• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
ralph075 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:11:
De laatste 1,5/2 weken heb ik opeens last van spontane reboots. Als ik mijn telefoon een tijdje niet heb gebruikt en ik haal hem uit mijn broekzak, dan vraagt ie om SIM pin en de unlock code van mijn telefoon. Eerste paar keer twijfelde ik nog aan mezelf, maar inmiddels is het al een keer of 8 gebeurd. Het gebeurt bij wisselende accu percentages, de ene keer bij 70-80%, maar ook bij 20-40%.

Ik vrees dat het een garantie gevalletje gaat worden. Herkend iemand dit probleem? Ik heb er volgens mij nog niet eerder over gelezen.

Wel balen, ben verder meer dan tevreden over deze telefoon. Hoop er nog wel een paar jaar mee te doen.
Eventueel kan je testen of het niet door je simkaart komt of sowieso je telefoon even factory resetten. Je kan ook eerst nog een cache wipe proberen.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Probeer simcardslot 2?

[ Voor 19% gewijzigd door RAAF12 op 30-04-2019 18:50 ]

Open Bèta 17 is aangekondigd: OxygenOS Open Beta 17 for the OnePlus 6 and Open Beta 9 for OnePlus 6T
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 6 and OnePlus 6T.

Changelog

System
  • Display overheating device warning
  • New UI for system update
Quick reply in landscape
  • Supported more IM APPs for Quick Reply in landscape
  • Apps don't get paused when using quick reply in landscape
Community
  • Optimized search experience by adding search field, and grouping search results in different categories
  • Improved the UI of Social page
  • Optimized Log recording in Bug Report section
File Manager
  • Added the Intelligent cleanup feature (India only)

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Verwijderd

Ik zit nog steeds met beveiligingspatch van januari. Ze nemen hun tijd wel.
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:44:
[...]

Ik zit nog steeds met beveiligingspatch van januari. Ze nemen hun tijd wel.
Dan moet je upgraden naar 9.0.5.

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:49:
[...]

Dan moet je upgraden naar 9.0.5.
Die heb ik nog niet gekregen, toestel zegt dat mijn systeem up to date is.
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:17:
[...]

Die heb ik nog niet gekregen, toestel zegt dat mijn systeem up to date is.
Oxygen Updater gebruiken uit de Play Store.

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-05-2019 20:20 ]

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:20:
[...]

Oxygen Updater gebruiken uit de Play Store.
Ja, heb ik net gedaan. Normaal gezien wacht ik liever op de ota, maar deze liet wel heel erg lang op zich wachten.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:29:
[...]

Ja, heb ik net gedaan. Normaal gezien wacht ik liever op de ota, maar deze liet wel heel erg lang op zich wachten.
Raar, ik heb 'm wel gewoon via OTA gekregen, al aantal weken terug. Pas afgelopen week geüpdate omdat ik er nog niet de tijd voor wilde nemen.

Maar merkwaardig dat ie dan dus nog steeds niet voor iedereen is uitgerold :? 8)7

Mijn reviews al gezien?

Verwijderd

PeacekeeperNL schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:25:
[...]

Raar, ik heb 'm wel gewoon via OTA gekregen, al aantal weken terug. Pas afgelopen week geüpdate omdat ik er nog niet de tijd voor wilde nemen.

Maar merkwaardig dat ie dan dus nog steeds niet voor iedereen is uitgerold :? 8)7
België wordt wel vaker vergeten 😁

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:50
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:28:
[...]

Even terugkomend hierop:

Ik heb nu ook de OnePlus Diagnostics app geüpload. Dat is een app die door OnePlus gebruikt wordt om dingen mee te testen. Binnenkort zal ik ook de nieuwe Unbrick Tools uploaden die binnenkort verschijnen.
Ook al duidelijk welke .exe we moeten gebruiken?
twowheeler schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:54:
[...]

Ook al duidelijk welke .exe we moeten gebruiken?
Ja en nee:
  1. OPMCL is voor de McLaren variant
  2. Factory en non-factory heeft er mee te maken met de A/B partities. Ik gok dat factory iets daarmee doet en non niet. Als je het wilt testen: graag!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:06

WCA

Gaan we weer... Dikke battery drains, ik dacht dat ik er vanaf was.

Niet dus. Van de ene op de andere dag, ineens een batterij die op dit tempo misschien 6 uur meegaat. Ik vind Android wel prettig werken, maar hier word je toch compleet mesjogge van....

het lijkt me te achtervolgen, met wat voor toestel ik ook neem. Op mijn Z1c, op mijn Samsung S6, op mijn Oneplus 3T, en nu op mijn Oneplus 6.

[ Voor 22% gewijzigd door WCA op 02-05-2019 13:47 ]

Share and Enjoy!

Verwijderd

GreNade schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:46:
Gaan we weer... Dikke battery drains, ik dacht dat ik er vanaf was.

Niet dus. Van de ene op de andere dag, ineens een batterij die op dit tempo misschien 6 uur meegaat. Ik vind Android wel prettig werken, maar hier word je toch compleet mesjogge van....

het lijkt me te achtervolgen, met wat voor toestel ik ook neem. Op mijn Z1c, op mijn Samsung S6, op mijn Oneplus 3T, en nu op mijn Oneplus 6.
Als het je achtervolgt op verschillende smartphones zal het toch aan jou liggen. Een bepaalde app misschien?

• WCA

WCA

Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Als het je achtervolgt op verschillende smartphones zal het toch aan jou liggen. Een bepaalde app misschien?
Het is elke keer compleet uit het niets. Maanden goed, en dan ineens BAM

En meestal staat er iets in de batterijgebruik dat google play services enkele tientallen procenten gebruikt, maar dat is dit keer ook niet (ook niet in system)

Ik word er helemaal gek van.

[ Voor 3% gewijzigd door WCA op 02-05-2019 13:54 ]

Share and Enjoy!

GreNade schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:53:
[...]

Het is elke keer compleet uit het niets. Maanden goed, en dan ineens BAM

En meestal staat er iets in de batterijgebruik dat google play services enkele tientallen procenten gebruikt, maar dat is dit keer ook niet (ook niet in system)

Ik word er helemaal gek van.
Moet je even je Google Play Services data verwijderen. Lost het 9 van de 10 keer op.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:30
Heeft iemand hier ook het probleem dat Whatsapp web de berichten niet binnenkrijgt totdat je de OP6 unlockt en Whatsapp opent? Alsof hij in een soort sluimerstand gaat.

Verbinding is gewoon prima, en ik heb ook al geprobeerd Whatsapp op 'Do not Optimize' te zetten bij de battery saver settings.

Enig idee?

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
danslo schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:07:
Heeft iemand hier ook het probleem dat Whatsapp web de berichten niet binnenkrijgt totdat je de OP6 unlockt en Whatsapp opent? Alsof hij in een soort sluimerstand gaat.

