Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Oldblack
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-09 17:11
Eergisteren heb mijn telefoon naar gereset naar de fabrieksinstellingen. Van de problemen met het keyboard ondervind ik geen hinder. Alles werkt normaal met typen.
Een suggestie is om Gboard opnieuw te installeren of een ander toetsenbord proberen om te testen.

• Sallyriana
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16-10 10:50
GVR schreef op woensdag 7 november 2018 @ 06:47:
[...]

Vreemd, ik heb echt nergens last van. Maar scheelt misschien omdat ik een ander toetsenbord gebruik? SwiftKey.
Mensen met swiftkey hebben het ook.

• ozyurek
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:30
aDutchCow schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:37:
Hmm, vanmiddag 9.0.2 geïnstalleerd maar zodra ik Whatsapp open en begin met typen, stopt m'n toetsenbord ermee na 2 woorden en crasht de hele applicatie.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?
Gebruik je toevallig de Nova launcher? ik heb samen met de 9.0.2 de Nova launcher geïnstalleerd en had toen precies hetzelfde probleem. Nova launcher verwijderd en geen last meer van.

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12:38
Ik heb de keyboard bug nog niet gehad.

Wel een raar smart lock gerelateerd iets. Sinds een factory reset heb ik nooit meer de notificatie gekregen om een apparaat als trusted device toe the voegen. Ik kan het wel handmatig doen. Dit laat me bijna denken dat het ergens wordt opgeslagen. M'n OnePlus 6 heeft het in het begin wel gedaan. De factory reset was via recovery en zonder daarna van een backup te herstellen (dus volledig vers)

Als ik hem met m'n Nexus 7 koppel krijg ik op de Nexus wel de smart lock notificatie en op de OnePlus 6 niet. Meer mensen met dit probleem?

twowheeler wijzigde deze reactie 07-11-2018 11:10 (9%)

• Vince23
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 02-10 17:24
Man wat word ik irritant van die blokkerige animatie als ik een app sluit, gaat totaal niet vlot.
Wel fan voor het gebaar om naar de vorige app te gaan, die gebruik ik al vaak.
Problemen met het typen ben ik (nog) niet tegengekomen.

Vince23 wijzigde deze reactie 07-11-2018 17:58 (17%)

• JLius
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 17:10
ozyurek schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:10:
[...]

Gebruik je toevallig de Nova launcher? ik heb samen met de 9.0.2 de Nova launcher geïnstalleerd en had toen precies hetzelfde probleem. Nova launcher verwijderd en geen last meer van.
Ik heb nova en geen enkel probleem

• micheldenhaag
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:35
micheldenhaag schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:13:
[...]
Klopt. het is met alle apps die invoer hebben sinds 9.0.2. Idd lijkt de app dubbel geschreven te worden. gekke zooi. Ik wacht nog even met reset, want denk niet dat dat het op gaat lossen.
De keyboard en app-closing problemen lijken sinds gisteren met een update op de OnePlus Launcher te zijn opgelost. Ik heb er tot op heden geen last meer van gehad. Ook de focus op laatst gebruikte app werkt nu weer na uit- en weer inschakelen (ik gebruik Nova launcher). Het lijkt ook alsof de app closing animatie (ben er niet blij mee maar dat terzijde) vloeiender lijkt te gaan (mijn animatie settings staan op 0.5).

Zelfde positieve ervaring bij andere gebruikers?

• dnzm
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08-10 23:16

dnzm

Knorrig

micheldenhaag schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:09:
[...]

De keyboard en app-closing problemen lijken sinds gisteren met een update op de OnePlus Launcher te zijn opgelost. Ik heb er tot op heden geen last meer van gehad. Ook de focus op laatst gebruikte app werkt nu weer na uit- en weer inschakelen (ik gebruik Nova launcher). Het lijkt ook alsof de app closing animatie (ben er niet blij mee maar dat terzijde) vloeiender lijkt te gaan (mijn animatie settings staan op 0.5).

Bij mij waren een hoop problemen (toetsenbord, oa) opgelost na een simpele reboot. Ik had het zowel met Nova als met de Microsoft launcher (die laatste gebruik ik nu, en dat bevalt me verrassend goed).

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17:54
Ik heb nog nergens echt ''last'' van gehad, zeker niet de rare keyboard issues die jullie beschrijven.
Wat ik wel meemaak is dat in de Twitter app, als je afbeeldingen wilt vergroten (/openen), de afbeelding niet opent (dus bijvoorbeeld in je Timeline). Heel raar uit te leggen en niet echt na te bootsen want het gebeurt heel af en toe. Als ik de app sluit en weer open lukt het weer wel... Twitter al opnieuw geinstalleerd maar dat lost het niet op. Lijkt me een OP6 issue?

Ook heb ik een beetje lopen spelen met de ''Night'' mode in de camera app, werkt redelijk. Enkel is het niveau van ruis dat je krijgt redelijk wat (natuurlijk te verwachten met weinig licht), ook lijken de afbeeldingen een beetje ''washed out''?

Animaties vind ik sinds 9.0.2 Oxygen aan de ene kant wel fijner, zo kun je veel sneller tussen je twee recentste apps switchen en gaat als je een app opent op je homepage de animatie daar naartoe gaat als je de app sluit. Enkel moet ik echt wennen aan het gebaar als je naar je recente apps toe wilt. Je moet het een stukkie 'preciezer' doen, anders werkt het niet...

i7-6700 // Gigabyte RX580 8GB // MSI B150M PRO-VDH // 4x4GB DDR4 @ 2133Mhz // Fractal Design Define S // Crucial MX500 (500GB) (OS) + Kingston A400 (120GB) (Games opslag) + WD Blue 5400RPM (1TB) (Backups) // Cooler Master G450M (450 Watt) (Semi-Modulair)

• EvertonPride
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-05 13:42
Wanneer ik een telefoongesprek voer, raak ik met mijn oor meestal allemaal iconen/instellingen aan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn scherm locked is wanneer ik een telefoongesprek voer?

• micheldenhaag
EvertonPride schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:11:
Wanneer ik een telefoongesprek voer, raak ik met mijn oor meestal allemaal iconen/instellingen aan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn scherm locked is wanneer ik een telefoongesprek voer?
Dat zou automatisch moeten gaan met de nabijheidssensor. Die zit bij de frontcam/speaker. Als je je hand er naartoe beweegd tijdens een telefoongesprek en/of andere spraakverbinding zou direct het scherm uit moeten gaan. Als dat niet zo is en het toestel nieuw is dan zou dat een productiefout kunnen zijn.
Deze nabijheidssensor wordt ook gebruikt bij de broekzakmodus. Daarmee kun je ook de werking controleren door je hand erboven te houden en dan het toestel te ontwaken, dan krijg je een melding.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16-10 20:50

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

EvertonPride schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:11:
Ik bemerk de laatste dagen exact hetzelfde probleem. Voorheen werkte het prima, maar sinds korte tijd gaat mijn scherm inderdaad niet meer uit tijdens het bellen.

