"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Hopelijk snel een 9.0.4 dan, zodat ook de "normale" build weer probleemloos is. ookal moet ik toegeven geen problemen te hebbenJunkO schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:35:
Ik heb in het kader van "wie niet waagt wie niet wint" de bèta software (11) geïnstalleerd en WiFi werkt nu weer!![]()
Ik draaide op m'n OP3 ook altijd de bèta software dus ik blijf hier ook maar bij. Eind goed al goed dus.
Fixed. Opnieuwe paren van de headsets heeft het probleem opgelost.
[ Voor 43% gewijzigd door paragon op 18-01-2019 08:42 ]
Opnieuw pairen kan een oplossing zijn inderdaad. Wat bij mij een oorzaak van het probleem bleek te zijn, ook met als gevolg dat in Soundcloud verschillende mixes spontaan een deel volume verloren, was de Audio Tuner. Met het uitschakelen van de Audio Tuner kreeg ik ineens een boel volume terug via de bedrade aansluiting in mijn geval.paragon schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:15:
Ik heb de laatste tijd problemen met het volume(sinds laatste update denk ik) Ik merkte het al op in de gym. Normaliter hoefde ik het volume. Maar op 70 a 80% te zetten met m'n jbl reflect Contours. Maar nu is 100% zelfs te zacht.
Fixed. Opnieuwe paren van de headsets heeft het probleem opgelost.
Mijn reviews al gezien?
Zoals ik een hele tijd terug al meldde: die audio tuner is een pest sinds de laatste update, tenzij je maar op 1 Bluetooth of bedraad toestel muziek luistert (bijna niemand vermoed ik).paragon schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 18:37:
@PeacekeeperNL Het is idd sinds die toevoeging van die audio tuner dat ik er last van heb. Ga die uitzetten en weer pairen want ik miste weer volume tijdens het luisteren van soundcloud.
Gisteren heb ik mijn hele telefoon gewiped en weer helemaal naar stock teruggezet. Dus geen root meer, geen unlocked bootloader, helemaal weer terug naar stock. Heb toen de laatste versie van OxygenOS geinstalleerd. Toen geen problemen tegen gekomen, draait als een zonnetje.
Totdat ik mijn koptelefoon wou verbinden: ik krijg over bluetooth geen geluid (alleen heel zacht gekraak?). Daarnaast spelen al mijn video's (YouTube, maar ook bijv. Facebook) af met 1 fps. Echt zwaar irritant! Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Aangezien ik echt volledig met een schone installatie ben begonnen is het voor mij geen optie om een fabrieksreset uit te voeren... Maar wat zou ik nu wel kunnen doen.
Sorry
Heb je al een cache wipe gedaan? Sowieso wel een reboot neem ik aan.MitchellHearth schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:24:
Ik zit sinds vandaag met een vreemd probleem.
Gisteren heb ik mijn hele telefoon gewiped en weer helemaal naar stock teruggezet. Dus geen root meer, geen unlocked bootloader, helemaal weer terug naar stock. Heb toen de laatste versie van OxygenOS geinstalleerd. Toen geen problemen tegen gekomen, draait als een zonnetje.
Totdat ik mijn koptelefoon wou verbinden: ik krijg over bluetooth geen geluid (alleen heel zacht gekraak?). Daarnaast spelen al mijn video's (YouTube, maar ook bijv. Facebook) af met 1 fps. Echt zwaar irritant! Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Aangezien ik echt volledig met een schone installatie ben begonnen is het voor mij geen optie om een fabrieksreset uit te voeren... Maar wat zou ik nu wel kunnen doen.
Ik zou toch nog een keer een hele reset doen/opnieuw installeren, kan iets met het installeren mis zijn gegaan.
En even checken welke apps je geïnstalleerd hebt staan, updates je hebt etc.
Nu wil ik graag weer een OnePlus, maar ik twijfel tussen de 6 en de 6T. Ik vind de grotere accu van de 6T een absolute plus, maar de vingerafdrukscanner minder. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de 6, en vraag me af of hier mensen zijn die recentelijk eenzelfde keuze hebben gemaakt en hebben gekozen voor de 6?
Idd al gedaan. Ik lees nu op XDA dat het te maken heeft met mismatch tussen vendor en firmware. Dus moet nog ff nadenken hoe ik dit ga aanpakken. Denk dat ik een verkeerde image heb gepakt om terug naar stock te gaan (lukte me niet met de officiele ROM van de OP website, dus heb een speciale fastboot versie gepakt van XDA).Kid_Stevie schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:41:
[...]
Heb je al een cache wipe gedaan? Sowieso wel een reboot neem ik aan.
Ik zou toch nog een keer een hele reset doen/opnieuw installeren, kan iets met het installeren mis zijn gegaan.
En even checken welke apps je geïnstalleerd hebt staan, updates je hebt etc.
Soms helpt het om 2 keer alles te wipen..MitchellHearth schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:24:
Ik zit sinds vandaag met een vreemd probleem.
Vaak zat gebeurt bij mij (met verschillende toestellen) . Net of er wat achter blijft.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Dank voor je tip. Het is mij inmiddels gelukt dmv een lokale "upgrade" te doen met een zip die ik van de OnePlus website had. Geen dataverlies dus en nu heb ik blijkbaar wel de juiste vendor/firmware. Pfiew...mucuracat schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:21:
[...]
