Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

msnguy schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:00:
[...]

Volgens mij download hij gewoon het officiële bestand van een mirror en vervolgens kun je hem via "Instellingen" gewoon installeren via een lokale installatie.
Hij staat bij mij in het Engels, moet ik hem dan Installeren vanuit een bepaalde setting

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 08:38

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Nivida_intel schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:27:
[...]

Hij staat bij mij in het Engels, moet ik hem dan Installeren vanuit een bepaalde setting
Volg de instructies vanuit de updater of wacht op de reguliere OTA update. Het gaat niet per land, maar per user, dus het wordt heel random uitgerold en VPN heeft geen ander effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:52
Mensen die last hebben van een battery drain na de android 9 update, even een clear cache doen. Ik zelf had er last van dat de cpu niet downclockte, na een clear cache en het werkte weer naar behoren.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Update voor Pie binnen via de OTA. Nu aan het installeren. Ben benieuwd. :) Denk dat ik de cache ook meteen maar ff clear gezien de post van @An1mA .

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-10 22:03
Oke, ik heb een leuke feature ontdekt 8)7
Als ik m'n OP6 (scherm naar boven) rechtsonder op m'n Laptop leg (Dell Pecision 3520) schakelt mijn laptop instant naar hibernate :S
Iemand een idee hoe dat kan?

Lijkt me een EMC issue die op de hybernatesensor van de laptop reageert, zeker weten doen ik het echter niet.

PS: In airplane mode gebeurt exact hetzelfde, oudere OP's doen het ook. Samsung/Apple/Moto doen het niet.
PPS: Er zit een SSD in en geen HDD

[ Voor 28% gewijzigd door Bastie-88 op 26-09-2018 09:09 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:36
Bastie-88 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:08:
Als ik m'n OP6 (scherm naar boven) rechtsonder op m'n Laptop leg (Dell Pecision 3520) schakelt mijn laptop instant naar hibernate :S

Lijkt me een EMC issue die op de hybernatesensor van de laptop reageert, zeker weten doen ik het echter niet.

PS: In airplane mode gebeurt exact hetzelfde, oudere OP's doen het ook. Samsung/Apple/Moto doen het niet.
Is het niet omdat je laptop detecteerd of het scherm gesloten is met een magnetische schakeling (magneetje in bovenzijde scherm, sensor rechtsonder in je laptop) en er dan iets magnetisch uitgezonden wordt uit je OP6

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:54
An1mA schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:47:
Mensen die last hebben van een battery drain na de android 9 update, even een clear cache doen. Ik zelf had er last van dat de cpu niet downclockte, na een clear cache en het werkte weer naar behoren.
Hier heb ik ook last van, kan je aangeven hoe ik dit doe? ik lees alleen info over per app de cache clearen... dat lijkt mij wat omslachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:50

WCA

Bastie-88 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:08:

Magnetische klepsensor wordt geactiveerd door de speaker van je telefoon :p

Share and Enjoy!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Iemand die weet hoe je clear cache kan uitvoeren?
Heb nu 9.0 erop staan.......

Johann Sebastian Bach

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23
Nivida_intel schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:23:
Bedoel je "Settings -> system -> Recent app management"? of wellicht "Reset options"?

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-10 22:03
Mschamp schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:12:
[...]

Is het niet omdat je laptop detecteerd of het scherm gesloten is met een magnetische schakeling (magneetje in bovenzijde scherm, sensor rechtsonder in je laptop) en er dan iets magnetisch uitgezonden wordt uit je OP6
Dat vermoed ik wel inderdaad vandaar de EMC (Electromagnetic Compatibility).
Vreemde is dat ik de manual van Dell bekeken heb hoe die laptop in elkaar zit en ik verwacht die sensor uiterst rechts in de hoek. (Uiterst recht boven mijn scherm zitten ook de magneetjes)
Als ik m'n OP daar langs beweeg gebeurt er niks.

Echter als ik m'n OP met scherm naar boven, usb3.1 naar rechts op de rechter hoek leg is het instant hibernate.
Het lijkt erop alsof de OP op iets reageert dat verder in het midden zit.

EDIT: Goede tip van die speaker, die zit ook rechts als ik mn foon er zo opleg natuurlijk |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Bastie-88 op 26-09-2018 09:29 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

caspar M schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:18:
[...]

Hier heb ik ook last van, kan je aangeven hoe ik dit doe? ik lees alleen info over per app de cache clearen... dat lijkt mij wat omslachtig.
Nivida_intel schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:23:
Als ik me niet vergis vanuit de recovery ;) Zie hier voor meer info. Staan ook aantal filmpjes van op JoepTjoep.

Mijn reviews al gezien?

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:54
PeacekeeperNL schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:30:
[...]

[...]

Als ik me niet vergis vanuit de recovery ;) Zie hier voor meer info. Staan ook aantal filmpjes van op JoepTjoep.
Yes, gelukt. Bedankt. (telefoon uitzetten, power + volume down ingedrukt houden. Wachtwoord opgeven, wipe data and cache -> wipe cache -> reboot)

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

PeacekeeperNL schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:30:
[...]

[...]

Hi

Gedaan

Via de oxygen updater gedaan en nu ook de cache gecleard
Ben benieuwd

Johann Sebastian Bach

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:33
Mijn vriendin heeft zojuist de update naar 9 gedaan, maar ze vind de bolletjes in de notification tray (dus wifi/bluetooth/data etc) erg lelijk. Iemand een idee of je die kan aanpassen of wordt het flashen/rolebacken/wennen aan de nieuwe situatie?

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

pannekoek schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:34:
Mijn vriendin heeft zojuist de update naar 9 gedaan, maar ze vind de bolletjes in de notification tray (dus wifi/bluetooth/data etc) erg lelijk. Iemand een idee of je die kan aanpassen of wordt het flashen/rolebacken/wennen aan de nieuwe situatie?
Minder iconen in de status-bar laten staan is de oplossing. Doe je als volgt (ik werk met Engelstalige telefoon, dus vertalen waar nodig): Settings, Display, en dan onder System (onderaan) staat dan 'Status bar', en dan onderaan 'Icon manager'. Daar kan je overbodige icoontjes uitschakelen.