Je kan de nabijheidssensor testen met de code *#808# om de factory mode (geen factory reset, no worries) te openen. Hierin ga je een tabblad naar rechts, genaamd Device debugging. De 10e optie is vervolgens Proximity Sensor Test waarmee je hem kan testen.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• twowheeler
micheldenhaag schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:09:
[...]

Ik begrijp eigenlijk niet hoe de launcher zoveel invloed kan hebben op die dingen. Is de launcher tegenwoordig zo diep geïntegreerd in het systeem?

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:58
Ik heb hier nachtverlichting ingesteld om op bepaalde tijd aan te gaan en uit te gaan vind dat wel fijn minder fel wit licht zo s'avonds maar op één of andere manier gaat hij af en toe niet op nachtverlichting.
Hij geeft dat wel in de instellingen aan nachtverlichting ingeschakeld maar het scherm is dat nog fel wit ipv geler.
Dan moet ik dus even handmatig nachtverlichting uit en aan zetten pas dan gaat het scherm op nachtverlichting.
Ik heb dit volgens mij pas sinds 9.0.2 update daarvoor werkte het goed.
Meer mensen dit probleem?

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey| DS918+ 4x2TB Seagate IronWolf 2x Samsung 970 EVO 250GB |

• micheldenhaag
twowheeler schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:55:
[...]

Ik begrijp eigenlijk niet hoe de launcher zoveel invloed kan hebben op die dingen. Is de launcher tegenwoordig zo diep geïntegreerd in het systeem?
Ik vermoed dat de gestures verbonden zijn aan een onderdeel van de OP launcher. Als daar iets niet goed in gecodeert is kan ik mij voorstellen dat het met een third-party launcher mis kan gaan.
Dat hebben ze goed opgelost in een paar dagen.

• micheldenhaag
ComTech schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:44:
Ik heb hier nachtverlichting ingesteld om op bepaalde tijd aan te gaan en uit te gaan vind dat wel fijn minder fel wit licht zo s'avonds maar op één of andere manier gaat hij af en toe niet op nachtverlichting.
Hij geeft dat wel in de instellingen aan nachtverlichting ingeschakeld maar het scherm is dat nog fel wit ipv geler.
Dan moet ik dus even handmatig nachtverlichting uit en aan zetten pas dan gaat het scherm op nachtverlichting.
Dat kan zomaar liggen aan system cache na deze update. Dit kun je wissen in de recovery modus. Eenmaal in recovery kun je gewoon het touchscreen gebruiken. Let op dat je alleen 'wipe cache' optie kiest ;)

• twowheeler
ComTech schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:44:
Ik had wel dat bepaalde apps night mode uit schakelde vanwege een kleuren ondersteuning dinges. Bij Reddit sync bijvoorbeeld, maar daarvan heeft de dev het inmiddels opgelost

• Gabriel_Knight
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:33
Ik maak gebruik van het HTC keyboard ipv het standaard keyboard. Heb er al velen geprobeerd, maar dit vind ik de fijnste. Helaas sinds de laatste update ook last van het toetsenbord probleem. Rebooten of cache clearen heeft tot nu toe geen effect gehad.. Voor de update werkte het toetsenbord wel prima, nu verdwijnt ie spontaan tijdens het typen.

• micheldenhaag
Gabriel_Knight schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:40:
Ik maak gebruik van het HTC keyboard ipv het standaard keyboard. Heb er al velen geprobeerd, maar dit vind ik de fijnste. Helaas sinds de laatste update ook last van het toetsenbord probleem. Rebooten of cache clearen heeft tot nu toe geen effect gehad.. Voor de update werkte het toetsenbord wel prima, nu verdwijnt ie spontaan tijdens het typen.
controleer in playstore of je de laatste versie van OP launcher hebt (minimaal 9 november).

• Wessee
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-10 20:50
micheldenhaag schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:42:
[...]

controleer in playstore of je de laatste versie van OP launcher hebt (minimaal 9 november).
Die update heeft het probleem bij mij niet helemaal opgelost.
Ik heb vooral in Spotify dit probleem nog als ik iets wil zoeken en heel af en toe in WA.
Daarnaast zorgt een face of fingerprint unlock bij mij er nog steeds voor dat je naar het homescreen gaat.

OnePlus 6 Red

• micheldenhaag
Wessee schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:13:
[...]

Die update heeft het probleem bij mij niet helemaal opgelost.
Ik heb vooral in Spotify dit probleem nog als ik iets wil zoeken en heel af en toe in WA.
Daarnaast zorgt een face of fingerprint unlock bij mij er nog steeds voor dat je naar het homescreen gaat.
Misschien handig even in recovery je cache te wissen. Misschien dat er nog wat oude data in de weg zit.

• RutgerFR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07-10 22:56

RutgerFR

Qui est l'exemple?

Sinds ruim een week kan ik niet meer van data gebruik maken als ik aan het bellen ben. Ik ben verbonden met het 4G netwerk van Vodafone (regio Amsterdam)

Ik heb het idee dat dit met de laatste update is gekomen, maar zeker weten doe ik het niet. Meer mensen met dit probleem? Ik dacht dat het iets te maken had met VOLTE, maar dit wordt niet ondersteund door Vodafone/Oneplus toch?

• Autofan1985
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17-10 15:44
RutgerFR schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:26:
Sinds ruim een week kan ik niet meer van data gebruik maken als ik aan het bellen ben. Ik ben verbonden met het 4G netwerk van Vodafone (regio Amsterdam)

Ik heb het idee dat dit met de laatste update is gekomen, maar zeker weten doe ik het niet. Meer mensen met dit probleem? Ik dacht dat het iets te maken had met VOLTE, maar dit wordt niet ondersteund door Vodafone/Oneplus toch?
Dit merk ik ook idd (regio Rotterdam).

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08:46

Zelf niet getest maar zou moeten werken
JCreations in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

• RedPixel
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:49

Als je normaal belt (dus niet over VoLTE) switcht elke telefoon terug naar 3G (of 2G). Misschien heb je daar slecht bereik op 2G/3G? Of sta je internet alleen toe over 4G?

I see red pixels.

• Wessee
  • Laatst online: 17-10 20:50
micheldenhaag schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:48:
[...]

Misschien handig even in recovery je cache te wissen. Misschien dat er nog wat oude data in de weg zit.
Al gedaan, inderdaad. Het probleem van de face/fingerprint unlock naar home screen lijkt weg *klopklop*.
Spotify deed het na de cache wipe nog wel, niet constant, maar af en toe.
Gisteren wel een update van Spotify geweest, wellicht heeft dat geholpen. Zal vandaag eens kijken.

