Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
CLB schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:20:
Klopt het dat de Gamingmode na de Android 9.0-update geen ondersteuning meer biedt voor wel trillen,
maar geen notificaties in beeld? Toestel staat op trillen, maar er trilt nu niks meer als Gamingmodus aanstaat...
Iemand?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• crimedevil
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13-07 10:50
Paar dagen geleden stelde ik de vraag hoe ik het hoge batterijgebruik van Google Play Services terugdring. Kreeg toen als tips opslag en de cache te wijzigen en paar keer opnieuw op te starten. Echter is het probleem niet verholpen. 20%+ batterijverbruik door Play Services is geen uitzondering. Iemand andere tips om deze drain tegen te gaan?

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
vinest schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:08:
[...]

Goed nieuws!
Mooie 'Easter egg' op het forum beschreven. Als je in de stock calculator " 1+ =" toetst is het antwoord "never settle" 7(8)7
Dat zit er al 2 jaar in hoor, lol.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 08-12 16:11
Dat is hoe het bij mij ook werkt. Wat prima is, omdat je anders een 'tril' van een notificatie kan verwarren met een 'tril' in de game..
Brammos85 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:59:
Dat is hoe het bij mij ook werkt. Wat prima is, omdat je anders een 'tril' van een notificatie kan verwarren met een 'tril' in de game..
Zoveel mensen, zoveel meningen natuurlijk :) Dank!
Ik vond een trilletje bij een inkomend bericht en geen pop-up venstertje wel een ideale mix bij Android 8.1.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Brammos85
  • Laatst online: 08-12 16:11
CLB schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:04:
[...]

Zoveel mensen, zoveel meningen natuurlijk :) Dank!
Ik vond een trilletje bij een inkomend bericht en geen pop-up venstertje wel een ideale mix bij Android 8.1.
Valt voor beide situaties iets te zeggen inderdaad. Wellicht een keuzemogelijkheid in het menu maken, dan is iedereen blij.

• vinest
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:07
AnonymousWP schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

Dat zit er al 2 jaar in hoor, lol.
Nooit geweten, ik ben dan ook over gegaan van de OP X naar OP 6. Is er nog meer wat ik in de tussentijd gemist heb?

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
vinest schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:48:
[...]

Nooit geweten, ik ben dan ook over gegaan van de OP X naar OP 6. Is er nog meer wat ik in de tussentijd gemist heb?
Ja, heel veel meer opties :P. En updates :+.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• RensJ
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15-11 10:09
Suicyder schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:14:
Ik heb nog altijd problemen met Bluetooth en mijn UE Boom speaker. Als ik muziek aan het luisteren ben via de UE Boom dan schommelt het volume zonder dat ik iets aan raak, dat is echt SUPER irritant. Het is alleen met BT dat dit gebeurd, als ik hem met 3.5mm jacks koppel is er geen probleem. Iemand enig idee? Behalve dat ik heel veel issues met OP6 en BT audio spul lees.
Je weet zeker dat alleen het geluid schommelt en dat hij niet de verbinding verliest?

Ik heb namelijk het probleem dat ik bluetooth alleen kan gebruiken als ik of media niet connect op phone niet.

Kortom: ik kan media luisteren zolang hij telefoontjes niet naar mn speaker zet. En ik kan bellen via de speaker als ik media uit heb staan. Als ze allebei aan staan valt om de 45 seconden de verbinding uit en daarna weer aan.

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08-12 14:29

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

Beta 5 is uit:

https://tweakers.net/ext/f/M5BbdTHLo9MKf7IG4JDJi4NV/thumb.jpg

Dit is wel fijn, aan te zetten in developer options:

https://tweakers.net/ext/f/dmUfrWPkl6srATe6BYGRhIBD/thumb.jpg

Huigie wijzigde deze reactie 20-10-2018 07:20 (38%)

Specs

• JLius
  • Laatst online: 08-12 21:33
JLius schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:24:
Iemand live albums al binnen gekregen op de OP? Of zou dit enkel op pc werken?
Sinds vandaag werkt live albums bij mij ook op de OP6.

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08-12 18:32
Huigie schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 07:14:
Beta 5 is uit:

[Afbeelding]

Dit is wel fijn, aan te zetten in developer options:

[Afbeelding]
Mooie widgets. Care to share?

• Sallyriana
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 07-12 23:40
Misschien niet helemaal relevant, maar ik heb sinds kort een OP6 en zie nu verschillende formaten staan bij het maken van foto's, 4:3, 16:9, 1:1.
Maar wat is het verschil hier juist bij, buiten de zwarte randjes die erbij komen of weg gaan? Kan iemand me hier wat meer info over geven of een linkje naar een site met uitleg?

• guReMcO
  • Laatst online: 08-12 14:24

guReMcO

Ooga-booga!

Sallyriana schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:52:
Misschien niet helemaal relevant, maar ik heb sinds kort een OP6 en zie nu verschillende formaten staan bij het maken van foto's, 4:3, 16:9, 1:1.
Maar wat is het verschil hier juist bij, buiten de zwarte randjes die erbij komen of weg gaan? Kan iemand me hier wat meer info over geven of een linkje naar een site met uitleg?
De getallen staan voor de verhouding tussen de breedte en de hoogte van de foto.
Kijk hier eens.

Ryzen 7 3700X, MSI X470 Gaming Plus Max, Crucial Ballistix Sport LT 32GB, MSI 1080Ti Gaming X 11GB, HAF XB EVO, Corsair RM550x | iPad Air 2 64GB | OnePlus 6 256 GB Midnight Black

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:47
Sallyriana schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:52:
Vaak is 4:3 de hoogste resolutie. En is de rest uitsnede van dat.
Maak maar foto met drie formaten. Bij 16:9 zie je dat zijkanten uitgesneden zijn en de hoogte wat je ziet, zelfde is als 4:3

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• Huigie

Huigie

Neyluzz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:00:
[...]

