook een stuk sneller en wendbaarder. Mijn tanks zijn al een aantal keer goed gesloopt door die dingen.
Ik vond het al een levensgroot verschil toen de Deluxe editie uitkwam, maar nu naar de release van de standaard editie gaat het wel heel erg grijs. OVERAL snipers en je wint/verliest weer ouderwets potjes met 250 + tickets verschil in plaats van <25 tickets.Bassbounce schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:25:
Het kan aan mij liggen, maar sinds de release op de 19de zijn er veel meer onzin scouts en squad leaders die geen orders geven.
Daarvoor werkte squad members vaker samen, nu is een order geven nogal zinloos want niemand doet er wat mee.
Gewoon de scouts flink beperken maximaal 3 per team, gisteren weer verloren omdat ons team zeker 10 scouts had die rond een vlaggetje stonden te campen. En we op aanvallend tekort kwamen.
Het is op dit moment echt minder leuk spelen, merk dat ik veel minder lang speel nu. Teveel zaadpotjes op het moment.
Speelde gisteren ook even met wat randoms maar dat gaat gewoon niet. Soms gewoon hele squads lafaards die weigeren echt aan te vallen en risico's te lopen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:02:
[...]
Ik vond het al een levensgroot verschil toen de Deluxe editie uitkwam, maar nu naar de release van de standaard editie gaat het wel heel erg grijs. OVERAL snipers en je wint/verliest weer ouderwets potjes met 250 + tickets verschil in plaats van <25 tickets.
Het is op dit moment echt minder leuk spelen, merk dat ik veel minder lang speel nu. Teveel zaadpotjes op het moment.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ook even gespeeld gister maar moet erg wennen. Ik vond BF1 niks en vind het jammer dat BF5 daar erg veel op lijkt. Wat me stoort is dat er te veel op t scherm gebeurt (rook, puin, vuur etc. etc.) en vijanden daardoor moelijk te vinden en te raken zijn. In BF2 t/m 4 diende de omgeving als achtergrond en kon je je op het schieten focusen... nu lijkt het dat alles op je scherm wat doet... als ik t zo goed uitleg. Ik snap dat het bijdraagt aan de sfeer en gevoel van oorlog maar ik vind het een beetje irritant. Mogelijk ook gewoon een kwestie van wennen en t feit dat ik geen 18 meer ben 
Tanks waren ook frustrerend ja. Alles beweegt en hobbelt en snel even wegrijden of wegdraaien kan haast niet. Kijken of t beter gaat met wat meer uurtjes spelen.
Tanks waren ook frustrerend ja. Alles beweegt en hobbelt en snel even wegrijden of wegdraaien kan haast niet. Kijken of t beter gaat met wat meer uurtjes spelen.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
In de intro van BFV bij het eerste keer opstarten krijg je wel te zien dat het Nijmegen is (Spoiler?):Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:44:
[...]
ooh, dacht dat het de Waalbrug bij Nijmegen was, hij lijkt erop!
Maar de multiplayer map speelt zicht zoals eerder vermeld wel af in Frankrijk: https://www.battlefield.c...field-5-twisted-steel-map
In de proloog wordt er 'Nijmegen bridge' genoemd, terwijl het er totaal niet op lijkt. In het multiplayer gedeelte wordt er (volgens mij) gezegd dat het Frankrijk is.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:42:
Edit:
Met poster boven mij
[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 21-11-2018 11:09 ]
Vaak bu'j te bang!
Had ik ook aan het begin. Na een aantal uur ging het vanzelf beter. Je weet dan waar je op moet letten en waar ze vandaan kunnen komen. De minimap helpt hier heel veel bijJohnnyV76 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:06:
Ook even gespeeld gister maar moet erg wennen. Ik vond BF1 niks en vind het jammer dat BF5 daar erg veel op lijkt. Wat me stoort is dat er te veel op t scherm gebeurt (rook, puin, vuur etc. etc.) en vijanden daardoor moelijk te vinden en te raken zijn. In BF2 t/m 4 diende de omgeving als achtergrond en kon je je op het schieten focusen... nu lijkt het dat alles op je scherm wat doet... als ik t zo goed uitleg. Ik snap dat het bijdraagt aan de sfeer en gevoel van oorlog maar ik vind het een beetje irritant. Mogelijk ook gewoon een kwestie van wennen en t feit dat ik geen 18 meer ben
Hoe zit het precies trouwens met medic packs? Soms kan ik de knop spammen, soms gebeurt er niets. Kan je uberhaupt packs default klaarleggen, of alleen op spelers gooien? En raken ze automatisch, of kunnen ze missen? En is er een cooldown?
Herkenbaar! Misschien helpt het als je settings omlaag schroeft? Je kan misschien de video op youtube van jackfrags hiervoor gebruiken (je vindt 'm zo).JohnnyV76 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:06:
Ook even gespeeld gister maar moet erg wennen. Ik vond BF1 niks en vind het jammer dat BF5 daar erg veel op lijkt. Wat me stoort is dat er te veel op t scherm gebeurt (rook, puin, vuur etc. etc.) en vijanden daardoor moelijk te vinden en te raken zijn. In BF2 t/m 4 diende de omgeving als achtergrond en kon je je op het schieten focusen... nu lijkt het dat alles op je scherm wat doet... als ik t zo goed uitleg.
Je kan alleen een health pack naar iemand gooien die er geen meer heeft of die <100 % health heeft, dus je kan ze niet klaar leggen. Waarom je soms eerder jezelf healt en soms niet is me nog niet helemaal duidelijk. In principe kan je door blijven spammen, rechts bij je loadout zie je wanneer je gadgets weer kan gebruiken.TheProf82 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:17:
Hoe zit het precies trouwens met medic packs? Soms kan ik de knop spammen, soms gebeurt er niets. Kan je uberhaupt packs default klaarleggen, of alleen op spelers gooien? En raken ze automatisch, of kunnen ze missen? En is er een cooldown?
ps. Je moet je best doen om ze te missen, heb ze ook wel eens gegeven aan mensen achter me.
[ Voor 6% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 21-11-2018 11:24 ]
+A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:21:
[...]
Je kan alleen een health pack naar iemand gooien die er geen meer heeft of die <100 % health heeft, dus je kan ze niet klaar leggen. Waarom je soms eerder jezelf healt en soms niet is me nog niet helemaal duidelijk. In principe kan je door blijven spammen, rechts bij je loadout zie je wanneer je gadgets weer kan gebruiken.
Helaas kun je niet gemakkelijk zien wanneer iemand een medpack op dat moment gebruikt. Als iemand zo'n pack gebruikt kun je geen nieuwe gooien. Dat is op het moment wat onduidelijk omdat het icoontje van 'medpack nodig' wel blijft staan.
Daarnaast hoeft een pack ook niet visueel aan te komen. Als het tegen een muur aankomt (voor jou) heeft de ontvangende partij 'm wel ontvangen.
[ Voor 9% gewijzigd door Sinus_rhythm op 21-11-2018 11:24 ]
Dank voor de reacties. Ik blijf voorlopig wel een beetje 3 spammen dan zodra ik in groepjes ben...ik heb moeite om zo snel al die icoontjes te zien.