Verbinding is gewoon prima, en ik heb ook al geprobeerd Whatsapp op 'Do not Optimize' te zetten bij de battery saver settings.

Enig idee?
Ook een paar keer gehad maar lijkt nu weer over te zijn, viel mij op dat het bij 4g niet gebeurde maar bij wifi gebuik juist.

• JanekS
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-12 15:18

Enig idee?
Had hetzelfde probleem en een probleem met Spotify (Als Spotify muziek afspeelde en ik deed het scherm aan dan crashte Spotify). Wat bij een aantal mensen hielp - waaronder bij mij - is om Smart Boost uit te zetten.

Ga naar Instellingen > Hulpprogramma's > OnePlus Laboratorium > Smart Boost > Activeren (uitvinken)

Daarna even een keertje Rebooten kan volgens mij geen kwaad...

[ Voor 4% gewijzigd door JanekS op 03-05-2019 16:51 ]

Verwijderd

Enig idee?
Ja, ik heb dat regelmatig via de Windows app. Hij zegt dan dat hij geen verbinding heeft met mijn telefoon. Ik moet dan WhatsApp openen op telefoon en dan doet ie het weer. Is altijd op wi-fi, nog niet op 4g geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2019 17:57 ]

Verwijderd

Whaddaya know, VoLTE is plots verschenen in mijn sim instellingen (Proximus). Ik heb het *#800# trucje nog eens geprobeerd, wat voorheen niet werkte. Echter als ik bel ga ik nog steeds naar H+. Iemand tips hoe je ook effectief met VoLTE kan bellen?

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik heb 7500/9000 foto's van mijn telefoon (definitief) verwijderd. Echter is er qua geheugen niks veranderd. Foto's zijn nog steeds 45 GB van mijn geheugen. Iemand idee hoe dit kan? Heb ze namelijk verwijderd zodat er geheugen vrij zou komen. Er kan nu bij lange na nooit voor 45GB aan foto's op staan en zeker niet, nadat ik 7.5k foto's en wat videos definitief heb verwijderd.

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

crimedevil schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:00:
Ik heb 7500/9000 foto's van mijn telefoon (definitief) verwijderd. Echter is er qua geheugen niks veranderd. Foto's zijn nog steeds 45 GB van mijn geheugen. Iemand idee hoe dit kan? Heb ze namelijk verwijderd zodat er geheugen vrij zou komen. Er kan nu bij lange na nooit voor 45GB aan foto's op staan en zeker niet, nadat ik 7.5k foto's en wat videos definitief heb verwijderd.
Kijk nog even in Recent verwijderd, en gooi die dan ook leeg ;)

Mijn reviews al gezien?

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:27

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Wat ik heb gemerkt is dat wanneer je foto's/video's verwijdert en ook de prullenbak leeggooit in Google Foto's (is mijn default), dat het dan voorkomt dat je de recent verwijderde items in de OnePlus Galerij app ook nog moet legen.

Dit lijkt alleen te gebeuren met foto's/video's die je met je eigen camera hebt gemaakt en niet zozeer met media uit andere apps zoals Whatsapp.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-12 18:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb sinds de laatste update het probleem dat de camera telkens een moment op zwart schiet. Bij foto's is dat niet zo'n probleem, maar bij video's zorgt dat voor het einde van een opname. Heel irritant.

Cache en geheugen al gereset, maar het probleem blijft bestaan. Meer mensen hier last van?

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
PeacekeeperNL schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:26:
[...]

Kijk nog even in Recent verwijderd, en gooi die dan ook leeg ;)
Al reeds gedaan. Daarom schrok ik van het feit dat het niks met mijn geheugen deed.

OnePlus kondigt Android Q aan voor de 6!

Android Q Beta (Developer Preview) for OnePlus 6/6T

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-12 15:04

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Enig idee?
Ik heb dit probleem ook, maar dan bij instagram... Wellicht omdat insta überhaupt (wanneer je op je tl zit) al veel stroom verbruikt.

Pas als ik de app open komen alle dm's binnen (zit in een paar groepen, dus er komt nogal wat spam binnen in één keer :P)

Geen groot probleem maar toch vervelend soms. Is ook zo dat hij het vaak wel perfect doet (goeie sync) maar op sommige random momenten ook weer niet...

Anyway, ga binnenkort wss toch een OP7 Pro aanschaffen ivm alle mooie upgrades! <3 oOo

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Verwijderd

d22wth schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:37:
[...]

Ik heb dit probleem ook, maar dan bij instagram... Wellicht omdat insta überhaupt (wanneer je op je tl zit) al veel stroom verbruikt.

Pas als ik de app open komen alle dm's binnen (zit in een paar groepen, dus er komt nogal wat spam binnen in één keer :P)

Geen groot probleem maar toch vervelend soms. Is ook zo dat hij het vaak wel perfect doet (goeie sync) maar op sommige random momenten ook weer niet...

Anyway, ga binnenkort wss toch een OP7 Pro aanschaffen ivm alle mooie upgrades! <3 oOo
Probleem is volgens mij de geavanceerde batterij optimalisatie - jullie probleem staat ook letterlijk in de beschrijving van de diepte optimalisatie. Sinds ik dat allemaal heb uitgezet komen mijn notificaties mooi op tijd. Mijn batterij is wel een stuk sneller plat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2019 19:37 ]

• twowheeler
Iemand hier die gcam gebruikt?
Jazeker.

Nu zeg je er niet bij waarom je het vraagt. Maar dat zal mij niet tegenhouden een veel te lang verhaal in te typen.

Als je ermee wil beginnen raad ik sterk aan te starten met:
MGC_6.1.021_BSG_Arnova_TlnNeun_1.2_Final.apk
Ik geloof dat je niet direct mag linken naar apks (rare regel in mijn ogen), maar als je hier op googled dan zou de celsoazevedo download pagina als eerste moeten komen.