Mijn reviews al gezien?

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:33
PeacekeeperNL schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:53:
[...]

Minder iconen in de status-bar laten staan is de oplossing. Doe je als volgt (ik werk met Engelstalige telefoon, dus vertalen waar nodig): Settings, Display, en dan onder System (onderaan) staat dan 'Status bar', en dan onderaan 'Icon manager'. Daar kan je overbodige icoontjes uitschakelen.
Dank, maar ik weet niet of dat is wat ik bedoel. Ik heb voor de volledigheid even twee screenshots gemaakt, eentje met mijn OP5 en een met haar OP6. Het verschil zal dan duidelijk worden hoop ik.

OP6:
OP6
OP5
op5

Je ziet dat bij de OP6 (met Pie) de zaken ingekleurd zijn met een witte bol, bij mij (8.1) hebben ze geen witte bol.

is het dus mogelijk om dat te wijzigen of zit dat ingebakken?

[ Voor 22% gewijzigd door pannekoek op 26-09-2018 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

pannekoek schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:20:
[...]

Dank, maar ik weet niet of dat is wat ik bedoel. Ik heb voor de volledigheid even twee screenshots gemaakt, eentje met mijn OP5 en een met haar OP6. Het verschil zal dan duidelijk worden hoop ik.

OP6:
[Afbeelding: OP6]
OP5
[Afbeelding: op5]

Je ziet dat bij de OP6 (met Pie) de zaken ingekleurd zijn met een witte bol, bij mij (8.1) hebben ze geen witte bol.

Ooh op die fiets, weet ik niet. Ik vermoed ingebakken, en dus wennen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:10

mucuracat

YES

pannekoek schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:20:
[...]

OP6:
[Afbeelding: OP6]
OP5
[Afbeelding: op5]

Is android pie look.. (lijkt wel samsung nu :X )

Je ziet veel filmpjes hoe je het op krijgt :) Af krijgen, kon ik niet zo snel vinden
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

MikeOO schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:19:
[...]

Net terug uit Frankrijk en had problemen met Internet van VF. Soms had ik wel internet maar vaak onderweg of in kleinere plaatsen helemaal niets. Medereizigers ook bij VF konden wel gebruik maken van internet.

Gaan zoeken naar instellingen en toen viel mij op dat bij de APN (Namen Toeganspunt) van Vodafone er 1 optie niet aanstond/staat ook niet na het resetten van de standaard APN. Mogelijk dat je probleem ook daarmee te maken heeft.

Verificatietype stond op GEEN. Deze moet bij VF in ieder geval op PAP staan. Daarna had ik waar het beschikbaar is ook altijd internet en was het probleem opgelost.

Weet niet of dit bij jouw provider ook aan moet staan maar check de APN instellingen eens met die van je provider mogelijk een soortgelijk probleem.

En bij de andere sim T-Mobile had ik helemaal geen ontvangst ook niet om te bellen. Bleek dat ik dit ooit zelf had geblokkeerd 8)7 Voorheen 2 toestellen en deze geen nooit naar het buitenland dus voor de zekerheid geblokkeerd. Nu met de multi-sim gaat ook deze mee en ja dan kom je dingen tegen waar je niet meer aan denkt >:) Gelukkig kun je dit direct aanpassen en was ook dit probleem opgelost.

Dus sommige problemen kunnen ook nog iets te maken hebben met een verleden, geef het maar voor de zekerheid mee.
Kreeg mail van Youfone, roaming in het buitenland is op 2 aug. uitgeschakeld. Moet in MyYoufone het weer inschakelen via abonnement>netwerkinstellingen. En dat werkt niet in de telefoonapp maar wel op de site.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QCrTWvtn/youf.png

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Druk de kosten moeten ze gedacht hebben.
RAAF12 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:01:
[...]

Kreeg mail van Youfone, roaming in het buitenland is op 2 aug. uitgeschakeld. Moet in MyYoufone het weer inschakelen via abonnement>netwerkinstellingen. En dat werkt niet in de telefoonapp maar wel op de site.

[Afbeelding]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

rhos schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:00:
Druk de kosten moeten ze gedacht hebben.
Slechte zaak dat het niet gemeld wordt aan de gebruikers en dat het pas na een vraag gemeld wordt. Gewoon per 2 augustus uitgezet! Wellicht willen ze de Wangiri fraude zo ook mee uitschakelen..... ??

• JLius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
Android p binnen, maar screenshot editing is niet aanwezig. Enfin, je kan wel iets doen, maar ik krijg geen stift om op een screenshot te tekenen. Jullie wel?
In de bèta was markup blijkbaar niet aanwezig. Jammer, want heb ik geregeld nodig. https://www.androidplanet.nl/tips/android-pie-screenshots/

[ Voor 31% gewijzigd door JLius op 26-09-2018 20:31 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:20
Ik heb ook net de update binnen gehaald, moet wel weer even wennen.

Ik moet weer bepaalde instellingen zien te vinden, maar wat mij niet bevalt is de shelf, wat vind ik die witte achtergrond en die kaders toch irritant.

[ Voor 3% gewijzigd door CryRaven op 26-09-2018 19:54 ]

• hvo2018
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-10-2018
Hallo,
vandaag Pie binnen gehaald en ziet er mooi en snel uit op mijn one+6.
Maar ik loop tegen een probleem aan. De beltoon blijft gedempt. Als ik op volume knop aan de linkerkant druk kan ik alleen Mediavolume en Alarmvolume aanpassen. Beltoonvolume is niet aan te passen blijt een \ door de bel staan.

Hopelijk kan iemand mij helpen

groeten
henk

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:37
Werkt de Google drive app data backup bij jullie wel? Hij staat nu al een dagje of twee op "wachten op backup" bij mij

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:32
Enige wat ik een beetje storend vind is het extra icoontje rechtsboven in op welke stand de slider staat, en dat de helderheid ineens een andere verhouding heeft. Had m altijd op 30% en dezelfde helderheid lijkt nu rond 60 te zitten :p En ik heb de geopende apps denk ik toch liever boven elkaar, vond dat iets makkelijker swipen dan zijwaarts.
Maar ziet er verder prima uit, went denk ik weer snel genoeg. Benieuwd wat de batterij gaat doen de komende dagen.