Ik ram in groepen ook continu op 3 en probeer zelf ook op de !-tekens boven de hoofdjes te letten.TheProf82 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:28:
Dank voor de reacties. Ik blijf voorlopig wel een beetje 3 spammen dan zodra ik in groepjes ben...ik heb moeite om zo snel al die icoontjes te zien.
Nou dat klinkt bemoedigendA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:02:
[...]
Ik vond het al een levensgroot verschil toen de Deluxe editie uitkwam, maar nu naar de release van de standaard editie gaat het wel heel erg grijs. OVERAL snipers en je wint/verliest weer ouderwets potjes met 250 + tickets verschil in plaats van <25 tickets.

Nou, het voordeel is dus dat ik hopelijk wat betere k/d's haal. Met mijn framedrops en matige performance voorheen kwam ik niet veel verder dan 1
.
Zal die op mijn systeem (check mn handtekening) mooier zijn en beter draaien dan op mijn ps4 pro op een 1080 scherm? Ik twijfel enorm welke versie beter zou zijn.
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
Het is even doorbijten voor iedereen. Ik snap ook wel dat als je nu koud BF V in stapt en je wordt door volautomatische wapens met 3x scopes voor je gevoel op vrijwel elke afstand ge-instakilled, op maps die je niet kent en vijanden amper kan onderscheiden, dat je dan even op safe speelt en het bal opent met de sniper. Helaas voor ons.
Ja dit is wel een dingetje waar ik straks mee te maken ga krijgen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:57:
[...]
Het is even doorbijten voor iedereen. Ik snap ook wel dat als je nu koud BF V in stapt en je wordt door volautomatische wapens met 3x scopes voor je gevoel op vrijwel elke afstand ge-instakilled, op maps die je niet kent en vijanden amper kan onderscheiden, dat je dan even op safe speelt en het bal opent met de sniper. Helaas voor ons.
Is er al een aanbieding gespot voor battlefield 5 voor de pc?
Bij bol mediamarkt is hij nu 49.99
Verwijderd
bij cd keys 43,50Aggressor schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:08:
De gekleurde iconen van je teammaten die om gervived willen worden of noem maar op zittem soms lelijk in de weg, bij BF1 kon je die even wegnemen door de T in te drukken, die is nu veranderd en kan in V deze optie niet vinden?
Ik heb m zelf voor 49,95 en mijn zoon had m een uur later voor 43.29 bij https://www.cdkeys.com/Aggressor schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:08:
Let wel op dat bij cdkeys.com de prijs langzaamaan omhoog gaat! Ik heb hem daar de 1,5 week geleden voor iets meer dan 40 euro gescoord namelijk en nu betaal je alweer 44,49.pas schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:20:
[...]
Ik heb m zelf voor 49,95 en mijn zoon had m een uur later voor 43.29 bij https://www.cdkeys.com/
Bij cdkeys.com kan je 'm kopen voor €43,50, dan krijg je net als bij Bol gewoon een code. Het scheelt niet veel, maar is toch wat. Heb ik zelf ook gebruik van gemaakt, snel de key gekregen.Aggressor schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:08:
Edit: Als je bij cdkeys wilt kopen, kijk dan ook even op hun facebook pagina voor een 5% kortingscode.
Gister ff een paar potjes gespeeld, speelt lekker weg en het ziet er gelikt uit. Heb alleen wel _weer_ een vaag probleem, als ik aan het richten ben dan lijkt het af en toe wel of het spel de RMB niet registreert. De focus gaat er dan heel even af en komt weer terug, wat meestal resulteert in een death.
Ook lukt het net als in BF1 nog steeds niet om DX12 te gebruiken, d'r lijkt dan een vertraging te zijn in de verwerking van data of iets dergelijks, wat de gameplay sterk beinvloed maar niet het aantal FPS.
[ Voor 5% gewijzigd door m0h4life op 21-11-2018 12:33 ]
Idd ik heb bij ADS de iconen uit en de objective iconen in zn geheel verborgen omdat ze afleiden en in de weg zittenVerwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:19:
[...]
bij cd keys 43,50
De gekleurde iconen van je teammaten die om gervived willen worden of noem maar op zittem soms lelijk in de weg, bij BF1 kon je die even wegnemen door de T in te drukken, die is nu veranderd en kan in V deze optie niet vinden?
9800X3D | 3070
Zeker weten. Ik heb een GTX 970 (iets trager dan jouw GPU, maar wel OC) en een Ryzen 2600 (iets sneller) i.c.m. 16GB en dat loopt vloeiend. De performance-problemen die ik had waren te wijten aan mijzelf. Let er wel op dat je goed naar de settings kijkt; grootste invloed is DirectX (waarschijnlijk werkt 11 beter voor jou) en Future Frame Rendering (op 'off' kost je dit 30-50% FPS, dus aan zetten).daltona schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:51:
Zal die op mijn systeem (check mn handtekening) mooier zijn en beter draaien dan op mijn ps4 pro op een 1080 scherm? Ik twijfel enorm welke versie beter zou zijn.
Je zal de game waarschijnlijk op 1080p kunnen spelen met >60FPS op medium/hoge settings en ook 1440p op low/medium zal zeker werken. Hogere resoluties raad ik af.
Tip: Volgens mij kan je via Origin de game uitproberen (en een refund krijgen?), of in ieder geval 10 uur gratis spelen? Check dit even, maar dan kan je dus gratis testen of de game jou op je pc bevalt. Indien ja, dan kan je een key kopen voor minder geld dan de PS4-versie.
Thanks, net gekocht!pas schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:20:
[...]
Ik heb m zelf voor 49,95 en mijn zoon had m een uur later voor 43.29 bij https://www.cdkeys.com/
Succes!
[ Voor 23% gewijzigd door TheProf82 op 21-11-2018 15:33 ]
Ik heb de open beta gespeeld en ik heb em ook gekocht (ook bij cdkeys.com voor 43,29 euro). Ik moet zeggen dat ik erg moet wennen. Mijn grootste ergernis is het uit automatisme op Q rammen bij alles wat ik zie bewegen en er gebeurt niks qua spotting.
Nou zullen de echte puristen zeggen dat het in het echt ook niet zo werkt (duh) en dat het de boel veel uitdagender maakt en dat je meer skills ontwikkelt bla bla bla, maar ik vind het ontbreken van spotten echt een gemis, zeker omdat de mannetjes in BF5 nóg veel meer blenden in de achtergrond, zeker als ze stil staan.
Wat ik ook irritant vind, is dat je nog steeds medpacks en ammopouches kunt gooien, maar dat je een andere knop moet gebruiken om jezelf te healen. Weer extra handelingen die je moet doen. Ik wou dat ze het terugbrachten dat je gewoon pouches kunt gooien en dan zelf eroverheen lopen om te healen/resupplien.
Nog een andere frustratie is dat er niet meer gerevived lijkt te worden. Iedereen kan nu weliswaar reviven, maar iedereen, ook medics, lopen gewoon langs je voorbij. Ik wacht standaard niet meer op een medic, omdat ik vind dat er veel te weinig gerevived wordt. Again, puristen zullen wel helemaal in hun nopjes zijn, maar ik vind het de speelbaarheid niet altijd ten goede komen, en dus heeft de bleedout timer weinig zin. Maar goed, wellicht is het nog te vroeg ervoor en moeten meer mensen eraan wennen en zal het vanzelf wat meer komen.