Soms helpt het om 2 keer alles te wipen..
Vaak zat gebeurt bij mij (met verschillende toestellen) . Net of er wat achter blijft.
2 maanden geleden heb ik de 6 gekocht, en dus niet de 6T.zunrob schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:49:
Nu wil ik graag weer een OnePlus, maar ik twijfel tussen de 6 en de 6T. Ik vind de grotere accu van de 6T een absolute plus, maar de vingerafdrukscanner minder. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de 6, en vraag me af of hier mensen zijn die recentelijk eenzelfde keuze hebben gemaakt en hebben gekozen voor de 6?
Naast de fingerprint reader (die dan ook snel is) vond ik het ook fijn dat hij een headphone jack heeft (hoewel ik in dagelijks gebruik alleen via bluetooth luister) en een notification led (en dat vind ik heel belangrijk, maar eigenlijk valt 'ie tegen, want heel klein lampje, en met stock kernel kan hij alleen heel langzaam knipperen).
Het is in mijn ogen zeker geen geweldenaar qua accuduur, dus ik snap wel dat ze er in de 6T meer in hebben gestopt. Maar voor mij is het voldoende (hij haalt toch vaak meer dan 7 uur screen-on-time).
Maar eigenlijk was belangrijker dan al die dingen de prijs, het basis model was rond black friday 419 euro en de 128+8GB variant die ik heb gekocht 459. Ze hebben zeker via Amazon best veel sales gehad de afgelopen maanden, maar ik neem dat de voorraden ooit wel keertje op zijn. Als ik nu kijk bij amazon.de is de 6 toch nog wel zo'n 50 euro goedkoper dan een vergelijkbare 6t.
Ik had de rode 6 toen ook besteld bij Amazon.de voor 457 euro. Deze heb ik toen helaas niet gekregen, en omzetten naar een andere kleur was geen optie... Jammer. Ik zie dat de 6 nog steeds te koop is, maar de voorraden zullen inderdaad niet oneindig zijn. Enige waar ik nog een beetje mee zit zijn de updates: tot wanneer wordt de 6 geüpdatet? Is dit gelijk aan de 6T?SanderBos schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:58:
[...]
2 maanden geleden heb ik de 6 gekocht, en dus niet de 6T.
Naast de fingerprint reader (die dan ook snel is) vond ik het ook fijn dat hij een headphone jack heeft (hoewel ik in dagelijks gebruik alleen via bluetooth luister) en een notification led (en dat vind ik heel belangrijk, maar eigenlijk valt 'ie tegen, want heel klein lampje, en met stock kernel kan hij alleen heel langzaam knipperen).
Het is in mijn ogen zeker geen geweldenaar qua accuduur, dus ik snap wel dat ze er in de 6T meer in hebben gestopt. Maar voor mij is het voldoende (hij haalt toch vaak meer dan 7 uur screen-on-time).
Maar eigenlijk was belangrijker dan al die dingen de prijs, het basis model was rond black friday 419 euro en de 128+8GB variant die ik heb gekocht 459. Ze hebben zeker via Amazon best veel sales gehad de afgelopen maanden, maar ik neem dat de voorraden ooit wel keertje op zijn. Als ik nu kijk bij amazon.de is de 6 toch nog wel zo'n 50 euro goedkoper dan een vergelijkbare 6t.
https://forums.oneplus.co...ntenance-schedule.862347/zunrob schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:03:
[...]
Ik had de rode 6 toen ook besteld bij Amazon.de voor 457 euro. Deze heb ik toen helaas niet gekregen, en omzetten naar een andere kleur was geen optie... Jammer. Ik zie dat de 6 nog steeds te koop is, maar de voorraden zullen inderdaad niet oneindig zijn. Enige waar ik nog een beetje mee zit zijn de updates: tot wanneer wordt de 6 geüpdatet? Is dit gelijk aan de 6T?
zegt o.a.:
"As per the maintenance schedule, there will be 2 years of regular software updates from the release date of the phone (release dates of T variants would be considered), including new features, Android versions, Android security patches and bug fixes and an additional year of Android security patch updates every 2 months."
Dus dat considered stukje tussen haakjes zegt volgens mij dat de 6 en 6T allebei de laatste security update in oktober 2021 zouden moeten krijgen. Dus dat is in ieder geval hun plan....
Inderdaad, dat klinkt goed. Hoe ervaren andere mensen de 6? Wat vinden jullie van de accu?SanderBos schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:36:
[...]
https://forums.oneplus.co...ntenance-schedule.862347/
zegt o.a.:
"As per the maintenance schedule, there will be 2 years of regular software updates from the release date of the phone (release dates of T variants would be considered), including new features, Android versions, Android security patches and bug fixes and an additional year of Android security patch updates every 2 months."
Dus dat considered stukje tussen haakjes zegt volgens mij dat de 6 en 6T allebei de laatste security update in oktober 2021 zouden moeten krijgen. Dus dat is in ieder geval hun plan....
Ik niks over te klagen. Ik laad de mijne sochtends in de auto naar werk op, 40 naar 80 procent, en s'avonds op weg naar huis hetzelfde, ook weer 40 naar 80 procent (beiden bij benadering). Zelf laad ik m zelden naar de 100 procent in ieder geval, maar ik ben ervan overtuigd dat de OP6 een volle dag wel volhoud met intensief gebruik (chat, web en muziek). Spelletjes loopt de batterij op keeg, maar dat is bij ieder toestel denk ik het geval.zunrob schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:07:
[...]
