Bij mij werkt het geluid goed (9.0.4 geupdate via Oxygen updater, vandaag al in minimaal 3 verschillende sessies van meer dan half uur gebruikt, met Anker Soundcore Spirit X bluetooth headset)Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:51:
Ik hoor van iemand in de OnePlus Discord dat hij geen geluid heeft met Bluetooth op 9.0.4. Hebben anderen dit ook?
[Afbeelding]
Bij mij is met de nieuwe update de instabiliteit van de Bluetooth audio verdwenen lijkt het.
Share and Enjoy!
Heb met 9.04 het gevoel een veel betere accuduur te hebben.
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Ik had vandaag toch iets raars met mijn Oneplus 6. Ik was aan het bellen. Ik had de speaker aan. Opeens hoorde ik diegene niet meer en kreeg ik iemand anders aan de lijn. Vreemd maar kon er wel om lachen. Diegene die ik aan de lijn had terug gebeld. Ze had gehoord dat de telefoon was over gegaan en opeens was ze verdwenen. Heeft iemand ook dit probleem gehad?
Heb je een chinese Oneplus ?wilke77 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:34:
Ik had vandaag toch iets raars met mijn Oneplus 6. Ik was aan het bellen. Ik had de speaker aan. Opeens hoorde ik diegene niet meer en kreeg ik iemand anders aan de lijn. Vreemd maar kon er wel om lachen. Diegene die ik aan de lijn had terug gebeld. Ze had gehoord dat de telefoon was over gegaan en opeens was ze verdwenen. Heeft iemand ook dit probleem gehad?

Hier exact hetzelfde (om 12:05u om precies te zijn). Ik had de bank gebeld, zat in de wachtrij en na een paar minuten krijg ik iemand aan de lijn die mij eerder in de ochtend had gebeld... Hij staat ook in mijn oproepen lijst, terwijl ik zeker weet dat ik niet zelf heb gebeld.wilke77 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:34:
De portretmodus met diepte effect is in 9.0.4 niet lekker vertaald. Is nu aangeduid als "staand"...
Maar goed, ik hoop liever dat men in een volgende update de flitser eens aanpakt. Het duurt een eeuwigheid voordat je een foto kan maken bij weinig licht.
Maar goed, ik hoop liever dat men in een volgende update de flitser eens aanpakt. Het duurt een eeuwigheid voordat je een foto kan maken bij weinig licht.
Als mijn telefoon op WIFI zit, komen de laatste tijd berichten en meldingen erg laat binnen. Zodra ik hem op 4G zet, stroomt alles binnen. Ook als ik bijvoorbeeld WebWhatsApp gebruikt, verliest hij vaak verbinding en connect hij pas weer, als ik de app op mijn telefoon daadwerkelijk opent. Maar daarnaast geldt dit voor meer meldingen van verschillende apps. Iemand tips over hoe dit te verhelpen
[ Voor 38% gewijzigd door crimedevil op 04-03-2019 17:17 ]
Daar heb ik ook last van,en ook ik zou graag weten wat daar aan te doen is?
Bovengenoemd probleem heb ik ook sinds een week. Ben benieuwd naar de oplossing.
Controleer even of de bepaalde apps niet in de Batterijoptimalisatie stand zijn gezet.crimedevil schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:16:
Als mijn telefoon op WIFI zit, komen de laatste tijd berichten en meldingen erg laat binnen. Zodra ik hem op 4G zet, stroomt alles binnen. Ook als ik bijvoorbeeld WebWhatsApp gebruikt, verliest hij vaak verbinding en connect hij pas weer, als ik de app op mijn telefoon daadwerkelijk opent. Maar daarnaast geldt dit voor meer meldingen van verschillende apps. Iemand tips over hoe dit te verhelpen
Had ook last met telegram en zag dat sinds de laatste update bepaalde apps ineens batterijoptimalisatie aan stond.
Heb ik ook wel es last van gehad ja. Dacht eerst dat het aan Blokada lag (adblocker). Maar lijkt inderdaad ergens in de WiFi hoek te liggen.
Ik heb het ook gemerkt, en ligt bij mij in ieder geval, naar mijn weten, niet aan batterijoptimalisatie. Helaas ook nog geen oplossing voor gevonden, behalve even opnieuw verbinden met wifi, of het scherm zelf gewoon weer even inschakelen.
Mijn reviews al gezien?
Misschien ligt het aan de nieuwe Smart Boost functie die nu standaard aan staat? Te vinden onder Instellingen > Hulpprogramma's >OnePlus Laboratorium.crimedevil schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:16:
Ik heb ook last van wifi issues de laatste tijd, dus heb Smart Boost even uitgezet. Kijken of het wat uithaalt.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Werkt Google Duo bij jullie? Als ik iemand uit de lijst in Duo zelf of uit mijn contacten app probeer te audiobellen via Duo gebeurd er niets.
Ja, maar de persoon die je wil bellen moet zijn gsm-nummer wel aan zijn Google account gekoppeld hebben als ie duo niet geïnstalleerd heeft.micheldenhaag schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:35:
Werkt Google Duo bij jullie? Als ik iemand uit de lijst in Duo zelf of uit mijn contacten app probeer te audiobellen via Duo gebeurd er niets.
Sinds gisteren werkt het automatisch afspelen van Spotify als ik mijn headphones verbindt niet meer in macrodroid. Tasker geprobeerd, bluetooth autoplay geprobeerd... lukt ook niet. Iemand enig idee waarom dit plots niet meer werkt? Tot voor kort werkte dit zonder problemen. Spotify start wel, maar play wordt niet geactiveerd.
OnePlus krijgt slechte punten qua killen van apps https://dontkillmyapp.com/oneplusPeacekeeperNL schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:06:
Ik heb het ook gemerkt, en ligt bij mij in ieder geval, naar mijn weten, niet aan batterijoptimalisatie. Helaas ook nog geen oplossing voor gevonden, behalve even opnieuw verbinden met wifi, of het scherm zelf gewoon weer even inschakelen.
Hmm... we beginnen wel achter te lopen met beveiligingsupdates..
1 januari 2019 is de laatste bij mij zonder beta
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik probeer 2 app's tegelijk te laten werken maar dat werkt niet, op een Samsung gaat het wel. Kan dit niet op een Oneplus?
De bedoeling is de telefoon op het dashboard van een auto te plaatsen en zowel te navigeren met de Tomtom Go app én de video camera app te gebruiken als dashcam. Dus de cam moet gewoon geluid en beeld op de achtergrond opnemen terwijl de navigatie in beeld is.
De bedoeling is de telefoon op het dashboard van een auto te plaatsen en zowel te navigeren met de Tomtom Go app én de video camera app te gebruiken als dashcam. Dus de cam moet gewoon geluid en beeld op de achtergrond opnemen terwijl de navigatie in beeld is.
[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 09-03-2019 01:42 ]
Met Sygic kan dat https://www.sygic.com/what-is/dashcamRAAF12 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 00:18:
Ik probeer 2 app's tegelijk te laten werken maar dat werkt niet, op een Samsung gaat het wel. Kan dit niet op een Oneplus?
Als je op je scherm van onder naar boven swiped kom je in het menu om je laatste app s te sluiten. Als je op de 3 bolletjes klikt, kun je kiezen voor gesplitst scherm.RAAF12 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 00:18:
En kun je 2 apps tegelijkertijd tijd laten draaien. Zo heb ik dat gedaan met navigeren met Maps en Flitsmeister.
Nog makkelijker: instellen dat een long-press op multitask (of home of back, wat je het prettigst vindt) split screen start. Scheelt een hoop geklooi elke keer dat je het wil gebruikenp.d.akkerman schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 10:15:
[...]
Als je op je scherm van onder naar boven swiped kom je in het menu om je laatste app s te sluiten. Als je op de 3 bolletjes klikt, kun je kiezen voor gesplitst scherm.
En kun je 2 apps tegelijkertijd tijd laten draaien. Zo heb ik dat gedaan met navigeren met Maps en Flitsmeister.
Share and Enjoy!
Het is zelfs mogelijk om met 1 klik 2 apps te starten in splitscreen.RAAF12 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 00:18:
Is wel een 'oude' app, maar werkt gewoon.
Je maakt snelkoppeling op je scherm.
https://play.google.com/s...com.fb.splitscreencreator
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
gedownloadmucuracat schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:27:
[...]
Het is zelfs mogelijk om met 1 klik 2 apps te starten in splitscreen.