Waar ik dan wel heel blij mee ben is dat er geen surpression lijkt te zijn. Zwaar irritant in BF1, omdat het me nooit lukt om iemand te surpressen (ik word gewoon toch gekilled) maar iemand anders lukt het wel om mij te surpressen en dan gaat mijn scope alle kanten op.
Nu is het gewoon trrrrrt, en dood en lijkt er geen tijd te zijn om te surpressen/surpressed te zijn.
Buiten 't feit dat ik alles op medium op 2560x1440 heb moeten zetten (GTX 970 FTW+), ziet het er wel nog steeds goed uit en loopt het vrij soepel. Ik ben onder de indruk van hoe de mappen eruit zien en ook de snellere gameplay vind ik fijn.
Nou zullen de echte puristen zeggen dat het in het echt ook niet zo werkt (duh) en dat het de boel veel uitdagender maakt en dat je meer skills ontwikkelt bla bla bla, maar ik vind het ontbreken van spotten echt een gemis, zeker omdat de mannetjes in BF5 nóg veel meer blenden in de achtergrond, zeker als ze stil staan.
Wat ik ook irritant vind, is dat je nog steeds medpacks en ammopouches kunt gooien, maar dat je een andere knop moet gebruiken om jezelf te healen. Weer extra handelingen die je moet doen. Ik wou dat ze het terugbrachten dat je gewoon pouches kunt gooien en dan zelf eroverheen lopen om te healen/resupplien.
Nog een andere frustratie is dat er niet meer gerevived lijkt te worden. Iedereen kan nu weliswaar reviven, maar iedereen, ook medics, lopen gewoon langs je voorbij. Ik wacht standaard niet meer op een medic, omdat ik vind dat er veel te weinig gerevived wordt. Again, puristen zullen wel helemaal in hun nopjes zijn, maar ik vind het de speelbaarheid niet altijd ten goede komen, en dus heeft de bleedout timer weinig zin. Maar goed, wellicht is het nog te vroeg ervoor en moeten meer mensen eraan wennen en zal het vanzelf wat meer komen.
Waar ik dan wel heel blij mee ben is dat er geen surpression lijkt te zijn. Zwaar irritant in BF1, omdat het me nooit lukt om iemand te surpressen (ik word gewoon toch gekilled) maar iemand anders lukt het wel om mij te surpressen en dan gaat mijn scope alle kanten op.
Nu is het gewoon trrrrrt, en dood en lijkt er geen tijd te zijn om te surpressen/surpressed te zijn.
Buiten 't feit dat ik alles op medium op 2560x1440 heb moeten zetten (GTX 970 FTW+), ziet het er wel nog steeds goed uit en loopt het vrij soepel. Ik ben onder de indruk van hoe de mappen eruit zien en ook de snellere gameplay vind ik fijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 21-11-2018 15:52 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Het is 1 dag na algemene release datum... logisch dat er gemiddeld meer spelers geen idee hebben wat te doen en als een kip zonder kop rondrennen. Geef het een paar weken en men zal grotendeels de game wel snappen. Daarnaast beste met vrienden in een squad spelen of iig op een discord gaan met mensen die ook ptfo'en.Deathchant schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:49:
Ik heb de open beta gespeeld en ik heb em ook gekocht (ook bij cdkeys.com voor 43,29 euro). Ik moet zeggen dat ik erg moet wennen. Mijn grootste ergernis is het uit automatisme op Q rammen bij alles wat ik zie bewegen en er gebeurt niks qua spotting.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Dus jij bent liever aan het doritoschieten en rammen op Q, dan dat je echt moeite moet doen om de tegenstander te zien? En dat rook echt nut heeft? En beschutting? Kom op zeg. 3d spotting is de slechtste ontwikkeling ooit in de BF-franchise. Ik dank DICE op mijn blote knieen dat dit eruit is.Deathchant schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:49:
Dus alles nog maar weer wat makkelijker maken, zodat je nog minder hoeft na te denken zelf? En maar nades kan blijven spammen als je op een pouch staat? Nope nope nope.Wat ik ook irritant vind, is dat je nog steeds medpacks en ammopouches kunt gooien, maar dat je een andere knop moet gebruiken om jezelf te healen. Weer extra handelingen die je moet doen. Ik wou dat ze het terugbrachten dat je gewoon pouches kunt gooien en dan zelf eroverheen lopen om te healen/resupplien.
Nu wordt je alleen gerevived als je 1. niet onder vuur ligt en 2. kans hebt om erna weg te lopen. Prima ontwikkeling imho. Je bent van de do-or-die revives af, waar alleen de reviver punten krijgt en jij alsnog direct dood gaat en nog meer tijd kwijt bent. Natuurlijk kan het nog vaker gedaan worden, maar na loop van tijd zullen de spelers dit ook in hun systeem hebben zitten om te doen.Nog een andere frustratie is dat er niet meer gerevived lijkt te worden. Iedereen kan nu weliswaar reviven, maar iedereen, ook medics, lopen gewoon langs je voorbij. Ik wacht standaard niet meer op een medic, omdat ik vind dat er veel te weinig gerevived wordt. Again, puristen zullen wel helemaal in hun nopjes zijn, maar ik vind het de speelbaarheid niet altijd ten goede komen, en dus heeft de bleedout timer weinig zin. Maar goed, wellicht is het nog te vroeg ervoor en moeten meer mensen eraan wennen en zal het vanzelf wat meer komen.
Ik snap je kritiek. Bedenk wel dat volgens mij alleen medics alle spelers kunnen reviven. Standaard volgens mij alleen je squad-members? Ik ben kleurenblind dus loop sowieso te kutten en vaak te spammen op blijkbaar non-squad members :-D.Deathchant schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:49:
Kan iemand mij uitleggen waarom de enemy's zo laat gespot worden weergegeven op de mini map?
Heb echt moeite om de tegenstander te zien en de spots helpen wel maar ben vaak al gesniped voor ik uberhaupt een schot kan maken.
Grafische instelling die ik kan wijzigen om het makkelijker te maken? Of gewoon meer oefenen?
Heb echt moeite om de tegenstander te zien en de spots helpen wel maar ben vaak al gesniped voor ik uberhaupt een schot kan maken.
Grafische instelling die ik kan wijzigen om het makkelijker te maken? Of gewoon meer oefenen?
Asus GL703VM
Verwijderd
Custom Color Settings in Options --> Video --> Basic, is your friend. Je hebt hier iets van drie instellingen t.b.v. kleurenblindheid die je kan selecteren.TheProf82 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:09:
[...]
Ik ben kleurenblind dus loop sowieso te kutten en vaak te spammen op blijkbaar non-squad members :-D.
Het vliegen gaat me nu ook wel aardig af want volgens mij hebben de dog fighters nu meer damage?
Ik las overigens dat bij de Assignments voor de 3 bombs je niet operations moet spelen maar frontlines.
Ik las overigens dat bij de Assignments voor de 3 bombs je niet operations moet spelen maar frontlines.
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Zijn er nog mensen die tijdens het spelen ineens een zwart scherm krijgen.
Of terug naar windows en dan daarna terug naar BF 5 loading screen voor een andere server.
Heb al een deel overlays en OC uitgeschakeld maar tot nu toe nog niets gevonden
.
Of terug naar windows en dan daarna terug naar BF 5 loading screen voor een andere server.