Inderdaad, dat klinkt goed. Hoe ervaren andere mensen de 6? Wat vinden jullie van de accu?
Zoek uiteraard ook even in dit topic over de ervaringen, meer dan genoeg over te vinden
Mijn reviews al gezien?
Ik heb de rode OP6 en ben dik tevreden over de accuduur. Ook ik laat hem op in de auto met originele OP lader dus gaat supersnel.zunrob schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:07:
[...]
Inderdaad, dat klinkt goed. Hoe ervaren andere mensen de 6? Wat vinden jullie van de accu?
Helaas is de telefoon gevallen, amper maandjecnadat ik hem had. Zit nu dus een barst in scherm.
Aanmelden bij OP care voor reparatie ging niet goed tijdens aanmeldproces gezien zaken verwisseld werden met de OP van iemand anders waardoor ik besloten heb hem niet op te sturen.
Ik laad hem 's avonds voor ik ga slapen op (40-80) en zet 'm 's nachts uit (aangezien hij idle 7% verbruikt). Tegen de volgende avond heb ik nog steeds 40% over. Ik kom dus de dag door met 40% (2u sot, 2u muziek).PeacekeeperNL schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:11:
[...]
Ik niks over te klagen. Ik laad de mijne sochtends in de auto naar werk op, 40 naar 80 procent, en s'avonds op weg naar huis hetzelfde, ook weer 40 naar 80 procent (beiden bij benadering). Zelf laad ik m zelden naar de 100 procent in ieder geval, maar ik ben ervan overtuigd dat de OP6 een volle dag wel volhoud met intensief gebruik (chat, web en muziek). Spelletjes loopt de batterij op keeg, maar dat is bij ieder toestel denk ik het geval.
Zoek uiteraard ook even in dit topic over de ervaringen, meer dan genoeg over te vinden
Ik ben zeer tevreden met de accuduur. Smorgens om 7.00 telefoon aan met Bluetooth verbinding voor Spotify en Fitbit tracker. Fiets naar werk, per dag luister ik dik uur muziek en hele dag ontvang ik mail van werk en privé + WhatsApp. 17.00 thuis met nog meer dan 50%. Niks te klagen dus.zunrob schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:07:
[...]
Regenbui?Maarten810 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:35:
Iemand enig idee wat bedoeld wordt met "vlaag" zoals weergegeven wordt in de weer applicatie van oneplus onder de actuele temperatuur
In sommige regio's in België zeggen we inderdaad vlaag tegen een korte regenbui.Maarten810 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:35:
Iemand enig idee wat bedoeld wordt met "vlaag" zoals weergegeven wordt in de weer applicatie van oneplus onder de actuele temperatuur
Rare jongens, die Belgen 😂superiscch schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:56:
[...]
In sommige regio's in België zeggen we inderdaad vlaag tegen een korte regenbui.
Idd een keer geprobeerd, maar was mij teveel gedoe.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:55:
[...]
[...]
[...]
Kan je beter Oxygen Updater gebruiken.. Heb je geen VPN nodig. Helemaal handig als je Blokada gebruikt, want die maakt gebruik van local VPN. En ook geen privacyschendende VPN-app.
Dank dan zal het inderdaad een aparte vertaling zijn.superiscch schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:56:
[...]
In sommige regio's in België zeggen we inderdaad vlaag tegen een korte regenbui.
Er is mij nog iets opgevallen aan de weerwidget van oneplus, de locatie wordt niet bijgewerkt terwijl als de weer app geopend wordt daar wel de juiste locatie staat. Hebben meer mensen hier last van en een oplossing voor gevonden?
Ik gebruik de chronus pixel+ widget en heb de app van het KMI eraan gelinkt. OnePlus weer app zuigt.Maarten810 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:36:
[...]
Dank dan zal het inderdaad een aparte vertaling zijn.
Er is mij nog iets opgevallen aan de weerwidget van oneplus, de locatie wordt niet bijgewerkt terwijl als de weer app geopend wordt daar wel de juiste locatie staat. Hebben meer mensen hier last van en een oplossing voor gevonden?
Hier ook, las meerdere mensen die dit probleem hebben. Heb al een cache wipe gedaan in zowel recovery en van play services zelf, kijken of dat helpt al geloof ik daar niet echt in (system cache en a/b partities met art heeft toch weinig meer te wipen?). Denk dat we ff moeten wachten op een play services update. Erg vervelend ditZidane007nl schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:03:
Ik ben ook tevreden met de accuduur van mijn OnePlus 6. Meestal gaat ie 2 dagen mee. Alleen vandaag gaat er iets mis ...
[Afbeelding: OnePlus 6 batterij 20190124]
In 19 uur op 7% doordat Google Play Services lekker bezig is geweest.
Edit: even bij de op6 van m'n zus gekeken, ze heeft dezelfde play services versie als ik. Ga kijken of de cache wissen invloed heeft gehad
[ Voor 13% gewijzigd door twowheeler op 25-01-2019 12:37 ]
Zidane007nl schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:03:
Ik ben ook tevreden met de accuduur van mijn OnePlus 6. Meestal gaat ie 2 dagen mee. Alleen vandaag gaat er iets mis ...
[Afbeelding: OnePlus 6 batterij 20190124]
In 19 uur op 7% doordat Google Play Services lekker bezig is geweest.