Voordelen van deze:
  • Hij doet het... Best wel veel versies hebben problemen, ik zou bij andere versies in ieder geval eerst proberen of je 5 foto's achter elkaar kan nemen zonder crash, en een foto kan nemen van een zeer licht object (bijvoorbeeld closeup gloeilamp).
  • Je hoeft er niks aan te configereren, deze is al ingesteld voor OnePlus 6, en motion off is al uit en er gewoon uit gesloopt, dus hij doet het out of the box. Maar hij heeft wel 100 instellingen waarvan bijna niemand begrijpt wat het doet (maar daar hoef je niet aan te komen)
  • Als je avontuurlijk wil zijn en recentere versies wil proberen, dat zal geen probleem zijn want je kunt die nieuwere zeer waarschijnlijk naast deze versie draaien. Zelf draai ik ook een nieuwere versie, vanwege FOMO maar niet omdat ik verschillen zie, en die staat gewoon naast de andere camera apps.
Nadelen van deze versie:
  • Vrij snel na deze versie is er het lezen en schrijven van config files bijgekomen, dat heeft deze niet.
  • Top shot via motion on is er dus gewoon uitgehaald, maar goed om dat in te stellen is toch meer werk dan een apk'tje installeren.
  • De (super, maar niet heel super) zoom functie werkt alleen op de hele increments, anders komt er alleen een thumbnail uit (is denk ik duidelijk als je de zoom functie bekijkt)
  • Volgens mij is er sinds deze versie het nodige verbeterd aan video ondersteuning, maar ik gebruik voor video gewoon de OnePlus app die is veel uitgebreider.
Oh ja, en waarom zou je uberhaupt GCam gebruiken:
  • 16:9 baby, ja dan gebruik je niet alle MegaPixel maar al mijn schermen waarop ik foto's bekijk zijn 16:9
  • Bij gewone foto's zit er iets meer kleur in, en iets minder olieverf effect, maar verwacht geen enorme verschillen.
  • Night sight, je camera ziet 10x meer kleur en licht dan je zelf ziet bij extreem low light, je weet echt niet wat je ziet als je het nog nooit hebt gebruikt, maar toch heb ik het idee dat het nut uiteindelijk beperkt is...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:40

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Momenteel in het bezit van een LG G6, bevalt goed tot redelijk.
Merk dat hij steeds trager wordt, batterij gaat ook steeds minder lang mee.

Wil graag eens een OnePlus proberen, hou van stock android en een vingerafdrukscanner aan de achterkant.
Iemand een idee hoelang er nog software updates komen voor dit toestel? Kwa hardware is de 6 vergelijkbaar met de 6T.

Whatever.

Harmen schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:01:
Momenteel in het bezit van een LG G6, bevalt goed tot redelijk.
Merk dat hij steeds trager wordt, batterij gaat ook steeds minder lang mee.

Wil graag eens een OnePlus proberen, hou van stock android en een vingerafdrukscanner aan de achterkant.
Iemand een idee hoelang er nog software updates komen voor dit toestel? Kwa hardware is de 6 vergelijkbaar met de 6T.
https://forums.oneplus.co...ntenance-schedule.862347/

Dus dat zou moeten betekenen t/m mei 2021 (het laatste jaar alleen security updates). Het tijdscherma is hetzelfde als voor de 6T, dus ze hebben dezelfde beloofde einddatum voor updates.
Je weet wel dat over een paar dagen de 7 serie uit zal komen (dus daarmee heb je weer een jaar langer updates, althans in de belofte)?

Oh ja, en het zou geen comment van mij zijn als niet zo 'zaniken' dat het security update beleid van OnePlus op dit moment niet zo goed is, dus ja er komen updates uit maar er zitten relatief oude security patches in.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:57

mucuracat

YES

SanderBos schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:13:
[...]

Oh ja, en het zou geen comment van mij zijn als niet zo 'zaniken' dat het security update beleid van OnePlus op dit moment niet zo goed is, dus ja er komen updates uit maar er zitten relatief oude security patches in.
Schijnt dat het met Android Q, google security updates zelf kan pushen.

https://www.androidplanet...-mainline-uitleg-android/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

mucuracat schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:20:
[...]

Schijnt dat het met Android Q, google security updates zelf kan pushen.

https://www.androidplanet...-mainline-uitleg-android/
Ja, goed punt, dat is mooi!
Ze zullen waarschijnlijk niet alle security issues kunnen patchen op die manier, maar in je link wordt "module voor het afspelen van mediabestanden" als voorbeeld genoemd, en alleen met dat component dat zou het al geweldig zijn, want dat media framework is 1 grote security gatenkaas als je die maandelijkse security bulletins moet geloven.

• Ellnsbv
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01:50
Hallo,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die problemen beginnen te krijgen met de slider aan de zijkant om de telefoon op stil of trillen te kunnen zetten. Als ik mijn telefoon op stil wil zetten moet ik m heel hard naar boven drukken.

Ook heb ik inmiddels problemen met opladen, meerdere kabels geprobeerd (inclusief de originele snellader) maar die valt heel makkelijk uit de telefoon en moet de lader heel hard in de telefoon duwen om hem toch nog aan het laden te krijgen.

Ik vroeg me af of deze punten meer voorkomen of dat ik gewoon domme pech heb. Ik wil m ter reparatie aanbieden bij Belsimpel maar ben bang dat het afgeschoven word op val druk of waterschade(zoals vaak gebeurd) Als dit probleem dus meer voorkomt kan ik hier misschien nog iets mee.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:36
Ellnsbv schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:34:
Hallo,

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die problemen beginnen te krijgen met de slider aan de zijkant om de telefoon op stil of trillen te kunnen zetten. Als ik mijn telefoon op stil wil zetten moet ik m heel hard naar boven drukken.

Ook heb ik inmiddels problemen met opladen, meerdere kabels geprobeerd (inclusief de originele snellader) maar die valt heel makkelijk uit de telefoon en moet de lader heel hard in de telefoon duwen om hem toch nog aan het laden te krijgen.

Ik vroeg me af of deze punten meer voorkomen of dat ik gewoon domme pech heb. Ik wil m ter reparatie aanbieden bij Belsimpel maar ben bang dat het afgeschoven word op val druk of waterschade(zoals vaak gebeurd) Als dit probleem dus meer voorkomt kan ik hier misschien nog iets mee.
Heb je al eens voorzichtig geprobeerd de poort schoon te maken? Elke keer als je een kabel erin steekt, prop je eventueel vuil de poort in. Om de zoveel tijd maak ik die poort (heel voorzichtig!) schoon met een satéprikker en dat werkt prima.

Misschien dat er ook wat vuil zit in die slider?
Bèta 18: OxygenOS Open Beta 18 for the OnePlus 6 and Open Beta 10 for OnePlus 6T
Hey everyone,

Changelog
System
  • Updated Android security patch to 2019.05
OnePlus Switch
  • More accurate remaining time for completion

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:18
Hallo,

Ik heb het slider probleem met m'n 6T, eerst hard naar boven drukken maar ondertussen gaat het niet meer. Trillen wel nog...

• Ellnsbv
Mint schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:05:
[...]

Heb je al eens voorzichtig geprobeerd de poort schoon te maken? Elke keer als je een kabel erin steekt, prop je eventueel vuil de poort in. Om de zoveel tijd maak ik die poort (heel voorzichtig!) schoon met een satéprikker en dat werkt prima.

Misschien dat er ook wat vuil zit in die slider?
Vuil snap ik nog dat dat zou kunnen, maar het probleem is meer dat de lader niet meer vastklikt zeg maar, terwijl er nooit gek mee omgegaan is, tel aan de lader en niet meer aankomen tot ie vol is en dan gewoon normaal er uit halen.

• Ellnsbv
superiscch schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:35:
[...]