Heb al een deel overlays en OC uitgeschakeld maar tot nu toe nog niets gevonden
Dank. Had ik al gevonden en het helpt wel! Maar het onderscheid tussen kleuren blijft lastig :-).Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:32:
[...]
Custom Color Settings in Options --> Video --> Basic, is your friend. Je hebt hier iets van drie instellingen t.b.v. kleurenblindheid die je kan selecteren.
Je kan het EA/Battlefield forum proberen of reddit. Heb deze klacht al veel gezien daar, dus er lijkt wat aan de hand. Het is wel iets dat je bij elke game vindt; het wijst soms ook op client-side issues (DX/driver, PSU's, etc). Zit op mobile anders had ik graag even wat topics gelinked.Astratuner schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:12:
Zijn er nog mensen die tijdens het spelen ineens een zwart scherm krijgen.
Heb al een deel overlays en OC uitgeschakeld maar tot nu toe nog niets gevonden.
Ja want het is zo verschrikkelijk veel nadenken om C te moeten drukken voor self-med ipv 3. Echt verdieping van het spel...StealthyPeanut schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:08:
[...]
Dus alles nog maar weer wat makkelijker maken, zodat je nog minder hoeft na te denken zelf? En maar nades kan blijven spammen als je op een pouch staat? Nope nope nope.
Kom op zeg, dat meen je toch niet serieus? Dat heeft niks met zelf nadenken en alles met een onlogische interface. Over een week is iedereen er aan gewend, en is het nog steeds een onlogische interface, maar hoef je er echt niet meer bij na te denken.
Heb net mijn eerste MP potje gespeeld, en conquest met 18 punten verschil gewonnen, dus spannend potje
Overigens van die kleine dingetjes die handig zijn, dat je FPS counter blijft staan als je hem inschakelt nadat je dood bent gegaan is wel handig (weet niet of BF1 dat ook al had, BF4 iig niet).
Ligt het aan mij of zijn de TDM mappen gewoon heel erg groot ? Van TDM ben ik gewend dat het echt close quarters is maar dat gaat nu niet op.
Ja lijkt mij ook echt een onnodige handeling, benieuwd wat de logica er achter is.Sissors schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:37:
[...]
Ja want het is zo verschrikkelijk veel nadenken om C te moeten drukken voor self-med ipv 3. Echt verdieping van het spel...
Kom op zeg, dat meen je toch niet serieus? Dat heeft niks met zelf nadenken en alles met een onlogische interface. Over een week is iedereen er aan gewend, en is het nog steeds een onlogische interface, maar hoef je er echt niet meer bij na te denken.
.
Ik gebruik overal in mijn post "naar mijn mening" of "volgens mij" of in die trand. "Dorito schieten", is dat zo'n napapegaai ding wat iedereen zegt om superieur over te komen bij anderen? Leuk dat je jouw visie hebt en erg fijn dat je het allemaal zo super vind echt helemaal top, maar dit kan een stuk vriendelijker.StealthyPeanut schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:08:
[...]
Dus jij bent liever aan het doritoschieten en rammen op Q, dan dat je echt moeite moet doen om de tegenstander te zien? En dat rook echt nut heeft? En beschutting? Kom op zeg. 3d spotting is de slechtste ontwikkeling ooit in de BF-franchise. Ik dank DICE op mijn blote knieen dat dit eruit is.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Sorry dat ik je quote, kon nergens vinden hoe ik kon reageren ?Deathchant schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:34:
[...]
Ik gebruik overal in mijn post "naar mijn mening" of "volgens mij" of in die trand. "Dorito schieten", is dat zo'n napapegaai ding wat iedereen zegt om superieur over te komen bij anderen? Leuk dat je jouw visie hebt en erg fijn dat je het allemaal zo super vind echt helemaal top, maar dit kan een stuk vriendelijker.
Kun je met meerdere personen op 1 account spelen met origin ? Wat ik zo begreep is dat mijn zoon het spel dan ook moet kopen om te spelen en kan niet op t account van mijn man ?
Misschien een domme vraag, maar kan het nergens vinden
Ik heb tot nu toe gehad dat als er niemand in de buurt is, ik gewoon mijzelf heal als ik op '3' klik.Deathchant schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:49:
Zojuist ook aangeschaft voor 43,29, heb er zin in 
Is het echt al playable @ 29%??? Lijkt me vreemd.
Is het echt al playable @ 29%??? Lijkt me vreemd.
[ Voor 33% gewijzigd door pirke op 21-11-2018 21:01 ]
Even een kleine vraag, ik zie dat hier een aantal mensen battlefield spelen met een i5-4690K processor en/of een GTX970, hoe ervaren die het spel en welke settings gebruiken jullie, en wat is de gemiddelde FPS? Ik zit er namelijk aan te denken Battlefield te halen.
[ Voor 20% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 21-11-2018 21:27 ]
Je zoon kan gewoon op het origin account van je man spelen. Het enige nadeel is dan dat je dan niet met z'n tweeën tegelijk kan spelen.touchie75 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:41:
[...]
Sorry dat ik je quote, kon nergens vinden hoe ik kon reageren ?
Kun je met meerdere personen op 1 account spelen met origin ? Wat ik zo begreep is dat mijn zoon het spel dan ook moet kopen om te spelen en kan niet op t account van mijn man ?
Misschien een domme vraag, maar kan het nergens vinden
Maar spelen ze dan met dezelfde omgeving, bijv dat mijn zoon dan dingen vrijspeelt voor mijn man, ze willen dat graag apart houden.PotatoChip schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:26:
[...]
Je zoon kan gewoon op het origin account van je man spelen. Het enige nadeel is dan dat je dan niet met z'n tweeën tegelijk kan spelen.
Kan niet zeker ?
Thnx voor je snelle antwoord
Als je op het zelfde origin account speelt, speel je in Battlefield V ook op hetzelfde account. Dus als je zoon assignments vrijspeelt zijn deze dus ook voor je man vrijgespeeld. Zou je de assignments voor beide apart willen houden zou je dus inderdaad 2 keer Battlefield V moeten kopen.touchie75 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:27:
[...]
Maar spelen ze dan met dezelfde omgeving, bijv dat mijn zoon dan dingen vrijspeelt voor mijn man, ze willen dat graag apart houden.
Kan niet zeker ?
Thnx voor je snelle antwoord
Dank voor je wederom snelle antwoord.PotatoChip schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:32:
[...]
Als je op het zelfde origin account speelt, speel je in Battlefield V ook op hetzelfde account. Dus als je zoon assignments vrijspeelt zijn deze dus ook voor je man vrijgespeeld. Zou je de assignments voor beide apart willen houden zou je dus inderdaad 2 keer Battlefield V moeten kopen.
Das best kut. Jammer
Ik heb die combi, draai op 1080P met alles op high, en verder een custom config.ini, die staat hier een paar pagina's terug. Draait aardig soepel, ik denk gemiddeld toch wel zo'n 60 fps. Als het rustig is/in open omgeving knalt het aardig omhoog. Als het drukker is kakt het iets in, maar niet onspeelbaar als in 30 fps ofzo.BladeSlayer1000 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:11:
Even een kleine vraag, ik zie dat hier een aantal mensen battlefield spelen met een i5-4690K processor en/of een GTX970, hoe ervaren die het spel en welke settings gebruiken jullie, en wat is de gemiddelde FPS? Ik zit er namelijk aan te denken Battlefield te halen.