OnePlus 6 Red

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:09
Aikibana1 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:12:
1) Nog mensen last van een flinke 'battery drain' sinds de laatste update? Vooral het display lijkt plots ongewoon veel te verbruiken in de accu stats. Op het OnePlus-forum is het één van de meest gehoorde klachten sinds de laatste update. Wat is jullie ervaring?

2) Als ik via 'vol down + power' opstart in safe boot/systeemmenu, krijg ik niet het verwachte taalmenu met instellingen om de data/cash te wipen, maar een scherm dat vraagt om een paswoord om het systeem te 'decrypten'.

[...]
Zat te zoeken hoe je cache moest legen.. Zag ik je tekst. :)
Heb cache geleegd.
Aikibana1 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:12:

Ik heb mijn telefoon nooit versleuteld en lees dat deze optie standaard aanstaat sinds Oreo 8.1. Maar ik heb nooit een paswoord moeten kiezen, behalve de pincode. Wat heeft dit te betekenen? (Gelukkig kan ik gewoon heropstarten in de normale modus zonder problemen)

[...]
Wat betreft paswoord: volgens mij is je foon versleuteld als je pin beveiliging hebt. En hier moet je versleuteling afhalen. Het is gewoon je pin of wachtwoord die je gebruikt voor je telefoon om te unlocken (als vingerprint/gezichtsherkening ff niet doet )
Daarna kom je in menu om je cache of meer te legen. En dan kies je reboot.

mucuracat wijzigde deze reactie 13-11-2018 11:54 (10%)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• RutgerFR
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07-10 22:56

RutgerFR

Qui est l'exemple?

RedPixel schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:20:
[...]

Als je normaal belt (dus niet over VoLTE) switcht elke telefoon terug naar 3G (of 2G). Misschien heb je daar slecht bereik op 2G/3G? Of sta je internet alleen toe over 4G?
De telefoon heb ik inmiddels volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen, over VoLTE bel ik niet. Er wordt niet geswitcht naar 2G/3G.

Ik kan wel gewoon verbinding maken met het 2G/3G netwerk.

Maar ik ben dus niet de enige begrijp ik hierboven....

• crimedevil
  • Laatst online: 13-07 10:50
mucuracat schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:53:
[...]

Zat te zoeken hoe je cache moest legen.. Zag ik je tekst. :)
Heb cache geleegd.

[...]

Wat betreft paswoord: volgens mij is je foon versleuteld als je pin beveiliging hebt. En hier moet je versleuteling afhalen. Het is gewoon je pin of wachtwoord die je gebruikt voor je telefoon om te unlocken (als vingerprint/gezichtsherkening ff niet doet )
Daarna kom je in menu om je cache of meer te legen. En dan kies je reboot.
Edit: cache remove is gelukt, hopelijk werkt dit. Mijn 3t echt na bijna 2 jaar echt veel langer mee dan nu mijn 6 meegaat na amper 6 maand.

crimedevil wijzigde deze reactie 13-11-2018 16:04 (14%)

• mucuracat
crimedevil schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:00:
[...]

Hoe moet het nou dan? Want ik kom volume down + power niet bij cache menu zoals dat vroeger bij bv. 3t wel gebeurde. Mijn telefoon vliegt leeg sinds de laatste update.
  • Phone uitzetten
  • Eerst uit/aan knop dan volume down samen ingedrukt houden. (dus fractie van seconden eerst uit/aan knop vast houden en dan volume down. Uit/aan knop niet loslaten !
  • Je voelt trilmotor en ziet daarna Oneplus logo. Dan beide loslaten
  • Er komt er een toetsenbord te voorschijn. Hier je wachtwoord of pin invullen die je ingesteld had om je telefoon normaal te unlocken
  • Je ziet decrypten en dan
  • 3 keuzes. Eerste 2 kan IK niet lezen :) En kies dus English
  • Kies 'Wipe data and cache' (is gewoon touchscreen)
  • Kies 'Wipe cache'
  • Of wat je zelf wilt (met wipe cache wordt er in ieder geval niks verwijderd)
  • Kies 'Yes' En als het klaar is, kies 'reboot'

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• JLius
mucuracat schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:10:
[...]
  • Phone uitzetten
  • Eerst uit/aan knop dan volume down samen ingedrukt houden. (dus fractie van seconden eerst uit/aan knop vast houden en dan volume down. Uit/aan knop niet loslaten !
  • Je voelt trilmotor en ziet daarna Oneplus logo. Dan beide loslaten
  • Er komt er een toetsenbord te voorschijn. Hier je wachtwoord of pin invullen die je ingesteld had om je telefoon normaal te unlocken
  • Je ziet decrypten en dan
  • 3 keuzes. Eerste 2 kan IK niet lezen :) En kies dus English
  • Kies 'Wipe data and cache' (is gewoon touchscreen)
  • Kies 'Wipe cache'
  • Of wat je zelf wilt (met wipe cache wordt er in ieder geval niks verwijderd)
  • Kies 'Yes' En als het klaar is, kies 'reboot'
Of zet de optie aan bij ontwikkelaars, dat is veel minder omslachtig.

• JLius
Bij mij werkt de automatische nachtmodus niet meer (na zonsondergang blauw licht filteren) sinds pie. Nog mensen met dit probleem?

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
JLius schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:39:
Bij mij werkt de automatische nachtmodus niet meer (na zonsondergang blauw licht filteren) sinds pie. Nog mensen met dit probleem?
Vaak werkt dat weer na het clearen van system cache. Zie hierboven.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• JLius
AnonymousWP schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:06:
[...]

Vaak werkt dat weer na het clearen van system cache. Zie hierboven.
Ik heb mijn system cache onlangs nog gewist, dat is altijd het eerste wat ik doe als er iets niet naar behoren werkt. Heb nu leesmodus automatisch aanstaan bij bepaalde apps, dat werkt wel goed.

• JLius
Bij mijn OnePlus zie ik nog steeds de clear cache optie. Voor welke toestellen zou dit niet meer het geval zijn? https://www.howtogeek.com...-needs-a-cache-partition/

• JLius
JLius schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:29:
Bij mijn OnePlus zie ik nog steeds de clear cache optie. Voor welke toestellen zou dit niet meer het geval zijn? https://www.howtogeek.com...-needs-a-cache-partition/
Dit forum lijkt langzaam in te slapen. Heeft iedereen de 6T gekocht misschien?😁

• Daiov97
  • Laatst online: 19:23
Iemand bij wie z'n OP6 ook erg warm is sinds een aantal dagen?