[ Voor 16% gewijzigd door Southern Sun op 26-09-2018 20:23 ]

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

hvo2018 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:05:
Hallo,
Maar ik loop tegen een probleem aan. De beltoon blijft gedempt. Als ik op volume knop aan de linkerkant druk kan ik alleen Mediavolume en Alarmvolume aanpassen. Beltoonvolume is niet aan te passen blijt een \ door de bel staan.

groeten
henk
Als je het volume aanpast met de knoppen, tandwieltje selecteren, kan je beltoon volume aanpassen. Ik heb niet niet de mogelijkheid voorbij horen komen om weer in te stellen dat die knoppen het beltoonvolume aanpassen in plaats van het media volume.

Mijn reviews al gezien?

• gideonreknod
  • Laatst online: 27-05 09:27
Jongens ik schrijf jullie uit pure wanhoop, ik lees al een ruime tijd dit forum mee en nu toch maar eens besloten om actief te gaan deelnemen. Ik zit met het volgende, na wikken en wegen heb ik de oneplus 6 aangeschaft en ik ben echt in de wolken met dit apparaat!

Maar nu is het probleem als volgt: sinds ik naar Android P ben gegaan via Oxygen Updater is de audio via mijn headphones ( Sony xm2) echt om te janken! via zowel bluetooth als via kabel is het echt ongelofelijk slecht. Ik ben nogal een audiophile, en merk dat de muziek veel minder vol is dan voorheen. Wanneer ik hetzelfde nummer afspeel via mijn macbook dan heb ik weer het volle en kwalitatieve geluid terug wat ik voorheen had. Nu heb ik al wat geprobeerd, zoals in de ontwikkelaarsopties alles op hoogste (LDAC) gezet wat verantwoordelijk is voor geluidskwaliteit en spotify staat zoals altijd op het hoogste. Maar nog steeds is het echt jankend slecht en vlakke vocals.

Kan iemand mij helpen of vertellen wat er aan de hand is of dit ook ervaart, sta op het punt deze telefoon de verkoop in te gooien aangezien muziek en de kwaliteit ervan heel erg belangrijk voor mij zijn. Optie tot downgraden naar Oxygen OS 5.1.11 lukt niet, heb het bestand wel op mijn telefoon staan maar kan volgens android niet terug naar een lagere versie dan android P?

Hoor graag van jullie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Southern Sun schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:22:
Enige wat ik een beetje storend vind is het extra icoontje rechtsboven in op welke stand de slider staat, en dat de helderheid ineens een andere verhouding heeft. Had m altijd op 30% en dezelfde helderheid lijkt nu rond 60 te zitten :p En ik heb de geopende apps denk ik toch liever boven elkaar, vond dat iets makkelijker swipen dan zijwaarts.
Instellingen > weergave > statusbalk (3de van onder) > pictogrambeheerder (onderaan)
En schakel daar volume uit. En meer als je wilt.

Je 2de punt stoor ik me ook aan. Vond verticaal makkelijke met omschakelen
JLius schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:52:
Android p binnen, maar screenshot editing is niet aanwezig. Enfin, je kan wel iets doen, maar ik krijg geen stift om op een screenshot te tekenen. Jullie wel?
In de bèta was markup blijkbaar niet aanwezig. Jammer, want heb ik geregeld nodig. https://www.androidplanet.nl/tips/android-pie-screenshots/
Gewoon aanwezig. Je moet wel snel zijn.
Je ziet onderaan ;
Delen - potlood - schermscroll - verwijderen

[ Voor 27% gewijzigd door mucuracat op 26-09-2018 22:56 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Saffie_time

Why use this? 42!

gideonreknod schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:25:
Jongens ik schrijf jullie uit pure wanhoop, ik lees al een ruime tijd dit forum mee en nu toch maar eens besloten om actief te gaan deelnemen. Ik zit met het volgende, na wikken en wegen heb ik de oneplus 6 aangeschaft en ik ben echt in de wolken met dit apparaat!

Maar nu is het probleem als volgt: sinds ik naar Android P ben gegaan via Oxygen Updater is de audio via mijn headphones ( Sony xm2) echt om te janken! via zowel bluetooth als via kabel is het echt ongelofelijk slecht. Ik ben nogal een audiophile, en merk dat de muziek veel minder vol is dan voorheen. Wanneer ik hetzelfde nummer afspeel via mijn macbook dan heb ik weer het volle en kwalitatieve geluid terug wat ik voorheen had. Nu heb ik al wat geprobeerd, zoals in de ontwikkelaarsopties alles op hoogste (LDAC) gezet wat verantwoordelijk is voor geluidskwaliteit en spotify staat zoals altijd op het hoogste. Maar nog steeds is het echt jankend slecht en vlakke vocals.

Kan iemand mij helpen of vertellen wat er aan de hand is of dit ook ervaart, sta op het punt deze telefoon de verkoop in te gooien aangezien muziek en de kwaliteit ervan heel erg belangrijk voor mij zijn. Optie tot downgraden naar Oxygen OS 5.1.11 lukt niet, heb het bestand wel op mijn telefoon staan maar kan volgens android niet terug naar een lagere versie dan android P?

Hoor graag van jullie!
Ik vrees dat er dan bij jou iets niet goed is.
Zojuist nog een keer getest met FLAC bestanden en ik merk echt geen verschil in combinatie met een Denon in-ear koptelefoon. Ben nog steeds zeer te spreken over de kwaliteit vanuit een telefoon...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• gideonreknod
Thanks voor je snelle reactie, ik denk dus ook dat er wat mis is. Gisteren een nummer van kygo eerst via mijn macbook afgespeeld (via YouTube) en vervolgens op mijn oneplus-6 via spotify met settings op extreem, allebei via de kabel zodat er geen loss is en hoor echt een duidelijk verschil.