Ik begin het spel steeds meer te waarderen. Geen 3D-spotting is wel echt heel erg wennen, je moet veel tactischer spelen. Qua maps heb ik duidelijk een voorkeur voor de open maps, ook meer zoals BF bedoelt is. Had overigens net echt een zieke multikill met een V1 raket, ik was net 2 minuten squad leader, en tijdens de laatste ronde Grand Operations op die vliegveld/hangar map waren er echt kneiterveel tegenstanders bij 1 vlag. De kill-counter bleef maar lopen, volgens mij waren het er echt 15 ofzo
Vaak bu'j te bang!
Wat een uitgebreide reactie!! Dus als ik hem op medium zal spelen is het dan nog steeds mooier dan de ps4?TheProf82 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:31:
[...]
Zeker weten. Ik heb een GTX 970 (iets trager dan jouw GPU, maar wel OC) en een Ryzen 2600 (iets sneller) i.c.m. 16GB en dat loopt vloeiend. De performance-problemen die ik had waren te wijten aan mijzelf. Let er wel op dat je goed naar de settings kijkt; grootste invloed is DirectX (waarschijnlijk werkt 11 beter voor jou) en Future Frame Rendering (op 'off' kost je dit 30-50% FPS, dus aan zetten).
Je zal de game waarschijnlijk op 1080p kunnen spelen met >60FPS op medium/hoge settings en ook 1440p op low/medium zal zeker werken. Hogere resoluties raad ik af.
Tip: Volgens mij kan je via Origin de game uitproberen (en een refund krijgen?), of in ieder geval 10 uur gratis spelen? Check dit even, maar dan kan je dus gratis testen of de game jou op je pc bevalt. Indien ja, dan kan je een key kopen voor minder geld dan de PS4-versie.
[...]
Thanks, net gekocht!
Succes!
Daar zul je gelimiteerd zijn tot 30fps, en op die pc makkelijk 60..
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Zo, heb maar een nieuwe pc besteld want mijn mac pro met GTX970 liep niet echt lekker en dat was goed te merken aan mijn skills online 
Tis een i7-8700K geworden met 16GB geheugen en een RTX2070. Helaas moest ik de rest ook allemaal kopen (kast, voeding etc.). Tot aan Windows toe lol.
Hopelijk kan ik me morgen weer bij een van de beste scharen.
Tis een i7-8700K geworden met 16GB geheugen en een RTX2070. Helaas moest ik de rest ook allemaal kopen (kast, voeding etc.). Tot aan Windows toe lol.
Hopelijk kan ik me morgen weer bij een van de beste scharen.
Bedankt, ik heb de config gevonden. Ik zal eens kijken of ik hem morgen kan kopen en dan kan ik gaan knallen!-tom-562 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:09:
[...]
Ik heb die combi, draai op 1080P met alles op high, en verder een custom config.ini, die staat hier een paar pagina's terug. Draait aardig soepel, ik denk gemiddeld toch wel zo'n 60 fps. Als het rustig is/in open omgeving knalt het aardig omhoog. Als het drukker is kakt het iets in, maar niet onspeelbaar als in 30 fps ofzo.
Ik begin het spel steeds meer te waarderen. Geen 3D-spotting is wel echt heel erg wennen, je moet veel tactischer spelen. Qua maps heb ik duidelijk een voorkeur voor de open maps, ook meer zoals BF bedoelt is. Had overigens net echt een zieke multikill met een V1 raket, ik was net 2 minuten squad leader, en tijdens de laatste ronde Grand Operations op die vliegveld/hangar map waren er echt kneiterveel tegenstanders bij 1 vlag. De kill-counter bleef maar lopen, volgens mij waren het er echt 15 ofzo
daltona schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:28:
[...]
Wat een uitgebreide reactie!! Dus als ik hem op medium zal spelen is het dan nog steeds mooier dan de ps4?
Dit is niet waar. De PS4 pro heeft een 60fps 'target'. Dit betekent; cap op 60fps, maar niet steady. Zie bijvoorbeeld hier. Ik vermoed dat deze net als de Xbox One X met variabele resolutie werkt (goede techniek IMO) en medium settings.SAiN ONeZ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:31:
Daar zul je gelimiteerd zijn tot 30fps, en op die pc makkelijk 60..
Ik zou de game toch echt op je PC kopen; ik heb ook een PS4 Pro, maar ik verkies toch echt hogere (stabielere) framerates en muis+toetsenbord + boven mijn console, ondanks mijn OLED-TV. Ik ben bovendien erg gevoelig voor inkakkers van framerate zoals in BF5 @ consoles gebeurt, ik merk direct zodra het zakt.
[ Voor 6% gewijzigd door TheProf82 op 21-11-2018 23:37 ]
wanneer kunnen er servers gehuurd worden ?
Vanavond de eerste war story gespeeld, moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Ze hebben het een stuk interessanter gemaakt dan met BF1.
Worden de airlifts al uitgedeeld als ware? (Voor de deluxe editie.)
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Verwijderd
Ahja, die wekelijkse goodies. Nog niet gezien, maar mss moeten we die vanaf de launch date gaan rekenen. Aanstaande week dinsdag dus even aan denken.jorank schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:19:
Worden de airlifts al uitgedeeld als ware? (Voor de deluxe editie.)
Gisteren eindelijk een wat langere sessie kunnen spelen! Wat een topgame. Met name de gunplay voelt heel erg on-point. Raak = raak, headshot = headshot. En je moet je speelstijl echt wat aanpassen, wil je niet elke minuut dood gaan
.
Ik moet alleen wel een beetje wennen na mijn 200+ uur PUBG. Daarin kan je op afstand sprayen, maar in BF moet je weer terug naar het single shots op afstand. En dan snel achter elkaar tappen. Heerlijk!
Maps zijn prima, maar voor 64p CQ is Devastation echt veel te klein. Heb wat gave rondes gespeeld op Hamada (hier mogen echt wel meer voertuigen komen), Twisted Steel, Arras en Aerodrome. Ik merk dat je met CQ64p heel erg veel kleinschalige gevechten hebt rond de vlaggen. Dit is iets waar ik enorm veel plezier uit haal. Veel meer dan met Fronlines (32p) of Grand Operations (64p), welke zich op 1 punt focussen met enorme onoverzichtelijke chaos en deaths tot gevolg. CQ is voor onze squad the way to go.
Menu's zijn ontzettend onoverzichtelijk, maar dat is iets waar aan gewerkt wordt. Nog niet genoeg uren gespeeld om echt een oordeel te vellen, maar tot nu toe erg positief verrast! En gemiddeld 135 FPS met alles op Ultra op mijn tijdelijke 1080p scherm is niet verkeerd.
In PUBG kon je alle verschillende medpacks en boosters op een knop binden. Veel spelers deden dit niet en deden dit via het menu of 1 knop (next-in-line). Prima. Maar als je je aanleert dat dit gewoon een aparte knop is, kan dit in het heetst van de strijd je net dat beetje voordeel geven.
Prima om spelers minder te helpen, maar gewoon een aparte knop ervoor te geven.
Ik moet alleen wel een beetje wennen na mijn 200+ uur PUBG. Daarin kan je op afstand sprayen, maar in BF moet je weer terug naar het single shots op afstand. En dan snel achter elkaar tappen. Heerlijk!
