Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JLius
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 10:49
MrOsman schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:15:
waarom kan ik geen update binnen halen met Oxygen updater? of Vpn?
OU is er toch mee gestopt?

• MrOsman
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 10:39
JLius schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:16:
[...]

ik dacht van niet :) laatste keer hadden ze wat gefixt voor 6T gebruikers.

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10:45
Krijg de update nu binnen via een Canadese Vpn

• micheldenhaag
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:47
GVR schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:42:
Ik via Goose VPN - Germany Kassel- :P

• JLius
Update binnen. Wifi probleem terug (was verholpen met vorige update)... Damn.

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
GVR schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:42:
Thanks, ook maar even naar Canada 🇨🇦 geweest voor de update

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 05:56
JLius schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:38:
Wat voor WiFi probleem? En cache al gewist?

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 06:18
JLius schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:38:
Welk probleem. Draai hier beta 10 maar heb nergens problemen mee.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• kwaazaar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-02 15:12
De inschrijving van de update in OxygenUpdater is een stuk uitgebreider dan wanneer je de update via OTA binnenhaalt.
MrOsman schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:15:
waarom kan ik geen update binnen halen met Oxygen updater? of Vpn?
PeacekeeperNL schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:19:
[...]

Ik vermoed omdat de update echt gestaag wordt uitgerold en nog niet breed beschikbaar is. Ik probeer het ook nog, vooralsnog zonder succes... :(

Edit. Speaking of the devil, ik heb de update binnen.
JLius schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:16:
[...]

Stop met nepnieuws verspreiden alsjeblieft als je de details niet hebt gelezen. We hebben nooit gezegd dat we er mee zijn gestopt. We zijn overgestapt op het handmatig invoeren van updates in Oxygen Updater. Hiervoor hebben we contributors aangenomen en dat gaat prima. Maximaal een paar uur na de roll-out staat op het Oxygen Updater. De reden dat het zo lang duurde was omdat de uitrol uuuren na aankondiging pas was begonnen, dus dat je gisteren niks ontving klopt.

We hebben by the way ook net de incremental toegevoegd, van ~135MB.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• PeacekeeperNL
AnonymousWP schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:06:
[...]

[...]

[...]

Stop met nepnieuws verspreiden alsjeblieft als je de details niet hebt gelezen. We hebben nooit gezegd dat we er mee zijn gestopt. We zijn overgestapt op het handmatig invoeren van updates in Oxygen Updater. Hiervoor hebben we contributors aangenomen en dat gaat prima. Maximaal een paar uur na de roll-out staat op het Oxygen Updater. De reden dat het zo lang duurde was omdat de uitrol uuuren na aankondiging pas was begonnen, dus dat je gisteren niks ontving klopt.

Dan mag je mij even uit de quote halen, daar ik niks over OU zei, dus zeker geen nep nieuws. Ik had het over de gewone OTA van OnePlus. En die heb ik vannacht binnengehaald middels Duitse VPN verbinding. Ik werk niet met OU, hoewel ik het een mooi initiatief vind.

Daarnaast heeft een VPN denk ik geen invloed op de OU, alleen op de OTA.

PeacekeeperNL wijzigde deze reactie 30-12-2018 17:30 (3%)

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

PeacekeeperNL schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:29:
[...]

Dan mag je mij even uit de quote halen, daar ik niks over OU zei, dus zeker geen nep nieuws. Ik had het over de gewone OTA van OnePlus. En die heb ik vannacht binnengehaald middels Duitse VPN verbinding. Ik werk niet met OU, hoewel ik het een mooi initiatief vind.

Daarnaast heeft een VPN denk ik geen invloed op de OU, alleen op de OTA.
Sorry als je dacht dat het naar jou bedoelt was over dat Oxygen Updater :P, maar ik quote jou vanwege het gedeelte over de roll-out die toendertijd nog niet was begonnen.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• PeacekeeperNL
AnonymousWP schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:31:
[...]

Sorry als je dacht dat het naar jou bedoelt was over dat Oxygen Updater :P, maar ik quote jou vanwege het gedeelte over de roll-out die toendertijd nog niet was begonnen.
Check. Ik dacht dat je de 3 quotes had ivm het fake news verhaal ;)

• MrOsman
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 10:39
AnonymousWP schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:31:
[...]

ik heb ook niks gezegt over stoppen van OU app ik vroeg het alleen

ik zag later dat ota zelf later was begonnen dan de aankondiging
MrOsman schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:39:
[...]

ik heb ook niks gezegt over stoppen van OU app ik vroeg het alleen

ik zag later dat ota zelf later was begonnen dan de aankondiging
Nee dat klopt, maar die opmerking over dat fake nieuws was ook niet naar jou bedoelt. De informatieve tekst was voor jou bedoelt. Zal het even aanpassen voor verduidelijking.

• JLius
PeacekeeperNL schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:30:
[...]

Verbinding verbreekt voortdurend en als wifi verbonden is heb ik geen internet. Zal cache eens legen, al lijkt me dat die handeling overbodig is geworden? https://www.google.com/am...ds-a-cache-partition/amp/

JLius wijzigde deze reactie 30-12-2018 21:31 (13%)

• JLius
AnonymousWP schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:06:
[...]

[...]

[...]

My mistake, ik las een tijdje geleden dit en heb het verder niet meer gevolgd. Ik plaatste er dan ook een vraagteken achter, 'fake nieuws verspreiden' lijkt me een wat overdreven reactie dus 😁
PeacekeeperNL schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:30:
[...]

Heb modem opnieuw ingesteld (poort terug op automatisch, had ik voorheen toegewezen om Wi-Fi probleem met op6 te verhelpen). Voorlopig lijkt het allemaal in orde nu.

• PeacekeeperNL
JLius schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:10:
[...]

Verbinding verbreekt voortdurend en als wifi verbonden is heb ik geen internet. Zal cache eens legen, al lijkt me dat die handeling overbodig is geworden?
Fijn dat het nu weer werkt. En cache wipen zou je denken dat het niet meer nodig is, maar gek genoeg heeft het bij mij en ook anderen hier de gekste problemen opgelost, al kan bij mij TWRP de cache niet legen.

JLius schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:09:
[...]

My mistake, ik las een tijdje geleden dit en heb het verder niet meer gevolgd. Ik plaatste er dan ook een vraagteken achter, 'fake nieuws verspreiden' lijkt me een wat overdreven reactie dus 😁
Lmao, ja als je op dat screenshot kijkt zie je ook dat ik degene was die die post had gemaakt en had verspreid. :p In mijn post er inderdaad dat er waarschijnlijk geen fix komt, maar toen hebben we besloten de updates handmatig toe te voegen.

• wilke77
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16-02 20:35
Hoi, is er al een oplossing voor het probleem geluid beltoon en bericht toon? Ik wil mijn beltoon harder kunnen zetten dan mijn bericht toon. Helaas kun je dit niet van elkaar scheiden. Of is er nu een app of iets anders die dat wel mogelijk maakt? Ik hoor het graag van jullie :)

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03:21
Ik heb de update erop gezet. Het mag wel wat duidelijker worden hoe het werkt, vanaf de app Oxygen Updater.
Het bestand binnenhalen en vervolgens: Instellingen>Systeem> Systeemupdates>wieltje klikken>Lokale upgrade>reboot En eventueel de zip file verwijderen in Bestandsbeheer. Zou eigenlijk zichzelf moeten verwijderen na een geslaagde installatie.
Tnx!