Ik heb het slider probleem met m'n 6T, eerst hard naar boven drukken maar ondertussen gaat het niet meer. Trillen wel nog...
Hmm fijn vooruitzicht, en eigenlijk wel erg, want de 6t is ruim een half jaar jonger dan mijn op6

• WCA

WCA

Ellnsbv schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Hmm fijn vooruitzicht, en eigenlijk wel erg, want de 6t is ruim een half jaar jonger dan mijn op6
't is niet alsof ze met bosjes uitvallen hoor. Niet te veel zorgen maken om dit soort dingen.

Share and Enjoy!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:18
Ellnsbv schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Het is m'n 3de Oneplus en eigenlijk tweede probleem die ik met allemaal ondervind (de andere was camera bij de 3). Ik ga ze binnenkort eens contacteren, zal wel opgelost worden onder garantie 😊

• Ellnsbv
superiscch schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:22:
[...]

Het is m'n 3de Oneplus en eigenlijk tweede probleem die ik met allemaal ondervind (de andere was camera bij de 3). Ik ga ze binnenkort eens contacteren, zal wel opgelost worden onder garantie 😊
Heb ook ruim 5 jaar met m'n oneplus one gedaan t zijn echt wel degelijk telefoons idd, maar daarom schrok ik des te meer dat ik nu ineens 2 problemen met de op6 heb en ook nog eens vrij snel ongeveer 1 jaar. Ik zal Belsimpel ook eens contacteren, hopen dat ze niet er onderuit proberen te komen.

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Ellnsbv schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:04:
[...]

Vuil snap ik nog dat dat zou kunnen, maar het probleem is meer dat de lader niet meer vastklikt zeg maar, terwijl er nooit gek mee omgegaan is, tel aan de lader en niet meer aankomen tot ie vol is en dan gewoon normaal er uit halen.
Dat zou ook kunnen komen door vuil in de laadpoort, waardoor de lader net niet ver genoeg kan komen, en daardoor niet meer vastklikt.

Mijn reviews al gezien?

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat is makkelijk te checken door met verlichting in de aansluiting te kijken. Ik heb een loupelamp voor dat soort uitdagingen. Als het vuil is inwendig van de USB C, goed schoonmaken. Geen WD40 erin spuiten!!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik maak mijn toestel eens in de zoveel tijd schoon met een kwast (wel zorgen dat je een kwast hebt waarbij de haren er niet zomaar bij uitvallen). De haren van een kwast komen zo goed als overal tussen (usb aansluiting / slider voor trillen / hoffdtelefoon aansluiting, etc) Als je denkt dat je hoofdtelefoonaansluiting echt vol zit zou ik het eerst schoonmaken met een (sate)prikker (geen paperclip imo, metaal op metaal....)

• Ellnsbv
Inmiddels de poort goed schoongemaakt en een sateprikker en kwastje, maar geen verbetering helaas, toch bedankt voor de tips

Verwijderd

Ellnsbv schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:27:
Inmiddels de poort goed schoongemaakt en een sateprikker en kwastje, maar geen verbetering helaas, toch bedankt voor de tips
Ik heb nog nooit usb of andere poorten schoon gemaakt, nog nooit problemen gehad.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:48
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Ik heb nog nooit usb of andere poorten schoon gemaakt, nog nooit problemen gehad.
En wat heeft hij aan die informatie. Feit is dat iemand een probleem heeft en daarvoor worden oplossingen geven. Zelf ook geen problemen mee maar dat lost niet zijn probleem. ;)

Iedereen gaat anders om met zijn telefoon. Of hij werkt in een omgeving waar de telefoon meer onderhevig is aan stof of andere dingen. Er zijn genoeg dingen te bedenken waarom iemand hier wel last van kan hebben.
Of het is puur een hardware kwestie maar zijn bepaalde bekende problemen eerst afgevinkt.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand de gok al gewaagd?
Als je het forum daar zo leest is het nog niet echt praktisch voor dagelijks gebruik. Er werkt veel nog niet.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
TripleQ schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Iemand de gok al gewaagd?
Als je het forum daar zo leest is het nog niet echt praktisch voor dagelijks gebruik. Er werkt veel nog niet.
Ik acht nog even. Eigenlijk tot de 7 pro binnen is. Ben de 6 nu aan het verkopen.

Beta van OnePlus zijn wel geweldig hoor. Ik draai ze alleen maar.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
rhos schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:34:
[...]

Ik acht nog even. Eigenlijk tot de 7 pro binnen is. Ben de 6 nu aan het verkopen.

Beta van OnePlus zijn wel geweldig hoor. Ik draai ze alleen maar.
Ja de beta's draai ik ook altijd.
Maar dit is een developer preview zoals ze het zelf noemen...

Ik wacht wel even af totdat ze het onder de Beta vlag uitbrengen

Verwijderd

MikeOO schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:21:
[...]

En wat heeft hij aan die informatie. Feit is dat iemand een probleem heeft en daarvoor worden oplossingen geven. Zelf ook geen problemen mee maar dat lost niet zijn probleem. ;)

Iedereen gaat anders om met zijn telefoon. Of hij werkt in een omgeving waar de telefoon meer onderhevig is aan stof of andere dingen. Er zijn genoeg dingen te bedenken waarom iemand hier wel last van kan hebben.
Of het is puur een hardware kwestie maar zijn bepaalde bekende problemen eerst afgevinkt.
Dat is aan hem om te bepalen. Aan dit soort reacties heeft niemand iets.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:53:
[...]

...
Aan dit soort reacties heeft niemand iets.
Da's natuurlijk kul. Er worden tips gegeven die wellicht kunnen helpen. Het is inderdaad aan hem om te bepalen of het zinvol is, maar tips kunnen zeker nuttig zijn. Stof en vuil in/bij aansluitingen en poorten is wel degelijk een bekend verschijnsel.

Zure reacties, daar heeft inderdaad niemand wat aan :>

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:07
Hallo,

Ik had dit ook! OnePlus stelde een retourzending voor dus ik ging eerst even verder op onderzoek uit. Er zat inderdaad wat stof opgehoopt bovenin de alert slider waardoor 'ie niet meer makkelijk in Silent ging. Even goed schoongemaakt met een sateprikker en borstel, nu werkt het weer prima.

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ellnsbv schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:54:
[...]

Heb ook ruim 5 jaar met m'n oneplus one gedaan t zijn echt wel degelijk telefoons idd, maar daarom schrok ik des te meer dat ik nu ineens 2 problemen met de op6 heb en ook nog eens vrij snel ongeveer 1 jaar. Ik zal Belsimpel ook eens contacteren, hopen dat ze niet er onderuit proberen te komen.
Na een jaar problemen krijgen lijkt mij slijtage te zijn. Ik heb er een ook een jaar en heb geen problemen. Als de USB niet meer klemt en een ander nieuw snoer verbeterd niet kan het vervangen van de connector de oplossing zijn. Ik weet niet of slijtage onder productiefouten valt. Check eens op de OP site?