Maps zijn prima, maar voor 64p CQ is Devastation echt veel te klein. Heb wat gave rondes gespeeld op Hamada (hier mogen echt wel meer voertuigen komen), Twisted Steel, Arras en Aerodrome. Ik merk dat je met CQ64p heel erg veel kleinschalige gevechten hebt rond de vlaggen. Dit is iets waar ik enorm veel plezier uit haal. Veel meer dan met Fronlines (32p) of Grand Operations (64p), welke zich op 1 punt focussen met enorme onoverzichtelijke chaos en deaths tot gevolg. CQ is voor onze squad the way to go.
Menu's zijn ontzettend onoverzichtelijk, maar dat is iets waar aan gewerkt wordt. Nog niet genoeg uren gespeeld om echt een oordeel te vellen, maar tot nu toe erg positief verrast! En gemiddeld 135 FPS met alles op Ultra op mijn tijdelijke 1080p scherm is niet verkeerd.
Point taken!Deathchant schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:34:
[...]
Leuk dat je jouw visie hebt en erg fijn dat je het allemaal zo super vind echt helemaal top, maar dit kan een stuk vriendelijker.
Check! Self Healing is een andere actie/handeling dan een healing pouch te gooien naar iedereen in de buurt. Het is een actie met een ander gevolg, welke imho een eigen knop moet hebben. Dus ja, daardoor heb je er nog een knop bij. Hoe wil je dat onder dezelfde knop hebben eigenlijk? De ene keer gooi je een pouch 5 meter weg en de andere keer wil je zelf healen. Hoe?Sissors schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:37:
[...]
Ja want het is zo verschrikkelijk veel nadenken om C te moeten drukken voor self-med ipv 3. Echt verdieping van het spel...
In PUBG kon je alle verschillende medpacks en boosters op een knop binden. Veel spelers deden dit niet en deden dit via het menu of 1 knop (next-in-line). Prima. Maar als je je aanleert dat dit gewoon een aparte knop is, kan dit in het heetst van de strijd je net dat beetje voordeel geven.
Prima om spelers minder te helpen, maar gewoon een aparte knop ervoor te geven.
[ Voor 39% gewijzigd door StealthyPeanut op 22-11-2018 08:06 ]
Weet iemand of er nog gewerkt wordt aan het aantal requisition points (voor specialization unlocks) te verkrijgen? Ik ben al lvl 50, maar kan LANG niet alle specializations voor alle wapens unlocken. Laat staan voor alle tanks en vliegtuigen.
Je komt er denk ik zo'n 20.000 tekort? Duurt aardig lang wil je die unlocken met een snelheid van max 300 per dag.
Je komt er denk ik zo'n 20.000 tekort? Duurt aardig lang wil je die unlocken met een snelheid van max 300 per dag.
Het staat in de lijst van known issues, ze gaan er een fix voor uitbrengen. Wanneer? Geen idee.steel123 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:14:
Weet iemand of er nog gewerkt wordt aan het aantal requisition points (voor specialization unlocks) te verkrijgen? Ik ben al lvl 50, maar kan LANG niet alle specializations voor alle wapens unlocken. Laat staan voor alle tanks en vliegtuigen.
Beetje afhankelijk van wapens maar met sommige LMG's en AR's kan je prima sprayen op afstand. Denk aan de KE7 of de Lewis Gun met de juiste specializations. Ik doe eigenlijk niet anders met de LMG'sStealthyPeanut schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:48:
Hoe? Zoals het nu werktCheck! Self Healing is een andere actie/handeling dan een healing pouch te gooien naar iedereen in de buurt. Het is een actie met een ander gevolg, welke imho een eigen knop moet hebben. Dus ja, daardoor heb je er nog een knop bij. Hoe wil je dat onder dezelfde knop hebben eigenlijk? De ene keer gooi je een pouch 5 meter weg en de andere keer wil je zelf healen. Hoe?
Werkt het goed? Niet echt
Oke dus als ik het goed begrijp, zijn de settings van de ps4 gelijk aan de medium settings van pc?TheProf82 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:36:
[...]
[...]
Dit is niet waar. De PS4 pro heeft een 60fps 'target'. Dit betekent; cap op 60fps, maar niet steady. Zie bijvoorbeeld hier. Ik vermoed dat deze net als de Xbox One X met variabele resolutie werkt (goede techniek IMO) en medium settings.
Ik zou de game toch echt op je PC kopen; ik heb ook een PS4 Pro, maar ik verkies toch echt hogere (stabielere) framerates en muis+toetsenbord + boven mijn console, ondanks mijn OLED-TV. Ik ben bovendien erg gevoelig voor inkakkers van framerate zoals in BF5 @ consoles gebeurt, ik merk direct zodra het zakt.
Zeker niet hoger. De PC versie zal er beter uitzien en soepeler spelen omdat BFV op consoles geen steady 60fps haalt.daltona schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:39:
[...]
Oke dus als ik het goed begrijp, zijn de settings van de ps4 gelijk aan de medium settings van pc?
Op Twitter trouwens gelezen dat ze Frontlines gaan terugzetten naar BF1-gameplay, dus zonder explosieven te moeten dragen om de laatste objectives te kunnen armen, owv 'de grote vraag van de community'.
Ik weet niet of ik dat een goed punt vind, ik vond deze manier ook wel zijn charme hebben. Ze hadden beter eerst die bug verwijdert die ervoor zorgt dat het spel vast zit en je 20 min zonder objectives moet spelen
Ik weet niet of ik dat een goed punt vind, ik vond deze manier ook wel zijn charme hebben. Ze hadden beter eerst die bug verwijdert die ervoor zorgt dat het spel vast zit en je 20 min zonder objectives moet spelen

Ohhhhh vandaar! Ik heb FL voor het eerst in BF1 gespeeld en ik begreep er gisteren in BF5 helemaal niks van.hottentot schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:17:
Op Twitter trouwens gelezen dat ze Frontlines gaan terugzetten naar BF1-gameplay, dus zonder explosieven te moeten dragen om de laatste objectives te kunnen armen, owv 'de grote vraag van de community'.
Dan heb jij iets anders gelezen dan ik, wat ik las is dat ze het 3D ikoon niet meer overal gaan tonen. Zodat je de bom kunt meenemen zonder dat de gehele eneny team constant op jouw ikoon schiet.hottentot schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:17:
Ik hoop het niet. Vind het juist vet op de huidige manier. Alleen jammer dat als je de bomb draagt iedereen dit kan zien omdat er een gigantisch icoon boven je hoofd hangt.hottentot schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:17:
Je doet wel erg weinig damage met een panzerfaust of grenade launcher. Vooral de grenade launcher is nutteloos. Je moet die granaat echt recht op z'n hoofd schieten wil je een kill krijgen en dan niet eens door de explosie. Dit mag wel iets meer damage doen.
unfor schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:23:
[...]
Dan heb jij iets anders gelezen dan ik, wat ik las is dat ze het 3D ikoon niet meer overal gaan tonen. Zodat je de bom kunt meenemen zonder dat de gehele eneny team constant op jouw ikoon schiet.