Is wel een 'oude' app, maar werkt gewoon.
Je maakt snelkoppeling op je scherm.
https://play.google.com/s...com.fb.splitscreencreator
'app biedt geen ondersteuning voor split screen'
Ik wil gewoon twee app's tegelijk draaien, geen splitscreen dus multitasken in een volledig scherm. Zo gauw ik Tomtom opstart stopt de lopende opname van de camera. Zo gauw de cam app focus verliest stopt ie met opnemen, wat je ook doet. En dat is niet de bedoeling, ook de eerdere hint om naar boven de swipen werkt niet.
Met gewone app's geen problemen maar met een draaiende cam dus problems. Het kan WEL met een Samsung, zoals vermeld........
[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 09-03-2019 18:25 ]
Met Open Camera kom ik een heel eind, maar uiteindelijk stopt inderdaad de opname als je switcht in split screen mode.RAAF12 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:05:
[...]
gedownload
'app biedt geen ondersteuning voor split screen'
Ik wil gewoon twee app's tegelijk draaien, geen splitscreen dus multitasken in een volledig scherm. Zo gauw ik Tomtom opstart stopt de lopende opname van de camera. Zo gauw de cam app focus verliest stopt ie met opnemen, wat je ook doet. En dat is niet de bedoeling, ook de eerdere hint om naar boven de swipen werkt niet.
Met gewone app's geen problemen maar met een draaiende cam dus problems. Het kan WEL met een Samsung, zoals vermeld........
Ik heb net even snel gekeken (uit nieuwsgierigheid) naar
https://play.google.com/s...s.backgroundvideorecorder
Die werkt niet met split screen mode, maar met een app in de achtergrond, en dat werkt prima geluid en beeld in opname en de telefoon blijft dan gewoon bruikbaar voor andere apps (video opname afsluiten via de notification bar).
Je kunt even kijken of dat doet wat je wil, en dan of je er 5 euro voor over hebt of dat je liever weer naar een Samsung gaat (met de gratis versie kun je maar 1 minuut opnemen, genoeg om te checken of het doet wat je wil).
Update 12-3-2019: 3 dagen later bleek dat OnePlus toch nog een extra beta heeft gedaan met de March security update erin, dus er is nu een goede kans dat de official releases zelfs een keer bij zullen zijn. Originele nu achterhaalde bericht volgt:mucuracat schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:03:
Hmm... we beginnen wel achter te lopen met beveiligingsupdates..
Tsja, ik kom dus van een Nexus 5X, elke maand netjes eerste maandag of dinsdag avond een security update (op 1 keer na), en ik kan er nog steeds niet aan wennen dat OnePlus die security updates zo halfslachtig doet (ik had geen OnePlus gekocht als ik dat van tevoren had geweten).
Want niet alleen nu zitten we nog op January 2019, waarschijnlijk zitten we half april ook nog op January 2019.
Want:
a) https://forums.oneplus.co...ntenance-schedule.862347/
Als je dit goed leest, wat ik de eerste 4x niet deed, dan staat er ook voor de eerste 2 jaar support (in het plaatje) 'Android security patch update bi montly'. Dus February wordt zoiezo 'volgens plan' overgeslagen.
b) En de huidige beta 13 zit ook nog op de January 2019 security patch. Dus nu komt er straks eerst een 9.0.5 met nog steeds January 2019, en dan pas een beta met March 2019, en die zal waarschijnlijk half april worden uitgerold als 9.0.6.
Ik hoop maar dat ik ongelijk heb. Maar "Never settle" is geloof ik maar een marketing uitspraak, in ieder geval qua security maintenance...

[ Voor 9% gewijzigd door SanderBos op 12-03-2019 08:53 ]
backgroundvideorecorder doet idd wat ik wil. Alleen is er geen beeld op het scherm tijdens de opname maar dat is niet zo belangrijk voor een dashcam 1 keer goed uitrichten is voldoende. Ik ben nog geen tijdslimit tegengekomen voor de free editie. Net 3 min gerecorded en gelijk tomtom gedraaid. Dank voor het zoekwerk. Ik zie dat er nog meer 'background' (zoekwoord!) is de App store te vinden is....SanderBos schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 23:37:
[...]
Met Open Camera kom ik een heel eind, maar uiteindelijk stopt inderdaad de opname als je switcht in split screen mode.
Ik heb net even snel gekeken (uit nieuwsgierigheid) naar
https://play.google.com/s...s.backgroundvideorecorder
Die werkt niet met split screen mode, maar met een app in de achtergrond, en dat werkt prima geluid en beeld in opname en de telefoon blijft dan gewoon bruikbaar voor andere apps (video opname afsluiten via de notification bar).
Je kunt even kijken of dat doet wat je wil, en dan of je er 5 euro voor over hebt of dat je liever weer naar een Samsung gaat (met de gratis versie kun je maar 1 minuut opnemen, genoeg om te checken of het doet wat je wil).
edit even in de options gekeken en een instelling aangepast, kan nu live beeld op postzegelformaat linksboven in het scherm zien. Mooi!
[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 10-03-2019 02:02 ]
Sinds vanavond heb ik serieus problemen met mijn OP6. Ik denk iets aan het doen en dan start hij random op. Iemand enig idee wat het is? Ik ga volgende week op vakantie en wil hem dus deze week niet ter reparatie kwijt. Het is vanavond nu al 3 keer gebeurd.
Je bent iets op je telefoon aan het doen, en dan start hij random opnieuw op? Je tekst is niet super duidelijk om eerlijk te zijn.crimedevil schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:27:
Sinds vanavond heb ik serieus problemen met mijn OP6. Ik denk iets aan het doen en dan start hij random op. Iemand enig idee wat het is? Ik ga volgende week op vakantie en wil hem dus deze week niet ter reparatie kwijt. Het is vanavond nu al 3 keer gebeurd.
Hoe staat het ervoor met je batterijpercentage op dat moment?
Eventueel een rare applicatie geïnstalleerd?
Wellicht een idee om logging na te kijken, of een applicatie installeren om te loggen, aLogcat bijvoorbeeld. Met root krijg je volledige logs, zonder root minder uitgebreid omdat ie dan niet bij system kan komen.
Mijn reviews al gezien?
Wat heb je zelf al gedaan? Een clean install kan de oplossing zijn. Begin je gewoon weer van voren af aan.zet dan ook geen backups van apps terug.
crimedevil schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:27:
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Heb jij je DNS aangepast voor ad block?crimedevil schreef op zondag 10 maart 2019 @ 23:27:
Deze zal je moeten uitzetten om restarts te voorkomen.
Ik heb sinds de laatste update steeds vaker dat m'n telefoon niet reageert op de online knoppen van m'n koptelefoon of van m'n bluetooth radio. Tot ik handmatig op het scherm een keer op pauze of naar voren skippen doe.
Open beta 14 is aangekondigd: OxygenOS Open Beta 14 for the OnePlus 6 and Open Beta 6 for OnePlus 6T
Hey everyone,
Here are the latest open beta builds for OnePlus 6 and OnePlus 6T.
Changelog
SystemMessages
- Updated Android security patch to 2019.03
- Improved lock screen interface
- Improved sensitivity for screen rotation
- Now able to select contact groups for sending SMS
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Woohoo, betekent dat mijn klaagzang van zaterdag over achterlopende security achterhaald is, maar soms is het heel fijn om ongelijk te hebben!Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:13:
Open beta 14 is aangekondigd: OxygenOS Open Beta 14 for the OnePlus 6 and Open Beta 6 for OnePlus 6T
System
Updated Android security patch to 2019.03
[...]
Heb wat vreemds met mijn op6. Whatsapp berichten komen in de nacht niet binnen. De telefoon staat op trillen, geen dnd of iets en heeft 4g connectie, geen wifi. Heb alle besparing zaken uit gezet maar de berichten blijven niet binnen komen. Het gekke is dat ze zoals vanmorgen ineens rond 7.10 binnen kwamen, de tijd die ik meestal op sta en de telefoon erbij pak. Zit er toch een soort van dnd functie op de achtergrond die het blokkeert?
Is dat niet gewoon de Android Doze feature die toch nog ergens aan staat?Robin40 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:43:
Heb wat vreemds met mijn op6. Whatsapp berichten komen in de nacht niet binnen. De telefoon staat op trillen, geen dnd of iets en heeft 4g connectie, geen wifi. Heb alle besparing zaken uit gezet maar de berichten blijven niet binnen komen. Het gekke is dat ze zoals vanmorgen ineens rond 7.10 binnen kwamen, de tijd die ik meestal op sta en de telefoon erbij pak. Zit er toch een soort van dnd functie op de achtergrond die het blokkeert?