• frozenflame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 10:50
Ellnsbv schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:54:
[...]

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van je contact met Belsimpel. Ik heb precies het zelfde aan de hand. Andere kabeltjes dan het origineel lijken al helemaal los te zitten. Zolang ik de telefoon niet beweeg blijft het originele kabeltje er net in zitten....

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-09 17:46
Iemand die een goede Google camera apk weet waar de portret modus werkt?
Gondrez schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:25:
Iemand die een goede Google camera apk weet waar de portret modus werkt?
https://www.celsoazevedo....le-camera/f/changelog414/

• FastFred
  • Laatst online: 21-12 21:10
Weekje verder en ik vind het echt een top ding t.o.v. van mijn oude One.

Hij is sneller, accu gaat langer mee, de camera is mega goed. Maar het voornaamste is het opladen. Als ik mijn One in de auto aan de lader deed terwijl ik Sygic voor navigatie had draaien liep de accu nog steeds langzaam leeg.

Ik had vorige week een keer de telefoon niet 's nachts opgeladen om te zien of ik 2 dagen kon halen en moest aan het eind van de dag met spoed naar een van onze vestigingen, dus telefoon in de auto aan de dashcharger en binnen no-time weer 100% geladen terwijl het scherm 2 uur lang ingeschakeld heeft gestaan, met Sygic en Flitsmeister aan, met helderheid op 100 vanwege zonlicht.

Ook op korte ritjes ff snel wat bijladen (hoewel dat eigenlijk niet eens nodig is) gaat super snel. Als ik naar m'n ouders rijd, 10 minuutjes, kan ik gemakkelijk 15 á 20% bij laden.

Enige issue is nog dat ik Youtube filmpjes niet kan casten naar mijn TV, dat kon met de One wel, daar moet ik nog ff naar kijken.

En Google Assistant heeft een identity crisis. Die staat de ene keer op Engels en de andere keer accepteert ie alleen Nederlandse commando's... Telefoon initieel geconfigureerd in het Engels, maar was toch niet altijd handig dus later terug gezet naar Nederlands. Dat gaat niet helemaal lekker dus.

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 22-05-2019 13:31 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38
FastFred schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:29:
En Google Assistant heeft een identity crisis. Die staat de ene keer op Engels en de andere keer accepteert ie alleen Nederlandse commando's... Telefoon initieel geconfigureerd in het Engels, maar was toch niet altijd handig dus later terug gezet naar Nederlands. Dat gaat niet helemaal lekker dus.
Troost je, het ligt niet aan jouw switch van EN naar NL. Mijn OP6 is vanaf het begin geconfigureerd geweest in het Nederlands en ook die switcht af en toe. Dan geef je een commando in het Nederlands en reageert hij ineens met "I'm sorry, I don't know how to help you with that'... :X

Punctuality is the politeness of kings

• FastFred
  • Laatst online: 21-12 21:10
dreamscape schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:53:
Dan geef je een commando in het Nederlands en reageert hij ineens met "I'm sorry, I don't know how to help you with that'... :X
Dat dus, echt mega irritant, ik gebruik het ook best veel.

Als ik vertrek zet ik vaak Spotify aan en als ik dan een nummer wil skippen dan druk ik op de knop op m'n dashboard en zeg 'Volgende nummer' - 'I'm sorry, I don't know how to help you with that' :X Nog een keer drukken, wachten op het toontje 'Next song' en dan werkt het wel...

Enige issue is nog dat ik Youtube filmpjes niet kan casten naar mijn TV, dat kon met de One wel, daar moet ik nog ff naar kijken.

Voor wat het waard is, YouTube casten vanaf mijn OP 6 naar TV werkt bij mij :9

Voor wat betreft die talen, voor zover ik weet zijn is de taalondersteuning niet gekoppeld aan op welke taal de telefoon is ingesteld. Dus als het af en toe werkt dan weet ik het ook niet, maar je kunt even kijken of onder
- Instellingen | Google | Zoeken, Assistent en spraakopdrachten | Spraakinstellingen | Talen
- Instellingen | Google | Zoeken, Assistent en spraakopdrachten | Spraakinstellingen | Offline spraakherkenning
- Instellingen | Google | Zoeken, Assistent en spraakopdrachten | Google assistent | Assistent | Talen

wel op alle drie de plekken Nederlands en Engels staat (althans, op die drie plekken staat bij mij Nederlands en Engels, en ik kan Nederlandse en Engelse opdrachten door elkaar geven met netjes antwoord in de taal waarin ik het vraag, maar ik gebruik het niet zo vaak).

• RAAF12

RAAF12

*.*

frozenflame schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:41:
[...]

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van je contact met Belsimpel. Ik heb precies het zelfde aan de hand. Andere kabeltjes dan het origineel lijken al helemaal los te zitten. Zolang ik de telefoon niet beweeg blijft het originele kabeltje er net in zitten....
Ik had zo iemand hier die hetzelfde probleem had. Die vertelde dat hij in een bezopen bui met redelijk wat kracht een micro USB snoertje probeerde aan te sluiten. Daarna had die dezelfde klachten als jij met het aansluiten van een USB-C snoer. Ter leering ende vermaeck _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 23-05-2019 16:13 ]

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:48

westergas

rikkie_pc

Feest! Taart! Vandaag precies 1 jaar met de OP6 *O*

Nog steeds net zo snel als dag 1, zonder dat deze een reset heeft gehad. Accubattery geeft bij mij een health aan van 89%, voor wat het waard is. Mijn toestel gaat altijd ~80% van de lader af dus dat kan schelen.
Ook leuk, zonder screen protector geen krasjes op mijn scherm. Ben wel zuinig op mijn toestel maar is toch ook mee geweest naar het strand. Ik zal wat dat betreft wel mazzel hebben gehad.

Al met al geen reden om te upgraden, op naar het volgende jaar! :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

M.b.t. taal is even goed kijken of je Google Home app (bij de betreffende instellingen zoals hierboven netjes is gemeld door @SanderBos goed checken. Nederlands dan als primaire taal daar selecteren. Als je Engels hebt staan als eerste taal, dan wil hij nog wel eens moeilijk doen (ook de Google Home Mini heeft daar dan nog best wel eens moeite mee, dus ligt imho aan Google Assistant, niet aan OP6).

M.b.t. casten, not to state the obvious, ze zitten wel in hetzelfde netwerk? Wat je eventueel zou kunnen proberen, als je een losse Chromecast dongel hebt, deze opnieuw instellen door naar fabrieksinstellingen te zetten (10 seconden de knop op de dongel ingedrukt houden) en vervolgens dus met de Google Home app opnieuw instellen. Dan zou je OP6 hem wel moeten vinden.

