Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theherm
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-10 22:24
rhos schreef op maandag 1 april 2019 @ 06:55:
Als je data aanzet op sim 1 en je belt met sim 1 is er niets aan de hand. Je kunt dat iets opzoeken. Bel je met sim 2 maar staat data aan op sim 1 dan gaat het niet.

Dit heeft met dual sim te maken de 2e sim is een passieve dualsim. Weinig toestellen met een actieve dualsim.

Ik had het ook graag gezien.

[...]
Inderdaad! Bellen en data op SIM1 gaat tegelijkertijd (data schakelt terug naar 3G), maar niet tegelijkertijd op SIM2. Het wisselen van de mobiele data SIM naar SIM2 verhelpt dit probleem niet.

Ik had verwacht dat de 'Dual 4G-netwerken' optie het mogelijk zou maken, maar blijkbaar is deze optie alleen ontworpen om betere geluidskwaliteit op de andere SIM mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Ik zou dit zelf wel willen zien op de op7. Maar zal wel weer niet.
Theherm schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:38:
[...]

Inderdaad! Bellen en data op SIM1 gaat tegelijkertijd (data schakelt terug naar 3G), maar niet tegelijkertijd op SIM2. Het wisselen van de mobiele data SIM naar SIM2 verhelpt dit probleem niet.

Ik had verwacht dat de 'Dual 4G-netwerken' optie het mogelijk zou maken, maar blijkbaar is deze optie alleen ontworpen om betere geluidskwaliteit op de andere SIM mogelijk te maken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:50
rhos schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:13:
Ik zou dit zelf wel willen zien op de op7. Maar zal wel weer niet.

[...]
De provider moet dit ook mogelijk maken. Kan de telefoon zelf verder weinig aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
RAAF12 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:10:
Kijk even hier of je aan de voorwaarden voldoet. no root!
https://forum.xda-develop...wifi-switch-root-t3820943

Of probeer simcard slot 2
[Afbeelding: SIM2]
Allemaal geprobeerd, volte is geactiveerd door Proximus, maar ik zie de optie nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 14:15
JLius schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:21:
[...]

Allemaal geprobeerd, volte is geactiveerd door Proximus, maar ik zie de optie nog steeds niet.
Als het net zo is als bij de Nederlandse providers, dan moet ook van profiel geswitched worden via Qualcomm QPST. Zie : https://android-hubo.de/t...de-en-ohne-root/?pageNo=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
pkwakman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:05:
[...]

Als het net zo is als bij de Nederlandse providers, dan moet ook van profiel geswitched worden via Qualcomm QPST. Zie : https://android-hubo.de/t...de-en-ohne-root/?pageNo=1
Heb je enig idee waarom het zo omslachtig moet? Ligt dat aan de provider of aan OnePlus (of beiden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Wil je bestanden en foto's van je telefoon afhalen wordt hij helemaal niet herkend.
Ik krijg zelfs niet eens een windows melding dat mijn telefoon is verbonden of iets van een device :/

Heb al van alles geprobeerd in de developer opties wat je normaal gesproken dan moet doen maar niks werkt.
Toestel wilt alleen maar opladen lijkt het wel, wat moet ik doen ik ben al 3 dagen en avonden bezig geweest :|

Om een voorbeeld te geven wanneer telefoon verbonden is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I3942sEiOMo7LMVrHO6Ex5i2/full.png

Hopelijk kan iemand hier misschien iets betekenen, ohja wanneer het toestel in de computer zit krijg ik zelfs geen Android system pop up in het toestel zelf _/-\o_

Alvast bedankt.... ( ik heb ook al contact gehad met oneplus en zelfs zij weten er niets van (ja het standaard lijstje opnoemen) :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05:34
michaell958 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:02:
Wil je bestanden en foto's van je telefoon afhalen wordt hij helemaal niet herkend.
Ik krijg zelfs niet eens een windows melding dat mijn telefoon is verbonden of iets van een device :/

Heb al van alles geprobeerd in de developer opties wat je normaal gesproken dan moet doen maar niks werkt.
Toestel wilt alleen maar opladen lijkt het wel, wat moet ik doen ik ben al 3 dagen en avonden bezig geweest :|

Om een voorbeeld te geven wanneer telefoon verbonden is:

[Afbeelding]

Hopelijk kan iemand hier misschien iets betekenen, ohja wanneer het toestel in de computer zit krijg ik zelfs geen Android system pop up in het toestel zelf _/-\o_

Alvast bedankt.... ( ik heb ook al contact gehad met oneplus en zelfs zij weten er niets van (ja het standaard lijstje opnoemen) :F )
Probeer de rode usb kabel die je ook voor het laden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
PlayBox schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:29:
[...]

Probeer de rode usb kabel die je ook voor het laden gebruikt.
Uiteraard, daar heb ik het probleem als eerste mee heb ervaren laden gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
michaell958 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:31:
[...]
Uiteraard, daar heb ik het probleem als eerste mee heb ervaren laden gaat prima.
Open de instellingen, type bovenin het zoekveld 'usb', klik op zoekresultaat 'usb preferences' (of de NL variant) en selecteer 'file transfer'.

Usbfiletransfer

[ Voor 13% gewijzigd door ralph075 op 02-04-2019 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
ralph075 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:42:
[...]

Open de instellingen, type bovenin het zoekveld 'usb', klik op zoekresultaat 'usb preferences' (of de NL variant) en selecteer 'file transfer'.
In dat menu kan ik helaas niks aanpassen, het lijkt wel locked iemand enige idee? haha, het lijkt wel alsof elke telefoon die ik heb niet met mij mee wil werken 8)7 (terwijl ik er liefdevol mee om ga)

https://tweakers.net/ext/f/DkufdsIbpEiKBP7eQtWHhZFP/full.jpg

Waar zou ik op moeten tikken dan? Want het is allemaal locked

[ Voor 9% gewijzigd door michaell958 op 02-04-2019 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
michaell958 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:49:
[...]
In dat menu kan ik helaas niks aanpassen, het lijkt wel locked iemand enige idee?
Ik ook niet, maar ik dacht dat dat komt omdat ik nu niet met USB verbonden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
ralph075 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:52:
[...]

Ik ook niet, maar ik dacht dat dat komt omdat ik nu niet met USB verbonden ben.
Dat ben ik dus momenteel nu wel, daarom is het juist heel vaag. ( je hoort ook helemaal niks met windows dat er een device gekoppeld wordt) wellicht defect denk? :/

Toevoeging: hij denkt dus dat er helemaal geen apparaat aan hangt waarmee die files kan delen of iets mee kan doen. (en dat is ook getest bij computers die niet eens van mij zijn)

[ Voor 34% gewijzigd door michaell958 op 02-04-2019 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05:34
michaell958 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:31:
[...]