Gebeurt wel vaker. Moet je even je data clearen van Google Play Services. Wist geen persoonlijke bestanden.twowheeler schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:41:
[...]
Hier ook, las meerdere mensen die dit probleem hebben. Heb al een cache wipe gedaan in zowel recovery en van play services zelf, kijken of dat helpt al geloof ik daar niet echt in (system cache en a/b partities met art heeft toch weinig meer te wipen?). Denk dat we ff moeten wachten op een play services update. Erg vervelend dit
Edit: even bij de op6 van m'n zus gekeken, ze heeft dezelfde play services versie als ik. Ga kijken of de cache wissen invloed heeft gehad
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Rukwind of windvlaag? Maar dat woord was te lang volgens de vertaler van de app en die heeft er vlaag van gemaakt.Maarten810 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:36:
[...]
Dank dan zal het inderdaad een aparte vertaling zijn.
Een vlaag van verstandsverbijstering is weer wat anders
Gedaan, zag wel dat dat nu niet meer locatiegeschiedenis uitzet, het lijkt nu minder verstorend effect te hebben. Thanks, gaan zien wat het doet!Anonymoussaurus schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:39:
[...]
[...]
Gebeurt wel vaker. Moet je even je data clearen van Google Play Services. Wist geen persoonlijke bestanden.
Edit: Locatiehistorie staat wel uit, je moet hem opnieuw aanzetten. De op6 staat er dan dubbel, maar eentje moet aan (dit apparaat)
[ Voor 14% gewijzigd door twowheeler op 25-01-2019 19:20 ]
Ik hoor (en lees) goede verhalen over DNS66.JLius schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:11:
Wat is de beste ad blocker voor op6 zonder root? Ik heb blokada veel kansen gegeven, maar deze app zorgt ervoor dat mijn toestel niet meer goed werkt.
JLius schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:11:
Wat is de beste ad blocker voor op6 zonder root? Ik heb blokada veel kansen gegeven, maar deze app zorgt ervoor dat mijn toestel niet meer goed werkt.
Sorry, maar DNS66 is vreselijk achterhaald/outdated (ik spreek namens ervaring). Tegenwoordig gebruik ik Blokada. Wordt actief ondersteunt (door donaties), is open-source, gebaseerd op nieuwere API's en veel meer mogelijkheden. Ben toendertijd ook overgestapt van DNS66 naar Blokada en geen seconde spijt van gehad.rens-br schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:46:
[...]
Ik hoor (en lees) goede verhalen over DNS66.
[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-01-2019 18:50 ]
Door via de playstore de weerapp te updaten wordt nu ook de huidige locatie gebruikt voor het weerberichtJLius schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:26:
[...]
Ik gebruik de chronus pixel+ widget en heb de app van het KMI eraan gelinkt. OnePlus weer app zuigt.
Het viel mij op dat vlaag gebruikt wordt tijdens sneeuwbuien, gelukkig komen die niet veel voor in NederlandRAAF12 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:45:
[...]
Rukwind of windvlaag? Maar dat woord was te lang volgens de vertaler van de app en die heeft er vlaag van gemaakt.
Een vlaag van verstandsverbijstering is weer wat anders
Ja, DNS66 is al een jaar niet meer geupdate, daarom gebruikte ik blokada. Ik ben nu orbot aan het uitproberen. Niet meteen een addblocker, maar toch anonimiteit. Edit: ook met orbot (vpn aan) werken sommige websites niet. Had ik ook met blokada. Knap vervelend, moet je dat altijd uitzetten of de website whitelisten.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:49:
[...]
[...]
Sorry, maar DNS66 is vreselijk achterhaald/outdated (ik spreek namens ervaring). Tegenwoordig gebruik ik Blokada. Wordt actief ondersteunt (door donaties), is open-source, gebaseerd op nieuwere API's en veel meer mogelijkheden. Ben toendertijd ook overgestapt van DNS66 naar Blokada en geen seconde spijt van gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door JLius op 26-01-2019 22:38 ]
Is dit een software probleem of wat anders... meer mensen hier last van?
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Ik heb ook de indruk dat de fotokwaliteit erop achteruit gegaan is.groxgrox schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:11:
Ik heb vaak het probleem dat de camera niet scherpstelt in 9.0.3. als ik m'n hand dan voor de camera plaats stelt ie wel de hand scherp maar na het weghalen van de hand blijft de achtergrond wazig.
Is dit een software probleem of wat anders... meer mensen hier last van?

Edit: thumbnail, klik voor groot
[ Voor 38% gewijzigd door vinest op 29-01-2019 13:46 . Reden: kleiner plaatje ]
Niet helemaal eens dat het niet bijzonder is, ik vind dit geloof ik toch wel erg fijn nieuws:vinest schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:20:
Beta 12 is uitgebracht, niet heel spannend, wel weer wat kleine aanpassingen.
[Afbeelding]
"The OnePlus 6 and OnePlus 6T Forums have been merged into one due to unified builds. Here is the latest open beta build for OnePlus 6 and 6T."
(van https://forums.oneplus.co...-4-for-oneplus-6t.991305/ )
Ik ben een vrij nieuwe OnePlus gebruiker, maar vind het maar niks dat de 6 en 6T builds uit elkaar liepen.