Alternatief wat je ook kan proberen is vanuit de recovery cache legen, heeft de meest random problemen opgelost voor veel mensen hier en elders. 8)7 Een beetje de 'Have you tried turning it off and on again?' voor Android...

Mijn reviews al gezien?

• twowheeler
SanderBos schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:12:
[...]

Jazeker.

Nu zeg je er niet bij waarom je het vraagt. Maar dat zal mij niet tegenhouden een veel te lang verhaal in te typen.

Als je ermee wil beginnen raad ik sterk aan te starten met:
MGC_6.1.021_BSG_Arnova_TlnNeun_1.2_Final.apk
Ik geloof dat je niet direct mag linken naar apks (rare regel in mijn ogen), maar als je hier op googled dan zou de celsoazevedo download pagina als eerste moeten komen.

Voordelen van deze:
  • Hij doet het... Best wel veel versies hebben problemen, ik zou bij andere versies in ieder geval eerst proberen of je 5 foto's achter elkaar kan nemen zonder crash, en een foto kan nemen van een zeer licht object (bijvoorbeeld closeup gloeilamp).
  • Je hoeft er niks aan te configereren, deze is al ingesteld voor OnePlus 6, en motion off is al uit en er gewoon uit gesloopt, dus hij doet het out of the box. Maar hij heeft wel 100 instellingen waarvan bijna niemand begrijpt wat het doet (maar daar hoef je niet aan te komen)
  • Als je avontuurlijk wil zijn en recentere versies wil proberen, dat zal geen probleem zijn want je kunt die nieuwere zeer waarschijnlijk naast deze versie draaien. Zelf draai ik ook een nieuwere versie, vanwege FOMO maar niet omdat ik verschillen zie, en die staat gewoon naast de andere camera apps.
Nadelen van deze versie:
  • Vrij snel na deze versie is er het lezen en schrijven van config files bijgekomen, dat heeft deze niet.
  • Top shot via motion on is er dus gewoon uitgehaald, maar goed om dat in te stellen is toch meer werk dan een apk'tje installeren.
  • De (super, maar niet heel super) zoom functie werkt alleen op de hele increments, anders komt er alleen een thumbnail uit (is denk ik duidelijk als je de zoom functie bekijkt)
  • Volgens mij is er sinds deze versie het nodige verbeterd aan video ondersteuning, maar ik gebruik voor video gewoon de OnePlus app die is veel uitgebreider.
Oh ja, en waarom zou je uberhaupt GCam gebruiken:
  • 16:9 baby, ja dan gebruik je niet alle MegaPixel maar al mijn schermen waarop ik foto's bekijk zijn 16:9
  • Bij gewone foto's zit er iets meer kleur in, en iets minder olieverf effect, maar verwacht geen enorme verschillen.
  • Night sight, je camera ziet 10x meer kleur en licht dan je zelf ziet bij extreem low light, je weet echt niet wat je ziet als je het nog nooit hebt gebruikt, maar toch heb ik het idee dat het nut uiteindelijk beperkt is...
Na lange tijd toch geprobeerd. Ik heb heel eigenwijs GCam_6.1.021_Advanced_V1.5.190418.1850 gedownload (stond bij aangeraden) en daarna de bijbehorende config.

Ben nog niet zeker of ik over ben. Vind wel dat GCam veel natuurlijkere kleuren hanteert, vooral in situaties waar de oneplus camera in hdr volledig over de top gaat. Dit zorgt wel voor meer dingen in beeld, maar minder realistich en vaak volledig over de top kleuren. GCam doet dat netter, maar wel met gevolg dat donkere details soms wat verloren gaan.

Verder valt vooral details bij zoomen op. Geen verfkleuren, veel cleaner. Nog een beetje naast elkaar experimenteren. Tot nu toe geen crashes gehad en zo te zien werken alle functies.

• RAAF12

RAAF12

*.*

BUG!!! Skype installeren, gratis proefversie ophalen > alle abonnementen weergeven. ga naar beltarieven Nederlands. Komt in een loop met een snel dansend keyboard. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 27-05-2019 12:48 ]

Bèta 19 brengt nieuwe OnePlus 7 Pro-features met zich mee: OxygenOS Open Beta 19 for the OnePlus 6 and Open Beta 11 for OnePlus 6T
Hey everyone,

Changelog
System
  • Fixed the bug where Facebook messenger pops up notifications when in gaming mode
  • Improved smooth-scrolling experience
  • Supported PIN-TO-TOP for notification category (India Only)
Network
  • Support Telia Denmark VoLTE/VoWiFi
Zen Mode
  • Added Zen Mode feature
Screen Recorder
  • Added Screen Recorder feature
Communication
  • Optimized the logic of dialing a contact while using two SIM cards
Is ook toegevoegd aan Oxygen Updater.

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 00:48:
Bèta 19 brengt nieuwe OnePlus 7 Pro-features met zich mee: OxygenOS Open Beta 19 for the OnePlus 6 and Open Beta 11 for OnePlus 6T

[...]

Is ook toegevoegd aan Oxygen Updater.
Net ook binnengehaald.
Jij al uitgevogeld (of iemand anders :P ) waar die Screen recorder te gebruiken is (en hoe) :)
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:52:
[...]

Net ook binnengehaald.
Jij al uitgevogeld (of iemand anders :P ) waar die Screen recorder te gebruiken is (en hoe) :)
Yep, quick settings naar beneden halen en dan op de tweede pagina. Ingedrukt houden brengt je naar de opties.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-05-2019 23:53 ]

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:53:
[...]

Yep, quick settings naar beneden halen en dan op de tweede pagina. Ingedrukt houden brengt je naar de opties.
Ik heb deze mobiel al bijna een jaar, maar weet geen eens zeker of ik quick settings gebruik momenteel 8)7
Ook taal in het nederlands trouwens (maar snap het engels wel, had het gewoon laten staan op nederlandse taal toch :P ).
Als ik in instellingen zoek, zag ik onder scherm wel scherm recorder staan. En app info enzo.
Zie alleen niet scherm recorder bij mijn apps ofzo.
Zit ik bijna goed dan?

*edit*
Bedankt voor de vlotte reactie trouwens 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2019 00:01 ]

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:00:
[...]

Ik heb deze mobiel al bijna een jaar, maar weet geen eens zeker of ik quick settings gebruik momenteel 8)7
Ook taal in het nederlands trouwens (maar snap het engels wel, had het gewoon laten staan op nederlandse taal toch :P ).
Als ik in instellingen zoek, zag ik onder scherm wel scherm recorder staan. En app info enzo.
Zie alleen niet scherm recorder bij mijn apps ofzo.
Zit ik bijna goed dan?

*edit*
Bedankt voor de vlotte reactie trouwens 8)
Heb hem zelf op Nederlands staan maar weet niet hoe je het in het Nederlands noemt. Gewoon helemaal naar beneden swipen alsof je je notificaties wilt lezen. Dan zie je die bolletjes (quick toggles) waarmee je je Wi-Fi etc aan en uit kan zetten zonder in de instellingen te graven. Daar ga je naar de tweede pagina.