RAAF12 wijzigde deze reactie 31-12-2018 01:55 (55%)

• JLius
RAAF12 schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:44:
Ik heb de update erop gezet. Het mag wel wat duidelijker worden hoe het werkt, vanaf de app Oxygen Updater.
Het bestand binnenhalen en vervolgens: Instellingen>Systeem> Systeemupdates>wieltje klikken>Lokale upgrade>reboot En eventueel de zip file verwijderen in Bestandsbeheer. Zou eigenlijk zichzelf moeten verwijderen na een geslaagde installatie.
Tnx!
Van mensen die niet op de OTA willen wachten mag wel verondersteld worden dat ze zelfstandig de werking van hun smartphone een beetje onder de knie (willen) hebben 😀

• RAAF12
De Oxygen updater geeft na het binnenhalen geen volledige info hoe te handelen. Daarom heb ik het voor de mensen die hier lezen het er ff bij gezet. De hint is natuurlijk dat de ontwikkelaar die hier meeleest dat ff aanpast. Is heel simpel. Moge duidelijk zijn geen smileys vandaag.

RAAF12 wijzigde deze reactie 31-12-2018 22:15 (7%)

Tnx!
De Oxygen updater geeft na het binnenhalen geen volledige info hoe te handelen. Daarom heb ik het voor de mensen die hier lezen het er ff bij gezet. De hint is natuurlijk dat de ontwikkelaar die hier meeleest dat ff aanpast. Is heel simpel. Moge duidelijk zijn geen smileys vandaag.
@arjan1995

• arjan1995
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08-02 18:04
Tnx!
Ik neem even aan dat je geen root + TWRP hebt.
In dat geval toont de app na het downloaden automatisch een installatie-handleiding waarin precies datgene wat je mist staat: via settings de lokale upgrade doen. Het automatisch verwijderen wordt zonder root wat lastiger, hooguit kan bij de volgende update worden gevraagd of je de oude updates wilt weggooien. Zonder root kun je namelijk geen updates vanuit de app installeren.

• arjan1995
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08-02 18:04
RAAF12 schreef op maandag 31 december 2018 @ 22:14:
Welke info mis je nog? (Zie hierboven)

• Tuktop
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17-02 21:45
Tnx!
Ik krijgt deze informatie in z'n geheel al aangeboden door de app (behalve de opmerking over het verwijderen van de zip file) nadat een download succesvol is en de update klaar is voor installatie. Lijkt me volledig duidelijk zoals het is.

• RAAF12
Ahh dan is het mijn fout en heb ik niet verder doorgelezen. Ik kreeg na het downen de tekst te lezen dat het 'systeem'' tussen de app's zat, dus ik zoeken tussen de geinstalleerde app's en niet te vinden :*)
Dus toen terug en verder gaan zoeken en op eigen kracht wel gevonden. Blijkbaar staat er meer txt die ik niet heb gezien en heb ik me voor nix druk gemaakt. Zo zorrie voor de overlasts 8)7

• JLius
Ik heb de audio tuner op mijn one plus bullets ingeschakeld staan. Deze 'verbetering' is echter ook actief als ik mijn JBL bluetooth speaker gebruik, en deze klinkt een stuk slechter met audio tuner aan. Weet er iemand hoe je audio tuner automatisch kan togglen?
Dit probleem is ontstaan door nieuwe update. Blijkbaar voor bluetooth headphones, maar OP zou onderscheid moeten maken tussen headphones en speaker.

JLius wijzigde deze reactie 03-01-2019 18:40 (22%)

• Camiel
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Als ik nu de complete 9.0.3 versie download, kan ik die dan over de laatste 8.1 heen zetten? Dacht het wel naar begin te twijfelen :|

• PeacekeeperNL
Camiel schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:52:
Als ik nu de complete 9.0.3 versie download, kan ik die dan over de laatste 8.1 heen zetten? Dacht het wel naar begin te twijfelen :|
Als je middels OTA doet sowieso, via OU als je de volledige update van anderhalf gb downloadt, verwacht ik.

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
De Consumentenbond heeft de Oneplus 6 getest of het met een pasfoto kan worden geunlocked en dat blijkt niet te kunnen.

Bron.

Wel lachen, ze hebben alle gb versies geprobeerd :P Bit too much digging? :+

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• RAAF12
Dat was geen pasfoto.. meer een A4 model foto ter grootte van een echt hoofd. Overigens vraag ik me af of wel of niet brildragend ook geen probleem voor de herkenning is op de OnePlus 6....

RAAF12 wijzigde deze reactie 04-01-2019 03:09 (8%)

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
RAAF12 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 03:08:.Overigens vraag ik me af of wel of niet brildragend ook geen probleem voor de herkenning is op de OnePlus 6....
Ik draag een bril, als ik op kantoor voor de computer zit heb ik hem niet nooit op, en hij ontgrendeld altijd zonder problemen.

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
polopolo150 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:07:
De Consumentenbond heeft de Oneplus 6 getest of het met een pasfoto kan worden geunlocked en dat blijkt niet te kunnen.

Bron.
Ik vind het wel apart dat ze zo'n lange lijst geven van telefoons die ze dan in feite goedkeuren, terwijl ik zelf zou zeggen dat alle face unlock systemen die de gewone camera sensor gebruiken in plaats van een sensor die ook diepte meet (dus bijvoorbeeld die IR sensors in iPhones) onveilig zijn. Nu zien mensen hun telefoon staan in de lange 'goede' lijst, en denken "mooi ik zit veilig" terwijl misschien een net andere foto er wel doorheen komt....

Sterker, als ik 5 minuten google kom ik van alles tegen over dat de OnePlus 6 ook gefopt kon worden, bijvoorbeeld deze link die wat dingen combineert:
https://mashable.com/2018...ed-oneplus-6-face-unlock/
Met daarop een quote van OnePlus (een quote die je overal ziet, blijkbaar uit een standaard mail van OnePlus) over dat ze het bij OnePlus zelf niet echt echt als veilig zien.
Wel lachen, ze hebben alle gb versies geprobeerd :P Bit too much digging? :+
Het is wel weer jammer dat er dan niet bij staat welke kleuren OnePlus ze hebben gebruikt, ik had wel willen weten of mijn "mirror black" wel net zo veilig is als een "silk white" :+

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
SanderBos schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:12:
[...]

Ik vind het wel apart dat ze zo'n lange lijst geven van telefoons die ze dan in feite goedkeuren, terwijl ik zelf zou zeggen dat alle face unlock systemen die de gewone camera sensor gebruiken in plaats van een sensor die ook diepte meet (dus bijvoorbeeld die IR sensors in iPhones) onveilig zijn. Nu zien mensen hun telefoon staan in de lange 'goede' lijst, en denken "mooi ik zit veilig" terwijl misschien een net andere foto er wel doorheen komt....

Sterker, als ik 5 minuten google kom ik van alles tegen over dat de OnePlus 6 ook gefopt kon worden, bijvoorbeeld deze link die wat dingen combineert:
Met daarop een quote van OnePlus (een quote die je overal ziet, blijkbaar uit een standaard mail van OnePlus) over dat ze het bij OnePlus zelf niet echt echt als veilig zien.

[...]

Het is wel weer jammer dat er dan niet bij staat welke kleuren OnePlus ze hebben gebruikt, ik had wel willen weten of mijn "mirror black" wel net zo veilig is als een "silk white" :+
Een beetje jammer dat het zo slecht hebben getest.
Ik vraga mij ook of ze de iriscanner hebben gebruikt bij de Samsung telefoons...
SanderBos schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:12:
[...]

[...]

Staat ook in het Tweakers-artikel.. Dan heeft OnePlus waarschijnlijk verbeteringen aangebracht, waardoor het nu niet meer makkelijk te foppen is.

• micodaboss
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16-02 10:50
verkeerde draadje

micodaboss wijzigde deze reactie 04-01-2019 13:39 (90%)

• SanderBos
  • Nu online
AnonymousWP schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:19:
[...]

