Premium Access voor een maandje voor 15 euro en straks een key bij kopen was een no-brainer, wat een schappelijke deal van EA. Zuur voor de mensen die toch weer tot een pre-order verleid zijn, maar dat moet je ook gewoon nooit doen, leer dat nou eens.
Ik heb gisteravond ook een uur of 4 kunnen spelen, waarvan misschien 2 effectief in-game voordat iedereen in dezelfde server zit, de settings weer goedstaan etc.
Ik moet zeggen, het valt me mee en tegen zo na de beta weer beginnen. Het beste aspect vind ik mijn Origin Friends list, sinds BF3 zijn er niet zoveel oude strijdmakkers online en dat op dag -1, iedereen heeft er weer zin in. Ook in-game een aantal oud ESL spelers weer tegengekomen op random servers, echt het blues brothers gevoel; getting the band back together. LOVE IT.
De UI is fiks verbeterd, het ziet/klinkt er fantastisch uit, movement is crisp/snappy en het laden gaat snel. Paar leuke nieuwe maps zo op 't oog en al meer ptfo dan ooit in bf1 ben tegen gekomen, dikke prima. Ook het echt aan moeten passen qua snelheid aan de game, heerlijk. Ook zoiets, hoe close zijn die potten! Zo veel binnen 10 of 20 tickets verschil dat het bijna verdacht wordt, supertof.
Toch, dat beginnen aan de game is toch wel zo nodeloos bloedirritant weer. Eerst dat gezeik van die Noorse campaign, die je met veel pijn en moeite wel kan skippen, maar de volgende keer dat je de game opstart nog een keer voor de kiezen krijgt. Duurt lang voordat iedereen in een server zit met een map/mode die je wilt spelen en tegen de tijd dat de laatste erin zit, hup mapwissel, gvd weer hamada (kutmap eerste klas so far).
Is op zich geen ramp, ware het niet dat je al die onzin weer moet unlocken en je in het begin merkbaar minder effectief kan ptfo-en, want ja, eerst die unlock tree weer door. Aangezien iedereen precies met dezelfde grind bezig is, zijn die eerste potten gewoon nodeloos minder tof dan het zou kunnen zijn. Op pils en tandvlees maar ff doorbijten en laten we eerlijk zijn, zo spannend zijn die wapens nog niet.
Het nieuwe attrition systeem is naar mijn smaak iets te eenvoudig geworden, zit eigenlijk nooit zonder ammo nu en ik mis echt wat matpartijen op de objectives om die ammo station nog, maar dat zal wel bijtrekken als men de game leert spelen.
Performance is wel een stuk minder geworden, met i5 4670K en 970 gtx is het nu harken tussen de 60 en de 80 fps met af en toe rare freezes/haperingen. Even kijken hoe dat zich gaat ontwikkelen, moeten nog wel een paar patches over heen wat mij betreft.
O, laatste zeikpuntje, die official servers met vaste rotaties kunnen echt de boom in. Moet je verdorie al die zooi unlocken per klasse, per wapen, kortom je wilt infantry maps om er maar zo snel mogelijk van af te zijn en dan later nog wel eens op die open vlaktes kijken waar de snipers liggen.
Enfin, zal nog wel wat uurtjes duren voor 't spel echt kan beginnen, nu denk ik level 12 assault na 1 avond, nog even voor de stg en dan kunnen we als squad klasses uitwisselen. Hopelijk dat na t weekend het genieten kan beginnen.