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:04
Nee hoor ik heb een coole telefoon

• twowheeler
Daiov97 schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:18:
Iemand bij wie z'n OP6 ook erg warm is sinds een aantal dagen?
Kan placebo zijn maar dat lijkt wel zo te zijn de laatste paar dagen. Geen idee waarom. Batterij duur is hetzelfde of misschien zelfs beter

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10:02
JLius schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:51:
[...]

Het is bizar hoe snel het bij de OP5 stil was... daar gebeurd nu helemaal niks meer..
Geen nieuws.. is goed nieuws ook natuurlijk he... als er veel problemen waren, dan was er waarschijnlijk meer activiteit :)

Intel 4670k @4.2ghz / 16GB / Gigabyte 5700 XT Gaming OC

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:46
[...]

Nope, alleen post ik vrij weinig, zeker wanneer het toestel probleemloos functioneerd :D

• bitpixl
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Ik heb (net na de aankondiging van de 6T) juist nog bewust voor de OP6 gekozen en nog geen moment spijt van gehad :) Het gemis van een led indicator was voor mij een dealbreaker. Het is heerlijk om vanaf een meter of 4 te kunnen zien dat je een berichtje/email/telefoontje hebt gehad of dat je toestel weer voor 100% opgeladen is, afhankelijk van de led kleur. Hopelijk komt de led weer terug op het volgende toestel.

Ik kom van de OP5 af en het viel me wel direct op dat de OP6 iets zwaarder is, ook al is het maar 24 gram. Ook viel mij op dat als ik de OP5 op 50% heb staan qua scherm helderheid, dat dat gelijk staat aan 80-90% helderheid is op de OP6. Even was ik bang dat ik niet zou kunnen wennen aan de fps aan de achterkant, omdat ik heel erg vaak mijn mobiel op mijn bureau heb liggen, maar dat heeft smart lock voor mij opgelost en als je de mobiel in je hand hebt is het wel een voordeel dat die op de achterkant zit.

Inmiddels heb ik er de laatste ROM op gezet, samen met TWRP (Blu_Spark) en Magisk. Mijn toestel heeft nu een stereo sound mod wat echt wel merkbaar is en heb ik er nog aardig wat dingen uit kunnen slopen met Terminal Debloater (waaronder de telemetry zooi van OnePlus).

Een tevreden gebruiker hier :)

OnePlus 6/5 * Moto X Style * iPhone-8S/6/4/3GS/3G iPad-Pro(9.7)/Mini2/Air/Mini/2/1 * Galaxy-S7/S3/S2 * One/HD2/Diamond/S710/P4350 * Nexus-7 * rx3715/3640 * S200/8310 * Tungsten-T,E2,E/M505/M500/IIIc

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus heeft Open Beta 7 aangekondigd met nieuwe features: OxygenOS Open Beta 7 for the OnePlus 6
Hey everyone,

Here is the latest open beta build for OnePlus 6. We have included 2 new features in this build - do check them out if you receive this update.

System
  • Added Video Enhancer feature
  • Added OnePlus Roaming
Communication
  • Added vibration when hanging up
  • UI Improvements for emergency rescue
  • Now able to assign a specific SIM for a specific contact or group of contacts when using dual SIM
Launcher
  • Added User Agreement and Privacy Policy
  • App drawer options under launcher settings
  • General bug fixes and performance improvements
Note
Video Enhancer

Where can I find Video Enhancer?
Settings -> Display
What is video enhancer?
In this mode, the colors are enhanced for a better experience while watching videos.
OnePlus Roaming
OnePlus Roaming lets you surf the internet without a local SIM card. It's like a virtual sim (only data, no calls); it should work globally in most of the countries/regions, and it will list out the plans available for the country/regions you are in so that you can purchase a suitable plan and access the Internet without a SIM.
Where can I find "OnePlus Roaming?
Settings -> Wi-Fi & Internet -> OnePlus Roaming
How to use OnePlus Roaming?
Step1: Purchase Package
Select the packet you want and click to buy, then finish the payment.
Step2: Enable Package
After arriving at the destination, choose the purchased plan from the ordered list and enable it.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18:16

WCA

Voorheen: GreNade

AnonymousWP schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:47:
OnePlus heeft Open Beta 7 aangekondigd met nieuwe features: OxygenOS Open Beta 7 for the OnePlus 6

[...]
"Now able to assign a specific SIM for a specific contact or group of contacts when using dual SIM"
Zeer nice dit! Kan ik mooi mijn zakelijke contacten scheiden van mijn privecontacten en hoef ik niet meer na te denken over welk nummer ik uitbel.
OnePlus Roaming
OnePlus Roaming lets you surf the internet without a local SIM card. It's like a virtual sim (only data, no calls); it should work globally in most of the countries/regions, and it will list out the plans available for the country/regions you are in so that you can purchase a suitable plan and access the Internet without a SIM.
After arriving at the destination, choose the purchased plan from the ordered list and enable it.
En hoewel het voor mij niet nuttig is, lijkt dit gewoon een softwarematige ondersteuning voor e-sim te zijn. Iets waar Apple een volledig nieuw toestel voor moet aankondigen :P

It's easier to try, than to prove it can't be done

• AnonymousWP
  • Niet online
GreNade schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:54:
[...]

[...]

Zeer nice dit! Kan ik mooi mijn zakelijke contacten scheiden van mijn privecontacten en hoef ik niet meer na te denken over welk nummer ik uitbel.

[...]

En hoewel het voor mij niet nuttig is, lijkt dit gewoon een softwarematige ondersteuning voor e-sim te zijn. Iets waar Apple een volledig nieuw toestel voor moet aankondigen :P
Dat kon sowieso al hè? :p Met https://play.google.com/s...rush.dualsimselectortrial.

• WCA

WCA

Hoe meer er native kan hoe beter. Van die 3rd party appjes werken nooit zo lekker als iets dat geintegreerd zit. Zie bijv. parallel apps, dat kon al eerder, maar nu het geintegreerd zit werkt het veel lekkerder.