Bron: https://twitter.com/NiklasAstrand/status/1065260801186021376@NiklasAstrand
17 uur geleden
In the 4th December patch for #BattlefieldV the physical bombs in Frontlines will go away and the game mode will go back to use the BF1 design. We wanted to be consistent between game modes but we rather listen to all you players asking for the classic design.
Edit: maar ik snap de verwarring Deloeks, want even voordien had hij het volgende getweet:
Dus ja, als je terug gaat naar BF1-Frontlines, natuurlijk zijn er dan geen bomb carriers meer@NiklasAstrand
19 uur geleden
In the 4th December patch for #BattlefieldV the icon above the bomb carriers in Airborne and Frontlines will no longer be visible. We've decided this based on your feedback. Note that the icon will still be visible for a brief moment on pickup as it is mentioned by audio.

[ Voor 27% gewijzigd door h1ttent1t op 22-11-2018 09:42 ]
Veel nadenken zou ik het niet willen noemen, maar ik ben er wel blij mee als het strikt gescheiden wordt/blijft. Dit zorgt ervoor alle klasses consistent spelen en zelf healen/anderen healen een bewuste keuze blijft.Sissors schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:37:
[...]
Het is juist vervelend dat je nu zelf ook healt met 3 (overigens, gadgets op de duimknoppen vd muis is erg prettig) terwijl je je squad/teammate wilt helpen die op dat moment harder health nodig heeft. Dat overkomt me dagelijks en is bloedirritant.
Subtiele verdiepingen zoals dit vind ik een enorme plus voor BFV.
Prima keuze. Ik vond dit geen Frontlines. Je ziet de bom van mijlenver aankomen en dat neemt wat mij betreft een stuk spanning weg. De charme van Frontlines vond ik met name bestaan uit de intense gevechten rond de eind objectives en er dan op de een of andere manier tussendoor zien te sneaken om de objective te armen.hottentot schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:17:
Mijn zoon speelt met i54690K @ 4Ghz en een AsusStrix 970 in OC mode op 1920x1080 op 144Hz. Battlefield setting op medium en hij haalt een stabiele 65 Fps. Ik zelf met het enige verschil een 980ti zit dan op 85.BladeSlayer1000 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:11:
Eens. Wat ik erg jammer vond is dat je eindelijk een punt veroverd en dan geen bom carrier hebt waardoor je maar doelloos zit te wachten tot de bom weer beschikbaar is en iemand hem ophaalt.jagermeister schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:12:
[...]
Prima keuze. Ik vond dit geen Frontlines. Je ziet de bom van mijlenver aankomen en dat neemt wat mij betreft een stuk spanning weg. De charme van Frontlines vond ik met name bestaan uit de intense gevechten rond de eind objectives en er dan op de een of andere manier tussendoor zien te sneaken om de objective te armen.
Zo is Frontlines ook echt een andere gamemode dan Airborne.
Voorkomt explosion spam wel heel goed, vind het wel prima zo. Gebruik die grenade launcher en de grenade pistol maar tegen tanks en fortificaties, niet tegen infanterie.ProfaNe schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:28:
Je doet wel erg weinig damage met een panzerfaust of grenade launcher. Vooral de grenade launcher is nutteloos. Je moet die granaat echt recht op z'n hoofd schieten wil je een kill krijgen en dan niet eens door de explosie. Dit mag wel iets meer damage doen.
Moet zeggen dat de grenade pistol ook wel goed werkt om spelers simpelweg te damagen waardoor ze zich terug trekken om te healen. Zelfde reden om incindiary granaten te gebruiken, je krijgt minder kills maar spelers moeten wel wegrennen en liggen om het vuur te doven en dat gebied is ook niet meer toegangkelijk.
Hebben ze geen medic dan zijn ze direct hun enige health pack kwijt.
[ Voor 41% gewijzigd door Tsurany op 22-11-2018 10:45 ]
Klopt ja, gisteren zaten we met een man of 8 op objective B bij Arras te wachten. Gaan de bomb carriers allebei richting A.Tsurany schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:41:
[...]
Eens. Wat ik erg jammer vond is dat je eindelijk een punt veroverd en dan geen bom carrier hebt waardoor je maar doelloos zit te wachten tot de bom weer beschikbaar is en iemand hem ophaalt.
Zo is Frontlines ook echt een andere gamemode dan Airborne.
BF V speelt wel lekker weg, alleen heb ik last van een vervelende bug..
als ik weleens in het begin of midden in een potje mijn assignments wil inzien.
dan blijft de game in dat menu hangen, kan ik er niet meer uit.. enige wat werkt is alt+f4..
erg vervelend, al een paar keer meegemaakt net
dan blijft de game in dat menu hangen, kan ik er niet meer uit.. enige wat werkt is alt+f4..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Bekend en erkend probleem, wordt aan gewerkt door DICE.Nickrsd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:48:
BF V speelt wel lekker weg, alleen heb ik last van een vervelende bug..
Jullie hebben gelijk, ik kan mezelf ook halen door op de 3 te drukken. De animatie is hetzelfde dan als wanneer je op de aparte self-heal knop drukt. Hetzelfde geldt voor support, en ja soms als je jezelf wilt healen/resupplien en er loopt iemand dichtbij je, dan gooi je een pouch naar hen toe ipv naar jezelf. In BF1 had ik daar ook last van, dus ik neem terug wat ik zei over die dedicated knop. Die is dan idd logisch.
Ik moet idd mijn speelstijl gaan aanpassen. Ik ben meer van het constant rennen, rushen en rossen; dat lijkt nu veel sneller te eindigen in een death waarvan ik geen enkele kogel zie aankomen van welke kant dan ook. Ik moet dus wat meer stilstaan en kijken, en ik haat stilstaan
Ik zie de beweging van de mannetjes vaak geeneens, laat staan als ik daarbij zelf beweeg. Ik word 99% van de tijd altijd van de zijkant of in mijn rug neergeschoten...
Ik moet idd mijn speelstijl gaan aanpassen. Ik ben meer van het constant rennen, rushen en rossen; dat lijkt nu veel sneller te eindigen in een death waarvan ik geen enkele kogel zie aankomen van welke kant dan ook. Ik moet dus wat meer stilstaan en kijken, en ik haat stilstaan
Door die bug eindigt de ronde vaak niet nadat de timer is afgelopen. Gisteren nog minimaal een uur doorgespeeld nadat de timer op 0 stond. Het bleef maar op en neer gaan zonder dat er een winnaar kwam.hottentot schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:17:
Uiteindelijk maar gestopt want er kwam geen einde aan.
ik vind Frontlines echt een toffe gamemode maar deze bug mogen ze toch wel snel fixen.
Ik had gisteren ook 3 crashes, heb uiteindelijk maar de OC op mijn videokaart (RX 480) uitgezet. Hopelijk gaat dat werken.
Zitten nog wel duidelijke bugs in:
- Lichaam warping als je in een krappe spot ligt en omdraait
- Je spawnt allemaal op dezelfde vierkante meter, zorgt voor rare start in het begin
- Als je wordt gerevived dan zie je heel soms de blauwe/groene waas van je reviver constant in beeld. En dat gaat niet weg totdat het potje eindigt.
Zitten nog wel duidelijke bugs in:
- Lichaam warping als je in een krappe spot ligt en omdraait
- Je spawnt allemaal op dezelfde vierkante meter, zorgt voor rare start in het begin
- Als je wordt gerevived dan zie je heel soms de blauwe/groene waas van je reviver constant in beeld. En dat gaat niet weg totdat het potje eindigt.