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:53:
[...]

Heb hem zelf op Nederlands staan maar weet niet hoe je het in het Nederlands noemt. Gewoon helemaal naar beneden swipen alsof je je notificaties wilt lezen. Dan zie je die bolletjes (quick toggles) waarmee je je Wi-Fi etc aan en uit kan zetten zonder in de instellingen te graven. Daar ga je naar de tweede pagina.
https://i.imgur.com/kirZXY9.jpg
https://i.imgur.com/mrgfIcy.jpg

Neem aan dat je dit bedoeld met quick toggles :)
Wel geupdate naar de nieuwste versie, maar zie niet een quick toggle erbij staan voor schem recorder.
Ik weet wel dat als je normaal de knop ingedrukt houd voor uitschakelen of opnieuw opstarten, dat daar ook de optie van schermafdruk tussen staat. Had een stil vermoeden dat dit ook zo voor scherm recorden zou werken.

Kom er vast nog wel achter, maar dacht laat je ff zien wat ik zie :P

*edit*
Als ik dus letterlijk bij opties/instelling invul 'scherm recorder', zie ik wel staan dat het een app is, met app info enzo (en is ingeschakeld enzo). Maar nu de rest nog 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2019 01:11 ]

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 01:09:
[...]

https://i.imgur.com/kirZXY9.jpg
https://i.imgur.com/mrgfIcy.jpg

Neem aan dat je dit bedoeld met quick toggles :)
Wel geupdate naar de nieuwste versie, maar zie niet een quick toggle erbij staan voor schem recorder.
Ik weet wel dat als je normaal de knop ingedrukt houd voor uitschakelen of opnieuw opstarten, dat daar ook de optie van schermafdruk tussen staat. Had een stil vermoeden dat dit ook zo voor scherm recorden zou werken.

Kom er vast nog wel achter, maar dacht laat je ff zien wat ik zie :P
Daar inderdaad. Wat als je die pagina nou bewerkt door op het pennetje te drukken? Dan kan je hem er misschien bij zetten.

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 01:12:
[...]

Daar inderdaad. Wat als je die pagina nou bewerkt door op het pennetje te drukken? Dan kan je hem er misschien bij zetten.
Dat was het inderdaad _/-\o_
Bedankt!
Hallo,

kan iemand even bevestigen/ ontkennen dat dit probleem bestaat, voordat ik het bij OnePlus meld (ik wil graag eerst weten of het nu alleen een probleem(pje) bij mij is).

Het gaat om het mobiel data gebruik.

Als ik naar Instellingen|Wifi&Internet|Datagebruik ga dan staat daar een correct aangegeven maandelijkse periode, met daarbij in mijn geval 10,3 MB, wat incorrect is.
Als ik dan doortap naar 'Mobiel dataverbruik' dan staat er bij mij 28,85 MB gebruikt (en dat getal is denk ik correct, geen hoge getallen omdat ik even een facturering maandovergang heb afgewacht, de afgelopen maand klopte het ook niet)
Die getallen zouden toch identiek moeten zijn (zoals gezegd maandelijkse periode staat bij het eerste getal wel correct aangegeven).

(ik gebruik 1 SIM, HollandsNieuwe)

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 18:46
SanderBos schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:54:
Hallo,

kan iemand even bevestigen/ ontkennen dat dit probleem bestaat,
Kan ik bevestigen, heb ik ook, met Vodafone. Maar ik zit nog op niet op Pie, ik zou verwachten dat het daar wel gefixt is?
CRXed schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:13:
[...]

Kan ik bevestigen, heb ik ook, met Vodafone. Maar ik zit nog op niet op Pie, ik zou verwachten dat het daar wel gefixt is?
Nee, ik zit op de nieuwste officiele update, dus Pie. Ik dacht eigenlijk zelf dat het probleem met de laatste minor update was geintroduceerd, maar blijkbaar was het dan al langer....

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:43

GVR

Hallo,

kan iemand even bevestigen/ ontkennen dat dit probleem bestaat, voordat ik het bij OnePlus meld (ik wil graag eerst weten of het nu alleen een probleem(pje) bij mij is).

Als ik naar Instellingen|Wifi&Internet|Datagebruik ga dan staat daar een correct aangegeven maandelijkse periode, met daarbij in mijn geval 10,3 MB, wat incorrect is.
Als ik dan doortap naar 'Mobiel dataverbruik' dan staat er bij mij 28,85 MB gebruikt (en dat getal is denk ik correct, geen hoge getallen omdat ik even een facturering maandovergang heb afgewacht, de afgelopen maand klopte het ook niet)
Die getallen zouden toch identiek moeten zijn (zoals gezegd maandelijkse periode staat bij het eerste getal wel correct aangegeven).

Hier ook. 2,12 GB en als ik doortap naar mobiel dataverbruik staat er 6,45 GB. Mijn kpn app geeft overigens 6,2 GB aan.

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 00:48:
System
  • Improved smooth-scrolling experience
Iemand dit al getest? Ik ben zelf helaas niet van de beta's, maar erger me af en toe aan het net niet lekker scrollen. Gaat voornamelijk om kleine scroll bewegingen vanuit stilstand.

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12 09:59
Hallo,

Hier ook op de 6T met de laatste update. 2.94GB bij Datagebruik en 5.55GB bij Mobiel Dataverbruik. In de app van de provider (Youfone) staat dat ik 5.34GB heb verbruikt.
Bedankt voor jullie reacties voor wat betreft de inconsistente data gebruik getallen.
Het is niet zo'n belangrijk issue (het is duidelijk dat het 2e getal het juiste is), maar ik heb het bij OnePlus aangemeld.
HammerNL schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:20:
[...]

Iemand dit al getest? Ik ben zelf helaas niet van de beta's, maar erger me af en toe aan het net niet lekker scrollen. Gaat voornamelijk om kleine scroll bewegingen vanuit stilstand.
Ik heb wat mensen gesproken die op de beta zitten en die merken het opmerkelijk genoeg meer dan ze hadden verwacht. Lijkt dus goed!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Jammer dat de camera niet beter presteert mijn hele ouwe Galaxy S6 doet het beter. Plaatje is 8x ingezoomed. het water lijkt wel plastic. Blijkbaar ligt het aan de kwaliteit van lens en sensor en kan het niet softwarematig verbeterd worden.
Ducks

Verwijderd

RAAF12 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:47:
Jammer dat de camera niet beter presteert mijn hele ouwe Galaxy S6 doet het beter. Plaatje is 8x ingezoomed. het water lijkt wel plastic. Blijkbaar ligt het aan de kwaliteit van lens en sensor en kan het niet softwarematig verbeterd worden.
[Afbeelding: Ducks]
Inzoomen geeft altijd slechtere kwaliteit, zeker als je geen zoom lens hebt. De camera van de op6 is ok, maar zeker geen topper.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2019 08:00 ]

RAAF12 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:47:
[Afbeelding: Ducks]
Gewoon Google Camera gebruiken.