Staat ook in het Tweakers-artikel.. Dan heeft OnePlus waarschijnlijk verbeteringen aangebracht, waardoor het nu niet meer makkelijk te foppen is.
Ik had dat Tweakers artikel niet gezien (ik snap ook niet waar dat dan onder valt, want lijkt en niet bij nieuws en niet bij reviews te staan, ik kon het alleen vinden via expliciet zoeken), maar ja daar sluit ik me dus volledig bij aan (en ook bij het merendeel van de comments onder dat artikel trouwens).

geek: Nuance: gezichtsherkenning veel telefoons te foppen met foto

• De Tovenaar
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09-02 20:54
Beste mensen,

Ik heb sinds 2 januari een nieuwe auto (golf) en heb problemen met het carnet gedeelte in deze auto te verbinden met de hotspot functie van mijn Oneplus6

Met andere toestellen ( Samsung en HTC) met de zelfde simkaarten lukt het wel alleen dus niet met de OP6

Ben ondertussen ook bij een VW dealer geweest met dit probleem maar het is een toestel gebonden probleem.
Ik ben door de hele telefoon wezen graven of ik iets kon vinden of er iets geblokkeerd werd maar ik heb hier niks mee kunnen vinden.

Weten jullie hier misschien een oplossing voor?
Ben al 1,5 dag continu aan het zoeken op het grote boze Internet maar ik kom geen steek verder.
Waarschijnlijk zit ik door mijn onwetendheid helemaal verkeerd te zoeken maar misschien dat jullie mij de goede kant op kunnen sturen. _/-\o_

Alvast bedankt.

De Tovenaar wijzigde deze reactie 04-01-2019 15:02 (41%)
Reden: Korter bondiger

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:09

GreNade

Zeg maar Wouter

De Tovenaar schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:44:
Beste mensen,

Ik heb sinds 2 januari een nieuwe auto (golf) en heb problemen met het carnet gedeelte in deze auto te verbinden met de hotspot functie van mijn Oneplus6

Met andere toestellen ( Samsung en HTC) met de zelfde simkaarten lukt het wel alleen dus niet met de OP6

Ben ondertussen ook bij een VW dealer geweest met dit probleem maar het is een toestel gebonden probleem.
Ik ben door de hele telefoon wezen graven of ik iets kon vinden of er iets geblokkeerd werd maar ik heb hier niks mee kunnen vinden.

Weten jullie hier misschien een oplossing voor?
Ben al 1,5 dag continu aan het zoeken op het grote boze Internet maar ik kom geen steek verder.
Waarschijnlijk zit ik door mijn onwetendheid helemaal verkeerd te zoeken maar misschien dat jullie mij de goede kant op kunnen sturen. _/-\o_

Alvast bedankt.
't duurt bij die van mij redelijk lang voor ik een IP adres heb, maar daarna werkt het met alle apparaten die ik er op gooi. Sommige apparaten timen out, maar als ik dan de wifi van het apparaat uitzet en weer aanzet doet ie het direct.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• De Tovenaar
Ik probeer al 1,5 dagen verbinding te maken via de hotspot van mijn OP6 maar hij geeft met de op6 gewoon geen internet door aan de auto terwijl andere toestellen dat wel doen met de zelfde simkaarten.

• SanderBos
  • Nu online
De Tovenaar schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:23:
Ik probeer al 1,5 dagen verbinding te maken via de hotspot van mijn OP6 maar hij geeft met de op6 gewoon geen internet door aan de auto terwijl andere toestellen dat wel doen met de zelfde simkaarten.
Ik heb geen auto, weet niks van carnet, of van hotspots trouwens, maar omdat je zegt dat dezelfde simkaarten (waarom spreek je over meervoud?) in andere telefoons wel werken: Heb je al gekeken of het verschil maakt of je bluetooth uitzet op de telefoon (als dat tijdelijk kan om even te proberen, ik neem aan dat dat weer andere functies verstoord). Ik googlede namelijk even en kwam al snel tegen (http://www.vwaudiforum.co...net-linking-to-smartphone) dat car-net soms bluetooth networking probeert te gebruiken, en dat zou verklaren waarom het mis gaat alleen als jou telefoon in de buurt is (want werkte het met de telefoon van de car-dealer terwijl jou telefoon ook nog aanstond?).

(ik weet trouwens niet of je dit had gezien:
BasilFX in "Geen internet in de auto. DNS geblokkeerd?"
Maar volgens mij schreef je voordat je je bericht aanpaste dat je hollandsnieuwe gebruikt, en dat heb ik ook, dus net even geprobeerd, en DNS 8.8.8.8 mocht ik gewoon gebruiken via hotspot op basis van hollandsnieuwe)

Edit: Wat je trouwens niet expliciet zegt (misschien ook door het korten en bondiger maken) is dat de hotspot functie als geactiveerd op jouw telefoon toch wel werkt met andere apparaten als clients toch? Alleen de auto wil niet gebruik maken van jouw telefoon hotspot, andere wifi clients wel??

SanderBos wijzigde deze reactie 04-01-2019 16:21 (9%)

• De Tovenaar
De reden dat ik over meerdere simkaarten spreek is omdat ik 2 simkaarten gebruik in mijn OP6 (dualsim)
Deze zijn een T-Mobile en een Telfort zakelijk sim.

Als deze simkaarten in de OP6 zitten en ik een hotspot aan maak om zo het systeem van de auto te verbinden lukt dit wel maar laat de OP6 geen internet door naar het systeem in de auto waardoor ik geen gebruik kan maken van een belangrijk onderdeel van de auto.

Als ik andere apparaten aansluit via de hotspot van mijn OP6 werkt dit wel gewoon naar behoren.
Zoals 2 laptops en 3 mobieltjes.
Ik heb beide simkaarten apart in de OP6 geprobeerd met en zonder bluetooth verbonden/ingeschakeld.
Maar het werkt niet met de OP6.

Als ik 1 van de simkaarten in een ander toestel plaats dan werkt het wel met en zonder bluetooth verbonden/ingeschakeld.

De andere toestellen zijn van Samsung en HTC.

Toen in bij de Volkswagen dealer was deze ochtend heeft een van de mannen daar mijn zijn eigen mobiel (Samsung met Hollandse nieuwe provider) verbinding gemaakt middels een hotspot en dat werkte dus ook gewoon.

Over die verboden DSN, ik neem aan dat deze het zelfde blijven als ik de simkaart in een ander toestel plaats en dit dus niet het probleem zal zijn?

De Tovenaar wijzigde deze reactie 04-01-2019 17:14 (5%)

• SanderBos
  • Nu online
De Tovenaar schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:07:
...
Over die verboden DSN, ik neem aan dat deze het zelfde blijven als ik de simkaart in een ander toestel plaats en dit dus niet het probleem zal zijn?
Kweenie. Wat je zegt over ander toestel is logisch, maar aan de andere kant komt het gebruik van die DNS wel overeen met dat het probleem alleen optreedt met de auto als client (als in dat het me redelijk uniek lijkt dat die client koppig een vaste DNS gebruikt, dat ik me kan voorstellen dat er iets in de hotspot Internet stack (kan ook Android Pie zijn) zegt "ja daag", en dan heb je het issue dat je wel verbonden bent maar niks kunt doen).

Je kunt trouwens checken of het een issue is, door naar je OnePlus hotspot te connecten vanaf een laptop (en dan alleen daarmee verbonden zijn), en dan vanaf een command line zoiets doen als:
nslookup www.yahoo.com 8.8.8.8
om te kijken of er dan via het hotspot een stel IP adressen terugkomt voor yahoo via DNS 8.8.8.8 (commando werkt hetzelfde op Windows en Unix-achtigen).
Maar dat is dan meer als interessant weetje, want ik zou ook niet weten wat voor conclusies je zou kunnen trekken als het wel of niet werkt.