Mooie widgets. Care to share?
Today Weather

Specs

• Draak1978
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Misschien dat iemand het weet; Ik heb 2 profielen, 1 voor werk en 1 voor privé. Voor beiden een aparte Whatsapp en SIM gekoppeld.

Omdat ik geen meldingen krijg vanuit het andere profiel wil ik op mijn Prive profiel een parallelle Whatsapp maken om daar de werk SIM aan te hangen. Contacten vind ik niet erg dat zr niet mee gaan.

Nu heb ik het volgende probleem: maak ik een paralelle whatsapp aan dan heeft die precies dezelfde gegevens als mijn bestaande Whatsapp. Dus met mijn privé profiel. Ik heb al whatsapp gedeinstalleerd en cache gewist. Zodra ik een account in de whatsapp gegevens heb gemaakt, dan gaat dit account over naar de parallelle...

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 06-12 12:47
Draak1978 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:01:
Misschien dat iemand het weet; Ik heb 2 profielen, 1 voor werk en 1 voor privé. Voor beiden een aparte Whatsapp en SIM gekoppeld.

Omdat ik geen meldingen krijg vanuit het andere profiel wil ik op mijn Prive profiel een parallelle Whatsapp maken om daar de werk SIM aan te hangen. Contacten vind ik niet erg dat zr niet mee gaan.

Nu heb ik het volgende probleem: maak ik een paralelle whatsapp aan dan heeft die precies dezelfde gegevens als mijn bestaande Whatsapp. Dus met mijn privé profiel. Ik heb al whatsapp gedeinstalleerd en cache gewist. Zodra ik een account in de whatsapp gegevens heb gemaakt, dan gaat dit account over naar de parallelle...
Ik raad je aan met Island of Shelter (Open source) een werkprofiel aan te maken. Je hebt dan geen 2 aparte profielen met 2 aparte apps, maar een werkaccount binnen je normale profiel. Op die manier krijg je wel updates binnen vanuit je werkaccount en hoef je apps ook niet dubbel te installeren / 2 homescreens in te richten etc. Met Island en Shelter kan je elke app klonen naar je werkprofiel. Werkt prima :D

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Draak1978
  • Nu online
Maardiweb schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:10:
[...]

Ik raad je aan met Island of Shelter (Open source) een werkprofiel aan te maken. Je hebt dan geen 2 aparte profielen met 2 aparte apps, maar een werkaccount binnen je normale profiel. Op die manier krijg je wel updates binnen vanuit je werkaccount en hoef je apps ook niet dubbel te installeren / 2 homescreens in te richten etc. Met Island en Shelter kan je elke app klonen naar je werkprofiel. Werkt prima :D
Ik ga meteen even proberen!

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08-12 21:25
crimedevil schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:01:
Paar dagen geleden stelde ik de vraag hoe ik het hoge batterijgebruik van Google Play Services terugdring. Kreeg toen als tips opslag en de cache te wijzigen en paar keer opnieuw op te starten. Echter is het probleem niet verholpen. 20%+ batterijverbruik door Play Services is geen uitzondering. Iemand andere tips om deze drain tegen te gaan?
Heb er ook last van zie ik, 31% sinds laatste volledige lading. Ga nu (voor de 1e keer) opslag en cache wissen.

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:17
Wat is de standaard video instelling? Gewoon 1080p?

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08-12 08:56
Draak1978 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:01:

Als het je alleen om Whatsapp te doen is dan zou ik Whatsapp for Business naast de gewone Whatsapp installeren en die voor je werk gebruiken. Zo heb ik het ook geïnstalleerd. Dan hoef je geen parallel apps oid te installeren....

• Draak1978
  • Nu online
renem schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:11:
[...]

Als het je alleen om Whatsapp te doen is dan zou ik Whatsapp for Business naast de gewone Whatsapp installeren en die voor je werk gebruiken. Zo heb ik het ook geïnstalleerd. Dan hoef je geen parallel apps oid te installeren....
Ik wilde een aparte omgeving voor mijn mail, camera, whatsapp en wat andere apps. Het is geluk nu :)

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
TripleQ schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:39:
Zojuist beta4 ontvangen... Ik zat nog op beta3.
En beta 5 kreeg ik vanmiddag ook aangeboden.
System
* Updated Android Security patch to 2018.10
* Improved UI for power off menu

Screenshot
* Improved UI for screenshot interface

• JLius
Draak1978 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:44:
[...]

Ik wilde een aparte omgeving voor mijn mail, camera, whatsapp en wat andere apps. Het is geluk nu :)
Wat heb je gebruikt, island of shelter? Zelf gebruik ik whatsapp business met mijn vaste lijn, de widget van google keep om foto's te nemen gelinkt aan mijn werk Gmail en een Facebook pagina + paginabeheer voor messenger. Zou handiger zijn als ze op het werk android for work zouden implementeren, maar ja, dat zal nog wel een tijdje duren.

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03:41
JLius schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:07:
[...]

Wat heb je gebruikt, island of shelter? Zelf gebruik ik whatsapp business met mijn vaste lijn, de widget van google keep om foto's te nemen gelinkt aan mijn werk Gmail en een Facebook pagina + paginabeheer voor messenger. Zou handiger zijn als ze op het werk android for work zouden implementeren, maar ja, dat zal nog wel een tijdje duren.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Als het goed is kunnen we binnen enkele weken ook onze mail benaderen zonder VPN te gebruiken.
Dus hiervoor een OP6 aangeschaft en niet rustig even zoeken naar de mogelijkheden.