Ik doe niet mee aan de betas, maar in je screenshot staat ook "OnePlus laboratory" genoemd, betekent dat dan niet dat er dan ook een echte performance feature optie is bijgekomen, dat SmartBoost verhaal.
Klopt, Smart Boost is nu ook mogelijk:SanderBos schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:41:
[...]
Niet helemaal eens dat het niet bijzonder is, ik vind dit geloof ik toch wel erg fijn nieuws:
"The OnePlus 6 and OnePlus 6T Forums have been merged into one due to unified builds. Here is the latest open beta build for OnePlus 6 and 6T."
(van https://forums.oneplus.co...-4-for-oneplus-6t.991305/ )
Ik ben een vrij nieuwe OnePlus gebruiker, maar vind het maar niks dat de 6 en 6T builds uit elkaar liepen.
Ik doe niet mee aan de betas, maar in je screenshot staat ook "OnePlus laboratory" genoemd, betekent dat dan niet dat er dan ook een echte performance feature optie is bijgekomen, dat SmartBoost verhaal.
Op basis van uw dagelijks gebruik haalt Smart Boost het uiterste uit het grote RAM-geheugen van OnePlus telefoons, wat ten goede komt van prestaties voor het laden van apps en games.
- staat nu aan- Ben wel benieuwd of het effect heeft op de batterijduur.
[ Voor 3% gewijzigd door vinest op 29-01-2019 13:30 ]
Klopt, maar is ook ingetrokken door bootloop problemen (net zoals met de 5 en 5T): https://piunikaweb.com/20...-due-to-showstopper-bugs/vinest schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:20:
Beta 12 is uitgebracht, niet heel spannend, wel weer wat kleine aanpassingen.
[Afbeelding]
Edit: thumbnail, klik voor groot
[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-01-2019 14:07 ]
Dat is niet best, bij mij ging de installatie feilloos, nu maar hopen dat ie niet gaat loopen bij mijAnonymoussaurus schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:48:
[...]
Klopt, maar is ook ingetrokken door bootloop problemen (net zoals met de 5 en 5T): https://piunikaweb.com/20...-due-to-showstopper-bugs/

Zo is het bij mij standaard inderdaad.twowheeler schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:38:
Heb een beetje met instellingen zitten klooien. Kan iemand mij vertellen of ik nu weer de "standaard instelling" te pakken heb?
[Afbeelding]
Thanks!MitchellHearth schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:06:
[...]
Zo is het bij mij standaard inderdaad.
Had diepte optimalisatie wel even aangehad, maar gezien de berichten dat het nogal wat notificaties kan schelen en de voordelen niet zo enorm zijn toch maar weer terug uit gezet.
Edit: blijkbaar is dit wat vroeger aggressive doze heette
[ Voor 7% gewijzigd door twowheeler op 29-01-2019 20:38 ]
[ Voor 27% gewijzigd door RAAF12 op 31-01-2019 19:46 ]
ChronusRAAF12 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:16:
Die Oneplus weer app is bij mij niet goed. Geeft regen aan als het droog is en harde wind als het stil is. Staat op openingscherm. Is daar een oplossing voor? Dus een widget die behalve de weer condities op de positie weergeeft en de tijd. Accuweather geeft bijvoorbeeld geen tijd.
Heb je gewoon stock OxygenOS?JLius schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:24:
Ik kan de app 'bestanden' niet vinden in mijn app lade. Als ik via instellingen naar apps ga staat ie er wel tussen. Enig idee hoe ik deze app terug kan vinden? Hij staat niet gedeactiveerd. Vind hem ook niet met de stock launcher.
Welke versie heb je volgens instellingen geïnstalleerd staan?
Ik weet niet de Nederlandse namen, maar ik heb een Files en Files manager, de laatste aanroepbaar via de app lade. Kan het zijn dat je die laatste (al dan niet per ongeluk op, onbewust) verwijderd heb?
Je zou sowieso via apkmirror kunnen downloaden en installeren. Misschien dat er versies van de beta tussen zitten, maar als dat niet werkt merk je dat snel genoeg.
https://www.apkmirror.com...ltd/oneplus-file-manager/
[...]
Ik gebruik de app Weer & Radar. Functioneert prima en is accuraat
Today Weather. Een keer aangeraden door iemand anders in dit topic. Erg mooie app + heel veel widget opties (16 om precies te zijn, waaronder ook tijd + weer) + dark mode. Van zichzelf 1 niet storend reclame blokje halverwege de pagina in de app zelf, maar heb uiteindelijk voor 4 euro de volledige versie gekocht.RAAF12 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:16:
Die Oneplus weer app is bij mij niet goed. Geeft regen aan als het droog is en harde wind als het stil is. Staat op openingscherm. Is daar een oplossing voor? Dus een widget die behalve de weer condities op de positie weergeeft en de tijd. Accuweather geeft bijvoorbeeld geen tijd.
De standaard oneplus weer app is zo belachelijk slecht dat ik daar zo snel mogelijk vanaf ben gestapt.
Voor mij hetzelfde,Pendaco schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:07:
[...]
Today Weather. Een keer aangeraden door iemand anders in dit topic. Erg mooie app + heel veel widget opties (16 om precies te zijn, waaronder ook tijd + weer) + dark mode. Van zichzelf 1 niet storend reclame blokje halverwege de pagina in de app zelf, maar heb uiteindelijk voor 4 euro de volledige versie gekocht.