Dus misschien is een nuttigere tip dat je nog zou kunnen kijken of het wat uitmaakt als je "Hardwareversnelling voor tethering" omzet in de Ontwikkelaarsopties (die opties moet je eventueel nog activeren met 7 keer op build nummer tappen, de tethering optie staat ongeveer halverwege de lange lijst van opties). Want blijkbaar als je dat omzet wordt er een volledig ander code pad gebruikt voor de hotspot verwerking, anders is misschien hier beter. Is in ieder geval niet zoveel werk om te proberen, hoewel ik dan wel zou proberen het met een verse start te doen (dus na omzetten reboot, misschien telfort SIM even verwijderen, en nieuwe hotspot AP naam, zodat het voor de auto ook op iets anders lijkt, en even kijken of het na die veranderingen zoiezo nog werkt met andere apparaten).

En anders weet ik het ook niet. Het leek me in je berichten dat je wel openstond voor goedbedoelde maar niet gecontroleerde adviezen, maar ik gaf al eerder aan ik weet er ook niet veel van, maar als ik dan zo'n vraag zie word ik meteen nieuwsgierig of ik het probleem dan snap.

SanderBos wijzigde deze reactie 04-01-2019 19:11 (2%)
Reden: nslookup commando aangepast

• De Tovenaar
SanderBos schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:02:
[...]

Je kunt trouwens checken of het een issue is, door naar je OnePlus hotspot te connecten vanaf een laptop (en dan alleen daarmee verbonden zijn), en dan vanaf een command line zoiets doen als:
nslookup www.yahoo.com 8.8.8.8
om te kijken of er dan via het hotspot een stel IP adressen terugkomt voor yahoo via DNS 8.8.8.8 (commando werkt hetzelfde op Windows en Unix-achtigen).
Maar dat is dan meer als interessant weetje, want ik zou ook niet weten wat voor conclusies je zou kunnen trekken als het wel of niet werkt.
Dit is een beetje abracadabra voor mij maar heb wel de comande uitgevoerd en er gebeurde wel wat.
Ik heb alleen geen idee waar ik naar moet kijken.
Dus misschien is een nuttigere tip dat je nog zou kunnen kijken of het wat uitmaakt als je "Hardwareversnelling voor tethering" omzet in de Ontwikkelaarsopties (die opties moet je eventueel nog activeren met 7 keer op build nummer tappen, de tethering optie staat ongeveer halverwege de lange lijst van opties). Want blijkbaar als je dat omzet wordt er een volledig ander code pad gebruikt voor de hotspot verwerking, anders is misschien hier beter. Is in ieder geval niet zoveel werk om te proberen, hoewel ik dan wel zou proberen het met een verse start te doen (dus na omzetten reboot, misschien telfort SIM even verwijderen, en nieuwe hotspot AP naam, zodat het voor de auto ook op iets anders lijkt, en even kijken of het na die veranderingen zoiezo nog werkt met andere apparaten).
Dit heb ik ook geprobeerd maar je kan de uitkomst al raden. :N

Toch tof dat je mee speurt naar eventuele oplossingen.

• JLius
Niemand een probleem met de audio tuner sinds laatste update? Audio tuner voor bluetooth is eerder een nadeel dan een voordeel, tenzij je enkel bluetooth oortjes gebruikt met je bluetooth.

• SanderBos
  • Nu online
@De Tovenaar
Kan het toch niet laten nog verder te zoeken.

Het lijkt toch wel een Android Pie probleem te zijn, bij veel mensen is het ook begonnen direct na hun Pie upgrade:
https://forums.oneplus.co...-volkswagen.912932/page-2
https://www.android-hilfe...media-car-net.884655.html
https://www.motor-talk.de...niert-nicht-t6414161.html
https://www.motor-talk.de...id-9-t6472842.html?page=1

Ik kom geen oplossingen tegen (ik denk ten minste dat al die tips van iets doen met een DUN setting generiek zijn en alleen iets doen het als hotspot helemaal niet werkt).
Die eerste link is wel extra interessant (zoek op gateway) omdat blijkbaar het OnePlus team het al heeft onderzocht, en concludeerde dat het de fout was van Volkswagen, dat die niet het gateway adres wat de hotspot aanlevert gebruikt (althans, zo interpreteer ik wat er staat, ik snap niet wat DUT is).

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

hmmm das niet zo goed nieuws.
Mijn nieuwe golf komt eind Februari. Heb nooit issues met connecties gehad (BT).
En verwachtte dat Carnet gewoon OOB zou werken.
Even in de gaten houden......

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• De Tovenaar
SanderBos schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:53:
@De Tovenaar
Kan het toch niet laten nog verder te zoeken.

Het lijkt toch wel een Android Pie probleem te zijn, bij veel mensen is het ook begonnen direct na hun Pie upgrade:
https://forums.oneplus.co...-volkswagen.912932/page-2
https://www.android-hilfe...media-car-net.884655.html
https://www.motor-talk.de...niert-nicht-t6414161.html
https://www.motor-talk.de...id-9-t6472842.html?page=1

Ik kom geen oplossingen tegen (ik denk ten minste dat al die tips van iets doen met een DUN setting generiek zijn en alleen iets doen het als hotspot helemaal niet werkt).
Die eerste link is wel extra interessant (zoek op gateway) omdat blijkbaar het OnePlus team het al heeft onderzocht, en concludeerde dat het de fout was van Volkswagen, dat die niet het gateway adres wat de hotspot aanlevert gebruikt (althans, zo interpreteer ik wat er staat, ik snap niet wat DUT is).
Jij bent goed bezig zeg!!

Vooral die eerste link kan ik mij al helemaal in vinden.
Als je op je OP6 een hotspot aanmaakt krijg je normaal gesproken een naam van het apparaat te zien maar als ik de unit verbind met de OP6 krijg ik dit dus:

er blijkt dus geen goed communicatie te zijn op dit moment.

Ik zit momenteel nog wel met mijn OP6 op OxygenOS versie 9.0.2 en weet dat er op dit moment een uitrol plaatsvindt naar 9.0.3
Ik hoop dat hiermee het probleem is opgelost.

Ik ga nog wat verder lezen door de draadjes die je hebt gegeven en als ik daar nog wat extra info uit kan halen deel ik dat hier.

• De Tovenaar
DarkSide schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:00:
hmmm das niet zo goed nieuws.
Mijn nieuwe golf komt eind Februari. Heb nooit issues met connecties gehad (BT).
En verwachtte dat Carnet gewoon OOB zou werken.
Even in de gaten houden......
Het hele bluetooth gebeuren werkt ook gewoon hoor.
Contacten en bellen werkt naar behoren.
Ook Android auto werk gewoon probleemloos icl alle bijbehorende apps.

Het gaat hier puur om het Car-Net gebeuren in de auto zelf wat niet werkt met de OP6.
Hiermee kan je los van Android auto gebruikmaken van online diensten die Car-Net aanbied.
Voor meer informatie kan je op de volgende link klikken.
https://www.volkswagen-ca...tten/guide-en-inform.html

Dit is trouwens de auto in kwestie. :P
http://i63.tinypic.com/2mw8805.jpg

De Tovenaar wijzigde deze reactie 04-01-2019 21:32 (5%)

• SanderBos
  • Nu online
Hier nog een link, het is voor Volkswagen bezitters niet leuk, maar voor mij wel een interessante speurtocht:
https://www.reddit.com/r/..._longer_192168431_on_dp4/

Hier staat zelfs een link naar de codewijziging aan de Android kant erbij. Dus voorheen werd er altijd 192.168.43.1 als gateway adres gekozen, maar sinds 5 juni wordt er in een nieuwe functie getRandomWifiIPv4Address in Android dat laatste deel random gekozen (blijkbaar om om te kunnen gaan met meerlaagse hotspots, hoewel mijn code-review comment dan meteen is dat het dan nog steeds eens in 253 keren mis gaat).
Technisch geneuzel, maar in ieder geval, ik denk dan niet dat OnePlus dit zomaar zou patchen (in de AOSP repository lijkt TetherInterfaceStateMachine.java sindsdien niet meer veranderd te zijn). En ik keek vanuit het perspectief van hoe krijg je het weer terug naar 192.168.43.1 aan de Android kant, maar dat lijkt dan ook niet zomaar te gaan, sterker die '1' wordt nu nooit meer gekozen).