Ik had ook eerst met een usb kabel van mijn oude smartphone geprobeerd. Dan ziet de pc je phone niet. Alleen als je de rode kabel gebruikt, wordt je phone gedetecteerd. Maar misschien is er iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
PlayBox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 00:04:
[...]

Ik had ook eerst met een usb kabel van mijn oude smartphone geprobeerd. Dan ziet de pc je phone niet. Alleen als je de rode kabel gebruikt, wordt je phone gedetecteerd. Maar misschien is er iets anders aan de hand.
Ja ik vind het ook maar vaag.

Alweer maar even contact opnemen met oneplus.... :/
De support snapt er zelf ook niks van.

[ Voor 4% gewijzigd door michaell958 op 03-04-2019 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinest
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 14:41
raven_2001 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:26:
Ik heb een raar probleem met mijn OnePlus 6.

Als ik een foto maak vanuit Whatsapp (dus in de applicatie zelf) veranderd de kleur ineens. Stel je wil een foto maken, dan is de kleur nog normaal. Maar op moment dat je de foto hebt gemaakt verschiet de kleurtint ineens naar gelig. De foto ziet er dan ineens niet meer uit.

Probleem heb ik niet wanneer ik de normale camera app gebruik. Ook na reboot van de telefoon blijft dit probleem.

Kent iemand dit?
Bij mij ook helaas. Een andere tip (work around) die ik nog niet voorbij zag komen is: voordat je een foto maakt de camera laten focussen door midden op het scherm te tikken, of op het object tikken wat je wilt fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

michaell958 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 00:07:
[...]

Ja ik vind het ook maar vaag.

Alweer maar even contact opnemen met oneplus.... :/
De support snapt er zelf ook niks van.
Al andere USB-poort geprobeerd, en andere PC? De zogenaamde cross-check dus?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
PeacekeeperNL schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:44:
[...]

Al andere USB-poort geprobeerd, en andere PC? De zogenaamde cross-check dus?
Ja alles wat je kan bedenken haha, heb me eraan kapot gewerkt om erachter te komen, maar zoals gemeld geloof ik ook bij andere computers geprobeerd, zowel kassa computers als overige laptops van collega's vrienden etc. :)

Dus het is het toestel en oneplus gaat hem laten ophalen voor de check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

michaell958 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:03:
[...]

Ja alles wat je kan bedenken haha, heb me eraan kapot gewerkt om erachter te komen, maar zoals gemeld geloof ik ook bij andere computers geprobeerd, zowel kassa computers als overige laptops van collega's vrienden etc. :)

Dus het is het toestel en oneplus gaat hem laten ophalen voor de check.
Inderdaad, zal er iets mis zijn met de dataconnectors van de poort. Maak een goede backup van je toestel gegevens, ik denk dat je mobo wordt vervangen, of misschien compleet nieuw toestel. Heeft het wel gewerkt?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 22:07
Ik heb mijn OnePlus 6 nu sinds de launch en tot op heden nog nooit enige vertraging of wat dan ook meegemaakt, altijd snel.
Tot nu ik merk regelmatig met scrollen (vooral in Chrome) hikken en happeringen.
Uiteraard opnieuw opgestart en cache geleegd maar het helpt niet.
Zijn er meer die daar "last" van hebben ?
Het is geen wereld probleem ik weet het maar ben nu eenmaal kritisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-10 21:11
ComTech schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:35:
Ik heb mijn OnePlus 6 nu sinds de launch en tot op heden nog nooit enige vertraging of wat dan ook meegemaakt, altijd snel.
Tot nu ik merk regelmatig met scrollen (vooral in Chrome) hikken en happeringen.
Uiteraard opnieuw opgestart en cache geleegd maar het helpt niet.
Zijn er meer die daar "last" van hebben ?
Het is geen wereld probleem ik weet het maar ben nu eenmaal kritisch ;)
Ja ik heb precies hetzelfde, hoop dat ze snel met een update komen.
Ook vind ik de beveiligingspatch van 1 janurari 2019 wel een beetje schraal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:28
lennertvdkort schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:01:
[...]

Ja ik heb precies hetzelfde, hoop dat ze snel met een update komen.
Ook vind ik de beveiligingspatch van 1 janurari 2019 wel een beetje schraal..
Ik had daar ook last van en heb recentelijk de BRAVE browser geinstalleerd. Werkt supersnel en nog iets comfortabeler ook want de belangrijkste bedieningselementen verschijnen indien nodig onderin (tabs enzo) dus veel makkelijk bereikbaar. Tot nu toe ben ik meer dan tevreden.... mis Chrome eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-10 12:57

Qon

Wat ik mezelf nou afvraag, het enige waarbij ik last heb van het enorme scherm is om een URL te typen in de browser. Is er een handigheidje voor zodat deze balk binnen handbereik komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 11:15
Qon schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:27:
Wat ik mezelf nou afvraag, het enige waarbij ik last heb van het enorme scherm is om een URL te typen in de browser. Is er een handigheidje voor zodat deze balk binnen handbereik komt?
Vroeger had je daarvoor een setting, die is weggeweest maar je kan het wel voor elkaar krijgen. Door op het vergrootglas te klikken kom je in je adressbar..

https://tunecomp.net/move...creen-bottom-android/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

my mind is blown... Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 22:54

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Camiel schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:34:
[...]

Vroeger had je daarvoor een setting, die is weggeweest maar je kan het wel voor elkaar krijgen. Door op het vergrootglas te klikken kom je in je adressbar..

https://tunecomp.net/move...creen-bottom-android/amp/
Top! Hierdoor mis ik chromepie iets minder op m'n op6 :Y

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 6!

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Verschillende Unbrick Tools

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-01-2021 15:00 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:31
Heb de afgelopen weken last van het feit dat bellers (zowel vaste lijn) klagen over echo tijdens gesprekken.
Valt mij op dat ik dan wifi heb aan heb staan en thuis ben verbonden met het netwerk. Wanneer ik de wifi uitzet op de gsm lijkt de echo weg te zijn voor de beller. Zelf heb ik de echo niet geconstateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 22:54

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Begin van de week m'n OP6 een factory reset gegeven, sindsdien heb ik problemen met Whatsapp en e-mail dat laat/niet binnenkomt, pas als ik de betreffende app open. Voor mail vind ik dat niet zo'n probleem, maar Whatsapp wil ik wel graag bij de tijd houden.

Batterij-optimalisatie al uitgezet, data op de achtergrond aangezet, smart boost (OP laboratorium) uitgezet, Greenify (waar ik voorheen geen last van had) verwijderd, heartbeat app geïnstalleerd om de verbinding open te houden.