De standaard oneplus weer app is zo belachelijk slecht dat ik daar zo snel mogelijk vanaf ben gestapt.
Was in het begin op zoek naar een goede weer app. Uiteindelijk bij Today Weather terechtgekomen door aanbevelingen op het www. Mooie app, veel instellingen en een ZWART THEMA
Je hebt de keuze voor een reclamevrije app, ik geloof €0.99 voor een jaar en €1.50 voor 2 jaar. Zelf ook €4 betaald voor levens langs. Wat is nou €4 op een toestel van €500+
Nog steeds tevreden van.
Zelfs weergoden op tv kunnen niet voorspellen, laat staan een app
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ja, gewoon stock. De app staat nog wel tussen de apps in instellingen. Versie 9.Kid_Stevie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:48:
[...]
Heb je gewoon stock OxygenOS?
Welke versie heb je volgens instellingen geïnstalleerd staan?
Ik weet niet de Nederlandse namen, maar ik heb een Files en Files manager, de laatste aanroepbaar via de app lade. Kan het zijn dat je die laatste (al dan niet per ongeluk op, onbewust) verwijderd heb?
Je zou sowieso via apkmirror kunnen downloaden en installeren. Misschien dat er versies van de beta tussen zitten, maar als dat niet werkt merk je dat snel genoeg.
https://www.apkmirror.com...ltd/oneplus-file-manager/
Dat is de Files app, die is niet zichtbaar in je apptray en ik denk soort achterliggend onderdeel van Oxygen OS.JLius schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:43:
[...]
Ja, gewoon stock. De app staat nog wel tussen de apps in instellingen. Versie 9.
De app om je bestanden te bekijken is de File Manager app (is iets van versie 2. nog iets). Als die niet meer tussen je apps staat, moet je die even via apkmirror installeren.
Bestandsbeheer heet die app in het NederlandsKid_Stevie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:47:
[...]
Dat is de Files app, die is niet zichtbaar in je apptray en ik denk soort achterliggend onderdeel van Oxygen OS.
De app om je bestanden te bekijken is de File Manager app (is iets van versie 2. nog iets). Als die niet meer tussen je apps staat, moet je die even via apkmirror installeren.
Die ben ik dan kwijt. Zal 'm downloaden via apkmirror en kijken of ie beter is dan files van Google.Kid_Stevie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:47:
[...]
Dat is de Files app, die is niet zichtbaar in je apptray en ik denk soort achterliggend onderdeel van Oxygen OS.
Nogal prijzig voor de pro versie. Chronus heeft ook agenda, Google search, aandelen etc in de widget.RAAF12 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:36:
Ik heb een betere widget gevonden, Transparante klok en weer van Machapp. Lekker kaal, tijd, temp, plaats en datum. En Nevel. op dit moment... Stuk beter dan die Oneplus weer widget....
Je kan kiezen tussen verschillende weer aanbieders (heb wel gemerkt dat weather underground het nauwkeurigste is) de widgets zijn clean met veel info en de app zelf ziet er gelikt uit met erg veel goede informatie. Waardige zo niet betere opvolger van weather timeline
Er zit geen reclame op het homescreen. Voor mij is dat voldoende. De widget doet het goed.JLius schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:02:
[...]
Nogal prijzig voor de pro versie. Chronus heeft ook agenda, Google search, aandelen etc in de widget.

RAAF12 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:27:
[...]
Er zit geen reclame op het homescreen. Voor mij is dat voldoende. De widget doet het goed.
[Afbeelding]

P.s. De afspraken in het roze zijn uit de agenda van mijn vrouw (mijn agenda is leeg momenteel 😁), je kan verschillende agenda's tonen in de widget en elke agenda een kleur geven.
Klikakties op de widget kan je zelf kiezen, als ik op het weer tik bvb ga ik naar de app van het kmi.
[ Voor 33% gewijzigd door JLius op 02-02-2019 21:58 ]
"Dit item is niet beschikbaar in je land"
Heb de apk gedownload, maar lens is nog steeds niet aanwezig in Google foto's. Bij jou wel?
[ Voor 18% gewijzigd door JLius op 03-02-2019 16:55 ]

Idd hier ook niet aanwezig in Foto's
[ Voor 83% gewijzigd door RAAF12 op 03-02-2019 18:12 ]
Flut artikel dus: https://www.androidplanet...lens-google-fotos-update/RAAF12 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:03:
Ik zit in NL er daar is die gewoon te downloaden. Ja die is te zien met een icon, en app werkt ook. [Afbeelding]
Idd hier ook niet aanwezig in Foto's
België wordt volledig genegeerd door Google.
?JLius schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:44:
Ik lees overal dat Google lens aan de Google foto's app is toegevoegd, maar ik heb dat icoontje niet (enkel in camera app en assistent). Jullie wel?
In speciale google foto app? heb versie 1.3 en daar zit google lens in. Helemaal rechts bij knopje meer..
en dan zie je 6 icoontjes.. 2 de regel midden.
https://forum.xda-develop...oject/?id=29635#downloads
Omdat de app - en andere apps helemaal niet - niet beschikbaar is in Nederland moet je het via een omweg downloaden.
Echter krijg ik nog steeds de melding bij openen 'er is iets misgegaan. Alternatieven zonder reclame zijn ook welkom.