Doze wordt actief indien :
1. Toestel niet aan de lading
2. Scherm uit
3. Toestel stil ligt
4. Niets voor de sensoren langs komt voorop
edit:
Je kan het een keer testen met WhatsApp op high priority (dan blijft het actief). Maar het lastigste is 'wanneer' Doze actief is.
En geloof dat het "Sleep standby optimization" heet?
[ Voor 20% gewijzigd door Suicyder op 12-03-2019 10:51 ]
Dat zou het best eens kunnen zijn inderdaad. Zal hem is op high priority zetten maar wat je zegt, wanneer gaat doze zijn werk doen haha. Bedankt voor de tip!Suicyder schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:47:
[...]
Is dat niet gewoon de Android Doze feature die toch nog ergens aan staat?
Doze wordt actief indien :
1. Toestel niet aan de lading
2. Scherm uit
3. Toestel stil ligt
4. Niets voor de sensoren langs komt voorop
edit:
Je kan het een keer testen met WhatsApp op high priority (dan blijft het actief). Maar het lastigste is 'wanneer' Doze actief is.
En geloof dat het "Sleep standby optimization" heet?
Ziet er eerder uit als die AI-battery. Oftewel: slimme batterij. Heb je dat ook uitstaan?Robin40 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:43:
Goed punt, die stond nog aan. Heb hem uitgezet dus is kijken hoe het nu gaat.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:21:
[...]
Ziet er eerder uit als die AI-battery. Oftewel: slimme batterij. Heb je dat ook uitstaan?
Ik heb specifiek WhatsApp op "Don't Optimize" ingesteld onder battery optimization en verder staan alle batterij optimalisaties aan. Denk dat het slimmer is om het per app uit te zetten (als je berichten van desbetreffende app niet op tijd aankomen) dan voor het hele system batterij optimalisatie uit te zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 12-03-2019 13:06 ]
Je hebt onder geavanceerde optimalisatie nog een optie zitten die er voor zorgt dat in standby in de nacht je netwerk connectie killed. Had die optimalisatie per app al uitgezet maar die hielp dus niet.
Jongens, ben benieuwd of jullie dit ook ervaren. Ik heb dus de op6 icm met de Sony xm2, ldac staat aan en Spotify op extreem. Nu ervaar ik het volgende, als ik mijn headphone connect met mijn macbook en Spotify afspeel is het geluid veel beter, dieper en rijker? Terwijl de codec van mijn macbook op aptx staat?
Tevens gister een nummer geluisterd via een iPhone, en dat geluid was ook echt tien keer beter dan via de op6? Is de dac in de op6 gewoon slecht en die van Apple gewoon goed?
Tevens gister een nummer geluisterd via een iPhone, en dat geluid was ook echt tien keer beter dan via de op6? Is de dac in de op6 gewoon slecht en die van Apple gewoon goed?
Wat gaat de dac doen met een digitaal signaal als bluetooth?gideonreknod schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:44:
Jongens, ben benieuwd of jullie dit ook ervaren. Ik heb dus de op6 icm met de Sony xm2, ldac staat aan en Spotify op extreem. Nu ervaar ik het volgende, als ik mijn headphone connect met mijn macbook en Spotify afspeel is het geluid veel beter, dieper en rijker? Terwijl de codec van mijn macbook op aptx staat?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Als je tevreden bent over aptx, waarom gebruik je dat dan ook niet op je OnePlus? Of heb je dat ook al geprobeerd?gideonreknod schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:44:
(je kunt dan, als je het tenminste activeert developer options zoals ik aanneem, ook nog 2 aptx varianten proberen)
Edit: Ik zie nu onder die developer opties ook nog LDAC opties staan, maar ik zou dan zelf eerst naar aptx (HD) switchen als je weet dat dat goed geluid kan opleveren.
[ Voor 9% gewijzigd door SanderBos op 18-03-2019 23:57 ]
Ja heb dus inderdaad ook aptx aangezet op mijn oneplus, maar dat gaf alles behalve hetzelfde volle geluid dat mijn macbook en iphone over bluetooth naar mijn headphones streamt.. Snap er echt helemaal niks van, heb in developers options echt alles aangezet wat bevorderend is voor geluidskwaliteit...SanderBos schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:55:
[...]
Als je tevreden bent over aptx, waarom gebruik je dat dan ook niet op je OnePlus? Of heb je dat ook al geprobeerd?
(je kunt dan, als je het tenminste activeert developer options zoals ik aanneem, ook nog 2 aptx varianten proberen)
Edit: Ik zie nu onder die developer opties ook nog LDAC opties staan, maar ik zou dan zelf eerst naar aptx (HD) switchen als je weet dat dat goed geluid kan opleveren.
Beste allemaal,
Omdat ik nog steeds heel veel push meldingen niet ontvang wanneer ik op wifi zit, wilde ik kijken of ik een hard reset kon doen.
Hiervoor checkte ik mijn backup. Het bleek dat ik een groot deel van mijn foto's niet mee liet gaan in de back-up. Dus aangevinkt en probeerde ik een handmatige back-up te doen. Dit lukte niet, want bij het back-uppen van de contacten 'mislukte' het telkens.
Nu wil ik een handmatig nieuwe back-up maken, maar nu wordt de blauwe button niet blauw en blijft deze grijs en niet indrukbaar. Onder alle kopjes staat nu 'wachten op back-up'.
Iemand enig idee wat te doen? Nu heb ik helemaal geen back-up meer en kan ik dus geen hard reset uitvoeren.
Omdat ik nog steeds heel veel push meldingen niet ontvang wanneer ik op wifi zit, wilde ik kijken of ik een hard reset kon doen.
Hiervoor checkte ik mijn backup. Het bleek dat ik een groot deel van mijn foto's niet mee liet gaan in de back-up. Dus aangevinkt en probeerde ik een handmatige back-up te doen. Dit lukte niet, want bij het back-uppen van de contacten 'mislukte' het telkens.
Nu wil ik een handmatig nieuwe back-up maken, maar nu wordt de blauwe button niet blauw en blijft deze grijs en niet indrukbaar. Onder alle kopjes staat nu 'wachten op back-up'.
Iemand enig idee wat te doen? Nu heb ik helemaal geen back-up meer en kan ik dus geen hard reset uitvoeren.
Apart dat je één van de weinige bent die het opmerkt.gideonreknod schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:44:
Hoeveel mensen denken dat Bluetooth, Wi-Fi, MPEG-layer 3, Spotify muziek app, PowerAMP, Google Play Music, Samsung Music en detest allemaal hetzelfde zijn.
Maar dat is het niet, en dat geldt dus ook voor Android telefoons. Aan jouw probleem kan je niet zoveel doen, behalve door een iPhone te kopen of een LG met een Quad DAC of sommige Samsung toestellen.
Android telefoons(Ook al hebben dezelfde specificaties) in het algemeen zijn niet zo goed in het afspelen van muziek en dat is wat jij merkt. Dus hier kan je niet zoveel aandoen.
Uit mijn hoofd waren er wel een aantal "tweaks" I'm toch "beter" geluid te krijgen, maar ik heb daar geen verstand van.
Wat heeft een DAC in een toestel met audiostream over bluetooth te maken? Als je de juiste codec gebruikt, dan moet het gewoon goed zijn, enkel bij een analoge verbinding (3.5mm) vind ik de OnePlus 6 slecht omdat dan wel de interne DAC aangesproken wordt. Ik gebruik de OP6 met een XM3, en dat is net zo goed als met mijn Windows laptop (Dell 7390) of de iPad van m'n vrouw.Berlinetta schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 02:15:
[...]
Apart dat je één van de weinige bent die het opmerkt.
Hoeveel mensen denken dat Bluetooth, Wi-Fi, MPEG-layer 3, Spotify muziek app, PowerAMP, Google Play Music, Samsung Music en detest allemaal hetzelfde zijn.
Maar dat is het niet, en dat geldt dus ook voor Android telefoons. Aan jouw probleem kan je niet zoveel doen, behalve door een iPhone te kopen of een LG met een Quad DAC of sommige Samsung toestellen.
Android telefoons(Ook al hebben dezelfde specificaties) in het algemeen zijn niet zo goed in het afspelen van muziek en dat is wat jij merkt. Dus hier kan je niet zoveel aandoen.