Google Pixel 2 - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460 - Xbox One S

• Ellnsbv
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 06-12 06:10
Hallo, inmiddels is er toch ook al een Stable OxygenOs 9.0 android ? Ik krijg alleen maar de beta's binnen.

Lees trouwens ook veel over dat mensen nog steeds last hebben van een snel leeglopende batterij, maar wat mij juist opvalt is dat voor de update naar Android 9 mijn batterij gemiddeld 4 uur sot meeging en na de 9.0 update mijn batterij gemiddeld 8 a 9 uur sot mee kan. Met mijn hoogste uitschieter 13.58 uur sot en 18 uur standby.
http://imgur.com/gallery/mFSE7cD
http://imgur.com/gallery/NEOeRNb

• Ellnsbv
Hallo, inmiddels is er toch ook al een Stable OxygenOs 9.0 android ? Ik krijg alleen maar de beta's binnen.

Lees trouwens ook veel over dat mensen nog steeds last hebben van een snel leeglopende batterij, maar wat mij juist opvalt is dat voor de update naar Android 9 mijn batterij gemiddeld 4 uur sot meeging en na de 9.0 update mijn batterij gemiddeld 8 a 9 uur sot mee kan. Met mijn hoogste uitschieter 13.58 uur sot en 18 uur standby.

http://imgur.com/gallery/NEOeRNb.png
http://imgur.com/gallery/mFSE7cD.png

Groet,

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 08-12 16:27

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Ellnsbv schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 06:39:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dubbel bericht ;)

Verder, er is zelfs al een update geweest voor de stable, zit nu op 9.0.1.
Maar om van beta naar stable te gaan, moet je volgens mij wipen en flashen. Zie hier voor meer informatie (2e bericht)

PeacekeeperNL wijzigde deze reactie 22-10-2018 07:08 (8%)

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• Ellnsbv
Oei wat een omslachtig iets ja. Dus als ik het goed begrijp: Stable downloaden, in t updatemenu lokale opdate en dan de Stable aanklikken en dan gaat het automatisch ? Ben dan alleen alles kwijt wat nu op m'n tel staat ?

Groet,

• Steeldunes
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 07-12 12:37
Ellnsbv schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 07:20:
Oei wat een omslachtig iets ja. Dus als ik het goed begrijp: Stable downloaden, in t updatemenu lokale opdate en dan de Stable aanklikken en dan gaat het automatisch ? Ben dan alleen alles kwijt wat nu op m'n tel staat ?

Groet,
Het algemeen beleid #groeten

Niet zo zeer omslachtig, die keuze maakte je zelf toen je naar beta ging.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

• Maardiweb
[...]

Island en Shelter doen exact hetzelfde. Android for Work zit in principe in je OS ingebakken, maar is niet geactiveerd binnen OxygenOS. Wat Shelter en Island doen is AfW acitveren. Je werk hoeft helemaal niets te doen hiervoor. Wat je doet is een soort 'sandbox' binnen je telefoon maken waar je apps naartoe kan kopiëren. Je normale apps kunnen deze sandbox niet benaderen zonder extra beveiliging (code, fingerprint oid).

Het verschil tussen Island en Shelter is dat Shelter Open Source is.

• Huigie

Huigie

Ellnsbv schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 07:20:

Groet,
Niet meer updaten en wachten tot er een stable is met een hogere build nummer dan wat je nu hebt. Die download je bij OP en kan je over je beta heenknallen.

Specs

• JunkO
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06-12 13:06
Huigie schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:54:
[...]

Ik zal het je nog gekker vertellen, het is een feature, geen bug... Hier is de fix:

[...]
Ik zie compleet wat anders staan in de settings van de klok. Kan het zijn dat er een recente update geweest is die dit gewijzigd heeft? Ik heb de OP6 nog maar sinds een paar dagen namelijk.

Ik ga naar Apps > Clock > Notifications (on) > daar zie ik het volgende onder elkaar staan:

- Show notifications - Toggle
- Allow interruptions - Toggle
- On lock screen
- Override do not disturp - Toggle
- Allow notification dot - Toggle

Doe ik wat fout of zijn de opties inderdaad gewijzigd?? :?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Draak1978
  • Nu online
[...]

Ik heb Shelter gebruikt. Die maakt gebruikt van je werk omgeving in jouw Android. Ik moet zeggen dat het perfect werkt. Heb de contacten, mail, camera, galerij, chrome, telefoon er in gezet. En ze staan nu ook echt los van mijn prive omgeving. Afbeeldingen die ik maak met de whatsapp of de camera zijn niet zichtbaar in de andere omgeving. Hetzelfde met de contacten die gelinkt zijn aan een ander account. 2e dag dat ik het in gebruik heb, maar het werkt. _/-\o_

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
JunkO schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:27:
[...]

Ik zie compleet wat anders staan in de settings van de klok.
Vreemd - draai je wel Android 9 en gebruik je de 'ingebouwde' klok app?

• JunkO
stin00 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:56:
[...]

Vreemd - draai je wel Android 9 en gebruik je de 'ingebouwde' klok app?
Ja, ik draai OxygenOS 9.0 (Build-nummer A6003_22_180915) en gebruik de standaard klok app.

*edit: ik heb het nu voor mekaar gekregen door een alarm in te stellen en vanuit de melding naar de eigenschappen van de klok te gaan en dan kom ik wél in het betreffende menu. Raar maar waar :)

JunkO wijzigde deze reactie 22-10-2018 16:14 (25%)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• Huigie

Huigie

Heel die clock is fucked ATM, so ziet het er nu bij mij uit, hoezo 2x clock....

https://tweakers.net/ext/f/jYVEs0ERjITkDcyYiCTxYKXA/thumb.jpg

Specs

• Vlark
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:29
Ik krijg mijn OP6 niet goed gepaird met mijn Peugeot 308SW uit 2015. Bellen en contacten gaan prima, maar streaming voor muziek lukt niet meer. Voor Android 9 is het me wel een keer gelukt.
Is dit een bekend probleem?