Geen van bovenstaande oplossingen heeft geholpen, mis ik nog iets? Wat zou ik nog kunnen doen? Toestel is geroot, verder geen rare dingen geïnstalleerd. Voorheen ook geen last hiervan gehad.

Edit: na opnieuw installeren van Whatsapp lijkt het probleem weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Eric_Cantona op 07-04-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:23:

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d

Wachtwoord:
spoiler:
N3v3r S3ttl3 tm
Super nice! Klinkt ook als een hele mooie manier om je telefoon rigoureus te factory resetten. Wordt hierbij altijd de laatste versie van oxigenos geïnstalleerd of is er één versie?

Edit: ik moet beter lezen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
twowheeler schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:31:
[...]

Super nice! Klinkt ook als een hele mooie manier om je telefoon rigoureus te factory resetten. Wordt hierbij altijd de laatste versie van oxigenos geïnstalleerd of is er één versie?

Edit: ik moet beter lezen 8)7
Stond inderdaad in m'n bericht :p. Maar nog voor de duidelijkheid:

Elke keer als OnePlus een versie stabiel genoeg vindt, zullen zij deze implementeren in de Unbrick Tool, welke ik weer op m'n cloud zal zetten. Dus voor de OnePlus 6 is er bijvoorbeeld de meest recente welke OxygenOS 9.0.4 erop zet. En inderdaad, want de drivers en firmware wordt er ook opnieuw op geflasht. Lekker clean :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:46
pielle007 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:33:
Heb de afgelopen weken last van het feit dat bellers (zowel vaste lijn) klagen over echo tijdens gesprekken.
Valt mij op dat ik dan wifi heb aan heb staan en thuis ben verbonden met het netwerk. Wanneer ik de wifi uitzet op de gsm lijkt de echo weg te zijn voor de beller. Zelf heb ik de echo niet geconstateerd
Volgens mij heb ik hier pas wat over gelezen. Sim1 gebruikt tijdens het bellen 4g en wifi gelijktijdig. Sim2 schijnt wifi tijdjens het bellen niet te gebruiken. Dus als je sim nu in slot 1 zit zou je slot 2 eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:33:
[...]

Stond inderdaad in m'n bericht :p. Maar nog voor de duidelijkheid:

Elke keer als OnePlus een versie stabiel genoeg vindt, zullen zij deze implementeren in de Unbrick Tool, welke ik weer op m'n cloud zal zetten. Dus voor de OnePlus 6 is er bijvoorbeeld de meest recente welke OxygenOS 9.0.4 erop zet. En inderdaad, want de drivers en firmware wordt er ook opnieuw op geflasht. Lekker clean :D.
Top! Erg fijn voor als we naar android 10 gaan.

Wat doet een release als 5.1.11 daar eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twowheeler schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:54:
[...]

Top! Erg fijn voor als we naar android 10 gaan.

Wat doet een release als 5.1.11 daar eigenlijk?
Die is voor mensen bedoeld als ze weer terug zouden willen naar de meest stabiele versie van Android 8.1 (in dit geval 5.1.11).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:55:
[...]

Die is voor mensen bedoeld als ze weer terug zouden willen naar de meest stabiele versie van Android 8.1 (in dit geval 5.1.11).
Duidelijk, merci!
Heb voor de grap even gekeken. Die .exe bestanden openen beide hetzelfde, dus ik denk dat het niet uitmaakt welke je gebruikt. Het ziet er in iedergeval erg makkelijk uit. Had iets verwacht van ADB commands enzo, dit werkt veel simpeler _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twowheeler schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:58:
[...]

Duidelijk, merci!
Heb voor de grap even gekeken. Die .exe bestanden openen beide hetzelfde, dus ik denk dat het niet uitmaakt welke je gebruikt. Het ziet er in iedergeval erg makkelijk uit. Had iets verwacht van ADB commands enzo, dit werkt veel simpeler _/-\o_
Waarschijnlijk wel, want in die .exe staat gedefinieerd welke file 'ie moet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:00:
[...]

Waarschijnlijk wel, want in die .exe staat gedefinieerd welke file 'ie moet pakken.
Die factory gebruiken dus (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twowheeler schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:17:
[...]

Die factory gebruiken dus (y)
Oohh dat bedoel je. Daar is iets aparts aan! De factory doet iets anders met de A/B partities dan de non-factory versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:18:
[...]

Oohh dat bedoel je. Daar is iets aparts aan! De factory doet iets anders met de A/B partities dan de non-factory versie.
Oh, wordt het toch nog iets ingewikkelder. Zag dat je uit twee .exe bestanden kan kiezen waarvan eentje met factory in de naam. Volgens de readme zou je die moeten gebruiken, waardoor ik me afvroeg wat die andere dan doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Dat is een leuke tool. Een manier om je telefoon te bricken is die helemaal vol zetten met data, film bijv. Dan start ie nog wel op met de mededeling dat ie vol zit en gaat weer uit. Data en cache wipen heeft geen zin. Zit in een loop kan geen wifi verbinding maken omdat er geen app op staat.

[ Voor 28% gewijzigd door RAAF12 op 10-04-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

RAAF12 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:39:
Dat is een leuke tool. Een manier om je telefoon te bricken is die helemaal vol zetten met data, film bijv. Dan start ie nog wel op met de mededeling dat ie vol zit en gaat weer uit. Data en cache wipen heeft geen zin. Zit in een loop kan geen wifi verbinding maken omdat er geen app op staat.
Haha, je spreekt uit ervaring schat ik zo? Getest wat het toestel doet wanneer die tot de nok toe gevuld staat? 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

PeacekeeperNL schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:39:
[...]

Haha, je spreekt uit ervaring schat ik zo? Getest wat het toestel doet wanneer die tot de nok toe gevuld staat? 8)7
Yep. Ik zit in hetg buitenland en had veel filmpjes gemaakt. Na het vastlopen kon ik ook niet meer in het beginscherm van Oneplus connecten via hotel wifi. Pas nadat de laptop als hotspot was ingesteld kon ik via Google de cloud backup terugzetten. Pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twowheeler schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:01:
[...]

Oh, wordt het toch nog iets ingewikkelder. Zag dat je uit twee .exe bestanden kan kiezen waarvan eentje met factory in de naam. Volgens de readme zou je die moeten gebruiken, waardoor ik me afvroeg wat die andere dan doet
Één van de twee doet wat met de A/B partities. Volgens mij de factory.exe, maar ik en iemand anders kunnen dat niet meer terugvinden waar dat nou beschreven stond. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Anonymoussaurus schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:10:
[...]