• De Tovenaar
Zoals al in het eerste draadje wordt aangegeven blijkt dit waarschijnlijk bij Volkswagen te liggen.
En waarschijnlijk zal het probleem steeds meer groeien omdat er steeds meer smartphones naar android P gaan.

VW zal dus een update moeten gaan maken voor het ondersteunen van android P.
Nu moeten we dus kijken hoe lang dat gaat duren.

Op de toestellen die ik getest hebt waar het wel bij werkte staat bij allen een oudere versie van Android op het toestel en verklaart het ook waarom deze toestellen wel werkte.

• JLius
De Tovenaar schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:15:
[...]

Jij bent goed bezig zeg!!

Vooral die eerste link kan ik mij al helemaal in vinden.
Als je op je OP6 een hotspot aanmaakt krijg je normaal gesproken een naam van het apparaat te zien maar als ik de unit verbind met de OP6 krijg ik dit dus:
[Afbeelding]

er blijkt dus geen goed communicatie te zijn op dit moment.

Ik zit momenteel nog wel met mijn OP6 op OxygenOS versie 9.0.2 en weet dat er op dit moment een uitrol plaatsvindt naar 9.0.3
Ik hoop dat hiermee het probleem is opgelost.

Ik ga nog wat verder lezen door de draadjes die je hebt gegeven en als ik daar nog wat extra info uit kan halen deel ik dat hier.
Dat is precies hetzelfde op 9.0.3

• De Tovenaar
Ondertussen in gesprek geweest met Volkswagen en het probleem voor gelegd.
Er zal contact met mij worden gezocht om de problemen op te lossen, tenminste dat geeft Volkswagen aan.

Ik zal sowieso hier mijn verslag blijven doen van de vorderingen over deze kwestie.

• De Tovenaar
JLius schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:23:
[...]

Dat is precies hetzelfde op 9.0.3
Kan ik uit deze reactie uitmaken dat je ook met het zelfde probleem met de hotspot zit maar dan op 9.0.3?

• JLius
De Tovenaar schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:29:
[...]

Kan ik uit deze reactie uitmaken dat je ook met het zelfde probleem met de hotspot zit maar dan op 9.0.3?
Nee, ik heb geen probleem met de hotspot, niet op 9.0.2 en niet op 9.0.3. Maar bij mij ziet het er net zo uit als op jouw screenshot.

• De Tovenaar
JLius schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:48:
[...]

Nee, ik heb geen probleem met de hotspot, niet op 9.0.2 en niet op 9.0.3. Maar bij mij ziet het er net zo uit als op jouw screenshot.
Welke VW model heb je in bezit, welk bouwjaar en welk type systeem heb jij daarin? Is dit de Discover Media of de Discover Pro?

Het blijkt ook dat de aparte naamgeving * trouwens niets te maken heeft met het probleem.

De Tovenaar wijzigde deze reactie 05-01-2019 10:58 (12%)

• JLius
De Tovenaar schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:01:
[...]

Welke VW model heb je in bezit, welk bouwjaar en welk type systeem heb jij daarin? Is dit de Discover Media of de Discover Pro?

Het blijkt ook dat de aparte naamgeving * trouwens niets te maken heeft met het probleem.
Ik heb geen Volkswagen, ziet er zo uit bij elk toestel dat met de op6 hotspot verbindt.

• De Tovenaar
JLius schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:31:
[...]

Ik heb geen Volkswagen, ziet er zo uit bij elk toestel dat met de op6 hotspot verbindt.
Die ervaring kan ik niet met je delen.
Bij mij komt altijd de naam van het apparaat te staan.

Maar goed dit staat dan ook los van het probleem.

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
@De Tovenaar Op welk wifi band heb je jouw hotspot ingesteld? Zelf heb ik gemerkt dat (sinds Android P?) clients meer moeite hebben om te verbinden met de hotspot als deze op 5Ghz staat ingesteld. Op 2,4Ghz gaat het eigenlijk altijd goed.

• De Tovenaar
ralph075 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:12:
@De Tovenaar Op welk wifi band heb je jouw hotspot ingesteld? Zelf heb ik gemerkt dat (sinds Android P?) clients meer moeite hebben om te verbinden met de hotspot als deze op 5Ghz staat ingesteld. Op 2,4Ghz gaat het eigenlijk altijd goed.
Het toestel kan alleen maar met 2,4Ghz overweg dus daar is gelijk mijn antwoord mee gegeven :P

Het probleem ligt echt bij Volkswagen omdat ook pixel eigenaren die op Android P zitten deze zelfde problemen ondervinden met Volkswagen.

Dus iedereen die in de toekomst met Android P hun Volkswagen Car-net systeem in de auto wil gebruiken met een hotspot zal de zelfde ervaring gaan krijgen dat het niet werkt, mits Volkswagen dit probleem gaat oplossen middels een update.

Ik ben nu bezig het hele systeem te voorzien van een door Volkswagen gegeven update.maar deze geeft na een uur van downloaden en validatie een checksum error.en kan dus niet updaten |:(

De Tovenaar wijzigde deze reactie 05-01-2019 17:45 (6%)

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-02 11:05
De Tovenaar schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:22:
[...]

Het toestel kan alleen maar met 2,4Ghz overweg dus daar is gelijk mijn antwoord mee gegeven :P

Het probleem ligt echt bij Volkswagen omdat ook pixel eigenaren die op Android P zitten deze zelfde problemen ondervinden met Volkswagen.

Dus iedereen die in de toekomst met Android P hun Volkswagen Car-net systeem in de auto wil gebruiken met een hotspot zal de zelfde ervaring gaan krijgen dat het niet werkt, mits Volkswagen dit probleem gaat oplossen middels een update.

Ik ben nu bezig het hele systeem te voorzien van een door Volkswagen gegeven update.maar deze geeft na een uur van downloaden en validatie een checksum error.en kan dus niet updaten |:(
Geluk bij een ongeluk dat het niet aan oneplus zelf ligt met z'n Oxygen dan :)
Als iedereen met Pie het probleem krijgt, zal VW eerder oplossen dan alleen als het aan Oneplus ligt.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• JunkO
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:51
Zijn er meer mensen die na de update naar OxygenOS 9.0.3 geen wifi meer hebben? Ik kan nog wel verbinding maken met het netwerk, maar er komt geen data meer door. Andere apparaten werken nog feilloos, dus het ligt echt aan de OP6. Wat ik zelf geprobeerd heb:

- cache wipen in recovery
- netwerk vergeten en opnieuw wachtwoord invoeren
- settings van wifi gereset in telefoon
- factory reset gedaan van de telefoon
- complete verse stock ROM geïnstalleerd

Oftewel, ik heb ALLES geprobeerd en niks werkt. 8)7

Ik draaide eerst TWRP recovery en dacht dat het misschien hiermee te maken had. Ik heb daarna de telefoon helemaal gewiped en zit nu op de stock recovery. Ik heb de stock 9.0.2 ROM geflashed en toen werkte het weer gewoon. Daarna via Oxygenupdater naar 9.0.3 gegaan en meteen weer geen wifi verbinding.

Ik kan nu wel weer opnieuw alles wipen en 9.0.2 flashen maar dan kan ik wéér alles opnieuw in gaan stellen en daar ben ik zo een dag druk mee. :(

Stel dat ik nu de volledige 9.0.2 ROM download bij Oneplus, deze in de root folder zet en via de ingebouwde update functie van de telefoon via het tandwieltje handmatig installeer, behoud ik dan al mijn apps en settings of ben ik dan ook alles weer kwijt?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
@JunkO
Ik ervaar het probleem sinds gisteren op mijn thuis netwerk nadat de stroom er af heeft had gelegen om mijn nieuw Hue lampen op te hangen.