[ Voor 4% gewijzigd door crimedevil op 04-02-2019 17:13 ]
Ik heb hem gewoon via apkmirror gedownload, volgens mij ook gewoon de laatste versie. geen problemen. Eventueel na instaleren, de cache clearen en misschien ook de telefoon opnieuw opstarten.crimedevil schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:26:
Heeft iemand ervaring met het downloaden van Google Auto met OnePlus? Ik heb net een nieuwe Volkswagen Polo en ik wil mijn telefoon verbinden met het entertainmentsysteem.
Omdat de app - en andere apps helemaal niet - niet beschikbaar is in Nederland moet je het via een omweg downloaden.
Echter krijg ik nog steeds de melding bij openen 'er is iets misgegaan. Alternatieven zonder reclame zijn ook welkom.
Edit, deze versie dus:
Android auto @ apkmirror
[ Voor 13% gewijzigd door Kid_Stevie op 04-02-2019 18:08 ]
Ik heb hem ook via deze website (de laatste versie) gedownload maar krijg bij openen van de app de melding 'er is iets mis gegaan', Google Play service werkt op dit moment niet.Kid_Stevie schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:06:
[...]
Ik heb hem gewoon via apkmirror gedownload, volgens mij ook gewoon de laatste versie. geen problemen. Eventueel na instaleren, de cache clearen en misschien ook de telefoon opnieuw opstarten.
Edit, deze versie dus:
Android auto @ apkmirror
Maar heb je ook de goede ARM versie gedownload?crimedevil schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:18:
[...]
Ik heb hem ook via deze website gedownload maar krijg bij openen van de app de melding 'er is iets mis gegaan', Google Play service werkt op dit moment niet.
En misschien permissie probleem. Je zou de verschillende permissies aan/uit kunnen zetten. (Vooral Display over apps even checken).
Heb je je telefoon trouwens in het Nederlands of Engels staan? Die van mij staat namelijk op Engels.
En als dat allemaal niet werkt, welke versie van Google Play Services heb je?
Engels net geprobeerd, toegang ook. Versie GPS: 14.7.99Kid_Stevie schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:21:
[...]
Maar heb je ook de goede ARM versie gedownload?
En misschien permissie probleem. Je zou de verschillende permissies aan/uit kunnen zetten. (Vooral Display over apps even checken).
Heb je je telefoon trouwens in het Nederlands of Engels staan? Die van mij staat namelijk op Engels.
En als dat allemaal niet werkt, welke versie van Google Play Services heb je?
Heel vreemd.crimedevil schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:29:
[...]
Engels net geprobeerd, toegang ook. Versie GPS: 14.7.99
Heb zelfde Google Play Service.
Zie wel mensen met de 6T met hetzelfde probleem.
https://forum.xda-develop...id-auto-crashing-t3871408
Je zou bijvoorbeeld Waze kunnen installeren als je die nog niet hebt. Heeft sowieso ook bijvoorbeeld Spotify integratie.
Of zoals in die link beschreven in Google maps die driving mode eens controleren.
Je bedoelt Waze op mijn telefoon of op een of op de auto zelf?Kid_Stevie schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:48:
[...]
Heel vreemd.
Heb zelfde Google Play Service.
Zie wel mensen met de 6T met hetzelfde probleem.
https://forum.xda-develop...id-auto-crashing-t3871408
Je zou bijvoorbeeld Waze kunnen installeren als je die nog niet hebt. Heeft sowieso ook bijvoorbeeld Spotify integratie.
Of zoals in die link beschreven in Google maps die driving mode eens controleren.
Telefoon idd.crimedevil schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:20:
[...]
Je bedoelt Waze op mijn telefoon of op een of op de auto zelf?
Via die linkt lijkt het probleem ergens in Android Auto x Google Maps te zitten.
Nee, in de gewone Google foto app. Ik heb het niet over de camera app, daar zit Lens al ingebakken.mucuracat schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:58:
[...]
?
In speciale google foto app? heb versie 1.3 en daar zit google lens in. Helemaal rechts bij knopje meer..
en dan zie je 6 icoontjes.. 2 de regel midden.
https://forum.xda-develop...oject/?id=29635#downloads
Android auto werkt bij mij probleemloos (apk mirror). Mijn telefoon staat in het Nederlands. Een alternatief is Drivemode.crimedevil schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:18:
[...]
Ik heb hem ook via deze website (de laatste versie) gedownload maar krijg bij openen van de app de melding 'er is iets mis gegaan', Google Play service werkt op dit moment niet.
Ik heb een vpn, maar dat werkt niet voor de playstore.RAAF12 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:21:
Dan is even een VPN app zoals Windscribe in te stellen die zet je dan bijv. op Canada, dan is ie wel de downen in de app store.
Dit is niet het 6T forum, wellicht heb je daar meer kans op een relevant antwoord.MMMMMM schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:33:
Hi, sinds een paar dagen ineens een heel laag volume tijdens telefoongesprekken. Op de speaker alles goed, met een hardset op de USB-C ook alles prima, maar dus "normaal" bellen met een beetje omgevingsgeluid gaat niet meer. Toestel staat niet om DND of stil. Uiteraard de volume settings al gecheckt, ook tijdens een gesprek, maar niets... Gekeken of er updates zijn : ook niet. (6T, McLaren)
Moet je even hier vragen:MMMMMM schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:33:
Hi, sinds een paar dagen ineens een heel laag volume tijdens telefoongesprekken. Op de speaker alles goed, met een hardset op de USB-C ook alles prima, maar dus "normaal" bellen met een beetje omgevingsgeluid gaat niet meer. Toestel staat niet om DND of stil. Uiteraard de volume settings al gecheckt, ook tijdens een gesprek, maar niets... Gekeken of er updates zijn : ook niet. (6T, McLaren)
[OnePlus 6T] Ervaringen & Discussie
Toestel in ieder geval al opnieuw gestart, en cache gecleared via recovery? Dit lost de meest vage problemen gek genoeg op
Succes!