WCA wijzigde deze reactie 19-11-2018 15:56 (12%)

• lennertvdkort
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:32
Iemand die deze beta draait en voor mij zou willen kijken wat de prijs is voor de Verenigde Arabische Emiraten?
Ga dit weekend naar de laatste F1 race van het jaar, en was benieuwd of het beter is dan een 2e simkaart kopen(+-23 euro voor 1gb)

• twowheeler
bitshady schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:36:
. Even was ik bang dat ik niet zou kunnen wennen aan de fps aan de achterkant, omdat ik heel erg vaak mijn mobiel op mijn bureau heb liggen, maar dat heeft smart lock voor mij opgelost en als je de mobiel in je hand hebt is het wel een voordeel dat die op de achterkant zit.
Smart lock werkt betrouwbaar bij jou? Als ik een dagje thuis ben werkt het al voor geen meter meer. Tenzij ik reboot ofzo

• bitpixl
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
twowheeler schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:37:
[...]
Smart lock werkt betrouwbaar bij jou? Als ik een dagje thuis ben werkt het al voor geen meter meer. Tenzij ik reboot ofzo
Alleen als ik wakker word werkt het standaard niet en heel af en toe een hapering, maar over het algemeen mag ik blijkbaar niet klagen. Ik ben wel bewust in het midden van mijn huis gaan staan terwijl ik smart lock configureerde. Misschien dat het beter bij jou werkt als je alle hoeken van je huis/kamer insteld?

OnePlus 6/5 * Moto X Style * iPhone-8S/6/4/3GS/3G iPad-Pro(9.7)/Mini2/Air/Mini/2/1 * Galaxy-S7/S3/S2 * One/HD2/Diamond/S710/P4350 * Nexus-7 * rx3715/3640 * S200/8310 * Tungsten-T,E2,E/M505/M500/IIIc

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:33

ricjuh

PSN: ricjuhNL

lennertvdkort schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:14:
Iemand die deze beta draait en voor mij zou willen kijken wat de prijs is voor de Verenigde Arabische Emiraten?
Ga dit weekend naar de laatste F1 race van het jaar, en was benieuwd of het beter is dan een 2e simkaart kopen(+-23 euro voor 1gb)

[...]
Ik heb het even geprobeerd, maar ik zie de prijzen in een vreemde valuta, waarschijnlijk de Yen.

Battle.net: ricjuh#2827

• twowheeler
[...]

Lijkt me sterk, ik vind de 6 persoonlijk het betere toestel. Blijkbaar zelfde batterij duur, een notificatie led, een headphone jack, snelle vingerafdruk scanner. Dit forum slaapt omdat mensen geen problemen hebben denk ik

• MitchellHearth
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16-10 23:07
Zelfde hier. Kijk af en toe hier maar voel geen drang om zelf wat te plaatsen. Ben nog altijd erg tevreden over het toestel. Bliksemsnel, prima accuduur. Heb hem draaien op NoLimits rom.

Heb wel wat krassen op de achterkant gekregen (heb de Mirror Black). Terwijl ik toch erg voorzichtig met het toestel ben. Maar kan me verder er geen zorgen over maken: ik heb er geen hoes om en dat er gebruikssporen op komen hoort er bij imo.

Voorlopig zit ik echt nog wel goed met dit toestel :)

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
En beta 7 kreeg ik gister ook alweer aangeboden. Ze zijn lekker bezig daar :-)
OnePlus 6 Open Beta 7 Changelog:

System
Added Video Enhancer feature
Added OnePlus Roaming

Communication
Added vibration when hanging up
UI Improvements for emergency rescue
Now able to assign a specific SIM for a specific contact or group of contacts when using dual SIM

Launcher
Added User Agreement and Privacy Policy
App drawer options under launcher settings

General bug fixes and performance improvements

• MikeOO
TripleQ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:18:
En beta 7 kreeg ik gister ook alweer aangeboden. Ze zijn lekker bezig daar :-)

[...]
Even zoeken in het topic en had je gevonden dat dit gisteren al gemeld was. :)
AnonymousWP in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
MikeOO schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:40:
[...]

Even zoeken in het topic en had je gevonden dat dit gisteren al gemeld was. :)
AnonymousWP in "[OnePlus 6] Ervaringen & Discussie"
Ah oops, die had ik gisteren even gemist :F

• lennertvdkort
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:32
ricjuh schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:21:
[...]

Ik heb het even geprobeerd, maar ik zie de prijzen in een vreemde valuta, waarschijnlijk de Yen.

[Afbeelding]
mm +- 30 cent per dag, zou het echt? :D
zal wel de Chinese Yuan zijn, 5 euro per dag.
Wat prima is, want ik ben er effectief 4 dagen.
Ga mij eens verdiepen in het beta gebeuren, wil het wel proberen. (kan niet direct van 9.02 geloof ik)
Een simkaart kopen kan altijd nog!

lennertvdkort wijzigde deze reactie 21-11-2018 12:28 (13%)

• JLius
twowheeler schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:34:
[...]

Lijkt me sterk, ik vind de 6 persoonlijk het betere toestel. Blijkbaar zelfde batterij duur, een notificatie led, een headphone jack, snelle vingerafdruk scanner. Dit forum slaapt omdat mensen geen problemen hebben denk ik
Mijn vraag heeft iedereen wakker geschud precies 😀

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 02-10 04:55
de chinese variant kost op gearbest 340 euro, dat is een mooie prijs.
Heb al gegoogled en hardwarematig zijn het precies dezelfde phones, en het is best makkelijk om de global rom erop te flashen.

https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-oneplus-6-cn

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09:33
Ik heb de laatste paar dagen juist veel meer stotteringen en fouten.
Sowieso is de Marktplaats app een boosdoener maar zelfs de dialer klapt er af en toe uit. Het lijkt te komen sinds ik mijn werksim in de telefoon heb geplaatst.

Xiaomi Mi9T - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:28

charrel

@r1200r lc @hue addict

Vlizzjeffrey schreef op donderdag 22 november 2018 @ 01:45:
de chinese variant kost op gearbest 340 euro, dat is een mooie prijs.
Heb al gegoogled en hardwarematig zijn het precies dezelfde phones, en het is best makkelijk om de global rom erop te flashen.

https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-oneplus-6-cn
Je mist alleen wat nerwerk frequenties maar dat levert geen problemen op in europa.

• ToughTapir
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 26-09 21:39
charrel schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:27:
[...]

Je mist alleen wat nerwerk frequenties maar dat levert geen problemen op in europa.
Krijg je die frequenties wel op toestellen die je via Nederlandse winkels / amazon.de koopt? Versie A6003 iirc?

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:20
Iemand een idee of er standaard oortjes worden geleverd bij het toestel? Ik zie op amazon immers 2 opties voor dezelfde prijs. Eentje met oortjes en eentje zonder bullet oortjes.

• WCA

WCA

Ekfad schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:18:
Iemand een idee of er standaard oortjes worden geleverd bij het toestel? Ik zie op amazon immers 2 opties voor dezelfde prijs. Eentje met oortjes en eentje zonder bullet oortjes.
Standaard zonder oortjes

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:20
Merci, dan neem ik het pakket met oortjes!

• twowheeler
Hoe hoog staat OnePlus launcher bij jullie qua batterij verbruik? Staat bij mij altijd vrij hoog.