Modem was ook uit geweest en dacht dus dat het daar misschien aan lag. Kon ook nauwelijks verbinding maken met Hue, maar bleek bij mij ook dat er sowieso geen data door kwam.

Hiervoor had ik geen probleem en zit nu op m'n werk ook gewoon op wifi, zonder problemen.

Dus waar het nou aan ligt...

• JunkO
Verrek, ik probeer het nu op m'n werk en hier werkt de wifi verbinding dus wél gewoon! :+

Ik denk dat ik thuis de router maar een keer helemaal reset en kijk wat er dan gebeurd. En toch blijft het raar!

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:35
Hier ook 9.0.3 geïnstalleerd. M'n battery drain lijkt te zijn verdwenen en het toestel voelt aanzienlijk kouder aan. :)

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
@JunkO
Ik verdenk nu 2,4GHz en 5GHz. Zit nu op 5GHz maar weet niet waar ik thuis op zit of zat.

Vanavond dat eens checken en anders ga ik hem ook maar even resetten. Heb nog even op Reddit gekeken, maar zie weinig andere meldingen op dit moment.
Is een bekend probleem: https://forums.oneplus.co...odel_rom=O2+Stable+181225

Dat is dé plek waar je moet kijken jongens.. Niet op Reddit.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 07-01-2019 16:53 (18%)

• the-edge
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:12
Ik heb ook WiFi problemen :(

• JLius
JunkO schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:20:
Zijn er meer mensen die na de update naar OxygenOS 9.0.3 geen wifi meer hebben? Ik kan nog wel verbinding maken met het netwerk, maar er komt geen data meer door. Andere apparaten werken nog feilloos, dus het ligt echt aan de OP6. Wat ik zelf geprobeerd heb:

Ik draaide eerst TWRP recovery en dacht dat het misschien hiermee te maken had. Ik heb daarna de telefoon helemaal gewiped en zit nu op de stock recovery. Ik heb de stock 9.0.2 ROM geflashed en toen werkte het weer gewoon. Daarna via Oxygenupdater naar 9.0.3 gegaan en meteen weer geen wifi verbinding.

Ik kan nu wel weer opnieuw alles wipen en 9.0.2 flashen maar dan kan ik wéér alles opnieuw in gaan stellen en daar ben ik zo een dag druk mee. :(

Stel dat ik nu de volledige 9.0.2 ROM download bij Oneplus, deze in de root folder zet en via de ingebouwde update functie van de telefoon via het tandwieltje handmatig installeer, behoud ik dan al mijn apps en settings of ben ik dan ook alles weer kwijt?
Ja, dat had ik hier ook al gemeld. Maar ik had met de vorige versie ook Wi-Fi problemen thuis (niet op het werk). Bij de vorige versie had ik thuis een poort toegewezen voor 2.4 en 5, dat loste het probleem op bij de vorige versie. Na de update vorige week had ik opnieuw geen internet over Wi-Fi thuis. Ik heb de poort toewijzing opnieuw op automatisch gezet bij mijn modem en nu werkt de Wi-Fi prima.

• RAAF12
En wat heb je er aan gedaan?

• the-edge
RAAF12 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:36:
[...]

En wat heb je er aan gedaan?
De boel (telefoon, ap's en router) herstart. Vreemde is, de Samsung van mijn vrouw werkte wel.

• F. Scaglietti
  • Niet online
JunkO schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:20:

Kan je misschien in jouw modem/router de channelwidth naar 20/40 zetten en aangeven of het werkt?

@the-edge graag het zelfde doen.

• the-edge
F. Scaglietti schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 02:15:
[...]

Kan je misschien in jouw modem/router de channelwidth naar 20/40 zetten en aangeven of het werkt?

Neuh :), alles werkt weer na een restart van de keten. Zal iets intern geweest zijn.

• JunkO
F. Scaglietti schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 02:15:
[...]

Channel width stond reeds op 20/40 auto. Inmiddels werkt de verbinding gewoon weer thuis, zonder dat ik ook maar iets heb veranderd. Een hele week geen verbinding, nu geen probleem meer, schiet mij maar lek. 8)7

• SanderBos
  • Nu online
Ik ben nu via Oxygen Updater (fraaie tool, dank aan degenen hier die erbij betrokken zijn) ook naar 9.0.3 overgegaan, nadat mijn geduld op was om te ontdekken wat OnePlus bedoelt met "broader rollout in a few days" (meer dan 10 dagen dus in ieder geval, anders dan mijn definitie van few days).

Geen problemen hier gezien in het afgelopen uur, waarin ik vooral wifi aan en uit heb gezet.

Vanwege de wifi klachten heb ik namelijk nog even gekeken of het me lukte om eventueel geen wifi verbinding te krijgen. Maar op mijn fritzbox 7581 lukte het iedere keer (ik heb op 2.4GHz kanalen 1-13 een voor een geprobeerd, en op 5GHz kanalen 36, 40, 44, 48, 52, 56, 60, 64, 100, 104, 108, 112, steeds wifi uit en aan gezet op router en telefoon met mobiele data uit, en wat content opvragen).

Ik mag op 5Ghz van fritz geen kanalen kiezen die in China niet mogen volgens Wikipedia: List of WLAN channels (want dat was eigenlijk mijn theorietje dat ik wilde uittesten, of er misschien bepaalde kanalen zijn die het niet doen omdat ze in bepaalde landen zijn uitgesloten, en dat het dan omvalt als die ge-autoselect worden).

Channelwidth 20/40 is bij de fritz als ik het goed heb gezien geen configuratie optie, als ik een support artikel moet geloven staat dat altijd aan.

Zijn er nog mensen met een eyeFi wifi SD card in the house? Ik heb dat in ieder geval, en zelfs dat rare wifi systeem met Keenai werkt gelukkig ook nog steeds goed. oOo

• F. Scaglietti
  • Niet online
JunkO schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Channel width stond reeds op 20/40 auto. Inmiddels werkt de verbinding gewoon weer thuis, zonder dat ik ook maar iets heb veranderd. Een hele week geen verbinding, nu geen probleem meer, schiet mij maar lek. 8)7
Bij 2,4 en 5GHZ?

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-02 11:34
Ik heb de update nog niet binnen volgens het gangbare OTA kanaal, verwacht dat dat is vanwege de wifi problemen

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 07-02 15:19
Heb hem ook nog niet binnen idd.

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-02 11:05
twowheeler schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:39:
Ik heb de update nog niet binnen volgens het gangbare OTA kanaal, verwacht dat dat is vanwege de wifi problemen
Met Secure VPN app had ik Duitsland gekozen en direct melding van een update.
Als het eenmaal begint te downloaden, kun je vpn zelfs weer uitzetten.

@AnonymousWP antwoord op reactie AnonymousWP in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"
Ik heb Blokada ook (lekker met games :) ) ..
Secure vpn is handig voor dit soort dingen (updaten) en op vakantie in het buitenland, waar sommige sites geblokt worden (yep Turkije )

mucuracat wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:04 (22%)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20-02 15:15
Sinds 9.0.3 lijkt het er op dat mijn telefoon niet meer in deep sleep gaat. Batterij gaat als een speer leeg in standby. Heb inmiddels de cache via de recovery geleegd in de hoop dat het iets fixt. Meteen maar accu battery er op om de boel in de gaten te houden. Erg vervelend weer!

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:35
TheBrones schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:07:
Sinds 9.0.3 lijkt het er op dat mijn telefoon niet meer in deep sleep gaat. Batterij gaat als een speer leeg in standby. Heb inmiddels de cache via de recovery geleegd in de hoop dat het iets fixt. Meteen maar accu battery er op om de boel in de gaten te houden. Erg vervelend weer!
Vreemd, ik heb het juist andersom!
mucuracat schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:55:
[...]

[...]