Uit mijn hoofd waren er wel een aantal "tweaks" I'm toch "beter" geluid te krijgen, maar ik heb daar geen verstand van.
Ik heb het niet over een DAC, behalve dan dat een veldje telefoon een Quad DAC heeft. Het gaat er nog steeds om dat niet elk apparaat het zelfde presteert, ook al heb je dat in jouw geval niet door... Wil nog niet zeggen dat het zo is.KrazyJay schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 04:23:
[...]
Wat heeft een DAC in een toestel met audiostream over bluetooth te maken? Als je de juiste codec gebruikt, dan moet het gewoon goed zijn, enkel bij een analoge verbinding (3.5mm) vind ik de OnePlus 6 slecht omdat dan wel de interne DAC aangesproken wordt. Ik gebruik de OP6 met een XM3, en dat is net zo goed als met mijn Windows laptop (Dell 7390) of de iPad van m'n vrouw.
https://www.reddit.com/r/...lity_suck_on_android_via/
[ Voor 6% gewijzigd door Berlinetta op 22-03-2019 04:39 ]
Bij het gebruik van een bluetooth koptelefoon, wordt de DAC in de telefoon helemaal niet gebruikt. Elke telefoon die dezelfde codec gebruikt (bijv. APTX of LDAC) klinkt in principe identiek op elke telefoon, tenzij er geklooid wordt met equalizers en dergelijkeBerlinetta schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 02:15:
[...]
Apart dat je één van de weinige bent die het opmerkt.
@gideonreknod
Heb je de Sony Headphones app geinstalleerd? Zo ja, heb je daar alle "enhancements" uitgezet? Die maken het geluid alleen maar slechter.
Share and Enjoy!
Wat wel eens helpt met dit soort issues (ook meegemaakt bij collega's en vrienden) , is om in desbetreffende google apps via instellingen de cache te wissen.crimedevil schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:47:
Beste allemaal,
Anders bij google app zelf ook de opslag te wissen en opnieuw in te loggen.
[quote]GreNade schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:45:
[...]
Je mist nog een aantal stappen wat betreft geluid en Bluetooth. Zeker dat eerste is nu belangrijk, want dat is uit eindelijk wat wij willen horen.
Met deze reactie zeg je eigenlijk dat smartphones met dezelfde camera module hetzelfde presteren, terwijl dat helemaal niet izo s. Volgens mij is er nog wat anders dan alleen een camera module of niet?
Daarnaast kan ik zeggen Android Aware Scheduling een rol speelt bij geluid, Bluetooth of eigenlijk gewoon alles en bij elke Android telefoon kan anders is.
Volgens mijn analyse ben je nog verder van huis met een HUAWEI telefoon met Kirin SoC. Maar ik kan er ook naast zitten. Even kijken of er mensen zijn met een HUAWEI telefoon die ook een slechte belevenis hebben met geluid óf muziek in dit geval.
En tot slot, weet ik dat ik geen bron heb gegeven, daar is een bepaalde reden voor die ik niet meer met mensen ga delen. Het is jouw en aan andere om mij wel of niet te geloven.
[...]
Ik heb nergens gezegd dat er wel of geen DAC wordt gebruikt tijdens Bluetooth of wat dan ook...Bij het gebruik van een Bluetooth koptelefoon, wordt de DAC in de telefoon helemaal niet gebruikt. Elke telefoon die dezelfde codec gebruikt (bijv. APTX of LDAC) klinkt in principe identiek op elke telefoon, tenzij er geklooid wordt met equalizers en dergelijke
Je mist nog een aantal stappen wat betreft geluid en Bluetooth. Zeker dat eerste is nu belangrijk, want dat is uit eindelijk wat wij willen horen.
Met deze reactie zeg je eigenlijk dat smartphones met dezelfde camera module hetzelfde presteren, terwijl dat helemaal niet izo s. Volgens mij is er nog wat anders dan alleen een camera module of niet?
Daarnaast kan ik zeggen Android Aware Scheduling een rol speelt bij geluid, Bluetooth of eigenlijk gewoon alles en bij elke Android telefoon kan anders is.
Volgens mijn analyse ben je nog verder van huis met een HUAWEI telefoon met Kirin SoC. Maar ik kan er ook naast zitten. Even kijken of er mensen zijn met een HUAWEI telefoon die ook een slechte belevenis hebben met geluid óf muziek in dit geval.
En tot slot, weet ik dat ik geen bron heb gegeven, daar is een bepaalde reden voor die ik niet meer met mensen ga delen. Het is jouw en aan andere om mij wel of niet te geloven.
Dan moet je het niet als feit presenterenBerlinetta schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:49:
[quote]GreNade schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:45:
[...]
[...]
Ik heb nergens gezegd dat er wel of geen DAC wordt gebruikt tijdens Bluetooth of wat dan ook...
Met deze reactie zeg je eigenlijk dat smartphones met dezelfde camera module hetzelfde presteren, terwijl dat helemaal niet is. Volgens mij is er nog wat anders dan alleen een camera module of niet?
Volgens mijn analyse ben je nog verder van huis met een HUAWEI telefoon met Kirin SoC. Maar ik kan er ook naast zitten. Even kijken of er mensen zijn met een HUAWEI telefoon die ook een slechtere belevenis hebben met geluid of muziek in dit geval.
En tot slot, weet ik dat ik geen bron heb gegeven, daar is een bepaalde reden voor die ik niet meer met mensen ga delen. Het is jouw en andere om mij wel of niet te geloven.
Camera modules zijn anders. Daar moet een rauw signaal geïnterpreteerd worden, veranderd worden en omgezet worden naar bijv. jpg. Daarnaast zit je met verschillende lenssystemen. Daar kan dus verschil inzitten.
Bij bluetooth audio zit het anders. Er moet geluid van een applicatie naar een ontvanger gebracht worden. Dat gebeurt met een codec. Zolang die codec hetzelfde is (bijv. LDAC of aptX), zal het hetzelfde klinken.
Uitzondering is als je er onnodige geluids"verbeteraars" tussen gaat stoppen. Die verwerken/veranderen het geluid ergens in de keten, en dat wil je niet. Sommige fabrikanten maken zich hier schuldig aan om het standaard aan te zetten, en zelfs sommige koptelefoonfabrikanten leveren dat als app mee (zoals sony).
Het kan zijn dat de ene android telefoon betere codecs ondersteunt dan de andere, maar zolang de codec gelijk is (en bij apple is die al anders, die gebruikt AAC)
De vraagsteller moet zijn/haar instellingen goed nagaan, en even in de headphones app van Sony alle verbeteraars uitzetten (DSEE HD, Equalizer, Room simulation etc)
Daarnaast moet de vraagsteller even kijken welke codec er nu gebruikt wordt, dat kan ook in de Sony app
Voor jou idee: ik heb dezelfde telefoon/koptelefoon en bij mij klinkt het wèl erg goed. ICM LDAC en alle geluidsverbeteraars uitgeschakeld. Het klinkt daarnaast identiek aan alle andere Android smartphones met LDAC en dezelfde instellingen.
@gideonreknod Voor het idee: dit is hoe mijn app eruit ziet:

[ Voor 10% gewijzigd door WCA op 22-03-2019 16:01 ]
Share and Enjoy!
[quote]GreNade schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:03:
[...]
-Encoders en decoders?
-Is het apparaat zelf ook niet belangrijk (verschil tussen een smartphone en een laptop met hogere accu capaciteit?
-Is de compressie bij elke apparaat hetzelfde of gebruiken allemaal een andere encoder en decoder algoritme?
-Misschien wordt er bij OGG Vorbis en/of AAC wel opnieuw geencode om het door de lucht te sturen?
Het zou zomaar kunnen dat het ergens in instelling verborgen staat om bepaalde codecs gebruiken...
Missschien dat de iPhone een hogere prioriteit geeft aan streamen van Audio? Ook al heb je een betere codec kan het alsnog zijn dat je slechtere kwaliteit om de priorteit van dat betreffende apparaat bitrate verlaagd. Sommige telefoons met battery save aan hebben dit ook.
(Laten er vanuit gaan dat het slecht presteert) Als apparaat dat niveau presteert dan ga je toch niet door hebben dat iets beter of slechter presteert?
Daarnaast komt er nog véél meer bij kijken, zoals mastering en wat dan ook.
Als fabrikant zou je in dit geval ook niet zoveel energie erin moeten steken omdat de meeste consumenten het toch niet doorhebben. Dat is wat je hier dus nu ook merkt.