Één van de twee doet wat met de A/B partities. Volgens mij de factory.exe, maar ik en iemand anders kunnen dat niet meer terugvinden waar dat nou beschreven stond. :(
Dat klinkt als een hele rigoureuze schone flash.
Iemand die proefkonijn wil zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 19:58
Anonymoussaurus schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:10:
[...]

Als ik kijk naar de OnePlus 6 9.0.4 variant die ik had gedownload is er eigenlijk sprake van 3 executables.
In How To Use.txt staat namelijk:
Run MsmDownloadTool V4.0_factory.exe
Maar een executable met precies die naam zit er niet bij. Wel de volgende 2 executables:
OnePlus 6 9.0.4/MsmDownloadTool V4.0.exe
OnePlus 6 9.0.4/MsmDownloadTool V4.0_factory_mcl_op1.exe
En nu denk je misschien het is ook geen muggezifterij, maar die mcl in de tweede file staat blijkbaar voor "McLaren", dus ik vraag me af of dat dan ooit zinnig is voor een OnePlus 6 niet T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Klopt die laatste wil niet installeren op een Oneplus 6 en ja ik heb ze allemaal geprobeerd. Overigens is de Oneplus 6 tot een diep punt van €444 gedaald bij Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
RAAF12 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:12:
Klopt die laatste wil niet installeren op een Oneplus 6 en ja ik heb ze allemaal geprobeerd. Overigens is de Oneplus 6 tot een diep punt van €444 gedaald bij Amazon.de
Geeft de tool zelf een foutmelding? En welke is wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

twowheeler schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:53:
[...]

Geeft de tool zelf een foutmelding? En welke is wel gelukt?
Nee geen foutmelding ik bleef in het openingscherm van Oneplus zitten, dan vraagt ie oa. of je wil aanmelden bij de Oneplus community ect ect. Verder kwam die niet. Uiteindelijk heb ik hem weer aan de praat gekregen en kon ik via wifi een Google backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 08:35
Als ik een andere Bluetooth codec kies, dan lijkt de klank te veranderen. Ga ik echter terug naar die instelling, dan staat hij altijd weer op SBC. Betekent dat dat mij hoofdtelefoon geen aptx ondersteund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beta 16 is eindelijk uit: OxygenOS Open Beta 16 for the OnePlus 6 and Open Beta 8 for OnePlus 6T
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog

System
  • Updated Android security patch to 2019.04
  • Improved network speed display
  • Supported shortcuts to access corresponding interfaces in Quick Settings
Quick reply in landscape
  • Supported quick reply in the notification bar
Launcher
  • Added tutorial in shelf
  • Added Parking location feature
  • Improved page Indicator to mirror Icon pack
SanderBos schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:50:
[...]

Als ik kijk naar de OnePlus 6 9.0.4 variant die ik had gedownload is er eigenlijk sprake van 3 executables.
In How To Use.txt staat namelijk:

[...]

Maar een executable met precies die naam zit er niet bij. Wel de volgende 2 executables:

[...]

En nu denk je misschien het is ook geen muggezifterij, maar die mcl in de tweede file staat blijkbaar voor "McLaren", dus ik vraag me af of dat dan ooit zinnig is voor een OnePlus 6 niet T?
De packages komen regelrecht van de OnePlus-servers af, dus ik denk dat degene die de packages heeft gemaakt, een foutje heeft begaan.

Bedankt voor het meedenken.
kwaazaar schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:44:
Als ik een andere Bluetooth codec kies, dan lijkt de klank te veranderen. Ga ik echter terug naar die instelling, dan staat hij altijd weer op SBC. Betekent dat dat mij hoofdtelefoon geen aptx ondersteund?
Dan zou je beter kunnen Googlen om erachter te komen of je hoofdtelefoon AptX ondersteunt ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10 08:47

mucuracat

YES

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:38:
Beta 16 is eindelijk uit:

[...]

Updated Android security patch to 2019.04
[...]
Dus voor securitypatch moeten we maar overstappen op beta? :(
Ik dacht dat maandelijks security patch afspraak was in het eerst 2 jaar :|

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:43:
[...]

Dus voor securitypatch moeten we maar overstappen op beta? :(
I know, ikzelf vind het ook te belachelijk voor woorden dat stable al 3 maanden achterloopt. :/

Echter gok ik dat volgende week alle stables eraan komen. Voor de 3 t/m 6T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:46:
[...]

I know, ikzelf vind het ook te belachelijk voor woorden dat stable al 3 maanden achterloopt. :/

Echter gok ik dat volgende week alle stables eraan komen. Voor de 3 t/m 6T.
Ik wil ook graag op stable een meer recente security update, en ben eigenlijk heel blij dat er ook andere mensen zijn die huidige situatie niks vinden (ik kom van een Nexus 5X, ik ben up-to-date updates gewend).

Maar op dit moment hoop ik zo dat er niet vandaag of morgen een stable komt, want nu we dan toch zo lang moeten wachten wil ik graag verder met de April security update op stable (dus op basis van de beta van vandaag), en niet het t/m juni met de Maart update moeten doen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderBos schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:29:
[...]

Ik wil ook graag op stable een meer recente security update, en ben eigenlijk heel blij dat er ook andere mensen zijn die huidige situatie niks vinden (ik kom van een Nexus 5X, ik ben up-to-date updates gewend).

Maar op dit moment hoop ik zo dat er niet vandaag of morgen een stable komt, want nu we dan toch zo lang moeten wachten wil ik graag verder met de April security update op stable (dus op basis van de beta van vandaag), en niet het t/m juni met de Maart moeten doen...
Ik ben bang dat het laatstgenoemde waar zal worden. Als het april is, zal OnePlus de patch van maart uitrollen. In mei zal dat die van april zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
mucuracat schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:43:
[...]

Nog even terug naar dit, dus de afspraak voor zover ik weet is deze pagina:
https://forums.oneplus.co...ntenance-schedule.862347/
En je moet het 5 keer lezen, en dan ook nog concentreren op de grafiek, maar er staat dus dat ook de eerste 2 jaar het al een bi-monthly schedule is, dus de eerdere maandelijkse updates was luxe.

En dan staat er niet bij dat ze ook daadwerkelijk up to date zijn met security updates, alleen maar dat ze er zijn, want je moet dus zelf maar verzinnen dat bi-montly updates ook betekent dat ze 3.5 maanden kunnen achterlopen qua security exploits....

Het is zo jammer dat OnePlus niet mijn mening deelt wat betreft wat er nu eigenlijk belangrijk is in updates :P
(afgezien van het crappy update beleid bevalt de telefoon me namelijk perfect, maar het update beleid trekt de 'score' sterk naar beneden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:38:

[...]