• mucuracat

mucuracat

YES

Wordt tijd voor een hard reset??? :(

Zaterdag filmpje proberen te maken, hij kon niet scherp stellen. Telkens aan het corrigeren. Ook met timelaps.
Foto's geen probleem.

Later even panorama proberen te maken. Ook niet goed.
Kreeg groot groenvlak links en onder de panorama foto met de foto erin.

Ik had geen andere camera app geïnstalleerd.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

OnePlus heeft OxygenOS 9.0.6 voor de OnePlus 6 aangekondigd!

OxygenOS 9.0.14 OTA for the OnePlus 6T and OxygenOS 9.0.6 OTA for the OnePlus 6
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.14 for the OnePlus 6T and 9.0.6 for OnePlus 6.

Changelog
System
  • Updated Android Security Patch to 2019.5
  • General bug fixes and improvements
Bluetooth
  • Support for Quick Pairing of Bullets Wireless 2 added
  • Improved stability and compatibility of Bluetooth
Launcher
  • Improved confirm password UI for hidden space
Camera (OnePlus 6T)
  • Optimized photo quality from the front camera
Bug fix
  • Fixed issue with ringtone for SMS
  • Fixed issue with speed dial getting cleared
  • Fixed issue loading credentials required WiFi requiring Login

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-06-2019 18:42 ]

En hij zit ook alweer in Oxygen updater, super, dank je wel!!

Raar moment voor deze update in mijn ogen, buiten het eens-in-de-2-maanden schedule, en zonder de OnePlus 7 features die nu in een OnePlus 6 beta zitten?

Maar ik ben superhappy, want ik ben vooral geinteresseerd in security updates en voor het eerst sinds ik hem heb nu is mijn OnePlus 6 helemaal bij!!
(letterlijk morgen loop ik waarschijnlijk weer een maand achter, maar het security bulletin van juni staat er op dit moment nog niet, dus vanavond voel ik me veilig :9 )

(Edit: Tekst aangepast, ik begon te twijfelen dus nog even forums doorgelopen, en blijkbaar was de OnePlus 6 in november ook bij qua security updates.)

[ Voor 8% gewijzigd door SanderBos op 03-06-2019 19:03 ]

Nieuwe lijst met known-issues voor de 6: Known Issues for OnePlus 6/6t.

Verwijderd

Geavanceerde batterij optimalisatie uitschakelen is het beste wat ik tot nu toe op mijn op6 deed. Batterij gaat een hele tijd minder lang mee, maar geen ergernissen meer. Op6 kills apps die op niet optimaliseren staan, zo werkte mijn wachtwoordmanager nooit naar behoren.

• Theherm
  • Laatst online: 20-12 23:02
Oxygen 9.0.6 heb ik inmiddels via OTA binnen gehaald.

Ben benieuwd wanneer het verbeterde dual SIM management uit de laatste beta beschikbaar komt. Dat was op mijn vorige toestel (Motorola) veel beter geregeld.

• renem
Theherm schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:49:
Oxygen 9.0.6 heb ik inmiddels via OTA binnen gehaald.

Ben benieuwd wanneer het verbeterde dual SIM management uit de laatste beta beschikbaar komt. Dat was op mijn vorige toestel (Motorola) veel beter geregeld.
Wat is daar beter aan als ik vragen mag?

• Theherm
renem schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:48:
[...]

Wat is daar beter aan als ik vragen mag?
Een verschillende kleur toewijzen aan de SIM's zodat je snel kan zien (wanneer telefoon bv op stil of trillen staat) op welke SIM je wordt gebeld. Maar belangrijker: automatisch bellen met de SIM die je voor betreffende contact voor het laatst hebt gebruikt. Kan nu ook op OP6 maar alleen vanuit de belhistorie. Straks dus hopelijk ook nadat je een contact hebt gezocht. Zijn details maar dit soort instelmogelijkheden maakt het net wat handiger. De carkit in de auto blijft dan bv niet op het SIM selectiescherm hangen.

• renem
Theherm schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:07:
[...]

Een verschillende kleur toewijzen aan de SIM's zodat je snel kan zien (wanneer telefoon bv op stil of trillen staat) op welke SIM je wordt gebeld. Maar belangrijker: automatisch bellen met de SIM die je voor betreffende contact voor het laatst hebt gebruikt. Kan nu ook op OP6 maar alleen vanuit de belhistorie. Straks dus hopelijk ook nadat je een contact hebt gezocht. Zijn details maar dit soort instelmogelijkheden maakt het net wat handiger. De carkit in de auto blijft dan bv niet op het SIM selectiescherm hangen.
Met die kleurtjes is inderdaad wel handig. Ik heb nu verschillende beltonen ingesteld voor de simkaarten, kun je in ieder geval nog horen op welke sim je gebeld wordt.
Ik zoek eigenlijk nog de mogelijkheid dat wanneer je belt op sim 1 en data hebt ingesteld op sim 2, dat die tijdens het gesprek ook de data van sim 1 gaat gebruiken. Nu heb ik tijdens een telefoongesprek geen internet.

• Theherm
renem schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:28:
[...]
Ik zoek eigenlijk nog de mogelijkheid dat wanneer je belt op sim 1 en data hebt ingesteld op sim 2, dat die tijdens het gesprek ook de data van sim 1 gaat gebruiken. Nu heb ik tijdens een telefoongesprek geen internet.
Daar liep ik ook tegen aan. Die discussie hebben we recent nog gevoerd hier. Blijkt te worden veroorzaakt doordat de het 2e sim slot passief is. Er schijnen maar weinig toestellen te zijn die active dual sim ondersteunen. De OP6 iig niet...

• mucuracat

mucuracat

YES

renem schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:28:
[...]
Theherm schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:35:
[...]
Daar liep ik ook tegen aan. Die discussie hebben we recent nog gevoerd hier. Blijkt te worden veroorzaakt doordat de het 2e sim slot passief is. Er schijnen maar weinig toestellen te zijn die active dual sim ondersteunen. De OP6 iig niet...
Hmm.. er is een instelling waar Dual 4G-netwerken kan aanzetten. Lukt het daarmee niet?

• renem
mucuracat schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:15:
[...]

[...]

Hmm.. er is een instelling waar Dual 4G-netwerken kan aanzetten. Lukt het daarmee niet?
Nee, helaas niet. Zelfs de "switch data card" quick toggle werkt niet tijdens een gesprek...Al is dat alweer even geleden dat ik die heb geprobeerd, zal eens kijken of ze die recentelijk nog met een OS update hebben verbeterd.
Pagina: 1 ... 50 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!