Dus als hij of zij met Spotify i.c.m. iPhone AAC gebruikt en zijn OP6 APTX en hij of zij ervaart slechter geluid bij de OP6 ondanks de betere audio codec dan moet hij toch beter geluid ervaren bij de OP6?
Maar bij HUAWEI gebeurd dat ook ondanks dezelfde codec en koptelefoon en wat dan ook en nu? want bij jouw is iedere telefoon hetzelfde. Terwijl er bij de HUAWEI toch sneller apps worden afgesloten en zich meer richt op efficiëntie.
Voor mijzelf maakt het heel weinig uit, maar ik heb weer wat geleerd. toch anders ging dan ik had gedacht en zeker met Bluetooth.
[...]
Dat is het doel ja, maar je vergeet nog steeds een aantal stappen die belangrijk zijn.Bij bluetooth audio zit het anders. Er moet geluid van een applicatie naar een ontvanger gebracht worden.
-Encoders en decoders?
-Is het apparaat zelf ook niet belangrijk (verschil tussen een smartphone en een laptop met hogere accu capaciteit?
-Is de compressie bij elke apparaat hetzelfde of gebruiken allemaal een andere encoder en decoder algoritme?
-Misschien wordt er bij OGG Vorbis en/of AAC wel opnieuw geencode om het door de lucht te sturen?
Kennelijk valt het op bij mensen dat dit niet het geval is. Dat is draadloos is wil niet zeggen dat het bij elke draadloos apparaat hetzelfde is. Nu wil je zeggen dat dat dus niet het geval is omdat Bluetooth overal hetzelfde is. Bepaalde apparaten geven een prioriteit of er hoge kwaliteit gestreamed moet worden of niet.Dat gebeurt met een codec. Zolang die codec hetzelfde is (bijv. LDAC of aptX), zal het hetzelfde klinken.
Het zou zomaar kunnen dat het ergens in instelling verborgen staat om bepaalde codecs gebruiken...
Uitzondering is als je er onnodige geluids"verbeteraars" tussen gaat stoppen. Die verwerken/veranderen het geluid ergens in de keten, en dat wil je niet. Sommige fabrikanten maken zich hier schuldig aan om het standaard aan te zetten, en zelfs sommige koptelefoonfabrikanten leveren dat als app mee (zoals sony).
Oh, dus dan klopt het niet dat meneer zijn geluid beter vindt klinken op zijn iPhone dan zijn OP6 met APTX aan. Maar hij gebruikt toch AAC want iPhone? Apart.Het kan zijn dat de ene android telefoon betere codecs ondersteunt dan de andere, maar zolang de codec gelijk is (en bij apple is die al anders, die gebruikt AAC)
Missschien dat de iPhone een hogere prioriteit geeft aan streamen van Audio? Ook al heb je een betere codec kan het alsnog zijn dat je slechtere kwaliteit om de priorteit van dat betreffende apparaat bitrate verlaagd. Sommige telefoons met battery save aan hebben dit ook.
De persoon heeft alles uitgeprobeerd ik neem aan. Op een geven moment komen we op een punt waaraan je alles gaat zitten tweaken. Dan houdt het natuurlijk wel een keer op. Kan zijn dat hij wat gemist heeft maar ja.Verklaart nog steeds niet de andere mensen met andere telefoons of wat dan ook...De vraagsteller moet zijn/haar instellingen goed nagaan, en even in de headphones app van Sony alle verbeteraars uitzetten (DSEE HD, Equalizer, Room simulation etc)
Geen idee wat je vraag is. maar het kan makkelijk zijn dat bepaalde dingen jou niet opvallen.Daarnaast moet de vraagsteller even kijken welke codec er nu gebruikt wordt, dat kan ook in de Sony app
Voor jou idee: ik heb dezelfde telefoon/koptelefoon en bij mij klinkt het wèl erg goed. ICM LDAC en alle geluidsverbeteraars uitgeschakeld. Het klinkt daarnaast identiek aan alle andere Android smartphones met LDAC en dezelfde instellingen.
Voor het idee: dit is hoe mijn app eruit ziet:
[Afbeelding: Wh1000]
[Afbeelding: Wh1000]
(Laten er vanuit gaan dat het slecht presteert) Als apparaat dat niveau presteert dan ga je toch niet door hebben dat iets beter of slechter presteert?
Als fabrikant zou je in dit geval ook niet zoveel energie erin moeten steken omdat de meeste consumenten het toch niet doorhebben. Dat is wat je hier dus nu ook merkt.
Dus als hij of zij met Spotify i.c.m. iPhone AAC gebruikt en zijn OP6 APTX en hij of zij ervaart slechter geluid bij de OP6 ondanks de betere audio codec dan moet hij toch beter geluid ervaren bij de OP6?
Maar bij HUAWEI gebeurd dat ook ondanks dezelfde codec en koptelefoon en wat dan ook en nu? want bij jouw is iedere telefoon hetzelfde. Terwijl er bij de HUAWEI toch sneller apps worden afgesloten en zich meer richt op efficiëntie.
Voor mijzelf maakt het heel weinig uit, maar ik heb weer wat geleerd. toch anders ging dan ik had gedacht en zeker met Bluetooth.
Ook wel zinnige dingen maar ook dingen die niet kloppen ..
Nfc betalingen lukken niet meer sinds een aantal dagen, is alsof mijn chip niet gevonden wordt. Mijn bt speaker activeren gaat wel nog via nfc. Nog mensen?
Ik heb alles inderdaad geprobeerd, dus ook de app en ontwikkelaarsopties, daar staat alleen op ldac en op geluidsbevorderend. Dus ook geen batterij saving modus voor muziek apps zoals Spotify.Berlinetta schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:16:
[quote]GreNade schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:03:
[...]
[...]
Dat is het doel ja, maar je vergeet nog steeds een aantal stappen die belangrijk zijn.
-Encoders en decoders?
[...]
Kennelijk valt het op bij mensen dat dit niet het geval is. Dat is draadloos is wil niet zeggen dat het bij elke draadloos apparaat hetzelfde is. Nu wil je zeggen dat dat dus niet het geval is omdat Bluetooth overal hetzelfde is. Bepaalde apparaten geven een prioriteit of er hoge kwaliteit gestreamed moet worden of niet.
[...]
[...]
Oh, dus dan klopt het niet dat meneer zijn geluid beter vindt klinken op zijn iPhone dan zijn OP6 met APTX aan. Maar hij gebruikt toch AAC want iPhone? Apart.
[...]
De persoon heeft alles uitgeprobeerd ik neem aan. Op een geven moment komen we op een punt waaraan je alles gaat zitten tweaken. Dan houdt het natuurlijk wel een keer op. Kan zijn dat hij wat gemist heeft maar ja.Verklaart nog steeds niet de andere mensen met andere telefoons of wat dan ook...
[...]
Geen idee wat je vraag is. maar het kan makkelijk zijn dat bepaalde dingen jou niet opvallen.
Maar naar mijn idee is bluetooth audio gewoon audio toch, maar zo vreemd dat een iPhone of macbook een veel dieper en rijker geluid geeft dan een op6???
Als het niet ongeveer hetzelfde klinkt is er iets verkeerd, dat weet ik zeker. Bij mijn op6 klinkt het praktisch identiek aan mijn ipad.gideonreknod schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:45:
[...]
Ik heb alles inderdaad geprobeerd, dus ook de app en ontwikkelaarsopties, daar staat alleen op ldac en op geluidsbevorderend. Dus ook geen batterij saving modus voor muziek apps zoals Spotify.
Maar naar mijn idee is bluetooth audio gewoon audio toch, maar zo vreemd dat een iPhone of macbook een veel dieper en rijker geluid geeft dan een op6???
Edit: weet je zeker dat er op je iPhone geen equalizers met extra bas aanstaan etc?
[ Voor 6% gewijzigd door WCA op 23-03-2019 14:05 ]
Share and Enjoy!
Dat dacht ik ook, nadat ik ging onderzoeken......gideonreknod schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:45:
[...]
Ik heb alles inderdaad geprobeerd, dus ook de app en ontwikkelaarsopties, daar staat alleen op ldac en op geluidsbevorderend. Dus ook geen batterij saving modus voor muziek apps zoals Spotify.
Als ik AAC gebruik op mijn OP6, dan stottert de muziek, wat ik ook doe. AAC gebruikt meer resources dan SBC, dus dat is dan ook logish dat de One Plus 6 en andere telefoons standaard SBC gebruikt.