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:54
Een vraag aan de OP 6 gebruikers. Wat vinden jullie van de camera kwaliteit.? Hoor graag van jullie

Dit soort 'basic' vraagjes zijn prima zelf te vinden in het topic en het is niet nodig hier nog een keer naar te vragen. Wil je dus eerst even de search gebruiken voordat je een vraag stelt?

rens-br wijzigde deze reactie 23-10-2018 08:44 (50%)

• Huigie

Huigie

Vlark schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:45:
Ik krijg mijn OP6 niet goed gepaird met mijn Peugeot 308SW uit 2015. Bellen en contacten gaan prima, maar streaming voor muziek lukt niet meer. Voor Android 9 is het me wel een keer gelukt.
Nope, bluetooth voorkeuren al een keer verwijderd?

Specs

• Vlark
Huigie schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:33:
[...]

Nope, bluetooth voorkeuren al een keer verwijderd?
Bij telefoon en auto.. Ik denk dat ik vanmiddag maar een kabeltje ga halen voor de AUX aansluiting. :|

• Huigie

Huigie

zuukie schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:11:
Een vraag aan de OP 6 gebruikers. Wat vinden jullie van de camera kwaliteit.? Hoor graag van jullie

~[mbr]Dit soort 'basic' vraagjes zijn prima zelf te vinden in het topic en het is niet nodig hier nog een keer naar te vragen. Wil je dus eerst even de search gebruiken voordat je een vraag stelt?~[/]
Heel lang antwoord kort: top!

(Met de 6 kan je gerust op pad om foto's te maken.)

Specs

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:38
RensJ schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:49:
[...]

Je weet zeker dat alleen het geluid schommelt en dat hij niet de verbinding verliest?

Ik heb namelijk het probleem dat ik bluetooth alleen kan gebruiken als ik of media niet connect op phone niet.

Kortom: ik kan media luisteren zolang hij telefoontjes niet naar mn speaker zet. En ik kan bellen via de speaker als ik media uit heb staan. Als ze allebei aan staan valt om de 45 seconden de verbinding uit en daarna weer aan.
Phone calls staan uit, want luisteren via de speaker is leuk maar er zit volgens mij geen microfoon is :P

Maar ik heb dus puur audio aan staan voor de BT connectie met dit apparaat. Audio spelen via Spotify/YouTube of vanaf de OP6 zelf maakt ook geen verschil.
Smartwatch uitzetten of verwijderen uit het lijstje van apparaten maakte ook geen verschil.

Ik moet wel zeggen dat ik al sinds het begin van de OP6 problemen heb tussen de OP6 en de UE Boom speaker, waar mijn OP3 daar geen last van had.
Zonde, want ik vind het een makkelijke manier om een beetje muziek in de kamer aan te zetten waar ik was (of op het werk als ik alleen was, beter dan in-ears de hele dag).
zuukie schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:11:
Een beetje hulp dan :+

Overigens ben ik ondertussen weer naar 4:3 foto's gegaan. Beetje zonde om 19:9 aan te vinken als hij flink wat in de hoogte van je pixels af knipt om de verhouding te maken.

Suicyder wijzigde deze reactie 23-10-2018 11:07 (18%)

• Huigie

Huigie

Vlark schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:38:
[...]

Bij telefoon en auto.. Ik denk dat ik vanmiddag maar een kabeltje ga halen voor de AUX aansluiting. :|
Geen idee of het van invloed is maar heb je AVRCP 1.5 of 1.6 al geprobeerd?

Specs

• Vlark
Huigie schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:44:
[...]

Geen idee of het van invloed is maar heb je AVRCP 1.5 of 1.6 al geprobeerd?
Nee, zal ik vanmiddag even proberen. Weet je of dit ook in de auto nog aan te passen is?

• Huigie

Huigie

Vlark schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:54:
[...]

Nee, zal ik vanmiddag even proberen. Weet je of dit ook in de auto nog aan te passen is?
Dat lijkt me niet maar op de foon aanpassen zou voldoende moeten zijn.

Specs

• Sallyriana
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 07-12 23:40
Overigens ben ik ondertussen weer naar 4:3 foto's gegaan. Beetje zonde om 21:9 aan te vinken als hij flink wat in de hoogte van je pixels af knipt om de verhouding te maken.
Is het niet 19:9? Ik heb geen 21:9 hoor.

• Suicyder
Sallyriana schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:19:
[...]

Is het niet 19:9? Ik heb geen 21:9 hoor.
Excuus 19:9
Ik zal het even aanpassen :P

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Voor de mensen die 9.0.1 al hebben; werkt de wekker nu wel fatsoenlijk? Anders laat ik de mijne nog even op 9.0.

• erp833
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08-12 21:28
Werkt prima bij mij,no problemo!
Batsgeit schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:30:
Voor de mensen die 9.0.1 al hebben; werkt de wekker nu wel fatsoenlijk? Anders laat ik de mijne nog even op 9.0.

• Huigie

Huigie

Suicyder schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:43:

Overigens ben ik ondertussen weer naar 4:3 foto's gegaan. Beetje zonde om 19:9 aan te vinken als hij flink wat in de hoogte van je pixels af knipt om de verhouding te maken.
Heb toevallig vanmorgen precies hetzelfde gedaan. We printen nog steeds foto's op 15x10 en dan valt met 19.9 idd wel erg veel weg van je origineel.