Wat opvallend is is dat sommige nummers het wel hebben in spotify en sommige niet.

Iemand enig idee hoe ik terug ga naar oreo?

• JLius
mucuracat schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:52:

Gewoon aanwezig. Je moet wel snel zijn.
Je ziet onderaan ;
Delen - potlood - schermscroll - verwijderen
Ja, maar het potlood brengt je niet naar google markup. Kun jij wel tekenen op je screenshot misschien?

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 14:06
JLius schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:06:
[...]

Ja, maar het potlood brengt je niet naar google markup. Kun jij wel tekenen op je screenshot misschien?
Ja, werkt hier gewoon!

• JLius
Bizar, bij mij dus niet, heb er een extra app voor moeten installeren.

• stoeber
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2024
johnhuff schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:29:
Ik heb gister ook Pie op mijn OnePlus. Ik heb nu problemen met de bluetooth verbinding met mijn Garmin Vivosmart hr.. VOlgens mij was er iemand in het forum eerder die problemen had. Ik had het nog niet. Maar nu verbindt en verbeekt hij de verbinding continu.
Iemand ervaring hiermee, of tips?
Ik ook heb net Pie geinstalleerd en nu connect deze niet meer met mijn Garmin Vivosmart HR. Heb jij al een oplossing gevonden of moeten we wachten op update van Garmin Connect?

• twowheeler
Hier de update nog niet binnen. Wacht geduldig af.

Ik lees op Reddit over een aantal mensen die probleem hebben met een klok die in de nacht en uur verspringt sinds ze op pie zitten. Hier ook mensen die daar last van hebben?
stoeber schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:41:
[...]

Ik ook heb net Pie geinstalleerd en nu connect deze niet meer met mijn Garmin Vivosmart HR. Heb jij al een oplossing gevonden of moeten we wachten op update van Garmin Connect?
Gisteren wel een soortgelijk iets gehad met de Motorola van m'n vader. Daar was de oplossing toen het wipen van Bluetooth app data

[ Voor 49% gewijzigd door twowheeler op 27-09-2018 08:44 ]

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:15
RAAF12 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:01:
[...]

[Afbeelding]
Mooi dat het is opgelost en probleem dus ongeveer als mij 2de probleem >:) alleen hebben zij het uitgezet en alleen even vergeten om dat te melden, leve de communicatie 8)7

• mucuracat

mucuracat

YES

JLius schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:06:
[...]

voorbeeldje:

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 10:35

westergas

rikkie_pc

Pie hier! Prima.
Paar kleine wijzigingen maar voor de gemiddelde huis/tuin/keuken gebruiker (zoals ik) zal er weinig veranderen gok ik.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:09
gideonreknod schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:25:

Hoor graag van jullie!
Neem aan dat je al geprobeerd hebt de equalizer instellingen aan te passen?

• JLius
Tja, bij mij gaat dat dus niet. Nog mensen bij wie het niet werkt of tips hoe ik dat werkend kan krijgen?

• BoemBecker
  • Laatst online: 26-09 12:40
Ik heb Pie op mijn 1+6. De Pie zou kleurrijker zijn dan de Oreo. In de instellingen-app zouden de categorieën een kleurtje krijgen. Bij mij is dat niet het geval. Waar ligt de oorzaak?

• gideonreknod
eniux schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:31:
[...]

Neem aan dat je al geprobeerd hebt de equalizer instellingen aan te passen?
Ja heb ik zeker al gedaan, ofja dat denk ik. Heb equalizer altijd uitstaan via Bluetooth omdat de Sony headphone app alleen dan ldac kan gebruiken. Als ik de equalizer aanzet dan springt de code op een lagere kwaliteit.

Word er echt gek van, twijfel erover om terug te stappen naar iPhone vanwege dit probleem. Had er geen probleem mee met oreo, maar heb geen idee hoe ik hem terug zet

Kleine side note: als ik in ontwikkelaarsopties codecs en bitrates aanpas dan springen ze na verloop van tijd weer terug naar standaard.

[ Voor 10% gewijzigd door gideonreknod op 27-09-2018 10:18 ]

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
BoemBecker schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:02:
Ik heb Pie op mijn 1+6. De Pie zou kleurrijker zijn dan de Oreo. In de instellingen-app zouden de categorieën een kleurtje krijgen. Bij mij is dat niet het geval. Waar ligt de oorzaak?
Settings - Display - Theme : Colorful
Of je zoekt in settings op theme of colorful.

Als je op6 op Nederlands staat zijn de namen natuurlijk anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

BoemBecker schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:02:
@Kid_Stevie te gelijk antwoord :)
Deze is dan voor de Nederlandse versie :)

bedoel je :
Instellingen > weergave > thema (en kies 'kleurrijk')
dan zijn ze verschillend van kleur

[ Voor 9% gewijzigd door mucuracat op 27-09-2018 10:11 ]

• BoemBecker
  • Laatst online: 26-09 12:40
mucuracat schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:10:
[...]

@Kid_Stevie te gelijk antwoord :)
Deze is dan voor de Nederlandse versie :)

bedoel je :
Instellingen > weergave > thema (en kies 'kleurrijk')
dan zijn ze verschillend van kleur
Bedankt voor snelle reactie: stom van mij, had thema op 'donker' staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oldblack
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 16:02
westergas schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:26:
Pie hier! Prima.
Paar kleine wijzigingen maar voor de gemiddelde huis/tuin/keuken gebruiker (zoals ik) zal er weinig veranderen gok ik.
Ik ben ook zo'n huis/tuin/keuken gebruiker. Wat ik bij Pie gemerkt heb is dat de accuduur enorm verbeterd is. Ik draai Pie ongeveer een week (via Oxygen Updater) en zie dat mijn SOT 7 uur tot 8 uur is.(voorheen max. 5 uur). En anderhalve dag met een volle accu...
Een enorme vooruitgang, vind ik.

Bij een nieuwe Androidversie zet ik wel altijd mijn telefoon terug naar fabrieksinstellingen.