Heb ik ook last van, was eerst bang dat mn GPU de geest zou gaan geven.Ircghost schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:10:
ALT-Tab werkt trouwens ook!
Grenade launcher lekker laten zo.. Nu moet je het tactische gebruiken wanneer je iemand goed hebt geraakt om hem/haar dan af te maken dmv grenade launcher. Ipv dat iedereen met de grenade launcher gaat spammen.ProfaNe schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:28:
[...]
Ik hoop het niet. Vind het juist vet op de huidige manier. Alleen jammer dat als je de bomb draagt iedereen dit kan zien omdat er een gigantisch icoon boven je hoofd hangt.
Zo al mooie momenten gehad in Arras, mensen net niet dood zijn.. Dan met grenade launcher afmaken omdat ze achter een hoekje wegschuilen.

Mijn mening tho, hoop dat ze er niks aan veranderen!
Eens!lowskilled-ftw schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:46:
[...]
Grenade launcher lekker laten zo.. Nu moet je het tactische gebruiken wanneer je iemand goed hebt geraakt om hem/haar dan af te maken dmv grenade launcher. Ipv dat iedereen met de grenade launcher gaat spammen.
Zo al mooie momenten gehad in Arras, mensen net niet dood zijn.. Dan met grenade launcher afmaken omdat ze achter een hoekje wegschuilen.![]()
Wat ook werkt is paar keer schieten zodat hij in cover blijft, gooi nade en wissel naar nade launcher en schiet die er ook bovenop. Dit lijkt te werken voor zover ik getest heb. Ook als ze nog vol health hebben.lowskilled-ftw schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:46:
[...]
Grenade launcher lekker laten zo.. Nu moet je het tactische gebruiken wanneer je iemand goed hebt geraakt om hem/haar dan af te maken dmv grenade launcher. Ipv dat iedereen met de grenade launcher gaat spammen.
Zo al mooie momenten gehad in Arras, mensen net niet dood zijn.. Dan met grenade launcher afmaken omdat ze achter een hoekje wegschuilen.![]()
In dat geval kan je beter je FOV verhogen en misschien je een keertje de andere kant op lopenDeathchant schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:05:
Ik zie de beweging van de mannetjes vaak geeneens, laat staan als ik daarbij zelf beweeg. Ik word 99% van de tijd altijd van de zijkant of in mijn rug neergeschoten...
Slim! Dit ga ik is proberen!!MacrosSimga schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:06:
[...]
Wat ook werkt is paar keer schieten zodat hij in cover blijft, gooi nade en wissel naar nade launcher en schiet die er ook bovenop. Dit lijkt te werken voor zover ik getest heb. Ook als ze nog vol health hebben.
En daarna met B switchen naar SL screen om er, mits voldoende punten, ook nog een V1 rocket bovenop te joekelen, hoezo overkill
Met die selbstlader als assault en joekel van een scope zie je ze allemaal eerder en wat een beest is dat dan..
Met die selbstlader als assault en joekel van een scope zie je ze allemaal eerder en wat een beest is dat dan..
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Als je echt niet kan mikken met granaten en nade launcher dan kan je teveel punten gaan besteden voor die ene enemySAiN ONeZ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:19:
En daarna met B switchen naar SL screen om er, mits voldoende punten, ook nog een V1 rocket bovenop te joekelen, hoezo overkill
Je kunt ook een granaat gooien en die zelf uit de lucht schieten zodat ie in de lucht explodeert. Handig als iemand achter een rots of muurtje zit of ligt.MacrosSimga schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:06:
[...]
Wat ook werkt is paar keer schieten zodat hij in cover blijft, gooi nade en wissel naar nade launcher en schiet die er ook bovenop. Dit lijkt te werken voor zover ik getest heb. Ook als ze nog vol health hebben.
Moet je wel kunnen aimen en daar ben ik iets minder goed in
Ik heb die selbstlader gisteren een half uurtje geprobeerd, maar kan niet echt wennen aan dat ding. Vind hem niet snel genoeg achter elkaar vuren. Misschien gebruik ik hem wel verkeerd. Hoe gebruik je dat ding effectief?SAiN ONeZ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:19:
[ Voor 29% gewijzigd door jagermeister op 22-11-2018 12:57 ]
Korte ervaring, erg leuk, hectisch en lastig in het begin maar went snel met het spotten, reloaden en attrition systeem. Wel heb ik soms dat geluid niks van klopt, je soms opeens niet een bepaalde richting op kan lopen maar verder geen grote problemen gehad.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Verwijderd
spotten kan niet meer toch? bij mij zet ie dan een icoontje neer dat er daar ongeveer ergens "gevaar" is.SouLLeSSportal schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:00:
Korte ervaring, erg leuk, hectisch en lastig in het begin maar went snel met het spotten, reloaden en attrition systeem. Wel heb ik soms dat geluid niks van klopt, je soms opeens niet een bepaalde richting op kan lopen maar verder geen grote problemen gehad.
Scout kan spotten met verrekijker, voor zover ik weet.Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:01:
[...]
spotten kan niet meer toch? bij mij zet ie dan een icoontje neer dat er daar ongeveer ergens "gevaar" is.
Verwijderd
ja, goed dat het eruit is, maar ik wel moeite met het zien van de vijanden... Ga veel dood, zij zien mij veel eerder dan ik hen. Het is ook wel een tijd geleden dat ik een BF game heb gespeeld, veel oefenen dus.jagermeister schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:05:
[...]
Scout kan spotten met verrekijker, voor zover ik weet.
Het is inderdaad heel even wennen, maar wat mij betreft komt dat spotsysteem zoals het was echt NOOIT meer terug. Ben er nu wel aan gewend.Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:17:
[...]
ja, goed dat het eruit is, maar ik wel moeite met het zien van de vijanden... Ga veel dood, zij zien mij veel eerder dan ik hen. Het is ook wel een tijd geleden dat ik een BF game heb gespeeld, veel oefenen dus.
Ik hoop trouwens wel snel op wat meer maps, want het aantal vind ik nu wat karig en Fjell en Narvik sla ik vaak zelfs over omdat ik ze gewoon matig vind.
Ik heb best wel een vervelend probleem met BF5,,, hij onthoudt niet alle instellingen in het meunu.
Meer mensen met hetzelfde probeleem?
Dit heeft te maken met de letters van jouw soldier. Als er een non-english letter in zit slaat hij het niet op.RoaDHouse schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:49:
Ik heb best wel een vervelend probleem met BF5,,, hij onthoudt niet alle instellingen in het meunu.
Klopt dat?
Nee dat heb ik nietStealthyPeanut schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:50:
[...]
Dit heeft te maken met de letters van jouw soldier. Als er een non-english letter in zit slaat hij het niet op.
Klopt dat?
Dat gebeurt als je bij advanced de settings van 'Graphics quality' wijzigt.RoaDHouse schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:54:
[...]
Nee dat heb ik niethet is in het eerste video menu niet bij advanced,,, hij zet grain enz weer op on.
Als je die dus wijzigt altijd ff terug naar eerste menu en dan die dingen weer zetten zoals je wilt.
[ Voor 18% gewijzigd door jagermeister op 22-11-2018 13:58 ]
Let op:
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V