De packages komen regelrecht van de OnePlus-servers af, dus ik denk dat degene die de packages heeft gemaakt, een foutje heeft begaan.

Bedankt voor het meedenken.
[...]
Nog een beetje de vraag welke we dus betrouwbaar kunnen gebruiken. Zal bij de volgende release wel recht gezet worden

Ben trouwens niet minder blij met m'n 6 nu ik de geruchten over de 7 hoor. Laatste oneplus zonder grote compromissen

[ Voor 12% gewijzigd door twowheeler op 17-04-2019 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLius
micheldenhaag schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:24:
[...]

Ik had daar ook last van en heb recentelijk de BRAVE browser geinstalleerd. Werkt supersnel en nog iets comfortabeler ook want de belangrijkste bedieningselementen verschijnen indien nodig onderin (tabs enzo) dus veel makkelijk bereikbaar. Tot nu toe ben ik meer dan tevreden.... mis Chrome eigenlijk niet.
Ik gebruikte eerst duckduckgo browser, maar die is niet erg handig. Sinds vandaag overgeschakeld op brave en die bevalt me goed. Startpage ingesteld als search engine en zoekwidget op homepage gezet. Bye bye chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn achterkant is gebarsten. Heb nu 5 reparatiewinkels gehad, maar niemand kan helpen. Ook degene die wel Oneplus hebben, hebben geen ondersele. Meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07:11
PWM schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:59:
Mijn achterkant is gebarsten. Heb nu 5 reparatiewinkels gehad, maar niemand kan helpen. Ook degene die wel Oneplus hebben, hebben geen ondersele. Meer mensen die dit probleem hebben?
Op Oneplus fora heb ik er wel een aantal threads over gezien. Ik denk dat je het beste bij Oneplus zelf terecht kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:34

WCA

Als je een paar dagen je telefoon kan missen, is Oneplus zelf prima. Is ook best te betalen, en ze zijn in mijn ervaring behoorlijk vlotjes (ik stuurde vrijdag mijn telefoon op en had 'm dinsdag weer)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Wordt wel weer eens tijd voor een update voor de OP6, fotos vind ik trouwens nog teveel blur met HDR functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

User_TS schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:05:
Wordt wel weer eens tijd voor een update voor de OP6, fotos vind ik trouwens nog teveel blur met HDR functie.
De HDR functie is ook niet echt geschikt om bewegende dingen te fotograferen. HDR werkt nog altijd het best met een statief en een stilstaand onderwerp.

Google camera doet het wel iets beter overigens

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Ik heb een tijdje terug een 2de hands OP6 gekocht.

Sinds de laatste update (security April 2019) heb ik een gek probleem. Elke keer als ik m'n telefoon een tijdje niet gebruikt heb en ik (her)open een game (in mijn specifieke voorbeeld: Brawl Stars), dan hoor ik een zachte plop uit de speaker en sluit de app zodra hij net is ingeladen, als ik vervolgens de app opnieuw start werkt het gewoon weer prima.

Ik kan het niet reproduceren door de app uit m'n ram te halen en opnieuw op te starten, het probleem doet zich enkel voor als ik de telefoon een tijdje niet gebruikt heb en de app open (ik weet niet zeker of de game dan in m'n ram staat of niet, kan ik nog even testen).

OxygenOS Versie: OP6_02_BETA_16 (is dit de originele BETA?)

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Qon schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:23:
Ik heb een tijdje terug een 2de hands OP6 gekocht.

Sinds de laatste update (security April 2019) heb ik een gek probleem. Elke keer als ik m'n telefoon een tijdje niet gebruikt heb en ik (her)open een game (in mijn specifieke voorbeeld: Brawl Stars), dan hoor ik een zachte plop uit de speaker en sluit de app zodra hij net is ingeladen, als ik vervolgens de app opnieuw start werkt het gewoon weer prima.

Ik kan het niet reproduceren door de app uit m'n ram te halen en opnieuw op te starten, het probleem doet zich enkel voor als ik de telefoon een tijdje niet gebruikt heb en de app open (ik weet niet zeker of de game dan in m'n ram staat of niet, kan ik nog even testen).

OxygenOS Versie: OP6_02_BETA_16 (is dit de originele BETA?)

Meer mensen met dit probleem?
Je draait wel een beta, dus niet zo gek als je dan wat probleempjes hebt.

Probleem melden bij OP, en als je van het probleem af wil, stable terugzetten.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

[OnePlus] RMA & Support

Hier is het probleem van een (spontaan) gebarsten achterkant en de reparatie ervan al vaker voorgekomen. Vaak ook op precies dezelfde locatie (zo even uit mijn hoofd bij de volume toets) dat de barst lijkt te zijn ontstaan. Ik zou aanraden, doorzoek het topic even.

Toevallig ook de midnight black versie? 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PeacekeeperNL schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:50:
[...]

[OnePlus] RMA & Support

Hier is het probleem van een (spontaan) gebarsten achterkant en de reparatie ervan al vaker voorgekomen. Vaak ook op precies dezelfde locatie (zo even uit mijn hoofd bij de volume toets) dat de barst lijkt te zijn ontstaan. Ik zou aanraden, doorzoek het topic even.

Toevallig ook de midnight black versie? 8)7
Yes, Midnight Black. Inderdaad gebarsten bij de toets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
https://forums.oneplus.co...or-the-oneplus-6.1020823/
(lijkt net alsof het vrijdag al gepost was maar is echt van vandaag (zaterdag), dat viel me ook me ook al op bij de laatste beta post die berichten van Manu reizen terug in de tijd)
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.13 for the OnePlus 6T and 9.0.5 for OnePlus 6.
Changelog
  • System
    • Updated Android security patch to 2019.3
    • General bug fixes and system improvements
  • Community
    • Introducing feedback tool for reporting bugs and submitting feature requests
Dus toch maart security patch, ik heb in ieder geval 4 dagen mogen hopen... En bovendien, niet alleen veel klagende comments onder die post over dat security level, maar bovenaan zelfs een sticky comment van een medewerker met een soort van uitleg (in mijn ogen soort van, want hij zegt er is een lange testperiode voor security patches maar waarom dan niet die testperiode afwachten aangezien we het hier zo lang mee zullen moeten doen).

Oh, en hij zit ook al in Oxygen Updater, bedankt aan wie daar maar zorg voor draagt, het wordt zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderBos schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 21:13:
https://forums.oneplus.co...or-the-oneplus-6.1020823/
(lijkt net alsof het vrijdag al gepost was maar is echt van vandaag (zaterdag), dat viel me ook me ook al op bij de laatste beta post die berichten van Manu reizen terug in de tijd)

[...]