Specs

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Batsgeit schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:30:
Wat voor problemen heb jij dan met je wekker?
Ik heb dus als ik niet storen modus aan heb ik 2 uur voor de wekker afgaat een notificatie krijg met aankomend alarm maar met geluid ondanks niet storen is ingeschakeld!
Maar dit is dus alleen met de klok app van OnePlus (donker icoon) met de klok app van Google geen last meer...

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey| DS918+ 4x2TB Seagate IronWolf 2x Samsung 970 EVO 250GB |

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:48
Vlark schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:38:
[...]

Ik had in mijn 308 met mijn OP5 en OP5T ook erg veel moeite muziek te streamen. Bellen wel prima. Ik denk dat de 308 en OP geen goede match zijn. Nu een 3008 met OP6 en dat werkt altijd.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

ComTech schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:09:
[...]

Wat voor problemen heb jij dan met je wekker?
Ik heb dus als ik niet storen modus aan heb ik 2 uur voor de wekker afgaat een notificatie krijg met aankomend alarm maar met geluid ondanks niet storen is ingeschakeld!
Maar dit is dus alleen met de klok app van OnePlus (donker icoon) met de klok app van Google geen last meer...
Stukje terug staat uitleg hoe je dat met de OnePlus klok kan fixen. Werkt bij mij iig.

Check mijn Otterbox Commuter (OnePlus 6) review en OnePlus Bullets Wireless review.

• JLius
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:26:
[...]

Stukje terug staat uitleg hoe je dat met de OnePlus klok kan fixen. Werkt bij mij iig.
Ik lees het hier wel vaker, maar wat is 'iig' precies?

• Huigie

Huigie

JLius schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:59:

In ieder geval.

Specs

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08-12 21:25
Vlark schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:45:
Geen problemen hier. Als je op je telefoon en in de auto het profiel al hebt verwijderd is misschien een software update bij de dealer of een reset een optie.

Niet toevallig een 2e telefoon in de auto liggen? Soms had ik nog wel eens dat de 1e telefoon werd gebruikt als koppeling voor het bellen en de tweede voor streaming.

• Vlark
GVR schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 07:24:
[...]

Geen problemen hier. Als je op je telefoon en in de auto het profiel al hebt verwijderd is misschien een software update bij de dealer of een reset een optie.

Niet toevallig een 2e telefoon in de auto liggen? Soms had ik nog wel eens dat de 1e telefoon werd gebruikt als koppeling voor het bellen en de tweede voor streaming.
Gistermiddag ging ik weer met de auto naar huis, ik pairde mijn telefoon opnieuw met de auto en alles werkte... :?

Toch bedankt voor de hulp allemaal!

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

JLius schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:59:
[...]

Sorry lag al te maffen. Wat @Huigie zegt inderdaad, 'in ieder geval'. Hahaha

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:54
Iemand een idee hoe ik een andere camera app als standaard krijg ingesteld op mijn OP6 🤔

• mickk
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08-12 13:25
zuukie schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:01:
Iemand een idee hoe ik een andere camera app als standaard krijg ingesteld op mijn OP6 🤔
Instellingen> apps en meldingen> standaard-apps> camera app.

• JunkO
zuukie schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:01:
ik weet niet welke camera app je wilt installeren maar ik kan je van harte de Google Camera app adviseren: https://forum.xda-develop...ogle-camera-port-t3797544

De standaard camera app heeft enorm last van focus problemen, kan er amper een scherpe foto mee maken. Ik lees op internet dat deze issues al maanden geleden zijn gesignaleerd, maar schijnbaar wordt er niets mee gedaan door Oneplus, erg jammer! :>

Gelukkig werkt de Google Camera app wel goed (met uitzondering van slowmotion en Photobooth).

JunkO wijzigde deze reactie 24-10-2018 14:01 (3%)

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

JunkO schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

ik weet niet welke camera app je wilt installeren maar ik kan je van harte de Google Camera app adviseren: https://forum.xda-develop...ogle-camera-port-t3797544

De standaard camera app heeft enorm last van focus problemen, kan er amper een scherpe foto mee maken. Ik lees op internet dat deze issues al maanden geleden zijn gesignaleerd, maar schijnbaar wordt er niets mee gedaan door Oneplus, erg jammer! :>

Gelukkig werkt de Google Camera app wel goed (met uitzondering van slowmotion en Photobooth).
Zelf ervaar ik weinig problemen (niet geen, maar weinig) met de OP-camera app. Maar van wat @AnonymousWP laatst (volgens mij) aankondigde, zit er een grote update aan te komen voor de camera-app. Dus wie weet gaat dat een groot verschil maken.

• Oldblack
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-09 17:11
JunkO schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

Zelf heb ik deze camera, en vorige versies, gedownload en een tijdje gebruikt. Het werkt prima maar is nog steeds in ontwikkeling (beta 2). Bij de laatste versie had ik het probleem dat de gemaakte foto's niet opgeslagen werden in de galerij. Het leuke, als je er van houdt, dat je AR stickers van Google kunt gebruiken. Dit laatste moet je apart downloaden.

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08-12 17:22

Gé Brander

MS SQL Server

Zijn er nog mensen hier die twijfelen of ze overstappen naar de OnePlus 6T vanaf de OnePlus 6? Ik heb zelf de OnePlus 6 nadat ik overgestapt was van de OnePlus 3T. De oude had een vingerafdrukscanner aan de voorkant en de OnePlus 6 heeft hem aan de achterkant en ik kan daar niet aan wennen/ik ga het nooit makkelijk vinden.