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:17
hvo2018 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:05:
Hallo,

groeten
henk
Weet niet of je al een oplossing had, maar ik vermoed dat jouw notification slider op trillen of stil staat, dan kun je idd niet het volume van je beltoon aanpassen. Deze staat dan standaard uit.

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

gideonreknod schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:56:
Thanks voor je snelle reactie, ik denk dus ook dat er wat mis is. Gisteren een nummer van kygo eerst via mijn macbook afgespeeld (via YouTube) en vervolgens op mijn oneplus-6 via spotify met settings op extreem, allebei via de kabel zodat er geen loss is en hoor echt een duidelijk verschil.

Wat opvallend is is dat sommige nummers het wel hebben in spotify en sommige niet.

Iemand enig idee hoe ik terug ga naar oreo?
Heb je al een factory reset gedaan?
Caches legen etc.

Terug gaan kan via recovery als het goed is.
Maar vermoed dat een factory reset wel zal helpen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:04
Ik heb sinds Android 9.0 last van framedrops bij de superslowmotion videomodus. Meer mensen hier last van?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• gideonreknod
DarkSide schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:37:
[...]

Heb je al een factory reset gedaan?
Caches legen etc.

Terug gaan kan via recovery als het goed is.
Maar vermoed dat een factory reset wel zal helpen.
Naja heb dus de p update via oxygen updater gedaan, zonder wipe of reset. Had het idee da bij Ota dat niet hoeft. Voor mijn gevoel is het geen Bluetooth probleem aangezien het verschil in het geval van Jack kabel zich ook voordoet.

Dus jij adviseert de boel te wipen en resetten met aanknop en volume down?

• westergas

westergas

rikkie_pc

gideonreknod schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:11:
[...]
Dus jij adviseert de boel te wipen en resetten met aanknop en volume down?
Leegt een factory reset via settings ook niet de/alle caches?

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

westergas schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:58:
[...]

Leegt een factory reset via settings ook niet de/alle caches?
Jazeker.

Maar eerst proberen alleen de cache partitie te schonen, of dat verschil maakt.
Als dat niet werkt, factory reset. Zou alle andere softwarematige problemen moeten verhelpen, eventueel de ROM opnieuw erop flashen na een download. Als het probleem dan nog steeds bestaat, is het zeer waarschijnlijk hardwarematig, al verwacht ik dat hier niet, aangezien hij het voor de update nog wel goed deed.

Mijn reviews al gezien?

• JLius
JLius schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:35:
[...]

Tja, bij mij gaat dat dus niet. Nog mensen bij wie het niet werkt of tips hoe ik dat werkend kan krijgen?
Via dp3 apk lukt het wel https://forum.xda-develop...-android-p-arm64-t3760345

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Open je standaard je photo's met Photo's of Gallery?

Specs

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:20
Ik moet bij mijn Garmin Vivoactive3 het apparaat verwijderen uit de app en weer opnieuw aan melden.
Nu werkt het weer prima.

• CryRaven
Klopt het dat de 3 stipjes die je in je statusbalk krijgt weg zijn?
Ik heb meer dan 3 iconen actief, maar ik krijg die stippen niet meer te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gideonreknod
PeacekeeperNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:00:
[...]

Jazeker.

Maar eerst proberen alleen de cache partitie te schonen, of dat verschil maakt.
Als dat niet werkt, factory reset. Zou alle andere softwarematige problemen moeten verhelpen, eventueel de ROM opnieuw erop flashen na een download. Als het probleem dan nog steeds bestaat, is het zeer waarschijnlijk hardwarematig, al verwacht ik dat hier niet, aangezien hij het voor de update nog wel goed deed.
Yup that was the trick, kwaliteit is bijna weer zoals vanouds. Heb hem via volume down en powerbutton cache gewiped, waar kan het aan hebben gelegen dan?

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

gideonreknod schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:50:
[...]

Yup that was the trick, kwaliteit is bijna weer zoals vanouds. Heb hem via volume down en powerbutton cache gewiped, waar kan het aan hebben gelegen dan?
Eerlijk gezegd, geen flauw idee. Gewoon een fuckup in het systeem. Net als dat dat blijkbaar wel eens battery issues/drains oplost. Erg gek, maar dat is Android nu eenmaal ;)
Goed om te horen dat het weer werkt. Hopen dat je plezier blijft houden van je OP6!

Mijn reviews al gezien?

• twowheeler
Is het normaal dat het scherm koeler wordt qua kleur als je het toestel licht naar boven of onder kantelt? Het lijkt sterker te zijn op lagere brightness.

Overigens vandaag pas de officiële pie update binnen gekregen. Zonder problemen geüpgrade. Enige dat me verbaasde is het ontbreken van een batterijbesparende modus voor locatie. Blijkbaar hoeft dat niet meer voor pie. Vind het wel nuttig dat de resterende batterij nu een tijdstip geeft (duurde even voor ik dat door had). Splitscreen werkt daarentegen wel wat minder makkelijk, maar dat gebruikte ik toch al niet zoveel

[ Voor 21% gewijzigd door twowheeler op 27-09-2018 19:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JLius
Huigie schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:11:
[...]

Open je standaard je photo's met Photo's of Gallery?
Brilliante opmerking! Had gallery app uitgeschakeld en alles standaard op photos gezet. Markup werkt nu. Enig idee hoe ik de markup apk van xda kwijt geraak? Staat niet bij apps. Edit: stond onder opmaak in plaats van markup 😂 edit 2: is wel niet google markup dat ik nu heb, maar gewoon de markup van de gallery app. Min of meer hetzelfde, so fine by me.

[ Voor 20% gewijzigd door JLius op 27-09-2018 19:35 ]

• CryRaven
Ik merkte nog iets op, het duurt nu een aardige tijd voordat de Oneplus automatisch contact maakt een bekend wifi netwerk.

Voor de update ging dat altijdbvlot, nu moet ik echt een tijdje wachten.
Heeft iemand anders hetzelfde?

• gideonreknod
PeacekeeperNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:55:
[...]