Dus toch maart security patch, ik heb in ieder geval 4 dagen mogen hopen... En bovendien, niet alleen veel klagende comments onder die post over dat security level, maar bovenaan zelfs een sticky comment van een medewerker met een soort van uitleg (in mijn ogen soort van, want hij zegt er is een lange testperiode voor security patches maar waarom dan niet die testperiode afwachten aangezien we het hier zo lang mee zullen moeten doen).

Oh, en hij zit ook al in Oxygen Updater, bedankt aan wie daar maar zorg voor draagt, het wordt zeer gewaardeerd.
Ja, dat klopt. Met Xenforo (forumsoftware) kan je posts verbergen en op een bepaalde tijd publiek maken. ;)

En ja, gisteren heeft een contributor van ons de updates toegevoegd inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Heb nu al 9 maanden mijn OP6, werkt nog steeds geweldig smooth en lekker snel.

Alleen heb ik naar mijn mening tegenvallende resultaten met de batterij.
Op een normale dag haalt hij maar 4 tot maximaal 4,5 uur SOT. Ik lees hier andere ervaringen...
Vandaag een zeldzaam SOT resultaat: 6 uur en 10min.

Ook is de batterij health al 83%, is dit normaal?
Zie: http://imgur.com/a/RVnPznx

Helaas is de voorkant gebarsten, en de achterkant ook gebarsten. De achterkant is gebarsten nadat ik er een hoesje omheen heb gedaan (had de voorkant gebarsten omdat er nog geen hoesje omheen zat...)

Misschien over een maandje of 2 de OP7 kopen ;)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

d22wth schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:30:

Op een normale dag haalt hij maar 4 tot maximaal 4,5 uur SOT. Ik lees hier andere ervaringen...

Helaas is de voorkant gebarsten, en de achterkant ook gebarsten. De achterkant is gebarsten nadat ik er een hoesje omheen heb gedaan (had de voorkant gebarsten omdat er nog geen hoesje omheen zat...)

Maar dat is gebaseerd op 1 laadbeurt. Heb je je toestel een factory reset gegeven? Of heb je de app AccuBattery pas net geïnstalleerd?
Bij mij is de geschatte capaciteit 3049. Hoeft dus niet daadwerkelijk te kloppen.

Wat je in ieder geval kan doen is het toestel volledig leeg laten lopen dat hij uitvalt, en dan volledig opladen. Dan heb je een volledige laadcyclus, en is die meting mogelijk meer accuraat. Daarnaast zou je een USB-metertje kunnen proberen, alleen dan laadt ie wel langzaam, zonder dash-charge. (Link als voorbeeld)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

d22wth schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:30:

Die batterij apps kunnen helemaal niks zeggen over de gezondheid van de batterij, dat zijn allemaal gegevens afgeleid van afgeleide gegevens etc etc.

Om echt iets zinnigs over de batterij te kunnen zeggen moet je een hele laadcyclus toegang hebben tot hoeveel stroom de batterij trekt, en welke spanning er bij die stroom op staat etc. Dat doen die apps niet, die maken een korte momentopname.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

De capaciteit van een accu wordt steeds minder en die slijtage is te meten. Geldt trouwens ook voor een laptop accu daar zit ook een sensor in. Na +/- 15% resterende capaciteit begint Windows in de taakbalk te zeuren dat je aan een nieuwe accu toe bent. Nou kan je beweren dat die app op een telefoon niet nauwkeurig is. Maar die geeft wel een tendens aan hoe snel de accu verouderd. Vooral met warm weer en de phone veel in de zon is slecht voor de levensduur van de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

RAAF12 schreef op maandag 22 april 2019 @ 01:22:
De capaciteit van een accu wordt steeds minder en die slijtage is te meten. Geldt trouwens ook voor een laptop accu daar zit ook een sensor in. Na +/- 15% resterende capaciteit begint Windows in de taakbalk te zeuren dat je aan een nieuwe accu toe bent. Nou kan je beweren dat die app op een telefoon niet nauwkeurig is. Maar die geeft wel een tendens aan hoe snel de accu verouderd. Vooral met warm weer en de phone veel in de zon is slecht voor de levensduur van de accu.
Een batterij in een Windows machine heeft dan ook een sensor met een driver.

Deze apps geven soms bij nieuwe batterijen nog een belachelijke capaciteit aan, er klopt echt geen hout van

[ Voor 7% gewijzigd door WCA op 22-04-2019 10:13 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Duidelijk!

Dus die 83% zegt helemaal niks?

Nu nog maar kijken naar wat de OP7 gaat worden. Ben geen fan van de pop up cam...

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
d22wth schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:09:
Duidelijk!

Dus die 83% zegt helemaal niks?

Nu nog maar kijken naar wat de OP7 gaat worden. Ben geen fan van de pop up cam...
Dat zegt niks. Dash charge maakt het trouwens ook niet nauwkeuriger.

Ik blijf sowieso nog een tijdje met de op6 doorgaan. Doet het prima, en heeft alles wat ik nodig heb. Heb ook nog niet geïnvesteerd in draadloze audio, dus dat is ook een struikelblok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
twowheeler schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:49:
[...]
Ik blijf sowieso nog een tijdje met de op6 doorgaan. Doet het prima, en heeft alles wat ik nodig heb. Heb ook nog niet geïnvesteerd in draadloze audio, dus dat is ook een struikelblok
"investeren", mpow flame is maar 2 tientjes.... :P

Zelf hoop ik eigenlijk nog 2 jaar met mijn OnePlus 6 te doen, afgezien van een kort uitstapje naar Mi A2 Lite (te crappy camera, verder geweldige budget telefoon) heb ik mijn laatste 3 telefoons steeds meer dan 2 jaar en totdat er geen updates meer kwamen gebruikt, dat moet met deze hopelijk ook lukken...
(En daarna zeer waarschijnlijk geen OnePlus meer, aannemende dat hun security update beleid niet sterk zal verbeteren en de prijzen wel hoger zullen blijven worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
SanderBos schreef op maandag 22 april 2019 @ 22:00:
[...]

"investeren", mpow flame is maar 2 tientjes.... :P

Zelf hoop ik eigenlijk nog 2 jaar met mijn OnePlus 6 te doen, afgezien van een kort uitstapje naar Mi A2 Lite (te crappy camera, verder geweldige budget telefoon) heb ik mijn laatste 3 telefoons steeds meer dan 2 jaar en totdat er geen updates meer kwamen gebruikt, dat moet met deze hopelijk ook lukken...
(En daarna zeer waarschijnlijk geen OnePlus meer, aannemende dat hun security update beleid niet sterk zal verbeteren en de prijzen wel hoger zullen blijven worden)
Ik wil m'n goede headphones wel graag vervangen voor goede of betere draadloze. Dat gaat met 2 tientjes niet lukken. M'n auto is draadloos, dat vind ik genoeg.