Ik ga denk ik terug naar nova, kijken of dat helpt

twowheeler wijzigde deze reactie 23-11-2018 15:08 (21%)

• dinkelover
  • Registratie: november 2003
Omdat VoLTE voorlopig ontbreekt door NL telco's, ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn na het wegvallen van de 4g verbinding. Of je hebt niets, of valt terug op 2g of 3g. We gaan uit van de laatste. Heel even later (trein b.v.) ben je weer binnen 4g bereik. Dat 3g (en 2g natuurlijk al helemaal) is meestal niet vooruit te branden qua internetverbinding. Ik ben benieuwd of je heel eenvoudig 4g weer kan forceren, zonder vliegtuig stand. Of blijft een Oneplus niet onnodig op 3g hangen met een actieve datasessie?
Om die reden heb ik al 20 maanden VoLTE + 4G-only op mijn huidige toestel. Heerlijk! Al 20 maanden geen 2g en 3g meer aangeraakt. Maar het huidige toestel is al wat ouder en zou graag een Oneplus willen, maar zonder die 'ellende'. :) Toestel als hotspot en vliegtuig stand kapt alles af op de laptop incl alle sessies enz.
Luxe probleem, maar als iemand zich herkent in dit een er een goede oplossing voor heeft (als die er is), lees ik het graag!

pepernooot

• MikeOO
twowheeler schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:08:
Hoe hoog staat OnePlus launcher bij jullie qua batterij verbruik? Staat bij mij altijd vrij hoog.

Ik ga denk ik terug naar nova, kijken of dat helpt
Viel mij ook al op de afgelopen dagen. Batterij lijkt ook sneller leeg te lopen dan voorheen en vermoed dat de laatste update van OnePlus launcher of 9.02 update komt. Ervaringen zijn wel erg wisselend.

Ene dag val het erg mee maar andere dagen is het verbruik erg hoog en staat hij in Accubattery op de 2e plaats.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

dinkelover schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:29:
Omdat VoLTE voorlopig ontbreekt door NL telco's, ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn na het wegvallen van de 4g verbinding. Of je hebt niets, of valt terug op 2g of 3g. We gaan uit van de laatste. Heel even later (trein b.v.) ben je weer binnen 4g bereik. Dat 3g (en 2g natuurlijk al helemaal) is meestal niet vooruit te branden qua internetverbinding. Ik ben benieuwd of je heel eenvoudig 4g weer kan forceren, zonder vliegtuig stand. Of blijft een Oneplus niet onnodig op 3g hangen met een actieve datasessie?
Om die reden heb ik al 20 maanden VoLTE + 4G-only op mijn huidige toestel. Heerlijk! Al 20 maanden geen 2g en 3g meer aangeraakt. Maar het huidige toestel is al wat ouder en zou graag een Oneplus willen, maar zonder die 'ellende'. :) Toestel als hotspot en vliegtuig stand kapt alles af op de laptop incl alle sessies enz.
Luxe probleem, maar als iemand zich herkent in dit een er een goede oplossing voor heeft (als die er is), lees ik het graag!
VoLTE en VoWiFi is te activeren middels een stappenplan wat een aantal pagina's terug is benoemd.

Zelf (nog) niet gedaan, maar naar het schijnt werkt het wel.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• Mugiwara
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 13-08 23:52
Iemand hier die PoGo speelt op zijn Oneplus 6?
Zo ja, ook GO plus of GO-tcha gebruikt?

Ik zelf heb namelijk een GO-tcha recent aangeschaft voor PoGo voor autospins en autocatch o.a, maar het heeft letterlijk 1 keer gewerkt op de Oneplus 6.
De GO-tcha werkt prima op andere android toestellen trouwens, en kan gewoon verbinden via bluetooth met mijn Oneplus. Maar als je naar de settings gaat in PoGo, de GO plus settings, staat mijn GO-tcha niet bij 'available devices'. Heb verschillende dingen al geprobeerd door te googlen zoals:
-Cache clearen
-Game helemaal verwijderen en opnieuw installen.
-tientallen keren de GO-tcha resetten
-tientallen keren mobiel aan & uit, wifi aan en uit, data aan & uit, airplane mode aan & uit.

Ik ben gedeeltelijk blij dat ik nog niet de Pokeballplus heb gekocht, want de 'normale' plus van een vriend werkt ook momenteel niet op Oneplus.

Ik zit trouwens op OP6_O2_BETA_07, Android Pie.
Maar hier heeft het dus letterlijk 1 keertje op gewerkt.
Toen kreeg ik verbinding problemen, en daarna heb ik de standaard stap gedaan om de GO-tcha te 'vergeten', en daarna is die dus nooit meer verschenen, ook al kan ik buiten de game het gewoon vinden in Bluetooth apparaten.
Heb uiteraard al op reddit & mijn eigen PoGo community om advies gevraagd, maar 'Koop een nieuwe mobiel' is niet het antwoord waar ik naar zoek lol.

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:04
Een mogelijk antwoord is om de reguliere versie te installeren en geen halfbakken beta's te gebruiken. Of je moet tijd teveel en nuttige bezigheden te weinig hebben. Ik laat me alleen betalen om beta tester te worden voor een software product.

• msnguy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-10 14:50
Mugiwara schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:33:

Ik zelf heb namelijk een GO-tcha recent aangeschaft voor PoGo voor autospins en autocatch o.a, maar het heeft letterlijk 1 keer gewerkt op de Oneplus 6.
De GO-tcha werkt prima op andere android toestellen trouwens, en kan gewoon verbinden via bluetooth met mijn Oneplus. Maar als je naar de settings gaat in PoGo, de GO plus settings, staat mijn GO-tcha niet bij 'available devices'. Heb verschillende dingen al geprobeerd door te googlen zoals:
-Cache clearen
-tientallen keren mobiel aan & uit, wifi aan en uit, data aan & uit, airplane mode aan & uit.

Ik ben gedeeltelijk blij dat ik nog niet de Pokeballplus heb gekocht, want de 'normale' plus van een vriend werkt ook momenteel niet op Oneplus.

Toen kreeg ik verbinding problemen, en daarna heb ik de standaard stap gedaan om de GO-tcha te 'vergeten', en daarna is die dus nooit meer verschenen, ook al kan ik buiten de game het gewoon vinden in Bluetooth apparaten.
Heb uiteraard al op reddit & mijn eigen PoGo community om advies gevraagd, maar 'Koop een nieuwe mobiel' is niet het antwoord waar ik naar zoek lol.
Hier geen probleem met de stable build. Heb je hem al handmatig gepaird bij de Bluetooth settings? Dat kan het vaak oplossen.

• Mugiwara
msnguy schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:46:
[...]