Eerlijk gezegd, geen flauw idee. Gewoon een fuckup in het systeem. Net als dat dat blijkbaar wel eens battery issues/drains oplost. Erg gek, maar dat is Android nu eenmaal ;)
Goed om te horen dat het weer werkt. Hopen dat je plezier blijft houden van je OP6!
Heeft mijn macbook niet ook gewoon een veel betere audiokaart of dac onder de motorkap liggen (late 2011) dan een gemiddelde mobiele telefoon? Probleem is nu wel verholpen, maar ik luister nu een paar nummers via mijn macbook en dan "gewoon" via youtube en man man man wat een extra details ineens bij iedere nummer laat staan als ik zo FLAC ga luisteren icm externe geluidskaart O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

gideonreknod schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:35:
[...]

Heeft mijn macbook niet ook gewoon een veel betere audiokaart of dac onder de motorkap liggen (late 2011) dan een gemiddelde mobiele telefoon? Probleem is nu wel verholpen, maar ik luister nu een paar nummers via mijn macbook en dan "gewoon" via youtube en man man man wat een extra details ineens bij iedere nummer laat staan als ik zo FLAC ga luisteren icm externe geluidskaart O-)
Maar daar heb je ook een wereld van een verschil ;) als je echt goede geluidskwaliteit zou willen, moet je een dedicated device kopen. Tijd terug nog eentje op iBood geweest voor de audiofielen.
Maar zou een mobiele telefoon niet met een laptop/Macbook of desktop/iMac vergelijken, dat zijn appels (see what I did there?) en peren.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideonreknod
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 05:34:
[...]

Maar daar heb je ook een wereld van een verschil ;) als je echt goede geluidskwaliteit zou willen, moet je een dedicated device kopen. Tijd terug nog eentje op iBood geweest voor de audiofielen.
Maar zou een mobiele telefoon niet met een laptop/Macbook of desktop/iMac vergelijken, dat zijn appels (see what I did there?) en peren.
Kijk daar heb ik wat aan... Maar hoe kan het dan zo zijn dat spotify op extreem met kabel aan mijn telefoon slechter klinkt dan een YouTube op mijn macbook? Of moet ik nu een mobile externe dac gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideonreknod
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 05:34:
[...]

Merk dus nu weer dat mijn instellingen in zowel spotify terugspringen naar stock (geluidskwaliteit) en die van mijn Bluetooth (bitrate, codec en kwaliteit) waar isit aan te danken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

gideonreknod schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:15:
en die van mijn Bluetooth (bitrate, codec en kwaliteit) waar isit aan te danken?
Bluetooth past zich aan aan het apparaat wat je er aan hangt. Je kan het max instellen maar als het apparaat wat je eraan hangt die instellingen niet ondersteunt dat resetten de settings op je telefoon zich naar standaard. Alleen je avrcp instelling blijft bewaard, de rest kan je het best op default laten staan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideonreknod
Huigie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:33:
[...]

Bluetooth past zich aan aan het apparaat wat je er aan hangt. Je kan het max instellen maar als het apparaat wat je eraan hangt die instellingen niet ondersteunt dat resetten de settings op je telefoon zich naar standaard. Alleen je avrcp instelling blijft bewaard, de rest kan je het best op default laten staan.
Hmm de reden dat ik juist de Sony xm2 heb gekocht is vanwege de ldac, kwaliteit en NC. Daarnaast ook de op6 vanwege de goede dac, wellicht toch maar een externe dac eraan hangen. Ben over beide namelijk echt heel erg te spreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:15
CryRaven schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:27:
Ik merkte nog iets op, het duurt nu een aardige tijd voordat de Oneplus automatisch contact maakt een bekend wifi netwerk.

Voor de update ging dat altijdbvlot, nu moet ik echt een tijdje wachten.
Heeft iemand anders hetzelfde?
Herken ik niet. Toestel meld zich al aan voor ik het huis binnen stap.

Misschien eens je wifi netwerk vergeten en opnieuw aanmelden, wil nog wel eens dit soort problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:50

WCA

gideonreknod schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:52:
[...]

Hmm de reden dat ik juist de Sony xm2 heb gekocht is vanwege de ldac, kwaliteit en NC. Daarnaast ook de op6 vanwege de goede dac, wellicht toch maar een externe dac eraan hangen. Ben over beide namelijk echt heel erg te spreken!
De DAC in de OP6 is niet heel bijzonder hoor, gewoon een standaard snapdragon DAC. Prima ding verder, maar het is niet anders dan veel andere toestellen. Daarnaast wordt die dac bij bluetooth natuurlijk niet gebruikt.

Hetzelfde geldt voor je Macbook, daar zit gewoon een doorsnee realtek/via/c-media chip in. Prima spul, maar niets bijzonders

[ Voor 10% gewijzigd door WCA op 28-09-2018 09:30 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:35
caspar M schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:39:
[...]

Yes, gelukt. Bedankt. (telefoon uitzetten, power + volume down ingedrukt houden. Wachtwoord opgeven, wipe data and cache -> wipe cache -> reboot)
Zo'n wipe cache (dus géén hele reset); wat wist deze nou eigenlijk?
In de zin van; merk je hier (nadelige) gevolgen van?

Ik heb, sinds ik mijn OP6 heb dit nog geen enkele keer gedaan maar is wellicht sowieso eens goed om uit te voeren...?
Of is er dan sprake van mogelijke dataverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Jasikevicius3 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 09:57:
[...]

Zo'n wipe cache (dus géén hele reset); wat wist deze nou eigenlijk?
In de zin van; merk je hier (nadelige) gevolgen van?

Ik heb, sinds ik mijn OP6 heb dit nog geen enkele keer gedaan maar is wellicht sowieso eens goed om uit te voeren...?
Of is er dan sprake van mogelijke dataverlies?
Nope.. geen dataverlies.. Cache is zoiets van je internet history weggooien of temp bestanden van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:22
gideonreknod schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:52:
[...]