Ben inderdaad wel benieuwd naar dat update beleid. Ze houden zich wel aan de afspraak opzich, maar de laatste vertraging heeft ze wel wat negatieve feedback gegeven (wat ze ook hebben benoemd). We gaan het zien. Oneplus is geen kleine jongen meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Sinds een aantal maanden in het bezit van de Xiaomi Pocophone F1. Toptoestel, lekker snel voor een mooie prijs. Wilde deze ook voor mijn vrouw kopen, maar tijdens mijn zoektocht kwam ik voor ongeveer hetzelfde bedrag een OnePlus 6 (sealed) tegen hier op V&A. Leek mij een buitenkansje :). OnePlus 6 wordt voor Hammetje, de Pocophone schuif ik door naar vrouwlief.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Hammetje schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:01:
Sinds een aantal maanden in het bezit van de Xiaomi Pocophone F1. Toptoestel, lekker snel voor een mooie prijs. Wilde deze ook voor mijn vrouw kopen, maar tijdens mijn zoektocht kwam ik voor ongeveer hetzelfde bedrag een OnePlus 6 (sealed) tegen hier op V&A. Leek mij een buitenkansje :). OnePlus 6 wordt voor Hammetje, de Pocophone schuif ik door naar vrouwlief.
Hoe zou je ze vergelijken? Veel merkbaar verschil?

Ik zie in de changelog van de laatste update dag er een feedback tool is toegevoegd. Maar waar moet ik die vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Nu online
twowheeler schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:28:
[...]

Ik zie in de changelog van de laatste update dag er een feedback tool is toegevoegd. Maar waar moet ik die vinden?
Ik krijg hem met een beetje geluk morgen binnen, anders donderdag.

Zelf verwacht ik wel een paar plus- en minpunten voor de OnePlus 6 t.o.v. de Pocophone:
+ OLED scherm vs LCD scherm
+ NFC
+ Snellere WiFi chip
+ 2GB meer RAM (of dat te merken is....
+ OxygenOS (MIUI is ok, Oxygen vind ik persoonlijk fijner)
- Accuduur van 3400mAh t.o.v. 4000mAh

Ik zal hier mijn ervaringen delen wanneer ik de OnePlus in gebruik heb genomen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
[...]
Extra optie onder '+' knop van de "Community" app van OnePlus, waar dan met name een stel forms zitten. Meer info:

https://forums.oneplus.co...neplus-community.1002970/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Nu online
[...]

Gisterochtend binnen gekregen, gelijk alles over gezet.

Is er een merkbaar verschil tussen de 2? Ja, absoluut:

Voordeel voor de OnePlus 6:
+ Scherm is duidelijk beter dan de Pocophone. Kleuren knallen van het scherm af
+ Toestel voelt véél meer premium aan, zelfs met standaard bijgeleverde hoesje
+ OxygenOS voelt nog vlotter aan, ondanks dezelfde SoC
+ WiFi is een stuk vlotter, niet alleen qua doorvoer maar lijkt ook sneller qua responsetijden

Voordeel voor de Pocophone:
- Toestel is lichter, is wanneer je even snel wat wilt doen wel fijn
- Vingerafdrukscanner en Faceunlock werkt beter dan op de OP. Ik heb nu 2 x dezelfde vinger geregistreerd, dat hoefde ik op de poco niet te doen. Daarnaast herkent de OP nog niet altijd even goed mijn gezicht.
- MIUI heeft standaard in de pocolauncher wél de mogelijkheid badges met notication counters te tonen, OoS niet????

Accuduur kan ik nog niets over zeggen, maar zal vermoedelijk geen verschil merken - ik gebruik Android Auto elke ochtend naar mijn werk en weer terug naar huis, dus laad elke keer tussendoor automatisch op. Camera's nog niet echt kunnen testen, voor mijn gevoel is de OP6 iets scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Hammetje schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:36:
[...]

Gisterochtend binnen gekregen, gelijk alles over gezet.

Is er een merkbaar verschil tussen de 2? Ja, absoluut:

Voordeel voor de OnePlus 6:
+ Scherm is duidelijk beter dan de Pocophone. Kleuren knallen van het scherm af
+ Toestel voelt véél meer premium aan, zelfs met standaard bijgeleverde hoesje
+ OxygenOS voelt nog vlotter aan, ondanks dezelfde SoC
+ WiFi is een stuk vlotter, niet alleen qua doorvoer maar lijkt ook sneller qua responsetijden

Voordeel voor de Pocophone:
- Toestel is lichter, is wanneer je even snel wat wilt doen wel fijn
- Vingerafdrukscanner en Faceunlock werkt beter dan op de OP. Ik heb nu 2 x dezelfde vinger geregistreerd, dat hoefde ik op de poco niet te doen. Daarnaast herkent de OP nog niet altijd even goed mijn gezicht.
- MIUI heeft standaard in de pocolauncher wél de mogelijkheid badges met notication counters te tonen, OoS niet????

Accuduur kan ik nog niets over zeggen, maar zal vermoedelijk geen verschil merken - ik gebruik Android Auto elke ochtend naar mijn werk en weer terug naar huis, dus laad elke keer tussendoor automatisch op. Camera's nog niet echt kunnen testen, voor mijn gevoel is de OP6 iets scherper.
De vingerafdrukscanner niet goed? Ik heb zelf juist nog nooit zo'n goeie meegemaakt, ik unlock m zelfs regelmatig per ongeluk.

Het inscannen van je vinger kan je het beste doen in een paar verschillende houdingen. en dan doel ik op de houding die je hebt als je je telefoon unlockt. En heel goed de zijkanten van je vinger inscannen helpt ook.

Bij mij doet ie het dan eigenlijk altijd perfect. False negatives heb ik praktisch nooit. (een keer met een natte vinger misschien)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
SanderBos schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:31:
[...]

Extra optie onder '+' knop van de "Community" app van OnePlus, waar dan met name een stel forms zitten. Meer info:

https://forums.oneplus.co...neplus-community.1002970/
merci! Ik heb die app echter verwijderd, dus dat verklaart het. Zal hem wel weer installeren mocht ik langs die weg wat input willen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
GreNade schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:15:
[...]

De vingerafdrukscanner niet goed? Ik heb zelf juist nog nooit zo'n goeie meegemaakt, ik unlock m zelfs regelmatig per ongeluk.

Het inscannen van je vinger kan je het beste doen in een paar verschillende houdingen. en dan doel ik op de houding die je hebt als je je telefoon unlockt. En heel goed de zijkanten van je vinger inscannen helpt ook.