Met Secure VPN app had ik Duitsland gekozen en direct melding van een update.
Als het eenmaal begint te downloaden, kun je vpn zelfs weer uitzetten.
Kan je beter Oxygen Updater gebruiken.. Heb je geen VPN nodig. Helemaal handig als je Blokada gebruikt, want die maakt gebruik van local VPN. En ook geen privacyschendende VPN-app ;).

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-02 19:57
Meer mensen die dit herkennen?

Sinds een ongeveer een week duurt het bij mij erg lang wanneer ik de 'share' button ingedrukt heb bij een foto om te delen via bijv. whatsapp of gmail voordat het scherm met de deelmogelijkheden in beeld komt. Gemiddeld zo'n 10 seconden, waar dit normaal zowat instant ging.

Ik draai de originele software, geen root, Oxygen 9.0.2

• JunkO
Net even uitgebreid getest op 2.4 en 5GHz, zowel op 20MHz als 40MHz als auto geen wifi verbinding. Ik zou niet weten wat ik nog meer kan aanpassen in m'n router zodat het wél werkt.

• JunkO
Ik denk inderdaad dat ze de update stopgezet hebben vanwege de problemen. Ik heb 9.0.3 binnen gehaald via de Oxygen Updater app, dat had ik dus beter niet kunnen doen. |:(

• JLius
Brammos85 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:05:
Meer mensen die dit herkennen?

Sinds een ongeveer een week duurt het bij mij erg lang wanneer ik de 'share' button ingedrukt heb bij een foto om te delen via bijv. whatsapp of gmail voordat het scherm met de deelmogelijkheden in beeld komt. Gemiddeld zo'n 10 seconden, waar dit normaal zowat instant ging.

Ik draai de originele software, geen root, Oxygen 9.0.2
Vreemd, bij mij lijkt dat net sneller nu met die carrousel.

• SanderBos
  • Nu online
JunkO schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:40:
[...]

Net even uitgebreid getest op 2.4 en 5GHz, zowel op 20MHz als 40MHz als auto geen wifi verbinding. Ik zou niet weten wat ik nog meer kan aanpassen in m'n router zodat het wél werkt.
Maar eerder rapporteerde je toch dat het weer werkte? Maar nu is het weer stuk?

Ik zit dus op 9.0.3 zonder wifi issues, maar alleen geprobeerd met mijn eigen router, dus ben op zich wel nieuwsgierig of het nou op mijn telefoon met andere routers mis zou gaan (daarom had ik in eerder berichtje ook geprobeerd het stuk te maken, zonder succes).

1. Qua router instellingen, heb je al geprobeerd 5GHz even helemaal uit te zetten, en 2.4GHz te forceren op de router naar kanaal 1 of kanaal 6 (wat volgens mij de meest basis variant wifi zijn).
Ook op de router heb je de logs al gecheckt (disclaimer: ik heb al 5+ routers gehad, en nog nooit iets relevants voor wifi in die logs, maar ooit moet de eerste keer zijn).

2. Maar je kreeg zoiezo wel een verbonden connectie toch, er gaat alleen geen verkeer overheen? Staat er als het niet werkt wel het een en ander ingevuld aan via DHCP verkregen settings onder Instellingen|Wifi&Internet|Wifi|tandwieltje van jou verbonden maar niet werkende wifi ap, staat er daar een IP adres en gateway en DNS ingevuld bij netwerk details?

3. Als dat is correct lijkt ingevuld, wat krijg je voor antwoord als je in een terminal (dus bijvoorbeeld de app 'Android Terminal Emulator', geen root of wat dan ook nodig) als commando's doet:
ping -c 4 54.192.13.52
en
ping -c 4 www.nu.nl
(moet eigenlijk 4 regels output geven van dat er pakketjes terugkomen van nu.nl).

• User_TS
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 20-02 20:44
Hier ook geen issues met wifi en update via oxygen updater, ligt vast gewoon aan je eigen router aangezien je ergens anders geen problemen hebt met wifi.

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-02 11:34
JunkO schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:42:
[...]

Ik denk inderdaad dat ze de update stopgezet hebben vanwege de problemen. Ik heb 9.0.3 binnen gehaald via de Oxygen Updater app, dat had ik dus beter niet kunnen doen. |:(
Heb hem toevallig net binnen. Er staat wel improved WiFi stability

Edit: en het werkt

• JunkO
twowheeler schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:22:
[...]

Heb hem toevallig net binnen. Er staat wel improved WiFi stability

Edit: en het werkt
Ik heb juist op 9.0.3 problemen, de vermelding in de update log had ik al wel gezien. Helaas gaat die vlieger voor mij niet op dus.

• JunkO
SanderBos schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:02:
[...]

Maar eerder rapporteerde je toch dat het weer werkte? Maar nu is het weer stuk?
Het heeft even gewerkt nadat ik van van m'n werk terug kwam, maar de volgende dag ineens niet meer. Sindsdien heeft het ook helemaal niet meer gewerkt.
Ik zit dus op 9.0.3 zonder wifi issues, maar alleen geprobeerd met mijn eigen router, dus ben op zich wel nieuwsgierig of het nou op mijn telefoon met andere routers mis zou gaan (daarom had ik in eerder berichtje ook geprobeerd het stuk te maken, zonder succes).

1. Qua router instellingen, heb je al geprobeerd 5GHz even helemaal uit te zetten, en 2.4GHz te forceren op de router naar kanaal 1 of kanaal 6 (wat volgens mij de meest basis variant wifi zijn).
Ook op de router heb je de logs al gecheckt (disclaimer: ik heb al 5+ routers gehad, en nog nooit iets relevants voor wifi in die logs, maar ooit moet de eerste keer zijn).
5GHz band uitgezet, geen resultaat. Kanaal 1 en 6 geprobeerd, ook geen succes. De logs kan ik wel inzien, maar geen idee wat het inhoudt, dit staat er:

Index Time Type Level Log Content
65 1st day 00:01:41 DHCP INFO DHCPS:Send ACK to 192.168.0.110
64 1st day 00:01:41 DHCP INFO DHCPS:Recv REQUEST from 02:0F:B5:83:F0:5B
63 1st day 00:01:41 DHCP INFO DHCPS:Send OFFER with ip 192.168.0.110
62 1st day 00:01:41 DHCP INFO DHCPS:Recv DISCOVER from 02:0F:B5:83:F0:5B
61 1st day 00:01:38 DHCP INFO DHCPS:Send OFFER with ip 192.168.0.110
60 1st day 00:01:37 DHCP INFO DHCPS:Recv DISCOVER from 02:0F:B5:83:F0:5B
2. Maar je kreeg zoiezo wel een verbonden connectie toch, er gaat alleen geen verkeer overheen? Staat er als het niet werkt wel het een en ander ingevuld aan via DHCP verkregen settings onder Instellingen|Wifi&Internet|Wifi|tandwieltje van jou verbonden maar niet werkende wifi ap, staat er daar een IP adres en gateway en DNS ingevuld bij netwerk details?
Wel verbonden, geen verkeer inderdaad. Alles staat ingevuld onder settings van het Wifi netwerk, dus MAC adres, IP-adres, Gateway, Subnetmasker, DNS en Linksnelheid.
3. Als dat is correct lijkt ingevuld, wat krijg je voor antwoord als je in een terminal (dus bijvoorbeeld de app 'Android Terminal Emulator', geen root of wat dan ook nodig) als commando's doet:
ping -c 4 54.192.13.52
en
ping -c 4 www.nu.nl
(moet eigenlijk 4 regels output geven van dat er pakketjes terugkomen van nu.nl).
Bij beide 4 transmitted, 4 received, 0 loss. Schijnt dus ook gewoon goed te gaan.

Nog verdere tips/suggesties? Bedankt voor de hulp zover trouwens.