Mijn iPod Touch 6 en iPhone 7 Plus gebruiken volgens mij geen SBC en doen alleen maar AAC.
Met LDAC heb je verschillende transmission rates, waarbij de hoogste natuurlijk meer resources gebruikt.
En dus naar beneden geschaald kan worden...
https://www.sony.net/Products/LDAC/
En dan kom ik weer terug bij Android Energy Aware Scheduling. kennelijk geeft Android geen priorteit aan Bluetooth streaming en dat merk je kennelijk. (Zelfs met AAC is het niet te doen...) en zo te zien merken andere mensen het ook. Maar niet iedereen.
Ik had verwacht dat elke telefoon gewoon de betreffende kwaliteit zou geven, maar dit is dus niet het geval.
En trouwens een One Plus 6 is ook niet voor LDAC gecertificeerd en dat kost geld, net zoals IP certficering. Wat One Plus ook niet claimed. dat in het Android verwerkt zit, wil nog niet zeggen dat het zomaar werkt.
Vandaar dat het ook meestal verder weg staat.
Edit:
Wel interessant om te lezen dit gaat over LDAC:
https://www.avhub.com.au/...stions-and-answers-437885
https://www.avhub.com.au/...high-res-audio-wow-437891
[ Voor 43% gewijzigd door Berlinetta op 24-03-2019 00:17 ]
Nee, audio is geen audio in het geval met BT, omdat het in dit geval om een conversie gaat, BT is per definitie een digitaal signaal die weer omgezet wordt in analoog (in het geval met audio). Natuurlijk verschilt dit met chip en de dac die dit omzet (die in dit geval in je BT headset moet zitten) maar aangezien deze bij jou het zelfde is en de enige variatie de bron is. Maar het kan dus prima liggen in de software, aangezien, BT chips (hoogst waarschijnlijk) anders zijn, de BT stack anders kan zijn en afspeel software anders kan zijn (en daarbij nog is een andere OS). Het enige wat BT betekent is hoe de communicatie verloopt tussen verschillende BT apparten, Hoe dat digitale signaal wordt aangeleverd/omgezet naar analoog natuurlijk niet.gideonreknod schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:45:
[...]
Ik gebruik oldschool jackplug, kan wel is irritant zijn in de gym en kost mij ook regelmatig een kabel(breuk - altijd met vervangbare kabel kopen!) maar geluid blijf beter, geen last van lege accu en voor 200 euro heb ik top of the line in-ears (30 euro is voor mij goed genoeg-china shop) maar voor 200 euro heb je moeite goede BT's te halen -in vergelijking met audio kwaliteit kabel.
Ter verduidelijking, het maakt dus geen f*ck uit of de bt hardware slechter of beter is (voor audio kwaliteit, aangezien het een digitaal signaal is die omgezet word naar analoog) OP6 is hardware matig dik in orde (alsof apple top of the line gebruikt
[ Voor 14% gewijzigd door D0gtag op 24-03-2019 20:19 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Ldac is vanaf android O standaard inbegrepen, het werkt zelfs op mijn nokia 1 nog. Ldac ontvangers moeten betalen, maar android toestellen mogen ldac "gratis" verzenden. Net als APTX tegenwoordig ookBerlinetta schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:50:
[...]
Dat dacht ik ook, nadat ik ging onderzoeken......
Als ik AAC gebruik op mijn OP6, dan stottert de muziek, wat ik ook doe. AAC gebruikt meer resources dan SBC, dus dat is dan ook logish dat de One Plus 6 en andere telefoons standaard SBC gebruikt.
Mijn iPod Touch 6 en iPhone 7 Plus gebruiken volgens mij geen SBC en doen alleen maar AAC.
Met LDAC heb je verschillende transmission rates, waarbij de hoogste natuurlijk meer resources gebruikt.
En dus naar beneden geschaald kan worden...
https://www.sony.net/Products/LDAC/
En dan kom ik weer terug bij Android Energy Aware Scheduling. kennelijk geeft Android geen priorteit aan Bluetooth streaming en dat merk je kennelijk. (Zelfs met AAC is het niet te doen...) en zo te zien merken andere mensen het ook. Maar niet iedereen.
Ik had verwacht dat elke telefoon gewoon de betreffende kwaliteit zou geven, maar dit is dus niet het geval.
En trouwens een One Plus 6 is ook niet voor LDAC gecertificeerd en dat kost geld, net zoals IP certficering. Wat One Plus ook niet claimed. dat in het Android verwerkt zit, wil nog niet zeggen dat het zomaar werkt.
Vandaar dat het ook meestal verder weg staat.
Edit:
Wel interessant om te lezen dit gaat over LDAC:
https://www.avhub.com.au/...stions-and-answers-437885
https://www.avhub.com.au/...high-res-audio-wow-437891
Je linkjes gaan overigens met name over dsee upscaling, niet over de codec.
Ldac is hoe dan ook beter dan aac, en moet ook beter klinken. Daarnaast hoort met aac de boel ook niet te stotteren, met mijn op6 gebeurt dat ook niet.
Er is ergens een instelling die verkeerd staat, of de bron is niet goed (slechte afspeelapp) dat verzeker ik je. Het heeft niks te maken met een slechtere bluetooth chip of dat android telefoons slecht zouden zijn in het afspelen van muziek. Anders zou het op mijn telefoon ook significant anders klinken dan mijn ipad, en dat doet het niet (en ik ben behoorlijk picky als het op geluid aankomt)
Share and Enjoy!
Ben zelf dus ook heel picky qua geluid dus daarom vind ik het ook zo erg.. Kan me alleen geen instelling bedenken, heb echt al alles nagelopen van op6 zelf tot aan Spotify, maar er blijft echt een verschil in zitten. Waar zou het probleem kunnen zitten dan? In de energy saving met Bluetooth streaming wellicht?GreNade schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:00:
[...]
Ldac is vanaf android O standaard inbegrepen, het werkt zelfs op mijn nokia 1 nog. Ldac ontvangers moeten betalen, maar android toestellen mogen ldac "gratis" verzenden. Net als APTX tegenwoordig ook
Je linkjes gaan overigens met name over dsee upscaling, niet over de codec.
Ldac is hoe dan ook beter dan aac, en moet ook beter klinken. Daarnaast hoort met aac de boel ook niet te stotteren, met mijn op6 gebeurt dat ook niet.
Er is ergens een instelling die verkeerd staat, of de bron is niet goed (slechte afspeelapp) dat verzeker ik je. Het heeft niks te maken met een slechtere bluetooth chip of dat android telefoons slecht zouden zijn in het afspelen van muziek. Anders zou het op mijn telefoon ook significant anders klinken dan mijn ipad, en dat doet het niet (en ik ben behoorlijk picky als het op geluid aankomt)
Goeie vraag, dat kan ik je niet echt vertellen. Ben wel heel benieuwd wat het probleem precies is hoor. Maar als ik exact dezelfde combi van apparaten heb, en het bij mij wèl goed klinkt, dan kan het niet anders dan een defect zijn, of een verkeerde instelling lijkt mij.gideonreknod schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:40:
[...]
Ben zelf dus ook heel picky qua geluid dus daarom vind ik het ook zo erg.. Kan me alleen geen instelling bedenken, heb echt al alles nagelopen van op6 zelf tot aan Spotify, maar er blijft echt een verschil in zitten. Waar zou het probleem kunnen zitten dan? In de energy saving met Bluetooth streaming wellicht?
Share and Enjoy!
Kwam trouwens wel dit artikel tegen over EAS en Bluetooth audio, wat een heleboel zou kunnen verklaren? https://www.google.com/am...headphones-aac-20296/amp/GreNade schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:42:
[...]
Goeie vraag, dat kan ik je niet echt vertellen. Ben wel heel benieuwd wat het probleem precies is hoor. Maar als ik exact dezelfde combi van apparaten heb, en het bij mij wèl goed klinkt, dan kan het niet anders dan een defect zijn, of een verkeerde instelling lijkt mij.
Zou kunnen, gebruik je battery saving maatregelen? Voor zover ik weet is zelfs de laagste kwaliteit LDAC nog beter dan SBC, dus het lijkt me vrij sterk dat er een significant verschil tussen zal zitten. AAC is een codec die iig met name aan apple besteed is, die klinkt op mijn OP6 ook niet al te best. LDAC is een merkbaar beter alternatief (op android)gideonreknod schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:16:
[...]