Bij mij doet ie het dan eigenlijk altijd perfect. False negatives heb ik praktisch nooit. (een keer met een natte vinger misschien)
Vingerafdruk werkt idd heel goed/snel voor unlocken. In apps (bank etc) werkt hij echter niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

JLius schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:46:
[...]

Vingerafdruk werkt idd heel goed/snel voor unlocken. In apps (bank etc) werkt hij echter niet zo goed.
Dat herken ik niet moet ik toch zeggen. Nergens problemen mee, zeer vlot, en erg fijn de vingerafdrukscanner.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

JLius schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:46:
[...]

Dat zou zeker niet moeten, zeker omdat die apps niet je vingerafdruk uitlezen. Die apps geven android de opdracht om je vingerafdruk uit te lezen en dan krijgen ze een "herkend" of "niet herkend" melding terug.

Dus die zou net zo goed moeten werken (en dat doet ie in mijn geval ook)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
GreNade schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:55:
[...]

Dat zou zeker niet moeten, zeker omdat die apps niet je vingerafdruk uitlezen. Die apps geven android de opdracht om je vingerafdruk uit te lezen en dan krijgen ze een "herkend" of "niet herkend" melding terug.

Dus die zou net zo goed moeten werken (en dat doet ie in mijn geval ook)
Vreemd, ik geef het toe, maar voor Bitwarden moet ik mijn vinger 2 á 3 keer verplaatsen vooraleer hij herkend wordt. Om te unlocken moet ik gewoon snel tikken met mijn vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Nu online
Wisselende verhalen over de vingerafdrukscanner dus. Ik zal even de huidige vingerafdrukken verwijderen en nieuw aanmaken, eens kijken of dat helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Hammetje schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:36:
Faceunlock werkt beter dan op de OP
Dit herken ik dan weer niet. Face unlock werkt bij mij prima, vrijwel altijd instant, tot vervelens toe.

Soms wil ik alleen even het scherm aan (en gelijk weer uit) zetten om op het lock screen te zien of ik nog berichten heb (o.i.d.), maar zie ik gelijk het home screen omdat de OP instant unlockt (en dan zie ik minder snel of ik berichten heb, omdat ik dan naar de status bar moet kijken ipv naar het midden van het scherm (first world problems, I know, maar toch... ;) ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Nu online
ralph075 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:46:
[...]

Dit herken ik dan weer niet. Face unlock werkt bij mij prima, vrijwel altijd instant, tot vervelens toe.

Soms wil ik alleen even het scherm aan (en gelijk weer uit) zetten om op het lock screen te zien of ik nog berichten heb (o.i.d.), maar zie ik gelijk het home screen omdat de OP instant unlockt (en dan zie ik minder snel of ik berichten heb, omdat ik dan naar de status bar moet kijken ipv naar het midden van het scherm (first world problems, I know, maar toch... ;) ))
Niet in het donker. Tenminste, bij mij niet. De pocophone deed dat wel. Overdag inderdaad geen probleem, ik zie de lockscreen niet eens, behalve 's avonds - dan krijg ik ook in rode tekst onder in het scherm te zien dat mijn gezicht niet herkend kan worden.

Vingerafdrukken opnieuw ingesteld. Het lijkt er nu inderdaad op dat deze beter werken. Maar eens even wat langer gebruiken :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:23:

Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d

Wachtwoord:
spoiler:
N3v3r S3ttl3 tm
Even terugkomend hierop:

Ik heb nu ook de OnePlus Diagnostics app geüpload. Dat is een app die door OnePlus gebruikt wordt om dingen mee te testen. Binnenkort zal ik ook de nieuwe Unbrick Tools uploaden die binnenkort verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Die app geeft Batterij status: Geen data upgrade uw systeem naar de nieuwste versie
Erg lekker vertaald, batterijvermogen beter is: accucapaciteit of accuduur >:)

[ Voor 35% gewijzigd door RAAF12 op 28-04-2019 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Hammetje schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:54:
[...]

Niet in het donker. Tenminste, bij mij niet. De pocophone deed dat wel. Overdag inderdaad geen probleem, ik zie de lockscreen niet eens, behalve 's avonds - dan krijg ik ook in rode tekst onder in het scherm te zien dat mijn gezicht niet herkend kan worden.

Vingerafdrukken opnieuw ingesteld. Het lijkt er nu inderdaad op dat deze beter werken. Maar eens even wat langer gebruiken :).
Je kan instellen dat je scherm oplicht als je FU gebruikt in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Laatst online: 30-05-2024
Zijn er mensen die Fitbit 2 Charge gebruiken icm met OnePlus 6? Ik lees wisselende berichten over het dan wel of niet kunnen koppelen. De website van Fitbit geeft zelf aan van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

crimedevil schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:00:
Zijn er mensen die Fitbit 2 Charge gebruiken icm met OnePlus 6? Ik lees wisselende berichten over het dan wel of niet kunnen koppelen. De website van Fitbit geeft zelf aan van niet.
Zoals dus inderdaad aangegeven onder mijn review, als reactie op jouw bericht, lukte het bij mij wel, de koppeling. Zover ik me kan herinneren zonder problemen. Maar de Fitbit was dus eerst gekoppeld aan een S7, waarmee die ook was geactiveerd. Wellicht dat dat verschil heeft gemaakt.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Hier ook geen problemen met koppelen of syncen met een OnePlus 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Fitbit en Huawei don't play nice, met OnePlus is er geen issue zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Had een beetje veel batterij verbruik de laatste dagen. Vooral play services is meer gaan gebruiken. Net alle data daarvoor gewiped, en daarna gezorgd dat locatie geschiedenis weer aan staat (dit gaat uit na een reset). Geen idee wat ik verder moet instellen, instant apps moest wel weer aan m'n account worden gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
De laatste 1,5/2 weken heb ik opeens last van spontane reboots. Als ik mijn telefoon een tijdje niet heb gebruikt en ik haal hem uit mijn broekzak, dan vraagt ie om SIM pin en de unlock code van mijn telefoon. Eerste paar keer twijfelde ik nog aan mezelf, maar inmiddels is het al een keer of 8 gebeurd. Het gebeurt bij wisselende accu percentages, de ene keer bij 70-80%, maar ook bij 20-40%.

Ik vrees dat het een garantie gevalletje gaat worden. Herkend iemand dit probleem? Ik heb er volgens mij nog niet eerder over gelezen.

Wel balen, ben verder meer dan tevreden over deze telefoon. Hoop er nog wel een paar jaar mee te doen.
Pagina: 1 ... 49 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!