Bij de oude kon ik zonder het apparaat op te tillen gewoon mijn vinger er op leggen en ik was ingelogd. Nu moet ik hem elke keer optillen. Dat blijf ik onhandig vinden. De nieuwe heeft hem in het scherm, dat lonkt dan wel weer.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Huigie

Huigie

Denk dat er weinig mensen van een 6 naar een 6t overstappen. Qua specs zit er niet zoveel verschil tussen beide telefoons. De t heeft als het goed is een betere camera, een grotere accu maar mist de 3.5mm audio poort.

Specs

• _birdie_
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 08:48
Sinds face recognition gebruik ik vingerprint alleen nog voor mijn banking app. Ik moet dan wel realiseren (het is geen instinct) dat hij aan de achterkant zit. Helemaal blij met face recognition.
Gé Brander schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:04:
Zijn er nog mensen hier die twijfelen of ze overstappen naar de OnePlus 6T vanaf de OnePlus 6? Ik heb zelf de OnePlus 6 nadat ik overgestapt was van de OnePlus 3T. De oude had een vingerafdrukscanner aan de voorkant en de OnePlus 6 heeft hem aan de achterkant en ik kan daar niet aan wennen/ik ga het nooit makkelijk vinden.

Bij de oude kon ik zonder het apparaat op te tillen gewoon mijn vinger er op leggen en ik was ingelogd. Nu moet ik hem elke keer optillen. Dat blijf ik onhandig vinden. De nieuwe heeft hem in het scherm, dat lonkt dan wel weer.

• Maardiweb
_birdie_ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:50:
Sinds face recognition gebruik ik vingerprint alleen nog voor mijn banking app. Ik moet dan wel realiseren (het is geen instinct) dat hij aan de achterkant zit. Helemaal blij met face recognition.

[...]
Same here, ik denk dat ik inmiddels ook zo gewend ben aan de scanner aan de achterkant dat ik hem niet meer terug zou willen naar de voorkant :')

Wel jammer dat ik mn OP6 heb laten vallen en nu een barst in het scherm heb.. reparaties zijn niet mals :(

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:53

WCA

Voorheen: GreNade

Maardiweb schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:09:
[...]

Same here, ik denk dat ik inmiddels ook zo gewend ben aan de scanner aan de achterkant dat ik hem niet meer terug zou willen naar de voorkant :')

Wel jammer dat ik mn OP6 heb laten vallen en nu een barst in het scherm heb.. reparaties zijn niet mals :(
Bij Oneplus zijn de reparaties toch juist relatief betaalbaar? Wat vragen ze tegenwoordig voor een nieuw scherm als ik vragen mag?

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Maardiweb
GreNade schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Bij Oneplus zijn de reparaties toch juist relatief betaalbaar? Wat vragen ze tegenwoordig voor een nieuw scherm als ik vragen mag?
Bij OP zelf is het relatief betaalbaar inderdaad. Als ik de verhalen zo hoor ben je ongeveer 130 euro kwijt, maar moet je je telefoon wel opsturen en ben je die een week kwijt. Repairshops in Nederland met een 'klaar terwijl u wacht' service zijn dan veel prettiger door hun snelheid, maar variëren qua kosten tussen de 200 en 300 euro.

Ik twijfel dus nog om hem op te sturen naar OP, omdat ik ook mensen hoor met minder goede verhalen. Volgens mij zijn er ook nog niet heel veel ervaringen hier op tweakers?

• Suicyder

Voor geen haar op mijn hoofd, ik ben overgestapt van de 3 naar de 6. Het was zeker wennen met de fingerprint-sensor achterop en een flipcover is daarmee voor mij een no go.
Maar de 3.5mm opgeven die ik dagelijks gebruik? Never. Ik heb ook geen behoefte aan ingewikkelde alternatieven met extra kabeltjes en of BT varianten met accu's. Dit vooral omdat ik nu een tweetal luxe in-ear headphones heb (1voor thuisgebruik en 1 voor reisdoeleinden).

• Oldblack
Suicyder schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:18:
[...]

Voor geen haar op mijn hoofd, ik ben overgestapt van de 3 naar de 6. Het was zeker wennen met de fingerprint-sensor achterop en een flipcover is daarmee voor mij een no go.
Maar de 3.5mm opgeven die ik dagelijks gebruik? Never. Ik heb ook geen behoefte aan ingewikkelde alternatieven met extra kabeltjes en of BT varianten met accu's. Dit vooral omdat ik nu een tweetal luxe in-ear headphones heb (1voor thuisgebruik en 1 voor reisdoeleinden).
Die fingerprintsensor op het scherm is een leuke gimmick. Thuis gebruik ik dubbel tap - veeg (smartlock). Ergens anders face unlock.
Maar idd de 3,5mm opgeven is lastig. Ik kan jouw beweegredenen wel voorstellen. Gisteren bv waren mijn Wireless Bullets bijna leeg en haalde het nog net. Met een draadje gebeurd dat niet.

• Huigie

Huigie

Voor de 3,5mm missers: https://www.radsone.com/earstudio, aptx hd, 24 bit en app met EQ. _/-\o_

Specs

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Zijn er nog mensen hier die twijfelen of ze overstappen naar de OnePlus 6T vanaf de OnePlus 6?
Absoluut niet! Na de Oneplus 1, 3 en 6 wordt dit mijn laatste Oneplus toestel. Ben een beetje klaar met alle slappe verhalen van Oneplus. Daarnaast heb ik net wat teveel ergernissen met de OP6 dus ik ga volgend jaar voor een ander merk :)

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07-12 11:44
stin00 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:20:
[...]

Absoluut niet! Na de Oneplus 1, 3 en 6 wordt dit mijn laatste Oneplus toestel. Ben een beetje klaar met alle slappe verhalen van Oneplus. Daarnaast heb ik net wat teveel ergernissen met de OP6 dus ik ga volgend jaar voor een ander merk :)
Wat zijn je ergernissen zoal over de OP6?