Kwam trouwens wel dit artikel tegen over EAS en Bluetooth audio, wat een heleboel zou kunnen verklaren? https://www.google.com/am...headphones-aac-20296/amp/
Ik heb alle energiebespaarders uit staan, op Android Doze na, de rest maakt amper verschil of levert te veel in op functionaliteit voor mij.
Share and Enjoy!
Tot nu toe gaat de lange discussie over bluetooth kant, maar kan het ook niet aan de Spotify Android app liggen?gideonreknod schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:40:
[...]
Ben zelf dus ook heel picky qua geluid dus daarom vind ik het ook zo erg.. Kan me alleen geen instelling bedenken, heb echt al alles nagelopen van op6 zelf tot aan Spotify, maar er blijft echt een verschil in zitten. Waar zou het probleem kunnen zitten dan? In de energy saving met Bluetooth streaming wellicht?
Ik ben zelf niet een audiofiel maar zijn er niet andere geluid apps waarmee je kunt kijken of het verschil in kwaliteit tussen iOS en je OnePlus daar ook zo groot is (gewoon een youtube geluidsfilmpje, geen idee of dat dan een bron is van hoge kwaliteit waaraan je iets kan horen).
Gewoon om te kijken of je oorzaken kunt uitsluiten, want het geluid is slecht dat begrijp ik maar ik heb eigenlijk nog niet gezien waarom het aan bluetooth zou moeten liggen.
Als ik trouwens google op Spotify Android Sound Quality kom ik op verschillende plekken tegen dat je in ieder geval "Set the same volume level for all tracks" uit moet zetten (o.a. https://community.spotify...terrible-Why/td-p/1019162 ).
Ik denk ook nog steeds dat het in deze kant gezocht moet worden. Ik heb een tijdje zowel play music als spotify gehad, en spotify klinkt bij mij juíst merkbaar beter dan Play Music. Ik heb de normalizer uitstaan, en zowel play music als spotify op de hoogste kwaliteit ingesteld stan.SanderBos schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:48:
[...]
Tot nu toe gaat de lange discussie over bluetooth kant, maar kan het ook niet aan de Spotify Android app liggen?
Ik ben zelf niet een audiofiel maar zijn er niet andere geluid apps waarmee je kunt kijken of het verschil in kwaliteit tussen iOS en je OnePlus daar ook zo groot is (gewoon een youtube geluidsfilmpje, geen idee of dat dan een bron is van hoge kwaliteit waaraan je iets kan horen).
Gewoon om te kijken of je oorzaken kunt uitsluiten, want het geluid is slecht dat begrijp ik maar ik heb eigenlijk nog niet gezien waarom het aan bluetooth zou moeten liggen.
Als ik trouwens google op Spotify Android Sound Quality kom ik op verschillende plekken tegen dat je in ieder geval "Set the same volume level for all tracks" uit moet zetten (o.a. https://community.spotify...terrible-Why/td-p/1019162 ).
Share and Enjoy!
Heb nu alle energy saving uitstaan, en ook normalizer uitgezet en cache gewist.. Moet wel zeggen dat er nu wel een enigzins verbetering in geluidskwaliteit 👌GreNade schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:52:
[...]
Ik denk ook nog steeds dat het in deze kant gezocht moet worden. Ik heb een tijdje zowel play music als spotify gehad, en spotify klinkt bij mij juíst merkbaar beter dan Play Music. Ik heb de normalizer uitstaan, en zowel play music als spotify op de hoogste kwaliteit ingesteld stan.
Zal vanavond eens vergelijken met mijn macbook of daar nog verschil in zit
@SanderBos Ja, als je niet kan lezen wel ja.gideonreknod schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:32:
[...]
Heb nu alle energy saving uitstaan, en ook normalizer uitgezet en cache gewist.. Moet wel zeggen dat er nu wel een enigzins verbetering in geluidskwaliteit 👌
Zal vanavond eens vergelijken met mijn macbook of daar nog verschil in zit
@GreNade
Advanced Audio Codec, geen idee, maar elke telefoon kan dat. maar ik vind het prima. succes. En als bij jou de iPad en jouw telefoon hetzelfde geven, vraag ik mij of hoe je het voor elkaar krijgt om LDAC op je iPad te krijgen te hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door Berlinetta op 25-03-2019 23:58 ]
Ik zeg, nagenoeg hetzelfde... Zo enorm veel verschil zit er echt niet in, zeker niet met Spotify als bronBerlinetta schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:28:
[...]
@SanderBos Ja, als je niet kan lezen wel ja.
@GreNade
Advanced Audio Codec, geen idee, maar elke telefoon kan dat. maar ik vind het prima. succes. En als bij jou de iPad en jouw telefoon hetzelfde geven, vraag ik mij of hoe je het voor elkaar krijgt om LDAC op je iPad te krijgen te hebben.
Share and Enjoy!
security update duurt wel erg lang ..
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Ik heb een raar probleem met mijn OnePlus 6.
Als ik een foto maak vanuit Whatsapp (dus in de applicatie zelf) veranderd de kleur ineens. Stel je wil een foto maken, dan is de kleur nog normaal. Maar op moment dat je de foto hebt gemaakt verschiet de kleurtint ineens naar gelig. De foto ziet er dan ineens niet meer uit.
Probleem heb ik niet wanneer ik de normale camera app gebruik. Ook na reboot van de telefoon blijft dit probleem.
Kent iemand dit?
Als ik een foto maak vanuit Whatsapp (dus in de applicatie zelf) veranderd de kleur ineens. Stel je wil een foto maken, dan is de kleur nog normaal. Maar op moment dat je de foto hebt gemaakt verschiet de kleurtint ineens naar gelig. De foto ziet er dan ineens niet meer uit.
Probleem heb ik niet wanneer ik de normale camera app gebruik. Ook na reboot van de telefoon blijft dit probleem.
Kent iemand dit?
OnePlus rolt nu Open Beta 15 uit: OxygenOS Open Beta 15 for the OnePlus 6 and Open Beta 7 for OnePlus 6T
Changelog
System
• Screenshot UI Optimizations
Gallery:
• Improved photo editor
Launcher
• Improved color adaptation for cards in the shelf
OnePlus Switch
• Supported permissions migration for applications
Weather
• More details added to weather warnings
• Weather timeline now follows system time format
• General bug fixes
Phone
• UI Optimizations
Heb ik ook.. Wat helpt.. foto die je gemaakt hebt gelijk weg gooien en direct nog een maken. Die ziet er dan wel goed uit.. raar, maar waar. (bij mij danraven_2001 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:26:
Kent iemand dit?
Dit is een vrij universeel probleem met het maken van foto's in Whatsapp. Niet gerelateerd aan OnePlus verder.raven_2001 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:26:
Kent iemand dit?
Oplossing: druk niet op het camera icoontje maar op het paperclipje. vervolgens hou je je vinger even op de knop Camera. Dan krijg je een pop-upje met de vraag of je een foto of video wil nemen. Maak hierin een keuze en hij zal je default camera openen (of hij vraagt welke camera je als default wil instellen).
Sowieso veel betere kwaliteit dan die vage Whatsapp camera
Of gewoon eerst een foto maken en hem daarna pas delen via Whatsapp. Dan heb je ook de kwaliteit van je normale camera. En het heeft meteen het voordeel (althans, dat vind ik een voordeel) dat de foto ook in je normale galerij staat. Ik heb wel vaker dat ik een foto niet kan terugvinden in mijn galerij en dan pas bedenk 'oh, die zal ik wel direct vanuit Whatsapp gemaakt hebben.MitchellHearth schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:46:
[...]
Dit is een vrij universeel probleem met het maken van foto's in Whatsapp. Niet gerelateerd aan OnePlus verder.
Oplossing: druk niet op het camera icoontje maar op het paperclipje. vervolgens hou je je vinger even op de knop Camera. Dan krijg je een pop-upje met de vraag of je een foto of video wil nemen. Maak hierin een keuze en hij zal je default camera openen (of hij vraagt welke camera je als default wil instellen).
Punctuality is the politeness of kings
Dit is toch eigenlijk belachelijk?! Waarom maakt Whatsapp niet gewoon gebruik van de default camera app?MitchellHearth schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:46:
[...]
Dit is een vrij universeel probleem met het maken van foto's in Whatsapp. Niet gerelateerd aan OnePlus verder.
Yes ik heb precies hetzelfde, geen idee waar het aan ligt?raven_2001 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:26:
Kent iemand dit?