Hier geen probleem met de stable build. Heb je hem al handmatig gepaird bij de Bluetooth settings? Dat kan het vaak oplossen.
Yup, ook tientallen keren al.
Dat is dus het rare, handmatig verbind hij np.
Maar ook al is hij verbonden, hij wordt niet zichtbaar bij 'available devices' onder GO+ settings

• Mugiwara
RAAF12 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:04:
Een mogelijk antwoord is om de reguliere versie te installeren en geen halfbakken beta's te gebruiken. Of je moet tijd teveel en nuttige bezigheden te weinig hebben. Ik laat me alleen betalen om beta tester te worden voor een software product.
Ik snap je punt, ook al breng je het een beetje bot dude.
Ik was niet van plan om uberhaupt een GO plus of GO-tcha te gebruiken, vandaar de installatie van een beta build (Ik wou gewoon graag Pie op mijn nieuwe smartphone).
Tot ik helemaal los ging in GO na anderhalf jaar niet meer gespeeld te hebben.
Dus toen ik in een lokale PoGo communitie terecht kwam, leerde ik alles over GO plus enzo.

Maar ik lees dat het werkt in een stabiele build, en zo lang het 'ooit' weer gaat werken, dan maak ik mij er niet echt druk om zeg maar.
Ik vroeg me eerder af of het misschien iets anders is, vandaar mijn reactie hier :)

Als het nooit meer gaat werken in de nieuwste android versie, gok ik veel meer berichten hierover binnenkort te lezen.

• SanderBos
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18:19
Edit: Never mind (voorlopig), zie nu dat ik misschien zelfs iets doms deed.

SanderBos wijzigde deze reactie 25-11-2018 10:21 (93%)

• Fcvanoort
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 01-12-2018
Na wat googlen eigenlijk niet echt een antwoord kunnen vinden, en ik ben daarom bang dat ik de enige ben met dit probleem:
Sinds een tijd is de opstart van de camera tergend sloom, soms resulteert dit ook in het automatisch afsluiten van de camera. Sowieso is de portretfunctie altijd wat labiel geweest. Iemand anders hier last van? Ik heb trouwens versie 9.0.2...

• twowheeler
MikeOO schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:24:
[...]

Viel mij ook al op de afgelopen dagen. Batterij lijkt ook sneller leeg te lopen dan voorheen en vermoed dat de laatste update van OnePlus launcher of 9.02 update komt. Ervaringen zijn wel erg wisselend.

Ene dag val het erg mee maar andere dagen is het verbruik erg hoog en staat hij in Accubattery op de 2e plaats.
Ik denk dat het aan de verbruikscijfers ligt. Als je namelijk het systeem ook weergeeft staan er andere apps en verdwijnt de launcher. Nova staat nu namelijk ook weer vrij hoog bij me.

Overigens, nu ik er aan gewend ben, vind ik dat nova wel veel effectiever met de ruimte omgaat en wat beter in elkaar zit. Voorlopig ben ik dus weer terug bij nova prime

• MikeOO
twowheeler schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:51:
[...]

Ik denk dat het aan de verbruikscijfers ligt. Als je namelijk het systeem ook weergeeft staan er andere apps en verdwijnt de launcher. Nova staat nu namelijk ook weer vrij hoog bij me.

Overigens, nu ik er aan gewend ben, vind ik dat nova wel veel effectiever met de ruimte omgaat en wat beter in elkaar zit. Voorlopig ben ik dus weer terug bij nova prime
Ik zie alleen maar Apps in de lijst staan die ik gebruik en geen systeem zaken. Is verder niet een echt probleem en komt de dag prima door. Maar valt soms op dat het ineens veel harder gaat en dan kijk je weer eens naar dit soort dingen. Ben geen type die de hele dag met de telefoon bezig is dus qua verbruik is het allemaal te overzien.

• Autofan1985
  • Laatst online: 17-10 15:44
Iemand hier die PoGo speelt op zijn Oneplus 6? Check
Zo ja, ook GO plus of GO-tcha gebruikt? Check, de GO-tcha

-Cache clearen

Heb de GO-tcha draaien op de OnePlus 6 en dat gaat als een trein. Wanneer het niet werkt zou ik adviseren om alles even er uit te gooien aan beide kanten: indien van toepassing device er uit gooien in PoGo, apparaat ontkoppelen in je bluetooth settings en de GO-tcha resetten (Uit mijn hoofd 10 keer snel achter elkaar in en uit de lader halen). En dan hierna de procedure om te koppelen opnieuw starten. Dit heeft bij mij al een keer de oplossing geboden en sindsdien geen problemen meer gehad!

• Wanne-B88
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-10 21:16
Gisteren mijn 6 binnen gekregen. Wat een genot, al helemaal ten opzichte van mijn 2,5 jaar oude Samsung S6. Vingerafdrukscanner op de achterkant was ik wat huiverig voor, maar met de super snelle face-unlock (of hoe het ook mag heten) gebruik ik de scanner amper. Wel even wennen aan de lengte van het toestel, gelukkig zit er ook een essentieel balkje onderin het scherm.

Nu nog even kijken voor een screenprotector. Ga deze middag maar eens langs de mediamarkt.

• twowheeler
Wanne-B88 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:46:
Gisteren mijn 6 binnen gekregen. Wat een genot, al helemaal ten opzichte van mijn 2,5 jaar oude Samsung S6. Vingerafdrukscanner op de achterkant was ik wat huiverig voor, maar met de super snelle face-unlock (of hoe het ook mag heten) gebruik ik de scanner amper. Wel even wennen aan de lengte van het toestel, gelukkig zit er ook een essentieel balkje onderin het scherm.

Nu nog even kijken voor een screenprotector. Ga deze middag maar eens langs de mediamarkt.
Wat bedoel je met essentieel balkje?

• Wanne-B88
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-10 21:16
twowheeler schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:28:
[...]

Wat bedoel je met essentieel balkje?
De 'terug/home/apps' balk. Bij mijn S6 was e.e.a. alleen bovenin het scherm te bedienen. De wijze waarop daaraan invulling is gegeven bij de oneplus 6 werkt een stuk prettiger - en al helemaal nu het scherm dus in de lengte flink is toegenomen.

• twowheeler
Wanne-B88 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:00:
[...]

De 'terug/home/apps' balk. Bij mijn S6 was e.e.a. alleen bovenin het scherm te bedienen. De wijze waarop daaraan invulling is gegeven bij de oneplus 6 werkt een stuk prettiger - en al helemaal nu het scherm dus in de lengte flink is toegenomen.
Je kan als je nog meer scherm wil ook gestures proberen, is even wennen maar daarna wel erg gaaf omdat het zoveel scherm oplevert

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17:30
Ik kan niet meer zonder. Als ik er nu een met knoppen pak gaat het steeds mis.
twowheeler schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:25:
[...]