Ik heb ook de XM2 en de OP6 en de 1e keer via BT klonk het wel dof, maar na de OP6 codec een paar keer veranderd te hebben tussen APTxHD en LDAC klinkt ie weer als vanouds. Ook geen verschil met een andere bron, zoals mn Huawei tablet. Klinkt voor mij dus weer als vanouds: goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Laatst online: 08-10 22:56
Heb sinds gisteren ook de update naar Android 9 uitgevoerd en lijkt net of het allemaal sneller en vloeiender loopt. Tot nu toe niet veel opmerkingen behalve wennen aan het in geheugen menu. Kaartjes zouden van mij ietsje meer op elkaar mogen net zoals bij ios, maar dat is maar een klein puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideonreknod
marcelmg2 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:17:
[...]

Ik heb ook de XM2 en de OP6 en de 1e keer via BT klonk het wel dof, maar na de OP6 codec een paar keer veranderd te hebben tussen APTxHD en LDAC klinkt ie weer als vanouds. Ook geen verschil met een andere bron, zoals mn Huawei tablet. Klinkt voor mij dus weer als vanouds: goed genoeg.
Draai jij inmiddels Android pie en hoorde jij ook verschil na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:22
gideonreknod schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:31:
[...]

Draai jij inmiddels Android pie en hoorde jij ook verschil na de update?
Voor mijn gevoel klonk het anders na de update, daarna in Spotify alles op max gezet en de BT Codec op LDAC en nu klinkt het weer goed. Maar ik heb geen wetenschappelijk voor/na onderzoek gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik heb het idee dat na Pie het contrast erg hoog is geworden. De dots om mijn telefoon te ontgrendelen zijn zelfs wat moeilijk zichtbaar. Iemand enig idee hoe je de contrast kan aanpassen? Ik weet dat ik het ooit eerder heb gedaan, maar ben dus vergeten hoe en wat.

Heb trouwens ook problemen met mijn een vastlopende camera of Snapchat-app. Meer mensen hier last van?

[ Voor 16% gewijzigd door crimedevil op 28-09-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 20:46
Ik ben weer een beetje aan orienteren op een Android telefoon, heb nu een iPhone 7, maar ik ben een beetje klaar met die absurde prijzen van Apple. 8)7
De laatste Android die ik heb gehad was een Galaxy S6, maar daar zat mij iets teveel meuk in. Zit nog even te twijfelen of ik op de 6T moet wachten, volgens mij krijg je geen extra goodies bij Belsimpel voor de huidige Oneplus 6 (ivm abonnement combo) denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Sinds pie en de launcher zijn geüpdate heb ik dat OnePlus launcher bovenaan staat qua batterij verbruik. Meerdere mensen die dit probleem hebben? De cache wissen schijnt te helpen, maar wil daar nog even mee wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

twowheeler schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:07:
Sinds pie en de launcher zijn geüpdate heb ik dat OnePlus launcher bovenaan staat qua batterij verbruik. Meerdere mensen die dit probleem hebben? De cache wissen schijnt te helpen, maar wil daar nog even mee wachten
Hier geen problemen. Maar ik heb cache gecleared direct na update van Pie. Waarom zou je dat niet doen? Nothing to lose, a lot to gain..

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-10 10:46
johnhuff schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:29:
Ik heb gister ook Pie op mijn OnePlus. Ik heb nu problemen met de bluetooth verbinding met mijn Garmin Vivosmart hr.. VOlgens mij was er iemand in het forum eerder die problemen had. Ik had het nog niet. Maar nu verbindt en verbeekt hij de verbinding continu.
Iemand ervaring hiermee, of tips?
Ik heb de oplossing gevonden bluetooth verbindingsprobleem tussen Garmin Connect en de Oneplus 6 op het forum van Garmin Connect:

In de instellingen van de telefoon naar Bluetooth & apparaatverbinding, daar naar 'eerder verbonden apparaten'. Klik op het tandwiel en laat de telefoon de verbinding vergeten.
Dan opnieuw via de Connect app verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

johnhuff schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:39:
[...]

Ik heb de oplossing gevonden bluetooth verbindingsprobleem tussen Garmin Connect en de Oneplus 6 op het forum van Garmin Connect:

In de instellingen van de telefoon naar Bluetooth & apparaatverbinding, daar naar 'eerder verbonden apparaten'. Klik op het tandwiel en laat de telefoon de verbinding vergeten.
Dan opnieuw via de Connect app verbinden.
Zelfde geldt voor Fitbit ;) Kwam er net achter dat mijn Fitbit sinds de update niet meer heeft gesynct.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

twowheeler schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:07:
Er was een update van Oneplus Launcher via Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 07:55
Ik ben sinds een week in bezit van de Oneplus 6. Grootste reden dat ik dit toestel heb gekocht is omdat overal ermee vol staat dat het een van de snelste en vloeiendste Android toestellen is.
Hij is wel snel maar vloeiend/smooth niet echt. Ik kom van een Moto Z Play met snapdragon 625 en het scrollen met de OP6 toont in vergelijking veel stutters. Alsof de software soms op 30 fps loopt en dan weer 60 fps.
Als ik gpu profiling aanzet, komen de bakjes niet boven de groene lijn.

Ervaren jullie ook dat ook en is er een oplossing voor? (ik heb al 2x gereset en 8.1 en Android 9 geprobeerd)

Ik vind dit echt jammer want voor de rest vind ik het een geweldige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

parff schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:54:
de snelste en vloeiendste Android toestellen is.
Ik zet in developer options animaties altijd uit, dat scheelt een hoop. Of probeer 0.5 als je animaties wilt behouden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:36:
[...]

Hier geen problemen. Maar ik heb cache gecleared direct na update van Pie. Waarom zou je dat niet doen? Nothing to lose, a lot to gain..
Hoe clear je de totale cache? Ik dacht dat dat gewoon automatisch ging na elke update.

Heb de cache van de launcher gewist, zal zien of het verdwijnt van de batterij meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik ben sinds een week in bezit van de Oneplus 6. Grootste reden dat ik dit toestel heb gekocht is omdat overal ermee vol staat dat het een van de snelste en vloeiendste Android toestellen is.
Hij is wel snel maar vloeiend/smooth niet echt. Ik kom van een Moto Z Play met snapdragon 625 en het scrollen met de OP6 toont in vergelijking veel stutters. Alsof de software soms op 30 fps loopt en dan weer 60 fps.
Als ik gpu profiling aanzet, komen de bakjes niet boven de groene lijn.