• SanderBos
  • Nu online
JunkO schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:48:
maar geen idee wat het inhoudt, dit staat er:

Index Time Type Level Log Content
65 1st day 00:01:41 DHCP INFO DHCPS:Send ACK to 192.168.0.110
Ik denk dat dit is dat de DHCP server gegevens uitgeeft aan je apparaat, en je zegt zelf ook dat dat correct is ingevuld.
ping www.nu.nl

Bij beide 4 transmitted, 4 received, 0 loss. Schijnt dus ook gewoon goed te gaan.

Nog verdere tips/suggesties? Bedankt voor de hulp zover trouwens.
Dus voor die hulp geen dank, want ik denk zelf adhv je eerdere omschrijvingen (met volledige reimaging en zo) dat er wel echt een probleem zal zijn, en ik wil liever zelf niet bij vreemde routers voor verrassingen komen te staan.

Maar wat je nu zegt is wel heel gek. Als ping www.nu.nl 0% packet loss heeft, dan werkt er heel veel wel.
DNS werkt, want de name is geresolved. nu.nl server is dan bereikbaar, want er komen pakketjes van terug (ping stuurt pakketjes naar die server, en kijkt of er antwoord komt van de server en hoe lang dat duurt), wat ook betekent dat gateway goed wordt gebruikt. Hij doet het gewoon :>

Met welke app(s) constateer je dat het niet werkt? Je kunt misschien nog eens wat andere apps uitproberen die iets met netwerk doen, misschien zijn er wel meer die het doen (net als ping het doet).

Want als je nu op die terminal waar je de ping opdrachten hebt gedaan doet als commando

curl https://www.nu.nl

krijg je dan een hoop html code op je console afgedrukt (curl is een commando om webpagina's op te vragen vanaf console). En als je dan 100 pagina's html tekst op je scherm krijgt, werkt www.nu.nl opvragen in chrome dan niet?

Edit voor aanvulling: Heb je misschien iets van VPN geconfigureerd op de telefoon?

• JunkO
SanderBos schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Want als je nu op die terminal waar je de ping opdrachten hebt gedaan doet als commando

krijg je dan een hoop html code op je console afgedrukt (curl is een commando om webpagina's op te vragen vanaf console). En als je dan 100 pagina's html tekst op je scherm krijgt, werkt www.nu.nl opvragen in chrome dan niet?

Edit voor aanvulling: Heb je misschien iets van VPN geconfigureerd op de telefoon?
Dat heb ik ook even geprobeerd en ik krijg dan de melding "could not resolve host".

Ik heb geen vpn, de telefoon is stock, niet geroot, alleen de bootloader is nog unlocked.

Ik test de verbinding met vanalles, Chrome, Playstore WhatsApp. En ik check via de netwerksnelheid indicator in de statusbalk, die laat soms een paar luttele K/s zien (0.xx}, zo goed als niets dus.

JunkO wijzigde deze reactie 13-01-2019 23:54 (11%)

• SanderBos
  • Nu online
JunkO schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:50:
[...]

Dat heb ik ook even geprobeerd en ik krijg dan de melding "could not resolve host".

Ik heb geen vpn, de telefoon is stock, niet geroot, alleen de bootloader is nog unlocked.

Ik test de verbinding met vanalles, Chrome, Playstore WhatsApp. En ik check via de netwerksnelheid indicator in de statusbalk, die laat soms een paar luttele K/s zien (0.xx}, zo goed als niets dus.
Dan haak ik geloof ik ineens af.

Als in 1 wireless connectie sessie consistent
ping -c 4 www.nu.nl
wel netjes 4 regels output heeft en
een could not resolve host melding geeft.
Want die melding geeft aan dat het niet lukt om de naam www.nu.nl bij de DNS server om te zetten in een IP adres (dat kan dan weer door verschillende zaken komen). Maar ik zou zeggen dat als dat voor het curl commando niet werkt dat het dan ook voor het ping commando niet zou moeten werken.

Ik lees nog even je eerdere reacties terug, je had de wireless connectie opnieuw aangemaakt dus er is ook geen niet werkende proxy ingesteld neem ik aan.

Er is vast een logische verklaring te geven waarom ping wel werkt (en zoals eerder gezegd, dan werkt er echt heel veel wel, om dat commando succesvol te kunnen uitvoeren) en andere zaken niet, maar dat gaat mijn beperkte networking kennis te boven.

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-02 23:19
Ik had al ruim een half jaar last van een zeer brakke bluetooth verbinding. Ondanks alle updates (en pogingen, zoals cache wipe) geen verbetering. Totdat ik ineens de connection reset tegen kwam. Deze lijkt al mijn bluetooth problemen opgelost te hebben. d:)b Wellicht dat zoiets ook werkt voor WiFi.

Settings > System > Reset > Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth

Bent wel al je wifi netwerken en BT koppelingen kwijt.

• JunkO
SanderBos schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:54:
[...]

Dan haak ik geloof ik ineens af.

Als in 1 wireless connectie sessie consistent
ping -c 4 www.nu.nl
wel netjes 4 regels output heeft en
een could not resolve host melding geeft.
Want die melding geeft aan dat het niet lukt om de naam www.nu.nl bij de DNS server om te zetten in een IP adres (dat kan dan weer door verschillende zaken komen). Maar ik zou zeggen dat als dat voor het curl commando niet werkt dat het dan ook voor het ping commando niet zou moeten werken.

Ik lees nog even je eerdere reacties terug, je had de wireless connectie opnieuw aangemaakt dus er is ook geen niet werkende proxy ingesteld neem ik aan.

Er is vast een logische verklaring te geven waarom ping wel werkt (en zoals eerder gezegd, dan werkt er echt heel veel wel, om dat commando succesvol te kunnen uitvoeren) en andere zaken niet, maar dat gaat mijn beperkte networking kennis te boven.
Ik had inderdaad m'n connectie helemaal nieuw aangemaakt, zoals gezegd ben ik ook al een keer na een factory reset helemaal opnieuw begonnen. Er zijn al meerdere meldingen gemaakt voor het probleem bij OnePlus dus hopelijk biedt een software update een oplossing.
The Realone schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:04:
Ik had al ruim een half jaar last van een zeer brakke bluetooth verbinding. Ondanks alle updates (en pogingen, zoals cache wipe) geen verbetering. Totdat ik ineens de connection reset tegen kwam. Deze lijkt al mijn bluetooth problemen opgelost te hebben. d:)b Wellicht dat zoiets ook werkt voor WiFi.

Settings > System > Reset > Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth

Bent wel al je wifi netwerken en BT koppelingen kwijt.
Bedankt voor je hulp, dat was echter al één van de zaken die ik als eerste geprobeerd had zonder resultaat.

Ik zie voor nu eigenlijk maar 1 snelle oplossing en dat is terug gaan naar 9.0.2, daarvan weet ik dat het werkt.
Als ik nu via fastboot de volledige 9.0.2 ROM flash, ben ik dan al mij settings en apps kwijt? Zou ik als alternatief misschien alleen de update opnieuw handmatig kunnen flashen? Of werkt dat weer niet omdat ik al op een hoger software versie zit?

• petrusk
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-02 17:48
heb net beta 11 binnen gehaald :)
OnePlus heeft Open Beta 11 aangekondigd: OxygenOS Open Beta 11 for the OnePlus 6
Hey everyone,

Here is the latest open beta build for OnePlus 6.

Changelog

System
  • Updated Android security patch to 2019.1
Phone
  • Messages now support landscape mode
  • Deep integration with Google Duo
Weather
  • Added more search options to improve the accuracy of search results
  • Weather descriptions more accurate
  • Added more unit options for precipitation, visibility, pressure and other data
  • Added more detailed descriptions to weather icons
Full: http://otafsg.h2os.com/pa..._1901131622_db3c5981e.zip

Incremental: https://otafsg1.h2os.com/...01131622_fb8a2429c5fc.zip

Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- OnePlus 6T: [OnePlus 6T] Speculaties & Geruchten

Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True