Je kan als je nog meer scherm wil ook gestures proberen, is even wennen maar daarna wel erg gaaf omdat het zoveel scherm oplevert

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Michaelg
  • Nu online
MikeOO schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:29:
[...]

Ik zie alleen maar Apps in de lijst staan die ik gebruik en geen systeem zaken. Is verder niet een echt probleem en komt de dag prima door. Maar valt soms op dat het ineens veel harder gaat en dan kijk je weer eens naar dit soort dingen. Ben geen type die de hele dag met de telefoon bezig is dus qua verbruik is het allemaal te overzien.
Ik heb sinds een week ongeveer ook een zelfde probleem. De accu gaat echt veel minder lang mee dan normaal, terwijl ik niet echt iets anders met mijn toestel doe. Tevens kan ik niet echt een app aanwijzen welke voor een hoog energie verbruik zou zorgen (volgens batterijgebruik).

PSN: Sasha1103 iRacing Profiel

• MikeOO
Michaelg schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:31:
[...]

Ik heb sinds een week ongeveer ook een zelfde probleem. De accu gaat echt veel minder lang mee dan normaal, terwijl ik niet echt iets anders met mijn toestel doe. Tevens kan ik niet echt een app aanwijzen welke voor een hoog energie verbruik zou zorgen (volgens batterijgebruik).
Is erg wisselend merk ik. Ene dag blijft het normaal en andere dag gaat het ineens veel harder bij zelfde gebruik. Hoop dat er tzt weer een update komt die mogelijk nog iets veranderd hierin.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:23
MikeOO schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:45:
[...]

Is erg wisselend merk ik. Ene dag blijft het normaal en andere dag gaat het ineens veel harder bij zelfde gebruik. Hoop dat er tzt weer een update komt die mogelijk nog iets veranderd hierin.
Ik had het afgelopen week ook. Even de cache geleegd en sindsdien lijkt het niet meer voor te komen. YMMV, maar het kan geen kwaad om het even te proberen.

Punctuality is the politeness of kings

• Jasikevicius3
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16-10 13:12
Iemand toevallig al enige ervaring qua kosten met het laten vervangen van de gehele OP6 voorkant?
(Na een maand in gebruik helaas al gevallen en barst in het scherm)
Zowel bij OP zelf als bij een lokale shop wat zoiets kost?

• MikeOO
dreamscape schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:21:
[...]

Ik had het afgelopen week ook. Even de cache geleegd en sindsdien lijkt het niet meer voor te komen. YMMV, maar het kan geen kwaad om het even te proberen.
Had ik inderdaad gedaan maar vindt het toch nog redelijk snel gaan maar blijft het in de gaten houden.
Tnx voor de tip in ieder geval. ;)

• mucuracat
Jasikevicius3 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:46:
Iemand toevallig al enige ervaring qua kosten met het laten vervangen van de gehele OP6 voorkant?
Beste via oneplus.. of winkel waar je kocht. Een neefje in Belgie had voor-, achterkant en flitser kapot na een valpartij. Was rond 150 euro kwijt voor alles

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Jasikevicius3 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:46:
[OnePlus] RMA & Support

Zijn genoeg mede-Tweakers met ervaring daarin, staat in bovengenoemd topic.

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:04
Ik heb volgens mij sinds een recente update dat ik nog maar 3 notificatie icons zie.
Voorheen stond de hele statusbalk vol, maar nu moet ik het scherm naar beneden schuiven om alles te zien.
Ik heb al in de settings gekeken, maar kan zo niet vinden wat dit is.
Iemand een idee hoe dit aan te passen?

• BoemBecker
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 29-03 18:23
Ik krijg geen meldingen (meer) van mijn whats app, alleen het meldingsstipje geeft aan dat er een bericht binnen is gekomen. Ook het led lampje geeft geen melding weer. Ik heb de app machtigen aan staan (behalve locatie) en in de optie 'meldingen weergeven' staat ook alles op aan en 'gebruik van mobiele data op de achtergrond toestaan' staat ook op aan. Wat zou het probleem kunnen zijn?

• AnonymousWP
  • Niet online
BoemBecker schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:42:
Ik krijg geen meldingen (meer) van mijn whats app, alleen het meldingsstipje geeft aan dat er een bericht binnen is gekomen. Ook het led lampje geeft geen melding weer. Ik heb de app machtigen aan staan (behalve locatie) en in de optie 'meldingen weergeven' staat ook alles op aan en 'gebruik van mobiele data op de achtergrond toestaan' staat ook op aan. Wat zou het probleem kunnen zijn?
Is dat na een X aantal minuten of altijd?

• BoemBecker
AnonymousWP schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:55:
[...]

Is dat na een X aantal minuten of altijd?
Altijd. Ik gebruik ook de Whatsapp Business op mijn oneplus 6 en daar krijg ik wel notificaties van binnen. Heel vreemd. Instellingen zijn gelijk

• AnonymousWP
  • Niet online
BoemBecker schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:05:
[...]

Altijd. Ik gebruik ook de Whatsapp Business op mijn oneplus 6 en daar krijg ik wel notificaties van binnen. Heel vreemd. Instellingen zijn gelijk
Welke versie zit je?

• BoemBecker
Whatsapp 2.18.361

• AnonymousWP
  • Niet online
Zijn instellingen buiten WhatsApp zoals in je instellingen ook identiek aan die van die andere telefoon?

• BoemBecker
AnonymousWP schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:20:
[...]

Zijn instellingen buiten WhatsApp zoals in je instellingen ook identiek aan die van die andere telefoon?
Ik begrijp je even iet: Ik heb zowel whats app als whatsapp business op mijn oneplus 6 telefoon in gebruik (dus op 1 telefoon) Business krijgt wel meldingen, whats app niet. Als ik vanuit Business app stuur maar mijn whatsapp, dan krijg ik geen melding. Whats app naar Business wel. ( voor de duidelijkheid: ik heb 2 simkaarten in mijn oneplus 6 : prive en werk)

• bArAbAtsbB
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10-04 11:37

-Cache clearen

en vooral niet je Go-Tcha in android pairen....maar gewoon vanuit de PoGo app doen...het werkt hier perfect!

• doerakje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:29
Ik gebruik dezelfde versie 2x via parallelle aps, dus niet whatsapp business.
Ik had een soortgelijke maar toch iets andere issue: whatsapp gaf wel geluidsmeldingen, parallelle whatsapp gaf geen geluidsmeldingen. Ik kreeg wel notificaties op het scherm.

Wat bij mij hielp wat het geselecteerde geluid een aantal keer aanpassen. Daarna geen problemen meer.

Wellicht kun je er wat mee.

You can't be late until you show up

Pagina: 1 ... 44 ... 53 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support

Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True