Kijk eens of het uitmaakt of de nachtverlichting aan of uit staat, die maakt het display geelachtig.gideonreknod schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:33:
[...]
Yes ik heb precies hetzelfde, geen idee waar het aan ligt?
Omdat de server het dan niet meer hoeft te comprimeren en het data scheelt voor anderen. Wordt niet alleen in Nederland gebruiktraven_2001 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:18:
[...]
Dit is toch eigenlijk belachelijk?! Waarom maakt Whatsapp niet gewoon gebruik van de default camera app?
Maakt niet uit, als je daarna opnieuw de foto maakt is de kleur wel goed.RAAF12 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 01:58:
[...]
Kijk eens of het uitmaakt of de nachtverlichting aan of uit staat, die maakt het display geelachtig.
Ik heb sinds de 9.0.4 update een raar probleem.
Na verloop van tijd krijg ik geen geluid meer voor nieuwe notificaties(whapp, fb, mail etc.).
Start ik de telefoon opnieuw op werkt alles weer.
Beltoon werkt wel gewoon, evenals het alarm.
Heb de cache al eens geleegd maar dat biedt geen soelaas.
Het rare is ook dat hij het kan doen na 3 uur, maar ook na 2 dagen pas.
Na verloop van tijd krijg ik geen geluid meer voor nieuwe notificaties(whapp, fb, mail etc.).
Start ik de telefoon opnieuw op werkt alles weer.
Beltoon werkt wel gewoon, evenals het alarm.
Heb de cache al eens geleegd maar dat biedt geen soelaas.
Het rare is ook dat hij het kan doen na 3 uur, maar ook na 2 dagen pas.
Is het normaal dat de selfie cam aan de voorzijde het beeld omdraait, dus spiegelbeeld? Wat is daarvoor de reden?
Dat is een instelling (settings-->selfie-->mirrored photo)RAAF12 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:50:
Is het normaal dat de selfie cam aan de voorzijde het beeld omdraait, dus spiegelbeeld? Wat is daarvoor de reden?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Het is iets uitgebreider maar heb het gevonden, foto app openen, omhoog vegen, instellingen, Selfie >gespiegelde foto vinkje weghalen. Raar dat het standaard op gespiegeld staat. Bedankt!westergas schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:53:
[...]
Dat is een instelling (settings-->selfie-->mirrored photo)
edit: eigenlijk is het normaal want zo zie je jezelf ook in de spiegel. Kan rare effecten geven bij a-symmetrische gezichten of kledij.
[ Voor 14% gewijzigd door RAAF12 op 28-03-2019 22:40 ]
Bij mij werkt de audio tuner niet meer bij gebruik van een bluetooth headphone. Day hadden ze nou juist net mogelijk gemaakt.
Bij Proximus zou volte actief staan, maar ik zie de optie niet bij mijn op6. Hoe moet ik dit activeren?
: Go to the dialer and enter: *#800#
2: Select Enter
3: Go to Logkit
4: Swipe down to function switch
5: Tick VoLTE, VoWiFi switch
6: Reboot
Ja, bij mij krijg ik een blauwe gloed er over heen. Nieuwe foto en het is weg...raven_2001 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:26:
Kent iemand dit?

Doet niets bij mij, knoppen om volte aan te zetten komen niet. Heb je daar root voor nodig misschien? Iemand volte al werkend gekregen bij Proximus?RAAF12 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:58:
: Go to the dialer and enter: *#800#
Same here!Draak1978 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:44:
[...]
Ja, bij mij krijg ik een blauwe gloed er over heen. Nieuwe foto en het is weg...
Het staat er bij Wi-Fi en Internet > SIM&netwerkinstellingen> SIM-instellingen > als je daar je sim kiest kan je VoLTE aanvinken. Geen root nodig wel opnieuw starten.JLius schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:36:
[...]
Doet niets bij mij, knoppen om volte aan te zetten komen niet. Heb je daar root voor nodig misschien? Iemand volte al werkend gekregen bij Proximus?
[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 29-03-2019 19:39 ]
Staat er niet bij mij. Zal maandag nog eens naar Proximus bellen.RAAF12 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:39:
[...]
Het staat er bij Wi-Fi en Internet > SIM&netwerkinstellingen> SIM-instellingen > als je daar je sim kiest kan je VoLTE aanvinken. Geen root nodig wel opnieuw starten.

Kijk even hier of je aan de voorwaarden voldoet. no root!
https://forum.xda-develop...wifi-switch-root-t3820943
Of probeer simcard slot 2
https://forum.xda-develop...wifi-switch-root-t3820943
Of probeer simcard slot 2

[ Voor 27% gewijzigd door RAAF12 op 30-03-2019 13:43 ]
Ik loop er tegenaan dat de dataconnectie uitstaat wanneer ik aan het bellen ben. Is vervelend wanneer je tijdens telefoongesprek iets wil opzoeken. Ik heb zowel een KPN als Vodafone sim.
Heeft dat iets met VoLTE uit te staan? Ook ik heb de opties niet die hier boven in de screenprint staan en heb dus geen idee hoe gebruik te maken van VoLTE.
Heeft dat iets met VoLTE uit te staan? Ook ik heb de opties niet die hier boven in de screenprint staan en heb dus geen idee hoe gebruik te maken van VoLTE.
Ja, volgens mij is dat gekoppeld.Theherm schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:37:
Ik loop er tegenaan dat de dataconnectie uitstaat wanneer ik aan het bellen ben. Is vervelend wanneer je tijdens telefoongesprek iets wil opzoeken. Ik heb zowel een KPN als Vodafone sim.
Als je onder Instellingen|SIM&Netwerk|Voorkeursnetwerktype tijdelijk naar 2G/3G gaat (dus naar HSDPA), en dan belt (naar bijvoorbeeld je voicemail) dan blijft het netwerk wel in stand tijdens bellen.
Ik weet niet hoe het zit met 2 SIMs, ik had eigenlijk verwacht dat hij dan wel van de andere gebruik zou maken maar zelf heb ik nog nooit 2 SIMs gehad.
https://fuseboxed.com/201...dual-4g-standby-dual-sim/
lijkt te suggereren dat je dat kan aanzetten op OnePlus. Heb je een data-abo op beide SIMs, en heb je de daar genoemde optie aan staan?
Ik heb die instructie achter de link van @RAAF12 opgevolgd, krijg je trouwens wel een rare waarschuwing maar ik hoop maar dat dat alleen geldt als je 1 van de logging opties daadwerkelijk aanzet. Maar daar kon ik VoLTE inderdaad inzetten en zonder root verschijnt de optie dan op de plek van Raaf's screenshot. Maar bij mij op Hollandsnieuwe is het bekend dat VoLTE niet ondersteund wordt, dus bij mij maakt het geen verschil.
Edit: Voor wat betreft dat VoLTE aanzetten via dat 800 nummer, ik heb nu die forums nog even wat nader bekeken en het lijkt erop dat de meeste mensen daar zeggen dat het die checkbox toevoegt (wat ik zelf heb kunnen zien) maar dat die optie dan op zich nog niks echt doet. Dat je daarvoor alle stappen van
https://forum.xda-develop...-german-carriers-t3817542
moet opvolgen (wat ik zeker niet ga doen, want ik weet dat het bij mijn SIM toch niet werkt, plus die downloads die doen het niet, maar als dat allebei anders zou zijn zou ik het waarschijnlijk nog niet durven...)
[ Voor 17% gewijzigd door SanderBos op 31-03-2019 23:47 ]
Durf ik zelf zo niet te zeggen. Ik behoud namelijk altijd een actieve dataverbinding, ook tijdens telefoongesprekken (nee, geen wifi), maar ik heb geen VoLTE ingeschakeld staan. Ik gebruik KPN. Voor het bellen zet ie me terug naar HSDPA/3G in ieder geval. Zit zelden op 2G te bellen gelukkig.Theherm schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:37:
Mijn reviews al gezien?
Als je data aanzet op sim 1 en je belt met sim 1 is er niets aan de hand. Je kunt dat iets opzoeken. Bel je met sim 2 maar staat data aan op sim 1 dan gaat het niet.
Dit heeft met dual sim te maken de 2e sim is een passieve dualsim. Weinig toestellen met een actieve dualsim.
Ik had het ook graag gezien.
Dit heeft met dual sim te maken de 2e sim is een passieve dualsim. Weinig toestellen met een actieve dualsim.
Ik had het ook graag gezien.
Theherm schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:37:
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!