Ik zou overigens als ik een 6 had niet twijfelen om over te gaan. Bel zelf op zich ook nog tevreden over de OP3. Ik twijfel om de overstap te maken naar de 6T als hij me bevalt.

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02:50
Het is natuurlijk geen ultra top toestel, het OLED scherm kan scherper en de fotocamera is ook niet top of the bill. Maar is wel 500 euro goedkoper dan de beste iPhone of Galaxy. Persoonlijk zou ik de T niet kopen ivm het ontbreken van de 3.5mm audio output. Maar ik ben best tevreden over de Oneplus6. Goed gorilla glas kan lekker fel en lange accuduur. Ik gebruik hem ook in de auto met Tomtom erop.

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Maardiweb schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:16:
[...]

Bij OP zelf is het relatief betaalbaar inderdaad. Als ik de verhalen zo hoor ben je ongeveer 130 euro kwijt, maar moet je je telefoon wel opsturen en ben je die een week kwijt. Repairshops in Nederland met een 'klaar terwijl u wacht' service zijn dan veel prettiger door hun snelheid, maar variëren qua kosten tussen de 200 en 300 euro.

Ik twijfel dus nog om hem op te sturen naar OP, omdat ik ook mensen hoor met minder goede verhalen. Volgens mij zijn er ook nog niet heel veel ervaringen hier op tweakers?
Kijk bij [OnePlus] RMA & Support en je weet genoeg. Volgens mij is reparatie via OP dan ook met behoud van garantie. Via de telefoonboer op de hoek is dat volgens mij niet het geval. Zou ik eerder OP vertrouwen dan een random telefoonboer.

• kwaazaar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 07-12 16:22
Maardiweb schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:20:
[...]

Island en Shelter doen exact hetzelfde. Android for Work zit in principe in je OS ingebakken, maar is niet geactiveerd binnen OxygenOS. Wat Shelter en Island doen is AfW acitveren. Je werk hoeft helemaal niets te doen hiervoor. Wat je doet is een soort 'sandbox' binnen je telefoon maken waar je apps naartoe kan kopiëren. Je normale apps kunnen deze sandbox niet benaderen zonder extra beveiliging (code, fingerprint oid).

Het verschil tussen Island en Shelter is dat Shelter Open Source is.
Shelter geeft bij mij aan dat er al een work profile is wat wordt beheerd door de app 'onbekend'...

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 07:27

westergas

rikkie_pc

Zijn er nog mensen hier die twijfelen of ze overstappen naar de OnePlus 6T vanaf de OnePlus 6?
Nee ik niet. De 6 bevalt uitermate goed en de switch kost toch geld.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• RAAF12
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02:50
Maardiweb schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:09:
[...]

Wordt soms gedekt door de inboedelverzekering....

• WhateverSuitsU
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 08:51

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Ik had nog nooit een OP gehad en de 6 was mijn eerste en eerlijk gezegd een toestel 'om te proberen'. Had al jaren alleen maar Galaxy toestellen en af en toe een uitstap naar Huawei/Sony. Ik vond de ervaring zo geweldig dat ik wel blijf plakken de komende tijd bij OP. Alles werkt zo vloeiend, updates zijn snel, beta programma om Android Pie binnen maand na lancering al te kunnen gebruiken, wireless Bullets werken geweldig, opladen mega snel.

Maar als er 1 voordeel echt bovenuit steekt is het de software. Geweldig. Dus ja, de 6T komt er meteen haha, al is het alleen voor de grotere accu.

Xbox Division 2 Clan: 'Tweakers' | Club: Tweakers Division 2

• Maardiweb
kwaazaar schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Shelter geeft bij mij aan dat er al een work profile is wat wordt beheerd door de app 'onbekend'...
Hee dat is raar. Ga eens naar instellingen > accounts. Is daar een kopje 'werk' ? Daar staat ook welke app je werkprofiel beheert en kan je deze ook verwijderen, zodat je daarna met Shelter aan de slag kan :)

PeacekeeperNL schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:49:
[...]

En als dat niet werkt, een mod taggen ;) die kunnen hem zo verplaatsen.

edit, volgens mij is @rens-br mod :)
Even een Report aanmaken is nog effectiever, dan zien alle mods het staan. :) Maar goed de berichten zijn verhuisd.

• Ouroboros
  • Laatst online: 08-12 09:22
Ik heb sinds vrijdag de oneplus 6 van mijn vriendin in gebruik (ter vervanging van m'n LG G6) maar ik loop tegen een ding aan...
Ik heb geen toggles als ik mijn notificatiebalk naar beneden haal en ik kan ook geen mogelijkheid vinden om ze toe te voegen... Ik kon online vinden dat er ergens een plusje zou moeten staan maar dat staat er niet. Heeft er iemand een idee hoe ik ze er toch in krijg, het is toch wel heel vervelend om sommige dingen niet snel aan te kunnen passen...

• lennertvdkort
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:58
Ouroboros schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:20:
Ik heb sinds vrijdag de oneplus 6 van mijn vriendin in gebruik (ter vervanging van m'n LG G6) maar ik loop tegen een ding aan...
Ik heb geen toggles als ik mijn notificatiebalk naar beneden haal en ik kan ook geen mogelijkheid vinden om ze toe te voegen... Ik kon online vinden dat er ergens een plusje zou moeten staan maar dat staat er niet. Heeft er iemand een idee hoe ik ze er toch in krijg, het is toch wel heel vervelend om sommige dingen niet snel aan te kunnen passen...
Naar beneden sliden, dan krijg je een pennetje in beeld. dan kan je het veranderen!