Ervaren jullie ook dat ook en is er een oplossing voor? (ik heb al 2x gereset en 8.1 en Android 9 geprobeerd)

Vreemd. Scrollen gaat bijzonder smooth bij mij. Net nog even getest in Chrome. (front page van tweakers)
Alle settings stock in Pie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23

Nee, ik heb deze ervaring absoluut niet, alles loopt zeer smooth, soepel en snel. Sinds Android 9 lijkt het wel nog soepeler te zijn nog qua gevoel.

Ik zou bijna gaan roepen, slecht toestel getroffen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
westergas schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:21:
[...]
Vreemd. Scrollen gaat bijzonder smooth bij mij. Net nog even getest in Chrome. (front page van tweakers)
Alle settings stock in Pie.
Heel raar. Wat ik heb is als ik mijn vinger op het scherm zet en rustig scroll, dat het hapert. (hoe je normaal scrollt als je wat leest). Als ik met een snelle beweging scroll (en mn vinger niet op het scherm heb) , dan gaat het wel redelijk vloeiend.
Huigie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:15:
[...]

Ik zet in developer options animaties altijd uit, dat scheelt een hoop. Of probeer 0.5 als je animaties wilt behouden.
Als de overgangsanimaties niet helemaal vloeiend lopen kan ik nog mee leven. En dat is inderdaad op te lossen met die instellingen. Maar dat helpt helaas niet bij het scrollen van webpagina's en in apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

twowheeler schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:21:
[...]

Hoe clear je de totale cache? Ik dacht dat dat gewoon automatisch ging na elke update.

Heb de cache van de launcher gewist, zal zien of het verdwijnt van de batterij meter
Toestel uitzetten, dan starten met volume omlaag. Staat op de vorige pagina hier ook ergens benoemd. Kan het nu even niet quoten, ga ik zo voor je proberen ;)

Edit, deze, en anders mijn bericht wat hij quote, staat een externe link met uitgebreide beschrijving, al vind ik die van Caspar redelijk duidelijk :)
caspar M schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:39:
[...]

[ Voor 32% gewijzigd door PeacekeeperNL op 28-09-2018 13:49 . Reden: Extra info conform belofte ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

parff schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:35:

Als de overgangsanimaties niet helemaal vloeiend lopen kan ik nog mee leven. En dat is inderdaad op te lossen met die instellingen. Maar dat helpt helaas niet bij het scrollen van webpagina's en in apps.
Dat heb je over 4G en over Wifi?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-10 10:25
ComTech schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:37:
[...]

Die had ik al ingeschakeld maar dat helpt niet, in de log van m'n unifi AP zie ik dat m'n telefoon om 0:20 disconnect en om 4:45 weer connect.
Heb zelf ook een grote databundel dus vind het niet heel erg.
Het wordt gedaan om batterijbesparing toch?
Dat vind ik raar dacht dat 4G meer verbruikt dan WiFi.
Waarschijnlijk is dit de Slaap standby-optimalisatie die aan staat. Deze is te vinden in Batterij>Batterij Optimalisatie > Geavanceerde optimalisatie (te vinden op de puntjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
Suicyder schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:25:
[...]

Nee, ik heb deze ervaring absoluut niet, alles loopt zeer smooth, soepel en snel. Sinds Android 9 lijkt het wel nog soepeler te zijn nog qua gevoel.

Ik zou bijna gaan roepen, slecht toestel getroffen :/
Heb een screenrecord gemaakt.

YouTube: Tweakers (op 60 fps afspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

parff schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:59:
[...]

Ehm, ik denk dat het bedtijd voor mij is, want ik zie niks bijzonders. Op zowel mijn laptop niet als op mijn OP6 niet :X

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

parff schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:59:
[...]

no problemo..

Ik zie dat je ook een accu app hebt als extra .. Allemaal rommel die je telefoon vertragen en op achtergrond draaien.
Accu apps en optimalisatie apps... weg er mee :)

Als je accu percentage en accubar samen wil zien.. dat is nu wel mogelijk onder instellingen (wel groot en naast elkaar. Maar het kan wel)
Instellingen > weergave > statusbalk > percentage batterij weergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• parff
Ja de battery app heb ik geïnstalleerd om wat statistieken bij te houden (standby and screen-on drain).

Ik heb het scrollen etc uitvoerig getest zonder apps, met een clean install. Maakte geen verschil. Heb op gegeven moment m'n apps maar geïnstalleerd.

Hmm, ik denk dat ik misschien overgevoelig voor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Schokt als een malle idd. Doet ie over wifi en 4G?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
Huigie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:22:
[...]

Schokt als een malle idd. Doet ie over wifi en 4G?
Ah goed, jij ziet het wel. Over beide verbindingen eigenlijk. Maakt niet uit welke apps ik wel of niet heb geïnstalleerd, of dat ik op Android 8.1 of 9 zit.

Maar jij hebt dit niet?

[ Voor 3% gewijzigd door parff op 28-09-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:44:
[...]

Toestel uitzetten, dan starten met volume omlaag. Staat op de vorige pagina hier ook ergens benoemd. Kan het nu even niet quoten, ga ik zo voor je proberen ;)

Edit, deze, en anders mijn bericht wat hij quote, staat een externe link met uitgebreide beschrijving, al vind ik die van Caspar redelijk duidelijk :)

[...]
Thanks! Maar is dat niet de system cache en niet de app cache? Al heeft de op6 geloof ik niet echt meer een system cache
Pagina: 1 ... 38 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winacties, Winkels, levertijden en prijzen: [OnePlus 6] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 6] Accessoires
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 6] Rooten & Custom ROM's
- RMA, Garantie en Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Discussie over welke telefoon beter of slechter is dan de OnePlus 6 is offtopic en hoort hier absoluut niet thuis!