Mijn reviews al gezien?
Idd aan het downloaden momenteelHuigie schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:40:
Het lijkt erop dat de uitrol van Beta 12 is hervat, klopt?
Werkt tot nu toe goed.
Wel security patch van februari niet bij
[ Voor 14% gewijzigd door Gunth op 10-02-2019 19:52 ]
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Ja.Huigie schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:40:
Het lijkt erop dat de uitrol van Beta 12 is hervat, klopt?
Idd, staat nu op de app Oxygen UpdaterAnonymoussaurus schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:43:
OnePlus is stilletjes 9.0.4 aan het uitrollen btw.
[...]
Ja.
wel te downloaden via OU maar installatie start niet vanuit de instellingen/settings.
Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Je moet na het downloaden naar het scherm gaan waar je normaal ook kijkt of er een update is._birdie_ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 06:57:
[...]
wel te downloaden via OU maar installatie start niet vanuit de instellingen/settings.
Instellingen --> Systeem --> Systeemupdates --> Als dat scherm open staat klik je rechtsboven op het tandwiel en kies je voor lokale upgrade. Daar zie je dan de download staan.
Via Oxygen kun je alleen de updates downloaden maar niet installeren die moet je altijd via deze stappen doen.
OxygenOS 9.0.12 OTA for the OnePlus 6T and OxygenOS 9.0.4 OTA for the OnePlus 6
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.12 for the OnePlus 6T and 9.0.4 for OnePlus 6.
Changelog
System
- Updated Android security patch to 2019.1
- General bug fixes and system improvements
- Deep integration with Google Duo
- Optimizations for display (only on 6T)
Is idd niet zo duidelijk aangegeven in de app ondanks eerdere meldingen hier gemaakt. Simpele > > stappen zijn voor nieuwe gebruikers begrijpbaar. Dus zo :-)MikeOO schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:45:
[...]
Je moet na het downloaden naar het scherm gaan waar je normaal ook kijkt of er een update is.
Instellingen --> Systeem --> Systeemupdates --> Als dat scherm open staat klik je rechtsboven op het tandwiel en kies je voor lokale upgrade. Daar zie je dan de download staan.
Via Oxygen kun je alleen de updates downloaden maar niet installeren die moet je altijd via deze stappen doen.
Instellingen --> Systeem --> Systeemupdates --> Kies tandwiel rechtsboven > lokale upgrade
[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 12-02-2019 20:44 ]
De 9.0.4 release notes zijn best wel kort, en duidelijk toegespitst op de 6T, een hoop valt onder 'general' blijkbaar.Changelog
* Updated Android security patch to 2019.1
* General bug fixes and system improvements
* Deep integration with Google Duo
* Optimizations for display (only on 6T)
Die "Deep (fake?) integration with Google Duo" is 'you can now make video calls directly from the Phone and Messages app via Google Duo', ik zie inderdaad wat extra icoontjes in die apps maar ik weet niet wie er vrolijk zou worden als ik ze met Duo zou proberen te benaderen (zodra ik Duo voor het eerst opstartte wilde die me meteen registreren, en toen deinsde ik zelf al meteen terug).
Onder Instellingen|Hulpprogramma's|OnePlus Laboratorium staat nu Smart Boost, standaard aan, zoals ik al zou voorspellen lijkt dat niks te doen (in zo'n OS wordt al op zoveel lagen gecached, ik zou vermoeden dat het niet zoveel zin heeft als OnePlus dat dan ook weer gaat zitten doen).
Maar dit comment gaat eigenlijk over de camera app. Want we hebben nu 'eindelijk' ook een v3.x versie zoals de 6T al langer heeft. Dus ik heb net eens even zitten kijken in de schemering, en het is helemaal niet zo verkeerd. Het olieverfschilderij effect is echt wel grotendeels weg uit de nachtmode. Ik heb hieronder nog wat vergelijkingen toegevoegd van V3.0.16 met de GCam port die ik gebruik (MGC_6.1.021_BSG_Arnova_TlnNeun_1.2_Final.apk, dat is er eentje van eind december).
In de samples hieronder is flink wat processing gedaan (want jpg, en google photos heeft er tussen gezeten, en alles is gecropped op ongeveer een derde van het beeld, dus het zijn details van de foto's), maar je kunt toch wel zien dat er in alle gevallen wel wat voor de OnePlus camera app variant te zeggen valt.
(Ik was nu geinteresseerd in de night mode dus allemaal foto's met weinig licht, maar nu de OnePlus er eigenlijk zo goed uitkomt in mijn ogen ga ik toch ook nog eens foto's bij daglicht maken, want in feite gebruik ik de GCam vooral voor foto's overdag, die zijn veel kleurrijker, althans tot gisteren waren ze dat)

Niet meer van toepassing.
[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-02-2019 00:36 ]
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!