• Ouroboros
Dit is alles dat ik zie als ik m zo ver naar beneden trek als maar wil...
Ik krijg echt geen pennetje te zien 🤔

Ouroboros wijzigde deze reactie 28-10-2018 12:53 (19%)

• lennertvdkort
Ouroboros schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:45:
Dit is alles dat ik zie als ik m zo ver naar beneden trek als maar wil...
Ik krijg echt geen pennetje te zien 🤔
[Afbeelding]
kan je het gedeelte waar tmobile staat niet naar beneden trekken? ik wel

lennertvdkort wijzigde deze reactie 28-10-2018 13:18 (3%)

• Ouroboros
Als er een melding onder staat kan ik de melding wel verder naar beneden trekken maar dat donkere deel niet.

• lennertvdkort
Ouroboros schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:26:
Als er een melding onder staat kan ik de melding wel verder naar beneden trekken maar dat donkere deel niet.
mm strange, ik wel namelijk:
https://tweakers.net/ext/f/wXX447T3Ves0SxfEuwzb5fzQ/thumb.jpg

• Ouroboros
Ik heb ook niet dat potloodje en dat icoontje om van gebruiker te wisselen staan...
Ben nu maar een backup aan het maken en dan probeer ik wel een schone install.

• lennertvdkort
Ouroboros schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:51:
Ik heb ook niet dat potloodje en dat icoontje om van gebruiker te wisselen staan...
Ben nu maar een backup aan het maken en dan probeer ik wel een schone install.
nee die krijg ik pas als ik het balkje waar je provider en het tandwiel icoontje in staan naar beneden trek.

• Ouroboros
Een schone installatie heeft het opgelost, vanavond maar weer alles goed instellen weer...

• twowheeler
Ouroboros schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:11:
Een schone installatie heeft het opgelost, vanavond maar weer alles goed instellen weer...
Ben je nu ook alle foto's kwijt?

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:47
twowheeler schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 06:53:
[...]

Als je google foto's hebt geïnstalleerd en backup laat maken.. raak je ze niet kwijt

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• PeacekeeperNL

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

twowheeler schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 06:53:
[...]

Met een schone installatie wel, tenzij je dus een goede back-up maakt

• twowheeler
Als je een Factory reset doet via de settings en niet geheugen wissen aanklikt blijven je foto's enzo toch bewaard? Kan dit ook via recovery? Of is er geen verschil in welke functie je kiest om een reset te doen. Recovery of instellingen.

Edit: aandachtspuntje voor iedereen die play services wel eens heeft gereset (data gewist). Je moet daar a handmatig weer locatiegeschiedenis aanzetten. Ik kwam daar net achter aangezien ik wat dagen miste. Geen idee wat er allemaal gereset wordt bij een data wis van play services, maar dat is er dus een van. Het loont de instellingen even na te lopen

twowheeler wijzigde deze reactie 29-10-2018 09:24 (43%)

• Huigie

Huigie

twowheeler schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:43:
Je moet daar handmatig weer locatiegeschiedenis aanzetten.
Waar doe je dat?

Locatiegeschiedenis in- of uitschakelen
U kunt Locatiegeschiedenis voor uw account op elk gewenst moment uitschakelen. Als u een werk- of schoolaccount gebruikt, moet uw beheerder deze instelling voor u beschikbaar maken. Als uw beheerder dit heeft gedaan, kunt u net als elke andere gebruiker Locatiegeschiedenis gebruiken.

Open de app Instellingen App Instellingen en dan Google en dan Google-account op uw Android-telefoon of -tablet.
Tik bovenaan op Gegevens en personalisatie.
Tik onder Activiteitsopties op Locatiegeschiedenis en dan Instelling beheren.
Wijzigen of uw account of uw apparaten Locatiegeschiedenis kunnen melden bij Google:
Uw account en al uw apparaten: Schakel bovenaan Locatiegeschiedenis gebruiken in of uit.
Alleen een bepaald apparaat: Schakel het apparaat in of uit onder 'Dit apparaat' of 'Andere apparaten in dit account'.

Huigie wijzigde deze reactie 29-10-2018 10:24 (69%)

Specs

• Oldblack
Deleted. Verkeerd gelezen :)

Oldblack wijzigde deze reactie 29-10-2018 10:28 (19%)

• twowheeler
Huigie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:19:
[...]

Waar doe je dat?

Locatiegeschiedenis in- of uitschakelen
U kunt Locatiegeschiedenis voor uw account op elk gewenst moment uitschakelen. Als u een werk- of schoolaccount gebruikt, moet uw beheerder deze instelling voor u beschikbaar maken. Als uw beheerder dit heeft gedaan, kunt u net als elke andere gebruiker Locatiegeschiedenis gebruiken.

Open de app Instellingen App Instellingen en dan Google en dan Google-account op uw Android-telefoon of -tablet.
Tik bovenaan op Gegevens en personalisatie.
Tik onder Activiteitsopties op Locatiegeschiedenis en dan Instelling beheren.
Wijzigen of uw account of uw apparaten Locatiegeschiedenis kunnen melden bij Google:
Uw account en al uw apparaten: Schakel bovenaan Locatiegeschiedenis gebruiken in of uit.
Alleen een bepaald apparaat: Schakel het apparaat in of uit onder 'Dit apparaat' of 'Andere apparaten in dit account'.
Dat dus. Locatie geschiedenis stond aan, alleen niet voor "dit apparaat"

Overwoog eigenlijk een Factory reset om zeker te weten dat al die settings goed staan, maar dat is een beetje overkill. Hij staat niet meer bovenaan qua gebruik

twowheeler wijzigde deze reactie 29-10-2018 10:47 (7%)

Pagina: 1 ... 42 ... 56 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support

Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True